Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee toevallig geen StarCraft gespeeld. Moest wel lachen toen ik het nieuwsbericht zag ;).

Maar goed weet iemand toevallig hoe ik bij Sonystyle een RMA in moet dienen. Heb maar alvast een mail gestuurd, maar wie weet hoe lang dat duurt in de vakantietijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:03

Sick Nick

Drop the top!

Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 21:37:
Maar het is toch onmogelijk dat de F12 nu al 'end of life' is, terwijl hij in België nog niet eens een degelijke launch heeft gehad? Volgens mij is er een grote miscommunicatie tussen leveranciers en Sony...

Overigens. Volgens de winkel waar ik mijn F12S onlangs heb besteld, heeft de F12 serie nog altijd de 720QM processor in plaats van de 740QM. De winkelier was ervan overtuigd dat deze informatie correct was.

F13... lol! Is toch niet mogelijk |:(
De F12 gaat nog wel eventjes mee hoor, end-of-life kan je altijd wel roepen omdat de product-series een maandje of 3 a 4 mee gaan voor ze weer een update krijgen naar de nieuwste spulletjes.

Vandaag m'n F12Z opgehaald, thuis de schijf eruit en de Intel SSD erin, draait perfect. Heerlijk bij het bewerken van m'n raw foto's, gaat zoveel sneller dan op een P8700 core2duo met 4gb (macbook pro). Een schuif aan de slider in camera raw is direct resultaat, importeren van grote collecties gaat veel sneller, na alle aanpassingen is het verwerken naar jpeg grofweg 3 keer sneller klaar. Kan ik er weer even tegenaan :)

Overigens ook geen cpu whine (of ik ben doof op die frequentie), niet op de accu en niet aan de lader. Ook geen dode pixels, gewoon helemaal perfect. Accu valt me niks tegen, nu een uur op de accu zitten testen met hdmi naar de tv/bluray spelen, 1080p mkvs testen, etc. En nog 60% lading over en volgens windows nog 1.5 uur werktijd. Niet slecht voor zo'n powerhouse :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Sick Nick schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 22:52:
[...]

De F12 gaat nog wel eventjes mee hoor, end-of-life kan je altijd wel roepen omdat de product-series een maandje of 3 a 4 mee gaan voor ze weer een update krijgen naar de nieuwste spulletjes.

Vandaag m'n F12Z opgehaald, thuis de schijf eruit en de Intel SSD erin, draait perfect. Heerlijk bij het bewerken van m'n raw foto's, gaat zoveel sneller dan op een P8700 core2duo met 4gb (macbook pro). Een schuif aan de slider in camera raw is direct resultaat, importeren van grote collecties gaat veel sneller, na alle aanpassingen is het verwerken naar jpeg grofweg 3 keer sneller klaar. Kan ik er weer even tegenaan :)

Overigens ook geen cpu whine (of ik ben doof op die frequentie), niet op de accu en niet aan de lader. Ook geen dode pixels, gewoon helemaal perfect. Accu valt me niks tegen, nu een uur op de accu zitten testen met hdmi naar de tv/bluray spelen, 1080p mkvs testen, etc. En nog 60% lading over en volgens windows nog 1.5 uur werktijd. Niet slecht voor zo'n powerhouse :D
Zou jij eens 3D Mark 2006/Vantage kunnen draaien, wij hebben 99,99% identieke laptop behalve dat ik een 160GB Intel X25M heb :) Eens kijken of we dan ook uitkomen op een gelijke score gezien de drivers.

Trouwens wel grappig dat je hem vergelijkt met een P8700 met 4GB RAM, mijn oude HP had een P8600 en niemand begreep waarom ik die nu al zou willen vervangen. Maar het verschil is wel echt enorm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 22:35:
Nee toevallig geen StarCraft gespeeld. Moest wel lachen toen ik het nieuwsbericht zag ;).

Maar goed weet iemand toevallig hoe ik bij Sonystyle een RMA in moet dienen. Heb maar alvast een mail gestuurd, maar wie weet hoe lang dat duurt in de vakantietijd.
Misschien heel ouderwets hoor maar: even bellen? ..............

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rctworld schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 23:28:
[...]

Zou jij eens 3D Mark 2006/Vantage kunnen draaien, wij hebben 99,99% identieke laptop behalve dat ik een 160GB Intel X25M heb :) Eens kijken of we dan ook uitkomen op een gelijke score gezien de drivers.

Trouwens wel grappig dat je hem vergelijkt met een P8700 met 4GB RAM, mijn oude HP had een P8600 en niemand begreep waarom ik die nu al zou willen vervangen. Maar het verschil is wel echt enorm :)
Wat voor score behaal jij bij 3D mark 2006 ? Maar 3D mark heeft met name betrekking tot de frames van de videokaart ? (en in mindere mate cpu)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdekok
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 09:21
Millgate schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 10:29:
Ik sta op het punt de volgende configuratie te bestellen via SonyStyle:

VPCF12V5E €1.049,00

Intel® CoreTM i5-520M, 2,40GHz

<knip...>

Kan ik er dan vanuit gaan dat wanneer je het Full-HD scherm besteld, je het matte scherm krijgt?
Helaas niet. Het Premium Full-HD scherm zit alleen in de i7 modellen.
Als je goed de configuratiedetails leest vind je dit belangrijke verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je bij sonystyle kijk, Vaio F12, kant en klare modellen dan wordt aangeboden:

VPCF12V5004H.NL3
Besturingssysteem Windows® 7 Home Premium 64 bit
Microprocessor Intel® Core(TM) i5-520M processor (2,4 GHz)
Taal Nederlands
Hoofdgebruik Home
Standaard geheugen (MB) 4096
Specificaties van het geheugen DDR3-SDRAM (1066 Mhz) (2 x 2GB / max. 4 GB met 2 x 2 GB)
Cache-geheugen (L2 - KB) 3072
Capaciteit harde schijf (GB) 320 GB HDD
Schermgrootte Breedbeeld 41,6 cm (16,4")
Notebook Schermresolutie VAIO Display Premium 1920 x 1080 (16:9)
Grafische chipset NVIDIA® GEFORCE® GT 330M GPU
Grafisch geheugen 1 GB
Luidspreker Ingebouwde Stereo Luidsprekers
Lithium-ion batterij VGP-BPS21A
Levensduur batterij 3 Uur
Afmetingen (B x H x D mm) 387,2 x 31-41 x 263 mm
Gewicht ca. (g) 3.100
Bluetooth(TM) Meegeleverd
Draadloos LAN Geïntegreerd Draadloos LAN IEEE 802.11a/b/g/n
Geïntegreerde bewegingssensor CCD-camera Ja
Garantie 1 jaar in UK/IE. Andere landen: 2 jaar

Dat zou dan toch het full HD matte scherm moeten zijn ?
Even met SonyStyle gebeld: Ja, dit is een mat scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:08
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:15:
Als je bij sonystyle kijk, Vaio F12, kant en klare modellen dan wordt aangeboden:

