Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-06 22:56

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@BeQuietAndDrive: Ik weet op geen van je vragen antwoord.
Ik heb gewoon de harddisk gewisseld en de installatie DVD erin geduwd, voor de rest niets.

Laptop start nu met win8 en SSD in een paar tellen op :*)

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaanf
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Je hoeft in het bios niks aan te passen. Ik heb zelf de harde schijf van m'n F11 vervangen voor een SSD en de weggenomen harde schijf met een caddy op de plek van de optische drive geplaatst. De optische drive heb ik in een externe behuizing gedaan die ik via USB aan m'n F11 kan hangen mocht ik hem nodig hebben. Zie deze links voor meer info:
http://www.monteverde.org...ard_Drive_Replacement.htm
http://www.monteverde.org..._Drive_in_Optical_Bay.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonny htc
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-05 07:07
Ik zit even met een probleempje...ik heb de F13..en daar heb ik een sdd in gedaan vandaag :) supersnel allemaal.maar..alle blauwefunctieknoppen zijn weg.. |:( kan iemand mij hierbij helpen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 10:54

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Vaio Event Service en Vaio Control Center installeren geloof ik, te vinden op de Vaio site.

Mijn SSD projectje is inmiddels ook gelukt trouwens, dank voor alle hulp :)

[ Voor 30% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 26-03-2012 12:10 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

Ik heb een nieuwe laptop!

Nou ja, zo voelt m'n F13 met SSD :*)
Boot-up met Win7 is meer dan twee keer zo snel: ong. 25 seconden nu.

(Me too ;) ): via ebay een Fenvi HDD-caddy en een USB behuizing voor de CD/DVD drive gekocht: €21 incl. porto.
Het is echt erg makkelijk om de HDD over te zetten: voor de zekerheid heb ik een gaatje geboord om de harde schijf vast te schroeven. Maar voor de rest zitten alle gaten erin, en het frontje is zo over te zetten van de CD/DVD drive.

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 11:44
Al heb ik geen F1x meer, toch onderschrijf ik ^^ van harte. Het is de beste upgrade evâh en met een 128 GB Crucial M4 voor net iets meer dan 100 euro ook nog goed betaalbaar. Optische drive in extern dingetje frommelen en klaar is bum. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum

bum

Indeed... heb het iets luxer gedaan met een 256GB Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-06 23:23
Anoniem: 312459 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 17:49:
Zucht, inmiddels, na ongeveer een jaar een F13 te hebben, begint de nepleren palmrest ook los te komen.
dat was na een half jaar al bij mij.. met secondelijm vastgezet, en het zit vast!!

alleen niet vragen hoe, ziet het er drama uit.... :D
en dat voor een laptop van 2200 euro :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:22
Vraagje, ik heb nu ruim een jaar een Sony Vaio (VPCF1) maar sinds kort heb ik problemen met de adapter/voeding. Eerst wilde de laptop niet direct opladen toen ik de adapter aansloot. Wat zitten draaien met het snoer, even opnieuw opstarten en toen ging het wel.

Maar ik start net de laptop op terwijl deze aan het netsnoer zit. Geen probleem. Alleen zag ik dat de laptop zelf aangaf dat hij niet opgeladen werd. Ik zie dat aan 3 dingen:

1. er brandt een lampje
2. mijn scherm wordt een tikkie helderder als hij aan de oplader hangt
3. het systeemicoontje geeft aan dat hij opgeladen wordt.

Geen van deze is nu van toepassing en het icoontje zegt nu al een half uur dat hij op 100% staat. Dat heb ik normaal nooit!

Op het moment dat ik de stekker uit de laptop haal terwijl deze aanstaat, kapt hij er gewoon mee. Niet in slaapstand, nee hij valt gewoon uit zonder waarschuwing. Heel irritant en vooral gevaarlijk ook want je zou maar ergens mee bezig zijn, niet hebben opgeslagen en het kabeltje gaat op één of andere manier uit je laptop. En een laptop wil je natuurlijk ook mobiel gebruiken op de accu.

Nu is dus mijn vraag, waar ligt het probleem? Is de accu stuk, misschien de adapter of wellicht een contactpunt ergens tussenin? En mocht het de accu zijn, ik neem aan dat ik dan wel gewoon mijn laptop kan blijven gebruiken omdat hij aan de netstroom zit? Niet dat de hele zooi straks uitvalt en ik de laptop niet meer kan gebruiken...

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 30-05-2012 15:43 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:30
Dat had ik ook met mn oude Vaio FW21Z. Ging ook meteen uit nadat netstroom verwijderd werd. Nieuwe accu erin en hij doet het weer prima (als 2e laptop dan).

Aan de adapter/connector zal het niet liggen, anders zou ie het helemaal niet meer doen op netstroom. Je kan nog even voor de zekerheid de contactpunten van de accu schoonmaken, maar ik vrees toch dat je accu 'op' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ok thanks! Ik vraag me dan wel af hoe dat kan komen, al na een jaar notabene! Kan het wellicht komen omdat ik de laptop vorige week met het warme weer ook buiten regelmatig gebruikte? Dat de zon deze schade heeft veroorzaakt? Want daarvoor heb ik er nooit last van gehad....

Wel balen, zo'n nieuwe accu is behoorlijk prijzig zag ik al....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Kijk even bij accustunter.nl, daar is ie wellicht wat goedkoper dan bij Sony zelf (betaalde er zelf zo'n half jaar geleden 70 euro voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Bij die site staan andere types als ik op mijn laptop heb staan.

Via deze andere website kost het toch 119 euro....

http://www.replacedirect....-f13c5e/laptop-accus.html

De namen/types die op mijn laptop staan zijn overigens:

pcg81112m en VPCF13c5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Juancho schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:45:
Bij die site staan andere types als ik op mijn laptop heb staan.

Via deze andere website kost het toch 119 euro....

http://www.replacedirect....-f13c5e/laptop-accus.html

De namen/types die op mijn laptop staan zijn overigens:

pcg81112m en VPCF13c5e
Je moet deze hebben : http://www.accustunter.nl...-zwart.html?keyword=bps21 (62,95 euro)

Deze is compatible met de VGP-BPS21A accu (dit is de accu die in de VPC F13C5E zit, ik heb hem zelf ook).
Je kan ook nog de 'Ultra' variant nemen, die levert 7800mAh ipv 5200mAh, waarmee je weer iets langer met accu kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ok Thanks! Dan ga ik die maar eens bestellen en kijken of het probleem dan opgelost is! Prijs is wel flink goedkoper als bij die andere website zeg! nog geen 65 euro, valt me enigszins mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:10
sverzijl schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 18:06:
[...]

