En de bluray brander ipv de bluray speler natuurlijk
En het feit dat de F13Z nu wel te koop is de F13S nog niet
[ Voor 36% gewijzigd door Sick Nick op 28-10-2010 14:14 ]
[ Voor 36% gewijzigd door Sick Nick op 28-10-2010 14:14 ]
Nou, daar gaan een hoop mensen mee *kuch* 'verrast' worden denk ik zo...Sick Nick schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 14:07:
De kleurcode is nu /B (black) terwijl de F11Z en F12Z nog /Bi (Premium Black) waren. De polssteun is dus niet het zwarte rubberachtige materiaal maar net als de rest van magnesium. Qua kleur van zowel de deksel als de binnenkant is hij nu hetzelfde als de oude F11S en F12S, dat donker-antraciet achtige.
De schermen van de i7 modellen zijn uiteraard nog wel het matte premium fullhd scherm.
Heb je ook de HD volledig geformatteerd, of heb je de recovery partitie van Sony laten staan??Destianto schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 10:49:
Ik heb onlangs ook een Clean install gedaan. Van te voren even alle drivers gecopieerd. en alle sony mappen gecopieerd op een exterene HDD ( zodat je later nog kan terug zien welke programmas er allemaal op stonden. Bij een clean instal werken de meeste drivers al wel. Voor het sony gebeuren zijn alleen onderstaande noodzakelijk om alles aan de praat te krijgen inclusief Vaio S1 en Assist en FN knoppen.
•Battery Checker
•Setting Utility Series
•VAIO Event Service
•VAIO Control Center
•VAIO Power Management
Nvida drivers zijn wel aan te raden om die van te voren te downloaden en ook de Wifi aangezien die bij mij niet meteen herkend werden. Overige drivers zijn te vinden op de sony support website.
http://support.sony-europe.com/manuals/manuals.aspx?l=en
Vul je Typenummer in ( te vinden rechtsonderaan je beeldscherm )
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
[ Voor 25% gewijzigd door zeef op 28-10-2010 16:34 ]
Kijk eens aan, weer een versie die (zonder aanwijsbare reden) een hoop lawaai staat te maken. Net zoals bij mijn F11 destijds. Als hij flink moest werken was het relatief "stil" maar in rust ging hij bij mij toen ook zo tekeer. Het is dan wel een i7 die zijn warmte kwijt moet, als de laptop flink aan de bak moet is het logisch dat de fan eens van zich laat horen enz. enz. Maar in rust (in mijn geval even wat lezen op internet of een .pdf-je) dat enorme geblaas vind ik toch echt vreemd.Sanction schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 02:00:
Los van dat, wat ik nu meerdere malen ben tegengekomen is dat als de laptop helemaal niets staat te doen - ik kijk nu televisie zo'n 2 meter van de laptop - hij inderdaad begint te gieren zonder reden.
Misschien is het omdat de laptop zo nieuw is en af-en-toe wat nieuwe updates moet installeren, maar dat gierende geluid is er wel degelijk.
Iets anders: wilde deze laptop registreren op de Sony site, lukte maar niet, de helpdesk zei dat het model te nieuw is. Wtf?
[ Voor 5% gewijzigd door Strikie op 28-10-2010 21:05 ]
::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race
importkosten, indien je m per post laat overkomen?Strikie schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:01:
Ik wil een F serie via een vriend in Florida kopen. Weet iemand of dit premium scherm hetzelfde is als de Europese?
http://www.sonystyle.com/...oryId=8198552921644692000
Prijs met mijn gekozen config (premium scherm) € 920 euromet backlit
Of zie ik iets over het hoofd?
[ Voor 8% gewijzigd door guapper op 28-10-2010 21:10 ]
Hij neemt hem zelf mee in het vliegtuig...zonder doos en toebehoren uiteraard.guapper schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:05:
[...]
importkosten, indien je m per post laat overkomen?
::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race
Het US premium scherm is glossy niet mat en van een mindere kwaliteit.Strikie schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:01:
Ik wil een F serie via een vriend in Florida kopen. Weet iemand of dit premium scherm hetzelfde is als de Europese F13?
http://www.sonystyle.com/...oryId=8198552921644692000
Prijs met mijn gekozen config (premium scherm) € 920 euromet backlit
Of zie ik iets over het hoofd?
