Dat scheelt nogal met de 'generieke' dingen die je op ebay voor 15 dollar kan vinden. Iemand ervaring met deze?mgr68 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 12:26:44,75 dollar p/s en 16,95 dollar verzendkosten.
Zeer tevreden over mijn ebay exemplaar.rob-bo schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 13:02:
[...]
Dat scheelt nogal met de 'generieke' dingen die je op ebay voor 15 dollar kan vinden. Iemand ervaring met deze?
Ik zie ze voor de Vaio alleen maar van 46,99 dollar staan op Ebay 
Die andere merken zoals DELL kosten idd maar 15 dollar enzo.
Zijn die 2nd drive bays universeel?
Die andere merken zoals DELL kosten idd maar 15 dollar enzo.
Zijn die 2nd drive bays universeel?
[ Voor 50% gewijzigd door mgr68 op 31-12-2010 13:22 ]
Weet je iets van een typenummer van dat ding of anders de seller op ebay?
Ik heb deze gekocht : http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...Name=ADME:B:WNAFP:NL:1123rob-bo schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 13:30:
[...]
Weet je iets van een typenummer van dat ding of anders de seller op ebay?
Die van Zeef is helaas uitverkocht.
Maar volgens mij is dit de zelfde.
http://cgi.ebay.nl/New-La...ernal&hash=item27b6c25b78
Daar lijkt het wel op. Heb je wel paypal?mgr68 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 13:50:
Die van Zeef is helaas uitverkocht.
Okee. Dan bestel ik er wel twee. Dat ding moet uit Hongkong komen en de levertijd is 20-30 dagen. Dan zien we daarna wel hoe hij bij jou komt. Ik zie zo gauw even niet hoe ik een pm kan sturen.mgr68 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 14:08:
Nee paypal heb ik ook niet.
http://cgi.ebay.nl/2ND-SA...ernal&hash=item2a0763c8f1
Deze heb ik ook nog gevonden.
Als je "direct messages'' aanzet kan ik mijn gegevens naar je sturen per pm.
Deze heb ik ook nog gevonden.
Als je "direct messages'' aanzet kan ik mijn gegevens naar je sturen per pm.
[ Voor 19% gewijzigd door mgr68 op 31-12-2010 14:34 ]
Verkijk je niet op dat gewicht! inclusief de lader wegen ze allebei 3,51 kg.Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 21:28:
koop dan een xps 15... die blaast de F zonder premium scherm hard omver, specs zijn nog beter ook
de enige reden waarom je de budget f zou kiezen in plats van de xps is het design, de xps bevat een beter scherm, lagere accuduur, en weegt geen 3KG.
persoonlijk vind ik 16.4" ook op het randje voor school, dat pas net (niet?) in een beetje normale tas.
heej mensen, eindelijk eens positiever nieuws. vandaag eindelijk eens terug gebeld door sony en krijgt een andere notebook. heb vandaag ook de bevestiging ontvangen en het gaat om een f12ze. schiet ook niet echt op als de f13 ook al te koop is, maar na 11 maanden heb ik allang een andere notebook gekocht. hopelijk krijg ik ze zo voor om als nog mn geld terug te geven, al hoort 0900 laptops dat te doen, of een tegoed bon voor de sonystyle shop. hou jullie op de hoogte
Verwijderd
een tegoedbon is afschepping, bij ontbinding van de koop behoor je de aankoopwaarde terug te krijgen (in dit geval igg)
Precies.Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:37:
een tegoedbon is afschepping, bij ontbinding van de koop behoor je de aankoopwaarde terug te krijgen (in dit geval igg)
Zeker nu over een paar weken nieuwe modellen in de winkel liggen, welke voor hetzelfde geld de dubbele snelheid bieden, zou ik me niet zo gemakkelijk met een kluitje het riet in laten sturen. Wel sneu dat dit 10 (!) maanden heeft moeten duren.
edit:
*G*
Ik was even vergeten dat je je vaio gekocht hebt bij die uitvreters van 0900-laptops. Wij weten nu in elk geval waar je geen laptop wil aanschaffen; jammer dat jij daar de prijs voor betaald.
Wat zijn de andere namen ook weer waar ze nog meer onder opereren?
[ Voor 34% gewijzigd door guapper op 05-01-2011 22:02 ]
nou mijn reseller is 0900 laptops, die geven al bij de eerste reparatie niet thuis. veel meer opties heb ik niet meer. heb geen rechtsbijstand dus geld investeren zie ik ook niet zo zitten. ze zijn niet lid van een geschillen commissie of brache organisatie. dit is sony wat me nu tegemoet komt omdat de reseller het niet doet
Verwijderd
aan iedereen die nog een F wil kopen:
0900 laptops: don't
(een dergelijke laptop zou ik sowieso niet bij de goedkoopste aanbieder kopen, maar dat is een ander verhaal)
0900 laptops: don't

(een dergelijke laptop zou ik sowieso niet bij de goedkoopste aanbieder kopen, maar dat is een ander verhaal)
Verwijderd
nieuws: CES: Sony introduceert nieuwe Vaio F-laptop met 3d-mogelijkheid
wat zie ik daar? een ander design?
ja dus: http://www.sony.nl/product/vn-f-series/vpcf21z1e-bi
met gedeeltelijk glossy palmrest.. dat vind ik toch een achteruitgang.
wat zie ik daar? een ander design?
ja dus: http://www.sony.nl/product/vn-f-series/vpcf21z1e-bi
met gedeeltelijk glossy palmrest.. dat vind ik toch een achteruitgang.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2011 15:35 ]
Jammer: ik had graag nog een F14 gezien met de nieuwe cpu en gpu combi.
Verwijderd
...artikel niet gelezen?
ik vraag me af hoeveel daarvan opgaat aan het, imo te kleine, 3d scherm.
de prijs van dit fully specced monster word, aldus het artikel, €2000.De nieuwe Vaio-laptop wordt opgetrokken rond het Sandy Bridge-platform, met de nieuwste Intel Core i7-processor aan boord. Dat is naar alle waarschijnlijkheid de Core i7-2630QM, die zijn werk doet op 2GHz, maar turbosnelheden tot 2,9GHz kan halen. Het HM65-moederbord herbergt naast de processor twee ddr3-geheugenmodules van ieder 4GB, voor een totale geheugencapaciteit van 8GB. De video-uitvoer naar het 16"-beeldscherm, dat de volledige hd-resolutie van 1920 bij 1080 beeldpunten kan weergeven, wordt door een Geforce GT 540M-gpu van Nvidia verzorgd. Die grafische kaart maakt het tevens mogelijk om 3d-beelden op de laptop te bekijken, waarvoor overigens een shutterbril nodig is. Een speciale knop moet 3d-uitvoer aan- en uitschakelen.
ik vraag me af hoeveel daarvan opgaat aan het, imo te kleine, 3d scherm.
Ja, wel gelezen. Ik had zelfs al gezien dat het hier over de F21 gaat.
De cpu en gpu staan mij wel aan, evenals de vormgeving en materialisatie van de F1x.
Het 3D gebeuren (bullshit natuurlijk, als je een bril nodig hebt spreken we over software) zat ook in de F1x, en vindt ik de extra €500,- niet waard.
But that's just me...
En laten we wel wezen: de F13 is nu leuk geprijsd, maar als je powerrrrr nodig hebt, is het over een paar weken oude muk.
De cpu en gpu staan mij wel aan, evenals de vormgeving en materialisatie van de F1x.
Het 3D gebeuren (bullshit natuurlijk, als je een bril nodig hebt spreken we over software) zat ook in de F1x, en vindt ik de extra €500,- niet waard.
But that's just me...
En laten we wel wezen: de F13 is nu leuk geprijsd, maar als je powerrrrr nodig hebt, is het over een paar weken oude muk.
[ Voor 16% gewijzigd door guapper op 06-01-2011 16:01 ]
Verwijderd
opmerkelijk:
F13:
F13:
F21:Diepte hoofdunit (mm) 263
Hoogte hoofdunit (mm) 31
Breedte hoofdunit (mm) 387,2
spijtig dat sony is afgestapt van het "extreem dunne beizels" model, ter vergelijking de gemiddelde 17"er (xps 17)Diepte hoofdunit (mm) 271.3
Hoogte hoofdunit (mm) 34 - 45.4
Breedte hoofdunit (mm) 398.3
Diepte: 287,3 mm
Hoogte: 32,8 mm voorzijde/38,5 mm achterzijde
Breedte 414,9 mm
Ja, maar daar zul je een keer doorheen moeten. Elk half jaar is er wel een nieuw model met nog vettere specs.guapper schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:59:
dat is waar, maar het verschil tussen de 1e en 2e generatie core i is voor mijn toepassingen (oa. renderen) een factor 2. Dat is wel heel veel he. Daar komt bij dat ik niet elke 2 jaar een nieuwe laprop koop. Misschien kan ik dat beter wel doen...
Verwijderd
is een desktop niets voor jou? de mobiele markt loopt c.a. anderhalf jaar achter op de desktopmarkt, exclusief overclock...
als je anderhalf jaar geleden in juli een i7 920 had gekocht en die had overgeclockt had je nu nog steeds een snellere bak dan eender mobiel apparaat wat je kan kopen.
als je anderhalf jaar geleden in juli een i7 920 had gekocht en die had overgeclockt had je nu nog steeds een snellere bak dan eender mobiel apparaat wat je kan kopen.
Sinds ik samen woon zit ik alleen nog achter de desktop als het niet anders kan. Ik heb een overbodig werkstation thuis op de werkkamer staan, maar daar ga ik alleen achter zitten als ik serieus aan het werk moet. Daar kan ik ook niet op klooien met software uit twijfelachtige bron (je snapt me wel).
Een laptop is veel handiger, en kun je ook op de salontafel gebruiken. Dat geeft ook veel meer mogenlijkheden om wat te expirimenteren tussendoor en dingen te testen waar je anders niet aan toe komt.
Ik moet wel bekennen dat ik er steeds vaker aan zit te denken...
Een laptop is veel handiger, en kun je ook op de salontafel gebruiken. Dat geeft ook veel meer mogenlijkheden om wat te expirimenteren tussendoor en dingen te testen waar je anders niet aan toe komt.
Ik moet wel bekennen dat ik er steeds vaker aan zit te denken...
[ Voor 7% gewijzigd door guapper op 06-01-2011 17:23 ]
Precies, heb net een F13 gekocht. Mijn cyclus is twee jaar en dan weer een nieuwe. Anders kun je wel blijven wachten.zeef schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:54:
[...]
Ja, maar daar zul je een keer doorheen moeten. Elk half jaar is er wel een nieuw model met nog vettere specs.
Eindelijk komen de eerste details van de nieuwe F-serie naar buiten. Ik ga ervan uit dat het nieuws op tweakers.net wel gelezen is en heb hier nog een aanvulling met wat meer details.
http://news.sel.sony.com/...ebooks/release/58816.html
en http://www.sony.nl/product/vn-f-series/vpcf21z1e-bi
Persoonlijk vind ik het huidige model een stuk mooier, maar misschien valt het nieuwe model in het echt wel mee en is de foto van een ander nieuwe model van Sony. Op die pianolak hoogglans zie je natuurlijk alles. En dan bedoel ik niet alleen vette vingers en vuil, maar bij veel monitoren en tv's met zo'n zwarte hoogglans rand zie je regelmatig precies waar de bevestigingen zitten in de vorm van bollingen en deuken die echt minimaal zijn maar juist vanwege die glans wel opvallen als je er langs kijkt. Dus erg benieuwd hoe dit er straks uitziet.
Het scharnier met groene licht van het huidige model vind ik er heel degelijk en strak vormgegeven. Dat is bij het nieuwe model helaas ook anders en lijkt meer op de goedkopere varianten (die trouwens ook in allerlei hoogglans kleuren te koop zijn). Als laatste puntje jammer dat men maar niet van die nvidia kaart af wil stappen. Een premium laptop met een middenklasse kaart vind ik echt een gemiste kans.
Maar goed, er is nog voldoende tijd om het huidige model te bestellen tegen een hele scherpe prijs. Want de prijs van 2000 euro voor het nieuwe model is wel erg ruig. Op de link hierboven vind je onderaan nog een linkje ivm pre-order en wordt gesproken over 1700 dollar, dus wellicht valt de prijs wel mee en komen we uit op 1500 euro voor het nieuwe model zoals bij de vorige vpc-f .. z series ook bij de introductie het geval was.
Lees e.e.a. zelf eens door en kijk maar wat je ervan vind. Ik heb in ieder geval gemengde gevoelens over dit nieuwe model waar ik eigenlijk al zo lang naar uitgekeken heb. Maar misschien is dit een zijsprong en een extra model dat naast de gewone F-serie komt en meer voor games en speciaal voor 3D bedoelt is.
Het is voor mij dus nog ff afwachten of er nog meer nieuws komt. Zodra ik weer iets vind laat ik het gelijk wel even aan jullie weten.
http://news.sel.sony.com/...ebooks/release/58816.html
en http://www.sony.nl/product/vn-f-series/vpcf21z1e-bi
Persoonlijk vind ik het huidige model een stuk mooier, maar misschien valt het nieuwe model in het echt wel mee en is de foto van een ander nieuwe model van Sony. Op die pianolak hoogglans zie je natuurlijk alles. En dan bedoel ik niet alleen vette vingers en vuil, maar bij veel monitoren en tv's met zo'n zwarte hoogglans rand zie je regelmatig precies waar de bevestigingen zitten in de vorm van bollingen en deuken die echt minimaal zijn maar juist vanwege die glans wel opvallen als je er langs kijkt. Dus erg benieuwd hoe dit er straks uitziet.
Het scharnier met groene licht van het huidige model vind ik er heel degelijk en strak vormgegeven. Dat is bij het nieuwe model helaas ook anders en lijkt meer op de goedkopere varianten (die trouwens ook in allerlei hoogglans kleuren te koop zijn). Als laatste puntje jammer dat men maar niet van die nvidia kaart af wil stappen. Een premium laptop met een middenklasse kaart vind ik echt een gemiste kans.
Maar goed, er is nog voldoende tijd om het huidige model te bestellen tegen een hele scherpe prijs. Want de prijs van 2000 euro voor het nieuwe model is wel erg ruig. Op de link hierboven vind je onderaan nog een linkje ivm pre-order en wordt gesproken over 1700 dollar, dus wellicht valt de prijs wel mee en komen we uit op 1500 euro voor het nieuwe model zoals bij de vorige vpc-f .. z series ook bij de introductie het geval was.
Lees e.e.a. zelf eens door en kijk maar wat je ervan vind. Ik heb in ieder geval gemengde gevoelens over dit nieuwe model waar ik eigenlijk al zo lang naar uitgekeken heb. Maar misschien is dit een zijsprong en een extra model dat naast de gewone F-serie komt en meer voor games en speciaal voor 3D bedoelt is.
Het is voor mij dus nog ff afwachten of er nog meer nieuws komt. Zodra ik weer iets vind laat ik het gelijk wel even aan jullie weten.
[ Voor 12% gewijzigd door _Discovery_ op 06-01-2011 19:40 ]
Verwijderd
die €2000 betreft het topmodel met 3d scherm, quadcore, en 8GB ram.
de palmrest vind ik echt vaag... dat werkt toch nooit met je polsen?
Bij de meeste mensen mij zal het onder de handpalmen liggen. Maar ik heb dan ook lange vingers.
Wel leuk, dat glimmende materiaal tussen de toetsen. Houd dat maar eens verschoond van vingerafdrukken.
Wel leuk, dat glimmende materiaal tussen de toetsen. Houd dat maar eens verschoond van vingerafdrukken.
[ Voor 35% gewijzigd door guapper op 06-01-2011 23:07 ]
Ik gen nu mijn laptop terug van de Service( was in Duitsland gerepareerd). Netjes in 10 dagen gerepareerd. ( incl vije dagen) SlowikPL in "[Ervaringen] Het Sony Vaio F1x-series to..."
NU heb ik mijn laptop terug , en vreemd is dat iet allen de behuizing werd vervangen , maar vlgs SONY ook de toetsenbord en ook werd nieuwe bios ingespeeld. En ja hoor nu heb ik zo`n hooge Piep geluid van mijn speakers. Ik heb de tournal van de startpost doorgelopen zonder succes. Nu heb ik 2-de mankement ontdekt: mijn HDMI is niet goed. Als ik mijn kabel zoals het hoort insteekt krijg ik geen beeld, evenals ik de stekker iets naar boven of beneden druk. Ik heb inmiddels een nieuw case bij SONY aangemaakt en word door de support teruggebeld op maandag. Ik denk eraan om de gerepareerde laptop nu het nog goed loopt verder te verkopen en een ASUS of ander merk kopen na die ellende die ik met deze VAIO heb.
NU heb ik mijn laptop terug , en vreemd is dat iet allen de behuizing werd vervangen , maar vlgs SONY ook de toetsenbord en ook werd nieuwe bios ingespeeld. En ja hoor nu heb ik zo`n hooge Piep geluid van mijn speakers. Ik heb de tournal van de startpost doorgelopen zonder succes. Nu heb ik 2-de mankement ontdekt: mijn HDMI is niet goed. Als ik mijn kabel zoals het hoort insteekt krijg ik geen beeld, evenals ik de stekker iets naar boven of beneden druk. Ik heb inmiddels een nieuw case bij SONY aangemaakt en word door de support teruggebeld op maandag. Ik denk eraan om de gerepareerde laptop nu het nog goed loopt verder te verkopen en een ASUS of ander merk kopen na die ellende die ik met deze VAIO heb.
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
Hmm ik was concrete voorbeelden aan het zoeken naar de CPU Whine, aangezien de F13M een enorme prijsdaling heeft ondergaan (Volgens mij van 1100 naar 910 nu) is dit een goede kandidaat, Dell geen optie, lange levertijden en maar 1 jaar garantie, meer garantie zit ik alweer tegen de 1000 aan, budget max 900-950.
Is de CPU Whine/ Piep een beetje vergelijkbaar met dit: YouTube: M1330 Cpu Whine
m.a.w. alleen goed hoorbaar van dichtbij?
Met die filmpje hoor ik namelijk niks (brakke speakers van m'n tijdelijke netbook): YouTube: Sony Vaio High Pitched Sound / Whine
Of deze piep: YouTube: Dell M65 Notebook and whine noise PART 3 (soort morsecode
)
Hier weer: YouTube: HP 6715s CPU Whining
Dus die soort morsecode is de 'beruchte' piep ? En alleen als de laptop in idle stand is.
Is de CPU Whine/ Piep een beetje vergelijkbaar met dit: YouTube: M1330 Cpu Whine
m.a.w. alleen goed hoorbaar van dichtbij?
Met die filmpje hoor ik namelijk niks (brakke speakers van m'n tijdelijke netbook): YouTube: Sony Vaio High Pitched Sound / Whine
Of deze piep: YouTube: Dell M65 Notebook and whine noise PART 3 (soort morsecode
Hier weer: YouTube: HP 6715s CPU Whining
Dus die soort morsecode is de 'beruchte' piep ? En alleen als de laptop in idle stand is.
Ik heb nu alweer enige tijd de F11M, naar volle tevredenheid. Maar is het mogelijk de touchpad uit te schakelen als ik de muis inplug? Ik heb nogal de neiging om de toucbpad aan te raken tijdens het typen en dan zit je ineens je tekst ergens anders te typen...
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Je kan deze enkel uitschakelen via vaio control center>toetsenbord en muis> ingebouwd aanwijsapparaat en daar inschakelen afvinken.BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 15:17:
Ik heb nu alweer enige tijd de F11M, naar volle tevredenheid. Maar is het mogelijk de touchpad uit te schakelen als ik de muis inplug? Ik heb nogal de neiging om de toucbpad aan te raken tijdens het typen en dan zit je ineens je tekst ergens anders te typen...
Een sneltoets voor het uitschakelen van de touchpad bestaat er niet.
PSN: Wippie1880
Is er geen optie voor 'Disable Touch Pad when USB pointing device is present'?
Ja, Advanced -> Others -> USB Mouse connection -> Touchpad is automatically invalidated
(nu weet ik alleen niet of deze functionaliteit ook in de (crippled) Alps driver zit die door Sony geleverd wordt. Anders even vervangen door de Alps driver van Toshiba, daar zit ie wel in)
(nu weet ik alleen niet of deze functionaliteit ook in de (crippled) Alps driver zit die door Sony geleverd wordt. Anders even vervangen door de Alps driver van Toshiba, daar zit ie wel in)
Iemand al andere (lees goedkopere) F21 modellen met de Sandy Bridge tegengekomen?Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 23:01:
die €2000 betreft het topmodel met 3d scherm, quadcore, en 8GB ram.
Ik ben vooral geinteresseerd in de geintegreerde GPU, maar heb geen belangstelling voor 3D.
De F13 met i7 is op dit moment wel erg aantrekkelijk geprijsd bij Sony.
Edit: Ik heb net de F13X besteld, de standaard config, alleen de optische drive vervangen door de Blu-ray lezer.
Bedankt voor alle info in dit topic
[ Voor 13% gewijzigd door zonneschijn op 09-01-2011 21:55 ]
Ik sluit me aan bij de vraag van zonneschijn. stereoscopic 3D is écht een overgewaardeerde gadget zolang je er een bril bij op moet (heb een zalman trimon staan hier, die vrijwel nooit in 3d-stand staat behalve als ik foto's kijk). Ben echter wel geïnteresseerd om 'onderaan' in de productlijn te beginnen zodat een processorupgrade over een jaar of 3 beter mogelijk is dan met de F13...
Heb de vpcf11s1e. Ik weet dat mensen het over de fan hebben, maar ik vind hem wel erg hard blazen als ik een simpel filmpje afspeel met mediaplayer of naar een tube site ga... vooral irritant als ie dan weer keihard draait en dan weer langzaam. Dit stoort en hij draait soms zo hard dat je de fan boven het filmpje hoort met de volume redelijk hard.
Zelfs met idle is ie redelijk te horen. Ik heb power options op balanced staan.
Heeft iedereen dit of wat?
Als ik SIW run zie ik dat mijn cpu vandaag minimaal 63 graden celcius heeft gehaald en maximaal 73 graden celcius... dit is toch niet normaal.
EDIT: wanneer ik gebruik maak van mijn garantie en Sony opbel, kan er dan ook verzocht worden om een on-site reperatie? Ik vermoed namelijk dat het om teveel stof in de fan/computer gaat, wat eigenlijk dan een beetje overdreven is om hem 3 weken kwijt te zijn... en dan ook riskeren dat ie met nog meer mankementen terugkomt als ik de horrorverhalen mag geloven! Wil hem zelf niet openmaken omdat ik niet wil riskeren dat mijn garantie dan vervalt... zeker niet als het achteraf ook nog blijkt niet de fan te zijn!
Als ik SIW run zie ik dat mijn cpu vandaag minimaal 63 graden celcius heeft gehaald en maximaal 73 graden celcius... dit is toch niet normaal.
EDIT: wanneer ik gebruik maak van mijn garantie en Sony opbel, kan er dan ook verzocht worden om een on-site reperatie? Ik vermoed namelijk dat het om teveel stof in de fan/computer gaat, wat eigenlijk dan een beetje overdreven is om hem 3 weken kwijt te zijn... en dan ook riskeren dat ie met nog meer mankementen terugkomt als ik de horrorverhalen mag geloven! Wil hem zelf niet openmaken omdat ik niet wil riskeren dat mijn garantie dan vervalt... zeker niet als het achteraf ook nog blijkt niet de fan te zijn!
[ Voor 30% gewijzigd door Kyo op 10-01-2011 14:05 ]
Denk het wel. Mn F13 is net opgehaald voor reparatie (DC-IN kapot/maakt niet goed contact meer) en moet het nu tijdelijk met mn FW21Z doen. Stuk trager natuurlijk, maar wel veel stiller, bijna een genot.Kyo schreef op maandag 10 januari 2011 @ 12:31:
Je bedoelt dat ze het bij jouw thuis komen maken ? Denk ut niet:) Alle garantieplannen zijn op basis van collect&repair. Die dingen gaan gewoon linea-recta via UPS naar Frankfurt en worden daar gerepareerd en als het goed is na 5 werkdagen weer terug (al geloof ik daar eerlijk gezegd weinig van). 'T is in ieder geval veel te duur om een techneut langs te sturen.[b]EDIT: wanneer ik gebruik maak van mijn garantie en Sony opbel, kan er dan ook verzocht worden om een on-site reperatie?
[ Voor 7% gewijzigd door sverzijl op 10-01-2011 16:22 ]
Verwijderd
SIW =???Kyo schreef op maandag 10 januari 2011 @ 12:31:
73 graden is geen onmogelijke temperatuur, ik zou me pas bij 95° (i7) zorgen gaan maken.
dell levert dat wel, standaard... helaas maar 1 jaar.sverzijl schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:20:
Je bedoelt dat ze het bij jouw thuis komen maken ? Denk ut niet:) Alle garantieplannen zijn op basis van collect&repair. Die dingen gaan gewoon linea-recta via UPS naar Frankfurt en worden daar gerepareerd en als het goed is na 5 werkdagen weer terug (al geloof ik daar eerlijk gezegd weinig van). 'T is in ieder geval veel te duur om een techneut langs te sturen.
je garantie vervalt trouwens NIET als je hem openmaakt, gewoon doen.
Dank voor de reacties. 73 graden is geen onmogelijke temperatuur, maar als ik die gasten van de forum op notebookreview.com mag geloven, hoort ie idle 45 graden te draaien en maximaal op de 65 graden uit te komen... die lui hebben met z'n allen een stresstest gedraaid waarbij de cpu 100% wordt gebruikt en kunnen niet boven de 65 graden uitkomen. Terwijl ik nadat ik de computer opstart al snel van de 30 graden naar de 60-65 graden schiet met een beetje browsen, en zelfs soms de 80 graden haal door een simpele rmvb file af te spelen! Cpu geeft dan ook aan dat ie maar 2-3 procent tapt, dusse...

Verwijderd
Hmm, ik zit er heel sterk aan te denken om de volgende F13 te kopen (voor 1148 euro). Eerst twijfelde ik over de XPS 15, maar volgens mij is dat pas echt een bakbeest - nóg dikker en dieper dan de F-serie.
Processor: Intel CoreTM i7-740QM, 1,73GHz
Besturingssysteem: Legitieme Windows® 7 Home Premium
Taal en toetsenbord: Nederlands (QWERTY)
Afwerkingen: Premium Black
Harde schijf: 500 GB Serieel ATA (7200 rpm)
Geheugen: 4 GB 1333MHz DDR3 SDRAM
Optisch station: DVD-station
Display: 41,6 cm LCD, 1920x1080, camera
Grafische kaart: NVIDIA® GeForce® GT 425M 1GB
In principe heb ik een netbook voor colleges e.d., maar af en toe ben ik wel van plan om de laptop naar de bibliotheek mee te nemen. Zit er nog over te twijfelen of dit ding niet net té groot is. Vergeleken met mijn HP DV6899 is het wel een aardig verschil, maar de specificaties en het design zijn er dan ook naar. En het zou fijn zijn om weer een laptop te hebben die normaal youtube filmpjes, 720/1080P-films en af en toe een spelletje kan afspelen zonder tig blue screens en overhittingsverschijnselen te vertonen.
In principe heb ik een netbook voor colleges e.d., maar af en toe ben ik wel van plan om de laptop naar de bibliotheek mee te nemen. Zit er nog over te twijfelen of dit ding niet net té groot is. Vergeleken met mijn HP DV6899 is het wel een aardig verschil, maar de specificaties en het design zijn er dan ook naar. En het zou fijn zijn om weer een laptop te hebben die normaal youtube filmpjes, 720/1080P-films en af en toe een spelletje kan afspelen zonder tig blue screens en overhittingsverschijnselen te vertonen.
Verwijderd
Marmelade in "[Aanbiedingen] Complete Systemen & Lapto..." imo, betere specs voor een lagere prijs.
alleen het scherm is wat minder, houd er rekening mee dat de F op het gebied van gewicht en accuduur te kort schiet in vergelijking met de conccurrentie (bovengenoemde asus, en xps 15 met i5 proc)
alleen het scherm is wat minder, houd er rekening mee dat de F op het gebied van gewicht en accuduur te kort schiet in vergelijking met de conccurrentie (bovengenoemde asus, en xps 15 met i5 proc)
Verwijderd
Ziet er wel uit als een goede deal, die specificaties zijn niet mis, alleen is dat ding zelfs nog groter dan de XPS 15.Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 20:31:
Marmelade in "[Aanbiedingen] Complete Systemen & Lapto..." imo, betere specs voor een lagere prijs.
Ik was eigenlijk van plan een Vaio Z te halen, maar tenzij daar binnenkort een kortingsactie geldt, blijft die toch écht te duur.
De Vaio F lijkt mij toch een mooie combinatie van specs, mooi design en is aardig slank voor z'n 16,4".
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2011 20:53 ]
Verwijderd
Dikte scheelt bijna een cm. Het toetsenbord van de F13 vind ik ook heel erg fijn werken - heb dat liever dan zo'n standaardtoetsenbord als de XPS-serie heeft.Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:25:
de F13 is iets breder, maar 2mm minder diep dan de xps 15, is dat zo belangrijk?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2011 21:51 ]
Verwijderd
volgens mij haal je de termen door elkaar, de xps bevat een standaardtoetsenbord, de vaio bevat een full-size clicket toetsenbord.
Verwijderd
Dat zeg ik tochVerwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:53:
volgens mij haal je de termen door elkaar, de xps bevat een standaardtoetsenbord, de vaio bevat een full-size clicket toetsenbord.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2011 22:18 ]
Verwijderd
Ik heb hem net compleet standaard besteld, zelfs niet met blu-ray; heb geen HD-tv. Wat kan je daar dan mee doen buiten filmpjes op de laptop zelf bekijken?zonneschijn schreef op zondag 09 januari 2011 @ 11:25:
[...]
Iemand al andere (lees goedkopere) F21 modellen met de Sandy Bridge tegengekomen?
Ik ben vooral geinteresseerd in de geintegreerde GPU, maar heb geen belangstelling voor 3D.
De F13 met i7 is op dit moment wel erg aantrekkelijk geprijsd bij Sony.
Edit: Ik heb net de F13X besteld, de standaard config, alleen de optische drive vervangen door de Blu-ray lezer.
Bedankt voor alle info in dit topic
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:16:
[...]
Dat zeg ik toch? Ik vind het (chiclet-)toetsenbord van de Vaio fijn werken, beter dan een standaardtoetsenbord dat de XPS heeft.
offtopic:
ik was vast verblind door de vele knopjes die ik nu tot mijn beschikking heb...
ik was vast verblind door de vele knopjes die ik nu tot mijn beschikking heb...
vrij weinig imo, ikzelf beschouw optische media als dood: een usb stick of cloud storage is over het algemeen een stuk handiger.Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 23:14:
[...]
Ik heb hem net compleet standaard besteld, zelfs niet met blu-ray; heb geen HD-tv. Wat kan je daar dan mee doen buiten filmpjes op de laptop zelf bekijken?
het enige wat de onderuitgang van optische media tegenhoud is de verouderde houding van de medialobby: in nederland is er nog steeds geen goed legaal alternatief voor torrents.
zodra dat er wel is zul je zien dat optische media een snelle dood sterft
Verwijderd
Ik heb ook getwijfeld tussen de xps15 en de F13 (met premium mat scherm) maar uiteindelijk gaf het matte hd scherm vd F13 de doorslag; ondanks de lawaaiproblematiek. De xps is iets beter gespecd. Had deze een mat scherm gehad dan had ik niet getwijfeld.Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 20:28:
Hmm, ik zit er heel sterk aan te denken om de volgende F13 te kopen (voor 1148 euro). Eerst twijfelde ik over de XPS 15, maar volgens mij is dat pas echt een bakbeest - nóg dikker en dieper dan de F-serie.
Heb wel besteld met International qwerty omdat ik Engelstalig os wou.
Verwijderd
Goede tip, ik wil denk ik ook de Engelse windows. Het mogelijke lawaai maakt mij denk ik toch niet zoveel uit - van wat ik in het XPS-topic heb gelezen heeft ook die er flink last van! Verbaast mij ook niks, het zijn aardige specs.Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 00:49:
[...]
Ik heb ook getwijfeld tussen de xps15 en de F13 (met premium mat scherm) maar uiteindelijk gaf het matte hd scherm vd F13 de doorslag; ondanks de lawaaiproblematiek. De xps is iets beter gespecd. Had deze een mat scherm gehad dan had ik niet getwijfeld.
Heb wel besteld met International qwerty omdat ik Engelstalig os wou.
Met zo'n Full-HD scherm is mijn externe 22"-scherm ook niet meer nodig denk ik, scheelt weer flink wat ruimte op mijn bureau.
Ik moet nu toch maar eens de knoop doorhakken. Iemand enig idee of er nog flinke kortingen aan zitten te komen zodra de nieuwe F-serie uitkomt
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 15:24 ]
Vergis je niet: zeker als het wat later op de avond wordt kan een wat groter scherm, wat iets verder weg staat toch ook erg lekker zijn om naar te kijken (vermoeide ogen aan 't einde van de dag).
Hou het grote scherm dus nog even bij de hand.
Hou het grote scherm dus nog even bij de hand.
Verwijderd
Dat is waar - ben er inmiddels zo aan gewend geraakt dat ik straks misschien toch niet meer zonder kan.
Dat wordt dan toch maar vandaag bestellen! Nu maar hopen dat Sony volgende week niet opeens met megakortingen komt.
Dat wordt dan toch maar vandaag bestellen! Nu maar hopen dat Sony volgende week niet opeens met megakortingen komt.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 15:51 ]
Volgens mij is de afgelopen 3 maanden de F13M al meer dan 200 in prijs gezakt? (van 1100 naar 900 :
)
Verwijderd
niet de M, de FZ op sonystyle.
die staat nu voor 1050 te koop in plaats van 1350.
je wilt zeker de FZ, de M heeft namelijk een scherm wat flink onderdoet voor dat van de concurrentie (in het bijzonder de xps 15, welke grofweg even duur is op dit moment)
die staat nu voor 1050 te koop in plaats van 1350.
je wilt zeker de FZ, de M heeft namelijk een scherm wat flink onderdoet voor dat van de concurrentie (in het bijzonder de xps 15, welke grofweg even duur is op dit moment)
Beiden hebben inderdaad een flinke prijsdaling ondergaan, Zeker de Fz(Beodel je niet de F13X5 op sony.nl?) is een goede keuze. De Fz kost namelijk €1500
Volgens mij zit er niet veel verschil tussen de F13X5 en de FM? Ik kan alleen het scherm zien , dus je betaald 150 euro voor het betere scherm (900 vs 1050) verder i7 740 vs i5 560 en 320gb 5400 rpm tegen 500 gb 7200rpm
Nieuwe modellen op de sony site met prijzen!
De opvolger van de F13 (al eerder genoemd maar nu met prijs)
VPCF21Z1E/BI €1999,00
De specs wisten we al
(GT540, 8GB, 640GB 7200rpm, i2xxx, premium fullhd 3d scherm?)
Niet zo heel interessant maar toch:
Nieuw model, oude F13: http://www.sony.nl/product/vn-f-series/vpcf13l8e-h
VPCF13L8E/H
i7 740
4GB DDR3 PC3-8500
640GB 5400 rpm
GT 425
Bdrom
VPCF13S8E/B: http://www.sony.nl/product/vn-f-series/vpcf13s8e-b
Verschil tov F13L:
6GB PC3-10600
500GB 7200rpm
WXGA++ (1600x900) ipv FullHD
Niet zo heel bijzonder
Volgens mij zit er niet veel verschil tussen de F13X5 en de FM? Ik kan alleen het scherm zien , dus je betaald 150 euro voor het betere scherm (900 vs 1050) verder i7 740 vs i5 560 en 320gb 5400 rpm tegen 500 gb 7200rpm
VPCF21Z1E/BI €1999,00
De specs wisten we al
Niet zo heel interessant maar toch:
Nieuw model, oude F13: http://www.sony.nl/product/vn-f-series/vpcf13l8e-h
VPCF13L8E/H
i7 740
4GB DDR3 PC3-8500
640GB 5400 rpm
GT 425
Bdrom
VPCF13S8E/B: http://www.sony.nl/product/vn-f-series/vpcf13s8e-b
Verschil tov F13L:
6GB PC3-10600
500GB 7200rpm
Niet zo heel bijzonder
Als ik het goed lees, gaat het bij die laatste 2 nieuwe types om standaard FHD Vaio schermen; niet om de matte FHD Vaio Premium schermen welke in de F13S/Z/X zitten.
edit: Dat is dus het display waarover Darkstone het hieronder heeft. Duidelijk een heel stuk minder van kwaliteit, en niet matte, maar glanzend.
edit: Dat is dus het display waarover Darkstone het hieronder heeft. Duidelijk een heel stuk minder van kwaliteit, en niet matte, maar glanzend.
[ Voor 35% gewijzigd door guapper op 12-01-2011 11:38 ]
Verwijderd
my badLightning89 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:02:
Beiden hebben inderdaad een flinke prijsdaling ondergaan, Zeker de Fz(Beodel je niet de F13X5 op sony.nl?) is een goede keuze. De Fz kost namelijk €1500
dit €150 is het wat mij betreft wel waard, het scherm is echt *veel* beter.Volgens mij zit er niet veel verschil tussen de F13X5 en de FM? Ik kan alleen het scherm zien , dus je betaald 150 euro voor het betere scherm (900 vs 1050) verder i7 740 vs i5 560 en 320gb 5400 rpm tegen 500 gb 7200rpm
die is al langer verkrijgbaar in de US (900p scherm), de contrastratio zou rond de 200:1 liggen, vrij brak dus.VPCF13S8E/B: http://www.sony.nl/product/vn-f-series/vpcf13s8e-b
Verschil tov F13L:
6GB PC3-10600
500GB 7200rpm
Ik vind de prijs wel behoorlijk aan de hoge kant voor de specificaties die je krijgt. 640 gb 7200 rpm. Had wel minimaal een 128gb SSD verwacht. Het design vind ik er ook op achteruit gegaan, dat glossy gebeuren trekt me niet. Door het 3D element hebben ze hem ook gelijk een soort van Futuristische look gegeven.Lightning89 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:02:
VPCF21Z1E/BI €1999,00
De specs wisten we al
Wat me wel opvalt is dat de spatiebalk ook verlicht is bij het Backlit Keyboard.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
De notebook wordt bestempeld als een multimedianotebook. Oftewel, veel muziek en films. Ergens snap ik dan ook wel dat Sony er een HDD van 640GB in monteert in plaats van een 128GB SSD. Tevens is het goedkoper een er een HDD in plaats van een SSD in te plaatsen.Destianto schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:54:
[...]
Ik vind de prijs wel behoorlijk aan de hoge kant voor de specificaties die je krijgt. 640 gb 7200 rpm. Had wel minimaal een 128gb SSD verwacht. Het design vind ik er ook op achteruit gegaan, dat glossy gebeuren trekt me niet. Door het 3D element hebben ze hem ook gelijk een soort van Futuristische look gegeven.
Wat me wel opvalt is dat de spatiebalk ook verlicht is bij het Backlit Keyboard.
Voor het prijskaartje zou ik ook wel een SSD willen zien maar de consument staat daar op dit moment niet om te springen, dus doet Sony het ook niet.
Iemand een idee hoe Sony met een dode pixel omgaat? Ik heb er namelijk 1 in mijn scherm zitten.
Daarnaast heb ik het idee dat het ontvangst van mijn wireless kaart wel erg laag is. Op de 2e verdieping van het huis heb ik het idee dat internet enorm traag wordt maar het ontvangst is wel gewoon goed volgens het Windows 7 icoontje op mijn taakbalk.
Daarnaast heb ik het idee dat het ontvangst van mijn wireless kaart wel erg laag is. Op de 2e verdieping van het huis heb ik het idee dat internet enorm traag wordt maar het ontvangst is wel gewoon goed volgens het Windows 7 icoontje op mijn taakbalk.
Verwijderd
dat word een gevalletje wet kopen op afstand.
http://www.consuwijzer.nl...nthema_s/Kopen_op_afstand
ofwel: terugsturen zonder opgaaf van reden en een nieuwe bestellen, als je belt met de vraag of dit onder garantie valt krijg je hoogstwaarschijnlijk te horen dat het "binnen de gestelde specificaties valt"
zie ook Wikipedia: ISO 13406-2
sony gebruikt class-II
ofwel: terugsturen zonder opgaaf van reden en een nieuwe bestellen, als je belt met de vraag of dit onder garantie valt krijg je hoogstwaarschijnlijk te horen dat het "binnen de gestelde specificaties valt"
sony gebruikt class-II
Hij is niet gekocht op afstand dus dat wordt lastigVerwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:37:
dat word een gevalletje wet kopen op afstand.
sony gebruikt class-II
In dat geval ligt het er aan hoe je leverancier er mee om gaat, niet Sony.
Verwijderd
inderdaad, ik ging er iets te snel vanuit dat hij bij sony zelf was gekocht.
in dit geval ben je afhankelijk van de coulance van de verkopende partij
in dit geval ben je afhankelijk van de coulance van de verkopende partij
Meer info over dode pixels en je rechten lees je hier.
Hij is trouwens wel bij de Media Markt aangeschaft en die hebben een 14 dagen niet goed geld terug garantie. Ik krijg ze telefonisch alleen niet te pakken.
Laat maar zitten, ik hou het voortaan wel lekker bij lezen.
[ Voor 94% gewijzigd door _Discovery_ op 13-01-2011 11:08 ]
Verwijderd
Ik ben benieuwd of ze met de F21 serie nu eindelijk andere ventilatoren gaan gebruiken, zodat we af zijn van die verschrikkelijke fluittoon die voortkwam uit de fanmotor van de vorige VAIO series.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 02:53 ]
Verwijderd
bestellen lukt ook niet, alle twee de te selecteren beeldschermen zijn "out of stock"
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 11:30 ]
Verwijderd
Ahum.
De VPCF13X5E @sonystyle.nl is nog steeds zelfde prijs 1068E default conf.
Beetje onnozele vraag natuurlijk, maar is er iemand die denkt (of weet ;-) ) dat de prijs nog verder zal dalen?
De VPCF13X5E @sonystyle.nl is nog steeds zelfde prijs 1068E default conf.
Beetje onnozele vraag natuurlijk, maar is er iemand die denkt (of weet ;-) ) dat de prijs nog verder zal dalen?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2011 12:16 ]
De prijs is zo laag omdat dit type zometeen wordt vervangen door de F21. Elke maand was er een korting op een bepaald element, HDD / RAM, en uiteindelijk processor. Dus verwacht niet dat het nog lager zal worden dan het is. In ieder geval niet via Sonystyle misschien elders straks in de normale shops. Maar verwacht niet al te veel feest.
[ Voor 3% gewijzigd door Greatsword op 14-01-2011 13:51 ]
Verwijderd
Hmzz ben net terug van MM Brussel, de F13S is blijkbaar van 1500 naar 1300 getuimeld al.Destianto schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:50:
De prijs is zo laag omdat dit type zometeen wordt vervangen door de F21. Elke maand was er een korting op een bepaald element, HDD / RAM, en uiteindelijk processor. Dus verwacht niet dat het nog lager zal worden dan het is. In ieder geval niet via Sonystyle misschien elders straks in de normale shops. Maar verwacht niet al te veel feest.
Verwijderd
en die nieuwe F21 gaat dus rond de € 1.999,00 kosten als de VPCF13X5E niet meer te krijgen is?? mmm moet nu toch snel gaan beslissen of ik VPCF13X5E ga bestellen of niet...
..en precies na 5 werkdagen krijg ik nu een SMSje dat m'n maandag opgehaalde F13 weer op weg terug is. Het kan dus toch wel.sverzijl schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:20:
<..>
Die dingen gaan gewoon linea-recta via UPS naar Frankfurt en worden daar gerepareerd en als het goed is na 5 werkdagen weer terug (al geloof ik daar eerlijk gezegd weinig van).
Ik heb mijn F13 compleet geïnstalleerd met een cleane windows 7 installatie. Alle drivers staan erop maar toch heb ik een probleem met mijn internetverbinding. Ik heb telkens te maken met een weg vallende wireless verbinding. Ik kan websites niet benaderen of het duurt enorm lang. Het icoontje rechtsonder in de taakbalk geeft wel gewoon aan dat de verbinding goed is. Andere computers in huis hebben er geen last van. Het kan ook niet aan de hardware liggen want mijn vorige F13 (die ik heb teruggebracht wegens een dode pixel) had er ook last van. Iemand een idee hoe ik dit probleem op kan lossen?
Moreno, is het bekabeld wel goed? Je probleem klinkt meer als een rotte cache oid, even álle internetinstellingen, geschiedenis, enz. weggooien kan wonderen doen!
Hoi Moreno,
Ik heb precies het zelfde ondervonden.
Complete schone instalatie gedaan op een SSD en alles werkte naar behoren.
Zat gisteren op de bank een serie bij RTL gemist te kijken, plotseling stop ie.
Kon niets doen dan wachten, net alsof ie was vast gelopen.
Het duurde wel een minuut of zo voordat hij weer verder ging met afspelen.
Heb hem nu op tafel staan met de LAN stekker erin.
Ik heb precies het zelfde ondervonden.
Complete schone instalatie gedaan op een SSD en alles werkte naar behoren.
Zat gisteren op de bank een serie bij RTL gemist te kijken, plotseling stop ie.
Kon niets doen dan wachten, net alsof ie was vast gelopen.
Het duurde wel een minuut of zo voordat hij weer verder ging met afspelen.
Heb hem nu op tafel staan met de LAN stekker erin.
Éen piepklein zeikdingetje... op mijn oude Sony VAIO notebook (FE21) kon ik middels een simpel ledje, verwerkt in de lade, zien dat de DVD-drive bezig was met "iets".
Bij de F11 zijn ze dit doodsimpel LEDje stomweg vergeten?! Nu ik een aantal DVD's aan het branden ben, is dit toch wel een gemis eigenlijk....
Bij de F11 zijn ze dit doodsimpel LEDje stomweg vergeten?! Nu ik een aantal DVD's aan het branden ben, is dit toch wel een gemis eigenlijk....
ik heb toch ook een aanvulling ivm het draadloos internet.
ik vind dat dit enorm traag gaat, veel lagg tijdens games en vaak dat de draadloze verbinding wegvalt.
nochtans op mijn andere laptop heb ik op dezelfde moment GEEN internet problemen.
Weet er iemand hele goede instellingen op de f11? want het begint me zwaar tegen te vallen!
ik vind dat dit enorm traag gaat, veel lagg tijdens games en vaak dat de draadloze verbinding wegvalt.
nochtans op mijn andere laptop heb ik op dezelfde moment GEEN internet problemen.
Weet er iemand hele goede instellingen op de f11? want het begint me zwaar tegen te vallen!
Begrijp ik het goed dat de F13 met i5 560 geen Optimus ondersteund? (http://forum.notebookrevi...7204-sony-vaio-f13-4.html)
Is dat dan niet stom van Sony aangezien er wel een IGP in de i5 zit? Beetje hetzelfde als een prius kopen en dan alleen de benzinemotor gebruiken
?
Is dat dan niet stom van Sony aangezien er wel een IGP in de i5 zit? Beetje hetzelfde als een prius kopen en dan alleen de benzinemotor gebruiken
Ik heb de F11Z1E maar echt nooit last van het geen wat beschreven wordt. Eveneens een clean install, en gekozen voor de Wireless LAN driver van Intel ( http://support.sony-europe.com/manuals/manuals.aspx?l=en)vochtige schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:11:
Internet verbinding 20 MB i.c.m een Sitecom 300 N router. Altijd prima verbinding.
Wat een drama met die F13's van Sony... Ben ondertussen al 3 exemplaren verder.
1e Mycom - 3 Dode pixels
2e MediaMarkt - 2 Dode pixels & 2 'stuck'
3e MediaMarkt - 3 Dode pixels.
Wordt er niet goed van.. Zijn er ook mensen met een F13S0e zonder pixelproblemen???
1e Mycom - 3 Dode pixels
Wordt er niet goed van.. Zijn er ook mensen met een F13S0e zonder pixelproblemen???
Ja hoor, geen enkel probleem met die van mij hier. Wat een top apparaat, werkt vlekkeloos, lekker snel en zonder de irritant hoge piep die ik in m'n F11 wél had.Mr. S schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:06:
Wat een drama met die F13's van Sony... Ben ondertussen al 3 exemplaren verder.
1e Mycom - 3 Dode pixels
Verwijderd
Als je even een forum search doet op "dode pixels" zie je dat de F lijn hier aardig vaak last van heeft, zal wel te maken hebben met herhaaldelijk slechte batches van schermen.
Bij een user was het zo erg dat hij pas de 5e keer een laptop tegenkwam zonder dode pixels, gelukkig waren de meeste shops coulant. (niet bestellen bij: computerpirates, 0900-laptops, die naaien je waar je bij staat aldus dit topic..)
Bij een user was het zo erg dat hij pas de 5e keer een laptop tegenkwam zonder dode pixels, gelukkig waren de meeste shops coulant. (niet bestellen bij: computerpirates, 0900-laptops, die naaien je waar je bij staat aldus dit topic..)
Heb nog iets heel droogs ontdekt aan m'n F13M, als het volledig donker is valt me op dat de sensor voor het backlight direct naast de lichtjes voor numlock en capslock zitten.
Maw, met numlock aan is je backlight feller omdat er licht van het ledje op de sensor valt, fail!
(Ik zie zelfs licht door de sensor als numlock aan staat)
Maw, met numlock aan is je backlight feller omdat er licht van het ledje op de sensor valt, fail!
(Ik zie zelfs licht door de sensor als numlock aan staat)
mja, maar dat overtreft nog steeds niet de hidden feature op de Dell Studio XPS: doe het scherm open, en de uitlaat van de ventilator (hete lucht) gaat dicht.
Ik heb vandaag mijn F13X ontvangen. Prachtig apparaat, mooi scherm! Maar ik krijg er koppijn van
Lijkt me een gevalletje CPU whine... Als ik een core zwaar belast (SuperPi), dan is de piep weg.
Ik zal nog een paar dagen wat dingen proberen, en nog eens door dit forum lezen, maar als ik geen oplossing vind dan gaat hij retour.
Edit: typo
Lijkt me een gevalletje CPU whine... Als ik een core zwaar belast (SuperPi), dan is de piep weg.
Ik zal nog een paar dagen wat dingen proberen, en nog eens door dit forum lezen, maar als ik geen oplossing vind dan gaat hij retour.
Edit: typo
Lees ik deze vergelijking goed als ik veronderstel dat de 2630qm, die nu in de nieuwe vaio gebruikt wordt, alsnog sneller is dan de 940xm, de top uit de huidige range? Want dan is het op zich wel de moeite om even de kat uit de boom te kijken en wat meer 'upgrademogelijkheden' te hebben. Een vergelijkbare, maar iets andere vraag: Hoe merkbaar is het verschil tussen een gt425m en een gt540m ? Ik twijfel enorm of ik m'n huidige vaio-F terug zal sturen om binnenkort een nieuwe te nemen (zonder 3d-meuk, als dat er al komt
) of niet...
[ Voor 7% gewijzigd door henkpeters op 18-01-2011 22:01 ]
En ja hoor, na een paar maandjes herkent mijn brander (in de VPCF13Z1E/B) geen blu-ray meer, zelfde als bij mijn vorige model. 
Opsturen is geen optie want ik gebruik hem voor mijn werk.
Opsturen is geen optie want ik gebruik hem voor mijn werk.
Die is ook al verkrijgbaar in een Asus 15,6" FHD, voor de HELFT van wat de F21 gaat kosten.henkpeters schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:24:
Lees ik deze vergelijking goed als ik veronderstel dat de 2630qm, die nu in de nieuwe vaio gebruikt wordt, alsnog sneller is dan de 940xm, de top uit de huidige range? Want dan is het op zich wel de moeite om even de kat uit de boom te kijken en wat meer 'upgrademogelijkheden' te hebben. Een vergelijkbare, maar iets andere vraag: Hoe merkbaar is het verschil tussen een gt425m en een gt540m ? Ik twijfel enorm of ik m'n huidige vaio-F terug zal sturen om binnenkort een nieuwe te nemen (zonder 3d-meuk, als dat er al komt) of niet...
Alleen heb je dan geen 3D, en de schermkwaliteit is wel een stuk minder.
[ Voor 4% gewijzigd door guapper op 19-01-2011 09:21 ]
Verwijderd
Wacht nu maar totdat ze beschikbaar zijn... het topmodel is nu ook €1800 of meer.
De dualcores komen overigens pas 27? februari, maar de winst tov. deze generatie is daar niet zo groot.
De dualcores komen overigens pas 27? februari, maar de winst tov. deze generatie is daar niet zo groot.
Let op:
In dit topic gaat het over de Vaio F11- / F12- / F13- serie en niet over andere notebooks ;)
In dit topic gaat het over de Vaio F11- / F12- / F13- serie en niet over andere notebooks ;)