Had het al keertje eerder gepost :)! Echt een heerlijke app! Er staan echter niet alle NL zenders in, hier staan zowat alle NL streams :)!Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 08:59:
[...]
Ziet er niet verkeerd uit. Ik gebruik nu VLC om naar de radio te luisteren, opzich werkt dit prima. Iets nieuws proberen is altijd leuk. En mocht het me bevallen, dan is die € 7,17 de moeite niet.
Edit:
Ik denk dat ik al om ben. Net even geïnstalleerd om te testen. Alleen de zoekfunctie al om naar radiostations te zoeken vind ik al helemaal geweldig.
Verwijderd
Zelf luister ik regelmatig naar onder andere radio rijnmond. Ik vul dus 'Radio rijmond' in, niks gevonden. Ik vul 'Rijnmond' in en voila daar is 'ie.Pat-Juh schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:25:
[...]
Had het al keertje eerder gepost :)! Echt een heerlijke app! Er staan echter niet alle NL zenders in, hier staan zowat alle NL streams :)!
Belooft wat? Is al heel wat!
Het is een beetje de Sparrow onder de feedreaders. In classic mode naar links swipen (of op V drukken) om zo tussen de feed-tekst en de echte webpagina te schakelen is heerlijk.
Thanks!
|_____vakje______|
Ziet er zo op het eerste gezicht (de website van Radium) goed uit! Dadelijk even de trial downloaden, maar ik denk dat ik hem sowieso wel aanschaf.
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Ook even trial geprobeerd, maar kan er nog niet aan werken. Interface via menubar vind ik niet helemaal je-van-het.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Verwijderd
Je luistert naar muziek…dat doe je meestal niet voor 5 seconden, hij speelt en zit dan unobtrusive in je menu, ik kan niet anders zeggen: helemaal top, gebruik het een aantal maanden (luister alleen online radio).VincentG schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:12:
Ook even trial geprobeerd, maar kan er nog niet aan werken. Interface via menubar vind ik niet helemaal je-van-het.
Ik gebruik zelf al jaren Movist. Vind het vooral prettig dat de contols niet in het beeld zitten maar er onder (zoals het eerder ook altijd bij QuickTime was).n8n schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 06:23:
[afbeelding]
Ben erg tevreden over MPlayerX, heeft lang geduurd voor ik een goede videospeler voor OS X kon vinden.
[...]

Download via MacUpdateMovist... Movie Player for Mac OS X based on QuickTime & FFmpeg.
Supports QuickTime and FFmpeg
Customizable high quality caption
Supports smi, srt format captions
Playlist support
Media playback control
Full screen control panel
Simple user interface
Universal binary
[ Voor 19% gewijzigd door martijn007 op 13-05-2011 16:41 ]
Verwijderd
Dit is nou echt een mooie en goed doordachte app. Zojuist even de trial geprobeerd en meteen aangeschaft in de app store. Radio via iTunes vindt ik niet handig. Radium zit in je menubar en hoor je een goed nummer dan zie je de trackinfo zelfs in de mouse-over pop up. De history functie is ook zeker handigKrisp schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 08:11:
Een ander programma waar ik behoorlijk fan van ben geworden is Radium.
[afbeelding]
Radio luisteren op mijn Apple was nooit echt een plezier. Mar Radium is dat het wel. Duizenden radiostations die simpel op te zoeken zijn, Airplay- en last.fm-support, eenvoudige bediening, etc. Het geld echt waard.Te koop op http://www.catpigstudios.com/ of in de App Store.
Ik zoek een goed alternatief voor imgburn op windows, daarmee branden ik altijd mijn xbox games
is er een goed programma wat dual layertjes brandt?
Requests mogen in een nieuw topic.
Requests mogen in een nieuw topic.
[ Voor 13% gewijzigd door Hoedje op 14-05-2011 11:18 ]
Brand, herkent ook de .dvd besstandenswoutr schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 01:43:
Ik zoek een goed alternatief voor imgburn op windows, daarmee branden ik altijd mijn xbox gamesis er een goed programma wat dual layertjes brandt?
Ik mis in dit topic nog het uitstekende programma Mactracker waar je alle modellen van 0 tot nu kan opzoeken. Orginele secs en maximale uitbreidingen staan netjes vermeld. Erg handig
om af en toe wat op te zoeken om een vraag op het forum gemakkelijk te kunnen beantwoorden
om af en toe wat op te zoeken om een vraag op het forum gemakkelijk te kunnen beantwoorden

[ Voor 7% gewijzigd door breinonline op 14-05-2011 08:36 ]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Na een artikel op een Apple website heb ik maar eens besloten om Flexiglass te installeren.
Een hoop handige features, ook voor overstappers van Windows (7) om je vensters makkelijker te kunnen beheren.
Een hoop handige features, ook voor overstappers van Windows (7) om je vensters makkelijker te kunnen beheren.
Dit gaat toch (min of meer) ook mogelijk zijn in OS X Lion?Arosf schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 13:46:
Na een artikel op een Apple website heb ik maar eens besloten om Flexiglass te installeren.
Yep.. tijdje geleden gekocht ook. Ik luister vaak RTVNH, maar het lukte me niet om die stream toe te voegen. Heeft hij even gedaan :-)Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 19:25:
[...]
Dit is nou echt een mooie en goed doordachte app. Zojuist even de trial geprobeerd en meteen aangeschaft in de app store. Radio via iTunes vindt ik niet handig. Radium zit in je menubar en hoor je een goed nummer dan zie je de trackinfo zelfs in de mouse-over pop up. De history functie is ook zeker handig
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Welke TV-zenders kun jij er allemaal op kijken? En hoe?Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:13:
Livestation: tv kijken @ mac
Ik kan maar bar weinig interessante vinden... Alleen BBC World, Al Jazeera etc. Geen BBC 1, Discovery of Amerikaanse channels.
