Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zeg hibernate... dan gaat de computer helemaal uit, = een verbruik van 0, maar opstarten gaat een stuk sneller (30-45s, afhankelijk van de hoeveelheid RA), dit doe ik altijd s'nachts

slaapstand: ik heb het ooit getest, mn dell verbruikt ongeveer 1w 0.5w (kleine geheugenfout..) per uur in slaapstand, maar de sony's gebruiken volgens mij flink meer vanwege het bekende battery drain als-ie uit staat probleem

sleep: alles behalve je RAM gaat uit, als de batterij op is ben je je werk kwijt
hibernate: RAM word geschreven naar je disk, laptop gaat uit, 0w verbruik
hybrid: sleep, maar dan zonder het nadeel dat je je werk kwijt bent als de batterij leeg is

de vertalingen zijn ietswat krom, volgens mij is (was? bij XP) sleep = stand-by, hibernate = slaapstand

ik heb het even bekeken, bij een verbruik van 1w/uur 0.5w/uurduurt het een half uur voordat je evenveel stroom hebt verbruikt als 1 opstartronde, hibernaten en binnen een half uur weer opstarten loont dus niet.

FYI, de apple air adventeert met 50 dagen standby, dat is 0.03w per uur, ietsje beter ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:38
Ik ben 1 klik verwijderd van het bestellen van deze:

Sony Vaio VPCF13V5E voor €1000,--

Intel® CoreTM i3-370M, 2,40GHz
Zwart
500 GB Serieel ATA (7200 rpm)
6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
DVD-station
41,6 cm LCD, 1920x1080+ camera
NVIDIA® GeForce® GT 425M 1GB
41,6 cm (16,4-inch) VAIO Display Full HD (1920 x 1080) (16:9) + met "Motion Eye" digitale camera (0,30 megapixels) .

Wat is jullie mening, een systeem waarmee je je desktop rustig kan vervangen, alleen FM/PES op gamed, verder weinig bijzonders dan gebruikelijke zaken. Enige zware zal VM-ware zijn, maar dat is zelfs niet noodzakelijk.

Kortom, een goede prijs voor een goede multimedia laptop waar weinig over te klagen is? Wat ik wel jammer vind is dat je a. deze alleen via sonystyle kunt bestellen en dus veel langer duurt en b. geen premium Black versie, maar die kost minimaal 1300 euro. Verschil vind ik daar net ff iets te veel voor.

Edit: Owja, dit is toch niet zo'n verschrikkelijk glimmende machine he? Ala de XPS16....

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 09-11-2010 23:20 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qua specs oogt hij vrij duur.. maar met een goed scherm (ja, komt-ie weer :+ ) blijft het kiezen tussen de xps 15 en de F, al ligt mijn voorkeur bij de xps (langere accuduur, goedkoper, iets minder RAM, beter scherm, grijs/zwart, iets kleiner)
Juancho schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 23:14:
Edit: Owja, dit is toch niet zo'n verschrikkelijk glimmende machine he? Ala de XPS16....
zo mat als maar kan:
http://www.notebookcheck....12Z-Notebook.35963.0.html

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2010 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Owja, ik ben natuurlijk bereid om net iets meer te betalen voor het uiterlijk. De XPS15 komt er bij mij thuis niet in, wat een verschrikkelijk lelijk ding. De XPS16 is erg mooi, maar glinsterd dus zo erg.

Dan lijkt me dit de beste optie, na de Premium edition die 300 euro meer kost, maar wel een i7processor heeft ipv de i3. Lijkt me het geld niet helemaal waard toch?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de niet-premium versie heeft een glimmend scherm van een stuk lagere (lees: normale asus/acer kwaliteit)

of dat €300 waard is? alleen als je die processor ook echt gebruikt, het scherm is niet echt een issue voor de meesten mensen (al is hij absoluut sony-onwaardig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Hmm dus toch glinsterend? Was ik al bang voor, zag je op de foto's ook een beetje. Persoonlijk ben ik daar niet zo weg van, vind een mat scherm en niet glimmend uiterlijk van de laptop veel prettiger en mooier.

Het is trouwens een verschil van 200 euro, want ik zou bij de niet premium edition was toevoegingen willen doen en op 1100 euro uitkomen. De i7 versie hoef ik verder niets aan te veranderen en kost 1300 euro.
Dan is de vraag, is het de 200 euro extra absolut waard of het is het eigenlijk onzinnig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ga je ermee doen? wat mij betreft is een upgrade naar een premium scherm zeker €100 waard, diezelfde meerprijs voor een upgrade i3 -> i7 is ook een no-brainer (een i3 kost €100, de i7 €339? bij intel in oplagen van 1000 stuks, tel uit je winst)

mogelijk heb je het niet nodig, maar als je van plan bent de laptop wat zwaarder te belasten is die €200-300 in mijn ogen zeker geen onzin, ik ken mensen die hetzelfde neerleggen voor alleen een scherm. (lees: xps 16 RGBled, maar die is wel *ietsje* beter ;) )

edit: of om het zomaar te zeggen: bij het €1000 model krijg je eigenlijk heel weinig "sony"
geen rubberen palmrest
geen premium scherm
goedkoopste cpu zonder de pentium merknaam
e.d.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2010 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
De bekende vraag, wat ga je er mee doen :). Nu nog niet zo heel gek veel, maar wil wel duidelijk een laptop kopen met oog op de toekomst. Anders kan ik er ook 1 van 700/800 euro kopen.

Nu is het vooral internetten/office/standaard games/VM-ware/veel multitasken en ik wil beginnen met dj-ing. Bepaalde software vraagt wel wat van je systeem weet ik. Al zal het nog lang niet zijn wat ik dan eventueel heb. Maar wat niet is kan nog komen. Zolang je iets niet kunt, zoals nu, doe je het ook niet. Zodra je iets wel kunt ga je meer doen en proberen. Zo zie ik dat wel bij de laptop die ik nu wil kopen.

Echt een stevige desktop vervanger voor de komende, laten we zeggen, 5 jaar.

Edit: bestaan de e-voucher nog voor Sony Vaio? Dat er misschien nog een leuk bedragje afkan?

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 10-11-2010 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
:?

Heb een VPCF13Z1E/B en wil een system restore disc maken, dus heb apart een setje 50GB Blu Ray BD-R gekocht (dure grap), maar deze worden niet herkend? :?

