Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroens93 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:00:
Cihan, heb je al een linux distro (Ubuntu?) getest?
Ik gebruik al een paar jaar Ubuntu alleen ik vraag me dus af of het helemaal vlekkeloos zal lopen op de Vaio.
Oh, en ik weet niet of je 2 externe schermen over hebt, maar zou je kunnen testen of je de VGA en de HDMI uitgang tegelijk kan gebruiken?

Sorry dat ik zo'n lastige dingen vraag :P

Mvg, Jeroen
Ik draai al een eindje Ubuntu 10.04 en dat werkt perfect. Het enige dat niet werkt is de licht-sensor.
Ik heb nog niet met 2 schermen gewerkt, maar wil het gerust eens testen als je dat wil.

Als je ubuntu 10.04 installeerd, moet je ook de updates installeren om de geluidskaart te doen werken.
Voor de nVidia kaart is het voorlopig nog nodig om het volgende in de xorg.conf te zetten:

Section "Device"
Identifier "Default Device"
Option "ConnectedMonitor" "DFP-0"
Option "CustomEDID" "DFP-0: /proc/acpi/video/NGFX/LCD/EDID"
Option "RegistryDwords" "EnableBrightnessControl=1"
Driver "nvidia"
Option "NoLogo" "True"
EndSection

PS: Geen CPU-whine en geen dode pixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
Nou lekker dan. Opeens krijg ik @random BSOD's met een 0x00001E errors. Volgens Google ligt het aan de videokaart driver. Ik had de nieuwe van Nvidia geinstalleerd, maar dat schijnt dus voor problemen te zorgen.

Alle hardware is goed, dat heb ik persoonlijk getest met memtest86+ en een burn-in test plus een HDD test. Iemand suggesties? En ik heb btw het idee dat de kleuren minder zijn geworden met de Sony driver.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroens93
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 16:03
Zittergie, allereerst bedankt voor de bevestiging dat Ubuntu werkt :D
Kan je het alsjeblieft uitproberen met 2 externe monitoren?
1 externe zal nog wel lukken denk ik, maar die 2e, daar gaat het om :P

[ Voor 18% gewijzigd door Jeroens93 op 08-07-2010 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:28

Boy

www.byoscoop.nl

Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 21:14:
[...]

Ik draai al een eindje Ubuntu 10.04 en dat werkt perfect. Het enige dat niet werkt is de licht-sensor.
Ik heb nog niet met 2 schermen gewerkt, maar wil het gerust eens testen als je dat wil.

Als je ubuntu 10.04 installeerd, moet je ook de updates installeren om de geluidskaart te doen werken.
Voor de nVidia kaart is het voorlopig nog nodig om het volgende in de xorg.conf te zetten:

Section "Device"
Identifier "Default Device"
Option "ConnectedMonitor" "DFP-0"
Option "CustomEDID" "DFP-0: /proc/acpi/video/NGFX/LCD/EDID"
Option "RegistryDwords" "EnableBrightnessControl=1"
Driver "nvidia"
Option "NoLogo" "True"
EndSection

PS: Geen CPU-whine en geen dode pixels
ik ga opensuse erop zetten, zal wel dezelfde instellingen nodig hebben als jij aangeeft...waarvoor zijn deze device instellingen? Wat doet ie niet als je het niet in de xorg.conf toevoegd?

[edit]
heb m'n F12M1E laten afleveren bij m'n ouders, gisteren rond half 9 besteld bij Chear.nl en is nu al binnen! :D
heb nu wat zenuwen m.b.t. dode pixels...

[ Voor 7% gewijzigd door Boy op 09-07-2010 13:02 ]

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:48
Het lijkt dan toch eindelijk gelukt!? Ik heb volgens mij een VAIO F12Z zonder dode pixels(afkloppen) :) Hij piept nog wel steeds behoorlijk, maar daar ga ik maar niet wakker van liggen denk ik ;)

4(of 5 keer inclusief showroom model) dan toch eindelijk scheepsrecht? :D

BCC heeft er overigens nog een paar liggen in het hoofd magazijn en de service daar lijkt ook perfect(mocht hem daar controleren en dode pixels mag ik uiteraard gewoon mee terug komen), dus voor iedereen die nog op zoek is naar een F12Z kan ik dat absoluut aanraden ;)

Edit: Iets wat me eigenlijk nu pas opvalt, maar liggen de F-toetsen erbij jullie ook een beetje scheef in? Ze hellen zeg maar een beetje naar rechts 8)7 Niet echt erg overigens, heb er bij de rest nooit opgelet.

Edit 2:
Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_C9hwaI_mERY/TDco0efki7I/AAAAAAAAAA4/fByjZd9-E8k/s1024/IMG_0141.JPG
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_C9hwaI_mERY/TDco2omU-II/AAAAAAAAABE/pk5KmmGrLVo/s1024/IMG_0144.JPG
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_C9hwaI_mERY/TDcpvM_sBLI/AAAAAAAAABU/J2x3g1atuzM/s1024/IMG_0147.JPG

Op de laatste foto zie je best goed dat de F-toetsen behoorlijk schuin zijn, al is het in het echt nog een stukje erger. Optisch dan he ;)

Owhja, en de SSD gaat er pas morgen in hoor ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Rctworld op 09-07-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-08 14:25
Rctworld schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 13:17:
[...]

Owhja, en de SSD gaat er pas morgen in hoor ;)
Zou je eventueel wat benchmarks kunnen doen met de SSD er in? Zodra ik mijn F heb dan gaat mijn Vertex er ook in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Unixor schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 20:50:
[...]

Zou je eventueel wat benchmarks kunnen doen met de SSD er in? Zodra ik mijn F heb dan gaat mijn Vertex er ook in.
Welke F heb je precies besteld? En welke benchmark wil je draaien? ;) Heb met de SSD in mijn desktop alleen CrystalMark geprobeerd.

Gok overigens dat je Vertex rondjes loopt om mijn Intel, maar ik vond de Vertex dan ook wel erg duur qua prijs/kwaliteit. Want ik wilde ook nog wel een beetje schijfruimte over houden voor de momenten dat ik geen externe HDD bij me heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
Rctworld schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 20:56:
[...]

Welke F heb je precies besteld? En welke benchmark wil je draaien? ;) Heb met de SSD in mijn desktop alleen CrystalMark geprobeerd.

Gok overigens dat je Vertex rondjes loopt om mijn Intel, maar ik vond de Vertex dan ook wel erg duur qua prijs/kwaliteit. Want ik wilde ook nog wel een beetje schijfruimte over houden voor de momenten dat ik geen externe HDD bij me heb.
Haha ja een externe HDD is wel aan te raden. Hoewel ik prima rond kom met m'n 60GB. Laat CrystalMark maar zitten, ben eigenlijk alleen maar geïnteresseerd in boottime, response vanuit slaapstand, snelheid openen van PSD's, Office opstarten enz. Mijn huidige FZ blaast menig Desktop weg met HDD maar kan altijd sneller i.c.m. i7 :P.

Ik heb m'n F nog niet besteld, ik ga voor een F(X) met de specs van een F12S zonder blu-ray speler (gebruik ik toch niet, misschien bouw ik er wel een extra ssd bij in als de tijd rijp is). Eigenlijk bestel ik hem alleen maar omdat ie dan zwart is. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Heb sinds vanmiddag eindelijk mijn SSD erin zitten, was overigens nog niet zo simpel. Op zich spreekt het allemaal voor zich, maar die Intel SSD was toch een millimeter of zoiets groter dan de originele Seagate Momentus 8)7 Daardoor zaten de schroefgaten net iets lager in de case en was het nog een heel gepriegel om de schroeven erin te krijgen, uiteindelijk gelukt en sindsdien nog een stuk gelukkiger met de laptop :)

Verse install met een normale install disc van Windows 7 x64 en de meeste drivers werden direct gevonden, vervolgens de drivers van de WLAN geinstalled en de nieuwste videokaart drivers van de nVidia site gehaald. Verder heb ik alleen de touchpad drivers overschreven(werkt toch net iets beter), zelfde geldt voor de standaard SATA drivers die ik overschreven heb met de laatste drivers van Intel. Ook de drivers van de geluidskaart heb ik overschreven, aangezien ik die Dolby effecten toch wel lekker vind klinken op mijn Sennheiser oordopjes :)

Overigens heb ik ook de Sony Shared Library, Setting Utility, Event Service en het VAIO Control Center gewoon van de support site gedownload. Nu werkt mijn Control Center en FN-toetsen weer perfect zonder dat ik last heb van die andere VAIO troep :D

Anyway, ik weet niet wat het is, maar het lijkt erop alsof de CPU Whine er serieus door is geminimaliseerd want het is me sinds de verse install niet meer opgevallen. Ook moet ik zeggen dat de accu duur me totaal niet tegenvalt, zelfs op batterij bescherm modus die voorkomt dat de accu oplaadt tot boven de 80% gaat hij volgens mij nog steeds makkelijk 2 uur mee. Weliswaar op energiebesparingsmodus maar dat is sowieso fijner in verband met de koeler(met dit weer iig ;) ) en ik merk er helemaal niets van ;) Me HP daarentegen werd altijd ongelooflijk traag... Alles bij elkaar niet slecht voor een Quad-Core denk ik zo? :) Maar goed, nu is de accu nog nieuw natuurlijk...