VPCF12V5004H.NL3
Besturingssysteem Windows® 7 Home Premium 64 bit
Microprocessor Intel® Core(TM) i5-520M processor (2,4 GHz)
Taal Nederlands
Hoofdgebruik Home
Standaard geheugen (MB) 4096
Specificaties van het geheugen DDR3-SDRAM (1066 Mhz) (2 x 2GB / max. 4 GB met 2 x 2 GB)
Cache-geheugen (L2 - KB) 3072
Capaciteit harde schijf (GB) 320 GB HDD
Schermgrootte Breedbeeld 41,6 cm (16,4")
Notebook Schermresolutie VAIO Display Premium 1920 x 1080 (16:9)
Grafische chipset NVIDIA® GEFORCE® GT 330M GPU
Grafisch geheugen 1 GB
Luidspreker Ingebouwde Stereo Luidsprekers
Lithium-ion batterij VGP-BPS21A
Levensduur batterij 3 Uur
Afmetingen (B x H x D mm) 387,2 x 31-41 x 263 mm
Gewicht ca. (g) 3.100
Bluetooth(TM) Meegeleverd
Draadloos LAN Geïntegreerd Draadloos LAN IEEE 802.11a/b/g/n
Geïntegreerde bewegingssensor CCD-camera Ja
Garantie 1 jaar in UK/IE. Andere landen: 2 jaar

Ik denk dat de medewerker van sonystyle een fout heeft gemaakt. Ik heb nog niet eerder gehoord dat het Premium matte scherm wordt geleverd bij een Core i5. Maar goed, aan de andere kant staat het er bij in de specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juri306
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:33
Dat denk ik ook, stel maar eens een I5 versie samen met dezelfde specs, dan kom je uit op dezelfde prijs! Dus waarschijnlijk gewoon het I5 scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 14:16
juri306 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:45:
Dat denk ik ook, stel maar eens een I5 versie samen met dezelfde specs, dan kom je uit op dezelfde prijs! Dus waarschijnlijk gewoon het I5 scherm
Mocht het wel echt mat zijn dan is het zeker wel een interessant model, ik hoef de extra's van de F12S/F12Z niet zo nodig, gaat me vooral om het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Finwe schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:50:
[...]

Mocht het wel echt mat zijn dan is het zeker wel een interessant model, ik hoef de extra's van de F12S/F12Z niet zo nodig, gaat me vooral om het scherm.
Ik heb net met sonystyle gebeld. Een allervriendelijkste mijnheer gaf aan dat het een fout was, hij heeft nog bij een collega gedubbelchecked. Het premium display komt alleen icm met een i7.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glocom
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-11-2022
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:15:
Ik heb zelf de i5 versie, en mijn scherm is glanzend!
Zal dus fout van de medewerker zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Laatst online: 17:10
Het gaat hier steeds om de full HD schermen en of deze glanzend zijn of niet (Premium HD schermen)

Ik ben zelf geïnteresseerd in de VPCF12V5010B.NL3, welke een 1600x900 scherm heeft.
"Display: 41,6 cm LCD, 1600x900 + camera "

Zijn nou ALLE vaio schermen glanzend TENZIJ er "premium" bij staat?

Er staat niet veel meer info over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Nu online
Maarten21 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:53:
Het gaat hier steeds om de full HD schermen en of deze glanzend zijn of niet (Premium HD schermen)

Ik ben zelf geïnteresseerd in de VPCF12V5010B.NL3, welke een 1600x900 scherm heeft.
"Display: 41,6 cm LCD, 1600x900 + camera "

Zijn nou ALLE vaio schermen glanzend TENZIJ er "premium" bij staat?

Er staat niet veel meer info over
De enige niet glanzende is hoe dan ook 1920x1080, en inderdaad heet die "VAIO Premium Display" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Laatst online: 17:10
Rctworld schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 18:28:
[...]

De enige niet glanzende is hoe dan ook 1920x1080, en inderdaad heet die "VAIO Premium Display" ;)
Das jammer.
Enig idee of er uberhaupt matte 1600x900 schermen bestaan in laptopland? Ook op 17 inch lijkt alles glanzend te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Heeft lenovo niet iets? Thinkspads zijn meestal wel te koop met matte schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarten21 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 18:37:
[...]

Das jammer.
Enig idee of er uberhaupt matte 1600x900 schermen bestaan in laptopland? Ook op 17 inch lijkt alles glanzend te zijn.
dell, zakelijke lijn

daar hebben ze zelfs nog matte 15" 1200p displays O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 21:05
gaat met met mijn vaio. ben gebeld door vaio, hij is nu voor de 4e keer daarzo, ik zou eerst mijn geld terug krijgen, maar ik moet nu eerst een geluidsopname maken van het whine, en daarna gaan ze kijken of ze dat geluid kunnen herproduceren, rare gang van zaken. hij lig al vanaf februarie in de reparatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:40

Boy

www.byoscoop.nl

psplinter schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 08:09:
gaat met met mijn vaio. ben gebeld door vaio, hij is nu voor de 4e keer daarzo, ik zou eerst mijn geld terug krijgen, maar ik moet nu eerst een geluidsopname maken van het whine, en daarna gaan ze kijken of ze dat geluid kunnen herproduceren, rare gang van zaken. hij lig al vanaf februarie in de reparatie
Februari? Asociaal zeg...denk dat ik toch ging zeggen dat ze het nu moeten oplossen (nieuwe laptop/geld) of anders rechtsbijstand zou inschakelen...belachelijk...als je 'm terugkrijgt is ie al verouderd...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
  • Laatst online: 13-09 21:05
ik wou dat al naar de eerste 3 maanden hehe, maar lukt me mooi niet. valt me vies tegen van sony, al verschillende mensen van vaio en van het repair center gesproken maar moeilijk gedoe allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artacis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:01
Ik zag deze serie in de MediaMarkt liggen en het design sprak mij gelijk aan. Specs dik in orde, maar het blijft een smak geld. Ik ben eerlijk gezegd wel een beetje geschrokken van de hoeveelheid aan negatieve ervaringen hier met de F11/ F12.

Komt het omdat we hier extra kritisch zijn? Ik kan me namelijk voorstellen dat de reacties extra hoog gespannen zijn bij een dergelijke laptop. Of is het misschien níet (*vloekt in de kerk) 'best value for money'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Vooral omdat de positieve ervaringen niet gepost worden ;) ik heb een Core i5 F11 en het is werkelijk een superlaptop. Ook die GT330 videokaart wordt ten onrechte afgekraakt (daar heb ik al een paar keer op gereageerd), gewoon snel zat voor COD MW2 op vol detail enz. ook mijn grafisch zwaardere racesims draaien er goed op. Value for money dik in orde, destijds was het een van de eerste met de nieuwe Core i5/i7 cpu. En voor onder de 1.000 euro een mooie Core i5 (snel zat) is prima te noemen. De Core i7 was toen 300 euro duurder, voor mij werd dat toch te gortig voor waar ik hem voor gebruik.