Kan dit kloppen? Volgens de info die ik heb zou dual layer gewoon ondersteund moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Darkstone,

Ik heb uiteindelijk net deze VAIO besteld. Nu maar hopen dat de levering goed en tijdig gaat en natuurlijk dat ik niet dat irritante piepgeluid heb. Word nu al boos, betaal je veel geld, zou je maar gestoort worden door zo'n fout van Sony..... Goede keuze denk je waarmee ik de komende 5 jaar weer goed vooruit kan?

VPC-F13X5E €1300

Intel CoreTM i7-740QM, 1,73GHz
Premium Black
4 GB 1333MHz DDR3 SDRAM
DVD-station
41,6 cm LCD, 1920x1080, camera
NVIDIA® GeForce® GT 425M 1GB
41,6 cm (16,4-inch) VAIO Display Premium Full HD (1920 x 1080) (16:9) + met "Motion Eye" digitale camera (0,30 megapixels)

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 10-11-2010 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:43
Kaap schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 10:15:
Ik zat vandaag een F13V en een F13X te configureren. Nou heb ik niet zozeer een i7 nodig wat de i5 dus interessant maakt. Prijstechnisch ook natuurlijk.

Echter wat ik niet begrijp is dat bij beide modellen de geheugen opties op 4, 6 en voor de X ook nog 8GB beschikbaar zijn, maar in mijn beleving zijn de i5 en i7 CPU's dual channel. Dan is het toch zo dat je 1, 2, 4, 8 etc gebruikt? Dus ik vind die 6GB ram optie zo vreemd.

Althans, zo is het natuurlijk op mijn desktop i5 geregeld, maar ik neem aan dat dit voor mobiles precies zo is. Bij de i5 valt geen 8GB te kiezen, max 6GB.
Volgens mij kan dual channel tegenwoordig wel zonder gelijke hoeveelheden, met 6GB krijg je namelijk inderdaad 1x4096MB en 1x2048MB want er zitten maar twee geheugen sloten in de F1x-serie.
Destianto schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 21:21:
Beste mede Vaio F serie bezitters,

Mijn laptop staat eigenlijk bijna nooit uit omdat ik het prettig vind om zo snel mogelijk mijn OS tot mijn beschikking te hebben indien nodig, jullie kennen het gevoel vast wel. ( Helaas nog niet in het bezit van een SSD )

Voor degene die daarom ook regelmatig het deksel dichtklappen of de laptop in Slaap / Sluimer / Hybrite stand zetten, heb ik misschien wel een Gouden Tip.

Onlangs merkte ik dat mijn C schijf steeds kleiner werd ( alleen afgelopen week al 2 gig ), en dat terwijl er op deze partitie alleen mijn programmas staan. Ik heb aardig wat gespeurd en uiteindelijk kunnen achterhalen dat het bestand " Hiberfil.sys "de boosdoener is, Dit bestand reserveert namelijk evenveel geheugen als dat je RAM hebt, ( in mijn geval dus 8 Gig ! )

Je kan dit bestand simpelweg verwijderen met:

CMD > powercfg.exe -h off

En tadaaa ik had er weer 8 Gig bij, dit heeft verder geen gevolgen tot de slaapstand. je kan nog steeds je deksel dicht klappen, en doorgaan wanneer gewenst. Ook wanneer je geen gebruik maakt van slaapstand is het aan te raden, aangezien je er aardig wat geheugen voor terug krijgt.

Indien je het weer zou willen inschakelen

CMD > powercfg.exe -h on
Goede tip, ik heb het zelf al een hele tijd zo ingesteld omdat ik wel een SSD heb en het opstarten dus toch nauwelijks sneller wordt van hibernate en 8GB op 160GB SSD is een slok op een borrel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:34
Ik heb gisteravond heel erg veel laptops lopen vergelijken maar ik blijf telkens uitkomen bij de Vaio F13 serie. Ik zat de F13X eens te configureren en daar krijg je zowiezo die premium display bij. Nou ben ik juist fan van spiegelende display's en wil dus eigenlijk geen mat. Om dat toch te kunnen regelen moet ik neem ik aan contact opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Was het trouwens slim geweest om voor €90,-- extra 6gb geheugen te kiezen ipv 4? Of maakt dat echt bijzonder weinig uit als je geen lomp zware tasks gaat uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaap schreef op woensdag 10 november 2010 @ 06:28:
Ik heb gisteravond heel erg veel laptops lopen vergelijken maar ik blijf telkens uitkomen bij de Vaio F13 serie. Ik zat de F13X eens te configureren en daar krijg je zowiezo die premium display bij. Nou ben ik juist fan van spiegelende display's en wil dus eigenlijk geen mat. Om dat toch te kunnen regelen moet ik neem ik aan contact opnemen?
zoals gezegd, het spiegelscherm is vrij slecht

FYI, de xps is eindelijk gereviewd, lees het hier:
http://www.anandtech.com/show/3999/dell-xps-15-l501x-review

het scherm is minstens zo goed als het premium F scherm: hoger contrast (700 tov. 600 van de F, al is dat verschil niet zo groot), en 98,5% color gamut, batterijduur is 3.5 (surfen) tot 5.3 (idle) uur
Juancho schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:08:
Was het trouwens slim geweest om voor €90,-- extra 6gb geheugen te kiezen ipv 4? Of maakt dat echt bijzonder weinig uit als je geen lomp zware tasks gaat uitvoeren?
maakt niet zoveel uit, tenzij je het geheugen gaat vullen met drukwerk @ 600pdi (true story..), geheugen kun je altijd nog makkelijk upgraden: €60 voor een reepje 4GB (je moet er dan eentje van 2GB uithalen)
de prijzen zakken ook nog eens rap:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=233515

• Juancho
Ik lees trouwens veel minder klachten over het bekende gepiep wat opeens tevoorschijn kwam vanaf de F11. Is dat in de F13 al voor een groot deel opgelost soms?

Edit: kreeg net bericht dat mijn bestelling niet goed doorgevoerd was en dat ik deze nogmaals moest voltooien. Dus ik net weer dezelfde Vaio online samenstellen en wil die online bestellen, krijg ik deze melding:

Er is een probleem met uw bestelling. Neem contact op met het call centre (klantenservice).