Verder al de nodige software geïnstalleerd en werkt allemaal super rap op de SSD, gok dat de laptop nu in totaal in rond de 10 sec op de desktop zit en klaar is met laden. Ware het niet dat je tussendoor nog even een wachtwoord in moet vullen 8)7 Gezien de 8GB geheugen en de levensduur van de SSD ook de swapfile maar in het geheel uitgeschakeld :)

Voor de mensen die de F1XS of F1XZ al langer hebben, hebben jullie wellicht een favoriet color profile? Ik gebruik nu Spyder profile van een ander forum, maar als je ziet hoe groot het verschil is met de standaard color profiles kan ik nog niet echt bepalen of het een vooruitgang is. Hoop dat iemand nog wat alternatieven heeft, want kon er zelf nog niet zo snel nog een paar vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 22:05
Rctworld schreef op zondag 11 juli 2010 @ 01:10:
[...]
Anyway, ik weet niet wat het is, maar het lijkt erop alsof de CPU Whine er serieus door is geminimaliseerd want het is me sinds de verse install niet meer opgevallen.
[...]
Ik hoop voor je dat dat zo blijft, ook wanneer je wat meer spul geïnstalleerd hebt. Hou je ons op de hoogte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand mss een leuke 16,4'' sleeve met handvat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Discovery_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-04 11:11
[...]
Anyway, ik weet niet wat het is, maar het lijkt erop alsof de CPU Whine er serieus door is geminimaliseerd want het is me sinds de verse install niet meer opgevallen.
[...]

De CPU Whine valt niet meer op - Is die dan nu helemaal weg of nog aanwezig maar zo zachtjes dat dit niet meer storend is? Ben ook erg benieuwd hoe de CPU Whine zich houd is als er meer geinstalleerd is en als de laptop echt eens aan de bak moet.

Heb destijds bij mijn F11M (die retour is gegaan vanwege te veel lawaai) meerdere verschillende HD bestanden
1 x WMP, 1 x MP classic en vlgs.mij nog 1 x filmprogramma dat op de Vaio stond tegelijk aangezet, met verkenner en IE geopend en nog een CAD programma. Alles liep tegelijk zonder stotteren. d:)b
Ik weet niet of je zoiets als een stress test mag noemen maar ik was onder de indruk dat het instap model al tot zoiets in staat was. Heb de Vaio met tegenzin terug gebracht maar ik moet regelmatig geconcentreerd werken en dan is die hoge pieptoon samen met een ventilator die heel nadrukkelijk zijn werk doet (volop staat te blazen als ik slechts een stukje tekst moet lezen) echt niet te doen imho.
Overigens had ik de indruk dat de ventilator een stuk rustiger werkte als de laptop flink moest werken dan dat ik bijv. op internet dit forum aan het lezen was oid maar dat zal wel aan mij liggen.

Ik hoop dat de problemen met CPU whine en ander lawaai met deze F12 serie tot het verleden behoort dan ga ik er gelijk 1 bestellen want kijk al sinds begin maart naar een normaal werkende stille Vaio uit.

Ben erg benieuwd naar jouw en andere F12 ervaringen dus hou ons svp op de hoogte. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

PS - Wellicht kan er worden overgegaan naar een nw. F12 topic zodat daar weer alle info bij elkaar komt en zaken m.b.t. CPU Whine, lawaai, oplossingen enz. weer compact bij elkaar staan -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
Rctworld, hoe kwam jij eigenlijk weg met 1 dode pixel? Waar heb jij al je pogingen gedaan en er mee weg gekomen? En dan doel ik op filiaal en bedrijf :P. Want zat zelf is na te denken, zwarte F is wel mooier maar met 1 dode pixel kan ik em niet terug sturen naar Sony Style want die zeggen dan dood leuk: "Tja dat valt binnen de norm..".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Unixor schreef op maandag 12 juli 2010 @ 02:07:
Rctworld, hoe kwam jij eigenlijk weg met 1 dode pixel? Waar heb jij al je pogingen gedaan en er mee weg gekomen? En dan doel ik op filiaal en bedrijf :P. Want zat zelf is na te denken, zwarte F is wel mooier maar met 1 dode pixel kan ik em niet terug sturen naar Sony Style want die zeggen dan dood leuk: "Tja dat valt binnen de norm..".
Recht op afkoelperiode heb je sowieso bij een webshop(al is ComputerPirates.com het er niet mee eens dat dat kostenloos zou moeten gebeuren), bij SonyStyle deden ze er bij mij zelfs totaal niet moeilijk over. Ze betaalde zelfs de retourzending en het volledige aankoopbedrag binnen een week terug gekregen. Dat is nog eens service :)

Andere winkels waar ik dus mee bezig ben geweest zijn ComputerPirates.com, MediaMarkt en nu dus BCC. Waarvan ik ComputerPirates.com totaal af moet raden omdat ze je op alle mogelijke vlakken proberen te naaien met pixelgaranties en kosten rekenen voor de afkoelperiode, terwijl ze hem met dode pixels gewoon op sturen naar Sony en zelf al het geld terugkrijgen 8)7

Media Markt en BCC waren allebei zeer coulant, begrijpelijk, want ook zij sturen hem gewoon terug naar Sony ;) Je zou voor de zekerheid even met de verkoper kunnen overleggen over hoe men er mee om gaat en eventueel zelfs of je hem in de winkel al mag inspecteren(zoals ik), dan kom je niet meer voor nare verassingen te staan zoals dus bij bijvoorbeeld ComputerPirates.com...

Voor wat betreft de piep ben ik er nog niet helemaal over uit trouwens, het is nu doodse stilte hier in huis en ik hoor nu helemaal niets, zelfs de ventilator is uit. Ik heb namelijk een energieschema in windows gemaakt wat de processor lockt op de laagst mogelijke kloksnelheid van 930MHz(of iets in die richting), dus hij blijft heerlijk koel zonder dat ik er last van heb zolang ik op internet zit. Het lijkt er namelijk op alsof Flash gebruik maakt van CUDA en dus de GPU belast en dat terwijl ik op mijn HP altijd gezeik had met Flash zodra ik hem op energiebesparing zette omdat de CPU het dan niet meer bij kon benen. Daarnaast is 4x930MHz natuurlijk ook lang zo slecht nog niet ;)

Zou me niks verbazen als de CPU Whine gedeeltelijk veroorzaakt wordt door het constant switchen van de processor met betrekking tot Speedstep en Turbo Boost, nu die vast staat hoor ik namelijk niks. Ik weet echter wel zeker dat het geluid er nog steeds is, want ik heb het vanmiddag nog eventjes gehoord, maar het lijkt nu wel behoorlijk stuk zachter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
Nou dan gaan we het maar is bij de BCC of MediaMarkt proberen, dan maar een wnbe zwarte F. Het gaat er immers om wat er in zit toch? :+ In ieder geval bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Ik heb m'n F12M1E van het weekend wat kunnen gebruiken, mooi ding zeg! Enige spel wat ik had liggen was Command & Conquer 3 Tiberium Wars, ziet er super uit...alles lekker hoog staan, resolutie in het spel op 1080 (maar ok, zo nieuw is het spel niet).

geen dode pixels (heb met zweetdruppels gezocht, warm en angst dat ik er eentje tegenkwam...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Boy schreef op maandag 12 juli 2010 @ 10:18:
[...]

geen dode pixels (heb met zweetdruppels gezocht, warm en angst dat ik er eentje tegenkwam...)
Haha, wees gerust, ik heb nog nooit een F1-M gezien met dode pixels hoor ;) De S/Z en X maken gebruik van een ander scherm wat schijnbaar veel gevoeliger is voor pixelfouten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Rctworld schreef op maandag 12 juli 2010 @ 11:10:
[...]

Haha, wees gerust, ik heb nog nooit een F1-M gezien met dode pixels hoor ;) De S/Z en X maken gebruik van een ander scherm wat schijnbaar veel gevoeliger is voor pixelfouten :(
ah, gelukkig :) toch nog een voordeel met de spiegelende schermen :)

maare, ik weet niet of ik dat hier kan vragen...maar ik heb deze situatie:

F12 HDMI -> HD ready TV

hij zet 'm op 13nogiets x 768. en dan start ik Command and Conquer. Zet ik de setting ingame hoger dan 768 (bijvoorbeeld 1920 x 1080) dan gaat het beeld op zwart...hoort mijn TV niet gewoon te downscalen? Ik wil graag meer zien op het scherm, beter het slagveld te volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Boy schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:31:
[...]

ah, gelukkig :) toch nog een voordeel met de spiegelende schermen :)

maare, ik weet niet of ik dat hier kan vragen...maar ik heb deze situatie:

F12 HDMI -> HD ready TV

hij zet 'm op 13nogiets x 768. en dan start ik Command and Conquer. Zet ik de setting ingame hoger dan 768 (bijvoorbeeld 1920 x 1080) dan gaat het beeld op zwart...hoort mijn TV niet gewoon te downscalen? Ik wil graag meer zien op het scherm, beter het slagveld te volgen :)
1920x1080 kan bij HD Ready TV's meestal alleen als het interleaved is, dus 1080i, standaard voert een computer alleen progressive uit maar de vraag is ook of je echt vrolijker wordt van 1920x1080 aangezien de TV dat helemaal niet meer weer kan geven dan 1366 x 768 pixels. (Het excacte verschil tussen interleaved en progressive kan ik wel uit gaan leggen hier, maar dat lijkt me niet relevant ;) )

Overigens hoort die normaal gesproken gewoon 1080i uit te kunnen sturen via Schermresolutie > Geavanceerde Instellingen > Alle modi weergeven. En dan moet er ergens 1920x1080 geïnterlinieerd staan, alleen dat staat er bij mij dus niet 8)7 Wellicht dat dat wat met mijn drivers of het ingebouwde scherm te maken heeft, dat hij de andere modus gewoon niet weergeeft zolang ik hem niet aansluit op HDMI, bij mijn HP stond het er namelijk wel gewoon tussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Rctworld schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:46:
[...]

