Onmisbare tools & software voor Mac OS X - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 283.675 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:00
Xylon schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 18:39:
Ik zat er ook over te denken om die aanbieding te kopen, voornamelijk vanwege 1Password. Maar toen kwam ik er achter dat je daadwerkelijk alleen het programma koopt. Ik dacht in eerste instantie dat je gewoon een 'account' kocht, welke je vervolgens op elk soort systeem kunt gebruiken, maar toen kwam ik er achter dat je het moet kopen voor elk type systeem dat je hebt en dat wordt me toch net wat te duur.
Je hebt gelijk als je het onder Windows en Mac wilt gebruiken. Voor iPhone/iPod en iPad bestaat er een betaalde universele versie, 1Password Pro, die je op al die apparaten kan gebruiken. Hij kost wel een paar Euro meer dan de "losse" iPad en iPhone versies maar nog altijd goedkoper dan de 2 losse versies samen.

Wat ook wel fijn is dat de licentie voor het platform per gebruiker is. Ik hoef dus niet voor elke Mac die ik in huis heb een aparte licentie te kopen, maar kan gewoon de programma's op elke Mac (of Windows) installeren.

Persoonlijk vind ik het gemak wat ik ervan heb dermate groot dat ik het geld er wel voor over heb. Ik heb nu overal mijn wachtwoorden beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Is deze aanbieding al genoemd?
https://www.mupromo.com/
Parallels Desktop en nog 10 apps gebundeld voor $49

Ja was al genoemd dus..

[ Voor 15% gewijzigd door ToolkiT op 18-03-2011 10:27 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

ToolkiT schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 10:24:
Is deze aanbieding al genoemd?
https://www.mupromo.com/
Parallels Desktop en nog 10 apps gebundeld voor $49

Ja was al genoemd dus..
Ja, 3 posts of zo boven je. En de laatste reactie hierboven gaat er trouwens nog over 7(8)7
NVM

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Darkstar schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 10:27:
[...]

Ja, 3 posts of zo boven je. En de laatste reactie hierboven gaat er trouwens nog over 7(8)7
NVM
Yup, iets te ethousiast met posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 21:30
Voor de mensen die veel met statistiek bezig zijn en eerst Eviews gebruikten, kan ik Stata als alternatief aanraden. Stata werkt op alle platforms. Eviews alleen op Windows.

Daarbij is Stata veel fijner met panel data. Je kunt je files ook prima sharen ongeacht het platform. Voor mij dus, onmisbaar! (Eviews draait ook prima via VirtualBox maar handig is anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
hartstikke handig, die 1password voor de mac. maar nu moet ik wel eerst alle wachtwoorden die al in 'sleutelhangertoegang' opnieuw in 1password zetten. kan dit niet makkelijk worden overgezet?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:37
Importing Data into 1Password
1Password can import data from many popular applications, including:
Mac OS X Keychain (Safari, Google Chrome, Camino, OmniWeb, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Ik heb ook een tijd lang 1password gebruikt maar ben inmiddels over naar lastpass. Waarom? Lastpass is voor alle devices gratis*. Voor 1password moet je voor iOS/Windows?OSX allemaal een licentie aanschaffen.

* alleen niet als je andoid/iOS wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QplQyer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-05-2022
Myrdhin schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 10:20:
[...]

Je hebt gelijk als je het onder Windows en Mac wilt gebruiken. Voor iPhone/iPod en iPad bestaat er een betaalde universele versie, 1Password Pro, die je op al die apparaten kan gebruiken. Hij kost wel een paar Euro meer dan de "losse" iPad en iPhone versies maar nog altijd goedkoper dan de 2 losse versies samen.

Wat ook wel fijn is dat de licentie voor het platform per gebruiker is. Ik hoef dus niet voor elke Mac die ik in huis heb een aparte licentie te kopen, maar kan gewoon de programma's op elke Mac (of Windows) installeren.

Persoonlijk vind ik het gemak wat ik ervan heb dermate groot dat ik het geld er wel voor over heb. Ik heb nu overal mijn wachtwoorden beschikbaar.
Ik heb het nu eens uitgeprobeerd, maar ben toch meer tevreden van http://passwordmaker.org/passwordmaker.html
Die site genereert een wachtwoord op basis van de url, je username en een master password en nog enkele in te stellen parameters. Gedaan met wachtwoorden opslaan dus, je genereert het gewoon elke keer opnieuw.

Zo kan je dus eenvoudig vanop elke computer je wachtwoorden terugvinden. Heeft ook een gratis iPad/iPhone/Android applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
lowfi schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 15:09:
Ik heb ook een tijd lang 1password gebruikt maar ben inmiddels over naar lastpass. Waarom? Lastpass is voor alle devices gratis*. Voor 1password moet je voor iOS/Windows?OSX allemaal een licentie aanschaffen.

* alleen niet als je andoid/iOS wil.
Misschien ook een leuk alternatief is
http://www.moxier.com/wallet/

Heb het zelf niet geprobeerd maar ziet er wel leuk uit. Het is (zo te zien ook gratis voor alle devices)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crutch
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Crutch

Masculinist

Wat ik gebruik is Macaroni

Deze voert automagisch onderhoud uit op de achtergrond wanneer je een tijdje niet achter je computer zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Xylon schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 18:39:
Ik zat er ook over te denken om die aanbieding te kopen, voornamelijk vanwege 1Password. Maar toen kwam ik er achter dat je daadwerkelijk alleen het programma koopt. Ik dacht in eerste instantie dat je gewoon een 'account' kocht, welke je vervolgens op elk soort systeem kunt gebruiken, maar toen kwam ik er achter dat je het moet kopen voor elk type systeem dat je hebt en dat wordt me toch net wat te duur.
Als je op je telefoon/tablet/pc aan alleen-lezen genoeg hebt:

- Maak een gratis dropbox account aan en installeer dropbox.
- Plaats je databestand in je dropbox folder.
- ga met je telefoon/ipad naar dropbox.com en log in.
- ga naar files, open de map "1password.agilekeychain"
- open het bestand 1password.html
- Log in met je gegevens en heb toegang tot je accounts

Via dropbox kun je ook meerdere 1password systemen synchroon houden. Je krijgt een user-licentie, dus je kunt hem op zoveel systemen installeren als je wil (waar je zelf dan de gebruiker op bent, en het platform hetzelfde is.)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 15:49
Net heb ik Vox gedownload en deze muziekspeler bevalt mij wel. Speler die nog het meeste van foobar2000 weg heeft.

