Na een paar maanden nog altijd tevreden. Het irritante gepiep dat er sinds de aanschaf was, was na een tweede reparatie weg. Ik speel Colin McRae Dirt 2 met de iz3D driver voor anaglyph 3D, erg leuk. Voorheen kon ik geen spellen spelen met mijn systeem, dus het is erg leuk dit nu wel weer te kunnen. Ik heb hem nog een keer kunnen vergelijken met de XPS Studio 16 en wat dat betreft heeft de FZ een numpad, mat scherm en maakt zowaar minder fangeluid. Erg tevreden met het matte Full HD scherm, de videokaart, ach, is prima genoeg, maar de 8GB op de 1333Mhz bus maakt een hoop verschil.
Ik heb de Envy 15 en 17 gezien (woon in Oostenrijk), die vind ik dan de beste alternatieven in de high-end multimedia klasse. Verder heb je natuurlijk wel de Asus G73 (echte krachtpatser, mijn 2e keuze), HP Pavilion dv8-1200, Toshiba Qosmio, Dell Alienware of Dell 16 XPS en de MSI GT-serie (afhankelijk van je voorkeur een Macbook Pro).
Paar minpuntjes aan de F11Z: speakers zijn van matige kwaliteit (in vergelijking met een Asus van 500 euro met Altec Lanting speakers), de webcam heeft een erg lage resolutie, iets meer USB-poorten willen zien de discdrive is geen slot maar een tray en de accuduur had iets beter gemogen. Maar dan heb je wel een supersysteem onder het bereik van je vingers, ideaal voor fotobewerking, surfen met de multitouchgestures, filmkijken en af en toe eens een spel spelen.

Slijten niet (geen vale plekken ofzo), maar ik heb altijd rechts een muis in handen en rust mijn linker pols zoals dat gaat met de palm op het rubber/leer en mijn vingers gespreid over het toetsenbord. Inmiddels is te zien waar ik mijn pink laat (aan de linkerbovenkant, tussen de VGA- en ethernetport), hier is een verkleuring te zien. Ook het rubber/leer zelf, nou ja, op zich is daar geen slijtage aan te zien, maar die is linksvoor aan het loslaten en opbollen met luchtbellen.