1920x1080 kan bij HD Ready TV's meestal alleen als het interleaved is, dus 1080i, standaard voert een computer alleen progressive uit maar de vraag is ook of je echt vrolijker wordt van 1920x1080 aangezien de TV dat helemaal niet meer weer kan geven dan 1366 x 768 pixels. (Het excacte verschil tussen interleaved en progressive kan ik wel uit gaan leggen hier, maar dat lijkt me niet relevant ;) )

Overigens hoort die normaal gesproken gewoon 1080i uit te kunnen sturen via Schermresolutie > Geavanceerde Instellingen > Alle modi weergeven. En dan moet er ergens 1920x1080 geïnterlinieerd staan, alleen dat staat er bij mij dus niet 8)7 Wellicht dat dat wat met mijn drivers of het ingebouwde scherm te maken heeft, dat hij de andere modus gewoon niet weergeeft zolang ik hem niet aansluit op HDMI, bij mijn HP stond het er namelijk wel gewoon tussen :)
Ok, thanks, ga het eens bekijken of die optie werkt...
Ik weet niet hoe slecht dat uit gaat zien met downscalen, maar afwegen, meer beeld of mooier beeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
In het kader van grondig testen maar eens aan de slag gegaan met het overclocken van de GPU, standaard draait die op 575/790/1265 alsin GPU/Memory/Shader, heb hem nu op 650/940/1430. Met name het geheugen lijkt bizar goed te klokken voor een laptop...

Grappig genoeg ben ik trouwens nog geen enkele glitch of crash tegen gekomen tijdens het overklokken, de temperatuur van de temperatuur blijft bij de Furmark burn-in test netjes onder de 75 graden en aangezien DiRT2 nu perfect draait met rond de 40fps gemiddeld op Full HD met medium details heb ik ook niet direct de behoefte om de GPU verder omhoog te schroeven. Het geheugen kan niet eens hoger dan 948 met de officiële nVidia tools :P

Voor de gein ook maar eens 3D Mark Vantage gedaan, haalde P3332. CPU score van 21220 en GPU score van 2601. Ik weet echter niet hoe dit zich verhoudt tot de standaard clocks aangezien ik geen license heb voor 3D Mark Vantage. Wellicht dat iemand anders eens een keer een run kan doen om het een beetje in perspectief te plaatsen? Boy misschien? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glocom
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-11-2022
Rctworld schreef op maandag 12 juli 2010 @ 11:10:
[...]

Ik heb sinds vandaag de F12V van sonystyle en heb WEL een dode pixel.
Het is bij een spiegelend scherm :(
Vannacht maar even een pixel programma laten draaien en hopen dat het morgen weg is :X

EDIT: even in verband met die scheve F knoppen.
Dit merk ik hier ook. Vooral de F2, F3 en F8.
Beetje vreemd 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door glocom op 12-07-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Rctworld schreef op maandag 12 juli 2010 @ 16:14:
...
Wellicht dat iemand anders eens een keer een run kan doen om het een beetje in perspectief te plaatsen? Boy misschien? ;)
ja, dat wil ik wel doen...zal wel morgen worden denk ik...zet ut in m'n agenda...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroens93
Zo hem m'n bestelling ook geplaatst:

1 x Notebook VPC-F12X - Persoonlijke
* Intel CoreTM i7-740QM, 1,73GHz
* Windows® 7 Home Premium(64bit)
* Premium Black
* 128 GB Ultra SATA Flash SSD
* 8 GB 1333MHz DDR3-SDRAM
* DVD-station
* 41,6 cm LCD, 1920x1080, camera
* NVIDIA® GeForce® GT 330M 1GB
* Office 2010 Starter
* McAfee® - 60 dagen bescherming
* Zonder Adobe® Creation
* Zonder AdobePhotoshopLightroom

Nu duimen dat er geen dode pixels in het scherm zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Jeroens93 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 13:20:
Zo hem m'n bestelling ook geplaatst:

1 x Notebook VPC-F12X - Persoonlijke
* Intel CoreTM i7-740QM, 1,73GHz
* Windows® 7 Home Premium(64bit)
* Premium Black
* 128 GB Ultra SATA Flash SSD
* 8 GB 1333MHz DDR3-SDRAM
* DVD-station
* 41,6 cm LCD, 1920x1080, camera
* NVIDIA® GeForce® GT 330M 1GB
* Office 2010 Starter
* McAfee® - 60 dagen bescherming
* Zonder Adobe® Creation
* Zonder AdobePhotoshopLightroom

Nu duimen dat er geen dode pixels in het scherm zitten :)
Inderdaad :) Hoeveel was je ervoor kwijt als ik vragen mag? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroens93
Rctworld schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 13:56:
[...]

Inderdaad :) Hoeveel was je ervoor kwijt als ik vragen mag? :D
€1699,01 (Configureerd via sonystyle.nl)
Behoorlijk bedrag voor een 16 jarige dus ik ga ervan uit dat ik een degelijk apparaat ontvang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:20
Jeroens93 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 19:09:
[...]

€1699,01 (Configureerd via sonystyle.nl)
Behoorlijk bedrag voor een 16 jarige dus ik ga ervan uit dat ik een degelijk apparaat ontvang :)
Misschien een rare vraag, maar waarom een via sonystyle? Als je de f12z koopt, heb je hem voor minder, het enige verschil is die ssd. Voor de rest koop je een laptop met betere specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
DaFreakhead schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 22:20:
[...]

Misschien een rare vraag, maar waarom een via sonystyle? Als je de f12z koopt, heb je hem voor minder, het enige verschil is die ssd. Voor de rest koop je een laptop met betere specs.
Zou hij die per ongeluk geconfigureerd hebben?
Zelfs een refurbished F11X met 256Gb sdd is goedkoper overigens.

[ Voor 18% gewijzigd door guapper op 14-07-2010 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
[...]

Maar een SSD maakt over het algemeen meer verschil qua performance dan die Blu Ray brander hoor ;) Heb zelf wel een F12Z + Intel SSD, maar goed, ik ben in totaal dan ook wel 1950 euro kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik zojuist een F12 besteld heb, ging ik uiteraard ook meteen op zoek naar een laptoptas. Omdat ik alleen mijn laptop nodig heb, zoek ik een sleeve.

Nu zie ik dat de keuze voor 16.4" niet heel groot is. Hoe lossen jullie dit op? Als je een laptoptas koopt is het simpel, dan koop je gewoon een 17", of misschien zelf een 16" van rekbaar materiaal.

Maar als ik een sleeve koop voor een laptop, dan wil ik wel dat mijn laptop er netjes en het liefst een beetje stevig inzit, en bij een 17" sleeve heb je toch 1.5 cm verschil, en ik zou het erg vinden als mijn laptop eruit zou vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 23:30:
Nadat ik zojuist een F12 besteld heb, ging ik uiteraard ook meteen op zoek naar een laptoptas. Omdat ik alleen mijn laptop nodig heb, zoek ik een sleeve.

Nu zie ik dat de keuze voor 16.4" niet heel groot is. Hoe lossen jullie dit op? Als je een laptoptas koopt is het simpel, dan koop je gewoon een 17", of misschien zelf een 16" van rekbaar materiaal.

Maar als ik een sleeve koop voor een laptop, dan wil ik wel dat mijn laptop er netjes en het liefst een beetje stevig inzit, en bij een 17" sleeve heb je toch 1.5 cm verschil, en ik zou het erg vinden als mijn laptop eruit zou vallen.
Ik zou gaan kijken voor een tas waar de laptop lekker ruim in past, met nog de nodige extra spullen er bij. Hoe meer vakken, hoe beter dacht ik.
Zorg er in elk geval voor dat er veel ruimte rondom de laptop is, zodat er geen (of zo min mogelijk) spanning op de behuizing komt te staan. Wanneer er spanning op de behuizing komt te staan, gaat deze buigen. Na (een X aantal keer) buigen komt barsten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Vriend van mij heeft de F11 en heeft toendertijd een 17inch laptop schoudertas gekocht. Zijn F11 kon er precies in. Al zal vast niet elke 17inch tas evengroot zijn denk ik somehow.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
blmp schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 23:43:
Vriend van mij heeft de F11 en heeft toendertijd een 17inch laptop schoudertas gekocht. Zijn F11 kon er precies in. Al zal vast niet elke 17inch tas evengroot zijn denk ik somehow.
Heel toevallig heb ik mijn Eastpak vanmiddag binnen gekregen, gaat om het type Evanz. Heb de F zelf nog niet maar ik heb wel HxBxD vergeleken en het zou moeten passen, de tas is immers voor een 17inch. Het is tevens een rugtas, dit vind ik persoonlijk comfortabeler dan een schoudertas.