[ Voor 14% gewijzigd door Jo-re-mi op 15-05-2011 17:58 ]
Je kunt de Ziggo en UPC TV streams kijken... maar wel alleen vanaf een Ziggo of UPC internetlijn...Jo-re-mi schreef op zondag 15 mei 2011 @ 17:54:
[...]
Welke TV-zenders kun jij er allemaal op kijken? En hoe?
Ik kan maar bar weinig interessante vinden... Alleen BBC World, Al Jazeera etc. Geen BBC 1, Discovery of Amerikaanse channels.
Via VLC stream.
ff googlen naar "Ziggo/UPC ipad vlc"
Dat is ook RTL4 en 5 enz./
MUST HAVE APP:
Idisplay en air display.
Op de bank, met je laptop, en je 2 ipads als extern scherm... heerlijk.
[ Voor 10% gewijzigd door World Citizen op 16-05-2011 16:40 ]
FreeReef.nl
Ik ben nu een tijdje in bezit van de betaalde versie van Sparrow. Bevalt echt enorm goed en is hier in dit topic al bekend.
Waarom ik het nog even aanhaal is omdat ik dit weekend een bug had gemeld (bij html mail worden bij mij niet alle plaatjes correct geladen terwijl dit in gmail wel zo is). Zondag al een reactie gehad van de support en vanochtend melding gehad dat de bug opgelost zal zijn in versie 1.3.
Daar stond ik wel echt van te kijken
Waarom ik het nog even aanhaal is omdat ik dit weekend een bug had gemeld (bij html mail worden bij mij niet alle plaatjes correct geladen terwijl dit in gmail wel zo is). Zondag al een reactie gehad van de support en vanochtend melding gehad dat de bug opgelost zal zijn in versie 1.3.
Daar stond ik wel echt van te kijken
Hoe heb je die channels voor elkaar gekregen? Ik heb met google gezocht naar die streams, copy link gedaan en bij create channel op de livestation ingevoerd. Maar dan krijg ik steeds een error.
Deze app kende ik nog niet, ziet er tof uit!Krisp schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 08:11:
Een ander programma waar ik behoorlijk fan van ben geworden is Radium.
[afbeelding]
Radio luisteren op mijn Apple was nooit echt een plezier. Mar Radium is dat het wel. Duizenden radiostations die simpel op te zoeken zijn, Airplay- en last.fm-support, eenvoudige bediening, etc. Het geld echt waard.Te koop op http://www.catpigstudios.com/ of in de App Store.
_
Voor het kijken van TV via Ziggo internetlijn heb je ook Ziggo TV widget:World Citizen schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:38:
[...]
Je kunt de Ziggo en UPC TV streams kijken... maar wel alleen vanaf een Ziggo of UPC internetlijn...
Via VLC stream.
ff googlen naar "Ziggo/UPC ipad vlc"
Dat is ook RTL4 en 5 enz./
MUST HAVE APP:
Idisplay en air display.
Op de bank, met je laptop, en je 2 ipads als extern scherm... heerlijk.
http://members.home.nl/j.kalter/tvkiezer/
wacht laat me ff testen.RnB schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:59:
Hoe heb je die channels voor elkaar gekregen? Ik heb met google gezocht naar die streams, copy link gedaan en bij create channel op de livestation ingevoerd. Maar dan krijg ik steeds een error.
Ik gebruik deze links http://ipad.junkiexp.com/TVStreams/
buiten NL1, NL2 en NL3, werkt het wel heel traag. NL1 opent hij bij mij binnen enkele seconden. De andere commerciële zenders duurt wel een minuut.
[ Voor 25% gewijzigd door World Citizen op 16-05-2011 17:53 ]
FreeReef.nl
Verwijderd
Vrees wel dat je in de buidel moet; 19 euro voor een streamertje is wel wat prijzig.silentwaves_ schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:23:
[...]
Deze app kende ik nog niet, ziet er tof uit!
Dit is een topic over Mac OSX, en dus niet over streams met VLC op iOS of iPad.World Citizen schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:45:
[...]
wacht laat me ff testen.
Ik gebruik deze links http://ipad.junkiexp.com/TVStreams/
buiten NL1, NL2 en NL3, werkt het wel heel traag. NL1 opent hij bij mij binnen enkele seconden. De andere commerciële zenders duurt wel een minuut.
Ik begrijp dus dat je met Livestation of VLC geen Nederlandse of interessante buitenlandse (BBC1, Discovery, NBC, CBS, ABC) kanalen kunt kijken op je Mac, zonder een Ziggo of UPC lijn te hebben?
Verwijderd
Dan is dat sinds een aantal dagen. Ik heb hem afgelopen donderdag nog gekocht voor € 7,17.Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 19:39:
[...]
Vrees wel dat je in de buidel moet; 19 euro voor een streamertje is wel wat prijzig.
Verwijderd
correctVerwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:45:
[...]
Dan is dat sinds een aantal dagen. Ik heb hem afgelopen donderdag nog gekocht voor € 7,17.
Beetje rare tweet om te zeggen dat je "finally" weer een aardig bedrag mag neerleggen.Our Mac App Store Promotion is now officially over. You can finally buy Radium for $24.99 again! Stay tuned for more Radium goodness.