Je moet deze hebben : http://www.accustunter.nl...-zwart.html?keyword=bps21 (62,95 euro)

Deze is compatible met de VGP-BPS21A accu (dit is de accu die in de VPC F13C5E zit, ik heb hem zelf ook).
Je kan ook nog de 'Ultra' variant nemen, die levert 7800mAh ipv 5200mAh, waarmee je weer iets langer met accu kan werken.
Heeft iemand ervaring met accustunter.nl en de accu's die ze verkopen?
De prijzen zijn aantrekkelijk, maar maakte Sony het niet moeilijk om niet eigen accu's in hun laptops te gebruiken? Zie bijvoorbeeld hier: http://www.monteverde.org...Replacement_3rd_Party.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-06 17:57
[b][message=38323048,noline]
Geef eens een link naar die ultra? is het de moeite om deze te gaan kopen? prijzen zien er goed uit!?

over welk verschil in tijdsduur spreken we dan? 7800 vs 5200? uurtje extra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
vochtige schreef op zondag 03 juni 2012 @ 18:01:
[...]
Geef eens een link naar die ultra? is het de moeite om deze te gaan kopen? prijzen zien er goed uit!?
http://www.accustunter.nl...ml?keyword=Sony+VGP-BPS13

Let wel dat deze accu waarschijnlijk wat groter is dan de standaard accu, dus onder de laptop uit zal steken (hij is zo'n 1,5cm dikker gezien de specs)
over welk verschil in tijdsduur spreken we dan? 7800 vs 5200? uurtje extra?
Zou zo'n 50% meer moeten zijn, aangezien er 50% meer mAh in wordt opgenomen. Dus dat zou inderdaad een uurtje extra zijn als je uitgaat van 2 uur voor een normale accu.
Gandalf schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 12:31:
[...]
Heeft iemand ervaring met accustunter.nl en de accu's die ze verkopen?
Ik heb de genoemde accu (niet de ultra, maar de gewone versie) een half jaartje geleden bij ze aangeschaft en deze werkt prima in de F13 (en ook in een FW21Z).

[ Voor 31% gewijzigd door sverzijl op 04-06-2012 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
Hey Thx!!

Ik ben aan het twijfelen geslagen nu.
Nu op mijn originele vaiobatterij (f11) heb ik een batteryleak.
Dus als hij vol geladen is en de volgende keer terug op zet (pak 4 uurtjes later) dan is er minstens 24% verdwenen.

Zo kan ik mijn laptop bv maar 3x opzetten of hij moet al terug in. Heb jij deze ervaring met die niet sony batt?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Dat is het bekende sony battery leak probleem, enorm vel sony's hebben daar last van. De oplossing is de batterij er uit halen als je hem niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
vochtige schreef op maandag 04 juni 2012 @ 23:56:
Hey Thx!!

Ik ben aan het twijfelen geslagen nu.
Nu op mijn originele vaiobatterij (f11) heb ik een batteryleak.
Dus als hij vol geladen is en de volgende keer terug op zet (pak 4 uurtjes later) dan is er minstens 24% verdwenen.

Zo kan ik mijn laptop bv maar 3x opzetten of hij moet al terug in. Heb jij deze ervaring met die niet sony batt?

thx
Nee, dat heb ik nog nooit gehad/gezien, ook niet met de non-sony accu. Nou moet ik wel zeggen dat mijn laptop(s) voornamelijk aan de power hangen en slechts sporadisch op accu draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Hoelang heb je eigenlijk garantie op de accu uit je Vaio die je online bij Sony besteld hebt? Ik heb mijn laptop nu ongeveer 1,5 jaar dus het zou perfect zijn als je 2 jaar garantie hebt. Ik ben alleen bang voor 1 jaar....

Mijn accu is, zoals eerder hier gepost, kapot en ik kan de laptop alleen maar gebruiken als hij aan stroom staat. Haal ik de kabel eruit kapot mn vaio er ook mee. Heel irritant dus want je kan nu niet verhuizen van locatie zonder eerst je laptop uit te schakelen en daarna weer op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Stel je voor dat er een soort van zoekmachine bestaat, waar je 2 woorden als " Sony en Garantie " in kon typen en dan ook nog eens resultaat krijgt op je vraag.

Misschien ooit in de verre toekomst.....

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
  • Laatst online: 02-05 21:00
Hey,

Ik ben van plan om na mijn examens mij eens bezig te houden met een SSD in mijn F11 te steken. Ik zou dan mijn huidige HDD in de plek van de dvd-lezer willen steken. Als SSD had ik de Samsung 830 128 GB op het oog (goede keuze?), als bay voor de huidige HDD heb ik een Fenvi case gevonden op ebay maar enkel een extern enclosure voor de ODB vind ik niet. Aangezien hier er al enkele dit projectje hebben uitgevoerd, weet er iemand een goede verkoper op ebay die dit aanbiedt, want ik vind via de links, gegeven op
niets meer terug van dat enclosure.

Hartelijk bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door Jef Delathouwer op 09-06-2012 12:55 ]

PSN: Wippie1880

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
830 is een hele goede keuze.
alternatief kan een crucial m4 zijn, maar mijn voorkeur persoonlijk gaat uit naar de 830 van samsung (iets hogerre write speeds)

caddy: www.hddcaddy.nl

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
Jef Delathouwer schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 12:52:
Hey,

Ik ben van plan om na mijn examens mij eens bezig te houden met een SSD in mijn F11 te steken. Ik zou dan mijn huidige HDD in de plek van de dvd-lezer willen steken. Als SSD had ik de Samsung 830 128 GB op het oog (goede keuze?), als bay voor de huidige HDD heb ik een Fenvi case gevonden op ebay maar enkel een extern enclosure voor de ODB vind ik niet. Aangezien hier er al enkele dit projectje hebben uitgevoerd, weet er iemand een goede verkoper op ebay die dit aanbiedt, want ik vind via de links, gegeven op
niets meer terug van dat enclosure.