[ Voor 13% gewijzigd door Gandalf op 28-10-2010 21:16 ]
Strikie schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:07:
[...]
Hij neemt hem zelf mee in het vliegtuig...zonder doos en toebehoren uiteraard.
[ Voor 3% gewijzigd door guapper op 28-10-2010 21:16 ]
Nee, in Europa heb je de i5 met 2 glossy displays:1600x900 of 1920x1080 en de i7 met mat 1920x1080 display.guapper schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:13:
[...]
Check je wel ff hoe dat zit met die wereldwijde garantie-dekking?
@Gandalf:
Zat er in de US versies niet hetzelfde display? Voorheen (veranderd sinds de F13) heette dat geen Premium Display meen ik.
[ Voor 7% gewijzigd door Gandalf op 28-10-2010 21:22 ]
Dat lees ik net ook aan de andere kantguapper schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:28:
dat snap ik.
k heb de vraag daarom ook maar eens aan de andere kant gesteld.
Ik heb een poosje terug ergens gelezen dat de F13 ginds ook met een 1080p Premium Display geleverd zou worden (al dan niet als optie). Voorheen was daar dan ook geen sprake van een Premium Display dacht ik.
De vraag is daar onlangs al eens gesteld, maar er kwamen alleen reacties van personen met een spiegelende 900p.
Helaas maakt 1 Canadees nog geen zomer, maar 't is positief tot zover.Got my Canadian F1390.
oh-my-god, it is Gorgez!
most important thing -
the Premium screen is definitely NOT glossy ( this is what I was afraid of, but luckily it is not at all like those shiny displays of the "boombox laptops" in the consumer stores),
and the scree itself looks just wonderful - crisp, and at the same time not eye-irritating at all. [...]
Daarna:We kunnen u meedelen dat uw betaling is ontvangen. Uw bestelling wordt nu in behandeling genomen.
Uw VAIO-bestelling zal naar verwachting tussen 22.10.2010 en 29.10.2010 worden verzonden. Let op: dit is een
verwachte verzendtijd. Wij sturen u een update indien deze datum wordt gewijzigd.
Serieus hé, kan het niet snellerUw VAIO-bestelling is op weg naar ons logistieke centrum.
Uw VAIO-bestelling zal naar verwachting op 10.11.2010 worden verzonden. Let op: dit is een verwachte verzendtijd. Wij
sturen u een update indien deze datum wordt gewijzigd.
[ Voor 6% gewijzigd door Gigagiel op 28-10-2010 23:02 ]
Ik vermoed hetzelfde, maar zeker weten doe ik dat nietmgr68 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:32:
Zou het NL model VPCF13M1E/H met de i5 erin hetzelfde glanzende scherm hebben als het VS / CA model.
Of is het NL scherm van betere kwaliteit dan het VS / CA model ?
Verwijderd
Externe USB 3.0 HDD ?, iedien ja kan je eventueel ook Crystalmark runnen voor de snelheden die je behaald.Sanction schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 00:25:
USB 3.0 is - gevoelsmatig - wel lekker snel. Heb een externe HD gekocht voor wat backups en dat ratelt snel voort.
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Wat zou er anders zijn ? Formaat is exact hetzelfde en de aansluiting ook.A3-D schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:16:
echter geeft de verkoper aan dat deze niet gelijk is aan die van de F13???
Ja, heb deze erbij gekocht: http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=11559Destianto schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:11:
[...]
Externe USB 3.0 HDD ?, iedien ja kan je eventueel ook Crystalmark runnen voor de snelheden die je behaald.
Ik heb geen idee, ik heb via eBay de verkoper de vraag gesteld en kreeg van hem te horen dat deze niet compatible was met de F13. Eerlijk gezegd denk ik niet dat hij het juiste antwoord weet...Destianto schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:48:
[...]
Wat zou er anders zijn ? Formaat is exact hetzelfde en de aansluiting ook.
Als ik 'm eind deze week binnen krijg heb ik mijn Vaio binnen 2 weken na bestelling! En aangezien het logistieke centrum van Sony in Tilburg zit moet dat lukken lijkt meUw VAIO-bestelling is op weg naar ons logistieke centrum. Uw VAIO-bestelling zal naar verwachting op 03.11.2010 worden verzonden.