Offtopic:

De Eastpak komt bij TravelBags.nl vandaan, prima service. Geen gedonder met account aanmaken, gewoon invullen, afrekenen (Ideal). Gistermiddag om half 5 bestelt, vandaag om half 2 stond de tnt voor de deur.

Eastpak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 23:30:

Ik heb een Belkin tas gekocht. Op het kaartje stond dat hij voor laptops van 15,6 was, ma met nameten kwam ik erachter dat het best moest lukken en inderdaad past hij er heel mooi in met net genoeg ruimte om niet te strak te zitten.
Het kan dus handig zijn om ipv te kijken welke categorie laptop in een tas zou moeten gewoon naar de cm (hoogte-lengte) te kijken. De serie F is wel net zo breed als een oude 17' labtop van 1920x1200, maar minder hoog, waardoor hij vaak ook in kleinere tassen past.
Of dat ook voor sleeves geldt weet ik niet, maar ik dacht dat de informatie van de tassen/rugzakken voor sommigen ook wel interessant kon zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb last van de morse piep in mijn F11M1E. Hij is er al voor terug geweest naar SONY, kreeg hem netjes binnen vijf werkdagen terug vanuit Duitsland. Er is een BIOS update uitgevoerd en een shielding pad ingezet. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat die pad alleen het hitte-probleem oplost! De piep was er nog steeds, weer gebeld. Kerel gaf aan dat er binnen SONY verschillende theorieen zijn voor het ontstaan van de piep. Kon hem weer insturen. Gezegd dat dat me niet handig leek als ze er nog steeds niet zeker van zijn wat de piep veroorzaakt. Ik wacht wel even.

Nu komt het gekke, gisteren een Windows-update gehad en de piep leek gisteravond weg! Zijn er meer mensen die dit hebben ervaren?

Mvrgr,

VAIO FrEaK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroens93
[...]

Het gaat me juist om de SSD, een bluray speler heeft geen meerwaarde voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Zet er dan zelf een Seagate Momentus XT in, heb je 't beste van beide werelden...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
CLB schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 13:10:
Zet er dan zelf een Seagate Momentus XT in, heb je 't beste van beide werelden...
Kom op, deze discussie hebben we al eerder gevoerd. Een Momentus XT is goedkoper en biedt meer opslag, maar is in geen zins te vergelijken met een echte SSD omdat het echte verschil qua ervaring hem in de random acces time zit. Dat is nou precies waarop zo'n hybride schijf tekort schiet. Tuurlijk, het is best leuk dat je laptop in 10 seconde opstart maar in de praktijk doet dat me niet heel veel ;) Leuker wordt het pas als alles zo goed als instant reageert ;)

Anyway, al iemand anders die 3D Mark Vantage gedraait heeft op een F11/F12? Heb zelf pas nog Crysis even uitgetest en draait verbazingwekkend goed, op medium op 1280x720 draait hij super soepel en ook op 1920x1080 is het goed te doen. Ik heb de fps niet gemeten maar ik kan je vertellen dat ik me stoor aan alles onder de 30 fps dus het zal nog redelijk hoog geweest zijn :)

Moet zeggen dat het die 330M me nog totaal niet tegenvalt, zeker niet aangezien hij op mijn overclock settings ook perfect draait O-)

En weer even terug naar de CPU Whine en dergelijke, ik weet niet waar het verband mee houdt, maar het lijkt wel iets met de temperatuur te maken te hebben. Hij lijkt als het erg warm is meer geluid te maken dan zoals nu wat koeler. En dat terwijl het andersom logischer zou zijn, aangezien de fan nu een stuk minder hard draait en andere geluiden een stuk beter hoorbaar zouden moeten zijn :X Maar wanneer gaat Sony eens een bios update uitbrengen die ervoor zorgt dat die ventilator een beetje stabiele toerentallen gaat draaien? :F

Off-topic: Waarom zie ik jou eigenlijk in alle topics terug CLB? 8)7 Ben stiekem wel een beetje jaloers op die GPU uit je MSI hoor :+

[ Voor 3% gewijzigd door Rctworld op 15-07-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik ga binnenkort een F12 laptop kopen, maar ik twijfel elke dag nog welk model ik zou nemen. Ik twijfel tussen het S en het Z model. Het punt is dat er niet zoveel verschil is tussen beide versies, maar de Z kost wel 200 euro meer. Vinden jullie de Blu-ray brander en 2GB extra RAM geheugen de moeite waard? Want ik heb gehoord dat velen 8GB RAM echt compleet nutteloos vinden. Ik ga deze laptop gebruiken voor mijn ICT opleiding en deze moet dus redelijk sterk en snel zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 13:53:
Hey, ik ga binnenkort een F12 laptop kopen, maar ik twijfel elke dag nog welk model ik zou nemen. Ik twijfel tussen het S en het Z model. Het punt is dat er niet zoveel verschil is tussen beide versies, maar de Z kost wel 200 euro meer. Vinden jullie de Blu-ray brander en 2GB extra RAM geheugen de moeite waard? Want ik heb gehoord dat velen 8GB RAM echt compleet nutteloos vinden. Ik ga deze laptop gebruiken voor mijn ICT opleiding en deze moet dus redelijk sterk en snel zijn. ;)
ICT opleiding is natuurlijk een vrij breed begrip 8)7 Voor een beetje programmeren heb je niks aan al die power van een i7 en 8GB RAM(maar dat hoeven je ouders niet te weten als ze maar betalen ;) ), maar ga je iets met 3D/Game design doen dan is het juist weer wel handig. Dus tja, wat voor opleiding is het?

Zelf heb ik wel voor de F12Z gekozen, niet dat ik verwacht die Blu Ray Brander snel te gaan gebruiken maar toch kan het altijd nog van pas komen, ook vond ik de rubberen polssteun wel zo fijn werken en voor Photoshop is 8GB ook zeker aan te raden zodra je met RAW bestanden en dergelijke aan de slag gaat. Verder is het vooral een prestige ding, maar als je je nu al afvraagt wat je ermee moet kun je beter voor de S gaan ;) Zeker als je echt op het geld moet letten ;)

Mocht je echt voor performance willen gaan kun je wellicht nog beter een F12S kopen en die 200 euro die je bespaard in een SSD stoppen, daar merk je meer van :) En een F12Z + SSD wordt wel heel erg duur kan ik je melden :+

[ Voor 11% gewijzigd door Rctworld op 15-07-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rctworld schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 13:46:
[...]

Maar wanneer gaat Sony eens een bios update uitbrengen die ervoor zorgt dat die ventilator een beetje stabiele toerentallen gaat draaien? :F
Dat is precies wat mijn F11 nu doet! Die fan draait contstanter en de piep lijkt nu weg! Zal straks nog eens luisteren maar dat is wat mij gisteren opviel!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rctworld schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:08:
[...]

ICT opleiding is natuurlijk een vrij breed begrip 8)7 Voor een beetje programmeren heb je niks aan al die power van een i7 en 8GB RAM(maar dat hoeven je ouders niet te weten als ze maar betalen ;) ), maar ga je iets met 3D/Game design doen dan is het juist weer wel handig. Dus tja, wat voor opleiding is het?

Zelf heb ik wel voor de F12Z gekozen, niet dat ik verwacht die Blu Ray Brander snel te gaan gebruiken maar toch kan het altijd nog van pas komen, ook vond ik de rubberen polssteun wel zo fijn werken en voor Photoshop is 8GB ook zeker aan te raden zodra je met RAW bestanden en dergelijke aan de slag gaat. Verder is het vooral een prestige ding, maar als je je nu al afvraagt wat je ermee moet kun je beter voor de S gaan ;) Zeker als je echt op het geld moet letten ;)

Mocht je echt voor performance willen gaan kun je wellicht nog beter een F12S kopen en die 200 euro die je bespaard in een SSD stoppen, daar merk je meer van :) En een F12Z + SSD wordt wel heel erg duur kan ik je melden :+
Wel, het is de opleiding 'Interactive Multimedia Design'. Dus ik ga moeten werken met onder andere, Photoshop, Illustrator, Flash, Dreamweaver, InDesign,... en later ook met 3D heb ik gezien. Mijn ouders betalen alles, dus dat is geen probleem, maar ik wil ook niet overdrijven door ze een te duur systeem te laten kopen waar ik eigenlijk niets aan heb. Langs de andere kant, met een Blu-ray brander kan ik grote opslag schijven maken, dus hoef ik in principe geen externe harde schijf meer aan te kopen.

Is de Z versie echt zwart en niet donkergrijs zoals de S versie? Want het is nogal onduidelijk op foto. En je kunt een SSD laten plaatsen door een computer winkel zelf neem ik aan? Alvast bedankt voor de reactie. :*)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:23:
[...]

Wel, het is de opleiding 'Interactive Multimedia Design'. Dus ik ga moeten werken met onder andere, Photoshop, Illustrator, Flash, Dreamweaver, InDesign,... en later ook met 3D heb ik gezien. Mijn ouders betalen alles, dus dat is geen probleem, maar ik wil ook niet overdrijven door ze een te duur systeem te laten kopen waar ik eigenlijk niets aan heb. Langs de andere kant, met een Blu-ray brander kan ik grote opslag schijven maken, dus hoef ik in principe geen externe harde schijf meer aan te kopen.

Is de Z versie echt zwart en niet donkergrijs zoals de S versie? Want het is nogal onduidelijk op foto. En je kunt een SSD laten plaatsen door een computer winkel zelf neem ik aan? Alvast bedankt voor de reactie. :*)
Ik denk dat je voor je opleiding in principe ook wel snel genoeg zult hebben aan 6GB, zeker aangezien je de eerste 2 jaar waarschijnlijk nog geen heel ingewikkelde dingen zult ontwerpen. Met 8GB ben je echter wel net wat zekerder natuurlijk :) Geheugen is in jou geval in ieder geval wel belangrijk, zeker als je meerdere van die applicaties naast elkaar wilt gaan draaien ;)

Voor wat betreft de Blu Ray Brander moet je je wel beseffen dat de schijfjes nog wel redelijk duur zijn :+ Al zie ik zojuist dat 5 stuks single-layers van 25GB rond de 16,99 kosten, wat dan wel weer meevalt :) Maar ik heb er zelf een 2.5" externe HDD bijgekocht, lekker klein en krijgt zijn stroom via de USB dus het gemak dient de mens _/-\o_

En ik denk dat een gemiddelde computerwinkel die je net die laptop verkocht heeft niet heel happig zal zijn op het plaatsen van een SSD omdat de meeste de mening zijn toegedaan dat dan je garantie vervalt, en daar zijn zij niet zo blij mee :+ Maar dat zal ongetwijfeld verschillen per winkel, ik heb het in ieder geval zelf gedaan :)

Echt heel zwart is die overigens niet, volgens mij zijn de S en de Z van binnen dezelfde kleur, namelijk antraciet. Dat is anders dan de foto's van Sony doen vermoeden, die laten namelijk zien dat de F12Z meer echt zwart is, maar dat komt omdat onze Japanse vrienden volgens mij ook wel fan zijn van Photoshop :+ De deksel en de polssteun zijn wel anders.

[ Voor 8% gewijzigd door Rctworld op 15-07-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Rctworld schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 13:46:
Kom op, deze discussie hebben we al eerder gevoerd.
Die discussie heb ik volledig gemist, waarvoor mijn excuses
Off-topic: Waarom zie ik jou eigenlijk in alle topics terug CLB? 8)7
Ben stiekem wel een beetje jaloers op die GPU uit je MSI hoor :+
Signature aangepast.. ben momenteel namelijk laptoploos...

Had 'n MSI GX640, komt een GX740 aan.. De Sony F12 vind ik ook nog steeds mooi..
Alleen het Full HD scherm icm een GT330 spreekt me gewoon niet aan.. Daarover twijfel ik nog.
Tevens heb je ook nog fully customized laptops van xnotebooks en dergelijke, ook erg tof.. Moeilijk =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Rctworld schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:35:
[...]
En ik denk dat een gemiddelde computerwinkel die je net die laptop verkocht heeft niet heel happig zal zijn op het plaatsen van een SSD omdat de meeste de mening zijn toegedaan dat dan je garantie vervalt, en daar zijn zij niet zo blij mee :+ Maar dat zal ongetwijfeld verschillen per winkel, ik heb het in ieder geval zelf gedaan :)
Ik weet toevallig van verschillende shops dat ze het upgraden van de harde schijf zelf aanbieden, met behoud van de garantie.

Overigens zou het vervangen van de harde schijf geen probleem mogen opleveren voor de garantie, mits het netjes gebeurt (lees: mits de schade die je claimt hier niet bij/door ontstaan is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-08 22:22
Ik heb mijn probleem hier al eens aangegeven, en doe dat nu nog maar eens. Het is me namelijk nog steeds niet gelukt te repareren, en het is ongelooflijk irritant.

Mijn F11M wil niet meer goed uit slaapstand komen. Wanneer ik mijn notebook dichtklap of op de aan/uit knop druk gaat windows over tot de slaapstand. Hij volgt dat netjes en uiteindelijk wordt het beeldscherm zwart en gaat het lampje bij de aan/uit knop langzaam oranje knipperen. Wanneer ik mijn laptop dan weer uit de slaapstand wil halen geeft hij het geluid van opstarten (BlueRay drive maakt een geluidje, HDD ook geloof ik), maar dan krijg ik het opstart scherm (een VAIO logo) en daarna krijg ik de Windows Recovery Modus en geeft hij aan dat Windows niet goed is afgesloten. Erg vervelend! En de laptop start dus dan gewoon weer op alsof je hem koud opstart.

Hopelijk weet iemand mij hiermee te helpen! Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
guapper schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:07:
[...]
Overigens zou het vervangen van de harde schijf geen probleem mogen opleveren voor de garantie, mits het netjes gebeurt (lees: mits de schade die je claimt hier niet bij/door ontstaan is).
Klopt inderdaad, zo is het ook bij de PS3 geregeld(met het wisselen van de HDD dan) en zelfs bij PC's waar dan zo'n zegel op zit. Als eigenaar staat je vrij om je eigen product te modificeren, alleen als daaruit schade ontstaat is dat natuurlijk wel je eigen probleem. Maar er zijn helaas nogal wat mensen die het zelf slopen en dan opsturen voor garantie, dus logisch dat ze er voorzichtig mee zijn :)

Enige wat ik persoonlijk zelf altijd zou doen is me originele HDD terug zetten voor ik hem opstuur, alleen dat wordt lastig aangezien de pasvorm van mijn SSD niet echt heel lekker is ten opzichte van de case. Dus ik ben al lang blij dat alle schroeven er uiteindelijk in gingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
StanPC schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 21:17:
Ik heb mijn probleem hier al eens aangegeven, en doe dat nu nog maar eens. Het is me namelijk nog steeds niet gelukt te repareren, en het is ongelooflijk irritant.

Mijn F11M wil niet meer goed uit slaapstand komen. Wanneer ik mijn notebook dichtklap of op de aan/uit knop druk gaat windows over tot de slaapstand. Hij volgt dat netjes en uiteindelijk wordt het beeldscherm zwart en gaat het lampje bij de aan/uit knop langzaam oranje knipperen. Wanneer ik mijn laptop dan weer uit de slaapstand wil halen geeft hij het geluid van opstarten (BlueRay drive maakt een geluidje, HDD ook geloof ik), maar dan krijg ik het opstart scherm (een VAIO logo) en daarna krijg ik de Windows Recovery Modus en geeft hij aan dat Windows niet goed is afgesloten. Erg vervelend! En de laptop start dus dan gewoon weer op alsof je hem koud opstart.

Hopelijk weet iemand mij hiermee te helpen! Alvast bedankt.
Settings van je deksel heb je al bekeken als ik me niet vergis of niet? Heb je laatst een nieuwe video driver geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Rctworld schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 21:20:
[...]

Klopt inderdaad, zo is het ook bij de PS3 geregeld(met het wisselen van de HDD dan) en zelfs bij PC's waar dan zo'n zegel op zit. Als eigenaar staat je vrij om je eigen product te modificeren, alleen als daaruit schade ontstaat is dat natuurlijk wel je eigen probleem. Maar er zijn helaas nogal wat mensen die het zelf slopen en dan opsturen voor garantie, dus logisch dat ze er voorzichtig mee zijn :)

Enige wat ik persoonlijk zelf altijd zou doen is me originele HDD terug zetten voor ik hem opstuur, alleen dat wordt lastig aangezien de pasvorm van mijn SSD niet echt heel lekker is ten opzichte van de case. Dus ik ben al lang blij dat alle schroeven er uiteindelijk in gingen :P
Erg verstandig van je, stel dat je 'm instuurt met een 256Gb SSD en retour krijgt met een 320Gb HDD zoals je 'm origineel hebt aangeschaft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-08 22:22
Unixor schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 21:40:
[...]

Settings van je deksel heb je al bekeken als ik me niet vergis of niet? Heb je laatst een nieuwe video driver geïnstalleerd?
Ja de settings van mijn deksel heb ik al bekeken, die kloppen gewoon. HIj gaat ook wel in standby, maar komt er niet meer goed uit. Ik heb nu de nieuwste videodriver geïnstalleerd, gisteren had ik nog de originele van sony, maar die lost het probleem ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
  • Laatst online: 03-07 20:18
Oke, HELP

Ik heb dringend betere videodrivers nodig voor mijn sony vaio f11.
Maar op de nvidia site staat dat de sony vaio's niet ondersteund worden. zelfs de bèta versies niet. en de laatste keer ik een bèta had geinstalleerd zijn mijn kleurprofielen naar de hel gegaan :D

Maar waar downloaden jullie dan de nieuwere drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
nVidia drivers haal je van http://www.laptopvideo2go.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
vochtige schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 12:21:
Oke, HELP

Ik heb dringend betere videodrivers nodig voor mijn sony vaio f11.
Maar op de nvidia site staat dat de sony vaio's niet ondersteund worden. zelfs de bèta versies niet. en de laatste keer ik een bèta had geinstalleerd zijn mijn kleurprofielen naar de hel gegaan :D

Maar waar downloaden jullie dan de nieuwere drivers?
http://www.nvidia.co.uk/o...57.21-whql-driver-uk.html

Die doen het gewoon hoor... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ph0en1x
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-07 21:46
Vorige week een Sony Vaio VPC F12M1E gekocht. Fraai dingetje, maar nu stuit ik op de regio-codering van de Blu-Ray drive. Is die drive een beetje eenvoudig regio vrij te krijgen (zowel voor DVD's als voor Blu-Rays)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansbkp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:20
Kan iemand vertellen wat voor (wlan) netwerkkaart er in de F serie zit ?
Ben er inmiddels bij m'n toshiba laptops achter gekomen dat die alleen via 2,4mhz band werken.
Zal waarschijnlijk voor een F-serie kiezen als deze de dual-band ondersteunt. Anders maar een XPS16 daar je daar een wlan kaartje kunt kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
hansbkp schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 15:03:
Kan iemand vertellen wat voor (wlan) netwerkkaart er in de F serie zit ?
Ben er inmiddels bij m'n toshiba laptops achter gekomen dat die alleen via 2,4mhz band werken.
Zal waarschijnlijk voor een F-serie kiezen als deze de dual-band ondersteunt. Anders maar een XPS16 daar je daar een wlan kaartje kunt kiezen.
Intel 6200 AGN zit erin :)

Deze ondersteund sowieso zowel 2.4GHz als de 5GHz band, alleen betwijfel of ze te gelijktijdig bruikbaar zijn om echt dual-band te kunnen gebruiken. Maar dat doen sowieso weinig ingebouwde WLAN-kaartjes geloof ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansbkp
  • Laatst online: 14:20
Deze ondersteund sowieso zowel 2.4GHz als de 5GHz band, alleen betwijfel of ze te gelijktijdig bruikbaar zijn om echt dual-band te kunnen gebruiken. Maar dat doen sowieso weinig ingebouwde WLAN-kaartjes geloof ik
Ben al blij als ik de 5mhz band kan gebruiken.
Bedankt, 't wordt waarschijnlijk dus toch vaio ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
Note:

The following are not supported in this release:
- Hybrid Power technology with Intel chipsets.
- Sony VAIO notebooks. Sony VAIO Windows 7 users can click here for driver update support.

DUS dit is de rijnste onzin op hun site?
oke! downloaden dan maar!

[ Voor 14% gewijzigd door vochtige op 17-07-2010 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
vochtige schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 00:07:
Note:

The following are not supported in this release:
- Hybrid Power technology with Intel chipsets.
- Sony VAIO notebooks. Sony VAIO Windows 7 users can click here for driver update support.

DUS dit is de rijnste onzin op hun site?
oke! downloaden dan maar!

Ach, die uitzondering zal er wel staan omdat Sony er waarschijnlijk officieel geen support voor geeft ;) Maar bij mij doet hij het perfect hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

ik krijg geen recovery dvd brand programma gevonden...er hoort blijkbaar een vaio recovery center te zijn hiervoor, maar heb ik niet op m'n f12...

ff 3d mark draaien

edit: vantage moet ik dus voor betalen..ik ben nu 3dmark 06 aan het downloaden...post dadelijk de resultaten...

3dmark 06 gedaan, denk niet dat het geweldig is. Ik had wel msn open staan, chrome, zal ik die uit moeten zetten?

3dmark score: 6410
sm 2.0 score: 2637
sm 3.0 score: 2463
cpu score: 2644

[ Voor 50% gewijzigd door Boy op 17-07-2010 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke F12 heb je eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Welke resolutie? 1280x1024 of hoger? Voor 'n GT330 is het goed hoor =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de Windows Score bij een F12 Z model eigenlijk? Ik weet dat die score's niet echt van belang zijn, maar ben gewoon benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

ik heb een F12M1E
CLB schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 15:57:
Welke resolutie? 1280x1024 of hoger? Voor 'n GT330 is het goed hoor =)
ik geloof die inderdaad...was de standaard geloof ik (heb gewoon op run gedrukt :) moet ik het eens proberen met een hogere resolutie?

[ Voor 50% gewijzigd door Boy op 18-07-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex4allofyou
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-02 17:57
Ik heb bij de Vaio VPC-F11M1E de premium Windows 7 eraf gehaald en Professional erop gezet.

Had eerst wat kuren met de accu wat veroorzaakt werd door de Battery Checker, die heb ik eraf gehaald en nu werkt alles prima... behalve het toetsenbord.

Het toetsenbord werkt wel maar ik kan met de fn-knop niet de extra mogelijkheden gebruiken zoals het regelen van het volume en de backlight. Ik kan ook geen driver vinden van het toetsenbord, of wellicht kijk ik er overheen want in de Updates sectie heb ik niet alles geinstalleerd om bloatware te vermijden. Ik dacht dat de driver voor het Pointing Device ook het toetsenbord onder handen zou nemen maar helaas niet. :(

Hoe hebben jullie dit opgelost?

[ Voor 19% gewijzigd door alex4allofyou op 18-07-2010 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2010 @ 15:43:
Wat is de Windows Score bij een F12 Z model eigenlijk? Ik weet dat die score's niet echt van belang zijn, maar ben gewoon benieuwd.
5.9, maar dat komt door de HDD.

De volledige prestatie score is bij mij:
CPU: 7.1
RAM: 7.4
Grafisch: 6.5
Spellen: 6.5
HDD: 7.7 met Intel SSD of 5.9 met de standaard Seagate HDD.
alex4allofyou schreef op zondag 18 juli 2010 @ 19:47:
[...]
Zie:
Rctworld schreef op zondag 11 juli 2010 @ 01:10:
[...]

Overigens heb ik ook de Sony Shared Library, Setting Utility, Event Service en het VAIO Control Center gewoon van de support site gedownload. Nu werkt mijn Control Center en FN-toetsen weer perfect zonder dat ik last heb van die andere VAIO troep :D
[...]
@Boy, zal morgen ook eens 3D Mark 06 testen(als ik het niet vergeet). Vantage kun je overigens 1x gratis draaien als je een trial key aanvraagt via de site ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Rctworld op 18-07-2010 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Boy schreef op zondag 18 juli 2010 @ 15:46:
ik geloof die inderdaad...was de standaard geloof ik (heb gewoon op run gedrukt :)
Moet ik het eens proberen met een hogere resolutie?
Neehoor 1280x1024 is de standaard resolutie voor die benchmark, dus simpel vergelijken..
Zoals gezegd is het voor een GT330 wel goed, mijn ATI5850 haalt bijvoorbeeld makkelijk de 12.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Boy schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 14:46:
[...]
3dmark score: 6410
sm 2.0 score: 2637
sm 3.0 score: 2463
cpu score: 2644
Ook maar even gedraaid:
Standaard clocks(575/790/1265):
3DMark Score: 6616 3DMarks
SM 2.0 Score: 2648
SM 3.0 Score: 2451
CPU Score: 3373

Overclocked(650/940/1430):
3DMark Score: 7500 3DMarks
SM 2.0 Score: 3047
SM 3.0 Score: 2836
CPU Score: 3382

Op zich vallen de scores op standaard clocks een beetje tegen vergeleken met de F12M dan, maar goed, het was denk ik wel duidelijk dat de GPU de bottleneck vormt en dat is met deze scores nog maar eens bevestigd.

Vraag me wel af hoe ver me GPU daadwerkelijk gaat voordat hij kuren gaat vertonen, maar ik betwijfel of ik dat daadwerkelijk wil testen op dit moment. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex4allofyou schreef op zondag 18 juli 2010 @ 19:47:
Ik heb bij de Vaio VPC-F11M1E de premium Windows 7 eraf gehaald en Professional erop gezet.

Had eerst wat kuren met de accu wat veroorzaakt werd door de Battery Checker, die heb ik eraf gehaald en nu werkt alles prima... behalve het toetsenbord.

Het toetsenbord werkt wel maar ik kan met de fn-knop niet de extra mogelijkheden gebruiken zoals het regelen van het volume en de backlight. Ik kan ook geen driver vinden van het toetsenbord, of wellicht kijk ik er overheen want in de Updates sectie heb ik niet alles geinstalleerd om bloatware te vermijden. Ik dacht dat de driver voor het Pointing Device ook het toetsenbord onder handen zou nemen maar helaas niet. :(

Hoi,
Deze knoppen worden denk ik geregeld via 1 van de programmastjes van sony. Vaio event als ik me niet vergis. Dit programma kan je vinden op de sony website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmcwiz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-07-2023
Nog even over dode pixels. De reactie van Informatique:

Sony neemt een laptop onder garantie terug bij 3 of meer dode- of hot-pixels.

Minder dan 3 pixels is europees vastgesteld als “acceptabel mankement”.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

Informatique computers en componenten BV
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Als je hem bij een webshop besteld en dode pixels constateert,
moet je hem gewoon binnen 7 werkdagen terugsturen zonder opgaaf van reden.

Als je dan gaat zeggen dat je 1 dode pixel hebt, ben je de sjaak, want blabla 3 of meer pixels.
Als je de laptop terugstuurt zonder opgaaf van reden, moeten ze hem gewoon terugnemen, ben jij van je pixel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:16
Ja, maar krijg je dan wel je geld terug en dan je laptop weer weg, ik neem asn dat je dan gewoon weer een nieuwe moet bestellen? Beetje gek, de eerste meteen terug gestuurd en daarna weer opnieuw de zelfde bestellen:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Jay-7AC schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 19:53:
Ja, maar krijg je dan wel je geld terug en dan je laptop weer weg, ik neem asn dat je dan gewoon weer een nieuwe moet bestellen? Beetje gek, de eerste meteen terug gestuurd en daarna weer opnieuw de zelfde bestellen:p
Misschien, maar er gaat ook een duidelijke boodschap van uit: je wil graag zo'n laptop, maar de 1e die je ontving viel tegen / voldeed niet aan je verwachtingen, zonder verdere specificatie wat er dan aan tegen viel. Als ze het graag zo spelen, kunnen ze het zo krijgen toch?

Bijvoorbeeld in de US of A is het geen enkel probleem om een laptop vrijblijvend 30 dagen te proberen. Er zijn dan ook mensen die gewoon 3 laptops van verschillende fabrikanten bestellen om deze eens lekker naast elkaar te zetten en te kijken welke het best bevalt. Kiezen was nog nooit zo leuk! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
  • Laatst online: 13-09 21:05
vandaag wordt mijn vaio voor de 4e keer opgehaald, hopelijk mn geld terug. heb niet het idee dat het goed komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millgate
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik sta op het punt de volgende configuratie te bestellen via SonyStyle:

VPCF12V5E €1.049,00

Intel® CoreTM i5-520M, 2,40GHz
Legitieme Windows® 7 Home Premium
Zwart
320 GB Serieel ATA (7200 rpm)
4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
DVD-station
41,6 cm LCD, 1920x1080+ camera
NVIDIA® GeForce® GT 330M 1GB

Nu wordt er op de SonyStyle-site het volgende over het beeldscherm gezegd:

"Perfecte weergave. Uw entertainment komt dankzij het hoge contrast en de miljoenen kleuren tot leven op een premium Full HD VAIO-scherm."

Kan ik er dan vanuit gaan dat wanneer je het Full-HD scherm besteld, je het matte scherm krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Nee, het goedkope model (dat zie je aan de kleur zilver van de laptop) is een glare scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millgate
  • Niet online
Dat is wel weer jammer dan... zit je gelijk vast aan een i7 quad-core en is ie ruim 250 euro duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Millgate schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:18:
Dat is wel weer jammer dan... zit je gelijk vast aan een i7 quad-core en is ie ruim 250 euro duurder...
Ik zit met hetzelfde probleem ;w

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

CLB schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 10:30:
Nee, het goedkope model (dat zie je aan de kleur zilver van de laptop) is een glare scherm!
Deels mee eens (normaal is de versie met het zilveren deksel idd een glanzend scherm), echter, in zijn config staat een premium full hd 1920x1080+ scherm, wat wijst op het matte scherm. Ik zou als ik jou was even bellen met SonyStyle, want ik ben niet zeker van de 100% nee, zoals CLB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hmm verdomd... dat wordt inderdaad contact opnemen met SonyStyle dan.. :)
(mij lijkt het nog steeds niet kloppen, aangezien er geen enkele Tweaker is met 'n zilveren F12 icm mat scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
renskoenraadt schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 12:44:
[...]

Deels mee eens (normaal is de versie met het zilveren deksel idd een glanzend scherm), echter, in zijn config staat een premium full hd 1920x1080+ scherm, wat wijst op het matte scherm. Ik zou als ik jou was even bellen met SonyStyle, want ik ben niet zeker van de 100% nee, zoals CLB.
Staat dat in zijn config, of in de algemene omschrijving op de productpagina? Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millgate
  • Niet online
Het staat in de algemene omschrijving op de productpagina:

Afbeeldingslocatie: https://www.sonystyle.nl/catalog/4B/4B42EDBFD45B0076E10080002BC29BE1.jpg

Toch vrees ik dat CLB wel gelijk heeft, want wanneer je voor de VAIO F (X) Serie (i7) kiest krijg je automatisch het volgende scherm:

41,6 cm (16,4-inch) VAIO Display Premium Full HD (1920 x 1080) (16:9) + met "Motion Eye" digitale camera (0,30 megapixels)

Terwijl je bij de VAIO F (V) Serie de keuze hebt tussen:

41,6 cm (16,4-inch) VAIO Display (1600 x 900) (16:9) + met "Motion Eye" digitale camera (0,30 megapixels)

en

41,6 cm (16,4-inch) VAIO Display Full HD (1920 x 1080) (16:9) + met "Motion Eye" digitale camera (0,30 megapixels)

Bij deze laatse wordt de term "Premium" niet gebruikt.

Ik ga er in iedergeval nog wel een telefoontje aan wagen, want de i5 met het matte scherm zou mijn ideale laptop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeger met de FW serie kreeg je ook in de goedkopere confguraties hetzelfde premium scherm als in de duurste configuraties. Een scherm met hoog contrast en meerdere lampen. Sinds de F serie mag je de volle mep betalen voor een quad core config met premium scherm. Ik blijf erbij dat Sony de verkeerde kant op is gegaan sinds de F series. Ook het schrappen van de AW serie is een slechte zet geweest. Voor een desktop replacement wil je echt wel 18.4".

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2010 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glocom
  • Laatst online: 22-11-2022
Millgate schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 10:29:
Nu wordt er op de SonyStyle-site het volgende over het beeldscherm gezegd:

"Perfecte weergave. Uw entertainment komt dankzij het hoge contrast en de miljoenen kleuren tot leven op een premium Full HD VAIO-scherm."

Kan ik er dan vanuit gaan dat wanneer je het Full-HD scherm besteld, je het matte scherm krijgt?
Ik heb deze laptop, ook met full-hd scherm.
Maar hij is glanzend. Best wel jammer.
Wil je de matte versie, dan kom je toch bij aan het leggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
glocom schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:13:
[...]

Ik heb deze laptop, ook met full-hd scherm.
Maar hij is glanzend. Best wel jammer.
Wil je de matte versie, dan kom je toch bij aan het leggen :P
Of je duikt in moeders keukenkastje en duikt een schuursponsje op, vervolgens.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millgate
  • Niet online
Het telefoontje naar Sony bevestigde inderdaad mijn vrees.... het matte premium scherm wordt alleen bij de VAIO F (X) Serie (i7) geleverd :(

Maar ja... wat kun je als alternatief kiezen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ph0en1x
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-07 21:46
Ph0en1x schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:54:
Vorige week een Sony Vaio VPC F12M1E gekocht. Fraai dingetje, maar nu stuit ik op de regio-codering van de Blu-Ray drive. Is die drive een beetje eenvoudig regio vrij te krijgen (zowel voor DVD's als voor Blu-Rays)?
Niemand?

Vraagje erbij dan: Is het mogelijk om met de Sony Vaio F12M1E DVD's adequaat te deinterlacen en upscalen/upconverten richting 1080p? In het WinDVD dat erbij wordt geleverd zouden die functies moeten zitten volgens de help, maar ik zie ze nergens als ik Rocknrolla in de BD-drive stop. Er staat bij dat het aan de specifieke disc kan liggen, maar heb al verschillende discs geprobeerd zonder dat de enhancements tevoorschijn komen. Mischien dat de videokaart een belemmering is ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is de bedoeling dat ik een F12 ga aanschaffen. Echter zit ik met het volgende:

Ik zal nooit gebruik maken van de blue ray speler. Echter zou ik wel graag zien dat ik een ssd schijf in me laptop heb zitten. Nu heb ik 2 mogelijkheden. Een laptop configreren met sonystyle en er voor kiezen een ssd schijf in te zetten wat op een bedrag komt van +/- 1700 euro. Of voor een standaard configratie gaan en dan wel de volgende VPCF12Z1E/BI.

Is het de moeite waard om 2/3 weken te wachten voor een ssd schijf. Zijn het enorme verschillen tussen de 7200 rpm schijf en de ssd schijf.

Ik zit namelijk met de periode die ik moet wachten voor me laptop, en het feit dat ik liever dure aankopen doe via een winkel (gevoelsmatig).

Even nog een vraag over de garantie. Voor de zekerheid was het mijn bedoeling om 2 jaar garantie bij te kopen. Echter vind ik dan wel weer een behoorlijk bedrag. Volgens mij heeft de MM hiervoor een eigen pakket waardoor ik op lagere kosten uitkomen. Is dit het geval of zit ik daarmee helemaal fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is echt een persoonlijke keuze. SSD is momenteel nog duur en de capaciteit is erg weinig in vergelijking met gewone harde schijven. Natuurlijk is de snelheid een erg groot voordeel en eerlijk gezegd zou ik het wel de moeite waard vinden. Je hebt een paar opties. Of je koopt nu een laptop met een SSD, maar dan zou ik ook nog een gewone harde schijf (wss extern) met meer capaciteit erbij kopen. Of je neemt nu een gewone harde schijf en je vervangt deze later naar een SSD als de prijzen (hopelijk) gezakt zijn en er ook al meer geheugen beschikbaar is. Als ik de kans had om nu een SSD te kiezen (zelfs met weinig geheugen) zou ik het eigenlijk wel doen. Naar het schijnt zijn de prestaties echt een enorme vooruitgang. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroens93
Ik ga vrijdag een week op vakantie, en m'n Vaio is nog steeds niet verzonden.
De 12e heb ik de bestelling doorgegeven, dus het wordt imo wel tijd :P
Kan iemand me vertellen hoe lang het duurde voordat de laptop binnen was vanaf de verzending?
Dan weet ik of ik iets moet regelen zodat het pakketje bij familie terecht komt.

Alvast bedankt, Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Jeroens93 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 22:35:
Ik ga vrijdag een week op vakantie, en m'n Vaio is nog steeds niet verzonden.
De 12e heb ik de bestelling doorgegeven, dus het wordt imo wel tijd :P
Kan iemand me vertellen hoe lang het duurde voordat de laptop binnen was vanaf de verzending?
Dan weet ik of ik iets moet regelen zodat het pakketje bij familie terecht komt.

Alvast bedankt, Jeroen
Vanaf verzending 2-3 dagen bij mij ;) In totaal rond de 14 dagen van bestelling tot levering geloof ik...
Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 21:03:
Het is de bedoeling dat ik een F12 ga aanschaffen. Echter zit ik met het volgende:

Ik zal nooit gebruik maken van de blue ray speler. Echter zou ik wel graag zien dat ik een ssd schijf in me laptop heb zitten. Nu heb ik 2 mogelijkheden. Een laptop configreren met sonystyle en er voor kiezen een ssd schijf in te zetten wat op een bedrag komt van +/- 1700 euro. Of voor een standaard configratie gaan en dan wel de volgende VPCF12Z1E/BI.

Is het de moeite waard om 2/3 weken te wachten voor een ssd schijf. Zijn het enorme verschillen tussen de 7200 rpm schijf en de ssd schijf.

Ik zit namelijk met de periode die ik moet wachten voor me laptop, en het feit dat ik liever dure aankopen doe via een winkel (gevoelsmatig).

Even nog een vraag over de garantie. Voor de zekerheid was het mijn bedoeling om 2 jaar garantie bij te kopen. Echter vind ik dan wel weer een behoorlijk bedrag. Volgens mij heeft de MM hiervoor een eigen pakket waardoor ik op lagere kosten uitkomen. Is dit het geval of zit ik daarmee helemaal fout.
Ik zie het verband tussen Blu Ray en een HDD/SSD eerlijk gezegd niet helemaal, je zou eventueel de Blu Ray speler(of brander in het geval van de F12Z) eruit kunnen halen en vervangen door een case met SSD/HDD zodat je de originele HDD kan laten zitten. Dat is echter niet wat je bedoelt geloof ik.

Anyway, ik heb zelf een F12Z waarvan ik de HDD vervangen heb door een SSD en je moet er wel op rekenen dat je hoger uitkomt dan 1700 euro. Sterker nog, ik ben in totaal voor laptop zelf alleen al zo'n 1950 euro kwijt en dan heb je er nog niks bij zoals muis/tas/externe hdd.

Echter blijf ik tegen mensen die zich afvragen of ze een SSD willen zeggen dat als ze nu al niet weten wat ze ermee moeten dat je het beter kunt laten, het snel opstarten is leuk maar het went ook weer snel kan ik uit ervaring vertellen... De vraag blijft gewoon of je prestatie boven prijs en opslagruimte verkiest. Want ja, een SSD is nou eenmaal enorm veel sneller dan een gemiddelde laptop HDD, zelfs al is die 7200RPM.

Snap trouwens niet zo goed waarom je garantie bij zou kopen, hoogstens bij de MM omdat ze ook verzekeren tegen diefstal maar ook dan is het denk ik nog verdomd lastig om aan te tonen dat een laptop gejat is. Sowieso heb je 2 jaar fabrieksgarantie en ik denk dat ik liever aanvullende garantie af zou sluiten bij Sony zelf dan bij de Media Markt of iets dergelijks.

Maar ik sluit uit principe geen aanvullende garanties af, want ik vervang alles meestal toch wel binnen 3 jaar en de ervaring leert dat je nog zo'n goede verzekering/garantie kunt hebben maar op het moment dat je aan klopt om er gebruik van te maken proberen ze er toch onderuit te komen. Oftewel ik stop dat geld liever in iets nieuws _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Rctworld op 22-07-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:45
Weet iemand of hij al leverbaar is in Belgie?
Ik zoek een winkel met degelijke service en waar ik de laptop kan testen alvorens aan te kopen...

4launch kan mij een AZERTY toetsenbord bij leveren, alleen kan ik hem daar moeilijk eerst gaan testen en is hij momenteel niet op stock...
MediaMarkt Belgie heeft nog steeds geen enkele binnen, ik bel hen al meerdere weken, zij spreken van een vertraging bij Sony...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangt er vanaf waar je woont hè. Ik ga hem halen bij IZYZ in Meise (Vlaams-Brabant). Zij hebben mij een richtdatum van 25 juli gegeven, maar ik ga volgende week woensdag pas kijken. Ik weet zelf niet of ze hem dan in stock gaan hebben of dat ik hem nog moet bestellen dan. Hun service is wel degelijk.

De introductie van de F12 is vrij geheimzinnig imo. Weinig sites vermelden het model en er zijn al meerdere launch data geweest.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2010 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:53
Ik ben zeer geïnteresseerd in de Sony Vaio VPCF12S1E/B, maar ik vraag me onderhand toch wat dingetjes af.
Hoe groot is nou de kans dat ik een laptop met cpu whine en dode pixels krijg, kan ik dan nie beter wachten als die kans echt heel groot is?
En hoe lang is de batterij duur van deze laptop? En is er een manier om die misschien nog uit te breiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het probleem nog altijd niet verholpen nee, maar sommige mensen hebben er geen last van eigenlijk. En de batterij duur is gemiddeld 2,5 uur. Maar met een energiebesparend profiel kan dat wel nog uitgebreid worden. Je kan eventueel nog een extra batterij kopen, maar die zijn wel duur (ca. 160 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 09:03
Dode pixels heb ik geen last van, CPU whine ook niet.
De batterij duur maakt mij niet heel veel uit, aangezien ik eigenlijk toch altijd in de buurt van een stopcontact zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 11:08:
Volgens mij is het probleem nog altijd niet verholpen nee, maar sommige mensen hebben er geen last van eigenlijk. En de batterij duur is gemiddeld 2,5 uur. Maar met een energiebesparend profiel kan dat wel nog uitgebreid worden. Je kan eventueel nog een extra batterij kopen, maar die zijn wel duur (ca. 160 euro).
Ik weet dat er grotere batterijen bestaan. maar ik vind ze online enkel voor minimum 220 euro :s echt veel geld!

maar voor een 6-cell battery vind ik de capaciteit van mijn f11 ...H best in orde! (vergeleken met mijn oude hp (20minuten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Mijn Fujitsu Siemens amilo pi 1505 gaat kuren vertonen... op zoek naar een andere dus.
Mn oog viel op het mooie uiterlijk van de sony vaio...
Ik ben een absolute leek op computergebied, dus ik ben jullie site gaan doornemen om te kijken of de laptop die ik heb gezien ook goed voor mij is.
Ik zag de Sony Vaio VPC-F11M1E i5-520M/4GB/500GB/BD-ROM/16.4" WIN7 HOME PREMIUM
Daarnaast ook de F12 gezien, maar die vond ik toch aan de prijs.
Ik ga m gebruiken voor fotobewerking (PS CS4) dus geheugen is voor mij van belang. Daarnaast wil ik een groter scherm dan ik nu heb (15 inch).
Ik las jullie berichten, maar zie vooral veel (nogal technische) opmerkingen, waar ik natuurlijk niets van snap.
Zo begrijp ik dat sony er nogal veel nutteloze software opzet, dat jullie Windows 7 opnieuw eropzetten, drivers, cleardvd's (hoe kom je daar aan??), videokaarten etc. Moet ik dat ook gaan doen straks?? Dat gaat mij namelijk niet lukken (ben ook nog ns blond..)
Koop ik met deze laptop wel een goede??
Zag daarnaast bij de MM de HP G72-140 (wel minder uiterlijk,.. maar wel stuk goedkoper). Is dat ook een optie?

Hopelijk willen jullie me een beetje verder helpen..
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 09:03
De F11 is de voorganger van de F12. Verder zit er idd nogal wat nutteloze software op, wat de laptop enigszins trager maakt, maar dat zul jij waarschijnlijk niet merken. Hij is zeker goed genoeg om CS4 op te draaien.
Pagina: 1 ... 5 ... 23 Laatste

Let op:
In dit topic gaat het over de Vaio F11- / F12- / F13- serie en niet over andere notebooks ;)