• duckman_be
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 09:22
Heb sinds vandaag ook mijn F12M binnen en ik moet zeggen dat het een geweldig beest is :)
Heb effe getest met dead pixel tester en kon toch niets vinden, dus veronderstel dat ik geen dode pixels heb.
het piepend geluid kan ik ook (nog) niet horen, maar zit nu op het werk en hier is het wel niet muisstil ook niet natuurlijk.

voor de rest moet ik nog veel ontdekken en zal ik later nog wel eens mijn feedback komen geven!

greetz
duckt!

Verwijderd

technisch gezien wel, ik betwijfel echter of je sony zo ver krijgt...

Verwijderd

Als je bij sonystyle iets besteld ben je zowat bijna verplicht om 2 jaar garantie erbij te kopen voor 180 euro. Dit omdat ze maar 1 jaar garantie bieden. Je kan het dan wel uitbreiden met nog een jaar erbij maar daar betaal je al 140 ofzo voor. Als je in de winkels kijkt bijvoorbeeld de MM of de BCC dan staat er gewoon standaard bij 2 jaar garantie. Raar dat ze daar dus onderscheid in maken.

• Maracuja
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-07-2024

Maracuja

Fruitig 3.1

Rctworld schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:40:
[...]

Zojuist iZ3D gedownload na jouw berichtje(had er werkelijk nog nooit van gehoord 8)7 ) maar of ik nou ColorCode of Red-Cyan gebruik met DiRT2, ik krijg maar geen goede setting... Welke settings gebruik jij?(van convergence en seperation enzo)

[...]

Valt dat niet onder de garantie?
iZ3D is echt wel gaaf. Heb er ook een racestuur bij (Thrustmaster F430 met Force Feedback), goed geluid op je kop of om je heen en je hebt vrij aardige een simulator te pakken. De dieptewerking van de iZ3D (op de directX - toggle on/off met '*') werkt prima. Je krijgt wel wat kleurverandering door de anaglyph red/cyan filtering. Ik heb als profiel die voorgeïnstalleerde 'Dirt' gebruikt en het profiel gelinkt aan de Dirt2.exe zoals je die vindt in je Program Files installatiepad. Verder blijf ik met m'n tengels overal af. :P Werkt prima naar behoren. Bij een racespel werkt het erg goed. Ik heb ook met het Command & Conquer-profiel StarCraft II gespeeld, de diepte is leuk, maar dan mis je de kleurnuances (het verschil tussen wel genoeg en niet genoeg mineralen hebben om iets te bouwen), dus voor die game heb ik het maar gelaten. Op YouTube zijn ook filmpjes met Modern Warfare 2 etc, denk er wel om dat je FPS een beetje omlaag gaat doordat de beelden eerst gefilterd moeten worden. Niet dramatisch ofzo, maar houd hier wel rekening mee.

@ slijtage/vervormen polsstrook: tja, het is niet heel extreem ofzo en of het het waard is om een week kwijt te zijn en het risico lopen geen garantie te krijgen en ervoor te moeten dokken ('ons repaircenter heeft geconcludeerd dat u uw polssteun verkeerd gebruikt heb, u dient zelf voor de gemaakte herstel- transportkosten op te draaien', tja, met links rust ik eigenlijk constant op de notebook in de aanslag iets te kunnen typen, verder doe ik er toch echt niks geks mee).

Verwijderd

"Gezeik?" :/ maar i.i.g. bedankt voor je tip. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Gisteren mijn F12m binnen gekregen. Geen hoge piep, de fan ging alleen hard draaien bij het updaten van de bios, voor de rest prima ding. Ik ben niet echt weg van het glanzende scherm, maar ik heb voor thuis gebruik nog een dell U2311h scherm erbij besteld.
Het valt mij op dat veel van jullie de laptop gelijk "schoon maken". Zetten jullie er dan een clean install op? Of pleuren jullie alle overbodige rotzooi eraf? Ik heb alwel veel Sony zooi eraf gegooid, maar vroeg het mij af.
Ik krijg binnenkort een W7 Ultimate, die wil ik op deze laptop zetten. Er zit nogal wat gratis software op de laptop die ik graag wil behouden, hoe kan ik dat het beste doen?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik wil een nieuwe laptop gaan kopen.. naja, ik moet eigenlijk een nieuwe laptop kopen aangezien ik het nodig heb voor school (voor oa foto- en videobewerking) en mn huidige laptop zijn laatste adem aan t uitblazen is.. Daarnaast zal ik hem ook gebruiken voor muziek, films en een klein beetje voor games e.d.

Mn oog was eerst op de VPCF11Z1E/BI gevallen, maar nu zag ik ook de VPCF12Z1E/BI . Als ik het goed heb gezien is het enige verschil, dat de processor sneller is? en dat de f-12 gewoon een nieuwe(re) variant is?

Nu heb ik een beetje het topic doorgelezen, maar nu las ik klachten over het lawaai? Zou iemand me kunnen uitleggen of dit bij elke laptop uit de F-serie is en wat er precies "lawaai" maakt?

Aangezien ik de laptop veel mee moet sjouwen, van huis naar school en op school zelf, ben ik ook opzoek naar een 'vrij' stevige laptop.. Hoe zit dit bij de F-serie? Iemand ervaring met het veel meenemen en vaak openen en dichtklappen etc?

Ik heb bij een medestudent ook al gezien dat de ingang op een vaio (weet niet welk type) kapot was gegaan, waardoor het kabeltje niet meer blijft zitten. Ik heb ook het idee dat de kabel erg ver uitsteekt en er niet echt lekker in zit. Zijn er mensen die ook problemen hebben ondervonden met de stroomkabel?

alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-09-2024
Kid_Stevie schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:22:
1. Als ik het goed heb gezien is het enige verschil, dat de processor sneller is? en dat de f-12 gewoon een nieuwe(re) variant is?

2. Zou iemand me kunnen uitleggen of dit bij elke laptop uit de F-serie is en wat er precies "lawaai" maakt?

3. Iemand ervaring met het veel meenemen en vaak openen en dichtklappen etc?

4. Zijn er mensen die ook problemen hebben ondervonden met de stroomkabel?
Hi Kid_Stevie, hierbij antwoord op je vragen:
  1. Klopt, dat is het verschil. Een nieuwe versie waarbij voor de buitenwereld alleen de processorsnelheid anders is. Onder de motorkap zal wel e.e.a. gesleuteld zijn (nieuw mobo bijvoorbeeld).
  2. Lastig punt, niet elke laptop maakt lawaai (ik heb zelf de F11 Z1E die jij op het oog hebt/had), en ook niet altijd een piep. Het is een kwestie van gehoor, gewenning en pech. Ik heb geen klachten over mijn machine en ben uiterst tevreden. Je hoort hem wel, maar mijn vaste pc maakt meer geluid.
  3. Openen en dicht doen gaat prima, hij is stevig genoeg, alleen net als bij alle andere laptops zonder metalen schermbehuizing moet je hem niet in één hoek vastpakken en omhoog klappen, that's all. Enige is wel, de achterkant van het scherm, (ofwel de bovenkant als hij dichtgeklapt is) is wel krasgevoellig. Koop daarom een goede beschermhoes voor (tijdens) het transport.
  4. Ik heb geen probleem met de stroomkabel. Hij steekt uit en beweegt in zijn aansluiting, maar dat doet je usb stekker ook, ik maak me er geen zorgen om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smen
el-jorge schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:53:
Gisteren mijn F12m binnen gekregen. Geen hoge piep, de fan ging alleen hard draaien bij het updaten van de bios, voor de rest prima ding. Ik ben niet echt weg van het glanzende scherm, maar ik heb voor thuis gebruik nog een dell U2311h scherm erbij besteld.
Het valt mij op dat veel van jullie de laptop gelijk "schoon maken". Zetten jullie er dan een clean install op? Of pleuren jullie alle overbodige rotzooi eraf? Ik heb alwel veel Sony zooi eraf gegooid, maar vroeg het mij af.
Ik krijg binnenkort een W7 Ultimate, die wil ik op deze laptop zetten. Er zit nogal wat gratis software op de laptop die ik graag wil behouden, hoe kan ik dat het beste doen?
Het hangt af van hoe ervaren je bent met computers of je een clean install wilt/kunt/gaat uitvoeren, en natuurlijk hoeveel van de software je graag wilt (gaan) gebruiken. De meeste meegeleverde software is immers wel ergens legaal op internet gratis te verkrijgen. Gevolg daarvan is dat veel Tweakers de laptop een fresh install geven. Al moet je dan wel e.e.a. aan hardware handmatig installeren.

Volgens mij biedt windows de mogelijkheid om een upgrade uit te voeren van je windows zonder dat de huidige systeeminstellingen verloren gaan. Moet je maar even zoeken met Google en lees ook deze handige aanbevelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Smen schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:33:
[...]

Het hangt af van hoe ervaren je bent met computers of je een clean install wilt/kunt/gaat uitvoeren, en natuurlijk hoeveel van de software je graag wilt (gaan) gebruiken. De meeste meegeleverde software is immers wel ergens legaal op internet gratis te verkrijgen. Gevolg daarvan is dat veel Tweakers de laptop een fresh install geven. Al moet je dan wel e.e.a. aan hardware handmatig installeren.

Volgens mij biedt windows de mogelijkheid om een upgrade uit te voeren van je windows zonder dat de huidige systeeminstellingen verloren gaan. Moet je maar even zoeken met Google en lees ook deze handige aanbevelingen.
Ik ben vrij handig. Kheb mijn desktop zelf gebouwd en geinstalleerd enz. Is altijd prima gegaan.
Ik wil dan ook niet upgraden, kheb hier nog een gloednieuwe W7 Ultimate liggen. Het gaat mij erom hoe kan ik de data krijgen die ergens op die recovery staan. Sommige Vaio proggie's lijken mij wel handig.

ps. zou ik nog geld kunnen terugkrijgen voor een W7 home premium die ik eigenlijk toch niet gebruik.

[ Voor 8% gewijzigd door el-jorge op 13-08-2010 20:07 ]

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik heb vandaag mijn F12S ontvangen en ik ben er tot nu toe super tevreden mee. Nu, ik heb er ondertussen al een heleboel bloatware af gedaan, maar zijn er nog andere tips om hem lichter en sneller te krijgen?

Ah en de snelknoppen werken momenteel niet meer, want ik denk dat ik een bepaald programma hiervan heb verwijderd. Weet iemand wat dit is? Die software is ook allemaal zo onduidelijk, je weet gewoon niet wat voor een programma het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:24:
Hey, ik heb vandaag mijn F12S ontvangen en ik ben er tot nu toe super tevreden mee. Nu, ik heb er ondertussen al een heleboel bloatware af gedaan, maar zijn er nog andere tips om hem lichter en sneller te krijgen?

Ah en de snelknoppen werken momenteel niet meer, want ik denk dat ik een bepaald programma hiervan heb verwijderd. Weet iemand wat dit is? Die software is ook allemaal zo onduidelijk, je weet gewoon niet wat voor een programma het is.
Hey Bieber, mag ik vragen hoelang je in het totaal hebt gewacht op de laptop ?
Heb deze namelijk ook besteld.
mvg,
Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duckman_be
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 09:22
iemand een idee van de beste instellingen voor heet scherm?
of kan je enkel de brightness aanpassen.
vind het scherm heel mooi, maar de kijkhoek valt me zwaar tegen, vandaar dat dit misschien op te lossen valt met betere instellingen van het scherm? en waar kan ik die dan vinden om aan te passen, want op het keyboard zijn enkel knopjes voor de brightness terug te vinden.

voor de rest werkt mijn F12M perfect tot nu toe
fan is stil, geen dode pixels en goede prestaties

duckt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 00:03:
[...]

Hey Bieber, mag ik vragen hoelang je in het totaal hebt gewacht op de laptop ?
Heb deze namelijk ook besteld.
mvg,
Thomas
Wel, eerst heb ik hem besteld bij een lokale computerwinkel. Die ging hem leveren tegen 10 augustus, maar dan hebben ze gebeld om te zeggen dat het nog tot eind augustus of zelfs begin september zou duren. Dit wou ik niet, dus heb ik eens naar een Sony Center gebeld. Blijkbaar is het S en het Z model momenteel nergens beschikbaar in België, maar in het Sony Center van Leuven hadden ze er nog eentje. Plots kon de winkel waar ik hem al had besteld opeens wel eentje leveren, toen ik natuurlijk had gezegd dat ik hem bij het Sony Center kon krijgen. Gisteren heb ik hem dus gaan halen en volgens de doos komt hij van Nederland. Bij Sony Style zal je waarschijnlijk veel eerder krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 23:30
Valt mij ineens op dat je de VPCF12Z1E/BI en de VPCF12Z1E/BI.nl3 hebt. Kan iemand mij het verschil uitleggen? Heb al even gegoogled, maar kan zo niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik nu de meeste bloatware heb verwijderd en mijn F12S het best heb geoptimaliseerd. Hij start op in 34 seconden, met aanmelden tot hij klaar is met laden duurt 58 seconden in totaal. Hij heeft standaard 80 processen en gebruikt gemiddeld 1,26GB RAM. Is dit een goed resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn verse instal met firefox (2 processen), touchpad driver (2 processen) en een antivirus komt tot een totaal van 37 processen en 981MB RAM :)

het opstarten duurt wel ~65 seconden voordat ik firefox voor mijn neus hebt, maar ik heb dan ook een vrij trage 7200rpm schijf van 320gig.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2010 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammun
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
Hallo, Ik zit eraan te denken een Vaio F12 te kopen, maar wil nog wat dingetjes weten. Ik heb behoefte aan een goed scherm, eentje waarbij vooral de verticale kijkehoek niet zo dramatisch slecht is zoals opeens vaak het geval blijkt te zijn. In een ander topic werd er gezegt dat er verschillende schermen worden gebruikt in de F12's, wat te maken zou hebben met de goedkopere of duurdere versie. Zo zou er een premium scherm zijn die het beste beeld geeft. Dit wil ik graag omdat ik hem oa zal gebruiken voor photoshop.

Wat weten jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-08 14:25
Ammun schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:14:
Zo zou er een premium scherm zijn die het beste beeld geeft. Dit wil ik graag omdat ik hem oa zal gebruiken voor photoshop.

Wat weten jullie hiervan?
"Wij" :+ weten dat je dan een F12S of F12Z moet nemen. De F12M is alleen verkrijgbaar met een "normaal" scherm. Je kunt dus voor een standaard geconfigureerd F12S/Z model gaan of bij SonyStyle zelf een laptop in elkaar zetten. Kies hier dan voor de VAIO F (X) Serie configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammun
Unixor schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:37:
[...]

"Wij" :+ weten dat je dan een F12S of F12Z moet nemen. De F12M is alleen verkrijgbaar met een "normaal" scherm. Je kunt dus voor een standaard geconfigureerd F12S/Z model gaan of bij SonyStyle zelf een laptop in elkaar zetten. Kies hier dan voor de VAIO F (X) Serie configuratie.
Ik dank "jullie" wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand nog tips voor de beste prestaties? Hij werkt al uitstekend en snel hoor, maar ik wil het optimale systeem hebben. Welke VAIO software is eigenlijk nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroens93
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 16:03
Heb m'n Vaio F12 nu ongeveer een maand en ik ben zeer tevreden.
Heb nooit last gehad van dode pixels of CPU whine, en voor de rest ook geen defecten.

Ten eerste ben ik zeer tevreden over de kracht van de laptop.
Ik gebruik nu Ubuntu en m'n i7 740QM draait eigenlijk altijd op 933MHz, maar dan wel met alle 8 cores.
Als je bedenkt dat dat nog op te schroeven is naar 2,93GHz dan heb ik voorlopig geen rekenkracht tekort.
Ook ben ik zeer te spreken over de SSD en de 8GB aan RAM. Draait allemaal stabiel en supersnel.
Als ik thuis ben heb ik 2 externe schermen aan mn Vaio hangen, nadeel is dat de VGA-uit en HDMI-uit zo dicht op elkaar zaten dat ik aan 1 kant van de VGA kabel het "schroefgedeelte" eraf heb moeten slijpen.
Het was even kloten om allebei de schermen werken te krijgen onder linux maar het resultaat mag er zijn :)

Het enige nadeel wat mij tot nu toe is opgevallen is het tekort aan usb-poorten en de rare positie ervan.
Als je een usb stick of een ontvanger voor je draadloze muis erin doet dan zit het een beetje in de weg met "muizen".

De batterijduur is niet denderend (100-120 minuten) maar daar had ik al rekening mee gehouden toen ik de laptop kocht, dus het is meer een compromis :P

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammun
Jeroens93 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 21:06:
Heb m'n Vaio F12 nu ongeveer een maand en ik ben zeer tevreden.
Heb nooit last gehad van dode pixels of CPU whine, en voor de rest ook geen defecten.

Ten eerste ben ik zeer tevreden over de kracht van de laptop.
Ik gebruik nu Ubuntu en m'n i7 740QM draait eigenlijk altijd op 933MHz, maar dan wel met alle 8 cores.
Als je bedenkt dat dat nog op te schroeven is naar 2,93GHz dan heb ik voorlopig geen rekenkracht tekort.
Ook ben ik zeer te spreken over de SSD en de 8GB aan RAM. Draait allemaal stabiel en supersnel.
Als ik thuis ben heb ik 2 externe schermen aan mn Vaio hangen, nadeel is dat de VGA-uit en HDMI-uit zo dicht op elkaar zaten dat ik aan 1 kant van de VGA kabel het "schroefgedeelte" eraf heb moeten slijpen.
Het was even kloten om allebei de schermen werken te krijgen onder linux maar het resultaat mag er zijn :)

Het enige nadeel wat mij tot nu toe is opgevallen is het tekort aan usb-poorten en de rare positie ervan.
Als je een usb stick of een ontvanger voor je draadloze muis erin doet dan zit het een beetje in de weg met "muizen".

De batterijduur is niet denderend (100-120 minuten) maar daar had ik al rekening mee gehouden toen ik de laptop kocht, dus het is meer een compromis :P

Jeroen
Ja de rare plaatsing van de usb poorten is ook iets wat mij als nadeel te zien is, erg raar dat ze dat niet beter hebben kunnen doen. Ook gebruik ik externe speakers, waarvan de jack ook helemaal vooraan zit. Maarja, daar kom ik wel overheen denk ik. Goed te horen dat je er te spreken over bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mijn accu van de F11M laadde steeds op tot 80%. Alles goed en aardig, dat is om de accu te sparen. Alleen sinds een paar dagen gaat dat spontaan naar 100%. Is dat automatisch en de bedoeling, gaat het vanzelf weer over naar 80%?

En ik heb het idee dat mijn Control Center niet compleet is. Ik heb hem er al opnieuw op geïnstalleerd maar dan nog, volgens mij had ik hier vroegah meer opties. Ik heb vrij kort nadat ik hem had wel een clean windows install gedaan, misschien dat dat ermee te maken heeft?

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.saalmink/vaiocc.jpg

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeQuietAndDrive schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 23:24:
Mijn accu van de F11M laadde steeds op tot 80%.
volgens mij is dat sowieso een twijfelachtige feature met de huidige batterijen, dat je het even weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 23:27:
[...]

volgens mij is dat sowieso een twijfelachtige feature met de huidige batterijen, dat je het even weet.
Als je geluk hebt gaat je accu 2 jaar mee. Mijn huidige Vaio FZ z'n accu ging na anderhalf jaar ook dood. Kan nu nog 5 min op de accu zitten. Helaas kan je daar niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:59
BeQuietAndDrive schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 23:24:
Mijn accu van de F11M laadde steeds op tot 80%. Alles goed en aardig, dat is om de accu te sparen. Alleen sinds een paar dagen gaat dat spontaan naar 100%. Is dat automatisch en de bedoeling, gaat het vanzelf weer over naar 80%?

En ik heb het idee dat mijn Control Center niet compleet is. Ik heb hem er al opnieuw op geïnstalleerd maar dan nog, volgens mij had ik hier vroegah meer opties. Ik heb vrij kort nadat ik hem had wel een clean windows install gedaan, misschien dat dat ermee te maken heeft?

[afbeelding]
Dat is inderdaad ook het enige wat ik heb. Maar ik heb ook mijn laptop opnieuw geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unixor schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:32:
[...]

Als je geluk hebt gaat je accu 2 jaar mee.
dat is dus onzin, ik heb hier 4 pc's van 6-7 jaar oud, en van slecht eentje is de accu gestorven. (20 min werktijd, max.). De andere 3 accu's doen het nog 2-3 uur.

maar een accu kan natuurlijk altijd spontaan sterven, maar 'als je geluk hebt' is wel wat sterk.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2010 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel zijn er tips om je accu zo gezond mogelijk te houden? Is het bv. goed om je laptop altijd aan te sluiten aan netstroom (de accu is dus altijd 100%) of heeft dit geen invloed op de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Hij stop automatisch met laden op 100% (voorheen 80%). Dat varieert hij kennelijk automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
Smen schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:24:
[...]

Hi Kid_Stevie, hierbij antwoord op je vragen:
  1. Klopt, dat is het verschil. Een nieuwe versie waarbij voor de buitenwereld alleen de processorsnelheid anders is. Onder de motorkap zal wel e.e.a. gesleuteld zijn (nieuw mobo bijvoorbeeld).
  2. Lastig punt, niet elke laptop maakt lawaai (ik heb zelf de F11 Z1E die jij op het oog hebt/had), en ook niet altijd een piep. Het is een kwestie van gehoor, gewenning en pech. Ik heb geen klachten over mijn machine en ben uiterst tevreden. Je hoort hem wel, maar mijn vaste pc maakt meer geluid.
  3. Openen en dicht doen gaat prima, hij is stevig genoeg, alleen net als bij alle andere laptops zonder metalen schermbehuizing moet je hem niet in één hoek vastpakken en omhoog klappen, that's all. Enige is wel, de achterkant van het scherm, (ofwel de bovenkant als hij dichtgeklapt is) is wel krasgevoellig. Koop daarom een goede beschermhoes voor (tijdens) het transport.
  4. Ik heb geen probleem met de stroomkabel. Hij steekt uit en beweegt in zijn aansluiting, maar dat doet je usb stekker ook, ik maak me er geen zorgen om.
Thanks!!

Wil hem zo goed als zeker bestellen.
Ik heb alleen nog 2 vraagjes, heeft iemand een beetje goeie of slechte ervaring met sonystyle?
Op hun website staat een levertijd van 2 tot 3 weken, houden ze zich hier ook aan of valt het tegen, of misschien juist mee?
En mijn andere vraag gaat over de garantie, ik zag iets staan over on-sitegarantie, maar alleen voor 'professionele gebruikers', maar bij het 'bestellen' kan je alleen voor garantie-plus kiezen? Daarnaast ben ik ook benieuwd of jullie ervaring hebben met de garantie en service van/via sony / sonystyle??

alvast bedankt!
(ik hoop trouwens dat ik mn vraag over sonystyle hier kan stellen, wist niet precies waar t eventueel anders zou moeten en ook aangezien sonystyle hier al vaker was gevallen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammun
Kid_Stevie schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:43:
[...]

Thanks!!

Wil hem zo goed als zeker bestellen.
Ik heb alleen nog 2 vraagjes, heeft iemand een beetje goeie of slechte ervaring met sonystyle?
Op hun website staat een levertijd van 2 tot 3 weken, houden ze zich hier ook aan of valt het tegen, of misschien juist mee?
En mijn andere vraag gaat over de garantie, ik zag iets staan over on-sitegarantie, maar alleen voor 'professionele gebruikers', maar bij het 'bestellen' kan je alleen voor garantie-plus kiezen? Daarnaast ben ik ook benieuwd of jullie ervaring hebben met de garantie en service van/via sony / sonystyle??

alvast bedankt!
(ik hoop trouwens dat ik mn vraag over sonystyle hier kan stellen, wist niet precies waar t eventueel anders zou moeten en ook aangezien sonystyle hier al vaker was gevallen...)
Wat ik zelf heb gezien is het goedkoper als je hem via een retailer besteld, krijg je meer waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
Ammun schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:21:
[...]

Wat ik zelf heb gezien is het goedkoper als je hem via een retailer besteld, krijg je meer waar voor je geld.
Bedankt voor je reactie! Maar ik had al een beetje gezocht en ziet er naar uit dat het niet veel uit maakt qua prijs. En anders komen er nog verzendkosten of reiskosten voor mijzelf bij en dan maakt t als nog niet uit.

Het gaat me dan ook meer om de service garantie e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Heb sinds vandaag mijn Sony Vaio F12 S binnen maar zou nu willen weten welke software ik er best zou laten opstaan, kan er iemand zo vriendelijk zijn voor een lijstje te geven met overbodige, handige, en zeker benodigde software ?

Mvg,

thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 00:59:
Hallo

Heb sinds vandaag mijn Sony Vaio F12 S binnen maar zou nu willen weten welke software ik er best zou laten opstaan, kan er iemand zo vriendelijk zijn voor een lijstje te geven met overbodige, handige, en zeker benodigde software ?

Mvg,

thomas
Zo'n lijst heeft RCTworld niet zo lang geleden al gemaakt. Even het topic door skimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
ik had trouwens nog even een vraagje, buiten de vraag over garantie en service van sony/sonystyle...

Ik zal mijn laptop voornamelijk gebruiken voor Photoshop en videobewerking, daarnaast ook voor (hd)films kijken en eventueel een beetje game-en en ondertussen wat muziekluisteren e.d. Nu wilde ik voor de i7-740QM, 1,73GHz gaan en dan met 8GB geheugen.
Dit lijkt me sowieso genoeg, maar zal ik veel verschil merken in tegenstelling tot de i7-720QM, 1,6GHz (of misschien wel een i5) of met bijvoorbeeld minder geheugen (4 of 6)?

Zelf ben ik van mening dat ik het verschil met voornamelijk photoshop en videobewerking echt wel zal merken en zeker als over, pak weg een jaar ook de normen voor software als photoshop weer zijn toegenomen.
Een aantal mensen die ik gesproken heb zeggen dat ik ook een stapje minder kan nemen, maar ik vroeg me af hoe jullie hier over denken. Iig alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

8 GB voor het serieuze videobewerken is geen overkill denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smen
Kid_Stevie schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 02:56:
Een aantal mensen die ik gesproken heb zeggen dat ik ook een stapje minder kan nemen, maar ik vroeg me af hoe jullie hier over denken. Iig alvast bedankt!
Die 8 gig zou ik als je flink gaat video-editen wel aanschaffen. Maar je moet zeker minimaal een 7200RPM harddisk hebben, anders verlies je continue daarop. Het beste is nog een SSD (min 80GB) en de rest van de bestanden op een externe HD via eSATA. Mocht dat een beetje krap worden in het budget, zou ik van 8 --> 6 gb maken en een ssd erin zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Een SSD van 80GB voor videobewerken schiet natuurlijk ook niet echt op, tenzij je met niet al te grote bestanden werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammun
Kid_Stevie schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:51:
[...]

Bedankt voor je reactie! Maar ik had al een beetje gezocht en ziet er naar uit dat het niet veel uit maakt qua prijs. En anders komen er nog verzendkosten of reiskosten voor mijzelf bij en dan maakt t als nog niet uit.

Het gaat me dan ook meer om de service garantie e.d.
Nou, voor ca. 1400 euro krijg je op sonystyle volgens mij 4gb ram, en geen bluray (opzich geen groot gemis voor mij, maar zet erbij voor de volledigheid :)), terwijl je 6gb krijg en wel een bluray als je hem bij 0900-laptops koopt, volgens mij komen er zelfs geen verzendkosten bij. Bij een paar winkels blijft hij onder de 1400 euro.

Wat betreft garantie weet ik het niet. Al zou het toch vreemd zijn zou je geen goede service en garantie krijgen als je hem niet bij sonystyle koopt? Zijn daar zelfs geen wetten voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
Ammun schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:42:
[...]

Nou, voor ca. 1400 euro krijg je op sonystyle volgens mij 4gb ram, en geen bluray (opzich geen groot gemis voor mij, maar zet erbij voor de volledigheid :)), terwijl je 6gb krijg en wel een bluray als je hem bij 0900-laptops koopt, volgens mij komen er zelfs geen verzendkosten bij. Bij een paar winkels blijft hij onder de 1400 euro.

Wat betreft garantie weet ik het niet. Al zou het toch vreemd zijn zou je geen goede service en garantie krijgen als je hem niet bij sonystyle koopt? Zijn daar zelfs geen wetten voor?
0900-laptops.. hoe betrouwbaar en goed zijn ze?
want het scheelt qua prijs maar een euro of 10 met sonystyle, maar de levertijd scheelt nog al.. van 2-3 weken bij sonystyle, tot 1 dag...

[edit]
Maar verder heb ik ergens gelezen dat het uitbrengen van de vaio's waren stil gezet omdat er problemen waren. Dus ik hoop niet dat ik straks een laptop via hun zou kopen die nog van een oudere reeks is.

[edit2]
ik zag dattie bij informatique goedkoper is, maar daar istie dan weer niet op voorraad, maar die ga ik nu even bellen. Informatique is in mijn ogen ook iets betrouwbaarder..
Qua garantie staat op hun site dat ik het zelf met sony kan regelen, dus de garantie zou precies t zelfde moeten zijn als bij bijvb sonystyle?

[edit3]
ga em nu toch waarschijnlijk bij correct bestellen.. Niet goedkoper, maar wel in de buurt en morgen binnen. (informatique had geen idee wanneer ze binnen kwamen en dat 0900-laptops scheelt niet zo heel veel) Alleen nog even kijken hoe het nu zit met die vaio's waarvan de productie tijdelijk was stop gezet. Morgen eerst even met sony bellen en anders gewoon morgenmiddag halen. Eindelijk mn nieuwe laptop.

[ Voor 35% gewijzigd door Kid_Stevie op 18-08-2010 18:39 ]

• errrrrnie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 17:33
Zo, daar ben ik weeer, Ik word behoorlijk ziek van de "problemen" met de accu van mijn F11S1E. :X :X

Kan (zo goed als) alleen nog met de laptop werken wanneer deze aan netstroom hangt en de accu eruit ligt, zodra ik de accu erin steek begint het acculampje (linksvoor) te knipperen als een malle en krijg ik de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/1ya0ww.png
Na een seconde of 10 sluit de laptop dan automatisch af (ook als ik niet op ok druk)?! :r

Vroeger wilde het nog weleens helpen om de batterij even aan te drukken, maar vaker hielp dit niet dan wel..

Iemand bekend met dit probleem?

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Er draait een programma of service die Battery Checker heet, van Sony zelf. Die veroorzaakt de melding. Daar is via Google nog wel e.e.a. over te vinden, ook hoe je het kunt verwijderen.

Met OK kun je naar slaapstand, zonder OK gaat hij uit.

[ Voor 14% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 19-08-2010 09:14 ]

• Kid_Stevie
  • Niet online
ik heb zojuist met sony gebeld, maar die konden mij vertellen dat ze gestopt zijn met de productie van de f-serie en dat ze deze maand weer zijn begonnen met het mondjesmaat uitbrengen van de laptops...

Dus dat betekend dat eigenlijk alle laptops die in de winkels staan van een oudere serie zijn en met het herrie-probleem kampen.. Dit zou wel gewoon door sony opgelost kunnen worden en binnen een week zouden ze het onderdeel kunnen vervangen of misschien wel gelijk.

• Juancho
  • Laatst online: 23:20
heb je ook gevraagd wat Sony er op korte termijn mee gaat doen? Komt er bijv. een "nieuwe" serie F12 laptops die niet het herrie probleem hebben? Is toch te zot voor woorden dat Sony pas zo laat actie onderneemt terwijl er wereldwijd zoveel klachten over komen.

Voor dat geld mag je gewoon een top laptop verwachten zonder dit soort fouten wat gewoon aan de productie ligt. Dat opsturen is heel leuk en aardig van ze, maar daar zit je als nieuwe laptop koper natuurlijk niet op te wachten.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Kid_Stevie
  • Niet online
Ze gaan ze nu weer 'gewoon' uitbrengen, dus ik neem aan dat ze verwachten dat er geen problemen meer mee zijn. Maar zijn er nog meer klachten/problemen dan, of gaat het echt om die processor/fan-herrie, en wat moet ik me daar precies bij voorstellen? Want ik hoor ook mensen die dat probleem niet hebben?

• Juancho
Tussen verwachten en daadwerkelijk een oplossing door hebben gevoerd in de nieuwe uit te leveren laptops is natuurlijk totaal wat anders. Grootste probleem is volgens mij idd de herrie in de vorm van het hoge piepgeluidje wat duidelijk te horen is.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• wizkid_niels
Ik wou eigenlijk een nieuwe F12 Vaio bestellen. Eerste reviews die ik las (en die waren al lastig te vinden voor de F12) waren positief, maar zo te zien is het toch behoorlijk negatief hier. Is er al iets bekend over een "nieuwe lijn" dan? Bv. wanneer ze de winkel in gaan?

Verwijderd

wizkid_niels schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 11:40:
Ik wou eigenlijk een nieuwe F12 Vaio bestellen. Eerste reviews die ik las (en die waren al lastig te vinden voor de F12) waren positief, maar zo te zien is het toch behoorlijk negatief hier. Is er al iets bekend over een "nieuwe lijn" dan? Bv. wanneer ze de winkel in gaan?
Er is eens verteld begin september. Maar dit was vrijwel nergens op gebaseerd. Een verkoper in België had dat doorgegeven aan een medelid hier. Maar misschien als je ze hiermee confronteert via de telefoon dat je er meer over te weten kan komen?

Verwijderd

Alé, daar hebben we het gerucht van die nieuwe lijn weer. De F12 IS de nieuwe lijn, die nog geen 2 maanden uit is. Hoogstwaarschijnlijk heeft iemand dit verkeerd opgevangen en bedoelde de verkoper dat de F12 opnieuw in voorraad zou zijn tegen september. Dat hebben ze mij ook verteld, maar ik ben toch nog aan een model aangeraakt. Hij kwam wel van Nederland aan de doos te zien, maar ja ik had er dan ook op aangedrongen dat ik hem zo snel mogelijk had.

Verwijderd

Ik heb gister mijn Sony Vaio F12 (VPCF12V5E) binnen gekregen van sonystyle
Kreeg eerst een mail dat hij de 24e pas verzonden zou worden maar hij was er gister dus al! Mij hoor je dan zeker niet klagen :D

Intel® CoreTM i5-450M, 2,40GHz
Legitieme Windows® 7 Home Premium
Zwart
128 GB Ultra SATA Flash SSD
6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
DVD-station
41,6 cm LCD, 1920x1080+ camera
NVIDIA® GeForce® GT 330M 1GB

Heb gister paar testjes gedaan met Crystal Disk Mark en ben echt zeer tevreden over mij SSD _/-\o_ Design is ook echt strak en alles voelt stevig en solide aan. Tot nu toe heb ik in ieder geval nog niks gemerkt van lawaai/cpu whine/dode pixels..

Verwijderd

Unixor schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 02:01:
[...]

Zo'n lijst heeft RCTworld niet zo lang geleden al gemaakt. Even het topic door skimmen.
Ik heb nu de 3 herstelschijven gebrandt, maar hoe doe ik nu een clean install?, als ik dit via die schijven doe , zal hij dan niet al de bloatware mee installeren ? is het niet mogelijk om alleen de windows 7 schijf te installeren zonder al de troep.

mvg,

thomas

• Unixor
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:05:
[...]

Ik heb nu de 3 herstelschijven gebrandt, maar hoe doe ik nu een clean install?, als ik dit via die schijven doe , zal hij dan niet al de bloatware mee installeren ? is het niet mogelijk om alleen de windows 7 schijf te installeren zonder al de troep.

mvg,

thomas
Staat in de TS maar ik bespaar je de moeite, voortaan eerst even zoeken: klikje

Verwijderd

Weet iemand a.u.b. hoe je VAIO Care kan uitschakelen? Via msconfig gaat al niet want daar staat hij niet bij en bij services vind ik het ook al niet. Ik schakel nu altijd de 2 processen handmatig uit... Voor de rest gaat alles goed met mijn F12S en snel! Ben er zeer tevreden over en geen welbekende problemen.

Verwijderd

probeer autoruns, die kent alle startup-register keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 23:02:
Weet iemand a.u.b. hoe je VAIO Care kan uitschakelen? Via msconfig gaat al niet want daar staat hij niet bij en bij services vind ik het ook al niet. Ik schakel nu altijd de 2 processen handmatig uit... Voor de rest gaat alles goed met mijn F12S en snel! Ben er zeer tevreden over en geen welbekende problemen.
http://www.kb.sony.com/se...&stateId=1%200%2060956838 <--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Ik kwam er gister trouwens achter dat mijn net nieuwe F12m een luie pixel heeft. Er is er eentje constant blauw. Kan hem helaas niet meer onder de afkoelperiode terugsturen, dus zal het ermee moeten doen. Ben er eigenlijk wel lauw van, zo'n dure laptop en dan nog dit soort pixels.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Zijn de F12 series nou al eens beschikbaar bij de MM? Tot 2 weken terug waren ze nog steeds niet beschikbaar in Zwolle en stonden ze vorige modellen nog weg te rotten.

Ik wil wel eens een F12 in het echt zien en voelen... Maar de premium versie zal wel niet bij de MM staan die je wel via sonystyle kunt krijgen? Die met de mooiere donkergrijze kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:05:
[...]

mvg,

thomas
Unixor schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 18:37:
Goeie link. Had ik ook nog niet gezien.
Ik wil binnenkort ook W7 Ultimate erop zetten. Krijg als het goed is zeer binnenkort een retail versie binnen. Maar er staat nog wel wat software op die misschien wel handig is om te gebruiken. Is er ook een mogelijkheid om die na een clean install terug te krijgen? Ik bedoel bijvoorbeeld WinDVD, Easy cd creator en vind persoonlijk Vaio gate ook wel fijn. Je hebt immers voor die software betaald.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Juancho schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 13:44:
Zijn de F12 series nou al eens beschikbaar bij de MM? Tot 2 weken terug waren ze nog steeds niet beschikbaar in Zwolle en stonden ze vorige modellen nog weg te rotten.

Ik wil wel eens een F12 in het echt zien en voelen... Maar de premium versie zal wel niet bij de MM staan die je wel via sonystyle kunt krijgen? Die met de mooiere donkergrijze kleur.
Gewoon even een Mycom binnen stappen. Die hebben altijd wel wat staan, hadden de F11 ook als eerste.

[ Voor 5% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 20-08-2010 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker een dikke maand geleden hadden ze hem gewoon staan bij de MM in eindhoven. Daar hadden ze alle versies. Het schilt misschien dat die een sony vaio eiland hebben, dit is niet in alle filialen het geval(in iedergeval niet zo uitgebreid). Dus de f12m f12z etc hadden ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
In zwolle heb je alleen een speciaal Apple eilandje met alle types. Maarja, die zijn niet te betalen. De Vaio F11 had wel een heel gangpad voro zichzelf, maar die is al een hele tijd opgevuld met andere laptops. De F11 staat nog wel ergens ondersgeschoven maar niets van de F12 is te vinden.

Ik zal straks weer eens kjiken, kom er toch langs. Maar tot voorkort nog geen glim van de F12.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unixor schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 18:37:
[...]

had ik al gezien helaas lukt dit niet, ik steek schijf 1 in bij het opstarten enigste wat ik kan doen is herstellen, dit is gewoon een backup van het volledige sony pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrozijn
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:17

De F12M/S hebben ze ook in de MM in Utrecht en Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammun
Vind nu de SSD schijven nog té duur en té beperkt. Wat is de waarschijnlijkheid dat de aansluiting over een jaar of drie nog hetzelfde is, zodat ik er eventueel dan een SSD in kan zetten? valt daar iets over te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ammun schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 18:47:
Wat is de waarschijnlijkheid dat de aansluiting over een jaar of drie nog hetzelfde is
100%

SATA 3 is net uit, eer de opvolger klaar is zitten we in 2015.
en lightpeak gaat ook nog jaaaren duren, dus daar zou ik me geen zorgen over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammun
Nu zat ik dus de f12s te overwegen, dit ivm het betere scherm in vergelijking met de goedkopere versies. Maar deze komt automatisch met i7 cpu and 6 gb ram, iets wat ik niet echt nodig heb. Is er geen manier om toch een kwalitatief betere scherm te krijgen, maar gewoon met i5 proc en 4gb ram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:18
Ammun schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 23:08:
Nu zat ik dus de f12s te overwegen, dit ivm het betere scherm in vergelijking met de goedkopere versies. Maar deze komt automatisch met i7 cpu and 6 gb ram, iets wat ik niet echt nodig heb. Is er geen manier om toch een kwalitatief betere scherm te krijgen, maar gewoon met i5 proc en 4gb ram?
"Nee!", meer kan ik er ook niet van maken ben ik bang :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millgate
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ammun schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 23:08:
Join the club... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Ik had hetzelfde, en dus maar een F12M gekocht met een dell scherm. Ik zal het voor 90% van de tijd toch aan mijn buro gebruiken, en mobiel is vooral bedoeld voor een beetje internetten, poker en football manager.

Zou ik trouwens starcraft 2 een beetje vol uit kunnen spelen op deze laptop?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 4570 in mijn notebook is net niet genoeg om hem op medium (@ 1080p) te draaien (~28 fps, maar hij draait gewoon niet soepel naam mijn mening)

de 330M is een stuk sneller, zo rond de 50 fps gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:05
Zijn er ondertussen al meer ervaringen met het nieuwe BIOS (begin augustus) voor de F12? Is het de moeite die te updaten of is er geen merkbaar verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
el-jorge schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:01:
[...]

Zou ik trouwens starcraft 2 een beetje vol uit kunnen spelen op deze laptop?
klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:08
JackAvery schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 17:41:
Zijn er ondertussen al meer ervaringen met het nieuwe BIOS (begin augustus) voor de F12? Is het de moeite die te updaten of is er geen merkbaar verschil?
Bedoel je R1110Y6? Ik heb 'm geïnstalleerd maar kan nou niet zeggen dat de fan veel stiller is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:18
zeef schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:58:
[...]

Bedoel je R1110Y6? Ik heb 'm geïnstalleerd maar kan nou niet zeggen dat de fan veel stiller is geworden.
Het zou me niks verbazen als de F12 ook in lichtere mate last had van de fanproblemen waardoor de F11 teruggeroepen zou worden/bios update moest krijgen, voor de rest is het verschil inderdaad nihil. Behalve dat hij minder lijkt te fluctueren op hogere snelheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn VPCF12V5E Begint alleen keihard te blazen als ik zit te gamen
Verder is die gewoon zo stil als je van een laptop verwacht..
De accu duur valt mij wel een beetje tegen maar heb daar bewust voor gekozen aangezien ik 9/10 x bij het stopcontact in de buurt zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:08
Het hangt er van af, soms zit ik wat in Outlook te klooien en dan stijgt 'ie bijna op. Maar nu hoor je de fan weer nauwelijks. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb vandaag het volgende besteld: ( derhalve ook nieuw hier )

Notebook VPC-F12X - Persoonlijke
Uw configuratie:

* Intel CoreTM i7-740QM, 1,73GHz
* Windows® 7 Professional(64bit)
* Premium Black
* 128 GB Ultra SATA Flash SSD
* 6 GB 1333MHz DDR3-SDRAM
* DVD-station
* 41,6 cm LCD, 1920x1080, camera
* NVIDIA® GeForce® GT 330M 1GB

In mijn enthousiasme niet gevraagd wat voor SSD schijf er in zit(met die wis functie) en of deze ingebouwde WLAN kaart geschikt is voor 5Ghz.

Tevens vraag ik me af of ik echt iets ga merken van die 6GB in plaats van 4GB ( het was maar 50 euro verschil dus heb het aangeklikt ). Heeft iemand hier ervaring mee?

Grt,
Stephan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-08 21:12
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:45:
Hallo,

Ik heb vandaag het volgende besteld: ( derhalve ook nieuw hier )

Notebook VPC-F12X - Persoonlijke

In mijn enthousiasme niet gevraagd wat voor SSD schijf er in zit(met die wis functie) en of deze ingebouwde WLAN kaart geschikt is voor 5Ghz.

Tevens vraag ik me af of ik echt iets ga merken van die 6GB in plaats van 4GB ( het was maar 50 euro verschil dus heb het aangeklikt ). Heeft iemand hier ervaring mee?

Grt,
Stephan
Mijn ingebouwde WLAN-kaart ondersteund 5Ghz, het is die van intel, die 6200 AGN.

PSN: Wippie1880

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Klopt het overigens dat de Premium Black versie alleen via Sonystyle te bestellen is? Dus de VPCF12X5E. Deze kan ik namelijk nergens ander terugvinden. Ook de pricewatch op deze site herkent het model niet.

Wel vind ik de standaard grijze en zwarte versie, maar niet de Premium Black versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 21:05
mijn drama met sony is nogsteeds niet voorbij, kreeg gister mijn notebook voor de 5 e keer ofzo weer terug, al vanaf februari in de reparatie. hoop gezeik en loze beloftes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:05

Sick Nick

Drop the top!

Juancho schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 18:43:
Klopt het overigens dat de Premium Black versie alleen via Sonystyle te bestellen is? Dus de VPCF12X5E. Deze kan ik namelijk nergens ander terugvinden. Ook de pricewatch op deze site herkent het model niet.

Wel vind ik de standaard grijze en zwarte versie, maar niet de Premium Black versie.
De VPCF12Z1E (standaard winkelmodel met i7/8gb/bluray brander) is ook in de Premium Black uitvoering :) Naar mijn mening ook veel mooier dan de F12S (de gewone zwarte), hij is donkerder van kleur en de polssteun maakt het een veel sjiekere machine. Dat is meer ram heeft is mooi meegenomen, anders had ik m zelf van 6 naar 8gb geupgrade. De bluray brander had wat mij betreft ook gewoon een speler mogen zijn want ik ga de komende tijd toch geen bluray branden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Maar wat is dan het verschil met de VPCF12X5E die ik noemde? Ik word echt helemaal gek van al die nummertjes, letters, types, minimale verschillen. Het is zo onoverzichtelijk in mijn ogen! Als je via Sonystyle.nl kijkt dan heb je toch maar 2 types van de F12 serie? De F12(v) en de F12(x). En jij hebt het nu weer over een F11S....

VPCF12Z1E (standaard 1699 euro)

Intel Core i7 740QM
8GB
16,4"
GeForce GT330M
500GB 7200rpm
Blu-Ray Rewriter

VPCF12X5E (standaard1279 euro) en na upgrade richting bovenstaand type 1500 euro
Intel CoreTM i7-720QM, 1,60GHz
NVIDIA® GeForce® GT 330M 1GB
320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
4 GB 1333MHz DDR3 SDRAM
41,6 cm LCD, 1920x1080, camera
DVD-station

Er zijn dus wat kleine hardware verschillen, maar dat maakt toch niet uit voor het type?

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 25-08-2010 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Hier komt dan de domme vraag van de week... hoe zet ik op mijn F11M de webcam aan? :D Serieus, ik kan het niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij via het Arcsoft programma, maar die heb jij waarschijnlijk niet meer zeker? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:05

Sick Nick

Drop the top!

Als je online de F12X zo configureert als de F12Z komt ie ook op 1699 dus daar zit geen verschil in. De F12X versie is gewoon de online-configuratie uitvoering van de i7 processor erin. De ene F12X is dan ook niet de andere, echt afhankelijk van de gekozen opties. Terwijl de F12Z altijd dezelfde inhoud heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Aha, en volgens mij het voordeel dat de FX alleen via sonystyle te verkrijgen is maar de FZ dus ook via een winkel als Mycom. Scheelt vast in levertijd en het is wellicht altijd prettiger met services als je een winkel hebt waar je zo heen kun. Mycom is wat dat betreft volgens mij wel betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdekok
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 09:21
Juancho schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:57:
Maar wat is dan het verschil met de VPCF12X5E die ik noemde? Ik word echt helemaal gek van al die nummertjes, letters, types, minimale verschillen. Het is zo onoverzichtelijk in mijn ogen! Als je via Sonystyle.nl kijkt dan heb je toch maar 2 types van de F12 serie? De F12(v) en de F12(x). En jij hebt het nu weer over een F11S....

<knip...>

Er zijn dus wat kleine hardware verschillen, maar dat maakt toch niet uit voor het type?
Een vergelijking van de "vaste" F12 modellen F12Z / F12S / F12M vind je op de Sony website
http://www.sony.nl/compar...s1e-b.nl3/vpcf12m1e-h.nl3
Pricewatch van F12 modellen: http://tweakers.net/price...tL9woJ910UAYXYZ8wXTpoMN9_

De configureerbare F12 modellen F12V / F12X vind je op de Sonystyle website.
https://www.sonystyle.nl/shop/VAIO-notebooks/F-Serie-16-4/

Wie prijs stelt op het VAIO Display Premium Full HD scherm zit helaas vast aan een i7 configuratie.

[ Voor 10% gewijzigd door bdekok op 25-08-2010 23:21 ]

• samboo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-12-2021
mijn blue tooth muis (van microsoft), had al kuren en houdt er na de bios update helemaal mee op, toeval??

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:33
samboo schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 00:17:
mijn blue tooth muis (van microsoft), had al kuren en houdt er na de bios update helemaal mee op, toeval??
aan een nieuwe batterij toe misschien?
:P

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:40
samboo schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 00:17:
Die van mij (een Sony Vaio BMS-77 bluetooth laser muis) had ook wat kuurtjes, tot ik erachter kwam dat de pc zijn bluetooth kaartje kan uitschakelen om 'brandstof' te besparen. Nu ik dat heb uitgezet doet hij het altijd.

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:07

Baggeraar

Wat een gebagger..

Ik vraag me af of er bij de F12 met i7 processoren de mogelijkheid bestaat om eventueel een SSD te plaatsen op een pci-ex slot?
Ik weet niet of er nog 1 vrij is, en of je er eventueel dan de bluetooth module kan uitslopen?

• Ammun
Weet iemand of de F12s/z in Mediamarkt Utrecht te bezichtigen is? Ik hoorde dat hij in Amsterdam staat, maar dat is beetje ver reizen voor mij.

• Seal9
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-05-2018
Hallo allemaal,

Na lang gepuzzelt te hebben had ik ook besloten om een Sony Vaio VPCF12S1E/B te gaan aanschaffen. Toevallig dat de Mediamarkt tot a.s zondag een zeer mooie actie heeft en ik heb hem dus gisteren voor € 1300,- aangeschaft. (dat is dus € 200,- goedkoper dan de normale winkelprijs en zelfs goedkoper dan de laagste pricewatch),

Eerste ervaringen.
-Zeer sjiek design.
-Alles zit erop en eraan. (Scherm ziet er zeer netjes uit)
-Geen dode of rare pixels (heb de pixel tester gebruikt)
-Als de laptop niets doet is hij lekker stil. Als hij druk bezig gaat dan hoor je de fan harder gaan wat natuurlijk logisch is.
-Ik hoorde in het begin een hoog geluid bij de fan, maar echt storend vind ik het niet. Nu hoor ik hem al niet meer.

Tot nu toe ben ik dus zeer tevreden over mijn nieuwe laptop(allereerste prive laptop) en hoop er dan ook nog veel plezier mee te gaan hebben. Ben wel aan het kijken of het overtollige aan sony apps eraf kan want meerendeel zal ik nooit gebruiken.

Voor de mensen die hem willen zien. Ik had hem gewoon gereserveerd via de telefoon en toen ik hem kwam halen heb ik gevraagd of ik hem mocht bekijken aangezien ze dus geen showmodel beschikbaar hebben. Dat was geen probleem dus pakte hij de orginele doos en maakte hem netjes open.

Nu verder met updaten :).

• wizkid_niels
Seal9 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 22:15:

-Ik hoorde in het begin een hoog geluid bij de fan, maar echt storend vind ik het niet. Nu hoor ik hem al niet meer.
Ben ik dus niet de enige! Heb zelf gister een mailtje naar Sony gestuurd hierover. Het is een flauw, niet zo goed te plaatsen hoog geluid. In eerste instantie heb je niet eens door dat het van de laptop komt, zo hoog is het. Ook niet continu, maar in "vlagen". Heel lastig uit te leggen. Vind het zelf wel behoorlijk irritant, zeker omdat ie net nieuw is.

Ben benieuwd wat Sony zegt.

Verwijderd

dat is de beruchte piep, AKA high pitched noise, die je voornamelijk tegenkomt bij de sony E, er is geen oplossing beschrikbaar (die niet je batterijduur om zeep helpt)

enige remedie is, volgens mij, een totale vervanging van het moederbord.

• wizkid_niels
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 22:37:
dat is de beruchte piep, AKA high pitched noise, die je voornamelijk tegenkomt bij de sony E, er is geen oplossing beschrikbaar (die niet je batterijduur om zeep helpt)

enige remedie is, volgens mij, een totale vervanging van het moederbord.
Laptop is nog geen week oud. Neem aan dat dit dus onder garantie valt.

• Juancho
Vraagje van mijn kant over de bekende hoge pieptonen. Gebeurt dat direct al na het aanzetten voor de 1e keer? Dan zou je bijv. als je de laptop bij bijv. mycom koopt kunnen vragen of ze hem even voor je aan willen zetten. Hoor je het gelijk, test je een ander. Hoor je niets, heb je waarschijnljik geluk. Ik heb geen flauw idee of dit kan/mag hoor, tis maar een ideetje :)

• wizkid_niels
Juancho schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 23:02:
Vraagje van mijn kant over de bekende hoge pieptonen. Gebeurt dat direct al na het aanzetten voor de 1e keer? Dan zou je bijv. als je de laptop bij bijv. mycom koopt kunnen vragen of ze hem even voor je aan willen zetten. Hoor je het gelijk, test je een ander. Hoor je niets, heb je waarschijnljik geluk. Ik heb geen flauw idee of dit kan/mag hoor, tis maar een ideetje :)
Merkte het bij mij pas na 2 dagen.

Verwijderd

het geluid is zodanig zacht dat je het in een gemiddelde mediamarkt niet kan horen

echter, als je thuis zit zonder muziek aan begint de toon toch tamelijk irritant te worden, niet in de minste plaats omdat je device €1200 heeft gekost...

en nee, dit valt niet onder garantie, volgens sony valt dit namelijk binnen de gestelde specificaties van de laptop.

heb je hem online gekocht? Dan kan je je beroepen op de wet kopen op afstand, dit is verreweg de makkelijkste manier om van dit 'defect' af te komen.
Pagina: 1 ... 8 ... 23 Laatste

Let op:
In dit topic gaat het over de Vaio F11- / F12- / F13- serie en niet over andere notebooks ;)