Inderdaad, ik vind 20 euro veel te veel geld voor iets wat qua functionaliteit niks spannends is. Sterker nog, 8 euro vind ik nog aan de hoge kant als ik dit vergelijk met de prijzen van apps op de iPhone. Sowieso jammer dat de prijzen van apps in de iPhone, naar iPad, naar de OS X AppStore steeds hoger zijn geworden. Als je de prijs lekker laag houdt dan zijn veel meer mensen geneigd om de applicatie te kopen. En aangezien je als dev ook geen kosten meer hebt aan de distributie, en ook geen systeem op te zetten voor het kopen, lijkt het me enkel maar bevorderlijk voor jezelf om de prijs laag te houden.Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 19:39:
[...]
Vrees wel dat je in de buidel moet; 19 euro voor een streamertje is wel wat prijzig.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Ik ben alweer een tijdje opzoek naar een soort van 'remote control' voor itunes dat draait op een webinterface.
Ik heb al wel verschillende zwaar out of date open source applicaties gevonden maar dat werkt allemaal maar half of is niet wat ik zoek. Iemand misschien een ideetje / aanrader?
is dit trouwens ook mogelijk om via itunes te doen?
Mijn situatie is als volgend:
Ik heb een Apple tv aangesloten op de gehele geluids installatie in de woonkamer. deze word gebruikt om films te streamen vanaf de home server(WS2008) en een radio stream af te spelen die gestuurd word vanaf dezelfde home server maar via airtunes.
nu wil ik graag itunes(op mijn homeserver) besturen via een willekeurige andere PC in het netwerk.
Mvg
Ik heb al wel verschillende zwaar out of date open source applicaties gevonden maar dat werkt allemaal maar half of is niet wat ik zoek. Iemand misschien een ideetje / aanrader?
Ik heb een Apple tv aangesloten op de gehele geluids installatie in de woonkamer. deze word gebruikt om films te streamen vanaf de home server(WS2008) en een radio stream af te spelen die gestuurd word vanaf dezelfde home server maar via airtunes.
nu wil ik graag itunes(op mijn homeserver) besturen via een willekeurige andere PC in het netwerk.
Mvg
[ Voor 5% gewijzigd door Nickster! op 17-05-2011 23:53 ]
Ja die links werken ook gewoon op je mac.. De url is niet belangrijk.Jo-re-mi schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:19:
[...]
Dit is een topic over Mac OSX, en dus niet over streams met VLC op iOS of iPad.
Ik begrijp dus dat je met Livestation of VLC geen Nederlandse of interessante buitenlandse (BBC1, Discovery, NBC, CBS, ABC) kanalen kunt kijken op je Mac, zonder een Ziggo of UPC lijn te hebben?
En inderdaad dan moet je een ziggo of upc lijn hebben. Internet is genoeg.... Tv is niet nodig.
FreeReef.nl
Met goed zoeken kan je ze gewoon gratis krijgen, zo heb ik Radium en Calenderbar op mijn systeem staan. Die apps zijn echt niet meer dan 80 cent waard, maar zijn wel leuk genoeg om even moeite te doen ze op internet te zoeken.Vanitas schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 23:31:
[...]
Inderdaad, ik vind 20 euro veel te veel geld voor iets wat qua functionaliteit niks spannends is. Sterker nog, 8 euro vind ik nog aan de hoge kant als ik dit vergelijk met de prijzen van apps op de iPhone. Sowieso jammer dat de prijzen van apps in de iPhone, naar iPad, naar de OS X AppStore steeds hoger zijn geworden. Als je de prijs lekker laag houdt dan zijn veel meer mensen geneigd om de applicatie te kopen. En aangezien je als dev ook geen kosten meer hebt aan de distributie, en ook geen systeem op te zetten voor het kopen, lijkt het me enkel maar bevorderlijk voor jezelf om de prijs laag te houden.
Hoewel ik het met je eens ben dat de prijs wat hoog ligt lijkt het me niet de oplossing om het massaal illegaal te gaan downloaden.
Wat ik hier heb is het volgende (misschien niet helemaal wat je wilt, maar komt denk ik het dichtste bij:Nickster! schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 23:52:
Ik ben alweer een tijdje opzoek naar een soort van 'remote control' voor itunes dat draait op een webinterface.
Mvg
• Win2k8 server met iTunes + hele movie/music Library. Library staat geshared.
• iMac of MacBook Air kijkt naar deze gesharede Library op Windows server
• AppleTV in woonkamer aan stereo
• iOS device (iphone 3GS met Apple remote)
• Muziek luisteren: Als de AppleTV aanstaat kan ik op de iMac met het icoontje rechtsonder in iTunes kiezen of ik het geluid op mijn iMac wil, mijn iMac en de woonkamer, of alleen de woonkamer. Het bedienen van de iMac kan via iTunes op de iMac, of via mijn iPhone of Apple Remote. Muziek wordt van de Windows Server gehaald.
• Muziek luisteren: Kan ook rechtstreeks vanaf de AplpeTV; ik kan hier slechts een paar speakers kiezen (destereo in de woonkamer). Bedienen kan via iPhone of Apple remote. Muziek wordt vanaf de Windows Server gehaald.
• Film kijken: Kijk ik rechtstreeks op de Apple TV. Bedienen kan met iPhone of Apple remote. Films worden vanaf Windows Server gehaald.
Het is natuurlijk ook mogelijk om via RemoteDesktop vanuit de iTunes applicatie op de Windows Server je muziek te draaien en daar als luidsprekers te kiezen voor je AppleTV of je iMac, maar dat is in mijn optiek een beetje gaar, vanwege de ruk implementatie van iTunes op Windows.
Edit: Sorry voor de redelijke oftopic, maar dit om even wat uit te leggen aan Nickster!
[ Voor 8% gewijzigd door Spacecowboy op 18-05-2011 11:11 ]
HENG HENG
Sorry als dit offtopic was. Ik wist niet zeker waar ik mijn vraag het beste kon plaatsen. Gezien dit over tools ging voor mac dacht ik dat dit topic het meest geschikt was.Edit: Sorry voor de redelijke oftopic, maar dit om even wat uit te leggen aan Nickster!
Het schiet me nu ineens te binnen dat het itunes gedeelte misschien meer geschikt was. Excuses
Spacecowboy bedankt voor je reactie maar dat is juist niet wat ik zoek.
De muziek moet niet gestreamed worden vanaf individuele computers maar vanaf de server.
Wat ik dus zoek is een gewone ordinaire remote
Je kan je iOS device ook koppelen aan je Windows Server en die als remote grberuiken. Een web interface om iets dergelijks te doen heb ik nog nooit gezien, weet ook niet of de API van iTunes open is of niet.Nickster! schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:18:
[...]
Sorry als dit offtopic was. Ik wist niet zeker waar ik mijn vraag het beste kon plaatsen. Gezien dit over tools ging voor mac dacht ik dat dit topic het meest geschikt was.
Het schiet me nu ineens te binnen dat het itunes gedeelte misschien meer geschikt was. Excuses
Spacecowboy bedankt voor je reactie maar dat is juist niet wat ik zoek.
De muziek moet niet gestreamed worden vanaf individuele computers maar vanaf de server.
Wat ik dus zoek is een gewone ordinaire remote
[ Voor 7% gewijzigd door Spacecowboy op 18-05-2011 11:36 ]
HENG HENG
Ook niet geheel wat ik zoek. Niet iedereen bij ons thuis heeft een IOS deviceSpacecowboy schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:35:
[...]
Je kan je iOS device ook koppelen aan je Windows Server en die als remote grberuiken. Een web interface om iets dergelijks te doen heb ik nog nooit gezien, weet ook niet of de API van iTunes open is of niet.
iig thanks voor je reacties.
Verwijderd
Requests zijn niet toegestaan in dit topic.
[ Voor 75% gewijzigd door Hoedje op 19-05-2011 21:21 ]
DaisyDisk is op dit moment maar €7,99 in de Mac App Store, voor mij goedkoop genoeg om aan te schaffen. Ik weet dus niet hoe lang die korting nog geldt.
Dit topic is niet bedoeld voor requests. Het is de bedoeling dat je hier software post waar je enthousiast over bent. Het staan in de topicwaarschuwing, maar desondanks moet er regelmatig worden ingegrepen.
Ik waardeer dat er veel mensen graag willen helpen, maar de discussie over het nut of de noodzaak van "cleaners" is hier ook niet op z'n plaats. Open daarover gerust een nieuw topic
Ik waardeer dat er veel mensen graag willen helpen, maar de discussie over het nut of de noodzaak van "cleaners" is hier ook niet op z'n plaats. Open daarover gerust een nieuw topic
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik gebruik momenteel de tweetdeck en de Gmail app via de appstore, werkt prachtig!
Warhammer en PC games en lego
du -h --max-depth=1f.h schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 20:19:
DaisyDisk is op dit moment maar €7,99 in de Mac App Store, voor mij goedkoop genoeg om aan te schaffen. Ik weet dus niet hoe lang die korting nog geldt.
Is gratis...
Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.
Disk Inventory X is hier een gratis alternatief voor. Ziet er misschien niet even gelikt uit, maar het werkt wel goed.f.h schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 20:19:
Ik heb Disk Inventory X ook geprobeerd, maar dat vind ik toch niet fijn werken (en inderdaad erg lelijkSatch schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:37:
[...]
Disk Inventory X is hier een gratis alternatief voor. Ziet er misschien niet even gelikt uit, maar het werkt wel goed.
En de vergelijking met 'folder grootte weergeven' in Finder is er natuurlijk niet
Hoezo is die vergelijking er niet? Je gebruikt DaisyDisk toch om de grootte van mappen te zien? Met de Finder kan dat ook prima, misschien niet in pie-charts, maar het werkt prima. Je kunt ook gewoon de mapjes open klappen en de groottes van de bestanden en dieper liggende mappen zien.f.h schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:36:
[...]
Ik heb Disk Inventory X ook geprobeerd, maar dat vind ik toch niet fijn werken (en inderdaad erg lelijk). Daisy Disk vond ik met de normale prijs (€15,- of €20,- als ik me niet vergis) behoorlijk aan de prijs.
En de vergelijking met 'folder grootte weergeven' in Finder is er natuurlijk niet
Waarom 8-16 euro betalen voor een functie die in iets mindere mate gewoon in het OS zit?
Je geeft het verschil zelf al aan. Het is een compleet andere (en in mijn ogen handigere) visuele weergave. Zeker voor de wat dieper liggende mappen in bijvoorbeeld de library vind ik de pie chart een veel fijnere weergave. Voor andere mensen werkt het misschien wel via Finder of Terminal, maar ik vind dat een onhandige manier.
Maar goed het was een aankondiging van een (voor sommige gebruikers) handige applicatie die 50% korting had (en overigens op het moment van schrijven nog steeds heeft) en daarom dus gerechtvaardigd om hier te plaatsen lijkt me
Maar goed het was een aankondiging van een (voor sommige gebruikers) handige applicatie die 50% korting had (en overigens op het moment van schrijven nog steeds heeft) en daarom dus gerechtvaardigd om hier te plaatsen lijkt me
Uiteraard, het plaatsen van de app hier is super, ik heb ook vaak zitten twijfelen. Mijn keuze is alleen gevallen op Finder ipv. 8 euro lichter
Weet iemand of de nieuwe Sparrow update hotmail accounts support? Wil het graag kopen maar wil het wel zeker weten. Op de website staat niks en op internet heb ik maar 2 topics gevonden dat het kan. Wil het toch zeker weten zonder 8 euro uit te geven.
Verwijderd
Ik tik sparrow en hotmail in op Google en krijg als tweede hit dezes1ck schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 21:05:
Weet iemand of de nieuwe Sparrow update hotmail accounts support? Wil het graag kopen maar wil het wel zeker weten. Op de website staat niks en op internet heb ik maar 2 topics gevonden dat het kan. Wil het toch zeker weten zonder 8 euro uit te geven.
http://www.businessinsider.com/sparrow-update-2011-3
Ja dat vermeld ik ook, ik had het al gevonden maar er staat niks er over in de app store of op de website van sparrowapp.com vermeld.
Vandaar de confirmation van hier.
Edit;
Lite versie kan je alleen gmail account invoeren, dus ik kan het niet testen zonder te kopen of jullie kunnen mij het vertellen;)
Vandaar de confirmation van hier.
Edit;
Lite versie kan je alleen gmail account invoeren, dus ik kan het niet testen zonder te kopen of jullie kunnen mij het vertellen;)
[ Voor 29% gewijzigd door s1ck op 28-05-2011 22:06 ]
Iets wat ik vandaag ontdekt hebt, na gefrustreerd te geraken door Chrome die zo veel cpu power en memory inneemt. Een extensie van safari. Het noemt clicktoflash. Download dit en bekijk dan een filmpje van youtube. Ipv een flashplayer staat er een quicktime player. Echt super
Verwijderd
Wat is het voordeel van youtube5 precies? Ik zie niet echt een (overtuigend) verschil t.o.v. de flash player in Safari.MrAcid schreef op zondag 29 mei 2011 @ 08:42:
Ik gebruik zelf liever youtube5.
http://www.verticalforest.com/youtube5-extension/
Voordeel van ClickToFlash is dat het niet alleen de juiste versie pakt op YouTube, maar ook andere Flash uitschakelt (tot je erop klikt dus).
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Verwijderd
Youtube5 op mijn windows PC geinstalleerd met safari. Werkt goed en is sneller dan de gewone youtube. Filmpjes laden sneller op mijn kamer met 1 streepje WIFI dan beneden met alle streepjes WIFI. Zeker handig nu ik problemen met internet heb!
Ik heb de link opgeslagen voor mijn toekomstigge iMac!
Ik heb de link opgeslagen voor mijn toekomstigge iMac!
clicktoflash ondersteund veel meer sites zoals megavideo
ClicktoFlash en de HTML5-extentie voor Safari maken een prima duo, de eerste om alle banners te blockeren, de tweede om nagenoeg geen flash-video's meer te hoeven bekijken
Verwijderd
Je kan ook gebruik maken van de HTML5 trial versie van YouTube zelf.MrAcid schreef op zondag 29 mei 2011 @ 08:42:
Ik gebruik zelf liever youtube5.
http://www.verticalforest.com/youtube5-extension/
YouTube HTML5 Video Player
Heb je geen extensie nodig.
Die werkt volgens mij niet op bijvoorbeeld Facebook en andere externe pagina's. En sowieso niet voor video's waar advertenties in zitten & geen full screen, alleen "full browser".
*knip* vragen horen in een apart topic
Dit topic is alleen bedoeld om tools & software te posten waar je enthousiast over bent.
[ Voor 83% gewijzigd door Daedalus op 30-05-2011 01:38 ]
Verwijderd
Omdat ik de laatste tijd veel documenten inscan en deze sync met Evernote, wat in dit topic al meermaals aan de orde is gekomen, ben ik terchtgekomen bij Scandrop.
"ScanDrop
Scan to the Cloud
Scan your paper into Google Docs, Evernote and more"
Rechtreeks scannen in pdf en uploaden/syncen naar Evernote en andere 'Cloud'-apps.
Niet gratis, verkrijgbaar bij de Mac App Store aan 7,99 euro.
Website makers
"ScanDrop
Scan to the Cloud
Rechtreeks scannen in pdf en uploaden/syncen naar Evernote en andere 'Cloud'-apps.
Website makers
Voor de mensen die een gratis alternatief zoeken van DaisyDisk, probeer eens GrandPerspective.
Kost niks, en vind ik zelf nog iets prettiger dan DaisyDisk, je ziet dan in 1 oogopzicht welke bestanden de meeste ruimte in nemen, en je kan ook focussen op lagen dieper enzo.
Kost niks, en vind ik zelf nog iets prettiger dan DaisyDisk, je ziet dan in 1 oogopzicht welke bestanden de meeste ruimte in nemen, en je kan ook focussen op lagen dieper enzo.

Vanaf vandaag is Reeder ook te vinden in de Mac App Store! Link: http://itunes.apple.com/nl/app/reeder/id439845554?mt=12MrAcid schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 18:43:
Ik ben gestopt met lezen bij AppZapper maar daar kun je wat mij betreft beter AppCleaner gebruiken. Dan hoef je namelijk niet te onthouden dat je iets weg wilt gaan gooien en eerst AppZapper opstarten, maar krijg je automatisch een melding als je een .app in de Trash gooit.
Ik ben zelf trouwens groot fan van de Reeder app op de iPhone en die is er sinds een tijdje ook voor op de Mac. Voorlopig nog eventjes in Beta en daarom gratis (dat is dus een RSS lezer die synct met Google Reader).
http://madeatgloria.com/brewery
Heel erg fijne app idd, vanochtend ook direct aangeschaft na al tijden de beta gebruikt te hebbenMrAcid schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:40:
[...]
Vanaf vandaag is Reeder ook te vinden in de Mac App Store! Link: http://itunes.apple.com/nl/app/reeder/id439845554?mt=12
Wat is het voordeel van Reeder tegenover NetNewsWire? (Die ik nu al een maand of 2 sinds ik mijn MBA heb gebruik)
Vind bij NNW de Google Reader functionaliteit heel goed.
Vind bij NNW de Google Reader functionaliteit heel goed.
NetNewsWire ken ik niet. Gebruik Reeder nu een tijd en dat bevalt zoals gezegd enorm. De interface is in dezelfde stijl als Twitter for Mac en Sparrow. Het ondersteund swipes/gestures. Eventuele voordelen tov NetNewsWire weet ik dus niet
Het is een fijne App, welke ik ook gebruik icm Evernote. Enige wat mij steeds weer opvalt is de grote van de PDF bestanden welke hij genereert, die zijn echt niet normaal groot in vergelijking met andere programma's.Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:48:
Omdat ik de laatste tijd veel documenten inscan en deze sync met Evernote, wat in dit topic al meermaals aan de orde is gekomen, ben ik terchtgekomen bij Scandrop.
"ScanDrop
Scan to the Cloud
Website makers
DPI aanpassen helpt wel wat, maar nog steeds veel te groot. 1 A4 op 300DPI wordt bijv 20MB... leuk, maar niet echt bruikbaar.
To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
Ik zweer bij XBMC. Je kan er geen films zo mee afspelen vanuit de Finder, maar hé we gebruiken toch ook iPhoto als we ons met foto's gaan bezighouden? Dan bladeren we toch ook niet door de Finder? XBMC kan je filmcataloog mooi presenteren en het is een genot om dat te gebruiken om een filmpje uit te kiezen. Het speelt alle denkbare formaten af, je kan vanalles extra instellen voor je film, werkt vlot,...VincentG schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:42:
Zijn er nog goede mediaplayers voor MKV films?
VLC is een ramp, ondervond ik net. Schijnt wel een instelling te zijn, maar is ook niet alles.
QuickTime met Perian gaat beter, maar nog steeds schokkerig.
Schijnt niet aan de hardware te liggen, maar vaak aan de software (een 6jr oude single core desktop doet nu niet veel onder aan mn nieuwe 15" I7 MBP).
Mplayer os x extended nog steeds aan te raden (zag ik in een oud topic) of zijn er ondertussen betere alternatieven?
Edit: Vandeweek een film gezien en was redelijk te doen, net een film gestart en snel uitgezet. Beide zijn 720p films.
Plex en Boxee zijn afgeleid van XBMC, heb ze beide geprobeerd maar ik vind dat XBMC je films toch beter en mooier kan presenteren. Ook de interface en het gebruik vind ik beter en gemakkelijker, maar dat is persoonlijk. Plex vond ik een grote ramp. Na al een jaar XBMC-gebruiker geweest te zijn in Windows en recent mijn eerste Mac gekocht te hebben, gaf ik Plex eerst een kans. Maar het heeft er geen uur opgestaan of het vloog er al weer af. Ik blijf bij XBMC.
[ Voor 7% gewijzigd door Terrestraeon op 09-06-2011 20:33 ]
Iemand een oplossing voor Leopard?filenox schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:14:
Een onmisbaar commando voor de terminal om de animatie uit te schakelen als je tussen Spaces switched;
code:
1 defaults write com.apple.dock workspaces-swoosh-animation-off -bool YES && killall Dock
![]()
Verwijderd
Je geeft het dan ook wel een kans: een jaar vs. een uur.Chris5488 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:31:
Na al een jaar XBMC-gebruiker geweest te zijn in Windows en recent mijn eerste Mac gekocht te hebben, gaf ik Plex eerst een kans. Maar het heeft er geen uur opgestaan of het vloog er al weer af. Ik blijf bij XBMC.

Plex presenteert alles veel mooier dan xbmc, moet je misschien eens een andere skin proberen. Daarbij was ik geen voorstander van de media manager, maar nu het een tijdje draait, is het top, daarbij kan het ook op een ander device draaien (linux/nas) samen met transcoding, waar nodig (iphone/ipad) op remote lokatie je filmpjes kijken. Voor mij is XBMC het echt niet meer (was een actieve developer voor XBMC scripts)
Ik heb net even Squire zitten testen. Dit is een variant op Plex, waarbij het doel vooral is om het gebruiksvriendelijker te maken. Dit zie je al gelijk terug als je de applicatie opstart. Alles wordt meteen voor je geregeld. Film bestanden die Squire herkent als film, worden direct toegevoegd aan de lijst met films. Gezien Squire op dit moment nog in alpha stadium verkeerd, is er nog geen volledige functionaliteit, maar het begin is er. Zo heb ik ook vergeleken naar de temperatuur van de processor. In Plex gaat die al gauw naar de 90 graden, maar in Squire heb ik 'm niet boven de 74 graden zien komen. Daarbij moet ik zeggen dat die het vooral bij actiefilms het soms even niet helemaal kan bijhouden. Hier zijn ze mee bezig, dus ik ben benieuwd hoever ze dit gaan oplossen en de temperatuur zo laag mogelijk blijven houden.
Al met al gaat het dus wel in de goede richting. Als je wilt kun je je via hun site aanmelden voor een alpha invite.
Al met al gaat het dus wel in de goede richting. Als je wilt kun je je via hun site aanmelden voor een alpha invite.
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Niet echt een programma, maar je kan iChat gebruiken om in te loggen op facebook chat. Handig voor mensen die zoals mij af en toe wel eens op de chat zitten omdat de meeste mensen daarop zitten zonder dat ze heel de tijd facebook open willen hebben:
http://res-res.blogspot.c...hat-and-other-jabber.html
http://res-res.blogspot.c...hat-and-other-jabber.html
Verwijderd
Ik wil wat DVD's van mij omzetten naar .avi. Is er een goed werkend simpel DVD Ripper? Een AutoGK variant maar dan voor Mac zou heel fijn zijn.
Staat volgens mij ook in de TS maar Handbrake lijkt me primaVerwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:54:
Ik wil wat DVD's van mij omzetten naar .avi. Is er een goed werkend simpel DVD Ripper? Een AutoGK variant maar dan voor Mac zou heel fijn zijn.
Verwijderd
Handbrake staat idd in de TS. Maar ik snapte even niet of het enkel voor converteren van al bestaande video bestanden was of dat je er ook DVD's mee kon rippen. Dus wel, bedanktatze schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:29:
[...]
Staat volgens mij ook in de TS maar Handbrake lijkt me prima
MPEG Streamclip is misschien nog iets beter om DVD's mee te rippen. Hiermee kun je exacte tijdcodes invoeren en omzetten naar MPEG als Quicktime.Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:37:
[...]
Handbrake staat idd in de TS. Maar ik snapte even niet of het enkel voor converteren van al bestaande video bestanden was of dat je er ook DVD's mee kon rippen. Dus wel, bedankt
*kuch*
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit. Daarvoor mag je een nieuw topic openen
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit. Daarvoor mag je een nieuw topic openen
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Waarschijnlijk al vaak gemeld, maar nog niet in de startpost (terwijl €€ Coversutra er wel in staat) is Bowtie.
Gratis te downloaden en presenteert je huidige iTunes-song met cover en tekst in een aan te passen skin, die je gewoon ergens op je bureaublad 'kleeft' en automatisch start als iTunes start. Bepaalde skins bieden ook een voortgangsanimatie of laten je iTunes ermee bedienen.
Licht, mooi, handig, simpel en gratis
Gratis te downloaden en presenteert je huidige iTunes-song met cover en tekst in een aan te passen skin, die je gewoon ergens op je bureaublad 'kleeft' en automatisch start als iTunes start. Bepaalde skins bieden ook een voortgangsanimatie of laten je iTunes ermee bedienen.
Licht, mooi, handig, simpel en gratis
[ Voor 10% gewijzigd door Terrestraeon op 17-06-2011 17:29 ]
Verwijderd
Iemand ervaring met xtorrent pro (kost €25) of is het de moeite tegenover transmission dat gratis is?
Ik heb er geen ervaring mee maar ik heb wel Acquisition gehad van dezelfde developer en vond de support/updates na verloop van tijd behoorlijk tegenvallen. Zoekresultaten werden steeds meer vervuild door troep en daar werd niks aan gedaan. Maar dat is inmiddels al weer twee jaar geleden, wellicht is het nu beter geworden. Gebruik het niet meer in elk geval.
Mja, als ik die interface zo bekijk zou ik er nooit 25 euro voor betalen, TransmissionVerwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:55:
Iemand ervaring met xtorrent pro (kost €25) of is het de moeite tegenover transmission dat gratis is?

Wat is nou de beste usenet client? Ik lees verdeelde meningen over unison en sabnzd.
En zijn er nog alternatieven naast deze?
En zijn er nog alternatieven naast deze?
Sinds langere tijd gebruik ik NZBVortex. Eerst de trial gebruikt en wat me opviel is dat dit programma veel minder resources vreet dan Sabnbzd+.
Tevens is er een ingebouwde zoekmachine. Het programma kost $ 20,- maar dat is het ook zeker waard
Tevens is er een ingebouwde zoekmachine. Het programma kost $ 20,- maar dat is het ook zeker waard
Kijk, dat ziet er goed uit. Beetje a la unzbin uit de win wereld. Bedankt!DaMarcus schreef op maandag 20 juni 2011 @ 01:27:
Sinds langere tijd gebruik ik NZBVortex. Eerst de trial gebruikt en wat me opviel is dat dit programma veel minder resources vreet dan Sabnbzd+.
NZBVortex is idd super! Ziet er gelikt uit, werkt perfect en krijgt regelmatig updates.
Voor de ontwikkelaars Snippets
Krijg je nu bij de MacBuzzer Bundle voor een prikkie!
Krijg je nu bij de MacBuzzer Bundle voor een prikkie!
[ Voor 41% gewijzigd door Daedalus op 20-06-2011 10:28 . Reden: referral verwijderd ]
De developer van Acquisition gaat daarnaast erg slecht om met zijn betalende klanten. Geef hier dus vooral geen geld aan uit.MrAcid schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:28:
Ik heb er geen ervaring mee maar ik heb wel Acquisition gehad van dezelfde developer en vond de support/updates na verloop van tijd behoorlijk tegenvallen. Zoekresultaten werden steeds meer vervuild door troep en daar werd niks aan gedaan. Maar dat is inmiddels al weer twee jaar geleden, wellicht is het nu beter geworden. Gebruik het niet meer in elk geval.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Ik heb het even geprobeerd. De interface enzo stond me wel aan, maar ik las er niet altijd de beste meningen/reviews over en bovendien: 25 euro. Betalen voor een torrent-programma? Sorry maar dat vind ik compleet onlogisch, zeker omdat alle andere gratis zijn, en 25 euro is niet 'een beetje' duurder dan gratis maar al een flink overpriced bedrag.Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:55:
Voorheen gebruikte ik altijd uTorrent op Windows, maar in OSX vond ik het niet echt passen. Bovendien sloot het traag en hield het het afsluiten van OSX tegen als het nog aanstond. Ik vond het OSX-features missen en de 'info'-balk onderaan werkt niet meer zo fijn, maarja dat is allemaal subjectief, uTorrent is perfect om eens uit te proberen.
Nu doe ik het met Transmission, misschien wel het beste en simpelste torrent-programma voor OSX. Bovendien laat het bij zijn icoon in het dock de huidige downstream-selheid zien, wat ik echt wel een pluspunt is.
Dus conclusie: afblijven van xTorrent, maar Transmission uitproberen en indien je meer controle/functies wil dan uTorrent.
Toppertje! Heb 'm gelijk even gekocht in de App Store.DaMarcus schreef op maandag 20 juni 2011 @ 01:27:
[ Voor 6% gewijzigd door Froggle op 20-06-2011 15:06 ]
Ik vind zelf Soulver ook nog wel een mooi programma om hier te noemen.
http://www.acqualia.com/soulver/
Behoorlijk uitgebreide rekenmachine waar je eigenlijk gewoon in "normale woorden" neerzet wat je wilt weten, waarna hij de berekeningen uitvoert.
http://www.acqualia.com/soulver/
Behoorlijk uitgebreide rekenmachine waar je eigenlijk gewoon in "normale woorden" neerzet wat je wilt weten, waarna hij de berekeningen uitvoert.
In de App Store staat ook een gratis versie waarmee je het kan proberen.s1ck schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 21:05:
Dan zal de betaalde dat ook hebben denk ik? Of zit er meer verschilt tussen beide, ik dacht dat het enige verschil was dat er reclame bij zat.
@ZpAz: Klikkerdeklik en daarna klikken op Meer..
En hier even wat minder vragen, want daar is dit topic niet voor bedoeld.
En hier even wat minder vragen, want daar is dit topic niet voor bedoeld.
Voor mensen die mkv files willen afspelen op hun PS3 of Apple apparaat:
Subler (http://code.google.com/p/subler/)
Open-source software waarmee je mkv's kan exporten naar .mp4 of .m4v zonder dat het opnieuw ge-encode wordt. Hierdoor duurt het proces minder dan een minuut.
Subler (http://code.google.com/p/subler/)
Open-source software waarmee je mkv's kan exporten naar .mp4 of .m4v zonder dat het opnieuw ge-encode wordt. Hierdoor duurt het proces minder dan een minuut.
Wat grappig, ik heb met moeite ps3muxer gevonden die aan mijn wensen voldoet, maar ik vind het jammer dat deze alles omzet naar .m2ts, waardoor ie nogal vervelend af te spelen is op mijn Macbook.
Ik zal deze eens bekijken hoe ie omgaat met de rips.
Hm, ik vind ps3muxer toch beter werken. Ik mis vooral de optie om te splitten in files van 4GB wegens de FAT32 beperking met de ps3. Daarnaast heb je voor Subler nog Perian nodig, weer extra software dus..
Hm, ik vind ps3muxer toch beter werken. Ik mis vooral de optie om te splitten in files van 4GB wegens de FAT32 beperking met de ps3. Daarnaast heb je voor Subler nog Perian nodig, weer extra software dus..
[ Voor 29% gewijzigd door RnB op 20-06-2011 21:40 ]
Ah ok. Ik gebruik het zelf eigenlijk alleen voor series, dus ik heb het splitten niet echt gemist. mp4tools (spin-off van MKVtools) heb ik ook geprobeerd. Die doet het ook prima en heeft wel de mogelijkheid om te splitten. Alleen kan je met de gratis versie geen batches doen en krijg je een een paar seconden een nag-scherm bij het opstarten (http://www.emmgunn.com/mp4tools/mp4toolshome.html)RnB schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:34:
Wat grappig, ik heb met moeite ps3muxer gevonden die aan mijn wensen voldoet, maar ik vind het jammer dat deze alles omzet naar .m2ts, waardoor ie nogal vervelend af te spelen is op mijn Macbook.
Daarnaast nog even een vraagje over PreyProject: hij maakt toch alleen reports als je je mac als gestolen opgeeft? Of maakt hij sowieso reports, en stuurt hij ze pas als je er om vraagt? Dat lijkt me namelijk niet zo'n prettig idee
[ Voor 10% gewijzigd door bartos88 op 20-06-2011 21:58 ]
Verwijderd
Vandaag ook even gedownload en geïnstalleerd Gebruik normaal ook Sabnbzd. Moet zeggen dat NZBVortex me tot nu toe goed bevalt, wat ik ook erg handig vind is dat als je bijvoorbeeld een cd hebt gedownload, je aan de rechterkant op een nummer kunt klikken om hem direct te laten afspelen in je eigen media player, in mij geval is dat Vox.DaMarcus schreef op maandag 20 juni 2011 @ 01:27:
Ik heb nog 7 dagen, genoeg tijd om het programma te leren kennen. Al denk ik wel dat ik over een weekje het programma ga kopen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.
Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, VersionTracker of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.
Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, VersionTracker of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.