Hartelijk bedankt
Ik ben heel erg blij met de Samsung 830 128GB in mijn F11. Alleen als heb budget het toelaat zou ik de 256GB versie nemen. Misschien heb je dan de harde schijf niet meer nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
aron225 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 13:06:
830 is een hele goede keuze.
alternatief kan een crucial m4 zijn, maar mijn voorkeur persoonlijk gaat uit naar de 830 van samsung (iets hogerre write speeds)

caddy: www.hddcaddy.nl
Bedankt voor het snelle antwoord, maar een caddy heb ik al op het oog (http://cgi.ebay.com/ws/eB...0829414835#ht_7234wt_1115). Ik zoek acher een externe case voor mijn optische drive in te steken.
Gandalf schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 13:33:
[...]

Ik ben heel erg blij met de Samsung 830 128GB in mijn F11. Alleen als heb budget het toelaat zou ik de 256GB versie nemen. Misschien heb je dan de harde schijf niet meer nodig :)
Heb ik ook aan gedacht maar 200 euro in een laptop van 2 jaar steken zie ik niet echt meer zitten.
Dan zit ik trouwens ook met een HDD die ik weer in een enclosure moet steken en ik gebruik de dvd-drive bijna nooit. Die zou ik er dus liever uithalen dan 100 euro meer te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
Ik heb uiteindelijk toch een juiste combinatie van trefwoorden ingevoegd en heb nu dit omhulsel gevonden. Dit (http://cgi.ebay.com/ws/eB...80890068504#ht_3113wt_840) lijkt mij te gaan werken met de dvd drive. Kan iemand mij bijtreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-06 12:29
Jef Delathouwer schreef op zondag 10 juni 2012 @ 16:17:
Ik heb uiteindelijk toch een juiste combinatie van trefwoorden ingevoegd en heb nu dit omhulsel gevonden. Dit (http://cgi.ebay.com/ws/eB...80890068504#ht_3113wt_840) lijkt mij te gaan werken met de dvd drive. Kan iemand mij bijtreden?
Ja, dat werkt prima. Ik heb deze ook in gebruik genomen voor de Bluray writer uit mijn Vaio F13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
Jan Dee schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:06:
[...]

Ja, dat werkt prima. Ik heb deze ook in gebruik genomen voor de Bluray writer uit mijn Vaio F13
Bedankt voor het antwoord. Ik heb wel niet gewacht op het antwoord en het reeds vorige week gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ph0en1x
  • Laatst online: 15-09-2024
Als ik thuis aan de netstroom 1080p mkv-tjes via HDMI op mijn Samsung 40inch LED-TV afspeel is er niets aan de hand, maar als ik in de trein dezelfde file wil afspelen trekt mijn F12M1E het niet. Bij energiebeheer heb ik alles zowel op netstroom als op accu op 100% staan.

Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? Misschien wordt mijn GPU getemperd als ik op accu zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
Ondertussen zijn mijn onderdelen uit China gearriveerd en alles gemonteerd. Alles paste perfect! Het moeilijkste was een vijsje verwijderen uit zijn diep holletje (geen magnetische schroevendraaier voor handen).
zijn er bepaalde dingen die ik kan doen zodat de SSD optimaal blijft presteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
Jef Delathouwer schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 15:28:
Ondertussen zijn mijn onderdelen uit China gearriveerd en alles gemonteerd. Alles paste perfect! Het moeilijkste was een vijsje verwijderen uit zijn diep holletje (geen magnetische schroevendraaier voor handen).
zijn er bepaalde dingen die ik kan doen zodat de SSD optimaal blijft presteren?
Zie mijn antwoord op notebookreview: http://forum.notebookreview.com/8661589-post2438.html
Conclusie: geniet van je SSD, maak je niet te druk om tweaks, want windows 7 doet het meeste vanzelf al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
Hartelijk dank voor het antwoord! En er wordt volop genoten van de SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Kan het kloppen dat Sony stopt met de VPCF serie (voorraad wordt nog opgemaakt) en deze vanvangt voor de E serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De F1 serie is al jaren oud. Maar de kans dat sony stopt met de F serie zodat ze niets meer hebben in het €1000-2000 luxe segment lijkt mij erg klein. Daar valt vast genoeg winst op te behalen om het rendabel te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Dat dacht ik ook, ben aan een vervanging toe (heb nu een VPCF13Z1E/B), maar zie in die prijsklasse niets meer (was toen iets van 1800 euro).

Toevallig nét een antwoord gekregen op mijn mailtje (is ook nog nooit gebeurd binnen 1 dag :P ) van Sony:
Hartelijk dank voor uw email.

De F serie wordt momenteel nog verkocht tot zolang we over voorraad beschikken voor dit model. daarna zal deze serie echt niet langer bij ons verkocht worden.

Deze wordt vervangen door de E17 serie, die ondertussen ook reeds verkocht wordt op onze website.

Ik kan u dus aanraden om te kijken naar dit model, die reeds is aangepast met de IVY bridge processor.

In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
Voor mijn Vaio F13 heb ik ook een HDD caddy besteld vanuit Hongkong. Omdat deze na zes weken nog niet was aangekomen heb ik contact gezocht met de seller. Deze heeft opnieuw eentje opgestuurd die ik wel binnen redelijke tijd binnen kreeg. Nu dus de Vaio uitgerust met een 128 GB Samsung 830 en een TB harddisk in de caddy. De bluray writer heb ik in een USB enclosure gebouwd. Alles functioneert perfect. Gisteren kwam alsnog de in eerste instantie bestelde caddy binnen. heb contact gezocht met de seller om 'm terug te sturen. Hij vond dat ik 'm kon houden. Ik heb dus nu een caddy over voor een belangstellende. Hij is speciaal voor de Sony Vaio F1x serie en alles past precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301713

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/ezr3mx.png
Hallo, ik zit met een probleem met mij Vaio F12M1E, ik probeer namelijk nieuwe recovery disks aan te make, maar krijg een foutmelding. Hoe kan ik de schrijfsnelheid veranderen zodat het wel lukt? Aan de schijven kan het niet liggen, ik heb ze al eens gebruikt en toen lukte het wel. Ik heb het geprobeerd met DVD+RW 1x-4x compatible schijven en DVD+R 16x schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 469366

Ik heb hier een VPCF11S1E en wil de 500GB hard disk vervangen voor een SSD Samsung 830 128GB. Ik zie in de pricewatch staan:

Samsung 830 series 128GB voor €95,-
Samsung 830 series Notebook Upgrade Kit 128GB voor €122,-

