Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:30
MB2010NL schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:03:
Vraagje: Er wordt gesproken bij telefonische bestelling over 5% korting. Nu heb ik gebeld, en deze korting geld alleen als je via je/een bedrijf koopt. Voor particulieren verkoop geeft men geen korting.
he damn, dat wist ik niet, besteld online. Nou ja, met 19% BTW eraf, 28% investeringsaftrek eraf en afschrijvingskosten a 52% eraf (regeling 'willekeurige afschrijving' geldt ook dit jaar nog ivm crisis) blijft er ook niet zoveel over als je het op de zaak besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:19
Ik ga vanavond maar eens een Win7 isootje draaien en dus zelf de ontbrekende drivers op installeren. Dat stappenplan van Joe Bleau werkt iig bij mij niet. Het is ook een hele lap tekst, maar het komt er op neer dat je:

1. recoverydisks moet maken en die booten
2. partitie gedoe
3. aangepaste installatie uitvoeren
4. op het moment dat Vaio Messenger wordt geinstalleerd moet je de installatie afbreken

Tenminste dat haal ik uit het hele onoverzichtelijke verhaal na 4x gelezen te hebben. Alleen jammer dat bij mij nooit Vaio Messenger te zien is en ik nu dus een installatie heb gedaan met opnieuw die zooi erop.

Dan maar een eigen Win7 dvdtje fixen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Stap 1, zorg dat je een windows DVD hebt.
Stap 2, Partitie aanmaken ( persoonlijk ervoor gekozen om alle bestaande te verwijderen. en op nieuw in te delen )
Stap 3, Installatie.
Stap 4, Benodigde drivers installeren voor het goed functioneren:

http://support.vaio.sony....px?l=en_GB&m=VPCF11Z1E_BI

•Battery Checker
•Setting Utility Series
•VAIO Event Service
•VAIO Control Center
•VAIO Power Management

Stap 5, overige nog niet werkende hardware software installeren.

Nvidia voor de videokaart.
Realtek voor de DolbySurround
Ethernet, Wifi (intel ), SD

Optioneel de updates en bios aanpassing.

Thats It.

[ Voor 9% gewijzigd door Greatsword op 30-11-2010 10:37 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
dat gaat me wel lukken, maar wat bedoel je met bios aanpassing? Vind het altijd een beetje "eng" om daar in te gaan knooien aangezien ik die kennis niet echt heb.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-08 10:36
Vraagje, Heb de clean install gedaan op mijn F13S en alle drivers weer geinstalleerd, Nu heb ik in mijn device manager nog een onbekend device staan, omschreven als "Base System Device" ik mis niks, iemand een clue wat dit is??

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Bios update bedoelde ik. Geen aanpassing.

@jobvr, dat heb ik ook staan nadat ik handmatig de driver had geselecteerd van de SD / MMC was er 1 verdwenen, de overige waren Chipset en Smarcard volgens mij.

[ Voor 14% gewijzigd door Greatsword op 30-11-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Bios update, is dat noodzakelijk? Heb ook geen idee hoe dat werk overigens....

Blijf het overigens erg apart vinden. Koop je een erg dure laptop loop je eerst nog 2 avonden te kloten om dat ding optimaal te krijgen. Is toch te zot voor woorden. Nou lukt mij het meeste zelf nog wel, maar je zou er maar 0,0 verstand van hebben. Zit je met een laptop vol overbodige troep en geen simpel installatie dvdtje.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ach ja ben niet anders gewend, maar dat is juist de uitdaging toch. En ik denk eigenlijk niet dat er veel mensen zijn die een F serie laptop kopen zonder ergens verstand van te hebben.

De bios update is niet noodzakelijk, en ook dat is simpelweg bestandje downloaden installeren, reboot. Je hoeft er verder niets te configueren.

[ Voor 28% gewijzigd door Greatsword op 30-11-2010 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
Juancho schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:12:
Bios update, is dat noodzakelijk? Heb ook geen idee hoe dat werk overigens....

Blijf het overigens erg apart vinden. Koop je een erg dure laptop loop je eerst nog 2 avonden te kloten om dat ding optimaal te krijgen. Is toch te zot voor woorden. Nou lukt mij het meeste zelf nog wel, maar je zou er maar 0,0 verstand van hebben. Zit je met een laptop vol overbodige troep en geen simpel installatie dvdtje.....
Ligt er helemaal aan wat je optimaal vindt. De meeste mensen op deze site zullen het idd met je eens zijn dat ze iets anders willen dat dat sony standaard levert. maar goed, ik vermoed dat de gemiddelde forum bezoeker niet het gemiddelde persoon vertegenwoordigt die zo'n notebook koopt.

Heel veel mensen zullen het heel prettig vinden dat alles al geïnstalleerd is en dat je alleen een activation code hoeft in te voeren en dan werkt office, en ff via Ideaal een bedragje over maken en je hebt complete Virus bescherming van McAfee. En dat het allenmaal net iets sneller had gewerkt als je er 2 avonden in stopt hebben ze echt niet door.

En voor ons is het mogelijk om een clean install voor elkaar te krijgen, anders om wordt een drama. Enige wat ik vervelend vindt is dat je bij Sony niet ff een ISO kan downloaden voor een clean install met de nieuwste drivers in een los mapje erbij. Dat zou echt service zijn geweest.

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik hoorde toevallig ook dat er een software progje is wat scant op de meest voorkomende standaard rotzooi van de bekendere merken en deze verwijderd? Ben de naam even kwijt, maar zal die thuis eens draaien. Krijg het vanmiddag over de mail.

Kijk, wat sony dingen vind ik niet erg, maar de hele laptop staat er gewoon onder terwijl de rest natuurlijk prima is zo. Als zo'n progje 90% kan herkennen en verwijderen, lijkt me dat een prima alternatief als je niet op die paar % snelheidsverlies kijkt of uberhaubt merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mative
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-08 20:50
Juancho schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:14:
Ik hoorde toevallig ook dat er een software progje is wat scant op de meest voorkomende standaard rotzooi van de bekendere merken en deze verwijderd? Ben de naam even kwijt, maar zal die thuis eens draaien. Krijg het vanmiddag over de mail.

Kijk, wat sony dingen vind ik niet erg, maar de hele laptop staat er gewoon onder terwijl de rest natuurlijk prima is zo. Als zo'n progje 90% kan herkennen en verwijderen, lijkt me dat een prima alternatief als je niet op die paar % snelheidsverlies kijkt of uberhaubt merkt.
Misschien bedoel je deze:
http://www.pcdecrapifier.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey-W
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-07 19:26
Juancho schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 10:06:
......
4. op het moment dat Vaio Messenger wordt geinstalleerd moet je de installatie afbreken
Je moet de installatie afbreken zodra je "installing restart driver" ziet verschijnen ;)
Zo had ik dat tenminste gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Tja, er staat toch echt dat je bij de F13 de installatie moet afbreken als je Vaio Messenger ziet....
Maargoed, kan dat ook eens proberen.

Trouwens nog een vraagje over de bekende problemen van de VAIO. Hoe goed ik ook luister, ik hoor iig absoluut geen hoge pieptoon. Ook niet na wat zwaarder en intensiever gebruik. Wel maakt mijn fan soms een wat ander geluid dan ik gewend bent. Alsof het soort van vliegtuig geluid is. Dit komt overigens niet vaak voor, maar soms slingert de fan weer aan en hoor ik het.

Verder is de fan eigenlijk nooit echt helemaal uit, klopt dat? Het is zeker niet vervelend hoor en in volgens mij let ik er nu ook veel meer op omdat het toch puntjes van kritiek waren. Maar als ik mijn Dell zakelijke laptop aanslinger gaat die fan nog veel meer tekeer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
Juancho schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:41:
Verder is de fan eigenlijk nooit echt helemaal uit, klopt dat? Het is zeker niet vervelend hoor en in volgens mij let ik er nu ook veel meer op omdat het toch puntjes van kritiek waren. Maar als ik mijn Dell zakelijke laptop aanslinger gaat die fan nog veel meer tekeer....
Of het klopt weet ik niet, maar die van mij draait ook altijd een beetje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is de bedoeling, de theorie is dat een constant draaiende fan sneller tot de achtergrond behoort dan eentje die aan - uit - aan - uit doet, mits hij voldoende stil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 23:24:
dat is de bedoeling, de theorie is dat een constant draaiende fan sneller tot de achtergrond behoort dan eentje die aan - uit - aan - uit doet, mits hij voldoende stil is.
Dus meer herrie die minder opvalt.... sneaky basterds. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Hmm iets te vroeg gejuicht ben ik bang voor. Gister opeens na 2 avonden gebruik hoorde ik een heel zacht piepje. Ene keer wel te horen in stille omgevingen, in andere situaties is het piepje niet aanwezig.

Al moet ik wel zeggen dat ik altijd wel muziek/tv heb aanstaan dus het valt mij eigenlijk niet op. Irritante is dat je er nog onbewust op gaat letten en dan kan ik het me voorstellen dat het mensen behoorlijk irriteert.
Helaas werkte het uitzetten van de Mic niet bij mij dus ik moet nog eens goed nadenken over wat ik ga doen. De laptop nu al terugsturen of kijken of het me gaat irriteren. Moet wel zeggen dat ik er behoorlijk van baal. Koop je een laptop van 1400 euro, sony geeft aan dat de piep niet aanwezig mag zijn, en potver na 2 avonden gebruik komt die toch.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toch maar een lelijke dell? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jee_Vee
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-07 12:20
Ben sinds twee weken in bezit van een Vaio F13-S. Het was wel lang wachten voor ik 'm kreeg, maar ik heb geen spijt dat ik voor deze laptop heb gekozen: een mooi mat scherm, snelle processor, 6 gb geheugen, USB-3 etc.

Ik heb tot op heden geen kapotte pixels gevonden, maar ik heb helaas wel last van de piep die het best te omschrijven is als het hoog frequente geluid dat je hoort als je met een natte vinger over de rand van een glas gaat. Het gepiep lijkt uit de ventilatieopening van de laptop te komen.
Als je dit forum doorspit, dan blijkt dat anderen er ook last van te hebben (en ik dacht nog wel dat dit met de komst van de F13 verholpen was):

http://gathering.tweakers...message/34817179#34817179
http://gathering.tweakers...message/34855860#34855860
...
en een oud bericht uit het vorige deel 1
http://gathering.tweakers...message/33965761#33965761
(de mp3 file heb ik nog wel ergens op m'n harde schrijf staan, maar ik weet niet hoe ik deze in dit bericht kan toevoegen)

Het geluid is duidelijk hoorbaar in een stille omgeving, maar niet hoorbaar als je bijvoorbeeld de TV aan hebt. Ik heb geprobeerd te achterhalen of bepaalde instellingen invloed hebben: silent mode en de clocksnelheid gelockt op 930MHZ lijkt goed te gaan (maar daarvoor koop je geen i7 !)
Als je de machine flink belast zoals bijvoorbeeld videos encoderen met Handbrake, dan hoor je het gepiep ook niet, maar wel eventjes als het encoderen klaar is en de fan minder snel gaat draaien.
Nog iets anders geprobeerd, namelijk de laptop opstarten en F2 indrukken zodat je in de bios komt: ook nu hoor je zachtjes het gepiep, en dan is het weer weg etc.

Een kennis van mij heeft een F11M en daar is geen piep te horen. Ook reacties van veel andere tweakers geven aan dat zij een F13 hebben zonder gepiep (een F serie zonder gepiep bestaat dus wel)
Ik weet nog niet wat ik ga doen, het gewoon maar laten omdat je er toch niks van hoort in de huiskamer als de TV aanstaat, of toch maar opsturen om te laten repareren. Heeft Sony hier een oplossing voor, bijvoorbeeld ventilator vervangen,of is het toch gecompliceerder? Ervaringen?

Wel jammer dat ik de zgn. piep heb in m'n F13S, maar desondanks is/blijft het toch een klasse laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jee_Vee schreef op woensdag 01 december 2010 @ 13:30:
Heeft Sony hier een oplossing voor, bijvoorbeeld ventilator vervangen,of is het toch gecompliceerder? Ervaringen?
sony doet niets, als je hem opstuurt krijg je te horen dan het geluid binnen de gestelde specs valt :X net zoals bij de E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

F Serie bezitters,

Nu heeft de discussie Mat vs Spiegelend zich al meerdere keren voortgedaan in o.a dit topic.
Op dit moment ben ik een beetje in tweestrijd. Al geringe tijd werk ik met veel plezier op het Matte scherm dat ook naar mijn mening beter was dan het spiegelende.

Vooral waneer ik aan het werk was in een belichte ruimte of vlak naast een raam zat ergerde ik me vaak aan de reflectie. Ook wordt het scherm naar mijn mening wat sneller vies en zie je overduidelijk vlekken indien aanwezig.

Ik heb voor dit type laptop gekozen voor het Design en de Specs, ook heb ik overwogen om voor een Apple te gaan omdat het qua design er erg slick uitziet, De specs daarentegen ( op de accuduur na ) vond ik nogal tegenvallen en om over de prijs maar niet te beginnen.

De laptop wordt dagelijks gebruikt om te werken met Photoshop CS 5 , Video bewerking en bekijk ook met regelmaat een fimpje.

Afgelopen weekend haalde mijn nicht haar nieuwe Macbook Pro (13" ) uit de tas en liet me even wat vakantie fotos zien, Nu moet ik zeggen dat haar Spiegelende scherm toch een grote indruk op mij heeft weten te maken, de fotos zagen er erg levendig uit, en had het gevoel dat de kleuren meer tot leven kwamen dan op mijn huidig systeempje.

Ik weet nu niet precies waar dit mee te maken heeft en wat voor beeldscherm er in de Macbook Pro zit, en helaas ook geen Sony Mat vs Spiegelend naast elkaar gezien

Tweestrijd dus, ben benieuwd naar jullie ervaringen en eventueel aanvullingen op waarom Mat of Spiegelend en vooral bij welke toepassingen je het prettigst resultaat hebt.

Mijn conclusie is bij fotobewerking en het bekijken van een filmpje het spiegelende scherm er levendiger uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ter info: het matte sony scherm heeft een stuk betere color gamut dan de mac-schermen: 95-98% color gamut vs ~75%, het contrast is bijna gelijk.

zeker in de winter prefereer ik een spiegelscherm, al heb ik nog niet de mogelijkheid gehad om een fatsoenlijk mat scherm te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dat nooit, vind de Dell15 studio echt verschrikkelijk lelijk. Kan misschien de topper zijn puur kwa prijs/specs, maar dan betaal ik liever wat meer voor een schitterende laptop die ook gewoon klasse specs kan neerleggen. Uiteindelijk kies je voor de overall meest geschikte laptop.

Die piep is alleen irritant voor mensen die veel werken in een muisstille omgeving. Heb je dat niet, valt het niet of nauwelijks op. Tenminste, bij mij staat thuis altijd als de laptop aanstaat ook muziek of de TV aan. Overigens staat de laptop nu al ruim 1,5 uur en heb er speciaal op gelet, maar nog geen piepgeluid gehoord wat idd lijkt te komen uit het ventilatiegedeelte.

Maar verder ben ik echt ontzettend blij met deze aankoop. Fantastisch mooie laptop, goede specs, heerlijke scherm en ik wil het toch even speciaal aanhalen want het toetsenbord vind ik echt super fijn typen. De
zakelijke Dell van mij typt totaal anders, een stuk lichter en voelt ivm de Vaio veel minder stevig aan.

Oftewel, zoek je een combinatie van prestaties en stijl, kan ik zeker deze F13X aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weekje de F13 met de I5-560 gehad + de aanbieding 6 gb via Sonystyle.
Eerst maar positief beginnen: kleuren en resolutie v/h scherm, tja dat zie je nergens. Verticale kijkhoek is beperkt, maar dat was bekend. Spiegeling scherm viel mij mee, alles is mooi scherp. 1e fotobeoordeling voor verdere bewerking op extern scherm --> hartstikke goed te doen, mooie RGB kleuren.
Maar helaas..............een cockpit van een 737 is rustiger. Zelfs in iddle huilt de fan er ongevraagd op los alsof de wind door je huis waait en hoor je continu tikken en een piepend lager. Bij toenemende belasting weet je niet wat je hoort.Dit kan niet voor een LPT van 1150 euro. Het is de fan en de luchtcompressie die de herrie maken. De 7200 RPM schijf hoor je ook wel brommen, maar dat is bekend en niet storend.

Ik zal wel pech hebben. Niet iedereen heeft deze klachten, maar voor mij genoeg reden om niet voor een vervangend model te kiezen. Het risico is mij te groot. De komende tijd maar es kijken of Sony in staat is om het probleem op te lossen. Schijnt wel een BIOS update te komen, maar dat geeft nog geen garantie als er bijvoorbeeld een te goedkoepe fan is geplaatst. Ik heb de F13 helaas moeten laten ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik neem aan dat je bekend bent met de wet kopen op afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:11
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:07:
ik neem aan dat je bekend bent met de wet kopen op afstand?
Dat valt nog maar te bezien, als het een BTO model is dat je hebt samengesteld uit keuzes bij Sony dan valt de koopovereenkomst niet onder de wet koop op afstand. Maar ik zou die discussie niet in dit topic willen voeren maar in een apart topic in het Shopping Forum.

[ Voor 3% gewijzigd door zeef op 01-12-2010 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
dell doet er niet moeilijk over, dus ik verwacht dat voor sony hetzelfde geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Wat wellicht kan helpen is dmv een stand te zorgen voor wat meer ventilatie/ruimte aan de onderkant. Gebruik zelf een logitech alto connect en een coolermaster stand en heb genoeg ventilatie aan de onderkant. Dat scheelt aanmerkelijk met het 'vlakke' gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is ook mijn ervaring, de fan van mn studio slaat elke 20 minuten geruisloos aan, op het moment dat ik de onderkant vrij houd slaat hij gewoon nooit aan.

een handig programmatje om dat in de gaten te houden is [Software] Open Hardware Monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
De Vaio staat al iets hoger bij het scherm deel dus de koeling heeft volgens mij alle vrijheid. Ik denk dat hij gewoon pech heeft want bij mij is de fan totaal niet zo aanwezig zoals FS11 omschrijft. Bij normaal gebruik redelijk rustig, al moet ik wel zeggen dat hij constant draait. Dus niet zoals bijv. bij mijn werk laptop soms stil, dan weer ff blazen, dan weer stil etc.

Ik heb vanavond even Black Ops gespeelt voor het eerst op deze laptop, maar hoge resolutie kon hij goed draaien, geen haperingen. Wel draait de fan dan wel op volle toeren maar dat lijkt me logisch bij zo'n relatie zware inspanning? Maar dan nog, gezien het geluid wat uit de game komt hoor je de fan niet eens.

Wat ik me wel afvraag, is het niet zo dat van dit soort flinke bakbeesten (kwa specs) ook gewoon dit soort zaken met zich meebrengt? Zijn ze niet gebouwd om meer de zware taken aan te kunnen? Ik kan me voorstellen dat als je een laptop bouwt voor 500 euro voor meer de simpele dingen, dat je dan ook minder vraagt van je hardware en dus minder fan hoort bijv. Geen idee hoor, vraag het me zo af.

Ik blijf het overigens wel zeggen, de Premium versie is echt een beauty van een laptop. Elke keer als ik er weer naar kijk, gewoon zeker het geld waard! En nogmaals, ook de specs zijn gewoon uitstekend, dat willen sommigen nog wel eens vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juancho schreef op donderdag 02 december 2010 @ 00:28:
Wat ik me wel afvraag, is het niet zo dat van dit soort flinke bakbeesten (kwa specs) ook gewoon dit soort zaken met zich meebrengt? Zijn ze niet gebouwd om meer de zware taken aan te kunnen? Ik kan me voorstellen dat als je een laptop bouwt voor 500 euro voor meer de simpele dingen, dat je dan ook minder vraagt van je hardware en dus minder fan hoort bijv. Geen idee hoor, vraag het me zo af.
dat valt nog tegen hoor, qua koeling word meestal de goedkoopste gekozen die het opgegeven TDP aankan.
de goedkopere laptops zijn vaak zelf stiller, omdat er minder hongerige hardware in zit: de fan van mijn laptop draait nu niet eens, ooit een desktop gezien zonder draaiende fan? precies, dat komt omdat de hardware die erin zit een veelvoud verbruikt van mn p8600, al kan je een desktop tenminste undervolten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
OK, ik ga nu ff een domme vraag stellen..

Heb een clean install gedaan en kan nu geen blu-ray's meer spelen (kon wel out of the box). Bij sony staat wel een update voor WIN-DVD, maar dit is een update en heb je eerst een complete install versie nodig. Maar deze is nergens te vinden. Iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Heb je al onder apparaatbeheer ( device manager ) gekeken? Is de harware wel actief, manueel geprobeerd up te daten? Werken cd/dvd's wel?

Win DVD is een programma software, je hebt de Blu Ray drive firmware nodig volgens mij.

[ Voor 32% gewijzigd door Greatsword op 03-12-2010 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drivers heb je nodig, geen firmware.

firmware is een soort van bios, bij een reïnstall blijft deze gewoon hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
Nee, sorry misschien was ik niet helemaal duidelijk.

Mijn Blu-ray speler doet het prima. Ik kan er gewoon een disk in stoppen en bekijken met de verkenner en zie dan ook alles losse .TS files waauit een blu-ray film is opgebouwd.. Zit alleen geen player meer op mijn computer die ze kan afspelen. Standaard levert sony Win-DVD mee, maar die is niet meer los van de sony site te halen. En zover ik gekeken heb zijn er geen gratis players die blu-ray af spelen. zal wel iets met rechten enzo te maken hebben.. VLC doet er iig niets mee en zegt dat tie het format niet ondersteunt. Als er ergens een Blu-ray codec te downloaden is hoor ik het graag. Is ook voldoende voor mij.

[ Voor 14% gewijzigd door jobvr op 03-12-2010 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Joe had in zijn guide aangegeven dat je deze kwijt zou raken als je geen backup maakt met behulp van zijn guide.
je zal de software dus even op een andere manier moeten aanschaffen.

" JefDeLathouwer mentioned that some Value Added Software were missing on his recovery discs so this may be useful if you ave the same problem:

1- WebCam Companion 3 Software

2- ArcSoft Magic-i Visual Effects Software - It works w/ Windows 7 64-bit contrary to what the page says.

3- WinDVD is found on your discs, not on Sony Support.

4- Roxio Easy Media Creator is found on your discs, not on Sony Support.

5- Other Value Added Software may have been included in your F version (Adobe Bundle or Office 2010 Starter for example) & usually those extra software bonus are found on your recovery discs only and are not available for the general public on Sony Support."

[ Voor 193% gewijzigd door Greatsword op 03-12-2010 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey-W
Destianto schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 10:30:
Joe had in zijn guide aangegeven dat je deze kwijt zou raken als je geen backup maakt met behulp van zijn guide.
je zal de software dus even op een andere manier moeten aanschaffen.
Klopt helemaal en je kunt Corel WinDVD opnieuw installeren via Vaio Care (Recovery & Restore). Daarna updaten via de site van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Wbt de ventilatie, bij mij valt dat eigenlijk reuze mee. Bij normaal gebruik blaast de F13x heel rustig en wat "relaxt". Geen uitschieters en zeker als je de tv aan hebt of een muziekje draait valt het echt totaal niet op.

Alleen als ik Call Of Duty Black Ops speel blaast hij flink, maar dat lijkt me niet meer dan logisch en is dan ook totaal geen probleem. Maar ook dan valt het eigenlijk amper op aangezien de geluiden uit de game wel voor afleiding zorgen. Zelfde geldt eigenlijk voor de piep, dat valt me veel minder op en de piep is ook duidelijk NIET altijd aanwezig. Gisteravond bijv. stond de laptop een paar uur aan, ook in slaapstand, en pas vlak voor ik hem uitdeed hoorde ik heel zachtjes dat piepje uit de fan. Kortom, voor mij totaal geen issue.

Ik ben dus super blij met de aankoop want wat is het een prachtig exemplaar met ook nog eens klasse specs. Kost wat meer vanwege het uiterlijk, maar voor de mensen die dat belangrijk vinden (zoals ik, mn laptop staat immers altijd in de woonkamer) vind ik het een super ding! Enige wat ik jammer vind is dat de buitenkant van de klep donkergrijs is ipv lichtgrijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Als je een Clean instal hebt gedaan zonder de recovery disc lijkt het me dat deze optie er niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey-W
Destianto schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:30:
Als je een Clean instal hebt gedaan zonder de recovery disc lijkt het me dat deze optie er niet is.
Oeps, sorry. Was mij ontschoten dat jobvr een clean install heeft gedaan zonder de recovery disks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Discovery_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-04 11:11
De perikelen ten aanzien van de beruchte piep blijven regelmatig terugkomen als ik zo de bovenstaande reacties weer lees. Dus, maar weer wachten op de opvolger?
Is er al iets bekend over een eventuele SONY VAIO VPC-F14 die uit gaat komen?
Dit jaar zijn de modellen elkaar snel opgevolgd (hoewel de verschillen minimaal waren) dus misschien dat het eerste kwartaal van 2011 een F14 o.i.d. uitkomt die hopelijk wel eens een keer stil is. Er komen wat nieuwe processors uit en daar zitten ook wat energie zuinige (lees minder warme) varianten bij. Als ze die gaan gebruiken en ik zet er zelf een SSD in komt het zeker goed. Ik blijf de berichten volgen en wacht voorlopig gewoon rustig af. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
Nadat ik min 500GB disk in de externe housing heb gedaan en de 120GB SSD in mijn notebook heb geplaatst heb de de rescue partitie laten bestaan op mijn 500gb zodat ik deze kan terugplaatsen in de notebook en ik geen gezeur heb met garantie. Weet iemand uit zijn hoofd of WIN-DVD als losse install op die partitie staat, of dat het een grote image is. Anders ga ik ff moeite doen, om te kijken of ik daar de install files vanaf kan halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Discovery_ schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:49:
De perikelen ten aanzien van de beruchte piep blijven regelmatig terugkomen als ik zo de bovenstaande reacties weer lees. Dus, maar weer wachten op de opvolger?
Is er al iets bekend over een eventuele SONY VAIO VPC-F14 die uit gaat komen?
Dit jaar zijn de modellen elkaar snel opgevolgd (hoewel de verschillen minimaal waren) dus misschien dat het eerste kwartaal van 2011 een F14 o.i.d. uitkomt die hopelijk wel eens een keer stil is. Er komen wat nieuwe processors uit en daar zitten ook wat energie zuinige (lees minder warme) varianten bij. Als ze die gaan gebruiken en ik zet er zelf een SSD in komt het zeker goed. Ik blijf de berichten volgen en wacht voorlopig gewoon rustig af. 8)
volgende maand gok ik, met sandy bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@jobvr, Je hebt geen DM?

" recovery partition - I kept it because it's only 8.66 GB out of the 465 GB HDD capacity and the Windows 7 OS will be included in the recovery partition and all the extra software like WinDVD, Roxio, Vaio PMB, etc. "

[ Voor 31% gewijzigd door Greatsword op 03-12-2010 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
  • Laatst online: 29-08 21:12
Ik heb wel een de recovery disks gebruikt. Die programma's staan er gewoon niet in mijn recovery deel van vaio care. Maar Joe heeft mij wel een link gegeven waar ik die software kon downloaden.

PSN: Wippie1880

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ja, de software is niet moeilijk te vinden. Lijkt me ook makkelijker dan HDD verwisselen, back up branden, hdd verwisselen opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
_Discovery_ schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:49:
Ik blijf de berichten volgen en wacht voorlopig gewoon rustig af. 8)
Discovery,

Ik herken mezelf wel in jouw reaacties. Ik heb ook ruim een jaar gewacht zo ongeveer. Maar geloof me, een laptop is nooit helemaal perfect. De één heeft dit, de ander weer dat. Ik ben erachter gekomen dat je gewoon moet gaan voor datgene wat het best bij jou past. De eventuele minpuntjes moet je dan maar accepteren.

Om eerlijk te zijn was ik bijv. ook wat angstig om de F13X Premium te bestellen gezien de piep. Maar nu ik er bijna een week op werk valt me het juist reuze mee. Ik had een duidelijke scherpe piep verwacht maar het is juist erg zacht en valt niet op als je een muziekje aan hebt of de tv aan staat. Ik vind het ook geen echte pieptoon overigens en komt puur uit de fan.

Je kunt daar enorm de nadruk op gaan leggen maar dan vind ik dat je de laptop verder te kort doet. want geloof me, het is werkelijk een pracht van een exemplaar, je haalt echt iets in huis. Bovendien zijn de specs ook geweldig. Je betaalt wat meer dan bijv. een Studio 15, maar krijgt er ook veel voor terug. Als je een beetje gevoelig bent voor dit soort dingen dan kun je gerust zijn want ik ben echt super enthousiast over de Vaio.

Zal dit weekend wat foto's maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

DM Direct Message, je hebt het niet ingeschakeld in je profiel, ik kan je geen persoonlijk bericht sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
Destianto schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:21:
DM Direct Message, je hebt het niet ingeschakeld in je profiel, ik kan je geen persoonlijk bericht sturen.
OFF-TOPIC
Mocht ff duren, heb je ook wat.. Eerst ff mijn computer naar DM afgezocht, dacht dat je een soort partion-magic achtig iets bedoelde.. Toen ik dit bericht las ff hier bij de voorkeuren gekeken, waarschijnlijk 10x over de setting heen gelezen.. voelde me net mijn moeder met een computer.. je weet dat iets kan, maar het lukt voor geen meter :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
OFF-TOPIC

ROFLOL dat zal je helpen je geduld te bewaren de volgende keer dat ze met een vraag komt waar je van denkt: "..."

_O-

[ Voor 5% gewijzigd door guapper op 03-12-2010 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkpeters
  • Laatst online: 16-07 18:43
Ik heb een tijdje deze thread gevolgd en flink gegoogled, maar ik kom er niet uit. De processoren in deze laptops zijn allemaal verkrijgbaar met een pga dan wel bga aansluiting. Nou ben ik er inmiddels wel uit dat BGA niet te vervangen is gezien dit staat voor Ball Grid Array (soldeeraansluiting) en PGA gewoon een 988-socketaansluiting is.
Ik kan op het moment relatief goedkoop aan losse i7-processoren komen, dus vraag me af of ik gewoon zo'n goedkope vaio kan bestellen en er dan zelf een snelle i7 in stoppen. Ik ben er al achter dat het geheugen dan minimaal 1066mhz moet zijn, dat komt goed. Zit nu dus alleen nog met BGA/PGA, of het moederbord van de goedkopere variant überhaupt zo'n i7 aan kan en de TDP-rating van de ingebouwde koeler. Is zo'n koeler trouwens ook te vervangen?

Lotsa questions in een keer, maar ik zeg liever veel met weinig woorden dan weinig met veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een arrandale is niet uitwisselbaar met een clarcksdale (quadcore) processor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkpeters
Correct me if I'm wrong:
De snelste processor die ik in een laptop based on arrandale kwijt kan is dus de 640m, want ik begrijp dat die sneller is dan de 680 um (die op zijn beurt weer zuiniger is). Kom ik bij m'n volgende punt: is er een SATA-aansluiting over in de F-serie? Dan kan ik een SSD-schijfje erbij kopen voor m'n OS en wat belangrijke applicaties, en de gewone schijf blijven gebruiken voor opslag van films en dergelijke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope, je kan wel dit proberen: http://www.monteverde.org..._Drive_in_Optical_Bay.htm
ga ik ook doen met mn studio 15 zodra de prijzen van SSD's wat zakken, over een maand of 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkpeters
Darkstone je bent een held(in). De snelheid van je reacties is bijna niet bij te houden. Wat betreft het eerste deel van mijn post, klopt dat ook? Dat de 640m de snelste arrandale is (nu iig)?

2e drive in optical bay heb ik gezien inderdaad. Ik hoopte eigenlijk op een oplossing zodat m'n bluray-brander ook gewoon intern bruikbaar bleef, maar helaas. Van de andere kant is dat natuurlijk relatief 'hot'swappable, als in, dat het snel om te wisselen is. Leuk voor erbij, ik heb nu al zin om m'n splinternieuwe laptop te modden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkpeters schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 16:57:
Darkstone je bent een held(in). De snelheid van je reacties is bijna niet bij te houden. Wat betreft het eerste deel van mijn post, klopt dat ook? Dat de 640m de snelste arrandale is (nu iig)?
toe nu toe wel ja, op de intel site kun je alle kandidaten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Laatst online: 13-09 23:04
Eindelijk even de tijd genomen om het keyboard van mijn F13 te vervangen voor een backlit exemplaar (bijna een meter sneeuw dus ideaal om dit soort klusjes op je gemak te doen).

Inderdaad nog geen 30 minuten "werk" en ik ben blij met het resultaat! Het enige "probleem" is wel dat het scherm dusdanig veel licht afgeeft dat het toetsenbord niet altijd oplicht.

Dit was het enige wat nog ontbrak, nu is het echt een volwaardige vervanger voor mijn desktop PC tesamen met mijn USB 3.0 externe HD kan ik weer even vooruit. Me is happy! :9~ :*)

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Wanneer ik in het donker werk heb ik zo ie zo mijn brightness een paar tinten lager staan, is voor mij iets te fel voor mijn ogen, en dan licht het toetsenbord wel weer op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Destianto schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 16:09:
Wanneer ik in het donker werk heb ik zo ie zo mijn brightness een paar tinten lager staan, is voor mij iets te fel voor mijn ogen, en dan licht het toetsenbord wel weer op ;)
Opgelost! Ik had nog de optie niet aangevinkt dat het scherm zich automatisch aanpast aan de omgeving. Nu doet 'ie het wel feilloos in een wat donkere omgeving.

Nog even een algemene vraag; ik heb een volledige clean install gedaan (niet m.b.v. de recovery disks) en heb volgens mij alle benodigde zaken geïnstalleerd. Ik kan alleen nergens de VAIO update meer vinden.. :?

Op de site van Sony, of ik kijk er glad overheen, kan ik nergens de software vinden om te controleren of er VAIO updates zijn. Kan iemand me verder helpen?

Alvast bedankt! _/-\o_

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week mijn laptop (VPCF13S0E) aangekregen en wilde van alle rommel af die sony er vooraf op zet. Had hier thuis nog een copie liggen van windows 7 ultimate dus besloot die er maar op te zetten ipv windows 7 home premium.

Alles is perfect verlopen maar ik heb het gevoel dat de helft van de drivers niet werkt op windows 7 ultimate. Hij wil de batterij niet meer accepteren, usb-poorten krijg ik niet aan de praat en functie toetsen om volume en brightness aan te passen werken ook niet meer.

Heeft hier nog iemand ervaring mee of weet hier iemand een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Verlichttoetsenbord, zat er zelf ook aan te denken maar moet zeggen dat het totaal niet nodig is. De letters zijn stuk voor stuk prima te zien in het donker. Als ik dat vergelijk met mijn Dell X17 zakelijke laptop, daarbij zie je de toetsen totaal niet als het ook maar iets donker is. Dan is het wel eens lastig.

Voorlopig laat ik deze er dan ook maar inzitten. Trouwens, is zo'n verlichttoetsenbord van dezelfde kwaliteit toetsen? Ik ben namelijk razend enthousiast over het geweldig prettige typen op dit toetsenbord. Je voelt gewoon de kwaliteit bij wijze van. Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 20:55:
Alles is perfect verlopen maar ik heb het gevoel dat de helft van de drivers niet werkt op windows 7 ultimate. Hij wil de batterij niet meer accepteren, usb-poorten krijg ik niet aan de praat en functie toetsen om volume en brightness aan te passen werken ook niet meer.
Als je de clean installguide volgt zoals in dit topic meerdere malen is genoemd, werkt alles prima! Ik denk dat je nog wat drivers moet installeren om e.e.a. aan de praat te krijgen. Deze zijn met een reguliere Windows 7 install namelijk niet mee geinstalleerd.
Juancho schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 21:32:
Trouwens, is zo'n verlichttoetsenbord van dezelfde kwaliteit toetsen?
Zeker wel, ik heb ze hier naast elkaar liggen en bemerk geen verschil, en eerlijk gezegd ziet de laptop er stuk flexer uit met een verlicht toetsenbord! :9~ _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door A3-D op 04-12-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
A3-D schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 22:33:
Zeker wel, ik heb ze hier naast elkaar liggen en bemerk geen verschil, en eerlijk gezegd ziet de laptop er stuk flexer uit met een verlicht toetsenbord! :9~ _/-\o_
:Y 8) :Y)

Ik ben er elke keer weer bijzonder tevreden over. Een beetje bleeding aan de randen maar het stoort me niet.

[ Voor 16% gewijzigd door zeef op 05-12-2010 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkpeters
Hoe komen jullie aan die toetsenborden, zijn dat gewoon ebay-modelletjes uit china OEM 'genuine' , echt los erbij gekocht bij sony of op een of andere manier weten te bemachtigen waar ik nu even niet op kom? In het geval van ebay, iemand misschien nog een linkje van een lopende aanbieding over? :)

edit: Deze?

[ Voor 23% gewijzigd door henkpeters op 05-12-2010 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ik heb 'm via eBay gekocht. Hij ziet er net zo uit als mijn non backlit originele keyboard alleen staat er op de barcodesticker een andere code... en zit er een extra flatcable aan voor de prik. :) De mijne komt via dezelfde seller als jouw link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Ik heb 'm ook via eBay en dan via deze seller.

De enige twee verschillen met het originele toetsenbord is dat er op de 5 bij mij geen Euroteken staat afgedrukt (alhoewel de toetsencombinatie ALT 5 het gewoon doet) en natuurlijk de backlit!

Het inbouwen is echt "a piece of cake".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Hehehe dat was mijn eerste keuze alleen daar was 'ie net uitverkocht. 8)7 Hier ook geen euroteken overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyck
  • Laatst online: 05-03 20:54
Beste Tweakers!

Sinds een week ben ik in het bezit van de VPCF13ME/H. Op de eerste dag viel mij het gezoom van de fan op. Na het opstarten is de notebook stil (1), wanneer ik bv Firefox opstart begint de fan irritant te zoomen (2) en dit houd de hele tijd aan terwijl ik alleen maar simpel aan het srufen ben. Wanneer ik een zwaarder programma opstart begint hij harder te blazen (3), maar dit is tijdelijk. Dit vind ik niet erg, maar situatie 2 vindt eigenlijk de gehele tijd plaats en begint irritant te worden, zeker als de omgeving stil is. Mijn vier jaar oude notebook van Medion had ik nooit te maken met situatie 2. Nu lees ik dat meerdere mensen hier last van hebben (een piep heb ik nog niet gehoord, alleen het gezoom). Kan hier uberhaupt wat aan worden gedaan of is dit een Sony Vaio probleem?

Ik zag dat er veel voor geïnstalleerde meuk op de notebook staat en dat ik via de betreffende guide een clean install kan gaan doen. Ik neem aan dat ik altijd weer naar de fabrieksinstellingen kan teruggaan als ik een herstelpunt ergens opsla? Denken jullie dat het gezoom zal stoppen als ik een clean install doe, omdat er geen onnodige programma's op de achtergrond draaien die voor het gezoom zorgen?

Ik vind het dermate irritant dat ik overweeg om de notebook terug te brengen en voor een andere notebook te gaan, ondanks dat ik de vaio er erg gaaf uit vindt zien en tot nu toe geen klagen heb over de prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oxyck schreef op zondag 05 december 2010 @ 12:18:
Kan hier uberhaupt wat aan worden gedaan of is dit een Sony Vaio probleem?
nope, het beste wat je kan doen is hem terugsturen en een nieuwe vragen, mogelij heeft het vervangende model minder last van 'kwaaltjes'
Ik zag dat er veel voor geïnstalleerde meuk op de notebook staat en dat ik via de betreffende guide een clean install kan gaan doen. Ik neem aan dat ik altijd weer naar de fabrieksinstellingen kan teruggaan als ik een herstelpunt ergens opsla? Denken jullie dat het gezoom zal stoppen als ik een clean install doe, omdat er geen onnodige programma's op de achtergrond draaien die voor het gezoom zorgen?
lijkt mij ook niet, de achtergrondprogramma's vragen vooral disk i/o, dat zorgt dat het traag word. de processor word nauwelijks aangeraakt.
Ik vind het dermate irritant dat ik overweeg om de notebook terug te brengen en voor een andere notebook te gaan, ondanks dat ik de vaio er erg gaaf uit vindt zien en tot nu toe geen klagen heb over de prestaties.
zoek dan wel eerst een alternatief, voor zover ik weet heeft alleen de xps 15 eenzelfde, kwalitatief scherm, dell heeft deze helaas van hun site afgehaald (vanwege leverproblemen vermoed ik, telefonisch nog wel te bestellen)

edit: oh, je hebt niet het premium scherm, kandidaten vind je [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen, het aanbod is niet echt denderend op dit moment...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2010 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyck
Ik zit er inderdaad zwaar aan te denken om de notebook terug te brengen. Het irritante begint nu na een week al de overhand te krijgen. Weet niet of ik een andere vraag, aangezien ik teruglees hier op het forum dat het veel voorkomt bij de Sony F series. Loop ik weer het "risico" dat ik weer een blazend exemplaar krijg. Troubleshootpagina van Sony:
--------------------------------------------------------------------------------------------
A fan is one of the few moving parts in a computer. As it comes in contact with dust and hot air, it may need to be replaced during the lifetime of a computer.

Important notices:
* Noise issues are always related to environment factors and personal perception. In a quiet environment, the sound of a fan will be more audible.
* In a warm environment, a fan will have to rotate frequently and at high speed to keep the mainboard cool. This will also be the case when using CPU- or graphics-intensive applications.

As regular fan noise is normal, and volume depends on various circumstances, this will be considered as operating within design specifications.

A Repair Service may be required if the fan is making an abnormal sound, such as rattling. In this case, please contact our services for support.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hoe zit dat eigenlijk? Kan je zomaar een notebook inruilen die je al hebt geconfigureerd? Of moet ie dan helemaal terug naar de fabrieksinstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wet kopen op afstand

je hebt het recht binnen 7 werkdagen het product kosteloos te retouneren: je betaalt enkel de verzendkosten naar de shop toe.
je hoeft niet terug naar de fabrieksinstellingen, dat kan niet eens.

je kan hem niet 'ruilen', wat je wel kan doen is bovenstaande uitvoeren en een nieuwe bestellen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyck
Hetgeen wat je zegt klopt idd, alleen heb ik deze notebook gewoon bij de MediaMarkt gekocht.

Via Vaio Care kan ik de computer herstellen naar de oorspronkelijk configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
oxyck schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:52:
Hetgeen wat je zegt klopt idd, alleen heb ik deze notebook gewoon bij de MediaMarkt gekocht.

Via Vaio Care kan ik de computer herstellen naar de oorspronkelijk configuratie.
Indien je de laptop gewoon in de winkel hebt gekocht, vervalt volgens mij je recht van kopen op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat klopt, je zult dit moeten uitvechten met de mediamarkt, hebben die toevallig een 7 dagen geld terug garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Vreemd.Wil een Blu Ray branden, maar mijn brander herkent opeens geen lege Blu Ray media meer. Heb de 25GB en 50GB geprobeerd, maar die worden niet herkend, heb verschillende lege schijfjes geprobeerd.

Lege DVD herkent hij wel, alsook Blu Ray films. Iemand enig idee? Het heeft altijd gewerkt.

Ik krijg de melding 'Please insert a disc into drive' in Explorer als ik op de drive-letter klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyck
Ik zal naar de MediaMarkt gaan om te overleggen, aangezien dit op de site van MM staat

Uitgesloten van retour en omruiling zijn:

4. Desktopcomputers en notebooks.

Met betrekking tot het gezoom kwam ik tot een rare ontdekking. Wanneer ik mijn laptop recht in mijn handen houd (zoals hij normaal op tafel staat dus toetsenbord horizontaal) hoor ik het gezoom. Wanneer ik de laptop iets naar voren hel (richting beeldscherm) of naar achter hel (zoals hij in een houder staat), verdwijnt het gezoom. Het is net of de fan dan in de juiste positie staat. Erg vreemd. Ben overigens benieuwd of ik dit kan demonstreren in de MediaMarkt, aangezien het daar rumoerig is en het gezoom alleen goed hoorbaar is in stille ruimtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
oxyck schreef op zondag 05 december 2010 @ 20:58:
Ik zal naar de MediaMarkt gaan om te overleggen, aangezien dit op de site van MM staat
Uitgesloten van retour en omruiling zijn:
4. Desktopcomputers en notebooks.
Dat impliceert dus dat je MM de kans en tijd moet geven het defect te repareren, zoals ook in de wet op de consumentenkoop bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat klopt, maar ga nu maar eerst langt, een tijd terug was er iemand in dit topic die 4 laptops mocht testen op dode pixels, daar doen ze niet moeilijk over.

(rest van het verhaal: alle 4 de laptops hadden last van dode pixels :X )

maar ik weet niet meer zeker of dat de mediamarkt was... ik geloof van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:23
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 22:19:
dat klopt, maar ga nu maar eerst langt, een tijd terug was er iemand in dit topic die 4 laptops mocht testen op dode pixels, daar doen ze niet moeilijk over.

Haha ik vraag me af over wie dat nou gaat O-)

Maar even serieus, er was er maar één van de Media Markt, maar die kon ik inderdaad wel terugbrengen, maar dat was dan ook heel duidelijk van te voren overeengekomen dus ik weet niet of dat altijd zo makkelijk gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Sanction schreef op zondag 05 december 2010 @ 18:43:
Vreemd.Wil een Blu Ray branden, maar mijn brander herkent opeens geen lege Blu Ray media meer. Heb de 25GB en 50GB geprobeerd, maar die worden niet herkend, heb verschillende lege schijfjes geprobeerd.

Lege DVD herkent hij wel, alsook Blu Ray films. Iemand enig idee? Het heeft altijd gewerkt.

Ik krijg de melding 'Please insert a disc into drive' in Explorer als ik op de drive-letter klik.
Niemand? Heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken en kan niet zomaar de laptop wegsturen voor reparatie (al betwijfel ik dat er écht iets kapot is). :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
Ik zag dat verschillende mensen dit toetsenbord hadden gekocht via E-Bay "ew SONY VAIO VPC-F12 Keyboard US Black Frame Backlit" Werkt deze ook op de F13 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyck
@ Prijk: Klopt, maar het grote verschil is dat ik de laptop waarschijnlijk 3 weken kwijt ben (hen de mogelijkheid bieden om het defect te repareren). Bij een aankoop op afstand kan ik de laptop gewoon terugbrengen zonder opgaaf van reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkpeters
Is die koeler niet gewoon voor een paar knaken te vervangen voor een ander (3rd party) exemplaar waarvan je weet dat hij goed&stil is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyck
Klopt, alleen dan heb je je garantie niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 22:19:

Je zou de MM kunnen voorstellen om HDD's te wisselen als ze 'm willen ruilen. Dan gaat een niet geactiveerd exemplaar RMA. Geen idee of ze daar overigens aan mee willen werken bij de MM. Ik test tegenwoordig mijn laptops eerst met een andere HDD om activatie gezeur te voorkomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Gewoon terugbrengen die hap. Meld dat je niet tevreden bent en een andere wilt uitzoeken. ( zou vrij simpel moeten gaan ) of geef inderdaad aan dat je last hebt van je door jou genoemde problemen, en geef de MM de kans het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniesd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-08-2024
Ola!! Lang geleden datk hier ben geweest. Zeer weinig tijd...

Om op de CPU whine terug te komen: de mijne is paar weken weggeweest en dat heeft geen verbetering gebracht. Ik nog maar eens gebeld naar TD en die wist te vertellen dat tijdens opstarten vd laptop op F2 moest drukken en c3/c6 moest in (of uitschakelen). De pieptoon is volgens mij weg, maar wat zijn de gevolgen nu eigenlijk van de c3/c6 aan/uitzetten?

Thnx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:30
"Disabling C3/C6 disables the CPU's power saving states. Doing this will make the CPU run at full throttle all the time, increasing power usage and heat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniesd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-08-2024
oh......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erniesd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 20:53:
Ola!! Lang geleden datk hier ben geweest. Zeer weinig tijd...

Om op de CPU whine terug te komen: de mijne is paar weken weggeweest en dat heeft geen verbetering gebracht. Ik nog maar eens gebeld naar TD en die wist te vertellen dat tijdens opstarten vd laptop op F2 moest drukken en c3/c6 moest in (of uitschakelen). De pieptoon is volgens mij weg, maar wat zijn de gevolgen nu eigenlijk van de c3/c6 aan/uitzetten?

Thnx alvast!
dat is toch alleen bij de E zo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Fijne 'oplossing' die je zo ff voorgeschoteld krijgt. Daarmee ontnemen ze je wel de nodige features. Nu vertel jij dat hier op T-net, maar wie weet hoeveel mensen ze hiermee al hebben afgescheept.

Kassa! iemand? (ik heb geen vaio F, dus ik mag niet klagen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in a nutshell:

+10w verbruik (min of meer.. totdat iemand het gaat testen met z'n F)
waardoor:
...meer fangeluid
...minder accuduur
...minder meer hitte

edit: mooie typo :X

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Minder hitte?
Juist meer toch, je merkt het misschien niet omdat je fan zo hard draait, maar die geeft daardoor zelf ook weer extra warmte af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Laatst online: 13-09 19:33
Ik heb sinds +\- 8mnd de Vaio VPCF11C5E en kan niets dan klagen over dit shitty Laptop. Ten eerste niet al te makkelijke Clean- installatie ( div tournals doorgelopen ) , en nu heb ik weer problemen. Lucht bubbels onder de namaak – leer Zie foto. Evenals een niet goed afgewerkte spatting tussen de Toetsenbord en de behuizing. Zie foto . Dit had ik nooit met mijn 3 Asus laptops gehad.
Ik hoop dat de Vaio support deze 2 mankementen erkend en onder garantie repareert.
fotos: http://img508.imageshack....ayer.php?id=sdc10490g.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door SlowikPL op 10-12-2010 12:03 ]

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Bij de spatting zit een male tab zie ook de guide van joe:

http://www.monteverde.org...ard_Replacement_Guide.htm

dit is een schuif / klik systeem en erg makkelijk vast te klikken. Wat betreft de bubbels, nog niet eerder gezien. Heb je er last van, zo ja in welke zin? is het Bobbelig?

Voor de clean instal heb ik ook de makkelijkste instructies naar mijn mening in dit topic geplaatst, Ook heeft zeef alternatieve gepost.

[ Voor 25% gewijzigd door Greatsword op 10-12-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Laatst online: 13-09 19:33
Destianto schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:36:
Bij de spatting zit een male tab zie ook de guide van joe:

http://www.monteverde.org...ard_Replacement_Guide.htm

dit is een schuif / klik systeem en erg makkelijk vast te klikken. Wat betreft de bubbels, nog niet eerder gezien. Heb je er last van, zo ja in welke zin? is het Bobbelig?

Voor de clean instal heb ik ook de makkelijkste instructies naar mijn mening in dit topic geplaatst, Ook heeft zeef alternatieve gepost.
Ik heb all geprobeerd vast te drukken om spatting te minderen , zonder succes. En de bubbels storen me wel want op deze plekken slijt mijn perforatie op de namaak leer rond de touchpad.

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

heb je ook geprobeerd het toetstenbord in zijn geheel eruit te halen ( eventueel mbv de guide ) en dan opnieuw plaatsen. Dat probleem zou hiermee simpel kunnen worden verholpen. Wat veroorzaakt die bubbel dan? is er simpelweg lucht tussen gekomen bij het lijmen of welke montage techniek hiervoor gebruikt is. En deed het probleem zich van de een op andere dag ineens voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg het forum nu al een tijdje omdat ik echt overtuigd was om een VAIO aan te schaffen, begin nu echter te twijfelen als ik alle mankementen zo lees.
Wat is er nou eigenlijk mis met bijv. Samsung RF710-S02NL (scherm wat minder) of een Dell xps 16 (geen usb 3.0)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je vergeet de xps 15.

het scherm op de samsung is overigens wel VEEL slechter, dat is juist een pluspunt van de vaio.
Pagina: 1 ... 17 ... 23 Laatste

Let op:
In dit topic gaat het over de Vaio F11- / F12- / F13- serie en niet over andere notebooks ;)