Krijgen jullie dit ook nadat je je adresgegevens ingevuld hebt en in de volgende stap klikt op betalen via Ideal? Dan zal het namelijk niet aan mij liggen maar aan de Sonystyle website...

[ Voor 61% gewijzigd door Juancho op 11-11-2010 09:51 ]

• Juancho
Volgens mij kun je nu helemaal niet meer bestellen via de website. Welke laptop ik ook bestel, op het moment dat ik een betalingstype kies krijg ik die melding. Jullie ook?

Verwijderd

Belangrijk voor als je bij sony.nl direct besteld:

Als je hem via de telefoon besteld krijg je 5% korting als je er naar vraagt. Dit op een prijs van 1300 is toch wel een redelijk bedrag, tevens krijg je bij het x model de rubberen / lederen polssteun en een iets donkerdere kleur.

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:37
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:26:

Als je hem via de telefoon besteld krijg je 5% korting als je er naar vraagt. Dit op een prijs van 1300 is toch wel een redelijk bedrag, tevens krijg je bij het x model de rubberen / lederen polssteun en een iets donkerdere kleur.
Krijg je die 5% korting ook bij de Z model?

• Juancho
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:26:
tevens krijg je bij het x model de rubberen / lederen polssteun en een iets donkerdere kleur.
Dit is toch standaard bij de i7 versie (premium black)? Dus of je nou belt en dit aangeeft of online besteld, je zou het model moeten krijgen met leren polssteunen en speciaal donkergrijze kleur.

Overigens kan ik al sinds gisteravond niet mijn bestelling online afronden. Echt heel irritant.

Verwijderd

Hier is het Duitse testrapport van de Sony-Vaio-VPC-F13Z1E-B.

http://www.notebookcheck....E-B-Notebook.39340.0.html

Verwijderd

Weet niet of het ook bij dat Z model is, maar had het ergens gelezen, en toen ik via de telefoon het X model bestelde en ik er naar vroeg bevestigde ze dit voor mij. Ongeveer 10 min later kreeg ik een mailtje dat ik hem op kon gaan halen bij 4launch, waar ik eerder het S model had gekocht, waarvan ze eerst zeiden dat de levering ervan 2 weken was uitgesteld.

• dragonfly28
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07 07:31
Wel mijn laptop is ook binnen.
Moet zeggen dat het scherm inderdaad niet super, maar ik vermoed dat na handmatige veranderingen aan brightness en gamma het een stuk beter is.
Standaard brightness is duidelijk te hoog.

Maar wat ik me wel zit af te vragen: is het mogelijk om dat mega irritante breathing gedrag van de powerbutton in sleep mode uit te zetten ?

• Juancho
De Sony website heeft volgens mij echt kuren. Gaat immens traag en ik kan de laptop maar niet bestellen. Heel vaag, als ik de laptop samenstel en een sleeve erbij neem kom ik niet eens tot het punt dat je adresgegegevens moet invoeren. Telkens als ik de samenvatting van mijn winkelwagentje zie en klik op afrekenen kom ik in het scherm van nieuwe klant/bestaande klant. Ik klik op verder met bestelling (nieuwe klant) en prompt kom ik weer terug in het scherm van de winkelwagen. Heel raar dat daar ook niet het vink veldje staat dat ik akkoord ga met de voorwaarden.

Haal ik die sleeve weg kom ik daar wel maar als ik dan een betaalmethode moet kiezen en dat doe krijg ik de melding dat er een fout in de bestelling is. Vandaag kreeg ik bij het openen van sony.nl ook regelmatig de melding dat de site onderhanden genomen werd. Net open ik sony.nl weer en kreeg het bericht dat er idd vernieuwingen waren aangebracht aan de website.

Hebben jullie ook last van een enorm trage website en het niet kunnen afronden van de bestelling? Ik heb al op meerdere pc's en internetverbindingen geprobeerd dus het ligt toch echt aan sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Yep, aan de lopende band. Overdag is er zelfs onderhoud. De laptop is niet te registreren 'omdat de F13 serie nog niet in het bestand zit', etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in het E topic stonden ook al klachten.

ironisch: dell heeft op dit moment ook problemen met "het systeem"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om hem via de telefoon te bestellen? Dan moet je meteen even vragen naar de 5% korting als je hem via de telefoon besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Jup, had ook al gebeld maar ze konden nog geen bestellingen definitief plaatsen. Zie net dat het nog steeds niet lukt via de website. Even wachten dus nog....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiscoSuperFly schreef op zondag 07 november 2010 @ 17:47:
[...]

Yep, dit klinkt het meest logisch.

Verder weet ik niet of ik het hier kan vragen maar heeft iemand al een mooie/goeie laptop sleeve/hoes gevonden voor de 16.4 vaio's? Ik zat te denk aan ee 17 inch bookbook, maar die krengen zijn zo verschrikkelijk duur :(

http://twelvesouth.com/products/bookbook/
heb me een stucano second skin colore aangeschaft, past precies en helemaal niet duur :

http://new.tucano.it/shop/colore-for-notebook-15-4-18.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Uhm, waarom niet de VAIO sleeve? Kost 28 euro als ik me niet vergis. Ziet er mooi uit en pas mooi bij je VAIO. Enig probleem, je kunt nog niets online bestellen via Sonystyle.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-07 20:18
What the hell is wrong with my mousepad??

ik bezit een f11m1e en ik merk NU pas (na 10 maanden tijd) wnnr ik van rechts het scherm helemaal naar links wil gaan met de mouspad, hij precies blijft steken op 1/3 van het scherm, alsof het tegen een onzichtbare muur stoot en terug stotterd.