[ Voor 84% gewijzigd door Gigagiel op 31-10-2010 10:00 ]
Verwijderd
Ik ben wel benieuwd hoe goed deze display is (en of ie mat is). Als je op de sony site kijkt dan vermeldt de X5E (i7) versie een "premium display". De V5E heeft die toevoeging niet. Sony mailde me dat de hoge resolutie mat is, maar ik weet niet of ik dat nu al echt moet geloven voor de V5E.Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:27:
Heb net ook een Sony Vaio F-serie besteld met de volgende specs:
Artikelnummer : VPCF13V5E
Productomschrijving : Notebook VPC-F13V - Persoonlijke
Prijs : 1.158,99
Optisch station : DVD-station
Harde schijf : 500 GB Serieel ATA (7200 rpm)
Draadloos LAN : Draadloos LAN + Bluetooth
Processor : Intel® CoreTM i5-560M, 2,66GHz
Display : 41,6 cm LCD, 1920x1080+ camera
Grafische kaart : NVIDIA® GeForce® GT 425M 1GB
Afwerkingen : Zwart
Geheugen : 6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
Nu alleen nog wachten.. hoop dat ze hem zo snel mogelijk versturen
[ Voor 12% gewijzigd door keslr op 31-10-2010 17:14 ]
[ Voor 28% gewijzigd door F4c2Q op 31-10-2010 15:11 ]
Het premium scherm krijg je alleen bij een i7D3x1l schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 15:10:
Naar mijn weten, moet er echt premium staan. Anders is het scherm niet mat, dit weet ik (bijna) zeker.
Dus je moet deze hebben :VAIO Display Premium Full HD. Alle andere zijn glossy.
PSN: Wippie1880
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 158% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 17:16 ]
Verwijderd
KAPOT vanwege stof in de behuizing?Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 15:16:
Oke, bedankt! Dan ga ik maar eens zoeken...
Edit: nu ik hier toch ben. Is er al iemand die zijn of haar f11 open heeft gemaakt en daarvoor ergens een how to op internet heeft gevonden? Ik wil mijn vaio schoonmaken aangezien de vorige twee keer kapot is gegaan vanwege een grote hoeveelheid stof de behuizing.
Verwijderd
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 21:36 ]
Heb deze swap nu een kleine maand in gebruik en het bevalt me prima. Heb de DVD speler in al die tijd een keer aangesloten gehad en dat was voor het eerste keer installeren op de SSD.Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:59:
je hebt een 12.7mm SATA tray loading drive (merkloos, hoeft geen sony part te zijn, de vorm is namelijk universeel) nodig, volop te vinden op ebay.
hier staat hoe je hem moet vervangen:
http://www.monteverde.org..._Drive_in_Optical_Bay.htm
Bloatware vervelend, uhh ja. Niet alleen is het overbodig, het maakt je laptop ook nog eens langzamer. Al die onnodige programmas die met zich mee opstarten en in de achtergrond lopen, niet te beginnen over de Trial mode's dus niet de volledige versies. En voor de meeste software heb je vast al een programma wat automatisch bij windows zit, of betere.flo-78 schreef op maandag 01 november 2010 @ 22:46:
• -Hoe is de bloatware, extra software van Sony? Echt zo vervelend of is de software ook wel handig?
Nee, je moet eerst je recovery disks (met de nodige drivers) maken toch?Gigagiel schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:59:
Ik krijg mijn Sony F13 deze week binnen dus het eerste wat ik moet doen is een clean install?
Verwijderd
Verwijderd
Het verschil wat de processor betreft is klein, aangezien de i3 370M niet op 2,16 maar op 2,4 GHz loopt, die 450M is dus een 370M met turboboost. En ik denk niet dat het verschil van 260 MHz 60 euro waard is, zeker niet voor jou want jij gaat dat met jouw doeleinden echt niet merken!Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:52:
Heb inmiddels besloten om voor de F13 te gaan. Heb nog steeds een aantal dingen waar ik nog niet uit ben. Laat ik eerst nog wat info geven waarvoor ik em ga gebruiken.
Studie: werk dan voornamelijk met word en internet.
poker: met gemiddeld zo'n 6 tafels openstaan daarnaast heb ik ook poker tracker 3 draaien waarvan ik het idee heb dat poker tracker 3 een zwaar programma is.