Ik begrijp dat de notebook kit een kabeltje, brackets, en meer(?) bevat. Heb ik voor m'n F11 die brackets nodig of past de SSD er gewoon standaard in? Ik installeer alles ook opnieuw, dus hoef niks over te zetten van m'n oude schijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
Anoniem: 469366 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 18:29:
Ik heb hier een VPCF11S1E en wil de 500GB hard disk vervangen voor een SSD Samsung 830 128GB. Ik zie in de pricewatch staan:

Samsung 830 series 128GB voor €95,-
Samsung 830 series Notebook Upgrade Kit 128GB voor €122,-

Ik begrijp dat de notebook kit een kabeltje, brackets, en meer(?) bevat. Heb ik voor m'n F11 die brackets nodig of past de SSD er gewoon standaard in? Ik installeer alles ook opnieuw, dus hoef niks over te zetten van m'n oude schijf...
Ik heb spijt dat ik wat extra heb uitgegeven aan die notebook kit. De software die erbij komt ga ik niet gebruiken en de bracket is niet nodig.
Ga en koop die van 95 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum

bum

Heb een probleempje met loslatend rubber ;) (Polssteun op de F13)
Ik had 'm even in dit topic willen posten, sorry... maar nu staat 't hier: Loslaten F13 polssteun

[ Voor 14% gewijzigd door bum op 14-08-2012 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bekend probleem. Secondenlijm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum

bum

Secondenlijm heb ik aan gedacht. Maar ik denk niet dat ik dat zonder knoeien er tussen krijg. En ik vraag me af of dat wel goed blijft plakken als de oude lijmresten er nog zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
bum schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 07:40:
Secondenlijm heb ik aan gedacht. Maar ik denk niet dat ik dat zonder knoeien er tussen krijg. En ik vraag me af of dat wel goed blijft plakken als de oude lijmresten er nog zitten?
Daar zou ik me geen zorgen om maken. Het is een 'enorm' oppervlak waar je de secondenlijm opsmeert dus dat blijft echt wel plakken hoor. Heb zelfs secondenlijm gebruikt bij de afgebroken DC-in connector van de laptop (dat plastic staafje wat de connector naar binnen geleid, geen idee hoe dat heet:) en die zat daarna ook muurvast (hechtoppervlak slechts enkele mm2).

[ Voor 6% gewijzigd door sverzijl op 15-08-2012 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50994

Ik heb een VPCF11. Als je hem nog hebt en hij past daarin wil ik hem wel graag overnemen.
Jan Dee schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:20:
Voor mijn Vaio F13 heb ik ook een HDD caddy besteld vanuit Hongkong. Omdat deze na zes weken nog niet was aangekomen heb ik contact gezocht met de seller. Deze heeft opnieuw eentje opgestuurd die ik wel binnen redelijke tijd binnen kreeg. Nu dus de Vaio uitgerust met een 128 GB Samsung 830 en een TB harddisk in de caddy. De bluray writer heb ik in een USB enclosure gebouwd. Alles functioneert perfect. Gisteren kwam alsnog de in eerste instantie bestelde caddy binnen. heb contact gezocht met de seller om 'm terug te sturen. Hij vond dat ik 'm kon houden. Ik heb dus nu een caddy over voor een belangstellende. Hij is speciaal voor de Sony Vaio F1x serie en alles past precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 469366

Als Tosh zich bedacht heeft heb ik nog wel interesse in die caddy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
Anoniem: 469366 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:23:
Als Tosh zich bedacht heeft heb ik nog wel interesse in die caddy :)
Ik ben wel van het "wie eerst komt het eerst maalt" maar ik zie geen mogelijkheid om Tosh een PM te sturen. En dit is wel wat off topic...

Edit: Inmiddels gevonden hoe ik Tosh kan mailen en een mail verstuurd. Wacht dat nog ff af.

[ Voor 12% gewijzigd door Jan Dee op 24-08-2012 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catanan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-06 13:09
Wij hebben deze caddy gebruikt. Het inbouwen (door mijn man) was een fluitje van een cent.

http://www.ebay.com/itm/S...ddies&hash=item2ebf7d02af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Nu heb ik de 500GB schijf uit mijn F11M gehaald en vervangen voor een SSD. Prima, maar nu heb ik die 500GB in een aparte externe behuizing gestoken maar er staat 10 GB aan herstelpartitie op die ik niet weg krijg. Ik wil graag alles op 1 partitie hebben, vandaar. Iemand enig idee? Vaio herstelpartities schijnen nogal hardnekkig te zijn, leerde een korte Google zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum

bum

Toch iets langer Googelen? ;-)

Probeer het volgende eens:
Ga naar de standaard Windows disk management. Zoek het nummer van de schijf op: bijv. Disk 2
Start "Diskpart.exe" (vanuit het windows startmenu).
Je krijgt nu een window met command line. Voer de volgende commando's uit (voorbeeld is met Disk 2, Partition 0. Uiteraard aanpassen aan jouw situatie!).

LIST DISK
SELECT DISK 2
LIST PARTITION
SELECT PARTITION 0
DELETE PARTITION OVERRIDE

Hierna kan je terug naar disk management en zou de recovery partition weg moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ja, dit lukte, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Laatst online: 20:47

DON PAPA

Tweaker-fan

Na het lezen van deze topic heb ik mijn oude F11 ook maar eens onderhanden genomen door het geheugen te vervangen voor 2X 4GB en de 500GB HD te vervangen voor een Samsung SSD 840 500GB en daarna heb ik Windows7 Ultimate (64bit) geïnstalleerd. Ik ben echt zeer te spreken over hoe dit nu draait, echt een aanrader voor de mensen die nog twijfelen...

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 24-11-2012 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
EJSEJS schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:19:
Na het lezen van deze topic heb ik mijn oude F11 ook maar eens onderhanden genomen door het geheugen te vervangen voor 2X 4GB en de 500GB HD te vervangen voor een Samsung SSD 830 256GB en daarna heb ik Windows7 Ultimate (64bit) geïnstalleerd. Ik ben echt zeer te spreken over hoe dit nu draait, echt een aanrader voor de mensen die nog twijfelen...
Nu nog windows 8 en hij is echt snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 481044

Heeft al iemand W8 op een F13 gezet? En wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
Anoniem: 481044 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:07:
Ja, ik heb de upgrade naar Windows 8 Pro gedaan. Geen bijzondere problemen tegengekomen. Alles lijkt ongeveer net zo snel te werken. Het is wennen omdat je nu een veel groter startmenu hebt. Zoals ook al was aangekondigd gaat het opstarten en afsluiten wat sneller. Nu heb ik een Samsung 830 SSD voor het systeem dus het starten ging sowieso al razendsnel. Daardoor ging ook het upgraden lekker vlot. Binnen een kwartier stond het metroscherm voor m'n neus.

Windows update had al een paar updates te doen en verder heb ik gebruik gemaakt van het genereuze aanbod van Microsoft en de "gratis" Windows Media Centre geinstalleerd. Genereus is natuurlijk een groot woord, immers ik had 'm ook al op m'n Vaio onder win7. Aan Media Centre is zo te zien niets veranderd.

In het (metro) startmenu werkt het zoomen met enige moeite door een knijpbeweging op de touchpad. Verder krijg ik de touchpad niet zover dat ik horizontaal hele schermen kan verschuiven. Hij blijft werken als een muis. Ik heb al nieuwe drivers, bedoeld voor windows 8, geinstalleerd. Dit bracht geen verbetering. Het horizontaal scrollen met de muis gaat prima met het scrollwiel. Misschien heb ik iets over het hoofd gezien wat betreft het touchpad. Als iemand een oplossing heeft zou dat mooi zijn...

Edit: Windows 8 na een aantal weken weer verwijderd en Windows 7 teruggezet (2012). Eigenlijk was er niet mee te werken. Afgelopen juli Windows 10 geïnstalleerd en de laptop loopt als een tierelier. Ik heb 'm nu 5 jaar en ga hier nog vele jaren plezier van hebben. (november 2015)

[ Voor 8% gewijzigd door Jan Dee op 27-11-2015 12:46 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
Anoniem: 481044 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:07:
Ik heb windows 8 op mijn F11 gezet als clean install met behulp van deze guide:
http://forum.notebookrevi...nstall-guide-vaio-fz.html
Werkt als een zonnetje :)
Alleen zijn er een aantal onderdelen van een F anders dan een FZ zoals de card reader en de geluidschip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
Jan Dee schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 11:24:
[...]In het (metro) startmenu werkt het zoomen met enige moeite door een knijpbeweging op de touchpad. Verder krijg ik de touchpad niet zover dat ik horizontaal hele schermen kan verschuiven. Hij blijft werken als een muis. Ik heb al nieuwe drivers, bedoeld voor windows 8, geinstalleerd. Dit bracht geen verbetering. Het horizontaal scrollen met de muis gaat prima met het scrollwiel. Misschien heb ik iets over het hoofd gezien wat betreft het touchpad. Als iemand een oplossing heeft zou dat mooi zijn...
Gebruik de op een na laatste Alps touchpad driver 8.100.1611.102 van Station Drivers:
http://www.station-drivers.com/page/alps.htm
Deze is van Lenovo maar werkt prima op een Sony :)
Ga dan naar Eigenscappen van Muis in het configiratiescherm.
En zet op het tabblad Gebaren een vinkje voor Horizontaal scrollen gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://s1.bild.me/bilder/160512/thumb_1980471Eigenschappen_van_Muis.PNG
Daarna kan je prima horizontaal scrollen met het Touch Pad.

[ Voor 18% gewijzigd door Gandalf op 05-11-2012 22:22 . Reden: Iets oudere driver werkt beter ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 15:43

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Gandalf schreef op zondag 04 november 2012 @ 10:26:
[...]

Ik heb windows 8 op mijn F11 gezet als clean install met behulp van deze guide:
Werkt als een zonnetje :)
Alleen zijn er een aantal onderdelen van een F anders dan een FZ zoals de card reader en de geluidschip.
Werken de sneltoetsen voor volume en brightness nog, of moest je daar de Vaio Event Service voor installeren. Zo nee, welke versie, aangezien de laatst officieel beschikbare versie voor de F11 niet geschikt is voor Windows 8.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaanf
  • Niet online
Ralph Smeets schreef op woensdag 07 november 2012 @ 06:48:
[...]

Werken de sneltoetsen voor volume en brightness nog, of moest je daar de Vaio Event Service voor installeren. Zo nee, welke versie, aangezien de laatst officieel beschikbare versie voor de F11 niet geschikt is voor Windows 8.
Daar ben ik oon benieuwd naar. Ik heb ze (brightness en mute) nog niet aan de praat gekregen met win 8 op mijn F11.... Volume doet het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
Gandalf schreef op zondag 04 november 2012 @ 10:35:
[...]

Gebruik de op een na laatste Alps touchpad driver 8.100.1611.102 van Station Drivers:
http://www.station-drivers.com/page/alps.htm
Deze is van Lenovo maar werkt prima op een Sony :)
Ga dan naar Eigenscappen van Muis in het configiratiescherm.
En zet op het tabblad Gebaren een vinkje voor Horizontaal scrollen gebruiken:
[afbeelding]
Daarna kan je prima horizontaal scrollen met het Touch Pad.
Hoi ik heb 8.100.2020.112 geïnstalleerd. Dus jouw ervaring is dat de oudere driver beter werkt? Ga het gelijk even proberen...

Edit: Maakt niet veel verschil. 8.100.2020.112 doet het ook "goed". Het scrollen gaat alleen niet zoals je dat in de filmpjes ziet. Het gaat wel maar een stuk stroever. Zoomen met twee vingers gaat ook wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Jan Dee op 10-11-2012 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
Jan Dee schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 16:39:
[...]

Hoi ik heb 8.100.2020.112 geïnstalleerd. Dus jouw ervaring is dat de oudere driver beter werkt? Ga het gelijk even proberen...

Edit: Maakt niet veel verschil. 8.100.2020.112 doet het ook "goed". Het scrollen gaat alleen niet zoals je dat in de filmpjes ziet. Het gaat wel maar een stuk stroever. Zoomen met twee vingers gaat ook wel.
Ik vond het scrollen soepeler gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 15:43

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Maar de [FN]-toetsen, doen die het nu wel of niet? Of moet je daar extra software voor installeren?

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• Gandalf
Ralph Smeets schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 21:57:
Maar de [FN]-toetsen, doen die het nu wel of niet? Of moet je daar extra software voor installeren?
Die werken :)
Je moet daarvoor de volgende zaken installeren:
10. Sony Shared Library 5.4.0.05200:

Download link : ftp://ftp.vaio-link.com/PUB/VAIO/ORI....4.0.05200.ZIP
Run the setup & reboot as required.

11. SFEP (Sony Firmware Extension Parser driver) 8.0.1.2:

ftp://ftp.vaio-link.com/PUB/VAIO/ORI...ER_8.0.1.2.ZIP

The updated version resolves an issue where random BSOD occurs in Windows 7. Update the driver for the unknown device from device manager. Reboot after installing, even if not prompted.

12. Setting Utility Series 5.0.0.07280:

http://s02.download.sony.com/US/pc/S...0201315-US.EXE
Extract the exe using Uniextract and run the setup.exe inside the "tempexe" folder.
Uniextract download link : http://legroom.net/scripts/download....ract161_noinst

13. Vaio Event Service 5.0.0.07130:

http://s02.download.sony.com/US/pc/S...0192615-US.EXE
Follow the procedure in step 12 to install.
Uit de Windows 7/ Windows 8 RP Clean install Guide for Vaio FZ van Coolguy:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik ben uiterst tevreden met hoe de VPCF11M1E/H nu draait maar vroeg mij het volgende af:

Ik heb nu de volgende score in windwos7 Ultimate (64bit)

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/scaled/landing/834/prestaties.jpg

Is dit nog hoger te krijgen, of is dit echt de max ?

Edit: Heb via Tuneup nog een aantal programma's op "uitschakelen tot start programma" gezet, en nu heb ik de volgende score in windows:

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/scaled/landing/9/indexcijfer.jpg

[ Voor 62% gewijzigd door DON PAPA op 29-11-2012 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
Ik heb exact hetzelfde originele model maar dan enkel met een samsung 830 128 GB erin, voor de rest geen wijzigingen.
In de volgorde van boven naar beneden: 6,7 - 5.9 - 6.4 - 6.4 - 7.8
Ge hebt wrs je ram vervangen door een snellere soort, maar hoe heb jij jouw grafisch gedeelte omhoog gekregen?

[ Voor 8% gewijzigd door Jef Delathouwer op 24-11-2012 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Geen idee, ik heb een clean instal van windows7 gedaan, toen de volgende VGA driver er op gezet:
306.97-notebook-win8-win7-winvista-64bit-international-whql

En daarna heb ik de boel via Tuneup 2013 geoptimaliceerd, meer heb ik er niet aan gedaan...

Config van mijn Sony vaio kun je vinden in mijn onderschrift...

[ Voor 17% gewijzigd door DON PAPA op 24-11-2012 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
Ik heb al tweemaal een clean install (+ recentste drivers van NVIDIA) uitgevoerd maar beide keren had ik dezelfde waarden. Kan het zijn dat het RAM-geheugen gebruikt wordt voor het grafisch geheugen?
Lijkt mij de enigste verklaring als je niets anders hebt veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Klopt helemaal (heb het even getest), met mijn standaard geheugen heb ik ook een lager cijfer...

Op de sony site staat ook:

Graphics
Naam grafische kaart: NVIDIA® GeForce® GT 330M GPU
RAM-videogeheugen (MB): GDDR3 1 GB
Totaal grafisch geheugen: Circa 2807 MB*
Opmerkingen: * Beschikbaar grafisch geheugen verwijst naar Windows®-classificatie voor grafisch geheugen, afhankelijk van bedrijfsomstandigheden, versie van het besturingsprogramma en grootte van systeemgeheugen.

[ Voor 68% gewijzigd door DON PAPA op 25-11-2012 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
EJSEJS schreef op zondag 25 november 2012 @ 10:05:
Klopt helemaal (heb het even getest), met mijn standaard geheugen heb ik ook een lager cijfer...
Dit zou wel eens de doorslag kunnen geven om ook nieuw geheugen te kopen. Ik heb dit wel nog nooit gedaan dus ik weet niet waar ik op moet letten.
Wat zou voor dit type het beste geheugen zijn op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:29

Sick Nick

Drop the top!

Als het je om het cijfertje van windows gaat, lekker doen. Maar in de praktijk ga je er _niks_ van merken:

Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/9/J/231031/original/performance_gain.jpg

Van geheugen wat wij traag noemen naar het snelste met strakke timings een dikke 5% winst, ga je niks van merken. Enige wat je wel gaat merken is meer geheugen erin doen als je flink wat apps open hebt staan of geheugen intensief zoals video/foto bewerking/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Jef Delathouwer schreef op zondag 25 november 2012 @ 11:35:
[...]
Wat zou voor dit type het beste geheugen zijn op dit moment?
Welk merk het beste geheugen is durf ik niet te zeggen, geloof niet dat daar echt veel verschil in zal zitten.

Ik ben gewoon opzoek gegaan naar 2X 4GB DDR3 SODIMM 1066MHz, en kwam toen der tijd een aanbieding tegen bij de Dixons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
Sick Nick schreef op zondag 25 november 2012 @ 11:48:
Als het je om het cijfertje van windows gaat, lekker doen. Maar in de praktijk ga je er _niks_ van merken:

[afbeelding]

Van geheugen wat wij traag noemen naar het snelste met strakke timings een dikke 5% winst, ga je niks van merken. Enige wat je wel gaat merken is meer geheugen erin doen als je flink wat apps open hebt staan of geheugen intensief zoals video/foto bewerking/etc.
De geringe snelheidswinst was idd een reden om het niet te doen. Maar de laatste tijd moet ik meer en zwaardere programma's tegelijk draaien en dan begint mijn 4GB toch al redelijk vol te geraken.
Daarom heb ik dus mijn oog laten vallen op deze. Niet al te duur en toch een verdubbeling van mijn geheugen. Sla ik met mijn keuze de bal mis of zit dit goed? Want met die latency's kan ik niet al te goed volgen, lager is enkel beter als je op dezelfde kloksnelheid (1066 MHz) zit van je bus (of zoiets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Je zit geheel goed, prima geheugen wat je heb uitgezocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaanf
  • Niet online
EJSEJS schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 12:06:
Ik ben uiterst tevreden met hoe de VPCF11M1E/H nu draait maar vroeg mij het volgende af:

Ik heb nu de volgende score in windwos7 Ultimate (64bit)

[afbeelding]

Is dit nog hoger te krijgen, of is dit echt de max ?
Grappig, ik met de VPCF11M1E/H onder WIN 8 Pro:

Component Details Subscore Base score
Processor Intel(R) Core(TM) i5 CPU M 520 @ 2.40GHz 6.8
Memory (RAM) 8.00 GB 6.8
Graphics NVIDIA GeForce GT 330M 6.4
Gaming graphics 4095 MB Total available graphics memory 6.4
Primary hard disk 73GB Free (111GB Total) 7.6
Windows 8 Pro with Media Center

Ik heb mijn RAM geupgrade naar 8GB en er een Intel 320, 120GB SSD ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
Jef Delathouwer schreef op maandag 26 november 2012 @ 09:34:
[...]

De geringe snelheidswinst was idd een reden om het niet te doen. Maar de laatste tijd moet ik meer en zwaardere programma's tegelijk draaien en dan begint mijn 4GB toch al redelijk vol te geraken.
Daarom heb ik dus mijn oog laten vallen op deze. Niet al te duur en toch een verdubbeling van mijn geheugen. Sla ik met mijn keuze de bal mis of zit dit goed? Want met die latency's kan ik niet al te goed volgen, lager is enkel beter als je op dezelfde kloksnelheid (1066 MHz) zit van je bus (of zoiets).
Ik heb direct van Crucial gekocht:
http://www.crucial.com/eu...=VAIO%20VPCF11M1E&Cat=RAM
36 Euro en met de laagste latency die ik kon vinden (7).
Werkt perfect in mijn F11 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
Gandalf schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 12:38:
[...]
Ik heb direct van Crucial gekocht:
http://www.crucial.com/eu...=VAIO%20VPCF11M1E&Cat=RAM
36 Euro en met de laagste latency die ik kon vinden (7).
Werkt perfect in mijn F11 :)
Te laat!

Ik heb de mijne gisteren gekocht. Hoop het straks te ontvangen. Maar toch bedankt.

Ondertussen heb ik het ontvangen maar het blijkt niet te werken :( . Als ik het geheugen installeer dan slaagt de pc af bij het in laden van Windows. Als ik terug het oude geheugen installeer dan start hij wel weer op.

Waaraan kan dit liggen?

[ Voor 23% gewijzigd door Jef Delathouwer op 27-11-2012 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
Jef Delathouwer schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 12:55:
[...]

Te laat!

Ik heb de mijne gisteren gekocht. Hoop het straks te ontvangen. Maar toch bedankt.

Ondertussen heb ik het ontvangen maar het blijkt niet te werken :( . Als ik het geheugen installeer dan slaagt de pc af bij het in laden van Windows. Als ik terug het oude geheugen installeer dan start hij wel weer op.

Waaraan kan dit liggen?
Oei dat is niet zo mooi... misschien zitten de modules niet goed in het slot vast of is één van de 2 defect,
Je zou kunnen proberen om met 1 van de 2 modules op te starten en dan de volgende.
Als je zo in windows geraakt dan kan je het geheugen controleren:
http://windows.microsoft....problems-on-your-computer
Misschien heb je wat aan de troubleshooter van tweakers: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 7% gewijzigd door Gandalf op 27-11-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
Gandalf schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 15:35:
[...]

Oei dat is niet zo mooi... misschien zitten de modules niet goed in het slot vast of is één van de 2 defect,
Je zou kunnen proberen om met 1 van de 2 modules op te starten en dan de volgende.
Als je zo in windows geraakt dan kan je het geheugen controleren:
http://windows.microsoft....problems-on-your-computer
Misschien heb je wat aan de troubleshooter van tweakers: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Ik heb het reeds geprobeerd, met één van de twee krijg ik zelfs geen bios scherm bij de andere geraak ik iets verder maar daarna krijg ik heel de tijd BSOD. Ik ga morgen de modules omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
Het Corsair geheugen werkt niet met deze laptop!
In de winkel nog 2 andere kits gebruikt en beide gaven exact dezelfde foutmelding.
Dan maar een ander kitje gebruikt en dat werkt nu foutloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06 06:47
Help, problemen met mijn Vaio F11S1E (2010)
Juni 2010 laptop gekocht F11S1E (i7 met 6gb ram) prachtig laptop. Los van cpu whine (waar ik geen probleem mee heb/had) In oa. dit topic problemen gelezen over lawaaiige fan (snellopende) Ik kreeg hier na 2 jaar ook last van, ik heb van alles zelf geprobeerd, maar vermoede toch een hardware defect. Vanaf koude start geen probleem, na paar minuten idle in windows liep temp op naar zo’n 60 graden en is fan behoorlijk actief (dit was normaal nooit zo) Voor de rest kan ik er mee surfen, maar een spel spelen is geen optie omdat het systeem na 15 min zichzelf uitschakelt ivm warmte.
Ik heb de laptop naar mijn verkoper gebracht (Expert) en deze wilden de laptop wel opsturen naar sony en zouden mij op de hoogte brengen van hun bevindingen. Mijn laptop viel buiten de standaard garantie periode van 2 jaar, maar mijn mening is dat dit een ondeugdelijk product is en Sony dit onder garantie dient te herstellen. Na 3 weken nog niks te hebben vernomen heb ik geïnformeerd bij Expert, ik krijg reactie terug, koeling defect reparatiekosten 130 euro (coulance!)
Ik heb naar expert gegaan om dit te bespreken, mijn mening is dat dit een ondeugdelijk product betreft. (en dit is in enkele fora terug te lezen) Tevens verwacht je van een laptop van 1200 euro langer mee gaat dan 2,5 jaar. Expert neemt weer contact op met sony en ik krijg begin volgende week bericht terug.
Hoe sterk sta ik als consument in dit geval?

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Laatst online: 03-05-2021
hoe sterk je staat ligt eraan hoe ver je wilt gaan om te claimen..

als je dit voor laat komen geef ik je een ZEER grote kans van slagen, zoals je zelf al zegt, hij moet langer mee gaan dan 2.5 jaar..

wettelijk gezien moet je als consument tevrede zijn, en een aankoop voldoen aan een redelijke verwachting.
ik (en ik denk iedereen) heeft de verwachting dat een dure notebook bij normaal gebruik langer meegaat dan 2 jaar.

sony service is wel echt 1 van de beroerdste die er is, dus het zal een moeilijke kwestie worden.

ik ben erg benieuwd hoe dit afloopt, en hoop dat je de moeite wilt doen ons op de hoogte te houden.
ik zou je er dankbaar voor zijn in ieder geval, en wens je succes

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik heb nu ook sinds een paar dagen Windows 8 pro op mijn vaio staan, en ik moet zeggen dat ik positief verrast ben. Alles is nog wel even een beetje zoeken, maar ik merk dat je zeer snel went aan de nieuwe opbouw. Het upgrade van Windows 7 Ultimate naar Windows 8 pro (met bestand behoud) verliep zonder problemen en zeer vlot. Ik heb maar 1 probleem tot nu toe gehad, en dat was dat er een paar windows update's niet wilden instaleren. Na even zoeken op het net kwam ik er achter dat vaak de virus scanner en firewall daar de boosdoeners van waren. Dus die heb ik even tijdelijk uitgezet en ja hoor toen kon ik zonder probleem de update's installeren. Ook bevalt de logitech T650 super met windows8, navigeren door windows gaat daar top mee.

In mijn geval zeg ik dus een aanrader om de overstap te maken...

[ Voor 30% gewijzigd door DON PAPA op 23-12-2012 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
Mijn batterij doet het vaak nog 1.5 uur zonder veel uit te spoken. Nu in de les is dit wel heel krap, laagste brightness en geen wifi maken het werken moeilijk.

Daarom ben ik erover aan het nadenken een 9 cell 7200mAh batterij aan te schaffen.
Iemand een tip/hint van online winkel waar ik deze best bestel. Enige ervaringen met 'witte- producten'?

Laat iets horen aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
Een vraagje

Mijn laptop is ondertussen 3.5 jaar, voor mijzelf een verbeisterend record voor een laptop/pc.
Nu ben ik de snelheid van de harde schijf beu. Zou ik voor deze oude baksteen een SSD aanschaffen, of is dit verloren geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een SSD is nooit verloren geld. Een oud bakbeest met SSD voelt sneller aan dan de modernste core i7 met harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum

bum

Om me eiguh maar even te quoten 8)
bum schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:00:
Ik heb een nieuwe laptop!

Nou ja, zo voelt m'n F13 met SSD :*)
Boot-up met Win7 is meer dan twee keer zo snel: ong. 25 seconden nu. [...]
Een upgrade die echt de moeite waard is.
Mijn laptop is nu bijna 3 jaar oud en ik heb nog geen enkele behoefte om 'm in te ruilen voor iets anders. (Nou doe ik er behalve Lightroom en licht CAD-werk ook niet veel bijzonders op).

[ Voor 8% gewijzigd door bum op 17-08-2013 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
Ik heb , in bepaalde mate, de stap gezet.
Heb een SSD uit mijn pc gehaald en ingebouwd in de laptop. Jammergenoeg maar120gb, maar aangezien ik niet meer studeer heb ik niet meer nodig!

Hij voelt opvallend sneller aan! Jammer dat ik door mijn gekloot mijn desktop ook heb moeten formatteren :D

Thx jongens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-06 15:29
Je kunt de prestaties nog verbeteren door te klooien met de instellingen in windows. Mijn F12z is ook 3,5 jaar oud (of iets ouder zelfs, ik weet het niet precies), 250gb ssd erin gedaan en hij loopt weer als een zonnetje. Over de tijd gezien vielen de kosten dus mee tot nog toe, na de initiele dure koop.
Het enige wat eraan schort, is de aansluiting in de laptop voor de stroomvoorziening, het plastic pinnetje is eruit gebroken. Ook is de rubberen polssteun los bij sommige randjes. De accu-prestaties zijn ook nog redelijk te noemen. Ik heb dan ook de accubeschermingsfunctie altijd aangehad (maximaal laden naar 80 of 60 procent geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 11:44
Vandaag is er een 480GB SSD in de reclame op iBood. Voor 200e geef je je VAIO echt vleugels. Daarnaast kan je je DVD drive verwisselen voor een bracket waar ook een HDD in kan. Heb je wat extra opslag naast je SSD. Want zeg nou zelf, wanneer gebruik je nog optische media?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Vraagje,

Tijdje geleden wilde mijn batterij niet meer opladen, ik dacht dus dat deze defect was. NIeuwe gekocht ik plug hem net in maar wederom wordt de batterij niet opgeladen. Je zou dan denken dat de adapter stuk is, maarja, gewoon op netstroom werkt de laptop wel. Het lampje van de adapter brand gewoon, maar het led lampje op de laptop zelf van dat hij aan het opladen is niet.

De de adapter lijkt me niet stuk, de batterij is nieuw, wat kan er dan in hemelsnaam aan de hand zijn? De batterij wordt wel herkent in apparaatbeheer. Ik weet er zelf niets van af, maar wellicht iets in het stroomcircuit? al zou je dan toch ook verwachten dat de laptop niet werkt op netstroom....

[ Voor 29% gewijzigd door Juancho op 06-09-2013 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeorne
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-06 22:37
hallo, ik lees hier dat het enkele mensen is gelukt om een verse win7 install op een SSD in een vaio vpcf13m1e te doen. Ik heb probeer vanaf USB win7 te installeren, maar ik loop vast tijdens de installatie als er gevraagd wordt om cd/dvd drivers, nodig voor de satadisk begrijp ik. Hoe hebben jullie het gedaan?

In meer detail wat ik al geprobeerd heb: https://gathering.tweaker...message/40934461#40934461

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352078

Ik weet dat dit topic al bijna onder een dikke laag stof verdwenen was, maar ik heb toch nog even een vraag:

Ik heb mijn F11S1E nieuw leven ingeblazen door er een SSD in te steken en er Windows 8.1 op te installeren. Ik ben hier super tevreden mee, maar heb het tot dusver nog niet voor elkaar gekregen om de functie (FN) toetsen weer werkend te krijgen. Enkel de volumeinstellingen (FN + F1 / F2 / F3) werken, de andere toetsen doen het niet. Is er iemand hier waarbij het wel gelukt is en zo ja, hoe?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dat moet in dit topic wel ergens terug te vinden zijn,m ik heb het destijds ook werkend gekregen. Je moet een paar originele Sony programma's daarvoor terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Er staat een update klaar van 'Vaio Care Recovery', circa 30Mb groot, maar sinds een paar dagen stopt hij bij ca. 27Mb download en stopt ermee.

Iemand hetzelfde probleem?
Pagina: 1 ... 22 23 Laatste

Let op:
In dit topic gaat het over de Vaio F11- / F12- / F13- serie en niet over andere notebooks ;)