Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 22:05
Sony heeft daar weinig info over online gezet: misschien dat je met een belletje wat los kunt weken.

Of de 2xxx cpu's uberhaupt in de F1x terecht komen is maar de vraag omdat de opvolger (de F2x) al is geïntroduceerd. Helaas is die vooralsnog alleen te bestellen met erg hoge specs, overtroffen door een nog hogere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Maar die F2X, de enige die de 2xxx cpu heeft is die van 2000 euro (VPCF21Z1E/BI), dus idd duur :(

Anders gesteld de VPCF13X5E met i7-740QM als ik die koop, kan ik hier met een gerust hart 3 jaar mee verder, waar ik niet hardcore op game en af en toe wat dingetjes op doe (grafisch, video bewerking etc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan, maar ik zou echt wachten. Een i7-2630m is zo 70-80% sneller dan de voorgaande generatie in geparaelliseerde taken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Dat is wel behoorlijk intensief, en meestal toegespitst op het gebruik van meerdere cores.

Filmpje omzetten of renderen scheelt dan de helft in tijd.
En zoals je weet is tijd geld. Vrije tijd zeker (want altijd te weinig)!

(Dell heeft leuke systemen voor enorm scherpe prijzen.)

[ Voor 7% gewijzigd door guapper op 15-03-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Ja ik weet dat de XPS 17 een mooie (en in verhouding) een goedkopere optie is. Echter ik ben er echt niet uit of ik de looks and feel van de Dell wel mooi vind.

De vraag is hoe lang Sony er nu over gaat doen. Maar drie maanden wachten zal ik ook niet zo leuk vinden, aangezien ik er 1 nu mag uitkiezen van mijn werkgever, en nu is dus nu (hehe)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Na de tweede reparatie ziet het ernaar uit dat mijn F11 het weer helemaal goed doet. Ik had last van steeds vaker voorkomende random freezes. Bij de eerste reparatiepoging was de bios ververst en windows er opnieuw opgeknald, dat deed niets. In tweede instantie is het moederbord vervangen, sindsdien heb ik geen freeze meer gehad. Ik ben best tevreden over de service, je hebt ze snel aan de lijn en hoewel het jammer is dat ik mijn laptop 2 x een dag of 4/5 kwijt was is het probleem nu wel opgelost.

Het helpt overigens om je eigen diagnostische conclusies op het reparatieformulier te zetten als je apparaat een tweede keer opgehaald wordt. De persoon die hem gerepareerd heeft had daaronder "Checked. I hope it works now" gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
Heeft iemand dit probleem eigenlijk ook? Altijd als ik een game speel dan zie je vervelende flckeringen als je de laatste nvidia drivers gebruikt. Maar als ik vervolgens de officiele Sony drivers gebruik, dan heb ik nergens last van... Heel erg vaag, maar ik blijf maar op die van Sony :).

Ik heb overigens een F11M1E

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-07 20:18
yep

heb dit al paar keer op het forum gezet. enkel de mensen met die laptop (F11M1E) lijken hier ook last van te hebben.

Sony gebeld gehad. aangezien het hun niet officieel aangeboden 'update' drivers zijn, willen ze hier ook niets aan doen.
Ik had ook gevraagd of het aan een tekort aan Wattage van de voeding kan liggen, maar hierop reageren ze daar ook negatief op. Merk wel op dat de nieuwe f13 serie standaard met een zwaardere voeding wordt verkocht.
Wrm begin ik nu over die netspanning? omdat je zult opmerken dat je die flikkeringen niet meer hebt wnnr je op accu speelt. Naar het schijnt (ik heb hier niet voor gestudeerd) kan een accu veel meer Wattage geven dan de meegeleverde adapter. (wat in ons geval maar 90W is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:32
F13 is ook een 90W adapter bijgeleverd. Performance verschil zonder en met netstroom is er niet (zie ook paar pagina's terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
bizar dat ik u met mijn laptop kan mededelen dat ik op accustroom geen problemen ondervind met de nieuwe drivers. enkel op netstroom.

En als ik op de sonyshop een adapter wil bestellen voor de F13 (bij accessoires) dan is dit blijkbaar standaard één met een hoger wattage. daarom dat ik dacht dat bij de f13 nu standaard een 'zwaardere' netadapter bij zit.

hebben andere f12 of F13 mensen last van die flikkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
vochtige schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 17:59:
bizar dat ik u met mijn laptop kan mededelen dat ik op accustroom geen problemen ondervind met de nieuwe drivers. enkel op netstroom.

En als ik op de sonyshop een adapter wil bestellen voor de F13 (bij accessoires) dan is dit blijkbaar standaard één met een hoger wattage. daarom dat ik dacht dat bij de f13 nu standaard een 'zwaardere' netadapter bij zit.

hebben andere f12 of F13 mensen last van die flikkers?
Als je gaat kijken in de Dell Studio XPS 16 en Dell Studio 17 forums zul je ook genoeg info vinden over throttlen van de CPU en/of GPU.
Die 2 hadden in eerste instantie ook een 90W voeding, die later op verzoek kon worden omegruild voor een 130W voeding.
Simpel rekenwerk vertelt dat de CPU, GPU en scherm al niet voldoende hebben aan de 90W onder volle belasting, laat staan wanneer de overige componenten ook meegerekend worden.
Op de F1x zul je op de accu kunnen merken dat de GPU sneller is; de CPU wordt dan wel terug geknepen naar minimum snelheid (ten behoeve van langere accuduur; is geen bug maar een feature). Hierdoor blijft er dus meer strook beschikbaar voor de GPU, die op dat moment waarschijnlijk de bottleneck vormt.

De enige manier om dit opgelost te krijgen, is een zwaardere voeding en een nieuwe BIOS van Sony waarmee de F1x ook daadwerkelijk meer dan 90W kan trekken uit de voeding.

Dat Dell hieraan meegewerkt heeft, komt doordat de hele community op zijn achterste poten ging staan, en daar dusdanig veel slechte publiciteit van uit ging, dat ze uiteindelijk hebben toegegeven. "Hoe zou je Sony zo ver kunnen krijgen?" is de vraag.

[ Voor 4% gewijzigd door guapper op 19-03-2011 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
Is sony gekend om te luisteren?

[ Voor 198% gewijzigd door vochtige op 20-03-2011 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F21 hands-on op notebookcheck met plaatjes:
http://www.notebookcheck....eady-im-Test.50382.0.html

Samen te vatten in een woord: desktopvervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Blijf inderdaad zelf nog beetje hangen op de F21, ik hoop dat we hier nog verder op in mogen gaan aangezien dit de F1x series betreft.

Waarom ik hier aan blijf hangen is omdat dit model de i7-2630QM heeft. In Nederland alleen dit model (VPC-F21Z1E). Echter als ik even check op de sony.com site zie ik daar al VPCF2190X CTO (configure to order) zie staan met al keuze uit 2630QM, 2720QM of 2830QM processoren.

En wat met name interessant is dat je kan kiezen voor een : Large capacity battery [add $100.00]

Ik probeer erachter te komen hoe lang dat gaat duren voordat in NL gaat komen. Dat zou een mooie toevoeging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrij lang denk ik, Sony heeft een enorme tegenslag gehad met de situatie in Japan, al het premium spul van Sony word daar gemaakt. Zie ook bijvoorbeeld de SB, die is ook opeens niet meer te configureren in Nederland.
Het goedkopere spul als de E serie komt uit China is is nog wel gewoon goed leverbaar in Nederland.

Edit: de SB i weer te configueren in nederland, wat een rare boel bij Sony..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag mijn sony weer helemaal clean hebben precies zoals ik hem kocht.
Een clean windows7 herstel? of de recovery cd's?

Wat is nou de beste way? Want ik kom er niet echt uit met de informatie van sony zelf...

