Zijn er nog gratis ftp programma's bekend? Cyberduck is, in de store, niet meer gratis 18,99. Dat is voor mij veel en veel te veel voor wat incidenteel uploadwerk.
Op de website nog gewoon te downloaden? Of is dat nu een demo? http://cyberduck.ch/jip_86 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 23:20:
Zijn er nog gratis ftp programma's bekend? Cyberduck is, in de store, niet meer gratis 18,99. Dat is voor mij veel en veel te veel voor wat incidenteel uploadwerk.
Ik gebruik FireFTP als add-on van FireFox

Verwijderd
Filezilla: http://filezilla-project.org/jip_86 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 23:20:
Cyberduck is op de website zelf gewoon gratis maar in de App Store moet je betalen en dit is de reden.
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
Maar om daar meteen 19 euro van te maken... 1 euro is leuk, 19 euro niet meer.Step schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 08:28:
Cyberduck is op de website zelf gewoon gratis maar in de App Store moet je betalen en dit is de reden.
Nog een app waar ik de afgelopen weken veel gebruik van ben gaan maken:
Day one
Ik twitter relatief veel, maar niet alles hoeft op twitter te komen.

Te verkrijgen in de App Storep of op dayoneapp.com
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Verwijderd
Wat een gezeur over de prijs; je bent niet verplicht het te kopen. Als het je niet zint gebruik je maar gewoon iets anders. Ik denk dat de meeste donateurs wel meer dan '1 euro' gegeven zullen hebben, dus om het in de App store voor 1 euro aan te bieden zou waarschijnlijk minder voordelig zijn voor de ontwikkelaar. En dan nog, zou jij zo'n app in elkaar zetten voor 1 euro? Mogen ontwikkelaars niet meer beloond worden voor de toch wel enorme klus die het maken van zo'n applicatie is?Krisp schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 09:01:
[...]
Maar om daar meteen 19 euro van te maken... 1 euro is leuk, 19 euro niet meer.
Je moet het wel zien vanuit hoe vaak je het gaat gebruiken denk ik. Ik beheer mee aan een website, over het algemeen gaat dat prima, maar heel af en toe moet je even op de ftp omdat dat gewoonweg sneller is. Voor die max 2x per maand vind ik 20 euro wel wat veel. Stel ik gebruik het elke dag dan is het al weer een ander verhaal.Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:06:
[...]
Wat een gezeur over de prijs; je bent niet verplicht het te kopen. Als het je niet zint gebruik je maar gewoon iets anders. Ik denk dat de meeste donateurs wel meer dan '1 euro' gegeven zullen hebben, dus om het in de App store voor 1 euro aan te bieden zou waarschijnlijk minder voordelig zijn voor de ontwikkelaar. En dan nog, zou jij zo'n app in elkaar zetten voor 1 euro? Mogen ontwikkelaars niet meer beloond worden voor de toch wel enorme klus die het maken van zo'n applicatie is?
Voor web ontwikkelaars heb ik een leuk stukje software gevonden: Hype. Je kunt er flash alike websites mee maken, maar dan met HTML5, en voor $29,99 (en de lage dollar koers
) is het echt een koopje.
Het is ook nog steeds gewoon een donatie, maar dan via de appstore, als je wel graag wilt doneren, maar minder dan 19 euro wilt geven:Krisp schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 09:01:
[...]
Maar om daar meteen 19 euro van te maken... 1 euro is leuk, 19 euro niet meer.
http://cyberduck.ch/donate/
Snap het probleem verder niet....als je graag wilt doneren had je dit makkelijk kunnen vinden, en als je het wel prima vind om de software gratis te gebruiken, dat mag gewoon!
Als je af en toe een FTP client nodig hebt zou je ook FileZilla kunnen gebruiken. Vind het niet zo'n mooie UI, maar doet het werk wel. Zeker voor 2x per maand een prima alternatief. Ga je meer van FTP gebruik maken dan zou ik je zeker aanraden om eens naar Transmit te kijken. Betaald, maar een prachtige UI, voor mij geen missende functies en de snelste FTP client die ik ooit gebruikt hebjip_86 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:10:
[...]
Je moet het wel zien vanuit hoe vaak je het gaat gebruiken denk ik. Ik beheer mee aan een website, over het algemeen gaat dat prima, maar heel af en toe moet je even op de ftp omdat dat gewoonweg sneller is. Voor die max 2x per maand vind ik 20 euro wel wat veel. Stel ik gebruik het elke dag dan is het al weer een ander verhaal.
