Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:49

Sick Nick

Drop the top!

En de bluray brander ipv de bluray speler natuurlijk ;) En het feit dat de F13Z nu wel te koop is de F13S nog niet :P

[ Voor 36% gewijzigd door Sick Nick op 28-10-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:38
Sick Nick schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 14:07:
De kleurcode is nu /B (black) terwijl de F11Z en F12Z nog /Bi (Premium Black) waren. De polssteun is dus niet het zwarte rubberachtige materiaal maar net als de rest van magnesium. Qua kleur van zowel de deksel als de binnenkant is hij nu hetzelfde als de oude F11S en F12S, dat donker-antraciet achtige.

De schermen van de i7 modellen zijn uiteraard nog wel het matte premium fullhd scherm.
Nou, daar gaan een hoop mensen mee *kuch* 'verrast' worden denk ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 23:04
Destianto schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 10:49:
Ik heb onlangs ook een Clean install gedaan. Van te voren even alle drivers gecopieerd. en alle sony mappen gecopieerd op een exterene HDD ( zodat je later nog kan terug zien welke programmas er allemaal op stonden. Bij een clean instal werken de meeste drivers al wel. Voor het sony gebeuren zijn alleen onderstaande noodzakelijk om alles aan de praat te krijgen inclusief Vaio S1 en Assist en FN knoppen.

•Battery Checker
•Setting Utility Series
•VAIO Event Service
•VAIO Control Center
•VAIO Power Management

Nvida drivers zijn wel aan te raden om die van te voren te downloaden en ook de Wifi aangezien die bij mij niet meteen herkend werden. Overige drivers zijn te vinden op de sony support website.

http://support.sony-europe.com/manuals/manuals.aspx?l=en

Vul je Typenummer in ( te vinden rechtsonderaan je beeldscherm )
Heb je ook de HD volledig geformatteerd, of heb je de recovery partitie van Sony laten staan??

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Alles partities verwijderd en geformarteerd. Daarna 2 partities aangemaakt. C voor al mijn programmas ( 40 GB ), en D voor al mijn Data. Er wordt automtisch nog een kleine partitie aangemaakt van ongeveer 100 mb.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 16:12
Het makkelijkst is een reinstall met de VAIO recovery disks. Ook dan heb je een clean install maar wel met alle benodigde drivers etc. etc. (al vaker genoemd, zie hier hoe je de clean instal doet. Werkt op F11, F12 en F13).

Van HDD naar SSD zou ik met een verse install doen. De HDD verplaatsen naar de DVD plek heb ik ook gedaan en dat bevalt prima. :)

[ Voor 25% gewijzigd door zeef op 28-10-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Discovery_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-04 11:11
:S
Sanction schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 02:00:
Los van dat, wat ik nu meerdere malen ben tegengekomen is dat als de laptop helemaal niets staat te doen - ik kijk nu televisie zo'n 2 meter van de laptop - hij inderdaad begint te gieren zonder reden.

Misschien is het omdat de laptop zo nieuw is en af-en-toe wat nieuwe updates moet installeren, maar dat gierende geluid is er wel degelijk.

Iets anders: wilde deze laptop registreren op de Sony site, lukte maar niet, de helpdesk zei dat het model te nieuw is. Wtf? :?
Kijk eens aan, weer een versie die (zonder aanwijsbare reden) een hoop lawaai staat te maken. Net zoals bij mijn F11 destijds. Als hij flink moest werken was het relatief "stil" maar in rust ging hij bij mij toen ook zo tekeer. Het is dan wel een i7 die zijn warmte kwijt moet, als de laptop flink aan de bak moet is het logisch dat de fan eens van zich laat horen enz. enz. Maar in rust (in mijn geval even wat lezen op internet of een .pdf-je) dat enorme geblaas vind ik toch echt vreemd.
Ben inmiddels wel zover met wel/geen F13 kopen dat alle laptops met een i7 best warm worden en de fan dan ook op tijd aanslaat. Dus dat is een algemene probleem en dan gaat het voordeel toch naar de F13 omdat die vlgs. mij mooier is en betere specs heeft dan menig andere laptop. Maar dit nieuws over het geluid in ruststand ??? Hebben meer mensen dit of is dit echt een incident (net een serie updates bijwerken of wat dan ook) geweest dat niet of zelden voorkomt? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:18

Strikie

Athletics

Ik wil een F serie via een vriend in Florida kopen. Weet iemand of dit premium scherm hetzelfde is als de Europese F13?

http://www.sonystyle.com/...oryId=8198552921644692000

Prijs met mijn gekozen config (premium scherm) € 920 euro 8)7 met backlit

Of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 5% gewijzigd door Strikie op 28-10-2010 21:05 ]

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Strikie schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:01:
Ik wil een F serie via een vriend in Florida kopen. Weet iemand of dit premium scherm hetzelfde is als de Europese?

importkosten, indien je m per post laat overkomen?

Een groot deel van het prijsverschil zit 'm in het gehanteerde belasingtarief en importheffingen (EU).

[ Voor 8% gewijzigd door guapper op 28-10-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Laatst online: 08:18

Strikie

Athletics

guapper schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:05:
[...]

importkosten, indien je m per post laat overkomen?
Hij neemt hem zelf mee in het vliegtuig...zonder doos en toebehoren uiteraard.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 22:42
Strikie schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:01:
Ik wil een F serie via een vriend in Florida kopen. Weet iemand of dit premium scherm hetzelfde is als de Europese F13?

Het US premium scherm is glossy niet mat en van een mindere kwaliteit.
Elke Amerikaan op Notebookreview is jaloers op het Europese matte scherm.
Maar € 920 en de gratis Adobe bundle maken in mijn ogen alles goed :)
Alleen weet ik niet of je geen andere stroomadapter moet hebben voor ons Nederlandse stroomnet en hoe het met eventuele garantie zit.

[ Voor 13% gewijzigd door Gandalf op 28-10-2010 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Strikie schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:07:
[...]

Hij neemt hem zelf mee in het vliegtuig...zonder doos en toebehoren uiteraard.
;) Check je wel ff hoe dat zit met die wereldwijde garantie-dekking?

@Gandalf:
Zat er in de US versies niet hetzelfde display? Voorheen (veranderd sinds de F13) heette dat geen Premium Display meen ik.

[ Voor 3% gewijzigd door guapper op 28-10-2010 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
guapper schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:13:
[...]

;) Check je wel ff hoe dat zit met die wereldwijde garantie-dekking?

@Gandalf:
Zat er in de US versies niet hetzelfde display? Voorheen (veranderd sinds de F13) heette dat geen Premium Display meen ik.
Nee, in Europa heb je de i5 met 2 glossy displays:1600x900 of 1920x1080 en de i7 met mat 1920x1080 display.
In Amerika heb je alleen de keuze uit i7 met 2 glossy displays 1600x900 of 1920x1080.

Garantie en stroomvoorziening zijn nog 2 verdere aandachtspunten.

[ Voor 7% gewijzigd door Gandalf op 28-10-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
dat snap ik. ;)
k heb de vraag daarom ook maar eens aan de andere kant gesteld.

Ik heb een poosje terug ergens gelezen dat de F13 ginds ook met een 1080p Premium Display geleverd zou worden (al dan niet als optie). Voorheen was daar dan ook geen sprake van een Premium Display dacht ik.

De vraag is daar onlangs al eens gesteld, maar er kwamen alleen reacties van personen met een spiegelende 900p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
guapper schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:28:
dat snap ik. ;)
k heb de vraag daarom ook maar eens aan de andere kant gesteld.

Ik heb een poosje terug ergens gelezen dat de F13 ginds ook met een 1080p Premium Display geleverd zou worden (al dan niet als optie). Voorheen was daar dan ook geen sprake van een Premium Display dacht ik.

De vraag is daar onlangs al eens gesteld, maar er kwamen alleen reacties van personen met een spiegelende 900p.
Dat lees ik net ook aan de andere kant :)
En het antwoord is glossy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Ow, kwam deze reactie nog tegen:
Got my Canadian F1390.

oh-my-god, it is Gorgez!

most important thing -
the Premium screen is definitely NOT glossy ( this is what I was afraid of, but luckily it is not at all like those shiny displays of the "boombox laptops" in the consumer stores),
and the scree itself looks just wonderful - crisp, and at the same time not eye-irritating at all. [...]
Helaas maakt 1 Canadees nog geen zomer, maar 't is positief tot zover. :D

edit: jammer dan. 1-1
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4c2Q
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:41
Eerst:
We kunnen u meedelen dat uw betaling is ontvangen. Uw bestelling wordt nu in behandeling genomen.

Uw VAIO-bestelling zal naar verwachting tussen 22.10.2010 en 29.10.2010 worden verzonden. Let op: dit is een
verwachte verzendtijd. Wij sturen u een update indien deze datum wordt gewijzigd.
Daarna:
Uw VAIO-bestelling is op weg naar ons logistieke centrum.

Uw VAIO-bestelling zal naar verwachting op 10.11.2010 worden verzonden. Let op: dit is een verwachte verzendtijd. Wij
sturen u een update indien deze datum wordt gewijzigd.
Serieus hé, kan het niet sneller |:( . Had gehoopt om er nog deze week mee te spelen :| :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigagiel
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-08-2024
Wanneer heb je je Vaio besteld? Ik heb 'm de 24tigste besteld met een verwachte levertijd van 3 tot 4 weken.

Dus ik ging er van uit dat ik 'm tussen 14.11 en 21.11 zou ontvangen, vervolgens kreeg ik deze mail:

"Uw VAIO-bestelling zal naar verwachting tussen 29.10.2010 en 05.11.2010 worden verzonden".

Waarschijnlijk krijg ik 'm wat later maar als ik 'm voor de 14de binnen heb ben ik een tevreden mens :). En met een beetje geluk gaat hij met jou zending mee :p

[ Voor 6% gewijzigd door Gigagiel op 28-10-2010 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4c2Q
Ik had het de 18e besteld, leveringstijd was 2 tot 3 weken. Waar komen de VAIO's eigenlijk vandaan? China?

Ik hoop voor je dat je meer geluk hebt als mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammun
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
Heb hem ook net besteld, en kreeg mailtje dat hij tussen 02-11-2010 09-11-2010 zal worden bezorgd, maar het is onder voorbehoud...dus we zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
USB 3.0 is - gevoelsmatig - wel lekker snel. Heb een externe HD gekocht voor wat backups en dat ratelt snel voort. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
foto's van een US F13
aiiiiii, wat glimt dat Premium Display.

tag's: keutel, maneschijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgr68
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-02-2011
Zou het NL model VPCF13M1E/H met de i5 erin hetzelfde glanzende scherm hebben als het VS / CA model.

Of is het NL scherm van betere kwaliteit dan het VS / CA model ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
mgr68 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:32:
Zou het NL model VPCF13M1E/H met de i5 erin hetzelfde glanzende scherm hebben als het VS / CA model.

Of is het NL scherm van betere kwaliteit dan het VS / CA model ?
Ik vermoed hetzelfde, maar zeker weten doe ik dat niet :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de M en alle andere i5 modellen hebben een non-premium glansscherm.
de kwaliteit daarvan is niet al te best... bijzonder slechte kijkhoek e.d., niet better dan de paneeltjes in de doorsnee asus notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Sanction schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 00:25:
USB 3.0 is - gevoelsmatig - wel lekker snel. Heb een externe HD gekocht voor wat backups en dat ratelt snel voort. :P
Externe USB 3.0 HDD ?, iedien ja kan je eventueel ook Crystalmark runnen voor de snelheden die je behaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Iemand al een backlit keyboard in een F13 gesleuteld? Na even gezocht te hebben eindelijk op eBay een keyboard gevonden van de VPC-F12, echter geeft de verkoper aan dat deze niet gelijk is aan die van de F13???

Ik ben benieuwd of dat iemand dit kan bevestigen....

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

A3-D schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:16:
echter geeft de verkoper aan dat deze niet gelijk is aan die van de F13???
Wat zou er anders zijn ? Formaat is exact hetzelfde en de aansluiting ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Destianto schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:11:
[...]

Externe USB 3.0 HDD ?, iedien ja kan je eventueel ook Crystalmark runnen voor de snelheden die je behaald.
Ja, heb deze erbij gekocht: http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=11559

Zal zo kijken of ik dat Crystalmark kan draaien, nog nooit van gehoord/gebruikt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Destianto schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:48:
[...]

Wat zou er anders zijn ? Formaat is exact hetzelfde en de aansluiting ook.
Ik heb geen idee, ik heb via eBay de verkoper de vraag gesteld en kreeg van hem te horen dat deze niet compatible was met de F13. Eerlijk gezegd denk ik niet dat hij het juiste antwoord weet...

Daarom maar even de vraag of iemand er hier al eentje in een F13 heeft geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Compatible geloof ik niet, misschien dat de kleur iets afwijkt dat zou kunnen. Voor dat bedrag zou ik het gewoon proberen. Je zal er heus niet mee opgescheept blijven, het is een nogal gewild product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4c2Q
Heel raar maar blijkbaar is mijn VAIO al verzonden naar mij toe. Ik zag het toen ik inlogde op sony's website. Heb er geen mail over gekregen, en verwachte levertijd is a.s. maandag. Heel raar maar ik ben blij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonfly28
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07 07:31
trage bezorging of ook al onderweg met de pakketdienst (UPS ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4c2Q
Nou het is gisteren verzonden, en als die maandag aankomt is het snel genoeg. Is verzonden met UPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigagiel
Dan heb je een levertijd van 2 weken! Dat is heel netjes hoor :)

Deze mail kreeg ik vandaag:
Uw VAIO-bestelling is op weg naar ons logistieke centrum. Uw VAIO-bestelling zal naar verwachting op 03.11.2010 worden verzonden.
Als ik 'm eind deze week binnen krijg heb ik mijn Vaio binnen 2 weken na bestelling! En aangezien het logistieke centrum van Sony in Tilburg zit moet dat lukken lijkt me _/-\o_

[ Voor 84% gewijzigd door Gigagiel op 31-10-2010 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uw VAIO-bestelling is op weg naar ons logistieke centrum.

Uw VAIO-bestelling zal naar verwachting op 01.11.2010 worden verzonden. Let op: dit is een verwachte verzendtijd. Wij
sturen u een update indien deze datum wordt gewijzigd.

:P 22-10 besteld :) mooi snel dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keslr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:27:
Heb net ook een Sony Vaio F-serie besteld met de volgende specs:

Artikelnummer : VPCF13V5E
Productomschrijving : Notebook VPC-F13V - Persoonlijke
Prijs : 1.158,99
Optisch station : DVD-station
Harde schijf : 500 GB Serieel ATA (7200 rpm)
Draadloos LAN : Draadloos LAN + Bluetooth
Processor : Intel® CoreTM i5-560M, 2,66GHz
Display : 41,6 cm LCD, 1920x1080+ camera
Grafische kaart : NVIDIA® GeForce® GT 425M 1GB
Afwerkingen : Zwart
Geheugen : 6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM

Nu alleen nog wachten.. hoop dat ze hem zo snel mogelijk versturen :)
Ik ben wel benieuwd hoe goed deze display is (en of ie mat is). Als je op de sony site kijkt dan vermeldt de X5E (i7) versie een "premium display". De V5E heeft die toevoeging niet. Sony mailde me dat de hoge resolutie mat is, maar ik weet niet of ik dat nu al echt moet geloven voor de V5E.

Verder ben ik ook erg benieuwd naar de geluidsproductie. Dat is voor mij de voornaamste reden waarom ik nog niet zo heel gecharmeerd ben van de (warmere) i7. Ik ga voornamelijk Visual Studio gebruiken. Ik vermoed dat de i5-560 daarmee minstens zo snel is als de i7. Disk is waarschijnlijk dan sowieso de bottleneck. 4 cores is leuk voor een aantal zaken, maar het zet niet bij alles zoden aan de dijk.

Kortom: aangezien het ding veel gebruikt gaat worden zijn twee zaken een showstopper voor me: herrie en slecht (glanzend) scherm. Het liefst had ik een i5-560M met verder alles "premium".

En een uitgebreide review heb ik helaas nog niet gezien...

Update, voor wie Duits geen probleem vindt:
http://www.notebookjourna...io-vpc-f13m1e-h-nksz-1217

Scherm is volgens hun zo-zo. Verder is er blijkbaar sprake van "throttling" wanneer de laptop wat heter wordt. En dat bij een i5-560M. Ik kan me bijna niet voorstellen dat dat geen issue gaat zijn bij de i7. Daar staat tegenover dat de Duitsers de laptop best stil en koel vinden. Misschien dat Sony op deze manier eerdere klachten over herrie heeft aangepakt.

[ Voor 12% gewijzigd door keslr op 31-10-2010 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4c2Q
Naar mijn weten, moet er echt premium staan. Anders is het scherm niet mat, dit weet ik (bijna) zeker.

Dus je moet deze hebben :VAIO Display Premium Full HD. Alle andere zijn glossy.

[ Voor 28% gewijzigd door F4c2Q op 31-10-2010 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
  • Laatst online: 23-04 13:00
D3x1l schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 15:10:
Naar mijn weten, moet er echt premium staan. Anders is het scherm niet mat, dit weet ik (bijna) zeker.

Dus je moet deze hebben :VAIO Display Premium Full HD. Alle andere zijn glossy.
Het premium scherm krijg je alleen bij een i7 :)

En mijn Sony vaio F met een i7 heb ik vrijdag besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
  • Laatst online: 29-08 21:12
Op power4pc.be staan alle drie de versies in afslag.
de i5 (15% afslag): http://www.power4pc.be/we...tebook_vpcf13m1ehbe1.html

de S (7% korting) : http://www.power4pc.be/we...tebook_vpcf13s0ebbe1.html

De Z (8%afslag): http://www.power4pc.be/we...tebook_vpcf13z1ebbe1.html

Ik denk dat dit zeer redelijke prijzen zijn. Ik weet niet ofdat ze tot in Nederland leveren, maar ik denk dat hier toch enkele Belgen zitten.

PSN: Wippie1880

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant topic. Ik heb niet alles gelezen dus als mijn vraag al beantwoord is alvast mijn excuses.

Ik heb een VPC-F11C5E, deze heb ik in het begin van dit jaar samengesteld en ben er zeer tevreden over. Ik heb bij het configureren gekozen voor een DVD-brander en niet voor een blu-ray. Een domme keuze geweest.

Ik wil mijn vaio nu opgraden met een blu-ray speler/brander, echter na contact met vaio ben ik tot de conclusie gekomen dat vaio mij niet gaat helpen. Upgraden doen ze op dat gebied niet en vertellen welk type drive ik moet kopen willen/kunnen ze niet.

Is er hier misschien iemand die weet welk type ik moet kopen? De aansluiting op mijn moederbord is SATA, maar dat weten jullie natuurlijk allemaal wel. Hiervoor had ik een FZ serie met blu-ray, maar deze heeft een oudere aansluiting en past dus niet (ik gok PATA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt een 12.7mm SATA tray loading drive (merkloos, hoeft geen sony part te zijn, de vorm is namelijk universeel) nodig, volop te vinden op ebay.

hier staat hoe je hem moet vervangen:
http://www.monteverde.org..._Drive_in_Optical_Bay.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, bedankt! Dan ga ik maar eens zoeken...

Edit: nu ik hier toch ben. Is er al iemand die zijn of haar f11 open heeft gemaakt en daarvoor ergens een how to op internet heeft gevonden? Ik wil mijn vaio schoonmaken aangezien de vorige twee keer kapot is gegaan vanwege een grote hoeveelheid stof de behuizing.

[ Voor 158% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgr68
@VIPAlex:

Hier kun je aardig wat vinden hoe je de viao kunt open maken en schoonmaken e.d.

http://www.monteverde.org...sembly_Guide_Teardown.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 15:16:
Oke, bedankt! Dan ga ik maar eens zoeken...

Edit: nu ik hier toch ben. Is er al iemand die zijn of haar f11 open heeft gemaakt en daarvoor ergens een how to op internet heeft gevonden? Ik wil mijn vaio schoonmaken aangezien de vorige twee keer kapot is gegaan vanwege een grote hoeveelheid stof de behuizing.
KAPOT vanwege stof in de behuizing? :X
dat kan nooit. echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kapot door een te grote hoeveelheid stof in mijn laptop. Stof in de fan en daardoor uiteindelijk te weinig koeling en een overhitte videochip. Ik heb mijn fz twee keer kapot gehad en twee keer was het de videohip en beide keren zat mijn laptop vol stof. Misschien is het zo duidelijker.

Al met al ben ik nog steeds dik tevreden met de F11. Vandaag een blu-ray brander besteld en dan kan ik die dvd brander mooi vervangen. Die dvd brander die erin zit werkt trouwens helemaal niet. Geen idee of die vanaf het begin niets deed, maar nu leest hij geen enkele dvd of cd. disc erin, tray dicht, dan een paar geluidjes, maar heb niet het idee dat hij gaat spinnen. Firmware gezocht, maar niets gevonden dat werkt...upper en lower filters verwijderd, maar ook dat heeft geen effect.

Volgens apparaatbeheer gaat het om een: HL-DT-ST DVDRAM GT20N. Hiervoor heb ik drivers gevonden van LG, maar bij de install herkent de installer de drive niet. Rare situatie...

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgr68
@VIPAlex:

Misschien wordt het eens tijd dat je thuis gaat stofzuigen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo-78
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
Hoi,
Ik volg dit topic al een tijdje.
Ik ben van plan een VPCF13M1E/H met i5 te gaan kopen. Ik heb echter puur gewacht met kopen vanwege het geluid van de cpu fan in de vorige modellen & ik wilde er usb 3.0 op.
Twee vraagjes:
  • -Zijn er nog redenen om deze laptop niet te kopen?
  • -Hoe is de bloatware, extra software van Sony? Echt zo vervelend of is de software ook wel handig? (Ik zet er zelf een virusscanner en office op)
verder:
-1200 euro is genoeg qua geld
-ik wil usb 3.0
-de sony laptops vindt ik qua uiterlijk en toetsenbord erg mooi

Vriendelijk dank ! }:O d:)b
Flo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:59:
je hebt een 12.7mm SATA tray loading drive (merkloos, hoeft geen sony part te zijn, de vorm is namelijk universeel) nodig, volop te vinden op ebay.

hier staat hoe je hem moet vervangen:
http://www.monteverde.org..._Drive_in_Optical_Bay.htm
Heb deze swap nu een kleine maand in gebruik en het bevalt me prima. Heb de DVD speler in al die tijd een keer aangesloten gehad en dat was voor het eerste keer installeren op de SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

flo-78 schreef op maandag 01 november 2010 @ 22:46:
• -Hoe is de bloatware, extra software van Sony? Echt zo vervelend of is de software ook wel handig?
Bloatware vervelend, uhh ja. Niet alleen is het overbodig, het maakt je laptop ook nog eens langzamer. Al die onnodige programmas die met zich mee opstarten en in de achtergrond lopen, niet te beginnen over de Trial mode's dus niet de volledige versies. En voor de meeste software heb je vast al een programma wat automatisch bij windows zit, of betere.

Clean install bij een nieuwe laptop, definitely a Must! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigagiel
Ik krijg mijn Sony F13 deze week binnen dus het eerste wat ik moet doen is een clean install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Gigagiel schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:59:
Ik krijg mijn Sony F13 deze week binnen dus het eerste wat ik moet doen is een clean install?
Nee, je moet eerst je recovery disks (met de nodige drivers) maken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat heb je aan recovery disks als je zelf een clean instal kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb inmiddels besloten om voor de F13 te gaan. Heb nog steeds een aantal dingen waar ik nog niet uit ben. Laat ik eerst nog wat info geven waarvoor ik em ga gebruiken.
Studie: werk dan voornamelijk met word en internet.
poker: met gemiddeld zo'n 6 tafels openstaan daarnaast heb ik ook poker tracker 3 draaien waarvan ik het idee heb dat poker tracker 3 een zwaar programma is.

-i3 370m of i5 450m - prijsverschil 60E
-5400rpm of 7200rpm - prijsverschil 50E
-Waar is de 9-cell optie gebleven op de sony site?

Heb ook op andere fora wat gezocht, wat best veel naar voren komt is dat het enige verschil tussen i3 en de i5 is dat de i5 turbo boost heeft. Echter de i3 370m heeft 2.16ghz en de i5 450m heeft zo'n 2.4ghz wat door de turbo op kan lopen naar 2.6ghz. Nu weet ik ook wel dat ghz niet alles zegt maar met het laden van tafels lijkt me dat de i5 toch wel sneller is dan de i3 in dit geval. Ook de harde schijf heeft hier invloed op vermoed ik vandaar dat de 7200rpm wellicht een optie is. Echter is dit 50 Euro waard? Wat verder wel een rol speel is dat ik niet teveel wil inleveren op accuduur. Een verder klein nadeeltje is dat een hogere processor en harde schijf wellicht ook resulteert in een lagere accuduur en iets meer ""lawaai"" produceert.
Wat betreft de accu wil ik graag een 9-cell erin doen, nu was dit dacht ik in het verleden mogelijk om dat erin te laten zetten. Ik zie deze optie echter nergens meer staan.
Kortom wat lijkt jullie de beste keus in dit geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:52:
Heb inmiddels besloten om voor de F13 te gaan. Heb nog steeds een aantal dingen waar ik nog niet uit ben. Laat ik eerst nog wat info geven waarvoor ik em ga gebruiken.
Studie: werk dan voornamelijk met word en internet.
poker: met gemiddeld zo'n 6 tafels openstaan daarnaast heb ik ook poker tracker 3 draaien waarvan ik het idee heb dat poker tracker 3 een zwaar programma is.

-i3 370m of i5 450m - prijsverschil 60E
-5400rpm of 7200rpm - prijsverschil 50E
-Waar is de 9-cell optie gebleven op de sony site?

Heb ook op andere fora wat gezocht, wat best veel naar voren komt is dat het enige verschil tussen i3 en de i5 is dat de i5 turbo boost heeft. Echter de i3 370m heeft 2.16ghz en de i5 450m heeft zo'n 2.4ghz wat door de turbo op kan lopen naar 2.6ghz. Nu weet ik ook wel dat ghz niet alles zegt maar met het laden van tafels lijkt me dat de i5 toch wel sneller is dan de i3 in dit geval. Ook de harde schijf heeft hier invloed op vermoed ik vandaar dat de 7200rpm wellicht een optie is. Echter is dit 50 Euro waard? Wat verder wel een rol speel is dat ik niet teveel wil inleveren op accuduur. Een verder klein nadeeltje is dat een hogere processor en harde schijf wellicht ook resulteert in een lagere accuduur en iets meer ""lawaai"" produceert.
Wat betreft de accu wil ik graag een 9-cell erin doen, nu was dit dacht ik in het verleden mogelijk om dat erin te laten zetten. Ik zie deze optie echter nergens meer staan.
Kortom wat lijkt jullie de beste keus in dit geval?
Het verschil wat de processor betreft is klein, aangezien de i3 370M niet op 2,16 maar op 2,4 GHz loopt, die 450M is dus een 370M met turboboost. En ik denk niet dat het verschil van 260 MHz 60 euro waard is, zeker niet voor jou want jij gaat dat met jouw doeleinden echt niet merken!

Een 7200rpm schijf is over het algemeen wel sneller, maar het verschilt eigenlijk heel erg per geval wat nu het daadwerkelijke verschil is, en hoeveel lawaai ie maakt. Wat het lawaai betreft zullen hier wel een aantal eigenaars zijn die dat kunnen bevestigen/ontkennen, ik neem aan dat Sony wel dezelfde hdd's inbouwt. Volgens mij heeft het op de accuduur niet veel effect, correct me if i'm wrong ;)

Edit: ik zou de goedkoopste harde schijf nemen en dan een Seagate Momentus XT aanschaffen (500 gb= ongeveer 100 euro). Als je zoekt op reviews, dan zie je dat die schijf vooral als je vaak dezelfde programma's gebruikt bijna net zo snel is als een SSD, ik denk dat je daar veel profijt van gaat hebben. Dan zou ik dat extra geld voor die 450M in mijn zak steken en de XT zelf aanschaffen. Die schijf van Sony kun je dan nog weer verkopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2010 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigagiel
En heeft iemand ervaring met deze clean install methode?

[ Voor 3% gewijzigd door Gigagiel op 02-11-2010 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Pjotr77,
Je hebt gelijk, overigens de i5 klopt ook niet maar is 2.53ghz met een max van 2.8ghz als de turbo werkt. Ga ik dit verschil merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:42
Heeft iemand ook last van een vastzittende power button? Ik bezit de vpcf12s1e, zonder er raar mee te doen, haal ik hem uit mijn laptoptas en de powerbutton zit moervast, wil ook niet meer aan.

Verder ben ik erg ontevreden over de toplaag aan de buitenkant van het scherm, ik heb er een keer een a4tje tegenaan gehad en zelfs van dat stukje papier kreeg ik al allemaal ontzettend lelijke krassen. Mensen hier ook ervaring mee? Na 4 weken hele laptopbehuizing al vol krassen(waar het vaio logo ook op staat).

Verder is het een goede laptop, maar de bouwkwaliteit laat te wensen over.. en daar betaal je dan 1300 euro voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:02:
wat heb je aan recovery disks als je zelf een clean instal kan doen?
Met de recovery disks kan je ook een clean install doen. Voordeel is dat je dan in een keer alle drivers etc. etc. installeert. Het is niet moeilijk, je moet op een zeker moment het installatie proces killen. Heb het ook gedaan en dat ging prima, Alleen nog een paar vaio tools erbij installeren. Onder andere om mijn backlit tobo aan te zetten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigagiel
Jaja, mijn Vaio F13 is binnen! Op de website stond een levertijd van 3 tot 4 weken en ik heb 'm al na anderhalve week binnen! Respect :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 18:18:
@Pjotr77,
Je hebt gelijk, overigens de i5 klopt ook niet maar is 2.53ghz met een max van 2.8ghz als de turbo werkt. Ga ik dit verschil merken?
Dat hangt ervan af, jij had het over de 450M, die loopt op 2,4 tot 2,66 GHz, en de 460M klokt op 2,53 tot 2,8 GHz.
Volgens mij heb je vooral met videobewerken baat bij een zo snel mogelijke processor, en bij sommige games, kortom echt zwaar gebruik. En zelfs dan is het verschil tussen deze twee processors niet zo groot. Ik denk dat die i3 snel zat is voor jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:59

Boy

www.byoscoop.nl

Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:25:
[...]

Dat hangt ervan af, jij had het over de 450M, die loopt op 2,4 tot 2,66 GHz, en de 460M klokt op 2,53 tot 2,8 GHz.
Volgens mij heb je vooral met videobewerken baat bij een zo snel mogelijke processor, en bij sommige games, kortom echt zwaar gebruik. En zelfs dan is het verschil tussen deze twee processors niet zo groot. Ik denk dat die i3 snel zat is voor jou ;)
ik vind geen plek waar ik m'n recovery discs kan maken. Met Sony contact gehad (mail), maar de plek die zij zeiden bestaat niet...

waar vind je die ( F12M1E)

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@ Boy,

Bekijk eens even de links die ZEEF en DARKSTONE al meerdere keren in dit Topic hebben geplaatst. (zelfs in laatste 2 - 3 paginas terug ) een beetje moeite doen is wel gewenst.

[ Voor 49% gewijzigd door Greatsword op 03-11-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boy schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:45:
[...]

ik vind geen plek waar ik m'n recovery discs kan maken. Met Sony contact gehad (mail), maar de plek die zij zeiden bestaat niet...

En wat heeft dat met mijn quote te maken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist mijn vaio F13s besteld, deze was sinds vandaag op voorraad bij enkele online winkels. 1 tot 5 dagen levertijd bij 4launch, maar ben van plan om hem op te halen, dus ik hoop hem voor het weekend te hebben. Ben bneieuwd, wil er wel wat foto's van als daar interesse voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Boy schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:45:
[...]

Helemaal speciaal voor jou :) http://www.monteverde.org...s_Clean_Install_Guide.htm de clean install guide :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Het is wel jammer dat je écht elk stofje op de behuizing/toetsenbord ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Hij vraag om waar hij de recovery discs ze kan maken.

Dat zit ergens in het Vaio onderhouds software.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammun
Ik heb de Vaio F13s overgekocht van een andere tweaker, en werk er nu 2 dagen mee. Hij bevalt prima, behalve het feit dat hij in mijn opzicht vreselijk luid is. De fan draait constant, en is sterk variabel. Je hoort niet slechts de lucht stromen, maar ook het geluid van het fan zelf, welke ik inmiddels aardig irritant begin te vinden. Het is niet de bekende high pitched whine, waar je zoveel over hoort. Het is misschien logisch voor een i7-systeem, maar ik denk er toch al sterk aan te kijken of ik hem opnieuw kan doorverkopen.

Maar het is zeker iets waar je bewust van moet zijn wil je deze laptop kopen. Draai je constant muziek, dan zal je er weinig last van hebben, maar werk je regelmatig in stilte, dan is het een ander verhaal. Wel jammer, want verder is het een top ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Ammun schreef op donderdag 04 november 2010 @ 13:12:
Ik heb de Vaio F13s overgekocht van een andere tweaker, en werk er nu 2 dagen mee. Hij bevalt prima, behalve het feit dat hij in mijn opzicht vreselijk luid is. De fan draait constant, en is sterk variabel. Je hoort niet slechts de lucht stromen, maar ook het geluid van het fan zelf, welke ik inmiddels aardig irritant begin te vinden. Het is niet de bekende high pitched whine, waar je zoveel over hoort. Het is misschien logisch voor een i7-systeem, maar ik denk er toch al sterk aan te kijken of ik hem opnieuw kan doorverkopen.

Maar het is zeker iets waar je bewust van moet zijn wil je deze laptop kopen. Draai je constant muziek, dan zal je er weinig last van hebben, maar werk je regelmatig in stilte, dan is het een ander verhaal. Wel jammer, want verder is het een top ding.
Zie mijn eerdere posts; zelfs als ik hem niet gebruik gaat dat @random opeens tekeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammun
Het lijkt er toch op dat andere mensen dit probleem niet hebben (notebookreview forum). Bij enkele lijkt de fan nauwelijks hoorbaar. Al is het natuurlijk subjectief, zou het een defect kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een defect of niet, het is vast iets wat "binnen de gestelde specificaties valt"

lees: als je hem opstuurt met je klacht krijg je te horen dat het geluidsniveau "as designed" is, in het ongunstigste geval kan je ook nog eens verzendkosten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ammun schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 09:26:
Het lijkt er toch op dat andere mensen dit probleem niet hebben (notebookreview forum). Bij enkele lijkt de fan nauwelijks hoorbaar.
En ik ben 1 van die andere mensen, vanaf dag 1 geen enkel probleem ( F11Z1E ) Geen last van een piep, ook nooit gehad. De fan gaat af en toe aan wanneer ik intensief aan het multitasken ben. Ik heb ook constant Everest Ultimate Edition lopen, om zo goed de temperaturen in de gaten te houden van de GPU / Moederbord / CPU / en HDD.

Indien ik het gewoon bij 2 / 3 programmas houd Photoshop CS 5 , Itunes en IE werk ik heerlijk in stilte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na mijn bestelling bleek dat hij niet meer leverbaar was, en de verwachte levertijd is veranderd naar 15 november. Nu heb ik net even met Sony gebeld, en het X model van de F13 op hun website heeft een iets donkerdere kleur en inderdaad een lederen polssteun tov de normale afwerking van het S model. Hij wordt tevens doorgaans geleverd binnen 2 tot 3 weken, dus ik denk dat ik dan toch voor een betere / mooiere afwerking ga en hem bestel bij sony.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Discovery_
  • Laatst online: 26-04 11:11
Ammun schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 09:26:
Het lijkt er toch op dat andere mensen dit probleem niet hebben (notebookreview forum). Bij enkele lijkt de fan nauwelijks hoorbaar. Al is het natuurlijk subjectief, zou het een defect kunnen zijn?
Erg vervelend voor sommige mensen dat men bij Sony blijkbaar niet in staat is een constante kwaliteit te leveren. Misschien heb ik in maart ook wel net een versie gehad die toevallig meer lawaai maakte. Ik ben daar toen in ieder geval behoorlijk van geschrokken en volg sinds dien dit forum (bijna dagelijks) om erachter te komen of dat nou wel / niet opgelost is. Mijn voorkeur gaat er nog steeds naar uit om een F13 te kopen. Ben van de week even bij MM Breda wezen kijken. Stond een F13Z maar ik had verwacht dat het een F13S was. Geen premium black, geen rubberen polsstenen (of hoe dat ook mag heten). Dus misschien maar via de website betellen want dan heb je wel premium black en dat van die polssteunen weet ik niet (misschien dat iemand dat kan vermelden voor mij). En wat betreft het geluid wordt het dan eigenlijk maar op goed geluk bestellen en dan maar hopen dat je toevallig een stille versie opgestuurd krijgt. :X

EDIT: Eigenlijk wel vreemd om een laptop van > 1500 euro te bestellen en dan maar af te wachten of je wel een goede toegestuurd krijgt???

[ Voor 5% gewijzigd door _Discovery_ op 05-11-2010 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Trouwens belachelijk dat je de F13 serie nog niet kunt registeren op de Sony site 'want die staat nog niet in hun assortiment'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
_Discovery_ schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 14:48:
[...]
EDIT: Eigenlijk wel vreemd om een laptop van > 1500 euro te bestellen en dan maar af te wachten of je wel een goede toegestuurd krijgt???
Mooi toch, die wet kopen op afstand met bijbehorende afkoelperiode? Dan kun je hem in elk geval nog zonder problemen retour zenden. De enige kosten die je dan houd zijn de verzendkosten (als ik me niet vergis).

[ Voor 49% gewijzigd door guapper op 05-11-2010 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Discovery, kijk 'ns in de post boven je, je krijgt inderdaad premium black en een luxere polssteun ja als het je het X model besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben vanmiddag naar de Saturn geweest. Daar stond een F13 met mat scherm. Pff in 1 woord prachtig! Zeker in vergelijking met de andere schermen die daar stonden. Waarom maakt sony zo'n scherm niet icm een i5 of een i3? Een meerprijs van 200E is in mijn ogen best gerechtvaardigd. Alleen het wordt bij mij een stuk meer aangezien ik een i3 wil hebben. Wat me opviel bij sonystyle is dat er in de i5 en i7 een betere batterij zit dan in de i3 iig bij de standaardmodellen wellicht kunnen ze daarom wel dezelfde accuduur garranderen. I.i.g. heeft mijn bezoekje aan de saturn me niet verder geholpen. Zou eventueel kunnen wachten op de f14 en dan kijken of daar wel bij een i5 en i3 een mat scherm mogelijk is. Het bezoekje heeft het er iig niet makkelijker op gemaakt, ik had al zo'n beetje besloten voor de i3 te gaan icm een een 7200 rpm harde schijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ammun schreef op donderdag 04 november 2010 @ 13:12:
Ik heb de Vaio F13s overgekocht van een andere tweaker, en werk er nu 2 dagen mee. Hij bevalt prima, behalve het feit dat hij in mijn opzicht vreselijk luid is. De fan draait constant, en is sterk variabel. Je hoort niet slechts de lucht stromen, maar ook het geluid van het fan zelf, welke ik inmiddels aardig irritant begin te vinden.
Je bedoeld zeker het bekende vliegtuigmotor / stofzuiger geluid:

YouTube: Sony Vaio FZ laptop Fan Noise

Sony is keer op keer niet in staat om hoge kwaliteit fans te gebruiken. Die dingen van hun hebben altijd gare motors met een 'bijtoon'.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2010 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Dat dus, alleen is het bij mij een hoger gierend geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe harder hij draait, hoe hoger de fluit toon wordt. Ik heb het zelf ook met de FW51. Echt onacceptabel voor zulke dure laptops vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
  • Laatst online: 03-07 20:18
http://www.nvidia.co.uk/o...60.99-whql-driver-uk.html

Ik heb gisteren deze drivers geinstalleerd. Let op: 'Sony has joined the Verde program by supporting the following VAIO notebooks: Sony F Series with NVIDIA GeForce 310M and Sony F Series with NVIDIA GeForce GT 330M. Other Sony VAIO notebooks are not supported at this time (please contact Sony for driver support).'

ik dacht, jeuj eindelijk!
maar neen hoor, nog steeds last van zwarte frame rates tijdens counterstrike source en battlefield bad company2. ik begin het wel beu te worden dat ik een dure notebook koop, en dat het niet wordt ondersteund door deftige drivers. ik moet nog steeds (http://support.vaio.sony....spx?m=VPCF11M1E_H&l=nl_BE) de sony drivers gebruiken (waar ik geen problemen mee ondervind) die van 12 maart dateren!

Heeft er iemand dezelfde ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
vochtige schreef op zondag 07 november 2010 @ 12:10:
[...] ik moet nog steeds (http://support.vaio.sony....spx?m=VPCF11M1E_H&l=nl_BE) de sony drivers gebruiken (waar ik geen problemen mee ondervind) die van 12 maart dateren!

Heeft er iemand dezelfde ervaringen?
Vergeef me de vraag, maar waarom blijf je updaten als je met de drivers van Maart geen problemen ondervind? Of heb ik je verkeerd begrepen misschien?

If it ain't broken, don't fix it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
HA, wrm?

Om de prestaties in battlefield bc2 te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 15:54
Ik heb iets vreemds ontdekt bij mijn Vaio F11S1E. Ik dacht laat ik eens cpu-z draaien,en toen stuitte ik op het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/3720/cpuzfl.jpg

Zoals je ziet staat dat er 2 cores zijn en 4 threads. Dat horen 4 cores te zijn en 8 threads. Heeft iemand dit ook? Of weet iemand hoe je dit moet oplossen? (eventueel in de bios?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@ Qeriknl,

Kan je het volgende even nakjiken / proberen.

CMD > Msconfig > Tabblad Computer Opstarten , en dan kijken bij aantal processors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 15:54
Destianto schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:09:
@ Qeriknl,

Kan je het volgende even nakjiken / proberen.

CMD > Msconfig > Tabblad Computer Opstarten , en dan kijken bij aantal processors.
Die heb ik zelf al een keer ingesteld op 4 processors zodat hij sneller opstart. Het verhelpt ook de piep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Dat is waarschijnlijk het probleem, indien je het vinkje uitzet zal automatisch het aantal aanwezige processors worden toegekend. Vervelend voor je dat je last hebt van de piep. Wellicht kan je dit even proberen en dan het programma nog een keer runnen, dan weet je waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
Zou dit er ook niet aan liggen dat de cpu op dat moment ondergeklocked is? dat hij dan effectief maar 2 cores en 4 threats gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
LOOOOOOOOOOOOOOL ik weet hoe het komt dat je 2 cores verdwenen zijn.

ik heb daarnet wat zitten experimenteren met mijn i5 520, en wnnr ik bij msconfig het aantal cpu's op 2 zet; verdwijnt er bij mij in cpu-z ook een core met zijn twee treats.

ik denk dat je gewoon de msconfig terug default moet zetten

yuu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
vochtige schreef op zondag 07 november 2010 @ 16:25:
LOOOOOOOOOOOOOOL ik weet hoe het komt dat je 2 cores verdwenen zijn.

ik heb daarnet wat zitten experimenteren met mijn i5 520, en wnnr ik bij msconfig het aantal cpu's op 2 zet; verdwijnt er bij mij in cpu-z ook een core met zijn twee treats.

ik denk dat je gewoon de msconfig terug default moet zetten

yuu
stel je daarmee dan het aantal threads in, en niet het aantal cores?

In dat geval zou je voor de quadcore in msconfig 8 cpu's moeten opgeven, correct me if i'm wrong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
guapper schreef op zondag 07 november 2010 @ 17:09:
[...]

stel je daarmee dan het aantal threads in, en niet het aantal cores?

In dat geval zou je voor de quadcore in msconfig 8 cpu's moeten opgeven, correct me if i'm wrong?
Yep, dit klinkt het meest logisch.

Verder weet ik niet of ik het hier kan vragen maar heeft iemand al een mooie/goeie laptop sleeve/hoes gevonden voor de 16.4 vaio's? Ik zat te denk aan ee 17 inch bookbook, maar die krengen zijn zo verschrikkelijk duur :(

http://twelvesouth.com/products/bookbook/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.sony.nl/produc...d-carrying-cases/vgp-cp26

Is puur een hoes, zit geen handvat / draagband aan. Denk dat ik deze ook ga bestellen, omdat ik toch het liefst wel een Vaio tas wil, en dit het enige is wat ze aanbieden voor de F serie wat ik er mooi uit vind zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:43
QErikNL schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:25:
Ik heb iets vreemds ontdekt bij mijn Vaio F11S1E. Ik dacht laat ik eens cpu-z draaien,en toen stuitte ik op het volgende:

[afbeelding]

Zoals je ziet staat dat er 2 cores zijn en 4 threads. Dat horen 4 cores te zijn en 8 threads. Heeft iemand dit ook? Of weet iemand hoe je dit moet oplossen? (eventueel in de bios?)
Goh, misschien had je zelf even na kunnen denken toen je die tip een tijd terug gaf 8)7

Zie:
Rctworld schreef op woensdag 29 september 2010 @ 02:09:
[...]

Hoort dat geen 4 en 8 te zijn in verband met HyperThreading? Windows rapporteert namelijk sowieso 8 processoren :)
QErikNL schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:22:
[...]

Let op: 4 cores 8 threads! Niet door elkaar halen!
Rctworld schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 04:52:
[...]

Ik heb het nog eens even gecheckt, maar windows ziet 8 logische processors en maakt geen onderscheid tussen threads en fysieke cores. Althans, niet naar de user toe.

Het locken van het aantal processors in MsConfig op 4 resulteert volgens CPU-Z dan ook in het gebruik van maar 2 cores met 4 threads, wat ook terug te zien is in de clocksnelheid die door de Turbo Boost automatisch naar boven wordt bijgesteld ;) Oftewel, die oplossing is ook niet bepaald slim te noemen want je gebruikt nog maar de helft van je cores...
Als je op 4 processors lockt gebruikt ie 4 threads en maar 2 cores, met 2 processors maar 1 core met 2 threads... Het leuke is dat ik een maand geleden al gezegd heb en dat je je nu nog serieus afvraagt hoe het komt 8)7

Wat een wonder oplossing... Het punt is dat als je hem op 4 lockt dat die 2 cores automatisch turbo boost modus ingaan omdat die andere twee niet gebruikt worden, daardoor slaat bij mij de fan veel eerder aan maar voor de rest niks :X Weet alleen wel dat de fan het irritante geluid maakt op lage toeren, op hoge toeren wordt het minder dus wat dat betreft kan het wel een beetje helpen, maar het is zeker geen geweldige oplossing om dan maar met 2 cores te gaan werken 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Rctworld op 08-11-2010 04:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonfly28
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07 07:31
DiscoSuperFly schreef op zondag 07 november 2010 @ 17:47:
[...]

Yep, dit klinkt het meest logisch.

Verder weet ik niet of ik het hier kan vragen maar heeft iemand al een mooie/goeie laptop sleeve/hoes gevonden voor de 16.4 vaio's? Ik zat te denk aan ee 17 inch bookbook, maar die krengen zijn zo verschrikkelijk duur :(

http://twelvesouth.com/products/bookbook/
Dat is idd wel een erg mooie cover, maar de prijs is mijns inziens een beetje belachelijk hoog.
Ik hoop dat mijn 16.4 straks eindelijk wordt afgeleverd, denk dat ik hewoon zo'n zachte omschuif sleeve koop. Als ik die niet kan vinden dan maak ik er zelf eentje, heb toch nog een neopreen duikpak liggen dat ik niet meer gebruik :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
dragonfly28 schreef op maandag 08 november 2010 @ 07:34:
[...]

Dat is idd wel een erg mooie cover, maar de prijs is mijns inziens een beetje belachelijk hoog.
Ik hoop dat mijn 16.4 straks eindelijk wordt afgeleverd, denk dat ik hewoon zo'n zachte omschuif sleeve koop. Als ik die niet kan vinden dan maak ik er zelf eentje, heb toch nog een neopreen duikpak liggen dat ik niet meer gebruik :-)
Ja, hij is echt vet. Ik heb gister toevallig een oude laptop tas gevonden van mijn pa ( ... je weet wel, zo'n saaie zwarte van 6 jaar terug ;) ). Ik heb nog wat spijker stof liggen en wat andere stukken doek dus daar kan ik ook altijd nog wat van "breien, naaien en zwaaien"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 05:34
Ik zat vandaag een F13V en een F13X te configureren. Nou heb ik niet zozeer een i7 nodig wat de i5 dus interessant maakt. Prijstechnisch ook natuurlijk.

Echter wat ik niet begrijp is dat bij beide modellen de geheugen opties op 4, 6 en voor de X ook nog 8GB beschikbaar zijn, maar in mijn beleving zijn de i5 en i7 CPU's dual channel. Dan is het toch zo dat je 1, 2, 4, 8 etc gebruikt? Dus ik vind die 6GB ram optie zo vreemd.

Althans, zo is het natuurlijk op mijn desktop i5 geregeld, maar ik neem aan dat dit voor mobiles precies zo is. Bij de i5 valt geen 8GB te kiezen, max 6GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Beste mede Vaio F serie bezitters,

Mijn laptop staat eigenlijk bijna nooit uit omdat ik het prettig vind om zo snel mogelijk mijn OS tot mijn beschikking te hebben indien nodig, jullie kennen het gevoel vast wel. ( Helaas nog niet in het bezit van een SSD )

Voor degene die daarom ook regelmatig het deksel dichtklappen of de laptop in Slaap / Sluimer / Hybrite stand zetten, heb ik misschien wel een Gouden Tip.

Onlangs merkte ik dat mijn C schijf steeds kleiner werd ( alleen afgelopen week al 2 gig ), en dat terwijl er op deze partitie alleen mijn programmas staan. Ik heb aardig wat gespeurd en uiteindelijk kunnen achterhalen dat het bestand " Hiberfil.sys "de boosdoener is, Dit bestand reserveert namelijk evenveel geheugen als dat je RAM hebt, ( in mijn geval dus 8 Gig ! )

Je kan dit bestand simpelweg verwijderen met:

CMD > powercfg.exe -h off

En tadaaa ik had er weer 8 Gig bij, dit heeft verder geen gevolgen tot de slaapstand. je kan nog steeds je deksel dicht klappen, en doorgaan wanneer gewenst. Ook wanneer je geen gebruik maakt van slaapstand is het aan te raden, aangezien je er aardig wat geheugen voor terug krijgt.

Indien je het weer zou willen inschakelen

CMD > powercfg.exe -h on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hibernate werkt dan niet meer, en dat gebruik ik nu eenmaal vaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik heb het volgende artikel even doorgenomen betreffend de standen.

http://www.pcleek.com/pcl...and-of-hybride-slaapstand

Hybride is dus iets zuiniger in slaapstand, en voorkomt dat ' niet opgeslagen werk ' altijd hersteld kan worden. Maar wanneer je dus netjes je werk zou opslaan zou het weinig verschil uitmaken. Het is voor mij in ieder geval geen 8 gig waard.

@ darkstone, kan je misschien aangeven waarom je hiervoor kiest, en wat voor voordelen het naar jou menig heeft in tegenstelling tot slaapstand.

Weet iemand toevalig hoe lang precies je laptop in slaapstand op de accu kan blijven werken. Ik meen dat ik ooit mijn laptop 2 uur in de trein in slaapstand heb laten staan, en dat het ongeveer 5 - 7 % heeft gekost bij een volledig opgeladen accu, maar weet het niet meer zeker.

[ Voor 10% gewijzigd door Greatsword op 09-11-2010 21:51 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 23 Laatste

Let op:
In dit topic gaat het over de Vaio F11- / F12- / F13- serie en niet over andere notebooks ;)