UPS bezorgt volgens mij niet op zaterdag voor dit type verzendingen (Standaard type) . Bij mij is hij op een donderdag verstuurd met UPS, vrijdag in Nederland bij het distributiecentrum van UPS binnengekomen en de maandag erop thuis bezorgt.Juancho schreef op woensdag 24 november 2010 @ 08:53:
Yes! Vandaag dit bericht ontvangen in de mail:
[...]
Kan ik er dan vanuit gaan dat de laptop morgen naar mij verzonden wordt en ik de laptop dus morgen of uiterlijk vrijdag ontvang? Ik heb namelijk expres mijn werkadres opgegeven aangezien ik overdags nooit thuis ben, maar dan zul je natuurlijk net zien dat UPC op zaterdag voor het kantoor staat. En tja, dan is er niemand.....
Net even contact gehad met de sony helpdesk aangezien ik ook interesse heb in een f serie. Volgens de medewerkster, en ik quoteer: "Ik kan garanderen dat er geen hoge pieptoon in de laptop voorkomt." Volgens haar is er sinds oktober een nieuwe lijn waar deze niet in zou voorkomen...
Dus....
Dus....
Wij van WC-eend... 
Veens, ik zou eerder afgaan op de gebruikservaringen dan op de helpdesk. Nu kan het zijn dat mevrouw helpdesk gelijk heeft maar gebruikservaringen geven het meest objectieve en eerlijke antwoord
Veens, ik zou eerder afgaan op de gebruikservaringen dan op de helpdesk. Nu kan het zijn dat mevrouw helpdesk gelijk heeft maar gebruikservaringen geven het meest objectieve en eerlijke antwoord
Veens, ik kan je vrijdag of anders maandag mijn ervaring geven want dan krijg ik mijn nieuwe F13 X VAIO binnen...
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling
Ik ben ook zeker niet overtuigd door dat ene telefoontje maar heb er wel iets meer vertrouwen in gekregen.
Ik kijk uit naar nieuwe ervaringen...
Ik kijk uit naar nieuwe ervaringen...
een F12 of een F13? F13 is de nieuwe serie..Sanction schreef op woensdag 24 november 2010 @ 23:49:
Ik heb zo'n serie uit oktober, en geloof mij maar dat hij piept.
Anoniem: 303530
tot zover is er nog geen enkel bewijs dat de F13 werkelijk een betere versie is dan de F12.
het enige verschil is een upgrade naar de nieuwe processoren (720m -> 740m) en een betere GPU (pin-compatibel, dus hetzelfde moederbord).
plus, als ze het echt hadden gefixt kon je dat echt wel lezen op elk forum ter wereld. gevolgd door een stroom aan repair aanvragen
dat vinden ze vast niet leuk bij sony...
het enige verschil is een upgrade naar de nieuwe processoren (720m -> 740m) en een betere GPU (pin-compatibel, dus hetzelfde moederbord).
plus, als ze het echt hadden gefixt kon je dat echt wel lezen op elk forum ter wereld. gevolgd door een stroom aan repair aanvragen

VPCF13Z1E/B.guapper schreef op donderdag 25 november 2010 @ 00:20:
[...]
een F12 of een F13? F13 is de nieuwe serie..
Anoniem: 173117
Ik heb een Vaio F13s0e/b, en ik hoor alleen soms heel zacht als ik in bed lig en mijn laptop staat in sleep een soort piepgeluid. Kan ook zijn dat ik dit best zacht door doordat ik sowieso wat minder hoor 
Over het algemeen valt het allemaal wel mee en is het een sjieke laptop.
Over het algemeen valt het allemaal wel mee en is het een sjieke laptop.
Als ik het dus goed begrijp is het piepgeluid NIET hoorbaar als je andere geluiden om je heen hebt? Bijv. externe muziek of muziek via de laptop? Ik heb namelijk altijd wel een muziekje aanstaan dus als het piepgeluid dan niet hoorbaar is, maakt het voor mij helemaal niets uit.
Al blijft het natuurlijk bijzonder slecht van Sony bij een laptop van 1400 euro. Overigens tot nu toe nog geen melding gehad dat de laptop via UPS verzonden is, dus het zal wel maandag worden. Jammer, had gehoopt dit weekend met de boel aan de gang te kunnen aangezien Sonystyle aangaf dat de latop tussen vorige week vrijdag en deze week vrijdag bezorgd zal worden.
Al blijft het natuurlijk bijzonder slecht van Sony bij een laptop van 1400 euro. Overigens tot nu toe nog geen melding gehad dat de laptop via UPS verzonden is, dus het zal wel maandag worden. Jammer, had gehoopt dit weekend met de boel aan de gang te kunnen aangezien Sonystyle aangaf dat de latop tussen vorige week vrijdag en deze week vrijdag bezorgd zal worden.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling
hangt ervan af, in het E topic was iemand die not normaal kon werken in de trein vanwege het piepgeluid

Bij mij werd UPS pas bijgewerkt toen de laptop al was bezorgd, dus je mag nog hopen. Staat er bij je account bij Sony al een link naar UPS?Juancho schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:43:
Als ik het dus goed begrijp is het piepgeluid NIET hoorbaar als je andere geluiden om je heen hebt? Bijv. externe muziek of muziek via de laptop? Ik heb namelijk altijd wel een muziekje aanstaan dus als het piepgeluid dan niet hoorbaar is, maakt het voor mij helemaal niets uit.
Volgens mij klopt er werkelijk geen zak van. Na de eerdere mailtjes van Sony dat de bestelling ontvangen was, betaald was en dat de laptop tussen vorige week en deze week bezorgd zou worden en dat de laptop verzonden is naar het distributiecentrum zie ik als ik inlog op sonystyle staan:
Besteld 15-10-2010 "Uw VAIO wordt op dit moment aangepast aan uw persoonlijke wensen.".
En het grappige is, klik ik op bestelnummer staat er opeens: Besteld op 24.11.2010 05:31
Besteld 15-10-2010 "Uw VAIO wordt op dit moment aangepast aan uw persoonlijke wensen.".
En het grappige is, klik ik op bestelnummer staat er opeens: Besteld op 24.11.2010 05:31
Heb net nieuwe F13X binnen, mooi apparaat, irritante bloatware!
Dus ik heb die clean install guide eens gevolgd, maar dat werkt dus voor geen ene malle moer.
In eerste instantie lijkt alles goed te gaan: alle drivers werken, hij start rete rap op, maar dan, als ik mn Vaio care e.d. wil installeren, dan begint mn batterij te etteren (denkt ineens dat het geen originele is), Vaio update doet het niet, etc. etc. Dikke vette ellende allemaal!
Ik denk dat ik toch maar terug breng naar fabrieksinstellingen en die bloatware maar gewoon uninstall... wel vet klote!
Dus ik heb die clean install guide eens gevolgd, maar dat werkt dus voor geen ene malle moer.
In eerste instantie lijkt alles goed te gaan: alle drivers werken, hij start rete rap op, maar dan, als ik mn Vaio care e.d. wil installeren, dan begint mn batterij te etteren (denkt ineens dat het geen originele is), Vaio update doet het niet, etc. etc. Dikke vette ellende allemaal!
Ik denk dat ik toch maar terug breng naar fabrieksinstellingen en die bloatware maar gewoon uninstall... wel vet klote!
Kunnen we van jou vanmiddag nog amateurfoto's verwachten? Ben wel razend benieuwd nu!
alstu: Smen in "[Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-F11..."
<insert hier rant over vervelende bloatware op veel laptops>
eerste wat ik altijd doe als ik een laptop in handen krijg is een verse installatie, dat dat nodig is
<insert hier rant over vervelende bloatware op veel laptops>
eerste wat ik altijd doe als ik een laptop in handen krijg is een verse installatie, dat dat nodig is

Hier een paar foto's, redelijk slechte kwaliteit ivm belichting.Juancho schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:33:
Kunnen we van jou vanmiddag nog amateurfoto's verwachten? Ben wel razend benieuwd nu!
Scherm is geweldig leer achtig rubber voelt ook stuk beter aan dan degene die ik in de winkel heb gezien/gevoeld.

zie ook Dell XPS-M1330 staan.

hoopte dat je op deze foto het matte scherm goed kunt zien, maar dat valt een beetje tegen...
en sartaxi... de vraag der vragen. Last van een piep?
Enne die stickertjes even verwijderen he
Verder een prachtig apparaat als ik het zo zie. Dat leer/rubber heeft toch wel iets speciaals, iets meer klasse.
Nog geen last van een piep gehad...
Stickertjes gaan idd verwijderd worden, maar first things first :-) (btw. suggesties hoe ik de lijmresten weg krijg zonder het rubber aan te tasten?)
Stickertjes gaan idd verwijderd worden, maar first things first :-) (btw. suggesties hoe ik de lijmresten weg krijg zonder het rubber aan te tasten?)
Eerst het plakkertje eraf halen en dan de lijmresten bestempelen met de plakkerige kant van de sticker. Zo komt alles heel goed mee.
PSN: Wippie1880
Ik heb denk ik geluk. Onderstaande betekent toch dat de laptop gister/vandaag verzonden is en dat ik het dus vandaag ontvang op het werk?
Tracking Number: XXX
Shipped/Billed On: 11/25/2010
Status: Billing Information Received
Shipped To: ALMELO
UPS has received the electronic transmission of shipment detail from the shipper. Once UPS has possession of this shipment, the tracking status will be updated.
UPS has received the electronic transmission of shipment detail from the shipper. Once UPS has possession of this shipment, the tracking status will be updated.
Zo 2 dagen geleden mijn F13S0e/b opgehaald en ik zal hier ff kort mijn bevindingen opschrijven:
Ik heb geen last van een hoge pieptoon (of ik ben doof in dat frequentie gebied.)
Wel merkte ik bij de eerste install dat de fan behoorlijk herrie maakt. bij de install vindt ik dat niet zo erg, want dan wordt de notebook behoorlijk belast. Toen de installatie klaar was maakte de fan- nog behoorlijk wat geluid. Na wat zoeken bleek de CPU nog steeds voor 20% belast te worden door voornamenlijk MCaffee, maar ook een paar van die andere berg programma's die ongewenst op je VAIO staan. Toen maar besloten het goed aan te pakken en een 120GB intel X-25 SSD gekocht en een clean install van windows 7 gedaan
als je de 2 onderstaande links ff hebt doorgelezen merk je dat dat geen enkele moeite kost
http://codesagar.com/content/guides/win7download.html
http://forum.notebookrevi...st-like-vista-before.html
Nu loopt het systeem als een zonnetje. Fan springt heel ff aan bij het starten, maar zachtjes en het opstarten kost maar 10 sec. met een SSD
Daarna is de notebook gewoon helemaal stil bij gewoon gebruik (office / internet) Bij zwaar gebruik van de CPU / GPU gaat het systeem wel weer wat geluid maken. Moet er wel bij vertellen dat ik in een helemaal stille kamer zit. Zet tijdens het schrijven net ff mijn oude Acer Aspire 7720 (T7300CPU) aan om documenten te gaan copieren en kom er achter dat tie veel meer herrie maakt dan mijn VAIO. Zal kijken of ik nog tijd kan vinden voor een volledige review, maar hoop dat ik mensen hiermee een beetje help bij hun aankoop beslissing
Ik heb geen last van een hoge pieptoon (of ik ben doof in dat frequentie gebied.)
Wel merkte ik bij de eerste install dat de fan behoorlijk herrie maakt. bij de install vindt ik dat niet zo erg, want dan wordt de notebook behoorlijk belast. Toen de installatie klaar was maakte de fan- nog behoorlijk wat geluid. Na wat zoeken bleek de CPU nog steeds voor 20% belast te worden door voornamenlijk MCaffee, maar ook een paar van die andere berg programma's die ongewenst op je VAIO staan. Toen maar besloten het goed aan te pakken en een 120GB intel X-25 SSD gekocht en een clean install van windows 7 gedaan
als je de 2 onderstaande links ff hebt doorgelezen merk je dat dat geen enkele moeite kost
http://codesagar.com/content/guides/win7download.html
http://forum.notebookrevi...st-like-vista-before.html
Nu loopt het systeem als een zonnetje. Fan springt heel ff aan bij het starten, maar zachtjes en het opstarten kost maar 10 sec. met een SSD
If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.
Dan heb je een Engelstalige Windows 7? Ik zit ook nog te twijfelen of ik vanavond als ik straks de laptop hopelijk krijg eerst een clean install doe of gewoon eerst lekker ga prutsen met zaken en dan wel merk of het systeem vooruit te branden is of juist veel kabaal maakt door al die zooi.
Ik wil wel perse een Nederlandstalige windows dus ik denk dat ik eerst de stappen probeer die hier staan:
Smen in "[Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-F11..."
Ik wil wel perse een Nederlandstalige windows dus ik denk dat ik eerst de stappen probeer die hier staan:
Ja, ik wil juist de engelse, bij een nederlandse versie ben ik altijd alles kwijt. Heb alles in het engels..
Maar volgens mij staat er op de site ook ergens een language pack voor alle talen, weet ik niet zeker trouwens. Download ook altijd meteen alle nieuwste drivers van de hardware van de fabrikanten zelf. af en toe iets nieuwer dan wat sony heeft staan. Enige vreemde was dat de nieuwste Nvidia driver voor de 425M de GPU niet herkende, dus heb het toch met de snoy driver moeten doen.
Maar volgens mij staat er op de site ook ergens een language pack voor alle talen, weet ik niet zeker trouwens. Download ook altijd meteen alle nieuwste drivers van de hardware van de fabrikanten zelf. af en toe iets nieuwer dan wat sony heeft staan. Enige vreemde was dat de nieuwste Nvidia driver voor de 425M de GPU niet herkende, dus heb het toch met de snoy driver moeten doen.
If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.
Maare,
betekent dit nou dat ik UPS vandaag kan verwachten?
Heeft de F13S0e/b nu zo'n rubberen palmrest?
Alleen de F13X via sonystyle
Alleen de X welke bij sony te bestellen is; de S heeft het nooit gehad, en de Z heeft 'm sinds de F13 ook niet meer.janvanmil schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:33:
Heeft de F13S0e/b nu zo'n rubberen palmrest?
Iemand die nog antwoord kan geven op mijn vraag hierboven? Ik trek het gewoon niet meer
Bel ze.Juancho schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:42:
Maare,
Helaas, ik dacht dus dat de tekst uit het traceerbericht aangaf dat de laptop onderweg was naar kantoor. Maar het blijkt dus dat ze de factuurinformatie digitaal hadden ontvangen en de verzending de volgende stap is. Dat zou dan ook in de status komen te staan.
Aangezien het al bijna 16:00 uur zit het er voor mij helaas niet in dat ik dit weekend de laptop krijg. Zal dus op zn vroegst maandag worden. jammer, maar helaas......
Aangezien het al bijna 16:00 uur zit het er voor mij helaas niet in dat ik dit weekend de laptop krijg. Zal dus op zn vroegst maandag worden. jammer, maar helaas......
Factuurinformatie. Dat betekend meen ik dat de doos nog opgehaald moet worden. Vanaf volgende week kun je 'm online volgen.Juancho schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:48:
Helaas, ik dacht dus dat de tekst uit het traceerbericht aangaf dat de laptop onderweg was naar kantoor. Maar het blijkt dus dat ze de factuurinformatie digitaal hadden ontvangen en de verzending de volgende stap is. Dat zou dan ook in de status komen te staan.
Eind volgende week (donderdag/vrijdag) schat ik in.
edit: oopsh, dit is geen Dell topic. Dan heb ik niets gezegd...

[ Voor 5% gewijzigd door guapper op 26-11-2010 15:54 ]
Pcies, tis geen Dell. Via Sonystyle zie ik wel dat zij de laptop verstuurd hebben dus UPS zou de laptop wel in bezit moeten hebben lijkt me. Aangezien ik eerder van sony in een mailtje te horen kreeg dat de laptop tussen 22 en 26 november verstuurt zou worden had ik gehoopt dus vandaag de lieve man of vrouw van UPS te zien op kantoor.
Maar helaas.....
Maar helaas.....
Wat is precies het verschil tussen een 'QWERTY international toetsenbord' en een normaal 'QWERTY toetsenbord' (bij Sony Style als je een VAOI configuratie kiest).
qwerty VS Internationalsverzijl schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 17:20:
Wat is precies het verschil tussen een 'QWERTY international toetsenbord' en een normaal 'QWERTY toetsenbord' (bij Sony Style als je een VAOI configuratie kiest).

qwerty NL

[ Voor 10% gewijzigd door guapper op 26-11-2010 17:30 ]
thanks! Dan wil ik dus een QWERTY international. Heb nooit kunnen wennen aan de " boven de 2.
Ai das mooi kloten. Kheb er eigenlijk helemaal niet bij na gedacht en het NL toetsenbord besteld. Aangezien mijn bestelling al bij UPS is kan ik dit zeker niet meer veranderen? Ik werk eigenlijk ook altijd met VS internationaal. En dan vooral de positie van het vraagteken....
Lijkt me niet dat je dit nu nog kan veranderen als ie al onderweg is. Terugsturen binnen 7 dgn en nieuw bestellen? Of een US keyboard replacement zien te bestellen bij Sony (of alleen keyboard layout settings in Windows veranderen en 'blind' typen. Heb ik zelf een jaar gedaan op eendoor werkgever verstrekte IBM/Lenovo met zo'n keyboardJuancho schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 18:58:
Ai das mooi kloten. Kheb er eigenlijk helemaal niet bij na gedacht en het NL toetsenbord besteld. Aangezien mijn bestelling al bij UPS is kan ik dit zeker niet meer veranderen? Ik werk eigenlijk ook altijd met VS internationaal. En dan vooral de positie van het vraagteken....
ow ok, dat kan dus wel. Kijk het gaat vooral om het vraagtekentje als ik het zo zie. De letters zijn wel gelijk. Ach, went vanzelf ook wel!
Gewoon een US international backlit keyboard kopen via eBay*. Probleem opgelost. 
*=(voorbeeld, heb geen ervaring met die seller!!).
Heeft Sony geen officiele winkel of soort van servicecenter waar je dit soort zaken kunt laten doen zonder je garantie te verliezen? Stel dat je koffie over je toetsenbord gooit, dan zou je toch verwachten dat je er op een officiele manier ook een nieuw toetsenbord in kunt laten zetten?
Zoiets als het Sony support center?Juancho schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 21:52:
Heeft Sony geen officiele winkel of soort van servicecenter waar je dit soort zaken kunt laten doen zonder je garantie te verliezen? Stel dat je koffie over je toetsenbord gooit, dan zou je toch verwachten dat je er op een officiele manier ook een nieuw toetsenbord in kunt laten zetten?
als je koffie morst, je stuurt hem op, en je betaalt whatever bedrag* ze vragen behoud je heus wel je garantie
*€ veel
hoop ik, voor de prijzen die ze daarvoor vragen
niet normaal meer
*€ veel
hoop ik, voor de prijzen die ze daarvoor vragen

Lokale winkels all-over-the-globe zouden nog duurder te zijn. Schijnt. Hebben ze wel gehad, maar dit zou de betere oplossing zijn. Zegt Sony..Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 00:10:
als je koffie morst, je stuurt hem op, en je betaalt whatever bedrag* ze vragen behoud je heus wel je garantie
*€ veel
hoop ik, voor de prijzen die ze daarvoor vragenniet normaal meer
nog duurder?
ik hoor regelmatig horrorverhalen over reparaties van 60 a 70% van de nieuwprijs (niet alleen van sony, vooral apple), nog duurder en je kan beter een nieuwe kopen.
ik hoor regelmatig horrorverhalen over reparaties van 60 a 70% van de nieuwprijs (niet alleen van sony, vooral apple), nog duurder en je kan beter een nieuwe kopen.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 27-11-2010 00:35 ]
Ohwja, kon ik jou niet inhuren?zeef schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 21:35:
Gewoon een US international backlit keyboard kopen via eBay*. Probleem opgelost.
Dan motte gewon zunne silicone mat over oew backlit toetsenbord doen, jonge!Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 00:10:
*€ veel
hoop ik, voor de prijzen die ze daarvoor vragenniet normaal meer
Ik heb net een nieuwe VPCF13-C5E met een 128GB SSD. Weet iemand waar ik werkende drivers kan vinden voor de SSD om W7 te kunnen clean installen? De schijf wordt herkend, maar W7 weigert te installen "Windows cannot be installed to disk 0 Partition 1" -> "Windows cannot be installed to this disk. This computer's hardware may not support booting to this disk. .."
Ik heb deze intel drivers al geprobeerd, maar ondanks dat ze herkend worden gaat de install niet verder.
Ik heb een image van de originele install, maar daar kan ik pas over een week weer bij. Ubuntu 10.10 herkend btw alles prima, inc de USB3.0. Thnx
Ik heb deze intel drivers al geprobeerd, maar ondanks dat ze herkend worden gaat de install niet verder.
Ik heb een image van de originele install, maar daar kan ik pas over een week weer bij. Ubuntu 10.10 herkend btw alles prima, inc de USB3.0. Thnx
hm, daar ben ik ook geinteresseerd in. Ook net een F13X met 128GB SSD besteld en 1e wat ik van plan was te doen is een clean W7 install.
Ik heb zelf een Intel X-25 120GB er in gezet en had geen drivers nodig.l0rien schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 11:54:
Ik heb net een nieuwe VPCF13-C5E met een 128GB SSD. Weet iemand waar ik werkende drivers kan vinden voor de SSD om W7 te kunnen clean installen? De schijf wordt herkend, maar W7 weigert te installen "Windows cannot be installed to disk 0 Partition 1" -> "Windows cannot be installed to this disk. This computer's hardware may not support booting to this disk. .."
De eerste x dat ik windows installeerde ging het kopiëren van de files niet goed, maar dat lag waarschijnlijk aan het feit dat het image dat ik gebrand had niet goed was. Daarna met een download manager de image gedownload, gebrand, Het het starten van de installatie wel de hele schijf leeg gemaakt en daarna een nieuwe partitie aangemaakt. (krijg je wel altijd een 100Mb partitie bij, zal wel iets met bootmanager te maken hebben) daarna installeren. Hij blijft dan wel een hele tijd op 0% staan, maar plotseling ging die verder. Draai nu een goede cleane windows 7 versie. Er zijn ook geen drivers voor deze schijven, want ze gedragen zich precies hetzelfde als normale. Alleen voor het onderhoud heb je speciale tools, omdat defragmenteren enzo niet zo veel zin heeft.
Heb wel gelezen dat sommige mensen moeite hadden met het partitioneren tijdens de windows 7 install, en die hadden als oplossing een windows Vista install DVD gebruiken. Daarmee de schijf partitioneren, installatie afbreken en dan met de windows 7 install aan de slag.
Ik zal die Vista variant nog eens proberen. Heb het ook al geprobeerd met 2 verschillende W7 installers, maar dat gaf geen verschil.
Weet niet of je hem op een 'ouder' systeem bijgezet hebt, heb namelijk het idee dat de P55 chipset niet goed herkend wordt door de installer, de muis over USB3 doet het nl ook niet.
Weet niet of je hem op een 'ouder' systeem bijgezet hebt, heb namelijk het idee dat de P55 chipset niet goed herkend wordt door de installer, de muis over USB3 doet het nl ook niet.
Het werkt eindelijk. Oplossing was het bios maar terugzetten in "Optimized Defauls" en daarmee gaat de optie "Allow external devices" in het boot tabblad uit. Ik wilde in eerste instantie van USB installeren en toen dat niet lukte van DVD. Deze optie leek me vereist om überhaupt te kunnen booten vanaf USB/DVD, niet dus.
Ik ben inmiddels W7 install expert geworden na 2 dagen proberen dit werkend te krijgen. Blijkt dat hetzelfde probleem zich voor doet als W7 uit meerdere installatie locaties kan/moet kiezen, bv SSD en een USB drive.
Lekker duidelijke foutmelding en lekker duidelijk BIOS met de overigens zeer beperkte mogelijkheden van de VAIO.
Goed op naar uitdaging 2: Ubuntu 10.10 met de nvidia drivers. Voor andere ubuntu fans op de F1 serie: http://code.google.com/p/vaio-f11-linux/
Ik ben inmiddels W7 install expert geworden na 2 dagen proberen dit werkend te krijgen. Blijkt dat hetzelfde probleem zich voor doet als W7 uit meerdere installatie locaties kan/moet kiezen, bv SSD en een USB drive.
Lekker duidelijke foutmelding en lekker duidelijk BIOS met de overigens zeer beperkte mogelijkheden van de VAIO.
Goed op naar uitdaging 2: Ubuntu 10.10 met de nvidia drivers. Voor andere ubuntu fans op de F1 serie: http://code.google.com/p/vaio-f11-linux/
dat is al langer een issue, een tijd terug was het niet mogelijk om VT-x te activeren in het bios, ookal ondersteunde de processor dit.l0rien schreef op zondag 28 november 2010 @ 18:44:
Volgens mij heb ik niet zo'n heel oud systeem, is een 5 dagen oude F13S0E/B met i7-Q740 CPU en volgens mij zit daar ook die PM55 chipset in. Heb wel iets met intel virtual.. nog iets aangezet in het bios. Geen idee wat het doet, maar aanzetten klonk goedl0rien schreef op zondag 28 november 2010 @ 13:23:
Ik zal die Vista variant nog eens proberen. Heb het ook al geprobeerd met 2 verschillende W7 installers, maar dat gaf geen verschil.
USB 3.0 wordt zeker niet herkent, want zelfs als de windows installatie klaar is doet die port het nog niet, daarvoor moet je echt drivers installeren.
Dat is dus het nieuwe bios, waarin je de keuze hebt gekregen om het aan te zetten.
Dit was nog niet zo bij de introductie van de F11, nu 11 maander geleden. (Wat Darkstone al zegt.)
Dit was nog niet zo bij de introductie van de F11, nu 11 maander geleden. (Wat Darkstone al zegt.)
[ Voor 7% gewijzigd door guapper op 28-11-2010 22:45 ]
Sterker nog, er is net een nieuwe bios uit waarmee je leuke dingen
kan doen met de C3/C6 state van de CPU.
Nieuwe status, mijn laptop is onderweg en wordt vandaag bezorgd! Ben erg benieuwd en zal waarschijnlijk later op de avond of anders morgen wat eerst reacties en foto's plaatsen. Moet wel zeggen dat ik best baal dat ik niet goed gekeken had naar het toetsenbord.
Als ik nou het toetsenbord laat vervangen bij bijv. Mycom en daarvan gewoon een bewijs krijg, zou je garantie bij sonystyle dan niet meer geldig zijn? Aan de andere kant, ik werk nu zakelijk op een Dell Precision M6500 met verlichttoetsenbord en had niet verwacht dat het zo prettig zou zijn. Ongelovelijk fijn om in een wat meer donkere ruimte of gewoon s'avonds toch de toetsen te kunnen zien ipv op gevoel te moeten typen. Dus misschien is het laten plaatsen van een verlichttoetsenbord nog een optie.
Iemand die snel even wat wil bijverdienen?
Als ik nou het toetsenbord laat vervangen bij bijv. Mycom en daarvan gewoon een bewijs krijg, zou je garantie bij sonystyle dan niet meer geldig zijn? Aan de andere kant, ik werk nu zakelijk op een Dell Precision M6500 met verlichttoetsenbord en had niet verwacht dat het zo prettig zou zijn. Ongelovelijk fijn om in een wat meer donkere ruimte of gewoon s'avonds toch de toetsen te kunnen zien ipv op gevoel te moeten typen. Dus misschien is het laten plaatsen van een verlichttoetsenbord nog een optie.
Iemand die snel even wat wil bijverdienen?
[ Voor 32% gewijzigd door Juancho op 29-11-2010 09:31 ]
Het plaatsen van het keyboard is echt een piece of cake, geloof me zelfs jij kan het ! Wees gewoon zorgvuldig en teder en er kan niks misgaan. ( Welke woonplaats ? )
[ Voor 7% gewijzigd door Greatsword op 29-11-2010 10:42 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Ik zal het wellicht best zelf kunnen, maar toch blijf ik het wat "eng" vinden. Heb je net een nieuwe laptop voor veel geld, ga je er gelijk in "slopen". Tenminste, als ik niet kan wennen aan het NL QWERTY toetsenbord. Eén gelukje, op den duur wilde ik er toch een verlichttoetsenbord in, dus vervanging zou sowieso ooit gebeuren.
Ps. ik woon in Zwolle
Ps. ik woon in Zwolle
Tja, dan zou ik er toch liever zelf aan schroeven dan dat ik 't een onbekende laat doen.
[ Voor 4% gewijzigd door guapper op 29-11-2010 10:53 ]
Zwolle is niet echt om de hoek ( Amsterdam ) Ik zou zeggen probeer het gewoon zelf met de guide van Joe die al meerdere keren is gepost. Het is mij ook in 1x gelukt. Als je in de buurt zou zijn ben ik wel bereid je te helpen.
Heb jij een linkje naar de plaats waar je die bios kan downloaden, want ik zie hem niet op de nederlandse support site van Sony staan..zeef schreef op zondag 28 november 2010 @ 22:51:
Sterker nog, er is net een nieuwe bios uit waarmee je leuke dingenkan doen met de C3/C6 state van de CPU.
Thx
http://support.sony-europe.com/manuals/manuals.aspx?l=en
Even type numer invullen en onder downloads kijken.
Ik zie de nieuwe bios alleen voor het F12 model, betekend dit dat het niet zal werken op de F11 en F13?
Even type numer invullen en onder downloads kijken.
Ik zie de nieuwe bios alleen voor het F12 model, betekend dit dat het niet zal werken op de F11 en F13?
[ Voor 34% gewijzigd door Greatsword op 29-11-2010 11:32 ]
OK, Ja bij de F12 zie ik hem wel staan, bij de F13 niet. Ben een beetje huiverig om die meteen op mijn F13s te installeren, volgens mij iig andere CPU, GPU en volgens mij ook andere Chipset.
Zo heb net de laptop ontvangen!
Ik zit op het werk dus kan hem natuurlijk nu niet al gaan testen etc. maar even een vraagje, wat is het beste om te doen om de batterij goed te "voeden"? Eerst de laptop aan en de accu helemaal leeg laten lopen? Of juist eerst laptop uit maar wel een paar uur aan de stroom?
Er zit een lition (of hoe schrijf je dat) batterij in en het schijnt toch dat het bij die batterijen niets uitmaakt?
En een hele korte review:
1. Prachtig uiterlijk, zeker van binnen een schitterende zakelijke uitstraling
2. Ik had verwacht dat de buitenklep lichtgrijs was, maar deze is donkergrijs. Vind ik wel jammer, ook omdat je op de donkere klep vingeradrukken wel goed ziet. Aan de binnenkant overigens niet gelukkig!
3. Polssteun gedeelte: ik had verwacht dat dit zacht rubber was zoals je bijv. ook wel eens ziet op een muismat. Maar het is vrij hard en voelt niet echt zacht aan. Het ziet er wel prachtig uit en geeft duidelijk een extra boost aan het uiterlijk. Of het prettig werkt zal ongetwijfeld
4. Gewicht: valt me op dat de laptop uitermate licht is. Zeker als ik hem vergelijk met mijn zakelijke Dell Precision M6500 is de VAIO echt vederlicht. Absoluut een pluspunt!
5. Adapter, lekker klein ding, dus geen gesleep met lompe adapters
En tot slot zie ik net dat ik geluk heb, want ondanks dat op de order staat dat ik een NL querty toetsenbord had besteld heb ik toch de internationale indeling!! Dus voor mij geen geknooi met het ombouwen van het toetsenbord. Althans, dat neem ik aan want bijv. de positie van het vraagteken is gelijk aan die op mijn zakelijke laptop en zit niet zoals op de afbeelding hierboven onder een nummer.....
Kortom, uiterlijk een dikke 9
Ik zit op het werk dus kan hem natuurlijk nu niet al gaan testen etc. maar even een vraagje, wat is het beste om te doen om de batterij goed te "voeden"? Eerst de laptop aan en de accu helemaal leeg laten lopen? Of juist eerst laptop uit maar wel een paar uur aan de stroom?
Er zit een lition (of hoe schrijf je dat) batterij in en het schijnt toch dat het bij die batterijen niets uitmaakt?
En een hele korte review:
1. Prachtig uiterlijk, zeker van binnen een schitterende zakelijke uitstraling
2. Ik had verwacht dat de buitenklep lichtgrijs was, maar deze is donkergrijs. Vind ik wel jammer, ook omdat je op de donkere klep vingeradrukken wel goed ziet. Aan de binnenkant overigens niet gelukkig!
3. Polssteun gedeelte: ik had verwacht dat dit zacht rubber was zoals je bijv. ook wel eens ziet op een muismat. Maar het is vrij hard en voelt niet echt zacht aan. Het ziet er wel prachtig uit en geeft duidelijk een extra boost aan het uiterlijk. Of het prettig werkt zal ongetwijfeld
4. Gewicht: valt me op dat de laptop uitermate licht is. Zeker als ik hem vergelijk met mijn zakelijke Dell Precision M6500 is de VAIO echt vederlicht. Absoluut een pluspunt!
5. Adapter, lekker klein ding, dus geen gesleep met lompe adapters
En tot slot zie ik net dat ik geluk heb, want ondanks dat op de order staat dat ik een NL querty toetsenbord had besteld heb ik toch de internationale indeling!! Dus voor mij geen geknooi met het ombouwen van het toetsenbord. Althans, dat neem ik aan want bijv. de positie van het vraagteken is gelijk aan die op mijn zakelijke laptop en zit niet zoals op de afbeelding hierboven onder een nummer.....
Kortom, uiterlijk een dikke 9
[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 29-11-2010 11:59 ]
Is F12 only dus als je een F11 of F13 hebt : NIET DOEN DUS!jobvr schreef op maandag 29 november 2010 @ 11:53:
OK, Ja bij de F12 zie ik hem wel staan, bij de F13 niet. Ben een beetje huiverig om die meteen op mijn F13s te installeren, volgens mij iig andere CPU, GPU en volgens mij ook andere Chipset.
IK zou de batterij gewoon de eerste keer leeg laten lopen, let wel op bij de de eerste (clean) installatie dat je niet zonder stroom komt te zitten. De polssteun is na mijn mening wel oke, er blijft alleen wel aardig wat viezigheid op zitten vooral als je de laptop intensief gebruikt. Gelukkig wel makkelijk schoon te maken.
Alleen je mening qua gewicht deel ik niet echt met je, 3.1 kg is tegenwoordig wel erg zwaar. Maar ja, jij komt waarschijnlijk van iets zwaarders.
Alleen je mening qua gewicht deel ik niet echt met je, 3.1 kg is tegenwoordig wel erg zwaar. Maar ja, jij komt waarschijnlijk van iets zwaarders.
haha volgens mij wil je zeggen dat ik het echt niet moet doen :-) was het niet van plan, weet dat je een bios update soms al afhankelijk is van de versie nr. van je MB, dus was het al niet van plan te doen bij een compleet andere notebook. Tenzij iemand het hier geprobeert heeft en het werkt en levert een hoop nieuwe opties op. Vind het BIOS nu een beetje karig met weinig opties.zeef schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:04:
[...]
Is F12 only dus als je een F11 of F13 hebt : NIET DOEN DUS!
Volgens het boekje moet ik de batterij eerst volledig opladen en dan volledig leeglaten lopen en dat een aantal keren doen. Dus ik ben nu aan het installeren met de laptop aan de stroom.Destianto schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:08:
IK zou de batterij gewoon de eerste keer leeg laten lopen, let wel op bij de de eerste (clean) installatie dat je niet zonder stroom komt te zitten. De polssteun is na mijn mening wel oke, er blijft alleen wel aardig wat viezigheid op zitten vooral als je de laptop intensief gebruikt. Gelukkig wel makkelijk schoon te maken.
Moet overigens wel even wennen aan het toetsenbord. De toetsen staan namelijk iets verder uit elkaar. Maar moet wel zeggen dat het typen zelf net een stukkie fijner is dan op de zakelijke dell.
En sorry maar ik vind deze laptop echt super licht
Ben benieuwd of je ook last hebt van de Battery Drain. Na de laptop volledig te hebben opgeladen en uitzet zonder stroomkabel, ben ik na enkele uren ( 6 tot 8 ) ruim 20 % van de batterij kwijt.
Het originele toetsenbord vond ik eigenlijk niet zo fijn typen. Het geimporteerde verlichte heeft prettigere toetsen na mijn mening, iets gladder.
Veel plezier van je lichte laptop
Het originele toetsenbord vond ik eigenlijk niet zo fijn typen. Het geimporteerde verlichte heeft prettigere toetsen na mijn mening, iets gladder.
Veel plezier van je lichte laptop
En niet onbelangrijk, ik hoor tot nu toe nog geen irritante piep. Maar we zitten hier dan ook met 4 personen en hebben de radio zachtjes aan, maar toch. ook als ik mn oor op de laptop leg heb ik geen piep. Maar dat kan nog komen? Of zou je eigenlijk direct al de piep moeten horen. Heb je die niet, dan zit het goed? Is het trouwens echt een piep of meer je koeling die het geluid maakt? Heel af en toe blaast de koeling wel als ik bezig ben, maar dat is kort en niet piep-achtig. Mijn Dell werklaptop blaast wat dat betreft veel vaker en luider.
Overigens wel een tering zooi aan sony crap op de laptop zeg pff. Probeer eerst alles handmatig eens te verwijderen maar als de laptop daardoor trager wordt toch maar eens een clean install doen.
Wat bedoel je trouwens met Battery Drain? De laptop is nu bijna opgeladen, dus vervolgens haal ik stroomkabel uit en laat de batterij helemaal leeglopen waardoor de laptop zichzelf wel uitschakeld. Vervolgens plug in de stroom er weer aan en laad hem weer helemaal op. Dit wilde ik een aantal keren doen...
Overigens wel een tering zooi aan sony crap op de laptop zeg pff. Probeer eerst alles handmatig eens te verwijderen maar als de laptop daardoor trager wordt toch maar eens een clean install doen.
Wat bedoel je trouwens met Battery Drain? De laptop is nu bijna opgeladen, dus vervolgens haal ik stroomkabel uit en laat de batterij helemaal leeglopen waardoor de laptop zichzelf wel uitschakeld. Vervolgens plug in de stroom er weer aan en laad hem weer helemaal op. Dit wilde ik een aantal keren doen...
[ Voor 22% gewijzigd door Juancho op 29-11-2010 13:12 ]
Geloof me, ga in 1x voor de clean instal, bespaard je heel wat moeite. Sommige dingen zitten te diep geworteld. Nieuwe laptop = Clean instal. Battery drain staat los van wat je nu doet. Darkstone had laatst ook al de link geplaatst.
http://forum.notebookrevi...n-fix-request-thread.html
Waar het op neerkomt je batterij druipt leeg terwijl hij uitstaat als hij niet verbonden is aan het stopcontact.
Over de piep kan ik niet mee praten, want ik heb hem gelukkig niet.
http://forum.notebookrevi...n-fix-request-thread.html
Waar het op neerkomt je batterij druipt leeg terwijl hij uitstaat als hij niet verbonden is aan het stopcontact.
Over de piep kan ik niet mee praten, want ik heb hem gelukkig niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Greatsword op 29-11-2010 13:33 ]
Heb je deze stappen uitgevoerd? Ik heb alleen helaas geen windows 7 NL Home DVD meegeleverd gekregen. Hoe fix ik dat probleem?
Edit: ik heb natuurlijk wel een recovery partitie die ik op dvd kan zetten. Maar als ik deze als Window7 DVD gebruikt, staat er dan niet standaard de Sony troep op?
Edit: ik heb natuurlijk wel een recovery partitie die ik op dvd kan zetten. Maar als ik deze als Window7 DVD gebruikt, staat er dan niet standaard de Sony troep op?
[ Voor 56% gewijzigd door Juancho op 29-11-2010 14:13 ]
Voor de battery drain is geen oplossing. en je link zou ik niet aanraden voor een clean instal. Ik heb in een voorgaande post al vermeldt wat noodzakelijk is. Als je geen copy kunt bemachtigen is er een guide van Joe, maar die vindt ik persoonlijk te omslachtig.
[ Voor 28% gewijzigd door Greatsword op 29-11-2010 15:10 ]
Je moet eerst de DVD's branden van je recovery partitie. Daarna moet je dit verhaal even lezen want daarin staat precies uitgelegd hoe je met de recovery DVD's toch een clean install doet. Geloof me : het werkt. En het scheelt je zoeken en installeren van veel sony drivers en dingen die je wel nodig hebt.Juancho schreef op maandag 29 november 2010 @ 13:45:
Heb je deze stappen uitgevoerd? Ik heb alleen helaas geen windows 7 NL Home DVD meegeleverd gekregen. Hoe fix ik dat probleem?
Ok zal dat vanavond eens bekijken. Maar moet wel zeggen, die gozer die dat stuk gemaakt heeft heeft zeker nog nooit van overzicht en duidelijkheid gehoord. Zit het even snel te bekijken maar goeiendag wat een lap tekst zonder enige vorm van opbouw en structuur. Maakt het er niet makkelijker op.....
Is het niet veel makkelijker om een torrentje te plukken, mn legale key te gebruiken, mapje van drivers te back-uppen en gaan maar met die banaan?
Is het niet veel makkelijker om een torrentje te plukken, mn legale key te gebruiken, mapje van drivers te back-uppen en gaan maar met die banaan?
[ Voor 20% gewijzigd door Juancho op 29-11-2010 15:09 ]
Haha, precies mijn punt. Als je een eigen exemplaar weet te bemachtigen en alleen de benodigde software installeerd (pag 43 ) ben je makkelijker uit.
Die software van jou, waar vind ik dat? Alle drivers staan netjes in de folder. Die software moet ik via de sony site downloaden?
Eigen lijk wel belachelijk slecht trouwens dat je niet netjes een DVD krijgt met Win7
Eigen lijk wel belachelijk slecht trouwens dat je niet netjes een DVD krijgt met Win7

[ Voor 26% gewijzigd door Juancho op 29-11-2010 15:22 ]
Anoniem: 229864
Ik ben wat aan het rondkijken en de Vaio F13 lijkt op veel punten aan mijn eisen te voldoen.
Ik heb echter nog een aantal punten waar ik over twijfel:
-Hoe mobiel is de laptop? Kun je hem makkelijk in een sleeve in je rugzak stoppen of is hij toch nog best groot wegens het 16.4 inch scherm?
-Hoe zit het qua accuduur als je wat aan het rondsurfen bent en je het scherm toch bijna op 100% brightness hebt? Is het mogelijk een accu met meer capaciteit erin te laten plaatsen of kun je alleen een extra accu bijkopen?
-Kun je er buiten mee werken? (dan bedoel ik dus: is het scherm leesbaar buiten)
-Kun je er fatsoenlijk op gamen?
Ik heb echter nog een aantal punten waar ik over twijfel:
-Hoe mobiel is de laptop? Kun je hem makkelijk in een sleeve in je rugzak stoppen of is hij toch nog best groot wegens het 16.4 inch scherm?
-Hoe zit het qua accuduur als je wat aan het rondsurfen bent en je het scherm toch bijna op 100% brightness hebt? Is het mogelijk een accu met meer capaciteit erin te laten plaatsen of kun je alleen een extra accu bijkopen?
-Kun je er buiten mee werken? (dan bedoel ik dus: is het scherm leesbaar buiten)
-Kun je er fatsoenlijk op gamen?
Meenemen : ja
Accuduur : 100% brightness en i7.... wat denk je zelf?
Buitenwerken : nog niet geprobeerd
Gamen : geen probleem
edit 3rd party battery geeft je +/- 4 uur : http://www.monteverde.org...Replacement_3rd_Party.htm
Accuduur : 100% brightness en i7.... wat denk je zelf?
Buitenwerken : nog niet geprobeerd
Gamen : geen probleem
edit 3rd party battery geeft je +/- 4 uur : http://www.monteverde.org...Replacement_3rd_Party.htm
[ Voor 34% gewijzigd door zeef op 29-11-2010 16:19 ]
Software is te vinden in de link die ik heb geplaatst, vul je type nummer in en dan op het kopje download vind je de originele geinstalleerde sotware. Download alleen de opgegeven software de rest is optioneel. of werkt al gelijk na een clean instal.
@ gazelle,
Buiten werken is wel te doen, heb met regelmaat in de tuin gewerkt met een mat scherm en is zeer aangenaam.
Gamen vind ik ook nog zeer goed te doen. Recente games als Mafia II spelen vlekkeloos.
Mobiliteit is voor iedereen anders denk, persoonlijk vindt ik hem best wel aan de zware kant.
En de batterij is voor mij het enige negatieve puntje. Ik zit rond de anderhalf uur bij intensief gebruik.
Als je via sonystyle besteld kan je bij de accesoires een andere accu kiezen dacht ik.
@ gazelle,
Buiten werken is wel te doen, heb met regelmaat in de tuin gewerkt met een mat scherm en is zeer aangenaam.
Gamen vind ik ook nog zeer goed te doen. Recente games als Mafia II spelen vlekkeloos.
Mobiliteit is voor iedereen anders denk, persoonlijk vindt ik hem best wel aan de zware kant.
En de batterij is voor mij het enige negatieve puntje. Ik zit rond de anderhalf uur bij intensief gebruik.
Als je via sonystyle besteld kan je bij de accesoires een andere accu kiezen dacht ik.
[ Voor 51% gewijzigd door Greatsword op 29-11-2010 15:45 ]
Maakt het nog uit welke Windows versie? Ik heb wel een Win7 ultimate 64 bit versie hier terwijl ik een licentie heb voor Home 64 bits.... Kijkt windows bijv. niet naar de versie maar wordt je versie bepaald aan de hand van je licentie? Of moet je perse een Win7 Home dvdtje hebben?
Dan kan ik deze mooi vanavond op mn c schijf pleuren...
Dan kan ik deze mooi vanavond op mn c schijf pleuren...
[ Voor 26% gewijzigd door Juancho op 29-11-2010 15:47 ]
Wel goede service trouwens van Sony dat ze even een DVDtje met Win7 waar je gewoon voor betaald erbij leveren.....NOT......
Daarvoor WAS er een optie tijdens het bestellen: "Clean Install": je kreeg tegen een meerprijs van ik meen €50,- een Windows dvd er bij om een clean install te kunnen doen..Juancho schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:52:
Wel goede service trouwens van Sony dat ze even een DVDtje met Win7 waar je gewoon voor betaald erbij leveren.....NOT......
Hier hebben ze problemen mee gekregen (met de consumentenbond meen ik), en inmiddels wordt er dan dus geen dvd meer geleverd.
Die "gozer" doet dat allemaal vrijwillig en kan even goed dat niet doen. Hij heeft trouwens een nieuwe site gemaakt.
http://www.vaiofseries.com/Vaio_F_Clean_Install_Guide.htm
http://www.vaiofseries.com/Vaio_F_Clean_Install_Guide.htm
PSN: Wippie1880
Maar je betaalt toch ook gewoon netjes voor een windows 7 licentie? Waarom zou je er dan geen gratis officiele windows 7 DVD bij krijgen? Toen ik jaren terug een nieuwe PC kocht kreeg ik netjes een officiele WinXP cdrom bij die ik altijd kon gebruiken zonder eerst te lopen kloten met herstel DVD's en weet ik veel wat. Dat is toch te schandalig voor woorden?
Als consument wil je toch simpel een officiele cd/dvd in je laptop/pc pleuren zodat je een schone installatie kunt doen waneer jij dat wil?
Dan moet je pc's/laptops gaan verkopen ZONDER meegeleverde windows versie. Nu ben je verplicht om een avondje te gaan besteden aan een clean install op een gloednieuwe pc. Dat klopt toch niet?
@ Destianto, natuurlijk zul je weer net zien dat mijn type er weer niet tussenstaat... vpcf13x5e
Als consument wil je toch simpel een officiele cd/dvd in je laptop/pc pleuren zodat je een schone installatie kunt doen waneer jij dat wil?
Dan moet je pc's/laptops gaan verkopen ZONDER meegeleverde windows versie. Nu ben je verplicht om een avondje te gaan besteden aan een clean install op een gloednieuwe pc. Dat klopt toch niet?
@ Destianto, natuurlijk zul je weer net zien dat mijn type er weer niet tussenstaat... vpcf13x5e
[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 29-11-2010 16:18 ]
Je hebt ook een licentie (zie sticker aan de onderkant) en je kan media branden. Je kan ook recoveren van je HDD geloof ik. Opstarten met F10 ofzo, weet het niet precies meer
Wat betreft de kritiek op Joe Bleau : ook al zou je gelijk hebben qua schrijfstijl, die kerel doet het allemaal wel en onderhoud dat gebeuren in z'n eentje. Het voordeel van een clean install via recovery media is dat je geen bloatware hebt en wel alle drivers & settings. Snap werkelijk niet waarom je met een standaard DVD zou willen installeren om vervolgens alle drivers nog eens te gaan downloaden. Maar goed, ieder zijn hobby.
Wat betreft de kritiek op Joe Bleau : ook al zou je gelijk hebben qua schrijfstijl, die kerel doet het allemaal wel en onderhoud dat gebeuren in z'n eentje. Het voordeel van een clean install via recovery media is dat je geen bloatware hebt en wel alle drivers & settings. Snap werkelijk niet waarom je met een standaard DVD zou willen installeren om vervolgens alle drivers nog eens te gaan downloaden. Maar goed, ieder zijn hobby.
[ Voor 61% gewijzigd door zeef op 29-11-2010 16:23 ]
Ik denk niet dat er een verschil in zit tussen de software van de F11 / 12 en 13. Althans niet voor de:
•Battery Checker
•Setting Utility Series
•VAIO Event Service
•VAIO Control Center
•VAIO Power Management
Nvida drivers zijn makkelijk te downloaden, alleen de ethernet en wifi adapter kunnen misschien iets afwijkend zijn Kopieer voor de zekerheid even de originele Progam Files / driver map.
•Battery Checker
•Setting Utility Series
•VAIO Event Service
•VAIO Control Center
•VAIO Power Management
Nvida drivers zijn makkelijk te downloaden, alleen de ethernet en wifi adapter kunnen misschien iets afwijkend zijn Kopieer voor de zekerheid even de originele Progam Files / driver map.
[ Voor 11% gewijzigd door Greatsword op 29-11-2010 16:31 ]
Natuurlijk heb je gelijk. Dat is ook de reden dat Sony hierover al meerdere keren problemen heeft gehad met de consumentenbond. Ze bieden de laptops aan met gekoppelde software, waarvoor ze op één of andere manier geld krijgen. Daardoor wordt de laptop goedkoper, en Sony maakt het uit eigenbelang moeilijker om een clean install te doen. Dat is ook de reden (ontmoedigen) dat ze €50,- vroegen voor een dvd.Juancho schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:11:
Maar je betaalt toch ook gewoon netjes voor een windows 7 licentie? Waarom zou je er dan geen gratis officiele windows 7 DVD bij krijgen? Toen ik jaren terug een nieuwe PC kocht kreeg ik netjes een officiele WinXP cdrom bij die ik altijd kon gebruiken zonder eerst te lopen kloten met herstel DVD's en weet ik veel wat. Dat is toch te schandalig voor woorden?
Zeef,
Alle drivers levert Sony in een apart mapje mee. Die moet je even op een stickie zetten en je hebt netjes je drivers.
Ik zal vanavond de stappen van Joe eens proberen en ondertussen download ik wel een Home dvdtje voor het geval het niet lukt met Joe zijn stappen. Het is overigens geen kritiek, ik zeg alleen dat ik een duidelijk stappenplan mis en dat je enorm veel info door elkaar ziet. Het lijkt me voor hem ook veel beter en prettiger onderhouden als hij een structuur aanbrengt. Prettiger voor hem en prettiger voor mij in dit geval om het uit te voeren....
Edit: mijn F13X is dus feitelijk de vpcf13c5e....
Alle drivers levert Sony in een apart mapje mee. Die moet je even op een stickie zetten en je hebt netjes je drivers.
Ik zal vanavond de stappen van Joe eens proberen en ondertussen download ik wel een Home dvdtje voor het geval het niet lukt met Joe zijn stappen. Het is overigens geen kritiek, ik zeg alleen dat ik een duidelijk stappenplan mis en dat je enorm veel info door elkaar ziet. Het lijkt me voor hem ook veel beter en prettiger onderhouden als hij een structuur aanbrengt. Prettiger voor hem en prettiger voor mij in dit geval om het uit te voeren....
Edit: mijn F13X is dus feitelijk de vpcf13c5e....
[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 29-11-2010 16:48 ]
Voor een cleane install is het ff deze ISO downloaden
http://go.notebookreview....st-like-vista-before.html (het kan handig zijn om een download manager te gebruiken, want het is nogal een grote file)
Daarna dit programma'tje downloaden en runnen, dit haalt de ei.cfg uit e iso, zodat je elke versie van windows kan installeren die je wil.. KIES WEL DEGENE WAAR JE EEN OEM LICENTIE VOOR HEBT< ANDERS WERKT JE CODE NIET.
http://go.notebookreview....st-like-vista-before.html
Download dit programma bij microsoft om de ISO als boatable DVD te branden
http://images2.store.micr...Windows7-USB-DVD-tool.exe
En als je de boel al een x gestart hebt, kan je dit programma gebruiken om je activation code op te slaan, dat scheelt een belletje naar microsoft:
http://directedge.us/files/abr/ABRbeta.exe
Run alles als Admin en klaar ben je. Heb je in 30 min. een Windows 7 install DVD 64bit voor alles versies
http://go.notebookreview....st-like-vista-before.html (het kan handig zijn om een download manager te gebruiken, want het is nogal een grote file)
Daarna dit programma'tje downloaden en runnen, dit haalt de ei.cfg uit e iso, zodat je elke versie van windows kan installeren die je wil.. KIES WEL DEGENE WAAR JE EEN OEM LICENTIE VOOR HEBT< ANDERS WERKT JE CODE NIET.
http://go.notebookreview....st-like-vista-before.html
Download dit programma bij microsoft om de ISO als boatable DVD te branden
http://images2.store.micr...Windows7-USB-DVD-tool.exe
En als je de boel al een x gestart hebt, kan je dit programma gebruiken om je activation code op te slaan, dat scheelt een belletje naar microsoft:
http://directedge.us/files/abr/ABRbeta.exe
Run alles als Admin en klaar ben je. Heb je in 30 min. een Windows 7 install DVD 64bit voor alles versies
[ Voor 3% gewijzigd door jobvr op 29-11-2010 16:54 ]
Daar zit je dan een lange tijd te klooien met een schone installatie en te wachten op:
Nouja, dan maar handmatig de overbodige software verwijderen....
Maar no way dat ik Vaio Messenger te zien kreeg....The trick is to quickly start Task Manager when you see Audio Driver Realtek (F13: Vaio Messenger!) by hitting Ctrl + Alt + Delete, highlighting the Restore Complete System (or F12: Vaio care rescue) application & get ready to kill it (End Task) when Installing Restart Driver appears. The system will reboot & may tell you that the process did not complete properly, disregard that. I just rebooted & it went away.
Nouja, dan maar handmatig de overbodige software verwijderen....
Dag iedereen
Je hoort me al afkomen: Ik zou graag willen weten welke nvidia drivers jullie gebruiken, en of dat jullie game-ervaringen hiermee hebben!?
Want de drivers die ik altijd vind, en installeer hebben een gekke ziekte. zwarte frames tijdens games. er is nen kerel op youtube die het zelfde voorheeft, ik zal hieronder de link geven.
http://www.youtube.com/watch?v=GkA5ZnxjtLg
AUB help me, want ik zou graag wat meer power uit die gt330m krijgen.
Je hoort me al afkomen: Ik zou graag willen weten welke nvidia drivers jullie gebruiken, en of dat jullie game-ervaringen hiermee hebben!?
Want de drivers die ik altijd vind, en installeer hebben een gekke ziekte. zwarte frames tijdens games. er is nen kerel op youtube die het zelfde voorheeft, ik zal hieronder de link geven.
http://www.youtube.com/watch?v=GkA5ZnxjtLg
AUB help me, want ik zou graag wat meer power uit die gt330m krijgen.
Vraagje: Er wordt gesproken bij telefonische bestelling over 5% korting. Nu heb ik gebeld, en deze korting geld alleen als je via je/een bedrijf koopt. Voor particulieren verkoop geeft men geen korting.
Ook vroeg ik of je beter telefonisch of online kon bestellen. Het sonystyle antwoord was als je telefonisch bestelde de bestelling beter geregeld wordt. Wat is jullie ervaring?
Online of telefonisch bestellen.
Mijn keuze wordt voor 6 december de VPC-F13X5E
Marco
Ook vroeg ik of je beter telefonisch of online kon bestellen. Het sonystyle antwoord was als je telefonisch bestelde de bestelling beter geregeld wordt. Wat is jullie ervaring?
Online of telefonisch bestellen.
Mijn keuze wordt voor 6 december de VPC-F13X5E
Marco
@ Vochtige,
Ik gebruik gewoon de standaard drivers,
http://support.sony-europe.com/manuals/manuals.aspx?l=en,
Wel heb ik na de originele geinstalleerd te hebben de geupdate versie geinstalleerd.
Ik game niet zo heel veel op mijn laptop maar Mafia II werkt prima, Prince of Persia, en ook programmas als pcsx2 werken hier perfect.
Ik gebruik gewoon de standaard drivers,
http://support.sony-europe.com/manuals/manuals.aspx?l=en,
Wel heb ik na de originele geinstalleerd te hebben de geupdate versie geinstalleerd.
Ik game niet zo heel veel op mijn laptop maar Mafia II werkt prima, Prince of Persia, en ook programmas als pcsx2 werken hier perfect.
Let op:
In dit topic gaat het over de Vaio F11- / F12- / F13- serie en niet over andere notebooks ;)
In dit topic gaat het over de Vaio F11- / F12- / F13- serie en niet over andere notebooks ;)