Heeft iemand een advies voor mij.

gr,
J

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Dit is al zoveel keer gepost en beantwoord in het topic. Gebruik de search functie of anders page 43. Het is het makkelijkst als je zelf een exemplaar hebt van W7. De rest staat allemaal netjes uitgelegd.

En hem terug krijgen zoals hij oorspronkelijk was is niet te adviseren, teveel standaard troep.

alternatief:

http://www.monteverde.org...s_Clean_Install_Guide.htm

[ Voor 38% gewijzigd door Greatsword op 31-03-2011 21:06 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 16:37:
F21 hands-on op notebookcheck met plaatjes:
http://www.notebookcheck....eady-im-Test.50382.0.html

Samen te vatten in een woord: desktopvervanger.
Maar dan een dure desktopvervanger. Prijs is 2x XPS 15 of 17 (laatste heeft een stuk betere gpu ook).

Oei, en nu al Duitsers die klagen over matige bouwkwaliteit en een piepend/fluitend geluid wanneer 3D is ingeschakeld en/of de laptop op accu loopt.

Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt ook nog de envy 17 met 3D scherm, Hetzelfde scherm als in de xps 17.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Ziet er ook aardig uit idd. Prijs gaat aardig richting die van de F21. En dan dit:
Wenn es bei dem HP Envy 17 etwas bemängeln gibt, dann ist es das Kühlsystem und die Akkulaufzeit. Das Kühlsystem ist durchgehend aktiv, selbst wenn das Notebook nicht belastet wird und sich nur im Leerlauf befindet.
(laatste regels in het artikel.)

Is dat de prijs die je betaalt voor een compact (lees: plat) ontwerp?

[ Voor 13% gewijzigd door guapper op 01-04-2011 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat valt mee hoor, dat heeft meer te maken het de besparingen op het ontwerp.

Bijvoorbeeld, de MBP heeft een fan opening die ongekend klein is, maar dat ding hoor je echt niet.
Al helpt de dikte wel, mijn studio 15 is een dik beest en dat zie je goed terug in de fan die bijna nooit aan slaat.

De envy is ook niet echt dun te noemen, dat is grotendeels gezichtsbedrog door het kleurgebruik.

Edit: sterker nog, mijn studio is dunner.. er zijn niet veel laptops waarvan je dat kan zeggen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2011 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basekick
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 21:03
Heeft iemand ervaringen met het niet functioneren van de speedstep wanneer je werkt op de accu?

Heb een vpcf11s1e/b geupgrade met 8gb aan geheugen en merk dat wanneer ik op de accu werk de core freq niet boven de 930Mhz komt. Op lader doet hij gewoon de max turbo frequentie van 2,8 Ghz.
Gechecked met cpu-id en om te stressen heb ik enkele threads prime 95 gedraaid.

Heb alles geprobeert van een nieuwe win7 tot de laatste bios versie.

Is dit normaal gedrag bij een I7 of is er iets met mijn notebook?
Volgens sony Nederland valt het binnen de specificaties.

Wanneer iemand dit even voor me kan testen... graag..

If the program does not work for u ... Build it yourself !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik delen van een toetsenboard kan krijgen voor de Sony Vaio F12?
De plastic onder de toets is kapot gegaan waardoor ik hem niet meer erop kan zetten.

De hele laptop sturen en daarna weken wachten, lijkt me wat overdreven voor een toets. Als ik eentje ergens vandaan kan halen, is het zo gepiept.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ik heb mijn f11 destijds voorzien van een Backlit Keyboard, heb volgens mij het orginele nog ergens liggen in het zwart. is dat de juiste kleur voor je?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
  • Laatst online: 29-08 21:12
basekick schreef op maandag 04 april 2011 @ 18:07:
Heeft iemand ervaringen met het niet functioneren van de speedstep wanneer je werkt op de accu?

Heb een vpcf11s1e/b geupgrade met 8gb aan geheugen en merk dat wanneer ik op de accu werk de core freq niet boven de 930Mhz komt. Op lader doet hij gewoon de max turbo frequentie van 2,8 Ghz.
Gechecked met cpu-id en om te stressen heb ik enkele threads prime 95 gedraaid.

Heb alles geprobeert van een nieuwe win7 tot de laatste bios versie.

Is dit normaal gedrag bij een I7 of is er iets met mijn notebook?
Volgens sony Nederland valt het binnen de specificaties.

Wanneer iemand dit even voor me kan testen... graag..
Is een ingebouwd "functie". De CPU throttled naar beneden om energie te besparen en langer op batterijstroom te kunnen werken. Als je de turbo boost zou behouden is je batterij na 15 min (ik zeg zo maar iets, in ieder gevaal zeer snel) leeg zijn.

PSN: Wippie1880

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Destianto schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:58:
ik heb mijn f11 destijds voorzien van een Backlit Keyboard, heb volgens mij het orginele nog ergens liggen in het zwart. is dat de juiste kleur voor je?
Zeker weten. Mijn toetsenboard is in het zwart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan de rest in een DM?. :)
Jef Delathouwer schreef op maandag 04 april 2011 @ 23:04:
[...]

Is een ingebouwd "functie". De CPU throttled naar beneden om energie te besparen en langer op batterijstroom te kunnen werken. Als je de turbo boost zou behouden is je batterij na 15 min (ik zeg zo maar iets, in ieder gevaal zeer snel) leeg zijn.
Nee hoor, de reden dat de huidige processoren sneller zijn is dat ze zo veel tijd in idle doorbrengen.
Race to idle heet dat, snellere processor -> langer idle -> minder energieverbruik.

Staat hij niet toevallig op power saving? Waarschijnlijk gooit een of ander programma of instelling roet in het eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
Sorry maar mijn stelling hebben de mannen van het forum op notebookreview aan gehaald. Je moet het zelf maar eens proberen. Als je de stekker uittrekt dan valt de kloksnelheid terug om energie te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basekick
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 21:03
Beste tweaker, dank je voor het meedenken!
DM.. optie heb ik helaas niet... wellicht heb ik te weinig karma? of is m'n profiel niet optimaal ingevuld?

[...]

Nee hoor, de reden dat de huidige processoren sneller zijn is dat ze zo veel tijd in idle doorbrengen.
Race to idle heet dat, snellere processor -> langer idle -> minder energieverbruik.
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 23:10:
Kan de rest in een DM?. :)

Staat hij niet toevallig op power saving? Waarschijnlijk gooit een of ander programma of instelling roet in het eten.
Nog even als reactie op jou bericht.. De laptop heeft een I7-720QM die standaard op 1,6Ghz is geclocked.. daarboven noemen ze het de turbo functie. Het terug clocken om energie te besparen is logisch, maar niet naar de aller laagste speedstep optie. Zelfs met het performance profiel zou de laptop op accu minstends 1,6 Ghz doen wanneer deze enigszins gestressed wordt. (prime 95)

Ps. heb al een nieuwe win7 installatie gedaan, bios laatste versie, laatste drivers sony, alle mogelijkheden betreft performanceprofielen gecontroleerd en getest.

Sony geeft aan dat het binnen de specificaties valt.. maar naar mijn mening niet de optimale specificaties. :(
Een vriend van me heeft een gaming laptop met een identieke i7-720qm, deze doet op de accu gewoon 1,6 Ghz op de performance profile en gaat door de turbo optie gewoon verder omhoog wanneer dit nodig is.

Gelieve als iemand dezelfde laptop heeft dit effe te testen, het lijkt me niet meer dan normaal dat wanneer zijn max tdp (45W) nog niet is bereikt de cpu gewoon opclocked naar meer acceptabelere waarden. Dit heb ik nodig omdat ik regelmatig met virtual machines werk..