-i3 370m of i5 450m - prijsverschil 60E
-5400rpm of 7200rpm - prijsverschil 50E
-Waar is de 9-cell optie gebleven op de sony site?
Heb ook op andere fora wat gezocht, wat best veel naar voren komt is dat het enige verschil tussen i3 en de i5 is dat de i5 turbo boost heeft. Echter de i3 370m heeft 2.16ghz en de i5 450m heeft zo'n 2.4ghz wat door de turbo op kan lopen naar 2.6ghz. Nu weet ik ook wel dat ghz niet alles zegt maar met het laden van tafels lijkt me dat de i5 toch wel sneller is dan de i3 in dit geval. Ook de harde schijf heeft hier invloed op vermoed ik vandaar dat de 7200rpm wellicht een optie is. Echter is dit 50 Euro waard? Wat verder wel een rol speel is dat ik niet teveel wil inleveren op accuduur. Een verder klein nadeeltje is dat een hogere processor en harde schijf wellicht ook resulteert in een lagere accuduur en iets meer ""lawaai"" produceert.
Wat betreft de accu wil ik graag een 9-cell erin doen, nu was dit dacht ik in het verleden mogelijk om dat erin te laten zetten. Ik zie deze optie echter nergens meer staan.
Kortom wat lijkt jullie de beste keus in dit geval?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2010 15:12 ]
Verwijderd
Met de recovery disks kan je ook een clean install doen. Voordeel is dat je dan in een keer alle drivers etc. etc. installeert. Het is niet moeilijk, je moet op een zeker moment het installatie proces killen. Heb het ook gedaan en dat ging prima, Alleen nog een paar vaio tools erbij installeren. Onder andere om mijn backlit tobo aan te zetten.Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:02:
wat heb je aan recovery disks als je zelf een clean instal kan doen?
Verwijderd
Dat hangt ervan af, jij had het over de 450M, die loopt op 2,4 tot 2,66 GHz, en de 460M klokt op 2,53 tot 2,8 GHz.Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 18:18:
@Pjotr77,
Je hebt gelijk, overigens de i5 klopt ook niet maar is 2.53ghz met een max van 2.8ghz als de turbo werkt. Ga ik dit verschil merken?
ik vind geen plek waar ik m'n recovery discs kan maken. Met Sony contact gehad (mail), maar de plek die zij zeiden bestaat niet...Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:25:
[...]
Dat hangt ervan af, jij had het over de 450M, die loopt op 2,4 tot 2,66 GHz, en de 460M klokt op 2,53 tot 2,8 GHz.
Volgens mij heb je vooral met videobewerken baat bij een zo snel mogelijke processor, en bij sommige games, kortom echt zwaar gebruik. En zelfs dan is het verschil tussen deze twee processors niet zo groot. Ik denk dat die i3 snel zat is voor jou
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
[ Voor 49% gewijzigd door Greatsword op 03-11-2010 15:53 ]
Verwijderd
En wat heeft dat met mijn quote te maken?Boy schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:45:
[...]
ik vind geen plek waar ik m'n recovery discs kan maken. Met Sony contact gehad (mail), maar de plek die zij zeiden bestaat niet...
waar vind je die ( F12M1E)
Verwijderd
Helemaal speciaal voor jouBoy schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:45:
[...]
ik vind geen plek waar ik m'n recovery discs kan maken. Met Sony contact gehad (mail), maar de plek die zij zeiden bestaat niet...
waar vind je die ( F12M1E)
Hij vraag om waar hij de recovery discs ze kan maken.zeef schreef op woensdag 03 november 2010 @ 23:21:
[...]
Helemaal speciaal voor jouhttp://www.monteverde.org...s_Clean_Install_Guide.htm de clean install guide
Spielerei...
Zie mijn eerdere posts; zelfs als ik hem niet gebruik gaat dat @random opeens tekeer.Ammun schreef op donderdag 04 november 2010 @ 13:12:
Ik heb de Vaio F13s overgekocht van een andere tweaker, en werk er nu 2 dagen mee. Hij bevalt prima, behalve het feit dat hij in mijn opzicht vreselijk luid is. De fan draait constant, en is sterk variabel. Je hoort niet slechts de lucht stromen, maar ook het geluid van het fan zelf, welke ik inmiddels aardig irritant begin te vinden. Het is niet de bekende high pitched whine, waar je zoveel over hoort. Het is misschien logisch voor een i7-systeem, maar ik denk er toch al sterk aan te kijken of ik hem opnieuw kan doorverkopen.
Maar het is zeker iets waar je bewust van moet zijn wil je deze laptop kopen. Draai je constant muziek, dan zal je er weinig last van hebben, maar werk je regelmatig in stilte, dan is het een ander verhaal. Wel jammer, want verder is het een top ding.
Verwijderd
En ik ben 1 van die andere mensen, vanaf dag 1 geen enkel probleem ( F11Z1E ) Geen last van een piep, ook nooit gehad. De fan gaat af en toe aan wanneer ik intensief aan het multitasken ben. Ik heb ook constant Everest Ultimate Edition lopen, om zo goed de temperaturen in de gaten te houden van de GPU / Moederbord / CPU / en HDD.Ammun schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 09:26:
Het lijkt er toch op dat andere mensen dit probleem niet hebben (notebookreview forum). Bij enkele lijkt de fan nauwelijks hoorbaar.
Verwijderd
Erg vervelend voor sommige mensen dat men bij Sony blijkbaar niet in staat is een constante kwaliteit te leveren. Misschien heb ik in maart ook wel net een versie gehad die toevallig meer lawaai maakte. Ik ben daar toen in ieder geval behoorlijk van geschrokken en volg sinds dien dit forum (bijna dagelijks) om erachter te komen of dat nou wel / niet opgelost is. Mijn voorkeur gaat er nog steeds naar uit om een F13 te kopen. Ben van de week even bij MM Breda wezen kijken. Stond een F13Z maar ik had verwacht dat het een F13S was. Geen premium black, geen rubberen polsstenen (of hoe dat ook mag heten). Dus misschien maar via de website betellen want dan heb je wel premium black en dat van die polssteunen weet ik niet (misschien dat iemand dat kan vermelden voor mij). En wat betreft het geluid wordt het dan eigenlijk maar op goed geluk bestellen en dan maar hopen dat je toevallig een stille versie opgestuurd krijgt.Ammun schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 09:26:
Het lijkt er toch op dat andere mensen dit probleem niet hebben (notebookreview forum). Bij enkele lijkt de fan nauwelijks hoorbaar. Al is het natuurlijk subjectief, zou het een defect kunnen zijn?
[ Voor 5% gewijzigd door _Discovery_ op 05-11-2010 15:29 ]
Mooi toch, die wet kopen op afstand met bijbehorende afkoelperiode? Dan kun je hem in elk geval nog zonder problemen retour zenden. De enige kosten die je dan houd zijn de verzendkosten (als ik me niet vergis)._Discovery_ schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 14:48:
[...]
EDIT: Eigenlijk wel vreemd om een laptop van > 1500 euro te bestellen en dan maar af te wachten of je wel een goede toegestuurd krijgt???
[ Voor 49% gewijzigd door guapper op 05-11-2010 15:33 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Je bedoeld zeker het bekende vliegtuigmotor / stofzuiger geluid:Ammun schreef op donderdag 04 november 2010 @ 13:12:
Ik heb de Vaio F13s overgekocht van een andere tweaker, en werk er nu 2 dagen mee. Hij bevalt prima, behalve het feit dat hij in mijn opzicht vreselijk luid is. De fan draait constant, en is sterk variabel. Je hoort niet slechts de lucht stromen, maar ook het geluid van het fan zelf, welke ik inmiddels aardig irritant begin te vinden.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2010 19:58 ]
Verwijderd
Vergeef me de vraag, maar waarom blijf je updaten als je met de drivers van Maart geen problemen ondervind? Of heb ik je verkeerd begrepen misschien?vochtige schreef op zondag 07 november 2010 @ 12:10:
[...] ik moet nog steeds (http://support.vaio.sony....spx?m=VPCF11M1E_H&l=nl_BE) de sony drivers gebruiken (waar ik geen problemen mee ondervind) die van 12 maart dateren!
Heeft er iemand dezelfde ervaringen?
