Vraagje, ik heb nu ruim een jaar een Sony Vaio (VPCF1) maar sinds kort heb ik problemen met de adapter/voeding. Eerst wilde de laptop niet direct opladen toen ik de adapter aansloot. Wat zitten draaien met het snoer, even opnieuw opstarten en toen ging het wel.
Maar ik start net de laptop op terwijl deze aan het netsnoer zit. Geen probleem. Alleen zag ik dat de laptop zelf aangaf dat hij niet opgeladen werd. Ik zie dat aan 3 dingen:
1. er brandt een lampje
2. mijn scherm wordt een tikkie helderder als hij aan de oplader hangt
3. het systeemicoontje geeft aan dat hij opgeladen wordt.
Geen van deze is nu van toepassing en het icoontje zegt nu al een half uur dat hij op 100% staat. Dat heb ik normaal nooit!
Op het moment dat ik de stekker uit de laptop haal terwijl deze aanstaat, kapt hij er gewoon mee. Niet in slaapstand, nee hij valt gewoon uit zonder waarschuwing. Heel irritant en vooral gevaarlijk ook want je zou maar ergens mee bezig zijn, niet hebben opgeslagen en het kabeltje gaat op één of andere manier uit je laptop. En een laptop wil je natuurlijk ook mobiel gebruiken op de accu.
Nu is dus mijn vraag, waar ligt het probleem? Is de accu stuk, misschien de adapter of wellicht een contactpunt ergens tussenin? En mocht het de accu zijn, ik neem aan dat ik dan wel gewoon mijn laptop kan blijven gebruiken omdat hij aan de netstroom zit? Niet dat de hele zooi straks uitvalt en ik de laptop niet meer kan gebruiken...
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
[
Voor 7% gewijzigd door
Juancho op 30-05-2012 15:43
]