Ik heb er wel een schone Windows installatie op gezet. Op termijn zet ik er nog een SSD in, moeten wel eerst de prijzen dalen. Het scherm is zo'n glossy ding, in daglicht inderdaad niet prettig, verder geen last van. Out of the box inderdaad niet al te best, maar na een goede calibratie vind ik er weinig mis mee. Ja er zijn betere schermen en nee, zonder calibratie is het inderdaad niet het mooiste scherm (in de winkel (out of the box) zal het scherm je niet overtuigen denk ik).

Alleen de accu valt me ietwat tegen, ik snap wel dat het geen zuinigheidsbeest is maar ik vind hem toch nog wel vrij snel leeglopen helaas, vooral in standby/hybernate gaat het sneller leeg dan je verwacht.

[ Voor 37% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 05-08-2010 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:40

Boy

www.byoscoop.nl

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:19:
Vooral omdat de positieve ervaringen niet gepost worden ;) ik heb een Core i5 F11 en het is werkelijk een superlaptop. Ook die GT330 videokaart wordt ten onrechte afgekraakt (daar heb ik al een paar keer op gereageerd), gewoon snel zat voor COD MW2 op vol detail enz. ook mijn grafisch zwaardere racesims draaien er goed op. Value for money dik in orde, destijds was het een van de eerste met de nieuwe Core i5/i7 cpu. En voor onder de 1.000 euro een mooie Core i5 (snel zat) is prima te noemen. De Core i7 was toen 300 euro duurder, voor mij werd dat toch te gortig voor waar ik hem voor gebruik.

Ik heb er wel een schone Windows installatie op gezet. Op termijn zet ik er nog een SSD in, moeten wel eerst de prijzen dalen. Het scherm is zo'n glossy ding, in daglicht inderdaad niet prettig, verder geen last van. Out of the box inderdaad niet al te best, maar na een goede calibratie vind ik er weinig mis mee. Ja er zijn betere schermen en nee, zonder calibratie is het inderdaad niet het mooiste scherm (in de winkel (out of the box) zal het scherm je niet overtuigen denk ik).

Alleen de accu valt me ietwat tegen, ik snap wel dat het geen zuinigheidsbeest is maar ik vind hem toch nog wel vrij snel leeglopen helaas, vooral in standby/hybernate gaat het sneller leeg dan je verwacht.
helemaal mee eens (ik heb een F12M1E). Ik ben er ook helemaal tevreden mee.
alleen geen ervaring met calibreren van schermen. Ik heb OpenSuSE geinstalleerd, moet je wel wat extra dingetjes voor doen om aan de praat te krijgen, maar dat krijg je met die distro (is mijn ervaring...m'n vriendin zegt ook 'waarom pak je niet mijn Linux?', waarmee ze bedoelt de Ubuntu die ik bij haar erop heb gezet ;))

Accu vind ik ook snel leeg en hij laat ook erg traag op!

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is wel gek, the point of hibernate is juist dat de PC volledig uitgaat zodat deze geen stroom gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Het gebeurt wel dat ik hem dichtklap (standby) met nog gewoon accu. Na enige tijd gaat hij automatisch hybernaten. Maar als ik hem een dga of twee later weer aanzet, dan knippert het lampje (= let op, accu bijna leeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik mijn dell 's ochtends in hibernate zet en zet hem de volgende dag op school laan, dan is de accu nog steeds 100% vol, fisiek verschilt hibernate niet van "uit", en als je de accu eruit trekt heeft dat ook geen negatieve gevolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libeco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik ben er inmiddels ook achter dat mijn F12S er een stuk langer over doet om volledig op te laden (uiteraard tijdens gebruik), dan om leeg te raken. Ik heb echter wel het energieschema gewijzigd naar high performance. Ik koop niet zo'n laptop om energie te besparen, dat kan altijd nog als ik hem onderweg nodig heb. Verder nog steeds dik tevreden, met uitzondering van het eerder genoemde throttlen. Het schijnt dat dit een bekend fenomeen is wat niet te veranderen is. Aan de netadapter is de laptop derhalve sneller dan op de accu. Vreemd, maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat kan gefixt worden met een programma als throttlestop.

en over het opladen, hoe sneller een cel gecharget word hoe sneller hij kapot gaat.
een accu zit ongetwijfeld wat slimmer in elkaar dan een AA rrechargable, maar als je het ding in een half uur gaat opladen kan je ervanuit gaan dat hij niet lang meegaat.

het schijnt dat dell, en ook HP wel accu's hebben die in een half uur zijn op te laden, maar die bestaan volgens mij uit een groot aantal cellen die paralel worden opgeladen. die zijn dan ook flink aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-03 22:49

propheseus

Doo mer heanig an

Vooral omdat de positieve ervaringen niet gepost worden ;) ik heb een Core i5 F11 en het is werkelijk een superlaptop. Ook die GT330 videokaart wordt ten onrechte afgekraakt (daar heb ik al een paar keer op gereageerd), gewoon snel zat voor COD MW2 op vol detail enz. ook mijn grafisch zwaardere racesims draaien er goed op.
Je mag toch verwachten dat de premium line van Sony minstens een optie geeft tot een fatsoenlijke dx11 compatible videokaart? Benchmarks liegen er niet om, die GT330 is nog steeds de reden waarom ik nog geen F12 besteld heb. Heb liever een oudere ATI 5650 die nog steeds beter presteert en dx11 mogelijkheden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Welke games wil je gaan spelen dan? Ik ben nog niets tegen gekomen dat hapert. En zoveel DX11 games zijn er nog niet volgens mij, maar ik ben geen gamekenner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libeco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09-2024
Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 13:19:
dat kan gefixt worden met een programma als throttlestop.

en over het opladen, hoe sneller een cel gecharget word hoe sneller hij kapot gaat.
een accu zit ongetwijfeld wat slimmer in elkaar dan een AA rrechargable, maar als je het ding in een half uur gaat opladen kan je ervanuit gaan dat hij niet lang meegaat.

het schijnt dat dell, en ook HP wel accu's hebben die in een half uur zijn op te laden, maar die bestaan volgens mij uit een groot aantal cellen die paralel worden opgeladen. die zijn dan ook flink aan de prijs.
Van wat ik heb gelezen hier werkt dit programma niet voor de VAIO's.

Wat je zegt over batterijen klinkt heel logisch, zo had ik het nog niet bekeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dan moet je ook niet vergeten dat een batterij al snel 30w van de adapter inneemt tijdens het chargen, met mijn zuinige dell kom je dan al aan de 80w (p8600 + 4570, max. verbruik van 45w-47w)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mm, jah als je weet dat het beter is voor je batterij voel je je er al beter bij hé ;)
Oke vraagje:
Ik ga mijn laptop bestellen, wat raden julie aan, bestellen via sony website, of gaan kopen in de fnac
Ik bestel af en toe online, en koop ook soms in winkels, maar voor zoiets duur wil ik toch de juiste keuze maken

Ik heb het nu over, bezorgen, herstellingen, als er problemen zijn, of service die moeilijk doet, wat zeggen julie ?

