Heb sinds vanmiddag eindelijk mijn SSD erin zitten, was overigens nog niet zo simpel. Op zich spreekt het allemaal voor zich, maar die Intel SSD was toch een millimeter of zoiets groter dan de originele Seagate Momentus

Daardoor zaten de schroefgaten net iets lager in de case en was het nog een heel gepriegel om de schroeven erin te krijgen, uiteindelijk gelukt en sindsdien nog een stuk gelukkiger met de laptop
Verse install met een normale install disc van Windows 7 x64 en de meeste drivers werden direct gevonden, vervolgens de drivers van de WLAN geinstalled en de nieuwste videokaart drivers van de nVidia site gehaald. Verder heb ik alleen de touchpad drivers overschreven(werkt toch net iets beter), zelfde geldt voor de standaard SATA drivers die ik overschreven heb met de laatste drivers van Intel. Ook de drivers van de geluidskaart heb ik overschreven, aangezien ik die Dolby effecten toch wel lekker vind klinken op mijn Sennheiser oordopjes
Overigens heb ik ook de Sony Shared Library, Setting Utility, Event Service en het VAIO Control Center gewoon van de support site gedownload. Nu werkt mijn Control Center en FN-toetsen weer perfect zonder dat ik last heb van die andere VAIO troep
Anyway, ik weet niet wat het is, maar het lijkt erop alsof de CPU Whine er serieus door is geminimaliseerd want het is me sinds de verse install niet meer opgevallen. Ook moet ik zeggen dat de accu duur me totaal niet tegenvalt, zelfs op batterij bescherm modus die voorkomt dat de accu oplaadt tot boven de 80% gaat hij volgens mij nog steeds makkelijk 2 uur mee. Weliswaar op energiebesparingsmodus maar dat is sowieso fijner in verband met de koeler(met dit weer iig

) en ik merk er helemaal niets van

Me HP daarentegen werd altijd ongelooflijk traag... Alles bij elkaar niet slecht voor een Quad-Core denk ik zo?

Maar goed, nu is de accu nog nieuw natuurlijk...
Verder al de nodige software geïnstalleerd en werkt allemaal super rap op de SSD, gok dat de laptop nu in totaal in rond de 10 sec op de desktop zit en klaar is met laden. Ware het niet dat je tussendoor nog even een wachtwoord in moet vullen

Gezien de 8GB geheugen en de levensduur van de SSD ook de swapfile maar in het geheel uitgeschakeld
Voor de mensen die de F1XS of F1XZ al langer hebben, hebben jullie wellicht een favoriet color profile? Ik gebruik nu Spyder profile van een ander forum, maar als je ziet hoe groot het verschil is met de standaard color profiles kan ik nog niet echt bepalen of het een vooruitgang is. Hoop dat iemand nog wat alternatieven heeft, want kon er zelf nog niet zo snel nog een paar vinden