Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-03-2024

Kyo

Mijn hitteproblemen zijn verholpen! Fan doet weer normaal en temperaturen schommelen tussen de 45 (idle) en ben nog niet boven de 60 uitgekomen.

Het enige wat ik heb gedaan is flash updaten en met een uninstaller de drivers van een HP printer erafgehaald. Ik denk dat het laatste de oorzaak was... hoe weet ik niet, maar sinds het eraf is, normale temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

romille schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 20:11:
net een nieuwe f12f4in duitsland gekocht voor 800, lijkt me dus wel een goede prijs

i-350M , 2,27 GHz
4 GB RAM
Nvidia Geforce GT 330M (1 GB RAM)
1600x900
500 GB
Blu-Ray
Sorry maar naar mijn menig heb je nu enkel voor design betaald, en weinig onder de motorkap.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 16:35
Sick Nick schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 20:17:
Vergelijk dan even de specs van die F12F4E met de goedkoopste die hier te koop is, die duitse versie is met een tragere i5 (de eerste 430M met lage turbo), een HD ready scherm, langzamere harde schijf en nog de oude GT330 videokaart. Logisch dat die goedkoper is :)
Let op dat je dan ook met een Duits toetsenbord zit en een duitstalig besturingssysteem. Is allemaal wel te verhelpen, maar toch een heel gedoe.

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 17:41
Ik heb 'm toch maar ingeleverd, de mediamarkt heeft 'm geaccepteerd als DOA met die piep.
(De servicemedewerker wilde het eerst niet doen, hij zei dat hij het niet kon 'reproduceren'. Gek he in een serviceomgeving met afzuigers, pratende mensen en tv geluid. Gelukkig was er een technische man, die nam 'm mee naar achter. Hij hoorde 't gelukkig wel en zei dat ie zich goed kon voorstellen dat als je met geluidstechniek werkt het erg storend is)

Ik heb mijn geld teruggekregen.
Jammer hoor, ik vond het een prachtig apparaat! :'(

Er is geen voorraad meer (alleen nog in R'dam centrum), want ze wachten op de F21 serie.
Hopen dat die geen fan-problemen meer heeft, anders wordt het toch maar een Dell XPS of een Macbook pro

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
wtf? Mijn Blu Ray speler is kapot, dat is evident. Hij herkent allles behalve blu rays, dus wel DVD, CD, etc.

Heb dit aan Sony voorgelegd en die willen alleen maar de laptop ophalen en 5 dagen in onderzoek nemen. Dat is geen optie voor me, heb de laptop zakelijk nodig, dus iedere dag.

Toen ik vroeg of ik een losse Blu Ray speler kon kopen zodat ik hem zelf kan verwisselen was het antwoord 'Nee'. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-07 15:42
Ik heb een vreemd probleem op een vaio f11 van een half jaar oud. De mousepad reageert énorm slecht. 1 op de 3 keer dat ik de mousepad aanraak om de muis te bewegen doet die helemaal niets of zit er een paar seconden vertraging op. Ik heb de notebook geformatteerd en het probleem blijft. Iemand tips voor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:33
Het is niet zo dat je 'gewoon' hard moet drukken om de mousepad te gebruiken ? m.a.w. al met de Touch sensitivity gespeeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieker
Dat zou... redelijk stom van mij zijn om daarover te kijken :) Maar waar vind ik die instelling? Ik zit hier nu alle tabs af te gaan bij muis in het configuratiescherm en nergens zie ik iets daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XRf2F6t0752Z8lTcEDrfDijJ/full.png

Of heb je met alps niet zo'n tabblad? Anyway, als ik daarop klik krijg ik een hele rits opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Nieker schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 18:02:
Dat zou... redelijk stom van mij zijn om daarover te kijken :) Maar waar vind ik die instelling? Ik zit hier nu alle tabs af te gaan bij muis in het configuratiescherm en nergens zie ik iets daarover?
Ah, dat is waar ook. Die kan je niet aanpassen in de standaard Sony Alps Touchpad driver. Dit lijkt een uitgeklede versie te zijn van de Touchpad drivers. Als je de Toshiba versie hiervan installeert dan heb je deze optie wel (en meer) : http://cdgenp01.csd.toshi...downloads/tc00353700d.exe
(uitpakken en setup.exe draaien ipv tinstall.exe wat ie standaard doet)

De optie vind je vervolgens onder (doubleclick Touchpad icon) -> Touch Pad tab -> Pointer speed and tapping settings -> Touch sensitivity.

Geen idee of het gaat helpen, maar 't is het proberen waard lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieker
sverzijl schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 20:09:
[...]

Ah, dat is waar ook. Die kan je niet aanpassen in de standaard Sony Alps Touchpad driver. Dit lijkt een uitgeklede versie te zijn van de Touchpad drivers. Als je de Toshiba versie hiervan installeert dan heb je deze optie wel (en meer) : http://cdgenp01.csd.toshi...downloads/tc00353700d.exe
(uitpakken en setup.exe draaien ipv tinstall.exe wat ie standaard doet)

De optie vind je vervolgens onder (doubleclick Touchpad icon) -> Touch Pad tab -> Pointer speed and tapping settings -> Touch sensitivity.

Geen idee of het gaat helpen, maar 't is het proberen waard lijkt me.
Dit heeft het probleem opgelost! Echt een gouden tip voor elke vaio gebruiker lijkt mij. Hartelijk dank voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
mooi! en graag gedaan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Het voorstel van Sony om mijn hangende Vaio verder te helpen is een reset naar fabrieksinstellingen. Nou wil ik dat best proberen maar aangezien het ding ook regelmatig vastloopt voordat hij uberhaupt windows gaat booten, en ook vastloopt bij werken vanaf een linux CD betwijfel ik dat dat helpt. Of heeft dit bij iemand anders wel eens tot miraculeuze reddingen geleid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Kan je misschien toelichten wat er precies gebeurd en wanneer? Is dit een recentelijke ervaring, of heb je hier al vanaf het begin last van? gebeurt dit tijdens bepaalde processen of programmas die je opent?

De meeste mensen in dit forum hebben een Clean Instal draaien, Jij ook? , Indien nee, dan is dat de grootste aanrader in plaats van reset naar de fabrieksinstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Zie vorige pagina :-) Heeft een jaar prima gewerkt maar het ding blijft sinds een maand of wat steeds vaker hangen, en dan bedoel ik geen foutmeldingen of blauwe schermen maar dat alles ineens stilstaat en niet meer reageert, alleen hard uitzetten werkt dan nog. Doet hij in alle applicaties, zowel in windows als in een van dvd geboote linux. Lijkt op een hardwareprobleem. Hij lijkt het iets langer te doen op lagere resoluties en zonder usb apparaten eraan maar soms hangt hij al voordat het uberhaupt van booten komt. Vermoeden: probleem rond usb controller of videokaart oid.

Sony adviseert echter voordat ze hem ophalen een factory reset te doen, ik vraag me af of dat zin heeft.

Ik krijg donderdag mijn band langs voor wat opnames, dat gaat hopelijk in een lagere resolutie met alleen de audiointerface en de dongle eraan nog werken. Daarna zal ik na een backup de reset/reinstall eens doen en hem (waarschijnlijk) daarna laten ophalen door Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 09:35
@Jheroun

Ik heb weliswaar een andere laptop (ander ouder model FW41M) maar wel precies hetzelfde probleem. Hij heeft het een jaar goed gedaan maar sinds een aantal maanden last van onverklaarbare freezes. In eerste instantie dacht ik dat het de harde schijf was dus die heb ik vervangen en meteen overgeschakeld op Windows 7, de problemen bleven echter (oude harde schijf met factory reset geeft trouwens ook geen verbetering). Verder van alles geprobeerd maar niks heeft geholpen.

Dat usb-verhaal van jou was me ook al opgevallen, als er geen apparaten aanhangen houdt 'ie het een stuk langer vol, hoewel een dag echt teveel gevraagd is. Bovendien werken m'n usb-ingangen sinds een week helemaal niet meer, de freezes lijken ook iets minder geworden maar zijn nog steeds dagelijks aanwezig.

Heb wel gemerkt dat bij zo'n freeze ofwel de harde schijf activiteit blijft vertonen (harddisk lampje blijft branden), of de fan van begint hard en onophoudelijk te blazen, en heel soms geen van deze 2 dingen. Mijn vermoeden is dat het moederbord naar de gallemiezen is, maar misschien dat iemand anders nog zijn licht hierover kan laten schijnen. De laptop gaat in ieder geval naar Sony, als ik 'm tenminste even kan missen. Weet iemand hoelang je 'm ongeveer kwijt bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Die vraag heb ik Sony ook gesteld. Ik vond dat ze snel op mail reageerden, wat ik hoor zal ik laten weten. Die reinstall lijkt me zinloos. Zojuist ging het ding niet eens aan, behalve dan het powerlampje en een ventilator. Lijkt me erg sterk dat een windows reinstall dan gaat helpen. Nou zullen zij hem na reparatie waarschijnlijk sowieso helemaal schoon afleveren dus die reinstall wil ik ook nog wel even proberen maar ik ga vast een afspraak maken om hem op te laten halen.

update:

Die reinstall hielp inderdaad niet. Eerst bleef hij al hangen tijdens de format. De tweede poging ging wel goed. Wel vreemd, hij is ~2 uur bezig geweest met systeemherstel, inclusief vele reboots, en dat ging allemaal prima maar op het moment dat hij klaar was hing hij weer binnen een minuut vast. Er zal wel iets in de hardware stuk zijn dat hij pas gaat gebruiken als hij helemaal geboot is ofzo.

Anyway, ze komen hem maandag ophalen voor reparatie. Normaal gesproken is hij na 5 dagen terug, ik ga het merken.

[ Voor 36% gewijzigd door Jheroun op 18-02-2011 12:13 . Reden: Update met verse info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik heb nu al een tijdje met plezier mijn vaio F13, alleen heb alleen een probleem als ik in windows via dat luidsprekertje rechtsonder naar mijn afspeelapparaten ga, en dan dolby surround aanzet. Als ik dat doe en heb mijn oordoppen in, dan is het geluid links een stuk harder dan rechts. Je hoort het echter wel meer om je heen, maar zodra ik die optie uit zet is het links weer even hard als rechts maar met een stuk minder 'surround'.

Ik heb nergens een optie gezien om je links en rechts te calibreren zeg maar, of om dit te corrigeren. Weet niet of iemand dit probleem ook had of een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Zo'n pickup lijkt ook makkelijker dan het is. Er stond vanmiddag een UPS koerier voor de deur, helaas had die niet de benodigde doos bij zich dus kon die de laptop niet meenemen. Sony heeft in de contacten vele malen benadrukt dat je een laptop echt niet mee moet geven als de koerier niet zo'n doos heeft (er zullen er wel iets te veel door de United Parcel Smashers gesloopt zijn). Sony adviseerde even met UPS te bellen omdat die dan wellicht een specifiekere afspraak kunnen maken. UPS kan dat niet (komt door soort pickup dat Sony gebruikt) maar heeft wel mijn klacht genoteerd dat de chauffeur de doos niet mee had, als het goed is ga ik nu binnen een uur gebeld worden met info over de mogelijkheid dat er vandaag toch nog iemand langskomt. Zal wel niet. Wellicht kan ik dan wel doorgeven dat ze morgen en overmorgen sowieso niet hoeven te proberen omdat ik er dan niet ben, dan kon ik namelijk niet via de chauffeur of het nummer dat ik belde doorgeven. Goede logistiek daar.

Update: UPS stuurt nog een koerier vandaag, dit keer wel met doos. Scheelt weer een dag thuisblijven.

Bij het bellen van Sony vertelde de dame in het menu mij na het invullen van het casenummer ineens dat ik een ander nummer moet bellen omdat mijn garantie verlopen is, terwijl ik vorige week na invullen van serienummer wel gewoon door kon en de medewerker mij ook vertelde dat mijn problemen onder de garantie vielen. Vreemd. Weet iemand wat Sony hier hanteert? Ik heb het ding eind januari '10 gekocht.

[ Voor 3% gewijzigd door Jheroun op 21-02-2011 15:15 . Reden: Info update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Sony Nederland heeft besloten om de garantie service waarop u beroep kunt doen te verlengen van één jaar naar twee jaar op alle consumentenproducten verkocht vanaf 01-04-2010.

Voor alle producten verkocht voor deze datum zal de garantie termijn van één jaar van toepassing blijven. Dit met uitzondering van alle BRAVIA LCD-TV’s verkocht vanaf maart 2009 die reeds twee jaar garantie genieten.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u zich richten tot het Sony Consumenten Informatie Centrum op het nummer (020) 658 18 88. Dit kan alle werkdagen tussen 08u30 en 17u00.

[ Voor 85% gewijzigd door Greatsword op 21-02-2011 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Dat het een jaar was weet ik, ik vind het alleen vreemd dat ik vorige week te horen kreeg dat het onder garantie viel en dat het voicemenu me niets vertelde terwijl dit me deze week vertelt dat de garantie verlopen is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

- Nieuwe F serie launched in de UK vanaf einde van de maand voor £1800 ~ € 2150,-

- Nieuse S serie vanaf eind maart:

i5-2410M / 1366 x 768 / 500GB / 4GB / optional VAIO "everywair" 3G, a Radeon HD 6470M GPU

- Nieuwe L serie vanaf eind Mei

i7 or i5 processor / 24-inch Full HD / Touchscreen / / Blu-ray / S-Force Front Surround 3D /Bluetooth - USB 3.0

en schijnbaar ook een C serie:

14-inch / 15.5-inch / Sandy Bridge i5 / AMD Radeon HD 6630 graphics / Blu-ray drives. WiDi 2.0, (draadloos 1080p content streamen)

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/extcontent/messages_normal/08385760.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Greatsword op 22-02-2011 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer over de S
http://www.techpowerup.co...O-S-Series-Notebooks.html

En jemig, je kan wel zien waar ze de inspiratie vandaan halen...
Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/img/11-02-22/94c_thm.jpg

Zonder dat vaio logo zou ik zweren dat ik een mac voor me had.

De C lijkt mij een vervanger voor de budget E. Wellicht door alle negatieve publiciteit.

L serie
C serie, alleen 14" lijkt het.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2011 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Laatst online: 09-09 12:30
Destianto schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 11:39:
- Nieuwe F serie launched in de UK vanaf einde van de maand voor £1800 ~ € 2150,-

- Nieuse S serie vanaf eind maart:

i5-2410M / 1366 x 768 / 500GB / 4GB / optional VAIO "everywair" 3G, a Radeon HD 6470M GPU

- Nieuwe L serie vanaf eind Mei

i7 or i5 processor / 24-inch Full HD / Touchscreen / / Blu-ray / S-Force Front Surround 3D /Bluetooth - USB 3.0

en schijnbaar ook een C serie:

14-inch / 15.5-inch / Sandy Bridge i5 / AMD Radeon HD 6630 graphics / Blu-ray drives. WiDi 2.0, (draadloos 1080p content streamen)

[afbeelding]
Cool, is er ook wat bekend van het scherm van de nieuwe S?