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bestel ook veel online, maar dat zijn meestal (relatief) kleine bedragen. Persoonlijk zou ik een laptop eerder in een winkel gaan halen. Dan is het ook gemakkelijker om hem eventueel terug te brengen bij problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mm.. Oke bedankt, en wat denken anderen ?
En als ik naar een winkel zou gaan, een grote bekende winkel, of een kleiner winkeltje waar ik wel wat korting krijg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gezien het grote aantal defecten: een winkel met een fatsoenlijke RAM afhandeling.
liefst eentje met meerdere modellen op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

propheseus schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 15:23:
[...]

Je mag toch verwachten dat de premium line van Sony minstens een optie geeft tot een fatsoenlijke dx11 compatible videokaart? Benchmarks liegen er niet om, die GT330 is nog steeds de reden waarom ik nog geen F12 besteld heb. Heb liever een oudere ATI 5650 die nog steeds beter presteert en dx11 mogelijkheden heeft.
De HD5650 is inderdaad sneller dan de GT330, alleen het dx11 voordeel is volgens mij niet zo groot als je denkt. In de zwaardere games als bijvoorbeeld Crysis en BC2 heeft de HD5650 op hoge details al moeite (ongeveer 25 fps), om over Metro 2033 maar te zwijgen (lukt net op low). Aangezien dx11 tov dx10 weer meer rekenkracht vraagt, is de HD5650 gewoon niet snel genoeg om zware games op hoge details icm dx11 te spelen.
Uit eigen ervaring: Dirt 2 lukte op medium icm dx11, hoge details was teveel gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Laatst online: 08-09 14:16
Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 19:19:
gezien het grote aantal defecten: een winkel met een fatsoenlijke RAM afhandeling.
liefst eentje met meerdere modellen op voorraad.
Ik zat ook te denken aan een winkel met fatsoenlijke RMA, is altijd beter. Maar waar is dat grote "aantal defecten" nu precies op gebaseerd? De F11 en E-series hebben wat issues met whine schijnbaar, maar ik vind in ieder laptop topic wel de nodige issues. Dell topics staan vol met throttling problemen (omdat meegeleverde adapter te weinig watt had), Macbook Pro's worden weer te warm, Acers vallen van ellende uit elkaar :)

Ik krijg nu niet het idee dat de VAIO slechter is dan al die andere laptops, ook niet na het lezen van een heleboel fora de laatste weken. En de Sony return rates zijn over het algemeen erg goed (lees: laag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de F12-jes hebben een erg grote kans op pixeldefecten, bovendien is er altijd de kans dat je er eentje treft met de beruchte pieptoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Toch vreemd dat ik dan van alle F11 en F12 modellen die ik heb gezien en op Vaio eilanden in mediamarkten heb geplaatst (in totaal een stuk of 50 verschillende, zowel F11 als F12 in de M/S/Z uitvoering) bij geen enkel model een dode pixel ben tegen gekomen. Geluk/toeval? Of gewoon 1 op 1000en kopers met een dode pixel die gaat posten op internet? Zeg jij het maar, mijn eigen F12Z kwam ook gewoon perfect uit de doos zonder pixel fouten. Heb ik van te voren ook helemaal geen zorgen over gemaakt moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Dat is natuurlijk wel een heeeeeel bizar voorbeeld =)
En mensen met problemen klagen eerder op internet dan mensen die volkomen tevreden zijn.
Toch valt het ook mij op dat er echt veel Tweakers zijn die hier klagen over hun CPU-whine en / of schermen..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

exact, natuurlijk zijn er tevreden gebruikers, maar het percentage lijkt hier een stuk hoger te liggen dan in de vergelijkbare topics van andere fabrikanten.

ik kan me igg niet herrinneren dat ik ooit een post heb gezien met klachten met structureel dode pixels of cpu whine van een van de andere fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus

propheseus

Doo mer heanig an

Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 20:27:
[...]

De HD5650 is inderdaad sneller dan de GT330, alleen het dx11 voordeel is volgens mij niet zo groot als je denkt. In de zwaardere games als bijvoorbeeld Crysis en BC2 heeft de HD5650 op hoge details al moeite (ongeveer 25 fps), om over Metro 2033 maar te zwijgen (lukt net op low). Aangezien dx11 tov dx10 weer meer rekenkracht vraagt, is de HD5650 gewoon niet snel genoeg om zware games op hoge details icm dx11 te spelen.
Uit eigen ervaring: Dirt 2 lukte op medium icm dx11, hoge details was teveel gevraagd.
Hier heb je volledig gelijk aan. Toch is het in bepaalde games wel net de mogelijkheid om bepaalde technieken aan te zetten en goed aan te sturen. Wel weer jammer dat de 5650 geen tesselation (of zoiets) aan kan.

@Bequietanddrive
Er zijn genoeg games die tegenwoordig uitkomen met dx11 elementen. Zelfs een MMO met budget graphics als World of Warcraft heeft in de nieuwe expansion voor het water dx11 gebruikt. Als je rekent dat je met een F11/ F12 toch minimaal 2 tot 3 jaar vooruit wil mag je voor de prijs een dx11 kaartje verwachten. Aan de andere kant zijn er genoeg Sony gebruikers alleen op zoek naar een Multimedia machine en dan voldoet een GT330 met optimus technologie aan veel eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Laatst online: 06:07
Voor de nu te spelen games werkt de GT330 uitstekend.

(en ik heb de laptop gekocht voor nu...)

Ook wil ik wat tegengas geven over de problemen met de F

Vergeet niet dat de F heel veel verkocht wordt, en dat degene die niet tevreden zijn hier posten,
lees bv. eens op http://forum.notebookreview.com/

Ikzelf heb de F sinds 2 maanden en hij is werkelijk perfect, prachtig beeld, geen dode pixels
geen whine, gewoon doodstil!

Gamen doe ik op full HD (Left for dead2, CODMW2) gaat perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansbkp
  • Laatst online: 14:20
Vanmiddag besloten toch maar een F12S aan te schaffen bij de MM. Weinig shops hebben hem op voorraad en MM heeft tegenover de hoge prijs wel een redelijk goede naam bij eventuele problemen.
Kreeg vrij vlot een doos in handen en de bevestiging dat hij altijd zonder opgaaf van redenen teruggebracht mocht worden. Sympathieke verkoper, alleen op het end moest en zou hij me een verzekering aansmeren ...
Kom vanavond thuis, keurig windows geinstalleerd. Geen pixel/whine/piep/... problemen.
Ga vervolgens de windowsupdates downloaden en installeren. Ongeveer halverwege begon de fan opeens hoorbaar te worden. Geluid werd steeds harder en op een gegeven moment kwam er echt hete lucht uit het rooster. Vlak daarna valt het scherm uit, maar de fan blijft loeien.
Waarschijnlijk grafische kaart overleden. Restarts mochten niet meer helpen.
Heb hem teruggebracht en kreeg direct zonder enig probleem een vervangend exemplaar mee.
Na een paar uurtjes installs en tuning nog steeds geen problemen met scherm/geluid/whatever.
Hopelijk blijft dat zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Nu online
Sick Nick schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 20:59:
Toch vreemd dat ik dan van alle F11 en F12 modellen die ik heb gezien en op Vaio eilanden in mediamarkten heb geplaatst (in totaal een stuk of 50 verschillende, zowel F11 als F12 in de M/S/Z uitvoering) bij geen enkel model een dode pixel ben tegen gekomen. Geluk/toeval? Of gewoon 1 op 1000en kopers met een dode pixel die gaat posten op internet? Zeg jij het maar, mijn eigen F12Z kwam ook gewoon perfect uit de doos zonder pixel fouten. Heb ik van te voren ook helemaal geen zorgen over gemaakt moet ik zeggen.
Als ik heel eerlijk ben denk ik dat je dan gewoon niet echt goed kijkt, met name vanwege de Full HD resolutie zie je ze op een redelijke afstand al snel niet meer. Kan me voorstellen dat als je er zoveel ziet je op een gegeven moment niet meer in details alles gaat bekijken, iets wat je wel doet als je iets koopt. Zelfs het showroom model bij de plaatselijke MM(Zoetermeer) had(en heeft nog steeds) een showroommodel met defecte subpixels.

Check voor de gein eens alle schermen met UDPixel, als je het scherm op één kleur hebt staan zul je ze veel sneller zien.

Laat ik er overigens heel duidelijk over zijn dat toeval niet bestaat, ik zeg niet dat iedereen ze tegen hoeft te komen maar als je in een periode van 3 weken oid 5 laptops ziet(waarvan 4x je eigen) en er maar één zonder enig pixeldefect is, dan kun je moeilijk stellen dat het slechts heel sporadisch voorkomt. Het lijkt mij dan ook een structureel kwaliteits probleem met de gebruikte scherm(Sharp volgens mij), grappig genoeg heb ik tot op heden nog geen F1XM gezien met pixelfouten(en die gebruiken dan ook weer een ander scherm)...

Uiteindelijk ben ik hartstikke blij met mijn VAIO F12Z, maar goed, Sony kan moeilijk van iedereen verwachten dat ze 4 laptops kopen voordat ze een goede hebben. Ik had simpelweg weinig alternatieven, met name vanwege de matte coating van het scherm :) Maar ik denk toch dat de meeste mensen echter wel afhaken na de tweede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, En Eventuele voorkeuren voor laptop winkels
Of Vandenborre, of mediamarkt of fnac
wat betreft RAM, aftersales enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik er overigens heel duidelijk over zijn dat toeval niet bestaat, ik zeg niet dat iedereen ze tegen hoeft te komen maar als je in een periode van 3 weken oid 5 laptops ziet(waarvan 4x je eigen) en er maar één zonder enig pixeldefect is, dan kun je moeilijk stellen dat het slechts heel sporadisch voorkomt.
Als toeval niet bestaat, hoe noem je dan het feit er hier ondertussen wel een aantal mensen zitten met geen enkele dode pixel op hun Vaio Premium Display?
Het kan best zijn dat jij 5 laptops met een dode pixel hebt vastgehad, maar om dat zomaar te extrapoleren naar àlle Sony F12's lijkt me nogal kort door de bocht, net zoals beweren dat anderen zogezegd niet goed gekeken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 13:47:
[...]

Als toeval niet bestaat, hoe noem je dan het feit er hier ondertussen wel een aantal mensen zitten met geen enkele dode pixel op hun Vaio Premium Display?
Het kan best zijn dat jij 5 laptops met een dode pixel hebt vastgehad, maar om dat zomaar te extrapoleren naar àlle Sony F12's lijkt me nogal kort door de bocht, net zoals beweren dat anderen zogezegd niet goed gekeken hebben.
Ik beweer toch niet dat het niet mogelijk is dat er geen toestellen zijn zonder(ik heb er nu toch ook één), maar als de ene 4 uit 5 heeft met dode pixels en de andere er 50 in z'n handen heeft en er geen eentje ziet dan zou het wel heel vreemd zijn. 8)7 Daarnaast hadden de medewerkers bij de Media Markt zelf ook nog nooit gezien dat er een dode pixel in het showroom model zat, dus ik bedoel maar 8)7

Het punt is ook gewoon dat het niet op valt als je er niet echt op let, als je vanaf een meter afstand kijkt zie je het echt niet, zeker niet als de dode pixel midden in een foto zit bijvoorbeeld. Daarnaast heeft Sony ook van die gruwelijke mooie blauwe setup schermen(NOT) en laten 3 van de 4 laptops met dode subpixels nou net een vastzittende blauwe pixel gehad hebben. Gaat niet echt opvallen he... :+

Het is geen persoonlijke aanval ofzo, maar zelfs toen ik in de Media Markt er eentje uitgepakt heb en testte met UDPixel en ik er twee zag zitten zagen die Media Markt medewerkers het nog niet tot ze heel dichtbij kwamen, en die zeiden ook gewoon eerlijk "als jij het niet getest en gezegd had, was het ons waarschijnlijk ook nooit opgevallen". Maar daar zit hem juist het probleem, zulke dingen vallen meestal pas op als je hem echt gebruikt en er ineens iets midden in je scherm stil blijft staan...

Maar eerlijk gezegd geloof ik er sowieso niets van dat als je er 50 geïnstalleerd hebt en allemaal zou testen dat er geen één met dode pixel tussen zit, ook al valt het niet op. Maar eigenlijk hoeft hij dat niet eens te testen want zelfs bij het service center van Sony(wat eigenlijk een extern bedrijf is wat namens meerdere bedrijven opereert) gaven ze aan dat juist de duurste VAIO's relatief vaak terug komen met dode pixels...

In principe geldt voor de dode pixels trouwens hetzelfde als voor de CPU Whine, als jij het niet hoort zegt dat niet dat het er niet is, ik en mijn zus horen het bijvoorbeeld wel terwijl mijn broer en ouders het totaal niet horen. Dat is natuurlijk mede omdat ik er extra op let, maar als je ouder bent hoor je nou eenmaal ook minder tonen en het is nogal een hoge toon kan ik je melden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artacis
  • Laatst online: 09:01
BeQuietAndDrive; thanks toch blij dat ik ook positieve reacties heb kunnen lezen hier. :)

Het is inderdaad zo dat veel laptops wel 'iets' mankeren, maar ik denk dat kopers van Sony producten gewoon (terecht) wat kritischer zijn dan -laten we zeggen- een koper van een Acer Laptop.

Uiteindelijk vandaag naar de MediaMarkt Arena gegaan voor een F12M1E; hadden ze alleen nog het duurste model op voorraad... dat werd me iets te dol :/ . Van een klant begreep ik dat ze heel vaak op zijn en dat hij ook al een paar keer achter het net had gevist. Balen! Aangezien ik snel een laptop nodig heb ben ik toch maar voor een HP G72-120SD gegaan, in alle opzichten mindere specs, maar ook 500 euro goedkoper.

Heb nu een beetje een dubbel gevoel. Enerzijds graag een VAIO gewild anderzijds ook wel blij met deze deal. Ik heb mezelf in ieder geval met de gedachte getroost dat ik vanwege het bespaarde geld, weer snel een nieuwe laptop mag kopen. Misschien wordt dat dan wel een VAIO. :9

In ieder geval dank voor de berichten hier. Heb ze met veel interesse gelezen afgelopen dagen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millgate
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Nog een mooi voorbeeldje van de beperkte kijkhoek van het scherm van de VPC11(12)M serie: linkje

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_zZDRx0MKYqE/TDqfJQ2-C7I/AAAAAAAAAkY/nnDhPoYw-P4/s400/colorpiccomparo%20003.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_zZDRx0MKYqE/TDqfL6B_B6I/AAAAAAAAAkc/fIQq3ZZlyJE/s400/colorpiccomparo%20004.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_zZDRx0MKYqE/TDqfOZ4w55I/AAAAAAAAAkg/bETc43iq9xQ/s400/colorpiccomparo%20005.JPG

Zo jammer dat ze in zo'n mooie laptop zo'n slecht scherm stoppen. Het scherm van mijn HP van nog geen €500,- is nog beter... (afgezien van de resolutie uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Millgate schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 13:18:
Nog een mooi voorbeeldje van de beperkte kijkhoek van het scherm van de VPC11(12)M serie: linkje

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zo jammer dat ze in zo'n mooie laptop zo'n slecht scherm stoppen. Het scherm van mijn HP van nog geen €500,- is nog beter... (afgezien van de resolutie uiteraard).
Hier heb je dan ook niet over het premium scherm. Deze is glossy. Je hebt ook matte schermen bij de F..Z-series. De vergelijking met een matte apple scherm is dan ook niet helemaal terecht.

Laat het premium scherm maar is zien (mat) tegenover die apple. Dan zal er echt niet veel verschil te zien zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2010 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus

propheseus

Doo mer heanig an

Ik heb laatst met verbazing zitten kijken in de MM naar het premium scherm. Hij was echt goed mat maar de kijkhoek vond ik bizar slecht voor zo'n geroemd scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millgate
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 16:45:
[...]

Hier heb je dan ook niet over het premium scherm. Deze is glossy. Je hebt ook matte schermen bij de F..Z-series. De vergelijking met een matte apple scherm is dan ook niet helemaal terecht.

Laat het premium scherm maar is zien (mat) tegenover die apple. Dan zal er echt niet veel verschil te zien zijn.
Mat of glossy heeft mijns inziens geen invloed op de kijkhoek. En, zoals de post hierboven beschrijft, vond ik het matte "Premium" scherm ook niet echt indrukwekkend (maar wel beter dan het glossy scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

Ik raak een beetje het draadje kwijt met als die F12 versies... Was vanmiddag bij de MM en daar stond een F12S1E/B (vlgs het kaartje ernaast) met een mat scherm. Ik dacht dat die alleen bij de F12Z te verkrijgen waren?
En op SonyStyle staat de F12Z niet meer, maar een F12X.

Keek net even op sonystyle.de: onze Oosterburen betalen €1159 voor een F12X in de basisconfig. incl. 6GB geheugen, in Nederland mag je daar €170 meer (€1329) voor aftikken... Ist doch Wahnsinn! : :?

[ Voor 27% gewijzigd door bum op 07-08-2010 23:21 ]

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de F12 serie hebben het S en het Z model hetzelfde scherm en dus mat. Het M model heeft een glossy scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 22:05
bum schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 22:45:
Ik raak een beetje het draadje kwijt met als die F12 versies... Was vanmiddag bij de MM en daar stond een F12S1E/B (vlgs het kaartje ernaast) met een mat scherm. Ik dacht dat die alleen bij de F12Z te verkrijgen waren?
En op SonyStyle staat de F12Z niet meer, maar een F12X.

Keek net even op sonystyle.de: onze Oosterburen betalen €1159 voor een F12X in de basisconfig. incl. 6GB geheugen, in Nederland mag je daar €170 meer (€1329) voor aftikken... Ist doch Wahnsinn! : :?
Om je wat hoofdbrekens te sparen:
Op SonyStyle wordt een andere benaming aangehouden, omdat de configuraties niet overeenkomen met de standaard uitvoeringen. De V is de i5 uitvoering met het glanzende scherm dat je wellicht ook kent als de M.
De X is de versie met rubberen polssteun enhet matte premium display dat je kent van de Z. Via SonyStyle wordt geen variant van de S uitvoering aangeboden.

Wat betreft het prijsverschil: ander belastingsysteem?.
Wel weer typisch dat de prijs van de F12Z bij webwinkels in .DE ongeveer gelijk ligt met de prijs in .NL,, :? :?

[ Voor 5% gewijzigd door guapper op 08-08-2010 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

Bedankt! Is het weer duidelijk voor me.
Een deel van het verschil zit in een promo-actie: uitbreiding naar 6MB is op het moment in .de gratis. Voor de rest: ander belastingsysteem of meer concurrentie..??
Jammer, voor €1160 zou ik 'm direct bestellen.

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 vraagje is de F12M(1050 euro) een meerwaarde ten opzichte van de vaio ec2 17 inch(820 euro)?
Ik zag bij de f12 een HD scherm staan + een i5 520m die toch wel een pak beter is dan de i3 350m van de ec2. Maar is dit 230 euro waard? Hoe zit het met de kwaliteit tussen beiden?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om nog even wat argumenten aan te dragen in het scherm debat, klik voor bron.

F11z: (volgens mij het premium scherm)
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/553849520d.jpg

het 1080p scherm uit de studio 15:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.com/typo3temp/pics/1eba5b7a96.jpg

kortom: de verschillen zijn niet denderend, de horizontale kijkhoek oogt bij de studio iets beter,(check de kleur van het haar) maar vertikaal treed er sneller color inversion op. de schermen zijn redelijk aan elkaar gewaagd (ahoewel de sony op papier een beter scherm is, met een beter contrast en lagere zwartwaarden, overigens onbekend op welke manier dit is gemeten...)

vergeleken met het standaard (middelmatige) scherm op dezelfde studio, schrik niet
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/6c2df8f0e8.jpg
dan is het verschil meteen duidelijk: de zwartwaarden zijn diep en dieptriest: er is zelfs verschil te zien tussen de boven en onderkant van het scherm :X

ik werk nu achter zo'n scherm (hdd kapot |:( ) en het gebrek aan kijkhoek is redelijk irritant: de donkergrijze vlakken van tweakers zijn niet echt meer egaal te noemen..

andere F1x schermen heb ik nog niet kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Triest he hoe slecht een gemiddeld laptop scherm van tegenwoordig is. Hier is de afgelopen jaren nauwelijks vooruitgang in geboekt. En als het al een beetje fatsoenlijk is mag je meteen de volle mep betalen. Ik snap niet waarom het zo moeilijk is om een goed laptopscherm te maken. Als je kijkt naar netbooks van 11" dan kom je echt hele goede schermen tegen met 310 cd/m verlichting over het hele paneel en 800:1 contrast. Maar voor een paar maten groter is dat blijkbaar teveel gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helemaal mee eens :/
de fabrikanten lijken er vooral een specs oorlog van te maken

nog een interessante: het scherm uit de 15" mac pro:

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.com/typo3temp/pics/31ac650e4c.jpg

de color inversion lijkt nog erger dan dat van de hi-res studio 15 :F

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 18:03:
helemaal mee eens :/
de fabrikanten lijken er vooral een specs oorlog van te maken

nog een interessante: het scherm uit de 15" mac pro:

[afbeelding]

de color inversion lijkt nog erger dan dat van de hi-res studio 15 :F
Ik ben nog steeds aan het rondkijken wat voor laptop ik aan moet schaffen. Ik ben er na een aantal weken nog steeds niet uit. Ik zie dat jij in verschillende topics actief bent en ook onderzoek doet naar de negatieve aspecten van een laptop. Wat is in jouw optiek de beste laptop op het moment voor een budget van max. 1700 euro. Deze laptop zal gebruikt worden tijdens mij studie architectuur bouwkunde met de volgende programma's: autocad 2010, revit 2010, adobe pakket. Het is ook een must dat het een 15,4 - 16,4 scherm bevat met een goede bruikbare resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor dat budget zou ik een macbook, of een zakelijk model nemen, maar ik ben meer van de notebooks onder de €1000.

het is wel verstandig om even uit te zoeken of een "renderkaart" van belang is voor de programma's die jij gebruikt, volgens mij maakt autocad daar veel van gebruik? zo ja: dan zit je vast aan een quadro of ATI tegenhanger.

...en dan zijn we weer bij deze discussie aanbeland:
kid jansen in "[NBBG Aanschaf] Workstation februari 2010"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:51
Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 17:10:
om nog even wat argumenten aan te dragen in het scherm debat, klik voor bron.

F11z: (volgens mij het premium scherm)
[afbeelding]

het 1080p scherm uit de studio 15:

kortom: de verschillen zijn niet denderend, de horizontale kijkhoek oogt bij de studio iets beter,(check de kleur van het haar) maar vertikaal treed er sneller color inversion op. de schermen zijn redelijk aan elkaar gewaagd (ahoewel de sony op papier een beter scherm is, met een beter contrast en lagere zwartwaarden, overigens onbekend op welke manier dit is gemeten...)

vergeleken met het standaard (middelmatige) scherm op dezelfde studio, schrik niet
dan is het verschil meteen duidelijk: de zwartwaarden zijn diep en dieptriest: er is zelfs verschil te zien tussen de boven en onderkant van het scherm :X

ik werk nu achter zo'n scherm (hdd kapot |:( ) en het gebrek aan kijkhoek is redelijk irritant: de donkergrijze vlakken van tweakers zijn niet echt meer egaal te noemen..

andere F1x schermen heb ik nog niet kunnen vinden
Ik kan het mis hebben, maar de bovenstaande afbeelding is niet van een f11z, laat staan een andere f11 of f12. Ik heb hier een f12z, en die heeft een widescreen scherm, lijkt me dat ze dat allemaal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het plaatje komt toch echt uit een review van een F11z, reviewed in 02/2010, geconfigureerd met een i7 en een full-HD scherm.

als je goed kijkt zie je, net zoals bij het 3e scherm (die met de slechtste kijkhoek) een 16:10 plaatje in een 16:9 scherm is geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/b30669180d.jpg

Er zit dus naast het plaatje links/recht een stuk zwart, de afbeelding die ze gebruiken is geen breedbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Nu online
Er is een nieuwe bios beschikbaar voor de F12Z en zou vooral op het gebied van fan-control verschil moeten maken:
http://support.vaio.sony....1E_BI&ip=EP0000227024.htm

Ik heb hem maar even geïnstalleerd maar echt verschil merk ik nog niet :) Denk dat er ook wel BIOS-updates voor de F12S en F12M zullen zijn.

Denk trouwens dat met fan-control bedoelt wordt dat hij niet constant zo heen en weer schakelt, maar helemaal zeker weten doe ik het ook niet!

Edit: Hij lijkt nu op hoge prestaties toch ook heel wat minder snel aan te slaan :)

[ Voor 34% gewijzigd door Rctworld op 08-08-2010 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, goed nieuws. Dat is toch al één probleem minder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Die bios stond er bij mij al op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 22:05
Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 20:07:
voor dat budget zou ik een macbook, of een zakelijk model nemen, maar ik ben meer van de notebooks onder de €1000.

het is wel verstandig om even uit te zoeken of een "renderkaart" van belang is voor de programma's die jij gebruikt, volgens mij maakt autocad daar veel van gebruik? zo ja: dan zit je vast aan een quadro of ATI tegenhanger.

...en dan zijn we weer bij deze discussie aanbeland:
kid jansen in "[NBBG Aanschaf] Workstation februari 2010"
Hij wil er AutoCAD en Revit op draaien: Windows only!

Wat betreft de 3D kaarten: de betere ATI kaarten zijn zo snel in openGL, dat een Quadro/FirePro kaart overbodig lijkt te worden. De prijzen hiervan liggen dermate hoog dat ze niet interessant zijn tenzij je veel werkt met volledig fotorealistisch gerenderde modellen in de viewport. In mijn ervaring (bouwkundig tekenwerk op een architectenbureau) heb je dit echt niet nodig voor design en drafting.
Ik neem aan dat je niet van plan bent meerdere manjaren aan tekenwerk in een 3D model te steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Nu online
Dat dacht ik eerst ook, tot ik zag dat er een 0 een 1 was geworden in het volledige nummer, ik vind typeaanduidingen als 1.0 naar 1.1 handiger dan R1100Y6 naar R1110Y6. Maar dat is de Sony logica 8)7 Gewoon om je wakker te houden ;)

Maar goed, je zal wel een nieuwere batch hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Vaio VPCF11M1E met de volgende problem:

Als de batterij 100% is opgeladen en ik de laptop volledig uitzet en de oplader uit de stopcontact haal is hij een paar uur later nog maar rond de 82%.

Deventilator draait sinds een week constant, eerst sloeg hij aan en af, nu constant op volle toeren zeer irritant.

Krakende linker speaker, als ik filmpjes op youtube bekijk en praat via skype en het geluid iets harder zet begint de linker speaker te kraken.

En volgens mij als de laptop stil is (bijna niet meer) dan hoor ik ook een hoog irritant toontje vlakbij het touchpad.

Mensen ervaringen met deze problemen en hoe lang duurt het ongeveer als je deze naar de reparatie stuur en zijn al deze problemen op te lossen. Ik zit er niet op te wachten dat er straks wordt gezegd ''dit is normaal''. Deze laptop 3 maanden geleden gekocht voor 989 euro is voor mij heel veel geld.

Had wel meer kwaliteit verwacht voor mijn eerste laptop en nog van Sony ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:31:
Ik heb een Vaio VPCF11M1E met de volgende problem:

Als de batterij 100% is opgeladen en ik de laptop volledig uitzet en de oplader uit de stopcontact haal is hij een paar uur later nog maar rond de 82%.

Deventilator draait sinds een week constant, eerst sloeg hij aan en af, nu constant op volle toeren zeer irritant.

Krakende linker speaker, als ik filmpjes op youtube bekijk en praat via skype en het geluid iets harder zet begint de linker speaker te kraken.

En volgens mij als de laptop stil is (bijna niet meer) dan hoor ik ook een hoog irritant toontje vlakbij het touchpad.

Mensen ervaringen met deze problemen en hoe lang duurt het ongeveer als je deze naar de reparatie stuur en zijn al deze problemen op te lossen. Ik zit er niet op te wachten dat er straks wordt gezegd ''dit is normaal''. Deze laptop 3 maanden geleden gekocht voor 989 euro is voor mij heel veel geld.

Had wel meer kwaliteit verwacht voor mijn eerste laptop en nog van Sony ook.
YouTube: ‪Sony Vaio FZ laptop Fan Noise‬‎

Klinkt dat ventilator geluid zo? Dus met zo'n zeurende huilende hoge toon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:34:
[...]

YouTube: ‪Sony Vaio FZ laptop Fan Noise‬‎

Klinkt dat ventilator geluid zo? Dus met zo'n zeurende huilende hoge toon?
Ja het geluid komt aardig in de buurt van het filmpje.
Als de laptop een paar minuten aanstaat gaat de ventilator constant draaien op zijn hoogste toeren. Zeer vervelend geluid dan van grote afstand te horen is. ( laptop staat in de woonkamer voldoende ruimte en koeling )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe harder hij draait, luider die toon wordt zoals op het filmpje. Ik heb het hier ook met de FW51.

Zelfs in die peperdure Z12 serie stoppen ze diezelfde lage kwaliteit fan:
http://www.notebookjourna...-vpc-z12m9e-b-nkrt-1195/5
Die hohen Temperaturen versucht der kleine Lüfter mit hohen Drehzahlen zu bekämpfen. Während des Stresstests wird dieser mit 39,4 Dezibel hochfrequent laut.
Echt onacceptabel. Zolang Sony hun koelsysteem niet gaat verbeteren en een fatsoenlijke hoge kwaliteit fan gaat gebruiken komen er hier geen VAIO's meer in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Lijkt een bepaalde serie te zijn. Mijn F11M is netjes stil, alleen tijdens gamen gaat de fan merkbaar harder aan (uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, maar hoe is het geluid van de fan dan als ie hard draait? Is die helemaal toonloos (enkel het geluid van luchtverplaatsing)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Nou ja, een fan die hard draait hoor je altijd wel maar in elk geval geen pieptonen en fluitconcerten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan 1 van jullie mij een tip geven wat de beste! multimedia notebook is van SONY
want ik zit er heel hard over na te denken er 1 bij te nemen als extra notebook naast
de MBP die ik al heb want ik blijf het een crime vinden dat de specs van de huidige
SONY's zo afsteken tegen dat wat je tegenwoordig bij de MBP krijgt.(SONY= Blue
Ray..BlackX? screen etc etc..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sony vaio Z, einde gezeik.

:P

volgens mij de enige recente notebook van sony zonder hinderlijke pieptoon in sommige exemplaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand hier ervaring met de "SONY VPC-F12S1E/B.BE1 " , Heb al veel goeds gelezen en uiteindelijki besloten om deze laptop te kopen bij vandenborre, maar de levertijden duren enorm lang.

Ik ga ervan uit dat dit type ook met een mat scherm is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quaintpaul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-11-2024
Mijn (4 maanden oude) Sony Vaio VPC-F11M1E/H heeft het volgens mij begeven..

Symptonen:
- EXTREEM traag (loopt al vast bij het starten van "My computer")
- Opstarten naar log-in scherm gaat meestal goed, ook vrij vlot. Na het inloggen begint traagheid. Ene keer anders dan andere keer (soms na minuut desktop, soms na 10 minuten nog bezig)
- Systeemherstel werkt niet altijd. Ik bedoel windows opstartherstel bijvoorbeeld. Loopt soms vast tijdens opstarten van het programma
- Systeemdiagnostiek (Sony): CPU en memory alles OK. HDD nog niet uitgevoerd, duurt namelijk meer dan 12 uur (dat is ook meteen vraag 1, dat is toch niet normaal?)
- HDD lampje is constant actief
- Bij systeemherstel viel me (meerdere keren) op dat die programma's denken dat Windows op de E:\ partitie geïsntalleerd staat, terwijl dat gewoon op C:\ is. Wanneer ik de kans krijg gewoon in Windows in te loggen zie ik gewoon partities C:\ (incl Windows) en D:\. De schijf heeft wel 4 partities (2x systeem, + gewoon C:\ en D:\).

Ik dubbel post hier, met een link naar het topic wat ik hier speciaal voor gestart heb. Ik hoop niet dat het probleem bij anderen op gaat treden, maar op die manier zou ik de link willen leggen vanaf dit topic naar het topic specifiek over mijn klachten.

Dat topic: Sony Vaio VPC-F11 - defect? (extreem traag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:37:
Heeft er iemand hier ervaring met de "SONY VPC-F12S1E/B.BE1 " , Heb al veel goeds gelezen en uiteindelijki besloten om deze laptop te kopen bij vandenborre, maar de levertijden duren enorm lang.

Ik ga ervan uit dat dit type ook met een mat scherm is ?
De F12 >>S<< is inderdaad met mat scherm, met uitzondering van 2GB minder RAM, een blu ray speler ipv blu ray brander en een plastic polssteun ipv een rubberachtige is deze gelijk aan de F12 >Z<(okey, de klep schijnt ook een iets andere kleur te hebben).

Het zou gewoon een goede laptop moeten zijn dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verdomme! Ik begrijp niet waar Sony België mee bezig is hoor. Nu heb ik vandaag gehoord dat ik nog meer dan twee weken langer moet wachten op de F12S! Ofwel eind augustus en hij liet zelfs de maand september al vallen! Ondertussen is de F12M wel overal verkrijgbaar, maar de S en Z opeens nergens meer, terwijl ze bij sommige winkels nog nooit in voorraad zijn geweest. Wat voor een belachelijk launch is dat nu, zitten er diamanten verwerkt in de S en Z serie ofzo? Ben het echt beu nu... Het is jammer dat ik geen goed alternatief vind voor deze laptop, dus ik zal maar gewoon wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-08 14:25
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:50:
Het is jammer dat ik geen goed alternatief vind voor deze laptop, dus ik zal maar gewoon wachten.
Niet alleen jij hoor, er is volgens mij echt niets op de markt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door te vergelijken begrijp ik ook niet waarom sommigen de F12 te duur vinden. Een Dell XPS met dezelfde spec. als de F12S kost véél meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unixor schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:52:
[...]

Niet alleen jij hoor, er is volgens mij echt niets op de markt ;(
true, het multimediasegment van ~€1200 is zeer slecht vertegewoordigd

check de NBBG maar, daar konden ze ook niet vinden, uiteindelijk hebben ze toen de goedkoopste F11 (de enige die leverbaar was) aangewezen als winnaar, en gamer notebooks als alternatieven.
bah :/ ,

edit: er is overigens wel degelijk een alternatief: de studio 17 met full-HD scherm.
zo uit het hoofd €150 goedkoper dan een vergelijkbaar geconfigureerde vaio. alleen met glansscherm helaas.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica