Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@ leffert75, Niet iedereen heeft mankementen ;) En ben sinds dag 1 zeer tevreden over mijn aankoop. De kans is alleen wel aanwezig. Weet niet precies hoe groot. De vraag is, kan je ermee leven indien je geen perfect product hebt.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:11
Destianto schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 17:03:
@ leffert75, Niet iedereen heeft mankementen ;) En ben sinds dag 1 zeer tevreden over mijn aankoop. De kans is alleen wel aanwezig. Weet niet precies hoe groot. De vraag is, kan je ermee leven indien je geen perfect product hebt.
Same here. Vanaf dag 1 geen probleem en nog steeds zeer tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkpeters
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-07 18:43
Weet iemand of ze er moeilijk over doen als je je order wilt annuleren als je levertijd van 7-8 weken naar 10-11 weken verandert? Ik heb het idee dat ik zogauw ik de laptops (2 stuks) binnen krijg, ze nog maar half zo veel waard zijn. Gezien de verwachte levertijd voor beide modellen nu op 2-3 weken staat, wil ik eigenlijk m'n order annuleren en voor hetzelfde geld meer laptop in minder tijd in huis halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:30
10-11 weken voor een Sony Vaio ? Dat is wel erg lang. Heb de mijne net binnen vandaag (F13X) en die is zo'n 10 dgn geleden besteld.
Zou er gewoon een belletje aan wagen. Maar in de tussentijd zijn er toch geen nieuwe modellen uitgekomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over een maand of 2 komt sandy bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkpeters
Idd geen nieuwe modellen uitgekomen maar de aanbiedingen zijn nu iets meer in mijn straatje :)
Heb m'n order net kunnen annuleren, krijg m'n geld terug binnen 10 dagen. Wel netjes van de (overigens vrijwel altijd door vlaamse minder-goed-verstaanbare dames&heren bezette) helpdesk.

Wat is het voordeel van even wachten op sandy bridge tenopzichte van de huidige reeks, en vooral, als dat over een maand of 2 komt, over hoe veel tijd verschijnen er dan vaio's met die gevallen?

Op zich kunnen we nog wel even zonder nieuwe pc's, maar als het gaat om een verschil dat je alleen in benchmarks ziet (er vanuitgaande dat die laptops in dezelfde prijsklasse, ongeveer 1500 respectievelijk 1000 euro moeten vallen) bestel ik liever nu. Ging om een vaio F i7 740qm en een vaio E i5 460m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkpeters schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 18:59:
Wat is het voordeel van even wachten op sandy bridge tenopzichte van de huidige reeks, en vooral, als dat over een maand of 2 komt, over hoe veel tijd verschijnen er dan vaio's met die gevallen?
zijn quads met IGP, voordelen:

IGP, dus langere accuduur met optimus.
32mn, dus iets zuiniger
marginaal betere prestaties ( ~5% in dezelfde prijsklasse gok ik)

veel gaat het allemaal niet schelen, maar als je kan wachten, vooral doen. (nooit een slecht idee)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2010 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:30
henkpeters schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 18:59:
Idd geen nieuwe modellen uitgekomen maar de aanbiedingen zijn nu iets meer in mijn straatje :)
Heb m'n order net kunnen annuleren, krijg m'n geld terug binnen 10 dagen. Wel netjes van de (overigens vrijwel altijd door vlaamse minder-goed-verstaanbare dames&heren bezette) helpdesk.
[...]
Ok, je moet kiezen:
o Vlaamse helpdesk (die goed Vlaams spreekt) (Sony)
o Indiase helpdesk (die gebrekkig Engels brabbelt) (regelmatig bij Dell)

@Darkstone:
Misschien dat de Vaio's met de SB upgrade eindelijk van de CPU whine verlost gaan worden.

[ Voor 8% gewijzigd door guapper op 10-12-2010 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
hm, zojuist een clean install gedaan op m'n nieuwe F13X. Werkt prima,maar ik merk dat de Alps touchpad drivers wat opties missen (zoals Use Inertial Movement, Adjust pointer speed in relation to standard windows setting en mogelijkheid om touchpad sensitivity in te stellen). Is dit normaal ? (functionaliteit weggehaald bij nieuwste Alps drivers bijv.)

Heb al geprobeerd om oudere driver te installeren waar het nog wel in zit, maar dan krijg ik de melding dat ik niet kan downgraden. Verwijderen lukt ook niet, bij herstart wordt de driver automatisch geinstalleerd voordat ik maar iets kan doen.

[edit] Al gevonden. Heb de Sony Alps driver vervangen door de Toshiba Alps driver. Deze heeft de hierboven genoemde opties wel.

[ Voor 9% gewijzigd door sverzijl op 10-12-2010 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassoow93
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-09 21:51
Beste tweakers,

Ik doe nu de opleiding Mediavormgeving als richting Editor. Maar hiervoor wil ik een hele goeie laptop kopen om zo om mijn laptop video's te bewerken zonder laggs in hd opnames. Ik zit steeds met een groot probleem. Sony F, Dell XPS16 of Apple15,6? Ik kan gewoon niet kiezen. Ik heb een budget van minimaal 1500 tot max 2000. Jullie allemaal hebben die f serie. Hoe is die? Snel, Betrouwbaar? Goed voor videobewerking?

MVG,

Hassoow93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Hassoow93 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 22:06:
Beste tweakers,

Ik doe nu de opleiding Mediavormgeving als richting Editor. Maar hiervoor wil ik een hele goeie laptop kopen om zo om mijn laptop video's te bewerken zonder laggs in hd opnames. Ik zit steeds met een groot probleem. Sony F, Dell XPS16 of Apple15,6? Ik kan gewoon niet kiezen. Ik heb een budget van minimaal 1500 tot max 2000. Jullie allemaal hebben die f serie. Hoe is die? Snel, Betrouwbaar? Goed voor videobewerking?

MVG,

Hassoow93
Als ik je post zo lees, zou ik eerst eens uitvinden welk OS je wilt gebruiken. Daarna kijk je welke hardware het beste bij jou(w budget) past lijkt me. Dit, omdat het OS (Apple of Windows) een veel groter verschil vormt dan de hardware waar het uiteindelijk op draait. Alle genoemde laptops zullen aan je vraag voldoen.

Kijk trouwens ook eens naar de XPS 15 indien je voor Windows kiest... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Hassoow93,

Indien je voor het neusje van de zalm gaat in de F lijn kan ik er niks dan goeds over kwijt. Photoshop cs5 , videobewerking / conversie Autocad 2011, loopt allemaal vlekkeloos zonder stotteren. Als je bereid bent zoveel geld neer te leggen lijkt het met dat je ook wilt dat hij er een beetje mooi uitziet, dus dan komt de XPS 15 naar mijn mening al te vervallen. En jah Apple, het moet je ding zijn, weet alleen wel dat je bij apple niet dezelfde specs zult krijgen.als in deze lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkpeters
Ai, nu wordt het toch lastig. Ik had zo'n vaio-deluxemodel in gedachten (met 500gb 7200rpm, 6gb ram en een blu-raybrander waardoor de totaalprijs op ongeveer 1500 euro uit kwam), maar die asus komt wel heel dicht in de buurt voor 500 euro minder.

Die bluraybrander komt dan later wel, m'n blurays bekijk ik via m'n ps3.
Zitten er nog andere voordelen aan zo'n vaio ipv die asus die ik zogauw niet uit de specs kan opmaken?
Ik mis bluetooth bij het leverbare model van de laptopshop, de schijf die erin zit is 5400rpm ipv 7200 en het geheugen is wat langzamer. De schijf wil ik over een tijdje vervangen door een SSD, maar hoe goed merk je het verschil tussen 5400 en 7200 bijvoorbeeld bij quickpar en in algemeen gebruik? Daarnaast natuurlijk het vaio-toetsenbord dat wél heel fijn is, in tegenstelling tot de meeste laptop-toetsenborden en zo'n vaio-premiumscherm. Is dat scherm echt beduidend mooier/beter of is dat een slimme marketingtruc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Laatst online: 11-09 11:29
henkpeters schreef op zondag 12 december 2010 @ 14:56:
Ai, nu wordt het toch lastig. Ik had zo'n vaio-deluxemodel in gedachten (met 500gb 7200rpm, 6gb ram en een blu-raybrander waardoor de totaalprijs op ongeveer 1500 euro uit kwam), maar die asus komt wel heel dicht in de buurt voor 500 euro minder.

Die bluraybrander komt dan later wel, m'n blurays bekijk ik via m'n ps3.
Zitten er nog andere voordelen aan zo'n vaio ipv die asus die ik zogauw niet uit de specs kan opmaken?
Ik mis bluetooth bij het leverbare model van de laptopshop, de schijf die erin zit is 5400rpm ipv 7200 en het geheugen is wat langzamer. De schijf wil ik over een tijdje vervangen door een SSD, maar hoe goed merk je het verschil tussen 5400 en 7200 bijvoorbeeld bij quickpar en in algemeen gebruik? Daarnaast natuurlijk het vaio-toetsenbord dat wél heel fijn is, in tegenstelling tot de meeste laptop-toetsenborden en zo'n vaio-premiumscherm. Is dat scherm echt beduidend mooier/beter of is dat een slimme marketingtruc?
Het scherm is echt beduidend beter als de andere.
Maar pas op, als je een mat scherm wil, dan moet je de duurste kopen, de andere zijn glanzend (tenzij ze dit hebben aangepast). De laptoptoetsenborden voelen fijn aan, maar persoonlijk vind ik laptoptoetsenborden over het algemeen niet zooooo denderend :P

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vaio vpcf13m1e gekochten ben zeer tevreden.
geen last van piepgeluid
maar nou probeerde ik de drivers van de grafische kaart te vernieuwen maar dat lukt niet, de computer kan de hardware niet niet vinden staat er,zijn er mischien meer mensen met dit probleem of doe ik wat verkeerd?
er zit trouwens een geforce gt 425m videokaart in.
ik wil mischien in de toekomst een betere videokaart erin doen maar kan dat?vervalt de garantie dan niet?

mvg bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 15:54:
ik wil mischien in de toekomst een betere videokaart erin doen maar kan dat?vervalt de garantie dan niet?
dat kan niet, de kaart zit gesoldeerd op het moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is een tegenvaller,is dat alleen bij de vaio zo?
een nieuw moederbord erin kan dat?of haal je dan teveel overhoop of worden de kosten dan tehoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is bijna overal zo, behalve bij de clevo's, alienware, en nog een paar gamer modellen van enkele fabrikanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Hier ook nog geen last van piepgeluid (VPCF-13X5E, SSD ipv HD). Wel is de fan relatief gehorig in vergelijking met mijn vorige Vaio (FW21Z), maar met TV/radio of kinderen in huis merk je er erg weinig van (alleen als het heel stil is, bijv 's avonds laat met alles uit).

Jammer dat dit model geen volume up/down knoppen heeft, maar verscholen zitten ondr Fn+F3/F4. Waren de enige knoppen die ik wel gebruikte bij het vorige model. Ook de cursortoetsen zijn m.i. iets te klein en de plaatsing van home/end/pg up/pg down wat onwennig , maar dat komt waarschijnlijk doordat er een numpad bij geplaatst is (welke voor mij persoonlijk achterwege had mogen blijven. Maar goed, kan niet alles hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
  • Laatst online: 29-08 21:12
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 15:54:

maar nou probeerde ik de drivers van de grafische kaart te vernieuwen maar dat lukt niet, de computer kan de hardware niet niet vinden staat er,zijn er mischien meer mensen met dit probleem of doe ik wat verkeerd?
er zit trouwens een geforce gt 425m videokaart in.

mvg bart
Het Verde-programma wordt niet ondersteunt voor Vaio's met een GT 425M in. De oudere vaio's met een 310 of 330 kan je ze wel van de Nvidia-site halen.

PSN: Wippie1880

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Laatst online: 13-09 23:04
jobvr schreef op maandag 06 december 2010 @ 10:05:
Ik zag dat verschillende mensen dit toetsenbord hadden gekocht via E-Bay "ew SONY VAIO VPC-F12 Keyboard US Black Frame Backlit" Werkt deze ook op de F13 ??
Yups, ik heb 'm zelf bij deze seller gekocht en hem vooraf dezelfde vraag gesteld. Hij gaf toen aan dat deze niet compatible was, maar ik had het vage vermoeden dat het exact hetzelfde keyboard moest zijn.

Uiteindelijk voor die paar Euro's de gok genomen en ik kan je voor de volle 100% bevestigen dat hij compatible is.

Ik heb de seller overigens dit "nieuws" ook gemaild maar hij heeft er (nog) geen melding van gemaakt zie ik.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassoow93
ik dacht aan vaio met deze specs.
Intel CoreTM i7-740QM, 1,73GHz(Helaas geen 840M)
Legitieme Windows® 7 professional (Ultimate beter of juist niet?)
256GB SSD (Waarom kost die eigenlijk 750?, of zal ik een normale 500/7200rpm halen vanwege de prijs?)
8 GB 1333MHz DDR3 SDRAM (Genoeg toch?)
DVD-station(Geen Bluray nodig vanwege PS3)
16,4 inch - 41,6 cm LCD, 1920x1080 (genoeg grootte een 16:4Beste resolutie die er is!)
NVIDIA® GeForce® GT 425M 1GB(Niet de beste videokaart maar ik denk dat ik tot 2011 ga wachten tot een betere videokaart, ik heb gehoord dat Dell de 17 inch versie een 3GB videokaart heeft niet normaal!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

open deur: de groote van het geheugen op een videokaart heeft geen bal te maken met de prestaties

http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html
Hassoow93 schreef op zondag 12 december 2010 @ 22:39:
16,4 inch - 41,6 cm LCD, 1920x1080 (genoeg grootte een 16:4Beste resolutie die er is!)
nee, dat is 1920*1200, maar veel geluk met een laptop vinden die die resolutie ondersteunt onder de €3000 :X (uit het hoofd: mbp 17", dell E6500, HP 8740w)

waarom een SSD? waarom 8GB RAM? wat verwacht je ermee te gaan doen.
deze bak lijkt me namelijk enorm overkill afgaande, het lijkt alsof je voor alles het duurste component hebt uitgekozen... dat is niet echt slim.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2010 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassoow93
waarom 8GB waarom SSD omdat ik dan later geen spijt krijg,ik heb nu de geld ervoor en wil het in een keer alles goed kopen en niet later van zeg oh shit had ik maar toch die SSD gekocht. Ik wil die een laptop die wel lang meegaat met de prestaties en niet over 1/2 jaar > had ik maar een snellere gekocht:P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:13

Sick Nick

Drop the top!

Ga maar voor de gein eens HD-video's bewerken of een hele sloot RAW images openen, dan ben je best blij met SSD en 8GB ram. Het laad krankzinnig snel in en tijdens het bewerken heb je nooit enige vertraging :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Als je het geld ervoor hebt waarom niet, Ik had laatste een RAW image van 1 GB geopend (Ps CS5 ) met mn 5400 rpm schijf / 8GB en dat duurde toch wel bijna een minuutje volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkpeters
Ware het niet dat je, wanneer je een half jaar wacht (dus niet met het kopen van je hele laptop, maar met het kopen van een ssd), in ieder geval voor je SSD nog niet de helft kwijt bent. (Nou is dat wel altijd zo, maar om nou direct de prijs van een halve laptop alleen aan een schijf uit te geven...)
Ram-prijzen zijn sowieso dubieus bij die hoeveelheden, voor het 'omwisselen' van je eerste 2 naar 4gb-stick betaal je 90 euro, voor het omwisselen van je 2e tweehonderdnogwat, als ik het me goed herinner.

Het enige dat je niet kunt upgraden is je videokaart dus als je juist daarmee tot 2011 wilt wachten doe je nu een miskoop met zo'n monsterlaptop. Verder is alles te upgraden wanneer het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
  • Laatst online: 03-07 20:18
en als je 1 maand wacht, vind je er de nieuwe intel quadcores in terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
vochtige schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 07:19:
en als je 1 maand wacht, vind je er de nieuwe intel quadcores in terug!
En daarmee sterft de cpu-whine hopelijk een stille dood.

Maar weet je dat de update in januari komt, of gok je daar op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gok, de processoren worden 5-6-7 januari geïntroduceerd, maar het duurt meestal nog 2 weken voordat de eerste modellen in de winel verschijnen.

vervolgens is het wachten op de sony refresh, plus natuurlijk de benches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
natuurlijk een gok. maar als je ziet hoe snel sony met nieuwe notebooks komt die voor de prijs, hun hardware veranderen. 720 => 740, 520 => 560, gok ik dat dit niet zo lang zal duren. wie weet, het is dan 2011, komt er een nieuwe serie aan?

De cpu power ziet er al veel belovend uit, hopelijk koppelen ze het eens aan een sterkere grafische kaart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cpu power ziet er weinig veelbelovend uit, IPC is zo goed als gelijk aan de huidige lijn.

iets zuiniger ja, maar betere prestaties? in de orde van procenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

veelbelovend? wat precies, een 2.2ghz cpu die sneller is dan eentje van 1.7ghz volgens 3Dmark06? dat is niet eens een cpu bench :/ (het is me een raadsel waarom ze die nog weergeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
uhm, misschien dat ze met zulkse stemmingmakerij hun sponsorcenten voor komend jaar veilig stellen?

De informatie is irrelevant, maar niet vervalst ofzo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt m door ;)

• Hassoow93
kan iemand mij dan vertellen waar een apple 15/17 inch zo geweldig is? Iedereen uit mijn klas zegt dat apple beter/sneller/mooier?

Ik vind toch dat sony wel met die prijs van een macprook pro de specs 10x zo beter is

Verwijderd

tsja... fanboys :F

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Gaan we weer. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassoow93
gaan we weer? Jij hoort niet bij de 'we'!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@ Hassoow 93, aan meningen hebben we niet veel. Gelieve de discussie te onderbouwen en argumenteren.

Iedereen weet dat je bij apple betaald voor het design en de naam.

Whatever makes you sleep at night zou ik zeggen.

[ Voor 17% gewijzigd door Greatsword op 17-12-2010 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkpeters
Als je je klas dan eens wilt laten opkijken moet je in plaats van een vaio een dell mini 10v kopen.. daar kun je flawless osx op draaien. Je hebt dan in wezen een macbook mini, maar dan voor 1/3 van de prijs. Koop er op ebay een appel-stickertje bij et voila, jouw eigen macbook binnen budget!

Bottom-line, ontopic: wil je specs en een fatsoenlijke pc waar je windows, ubuntu enz. op kunt draaien, maar geen osx: koop dan een vaio. Wil je liever dat je klas zegt 'waaauw hij heeft een macbook', moet je die kopen :)
Maar bedenk je dan idd wel dat je voor hetzelfde geld ook een ruim 2x zo snelle 'normale' pc had kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkpeters schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 17:27:
Bottom-line, ontopic: wil je specs en een fatsoenlijke pc waar je windows, ubuntu enz. op kunt draaien, maar geen osx: koop dan een vaio. Wil je liever dat je klas zegt 'waaauw hij heeft een macbook', moet je die kopen :)
Maar bedenk je dan idd wel dat je voor hetzelfde geld ook een ruim 2x zo snelle 'normale' pc had kunnen hebben.
als er een macbook binnenkomt denk ik niet "wow, een macbook", maar "wow, wat een overpriced ding met dezelfde/slechtere specs als mn studio en wat betere behuizing en accuduur"

maargoed, ik val dan ook niet onder het stereotype klaasgenoot aan ditto opleiding :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkpeters
Juist Darkstone, zoals de meeste mensen in dit topic vermoed ik (misschien zelfs wel zoals de meeste tweakers, maar dat is waarschijnlijk het verschil tussen tweakers en fokkers eh ;) ) zien wij door de marketing heen omdat wij specificaties wat beter begrijpen. Ik kom zó vaak mensen tegen met een macbook die zeggen dat hij veel fijner is 'omdat het nooit langzamer wordt', waarna ze stil worden zogauw ik mijn eeepc 701 (7"scherm 8) ) binnen 10 seconden in ubuntu opgestart heb. Om te teasen zet ik soms even de osx-skin aan en dan zie je meestal wel dat er iets gedacht wordt als 'oh... dus ik ben afgezet'.

Maar again, wij zijn geen stereotype klasgenoot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-08 10:36
OK. hier mijn eerste ervaringen met het vervangen van de HDD.

Ik heb de standaard brakke Seagate harddisk vervangen door de Intel 120GB SSD voor €180.
http://tweakers.net/price...sdsa2mh120g2k5-120gb.html

Ik moet zeggen Net wintersport geweest en met een gopro 1080p filmpjes opgenomen tijdens het snowboarden en het bewerken met Pinnacle studio V14 ging echt fantastisch. Meestal was bij het omzetten de i7-740 zelfs de beperkende factor..

Nu net na de vakantie was de housing binnen om de oude 500GB Seagate in de DVD-bay in te bouwen.
deze dus: http://newmodeus.com/shop...Path=2_39&products_id=280
Moet zeggen dat hij zijn werk goed doet, maar het had allenmaal net iets netter gekund, maar hij doet zijn werk goed. Enige nadeel is dat de Seagate best wat herrie maakt .. ja, zelfs meer dan de fan waar veel mensen over klagen. Dir komt omdat er alleen een plastic laagje tussen de HDD en je oren zit en hij nu niet aan de onderkant zit.

Omdat ik deze HDD meestal voor data opslag gebruik en niet voor continu gebruik, mag hij het grootste deel van de tijd uit staan. Een goede Tool hiervoor is HDDscan v3.3 Hier te downloaden http://www.portablefreeware.com/?id=1105
Hiermee kan je low-level instellingen doen van verschillende HDD's Dus ook na hoeveel tijd idle een HDD down-spinned. Dit kan echt een hele hoop herrie en hitte schelen.

Hoop dat ik hiermee andere mensen wat geholpen heb.

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Jobvr, waarom heb je ervoor gekozen om de HDD in te bouwen, en niet gewoon een externe 2,5" usb van gemaakt?

Je hebt nu extra kosten gemaakt, je laptop is zwaarder geworden, en de accuduur is afgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:35
Destianto schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:55:
Jobvr, waarom heb je ervoor gekozen om de HDD in te bouwen, en niet gewoon een externe 2,5" usb van gemaakt?

Je hebt nu extra kosten gemaakt, je laptop is zwaarder geworden, en de accuduur is afgenomen.
Ik heb ook een SSD ingebouwd (OCZ Vertex2 120GB).
Mijn redenen om de 500GB schijf er naast te houden:
Omdat 120GB vrij krap is en een inbouw minder verbruikt dan USB.
Al mijn data staat daarop, als ik echt snelheid nodig heb voor bvb fotobewerking, dan kopieer ik de files naar mijn SSD en werk ik zo.
Nu moet ik geen USB schijf meesleuren en ik gebruik de BD/DVD nooit/zelden.
De caddy heeft mijn trouwens maar 15 euro gekost via eBay.

[ Voor 4% gewijzigd door BlackShadow op 20-12-2010 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
Destianto schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:55:

Voornaamste reden is omdat ik die 500GB altijd gebruik. Die 120GB is gewoon te klein met Windows 7, door die stomme WINSXS map die groeit als kool. Luister bijna altijd naar muziek en ik kan die 80GB dus niet kwijt op SSD.

Dus dan de verschillende argumenten:

Kosten: deze oplossing is €20,- duurder dan een externe housing waar je ook nog eens een speciale SATA+USB stekker voor moet kopen, omdat over een normale SATA kabel geen stroom komt en je dus 2 van je 3 USB poorten kwijt bent

zwaarder Is lichter en handiger om mee te nemen dat de externe housing. Blu-ray gebruik ik alleen Thuis bij mijn LED TV, dus die hoef ik niet mee te zeulen.

Accuduur Heb nog geen test gedaan, maar ik denk niet dat tie zo meer stroom verbruikt dan extern, plus dat tie als die niet nodig is na 3 minuten down-spinnend. De SSD gebruikt nauwelijks iets, dus ik vermoed zelfs dat het systeem minder verbruikt dan een originele die alleen een 500GB HDD heeft. Nou maakt dit me eigenlijk weinig uit, want het is toch meer een desktop vervanger. gebruik hem zelden mobiel.
Gebruik hem thuis en op mijn werk. en op beide plaatsen ligt een voeding, dus nu hoef ik alleen mijn notebook op te pakken in een sleve te stoppen en ik heb alles bij me.

Maar goed, dit is idd mijn persoonlijke situatie, ik snap je argument dat het niet voor iedereen handiger is. Had had stuk vooral geschreven voor de link naar het programma HDDSCAN, dat is namelijk echt een uitkomst.

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ik ben het om exact dezelfde redenen (storage capaciteit naast 120GB vertex II en BD speler die loze ruimte inneemt) eens met de voorgaande sprekers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel een hele fijne aanbieding nu bij sonystyle. Sony vaio f13x, dus met premium mat scherm, voor 1069 Euro. Wilde wachten tot de f14 uitkwam maar dit is wel iets om over na te denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

dat was wel te verwachten, de nieuwe productie is waarschijnlijk al aan de gang met de Sandy Bridges ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik ook al gezien. Is een heel mooie aanbieding, echter twijfel toch wel ivm de aanhoudende klachten over de pieptoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 13:33:
Had ik ook al gezien. Is een heel mooie aanbieding, echter twijfel toch wel ivm de aanhoudende klachten over de pieptoon.
Dat is idd voor mij ook de reden om nog te wachten, hoop dat het met de f14 dan verleden tijd is. Overigens denk ik niet dat sony zal proberen om het op te lossen, aangezien ze het al denken te hebben opgelost. Het zal dus dan meer een "toevalstreffer" zijn. Hopelijk dat het met de nieuwe processoren dit wordt verholpen, wellicht icm ssd. Is er iets zinnigs te zeggen of het geluid / piep daadwerkelijk af zal nemen / verdwijnen hierdoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Officieel bestaat er natuurlijk ook geen probleem:) Als ze wel zouden zeggen dat ze 'het probleem hebben opgelost', dan zou een massale recall moeten volgen.
(zelf overigens geen last van piep, alleen de fan had wat stiller gemogen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigerMooD
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 18:57
Ik heb ongeveer 2 weken geleden een F13 besteld en wacht nu op de bezorging, zodra ik weet of hij de piep heeft laat ik het natuurlijk ook meteen weten (incl review).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 21:05
komt er al weer een f14 ? gaat best hard, mijn f11 van februari zit nog steeds in de reparatie. bizar gewoon en niemand is thuis om geld terug te geven of een nieuw notebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

psplinter, nog steeds niet, damn. dit gaat echt ver, leef echt met je mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Het ziet er naar uit dat er op het moment geen configuratie kan worden samengesteld op de sonywebsite.

Krijg de foutmelding. " IE cannot download add2basket.do " the requested site is unavailable or cannot be found" :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigerMooD
Onder firefox lukt het me momenteel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Discovery_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-04 11:11
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 13:05:
Wel een hele fijne aanbieding nu bij sonystyle. Sony vaio f13x, dus met premium mat scherm, voor 1069 Euro. Wilde wachten tot de f14 uitkwam maar dit is wel iets om over na te denken...
Dat is zeker een interessante prijs met premium scherm. Jammer dat ik toch telkens weer wat commentaar over die piep lees dus ik wacht nog wel een paar weken op die nieuwe VPC-F14.

Voor de nieuwsgierigen, vlgs mij heb ik er al iets over gevonden. Het type wordt niet specifiek genoemd, maar als je naar de foto's kijkt is het vlgs. mij echt wel een VAIO-F die in 2011 uitkomt met 3D. Ik ben er zelf niet kapot van een film met zo'n bril op te kijken, maar de videokaart zal wel dik in orde zijn lijkt mij. Verder zal de bluray en HDMI ook voor 3D geschikt moeten zijn om het compleet te maken. Hoewel ik niet weet of dat dit bij de huidige F13 al het geval is. Maar er zijn ongetwijfeld genoeg tweakers die daar meer van weten.
In ieder geval de link => http://news.cnet.com/8301-30685_3-20015335-264.html
Het is alleen ter info dus heb je interesse, dan kan je het lezen (wel in engels) en anders natuurlijk niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
NVIDIA 3D Vision requires NVIDIA 3D Vision glasses and a 3D Vision-Ready display. See www.nvidia.com/surround for more information. Supported on GeForce GT 445M, 435M, and 425M only.
bronnen @ nvidia en notebookcheck

Kan blijkbaar met de huidige gt425m gpu ook al

hmm, k heb vannacht gedroomd van een vaio F met turbo-fan er in. :F

[ Voor 13% gewijzigd door guapper op 22-12-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

guapper schreef op woensdag 22 december 2010 @ 15:04:
[...]

Zit die er niet al in dan? Heb van sommige gelezen dat hij regelmatig bijna opstijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Kan kloppen, maar ik heb (nog?) geen vaio. De XPS16 was al in de aanbieding, en nu de F dus ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Discovery_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-04 11:11
guapper schreef op woensdag 22 december 2010 @ 15:04:
[...]

bronnen @ nvidia en notebookcheck

Kan blijkbaar met de huidige gt425m gpu ook al

Aan de videokaart zal het dus niet liggen.
Maar hoe zit het met het premium scherm, de bluray en hdmi? Het scherm moet die hoge frequenties ook aankunnen. En als ik een 3D bluray huur en via hdmi op een 3D tv aansluit? Ik vraag me af of dat allemaal wel werkt met de F13. Op de site van Sony zelf wordt bij de F-serie niet over 3D gesproken, terwijl de grote merken er juist wel op wijzen en reclame maken als ze een model hebben die juist wel 3D aankan.

Overigens heb ik onlangs bij vrienden zo'n nieuwe Panasonic 3D plasma 52 inch gezien, met wat 3D demo materiaal om te testen, en dat is dus wel supergaaf. Nog veel scherper dan in de bioscoop. En prettig dat je niet zo'n afgekloven bril met krasjes en soms vette vingers op hoeft. Dus jammer dat je nog zo'n bril op moet zetten, maar als mijn eigen Pansonic full HD plasma van 3 jaar oud ermee stopt, ga ik ook voor 3D. Hopelijk is men dan zover dat je geen brilletje meer op hoeft voor een redelijke prijs. Er zou al e.e.a. verkrijgbaar zijn maar erg klein en stervens duur dus dat duurt nog wel een paar jaar. Maar dan is een laptop die helemaal 3D klaar is wel handig om gelijk mee aan de slag te gaan.

Dus als er nog aanvullingen, op of aanmerkingen zijn t.a.v. de 3D mogelijkheden van het huidige model dan hou ik me aan bevolen. Per slot van rekening is de aanbieding zoals hierboven aangegeven nog tot 27 december geldig en dat is toch wel een superscherpe prijs voor zo'n mooie laptop.

PS. Ook bevindingen m.b.t. de piep geluiden blijven interessant. Zeker als veel mensen aan kunnen geven dat hun laptop er geen last van heeft en dit definitief tot het verleden behoort. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Discovery_ schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:43:
[...]

Aan de videokaart zal het dus niet liggen.
Maar hoe zit het met het premium scherm, de bluray en hdmi? Het scherm moet die hoge frequenties ook aankunnen. En als ik een 3D bluray huur en via hdmi op een 3D tv aansluit? Ik vraag me af of dat allemaal wel werkt met de F13. Op de site van Sony zelf wordt bij de F-serie niet over 3D gesproken, terwijl de grote merken er juist wel op wijzen en reclame maken als ze een model hebben die juist wel 3D aankan.
inderdaad, dell adverteert met "bring 3d to the big screen", blijkbaar heb je daar nvidia gecertificeerde hardware voor nodig plus een extra stuk software (gratis bij de xps, €29? los), maar volgens mij is dat marketinggelul als er ten minste hdmi 1.4 opzit

• mgr68
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-02-2011
Voor het zeer lage bedrag van € 1.068,99 heb ik de knoop doorgehakt en een F13X besteld d:)b

Heb toch afgezien van die 128GB SDD die ik eerder besteld had, eigenlijk toch veel te duur.
Bestel wel een OCZ 120 GB SSD bij Alternate, als extra opslag heb ik ook nog een 500GB usb 3.0 externehardeschijf liggen.

Kan niet wachten tot ik hem binnen heb :Y)

[ Voor 63% gewijzigd door mgr68 op 24-12-2010 13:04 . Reden: Configuratie veranderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Iemand een antwoord op de volgende vraag? Als ik met mijn iPhone ga zoeken naar WiFi netwerken dan zie ik de Vaio er ook tussen staan. Ik zou graag verbinding willen maken via de Vaio maar moet daar een wachtwoord voor invullen, en ik kan me niet herinneren dat ik deze heb in moeten stellen ofzo...

Even voor de volledigheid; de laptop zit via een router gekoppeld aan een thuisnetwerk en ik draai onder Windows 7

Is er iemand die mij verder kan helpen??

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgr68
Hallo Vaio vrienden >:)

Ik zou graag een caddy voor de F13 willen kopen om er een HDD in te plaatsen.
Maar waar ik hem tegen kwam moet je met een creditcard betalen, en die heb ik nu net niet.

Zou iemand mij willen helpen er één te bestellen, of evt een inkoop actie willen starten zodat er misschien meer personen aan deze caddy geholpen kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@ A-3 wel een beetje off topic vind je ook niet. Anyway, zoek het typenummer van je van router op. vindt de standaard username en password, is meestal "admin" of "1234" (tenzij je deze hebt veranderd) Aan de onderkant van je router zit meestal een heel klein gaatje om je router te resetten. (gebruik een tandenstoker o.i.d)

Na reset : CMD > IPCONFIG/ALL
bij standaardgateway zie je welk adres je moet invullen in je adresbalk, je krijgt dan een pop up scherm daar moet je inloggen.

Onder 1 van die tabbladen behoord dan de mogelijkheid te staan om zelf een wachtwoord aan te maken, WEP of WPA2 afhankelijk van je type router en beveiliging.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkpeters
Volgens mij bedoelt A3-D dat hij tussen de beschikbare netwerken (dus linksys, tele2, enz. , de SSID's van de netwerken om hem heen) ook zijn vaio ziet staan. Vermoedelijk heeft hij z'n thuisnetwerk dus vaio genoemd bij het instellen van de draadloze verbinding (onder het motto 'hiermee sluit ik de vaio draadloos aan') en is dat het probleem. Probeer daarom op je iPhone eens hetzelfde 'wachtwoord' als dat je op je vaio gebruikt om draadloos gebruik te maken van je internet thuis, wellicht werkt het dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
@Destianto
Niet helemaal offtopic, de Vaio geeft een SSID af en ik heb het netwerk dus niet zelf Vaio genoemd. Het heeft dus niets met mijn router te maken maar puur met de Vaio.

@henkpeters
Jij zat wat meer in de richting....thanks!

Inmiddels heb ik het zelf, na heel wat zoeken, op kunnen lossen. Je kunt dus via je Vaio als WiFi accespoint laten fungeren via Intel MyWiFi en dat werkt als een jekko!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Laatst online: 12-09 13:53
Mijn vaio F11 is donderdag voor reparatie opgehaald, en ligt sinds vannochtend bij het service centre. Kreeg lekker om 9 uur een smsje :\. Als ze nou eens een online pagina maken waar je je case nummer kan invullen en dan de details krijgt te zien.
Maar goed de laptop is opgestuurd vanwege een vlekje in het scherm.

Zie hier

Iemand iets gelijk ooit gehad?

[ Voor 22% gewijzigd door Xentor op 28-12-2010 10:00 ]

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hetzelfde op mn studio, maar dan wat minder aanwezig.
volgens mij word dat veroorzaakt door stof tijdens het productieproces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
Xentor schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 09:55:
Mijn vaio F11 is donderdag voor reparatie opgehaald, en ligt sinds vannochtend bij het service centre. Kreeg lekker om 9 uur een smsje :\. Als ze nou eens een online pagina maken waar je je case nummer kan invullen en dan de details krijgt te zien.

Zie hier

Nee, niet hetzelfde gehad, maar het ziet er idd uit als een vuiltje tussen de bacllight en de LCD laag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stof tussen de lcd en de spiegelende laag, denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 19:29
Xentor schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 09:55:

Zie hier

Heb hetzelfde op mijn Vaio FW31ZJ, het lijkt wel één of ander dood insectje wat daar zit. Hij zi thelemaal onderaan mijn scherm dus ik heb er geen last van ;). Laat je even weten wat het uiteindelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
Knul schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 17:32:
[...]

Heb hetzelfde op mijn Vaio FW31ZJ, het lijkt wel één of ander dood insectje wat daar zit. Hij zi thelemaal onderaan mijn scherm dus ik heb er geen last van ;). Laat je even weten wat het uiteindelijk is?
Tis meer een dubbel vlekje.
Zie hier.

Maar zal het laten weten zodra ik meer info heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:48
Ik had even een vraagje over VPCF11S1E/B. Ik wil deze laptop voor mijn vader gaan aanschaffen maar ik zit even te kijken. Het is een pracht apperaat met de i7, 6GB en GT330M 1GB. Maar is deze kaart niet een beetje "outdated"? Of heb ik dat verkeerd gelezen ergens.
Kan hij hier de laatste games spelen zoals F1 2010, DIRT 2 en NFS Pursuit etc mee spelen?
Verder neem ik aan dat hij hier wel een paar jaar mee vooruit kan?

Excuses nogmaals dat dit in de verkeerde topic is.
Fijne dagen nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkpeters
Die kaart is inderdaad ietwat 'outdated'. Je kunt er nu nog de laatste games mee spelen, maar denk er wel aan dat je een laptop koopt, en dus sowieso geen 'gaming rig'. Kijk anders even naar de nieuwere modellen, de f12 en f13. De f13 heeft een GT425 aan boord, als je nog een paar weekjes geduld kunt hebben is de f14 verkrijgbaar (waarschijnlijk voor slechts een paar tientjes meer) en deze heeft (net zo) waarschijnlijk een nieuwere videokaart aan boord, gezien dit het enige non-upgradable onderdeel is aan deze laptops. Kijk de laatste paar pagina's van dit topic (hoogstens 5) even door, dan ben je weer helemaal uptodate!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
  • Laatst online: 29-08 21:12
F1 2010 en NFS Pursuit werken feilloos op de F11M1E/H. Net zoals total war, zowel empire als napoleon.

PSN: Wippie1880

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
Nou dat was best snel, vannochtend smsje dat hij weer terug is naar mij toe. Even heen gebeld wat het nou exact was, mevr aan de telefoon zei een lcd error. Was niet mijn schuld en viel gewoon onder de garantie.
Werd door hun afgedaan als dode pixels. Nouja, ik heb er vrede mee, nieuw scherm en als het goed is morgen weer terug (dus precies 5 werkdagen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
s1ck schreef op woensdag 29 december 2010 @ 00:58:
Ik had even een vraagje over VPCF11S1E/B. Ik wil deze laptop voor mijn vader gaan aanschaffen maar ik zit even te kijken. Het is een pracht apperaat met de i7, 6GB en GT330M 1GB. Maar is deze kaart niet een beetje "outdated"? Of heb ik dat verkeerd gelezen ergens.
Kan hij hier de laatste games spelen zoals F1 2010, DIRT 2 en NFS Pursuit etc mee spelen?
Verder neem ik aan dat hij hier wel een paar jaar mee vooruit kan?

Excuses nogmaals dat dit in de verkeerde topic is.
Fijne dagen nog!
We zijn inmiddels al aangeland bij de modellenreeks F13. Dat wil niet zeggen dat de F11 slecht is hoor, daar kun je best een spelletje op spelen. Maareh.. is je vader zo'n gamer dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyo
  • Laatst online: 14-03-2024

Kyo

Ik heb dus al sinds vorig jaar april de s1 versie VPCF11S1E en de eerste drie maanden op dit forum en andere boards zonder resultaat gespeculeerd en dingen geprobeerd om die hoge piep en die fan die soms bij de minste geringste applicaties ineens keihard aanslaat...

Is er inmiddels al een oplossing/update/driver die wat van deze problemen oplost? Ik zie dat Sony een bios update heeft uitgebracht, fix'd deze nog wat of brengt het weer andere problemen met zich mee?

Ben een beetje para geworden wat deze laptop betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
om het kort maar bondig te zeggen: Neen, Sony ontkent zelfs dat er een probleem is en stelt dat de geluidsproductie binnen de door heb gestelde grenzen valt.

Dat is hun oordeel, en helaas zult u het daarmee moeten doen

ff afwachten wat de Sandy Bridge cpu's gaan doen. Misschien is met die update het probleem weg (in de F14 dan...)

[ Voor 20% gewijzigd door guapper op 29-12-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyo
  • Laatst online: 14-03-2024

Kyo

guapper schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:20:
om het kort maar bondig te zeggen: Neen, Sony ontkent zelfs dat er een probleem is en stelt dat de geluidsproductie binnen de door heb gestelde grenzen valt.

Dat is hun oordeel, en helaas zult u het daarmee moeten doen

ff afwachten wat de Sandy Bridge cpu's gaan doen. Misschien is met die update het probleem weg (in de F14 dan...)
Ah jammer. Dus die bios update helpt op dat oppervlak ook niks. Welke NVIDIA drivers gebruiken jullie nu allemaal? Ik heb nog steeds die van de sony website, maar ik zie dat de nieuwste 260.99 betreft. Iemand als proefkonijn al enige ervaring ermee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:37
Ik wil zelf als vervanger voor mijn kapotte Asus ook een nieuwe F13 kopen (F13M kost nu rond 920). De reden dat ik voor de sony ga is dat deze een high res scherm heeft en een nette videokaart voor 3d modelleren. Ik heb de afgelopen week heel veel pagina's doorgelezen over de nadelen. (Daar gaat het eigenlijk om bij een nieuwe laptop) dit betreft de 'piep'
Is de piep nou echt een monotone hoge fluittoon, of een fluittoon van de ventilator die op 100% draait? Mijn Asus ging namelijk wel eens 'opstijgen' dit vind ik met muziek luisteren niet hinderlijk(wel met rustig werken maar dit terzijde) maar als het een monotone hoge piep is is dit WEL hinderlijk.

Dus betreft het een ventilator dit gewoon kei en keihard draait of bijvoorbeeld een fluitketel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
't is volgens mij niet de ventilator die bedoeld wordt met de hoge piep, maar de CPU (zoek maar eens op 'CPU whining'). De ventilator maakt ook wel relatief veel geluid, maar is niet zo dat je het associeert met opstijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
voor 3D modelleren is een nVidia gpu compleet ruk. Een low-end ATI kaart van 2 jaar terug is sneller in openGL.

Check hier de Cinebench openGL benchmark resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik je advies mag geven: wacht een week of 3, dan komen er hopelijk meer modellen met een ati grafische kaart.

op dit moment is het aanbod 15" met 1080p en een ati grafische kaart beperkt tot 3:
sony E (slechte keus, niet nemen)
alienware mx15 (te duur)
msi GX series (te opvallend uiterlijk)

voor openCL is nvidia compleet troep, een GTX480 is trager dan een mid end 4670 van anderhalf jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigerMooD
Gister mijn nieuwe F13 binnen gekregen. Full HD scherm zonder ook maar een dode (sub)pixel. Geen piep te bekennen, speciaal daarvoor achter het schot op zolder gaan zitten:P.

Enige wat ik vreemd vind: ik kan met F2 het bios in, echter daar is vrijwel niks aan te passen (boot-order, time en date VM-tech). Heeft iemand enig idee hoe ik in een bios kan komen waar wel de nodige aanpassingen te maken zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:37
@ hierboven: Niet gewoon del?

CPU whine ik zal hier even meer op zoeken, want dat ben ik ook al tegengekomen

Het zit zo dat ik nu al sinds half november zonder laptop zit (vervanger is netbook) aangezien RMA wel ff duurt vanwege kerstdagen en Asus reageerde niet snel, al met al zit het me tot hier en wil ik zsm een nieuwe. 3D Modelleren is Inventor en ik maak toch alleen maar simpele modellen wat op zich wel lukt.
Studie begint ook weer binnenkort. Maar misschien dat ik het over de tentamens heen til (nieuwe laptop + tentamens en nieuwe herinstall is ook weer 2 dagen weg)

Waar ik mee zit is dat de F13 in afgelopen maand volgens mij dik 100 euro is gedaald, en de F14 dan ongeveer rond de 1100 gaat zitten ben ik bang, wat 200 euro duurder is (max budget 900, eigenlijk 600 maar de investering van extra 300 lijkt mij het wel wel waard ivm resolutie etc).

Plus dat ik de F13 een van de mooiere notebooks vind.

Wel humor dat de Saturn een 'aanbieding' heeft 999 voor de F13M terwijl die bij bijvoorbeeld 4launch al 920 is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koop dan een xps 15... die blaast de F zonder premium scherm hard omver, specs zijn nog beter ook

de enige reden waarom je de budget f zou kiezen in plats van de xps is het design, de xps bevat een beter scherm, lagere accuduur, en weegt geen 3KG.
persoonlijk vind ik 16.4" ook op het randje voor school, dat pas net (niet?) in een beetje normale tas.

• michael86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-07 09:18
Wanneer komt eigenlijk die F14 uit? Misschien ga ik daar op wachten dan.

Verwijderd

na de CES ergens. Ik gok begin februari, rond die tijd brengt dell ook altijd zijn updates uit.

• TigerMooD
Ik heb nog iets anders raars.

Elke keer dat ik geluid afspeel komt er een bijgeluidje bij dat het best te omschrijven is als een hoog static noise. Een beetje zoals het geluid dat je krijgt als je je radio niet goed hebt afgesteld.
Het duurt tot na ik heb geluid heb afgespeeld en verdwijnt dan langzaamaan weer.
Zowel onder windows als onder linux heb ik het nu geconstateerd, hoewel het een andere toonhoogte lijkt te hebben onder linux.

Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?

• oxyck
  • Laatst online: 05-03 20:54
oxyck schreef op zondag 05 december 2010 @ 12:18:
Beste Tweakers!

Sinds een week ben ik in het bezit van de VPCF13ME/H. Op de eerste dag viel mij het gezoom van de fan op. Na het opstarten is de notebook stil (1), wanneer ik bv Firefox opstart begint de fan irritant te zoomen (2) en dit houd de hele tijd aan terwijl ik alleen maar simpel aan het srufen ben. Wanneer ik een zwaarder programma opstart begint hij harder te blazen (3), maar dit is tijdelijk. Dit vind ik niet erg, maar situatie 2 vindt eigenlijk de gehele tijd plaats en begint irritant te worden, zeker als de omgeving stil is. Mijn vier jaar oude notebook van Medion had ik nooit te maken met situatie 2. Nu lees ik dat meerdere mensen hier last van hebben (een piep heb ik nog niet gehoord, alleen het gezoom). Kan hier uberhaupt wat aan worden gedaan of is dit een Sony Vaio probleem?

Ik zag dat er veel voor geïnstalleerde meuk op de notebook staat en dat ik via de betreffende guide een clean install kan gaan doen. Ik neem aan dat ik altijd weer naar de fabrieksinstellingen kan teruggaan als ik een herstelpunt ergens opsla? Denken jullie dat het gezoom zal stoppen als ik een clean install doe, omdat er geen onnodige programma's op de achtergrond draaien die voor het gezoom zorgen?

Ik vind het dermate irritant dat ik overweeg om de notebook terug te brengen en voor een andere notebook te gaan, ondanks dat ik de vaio er erg gaaf uit vindt zien en tot nu toe geen klagen heb over de prestaties.
Hallo,

Even terugkoppeling op bovenstaand probleem. Ik kwam er later achter dat het gezoom een bijgeluid is van de fan. Als ik de notebook naar voren of achteren kantelde, was het gezoom weg. Ik ben teruggegaan naar de Media Markt en daar hebben ze de notebook op laten sturen ter reparatie. Kon de notebook niet ruilen, omdat hij al gebruikt is (heb de notebook in de fysieke winkel gekocht). Vandaag (weken later) heb ik de notebook teruggekregen met een vervangen CPU fan. Het probleem is nu opgelost!

Nu nog even kijken hoe die clean install werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 08:52
mgr68 schreef op maandag 27 december 2010 @ 12:17:
Hallo Vaio vrienden >:)

Ik zou graag een caddy voor de F13 willen kopen om er een HDD in te plaatsen.
Maar waar ik hem tegen kwam moet je met een creditcard betalen, en die heb ik nu net niet.

Zou iemand mij willen helpen er één te bestellen, of evt een inkoop actie willen starten zodat er misschien meer personen aan deze caddy geholpen kunnen worden.
Hey. Ik zit net te kijken waar ik er eentje kan halen. Ik denk dat ik er wel twee kan bestellen. Heb je er een gevonden die voor de F13 gemaakt is? De eerste hit in dit topic verwijst naar een pagina waar staat welke modificaties je allemaal moet doen om hem passend te maken:

http://www.monteverde.org..._Drive_in_Optical_Bay.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgr68
Hoi Rob-bo,

Op deze site had ik hem gezien.

http://newmodeus.com/shop...Path=2_39&products_id=280

44,75 dollar p/s en 16,95 dollar verzendkosten.

Ik zou het zeer op prijs stellen als je er één voor mij kunt bestellen.

[ Voor 10% gewijzigd door mgr68 op 31-12-2010 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op ebay staan ze voor amper 2 tientjes incl. verzenden, newmodus hanteert woekerprijzen.
Pagina: 1 ... 18 ... 23 Laatste

Let op:
In dit topic gaat het over de Vaio F11- / F12- / F13- serie en niet over andere notebooks ;)