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Screen Type : VAIO Display Plus
Diagonal Size: 13.3
Aspect Ratio: 16:9
Resolution: WXGA (1366 x 768)
Max External:1920 x 1200

Op notebooks voor entertainment biedt VAIO Display Plus antireflectie en bredere kijkhoeken.

Op professionele VAIO-notebooks voorziet VAIO Display Premium u van extreme helderheid en een hoge kleurverzadiging.

De S serie wordt dus als entertainment gezien, maar de zakelijkere Z serie is wel proffesioneel ( Premium )

[ Voor 59% gewijzigd door Greatsword op 23-02-2011 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ligt het aan mij of oogt de nieuwe F een stuk goedkoper, het mooie stijlvolle strakke design lijkt wel te zijn afgedankt voor een plastic-achtig, vingerafdruk gevoelige Gaming Laptop.

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/extcontent/messages_normal/08435145.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diegene die heeft bedacht dat er high-gloss tussen de toetsen moet komen mag van mij per direct de zak krijgen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juancho schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:04:
[...]

Discovery,

Ik herken mezelf wel in jouw reaacties. Ik heb ook ruim een jaar gewacht zo ongeveer. Maar geloof me, een laptop is nooit helemaal perfect. De één heeft dit, de ander weer dat. Ik ben erachter gekomen dat je gewoon moet gaan voor datgene wat het best bij jou past. De eventuele minpuntjes moet je dan maar accepteren.

Om eerlijk te zijn was ik bijv. ook wat angstig om de F13X Premium te bestellen gezien de piep. Maar nu ik er bijna een week op werk valt me het juist reuze mee. Ik had een duidelijke scherpe piep verwacht maar het is juist erg zacht en valt niet op als je een muziekje aan hebt of de tv aan staat. Ik vind het ook geen echte pieptoon overigens en komt puur uit de fan.

Je kunt daar enorm de nadruk op gaan leggen maar dan vind ik dat je de laptop verder te kort doet. want geloof me, het is werkelijk een pracht van een exemplaar, je haalt echt iets in huis. Bovendien zijn de specs ook geweldig. Je betaalt wat meer dan bijv. een Studio 15, maar krijgt er ook veel voor terug. Als je een beetje gevoelig bent voor dit soort dingen dan kun je gerust zijn want ik ben echt super enthousiast over de Vaio.

Zal dit weekend wat foto's maken.....
Hmm beetje oud mss, maar toch.

De geluidsproblemen met de vaio wn hier nauwkeurig beschreven: http://forum.notebookreview.com/7161797-post3144.html

Ik heb ook de F13X van sonystyle, en heb piep-probleem nr.1 in die lijst. Vind het uitermate irritant. Vermoedelijk heeft niet ieder Vaio dit probleem met dezelfde sterkte, ttz de ene piept mibder luid dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Na veel overwegingen heb ik mijn vaio toch maar te koop gezet, gaat om een F11Z1E, zonder piep met backlit keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
UPS heeft mijn Vaio vanmiddag teruggebracht. Sony heeft er een nieuwe bios versie opgezet en een system restore gedaan.

Wat volledig pointless was.

Binnen drie kwartier hing hij weer vast. Gevalletje "oh hij boot naar windows dus stuur hem maar weer terug" ofzo, gok ik. Daar ben je dan dus al twee dagen voor thuisgebleven. Nu moet ik weer gaan wachten op een of andere callback die daarna pas weer een nieuwe pickup kan gaan schedulen. Klotezooi. :|

Update: woensdag komen ze hem weer ophalen. Het vreemde is dat hij sinds die eerste freeze nu al wel ruim 9 uur up is. Wellicht heeft de schoonmaakactie (ze zullen de stofzuiger er wel doorheen gehaald hebben) de problemen verminderd. Ik vertrouw het in ieder geval nog niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Jheroun op 26-02-2011 00:34 . Reden: meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Destianto schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 09:49:
Screen Type : VAIO Display Plus
Diagonal Size: 13.3
Aspect Ratio: 16:9
Resolution: WXGA (1366 x 768)
Max External:1920 x 1200

Op notebooks voor entertainment biedt VAIO Display Plus antireflectie en bredere kijkhoeken.

Op professionele VAIO-notebooks voorziet VAIO Display Premium u van extreme helderheid en een hoge kleurverzadiging.

De S serie wordt dus als entertainment gezien, maar de zakelijkere Z serie is wel proffesioneel ( Premium )
Komt er dan ook een nieuwe Z-serie of een update?

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonneschijn
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-08 13:34
Hoi,

Mijn Vaio F13X is 3 weken weg geweest ivm de hoge pieptoon en zeer luidruchtige fan. Het moederbord is vervangen en er is een update van de bios gedaan. Nu heb ik echter het volgende probleem.

Ik heb de laptop zo ingesteld dat hij in sluimerstand gaat als de deksel dicht gaat. Gisteren rond middernacht de laptop dicht gedaan. Accu was 100% vol. Vanmorgen om 11 uur helemaal leeg....

Iemand anders dezelfde ervaring? Oplossing? Ik kan op internet niet zo snel iets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het bekende battery drain probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste F21 is opgedoken in de pricewatch:
pricewatch: Sony Vaio VPCF21Z1E/BI

Hij is wel erg duur, ik mag hopen dat dat inclusief 3d scherm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:03

Sick Nick

Drop the top!

Dat is het 3d model ja, zit ook 1 bril bij (zijn dezelfde brillen die je voor de 3d bravia's nodig hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
  • Laatst online: 03-07 20:18
sorry maar...

zijn er nu echt geen mensen die echt PROBLEMEN ondervinden met nvidiadrivers???

http://genesis.sony-europ..._H&df=on%20support%20vaio enkel de geen van deze site blijken GOED te werken.

De nieuwste VERDE drivers blijven dezelfde problemen bij me geven. zwarte flikkers tijdens gamen!!!!

ECHT rete irritant. er is maar 1 manier om deze te ontwijken, en dat is op ACCU gamen. maar zoals iedereen hier weet met een f-serie is dit niet langer dan 30 minuten vol te houden!

iemand raad? iemand bekend met dit probleem (ik weet dat al 1 iemand vorige 2 maanden hier bevestiging in gaf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:05
Heb hetzelfde probleem ook sporadisch, zou eens moeten testen of het met een andere adapter beter loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
ik word er een beetje pissig van.

Ik heb al vele nieuwe drivers uitgeprobeerd. geen enkele lijkt deftig te werken.
laptopvideo2go hetzelfde verhaal (wss gwn dezelfde drivers :D )

Ik weet echt niet aan wat het ligt. het is gwn gek dat het aan de adapter kan liggen? want je zou verwachten dat een batterij nu net te weinig power zou leveren. energiebeheer heeft geen invloed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De batterij kan een stuk meer dan 200w leveren, een adapter houd erbij op bij, wat, 120?