[ Voor 25% gewijzigd door basekick op 05-04-2011 10:38 ]

If the program does not work for u ... Build it yourself !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Iemand enig idee wat voor soort backlight er in de F13S0EB zit? Hier op Tweakers wordt aangegeven dat het een edge lit scherm is, maar vele andere websites geven aan dat het een tft-lcd scherm is met ccfl backlight... iemand die uitsluitsel kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edge led. CCFL vind je echt nergens meer terug tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Best wel apart dan, dat je dat eigenlijk nergens kunt terugvinden, alleen via de specs op Tweakers... al zoek je ernaar via Google is er nagenoeg niets over te vinden...Ik ga er dan vanuit dat je het bij het rechte eind hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso, wat is precies het verschil? Er zit echt nauwelijks kwaliteitsverschil tussen het goedkoopste CCFL en het nog goedkopere edge LED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
vandaag een trust 125W voeding gaan kopen. geeft geen verschil in het flicker probleem. tligt dan aan de bios of iets anders. kutlaptop!

mensen die niet kunnen volgend: laatste nvidiadrivers werken enkel flickerloos op accu. netstroom krijgt precies te weinig power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
renskoenraadt schreef op donderdag 07 april 2011 @ 00:03:
Best wel apart dan, dat je dat eigenlijk nergens kunt terugvinden, alleen via de specs op Tweakers... al zoek je ernaar via Google is er nagenoeg niets over te vinden...Ik ga er dan vanuit dat je het bij het rechte eind hebt ;)
Je hebt het toch over zo'n F serie systeem met een Vaio Premium display?

Tot iemand mij foto's laat zien waaruit blijkt dat er LED's in zitten, ga ik er gewoon van uit dat het Vaio Premium display wordt verlicht door een Dual CCFL systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simpel:
non premium LED:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.com/typo3temp/pics/3625b46891.jpg
premium scherm:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/55ee84c34e.jpg
idem:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/66fd988b83.jpg

Een ccfl scherm zou een factor 1.5 dikker moeten zijn. Dat is dus niet het geval. Zie hier eenzelfde foto van de oudere studio 15 met 15,4" scherm:

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y225/willyfreak51/4tk2t5x1.jpg

En trouwens, als het een dubbel lamp scherm zou zijn is de helderheid wel erg beroerd. Alle dubbele lamp schermen scoren consistent ruim boven de 300cd/m.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2011 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Tja, als jij het zegt..
.
.
.
.
.
.
.
Dan zal het wel weer zo zijn hè.
(/me gaat maar onder een tap hangen.)
Gister die gpu, vandaag dit weer... Als je toch verdorie niet eens meer kunt geloven wat je aan specs leest, waar blijven we dan? 8)7
*snotter*

[ Voor 38% gewijzigd door guapper op 07-04-2011 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
eindelijk!!! momenteel nog vollop aan het uittesten, maar het lijkt erop dat de aller nieuwste nvidiadrivers (18/4/2011) lijken te werken op mijn gt330m!

ervaren anderen ook dat cod black ops wat stottert op de dualcore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interesting...

http://www.notebookcheck....-3D-Notebook.51940.0.html
We've never seen viewing angles like this on notebook screen! No matter what angle we look at the screen from, the level of contrast doesn't drop nor is there any color inversion. Whether tilting the screen back and forth or looking from the side, the picture remains just about the same up to 85º away from the straight-ahead viewing angle. These numbers seem to indicate an IPS (in-plane switching) display. Typical TN (twisted nematic) displays dominate the consumer notebook market and can't manage to display an undistorted picture at viewing angles beyond 45º horizontally or 15º vertically. The screen of the Vaio F21 can, however, hold its own against a good external LCD monitor.
Wat doet sony nu? Stoppen ze er 'stieken' een IPS paneel in 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• city17
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 13:23
Vreemde strategie, we hebben een erg middelmatige laptop; laten we er een top-scherm in zetten en het voor een premium prijs verkopen. Wat kan daar nou de gedachte achter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
[...]

Wat doet sony nu? Stoppen ze er 'stieken' een IPS paneel in 8)7
Het is geen ips, het is ocb of optically compensated bend van Toshiba. :)
viewing angle of 176 degrees in all directions, which is comparable to that of a CRT, without loss of brightness, even when viewed vertically, horizontally, and diagonally

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
Ik heb nu een vertex 2 60GB SSD in mijn vaio F11 ingebouwd. Gaat lekker snel en start nu op in 15 a 16 seconden.

De SSD is stil, maar ik heb wel de hele tijd het probleem dat ik de laptop steeds weer hoor. Af en toe gaat ie weer blazen terwijl ik bijvoorbeeld zit te internetten/muziek luisteren. Meer mensen last van?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:48
Ik weet niet of het een kwestie is van pure pech of toch een ondeugdelijke serie SHARP-schermen maar het is weer raak... Na 4 F1XZ's met een VAIO Premium Display met één of meer dode (sub-)pixels had ik eindelijk een exemplaar gevonden die perfect was. Met de nadruk op was.

De laatste tijd kreeg ik al last van donkere horizontale strepen onderin het beeld en af en toe rare donkere vlekken in het midden van het beeld, vandaag is echter als klap op de vuurpijl ook een pixel er nog maar eens even mee opgehouden. Oftewel, genoeg aanleiding om het reparatie centrum van Sony maar weer eens hard aan het werk te zetten. Kunnen ze gelijk die polssteun vervangen of weer goed vast maken...

Zijn er meer mensen met een F11Z/F12Z die last hebben van fouten in het scherm?

Het is wel typisch dat ik begin dit jaar weer gezeik had met een Philips TV(van amper een jaar oud) waarvan het beeldscherm weer kapot(en dan echt kapot) was na 3x vervangen vanwege dode pixels, en dat waren ook allemaal SHARP-panelen... Ligt het nou aan mij of levert SHARP geen duurzame panelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Vandaag mijn F21 binnen :) Aangezien dit topic over de F1x gaat, wie heeft er interesse in een nieuw topic of wil er een beginnen? Had al wat kuren met het opstarten en performance van dat ding en ik weet niet in hoeverre de software drivers etc wezenlijk verschillen om een nieuw topic te openen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.engadget.com/2...table-puts-vaio-f-series/

"nieuwe" nieuwe F21 aangekondigd:
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2011/05/f2whitecloselg.jpg
Zelfde design, maar dan wit.
In other news, Sony's also taking orders for the VAIO F Series, which comes in two flavors: one with a 16-inch 3D display with a 2D-to-3D conversion button, starting at $1,840, and a 16.4-inch 2D model with a more modest $799 base price. But if you want a 2D display with 1080p resolution and a Blu-ray drive, you can expect to pay at least $1,125. Both these and the SA series are up for pre-order today, with gussied-up photos below and full PR and past the break.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schotborgh
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-12-2020
In al mijn jaren ben ik dol geweest op Sony met unieke design. I hield van de "less is more" attitude met laatste specs en vooral niet anderen nadoen. Maar nu ben ik toch wel ernstig telleur gesteld. Op 13 inch model na en wellicht 14 inch (irritant formaat) heeft Sony er in mijn ogen een puinhoop van gemaakt. De cijfers liegen er dan ook niet om.

In mijn ogen lijkt het erop dat Sony volledig aandacht gegeven heeft op de 13 inch model en iets goedkopere instapmodellen 14 inch. Moet toegeven dat ik de S-series prachtig vind en de c-series er redelijk uitzien voor instapmodellen. Echter de jarenlange prachtige leidend f-series hebben ze nu officieel verkracht en in de prullenbak gegooit.

Als all-round computer gebruiker ben ik zwaar telleur gesteld in Sony waar ik jarenlang mijn laptops gekocht heb. Die persoon die dacht laat ik 3D proppen in een laptop zodat het lijkt alsof we qua ontwerp en dikte weer 10 jaar achteruit gaan zouden ze per direct moeten ontslaan. En die andere die dacht aan 16.4 een klap voor de kop geven. 3D verkracht in mijn ogen waar Sony voor staat. Komt nogal geforceerd over waardoor het model zichzelf kennelijk een nieuwe markt probeerd aan te boren en de bruikbare modellen laat sterven.

Het lijkt tegenwoordig hip om 15.6 of groter inch modellen te maken voor breedbeeld films. Ik prefereer echter nog steeds 15.4 inch wat de laptop smaller maakt. Zwarte randjes storen mijn niet, beperkt zicht om te lezen wel. Heb heel wat laptops gehad en geprobeerd maar Sony zet zich echt voor paal nu met de f-series.

F-series lijkt op een varken in vergelijking met mijn 4 a 5 jaar oude FE31M. Denk dat Sony in hoekje moet gaan zitten en zich diep schamen om zichzelf zo diep in de vingers te snijden. Om mee af te sluiten als plijster op de wond vind ik dat er nu op de markt geen enkele laptop is die mijn eisen voldoet.

Mac = mac - geen usb 3 - bootcamp voor windows bah
Dell = lelijk schermkwaliteit en altijd die glazende rotschermen. Leren ze het nou nooit?
HP = cheap quality

Iemand wetend of Sony eindelijk eens met een behoorlijk model in de F-series uitkomt want die is te slecht voor woorden. Als ze die s-series in 15.4 hadden gebouwd met dezelfde specs had ik het al gekocht, nu moet ik mijn ogen pijnigen sinds jaren. Weet bijna 100% zeker dat Sony zijn ogen en aandacht volledig aan een voor mij veel te kleine 13 inch model heeft gestopt wat ook blijkt dat het een bestseller is.

Ik sta met lege handen nu. Sony schaam je!

P.S. zal Sony ook ooit in zijn bestaan kappen met die schuiflade voor cd,dvd,blue ray. Die dingen gaan alleen kapot en worden smerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schotborgh schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 03:08:
Het lijkt tegenwoordig hip om 15.6 of groter inch modellen te maken voor breedbeeld films. Ik prefereer echter nog steeds 15.4 inch wat de laptop smaller maakt. Zwarte randjes storen mijn niet, beperkt zicht om te lezen wel. Heb heel wat laptops gehad en geprobeerd maar Sony zet zich echt voor paal nu met de f-series.
Dat is zo ja, tegenwoordig is 14,1" net zo breed als het vroegere 15.4" dat is vrij brak, maar je hebt niet echt een keuze als je een 1080p scherm wilt
Mac = mac - geen usb 3 - bootcamp voor windows bah
Een mac koop je dan ook niet voor windows..
Dell = lelijk schermkwaliteit en altijd die glazende rotschermen. Leren ze het nou nooit?
Lelijke schermkwaliteit? Er is op dit moment maar 1 laptop die aan mijn eisen voldoet, en dat is een dell vanwege het scherm.
http://www.anandtech.com/...x-now-with-sandy-bridge/6
Hij is wel glossy, maar specsgewijs het beste non-ips scherm wat je kan krijgen. Bovendien: ik prefereer glossy.
HP = cheap quality
Cheap? Nee, maar HP heeft echt de reputatie zijn laptops te verkrachten met rukschermen en tegelijkertijd duurder te zijn dan de concurrentie...

Je hebt ook nog de lenovo W520 als je een goed scherm wilt, maar het uiterlijk is vast niet aan jou besteed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schotborgh
@Darkstone Bedankt voor je reactie.

Betreft punt 1 zijn we het eigenlijk wel eens. betreffende 1080P heb je zeker gelijk. Voor mij is echter 15.4 inch de idiale laptopformaat. Niet te klein, niet te groot maar wel groot genoeg om alles bijna op te kunnen doen en toch nog enigzins draagbaar te maken en echtra aandacht te besteden aan design qua dikte, vorm en gewicht.

Punt 2
Nee daar heb ook gelijk in dat je een MAC niet koopt voor Windows. Daarom zeg ik ook mac=mac verder dan dat reikt het niet. Zou leuk zijn als dual boot zonder de beperkende factoren van MAC bestond. Beste van twee werelden bestaat niet. MAC beperkt mijn vrijheid.

Natuurlijk is Apple uitstekend onderweg al vind ik zich dat ze meer en meer afsluiten van de rest van wereld en alles naar zich toe willen trekken wat mij weer van hun afduwt. Erger me dan ook aan dat ik na aankoop van een MAC al een draadje moet gaan kopen om het op een tv aan te sluiten of je moet (geen toeval) een Apple Scherm hebben.

Overigens mijn complimenten dat hun vrijewel 1 van de weinigen zijn die begrijpen wat een all round computerformaat is. Namelijk 15.4 inch.

Punt3
Dell, die hebben onlangs nog een nieuwe laptop op de markt geplaatst die veel weg heeft van een Apple. Ik hoor nu al mensen over de scherm klagen. Mijn grootste probleem wordt door meerdere gebruikers ook naar voren gebracht wordt is de echt dramatisch kijkhoeken van Dell schermen naast dat het glanst als de pest. Ik type nu op een dell studio. Als ik deze scherm een beetje teveel naar achter of naar voren klap of aan de zijkanten ga kijken zich ik een hoop zwarte vlekken en kan je eigenlijk dus niets zien. Snap niet dat een maatschappij laptops kan verkopen waarvan kijkhoek bijna hetzelfde is met bril 3D schermen moet kijken (ook irritant).

Sony heeft zichzelf echter met scherm weer overtroffen waarin er gesproken wordt over kijkhoeken die geen enkel andere laptopfabrikant in de buut gekomen van is en zichtbaar nog niet komt. Apple komt in mijn ogen het meeste in de buurt.

Over HP Met Cheap doelde ik kwaliteit en duurzaamheid. Prijs is tegenwoordig in tegenstelling tot verleden ook enigszins gestegen. HP heeft met Envy een aardig product op markt gebracht voor consumenten die iets net onder het gemiddelde wensen en dan een kruisje moeten slaan zolas jij zegt dat het scherm enigzins kwalitatif goed is en het lang genoeg blijft leven.

Tot slot:
Lenovo W520 had ik lang en breed naar gekeken en alle andere modellen van lenovo. Stevig laptops met goede specs voor een goede prijs, maar zo saai en lelijk zoals jij vermoedde. Moeilijk om te verwoorden maar het straalt geen klasse uit maar stevigheid. En terecht als je ziet wat hun markt echt was al die jaren. Die IBM's waren vroeger bijna niet stuk te krijgen.

Geld is niet voor mij de issue. Ik zoek een total package en ben bereid dik ervoor te betalen als het nodig is, maar triest genoeg is er nu geen enkele maatschappij dat graag mijn geld zou willen hebben kennelijk.

Het wordt voor mij vrees ik wachten totdat hopelijk (bij voorkeur) Sony een behoorlijk 15.4 (vrees 16 of groter) product op de markt brengt. Design van s-series is mooi waarom niet op de lelijke en dikke F-series gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schotborgh schreef op zondag 05 juni 2011 @ 03:02:
Natuurlijk is Apple uitstekend onderweg al vind ik zich dat ze meer en meer afsluiten van de rest van wereld en alles naar zich toe willen trekken wat mij weer van hun afduwt. Erger me dan ook aan dat ik na aankoop van een MAC al een draadje moet gaan kopen om het op een tv aan te sluiten of je moet (geen toeval) een Apple Scherm hebben.
Dat is niet waar. Er zijn slechts 4 gangbare video aansluitingen op de markt:
DVI
HDMI
VGA
displayport

Daarvan zijn alleen displayport en (dual-link) DVI in staat om een hogere resolutie dan 1200p aan te sturen. DVI heeft echter 2 nadelen:
De connector is extreem lomp. Echt, extreem.
Over DVI moet licentiegelden worden betaald.

Op mn studio zit alleen HDMI en VGA. Prima toch? Totdat je van plan bent een goed scherm aan te schaffen (bv: U2711), dat kan dus niet.
Punt3
Dell, die hebben onlangs nog een nieuwe laptop op de markt geplaatst die veel weg heeft van een Apple. Ik hoor nu al mensen over de scherm klagen.
Was ik die persoon misschien? ;)

Ik heb inderdaad geklaagd over de schermkwaliteit van de xps 15z. Niet omdat het een slecht scherm is, nee (dezelfde specs als in mn studio 15 met 1080p upgrage). Maar omdat dell met de xps 15 het best beschikbare scherm al klaar had liggen. En wanneer het goedkopere broertje een scherm heeft wat veel beter is begrijp je dat er geklaagd word over het scherm.

De 15z heeft overigens nog wat andere probleempjes, dus ikzelf zou hem nooit kopen.
Mijn grootste probleem wordt door meerdere gebruikers ook naar voren gebracht wordt is de echt dramatisch kijkhoeken van Dell schermen naast dat het glanst als de pest. Ik type nu op een dell studio. Als ik deze scherm een beetje teveel naar achter of naar voren klap of aan de zijkanten ga kijken zich ik een hoop zwarte vlekken en kan je eigenlijk dus niets zien. Snap niet dat een maatschappij laptops kan verkopen waarvan kijkhoek bijna hetzelfde is met bril 3D schermen moet kijken (ook irritant).
studio 15 met of zonder 1080p scherm?

Ik kan je een ding vertellen: met een fatsoenlijk scherm ben je veroordeeld tot apple, of upgrade van een of ander scherm, het scherm wat er standaard in zit is zonder enige uitzondering knudde (oke: met uitzondering van de vaio Z)
xps 15 met 1080p upgrade (~€850 met deftige config)
xps 15z met 1080p upgrade (€1000 met deftige config)
Lenovo W520 met 1080p upgrade (~€2000)
Dell workstation met het IPS scherm (het scherm alleen is €550, reken maar uit)
Eletebook met hetzelfde scherm, nog iets duurder.
Envy 14, niet meer beschikbaar
vaio Z (€heel veel, en de schermkwaliteit is mij eerlijk gezegd onbekend dus ik weet niet zeker of hij hier hoort)
De macbooks. Maar die hebben weer als nadeel dat de resolutie relatief een stuk lager ligt

Volgens mij heb ik ze dan -allemaal- gehad
Sony heeft zichzelf echter met scherm weer overtroffen waarin er gesproken wordt over kijkhoeken die geen enkel andere laptopfabrikant in de buut gekomen van is en zichtbaar nog niet komt. Apple komt in mijn ogen het meeste in de buurt.
Dat klopt. Het schijnt een IPS scherm te zijn. Maar het elitebook scherm hierboven is nog beter. En flink ook.
Over HP Met Cheap doelde ik kwaliteit en duurzaamheid. Prijs is tegenwoordig in tegenstelling tot verleden ook enigszins gestegen. HP heeft met Envy een aardig product op markt gebracht voor consumenten die iets net onder het gemiddelde wensen en dan een kruisje moeten slaan zolas jij zegt dat het scherm enigzins kwalitatif goed is en het lang genoeg blijft leven.
De enige envy met een goed scherm is op dit moment de envy 17 met 3D. Het enige probleem is weer de prijs:
pricewatch: HP Envy 17-2080ed
Een alienware met betere specs (en zelfde scherm) is goedkoper als je creatief omgaat met kortingsbonnen 7(8)7
Het wordt voor mij vrees ik wachten totdat hopelijk (bij voorkeur) Sony een behoorlijk 15.4 (vrees 16 of groter) product op de markt brengt. Design van s-series is mooi waarom niet op de lelijke en dikke F-series gebruikt?
Een laptop is een en al concessies. De perfecte notebook voor mij is niet op de markt:
1080p of hoger
lange accuduur
Laag gewicht (zo dicht mogelijk bij de 2kg)
De prijs moet tevens niet te hoog zijn :P

Ik heb nu een studio 15 welke perfect aan mijn eisen voldoet. Als hij stuk gaat ga ik er op sommige gebieden (met name het gewicht) op achteruit.

Grappig overigens dat ik jaren geleden een laptop heb aangeschaft en er nu nog niets beters op de markt is. Dat bewijst dat ik geen verkeerde keus heb gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schotborgh
Haha

Nee, ik heb nu een tijdelijk laptop die totaal niet voldoet aan mijn eisen. Dell studio 1558, heeft werkelijk alles wat ik niet zoek in een laptop. Oke wellicht waren de boxen nog wel aardig al vind ik het nog steeds een beetje hol klinken allemaal.

Ben het niet eens dat een laptop 1 en al conessies is. Het hangt er helemaal vanaf wat je wilt zoals jij ook aangeeft. Ik denk dat fabrikanten eenvoudig voor mij "mijn perfecte notebook" zouden kunnen bouwen.

Wat zoek ik?
- Idd een schermpjes dat 1080P aankan of hoger met een geweldige kijkhoek zowel horizontaal (vooral belangrijk) als verticaal. 15.4 inch bij grote voorkeur.
- Accurduur zou mij echt een worst wezen. Gebruik vrijwel nooit langer dan 15 a 30 minuten mijn accu. Accu of meer gewicht? Ik kies voor optie 3 die Sony bedacht heeft losse plaat aan onderkant die ik erop of eraf kan halen. Wat wil je nog meer? Kan je kiezen. En daar hou ik van, een keuze hebben.
- Ik kan laag gewicht zeggen maar prefereer mooi design wat uiteraard gepaard gaat met laag gewicht. Hoe dunner hoe mooier (tot op een zekere hoogte). Voor mij geld LESS is more design.
- Prijs zou mij een worst wezen als het de perefecte notebook zou zijn. Uiteraard zijn er grenzen. Ga geen 10.000 betalen lol. Ik verwacht geen diamant en gouden randjes ofzo. Zou ook niet goed zijn voor gewicht he...
- Laatste en i7 core
- 8 GB geheugen
- SSD schijf 256GB
- Ach jah videokaart van 1GB of hoger (ik speel eingelijk geen spelletjes dus het is voor mij niet direct belangrijk zolang het maar de nodige grafische toepassing aan zou kunnen. Begrijp dat 2GB tegenwoordig mogelijk is dus waarom dat dan ook niet.

Kleinere wensjes:
- Fysieke volume knoppen inclusief mute en als het kan ook 2 extra knopjes 1 om prog mee te starten en de andere om brightness van laptop van minimum naar maximum te brengen en andersom. GEEN play, pauze knoppen. Touchcrap dat alleen maar vies wordt en snel stuk gaat en bij bepaalde vochtigeheden gewoonweg niet werkt of reageert is dom.
- Die hitte uitgang zal wel teveel gevraagd zijn om die in het midden te bouwen zodat het een laptop kan blijven en niet een lapburn. Grappig genoeg heeft dell als enige met 15z precies dat gedaan.
- Keyboard met backlid inclusief zonder FN in te drukken knoppen END, HOME etc. Heb een bloedhekel aan FN knop namelijk.
- Zet die verdomde power knop aan de boven kant niet aan zijkant. Ik noem het zijkkant. Dell studio zie je niet zonder zijwaarts te kijken of de laptop eindelijk afgesloten is. Ook sony gebruikt deze zogenaamde revolutionair ontwerp. Gelukkig bij s-serie zijn ze erachter gekomen dat het ook echt dom is. Laptop moet niet voor design functioneel achteruit gaan.
- DVD drive die je niet eruit moet trekken en erin moet duwen.
- Geen kerstboom laptop. Sommigen doen een sport om een dusdanig grote lampjes erin te doen dat als ik mijn laptop in de avond door laat werken het nog lijkt alsof ik mijn kamerlicht aan heb staan.

Ik denk dat ik zo een bestseller bij Sony in elkaar zou kunnen flansen. Ja iederen wil wat anders, maar dan biedt je mensen aan om zelf te bepalen of ze minder erin willen zoals nu elk maatschappij kan doen.

Voor mij was het jaren Only Sony maar nu zijn ze toch echt de mist in gegaan voor de 15 inch markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:21
Ik wil mijn F11z1e gaan upgraden met een SSD, welke ssd's werken momenteel goed met de F11 chipset
Is de crucial M4 een optie?

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Een vriend van me heeft de vpcf11m1e, kan hier een vertex 3 in?
Of is dit een Sata 300 max?

Kan het echt nergens vinden op het interwebz.

Dank,

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is SATA300 max ja. Maar het gaat gewoon werken.

Maar, neem alsjeblieft geen SSD van OCZ. Dat merk krijgt zijn SSD's vooral verkocht door de leugenachtige specificaties. De beste SSD's op dit moment zijn ongetwijfeld de M4 of intel 320 (trager, maar betrouwbaarder). De kingston V+100 voldoet ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Nu online
Dank Darkstone, als het 300max is en het "toch gaat werken" wat moet ik hieronder verstaan.
Krijg je wel gewoon de correcte transferspeeds? Of boet je er toch wat aan in.
Lijkt me zo onwaarschijnlijk dat je een sata 600 ssd net zo rap werkend krijgt over een sata 300 aansluiting.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is wat minder snel. Maar dat valt in de praktijk erg mee. Een SSD is snel vanwege de lage latency's (0.1ms in plaats van 17ms-ish). Niet vanwege de hoge sequentionele read snelheden. Als dat alles was kon je beter een RAID array kopen van goedkope 2TB schijfjes. Dan heb je ook zo 400MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Nu online
Kijk, ik zal het hem zeggen.

nogmaals dank,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck1
  • Laatst online: 24-11-2023
Ik ben mijn F11M1/E aan het upgraden heb een ssd M4 128 gb met een tweede harddisk van 500 gb in dvd slot. Nu wil ik mijn geheugen vergroten 4 gb naar 8gb. Weet iemand welke ik het beste kan nemen mijn budget is plus minus € 50,- .

Alvast bedankt

Heb inmiddels de Curciel CT1479006 gekocht met deze Specs:

DDR3 PC3-8500 • CL=7 • Unbuffered • NON-ECC • DDR3-1066 • 1.5V • 512Meg x 64 •

[ Voor 30% gewijzigd door Puck1 op 01-08-2011 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck1
  • Laatst online: 24-11-2023
Hallo,

Ik zou graag in de geavanceerde opties komen van mijn bios, maar die staat niet eens tussen het rijtje of iets wat er op lijkt.
Ik kan alleen maar password voor bios en zo instellen en boot opties.

Weet iemand wat ik kan doen om het er toch in te komen?

Ik wil dit om te controleren of AHCI aan staat

Dank

[ Voor 8% gewijzigd door Puck1 op 07-08-2011 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
Kort antwoord: Sony heeft de bios vergrendeld zodat niemand iets kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Bijna een jaar geleden heb ik de Vaio gekocht met zo'n leren polsdeel. Laat ik eerst zeggen dat ik nog altijd super tevreden ben over die laptop! In het begin wel last gehad van die bekende piep, maar op de één of andere manier ben ik daar al een paar maand vanaf en lijkt het, hoe dan ook, opgelost te zijn. Verder gewoon een super fijn ding, metname het toetsenbord ben ik zeer tevreden over!

Enige minpuntje is dat het leren polsdeel iets loslaat bij één punt. Nu valt het nog mee, maar het lijkt me dat het wel steeds erger gaat worden. Dus nu vraag ik me af, hoe kan/mag je dat zelf oplossen? Kun je het bijv. met superlijm terug op zijn plaats doen of beschadig je dan onderdelen?

Om de laptop naar Sony terug te sturen vind ik ook weer zo wat..... Alvast bedankt!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
Juancho schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:51:
Bijna een jaar geleden heb ik de Vaio gekocht met zo'n leren polsdeel. Laat ik eerst zeggen dat ik nog altijd super tevreden ben over die laptop! In het begin wel last gehad van die bekende piep, maar op de één of andere manier ben ik daar al een paar maand vanaf en lijkt het, hoe dan ook, opgelost te zijn. Verder gewoon een super fijn ding, metname het toetsenbord ben ik zeer tevreden over!

Enige minpuntje is dat het leren polsdeel iets loslaat bij één punt. Nu valt het nog mee, maar het lijkt me dat het wel steeds erger gaat worden. Dus nu vraag ik me af, hoe kan/mag je dat zelf oplossen? Kun je het bijv. met superlijm terug op zijn plaats doen of beschadig je dan onderdelen?

Om de laptop naar Sony terug te sturen vind ik ook weer zo wat..... Alvast bedankt!
Der zijn meer mensen met dit probleem en sommige hebben dit kunnen plakken met een lijm maar sommige hebben ook hun laptop naar de knoppen geholpen omdat de lijm in de plastic vrat. Dus moet je goed opletten met welke soort lijm je gebruikt.

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:48
Juancho schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:51:

Bij mij was dat ook het geval bij de F12Z1E, heb de laptop uiteindelijk laten repareren door Sony en zonder morren werd de polssteun geheel vervangen en goed bevestigd. Reparatie duurde ook niet langer dan 5 werkdagen bij mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Beste medetweakers,

Weet iemand of dat het mogelijk is om de taal die ik nu op mijn F13 geinstalleerd heb staan (nederlands) omgezet kan worden naar de Engelse taal? Dit zou ik nl. enorm fijn vinden, maar heb nog niet echt kunnen vinden hoe ik dat kan doen...thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
renskoenraadt schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 05:40:
Beste medetweakers,

Weet iemand of dat het mogelijk is om de taal die ik nu op mijn F13 geinstalleerd heb staan (nederlands) omgezet kan worden naar de Engelse taal? Dit zou ik nl. enorm fijn vinden, maar heb nog niet echt kunnen vinden hoe ik dat kan doen...thanks!
Nee, om te kunnen switchen moet je gebruik maken van windows 7 ultimate. Naar mijn idee werd de home premium standaard erop geplaatst. Dus voor een nieuwe taal moet je gewoon een hele nieuwe windows 7 erop zettem (of downloaden :p)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:58

Sick Nick

Drop the top!

Of je gebruikt iets als vistalizator om een language pack te activeren. Dan heb je het meeste in het engels (iig alles van microsoft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Vinand schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:00:
[...]

Nee, om te kunnen switchen moet je gebruik maken van windows 7 ultimate. Naar mijn idee werd de home premium standaard erop geplaatst. Dus voor een nieuwe taal moet je gewoon een hele nieuwe windows 7 erop zettem (of downloaden :p)
Als je voor het allereerst je laptop aanzet mag je kiezen welke taal, daarna staat het vast. Behalve met ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
ik bezit een vpcf11m1E met 2x2gb 1066mhz

nu heb ik gisteren in een impulsieve opwelling 2x4gb 1333mhz ram gekocht.

Ik ging er van uit dat mijn moederbord dit kan ondersteunen, omdat de 'duurdere' modellen in die tijd automatisch 1333mhz ram kregen.

Nu hoop ik hier iemand te horen die mij kan bevestigen dat mijn denkwijze niet verkeerd is

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:58

Sick Nick

Drop the top!

De duurdere modellen hadden dan ook een i7 erin die wel 1333 Mhz geheugen ondersteund. De i5 520M uit die serie gaat tot 1066 Mhz. Dus extra snel zal het niet draaien. Het gaat overigens wel gewoon werken, het snellere geheugen kan prima op een lagere snelheid draaien. Of je het verschil tussen 4 en 8 GB gaat merken hangt erg af van je gebruik, zeker 90% van de mensen zal het verschil nooit merken maar meer is meestal wel beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
Heb mijn 1333mhz latjes kunnen bedelen bij mijn vriendin en neef. Zelf de 1066mhz maar nadien besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ik heb een F12 (VPCF12Z1E)...