WHAAAAT, nog mensen problemen mee? mss toch een sony contacteren!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is de scroll-zone niet aan de rechterkant van het touchpad? mogelijk een bug in de drivers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
  • Laatst online: 03-07 20:18
Ik heb het wel meerdere keren gemerkt dat wnnr ik mijn muis niet vind op mijn bureaublad, en ik 'met mijn vinger circeltjes draai om hem te kunne vinden op het bureaublad' hij vaak laat reageert.

na reboot is dit, van links naar rechts gedoe over. het heeft niets te maken met mijn scroll rechts, of schuifonder gedoe. mijn vinger bevond zich in het midden van de pad, en mijn vriendin had hetzelfde probleem (referentie dat het niet aan mijn vinger lag) :p

pfff

niet echt een wonder laptop precies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Waarom vermeld Sony in godsnaam helemaal niets over het feit dat je geen Vaio kunt bestellen? Het is nu al ruim 2 dagen zo!! Willen ze mijn geld niet hebben soms, pfff. Bijzonder irritant dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Zo, vandaag alles opgelost en mijn Vaio eindelijk kunnen bestellen:

VPC-F13X - PersoonlijkePrijs : 1.398,99
Processor : Intel CoreTM i7-740QM, 1,73GHz
Display : 41,6 cm LCD, 1920x1080, cameraGrafische kaart : NVIDIA® GeForce® GT 425M 1GB
Afwerkingen : Premium Black
Geheugen : 6 GB 1333MHz DDR3

Nu maar hopen dat UPC netjes binnen 2 a 3 weken bij mijn werk op de stoep staat :) Mochten er liefhebber zijn maak ik natuurlijk met alle liefde wat amateur foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mailtje binnen dat ik de laptop tussen a.s. vrijdag en volgende week vrijdag kan verwachten. Nu maar netjes iedere avond bidden dat ik de gelukkige ben die GEEN irritante pieptoon vanuit de laptop heeft......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
@Juancho,

Gefeli :9 en ik wil wel wat foto's zien, vooral van de kleur (premium black) en scherm (mat toch?). Thanx!

[ Voor 3% gewijzigd door EN-IS op 15-11-2010 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Thanks!

De i7 premium black heeft idd het top matte scherm. Ik zal flink wat foto's maken voor jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 12:30
@ Juancho

Congrats! ik ben benieuwd naar de foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Is het probleem met de piep nu opgelost?

Op dit moment zit ik te twijfelen tussen de sony vaio f met het premium scherm of de dell xps 15. Als de piep nog steeds aanwezig is bij de nieuwe modellen moet ik misschien toch naar de dell xps 15. Maar ik ben er nog niet over uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Volgens mij zijn de klachten wel drastisch verminderd na de vorige 2 versies. De huidige F13 lees/hoor ik iig veel minder dat het gepiep er is. Maar 100% is het nog niet opgelost volgens mij, al erkent Sony het probleem nu wel eindelijk als ik het goed heb.

Tja, mocht ik de hoge piep hebben dan gaat de laptop gelijk weer terug. Zo simpel is het ook wel weer. Maar we gaan er natuurlijk vanuit dat ik de eerste paar weken geen gepiep heb, dan zit het namelijk wel goed. Ik vond en vind de VAIO gewoon zoveel mooier, beter, stijlvoller dan de XPS15. Wat vind ik dat serieus een ongeloveljk lelijk ding. Als uiterlijk je niets scheelt boeit het natuurlijk niet, maar een laptop moet voor mij een soort van onderdeel van het interieur worden. Dan is en blijft de VAIO toch een klasse apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sartaxi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06 00:04
Heb de 6e een F13X besteld, vandaag het mailtje dat hij morgen wordt verzonden. Ben heel benieuwd!
Jammer dat hij toch pas aan het einde van de verwachte datum-range aankomt (eerste email beloofde levering tussen 12 en 19 november).

nog tips waar ik op moet letten wanneer ik hem ontvang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Juancho schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 23:11:
Volgens mij zijn de klachten wel drastisch verminderd na de vorige 2 versies. De huidige F13 lees/hoor ik iig veel minder dat het gepiep er is. Maar 100% is het nog niet opgelost volgens mij, al erkent Sony het probleem nu wel eindelijk als ik het goed heb.

Tja, mocht ik de hoge piep hebben dan gaat de laptop gelijk weer terug. Zo simpel is het ook wel weer. Maar we gaan er natuurlijk vanuit dat ik de eerste paar weken geen gepiep heb, dan zit het namelijk wel goed. Ik vond en vind de VAIO gewoon zoveel mooier, beter, stijlvoller dan de XPS15. Wat vind ik dat serieus een ongeloveljk lelijk ding. Als uiterlijk je niets scheelt boeit het natuurlijk niet, maar een laptop moet voor mij een soort van onderdeel van het interieur worden. Dan is en blijft de VAIO toch een klasse apart.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen!

De Vaio ziet er gewoon veel strakker uit dan de xps15, dus wat dat betreft wint de vaio voor mij. Ik twijfel alleen nog tussen de i5 en de i7 processor, met de i5 mis ik het 'premium' scherm maar ben wel iets goedkoper uit zodat ik over een paar maanden een los ips scherm erbij kan aanschaffen voor foto bewerking (Photoshop / Lightroom). Daarnaast twijfel ik ook nog over 4 of 6 gb ram. ik weet niet zeker of een i5 voldoende is voor wat ik wil doen of dat een i7 eigenlijk overkill is. Wat kunnen jullie me aanraden?

Grtz Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sartaxi
wat ik nog vergat te vragen:
voor een clean install met recovery disks (zoals eerder gelinkt vanuit dit topic). Is het mogelijk om recovery 'disks' op een externe USB 3.0 HDD te zetten? Of moeten dit DVD's zijn? (en weet iemand hoeveel data het om gaat?)

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
janvanmil schreef op woensdag 17 november 2010 @ 08:32:
[...]
Ik twijfel alleen nog tussen de i5 en de i7 processor, met de i5 mis ik het 'premium' scherm maar ben wel iets goedkoper uit zodat ik over een paar maanden een los ips scherm erbij kan aanschaffen voor foto bewerking (Photoshop / Lightroom).
Houdt ook rekening met het feit dat een i5 versie GEEN premium versie is. Dus je hebt niet het prettige rubberen polsgedeelte, geen mat scherm, en dus geen i7 processor. Ik heb de i5 versie gezien, maar dat viel toch wat tegen. De Vaio is dan opeens niet zo speciaal meer ivm andere modellen. De Premium Black versie is echt net dat beetje extra klasse en kwaliteit wat de VAIO zo uniek maakt in zijn sigment. En wat kost nou tegenwoordig een extra schermpje?
Daarnaast twijfel ik ook nog over 4 of 6 gb ram. ik weet niet zeker of een i5 voldoende is voor wat ik wil doen of dat een i7 eigenlijk overkill is. Wat kunnen jullie me aanraden?
Ik had dezelfde twijfel. Voor mij was het een rekensommetje. Je kunt voor 90 euro meer 6gb krijgen. Je kunt ook later zelf van 4 naar 6 gaan voor rond de 45 euro. Nadeel is wel dat je dan 1 reepje geheugen moet verkopen voor je de 6 kunt plaatsen. Kortom, een hoop gedoe dus ik laat er liever gelijk 6gb inzetten.

i5/i7 was voor mij de keuze tussen de speciale VAIO versie of de standaard versie. i5 voldoet in de meeste gevallen wel. Echter is de VAIO voor mij echt de desktop vervanger waarmee ik jaren vooruit wil en dus ook zwaardere applicaties wil kunnen draaien. Voor mij is de bestelde VAIO nu ook overkill, maar wel met oog op de toekomst. Ik wil er toch zeker zo'n 5 jaar mee vooruitkunnen zonder te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juancho schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:08:
Houdt ook rekening met het feit dat een i5 versie GEEN premium versie is. Dus je hebt niet het prettige rubberen polsgedeelte, geen mat scherm, en dus geen i7 processor. Ik heb de i5 versie gezien, maar dat viel toch wat tegen. De Vaio is dan opeens niet zo speciaal meer ivm andere modellen. De Premium Black versie is echt net dat beetje extra klasse en kwaliteit wat de VAIO zo uniek maakt in zijn sigment. En wat kost nou tegenwoordig een extra schermpje?
exactly, zoals ik al eerder schreef: de F is in mijn ogen alleen zinnig als je de premium versie neemt met het matte scherm, anders kan je beter een dell configureren. (goed scherm zonder meteen €1350 uit te geven)

trouwens, ik had de specs van de Fz en B+RG van dell vergeleken, de specs zijn exact gelijk met uitzondering van 2 punten:
het F scherm is een inch groter
het F scherm is mat

als iemand de gelegenheid heeft de schermen te vergelijken: laat het hier weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Sartaxi schreef op woensdag 17 november 2010 @ 08:46:
wat ik nog vergat te vragen:
voor een clean install met recovery disks (zoals eerder gelinkt vanuit dit topic). Is het mogelijk om recovery 'disks' op een externe USB 3.0 HDD te zetten? Of moeten dit DVD's zijn? (en weet iemand hoeveel data het om gaat?)

bedankt
Het vreemde was dat ik ze op Blu Ray wilde zetten (de DL 50 GB), maar dat accepteerde hij niet; moest specifiek DVD's erin proppen (4 stuks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sartaxi
Sanction schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:37:
[...]

Het vreemde was dat ik ze op Blu Ray wilde zetten (de DL 50 GB), maar dat accepteerde hij niet; moest specifiek DVD's erin proppen (4 stuks).
ok, dat is inderdaad vreemd, kan ik mn HDD plan dus wel vergeten 8)7.... dan maar DVDtjes aanschaffen... :S (dacht ik net eindelijk van af te zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of Sony nog steeds korting (5%) geeft op de laptops zodra deze per telefoon worden besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 16:40:
Weet iemand of Sony nog steeds korting (5%) geeft op de laptops zodra deze per telefoon worden besteld?
15 posts boven je staat duidelijk aangegenve, dat wanneer je telefonisch besteld, en je om de korting van 5% vraagt, je deze krijgt... :z

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-08 10:36
Beste mede tweakers,

Ik weet dat mijn vraag vast ergens in de voorgaande 58 pagina's beschreven staat, Zit alleen nu ff op een schip met een super trage internet verbinding en het duurde al 10 min. voordat ik hier was. Mijn doel is dat als ik over 2 weken thuis kom er een mooie nieuwe notebook op me staat te wachten, maar wil voor 1500 euro geen miskoop doen.

Een van de belangrijkste zaken aan een notebook vindt ik het scherm, want daar kijk je tenslotte de hele tijd naar.
Nu zit ik te twijfelen tussen de F13S0E= 1367 euro in de pricewatch of F13X5E van de sony website met 500gb harddisk en bluray lezer er in voor 1359 euro. ik weet dat het grote verschil is dat de laatste 2GB minder heeft, maar wat zijn voor de rest de verschillen? las het een en ander over de glossy schermen, (ben ik niet zo'n fan van) hand steunen.. enz.

alvast bedankt voor de info

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Verwijderd

Als ik het goed heeft alleen de sony vaio F13X een mat scherm. Dit is veel beter dan een glossy scherm. Ik zou dan persoonlijk ook gaan voor de F13X, zelf overweeg ik zelfs de X versie te halen, ondanks dat ik aan een i3 processor genoeg heb, en zo'n 350E bij moet betalen. Puur om het scherm. Nadeel van de i7 is wel dat die (icm het matte scherm???) aardig wat "lawaai" maakt. En ook een mindere accuduur heeft dan een i3.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:12
De F13x en F13s hebben beiden het 'hoogwaardige' VAIO scherm. Mat dus. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:28:
zelf overweeg ik zelfs de X versie te halen, ondanks dat ik aan een i3 processor genoeg heb, en zo'n 350E bij moet betalen. Puur om het scherm.
het scherm is wel hetgeen wat, in mijn ogen, de F een goede keus maakt :)

als je dan toch niet het premium scherm neemt neem je het grootste pluspunt van de F weg, dat is zonde.

• jobvr
zeef schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:40:
De F13x en F13s hebben beiden het 'hoogwaardige' VAIO scherm. Mat dus. :)
OK, dan ga ik voor de "S" Heb je voor hetzelfde geld 2GB geheugen extra en die kan je als je hem besteld de volgende dag bij een internetcomputerboer ophalen ipv dat je na 3 weken wachten een dag thuis moet blijven wachten op de UPS.

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

• zeef
Ik heb de S van de F12 en om nou te zeggen dat ik het rubberen randje mis.. JAAHAAA...HEEEEEL VRESELIJK :'( :'(

8)7

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Beste Mede F serie bezitters,

Onlangs had ik al aangegeven dat mijn laptop eigenlijk nooit uitstaat maar indien niet wordt gebruikt in de slaapstand verkeerd omdat ik graag zo snel mogelijk aan de slag wil kunnen gaan als ik hem nodig heb.

Nu heb ik de afgelopen dagen er toch maar voor gekozen om de laptop uit te zetten tijdens het slapen. Wat mij opviel is dat wanneer ik mijn laptop met volledig opgeladen accu uitzet, De volgende dag (c.a 10 uur later ) maar liefs 21 % aan accu duur is verdwenen.

De batterijzorg functie is uitgeschakeld dus hij staat niet op 80 % en volgens Vaio Control Center zijn de oplaadprestaties goed.

Heeft iemand dezelfde ervaring en hier eventueel een verklaring voor?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Verwijderd

dat is het bekende battery drain probleem:
http://forum.notebookrevi...n-fix-request-thread.html

voor zover ik weet hebben alle sony's daar lost van... andere merken voor zover ik weet niet.
ik had het ooit getest, sleep is 1% per uur, hibernate (= uit) 0% per nacht met mijn laptop.

een mogelijke oplossing is de batterij verwijderen als je hem uitzet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:47:
[...]

het scherm is wel hetgeen wat, in mijn ogen, de F een goede keus maakt :)

als je dan toch niet het premium scherm neemt neem je het grootste pluspunt van de F weg, dat is zonde.
Tjah, ik zal de laptop voornamelijk gebruiken om te pokeren. Als niet thuis ben. Dat is de reden dat er perse een numpad op moet zitten. Vandaar dat de XPS sowieso afvalt. Eigenlijk is dit de enige geschikte laptop. Enige haast heb ik dus niet. Ik vond het matte scherm gewoon echt schitterend. Wat me tegenstaat is de kortere accu-duur en het extra geluid (word aardig wat over geklaagd) wat de i7 met zich meebrengt. Ze hebben nu wel een mooie aanbieding die voor mij het beste is (gratis 7200 rpm harde schijf). Ik hoef niet meer dan 4gb geheugen maar wel een snellere HDD. Ik zit dus nog steeds in een dilemma. Alhoewel ik betwijfel of er een laptop komt die wel mat is en aan mijn verwachting gaat voldoen aangezien de producenten zich richten op onwerkbare spiegels (+punt van glossy is wel dat dvd's kijken mooier is op glossy, maar als je een dvd wil kijken doe je dat maar op een tv..) ipv de veel functioneler mat scherm.

Verwijderd

glossy vs mat..

ik heb liever glossy, waarom? de kleuren lijken feller, en het lijkt iets scherper.
het enige nadeel is dat je last hebt van reflecties en vingerafdrukken, maar daar kan ik wel mee leven.

in de zon is het wel een verschil, maar dat maakt niet zoveel uit als je toch uitsluitend binnen zit, zie ook:
http://www.anandtech.com/...tests-display-evaluated/5

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik heb inmiddels ruim een half jaar een Vaio F11S1E en ben afgezien van het vele ventilatiegeluid op niets af en de bijbehorende piep/fluitentonen (nog steeds geen oplossing voor zeker?) zeer tevreden. Vooral het scherm is nog steeds fantastisch!

Nu zit ik echter met het volgende probleem: Ik heb een paar weken geleden een Lacie Rugged eSata externe harde schijf gekocht om eindelijk eens gebruik te kunnen maken van de eSata aansluiting, maar deze harde schijf heeft het vanaf het begin aan eigenlijk nooit echt gedaan op mijn laptop..

Als ik hem inplug vóór het opstarten van de laptop wordt hij sowieso niet herkent in de eSata of USB 2.0 aansluiting en wanneer ik hem als de laptop aan staat aansluit herkent de computer hem de helft van de tijd wel en de andere helft niet. Áls hij hem dan uiteindelijk een keer herkent en ik een bestand over wil zetten, klapt hij er eigenlijk altijd binnen 20 seconden uit, zowel op de eSata aansluiting als de USB 2.0 aansluiting. Als ik hem daarna weer inplug om het opnieuw te proberen herkent mijn PC hem sowieso niet meer..

Bij een vriend van mij kon ik zonder problemen 30GB aan bestanden overzetten in één keer en werd de harde schijf ook zonder problemen herkend, dus ik heb het idee dat het probleem niet te wijten is aan de harde schijf..

Misschien een wat vaag verhaal, maar heeft iemand al eens eerder problemen gehad met een eSata externe harde schijf i.c.m. met de F-serie en kan iemand mij misschien verder helpen?

Verwijderd

staat ahci aan?

je kan ook device manager, AKA apparaatbeheer opstarten en even "scannan naar nieuwe hardware" aaklikken, dan *zou* hij hem moeten herkennen als de laptop in IDE mode staat. (met ahci maakt het niet uit, aangezien dat per definitie hot-swapable is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Nog een paar daagjes en dan komt ie :). Nog steeds druk aan het bidden dat ik de gelukkige ben die een VAIO ontvangt zonder pieptoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
Mensen ik heb ook een VPC-F. Alleen dan het model met een i7 quadcore.

Maar nu is mijn vraag. Als ik mijn laptop aandruk, gaat het groene lampje branden en dan een paar tellen daarna hoor je hem ratelen en opstarten.

Bij mijn oude AW11mh sony, begon de pc gelijk te ratelen/opstarten als ik de knop indrukte.

Hoe kan dit? :) omdat het een zwaarder systeem is ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het ratelen is meestal de dvd drive of fan, een soort van self-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Nee dat snap ik. Maar mijn vorige vaio. Gelijk als ik die knop indrukte hoorde ik de pc opstarten.

Bij deze duurt het iets langer voordat hij dat doet, nadat je de knop in hebt gedrukt.

Kan dat komen doordat er zwaardere hardware inzit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang twijfelen en zoeken ben ik op deze computers uit gekomen waar ik nog tussen moet kiezen:

De reden in het kort: het goede scherm/ usb 3/ en 16,4 inch scherm (15" vind ik te klein, 17" te groot)

nu moet ik dus nog kiezen tussen:v pcf13m1e-h en vpcf13s0e-b

verschil is resumerend (na het forum doorgelezen te hebben)
i 7 processor ipv i 5
Werk geheugen 6 gig ipv 4 gig
Scherm hoogwaardig VAIO ipv normaal VAIO (dus mat en niet glimmend en mat wil ik)
L3 Cache i7 (MB) 6 ipv 3
Aantal cores i7 4 ipv 2
zwart met rubber ipv grijs

Ik nijg naar die met de i7 processor ( s0e-b ) omdat daar alles inzit om een flink wat jaren mee voort te kunnen. heb de i7 processor niet echt nodig maargoed het premium scherm en zwart is tempting.
Ik twijfel alleen over de processor, die is geschikt voor de grotere laptops met veel koelvermogen. dus ben bang dat de koeling flink aanstaat de hele tijd en de laptop veel hitte uitstraalt. Iemand al ervaring hiermee??