Julie weten het vast al, maar de xps 16 had precies dezelfde problemen, ervanuitgaande dat het inderdaad aan de adapter ligt. En daar was destijds flink wat ophef over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonneschijn
zonneschijn schreef op zondag 27 februari 2011 @ 11:41:
Hoi,

Mijn Vaio F13X is 3 weken weg geweest ivm de hoge pieptoon en zeer luidruchtige fan. Het moederbord is vervangen en er is een update van de bios gedaan. Nu heb ik echter het volgende probleem.

Ik heb de laptop zo ingesteld dat hij in sluimerstand gaat als de deksel dicht gaat. Gisteren rond middernacht de laptop dicht gedaan. Accu was 100% vol. Vanmorgen om 11 uur helemaal leeg....

Iemand anders dezelfde ervaring? Oplossing? Ik kan op internet niet zo snel iets vinden.
Ik heb de oorzaak van het probleem gevonden. Het blijkt dat de Vaio een probleem heeft met de 'deksel dicht' actie. Wanneer ik laptop in sluimerstand laat gaan bij het drukken op de aan/uit knop werkt het wel 8)7 De accu verliest dan ongeveer 5 à10% van zijn lading in 20 uur. De ene sluimerstand is blijkbaar de andere niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonneschijn schreef op zondag 27 februari 2011 @ 11:41:
Hoi,

zonneschijn, was de piep die nu blijkbaar verholpen is deze onder nr.1 op volgende lijst?: http://forum.notebookreview.com/7161797-post3144.html Er zijn ook audioclips bijgevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 10:40:
De batterij kan een stuk meer dan 200w leveren, een adapter houd erbij op bij, wat, 120?

Julie weten het vast al, maar de xps 16 had precies dezelfde problemen, ervanuitgaande dat het inderdaad aan de adapter ligt. En daar was destijds flink wat ophef over.
Wat moet ik nu doen? ik heb gezien dat elke f1 serie dezelfde adapter heeft. 19.5 Volt. vindt zelf niets terug over het Wattage.

:( ik wil dat mijn laptop deftig werkt, zonder die shitproblemen met gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Watt = voltage * ampere ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
ik zie op mijn adapter volgende staan:

input 100-240V ~1.5A
output 19.5V = 4.7 A (dit zou een 90 Watt adapter zijn)

maar als ik nu hier kijk: http://www.sony.be/lang/n...6#pageType=TechnicalSpecs

zie ik dat ze er nu verkopen met 6.2 A... dat zou overeenkomen met 120 Watt

Dus als er eens iemand met een F11 (i7core) eens wil kijken hoeveel A hij heeft. kan ik evengoed een nieuwe adapter kopen, in de hoop dat mijn gpu probleem opgelost is?

juiste denkrichting? of zou een 120W adapter mijn systeem naar de klote helpen

[ Voor 15% gewijzigd door vochtige op 01-03-2011 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is 90W...

Ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat 90w NIET genoeg is om een scherm(=6w), i7(54w), en gpu(=20w?) onder full load te bekrachtigen. Dat word bellen met sony...

Voor de duidelijkheid, de xps 16 had hetzelfde probleem, op de accu ging alles goed, maar op de netstroom ging de boel na een tijd throttelen omdat het bios detecteerde dat er niet genoeg prik is. Met een 135w adapter was dat probleem opgelost.

Ik zie op de notebookcheck pagina dat hij tot 120w piekstroom gaat, 90w kan dus nooit genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 22:05
vochtige schreef op maandag 28 februari 2011 @ 23:55:
[...]
Dus als er eens iemand met een F11 (i7core) eens wil kijken hoeveel A hij heeft. kan ik evengoed een nieuwe adapter kopen, in de hoop dat mijn gpu probleem opgelost is?
Met alleen een adapter die meer strook levert ben je er nog niet. Het BIOS moet ook toestaan dat je laptop meer mag gebruiken dan het nu ingestelde max.

Bij de Dell XPS 16 en Studio 17 kregen gebruikers die last hadden van 'throttling' naast een nieuwe voeding (130W ipv de meegeleverde 90W voor de Studio 17) ook een aangepast bios, wat toestond dat er meer dan 90W stroom gebruikt wordt.

Wanneer je op de accu draait heb je waarschijnlijk geen last van GPU throttling omdat de F-serie zo is afgeregeld dat wanneer de laptop op accu loopt de CPU op een lagere snelheid loopt (ik meen 1Ghz).

Tenminste; dat was zo bij het uitkomen van de F11 vorig jaar, ik weet niet of dat ondertussen via een BIOS update al is aangepast.

edit: Oh, zitten we weer te dubbel-posten.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
ik ben benieuwd. nu net een mailtje gestuurd. naar het schijnt een kut klantendienst??

overlaatst medion een mailtje gestuurd. waren zelfs niet zo vriendelijk om terug te mailen.

[ Voor 35% gewijzigd door vochtige op 01-03-2011 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Ik wil je niet ontmoedigen, maar Dell begon pas te reageren begin vorig jaar, toen je bij elke google zoekopdracht met 'XPS 16' terecht kwam bij klachten over throttling op het notebookreview forum..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
Had ik maar een 'vriend' die een vaio had in de buurt van turnhout. en die een 120W adapter had :(
wist ik meteen of het daar aan lag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Amai, een vage kennis die zot genoeg is om de adapter uit te lenen volstaat ook!

maar helaas heb ik niet de voeding die je zoekt.. :[

[ Voor 25% gewijzigd door guapper op 01-03-2011 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonneschijn
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 22:32:
[...]

zonneschijn, was de piep die nu blijkbaar verholpen is deze onder nr.1 op volgende lijst?: http://forum.notebookreview.com/7161797-post3144.html Er zijn ook audioclips bijgevoegd.
Nee, de piep is niet weg, misschien iets minder maar zeker niet weg. Ik twijfel nog steeds wat ik met de laptop zal doen. Het scherm is goed, fijn toetsenbord, maar helaas die piep en de fan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
  • Laatst online: 29-08 21:12
ik zie op mijn adapter volgende staan:

input 100-240V ~1.5A
output 19.5V = 4.7 A (dit zou een 90 Watt adapter zijn)

maar als ik nu hier kijk: http://www.sony.be/lang/n...6#pageType=TechnicalSpecs

zie ik dat ze er nu verkopen met 6.2 A... dat zou overeenkomen met 120 Watt

Potverdju, ik heb soms (eigenlijk heel weinig) last van die zwarte flikkers, maar nu je het zegt heb ik ook eens gekeken naar de output spanning en stroom en daar staat net hetzelfde als bij jou. Ik heb wel maar een F11M dus met de i5, heeft den deze minder vermogen nodig?

PSN: Wippie1880

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonneschijn schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 08:50:
[...]

Nee, de piep is niet weg, misschien iets minder maar zeker niet weg. Ik twijfel nog steeds wat ik met de laptop zal doen. Het scherm is goed, fijn toetsenbord, maar helaas die piep en de fan....
Haha heb net hetzelfde probleem, vind de laptop top, vooral wat betreft display en keyboard. Maar die piep!

Heb hem nu 2 weken. Ik denk dat hem binnensturen voor reparatie of zelfs omwisselen geen zin heeft. Meerdere mensen hebben dit gedaan en de piep verdwijnt niet. Denk je dat ze bij jou de fan samen met moederbord vervangen hebben?

Ik overweeg de vaio toch te houden en zelf te experimenteren met de fan/lagering om het probleem verholpen te krijgen. Er is immers geen andere laptop die voldoet aan mijn eisen, nl. mat hd-scherm en enige graf.power voor acceptabele prijs.

Dank voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonneschijn
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 09:28:
[...]

Haha heb net hetzelfde probleem, vind de laptop top, vooral wat betreft display en keyboard. Maar die piep!

Heb hem nu 2 weken. Ik denk dat hem binnensturen voor reparatie of zelfs omwisselen geen zin heeft. Meerdere mensen hebben dit gedaan en de piep verdwijnt niet. Denk je dat ze bij jou de fan samen met moederbord vervangen hebben?

Ik overweeg de vaio toch te houden en zelf te experimenteren met de fan/lagering om het probleem verholpen te krijgen. Er is immers geen andere laptop die voldoet aan mijn eisen, nl. mat hd-scherm en enige graf.power voor acceptabele prijs.

Dank voor de info.
Volgens Sony hebben ze het moederbord vervangen en een BIOS update gedaan. Wat er mis was met het moederbord vermelden ze niet, en wat de BIOS upgrade doet ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online

Ik heb een F11Z1E (die nu weer staat te wachten op een pickup wegens rare freezes) en daarbij zat een 120W adapter. Ik heb er nog één bijgekocht zodat ik in huis niet steeds die adapter heen en weer hoefde te slepen en dat is er één van Trust geworden, ook 120W. Die doet het ook prima.

Een zwaardere voeding sloopt an sich niks, de adapter kan 120W vermogen leveren als de apparatuur die je eraan hangt daar om gaat vragen. Als de laptop om een of andere vreemde reden meer vermogen gaat vragen dan hij kan verwerken (qua warmte ofzo) behoort hij gewoon uit te gaan. Wellicht dat je wel wat gedoe met garantie kan krijgen enzo dan. Mail de helpdesk zou ik zeggen. Ik heb de afgelopen weken uitgebreid contact met ze gehad en werd daarbij steeds snel en correct geholpen. Dat mijn probleem nog niet weg is komt vooral door de reparatiedienst die te snel heeft geconcludeerd dat het ding weer werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 09:28:
Ik ken er een stuk of 4 hoor
Jef Delathouwer schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 09:09:
[...]

Potverdju, ik heb soms (eigenlijk heel weinig) last van die zwarte flikkers, maar nu je het zegt heb ik ook eens gekeken naar de output spanning en stroom en daar staat net hetzelfde als bij jou. Ik heb wel maar een F11M dus met de i5, heeft den deze minder vermogen nodig?
Ja, de i7 is zo ongeveer de meest hongerige processor die je kan krijgen, de i5 zuipt zo 15w minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Wat dalen de waarde's van duurdere laptops toch altijd weer snel. Moet schijnbaar genoegen nemen met 850 euro voor een F11Z1E, en dat terwijl ik er extra's bij geef, backlit keyboard / Windows 7 Ulitmate / Sleeve en geen last heb van de Piep.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
deze middag mail aangekregen van sony. Telefonisch contact met Sony gemaakt. Vallen terug naar hun suported drivers van hun site.

Een zwaardere voeding zou mss mijn systeem naar de klote kunnen helpen.

gaf me de tip om bij opstartprogramma's isbm utilty eens uit te schakelen. dit zou controleren hoe de power verdeeld wordt. wordt wel afgeraden omdat dit programma er net voor zorgt dat mijn accu niet overladen wordt. staat dit proc uit, dan staat er geen rem meer op de accu.

aangezien ik nog 1 jaar garantie heb, ga ik die dingen volgend jaar maar eens uitproberen.

is het larie dat een zwaardere adapter mijn systeem kan verkloten? of is het effectief zo? wel gek dat de opvolgers van de vpcf11m1e allemaal een 150W adapter meekrijgen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vochtige schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 12:39:
deze middag mail aangekregen van sony. Telefonisch contact met Sony gemaakt. Vallen terug naar hun suported drivers van hun site.

Een zwaardere voeding zou mss mijn systeem naar de klote kunnen helpen.

gaf me de tip om bij opstartprogramma's isbm utilty eens uit te schakelen. dit zou controleren hoe de power verdeeld wordt. wordt wel afgeraden omdat dit programma er net voor zorgt dat mijn accu niet overladen wordt. staat dit proc uit, dan staat er geen rem meer op de accu.
Wat is dat voor onzin? Je hebt heus geen vaag sony programma nodig om te voorkomen dat de accu overlaad ;)
aangezien ik nog 1 jaar garantie heb, ga ik die dingen volgend jaar maar eens uitproberen.

is het larie dat een zwaardere adapter mijn systeem kan verkloten? of is het effectief zo? wel gek dat de opvolgers van de vpcf11m1e allemaal een 150W adapter meekrijgen?!
Een zwaardere accu kan je systeem niet verkloten, een lichtere accu wel (maar alleen als het bios de lichtere accu niet als zodanig herkent).

Niets aan het handje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
Jef Delathouwer schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 09:09:
[...]

ik heb ook een i5 hoor!! zelfde laptop. maar ik zoek mensen met een i7 (want daar ben ik zo goed als zeker van dat zij een zwaardere adapter hebben!)

Ik vind het een beetje stom om een 6.2A adapter te gaan kopen op de sony site, enkel en alleen voor die nvidiadrivers te kunnen laten werken.

Zijn er hier mensen met een i5 f12 of f13?? kunnen zij eens kijken op hun adapter om te kijken hoeveel Ampere deze kan leveren? Als jullie effectief meer ampere hebben dan 4.7, dan ga ik gwn een zwaardere adapter kopen OF iemand zoeken in de buurt met een Vaio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonneschijn
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 12:07:
[...]

[...]
Darkstone, welke zijn dat, kun je ze eens noemen?

Offtopic:
Ik zie dat je op meer fora aktief bent, wat is een goed forum voor de dell XPS laptops? Ik heb misschien interesse in een XPS 17 MLK, full HD, i5 sandy bridge, etc. Of zou die slechter zijn dan de Vaio F13X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooruit:

Edit: wacht, ik las over het woordje "mat" heen, maar om deze post nu weg te halen... De laatste optie is alsnog geschrikt als je de matte versie van dat scherm besteld, of de 15" B156HW01 v4 (ook mat)
  1. XPS 15, een beter scherm als in de F1. Maar is "slechts" 15,6". Krijgt bij de sandy bridge update een backlit clicket toetsenbord (ja, ook in de EU)
  2. XPS 17 met 3d scherm, ongeveer €600 goedkoper dan pricewatch: Sony Vaio VPCF21Z1E/BI, maar dan met betere gpu en standaard backlit toetsenbord (ik weet niet of de F21 dat ook gaat krijgen). Schermkwaliteit is nog onbekend, al verwacht ik niet dat ze voor €265 een rukscherm gaan leveren...
  3. De F lijn, natuurlijk
  4. MBP, maar dat is vast buiten je budget..
  5. En natuurlijk de pricewatch: Asus N73SV-TZ094V zodra hij leverbaar is, schermkwaliteit onbekend (maar ik verwacht niet veel, de 15" had ook al het slechtste full-hd scherm wat er te krijgen is)
  6. En als laatste optie: een willekeurig model uit de pricewatch en vervolgens voor $150 een B173HW01 v4 bestellen met dezelfde kwaliteit als het scherm van de xps 15. Deze methode word veelvuldig toegepast op de xps 17
1 Weet ik nog niet zeker, maar de US versie heeft een 72% color gamut schermpje t.o.v. 75% van de macbooks en 95% in de xps 15. Weet iemand een bron die het tegendeel bewijst? Sony beweert wel 100% aRGB op de website, wat uit zou moeten komen op >100% NTSC, wat alleen mogelijk is met een RGBled scherm :F. En zoals we allemaal weten zijn er maar 3 RGBled schermen verkrijgbaar: xps 16, en 2 IPS schermen uit de elitebook reeks.
zonneschijn schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:58:
Offtopic:
Ik zie dat je op meer fora aktief bent, wat is een goed forum voor de dell XPS laptops? Ik heb misschien interesse in een XPS 17 MLK, full HD, i5 sandy bridge, etc. Of zou die slechter zijn dan de Vaio F13X?
offtopic:
Ik ben alleen hier echt actief, en op notebookreview af en toe om wat nieuws te zoeken, maar daar post ik bijna nooit.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2011 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:10:
Vooruit:

Edit: wacht, ik las over het woordje "mat" heen, maar om deze post nu weg te halen... De laatste optie is alsnog geschrikt als je de matte versie van dat scherm besteld, of de 15" B156HW01 v4 (ook mat)

[list=1]
• XPS 15, een beter scherm als in de F1. Maar is "slechts" 15,6". Krijgt bij de sandy bridge update een backlit clicket toetsenbord (ja, ook in de EU)

De xps 15 is glossy toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, en de rest in die lijst behalve de MBP en F ook. Een aftermarket paneel is niet eens zo'n slecht idee aangezien je dan echt gigantisch veel bespaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:32
vochtige schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:10:
[...]

ik heb ook een i5 hoor!! zelfde laptop. maar ik zoek mensen met een i7 (want daar ben ik zo goed als zeker van dat zij een zwaardere adapter hebben!)

Ik vind het een beetje stom om een 6.2A adapter te gaan kopen op de sony site, enkel en alleen voor die nvidiadrivers te kunnen laten werken.

Zijn er hier mensen met een i5 f12 of f13?? kunnen zij eens kijken op hun adapter om te kijken hoeveel Ampere deze kan leveren? Als jullie effectief meer ampere hebben dan 4.7, dan ga ik gwn een zwaardere adapter kopen OF iemand zoeken in de buurt met een Vaio
Hier een F13M bezitter met i5 560, ik heb er een 19,5V - 4.7A adapter bij gekregen. Nu moet ik zeggen dat het zwaarste programma dat ik gedraaid heb was 3DMark en dat verliep prima, de score was vergelijkbaar met benchmarks.

Als ik binnenkort ga 3D modelleren en 'zware' games ga spelen zal ik melden of ik problemen krijg. Met 30 minuten Bulletstorm tot nu toe ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrozijn
  • Laatst online: 16:17
[...]

Ik ben een eigenaar van een F13V (vergelijkbaar met de F13M, maar dan configureerbaar bij Sony).
Ik heb ook de 19.5 V / 4,7 A adapter.
Ik gebruik hem met name voor virtualisatie, office, internetten en als media speler.
Ik heb ook geen problemen gehad, maar de gebruikte applicaties zijn niet zwaar voor het video gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Destianto schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 12:13:
Wat dalen de waarde's van duurdere laptops toch altijd weer snel. Moet schijnbaar genoegen nemen met 850 euro voor een F11Z1E, en dat terwijl ik er extra's bij geef, backlit keyboard / Windows 7 Ulitmate / Sleeve en geen last heb van de Piep.....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2011 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonneschijn schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 10:26:
[...]

Volgens Sony hebben ze het moederbord vervangen en een BIOS update gedaan. Wat er mis was met het moederbord vermelden ze niet, en wat de BIOS upgrade doet ook niet.
Niks volgens mij, deze ingrepen zijn om een ander soort vaio-noise te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonneschijn
[...]

Mijn F13X (configureerbare F13Z met i7) heeft een 19.5V- 6.2 A adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
Lightning89 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:53:
[...]

Hier een F13M bezitter met i5 560, ik heb er een 19,5V - 4.7A adapter bij gekregen. Nu moet ik zeggen dat het zwaarste programma dat ik gedraaid heb was 3DMark en dat verliep prima, de score was vergelijkbaar met benchmarks.

Als ik binnenkort ga 3D modelleren en 'zware' games ga spelen zal ik melden of ik problemen krijg. Met 30 minuten Bulletstorm tot nu toe ging prima.
bedankt iedereen trouwens voor de reacties!

Heb je met die 30 minuten bulletstorm gebruik gemaakt van de sony nvidia drivers, of de aller nieuwste?
moest dat nu niet zijn, wil je dat voor mij eens uitproberen de volgende keer dat je 40 minuten tijd hebt voor bulletstorm?

merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2011 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 12:07:
[...]

azo? Zeg eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier? Verwijderd in "[Ervaringen] Het Sony Vaio F1x-series to..."

Zoals ik al zei, ik las over het woordje "mat" heen, maar voor de echte tweaker is er wel een goedkope optie beschikbaar: een willekeurige 17" plus een aftermarket scherm voor ongeveer 100 pond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
vochtige schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:45:
[...]

bedankt iedereen trouwens voor de reacties!

Heb je met die 30 minuten bulletstorm gebruik gemaakt van de sony nvidia drivers, of de aller nieuwste?
moest dat nu niet zijn, wil je dat voor mij eens uitproberen de volgende keer dat je 40 minuten tijd hebt voor bulletstorm?

merci
De allernieuwste drivers.

Iemand die mij kan helpen, heb na een vaag virus die bsod's genereerde nu dit verholpen. Ik vermoed dat er ergens nog iets zit maar MBAM, hitman, mcafee, tdsskiller geven niks meer aan. Afijn volgende probleem:

Sinds 3 dagen krijg ik rond 30min of een uurtje elke keer een BSOD met de melding: Bad_Pool_header
Ik heb al 2 weken NIKS geinstalleerd. Alleen SP1 die mislukte, ik heb toen naar een vorige staat hersteld. Maar als ik nu SP1 installeer gebeurd er niks, elke keer foutmelding.

Iemand enig idee hoe ik de BSOD verhelp?? (Google zegt dat ik verkeerde drivers heb, deze zijn al sinds het begin hetzeflde dus lijkt me uitgesloten)

W7 HP 64bit op een Sony F13M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Hoe slecht is zo'n F13 nu? ik hoor hier veel mensen klagen over gezoem en gewine (ja dat is nieuw nederlansch ;) ), maar zoals gewoonlijk hoor je niemand als het wel goed gaat. Hebben alle F's dit probleem of is het iets wat maar sporadisch voorkomt, maar waar veel mensen over klagen.

De Vaio F is wat mij betreft nog steeds een alternatief voor de dell xps 15 omdat de F wel een mat scherm heeft (hetzelfde als de xps 15 als ik me niet vergis?). Een mat scherm zou voordelen moeten hebben voor fotobewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst fink geblunderd met het overnemen van coordinaten uit notebookcheck:
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 20:41:
Ik heb flink geblunderd bij het overnemen van de coordinaten uit het notebookcheck artikel, de juite color gamut is niet 72%, maar 85% van NTSC. Wat neerkomt op een B+RG paneel.
Dit is nog steeds een heel eind van de -geclaimde- 100% aRGB vandaan.
[...]
ofwel: hetzelfde type paneel als in de xps 15 (opmerkelijk, aangezien we dachten dat AUO de enige was die dergelijke panelen maakt), deze weet echter wel een hogere gamut te halen van 95%.
En voor de mensen die het nog niet weten: een hogere gamut dan 72% heeft enkel zin als je in het bezit bent van calibriatieapparatuur. Ander zijn de kleuren feller dan de bedoeling is (al zeg je daar natuurlijk geen nee tegen :P Voor drukwerk is dat wel een probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Lightning89 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 19:07:
[...]

De allernieuwste drivers.

Iemand die mij kan helpen, heb na een vaag virus die bsod's genereerde nu dit verholpen. Ik vermoed dat er ergens nog iets zit maar MBAM, hitman, mcafee, tdsskiller geven niks meer aan. Afijn volgende probleem:

Sinds 3 dagen krijg ik rond 30min of een uurtje elke keer een BSOD met de melding: Bad_Pool_header
Ik heb al 2 weken NIKS geinstalleerd. Alleen SP1 die mislukte, ik heb toen naar een vorige staat hersteld. Maar als ik nu SP1 installeer gebeurd er niks, elke keer foutmelding.

Iemand enig idee hoe ik de BSOD verhelp?? (Google zegt dat ik verkeerde drivers heb, deze zijn al sinds het begin hetzeflde dus lijkt me uitgesloten)

W7 HP 64bit op een Sony F13M
SP1 nu wel kunnen installeren (nadat ik hem los had gedownload), dit hoort helemaal niet in deze topic dus ik zal verder kijken in softe goederen

Over het Accu performance vs Netvoeding Performance heb ik snel even gekeken wat 3DMark Vantage doet:
Accu= P3666 (CPU=11708 GPU=2983)
Netvoeding= P3768 (CPU=17428 GPU=2982)

Oftewel: de CPU wordt op de accu gelimiteerd.

Windows Performance Index wilt niet draaien zonder netvoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
ik had alle PMB updates niet doorgevoerd.

zou dit iets te maken hebben met de nivida drivers? deze zouden iets met video bewerking te maken hebben?

grote edit: alle vaio updates zijn toegepast. nvidia probleem blijft zich voor doen! kzal er maar mee leren leven.

het ISBM exe ding uit of aan. maakt geen verschil

[ Voor 36% gewijzigd door vochtige op 03-03-2011 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanmil schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 19:56:
Hoe slecht is zo'n F13 nu? ik hoor hier veel mensen klagen over gezoem en gewine (ja dat is nieuw nederlansch ;) ), maar zoals gewoonlijk hoor je niemand als het wel goed gaat. Hebben alle F's dit probleem of is het iets wat maar sporadisch voorkomt, maar waar veel mensen over klagen.

De Vaio F is wat mij betreft nog steeds een alternatief voor de dell xps 15 omdat de F wel een mat scherm heeft (hetzelfde als de xps 15 als ik me niet vergis?). Een mat scherm zou voordelen moeten hebben voor fotobewerking.
Ik heb een F13 en die maakt soms het veel beschreven geluid maar het is alleen te horen in een erg stille omgeving. Overigens is het maar af en toe en in mijn geval zeker niet constant. Wel hoor je de fan goed als de laptop wat zwaarder belast wordt maar dat lijkt me normaal. Vergeleken met mijn HP TX25 tablet PC is de Sony fluisterstil ;)

Het scherm is inderdaad super voor fotobewerking, voor mij de reden van aanschaf van deze laptop. En ik heb er absoluut geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Ik vraag me intussen wel af wanneer de nieuwe Vaio F modellen worden geïntroduceerd door Sony, ik weet dat er inmiddels één model gaat worden / geleverd wordt, maar ik neem aan dat er ook modellen komen op Sandy Bridge zonder het 3D scherm... zeker als de oudere F13's niet meer geleverd worden door zo ongeveer álle webshops...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik denk niet dat de nieuwe F21 zodanig configureerbaar zal worden dat hij ook zonder 3D word geleverd, Het design is juist Futuristisch, en het zou daarom erg tegenstrijdig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Lijkt me wel, anders prijst Sony zich op deze manier compleet uit de markt. Als je één nieuw type introduceert en er een stuk of zes staakt (zie de website voor alle F13's), dan lijkt me dat een behoorlijke vernietiging van je reputatie/markt.

Dus ik verwacht zeker nog wel een aantal nieuwe modellen, zónder een 3D scherm, want dat is voorlopig nog een niche markt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik betwijfel of dit nieuwe type F21 succesvol verkocht wordt. Ik kan me voorstellen dat de " gamers " het wel aantrekkelijk vinden aangezien hij ook erg oogt als een gaming laptop. Maar denk niet dat veel mensen ervoor kiezen om deze laptop aan te schaffen zonder de 3D optie.

Misschien kunnen ze de huidige lijn voortzetten met F14 en betere specs.

Vooralsnog is de belangrijkste vraag nog niet beantwoord. zijn de problemen verholpen / piep en fan.

--Ik heb gisteren uiteindelijk afscheid genomen van mij F11Z1E.--

[ Voor 31% gewijzigd door Greatsword op 04-03-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat moet een gamer met een GT540m?

Die kaart moet met 3d erbij meer pixels aansturen dan op een 2560*1600 scherm, dat houd zo'n kaartje echt niet vol.

Los daarvan, de F is niet de enige laptop met 3d, er zijn er nu 2 met SB en dat aantal zal nog stijgen. Ik denk niet dat ik de nieuwe F vaak ga aanraken op dit forum als hij niet configureerbaar blijkt: de prijs is simpelweg te hoog, de concurrentie is 1/3e goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Nog een flop dus, een game achtig design laptop met ondersteuning van 3D maar een brakke videokaart. Had me niet er nog niet eens in verdiept. Ik sluit me erbij aan Darkstone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 540m is simpelweg een hoger geclockte versie van de 425m, niet veel bijzonders dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit bij jullie het beeldscherm ook een beetje "losjes" in de behuizing? Bij mij zit er, met name aan de bovenkant, toch wel aardig wat speling in vergeleken met mijn Asus eeepc en oude HP laptop, waar het scherm gewoon vast zat aan de behuizing.

Het fluitende geluid van de fan is bij mij overigens al een paar weken volledig verdwenen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2011 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik heb nooit last gehad van het geen wat je beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 13:53
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 12:18:
Zit bij jullie het beeldscherm ook een beetje "losjes" in de behuizing? Bij mij zit er, met name aan de bovenkant, toch wel aardig wat speling in vergeleken met mijn Asus eeepc en oude HP laptop, waar het scherm gewoon vast zat aan de behuizing.

Het fluitende geluid van de fan is bij mij overigens al een paar weken volledig verdwenen.
Heb ik last van sinds de reparatie. Kwam terug en merkte het meteen (scherm vervangen). Maar gene klacht over ingediend want hij werkt gewoon goed. En heb er geen last van.

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog een review:
http://www.notebookcheck....FHD-Notebook.49197.0.html

Ik snap overigens niet dat ze zoveel sony reviews maken van dezelfde modellen, dit is al de 4e F...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:59:
En nog een review:

Ik snap overigens niet dat ze zoveel sony reviews maken van dezelfde modellen, dit is al de 4e F...
Van dit model snap ik het wel. Deze heeft wel een toegevoegde waarde door ander scherm etc, maar drie keer de F1x Z-versie is inderdaad wat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ondertussen heb ik mijn VPCF11Z1E net iets meer dan een jaar in bezit.
vooralsnog vrij positief over deze laptop,
op een paar puntjes na:
- de rubberen polssteunen komen los, eens kijken hoe ik deze terug kan bevestigen want dit is geen zicht nu
- standaard harde schijf schiet toch tekort, denk eraan om deze te vervangen door een SSD, maar zoveel keuze maakt het niet makkelijk
- gisteren schrok ik me rot, toen ik een knarsend metaal achtig geluid hoorde
ga zometeen eens wat utilities loslaten op de harde schijf

had toen voor deze laptop gekozen omwille van resolutie scherm, geheugen en cpu.
dit is mijn werklaptop waar ik dus vrij veel virtuele machines op draai om nieuwe produkten te demo-en.

iemand een ideetje voor de losse polssteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:59:
En nog een review:

Sponsor deal misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 18:35:
[...]

Van dit model snap ik het wel. Deze heeft wel een toegevoegde waarde door ander scherm etc, maar drie keer de F1x Z-versie is inderdaad wat overdreven.
Toegevoegde waarde? Dit reflecterende scherm is inferieur aan de matte versie.
Jammer genoeg geen verandering op gebied intermittante fan-whistle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 12:18:

Bedoel je het intermittante piep-geluid nr.1 op volgende lijst?: http://forum.notebookreview.com/7161797-post3144.html

Hoelang heb je je vaio dan al in dienst?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2011 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maracuja schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 13:38:
Mijn VAIO F11Z1E/BI had last van gefluit inderdaad. Saturn zegt dat ze bij de ingang hebben staan dat je bij aankoop akkoord gaat met de Saturnvoorwaarden. Als je die online naleest staat er dat notebooks e.d. niet omgeruild mogen worden (nieuwe/geld terug) en dat je in geval van gebreken maar direct contact op moet nemen met de fabrikant. Dit dus gedaan. Kwamen hem netjes ophalen en terugbrengen, was ik zeer over te spreken. Een shieldingpad en fan vervangen probeerde het geluid alleen te verdoezelen, wat er nog altijd was.

Ik heb dit meteen gemeld, wist dat anderen hun geld retour hadden gekregen en drong daar dus dan ook op aan, ik was immers zwaar teleurgesteld (ok, en wist inmiddels dat er een F12Z aankwam). Maar ze hapten niet. Het enige wat ze konden aanbieden was nogmaals repareren. Dus ja, veel zin om ermee te leven had ik niet, dus dan dát maar. Maar voor een week geen bericht terug, dit terwijl eerdere communicatie straight-forward en aangenaam verliep. Dus ik mailen "Hallo? Waar wachten we nu op?", moest ik maar bellen zeiden ze. Dus ik bellen. Nam er zo'n Belgisch manpersoon op. Mijn verhaal aangehoord. "Ja", zegt 'ie, "We kunnen hem nog een keertje op komen halen voor u, maar allee hij is na de vorige reparatie getest volgens de hoge VAIO-normen en is 'ie succesvol doorstaan. Mocht het repaircenter hem ontvangen en de laptop nog altijd conform onze normen zijn, dan worden er transport- en diagnosekosten in rekening gebracht". "De kosten daarvoor bedragen ongeveer 78,- euro", antwoordde hij op mijn navraag naar wat die dan waren. Ik heb verteld dat ik deze werkwijze ten zeerste afkeurde. Niemand zal immers zeggen dat ze hun werk niet goed hebben verricht. Dus het was mijn woord tegen die van hun en ik voelde me in een hoek gezet. Ik dacht dat er geen nut in zat op hem nogmaals op te laten halen, tenzij ik nodig van mijn geld af moest. En de F11Z kostte al wel genoeg dacht ik. Betalen of ermee leven, beide keuzes vond ik eigenlijk maar niks. Ik moest maar over een maand ofzo nog een keer bellen, dat was dan de enige optie nog. Als het waar was wat ik zei, dat het probleem algemeen bekend is, dan zou Sony dat misschien in de toekomst erkennen en de daaropvolgende acties ondernemen om de klant te helpen.

Het is dat de VAIO customerservice een dag of wat later belde. Ze vragen altijd na of de notebook heelhuids is aangekomen en of het probleem verholpen is. Deze meneer stond me vriendelijk en begrijpend te woord en vertelde dat het gewoon onder de garantie viel en de notebook in dat geval nogmaals opgehaald zou moeten worden. Toen vertelde over het eerdere gesprek excuseerde hij zich daar zelfs nog voor. De kosten zouden niet kloppen en het is inderdaad een vaker voorkomend probleem die vaak bij een tweede reparatie opgelost is. Zo gezegd zo gedaan. Inmiddels is 'ie terug en is het moederbord en de fan vervangen. De audiodriver heeft een update gehad, zo ook de BIOS en ze hebben een systeemherstel met behoud van documenten en instellingen gedaan. Het resonerende geluid is nagenoeg weg/onhoorbaar. Dusdanig dat ik me er niet meer aan kan storen en veel meer vervangen of doen is er geloof ik ook niet bij. Ben uiteindelijk wel blij dat ik nu in ieder geval een sjieke F11Z heb. De upgrade van de processor in de F12Z zal misschien voor meer fangebruik zorgen, dus wat dat betreft is de F11Z genoeg performance. En dan die hardeschijf update van 5400 rpm naar 7200. Nou ja, uiteindelijk betaal je daar weer voor en volgens mij heb je verder dezelfde laptop. Dit is m'n vaste workstation, waar ik lekker op kan designen, gamen en filmpjes kijken. Wel jammer vind ik de standaard geluidskwaliteit. Mijn broer heeft een cheap-ass Asus gekocht (rond de 500 euro) en die heeft een Altec Lanting systeem erin (met subwoofer). Zulk geluid verwacht je in een high-end systeem. Maar prima, ik zet er zo'n X-mini speakersetje aan en klaar. Wel benieuwd ook naar de Envy 17, zal me ogen eens openhouden of ik die tegenkom ter vergelijking. :)
Maracuja, was het gefluit in jouw vaio zoals in nr.1 op volgende lijst?: http://forum.notebookreview.com/7161797-post3144.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:30:
[...]

Toegevoegde waarde? Dit reflecterende scherm is inferieur aan de matte versie.
Jammer genoeg geen verandering op gebied intermittante fan-whistle.
Ik doelde op de toegevoegde waarde van de review door het feit dat er een ander (inderdaad inferieur) scherm in zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:18
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 12:34:
[...]
iemand een ideetje voor de losse polssteunen?
Heb zelf een F12Z maar bij mij begint de rubberen pols steun ook los te laten op de linker onder hoek. Het is nog niet echt heel ernstig maar iets anders dan iets van lijm of dubbelzijdig tape zie ik niet als oplossing... Ja of je moet hem RMA willen sturen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Ben momenteel op zoek naar een nieuwe laptop en voor mij springt de VAIO F (X) Serie (configureerbaar op Sony.nl, variant VPCF13X5E )

Nu zit hier dus een i7-740QM in en we zitten nu al bij de i7-2xxxx modellen begreep ik laatst hier.

Heeft iemand enig idee wanneer die processoren in meerdere modellen geleverd gaat worden (itt tot de duurste variant met de i7-2630QM)? En heeft het NU wel zin om daar op te wachten nu ze in Japan een groot deel van de fabrieken gesloten hebben vanwege de ramp? Zou dat nog invloed hebben op de prijzen/levertijd van de modellen?

Daarnaast merk ik op de site van Sony dat ze geen W7 prof aanbieden, alleen de home. Kan je daar makkelijk vragen om geen W7 te leveren zodat ik bijv zelf W7 prof kan kopen?
Pagina: 1 ... 21 ... 23 Laatste

Let op:
In dit topic gaat het over de Vaio F11- / F12- / F13- serie en niet over andere notebooks ;)