Ik word mateloos geirriteerd door het ventilator..
Ik draai linux. Ik heb van alles geprobeerd tot aan de simpelste DM maar de fan blijft constant draaien... conservative cpu modus met nvidia op het laagste.. blijft het gaan. Als ik iets doe .. laait het op.. het enige wat ik kan merken waardoor het komt is dat de gpu tot aan 60~70 graden komt met alleen een beetje programmeren/terminals. Dit zou niet moeten met een simpel dm en geen effects(compiz ed)...
Iemand een idee hiero? de nvid powermizer maakt geen verschil, lightweight DM ook niet.. het ligt ergens in de koeling van de gpu vermoed ik, echter lijkt niks het probleem te verhelpen.

Dat de vaio-f irritant fans heeft weet ik wel, echter onder windows is het veel minder prominent aanwezig. Ik heb het idee dat ik de hardware aan het opbranden ben met de meest simpelste dingen.

x Thf

ps. ik draai nu ubuntu 11.10 (gnome3-classic), echter is het probleem al vanaf het begin (2009; ouwe slack, ubuntu) aanwezig.. ik heb ook een koelingdock die het niet verhelpt.

pps. de meeste reacties op deze vraag waren van het limiteren/killen van de fan, echter is het juist waarom de gpu zo warm wordt waardoor de fan continue moet draaien vermoed ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je de kloksnelheden van de GPU controleren? Als je er nog windows op hebt staan, controleer hoe de kloksnelheden in windows staan. Ik heb het wel vaker meegemaakt dat een gpu niet fatsoenlijk terugklokte onder linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
iemand bf3 getest op zijn f1x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Iemand die weet of je garantie heb?

Probleem:
Laptop adapter zit 'losjes' in de Laptop (Vaio F13). Nu is er een soort 'plastic buisje' uit de adapter of laptop gevallen. Dat buisje ben ik dus nu al kwijt. Ik vroeg me af of dat buisje in de adapter zit (adapter terugsturen) of in de laptop (laptop terugsturen)?

In de laptop zijn nu duidelijk 2 pinnen zichtbaar, en de adapter duidelijk 1 pin in het midden. Weet iemand waar die (isolator) buisje hoort? Nu zit de adapter zo los dat soms de stroom uit valt, ik ben ook bang dat op deze manier een aantal pinnen gaan afbreken.

@hierboven, MW3 draait prima op 1920x1080 , evenals PES2012 (niet zo veeleisend)

[ Voor 6% gewijzigd door Lightning89 op 23-11-2011 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:27
Dat buisje wat je bedoelt zit in de laptop zelf.
Bij mij zat (na een paar maanden) dat 'buisje' ook los, en waarschijnlijk ook de connector zelf want de laptop kreeg soms geen stroom (afhankelijk van hoe ik de adapter-plug bewoog). Viel gewoon onder de garantie.

[ Voor 70% gewijzigd door sverzijl op 23-11-2011 10:16 ]

• Lightning89
Aha duidelijk, dat wordt even naar Sony bellen binnenkort, hoelang was je de laptop kwijt (ivm studie elke dag nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Sony Vaio F12 (vpcf12m1e), ik wil graag mijn geheugen uitbreiden naar 8gb.
Zal het onderstaande geheugen werken in mijn Vaio?
http://tweakers.net/price...kit-1066mhz.html#tab:info

Ik kan geen direct informatie vinden of dit geheugen goed werkt met de F12.

Ik hoop dat iemand mij het juiste antwoord kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Net even contact gehad met Sony, en het voedingsprobleem valt NIET onder de garantie, is dit wel echt zo? Ik vind dit echt niet kunnen, de laptop wordt alleen op tafel gebruikt en 1x per dag de voeding in- en uit gehaald (niet eens getrokken). Daarnaast is de laptop slechts 9 maanden oud!

De mail die ik terug kreeg:
Mijn Mail:
Geachte heer/mevrouw,

Sinds begin dit jaar heb ik een Sony Vaio F13 laptop. Sinds kort is er uit de laptop waar de connector van de voeding vast zit een soort 'klein plastic buisje' gevallen. Sindsdien zit de voeding niet meer vast in de laptop en laad de laptop soms wel en soms niet op. De laptop wordt alleen maar gebruikt op een bureau.

De vraag is of dit gerepareerd kan worden, en hoelang de laptop dan weg is (ivm werk en studie). En wordt de laptop opgehaald?

Met vriendelijke groet,
Mail Terug:
Geachte heer,

Bedankt voor uw email naar Sony VAIO-Link met betrekking tot uw voeding probleem.

Wij begrijpen uw probleem, de stoomingang van uw VAIO is helaas gebroken. Het reparatiecentrum beschouwd dit alzijnde als fysieke schade waar een aanrekenbare reparatie voor staat. Voor een aanrekenbare reparatie dienen allereerst vervoers en diagnose kosten betaald te worden, de kosten hiervoor zijn €76,16 eur inclusief BTW. Het reparatie centrum zal dan contact met u opnemen en een offerte voor de reparatie overleggen.

Mocht u nog verdere vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u deze email beantwoorden of telefonisch contact opnemen via een van de onderstaande telefoonnummers.

Binnen de garantieperiode:
Nederland 020 346 93 03
Belgie 02 7173218

Buiten de garantieperiode:
Nederland 0900 0400 278 (€0.50/min)
Belgie 0900 51503 (€0.45/min)

Telefonisch zijn we bereikbaar van maandag tot vrijdag, van 8:00 uur tot 18:00 uur.

Email: customersupport.nl@vaio-link.com

Met vriendelijke groeten,

xx
Sony VAIO-Link Support Team
Wat vinden jullie hiervan? Dit mag toch niet kunnen?

(Als hier een apart topic voor nodig is dan hoor ik dat, ik heb et in het Sony topic geplaatst vanwege de algemene afhandeling van de garantie en/of ervaringen daarmee mbt Sony Vaio F1x-Series)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op woensdag 23 november 2011 @ 10:13:
Dat buisje wat je bedoelt zit in de laptop zelf.
Bij mij zat (na een paar maanden) dat 'buisje' ook los, en waarschijnlijk ook de connector zelf want de laptop kreeg soms geen stroom (afhankelijk van hoe ik de adapter-plug bewoog). Viel gewoon onder de garantie.
= Bekend probleem dus. Sony moet gewoon garantie geven.

Mag hier, maar ik zou een SF topic openen als ik jou was, de mensen met verstand van dit soort zaken lezen dit topic niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
@Darkstone, ik dacht dat het probleem wel los zou lopen maar nu begint het mij toch te irriteren. Nog een laatste update:

Een vervolgmailtje heb ik gestuurd met daarin dat het een bekend probleem is, dat de laptop nog geen jaar oud is en dat je dat zeker van een highend product, de nieuwprijs was bijna €1300, niet mag verwachten (overigens van geen enkel product).

Zodra ik hier alsnog weer een negatief antwoord over krijg open ik een nieuw topic aangezien ik dan dit forum aan het bevuilen ben en dan verder de hulp van mensen die er verstand van hebben zou willen vragen mij te kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Lightning89 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:11:
Zodra ik hier alsnog weer een negatief antwoord over krijg open ik een nieuw topic aangezien ik dan dit forum aan het bevuilen ben en dan verder de hulp van mensen die er verstand van hebben zou willen vragen mij te kunnen helpen.
Even iets anders, heb je toevallig het afgebroken 'plastic buisje' nog ? Vandaag brak bij hij toevallig ook weer af (2e keer, 1e keer onder garantie gerepareerd) toen ik de voedingskabel los trok. Ik heb het met pattex secondelijm weer bevestigt en dit lijkt vooralsnog goed te werken. Misschien ook nog iets wat je nog even kan proberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom nu. Er hebben zich al 3 mensen in dit topic gemeld. Het bestaat gewoon niet dat het geen productiefout is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Zoals zo vaak geldt, je gelijk hebben is één, je gelijk krijgen is een ander verhaal (al moet ik zeggen dat ze bij mij de 1e keer in het geheel niet moeilijk deden. Kan hem nu echter geen dag missen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:20
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 20:18:
Kom nu. Er hebben zich al 3 mensen in dit topic gemeld. Het bestaat gewoon niet dat het geen productiefout is...
Hier nog één, met een f12z1e, al een half jaar overigens... Maar ik ben wat t elaks om ermee terug te gaan. Wettelijke garantie is toch 2 jaar? Helemaal op een €1600 kompjoeter mag ik hopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 03:58:

Ik draai linux. Ik heb van alles geprobeerd tot aan de simpelste DM maar de fan blijft constant draaien... conservative cpu modus met nvidia op het laagste.. blijft het gaan. Als ik iets doe .. laait het op.. het enige wat ik kan merken waardoor het komt is dat de gpu tot aan 60~70 graden komt met alleen een beetje programmeren/terminals. Dit zou niet moeten met een simpel dm en geen effects(compiz ed)...
Iemand een idee hiero? de nvid powermizer maakt geen verschil, lightweight DM ook niet.. het ligt ergens in de koeling van de gpu vermoed ik, echter lijkt niks het probleem te verhelpen.

Dat de vaio-f irritant fans heeft weet ik wel, echter onder windows is het veel minder prominent aanwezig. Ik heb het idee dat ik de hardware aan het opbranden ben met de meest simpelste dingen.

x Thf

ps. ik draai nu ubuntu 11.10 (gnome3-classic), echter is het probleem al vanaf het begin (2009; ouwe slack, ubuntu) aanwezig.. ik heb ook een koelingdock die het niet verhelpt.

pps. de meeste reacties op deze vraag waren van het limiteren/killen van de fan, echter is het juist waarom de gpu zo warm wordt waardoor de fan continue moet draaien vermoed ik..
geen ervaring hiermee, maar het ligt misschien aan de kernel-versie. linux 3.2 bevat wijzigingen die het probleem zou kunnen verhelpen. het gaat beter om met het aansturen van (rand-)apparatuur in stroombesparende configuraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
DaFreakhead schreef op maandag 19 december 2011 @ 22:22:
[...]
Hier nog één, met een f12z1e, al een half jaar overigens... Maar ik ben wat t elaks om ermee terug te gaan. Wettelijke garantie is toch 2 jaar? Helemaal op een €1600 kompjoeter mag ik hopen...
Als ik me goed herinner geeft Sony standaard 3 jaar garantie.

Heb de DC-jack nu overigens zelf vervangen, omdat de connector toch af en toe (bij bepaalde stand) geen contact meer maakte. Kost je +/-15 euro (ebay) en wat tijd om de laptop te disassembleren en weer in elkaar te zetten, maar dan ben je hem in ieder geval niet kwijt gedurende de reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 jaar. Bij de mycom krijg je wel 3 jaar, maar daar hanteren ze een coulance regeling... Wat in de praktijk betekent dat je alsnog het grootste deel betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-09-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 03:58:

Same same, nooit weer een Vaio (of überhaupt laptop) met i7. Ook ik heb alles geprobeerd om hem stiller te krijgen, compleet open, schoonmaken, koelpasta noem maar op. Niets werkt.

Of het onder Windows stiller is dan Linux kan ik je niet zeggen. Ik draai met het zuinigste energieschema, en de temperatuur komt niet onder de 68 graden bij een 10% load. Zodra ik hem verhoog, enfin, je snapt het... Stijgt 'ie op.

Ik heb al meerdere malen van collega's te horen gekregen: "wat maakt hier zo'n lawaai" of "je moet even de stofzuiger er op zetten"... I wish.

Wie weet er een oplossing voor die sterke ventilator geluiden...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-09-2024
Misschien een beetje gekke vraag, maar de Sony VAIO VPCF11 Z1E Bi maakt inmiddels zo veel lawaai dat ik er zat van ben. Is er iemand die ergens een mooie mod heeft gezien om die herrie van de Fan te doen stoppen?

Of weet iemand van een alternatieve fan die je er in kan (laten) zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Laatst online: 12-09 16:58
Smen schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:22:
[...]

Same same, nooit weer een Vaio (of überhaupt laptop) met i7. Ook ik heb alles geprobeerd om hem stiller te krijgen, compleet open, schoonmaken, koelpasta noem maar op. Niets werkt.

Of het onder Windows stiller is dan Linux kan ik je niet zeggen. Ik draai met het zuinigste energieschema, en de temperatuur komt niet onder de 68 graden bij een 10% load. Zodra ik hem verhoog, enfin, je snapt het... Stijgt 'ie op.

Ik heb al meerdere malen van collega's te horen gekregen: "wat maakt hier zo'n lawaai" of "je moet even de stofzuiger er op zetten"... I wish.

Wie weet er een oplossing voor die sterke ventilator geluiden...?
Volgens mij heeft 't meer met i7 te maken dan met VAIO. Ik ken iemand met een HP en daar komt ook een wervelwind uit.. net als bij VAIO

Wij hebben hier een paar nieuwe Dell's met i7 erin, maar die heb ik nog niet gehoord.. misschien heeft 't meer met die eerste i7's te maken en dat de nieuwe i7's tegenwoordig minder snel heet worden?

Ik hoor mijn F11 bij normaal gebruik wel een beetje.. niet irritant ofzo.. maar als ik After Effects ga gebruiken of iets heftigs doe in Photoshop, blaas ik iedereen hier de ruimte uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan nog, het is heus wel mogelijk om een stille fan te makan voor een dergelijke processor, het is geen GTX485m die eraan hangt. Alienware lukt het bijvoorbeeld wel om een laptop te maken met zo'n bakbeest-GPU die gewoon stil is. En bijvoorbeeld de asus N53 is erg stil zelfs onder load. Daar is gewoon op bespaard door sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Heeft misschien wel met de i7 te maken inderdaad. Mijn F11 met i5 is lekker rustig, en zelfs als de fan af en toe aan het werk gezet moet worden is het nog steeds geen drama zoals anderen het hier omschrijven.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Zijn de wat meer recentere Vaio's met i7 al wel stiller ? Heb zelf de F13 met i7 van inmiddels ruim een jaar oud, maar die maakt onder iets hogere load dan 'browsen' een behoorlijk lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een i7 tegenwoordig heeft wel fatsoenlijke power gating waardoor je niet meer fangeluid zou moeten hebben dan een i5-je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht, inmiddels, na ongeveer een jaar een F13 te hebben, begint de nepleren palmrest ook los te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Weet iemand wanneer de specs van de nieuwe 2012 series bekend worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zodra ze uitlekken.

Maar je kan nog minimaal 3 maanden wachten denk ik.Sony is een van de bedrijven die bakken en bakken met chips hebben liggen, getuige van het feit dat ze nog steeds 'oude' sandy-bridges aanbieden in veel laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:24

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

mijn VPCF11M1E lag inmiddels 7 maanden ongebruikt in de keukenla
maar met de komst van windows 8 een SSD gekocht 120GB van OCZ en de harddisk vervangen
vervolgens windows 8 erop geinstalleerd en het werkt verbazingwekkend goed
en snel :*)

opvallend is dat alles gewoon direct werkte inclusief wireless internet

dus mijn tip: oude HD met win7 eruit en SSD met win8 erin :Y

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Niet iedereen legt een laptop van 1.100,- zeven maanden in de keukenla ;) Ik gebruik hem nog dagelijks, overweeg nu wel een SSD trouwens. Binnenkort eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik ga dit weekend een SSD in mijn F11M duwen. Nu moet in de Bios AHCI aanstaan, weet iemand of dit default zo is en zo niet, hoe ik in de Bios kom? Thanks!

Is het trouwens nog steeds nodig om te onderpartitioneren om prestatieverlies te voorkomen?

[ Voor 23% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 09-03-2012 15:34 ]

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste

Let op:
In dit topic gaat het over de Vaio F11- / F12- / F13- serie en niet over andere notebooks ;)