Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
F12 = de F11 met lage euro en hogere prijs voor grondstoffen zeg maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 22:05
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 12:48:
Hoi[...]
Zag daarnaast bij de MM de HP G72-140 (wel minder uiterlijk,.. maar wel stuk goedkoper). Is dat ook een optie?

Hopelijk willen jullie me een beetje verder helpen..
Alvast bedankt!
Mag ik je even wijzen op de Topic Waarschuwing onderaan deze pagina:
In dit topic gaat het over de Vaio F11- / F12-serie en niet over andere notebooks ;)
Met je vraag kun je terecht in het volgende topic:

[NBBG Aanschaf] Multimedianotebook juni 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 10:21
weet iemand hoe het zit met de extra garantie je erbij kan kopen (vgpe-vppsl-3)

Ik heb een storing lopen bij sony die zeggen dat de storing voor 13.00 aangemeld moet zijn,zodat zij een monteur de volgende dag op locatie te krijgen.

Alleen kan ik dat ergens terug vinden, het enige wat ik kan vinden is http://www.megasellers.nl/art/sony/VGPEVPPSL3/vgpe-vppsl-3. (voor 16.00 melden)
salland.eu meld ook 16.00
(boekje ligt bij de klant dus kan even niet kijken)

[ Voor 3% gewijzigd door diehard889 op 23-07-2010 16:30 ]

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen!

Ik heb twee vraagjes:
1. Ik heb een tijdje de discussie over de sony vaio vgn-f11 serie niet gevolgd hier, dus zou graag willen weten of iemand/Sony al een oplossing heeft voor die irritante whining noise.
2. Mijn tweede vraag is: Hoe krijg ik die "intelligent eye" uit(de functie dat het scherm lichter/donkerder wordt naarmate er meer/minder licht op de laptop komt)?

Alvast heel erg bedank!

Vriendelijke groet,
Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:48
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 00:31:
Hallo iedereen!

Ik heb twee vraagjes:
1. Ik heb een tijdje de discussie over de sony vaio vgn-f11 serie niet gevolgd hier, dus zou graag willen weten of iemand/Sony al een oplossing heeft voor die irritante whining noise.
2. Mijn tweede vraag is: Hoe krijg ik die "intelligent eye" uit(de functie dat het scherm lichter/donkerder wordt naarmate er meer/minder licht op de laptop komt)?

Alvast heel erg bedank!

Vriendelijke groet,
Maarten
Vraag 1 is in principe geen oplossing voor, in ieder geval niet één die niet via het Sony servicecenter loopt :+

Vraag 2 is vrij simpel, ga naar VAIO Control Center(waarschijnlijk via je S1 knop), dan naar Weergave en Automatische Instellingen voor helderheid. Dan het vinkje weghalen bij "Pas helderheid automatisch aan" en toepassen. That should do the trick ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:45
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 10:42:
Hangt er vanaf waar je woont hè. Ik ga hem halen bij IZYZ in Meise (Vlaams-Brabant). Zij hebben mij een richtdatum van 25 juli gegeven, maar ik ga volgende week woensdag pas kijken. Ik weet zelf niet of ze hem dan in stock gaan hebben of dat ik hem nog moet bestellen dan. Hun service is wel degelijk.

De introductie van de F12 is vrij geheimzinnig imo. Weinig sites vermelden het model en er zijn al meerdere launch data geweest.
Afstand is niet direct een probleem. Heb je zelf ervaring met deze shop? Zou de laptop getest kunnen worden alvorens aan te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel, normaal gezien is het een professioneel IT bedrijf, dus dat zal wel kunnen zeker. Maar ik weet niet of ze de serie volgende week al in stock hebben of dat ze hem zelf nog moeten bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackShadow schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 10:36:
Weet iemand of hij al leverbaar is in Belgie?
Ik zoek een winkel met degelijke service en waar ik de laptop kan testen alvorens aan te kopen...
Ik heb mijn F12Z op 1 juli besteld bij Laptoshop.be en op 2 juli ontvangen. Zij hebben ook een fysieke winkel in Antwerpen.
En gisteren heb ik er enkele zien staan in Saturn in Kortrijk (een F12Z en een F12S dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Hey guys,

Sorry for not using Dutch, unfortunately it's not my native language :-)
Anyway, do you know where can I get a HDD ODD Caddy for F11? I wanted to replace current BluRay drive with a HDD/SSD.

I have already seen some auctions, but they are from China/Hong Kong. It would take a while for the shipment, so I'm asking is it possible to order it here in the Netherlands or in some other European country.

Regards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
The universal caddies might work, if the ODD drive is a standard form factor drive and not a custom sony one.
One problem with the universal ones is the lack of a custom bezel, howerver, I don't think sony wants people to put HDD/SDD's in the ODD space. Therefore, they might not sell a sony branded caddy, and the universal might be the only option.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
WinterX schreef op zondag 25 juli 2010 @ 13:55:
Hey guys,

Sorry for not using Dutch, unfortunately it's not my native language :-)
Anyway, do you know where can I get a HDD ODD Caddy for F11? I wanted to replace current BluRay drive with a HDD/SSD.

I have already seen some auctions, but they are from China/Hong Kong. It would take a while for the shipment, so I'm asking is it possible to order it here in the Netherlands or in some other European country.

Regards
Here's a installation guide for ya.
It's been discussed in this thread on NotebookReview.com. Look for posts by Joe Bleau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Thx for replies.

Yes, I've already seen the topic on NotebookReview, but as far as I've seen the link for the auction is not available anymore.

Where can I order those universal caddies apart from the British eBay? Dutch eBay seems a bit empty :-).

Regards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glocom
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-11-2022
Ik heb een vraagje.
Ik krijg bluetooth niet aan de praat op mijn F12.

Ik heb Bluesoleil geïnstalleerd en dan krijg ik bluetooth niet aan de praat.
Ik weet niet of bluetooth van te voren werkte, maar daarna in ieder geval niet.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 15:54
Ik heb sinds kort dat mijn F11 automatisch na een tijdje uit z'n hibernate gaat, wat erg irritant is. Hoe verhelp je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
  • Laatst online: 03-07 20:18
Hij gaat naar mijn mening automatsch uit hibernate wnnr de pc denkt dat dit beter gaat zijn voor u battery OF dat u battery bijna leeg is, en dat hij dan uit hibernate gaat en dan pc gwn afsluit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
Het is een feit dat hij automatisch uit z'n hibernate gaat zonder dat ik iets doe. Hij ligt ook gewoon aan de ac adapter. En ik heb juist een pc omdat een pc doet wat jij wilt, als ik wou dat een computer doet wat hij wilt had ik een mac genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroens93
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 16:03
Ik heb vanmiddag ook mijn Vaio F12 in ontvangst mogen nemen :D
Én gelukkig geen enkele dode pixel.

offtopic:
EDIT: problemen inmiddels opgelost dmv hulp via een ander forum :)
Nadat je op de "gewone" manier de drivers hebt geinstalleerd moet je hetvolgende aan xorg.conf toevoegen:
code:
1
2
Option         "ConnectedMonitor" "DFP-0"
Option         "CustomEDID" "DFP-0: /proc/acpi/video/NGFX/LCD/EDID"

Mvg Jeroen

[ Voor 54% gewijzigd door Jeroens93 op 26-07-2010 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik nog even....
F11 is inmiddels nergens meer te krijgen. F12 wel, prachtig, maar erg prijzig.
Wat kan ik het beste doen? voor de F12 gaan of via sonystyle zelf een samenstellen?
Wat is dan het meest belangrijke als je voornamelijk foto's erop wilt bewerken?
Intel® CoreTM i5-520M, 2,40GHz / Legitieme Windows® 7 Home Premium /Harde schijf: 500 GB Serieel ATA (5400 rpm) ??
Geheugen: 6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM ??
Grafische kaart: ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
Geen idee waar ik dan het meest op moet letten.. ben echt een leek, sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor fotobewerking is dat een meer dan degelijke samenstelling hoor. Alleen zou ik indien mogelijk een harde schijf met 7200 rpm kiezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
Als ik jou was zou ik de i7 nemen en 4 gig geheugen ipv 6. Voor de rest gewoon 5400 rpm en het 1080p scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 21:26:
Ben ik nog even....
Wat kan ik het beste doen? voor de F12 gaan of via sonystyle zelf een samenstellen?
Intel® CoreTM i5-520M, 2,40GHz / Legitieme Windows® 7 Home Premium /Harde schijf: 500 GB Serieel ATA (5400 rpm) ??
  • Photoshop gebruikt geen 4 cores, dus een dualcore (i3 of i5) is voldoende. Sneller is beter uiteraard.
  • Videokaart is geen issue; tijdens fotobewerking wordt die bijna niet gebruikt.
  • Als je RAW images gaat bewerken, komt 6Gb echt van pas, maar 4Gb zou ook voldoende moeten zijn.
  • Data wegschrijven (RAW = veel data) gaat sneller op een 7200rpm schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 21:26:
Ben ik nog even....
Voor echte fotobewerking is er maar één keuze denk ik, een i7, en niet omdat je die i7 nodig hebt maar wel omdat de i7 versies een Premium scherm hebben met 100% Adobe RGB weergave en zonder twijfel sowieso een beter scherm.

Voor wat betreft het geheugen is het inderdaad van belang om te weten of je met RAW gaat werken, als je met RAW werkt is meer geheugen altijd wenselijk. Met JPEG moet 4GB voldoende zijn :)

Daarnaast is die videokaart afkomstig uit een E-serie :P In de F12's zit een GT330M ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top, dank jullie wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al student zijnde nog iets te regelen bij een aanschaf via sonystyle. Ik neem aan dat ze daar wel een percentage korting kunnen geven? Heeft iemand ervaring met het telefonisch benaderen van sonystyle op het gebied van korting. Zoja, hoeveel korting heb je gekregen op je aankoopbedrag. Ik wil namelijk een systeem bestellen van 1700 euro, en neem aan dat daar wel iets af te krijgen is. Echter moet ik in dezer dagen nog naar een andere stad om de laptop eerst te bezichtigen alvorens ik hem bestel met mijn eigen aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:10
Nvm mijn vraag over back lit keyboard, volgens mij is dit only in america ;)
Maar het is ook niet zo heel boeind.
Ik ga een F12 bestellen en hopen dat ik geen dode pixels en cpu whine krijg! Spannendd.

[ Voor 70% gewijzigd door Gyrolion op 27-07-2010 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-08 14:25
Rctworld,

Bij welk BCC filiaal heb jij je F gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
Nou, ik had vanmiddag net na 4e de F12 besteld op computerpirates, en toen stond er op de website dat ze nog 5 laptops op voorraad hadden.
En nu kijk ik weer op deze site, waar ik de laptop heb besteld en betaald dat er geen F12 laptops meer op voorraad zijn.
Zal ik nu net naast de plank hebben ge slaan en zit er gewoon een grove fout in deze website? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:05:
Is er al student zijnde nog iets te regelen bij een aanschaf via sonystyle. Ik neem aan dat ze daar wel een percentage korting kunnen geven? Heeft iemand ervaring met het telefonisch benaderen van sonystyle op het gebied van korting. Zoja, hoeveel korting heb je gekregen op je aankoopbedrag. Ik wil namelijk een systeem bestellen van 1700 euro, en neem aan dat daar wel iets af te krijgen is. Echter moet ik in dezer dagen nog naar een andere stad om de laptop eerst te bezichtigen alvorens ik hem bestel met mijn eigen aanpassingen.
Korting kun je helaas mooi vergeten, ik heb alles geprobeerd voor mijn eerste laptop bij SonyStyle maar ze wilden er gewoon niet aan...
Unixor schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 18:32:
Rctworld,

Bij welk BCC filiaal heb jij je F gekocht?
Zoetermeer, maar ze liggen sowieso alleen op het hoofdkantoor. Dus waar je hem ook besteld, je moet hem eerst naar de winkel laten komen, maar dat is meestal binnen 1/2 dagen...
Gyrolion schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 18:49:
Nou, ik had vanmiddag net na 4e de F12 besteld op computerpirates, en toen stond er op de website dat ze nog 5 laptops op voorraad hadden.
En nu kijk ik weer op deze site, waar ik de laptop heb besteld en betaald dat er geen F12 laptops meer op voorraad zijn.
Zal ik nu net naast de plank hebben ge slaan en zit er gewoon een grove fout in deze website? :/
De voorraad is degene van het afhaal punt in Amsterdam, als je hem laat verzenden komt hij direct vanaf de leverancier en die staat niet aangegeven.

Ik hoop echter voor je dat je hem nog kan cancellen, ik heb niet zulke fijne ervaringen gehad met deze piraten, maar dat kun je hier terug lezen:
Advies retour/omruiling laptop ComputerPirates.com

Dus ik zou zeggen cancellen of bidden dat er niks mis is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
Rctworld schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 22:27:

De voorraad is degene van het afhaal punt in Amsterdam, als je hem laat verzenden komt hij direct vanaf de leverancier en die staat niet aangegeven.

Ik hoop echter voor je dat je hem nog kan cancellen, ik heb niet zulke fijne ervaringen gehad met deze piraten, maar dat kun je hier terug lezen:
Advies retour/omruiling laptop ComputerPirates.com

Dus ik zou zeggen cancellen of bidden dat er niks mis is 8)7
Oh god, had ik dat nou maar eerst gelezen, maar alles is toch achteraf goed gekomen, want ik had gister een mail gestuurd en ik had zojuist een mail terug. Dat hij is verzonden en veel plezier ermee. Haha.
Nou hopen op geen dode pixels dan en cpu whine anders dan mag ik ook met sony gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Na lang wachten, kan ik eindelijk een berichtje typen vanaf mijn F12S!
Heb hem zonet binnen, snel op dode pixels getest en tot nu toe geen enkele te zien.

De ventilator spint af en toe even aan, maar dit stoort me niet zo zeer.
Het scherm ziet er werkelijk fantastisch uit, alsook de resolutie went heel snel.

Tot nu toe ben ik heel positief, maar ik blijf voorzichtig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:40

Boy

www.byoscoop.nl

BlackShadow schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 10:14:
Na lang wachten, kan ik eindelijk een berichtje typen vanaf mijn F12S!
Heb hem zonet binnen, snel op dode pixels getest en tot nu toe geen enkele te zien.

De ventilator spint af en toe even aan, maar dit stoort me niet zo zeer.
Het scherm ziet er werkelijk fantastisch uit, alsook de resolutie went heel snel.

Tot nu toe ben ik heel positief, maar ik blijf voorzichtig ;)
is je ventilator dan normaal geheel stil? Want die van mij is wel constant aan (F12M1E)

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Boy schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:20:
[...]

is je ventilator dan normaal geheel stil? Want die van mij is wel constant aan (F12M1E)
Bij de M hoort ie wel wat minder geluid te maken omdat hij minder hoeft te koelen, maar zelfs mijn F12Z1E kan als de omgevingstemperatuur wat lager is zo goed als geheel passief draaien(klinkt niet heel logisch, passief maar toch ook draaien :+ ) zolang ik hem op mijn eigen energieschema heb staan. Het enige bijzondere aan mijn energieschema is eigenlijk dat ik hem ten alle tijden op de laagst mogelijk CPU snelheid laat draaien, want zelfs dan doet hij de meeste dingen nog perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Rctworld schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:03:
[...]

Bij de M hoort ie wel wat minder geluid te maken omdat hij minder hoeft te koelen, maar zelfs mijn F12Z1E kan als de omgevingstemperatuur wat lager is zo goed als geheel passief draaien(klinkt niet heel logisch, passief maar toch ook draaien :+ ) zolang ik hem op mijn eigen energieschema heb staan. Het enige bijzondere aan mijn energieschema is eigenlijk dat ik hem ten alle tijden op de laagst mogelijk CPU snelheid laat draaien, want zelfs dan doet hij de meeste dingen nog perfect :)
Heb hem zonet een fresh install gegeven. Gebruik jij de Sony power management tool?
Welke Sony tools zijn er nog handig of onmisbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 16:55

Baggeraar

Wat een gebagger..

Wou net m'n nieuwe f12 bestellen via de lokale computerboer (België) hij wist me te vertellen dat zijn sony vaio (alweer!) leverancier uitverkocht is.
Maar hij wist me ook te vertellen dat er begin september een nieuw model zou uitkomen dus dat de F12 einde reeks is.
Iemand die hier meer over weet of al specs heeft van dit nieuwe model? Ik wacht namelijk al een tijdje geduldig tot ik m'n nieuwe vaio kan kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Flowertje schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:33:
Maar hij wist me ook te vertellen dat er begin september een nieuw model zou uitkomen dus dat de F12 einde reeks is.
Iemand die hier meer over weet of al specs heeft van dit nieuwe model? Ik wacht namelijk al een tijdje geduldig tot ik m'n nieuwe vaio kan kopen..
Volgens mij heeft je computerboer het nog over de F11, want de F12 begint in Belgie maar net leverbaar te worden... (en is dus slecht leverbaar...)

[ Voor 14% gewijzigd door BlackShadow op 28-07-2010 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 16:55

Baggeraar

Wat een gebagger..

Het gaat zeer zeker om de F12 reeks, aangezien ik hem eind juni naar de beschikbaarheid van de F12 laptop heb gevraagd en hij toen al zei dat de F12 aan de stocklijst was toegevoegd (maar dus nog niet kon bestellen).
Heb ook altijd specifiek naar de F12 reeks gevraagd. (met typenummers etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Raar, ik weet dat hij heel slecht leverbaar is in Belgie, ik had regelmatig contact met de Media Markt en ook zij hebben nog geen F12 binnen gekregen.
Ook circuleren er op internet totaal geen geruchten over een opvolger.

Het is bijna onmogelijk dat hij einde reeks zou zijn...

Bij laptopshop.be hebben ze er in stock. Ik had er gisteren eentje besteld en vandaag binnen.
Andere winkels waar ik contact mee gehad heb, spraken van lange wachttijden bij leveranciers.
(Daar waren het aantal reservaties hoger dan het aantal in bestelling staande)

[ Voor 32% gewijzigd door BlackShadow op 28-07-2010 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga morgen even bij de MM in eindhoven kijken of ze hem daar op voorraad hebben. En er bestaat natuurlijk ook altijd de mogelijkheid om bij de BCC te gaan kijken.

Besloten om toch af te zien van de ssd schijf en gewoon voor de standaard configratie te kiezen. Indien ze nergens voorradig zijn, dan misschien wel weer de overweging maken om hem via sonystyle te bestellen. In plaats van een blu-ray speler kan ik dan een ssd schijf nemen voor het zelfde bedrag.

Mijn eerste voorkeur gaat uit naar het kopen in een winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flowertje schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:56:
Het gaat zeer zeker om de F12 reeks, aangezien ik hem eind juni naar de beschikbaarheid van de F12 laptop heb gevraagd en hij toen al zei dat de F12 aan de stocklijst was toegevoegd (maar dus nog niet kon bestellen).
Heb ook altijd specifiek naar de F12 reeks gevraagd. (met typenummers etc.)
Dat is simpelweg niet waar! De F12 is de opvolger van de F11 reeks die nog maar pas einde reeks is. De F12 is sinds midden juli exclusief verkrijgbaar via Sony Style en een paar webshops. Waar ik mijn F12 onlangs heb besteld is hij nog niet eens leverbaar. Ze gaan echt geen nieuwe reeks lanceren, terwijl hun nieuwe reeks nog geen degelijke launch heeft gehad. Dat is waanzin... 8)7

Je hebt het waarschijnlijk verkeerd begrepen en bedoelde hij dat de F11 eind reeks was.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
BlackShadow schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:01:
[...]

Heb hem zonet een fresh install gegeven. Gebruik jij de Sony power management tool?
Welke Sony tools zijn er nog handig of onmisbaar?
Sony Shared Library, Setting Utility, Event Service en het VAIO Control Center, dat is alles wat ik er op dit moment op heb staan :) Zou het nu van die Power Management en dat soort dingen niet echt zien, misschien werkt het wel heel goed, maar dat doet hij zo ook :)

Overigens vind ik de PS3 tools persoonlijk wel handig(heb ze er nog niet op staan maar heb ze wel getest op de eerste F1X die ik had). Vooral handig als ik in China zit en even wat dingen wil checken op mijn PS3 :) En VAIO Media Plus is ook wel mooi, maar die kun je nergens downloaden volgens mij, dus ik weet niet of hij ergens op een recovery disc staat? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Rctworld schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 20:58:
[...]

Sony Shared Library, Setting Utility, Event Service en het VAIO Control Center, dat is alles wat ik er op dit moment op heb staan :) Zou het nu van die Power Management en dat soort dingen niet echt zien, misschien werkt het wel heel goed, maar dat doet hij zo ook :)

Overigens vind ik de PS3 tools persoonlijk wel handig(heb ze er nog niet op staan maar heb ze wel getest op de eerste F1X die ik had). Vooral handig als ik in China zit en even wat dingen wil checken op mijn PS3 :) En VAIO Media Plus is ook wel mooi, maar die kun je nergens downloaden volgens mij, dus ik weet niet of hij ergens op een recovery disc staat? 8)7
Ik veronderstel dat je dan de 'max processor state' hebt aangepast in de Win7 Power Options? Op welke waarde heb jij hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Heeft iemand al kennis genomen van het volgende:
Solution for high pitched noise:

1. We have to change the registry.
Typing in the command line "regedit", you go to the registry key:
HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Control \ Power \ PowerSettings \ 54533251-82be-4824-96c1-47b60b740d00 \ 5d76a2ca-e8c0-402f-a133-2158492d58ad

2. Included option in this branch will enable and disable the idle processor. In this case, it should be included.
To enable one or another hidden parameter, it is necessary to find and edit the value DWORD, changing its value SettingValue from 1 to 0.

3. Then, through the control panel - power - in the settings mode select power management processor.
There will be an option disabling idle processor and high pitched noise immediately disappears.
BRON

Als het cpu-whine probleem daarmee verleden tijd is, is dat wel een simpele oplossing.
Maar:
WARNING: This document (from Microsoft) says "Note that disabling the processor idle states on a system has severe negative energy efficiency and thermal consequences and should be done only in consultation with the system or processor vendor."
IK WIL ER IEDEREEN WEL OP WIJZEN DAT IK HIERVOOR OP DIVERSE FORA BEVESTIGING GEVONDEN HEB, MAAR PROBEREN DOE JE VOLLEDIG OP EIGEN RISICO.

[ Voor 21% gewijzigd door guapper op 29-07-2010 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
BlackShadow schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 23:53:
[...]

Ik veronderstel dat je dan de 'max processor state' hebt aangepast in de Win7 Power Options? Op welke waarde heb jij hem?
5%, maar hij bleeft even zo goed vrij hoog lopen geloof ik! Alleen hij blijft wel constant. Maar hij blijft rond de 930MHz volgens mij ;)
guapper schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 00:23:
Heeft iemand al kennis genomen van het volgende:

[...]

BRON

Als het cpu-whine probleem daarmee verleden tijd is, is dat wel een simpele oplossing.

IK WIL ER IEDEREEN WEL OP WIJZEN DAT IK HIERVOOR OP DIVERSE FORA BEVESTIGING GEVONDEN HEB, MAAR PROBEREN DOE JE VOLLEDIG OP EIGEN RISICO.
Het werkt bij mij alles behalve goed, de laptop gaat alleen maar enorm hard koelen en dan hoor je inderdaad niks meer ;) Misschien dat dat meer in de firmware van Sony zit, maar toch... ;)

Misschien wordt door het uitschakelen wel automatisch de turbo-boost modus getriggerd... Of in ieder geval de koeling die daarbij hoort ;) Maar die CPU Whine is even zo goed nog steeds aanwezig heb ik inmiddels ondervonden, en hij gaat een ander raar geluid maken, dus slecht idee O-)

Edit: Owh, die uitleg is inderdaad wel wat beter, ik dacht het ging over het geheel uitschakelen van inactieve kernen. Maar het gaat er alleen om dat ze niet naar idle gaan :( Geen wonder dat ie gaat koelen :+

[ Voor 17% gewijzigd door Rctworld op 29-07-2010 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Rctworld schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 00:35:
[...]

5%, maar hij bleeft even zo goed vrij hoog lopen geloof ik! Alleen hij blijft wel constant. Maar hij blijft rond de 930MHz volgens mij ;)

[...]

Het werkt bij mij alles behalve goed, de laptop gaat alleen maar enorm hard koelen en dan hoor je inderdaad niks meer ;) Misschien dat dat meer in de firmware van Sony zit, maar toch... ;)

Misschien wordt door het uitschakelen wel automatisch de turbo-boost modus getriggerd... Of in ieder geval de koeling die daarbij hoort ;)
Als ik het een beetje goed begrijp, zal de cpu minder teruggeklokt/moduleerd worden, waardoor hij dus automatisch warmer wordt, wat de fan weer triggered op zijn beurt.

Kan ook niet echt de bedoeling zijn huh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniesd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-08-2024
Ik heb gister contact met Sony style opgenomen ivm de CPU Whine. Ze kunnen daar wat aan doen volgens die gozert. Ook heb ik aangegeven dat m'n F12 af en toe na opstarten crasht en alleen uit te krijgen is door de Power knop een poosje vast te houden... Ben erg benieuwd of het beter zal worden die iri-piep

EDIT: is het verstandig om enkele dingen te noteren, kopieren oid? Als hun natuurlijk een trucje met de fan gaan doen en dat ding meer lawaai gaat maken dan de CPU Whine schiet ik nix mee op. Kan ik dat controleren oid?

[ Voor 26% gewijzigd door erniesd op 29-07-2010 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Waren kopen mensen ze nog als er bekende problemen zijn? Ze hebben meer notebook-lijnen met minder kuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
cpu whine doet zich voor in de core i serie, bij nagenoeg ALLE fabrikanten, voornamelijk wanneer de cpu niets te doen heeft en teruggeklokt wordt om energie te sparen.

Je kunt dat omzeilen door een core2duo te kopen in de aanbieding idd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Dikke onzin die CPU whine bij alle fabrikanten haha..
Dan zou Intel al lang en breed de sjaak zijn net als nVidia met z'n GO8xxx serie

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:20
Gisteren ook eindelijk mijn F12Z binnen gekregen! Eerst wilde ik een F11Z, maar die kon ik na een maand in de wacht gestaan te hebben bij de leverancier niet krijgen. Bij Azerty had ik toen de f12 besteld, maar die kon pas in oktober worden uitgeleverd! Toen dacht ik, ik ga es naar de plaatselijke BCC, en kijk of ze hem daar hebben. Binnen 2 dagen stond hij bij me thuis :)

Nu eerst eens even een clean install proberen te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
DaFreakhead schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 12:58:
Gisteren ook eindelijk mijn F12Z binnen gekregen! Eerst wilde ik een F11Z, maar die kon ik na een maand in de wacht gestaan te hebben bij de leverancier niet krijgen. Bij Azerty had ik toen de f12 besteld, maar die kon pas in oktober worden uitgeleverd! Toen dacht ik, ik ga es naar de plaatselijke BCC, en kijk of ze hem daar hebben. Binnen 2 dagen stond hij bij me thuis :)

Nu eerst eens even een clean install proberen te doen!
BCC is inderdaad wel echt top :) Ook super klantvriendelijk, en de prijs valt ook wel wat aan te doen ;)

Nu maar hopen dat je geen dode pixels hebt en veel plezier ermee natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
CLB schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 12:31:
Dikke onzin die CPU whine bij alle fabrikanten haha..
Dan zou Intel al lang en breed de sjaak zijn net als nVidia met z'n GO8xxx serie
uuuhm, maar wie koopt er nog iets van nVidia na alle ellende van de afgelopen jaren... 7(8)7 _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in de winkel even de volgende standaard configraties vergeleken.
VPCF12Z1E/BI & VPCF12S1E/B

Wat mij opvalt is dat je 200 euro meer moet betalen i.v.m. de kleurstelling
van de laptop met daarbij 2 gb werkgeheugen.

Echter stond daar alleen de VPCF12S1E/B opgesteld. Dus kon niet echt
zien welke kleurstelling ik mooier vind en of dat wel 200 euro waard is.

Of zie ik nog verdere verschillen over het hoofd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:15:
Ik heb in de winkel even de volgende standaard configraties vergeleken.
VPCF12Z1E/BI & VPCF12S1E/B

Wat mij opvalt is dat je 200 euro meer moet betalen i.v.m. de kleurstelling
van de laptop met daarbij 2 gb werkgeheugen.

Echter stond daar alleen de VPCF12S1E/B opgesteld. Dus kon niet echt
zien welke kleurstelling ik mooier vind en of dat wel 200 euro waard is.

Of zie ik nog verdere verschillen over het hoofd ?
De Z heeft een rubberen polssteun, 2 gb geheugen extra, en een bluray brander ipv speler. De kleur is verder wel gelijk dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
DaFreakhead schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:30:
[...]

De Z heeft een rubberen polssteun, 2 gb geheugen extra, en een bluray brander ipv speler. De kleur is verder wel gelijk dacht ik.
Alles hierboven alleen de kleur is wel degelijk anders. De S is meer antraciet en de Z wat donkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:15:
[..]
Echter stond daar alleen de VPCF12S1E/B opgesteld.
In welke winkel/filiaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unixor schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:44:
[...]

In welke winkel/filiaal?
Bij de MM in eindhoven. De F12Z / BI hebben ze nog 4 op voorraad, van de F12S heb ik echter geen idee. (niet naar geinformeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libeco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09-2024
Om een beetje tegenwicht te bieden zal ik dan maar melden dat ik sinds een halve dag in het bezit van een Sony Vaio VPCF12S1E/B. Voor zover ik kan beoordelen heb ik geen last van enige vorm van CPU whine. Af en toe blaast de ventilator vrij krachtig, maar dat lijkt me niet meer dan logisch met zo'n processor.

Ik heb direct een clean install gedaan en heb alle drivers en de vier belangrijke systeemprogramma's geinstalleerd (control center e.d.). Ik kan echter nergens VAIO update vinden. Ik heb wel vantevoren de drie hersteldvd's gemaakt. Zou ik VAIO update hieraf kunnen krijgen, of weet iemand waar ik dit kan downloaden?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Ik volg de Vaio's nu al heel lang en zou me nu een F12 willen aanschaffen.
Ikphotoshop graag, doe al een video bewerking, en speel COD modern warfare
Nu twijfel ik tussen 3 mogelijkheden:

F12M, Zou voor mij goed zijn denk ik, maar geen 6GB (ook het scherm is minder)

Zelf een configureren met 6GB, maar dan nog steeds geen zeer goed scherm en dit is trouwens nog steeds niet mogelijk in Belgie !!!

De F12S, kost wat geld, maar oke nog, maar nu, waar ik me zorgen om maak:
De batterijduur wordt hier met een uur verkort 1 UUR !!!!! en ik ben ook bang dat deze 4core meer lawaai gaat maken dan de i5core :( En klopt het dat een QUADCORE inderdaad SNELLER is bij bijvoorbeeld 3D RENDERING maar TRAGER is bij DAGELJIKS GEBRUIK en MEER LAWAAI zal maken en MEER WARMTE zal produceren ?

Forum guys, please help me out !! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 21:36:
Hallo Ik volg de Vaio's nu al heel lang en zou me nu een F12 willen aanschaffen.

Zelf een configureren met 6GB, maar dan nog steeds geen zeer goed scherm en dit is trouwens nog steeds niet mogelijk in Belgie !!!

De batterijduur wordt hier met een uur verkort 1 UUR !!!!! en ik ben ook bang dat deze 4core meer lawaai gaat maken dan de i5core :( En klopt het dat een QUADCORE inderdaad SNELLER is bij bijvoorbeeld 3D RENDERING maar TRAGER is bij DAGELJIKS GEBRUIK en MEER LAWAAI zal maken en MEER WARMTE zal produceren ?

DAT klopt INDERDAAD :+ maar even zonder gein. Nog niet alle programma's maken gebruik van 4 cores maar trager zal hij niet worden bij dagelijkst gebruik. Meer lawaai en warmte? Dat hangt natuurlijk af wat je doet. Speel je een spelletje dan zal de laptop ook een stuk meer lawaai maken en meer warmte produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
libeco schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 20:28:
Om een beetje tegenwicht te bieden zal ik dan maar melden dat ik sinds een halve dag in het bezit van een Sony Vaio VPCF12S1E/B. Voor zover ik kan beoordelen heb ik geen last van enige vorm van CPU whine. Af en toe blaast de ventilator vrij krachtig, maar dat lijkt me niet meer dan logisch met zo'n processor.

Ik heb direct een clean install gedaan en heb alle drivers en de vier belangrijke systeemprogramma's geinstalleerd (control center e.d.). Ik kan echter nergens VAIO update vinden. Ik heb wel vantevoren de drie hersteldvd's gemaakt. Zou ik VAIO update hieraf kunnen krijgen, of weet iemand waar ik dit kan downloaden?

Bij voorbaat dank!
Gelukkig maar dat die van jou wel perfect is! Ik stoor me er inmiddels gelukkig niet meer aan omdat het wel een heel stuk verminderd is.

Mag ik trouwens vragen waarom je VAIO update zou willen hebben? Je laptop wordt er niet sneller van dat hij eens in de zoveel tijd gaat checken op een update van één van die 4 programma's, meestal update ik alleen als er iets mis is...
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 21:36:

Graag een beetje onderbouwing... De turbo boost modus van Intel moeten juist voorkomen dat snelle dual-cores beter presteren dan een gemiddelde quad-core, want op het moment dat een taak niet alle CPU's gebruikt maar wel 100% vraagt van de rest dan worden de overbodige cores automatisch uitgeschakeld en de processors die belast worden overclockt.

Meer lawaai en warmte is verder een beetje een zinloze opmerking, de i7 quad-cores verstoken 45 watt ten opzichte van de 35 watt van de i5 dual-cores, dat levert meer hitte op waardoor dus weer meer gekoeld moet worden. In de praktijk valt dit bij mij echter 100% mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libeco
Rctworld schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 22:48:
[...]

Gelukkig maar dat die van jou wel perfect is! Ik stoor me er inmiddels gelukkig niet meer aan omdat het wel een heel stuk verminderd is.

Mag ik trouwens vragen waarom je VAIO update zou willen hebben? Je laptop wordt er niet sneller van dat hij eens in de zoveel tijd gaat checken op een update van één van die 4 programma's, meestal update ik alleen als er iets mis is...
Ik ging er eigenlijk vanuit dat ik daarmee driver updates zou krijgen? Als dat niet zo is, dan heb ik het inderdaad niet nodig. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
libeco schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 23:24:
[...]

Ik ging er eigenlijk vanuit dat ik daarmee driver updates zou krijgen? Als dat niet zo is, dan heb ik het inderdaad niet nodig. :-)
Als dat al zo is dan kun je ze waarschijnlijk beter zelf van de hardware fabrikanten halen, want OEM's lopen wat drivers betreft altijd achter de feiten aan natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rctworld schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 22:48:
[...]

[...]

Graag een beetje onderbouwing... De turbo boost modus van Intel moeten juist voorkomen dat snelle dual-cores beter presteren dan een gemiddelde quad-core, want op het moment dat een taak niet alle CPU's gebruikt maar wel 100% vraagt van de rest dan worden de overbodige cores automatisch uitgeschakeld en de processors die belast worden overclockt.

Meer lawaai en warmte is verder een beetje een zinloze opmerking, de i7 quad-cores verstoken 45 watt ten opzichte van de 35 watt van de i5 dual-cores, dat levert meer hitte op waardoor dus weer meer gekoeld moet worden. In de praktijk valt dit bij mij echter 100% mee ;)
oke, bedankt voor de respons! ;) en de batterijduur zal dus ook verminderen, is het in praktijk ook zoals op de website van sony, ipv 3.5uur 2.5uur ? want dat is wel veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 00:13:
[...]

oke, bedankt voor de respons! ;) en de batterijduur zal dus ook verminderen, is het in praktijk ook zoals op de website van sony, ipv 3.5uur 2.5uur ? want dat is wel veel
Dat zal afhankelijk zijn van wat je er mee doet. Ik kan me het volgende indenken:
web surfen: 2 uur
renderen: 1 uur
plankgas gamen: 45 min.

De accuduur zal dus heel erg afhankelijk zijn van de gebruikte applicaties(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube: Sony Vaio FZ laptop Fan Noise

Herkent iemand dit geluid als de ventilator aanspringt op de F11/F12? Zo klinkt precies de fan op mijn FW51. Tijdens het internetten springt ie elke keer zo aan voor een paar seconden en gaat dan weer uit. Ik wordt echt gek van die toon in het geluid. Dit is toch niet normaal? Dit Is bij mij al vanaf het begin zo. Normaal hoort er toch niet zo'n zwaar irritante bijtoon te zitten in het blaasgeluid van de fan? Het lijkt wel een stofzuiger of een opstijgend vliegtuig.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2010 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
Nou ik heb de laptop binnen gekregen vanaf computerpirates! Review van die shop staat online, want ik ben er persoonlijk ook niet echt over te spreken.
Maar de laptop daar in tegen, man oh man wat een kracht patser!
Ik heb gelukkig geen last van dode pixels, toen ik hem aanzette schrok ik wel ff maar er zaten wat vuiltjes van dat witte doekje op het scherm, phew.
Maar goed, de laptop opgestart en windows erop geplempt, dat deed hij gelukkig automatisch.
Nog niet echt heel veel last van CPU Whine gehad, fan maakte wel een rot herrie toen ik backup cds ging maken maar dat is het ook wel.
Op dit ogenblik helemaal geen last van CPU Whine, dus misschien heb ik wel geluk en een goeie laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Ik ben even benieuwd.

Ik heb ook interesse in een F12. Ik zit eraan te denken om een custom te bestellen via SonyStyle. Eigenlijk is de F12M al goed genoeg voor wat ik ermee wil. Echter zit daar het premium display niet in. Ik ben benieuwd of er een groot verschil is tussen het premium display en het display in de F12M. Ik weet dat het premium een adobe 100% RGb is. Maar hoe scoort het scherm in de F12M dan?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiesk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-08 19:48
Ik ga ook een notebook kopen en zit te denken aan de Vaio F11. Het zal mijn eerste notebook worden, altijd desktops gehad. Daarom hier een vraag waar je bij desktops nooit last van zal hebben (bluf :) ).

Bij vrienden zie ik vaak bij de laptop de contourlijnen van de toetsen in hun scherm staan. Dat is er vaak niet met een doekje af te halen. Zelf stoor ik mij er ontzettend aan, zelfs al is het niet mijn eigen notebook.

Hebben jullie hier ervaring mee bij de F11 (of F12)?

Ik ga het nooit volhouden altijd een doekje tussen het scherm en het toetsenbord te hebben. Een mooi HD scherm met lelijke afdrukken kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:11
Ik ben echt zo blij dat ik geen CPU whine heb op mijn F11M1E. Of ik filter gewoon net die toon er uit, maar dat lijkt me sterk :+ Toen ik hem net had heb ik een schone installatie van windows erop gezet, hielp wel iets wat betreft de herrie van de ventilator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
Tiesk schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 11:40:
Ik ga ook een notebook kopen en zit te denken aan de Vaio F11. Het zal mijn eerste notebook worden, altijd desktops gehad. Daarom hier een vraag waar je bij desktops nooit last van zal hebben (bluf :) ).

Bij vrienden zie ik vaak bij de laptop de contourlijnen van de toetsen in hun scherm staan. Dat is er vaak niet met een doekje af te halen. Zelf stoor ik mij er ontzettend aan, zelfs al is het niet mijn eigen notebook.

Hebben jullie hier ervaring mee bij de F11 (of F12)?

Ik ga het nooit volhouden altijd een doekje tussen het scherm en het toetsenbord te hebben. Een mooi HD scherm met lelijke afdrukken kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.
Ik heb sinds anderhalve dag een F12Z, en ik heb er geen last van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 01:10:
YouTube: Sony Vaio FZ laptop Fan Noise

Herkent iemand dit geluid als de ventilator aanspringt op de F11/F12? Zo klinkt precies de fan op mijn FW51. Tijdens het internetten springt ie elke keer zo aan voor een paar seconden en gaat dan weer uit. Ik wordt echt gek van die toon in het geluid. Dit is toch niet normaal? Dit Is bij mij al vanaf het begin zo. Normaal hoort er toch niet zo'n zwaar irritante bijtoon te zitten in het blaasgeluid van de fan? Het lijkt wel een stofzuiger of een opstijgend vliegtuig.
Herkent niemand die toon in het geluid? Is het bij iedereen gewoon een blaasgeluid zonder deze bijtoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:14:
[...]

Herkent niemand die toon in het geluid? Is het bij iedereen gewoon een blaasgeluid zonder deze bijtoon?
Bij mij als hij hard gaat blazen piept hij ook een beetje, maar ik lig er hier nou niet echt wakker van.. het is gewoon een beest van een laptop, dus dan moet ie ook wel wat geluid produceren! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 25w dual core en een hele lichte 12w videokaart erin. Ik denk dat ik hem binnenkort echt terug ga brengen en dan moet Sony maar een fatsoenlijke toonloze fan erin zetten. Dat ie af en toe flink moet draaien is echt geen probleem voor mij, maar dat gefluit erbij is echt niet mee te leven.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libeco
Rctworld schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 23:29:
[...]

Als dat al zo is dan kun je ze waarschijnlijk beter zelf van de hardware fabrikanten halen, want OEM's lopen wat drivers betreft altijd achter de feiten aan natuurlijk ;)
Bedankt! Dan kies ik er voor om handmatig te updaten. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millgate
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
el-jorge schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 11:11:
Ik ben even benieuwd.

Ik heb ook interesse in een F12. Ik zit eraan te denken om een custom te bestellen via SonyStyle. Eigenlijk is de F12M al goed genoeg voor wat ik ermee wil. Echter zit daar het premium display niet in. Ik ben benieuwd of er een groot verschil is tussen het premium display en het display in de F12M. Ik weet dat het premium een adobe 100% RGb is. Maar hoe scoort het scherm in de F12M dan?
Ik zit vanwege dezelfde reden ook op de wip tussen een F12M en een F12S... Een i5 zal prima voldoen en ik kan ook wel met het spiegeleffect leven... maar hoe zit het met de helderheid en kijkhoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F11M:
Maximum: 203 cd/m²
Average: 180.1 cd/m²
Illumination: 81 %
Black: 1.3 cd/m²
Contrast: 156:1

F11S:
Maximum: 265 cd/m²
Average: 252 cd/m²
Illumination: 89 %
Black: 0.47 cd/m²
Contrast: 564:1

Als alleen de schermcoating anders was dan had ik het wel geweten. Helaas dwingt Sony je tot een quad core config als je een 'echt' VAIO scherm wil.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2010 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:23:
F11M:

F11S:

Als alleen de schermcoating anders was dan had ik het wel geweten. Helaas dwingt Sony je tot een quad core config als je een 'echt' VAIO scherm wil.
Vooral groot verschil in contrast en zwartwaarde, alhoewel ik niet helemaal weet hoe ik het contrast cijfer moet interpreteren.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

contrast is het verschil tussen de genoemde zwartwaarde bij een gegeven helderheid, en het felste wit bij dezelfde helderheid.

welke helderheid dan? dan weet ik ook niet, vandaar dat je niet teveel waarde moet hechten aan de cijfers: een scherm met een hogere helderheid krijgt logischerwijs een slechtere zwartwaarde.

wat ik wel uit de cijfers kan afleiden is dat de f11M een gemiddeld scherm heeft, eentje die je op een acer of HP aantreft met een laag budget.

om het verschil duidelijk te zien moet je ze toch even bekijken, vooral bij een scherm zijn specs slechts een deel van het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libeco
Ik heb iets merkwaardigs ontdekt en kan er maar geen oplossing voor vinden. Ik speel een Full HD .mkv bestand af (x264). Als de laptop aan netstroom hangt speelt de video in VLC vlekkeloos af. Haal ik de stekker er echter uit, dan begint hij regelmatig te schokken. Oplossing leek mij simpel, even energiebeheerschema van Win 7 omzetten naar hoge prestaties.... niet dus, beeld blijft schokken.

Heeft iemand enig idee wat er nog meer anders is in vergelijking met de laptop aan netstroom? In het Nvidia configuratiescherm kan ik niks vinden en ook in de instellingen van VLC niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millgate
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:23:
F11M:

F11S:
Thanks!, dan wordt het toch de "S" en hoop ik dat de i7 zich een beetje gedeist houdt als je alleen aan het browsen bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Millgate schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 17:09:
[...]

Thanks!, dan wordt het toch de "S" en hoop ik dat de i7 zich een beetje gedeist houdt als je alleen aan het browsen bent...
Mm.. Ja inderdaad, ik denk dat wij naar hetzelfde opzoek zijn, en ja daar ben ik ook bang voor :/ ik weet dat men hier zegt dat het wel meevalt, maar ik vraag me af hoeveel verschil er is tussen de M en de S, want ja oke mensen die een i7 kopen gebruiken misschien ook zeer zware software, maar ik had ook bang voor zijn gedrag tijdens "standaard gebruik"

wat denken jullie? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smason
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 07:21
Ik heb even gevraagd aan een Belgische shop wat de levertermijn is van de F12Z.

De shop krijgt als antwoord van de leverancier:
"“Dit toestel is al aangegeven als end of life, staan 157 toestellen in bo en is zelfs niet zeker dat we die nog gaan krijgen."
Even terug in dit topic was er ook al sprake over een opvolger:
Flowertje schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:33:
Wou net m'n nieuwe f12 bestellen via de lokale computerboer (België) hij wist me te vertellen dat zijn sony vaio (alweer!) leverancier uitverkocht is.
Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
smason schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:46:
Ik heb even gevraagd aan een Belgische shop wat de levertermijn is van de F12Z.

De shop krijgt als antwoord van de leverancier:

[...]

Even terug in dit topic was er ook al sprake over een opvolger:

[...]

Vreemd.
"End of Life" klinkt dramatisch :+ maar als het klopt dan komt er binnenkort misschien wel een F13 zonder CPU whine. Ik hou mijn geld nog even op zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroens93
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 16:03
Hierbij nog de foto's van de F12 die ik vorige week maandag heb ontvangen, geen dode pixels of cpu whine tot nu toe :D

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/k1oo5i.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/m8hh6r.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/15ccxub.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Laatst online: 17:10
Ik zit te denken aan de VPCF1290X (te koop in de VS).
Deze is standaard uitgerust met een i7-740QM en kost slechts 999 dollar.

Toch weer opvallend dat ze compleet andere productlijnen hebben in de VS en (zelfs afgezien van de euro/dollar) vele malen goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
Maarten21 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 14:54:

Toch weer opvallend dat ze compleet andere productlijnen hebben in de VS en (zelfs afgezien van de euro/dollar) vele malen goedkoper.
En backlid keyboard, alleen je zit dan wel in de knoei met garantie/levertijd/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Maarten21 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 14:54:

Die 999 is most likely before taxes, zoals vrijwel altijd in de VS.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
BeQuietAndDrive schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 15:24:
[...]

Die 999 is most likely before taxes, zoals vrijwel altijd in de VS.
Die 6% zet natuurlijk weinig zoden aan de dijk ;)

EDIT:
Cart Subtotal $999.99
Promotional Discount -$0.00
Tax $0.00
Shipping $0.00
Remaining Balance $999.99

Kennelijk geen tax en shipping... ?

EDIT2:
Ik had geen zipcode ingevuld. Tax is (in New York) 86 dollar.
shipping blijft gratis

[ Voor 33% gewijzigd door Maarten21 op 02-08-2010 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Het kan toch ook 9,5% zijn, hangt van de staat af.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en vervolgens betaal je 19% btw en invoerechten en kom je weer bij het € = $ verhaal uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indien de F13 eraan zit te komen zou ik graag de volgende veranderingen zien:

- meer opties op het gebied van i7 processoren (dit is al wel het geval in de uk en us);
- een standaard configratie met een ssd hardeschijf (tegen lagere prijzen);
- het verlicht toetsenbord (waarom maken ze daar onderscheid in, het komt toch allemaal van dezelfde fabriek?);
- een oplossing waardoor we de cpu whine vaarwel kunnen zeggen;
- voor de prijsklasse een betere videokaart ter beschikking stellen;
- laptop zonder blu-ray speler (het drukt namelijk nogal op de prijs)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2010 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 17:54:
Indien de F13 eraan zit te komen zou ik graag de volgende veranderingen zien:

- meer opties op het gebied van i7 processoren (dit is al wel het geval in de uk en us);
zoals? de i7 620m is een dualcore, en de i7 quads boven de 740m zijn :r duur.
- een standaard configratie met een ssd hardeschijf (tegen lagere prijzen);
bouw je eigen schijf in?
- voor de prijsklasse een betere videokaart ter beschikking stellen
isnt going to happen, de F12 is geen gamebak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 18:10:
[...]
zoals? de i7 620m is een dualcore, en de i7 quads boven de 740m zijn :r duur.

[...]
bouw je eigen schijf in?

[...]
isnt going to happen, de F12 is geen gamebak
De volgende opties heb je dan in de i7 (ben het met je eens dat het dan aan de dure kant word)
-Intel® Core™ i7-820QM processor (1.73GHz) with Turbo Boost up to 3.06GHz (Reg. price $250.00) [add $175.00]

-Intel® Core™ i7-840QM processor (1.86GHz) with Turbo Boost up to 3.20GHz (Reg. price $300.00) [add $200.00]

Op het gebied van de hardeschijf kan ik niet over meepraten. Heb zelf nog nooit opgezocht hoe dit bij de sony vaio in zijn werk gaat. Maar het lijkt mij wel mooi als er gewoon een standaard configratie komt met een ssd schijf.

Op het gebied van de vidokaart kan ik mee inkomen, en aangezien ik niet game heb er daardoor ook geen moeite mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2010 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 18:25:
[...]

De volgende opties heb je dan in de i7 (ben het met je eens dat het dan aan de dure kant word)
-Intel® Core™ i7-820QM processor (1.73GHz) with Turbo Boost up to 3.06GHz (Reg. price $250.00) [add $175.00]

-Intel® Core™ i7-840QM processor (1.86GHz) with Turbo Boost up to 3.20GHz (Reg. price $300.00) [add $200.00]

Op het gebied van de hardeschijf kan ik niet over meepraten. Heb zelf nog nooit opgezocht hoe dit bij de sony vaio in zijn werk gaat. Maar het lijkt mij wel mooi als er gewoon een standaard configratie komt met een ssd schijf.

Op het gebied van de vidokaart kan ik mee inkomen, en aangezien ik niet game heb er daardoor ook geen moeite mee.
Ik wel anders. Omdat nVidia nog nooit heeft toegegeven dat ze problemen hadden met hun chips, die letterlijk uit elkaar vielen, is er ook nooit een melding gekomen dat de problemen zijn opgelost.

Als over, zeg 25 maanden, <vul opperwezen naar keuze in (God, Allah, Jahwe, Budha etc.)> verhoedde het, je videokaart er mee kapt, zit je met een laptop van 1300+ euri die je niet eens als boekensteun kunt gebruiken.
Maar goed; ze zullen wel goedkoop zijn, die 330M's, en ATI kan ook niet voor elke laptop een chip leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren is mijn Vaio F12 (i5, 1080p, GT330) overleden. Waarschijnlijk is de videokaart kapot.

Het begon met artifacts gevolgd door de melding: 'het beeldschermstuurprogramma reageert niet meer, en is hersteld'. Steevast gevolgd door een BSOD. Dit ongeveer 2 uur lang. Totdat de laptop helemaal geen beeld meer gaf. Het enige wat er gebeurd als ik hem opstart is het feit dat de back-lite aan gaat, de fans heel even opspinnen en de BD-drive een keer spint. Verder niks, geen HDD activiteit, geen boot. Dat betekend volgens mij dat hij tijdens de POST vast loopt op de defecte GPU.

Ik heb voor de zekerheid nog een externe monitor aangesloten maar dit heeft natuurlijk ook niks opgeleverd.

Zijn jullie het met me eens dat de GPU kapot is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Ik weet het: ik had er nooit over mogen beginnen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 20:29:
Gisteren is mijn Vaio F12 (i5, 1080p, GT330) overleden. Waarschijnlijk is de videokaart kapot.

Het begon met artifacts gevolgd door de melding: 'het beeldschermstuurprogramma reageert niet meer, en is hersteld'. Steevast gevolgd door een BSOD. Dit ongeveer 2 uur lang. Totdat de laptop helemaal geen beeld meer gaf. Het enige wat er gebeurd als ik hem opstart is het feit dat de back-lite aan gaat, de fans heel even opspinnen en de BD-drive een keer spint. Verder niks, geen HDD activiteit, geen boot. Dat betekend volgens mij dat hij tijdens de POST vast loopt op de defecte GPU.

Ik heb voor de zekerheid nog een externe monitor aangesloten maar dit heeft natuurlijk ook niks opgeleverd.

Alles wijst er inderdaad op de GPU is overleden. Al de symptonen die jij opnoemt heb ik ook gehad toen mijn GPU kapot was (dit was echter niet bij een vaio laptop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21

Toevallig Starcraft 2 aan het spelen geweest?
nieuws: Bug in menu StarCraft II laat sommige grafische kaarten doorbranden

EDIT:
Misschien een stomme vraag, maar die i5 heeft toch Integrated Graphics? Dat werkt dus niet als de extra videokaart is overleden?

[ Voor 5% gewijzigd door Maarten21 op 02-08-2010 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glocom
  • Laatst online: 22-11-2022

Hm, heb hier ook al gehad dat het beeldschermstuurprogramma niet meer reageerde, maar nog geen BSOD's ofzo. Ik hoop niet dat ik hetzelfde probleem krijg :X
Heb wel ongeveer hetzelfde erin zitten, ook i5 met gt330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar het is toch onmogelijk dat de F12 nu al 'end of life' is, terwijl hij in België nog niet eens een degelijke launch heeft gehad? Volgens mij is er een grote miscommunicatie tussen leveranciers en Sony...

Overigens. Volgens de winkel waar ik mijn F12S onlangs heb besteld, heeft de F12 serie nog altijd de 720QM processor in plaats van de 740QM. De winkelier was ervan overtuigd dat deze informatie correct was.

F13... lol! Is toch niet mogelijk |:(

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2010 21:39 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 23 Laatste

Let op:
In dit topic gaat het over de Vaio F11- / F12- / F13- serie en niet over andere notebooks ;)