Ik wil het standaard model omdat die lekker snel op de mat ligt en alles eigenlijk inzit wat ik wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dat rubber zit toch alleen op de F13-X variant? Het schijnt dat veel aanbieders wel afbeeldingen laten zien van zo'n type premium black, maar dat dat gewoon niet waar is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Juancho schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:39:
Dat rubber zit toch alleen op de F13-X variant? Het schijnt dat veel aanbieders wel afbeeldingen laten zien van zo'n type premium black, maar dat dat gewoon niet waar is....
QFT! :Y Alleen het F13 X systeem dat je direct bij Sony kunt bestellen is voorzien van de rubber strip.

[ Voor 14% gewijzigd door zeef op 19-11-2010 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dan! dat is link ja. nu vind ik dat rubber niet zo belangrijk dan, maar is het scherm van het winkelmodel (S model) dan wel met dat Premium scherm (niet glossy)?? verder nog verschilen tussen de F13X en F13S?

hoe bevalt de i7-740 QM processor in deze laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elke F met een i7 processor bevat het premium matte scherm, de rest bevatten een 'niets bijzonders' glossy 1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Volgens mij is het premium scherm hetzelfde als met de rubberen afwerking: alleen beschikbaar op het F13-X model die je alleen kunt bestellen via Sonystyle.nl.

Als je nog max. 1 week kunt wachten, ik krijg dan namelijk mijn nieuwe VAIO binnen. Dus de Premium Black i7 versie met premium scherm en lederen afwerking. Ik zal flink wat foto's maken en een goede uitgebreide review schrijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, dat is super! ik ga een week wachten. jammer is dat dan de actie met 500 gig gratis bij de F13X dan verlopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dan zou er wel een andere actie komen. De week ervoor kreeg je namelijk een gratis upgrade van 4 naar 6gb geheugen. Trouwens het is niet gratis 500 gig, je krijgt een gratis upgrade van 300gig naar 500gig......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juancho schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 16:50:
je krijgt een gratis upgrade van 300gig naar 500gig......
wat in de praktijk neerkomt op een euro of 5, niet echt bijzonder als je het mij vraagt.

misschien is er volgende week weer 'gratis' 6GB, dat is een stuk interessanter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Haha ja idd, ik baalde ook al want die HD upgrade stelt echt geen fuck voor. Die geheugen upgrade heb ik nu zelf moeten doen en koste me 90 euro. Kijk, dan is het interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Ik zou voor een i7 gaan.

De hds die sony momenteel gebruiken. De seagates zijn brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
OK, ik ben nu weer confuus, worden een hoop verschillende dingen gezegd over dat scherm.. Als ik het goed heb is het hoogwaardige scherm mat en niet glossy. En is er niemand die die F13S0E/B bij een webshop of ergens anders heeft gekocht? en kan vertellen wat voor scherm er op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgr68
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-02-2011
De F13S, F13Z en de F13X hebben alle drie een hoogwaardig premium mat scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Mat scherm is echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
Mooie is dat "vroeger " alle schermen mat waren. totdat iedereen films en series op zijn notebook ging kijken, want als je notebook in het donker staat zijn de kleuren wel wat dieper met zo'n glossy scherm. Werk je alleen op je notebook en staat tie in zonlicht of met een TL-balk er op, is het echt waardeloos. Mooi dat het nu High-end is als die mat is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jobvr schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 14:45:
[...]

Mooie is dat "vroeger " alle schermen mat waren. totdat iedereen films en series op zijn notebook ging kijken, want als je notebook in het donker staat zijn de kleuren wel wat dieper met zo'n glossy scherm. Werk je alleen op je notebook en staat tie in zonlicht of met een TL-balk er op, is het echt waardeloos. Mooi dat het nu High-end is als die mat is :-)
Klopt, best grappig eigenlijk :P Mijn gebruik staat een glossy scherm prima toe, dus ik ben er dan ook wel weer blij mee ivm kleurweergave.

Waar ik mij meer aan erger zijn de glossy oppervlaktes, zoals de rand om het scherm en de gehele achterkant van mijn Asus. Wordt snel (zichtbaar) vies en ziet er goedkoop uit, zoals helaas bij de meeste laptops het geval is.. :'( Vind ik wel een groot pluspunt van de Vaio F/Dell XPS, die hebben dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad, ik snap nog steeds niet dat elke fabrikant (ex. sony en apple) opeens glossy oppervlakten gebruiken.

dat was 4 jaar geleden ongehoord, nu zie je het overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:43
Zie zojuist dat Sony weer een nieuwe BIOS de deur uit gedaan heeft voor de F12Z1E(en dus waarschijnlijk ook de andere F1x's), de changelog meldt:
What does it fix?
CPU C3/C6 enable/disable option is added in BIOS Setup Advanced Menu
Dat klinkt als een work-around om de CPU-whine problemen op te lossen, C3/C6 is namelijk het uitschakelen van volledige cores in verband met Turbo Boost en dat is het punt waarbij de CPU-Whine op schijnt te treden.

De bios voor de F12Z1E is hier te downloaden:
http://support.vaio.sony....1E_BI&ip=EP0000235840.htm

Ik zal het in ieder geval zo eens aan de tand voelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is dezelfde fix als in de E.

maar let op: je processor gaat niet meer in sleep, dat betekent dat deze -aangezien het een i7 betreft- aanzienlijk meer energie gaat verbruiken.
het gevolg is dat de fan sneller aangaat en je accuduur met grofweg 40% afneemt, met mijn bak that is. (p8600)

zelf testen? slinger performance monitor en en bekijk het gemiddelde van de battery discharge rate over 5 minuten idelen.

en ja, dit verhelpt inderdaad de piep, maar ik vraag me af of dat opweegt tegen het fangeluid.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2010 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:25
Weet iemand of er ook nog een zilverkleurige uitvoering komt van de F13Z ? Heb nu een FW21Z(zilver) en vindt dit toch wel een wat sjiekere uitvoering dan het 'saaie' zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metteko
  • Laatst online: 12-09 09:50
jobvr schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 09:37:
OK, ik ben nu weer confuus, worden een hoop verschillende dingen gezegd over dat scherm.. Als ik het goed heb is het hoogwaardige scherm mat en niet glossy. En is er niemand die die F13S0E/B bij een webshop of ergens anders heeft gekocht? en kan vertellen wat voor scherm er op zit?
Ik heb zelf de F13S0E/B en ik kan je dus bevestigen dat hierbij het matte premium scherm zit. Fantastisch scherm trouwens (maar dat kon je intussen al wel een paar honderd keer lezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Laatst online: 13:55
Ik heb het volgend probleem met mijn F12S1E:
Als ik een USB stick aansluit krijg ik vaak (dus niet altijd) een BSOD: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION error 0x00000000003b

Ik heb de BIOS geupdated en de laatste chipset drivers geinstalleerd, maar de fout blijft aanhouden.
De fout komt niet alleen te voorschijn als ik de USB stick erin stop, maar ook vaak als windows opstart met de USB stick er al in (= aangesloten terwijl laptop uit stond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
metteko schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:12:
[...]

Ik heb zelf de F13S0E/B en ik kan je dus bevestigen dat hierbij het matte premium scherm zit. Fantastisch scherm trouwens (maar dat kon je intussen al wel een paar honderd keer lezen)
OK klinkt top. bestelling gaat nu de deur uit, kan ik hem morgen ophalen. Hoe bevalt tie voor de rest?? qua herrie enzo ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:38
jobvr schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:04:
[...]

OK klinkt top. bestelling gaat nu de deur uit, kan ik hem morgen ophalen. Hoe bevalt tie voor de rest?? qua herrie enzo ??
Veel herrie voor je geld! d:)b
Alhoewel ik ook veel berichten lees dat ie stiller is geworden...

[ Voor 10% gewijzigd door guapper op 22-11-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metteko
  • Laatst online: 12-09 09:50
jobvr schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:04:
[...]

Persoonlijk heb ik geen probleem met het lawaai. Gaat enkel harder blazen als ik hem laat werken. Dit is altijd zeer tijdelijk en van zodra ik de zware toepassing stop gaat de fan na enkele seconden zachter blazen.

Ik had eerst de F13M besteld, maar wegens leveringsproblemen van Sony mocht ik een F13S halen voor een kleine opleg. Op voorhand was ik bang om een I7 processor te nemen omdat er bij enorm veel modellen een lawaai- of warmteprobleem bestaat (niet enkel bij Sony, maar globaal bij alle merken). Nu ik er toch eentje heb wil ik hem echter niet meer kwijt... Je voelt gewoon dat het een beest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Wat vreemd, de laatste tijd heb ik een probleem met opstarten; krijg alleen een zwart scherm met de muis-pointer. Als ik daarna in safe mode reboot en 'sfc /scannow' doe vindt hij geen problemen, maar meestal boot hij daarna wel goed. Weird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Is Sony normaal gesproken een beetje strikt met de levertijd? Ik heb 15 november mijn VAIO besteld en kreeg destijds een mailtje dat de laptop tussen vorige week vrijdag en a.s. zaterdag geleverd werd.

Is het dan zo dat Sony op het laatste moment bezorgd of kunnen ze je ook verrassen met een snellere bezorging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrozijn
  • Laatst online: 14-09 16:17
Juancho schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 11:23:
Is Sony normaal gesproken een beetje strikt met de levertijd? Ik heb 15 november mijn VAIO besteld en kreeg destijds een mailtje dat de laptop tussen vorige week vrijdag en a.s. zaterdag geleverd werd.

Is het dan zo dat Sony op het laatste moment bezorgd of kunnen ze je ook verrassen met een snellere bezorging?
Ik had bericht gekregen dat hij waarschijnlijk tussen 15-1-2010 en 20-11-2010 verstuurd zou worden. Bij mij is hij 18-11-2010 verstuurd en gister door UPS afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sartaxi
Sony beloofde mij levering uiterlijk 19 november en als het goed is wordt hij vandaag (pas) afgeleverd door UPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dan zal het helaas wel na het komende weekend worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrozijn
  • Laatst online: 14-09 16:17
Sartaxi schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:16:
Sony beloofde mij levering uiterlijk 19 november en als het goed is wordt hij vandaag (pas) afgeleverd door UPS.
Sony heeft mij nooit aankomstdata gegeven, alleen verzenddata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Zou je trouwens met een nieuwe F13-X Vaio Call Of Duty Black Opps een beetje fatsoenlijk kunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juancho schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:23:
Zou je trouwens met een nieuwe F13-X Vaio Call Of Duty Black Opps een beetje fatsoenlijk kunnen spelen?
Ik denk het wel, alleen geloof ik dat Black Ops momenteel nog niet zo goed draait op de pc, maakt nauwelijks gebruik van de gpu. Maar daar zou al een patch voor worden/zijn uitgebracht. In theorie is het spel ongeveer net zo zwaar als Modern Warfare, die draait op een midrange kaart zoals de GT425M prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:49

Sick Nick

Drop the top!

Dat speelt hier op een Z met een GT330 ook prima soepel en gelikt in 1366*768 en details op high en 4xAA. De GT425 is ongeveer 15% sneller dus kan me niet voorstellen dat het niet goed gaat draaien :) Verwacht niet dat je hem op 1920*1080 kan draaien met alles op max, dat gaat niet lukken nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Yes! Vandaag dit bericht ontvangen in de mail:
Uw VAIO-bestelling is op weg naar ons logistieke centrum. Uw VAIO-bestelling zal naar verwachting op 25.11.2010 worden verzonden. Let op: dit is een verwachte verzendtijd. Wijsturen u een update indien deze datum wordt gewijzigd.
Kan ik er dan vanuit gaan dat de laptop morgen naar mij verzonden wordt en ik de laptop dus morgen of uiterlijk vrijdag ontvang? Ik heb namelijk expres mijn werkadres opgegeven aangezien ik overdags nooit thuis ben, maar dan zul je natuurlijk net zien dat UPC op zaterdag voor het kantoor staat. En tja, dan is er niemand.....

[ Voor 18% gewijzigd door Juancho op 24-11-2010 08:55 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 23 Laatste

Let op:
In dit topic gaat het over de Vaio F11- / F12- / F13- serie en niet over andere notebooks ;)