Die heb ik zelf al een keer ingesteld op 4 processors zodat hij sneller opstart. Het verhelpt ook de piep.Destianto schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:09:
@ Qeriknl,
Kan je het volgende even nakjiken / proberen.
CMD > Msconfig > Tabblad Computer Opstarten , en dan kijken bij aantal processors.
stel je daarmee dan het aantal threads in, en niet het aantal cores?vochtige schreef op zondag 07 november 2010 @ 16:25:
LOOOOOOOOOOOOOOL ik weet hoe het komt dat je 2 cores verdwenen zijn.
ik heb daarnet wat zitten experimenteren met mijn i5 520, en wnnr ik bij msconfig het aantal cpu's op 2 zet; verdwijnt er bij mij in cpu-z ook een core met zijn twee treats.
ik denk dat je gewoon de msconfig terug default moet zetten
yuu
Yep, dit klinkt het meest logisch.guapper schreef op zondag 07 november 2010 @ 17:09:
[...]
stel je daarmee dan het aantal threads in, en niet het aantal cores?
In dat geval zou je voor de quadcore in msconfig 8 cpu's moeten opgeven, correct me if i'm wrong?
Verwijderd
Goh, misschien had je zelf even na kunnen denken toen je die tip een tijd terug gafQErikNL schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:25:
Ik heb iets vreemds ontdekt bij mijn Vaio F11S1E. Ik dacht laat ik eens cpu-z draaien,en toen stuitte ik op het volgende:
[afbeelding]
Zoals je ziet staat dat er 2 cores zijn en 4 threads. Dat horen 4 cores te zijn en 8 threads. Heeft iemand dit ook? Of weet iemand hoe je dit moet oplossen? (eventueel in de bios?)
Rctworld schreef op woensdag 29 september 2010 @ 02:09:
[...]
Hoort dat geen 4 en 8 te zijn in verband met HyperThreading? Windows rapporteert namelijk sowieso 8 processoren
QErikNL schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:22:
[...]
Let op: 4 cores 8 threads! Niet door elkaar halen!
Als je op 4 processors lockt gebruikt ie 4 threads en maar 2 cores, met 2 processors maar 1 core met 2 threads... Het leuke is dat ik een maand geleden al gezegd heb en dat je je nu nog serieus afvraagt hoe het komtRctworld schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 04:52:
[...]
Ik heb het nog eens even gecheckt, maar windows ziet 8 logische processors en maakt geen onderscheid tussen threads en fysieke cores. Althans, niet naar de user toe.
Het locken van het aantal processors in MsConfig op 4 resulteert volgens CPU-Z dan ook in het gebruik van maar 2 cores met 4 threads, wat ook terug te zien is in de clocksnelheid die door de Turbo Boost automatisch naar boven wordt bijgesteldOftewel, die oplossing is ook niet bepaald slim te noemen want je gebruikt nog maar de helft van je cores...
[ Voor 9% gewijzigd door Rctworld op 08-11-2010 04:13 ]
Dat is idd wel een erg mooie cover, maar de prijs is mijns inziens een beetje belachelijk hoog.DiscoSuperFly schreef op zondag 07 november 2010 @ 17:47:
[...]
Yep, dit klinkt het meest logisch.
Verder weet ik niet of ik het hier kan vragen maar heeft iemand al een mooie/goeie laptop sleeve/hoes gevonden voor de 16.4 vaio's? Ik zat te denk aan ee 17 inch bookbook, maar die krengen zijn zo verschrikkelijk duur
http://twelvesouth.com/products/bookbook/
Ja, hij is echt vet. Ik heb gister toevallig een oude laptop tas gevonden van mijn pa ( ... je weet wel, zo'n saaie zwarte van 6 jaar terugdragonfly28 schreef op maandag 08 november 2010 @ 07:34:
[...]
Dat is idd wel een erg mooie cover, maar de prijs is mijns inziens een beetje belachelijk hoog.
Ik hoop dat mijn 16.4 straks eindelijk wordt afgeleverd, denk dat ik hewoon zo'n zachte omschuif sleeve koop. Als ik die niet kan vinden dan maak ik er zelf eentje, heb toch nog een neopreen duikpak liggen dat ik niet meer gebruik :-)
[ Voor 10% gewijzigd door Greatsword op 09-11-2010 21:51 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq