Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik heb op mijn laptop altijd Everest Ultimate edition draaien, om zo de temperaturen in de gaten te houden van de processors / moederbord en HD.

naar mijn weten worden deze temperaturen in Celcius weergegeven niet waar?
Ik zit de afgelopen tijd namelijk regelmatig rond de 90 + als ik o.a een filmpje kijk met VLC.

Nu is 90 graden Fahrenheit, c.a 32.2 graden in Celcius, maar ik heb het gevoel dat dat een beetje aan de lage kant is terwijl de lucht uit de blazende fan erg wam is. Aan de andere kant 90 graden Celcius zou bijna kookpunt zijn dat is ook weer niet erg realistisch toch?

Wat voor temperaturen halen jullie? en kan er iemand nog een goede laptop koeler aan bevelen?

Ik ben op onderstaande terrecht gekomen, maar vindt de prijs (45 euro bij verzending ) nogal aan de forse kant, maar het design spreekt me wel aan. Suggesties?

pricewatch: Zalman ZM-NC2000 Ultra Quiet Notebook Cooler Silver

[ Voor 44% gewijzigd door Greatsword op 19-01-2011 16:03 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
  • Laatst online: 29-08 21:12
Ik gebruik HWmonitor (idle: de hoge 30 CPU; idem voor GPU) en een U2 notepal cooler. Zelfs zonder ventilatoren helpt deze om de laptop koeler te houden. Het juist verschil is niet spectaculair (paar graden) maar als je niets aan het doen bent dan slaat de fan minder snel aan.
Met de ventilatoren is het verschil al snel 6°C.
Maximum temperatuur ooit: 69°C na 2,5 u Napoleon Total War op High settings met ventilatoren.

PSN: Wippie1880

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:00
Destianto schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:51:
Wat voor temperaturen halen jullie? en kan er iemand nog een goede laptop koeler aan bevelen?
Idle rond 42-45C en 100% belast rond de 64-66C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel op tijd besteld: de F13X is nu weer 240 euro duurder (geen gratis processor-upgrade meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:33
nee, maar wel een gratis blueray (brander) upgrade. Het aanbiedingenbeleid van Sonystyle begint al aardig op dat van Dell te lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Destianto schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:51:
Ik zit de afgelopen tijd namelijk regelmatig rond de 90 + als ik o.a een filmpje kijk met VLC.
Jef Delathouwer schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:46:
(idle: de hoge 30 CPU; idem voor GPU) Maximum temperatuur ooit: 69°C na 2,5 u Napoleon Total War
sverzijl schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:26:
Idle rond 42-45C en 100% belast rond de 64-66C
Ziet er dus naar uit dat mijn systeem behoorlijk aan de warme kant verkeerd, Idle zit ik ook rond de 38 ~ 45. Misschien dan toch maar voor de koeler gaan. Beter overhitting voorkomen dan genezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guapper schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:29:
nee, maar wel een gratis blueray (brander) upgrade. Het aanbiedingenbeleid van Sonystyle begint al aardig op dat van Dell te lijken.
Maar als je niks aan een bluraybrander hebt, is het dus een nutteloze upgrade. Dan kwam de processorupgrade mij beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Hehheh, die i7 740qm zit er nog steeds in, maar nu krijg je bij een forse prijsverhoging van ruim €200,-) de BR brander (waarde €150,-) er gratis bij.

Dat bedoel ik met het aanbiedingenbeleid van Dell. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis alleen nog het wel of niet aanwezig zijn van de verzendkosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgr68
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-02-2011
Er worden geen verzendkosten in rekening gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 16:35
Even een vraagje:
Ik heb een Sony VAIO F13Z1E/B en zoals bekend heeft deze een gecombineerde USB/ eSATA poort aan de linkerkant zitten. Deze poort werkt hier naar behoren als ik er een USB HD op aansluit. Nu heb ik een Wacom tablet en het gekke is dat deze niet door het systeem wordt gezien als ik 'm op deze poort aansluit. De tablet werkt overigens prima op de USB 3.0 poorten aan de andere kant. Is zo'n combi poort werllicht niet helemaal compatible of is het een foutje in mijn laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Laatst online: 11-09 16:35
En al weer opgelost!
Even opnieuw opstarten doet soms wonderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 06:07
Nieuwe drivers:

http://www.nvidia.com/obj...t-266.58-whql-driver.html

Ik kreeg gisteren via vaio-update ook een nieuwe bios, ook al had ik geen hitte problemen
toch maar geinstaleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oef, wat een heerlijke laptop. En ook nog eens stil vergeleken met mijn oude HP :D.

Ik vind mijn 22" monitor wel opeens erg pixelig :').

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2011 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Firedre schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 18:30:
Nieuwe drivers:

Ik kreeg gisteren via vaio-update ook een nieuwe bios, ook al had ik geen hitte problemen
toch maar geinstaleerd.
Voor wel model is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:08
3xx, 4xx en verdere chipset series. Dus F11, F12 en F13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Wat vreemd, ik heb geen enkele update, ook niet na net handmatig gecontroleerd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Die videodriver staat bij NVIDIA zelf, niet bij Sony. Ook BIOS updates komen voor de verschillende series onregelmatig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vsteegman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-05-2024
Hey ik ben vandaag ook trotse eigenaar geworden van de Sony Vaio F13M1E/H alleen staat er bij jullie ook rechtsonderin de laptop (onder het scherm) alleen VPCF1 en niet gewoon het volledige typenummer, vind dit erg raar?

Mvg Victor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vsteegman schreef op maandag 24 januari 2011 @ 19:26:
Hey ik ben vandaag ook trotse eigenaar geworden van de Sony Vaio F13M1E/H alleen staat er bij jullie ook rechtsonderin de laptop (onder het scherm) alleen VPCF1 en niet gewoon het volledige typenummer, vind dit erg raar?

Mvg Victor
Ja, en onderop de laptop staat bij mij VPCF13C5E waar de C dan waarschijnlijk voor Custom staat? Ik kan mijn laptop ook niet registreren op de Sony Site, aangezien het modelnummer blijkbaar niet in hun archieven voorkomt (VPCF13X5E)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrozijn
  • Laatst online: 16:17
Vsteegman schreef op maandag 24 januari 2011 @ 19:26:

Mvg Victor
Ik heb een VPCF13V5E en bij mij staat rechtsonder ook VPCF1. Dus je hoeft je geen zorgen te maken. De reden zal wel liggen aan het feit dat dezelfde behuizing ook voor een aantal eerdere modellen is gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De VPCF11, 12, en 13 zijn hetzelfde, kleine veranderingen in de grafische kaart en processor uitgezonderd.
De volgende reeks heet dan ook de VPCF21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Mijn blu rays (bespeeld en lege media) worden niet meer herkend. Heb me via Google een ongeluk gezocht, maar heeft er iemand een optie hoe ik dit het beste kan aanpakken? Het is dus alleen met Blu Rays, DVD's e.d. worden gewoon herkend.

Ik krijg de melding 'please insert a disc into drive D:'. Heb ook al verschillende merken geprobeerd (Fuji, Sony, Panasonic), maar allemaal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
Op notebookreview.com hebben al meerdere mensen dit probleem gemeld, enkele maanden geleden de laptop gekocht en nu leest hij geen blurays meer. Ik zou Sony contacteren, want een directe oplossing hadden ze op dat forum ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:20
Ik heb nu de F13X een maandje of 2 maar ben nog steeds razend enthousiast. Puur kwa uiterlijk is het een fantastsich mooi apparaat en als je je laptop ook bij wijze van deel wilt laten nemen in je interieur dan is het een prachtig apparaat.

Maar natuurlijk gaat het ook om de prestaties en daar ben ik ook erg enthousiast over. Super snel, kan alles doen wat ik wil (games/multitasken/VMware/DJ-ing etc.). Natuurlijk betaal je misschien een paar honderd euro meer voor iets wat een XPS15 ofzo ook kan, maar met Vaio haal je ook stijl in huis.

En juist die combinatie zocht ik. Wbt de bekende problemen, volgens mij heb ik daar heel licht last van. Soms hoor je een hele lichte pieptoon uit de fan komen, maar ik heb thuis toch altijd muziek/tv aanstaan dus het valt mij niet op. Kan me wel voorstellen dat men het irritant vind als de laptop bijv. voor school/college gebruikt wordt.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Nieuwe bios update voor de F11 " R0280Y6 "

What does it fix?

- Improve thermal management.
- Change the operation procedure of BIOS password.
- Resolve the issue of the Operating System rarely not starting during boot up

edit. Blijkbaar niet nieuw dus.

Ik heb destijds ook een update van de BIOS gedaan, maar geen mogelijkheid gezien om een password in te stellen voor de BIOS.

[ Voor 71% gewijzigd door Greatsword op 25-01-2011 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
Dat is een fout van sony, Dat is dezelfde als deze zomer maar staat als nieuw aangeprijsd. Als je deze zou installeren krijg je de melding dat de bios reeds geupdate is.
Ge kan je huidige versie ook controleren via de s1-toets en dan naar systeeminformatie door te klikken. daar staat bij mij al een half jaar R0280Y6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Destianto schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:54:
Nieuwe bios update voor de F11 " R0280Y6 "

- Resolve the issue of the Operating System rarely not starting during boot up
Dat heb ik ook een paar keer gehad; systeem boot gewoon maar kan explorer.exe niet laden, zit je dus met een zwart scherm, Enige oplossing is in safe-mode starten, je dos prompt openen, 'sfc / scannow' draaien, opnieuw opstarten en maar hopen dat het werkt.

Soms moet ik het twee tot drie keer achterelkaar doen (geen fouten gevonden) voordat hij weer normaal opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedendag mede VPCF1x gebruikers!!

sinds kort ben ik ook een trotse eigenaar van dit geweldige apparaat ben over het algemeen zeer tevreden, alleen wat mij is opgevallen is dat hij best wel veel herrie maakt, geluid van ventilator misschien??

dit baart mij zorgen iemand hier enige ervaringen mee??

Groetjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een bekend probleem hoor, zoek maar eens op "fan" of "fangeluid" in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Hoe meer ruimte je de fan geeft aan de onderkant om lucht te verwerken, hoe minder last je er van zal hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Laatst online: 13-09 23:04
zeef schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 01:34:
Hoe meer ruimte je de fan geeft aan de onderkant om lucht te verwerken, hoe minder last je er van zal hebben. :)
Met andere woorden; pak je 7 gaten zaag erbij en maak een gat in je bureau! _/-\o_ ;)

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Jef Delathouwer schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 08:01:
Op notebookreview.com hebben al meerdere mensen dit probleem gemeld, enkele maanden geleden de laptop gekocht en nu leest hij geen blurays meer. Ik zou Sony contacteren, want een directe oplossing hadden ze op dat forum ook niet.
Heb je misschien een linkje daar? óf ik ben hardstikke blind, óf ik kan gewoon niet zoeken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 00:53:
Dat is een bekend probleem hoor, zoek maar eens op "fan" of "fangeluid" in dit topic.
Bedankt voor je reactie ik heb gezocht, maar ik kon nergens een oplossing voor dit probleem vinden alleen mensen die ook klagen.. weet jij misschien een link naar een topic of eventuele post waar een oplossing instaat?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal er wel mee te maken hebben dat er geen oplossing is, de fan is gewoon nogal el-cheapo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
Sanction schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:38:
[...]

Heb je misschien een linkje daar? óf ik ben hardstikke blind, óf ik kan gewoon niet zoeken. :P
Het ligt niet aan jou. Ik kan het ook niet terugvinden. Vraag het maar eens na in die sub-forum http://forum.notebookrevi...-thread-part-5-a-283.html

Ik ben zeker dat er 2 of 3 een gelijkaardig probleem al hebben gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey hebben jullie ook dat als je op de zijkant van de laptop drukt, daar waar de gaten voor de ventilatie zitten dat, dat heel erg kraakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:02:
hey hebben jullie ook dat als je op de zijkant van de laptop drukt, daar waar de gaten voor de ventilatie zitten dat, dat heel erg kraakt?
Nope, hij maakt alleen een raar geluid als ik hem op de grond laat vallen. Maar dat zal wel zo horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helios1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:44
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 00:43:
Goedendag mede VPCF1x gebruikers!!

sinds kort ben ik ook een trotse eigenaar van dit geweldige apparaat ben over het algemeen zeer tevreden, alleen wat mij is opgevallen is dat hij best wel veel herrie maakt, geluid van ventilator misschien??

dit baart mij zorgen iemand hier enige ervaringen mee??

Groetjes..
Zou dit misschien helpen? http://www.youtube.com/watch?v=pFJ8NOo_wiE&feature=related

Ik had ook minder geluidsproductie verwacht - in deze review is de gebruiker juist positief hierover.

Zelf heb ik problemen met usb 3.0 - externe hdd verdwijnt steeds.

- VAIO: VPC-F13M1E/H
- HDD: WD My Passport Essential 1TB - 3.0
- Standaardstappen (drivers, firmware, device manager etc.) doorlopen - ligt niet aan hdd, usb 2.0 schijven werken naar behoren.

Ben ik de enige?

[ Voor 9% gewijzigd door Helios1 op 29-01-2011 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, er is dus nog geen echte fix voor de fluitende fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Je kunt natuurlijk WD-40 proberen..

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 17:07:
Hmm, er is dus nog geen echte fix voor de fluitende fan?
Nope... mijn F13Z1E fluit helaas ook af en toe. In het begin echter meer als nu maar toch regelmatig aanwezig. Kan het apparaat nog ruim een week testen en eventueel terug sturen maar ben er toch wel verliefd op geworden :) Instellen van de verschillende power profielen helpt overigens ook veel tegen ventilator lawaai en fluittoon. Bij profiel voor lage energie (weinig fan) hoor ik bijzonder weinig lawaai en voor te browsen voldoet dat prima. Wil ik hem echt hard laten werken (fotoediting, video montage) dan neem ik het fluitje voor lief (misschien denk ik daar over een week anders over, echter voor foto weergave (scherm) zijn er weinig alternatieven behalve de Apple die ik niet wil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:16:
[...]
...echter voor foto weergave (scherm) zijn er weinig alternatieven behalve de Apple die ik niet wil).
Als het een glanzend scherm mag zijn: het optionele FHD scherm op de XPS15 is ook van erg hoge kwaliteit.
Over een paar weken (1 februari is de launch in de VS gepland) is dit ook in de XPS 17 beschikbaar. Compleet met Sandy Bridge processoren naar keuze.

[ Voor 5% gewijzigd door guapper op 31-01-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:16:
[...]

Nope... mijn F13Z1E fluit helaas ook af en toe. In het begin echter meer als nu maar toch regelmatig aanwezig. Kan het apparaat nog ruim een week testen en eventueel terug sturen maar ben er toch wel verliefd op geworden :) Instellen van de verschillende power profielen helpt overigens ook veel tegen ventilator lawaai en fluittoon. Bij profiel voor lage energie (weinig fan) hoor ik bijzonder weinig lawaai en voor te browsen voldoet dat prima. Wil ik hem echt hard laten werken (fotoediting, video montage) dan neem ik het fluitje voor lief (misschien denk ik daar over een week anders over, echter voor foto weergave (scherm) zijn er weinig alternatieven behalve de Apple die ik niet wil).
Goede tip - het is meteen al een stuk minder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Muziekje aanzetten wil ook nog wel eens helpen :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guapper schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:54:
[...]

Als het een glanzend scherm mag zijn:
Liever niet, vandaar mijn specifieke keuze voor de F13Z1e
Vooral voor zwarte vlakken in een foto is een glanzend scherm niet optimaal, tenminste voor mij.
Iedereen kan daar uiteraard een andere voorkeur voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat sony de nieuwe Nvidia drivers nog beschikbaar maken voor de F13 met 425m of staat dat niet in de planning? Ik vind het maar vreemd dat je alleen 'certified' drivers van Sony zonder problemen of gedoe kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Laatst online: 19-03 21:48
Het is weer wachten geblazen op de nieuwe serie die eraan komt, week 8 of 10 van wat ik gezien heb. nieuwe top model komt met een 3D scherm ( en bril ) , adviesprijs @ 1999,- kon niks in de slides vinden over het premium display eigenlijk.

1999 -> topmodel
1299 -> vervanger van 'VPCF13M'

Al ben ik benieuwd met die sandy bridge chipset problemen, tot in hoevere ze die datum gaan halen. Toch grappig, als sony heil ziet in die 3D schermen. 1999 adviesprijs is niet niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 23:27:
Gaat sony de nieuwe Nvidia drivers nog beschikbaar maken voor de F13 met 425m of staat dat niet in de planning? Ik vind het maar vreemd dat je alleen 'certified' drivers van Sony zonder problemen of gedoe kan installeren.
Sony is een van de weinigen die niet meedoen aan het mobiele driverprogramma van ati/nvidia :N
Wat doorgaans inhoud dat je lang vastzit met de originele (= oude) drivers totdat iemand nieuwe in elkaar hackt.

http://www.laptopvideo2go.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:05
Voor de F11/F12 wordt dit Verde programma van nvidia wel ondersteund sinds v260.99; maar voor zover ik weet geldt dit niet voor andere Vaio's (inclusief de F13).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre

1.The following Sony VAIO notebooks are supported: Sony VAIO F Series with NVIDIA GeForce 310M, NVIDIA GeForce GT 330M and NVIDIA GeForce GT 425M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Als je niet gamed op je laptop lijkt het me dat de drivers weinig concreet iets toevoegen,
of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Neu, en als je vette scores haalt in die games, hoef je je video driver ook niet de schuld te geven.

:P

/bash off

Heh, dinsdagmiddag pas??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:32
Ik kon gewoon de nieuwste Nvidia Drivers installeren 3 weken geleden zonder problemen??

Laat maar, 3 posts boven me staat ook waaarom:P

[ Voor 22% gewijzigd door Lightning89 op 01-02-2011 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firedre schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:40:

1.The following Sony VAIO notebooks are supported: Sony VAIO F Series with NVIDIA GeForce 310M, NVIDIA GeForce GT 330M and NVIDIA GeForce GT 425M.
Vreemd, ik zou zweren dat ik deze een paar dagen geleden heb proberen te installeren, maar toen kreeg ik halverwege de installatie het 'zwarte scherm'-probleem, wat zou betekenen dat Sony de driver niet ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Wat vreemd, ik heb nog steeds geen bios-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
  • Laatst online: 03-07 20:18
Ik blijf het zeggen: verde program of niet. De drivers werken enkel prima zonder erop te gamen!

telkens wanneer ik wil gamen krijg ik die zwarte flikker schermen.
hoe hoger de fps gaat, hoe meer ze verschijnen. ik word er echt zot van! ik wil graag nieuwe drivers, maar niet op deze manier!

lesson nr 55: never buy a vaio for the gpu power :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 12:30
Heeft er iemand ervaringen met autocad (en andere vergelijkbare programma's) op de vaio f13? ik zou deze eventueel als werk laptop willen gaan gebruiken, maar ik weet niet of deze programma's goed draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik heb autocad 2011 ( 64bit ) zonder problemen draaien, als je naar de minium system req kijkt van het software programma weet je genoeg lijkt me.

[ Voor 3% gewijzigd door Greatsword op 02-02-2011 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Laatst online: 09-09 12:30
Destianto: Bedankt! Ik weet wat de minimale systeemeisen zijn van m'n programma's. ik vraag specifiek naar ervaringen omdat ik vaker met door gekl**t met systeemeisen een programma nauwelijks draaide. Minimale systeemeisen worden vaak te laag opgegeven om de verkoop van het programma te stimuleren, snap je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:05

Sick Nick

Drop the top!

Als je kijkt naar de specs van een goede F-serie (een quadcore cpu met 6+ GB geheugen, 7200rpm schijf en redelijke videokaart en een geweldig mat fullhd scherm) dan lijkt het me voor zich spreken dat iets als autocad geen probleem gaat zijn. Er zijn weinig laptops die meer power erin hebben zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
vochtige schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 00:25:
Ik blijf het zeggen: verde program of niet. De drivers werken enkel prima zonder erop te gamen!

hoe hoger de fps gaat, hoe meer ze verschijnen. ik word er echt zot van! ik wil graag nieuwe drivers, maar niet op deze manier!

Blij dat ik niet de enige ben... Hoelijk hoef ik hem niet wéér terug te sturen naar sony.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

eind december heb ik me een Sony Vaio VPCF13oE g.ekocht
De baterij gaat maar een uur mee, terwijl ik enkel tekstverwerking uitvoer en surf terwijl.
ik vind dit nu eigenlijk wel heel erg kort.
de winkel waar ik hem gekocht heb heeft me al ens een nieuwe meegegeven.
maar het blijft hetzelfde, als ik Sony contacteer dan krijg ik te horen dat het normaal is! ongeloofelijk!
heeft iemand ervaring met dit toestel?
of met een minderwaardige baterij?

die piep waar eerder al over verteld is had ik ook op dit toestel de eerste weken, nu is die opeens verdwenen.
ook vind ik dat hij eigenlijk niet zo uitstekend werkt.
hiervoor had ik een pc van packard bell, die 6 jaar heeft meegegaan, met een pentium 4 processor,
en dit beestje werkt maar even snel. ik had hem iets rapper verwacht in het opstarten en openen van programma's etc...

redelijk teleurgesteld dus, vooral in die baterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
Clean install laat het beest pas echt los. Met al die sony-brol erop is het een slak.
Batterijleven is normaal. Het is dan ook ontworpen als een desktopvervanger en geen mobiel werkstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 20:01:
De baterij gaat maar een uur mee, terwijl ik enkel tekstverwerking uitvoer en surf terwijl.
redelijk teleurgesteld dus
En wederom komt onze Joe ons te hulp, misschien dat het iets is voor jou. Maar eerst zou ik het advies van Jef opvolgen en net zoals vele andere onder ons een Clean Instal uitvoeren. Als je zelf een exemplaar van Windows (7) hebt of kan bemachtigen zie dan pag 43. Anders kan je ook hiervoor Joe's guide gebruiken.

http://www.monteverde.org...Replacement_3rd_Party.htm

[ Voor 26% gewijzigd door Greatsword op 03-02-2011 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Kijk ook eens naar je power-management, als je alles op vol hebt staan gaat het rap ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
bizar: vandaag in van den borre gezien dat er een vpc f1 te koop stond.

achter f1 stond verder niets :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Dat staat op elke laptop, je bedoelt zeker rechtsonder op de bezel van het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Destianto schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 14:55:
[...]

En wederom komt onze Joe ons te hulp, misschien dat het iets is voor jou. Maar eerst zou ik het advies van Jef opvolgen en net zoals vele andere onder ons een Clean Instal uitvoeren. Als je zelf een exemplaar van Windows (7) hebt of kan bemachtigen zie dan pag 43. Anders kan je ook hiervoor Joe's guide gebruiken.

http://www.monteverde.org...Replacement_3rd_Party.htm
Die extra accu is lelijk... Ik kan je nu al vertellen dat die er bij mij niet in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
op mijn F11 model staat rechts onder op de bezel van het scherm de volledige product naam.

vpc f11 blabla m of h of wa ist allemaal.

maar bij die van van den borre stond enkel vpc f1 (en de rest ontbrak)

:s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Het is maar een optie zeef, ik word er ook niet vrolijk van, maar ja mijn laptop is altijd voorzien van stroom dus heb niet zo'n probleem met de korte accu duur. Overweeg het zelfs om de accu er gewoon helemaal uit te halen om zo de levens termijn te behouden voor die keren dat ik wel zonder stroom werk, jammer dat er geen dummy is om het gat op te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
vochtige schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 20:06:
op mijn F11 model staat rechts onder op de bezel van het scherm de volledige product naam.

vpc f11 blabla m of h of wa ist allemaal.

maar bij die van van den borre stond enkel vpc f1 (en de rest ontbrak)

:s
Op m'n F13 staat ook alleen maar VPCF1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:18
vochtige schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 00:25:

Dit heb ik op mijn F12Z1E(met SSD) ook, ik vrees echter dat het niet direct een driverprobleem is, wellicht heeft het er wel mee te maken. Het punt is echter, dat als ik hem flink overclock(want de GT330M heeft er bij mij ogenschijnlijk geen enkele moeite mee qua temperaturen of artefacts) en vervolgens maximaal belast dat er steeds meer zwarte frames tussen komen(hebben ze dat toevallig afgekeken van de BRAVIA-lijn, Black Frame Insertion? 8)7 ), nu kun je stellen dat hij dan toch gewoon de overclock niet aan kan aangezien het steeds erger wordt naarmate de overclock toeneemt maar ook op standaard snelheden is dit bij sommige games het geval. Ik heb echter nog nooit een videokaart gezien die zwarte frames gaf in plaats van artefacts en thermal throttling zou het ook niet moeten kunnen zijn, dan zou die gewoon trager gaan lopen en niet zwarte frames gaan weergeven...

Het vermoeden wat ik heb, is dat het iets met de stroomtoevoer te maken heeft. Het lijkt namelijk alleen te gebeuren op het moment dat mijn monitor op maximale helderheid staat en de processor en gpu maximaal belast worden, als één van de eerste twee weg valt heb ik er eigenlijk geen last van(tenzij ik weer ga overclocken natuurlijk :+ ). Ook lijkt het veel minder te gebeuren als mijn accu al volledig opgeladen is, en niet nog aan het opladen is. Het lijkt haast wel of de adapter niet genoeg stroom kan leveren om alles van genoeg stroom te voorzien... Maar goed, het is maar een gedachte :X Voor de rest eigenlijk niet echt veel last van gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel watt is de adapter? De studio xps 16 is ook bekend met dit probleem: word geleverd met 90w, onder furmark gaat hij daar echter dik overheen.

Snelle test: game op de batterij, die kan gerust 200w aan voor een minuut of 15, dan is hij leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Destianto schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 21:00:
Overweeg het zelfs om de accu er gewoon helemaal uit te halen om zo de levens termijn te behouden voor die keren dat ik wel zonder stroom werk, jammer dat er geen dummy is om het gat op te vullen.
Piepschuim erin proppen? Dicht kitten? Er zijn opties zat hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Dicht kitten lijkt me wel een hele drastische maatregel, dat zou betekenen dat ik helemaal geen accu er meer ik kan plaatsen indien nodig. En piepschuim oogt weer niet zo mooi ( ook al zit de accu aan de onderkant) een dummy of alleen een deksel of zelfs een mal zou een goede uitkomst zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Greatsword op 04-02-2011 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Was ook niet serieus bedoeld natuurlijk he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
wat je zei over volle accu, enzo kan wel kloppen. merkte dit ook op.

Maar wat ik zeker opmerk: dat het met de 'vaio updated drivers' helemaal niet voorkomt!??

zou het zijn dat die drivers de grafische kaart minder hard stressen in vergelijking met de oudere drivers?
en wil je eens proberen of het gamen op stroom (wnnr e batterij er uit gehaald is) nog steeds zwarte schermen geeft??

je zegt een f13 te hebben, heb je dan die gt425? maakt het nog interessanter want ik heb maar de gt330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
Dit is nu mijn 3e driver, 2e van nvidia en heb nooit ergens last van met gamen,
oa. hele COD serie tot en met Black Opps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
zou het niet komen doordat jou i3 330 minder stroom verbruikt?? want dat zou het raadsel wel kunnen oplossen!

want de fps in games is duidelijk hoger met die nieuwe drivers!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

bedankt voor de reacties.
ik heb die rommel van sony verwijderd nu,
wel zonder clean install, omdat ik al al die moeite heb gedaan om alles netjes te installeren,
en kheb echt geen zin om dat proces meteen te herhalen.
Ik ben ook niet meteen een engelse expert, en versta die uitleg niet helemaal.

over de tip van powermanagement, die zit niet in mijn F13
kan dat onder een andere naam terug te vinden zijn?

ik zit nu wel meestal op stroom met de baterij erin,
is dat niet slecht voor de baterij?
maar de baterij eruit halen zou ook niet goed zijn,
want dan staat het net in contact met de laptop wat overbelasting kan veroorzaken? niet?

en nog een vraagje,
sony heeft zo zijn eigenlijk opkuis en defragmentatieprogramma
vroeger deed ik een virusscan, schrijfcontrole, opkuis en dan defragmentatie.
is dat sonyprogje goed? en volstaat het als goed onderhoud?

vriendelijke groeten,
Stefanie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Heb je die samen met die andere 'Sony rommel' misschien verwijderd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik vermoed dat mijn F11Z1... even langs Sony moet voor een reparatie. Ik heb hem al zo ongeveer een jaar maar de laatste maand heb ik in toenemende mate dat hij volledig blijft hangen. Ik dacht eerst nog aan een driverprobleem in windows oid maar nadat ik gisteravond met een bootable linux cd meteen weer een hang zag begin ik nu toch stevig te vermoeden dat het aan de videokaart ligt. In safe mode gaat het, gisteren kwam hij ook een keer in 1280X800 terecht, terwijl hij 1920x1080 hoort te zijn. Op die lage resolutie draaide hij door, op 1920x1080 liep hij vrij snel vast. Het lijkt op een opbouwend warmteprobleem ofzo, hij doet het eerst uren goed maar daarna valt er niet meer mee te werken. Waarom het op een lagere resolutie dan wel blijft werken is me niet helemaal duidelijk maar daarbij hoeft de gpu vast minder hard te werken.

Iemand ervaring met deze symptomen? Ik vermoed dat er een nieuwe videokaart in moet oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klinkt inderdaad als een driverprobleem, maar als het in linux hetzelfde is..
Dan is de schuldige niet moeilijk aan te wijzen: het scherm of de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Hebben jullie wel allemaal een bios update gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 17:41
Ik heb sinds een weekje nu de f13z1e. Wat een prachtig apparaat zeg!
Ik heb 'm oa gekocht voor de firewire aansluiting om mijn hdv camera aan te sluiten.

Nu ben ik erg geschrokken van de lawaaierige fan, wat een fars voor een laptop uit deze prijsklasse zeg!
echter heb ik ook het fluittoontje :-(

Ik heb in dit topic en diverse andere forums al veel over dit probleem gelezen, maar zie niet echt een oplossing. Heeft iemand ervaring met 'm naar de reparatie sturen en dat het daarna echt opgelost is?
er is reeds een bios update geweest, niente verschil

Ik sta nu op het punt om met pijn in mijn hart 'm terug te brengen. :'(
Is er echt geen oplossing? Of kan ik zelf de fan vervangen? Zo ja, door welke dan?

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyo
  • Laatst online: 14-03-2024

Kyo

Mijn vpcf11s1 begint steeds heter te worden... eerst was ie rond de 66 als ik de cpu uitmax, afgelopen maand checkte ik de temperaturen weer omdat ie meer en meer herrie maakt als ik een videofile afspeel met mediaplayer of vlc player... en zag dat ie rond de 75 steed... nu zie ik dat ie zelfs naar de 90 gaat bij het afspelen van videofiles en sommige tubesites.

Wat is er toch aan de hand? Teveel stof in de ventilator? Die bios update heeft geen flikker geholpen en de gril wordt nu zo heet dat ik me letterlijk eraan kan branden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik heb dezelfde ervaring Kyo, Vorige week toch maar besloten om een notebook cooler aan te schaffen.
Heb uitendelijk voor onderstaande gekozen, naar mijn mening best prijzig. c.a 45 euro incl verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonneschijn
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-08 13:34
birdibird schreef op maandag 07 februari 2011 @ 01:41:
Ik heb sinds een weekje nu de f13z1e. Wat een prachtig apparaat zeg!
Ik heb 'm oa gekocht voor de firewire aansluiting om mijn hdv camera aan te sluiten.

Nu ben ik erg geschrokken van de lawaaierige fan, wat een fars voor een laptop uit deze prijsklasse zeg!
echter heb ik ook het fluittoontje :-(

Ik heb in dit topic en diverse andere forums al veel over dit probleem gelezen, maar zie niet echt een oplossing. Heeft iemand ervaring met 'm naar de reparatie sturen en dat het daarna echt opgelost is?
er is reeds een bios update geweest, niente verschil

Ik sta nu op het punt om met pijn in mijn hart 'm terug te brengen. :'(
Is er echt geen oplossing? Of kan ik zelf de fan vervangen? Zo ja, door welke dan?
Ik heb/had een F13X, Ook met een zeer lawaaierige fan en de pieptoon. Ik heb hem meteen op laten halen voor reparatie. Deze week hoop ik hem weer terug te krijgen. Ik zal laten weten wat het resultaat van de reparatie is. Als hij na de reparatie nog steeds te veel herrie maakt gaat hij retour Sony, en wacht ik wel op een model dat niet zoveel herrie maakt (misschien wel een F13M met een i5, of toch wachten op een betaalbare laptop met een Sandy Bridge processor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Kyo schreef op maandag 07 februari 2011 @ 02:15:
Mijn vpcf11s1 begint steeds heter te worden... eerst was ie rond de 66 als ik de cpu uitmax, afgelopen maand checkte ik de temperaturen weer omdat ie meer en meer herrie maakt als ik een videofile afspeel met mediaplayer of vlc player... en zag dat ie rond de 75 steed... nu zie ik dat ie zelfs naar de 90 gaat bij het afspelen van videofiles en sommige tubesites.

Wat is er toch aan de hand? Teveel stof in de ventilator? Die bios update heeft geen flikker geholpen en de gril wordt nu zo heet dat ik me letterlijk eraan kan branden!
Lijkt me een gevalletje RMA? Dit is echt niet goed zo warm. Hier wordt ie rond de 53-58 graden bij het afspelen van een (Bluray MKV) filmpje met power plan 'high performance' .
En bij een max processor state=10% + passive system cooling policy zelfs maar 49-51 graden (nog steeds snel genoeg om filmpje af te kunnen spelen met vlc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyo
  • Laatst online: 14-03-2024

Kyo

Destianto schreef op maandag 07 februari 2011 @ 07:58:
Ik heb dezelfde ervaring Kyo, Vorige week toch maar besloten om een notebook cooler aan te schaffen.
Heb uitendelijk voor onderstaande gekozen, naar mijn mening best prijzig. c.a 45 euro incl verzending.

Heb je em niet eerst teruggestuurd voor reparatie?
sverzijl schreef op maandag 07 februari 2011 @ 08:31:
[...]

Lijkt me een gevalletje RMA? Dit is echt niet goed zo warm. Hier wordt ie rond de 53-58 graden bij het afspelen van een (Bluray MKV) filmpje met power plan 'high performance' .
En bij een max processor state=10% + passive system cooling policy zelfs maar 49-51 graden (nog steeds snel genoeg om filmpje af te kunnen spelen met vlc)
Geen RMA. Het is wel een van de eerste batches (vorig jaar april gekocht) en werkte voor een half jaartje goed met normale temperaturen tot max. 65 graden.
Sinds kort begon ik me steeds meer te storen aan de fan die langzaam maar zeker luider begon te worden, waardoor ik weer op de temperaturen ging letten. Deze dus, zijn nu dus, zoals hierboven vermeld, niet meer normaal te noemen.

Vraag me af of ik em open moet maken en met zo'n busje geperste lucht te werk moet gaan. Hij heeft altijd in een zeer stoffige kamer gezeten (toen ik de cd lader, die ik al een half jaar niet meer gebruikt heb, openmaakte, was deze geheel onder het stof.), dus misschien teveel stofdeeltjes in de fan geraakt.

Iemand een how to guide hiervoor zodat ik geen zegels of wat dan ook breek waardoor mijn garantie vervalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garantiezegels zijn niet wettelijk geldig.

Je kan ook gewoon met je mond wat blazen in luchtopeningen, bij mijn laptop werkt dat vrij goed. (ervan uitgaande dat je geen jaarverzameling stof hebt zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Kyo schreef op maandag 07 februari 2011 @ 14:28:
[...]
Heb je em niet eerst teruggestuurd voor reparatie?
Die van mij gaat ook al een tijdje mee, en heb hem zelf al een keer open gemaakt in verband met het plaatsen van een Backlit Keyboard / vervangen van HDD en geen zegels o.i.d gezien die je zou verbreken.

Als ik zo de ervaringen lees van mensen die zijn / haar laptop hebben terugestuurd in verband met de ( Piep toon ) ben ik bang dat het erg lang gaat duren voordat je hem terug krijgt, en dan nog heb je geen garantie dat het probleem gefixt is. ( ben benieuwd hoe het met PSPLINTER'S laptop staat die heeft volgens mij al een jaar lang problemen.

Ik kan ( en wil ) helaas niet zo lang zonder mijn laptop zitten. De reden waarom ik ook de Zalman cooler had gekocht was met de gedachte om de laptop cool te houden, en het voorkomen van het aanslaan van de Fan, maar helaas, zelfs als ik de cooler op max heb aanstaan slaat de fan nog steeds aan, en heb ik met het bekijken van een mkv'tje met VLC nog steeds temperaturen van c.a 85 graden.

De cooler gaat dus ook retour want heb niet echt het gevoel dat het werkt. Ik denk dat ik al blij moet zijn dat ik geen pieptoon heb, en dit leed qua temperatuur en Fan maar gewoon moet accepteren....

[ Voor 4% gewijzigd door Greatsword op 07-02-2011 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoelang zit er eigenlijk garantie op?

heb de mijne namelijk gekocht 7-3-2010.

de F11S1E.

Want ik heb net een macbook air gekregen, dus ik zit te twijfelen om deze te verkopen en een imac als desktop te gebruiken ipv twee laptops..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:30:
Hoelang zit er eigenlijk garantie op?
standaard 2 jr (pickup&return)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Kyo schreef op maandag 07 februari 2011 @ 14:28:
Geen RMA. Het is wel een van de eerste batches (vorig jaar april gekocht) en werkte voor een half jaartje goed met normale temperaturen tot max. 65 graden.
niet? Wat zeiden ze dan toen je belde met dit 'defect' ? 'valt binnen de specs' ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel is in jullie ogen een F11S1E nog waard?

hij heeft natuurlijk wel gebruikers sporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Processor - Type Intel Core i7 720QM
Processor - Klokfrequentie 1,6 GHz
Geheugen capaciteit 6 GB
HDD - 500 GB 5400 RPM

Scherm ook mat toch?

Denk dat rond de 800 euro wel realistisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• romille
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-01-2012
schoonvader heeft net een nieuwe f12f4in duitsland gekocht voor 800, lijkt me dus wel een goede prijs (voor een nieuwe). Wil er zelf ook erg graag een maar geen zit om in duitsland te kopen met duitse garantie. Waarom staan ze in nederland niet voor deze prijzen? - goedkoopste f die ik vind is bijna 1000??

(Sony VAIO VPC-F12fAE4??
Prozessor: Intel Core i-350M , 2,27 GHz
Hauptspeicher: 4 GB RAM
Grafikkarte: NVIDIA Geforce GT 330M (1 GB RAM)
Monitor: 16,4“ , 1600x900 Pixel
Festplatte: 500 GB
Laufwerk: Blu-Ray
Schnittstellen: 2xUSB , 1xUSB+eSATA , Firewire , ExpressCard , SD+SDHC
HDMI , Memory Stick Duo Steckplatz , VGA
)

[ Voor 53% gewijzigd door romille op 08-02-2011 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:05

Sick Nick

Drop the top!

Vergelijk dan even de specs van die F12F4E met de goedkoopste die hier te koop is, die duitse versie is met een tragere i5 (de eerste 430M met lage turbo), een HD ready scherm, langzamere harde schijf en nog de oude GT330 videokaart. Logisch dat die goedkoper is :)
Pagina: 1 ... 20 ... 23 Laatste

Let op:
In dit topic gaat het over de Vaio F11- / F12- / F13- serie en niet over andere notebooks ;)