Nu wil ik echter dat alle muziek die ik in mijn muziek map open automatisch door vox wordt afgespeeld en dus niet door itunes. Ik heb al geprobeerd: rechts klikken op muziekbestand, open met, andere vox en dan ''altijd met dit programma gebruiken'' aanvinken. Maar hij blijft mijn mp3's maar in itunes openen...

Hoe zorg ik er dus simpelweg voor dat ieder mp3/flac/aac bestand dat ik open in de finder door Vox afgespeeld wordt?

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Y3LLoW schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 01:09:
Net heb ik Vox gedownload en deze muziekspeler bevalt mij wel. Speler die nog het meeste van foobar2000 weg heeft.

Nu wil ik echter dat alle muziek die ik in mijn muziek map open automatisch door vox wordt afgespeeld en dus niet door itunes. Ik heb al geprobeerd: rechts klikken op muziekbestand, open met, andere vox en dan ''altijd met dit programma gebruiken'' aanvinken. Maar hij blijft mijn mp3's maar in itunes openen...

Hoe zorg ik er dus simpelweg voor dat ieder mp3/flac/aac bestand dat ik open in de finder door Vox afgespeeld wordt?
Rechtermuis op mp3-bestand (of flac/aac)
Get info
Open with
Vox kiezen
Change all klikken
Continue

Klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Laatst online: 12-09 15:49
Mijn dank is groot!

Hele tijd over die optie heen zitten kijken!

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 22:34

Lulukai

God's gift to women

Ik kan iedereen echt warm FileShuttle aanbevelen. Als je een screenshot neemt, wordt die automatisch geüpload en komt er een linkje op je klembord. Als je een file naar het icoontje dragt, wordt die ook netjes geüpload.
Nu zeg je, ja dat kan toch al langer met Cloud? Het mooie aan FileShuttle is dat je het met je eigen hosting kan doen, dus onbeperkte opslagruimte, onbeperkte bestandgrootte, onbeperkt gebruiksplezier!

Komop, software requests zijn niet toegestaan in dit topic :).

[ Voor 7% gewijzigd door Hoedje op 21-03-2011 11:23 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:11
Komop, software requests zijn niet toegestaan in dit topic :).

[ Voor 99% gewijzigd door Hoedje op 21-03-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-08 10:57
SyS_ErroR schreef op zondag 20 maart 2011 @ 18:49:
Ik weet dat het eigenlijk niet in dit topic thuishoort, maar ik probeer het tóch! ;) Ik ben al vele jaren een entousiaste mac-gebruiker, maar ik blijf het programma WinRAR missen.

Gebruik nu als alternatief al een tijd UnrarX, wat prima werkt als unrar methode. Helaas kan UnrarX dan ook niets inpakken. Via de finder krijg je 1. een zip, en 2. als je die uitpakt op een Windows machine krijg je die hidden OS X files er bij. Is hier een oplossing voor?
Veel beter dan deze ga je hem niet krijgen:

http://archiverapp.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoteldebotel schreef op zondag 20 maart 2011 @ 19:06:
[...]

Deze doet toch precies hetzelfde?
# RAR (rar, r00, r01, r02, ...)[read only]
Verder ziet het er wel zéér intuïtief uit, iets waar ik als mogelijke 'to-Mac-overstapper' waarde aan hecht. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 21:47

f.h

eelco_akker schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 18:10:
[...]

COUPON code: AMOEBA

Geeft je $5,- korting
Thanks! Dit heeft voor mij zojuist de doorslag gegeven om de plugin aan te schaffen.

Overigens staat in dit topic nog een uitgebreide review over die DPS plugin. De poster is Miah en het betreft posts 19 en 24 (je kan niet direct naar posts linken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.niceguy.89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08-2018
Leuke apps.

Is het trouwens mogelijk om via parallel 6 te gamen met mijn snelle hackintosh ?

i7 950 @ 3.93
HD5870 1GB
6GB DDR3 @ 1710HMz
SSD ocz vertex 2

Kwa geekbench over de 13500 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Wajoh, dat geluid, DPS. Geweldig. Vollere klanken, je hoort alles veel beter.
Raar dat dit niet gewoon in iTunes is gebouwd, is in feite gewoon een equalizer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Great HooD schreef op zondag 20 maart 2011 @ 20:01:
Wajoh, dat geluid, DPS. Geweldig. Vollere klanken, je hoort alles veel beter.
Raar dat dit niet gewoon in iTunes is gebouwd, is in feite gewoon een equalizer...
Er zit ook een equalizer in iTunes. Alleen is dit een programma die dat uitbreid. Waarom dit niet standaard in iTunes zit is omdat Apple het niet nodig vind / er niet aan gedacht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2011 @ 20:06:
[...]

Er zit ook een equalizer in iTunes. Alleen is dit een programma die dat uitbreid. Waarom dit niet standaard in iTunes zit is omdat Apple het niet nodig vind / er niet aan gedacht heeft.
Uitgebreid? Volgens mij stelt het gewoon bepaalde presets in. Of kan je iig hetzelfde effect bereiken met de equalizer.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-08 10:57
Alle jesus, wat een verschil met die DPS plugin :D

Jammer dat 'ie niet voor Spotify te krijgen is, want ik gebruik iTunes bijna nooit om me muziek af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:36
Hoteldebotel schreef op zondag 20 maart 2011 @ 19:06:
[...]

Imho werkt Betterzip toch wel iets fijner:
http://macitbetter.com/

Ziet er ongeveer hetzelfde uit als Winrar en biedt dezelfde functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
Hoteldebotel schreef op zondag 20 maart 2011 @ 21:01:

Jammer dat 'ie niet voor Spotify te krijgen is, want ik gebruik iTunes bijna nooit om me muziek af te spelen.
Je hebt wel het programma Boom (http://www.globaldelight.com/boom/index.html) dit vervangt je uitgangs apparaat van je mac (alleen software matig) en zet er een equalizer/booster tussen. Dit programma is vooral gemaakt om te boosten, maar er zit ook een prima equalizer in. En het werk dus voor alle apps/games etc!

Helaas niet gratis... wel trail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand toevallig al een app gevonden waar je via je Bluetooth keyboard de brightness van je macbook scherm kan instellen als er een externe monitor is aangesloten?

Ik gebruik namelijk hoofdzakelijk m'n extern scherm en zet wat kleine dingen op m'n MBP scherm.. Als ik die niet nodig heb zou ik het graag kunnen dimmen, maar nu moet ik telkens naar m'n vast toetsenbord grijpen.

Heb wel al Screenshade tegen gekomen, maar dat werkt niet zoals ik het zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 09:01:
Heeft iemand toevallig al een app gevonden waar je via je Bluetooth keyboard de brightness van je macbook scherm kan instellen als er een externe monitor is aangesloten?

Ik gebruik namelijk hoofdzakelijk m'n extern scherm en zet wat kleine dingen op m'n MBP scherm.. Als ik die niet nodig heb zou ik het graag kunnen dimmen, maar nu moet ik telkens naar m'n vast toetsenbord grijpen.

Heb wel al Screenshade tegen gekomen, maar dat werkt niet zoals ik het zou willen.
http://mattdanger.net/200...htness-from-the-terminal/

dit zou je kunnen mappen aan een toets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RarMachine doet wél comprimeren :)

Afbeeldingslocatie: http://www.candyware.net/img/rmshot2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:13
Tja, WinRAR voor Mac is echt belachelijk. Een command line applicatie en dan verwachten ze ook nog dat je betaald! Qua compressie is Zipeg een heel slecht programma (corrupte bestanden het grootste deel van de tijd) maar ik gebruik RAR expander.

Een applicatie die ik mensen kan aanraden is de Instant Messenger app Trillian, compatible met bijna alles.
http://trillian.im

Als hij er nog niet bij staat:
SMCfancontrol (echt een Tweakers app).

[ Voor 9% gewijzigd door Wolfos op 21-03-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
SMCfancontrol raad ik af, kan het niet bewijzen maar heb zo'n vermoeden dat mede dankzij die app een iMac van mij stuk is gegaan. Zomaar de fan uit zetten etc waardoor mijn videokaart toendertijd veeeel te heet was geworden en kapot. Een videokaart zit in het logicboard van een imac dus stuk=stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 17:13
Twylight schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:32:
SMCfancontrol raad ik af, kan het niet bewijzen maar heb zo'n vermoeden dat mede dankzij die app een iMac van mij stuk is gegaan. Zomaar de fan uit zetten etc waardoor mijn videokaart toendertijd veeeel te heet was geworden en kapot. Een videokaart zit in het logicboard van een imac dus stuk=stuk
ik snap niet waarom je de controle van de fans voor je mac wil overrulen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoteldebotel schreef op zondag 20 maart 2011 @ 21:01:

WTF :D klinkt echt heeeel anders. Ik vraag me af of het wel gezond is voor je speakers. Lijkt wel of die het sowieso een stuk harder afspeelt dan standaard. Daardoor lijkt het natuurlijk ook al gelijk "meer". Maar qua klank enzo is het ook veel beter door de default 15" unibody speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
@Executor16
In een laptop van bijna 2000 euro gaan ze denk ik geen goedkope boxen doen ;) Heb het een week geleden gekocht en het bevalt nog steeds goed, vooral bij mn MBP speakers. Daar lijkt het echt een wereld van verschil. Je hebt inderdaad dat het geluid wat harder gaat als je de plug-in aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
gassiepaart schreef op maandag 21 maart 2011 @ 23:11:
[...]

ik snap niet waarom je de controle van de fans voor je mac wil overrulen....
Hoezo niet, ik vind een beetje extra geluid niet storend als ik daarmee de boel beter koel. Heb de fans van iMac ook iets harder lopen dan normaal, koelt een stuk beter. Gebruik hier echter Fan Control voor en niet SMC Fan control.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 20:48
Ik ga ervanuit dat mijn iMac zichzelf koel weet te houden. Als dit niet lukt, dan sluit hij zichzelf maar af. Het is natuurlijk te zot dat een 3rd party tooltje dit moet doen. Hoeft gelukkig ook niet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01 10:36
Via https://www.mupromo.com/#signup is op dit moment QuickPick en Monkey Island gratis te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:16
Net de DPS plugin geïnstalleerd op m'n iMac! Klinkt stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysteriouz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 20:37
Brm-G schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 17:17:
Net de DPS plugin geïnstalleerd op m'n iMac! Klink stukken beter.
Same!

Echt heerlijk geluid nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Die DPS is wel nice _O_ ook met een 5.1 set werkt het mooi :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Zelfde hier, met de AMOEBA code was hij nog maar €7,22. Een bargain! Thanks voor de tip

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
aramdin schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:28:
Zelfde hier, met de AMOEBA code was hij nog maar €7,22. Een bargain! Thanks voor de tip
Cool! Ook maar ff gekocht met AMOEBA :P

Ik gebruik nu die Universal 5 voor mijn speakerset. Jammer dat er geen Teufel of Logitech tussen staat. De built in presets voor iMac en MBP zijn wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Haha, die gasten van de DPS plugin mogen wel blij met me zijn dat ik m hier postte. Hoeveel geld hebben ze ondertussen al niet verdient aan ons, de Tweakers?

[ Voor 7% gewijzigd door Awoodentree op 22-03-2011 23:10 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:16
Awoodentree schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 23:08:
Haha, die gasten van de DPS plugin mogen wel blij met me zijn. Hoeveel geld hebben ze ondertussen al niet verdient aan ons, de Tweakers?
Achja voor een goed product mag je best wat vragen vind ik. Prima dat ze er wat centen mee verdienen, zonder centen geen mooie plugins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 20:32

Puck

W32.Deadcode.A

Boxer is een mooie Mac OS X GUI voor DOSBox. Makkelijk oude Dos games / apps draaien op Mac OS :)

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of het hier al voorbij gekomen is maar als ik een verse install doe, gooi ik er toch altijd even MonoLingual over.

Hiermee kun je alle overige talen verwijderen, wat handig kan zijn voor mensen met een SSD. Het bespaart mij zo'n 1.4Gb.

Verder kun je ook de overige architectuur verwijderen en wat van Input Menu. Van het laatste blijf ik af, overige architectuur verwijderen (ARM/PowerPC op een Intel based machine) bespaart me weer zo'n 800Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:00:
Weet niet of het hier al voorbij gekomen is maar als ik een verse install doe, gooi ik er toch altijd even MonoLingual over.

Hiermee kun je alle overige talen verwijderen, wat handig kan zijn voor mensen met een SSD. Het bespaart mij zo'n 1.4Gb.

Verder kun je ook de overige architectuur verwijderen en wat van Input Menu. Van het laatste blijf ik af, overige architectuur verwijderen (ARM/PowerPC op een Intel based machine) bespaart me weer zo'n 800Mb.
Grappig, Klingon staat er ook als taal tussen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:00:

Je kan tijdens de installatie ook al kiezen welke talen je wilt, dat scheelt je achteraf weer werk :)
Executor16 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:14:
[...]

Cool! Ook maar ff gekocht met AMOEBA :P

Ik gebruik nu die Universal 5 voor mijn speakerset. Jammer dat er geen Teufel of Logitech tussen staat. De built in presets voor iMac en MBP zijn wel goed.
Je kan op het forum aanvraag doen voor presets, ik zie mijn speakers er ook nog niet tussenstaan, de M-Audio Studiophile AV-40's.

[ Voor 24% gewijzigd door aramdin op 23-03-2011 10:52 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik zie hier ook zoiets als die DPS plugin. Het heet "Boom".
http://www.globaldelight.com/boom/index.html

Werkt ook wel aardig, al denk ik dat die DPS net iets beter is.

Voordeel van die Boom is dat het ook buiten iTunes werkt (gewoon voor heel je MBP dus). Hij is ook goedkoper en past wat beter bij de GUI van OSX. Straks wil ik nog geld terug vragen bij DPS :D eerst nog even wat testen.

[ Voor 4% gewijzigd door Executor16 op 23-03-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Executor16 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:24:
Ik zie hier ook zoiets als die DPS plugin. Het heet "Boom".
http://www.globaldelight.com/boom/index.html

Werkt ook wel aardig, al denk ik dat die DPS net iets beter is.

Voordeel van die Boom is dat het ook buiten iTunes werkt (gewoon voor heel je MBP dus). Hij is ook goedkoper en past wat beter bij de GUI van OSX. Straks wil ik nog geld terug vragen bij DPS :D eerst nog even wat testen.
Kijk eens bovenaan op dezelfde pagina ;)
atze schreef op zondag 20 maart 2011 @ 22:09:
[...]

Je hebt wel het programma Boom (http://www.globaldelight.com/boom/index.html) dit vervangt je uitgangs apparaat van je mac (alleen software matig) en zet er een equalizer/booster tussen. Dit programma is vooral gemaakt om te boosten, maar er zit ook een prima equalizer in. En het werk dus voor alle apps/games etc!

Helaas niet gratis... wel trail

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

aramdin schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:51:
[...]

Je kan tijdens de installatie ook al kiezen welke talen je wilt, dat scheelt je achteraf weer werk :)
Als je geen zin hebt oom een clean re-install te doen bij aanschaf is deze app wel de oplosssing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

Executor16 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:18:
WTF :D klinkt echt heeeel anders. Ik vraag me af of het wel gezond is voor je speakers. Lijkt wel of die het sowieso een stuk harder afspeelt dan standaard. Daardoor lijkt het natuurlijk ook al gelijk "meer". Maar qua klank enzo is het ook veel beter door de default 15" unibody speakers.
Overigens staat er in de additional help dat je de volume bar in iTunes ongeveer zo moet instellen (op 80% volgens de makers):
Afbeeldingslocatie: https://img.skitch.com/20110323-q41ufp2rk7kpfs6mw5x39yhdfx.jpg

En dat je vervolgens het volume met F11 en F12 moet regelen, het volume van Mac OS dus. Bij mij staat het volume in iTunes zoals hierboven en zelfs met het OS volume helemaal open klinkt het nog goed en zeker niet overstuurd. Hoewel ik em bijna nooit zo hard zet overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Darkstar schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:34:
[...]

Kijk eens bovenaan op dezelfde pagina ;)

[...]
Overheen gelezen :) (Heb altijd gewoon last page open en daar was ie net van af). Ik heb BTW voor de grap gemailed met die DPS gasten. Er komt binnenkort een beta beschikbaar waarmee je system wide die plugin kunt toepassen. Dus niet meer alleen een iTunes plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-01 12:04
Executor16 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:27:
[...]

Overheen gelezen :) (Heb altijd gewoon last page open en daar was ie net van af). Ik heb BTW voor de grap gemailed met die DPS gasten. Er komt binnenkort een beta beschikbaar waarmee je system wide die plugin kunt toepassen. Dus niet meer alleen een iTunes plugin.
//offtopic: Binnenkort even een broodje doen ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 14:13
Executor16 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:27:
[...]

Kijk! Dat is goed nieuws. Het klinkt inderdaad best aardig, maar overstappen naar iTunes heb ik er niet voor over. Ik speel alles af via Cog of VLC.

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 13:50

GerritGekke

Gamechanger

Ik las net jullie reacties over de DPS plugin, en heb meteen even gekeken op de website. Maar het idee klinkt goed, zal `m meteen even downloaden en installeren!

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:25

John

🚀

Net MailTab for GMail gedownload.

Erg handige app om snel je mail te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:40
Wat ik me aan de mede mac-gebruikers wou vragen, is wie allemaal een antivirus gebruikt en of het wel noodzakelijk is om te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Caneezy schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 11:48:
Wat ik me aan de mede mac-gebruikers wou vragen, is wie allemaal een antivirus gebruikt en of het wel noodzakelijk is om te hebben?
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Caneezy schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 11:48:
Niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:17

Roytoch

Nietes

Ligt er een beetje aan wat je doel is. Als je veel met mail doet enzo kan het leuk zijn om zeker te weten dat je niet per ongeluk windows virussen ipv normale bijlagen stuurt, maar dan ben je vooral andere mensen (met windows dus) aan het helpen. Ik denk dat in de praktijk vrijwel niemand een virusscanner draait op osx :)

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Thanks, heb het al weg gehaald omdat ik het zelf niet gebruikte. Weer onnodige dingen gedaan. Mijn andere vraag is: MacKeeper of Clean My Mac gebruikers om onnodige data/applicaties te verwijderen? Had net toch een issue met VLC/Norton, gellukig is dat opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 11:32
roy.ahuis schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 12:05:
[...]

Ligt er een beetje aan wat je doel is. Als je veel met mail doet enzo kan het leuk zijn om zeker te weten dat je niet per ongeluk windows virussen ipv normale bijlagen stuurt, maar dan ben je vooral andere mensen (met windows dus) aan het helpen. Ik denk dat in de praktijk vrijwel niemand een virusscanner draait op osx :)
Ik heb Sophos geinstalleerd. Tis Gratis, en ik heb er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caneezy schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 12:56:
Thanks, heb het al weg gehaald omdat ik het zelf niet gebruikte. Weer onnodige dingen gedaan. Mijn andere vraag is: MacKeeper of Clean My Mac gebruikers om onnodige data/applicaties te verwijderen? Had net toch een issue met VLC/Norton, gellukig is dat opgelost.
Ikzelf gebruik appCleaner. Het is gratis en doet wat het moet doen, namelijk apps verwijderen. Overigens hoop ik dat ze in Lion toch wel een ingebouwde functie hiervoor zullen hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
AppCleaner gebruik ik zelf ook, met CleanMyMac ernaast. Zelf zou ik een ingebouwde functie er ook in willen zien. Zou veel handiger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Voor Windows had ik een mooi zelf gemaakt programmaatje om tijden bij te houden. Drukte ik op start, typte ik in waar ik mee bezig was, en begon de teller te lopen, en zette ik het op stop en werd het opgeslagen in een log. Weet iemand hier voor de Mac ook klein programmaatje voor?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Meester_J schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 13:29:
[...]

Ik heb Sophos geinstalleerd. Tis Gratis, en ik heb er geen last van.
Voor de geinteresseerden: Virus Scanner voor Mac

Begint inmiddels een interessante discussie te worden ivm de nodige AV oplossingen die overal en nergens de grond uit schieten.
GerritGekke schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 18:27:
Ik las net jullie reacties over de DPS plugin, en heb meteen even gekeken op de website. Maar het idee klinkt goed, zal `m meteen even downloaden en installeren!
En en en en...? Wat is je ervaring :) ?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 19:50
@Jaspur
kun je vast ook zelf maken met xCode niet..?
currenttime - stoptime
iig 't is een log dus schrijven naar file en dan 1 knop met een boolean thats it..

zal sffs een vmware Mac opstarten.. eens zien of ik nog met xCode kan werken.. gewoon in debug window of..? echt file schrijven (append)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Jaspur schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:48:
Voor Windows had ik een mooi zelf gemaakt programmaatje om tijden bij te houden. Drukte ik op start, typte ik in waar ik mee bezig was, en begon de teller te lopen, en zette ik het op stop en werd het opgeslagen in een log. Weet iemand hier voor de Mac ook klein programmaatje voor?
De appstore zit er vol mee!

Wat voorbeelden:
http://itunes.apple.com/n...k-timer/id408502428?mt=12
http://itunes.apple.com/nl/app/timekeeper/id423293264?mt=12

[ Voor 15% gewijzigd door steffex op 13-04-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Nu online
Twylight schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:32:
Als hij boven een bepaalde temperatuur komt gaan de fans gewoon harder draaien ook al zet je ze langzamer met fancontrol, de hardware overruled dat ofzo? Maar je kan hem dus niet op een 'lage stand' forceren met fanControl.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie de vraag soms voorbij komen, en ik kwam vandaag op een app ervoor:

Secondbar

Van de makers van Bettertouchtool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 11:16

RnB

De voor mij onmisbare tools:

- ps3muxer
- MSO for Mac
- Dropbox
- µTorrent
- Tunesify
- Calendarbar
- iStat menus

De eerste 5 zijn voor mij echt onmisbaar, deze apps hebben mijn Boot Camp partitie doen verdwijnen.
De overige twee zijn leuke toevoegingen, die inmiddels ook wel onmisbaar zijn geworden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 12:27
Synk! http://decimus.net/Synk

Dé app die voor mij de 'Make available off-line' functie van windows heeft kunnen 'vervangen'. (na lang zoeken).
$5,- voor een student licentie (normaal $40!)

Top app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

Pepehv schreef op maandag 18 april 2011 @ 20:22:
Synk! http://decimus.net/Synk

Dé app die voor mij de 'Make available off-line' functie van windows heeft kunnen 'vervangen'. (na lang zoeken).
$5,- voor een student licentie (normaal $40!)

Top app.
Nou zijn die $5,- de kosten niet, maar wat zijn (volgens jou) de voordelen tov (het gratis) Dropbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een bundel tip: http://maclegion.com/

Edit: En nog een bundle tip: http://www.macbundlepro.com/

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2011 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk dat je nog even zegt wat er in die bundels zit, zodat niet iedereen die sites hoeft te bekijken. :>

Bundel 1;
Data Rescue - by Prosoft Engineering, Inc. - $99.00
ScreenFlow - by Telestream - $99.00
Contactizer Pro - by Objective Decision - $119.90
Virus Barrier - by Intego - $49.95
ForkLift - by BinaryNights - $29.95
LaunchBar - by Objective Development - $35.00
Amadeus Pro - by HairerSoft - $40.00
Radio Gaga - by GagaFactory - $39.99
Printopia - by Ecamm Network - $19.95
MacPilot - by Koingo Software, Inc. - $19.95
HDRtist Pro - by Ohanaware - $29.99
Nu voor $49,99 bij elkaar.

http://www.macbundlepro.com/ doet er te lang over om te antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 20:48
De tip wordt gewaardeerd.... ik was niet te lui om zelf te kijken :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1password: normaal zou ik 1password zeggen, maar na paar jaar gebruik is 't echt buggy geworden en vroeg 't keer op keer mijn master-wachtwoord. Dus ik heb die eraf gesmeten, en heb een gratis alternatief gevonden, die veel beter is:
Lastpass: gratis wachtwoordbeheer voor Safari, Firefox, Camino, Opera en dat op Windows & op OSX!

Adium: voor msn, gtalk, facebook, twitter

Adobe Photoshop CS4: fotobewerking. In Voorvertoning kan je eigenlijk nog sneller afbeeldingen bijknippen

Age of Empires 3 + The Asian Dynasties
verveeld nooit
Alarm Clock: gratis app voor alarm klok

Alfred App: nog maar in beta versie, maar ik vind hem stukken beter en sneller dan Spotlight & Quicksilver, en je kan custom search queries uitvoeren en clipboard functie

AppZapper: Om bestanden weg te smijten + .plist & library dinges..

BluePhoneElite 2: mijn favoriete app: zend/verzend smsjes via je mac, in een soort van iChat/Mail app.. je kan er ook op bellen, maar werkt volgens mij niet zo stabiel

Camino: Afgeslankte mac-versie van Firefox

Candybar: Voor iconen te wijzigen

CheckUp: Alle hardware testen

Cloud: Share vlug bestanden

Cover Everywhere: Ik heb een Nokia 5530, en als ik mijn iTunes muziek eropzet, toont hij meestal niet de ArtWork… eens scannen met dit programma, en dan toont hij ze wel (als de app niet crash weliswaar)

CoverSutra: HUD-achtige tool om iTunes te controllen + je ziet de ArtWork op je desktop.

CleanMyMac: handige tool om alles een goed te kuisen

Crossover: Gebruikte ik vooral om Counter Strike 1.6 te spelen, maar sinds Snow Leopard, heb ik echt laag ivm. men muis… : oplossing: Bootcamp

Cue-Splitter: Om Cue files te splitten….

DaisyDisk: app om folders, drives en bestanden te meten (eyecandy, maar weinig opties)

DiskWarrior: tool om uw hd's te checken, herstellen

Drive Genius 3: 't zelfde

DropBox: handige app om snel bestanden te delen met andere gebruikers/computers

EasyWMA: convert WMA naar MP3

Forklift: Handige file manager met 2 panes.. beetje zoals TotalCommander

Handbrake: om dvdtjes te rippen + videoformaten te converteren naar iets anders

iDupe: Om dubbele muziek in iTunes te vinden en te verwijderen

iExtractMP3, om Mp3's te extracten van bv, gedownloade youtube videos

IGlasses, fun met iSight, dus ook in iChat, Skype, Photoshop, msn?

Img2icns… afbeeldingen naar icon's(folders)

iResize: vlug foto's resizen, als je bv geen PS hebt

iSquint; flash enzo converteren

iStumbler… wifi app

iSyncIt.. handig om uw gsm contacten, agenda automatisch via timer te syncen

IWannaSleep zet een timer op je iTunes,

iWork '09 Nog altijd beter dan Office 2011

jDownloader: handige (trage java app) om rapidshare, megaupload, etc.. te laten dowloaden zoals een downloader manager en dat je niet telkens die code moet ingeven

KisMac: wifi app, maar werkt sinds Snow Leopard gewoon niet

Last.FM

Linkinus: handige, mooie IRC app

Livestation: tv kijken @ mac

MacPilot: Tweaken

MakeMKV: om alle (on)beveiligde DVD's te rippen naar HD MKV formaat

Max: super handige audio converter

Monolingual: alle onnodige talen verwijderen, scheelt bij mij 2GB

Mp3 Scan+Repair: Naam zegt 't zelf

Mp3 trimmer: gelijkaardig zoals hierboven

MPEG Streamclip: handige video converter

NetNewsWire: mijn favoriete rss reader + synced met google reader

Neverball: verveling…

numptyphysics: verveling...

NfoViewer.. bekijk .nfo

Nokia Multimedia Transfer: Mac alternatief voor PC/Ovi Suite

Onyx: mac-maintenance tool

Picase Web Albums Uploader snel foto's sharen

Plex: de beste open-source mediacenter voor Mac ooit.

RealVNC: handig om je mac te besturen via netwerk, internet

Salling Clicker: kan met m'n nokia touch gsm, mijn mac besturen, beetje zoals de Remote

SimplyRar.. maak beveiligde rars + comments etc..

Stationary Pack: heleboel templates, sjablonen voor Apple Mail

Synergy: handige itunes controller die in je menubar zit

Textmate: coding enzo..

The Unarchiver: zeer snelle zip en rar uitpakker

Tinkertool: tweaken

Toast Titanium: voor .toast te mounten, en te branden enzo…

Traktor: supercoole software-dj-tool

Transmission: beste torrent app

TriTag: vlug boel mp3's taggen

Unrarx; beste rar uitpakker… inclusief wachtwoord beveiligde en rare rar formaten, want the Unarchiver werkt daar soms niet op

VLC: kan alle video's en muziek afspelen

WhatSize: handige tool om te weten hoeveel GB er wordt gebruikt in sommige mappen.

Xslimmer: tool zoals Monolingual, maar dan app per app

Xupport: beetje zoals Onyx

Yasu, ook maintenance , maar in 1 venster, en 1 GO knop

En dit zijn de apps die in m'n SysteemVoorkeuren zitten (Preference Pane)

Growl: handige notificaties ivm alle programma's

NTFS+3G: lees/schrijf op NTFS schijven

Perian: Bijna alle denkbare formaten kunnen nu afgespeeld worden in Quicktime

Secrets: heleboel werkende en (onstabiele/irritante) werkende tweaks voor uw mac.. pas er er mee op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik ben gestopt met lezen bij AppZapper maar daar kun je wat mij betreft beter AppCleaner gebruiken. Dan hoef je namelijk niet te onthouden dat je iets weg wilt gaan gooien en eerst AppZapper opstarten, maar krijg je automatisch een melding als je een .app in de Trash gooit.

Ik ben zelf trouwens groot fan van de Reeder app op de iPhone en die is er sinds een tijdje ook voor op de Mac. Voorlopig nog eventjes in Beta en daarom gratis (dat is dus een RSS lezer die synct met Google Reader).

http://madeatgloria.com/brewery

[ Voor 31% gewijzigd door MrAcid op 05-05-2011 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 21:48
Een nfo viewer om .nfo te bekijken? Dat kan toch gewoon zonder speciale app op de mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 19:50
@dcl!
yea.. maar dan is de ascii art niet zo mooi ;-)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideonnn
  • Laatst online: 24-07 23:44
f.h schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 10:51:
[...]

Nou zijn die $5,- de kosten niet, maar wat zijn (volgens jou) de voordelen tov (het gratis) Dropbox?
Dat zou ik ook wel eens willen weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8n
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 15:07

n8n

Afbeeldingslocatie: http://mplayerx.org/images/logo.png

Ben erg tevreden over MPlayerX, heeft lang geduurd voor ik een goede videospeler voor OS X kon vinden. Voordelen voor mij zijn:

Nette interface die niet in de weg zit.
Gestures om het volume aan te passen en voor- of achteruit te spoelen.
Handige shortcuts, met name het gebruik van de pijltjestoetsen om te skippen.
Snel en speelt alles af.
Tijdlijn van geluid en beeld zijn apart in te stellen (onmisbaar met een Airport Express).
Speelt (bij oplopende bestandsnamen) automatisch het volgende bestand in de map waar de video staat af.
Onthoud de tijd waar je bent gestopt met kijken bij voortijdig afsluiten.
Gratis.

App Store pagina, Developer website

[ Voor 11% gewijzigd door n8n op 06-05-2011 06:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Waarom staat XCode er eigenlijk niet bij? Vind ik wel de beste IDE die er is, voor welk platform dan ook.
Ik kan ook Pixelmator aanraden, een goedkope Photoshop vervanger die echt ontzettend snel is (doet alles op GPU).
OpenOffice/LibreOffice mis ik ook op de lijst.

edit, zal wel alleen de lijst met mijn favoriete:

Age of Empires 2 (oud, maar nog steeds geweldig)
Apptrap (deïnstalleer applicaties op een fatsoenlijke manier, geïntegreerd met Finder)
Autodesk Maya 2012 (gratis studentenversie van een goed 3D modelling programma)
Carbon Copy Cloner (bootable backups)
coconutBattery (verteld nuttige informatie over de levensduur van je accu)
CrazyBump (normal map generator)
Crossover (Wine, maar dan gebruikersvriendelijk)
Deep (Goeie image search, gebruik ik om mijn wallpaper collectie van enkele duizenden te beheren)
Google Notifier (meld wanneer je een email/agendapunt hebt)
iDefrag (defragmentatie)
Img2icns (maakt een icns bestand of geeft een applicatie een icoon van een gekozen afbeelding)
Paragon NTFS for Mac OS-X (razendsnelle NTFS driver)
Pixelmator (image editing, cheap and fast)
Spotify
Steam
Synthesia (guitar hero maar dan met een echte piano)
Tiled (open source standalone map editor)
Twitter for Mac
Unreal Tournament (the one and only! UT99)
Caneezy schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 12:56:
Ik gebruik Apptrap om applicaties fatsoenlijk te deïnstalleren. MacKeeper is echt bullshit.

[ Voor 154% gewijzigd door Wolfos op 10-05-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolfos schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:50:
Waarom staat XCode er eigenlijk niet bij? Vind ik wel de beste IDE die er is, voor welk platform dan ook.
Ik kan ook Pixelmator aanraden, een goedkope Photoshop vervanger die echt ontzettend snel is (doet alles op GPU).
OpenOffice/LibreOffice mis ik ook op de lijst.

Zal mijn hele lijst geven:

/knip
[...]

Ik gebruik Apptrap om applicaties fatsoenlijk te deïnstalleren. MacKeeper is echt bullshit.
Wat bedoel je met Paragon NTFS for Mac OS-X (razendsnelle NTFS driver, bestanden deleten op NTFS volumes = niet doen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:54
Dit topic is bedoeld om software te delen waar je echt heel enthousiast over bent. En vooral het gedeelte waarom je enthousiast bent, is daarom belangrijk. Het is niet de bedoeling om een opsomming te geven van alle software die je op je Mac hebt staan ;).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:10
Mijn meest gebruikte apps:

Coda
Mooiste en complete code editor, incl. plugin en project/site support. (Alleen wachten op V2.0 met PHP code completion)

Age of Empires III
Blijft een leuke game! :D

The Sims 3
Nu vind mijn vriendin mijn MacBook Air ineens een stuk leuker .. Haha!

BetterTouchTool
Oneindig veel instel mogelijkheden voor je Trackpad of Magic Mouse. Maakt het ook mogelijk venters te plakken over 50% van het scherm, of tegen de bovenkant aanslepen voor full-screen. ONMISBAAR

Transmit
Beste FTP en synchronisatie tool. (Ook handig om snel FTP servers te mounten als een disk.

Google Chrome
Naar mijn idee de beste webbrowser.

Steam
Voor mijn spellen als Portal 1 en 2

TotalFinder
Finder met tabjes, dubbeklik op een tabje om ze naast elkaar te splitten.

VLC & MPlayerX
Beste mediaspelers.

Growl
Notificaties vanuit diverse programmas. Bijvoorbeeld bij Coda wanneer je remote werkt, en deze een notificatie geeft wanneer het uploaden van een file is voltooid. Of voor mijn Adium messenger client.

NetNewsWire
Beste RSS reader app, mede omdat deze naadloos synchroniseert met Google Reader.

Geektools 3
Weer, systeem informatie en meer op mijn desktop geïntegreerd.

Xmenu
Toegang tot applicaties, documenten en mijn homedir vanuit icoontjes in mijn menubar, die zorgen voor een dropdown-list van de inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 20:32

Puck

W32.Deadcode.A

Nog wat nieuwe die ik stiekem al een tijd gebruik:

Hazel
Om acties op mappen/bestanden uit te voeren. Makkelijker dan AppleScripts. Werkt ook als App deleter.

Fontcase
Om grote collecties fonts te beheren en te previewen. Erg mooi programma en net vernieuwd met V2. Wel wat prijzig (maar nu in de aanbieding).

Espresso
Voor webdevelopment (voornamelijk front-end). Vindt ik zelf fijner dan Coda (hierboven genoemd) en heeft krachtige functies zoals live CSS edit (aanpassingen zonder page refresh, handig met 2 schermen).

Mamp Pro
Snel & makkelijk PHP/SQL server inclusief virtual hosts.

Letterbox voor Mail.app
Om Mail.app aan te passen dat de email preview rechts i.p.v. onder de lijst staat.

[ Voor 9% gewijzigd door Puck op 09-05-2011 15:29 . Reden: Toevoeging Letterbox ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2011 @ 16:07:
[...]

Wat bedoel je met Paragon NTFS for Mac OS-X (razendsnelle NTFS driver, bestanden deleten op NTFS volumes = niet doen)?
Als je bestanden gaat verwijderen dan komen er corrupte bestanden die niet meer uit je prullenbak willen totdat je de NTFS partitie schoonmaakt.
Hoedje schreef op zondag 08 mei 2011 @ 22:29:
[...]

Dit topic is bedoeld om software te delen waar je echt heel enthousiast over bent. En vooral het gedeelte waarom je enthousiast bent, is daarom belangrijk. Het is niet de bedoeling om een opsomming te geven van alle software die je op je Mac hebt staan ;).
Aangepast ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Wolfos op 10-05-2011 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Alternatief NTFS-3G (MacFuse)

Lezen / Schrijven / Kopieren / Verwijderen van data onder OSX en Windows zonder problemen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Destianto schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:39:

Lezen / Schrijven / Kopieren / Verwijderen van data onder OSX en Windows zonder problemen.
Niet helemaal, want het is niet een 100% gelijk implementatie van NTFS. Ik had mijn USB disk geformateerd als NTFS ivm mediaplayer. Met Macfuse was deze niet te lezen door mijn mediaplayer. Macfuse eraf , en die van Paragon erop, nog keer formateren en nu wel leesbaar.

Toeval uitgesloten door deze oefening nog twee keer uit te voeren, met 100% gelijk resultaat.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Begrijp me niet verkeerd, ik heb dit programma niet gebruikt om de HDD te formateren en partioneren, maar enkel voor de schrijf / lees / kopieer / verwijder functionaliteit. De HDD zelf heb ik gepartioneerd onder zowel Windows als OSX. ( Windows 20GB Fat32 Boot / 300 GB HFS in OSX TimeMachine / ~ 650 NTFS in W7 )

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Destianto schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:39:

NTFS-3G is veel trager dan wat ik linkte, maar daar had ik geen last van die bug.
Misschien even updaten ofzo.

[ Voor 3% gewijzigd door Wolfos op 10-05-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurDent2002
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-04 10:03
Wolfos schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:09:
[...]

NTFS-3G is veel trager dan wat ik linkte, maar daar had ik geen last van die bug.
Misschien even updaten ofzo.
Verder heb ik NTFS-3G/Mafuse nooit op 64bit aan de slag gekregen. Paragon draait lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 23:32

HaterFrame

Well... Poo came out!

Yep Paragon is echt een aanrader. Werkt als een tierelier! Dat van die corrupte bestanden was een bug maar is inmiddels opgelost. Bleven bestanden hangen in je trashcan totdat je het volume gecontroleerd had.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reeder for mac.

Nog in beta, maar belooft wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:25

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 00:01:
Reeder for mac.

Nog in beta, maar belooft wat!
handig, zo zonder omschrijving of korte uitleg.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Zal ik dat dan maar doen? ;) Reeder is een van de betere (zo niet de beste) programma's die gebruik maken van Google reader. Met het programma kun je dus heel eenvoudig al jouw RSS-feeds lezen waarvoor je jezelf in Google reader hebt aangemeld. Erg prettig doordat de interface goed in elkaar zit en heel eenvoudig bedient. Het fijnste is nog dat Google Reader 'synchroniseert' tussen alle devices. Ik heb Reeder ook voor de iPad en de iPhone, waardoor ik nooit meer nieuws mis (en altijd nieuws kan lezen). :)

Een ander programma waar ik behoorlijk fan van ben geworden is Radium.
Afbeeldingslocatie: http://www.catpigstudios.com/images/Radium-icon.png
Radio luisteren op mijn Apple was nooit echt een plezier. Mar Radium is dat het wel. Duizenden radiostations die simpel op te zoeken zijn, Airplay- en last.fm-support, eenvoudige bediening, etc. Het geld echt waard. :) Te koop op http://www.catpigstudios.com/ of in de App Store.

[ Voor 4% gewijzigd door Krisp op 12-05-2011 08:12 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=36018174,noline]
Een ander programma waar ik behoorlijk fan van ben geworden is Radium.
Ziet er niet verkeerd uit. Ik gebruik nu VLC om naar de radio te luisteren, opzich werkt dit prima. Iets nieuws proberen is altijd leuk. En mocht het me bevallen, dan is die € 7,17 de moeite niet. _/-\o_

Edit:

Ik denk dat ik al om ben. Net even geïnstalleerd om te testen. Alleen de zoekfunctie al om naar radiostations te zoeken vind ik al helemaal geweldig.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 09:04 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.

Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, VersionTracker of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.