Maken mensen hier gebruik van Camino, gebruik nu Safari, maar vind het af en toe toch niet je van het.
Gaude et aude
Ik gebruik al jaren ExpanDrive (vroeger SFTPDrive). Daarmee kun je gewoon een server mounten als een externe drive. In plaats van alles eerst lokaal aanpassen en dan uploaden, kun je dan direct vanuit elk programma rechtstreeks op de server werken alsof het een externe schijf is. Via SSH (SFTP) gebruik ik dit vrijwel elke dag.Zoefff schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:05:
[...]
Als je af en toe een FTP client nodig hebt zou je ook FileZilla kunnen gebruiken. Vind het niet zo'n mooie UI, maar doet het werk wel. Zeker voor 2x per maand een prima alternatief. Ga je meer van FTP gebruik maken dan zou ik je zeker aanraden om eens naar Transmit te kijken. Betaald, maar een prachtige UI, voor mij geen missende functies en de snelste FTP client die ik ooit gebruikt heb
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Wat is het probleem? Ik vind Safari qua interface de fijnste browser en heb er (onder OSX) eigenlijk nooit problemen mee.Cum Grano Salis schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:20:
Maken mensen hier gebruik van Camino, gebruik nu Safari, maar vind het af en toe toch niet je van het.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Idem dito hier.
Voorheen gebruikte ik Chrome en dat wilde nog wel eens haperen en sites niet openen. Met Safari heb ik er geen last van, zeker niet met de 5.1 Developer Preview.
Voorheen gebruikte ik Chrome en dat wilde nog wel eens haperen en sites niet openen. Met Safari heb ik er geen last van, zeker niet met de 5.1 Developer Preview.
Expandrive is ongeveer hetzelfde geprijsd als Transmit. Daarnaast biedt Transmit deze feature sinds versie 4 ook aan waardoor het in mijn ogen wat completer is dan Expandrive. Het zal uiteraard een kwestie van smaak zijnDexterDee schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:24:
[...]
Ik gebruik al jaren ExpanDrive (vroeger SFTPDrive). Daarmee kun je gewoon een server mounten als een externe drive. In plaats van alles eerst lokaal aanpassen en dan uploaden, kun je dan direct vanuit elk programma rechtstreeks op de server werken alsof het een externe schijf is. Via SSH (SFTP) gebruik ik dit vrijwel elke dag.
Het direct werken op (s)FTP shares is trouwens leuk, maar er schuilt ook een gevaar in het live aanpassen van websites of andere zaken. Voor kritische zaken zou ik het zeker afraden.
Dat is zeker een valide punt, echter heeft dat niet zoveel met de tool zelf te maken. Het is maar net hoe je zo'n tool gebruikt. Voor live servers is correct release management aan te raden, maar voor ontwikkel- of staging servers is het ideaal. Ik wist niet dat Transmit tegenwoordig ook kon mounten, eens kijken hoe dat bevalt. Dat zal wel op dezelfde manier gaan met MacFUSE. In Expandrive is er in ieder geval een uiterst gebruiksvriendelijk schilletje omheen gelegd.Zoefff schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:41:
Het direct werken op (s)FTP shares is trouwens leuk, maar er schuilt ook een gevaar in het live aanpassen van websites of andere zaken. Voor kritische zaken zou ik het zeker afraden.
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
gebruik ook filezilla op windows en mac, maar op mac vind ik em toch matig, is echt te duidelijk een port zonder ongeschreven OSX regels in acht te nemen (refreshen met F5 ipv CMD+R bv),jip_86 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:46:
[...]
Ah top, was op windows ook altijd mijn ftp client.
Klopt, het heeft niets met de gebruikte tools te maken, maar het leek me wel interessant om te vermelden voordat iemand wellicht verkeerde beslissingen neemt.DexterDee schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:50:
[...]
Dat is zeker een valide punt, echter heeft dat niet zoveel met de tool zelf te maken. Het is maar net hoe je zo'n tool gebruikt. Voor live servers is correct release management aan te raden, maar voor ontwikkel- of staging servers is het ideaal. Ik wist niet dat Transmit tegenwoordig ook kon mounten, eens kijken hoe dat bevalt. Dat zal wel op dezelfde manier gaan met MacFUSE. In Expandrive is er in ieder geval een uiterst gebruiksvriendelijk schilletje omheen gelegd.
Mounten werkt in Transmit i.i.g. kinderlijk simpel; de geconfigureerde verbindingen worden ook bovenin als een dropdown getoond en kunnen zo gemount worden

Verwijderd
MacBook aangeschaft voor mijn studie, alpha-studie dus voornamelijk om er lange lappen tekst op te typen. De voor de hand liggende keuze is dan Pages of Office, maar wilde ook eens de alternatieven bekijken. Ben terecht gekomen bij Scrivener. Heel fijn programma voor het typen van ,vooral langere, teksten. Het programma laat je echt focussen op het schrijven van de content en het zorgt dat je het overzicht behoud. Ideaal voor scripties e.d.
Te vinden op:
http://www.literatureandlatte.com/scrivener.php
Met 28 euro wel aan de prijzige kant, dat is echt een nadeel.
Te vinden op:
http://www.literatureandlatte.com/scrivener.php
Met 28 euro wel aan de prijzige kant, dat is echt een nadeel.
Er zijn echt tientallen van dat soort apps... Ik heb onder andere WriteRoom en iA Writer geprobeerd en gebruik nu met name die laatste nog wel regelmatig.
Verwijderd
Ik gebruik veel..
EDIT:
Nu ik er over nadenk.. Ik gebruik ook nog..
- SABnzbd (Nieuwsgroepen)
- Together (documenten en notitie beheer)
- Wunderlist (todo lists, sync, cross platform)
- Gruml (RSS)
- Echofon (Twitter)
- Navicat (MySQL beheer)
- CoRD (RDP naar Windows machines)
- Betterzip (kies welk bestand je uitpakt..)
- Pages (tekstverwerking)
- Cloud (deel bestanden door ze naar de balk te sleuren)
- Textwrangler
- Smultron
- Cyberduck
- Keychain (beheert al je wachtwoorden, encrypted, je kunt wachtwoorden uitlezen m.b.v. het systeemwachtwoord, je kan er ook o.a. certificaten controleren en CSR's maken, de beveiliging aanscherpen door de sleutelhangers op slot te zetten na x minuten etc.)
- Screensharing (VNC client voor macs, soort ARD lite..: CMD+K, type: vnc://[IP-adres/hostname], of kijk in /System/Library/CoreServices/)
- iCal
- Addressbook
- Dictionary (gewoon een woordenbook, zoekt ook op wikipedia)
- Safari
EDIT:
Nu ik er over nadenk.. Ik gebruik ook nog..
- Flip for Mac (WMV files bekijken)
- MacFuse en fuse-ext2 (ext filesystems openen)
- Growl
- Perian
- Apptrap (als alternatief voor de genoemde cleaners)
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2011 19:42 . Reden: extra.. ]
Verwijderd
WriteRoom en iA Writer zijn heel minimalistisch. Ze richten zich op het efficient typen van de tekst zelf. Dat is vooral handig om een stukje te typen als je al weet wat je wil zeggen.MrAcid schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:26:
Er zijn echt tientallen van dat soort apps... Ik heb onder andere WriteRoom en iA Writer geprobeerd en gebruik nu met name die laatste nog wel regelmatig.
Ik zou eerder zeggen dat Scrivener het omgekeerde is. Het bevat een hele waslijst aan functies om informatie te ordenen, te labelen, te verschuiven, etc. Dat is vooral handig als je nog geen idee hebt wat het eindresultaat moet zijn. Zoals dat bij een scriptie nogal eens het geval wil zijn.
Scrivener bevat overigens ook een functie die wat lijkt op iA Writer, maar meer als extra dan als main selling point. Het is echt aanzienlijk anders dan die programma's.
Control+Cmd+D bedoel je. Met jouw snelkoppeling verberg je de dock.Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:38:
Tipje.. volgens mij weet niet iedereen het maar het woordenboek is in Cocoa apps te gebruiken door Alt+Cmd+D te drukken met de muis boven een moeilijk woord, probeer eens in bijvoorbeeld Safari of Mail..
PSN: Sluuz
Leuk te horen dat het programma jullie bevalt, hebber m'n stinkende best op gedaan!Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:00:
Vandaag ook even gedownload en geïnstalleerd Gebruik normaal ook Sabnbzd. Moet zeggen dat NZBVortex me tot nu toe goed bevalt, wat ik ook erg handig vind is dat als je bijvoorbeeld een cd hebt gedownload, je aan de rechterkant op een nummer kunt klikken om hem direct te laten afspelen in je eigen media player, in mij geval is dat Vox.![]()
Ik heb nog 7 dagen, genoeg tijd om het programma te leren kennen. Al denk ik wel dat ik over een weekje het programma ga kopen.
Mochten jullie nog suggesties hebben, deze hoor ik graag op www.nzbvortex.com/issues
Zou eigenlijk niet moeten vragen: maar een Mac App Store review is altijd welkom als de applicatie je bevalt!
Nogmaals bedankt voor de leuke reacties!
Daarom was de registratie ook verdientFTL schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:48:
[...]
Leuk te horen dat het programma jullie bevalt, hebber m'n stinkende best op gedaan!
Mochten jullie nog suggesties hebben, deze hoor ik graag op www.nzbvortex.com/issues
Zou eigenlijk niet moeten vragen: maar een Mac App Store review is altijd welkom als de applicatie je bevalt!
Nogmaals bedankt voor de leuke reacties!
(maar misschien moet je dat proces eens automatiseren, ik kreeg het idee dat de key met de hand aangemaakt werd en verstuurd werd ipv direct na betaling ok. een code te krijgen)
Driving a cadillac in a fool's parade.
Haha, dat valt nog mee hoor. De Paypal betalingen worden enkele momenten per dag automatisch verwerkt.kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:25:
[...]
Daarom was de registratie ook verdient![]()
(maar misschien moet je dat proces eens automatiseren, ik kreeg het idee dat de key met de hand aangemaakt werd en verstuurd werd ipv direct na betaling ok. een code te krijgen)
Er zijn eenmaal mensen die graag voor andere mensen bestellen of andere aanpassingen willen, die wil ik graag helpen. Daarbij komt ook dat Paypal regelmatig wel eens raar doet wat ik nu kan opvangen door de registraties eerst te reviewen.
[ Voor 3% gewijzigd door FTL op 22-06-2011 14:31 ]
Verwijderd
Zijn er plannen voor een Nederlandse vertaling? Voor mij is Engels geen probleem, maar voor iemand anders misschien wel. Ik weet dat er tutorials zijn die stap voor stap uitleggen hoe en wat, maar ik kan ook begrijpen dat mensen het programma alsnog in het Nederlands willen instellen.
Veder: Keep up the good work!
Was Bowtie (programma om je muziek op je bureaublad te tonen en bedienen) eerst een betaald programma? Hij is nu iig gratis! http://bowtieapp.com/
Verwijderd
Weet iemand een Google Chrome variant extension voor ClickToFlash (Oorspronkelijk voor Safari)..
Wordt gek als ik een YouTube filmpje afspeel en mijn MacBook begint te koken
Neebartos88 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:43:
Was Bowtie (programma om je muziek op je bureaublad te tonen en bedienen) eerst een betaald programma?
[ Voor 8% gewijzigd door Sluuz op 22-06-2011 22:08 ]
PSN: Sluuz
Request zijn niet toegestaan in dit topic. Dan nog kun je flashblockers makkelijk zelf zoeken. Maar mocht je snel zijn. Klikkerdeklik!Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:07:
Weet iemand een Google Chrome variant extension voor ClickToFlash (Oorspronkelijk voor Safari)..
XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Localisaties staan inderdaad op de planning maar d'r zijn eerst nog een paar features die ik wil toevoegen voordat ik hier aan begin. Kan je/jullie hulp dan zeker gebruiken!Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:41:
Zijn er plannen voor een Nederlandse vertaling? Voor mij is Engels geen probleem, maar voor iemand anders misschien wel. Ik weet dat er tutorials zijn die stap voor stap uitleggen hoe en wat, maar ik kan ook begrijpen dat mensen het programma alsnog in het Nederlands willen instellen.
Zou je wel bij de gebruiker de keuze willen laten welke taal er wordt ingesteld? Usenet is zo'n beetje volledig Engels en als ik dan opeens weer allemaal vreemde Nederlandse woorden moet lezen wordt de gebruikersvriendelijkheid voor mij er niet beter op.FTL schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 23:24:
[...]
Localisaties staan inderdaad op de planning maar d'r zijn eerst nog een paar features die ik wil toevoegen voordat ik hier aan begin. Kan je/jullie hulp dan zeker gebruiken!
Ik heb mijn macbook pro aangesloten op een extra beelscherm. Is het mogelijk mijn dock te dupliceren naar dit beelscherm, dus zodat ik op elk beeldscherm mijn dock zie?
Dit is geen aanvraag topic (kan je een nieuwe topic voor aanmaken) .. Maar hier zijn wel apps voor, weet zo niet welke uit mn hoofd.nurdo schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 14:00:
Ik heb mijn macbook pro aangesloten op een extra beelscherm. Is het mogelijk mijn dock te dupliceren naar dit beelscherm, dus zodat ik op elk beeldscherm mijn dock zie?
Ik krijg binnenkort mn iMac binnen 
Misschien een stomme vraag maar heb je voor het mounten van een .iso aparte software nodig? of kan dit rechtstreeks op een mac?
Misschien een stomme vraag maar heb je voor het mounten van een .iso aparte software nodig? of kan dit rechtstreeks op een mac?
Blaaterdeblaat
Kan gewoon rechtstreeks in Mac OS X.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Als je nou meer iMac-vragen hebt: [iMac] Ervaringen & Discussie - Deel 9dj_ko schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:43:
Ik krijg binnenkort mn iMac binnen
Die is ervoor
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik heb eindelijk een alternatief voor iTunes gevonden. Ik wil namelijk al jaren een simpele lightweight player om mijn muziek af te spelen, zonder alle extra "meuk" die iTunes met zich meebrengt. En Enqueue lijkt dat te kunnen zijn! Is nog in beta maar draait hier stabiel en razendsnel!
Arrived anxious, left bored
Heb het net even geprobeerd en het ziet er goed uit! Alleen er zit nog geen AirPlay support in dus ik blijf voorlopig nog even bij iTunes..Puck schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 16:04:
Ik heb eindelijk een alternatief voor iTunes gevonden. Ik wil namelijk al jaren een simpele lightweight player om mijn muziek af te spelen, zonder alle extra "meuk" die iTunes met zich meebrengt. En Enqueue lijkt dat te kunnen zijn! Is nog in beta maar draait hier stabiel en razendsnel!
Weet iemand ook een goede tool voor je mac om youtube filmpjes te downloaden (voornamelijk als audio bestand)
Blaaterdeblaat
Ik gebruik AirFoil om al mijn geluid of dat van specifieke programma's naar een AirPlay device te sturen. Werkt perfect, ook voor dingen als Spotify en dergelijk.
Ik vind 25 euro echt veel te duur voor een app die me in eerste instantie onnodige functionaliteit beidt. Applicaties die geluid produceren moeten die functionaliteit (AirPlay dus) gewoon standaard ingebouwd hebben en vooral op een Mac.Puck schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 21:13:
Ik gebruik AirFoil om al mijn geluid of dat van specifieke programma's naar een AirPlay device te sturen. Werkt perfect, ook voor dingen als Spotify en dergelijk.
Helaas zijn er toch erg veel applicaties die Airplay simpelweg nog niet bieden en dan is Airfoil toch een welkome uitkomst. Voor programma's als Spotify, Last FM etc heb je niet 1,2 ,3 een vervanger met Airplay, anders dan de Apple software. Voor mij is het ook absoluut een waardevolle tool en die 25 US Dollar meer dan waard.Froggle schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 22:04:
[...]
Ik vind 25 euro echt veel te duur voor een app die me in eerste instantie onnodige functionaliteit beidt. Applicaties die geluid produceren moeten die functionaliteit (AirPlay dus) gewoon standaard ingebouwd hebben en vooral op een Mac.
To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
Snap je punt wel Froggle, maar ik vind het absoluut z'n geld waard. Overigens 25 U.S. dollars = 17.6404177 Euros
Zijn sites voor, moet je even zoeken op Youtube to mp3 converter, of Youtube converter.dj_ko schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 20:46:
Weet iemand ook een goede tool voor je mac om youtube filmpjes te downloaden (voornamelijk als audio bestand)
Gaude et aude
Nog een handig tooltje die soms goed van pas komt is SyncTwoFolders. Gebruik ik om bepaalde mappen op mijn NAS in sync te houden (zoals muziekfolder). Kan dus met de hand en Is direct een 3e backup van sommige data. Razendsnel: sneller dan andere backup / sync tools die ik heb geprobeerd en gratis!
Volgens mij precies wat ik zocht! Ik krijg het idee dat TM teveel backup maakt. Helaas alleen in te stellen wat je NIET wilt backuppen. Veel interessanter is wat je wel wilt backuppen. Na fresh install wil ik toch altijd met een schone lei beginnen.Puck schreef op zondag 26 juni 2011 @ 10:37:
Nog een handig tooltje die soms goed van pas komt is SyncTwoFolders. Gebruik ik om bepaalde mappen op mijn NAS in sync te houden (zoals muziekfolder). Kan dus met de hand en Is direct een 3e backup van sommige data. Razendsnel: sneller dan andere backup / sync tools die ik heb geprobeerd en gratis!
Je kunt het volgens mij ook nog wel automatiseren met Apple Script o.i.d. maar je mist dus wel incrementele backups zoals bij Time Machine. Eigenlijk is het niet te vergelijken. Voordeel van SyncTwoFolders is juist dat hij twee plekken merged, en ik wil nog wel eens files op mijn NAS en op mijn Mac toevoegen die ik uiteindelijk samen wil voegen.
Media rage staat wel in de TS maar ik zie nergens in dit topic mensen erover posten. Ben benieuwd naar gebruikers ervaringen aangezien ik op het punt sta dit stukje software aan te schaffen aangezien mijn mp3 collectie een zooitje is.
Ik gebruik Media Rage wel. Onmisbaar voor (grotere) muziekcollecties. Werkt niet heel intuïtief maar als je eenmaal de werkwijze doorhebt kun je alles heel snel uitvoeren.
Mijn muziekcollectie is slechts 45Gb, maar de helft is wat tags betreft echt belabbert. Geen album cover etc. Werd pas echt pijnlijk duidelijk na importeren in Itunes.Puck schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:40:
Ik gebruik Media Rage wel. Onmisbaar voor (grotere) muziekcollecties. Werkt niet heel intuïtief maar als je eenmaal de werkwijze doorhebt kun je alles heel snel uitvoeren.
Ook ik gebruik mediarage, fijn stukje software als je het eenmaal doorhebt.
Eerste uurtje is ff doorbijten totdat je je workflow doorhebt, dan gaat het allemaal erg snel en houd je je collectie erg makkelijk bij.
Eerste uurtje is ff doorbijten totdat je je workflow doorhebt, dan gaat het allemaal erg snel en houd je je collectie erg makkelijk bij.
I am the great Cornholio!
En updaten jullie de boel eerst en dan daarna importeren in Itunes?MetaFrame schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:13:
Ook ik gebruik mediarage, fijn stukje software als je het eenmaal doorhebt.
(Itunes noob)
Ik weet niet meer wie de tip gegeven had maar heb gister nzbvortex aangeschaft. Wat een heerlijk programma t.o.v. sabnzb+
Toch wil ik die persoon even bedanken! edit: DaMarcus
Toch wil ik die persoon even bedanken! edit: DaMarcus
[ Voor 4% gewijzigd door Deef_K op 27-06-2011 14:06 ]
Nope, volgens mij niet.
Lijkt me een mooi programma als "stand-alone" client. Voor op een servertje wil je een webinterface, API's, etc.
Lijkt me een mooi programma als "stand-alone" client. Voor op een servertje wil je een webinterface, API's, etc.
Kan wel als je in SickBeard een "Black Hole" folder configureert en NZBvortex daarin laat kijken.Sluuz schreef op maandag 27 juni 2011 @ 14:51:
Werkt NZBVortex ook samen met CouchPotato en/of Sickbeard?
Inderdaad, zolang de applicaties de nzbs maar naar een folder kunnen saven kan NZBVortex de download verzorgen.mavaee schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:16:
[...]
Kan wel als je in SickBeard een "Black Hole" folder configureert en NZBvortex daarin laat kijken.
Voordat de nieuwe seizoenen beginnen zal ik zorgen dat ik "categories" feature uitgerold heb. Met deze functie kan je aangeven dat NZB's die een bepaalde titel hebben (of van een bepaalde rss feed komen) naar een bepaalde folder kunnen gemoved worden. Makkelijk als je meteen je seizoen episodes naar de juiste map wil verplaatsen na downloaden. (XBMC e.d.)
Verwijderd
Helemaal geweldig.FTL schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:06:
[...]
Voordat de nieuwe seizoenen beginnen zal ik zorgen dat ik "categories" feature uitgerold heb. Met deze functie kan je aangeven dat NZB's die een bepaalde titel hebben (of van een bepaalde rss feed komen) naar een bepaalde folder kunnen gemoved worden. Makkelijk als je meteen je seizoen episodes naar de juiste map wil verplaatsen na downloaden. (XBMC e.d.)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2011 22:01 ]
Verwijderd
heb overal al gezocht maar ik vind nergens een handige handleiding hoe ik sickbeard kan installeren
weet iemand hoe je dit installeert?
[Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a. hier ook gekeken?Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:22:
heb overal al gezocht maar ik vind nergens een handige handleiding hoe ik sickbeard kan installeren
n.a.
Is VirtualBox al eerder voorbij gekomen? Gratis virtualisatie tenopzichte van de dure alternatieven van VMware en Parallels die in de topicstart zijn aangegeven.
9800X3D | 3070
Een tooltje dat al enige tijd niet meer wordt onderhouden, maar dat voor mij onmisbaar is als het gaat om het onderhouden van de MP3-collectie is TriTag.
Heel eenvoudig je MP3-tags aanpassen obv de filenaam en andersom. Sleep je map in het scherm en gaan.
Ik heb nog geen ander, gratis, alternatief hiervoor kunnen vinden.
Heel eenvoudig je MP3-tags aanpassen obv de filenaam en andersom. Sleep je map in het scherm en gaan.
Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren
Held!Spidey schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 20:36:
Een tooltje dat al enige tijd niet meer wordt onderhouden, maar dat voor mij onmisbaar is als het gaat om het onderhouden van de MP3-collectie is TriTag.
Het eerste serieuze alternatief voor Tag & Rename (Windows) dat ik nog altijd gebruikSpidey schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 20:36:
Verwijderd
*knip* zoals in de topicwaarschuwing staat: geen requests in dit topic. Daarvoor mag je een nieuw topic openen, nadat je eerst zelf gezocht hebt.
[ Voor 79% gewijzigd door Daedalus op 28-06-2011 23:30 ]
Verwijderd
Zo, licentie voor NZBVortex aangeschaft. Ik vind het die 17 euro meer dan waard. Nu alleen nog even wachten totdat ik een e-mailtje heb met me licentie.
The Tagger?Exirion schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:23:
[...]
Het eerste serieuze alternatief voor Tag & Rename (Windows) dat ik nog altijd gebruik
http://deadbeatsw.com/thetagger/
Helaasch niet graties
[ Voor 4% gewijzigd door lowfi op 29-06-2011 18:37 ]
alfred app is echt een must have. ik heb sneltoets cmd+spatie van spotlight afgehaald en hier aan toegewezen. vind het een beter app als quicksilver.
Kan je ook vertellen waarom je deze beter vindt?
Helemaal mee eens.Mathijsstrik schreef op zondag 03 juli 2011 @ 22:18:
alfred app is echt een must have. ik heb sneltoets cmd+spatie van spotlight afgehaald en hier aan toegewezen. vind het een beter app als quicksilver.
Het lukt mij alleen niet om de cmd+spatie er aan toe te wijzen, ook al heb ik die bij spotlight weggehaald.
Hoe heb jij dat gedaan?
Have Fun Funske
Verwijderd
Dat is een instelling die je kunt wijzigen in Alfred App zelf (ervan uitgaande dat je in preferences bent van AA):funske schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:16:
[...]
Helemaal mee eens.
Het lukt mij alleen niet om de cmd+spatie er aan toe te wijzen, ook al heb ik die bij spotlight weggehaald.
Hoe heb jij dat gedaan?
General -> Alfred Hotkey
Hier kun je zogenaamde hotkey wijzigen
Zojuist Media Rage gekocht, erg mooi stukje software. Eindelijk mijn muziekcollectie eens flink onder handen nemen.
Ja, dat wist ik. En dat heb ik ook geprobeerd, maar hij reageert gewoon niet als cmd en spatie indruk. Al het andere lukt wel maar cmd+spatie niet.Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 22:27:
Dat is een instelling die je kunt wijzigen in Alfred App zelf (ervan uitgaande dat je in preferences bent van AA):
General -> Alfred Hotkey
Hier kun je zogenaamde hotkey wijzigen
Dit zou kunnen als dit al een hotkey voor het e.o.a. was, maar als ik cmd+spatie indruk gebeurt er gewoon niets.
Dus ik snap het echt niet meer.
Have Fun Funske
Werkt Alt + spatie wel?
Dat is namelijk de standaard instelling.
Verwijderd
Het is niet de bedoeling om requests te plaatsen in dit topic, zie ook de topicwaarschuwing en de topicstart.
[ Voor 83% gewijzigd door Hoedje op 06-07-2011 00:19 ]
Wat je zegt over Safari klopt, maar je kan daarna direct weer op enter drukken, zodat je direct de Google resultaten krijgt. Dus: "imdb godfather" intoetsen, 2x enter, en je hebt Google ervoor :-)
[ Voor 41% gewijzigd door Hoedje op 06-07-2011 00:20 ]
wanneer die pagina met "niet gevonden" er voor komt, staat je tekst die je in de adresbalk invoerde, geselecteerd (toch?) dan kun je op enter drukken.
Ja hoor, die werken wel.sonderpa schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:59:
Werkt Alt + spatie wel?
Uiteraard anders zou Alt+spatie ook niet werken....MrAcid schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:26:
Draait Alfred wel...

Have Fun Funske
Dit kan dus prima met Alfred.... dan trek je het nog breder dan Safari.
[ Voor 54% gewijzigd door Hoedje op 06-07-2011 00:21 ]
Verwijderd
Ik denk dat de combo cmd + spatie al in gebruik is en dat je het daarom niet kan veranderen?funske schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 19:01:
[...]
Ja hoor, die werken wel.
[...]
Uiteraard anders zou Alt+spatie ook niet werken....
Dat denk ik ook.Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:13:
Ik denk dat de combo cmd + spatie al in gebruik is en dat je het daarom niet kan veranderen?
Alleen....................... als ik cmd+spatie in druk gebeurt er verder helemaal niets. Dus weet ik ook niet waar ik hem evt. zou kunnen veranderen.
Het zou mooi zijn als er een programma was die precies kon aangeven welke toetscombinatie wat is én bij welk programma dit hoort.
Dan kun je toetscombinaties veranderen.
Dus als iemand een suggestie heeft?? Graag!!!
Have Fun Funske
Alfred app wil naar mijn mening te veel dingen zijn en het is toen ik het geprobeerd heb iig niet stabiel genoeg. Ik gebruik al sinds tijden Launchbar en die bevalt mij erg goed. Klein, simpel, uitermate stabiel en doet wat het doen moet. 'Tis alleen niet gratis zoals Alfred.Mathijsstrik schreef op zondag 03 juli 2011 @ 22:18:
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Ik vind dat bij Alfred juist heel erg meevallen. QuickSilver haalde zich veel op de hals en werd traag. Bij Alfred kun je alles wat je niet nodig hebt uitzetten en aan de snelheid te zien is het dan ook echt uit. Ik heb Alfred gekoppeld aan de dubbel command sneltoets, dat werkt erg fijn. Waar QuickSilver en Google Search Box na verloop van tijd brak en traag werden is Alfred echt super snel en blijft snel, zelfs nu ik hem ook mijn documenten laat opzoeken.
Hier stond achterhaalde informatie…
Sinds vandaag heb ik een permanente HDMI kabel gelegd naar m'n TV. Dan is het handig als je niet telkens in je Systeemvoorkeuren het uitvoerkanaal van je geluid te veranderen, maar gewoon met een shortcut. Na even zoeken kwam ik bij het programmaatje PTHVolume uit, wat je in staat stelt om hier een snelkoppeling voor aan te maken. Daarnaast kun je het ook aanpassen via de menubalk bovenin.

Ik vind 'm wel een startpost vermelding waard.

Ik vind 'm wel een startpost vermelding waard.
In dezelfde categorie als de post boven mij: SoundSource
http://www.rogueamoeba.com/freebies/ (onderaan de pagina)
Deze gebruik ik zelf om snel te kunnen wisselen tussen mijn interne speakers en mijn usb DAC.
http://www.rogueamoeba.com/freebies/ (onderaan de pagina)
Deze gebruik ik zelf om snel te kunnen wisselen tussen mijn interne speakers en mijn usb DAC.
Overigens kun je ook met ⌥-click op de sound icon in de menu balk het input and output device aanpassen. Hier zit dan niet direct het volume bij, maar het is voor mij voldoende.
Ik heb nu al een tijdje Connect360, echt een geweldig third party programma om media (films, muziek, foto's) van je Mac naar de Xbox 360 te streamen. Veel makkelijker als de manier van Microsoft ook.
Ik gebruik het vooral om films te kijken.
Ik gebruik het vooral om films te kijken.
mooie tip! thanksBloodDragon schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:09:
Overigens kun je ook met ⌥-click op de sound icon in de menu balk het input and output device aanpassen. Hier zit dan niet direct het volume bij, maar het is voor mij voldoende.
39
Doh! Die kende ik ook nog niet...BloodDragon schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:09:
* Juggels gaat SoundSource weer uninstallen
*snip* zoals in de topicwaarschuwing staat: geen verzoeken in dit topic. Dit soort vragen mogen in een nieuw topic.
[ Voor 80% gewijzigd door Daedalus op 10-07-2011 00:17 ]
Gaude et aude
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.
Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, VersionTracker of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.
Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, VersionTracker of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.