Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:15
Net SonyStyle Belgie gecontacteerd en volgens hen gaat het NOOIT mogelijk worden om voor belgie een custom VAIO te bestellen... Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:16
bij al deze problemen die nu te ronde gaan, valt dat nou gewoon onder de garantie? dus is er iets mis mee dat het gewoon word gerepareerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:05
Zouden jullie hier nog iets aan veranderen?

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/9739aba0.jpg

Ik twijfel wel nog steeds tussen de F en Z-serie, maar dies weer zo duur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hoe zit het met die F12 series qua USB-aansluitingen: pricewatch: Sony Vaio VPCF12S1E/B

Er zitten 2 USB 2.0 poorten op en 1 USB 2.0 / eSata poort (gedeeld) maar zijn deze verspreid over de laptop?
Bij de F11 van een vriend van me zitten er 3 USB-poorten naast elkaar, erg onhandig om zo te gebruiken vind ik.

Vind helaas geen (hoge resolutie) foto's van alle kanten van de F12 serie.... Iemand?

Tevens vraag ik me af of deze S1E/B dezelfde kleurstelling heeft als de:
Neem aan van wel... Iemand die dit kan bevestigen?

En via SonyStyle.nl kun je de VPCF12V5E zelf configureren...
i5 520 / zwarte cover / 4GB RAM / 500GB 7200RPM / BluRay speler / 1600x900 scherm / GT330 kost 1100,-

Mijn vragen:
- Is deze 'zwarte cover' dan ook hetzelfde als die VPCF11S1E/B?
- Is het 1600x900 scherm een mat scherm of een glare scherm

Anders kan ik ook wel af met die 1100,- versie namelijk...
1600x900 icm een GT330 is ook iets fijner dan een Full HD resolutie voor de FPS'jes...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:58

Sick Nick

Drop the top!

De F12S heeft dezelfde kleurstelling als de F11S ja, mat zwart. De zwarte cover van een F12V is dan ook dezelfde kleur, niet het premium black van de Z uitvoeringen.
Het 1600x900 scherm is glossy. De layout van USB poorten is hetzelfde als de F11, 2 rechts en de USB/eSata combi links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:48
Okey, ik twijfel definitief aan de VAIO F1x-serie... Ik heb vanmiddag eindelijk mijn F12Z1E/BI terug kunnen brengen als DOA, kreeg vanmiddag eveneens mij geld terug van mijn F11C van SonyStyle en na het bellen met Media Markt in Zoetermeer bleken ze er hier één op voorraad te hebben liggen. 3X raden wat er natuurlijk mee aan de hand...

Je raadt het al, CPU Whine en een dode sub-pixel. Ik snap het niet meer... Heb ik nou zoveel pech of heb ik zulke scherpe zintuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Rctworld schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 00:36:
Voor de mensen die in de waan leefden dat Sony in de F12 serie daadwerkelijk iets van de CPU whine opgelost had, ik ben bang dat dit niet het geval is. Mijn VAIO F12Z kwam zaterdag aan en zit sinds zaterdagavond alweer in z'n doos omdat hij twee dode sub pixels had en CPU Whine, nu weigert de winkel hem alleen om te ruilen of om hem kosteloos terug te nemen maar daar heb ik al een apart topic voor geopend:
Advies retour/omruiling laptop ComputerPirates.com

Wel kan ik stellen dat het de F12Z uiterlijk identiek is aan de F11C/F11X/F11Z en dat het scherm van dezelfde kwaliteit is en helaas dus ook dode pixels heeft. Weet iemand toevallig of het EU VAIO Premium Display een Sharp is? Want in de US was dat volgens mij wel zo en toeval bestaat niet, want ik heb ook al 3x een Philips LED tv gehad met een Sharp paneel waar de meest vreemde pixel fouten in voor kwamen.

Maar goed, het lijkt erop alsof ik wat dat betreft niet echt voor het geluk geboren ben op het moment :P Mijn F11C had ook al CPU whine en een dode sub pixel, maar Sony(Style) zelf vond het geen probleem om hem terug te nemen :)

Alleen zo spijtig dat ik na zoveel gezeik nog steeds met een laptop zit die niet aan mijn verwachtingen voldoet, het is een pracht apparaat, maar voor ruim 1500 euro heb ik wel verwachtingen met betrekking tot de kwaliteit. Ik wil gewoon een perfecte F11 of F12, in ieder geval op het moment dat ik hem uit de doos haal, wat ik erna mee doe is mijn eigen probleem :P Maar dan kan ik alleen mezelf de schuld geven ;)
Ik heb vandaag ook contact gehad met ComputerPirates omdat ik twijfel over de aanschaf van een F12.
Dit was hun antwoord op een van mijn vragen:
Nu doen er allerlei verhalen de ronde over een zeer hoge piep die
afkomstig zou zijn van de CPU (de F11 had hetzelfde probleem).
Graag had ik geweten of een dergelijk mankement onder garantie valt?

=> Ja. Vandaag hebben we te horen gekregen van Sony, dat dit nu opgelost kan worden dmv een update. Zo niet, dan via Sony zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
Ik kan uit twee sony's kiezen, op beide wil ik kunnen gamen en dan speel ik vooral het eerder genoemde Total war, de twee systemen zijn:

I7 740QM / Nvidea GT 330M / 1920x1080

Tegenover?

I5 520M / Ati Radeon HD5650 / 1920x1080

Wat denken jullie dat beter zal draaien? De gene met de betere CPU maar met de minder Gkaart, of de gene met de minder CPU, maar met de betere Gkaart, en ik speel alleen de Total war games.

PS. haha vergeten, het liefst wil ik ze op 1080P draaien, en dan hoe hoger de settings hoe beter. Welke denk je dat het beter doet?

[ Voor 16% gewijzigd door Jay-7AC op 02-07-2010 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Je vergeet de resoluties...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 22:05
Jay-7AC schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 23:50:
Ik kan uit twee sony's kiezen, op beide wil ik kunnen gamen en dan speel ik vooral het eerder genoemde Total war, de twee systemen zijn:

I7 740QM / Nvidea GT 330M

Tegenover?

I5 520M / Ati Radeon HD5650

Wat denken jullie dat beter zal draaien? De gene met de betere CPU maar met de minder Gkaart, of de gene met de minder CPU, maar met de betere Gkaart, en ik speel alleen de Total war games.
Bij games zal de laptop zwaar leunen op de GPU, en maar weinig games maken op dit moment gebruik van meer dan 2 cores, dus daar valt voor de quadcore ook niet erg veel winst te halen. Als de systemen verder gelijk zijn wint de ATI waarschijnlijk met 2 vingers in de neus.

Zoek anders eens wat reviews op (bijvoorbeeld op notebookcheck) en kijk wat voor FPS beide laptops (of vergelijkbare configuraties) scoren.

[ Voor 7% gewijzigd door guapper op 02-07-2010 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
Ga ik doen, dan moet ik alleen nog ff opzoeken of die spellen zwaarder of minder zwaar zijn dan de Total war spelen, maar waar kan ik resultaten vinden van hoe games worden afgespeeld op beide systemen? . En dus eigenlijk zeg je dat ik beter een laptop met een beter Gkaart moet nemen? Niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Jay-7AC op 02-07-2010 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb de i5 met 330M erin, en ik weet niet wat voor frame rates je zoekt maar ik heb nog geen games zien schokken. Toegegeven, er staat geen Crysis op, maar games als COD: MW2 spelen supervloeiend en supersnel op full HD resolutie.

Laatje niet gek praten over die 330M, is een prima GPU.

[ Voor 11% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 02-07-2010 10:06 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Sick Nick schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 21:57:
De F12S heeft dezelfde kleurstelling als de F11S ja, mat zwart. De zwarte cover van een F12V is dan ook dezelfde kleur, niet het premium black van de Z uitvoeringen. Het 1600x900 scherm is glossy.
De layout van USB poorten is hetzelfde als de F11, 2 rechts en de USB/eSata combi links.
Thank you... ik twijfel, ik twijfel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:05:
Ik heb de i5 met 330M erin, en ik weet niet wat voor frame rates je zoekt maar ik heb nog geen games zien schokken. Toegegeven, er staat geen Crysis op, maar games als COD: MW2 spelen supervloeiend en supersnel op full HD resolutie.

Laatje niet gek praten over die 330M, is een prima GPU.
Op welke resolutie speel je MW, en met welke settings? En wat denk je dat zwaarder is MW of Total war? Ik drnk total war omdat daaer meer dingen beeld zijn, of heb ik zwaar mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZND-Photo
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Gisteren mijn F12S1E/B ontvangen en kan niet anders zeggen dat de eerste indruk super is!
Met name het scherm is echt een lust voor het oog: scherp, contrastvol en geen weerspiegeling!

Alleen nog even aan het spelen geweest met Far Cry 2 , maar dat liep als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Jay-7AC schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:38:
[...]

Op welke resolutie speel je MW, en met welke settings? En wat denk je dat zwaarder is MW of Total war? Ik drnk total war omdat daaer meer dingen beeld zijn, of heb ik zwaar mis.
Gewoon alles aan.
Total War ken/heb ik niet.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
ZND-Photo schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 13:07:
Gisteren mijn F12S1E/B ontvangen en kan niet anders zeggen dat de eerste indruk super is!
Met name het scherm is echt een lust voor het oog: scherp, contrastvol en geen weerspiegeling!

Alleen nog even aan het spelen geweest met Far Cry 2 , maar dat liep als een zonnetje!
Misschien een gekke vraag, maar kun je misschien eens met UDPixel checken of je echt geen dode subpixels of iets dergelijks hebt? Dit aangezien ik vanochtend nog bij de Media Markt ben geweest om mijn F12Z terug te brengen en daarna heb ik nog even het showmodel bekeken en ook deze bevatte dode subpixels. Volgens mij maak ik ze met mijn ogen ofzo, want 4 uit 4 VAIO F1XZ's die ik gezien heb hadden dode pixels bij mij :( En dat is hetzelfde scherm als de F12S ;)

Gezien mijn ervaringen met de duurdere versies van de F11/F12 zou ik iedereen die nog jong is en zich mogelijk ergert aan hoge pieptonen afraden een F-serie te kopen, aangezien ze dat ook allemaal hadden bij mij betwijfel ik of dat echt nog een productiefout genoemd mag worden en waarschijnlijk zit het toch gewoon in het ontwerp van de laptop of de processor.

Voor wat betreft de dode pixels zal ik ongetwijfeld pech hebben, of het is een slechte batch van Sharp of iets dergelijk, maar van 3 verschillende winkels heb ik 1 F11C/F11Z en 3 F12Z's gezien en allemaal met dode pixels. Als je je daar aan zou kunnen storen zou ik dus ook zorgen dat je goed afspreekt van te voren met de winkel wat te doen indien dat het geval is, dat gezeur wat ik had kan ik namelijk niemand aanraden :X

Zelf ga ik toch nog een keer de gok nemen(de aanhouder wint of zoiets?) maar als ik een goed alternatief had gehad(wat er dus niet is, aangezien ik een mat scherm wil) was ik toch echt overstag gegaan, dus als je zelf een alternatief hebt zou ik ze eerst nog maar eens even goed naast elkaar zetten voor je de gok neemt met de F-serie.

Mijn loyaliteit richting het merk Sony houdt ook een keertje op helaas, het enige wat ik wil is een goede laptop maar voorlopig lijkt het er niet op alsof ze aan mijn idee van "goed" kunnen voldoen ;(

Bij de Media Markt hadden ze trouwens nog even nagezocht voor mij(for what it's worth), maar ze waren er toch wel achter gekomen dat de duurste Sony's relatief het meest met dode pixels te kampen hebben. Dus toen zei ik dat dat niet zo'n handige combo is, want mensen die kiezen voor een laptop van 1500 tot 1700 euro zoals de F12Z verwachten meestal ook een wat andere kwaliteit, want ze weten waarvoor ze betalen. De gemiddelde Acer kopen zal niet eens weten wat een dode pixel is waarschijnlijk(of het simpelweg niet zien) :+ En daar waren ze het volledig mee eens...

Uiteindelijk hebben ze er wel weer een paar besteld bij Sony en dus ben ik benieuwd of er binnenkort eentje binnenkomt zonder dode pixels, die piep kan ik me denk ik toch nog wel overheen zetten als die voor de rest perfect is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_1980
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-07 14:25
Vandaag mijn F12 (VPCF12C5E) ook binnen gekregen, een week eerder dan verwacht overigens.

Eerste indruk is erg goed. Alle negatieve verhalen deden mij de afgelopen tijd ook flink twijfelen, vooral na het bestellen ;)

Tot nu toe geen Whine, geen dode pixels, of wat voor andere problemen dan ook maar.

Nu net de updates gedaan, en nu bezig met herstelmedia te maken.

Hij doet het prima, en zelfs bij deze temperaturen valt de fan mij reuze mee.

Oh jah, ik werd overigens paar dagen terug door Sony style gebeld, met de opmerking dat er een kleine schram op de O van de VAIO zou zitten. Kreeg daarvoor een bedrag aangeboden om wat uit te zoeken op sony style site. Vandaag dus binnen gekregen, en het is echt een minieme schram. Dus top service dat ze het van te voren zelf aangeven en dan ook al met dit aanbod kwamen.

Ik ben tot nu toe dan ook erg tevreden.

[ Voor 31% gewijzigd door arnold_1980 op 02-07-2010 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-08 14:25
arnold_1980 schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 15:15:
Vandaag mijn F12 (VPCF12C5E) ook binnen gekregen, een week eerder dan verwacht overigens.

Eerste indruk is erg goed. Alle negatieve verhalen deden mij de afgelopen tijd ook flink twijfelen, vooral na het bestellen ;)

Tot nu toe geen Whine, geen dode pixels, of wat voor andere problemen dan ook maar.

Nu net de updates gedaan, en nu bezig met herstelmedia te maken.

Hij doet het prima, en zelfs bij deze temperaturen valt de fan mij reuze mee.

Oh jah, ik werd overigens paar dagen terug door Sony style gebeld, met de opmerking dat er een kleine schram op de O van de VAIO zou zitten. Kreeg daarvoor een bedrag aangeboden om wat uit te zoeken op sony style site. Vandaag dus binnen gekregen, en het is echt een minieme schram. Dus top service dat ze het van te voren zelf aangeven en dan ook al met dit aanbod kwamen.

Ik ben tot nu toe dan ook erg tevreden.
Van dit soort reacties moeten we het hebben ha =P je hebt mijn veelte warme dag weer wat opgefleurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Unixor schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 15:49:
[...]

Van dit soort reacties moeten we het hebben ha =P je hebt mijn veelte warme dag weer wat opgefleurd!
Sorry, ik ben me er van bewust dat het bepaalde mensen inderdaad wel ervan weerhoudt om een F-serie te kopen, maar als het aan mij had gelegen had ik inmiddels een goede gehad :'( Probleem is dat ik wellicht 4x de verkeerde getroffen heb, maar treurig is het natuurlijk wel.

Enige wat ik je toch wel aan zou raden is om duidelijk met de winkel te overleggen of uit te zoeken hoe ze omgaan met de problemen van de F-serie, want niks is frustrerender dan veel geld te betalen en vervolgens zelf de schuld in je schoenen geschoven te krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Rctworld schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 18:46:
[...]
Enige wat ik je toch wel aan zou raden is om duidelijk met de winkel te overleggen of uit te zoeken hoe ze omgaan met de problemen van de F-serie, want niks is frustrerender dan veel geld te betalen en vervolgens zelf de schuld in je schoenen geschoven te krijgen :(
Inderdaad, daar ben ik nu ook mee bezig.
Ik overleg met de winkel de verschillende problemen (dode pixels/cpu whine) en kijk hoe zij daar tegenover staan. Ik ga de F12S waarschijnlijk aanschaffen als hij in Belgie beschikbaar wordt, maar toch in een winkel waar ik geholpen word en persoonlijk contact heb, ookal kost mij dat wat meer...

(btw: bedankt voor je PM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Precision
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-08 21:08
Rctworld schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 14:47:
[...]

Misschien een gekke vraag, maar kun je misschien eens met UDPixel checken of je echt geen dode subpixels of iets dergelijks hebt? Dit aangezien ik vanochtend nog bij de Media Markt ben geweest om mijn F12Z terug te brengen en daarna heb ik nog even het showmodel bekeken en ook deze bevatte dode subpixels. Volgens mij maak ik ze met mijn ogen ofzo, want 4 uit 4 VAIO F1XZ's die ik gezien heb hadden dode pixels bij mij :( En dat is hetzelfde scherm als de F12S ;)

Gezien mijn ervaringen met de duurdere versies van de F11/F12 zou ik iedereen die nog jong is en zich mogelijk ergert aan hoge pieptonen afraden een F-serie te kopen, aangezien ze dat ook allemaal hadden bij mij betwijfel ik of dat echt nog een productiefout genoemd mag worden en waarschijnlijk zit het toch gewoon in het ontwerp van de laptop of de processor.

Voor wat betreft de dode pixels zal ik ongetwijfeld pech hebben, of het is een slechte batch van Sharp of iets dergelijk, maar van 3 verschillende winkels heb ik 1 F11C/F11Z en 3 F12Z's gezien en allemaal met dode pixels. Als je je daar aan zou kunnen storen zou ik dus ook zorgen dat je goed afspreekt van te voren met de winkel wat te doen indien dat het geval is, dat gezeur wat ik had kan ik namelijk niemand aanraden :X

Zelf ga ik toch nog een keer de gok nemen(de aanhouder wint of zoiets?) maar als ik een goed alternatief had gehad(wat er dus niet is, aangezien ik een mat scherm wil) was ik toch echt overstag gegaan, dus als je zelf een alternatief hebt zou ik ze eerst nog maar eens even goed naast elkaar zetten voor je de gok neemt met de F-serie.

Mijn loyaliteit richting het merk Sony houdt ook een keertje op helaas, het enige wat ik wil is een goede laptop maar voorlopig lijkt het er niet op alsof ze aan mijn idee van "goed" kunnen voldoen ;(

Bij de Media Markt hadden ze trouwens nog even nagezocht voor mij(for what it's worth), maar ze waren er toch wel achter gekomen dat de duurste Sony's relatief het meest met dode pixels te kampen hebben. Dus toen zei ik dat dat niet zo'n handige combo is, want mensen die kiezen voor een laptop van 1500 tot 1700 euro zoals de F12Z verwachten meestal ook een wat andere kwaliteit, want ze weten waarvoor ze betalen. De gemiddelde Acer kopen zal niet eens weten wat een dode pixel is waarschijnlijk(of het simpelweg niet zien) :+ En daar waren ze het volledig mee eens...

Uiteindelijk hebben ze er wel weer een paar besteld bij Sony en dus ben ik benieuwd of er binnenkort eentje binnenkomt zonder dode pixels, die piep kan ik me denk ik toch nog wel overheen zetten als die voor de rest perfect is :)
Die piep is waarschijnlijk de adapter? Kan je bij elke adapter tegenkomen is iets van lijm die loskwam dacht ik. Er zal mij wel iemand verbeteren?

Crisis? Koop slim op Dagoffer - Op zoek naar een tof cadeau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
flanderssoft schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 20:38:
[...]

Die piep is waarschijnlijk de adapter? Kan je bij elke adapter tegenkomen is iets van lijm die loskwam dacht ik. Er zal mij wel iemand verbeteren?
Dat was bij mijn HP inderdaad wel het geval(kreeg ik 2 dagen later gelijk een nieuwe adapter), maar ik hoor hem hoe dan ook, ook als hij niet aan de adapter is aangelosten. Dit hadden ze alle drie precies hetzelfde, alleen bij het showroommodel kon ik dat natuurlijk niet echt beoordelen omdat het in de Media Markt niet bepaald stil is.

Denk dat de vraag niet echt is of de laptop er last van heeft, maar meer of je het hoort of wil horen. Als je wat ouder bent of je gehoor al hard achteruitgaan is dan zul je er waarschijnlijk niks van merken omdat het een hele hoge toon is en die als eerste wegvallen. Ik weet niet zeker of dit geheel van toepassing is aangezien ik niet gemeten heb welke toonhoogte het is, maar ik heb hier ook verhalen gelezen dat Sony vaak bij reparatie het moederbord en alles verving maar dat het enige wat uiteindelijk hielp was om een noise shield of iets dergelijks te plaatsen waardoor het als het ware verdoezelt werd.

Daarnaast is met name geluid natuurlijk zeer subjectief, sommige mensen werken sowieso nooit in een rustige omgeving en andere mensen storen zich er simpelweg niet aan. Ben bang dat beide categorieën niet van toepassing zijn op mij. Maar nogmaals, dat piepen is wel overheen te komen zonder dode pixels denk ik :+

@BlackShadow, no problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even reageren vanop mijn vandaag geleverde Belgische VAIO F12Z1E. We gaan hout vasthouden, maar voorlopig nog geen spoor van dode pixels, hot pixels of "CPU whine". Het enige wat ik hoor, is de ventilator van mijn oude desktop. De schrik zat er wel even in na het lezen van de laatste bladzijden van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
flanderssoft schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 20:38:
[...]

Neu, geen tijd voor; wij zijn ff een biertje drinken. Of twee misschien! ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 20:46:
Even reageren vanop mijn vandaag geleverde Belgische VAIO F12Z1E. We gaan hout vasthouden, maar voorlopig nog geen spoor van dode pixels, hot pixels of "CPU whine". Het enige wat ik hoor, is de ventilator van mijn oude desktop. De schrik zat er wel even in na het lezen van de laatste bladzijden van dit topic.
Misschien kan ik beter even bij onze Vlaamse vrienden gaan shoppen :P Nouja, SonyStyle NL zit officieel ook in België geloof ik 8)7 Maar goed, zolang je het geluid van je desktop boven je laptop uit hoort komen(want die maakt ook behoorlijk best wat geluid qua koeling) geloof ik ook niet dat je in een situatie zit waarin het je echt zou opvallen. Maar ik vind het in ieder geval positief om te lezen dat het best goed kan gaan schijnbaar :)

Maar heb je al bekeken met een proggie als UDPixel? Ik kwam ze eigenlijk allemaal tegen terwijl ik aan het scrollen was over een internetpagina, dan zie je ineens dat er iets stil blijft staan terwijl de rest scrollt. Dan denk je eerst dat het een vuiltje is, maar dat is helaas niet altijd het geval :( Met UDPixel kun je ze echter wel echt heel goed zichtbaar maken, dus mocht je twijfelen dan is dat altijd een uitkomst.

Of je moet zoiets hebben van: wat niet weet, wat niet deert. Want zodra je ze ziet is het wel moeilijk om je er niet aan te storen als je 1500+ euro betaald hebt :( Ik hoop in ieder geval dat je er meer plezier van hebt dan ik tot nu toe van 3 ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Rctworld op 02-07-2010 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello Y'all.

Na wat wikken en wegen heb ik toch maar de vaio F12 boven de dell studio 17 verkozen.

Geconfigureerd: VPCF12X5E 1.599,01 €

Intel CoreTM i7-740QM, 1,73GHz
Legitieme Windows® 7 Home Premium
Premium Black
500 GB Serieel ATA (7200 rpm)
6 GB 1333MHz DDR3-SDRAM
Blu-ray Disc(TM) writer
41,6 cm LCD, 1920x1080, camera
NVIDIA® GeForce® GT 330M 1GB
Office 2010 Starter
McAfee® - 60 dagen bescherming
Zonder Adobe® Creation
Zonder AdobePhotoshopLightroom

Het was een moeilijke keuze want beiden hebben wat problemen. Maar natuurlijk verwacht je van een laptop van 1600 euro dat hij het perfekt doet. Logisch toch.
Na het lezen van verschillende reacties zit ik hier ook dik te duimen dat ik een goede binnen krijg zonder dat gewhine en dode pixels. Natuurlijk hoop ik dat ook voor anderen.

De mijn is op weg naar het logistieke centrum. verzonden vanuit fabriek 01-07-2010
Iemand enig idee wanneer ik het thuis kan verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 22:23:
[...]
De mijn is op weg naar het logistieke centrum. verzonden vanuit fabriek 01-07-2010
Binnen 3-4 dagen denk ik zo, hij komt eerst met het vliegtuig vanuit Japan naar Nederland, dan gaat hij naar het logistieke centrum en vanaf daar wordt hij weer naar jou verzonden. Ging bij mij redelijk snel :)

Sowieso geen angst, als je hem bij SonyStyle besteld hebt hoef je nergens bang voor te zijn. Ze nemen hem probleemloos terug :) En je verzendkosten vergoeden ze ook, je betaald wat, maar dan krijg je ook wat _/-\o_ En hopelijk ook een laptop zonder defecten natuurlijk, want je hebt het liever allemaal niet nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de F12M nou eindelijk een fatsoenlijk scherm? Of weer dezelfde chinese rommel met slecht contrast en grauwe kleuren?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2010 04:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 04:17:
Heeft de F12M nou eindelijk een fatsoenlijk scherm? Of weer dezelfde chinese rommel met slecht contrast en grauwe kleuren?
Naar mijn weten is aan het schermen niks verandert, dus ook niet aan die van de F12M. Of dat rommel is, dat is persoonlijk. Een vriend van me heeft namelijk een F11M en zolang je er geen S/Z naast hebt staan valt het allemaal 100% mee, alleen dat spiegelende hoeft van mij niet zo nodig |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dan kies je 'n nieuwe F12 met een mat scherm, klaar =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
CLB schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 12:27:
Dan kies je 'n nieuwe F12 met een mat scherm, klaar =)
Haha, laatste paar reacties niet gelezen? Ik heb er al 3 gehad en nog 1 los gezien en moet er nu nog eentje vinden zonder dode pixels :+ Het scherm is qua beeldkwaliteit echt perfect, alleen tja, qua productieproces dus helaas nog niet :(

[ Voor 12% gewijzigd door Rctworld op 03-07-2010 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik doelde op dat spiegelende =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
CLB schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 12:57:
Ik doelde op dat spiegelende =)
Snap ik, maar ik was ook niet zo dom om een spiegelend scherm te kopen terwijl ik een matte wil hoor ;) Ik vergeleek alleen de beeldkwaliteit op zich, alleen dat spiegelende is niks voor mij en daarom zou ik nooit een F12M kopen ;)

Anyway, ik ga denk ik van de week maar voor nummero 5 kijken, als het dan toch weer raak is, dan is het bye bye Sony ;w Met pijn in het hart ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniesd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 22:23:
Hello Y'all.

De mijnes is de 30e richting Ollanda vertrokken, ben benieuwd wanneer de mijne dr is!! Ik hoop gisteren!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erniesd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 14:29:
[...]

De mijnes is de 30e richting Ollanda vertrokken, ben benieuwd wanneer de mijne dr is!! Ik hoop gisteren!!
Ik hoop aankomende week voor je *O* . De mijn kan ik checken via sonystyle naar ups tracking.
Scheduled for 07/05/2010.

Welke config heb je en waar heb je het besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N2dputdown
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-03-2021
Ben nu al een maand op dergelijke topics aan het lezen en informeren over de Sony Vaio laptops.
Nou ben ik nog steeds niet uit wat ik wil hebben, en heb nog een paar vraagjes.

1) Heeft de F12 serie standaard keyboard verlichting?

2) Ik ga na de zomer bouwkunde studeren, nou heb ik de school, HvA, gevraagd of ik nou echt een goede laptop nodig heb. Daar wisten ze geen antwoord op te geven. Dus heeft iemand ervaring met autocad of andere software die ik ga gebruiken na de zomer? En zijn de volgende specs daar goed genoeg voor, of is het echt overkill?

Intel® CoreTM i5-430M, 2,26GHz
128 GB Ultra SATA Flash SSD
6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
Blu-ray Disc(TM) player
41,6 cm LCD, 1920x1080+ camera

Of heb ik een quadcore nodig? Want mijn alternatief was de E serie, en dat ik later de HDD zou vervangen door een SSD.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N2dputdown schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 20:09:
Ben nu al een maand op dergelijke topics aan het lezen en informeren over de Sony Vaio laptops.

2) Ik ga na de zomer bouwkunde studeren, nou heb ik de school, HvA, gevraagd of ik nou echt een goede laptop nodig heb. Daar wisten ze geen antwoord op te geven. Dus heeft iemand ervaring met autocad of andere software die ik ga gebruiken na de zomer? En zijn de volgende specs daar goed genoeg voor, of is het echt overkill?

6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
Blu-ray Disc(TM) player

Of heb ik een quadcore nodig? Want mijn alternatief was de E serie, en dat ik later de HDD zou vervangen door een SSD.

Alvast bedankt!
1)De F12 heeft geen standaard backlit keyboard
2)Voor CAD in 2D is het in ieder geval genoeg, met CAD in 3D heb ik geen ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
N2dputdown schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 20:09:

6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
Blu-ray Disc(TM) player

Alvast bedankt!
Om je vraag wat betreft CAD te beantwoorden: voor 2D AutoCad heb je daar meer dan voldoende aan.

Als je in 3D gaat werken heb, afhankelijk van het CAD programma, een stuk meer rekenkracht nodig. Daar komt bij dat beginnners de zwaarste modellen maken, wegens gebrek aan ervaring wat de beste/slimste manier is om het beschikbare functionaliteiten te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N2dputdown
@guapper

Bedoel je stuk meer rekenkracht dan 2D, (duhu, dat ook.) Of meer nodig dan de specs van de laptop?

Dan is de E serie beter, die heeft een betere videokaart. Enige wat verschilt met de F12 is design en schermgrootte

Ohja, en over dat backlit keyboard. Dus hoe kan je dat laten doen dan als het niet standaard op zit en ook niet gekozen kan worden via sonystyle. En kan dat dan ook met de E-serie?

[ Voor 64% gewijzigd door N2dputdown op 03-07-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N2dputdown schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 23:08:
Dan is de E serie beter, die heeft een betere videokaart. Enige wat verschilt met de F12 is design en schermgrootte

Ohja, en over dat backlit keyboard. Dus hoe kan je dat laten doen dan als het niet standaard op zit en ook niet gekozen kan worden via sonystyle. En kan dat dan ook met de E-serie?
Nou de schermgrootte is niet het enige verschil tussen de serie E en de serie F. Het scherm van de serie F, vorral de matte Premium versie is van veel betere qualiteit dan die van de E-serie.

Dat backlit keyboard kun je eventueel zelf veranderen als je eentje met backlit via bijv. ebay kan kopen zoals anderen in deze thread dat al gedaan hebben.
Hoe dat voor de serie E zit weet ik niet. Dat hangt denk ik ervan af of daarvoor ook backlit keyboards te koop zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniesd
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 18:26:
[...]

Ik hoop aankomende week voor je *O* . De mijn kan ik checken via sonystyle naar ups tracking.
Scheduled for 07/05/2010.

Welke config heb je en waar heb je het besteld?
Heb hem bij Sony-Style besteld, ik kan niet tsjekken op de Style-site voor UPS tracking, wel jammer zeg.... Wil hem zo graag!!!

Dit is mn config:
Intel CoreTM i7-720QM, 1,60GHz
Besturingssysteem: Windows® 7 Professional(64bit)
Afwerkingen: Premium Black
Harde schijf: 500 GB Serieel ATA (7200 rpm)
Geheugen: 6 GB 1333MHz DDR3-SDRAM
Optisch station: Blu-ray Disc(TM) player
Display: 41,6 cm LCD, 1920x1080, camera
Grafische kaart: NVIDIA® GeForce® GT 330M 1GB
Microsoft Office2010 & Acrobat: Office 2010 Starter
Internet security: McAfee® - 60 dagen bescherming
Adobe Creation: Zonder Adobe® Creation
Adobe® Lightroom®: Zonder AdobePhotoshopLightroom

Waarom staat er geen vaio-software op eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erniesd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 14:28:
[...]

Heb hem bij Sony-Style besteld, ik kan niet tsjekken op de Style-site voor UPS tracking, wel jammer zeg.... Wil hem zo graag!!!

Dit is mn config:
Intel CoreTM i7-720QM, 1,60GHz
Besturingssysteem: Windows® 7 Professional(64bit)
Afwerkingen: Premium Black
Harde schijf: 500 GB Serieel ATA (7200 rpm)
Geheugen: 6 GB 1333MHz DDR3-SDRAM
Optisch station: Blu-ray Disc(TM) player
Display: 41,6 cm LCD, 1920x1080, camera
Grafische kaart: NVIDIA® GeForce® GT 330M 1GB
Microsoft Office2010 & Acrobat: Office 2010 Starter
Internet security: McAfee® - 60 dagen bescherming
Adobe Creation: Zonder Adobe® Creation
Adobe® Lightroom®: Zonder AdobePhotoshopLightroom

Waarom staat er geen vaio-software op eigenlijk?
Als het goed is krijg je wel wat standard software vooraf geinstalleerd dacht ik.
Aantal moet je ook zelf downloaden en updaten geloof ik.
Ik weet ook niet precies hoe en wat maar bij mijn bestelling staat dat het verzonden is en daar onder staat een link met bestelling volgen en kom je uit bij de site van ups. Expected delivery date: 07-05-2010.
Das morge :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
N2dputdown schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 23:08:
@guapper

Bedoel je stuk meer rekenkracht dan 2D, (duhu, dat ook.) Of meer nodig dan de specs van de laptop?

[...]
Ik bedoel idd dat je voor 3D een stuk meer rekenkracht nodig hebt dan in 2D.

Wat betreft de videokaart: deze heeft niet zo veel te doen als je zou denken. Ook in 3D aanzichten hoeft hij pas te werken op het moment dat je van camerastandpunt veranderd/het onderwerp roteert. Op het moment dat je stopt met draaien gaat de gpu weer in idle. Het is dus niet zo dat je gpu constant moet presteren zoals in een videospel.

Hoewel de maximale prestaties van de ATI beter zijn dan die van nVidia, zou ik daar de keuze niet van laten afhangen. Ik zou gaan voor de hoogst mogelijke resolutie op een scherm wat lekker kijkt.
Kleurdiepte is daarbij van groot belang: ik heb eens een scherm gehad (Samsung SyncMaster 710N) waarbij je het verschil tussen de witte pen en bepaalde grijstinten niet kon zien (pen 9), dat is een regelrechte ramp. Dit zou bij moderne schermen geen probleem mogen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroens93
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 16:03
Ben al een tijdje aan het zoeken naar de juiste laptop, en ik denk dat ik hem gevonden heb. (Alweer :P)
Ik maak me alleen nog zorgen over problemen die ik hier voorbij zie komen, maar heeft de F12 daar ook last van? Ik doel dan op de problemen met dode pixels en de CPU whine.
Ook vroeg ik me af welke poorten (HDMI/VGA/enz) de Vaio F12 heeft, en of het een LED display is of niet, en of de display mat of glossy is.
Ik heb overigens de volgende configuratie op het oog:

- Intel Core i7-740QM
- Premium black afwerking
- 128 GB USATA SSD
- 8GB 1333MHz DDR3-SDRAM
- DVD-station
- 41,6 cm LCD 1920x1080
- Nvidia GeForce GT 330M 1GB

Jeroen

EDIT: Er schieten me nog 2 vraagjes te binnen :P

Op de site van Sony zie je wél een backlit keyboard, terwijl ik in dit topic lees dat die er standaard niet op zit? Enig idee hoe dit kan?
Ook heb ik ergens gelezen dat de batterij uitstak, al valt mij dit niet op op de foto's?

[ Voor 21% gewijzigd door Jeroens93 op 04-07-2010 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Echt letterlijk al je vragen zijn simpel te vinden op de website / hier in de laatste pagina's van het topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroens93
CLB schreef op zondag 04 juli 2010 @ 17:04:
Echt letterlijk al je vragen zijn simpel te vinden op de website / hier in de laatste pagina's van het topic...
Ik raak een beetje verward omdat dit het VGN-F11 topic is, maar er ook over de F12 wordt geschreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rctworld schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 11:04:
[...]

Naar mijn weten is aan het schermen niks verandert, dus ook niet aan die van de F12M. Of dat rommel is, dat is persoonlijk. Een vriend van me heeft namelijk een F11M en zolang je er geen S/Z naast hebt staan valt het allemaal 100% mee, alleen dat spiegelende hoeft van mij niet zo nodig |:(
Wat een blunder zeg dat ze er niks aan veranderd hebben. Zoveel kritiek en dan nog niks leren van je fouten. Sinds men over is gegaan van de FW naar de F worden er keer op keer grote fouten gemaakt.

- De AW serie schrappen is een grote fout. Als je een desktop replacement wil dan is 18.4" een must!
- Als je een Sony Vaio koopt van 900-1000 euro dan verwacht je ook gewoon een 'echt' Vaio scherm met HOOG contrast (500:1 of meer) en een helderheid van +300 cd/m. Wat er nu op die F1*M zit is niks beter dan op een willekeurige Asus, HP of Toshiba. Dit terwijl er op de oudere FW serie van 800-1000 euro WEL zo'n kwaliteitsscherm zat.
- De strategie van dikke quadcores in een notebook is een grote fout. Men had gewoon bij snelle zuinige dual cores moeten blijven (max 25watt tdp) met een zuinige videokaart. Lekker koel en stil (kwaliteit). Voor een loeiende quadcore kachel is er al genoeg keuze in de markt. Sony's uitgangspunt moet zijn: net ff wat meer kwaliteit voor een nog steeds betaalbare prijs. Wat ze nu doen is gewoon hetzelfde soort systemen bouwen als andere merken en daarmee concurreren. Sony had boven die andere merken moeten blijven staan door net ff wat beter uitgedachte configuraties/componenten te kiezen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Jeroens93 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 17:06:
[...]

Ik raak een beetje verward omdat dit het VGN-F11 topic is, maar er ook over de F12 wordt geschreven...
Dat heeft een reden, ze zijn namelijk 99,99% hetzelfde ;) Alleen de processor en hdd snelheid zijn geupgrade, verder lijken ze identiek(en helaas de problemen ook) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 12:19

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 17:13:
[...]

Wat een blunder zeg dat ze er niks aan veranderd hebben. Zoveel kritiek en dan nog niks leren van je fouten. Sinds men over is gegaan van de FW naar de F worden er keer op keer grote fouten gemaakt.

- De AW serie schrappen is een grote fout. Als je een desktop replacement wil dan is 18.4" een must!
- Als je een Sony Vaio koopt van 900-1000 euro dan verwacht je ook gewoon een 'echt' Vaio scherm met HOOG contrast (500:1 of meer) en een helderheid van +300 cd/m. Wat er nu op die F1*M zit is niks beter dan op een willekeurige Asus, HP of Toshiba. Dit terwijl er op de oudere FW serie van 800-1000 euro WEL zo'n kwaliteitsscherm zat.
- De strategie van dikke quadcores in een notebook is een grote fout. Men had gewoon bij snelle zuinige dual cores moeten blijven (max 25watt tdp) met een zuinige videokaart. Lekker koel en stil (kwaliteit). Voor een loeiende quadcore kachel is er al genoeg keuze in de markt. Sony's uitgangspunt moet zijn: net ff wat meer kwaliteit voor een nog steeds betaalbare prijs. Wat ze nu doen is gewoon hetzelfde soort systemen bouwen als andere merken en daarmee concurreren. Sony had boven die andere merken moeten blijven staan door net ff wat beter uitgedachte configuraties/componenten te kiezen.
Ware het niet dat de quadcores geleverd worden met een goed scherm dat een heel stuk beter is dan dat van de concurrentie. De F11S biedt gewoon ontzettend veel voor zijn geld. Ik heb een F11S juist voor het scherm en voor de quadcore gekozen.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben van plan om de F12M te kopen, maar voor 1199 in Belgie vind ik dit niet zo goedkoop. Ik kan ook nog een F11M krijgen voor 1099. Is die 100 euro meer een meerwaarde of beter gaan voor de F11M?
Heeft iemand soms weet van andere merken, met een gelijkaardige opstelling?

Greets

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2010 15:01 . Reden: stukje vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 14:59:
Hallo,

Ik ben van plan om de F12M te kopen, maar voor 1199 in Belgie vind ik dit niet zo goedkoop. Ik kan ook nog een F11M krijgen voor 1099. Is die 100 euro meer een meerwaarde of beter gaan voor de F11M?
Heeft iemand soms weet van andere merken, met een gelijkaardige opstelling?

Greets
Wellicht niet echt ter zake doende, maar een paar weken geleden was de F11M hier in Nederland 888 euro. Dat scheelt wel een hoop natuurlijk. Verder is het verschil in de modellen sowieso geen 100 euro waard denk ik ;)

Heb zelf zojuist mijn 4e F1XZ besteld, 5 maal is scheepsrecht hoop ik want de 3 die ik er zelf heb gehad en degene in de showroom waren allemaal drama met dode pixels en CPU Whine :X Van dat laatste heb ik overigens niet echt de illusie meer dat ik er eentje ga tegenkomen die het niet heeft, zal wel in het ontwerp zitten en dat ik er schijnbaar gevoelig voor ben... Maar weer dode pixels en het is exit Sony denk ik ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
Rctworld schreef op maandag 05 juli 2010 @ 15:16:
[...]
..Maar weer dode pixels en het is exit Sony denk ik ;w
Tja maar wat zou een alternatief zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Unixor schreef op maandag 05 juli 2010 @ 16:02:
[...]

Mja, het RGB Led scherm van Dell op de XPS 16 schijnt ook erg goed te zijn(hoewel hij niet mat is). Het leuke is echter dat hij niet te bestellen is met dat scherm omdat een Core i7 in combinatie met een RGB Led scherm meer stroom schijnt te vereisen dan de adapters van Dell kunnen leveren 8)7 Dus sinds de introductie van de i7 schijnen ze hem maar helemaal geschrapt te hebben voorlopig ofzo :X

Sony is dus niet de enige met wat vreemde problemen :X

Verder zie ik zeker qua scherm weinig alternatieven, ook 8GB geheugen op 1333MHz kom je weinig tegen in deze prijsklasse. Blu-Ray Writers al helemaal niet, maarja, de vraag is ook of je daar echt wat aan hebt :+

Op zich is Sony zo slecht nog niet qua prijs kwaliteit, alleen zodra je echt gaat gamen is die 330M wel magertjes vergeleken met de ASUS laptops met ATI 5870's :P Maar het ligt er dus net aan waar je voorkeur naar uit gaat :)

[ Voor 5% gewijzigd door Rctworld op 05-07-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
Rctworld schreef op maandag 05 juli 2010 @ 16:25:
[...]

Mja, het RGB Led scherm van Dell op de XPS 16 schijnt ook erg goed te zijn(hoewel hij niet mat is). Het leuke is echter dat hij niet te bestellen is met dat scherm omdat een Core i7 in combinatie met een RGB Led scherm meer stroom schijnt te vereisen dan de adapters van Dell kunnen leveren 8)7 Dus sinds de introductie van de i7 schijnen ze hem maar helemaal geschrapt te hebben voorlopig ofzo :X

Sony is dus niet de enige met wat vreemde problemen :X

Verder zie ik zeker qua scherm weinig alternatieven, ook 8GB geheugen op 1333MHz kom je weinig tegen in deze prijsklasse. Blu-Ray Writers al helemaal niet, maarja, de vraag is ook of je daar echt wat aan hebt :+

Op zich is Sony zo slecht nog niet qua prijs kwaliteit, alleen zodra je echt gaat gamen is die 330M wel magertjes vergeleken met de ASUS laptops met ATI 5870's :P Maar het ligt er dus net aan waar je voorkeur naar uit gaat :)
Dell ben ik sowieso niet zo'n fan van en de Asus komt eigenlijk alleen in de buurt van de Sony als je naar 17 inch gaat kijken. Dat is niet te doen om mee te nemen als student. Ik ga het er toch op de Sony wagen denk ik en maar duimen, gewoon via Sony Style.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glocom
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-11-2022
Unixor schreef op maandag 05 juli 2010 @ 17:04:
[...]

Dell ben ik sowieso niet zo'n fan van en de Asus komt eigenlijk alleen in de buurt van de Sony als je naar 17 inch gaat kijken. Dat is niet te doen om mee te nemen als student. Ik ga het er toch op de Sony wagen denk ik en maar duimen, gewoon via Sony Style.
Dit is ook de reden dat ik voor een vaio heb gekozen. Dell heeft wel veel aanbod, maar niet echt iets waarvan je oren gaan flapperen. 17 inch is vaak te groot als je veel moet reizen (in mijn geval dus :9). Als het goed is wordt mijne deze week verstuurd :D Als ik hem heb, laat ik mijn ervaring wel horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maracuja
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-07-2024

Maracuja

Fruitig 3.1

Unixor schreef op maandag 05 juli 2010 @ 16:02:
[...]

Er zijn genoeg alternatieven. Asus G73, HP Envy 17 óf HP Pavilion dv8-1200, Toshiba Qosmio, Dell Alienware of Dell 16 XPS, MSI GT-serie. Maar ze hebben allemaal hun voor- en nadelen.

De F11Z1E/BI, die ik heb, paste precies bij hetgeen ik zocht, maar dan ook exact. Een business-look laptop (ik ben niet zo fan van die tiener-gestijlde Alienware of Qosmio-look) met genoeg kracht om mee te designen en een schitterend mat scherm in Full HD. Ook af en toe racegames erop draaien doet 'ie erg fijn.

Jammer was dat 'ie twee keer opgehaald moest worden voor het resonerende geluid een keer weg was en dat de fans bij de i7 sowieso wat luider zijn. Maar het systeem is verder goed op elkaar ingespeeld en geeft geen problemen (ook geen dode pixels of wat dan ook). Ook de hierboven genoemde alternatieve modellen zullen hun eigenaardigheden, maar ook zeker pluspunten hebben. Maak voor jezelf de afweging en ga ze ook eerst in persoon bekijken als het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb vandaag mn vaio f12 binnen. (i7 740 qm, 6 gb ram, 500 gb 7200 rpm, bd-writer in premium black)

Eerste indruk zeer mooie laptop qua uiterlijk en behuizing voelt solide aan.
Even opgestart en taal instellingen enzo geselecteerd. Alles was al geinstalleerd zoals w-lan en bluetooth.
Vaio bluetooth muis gelijk aangesloten, voila perfekt.
Ik heb gelijk gekeken voor dode pixels en kon er geen vinden (gelukkig). Ook heb ik even via hdmi de vaio aangesloten op mn onkyo tx-sr508 die op mn sony bravia 40w5500 is aangesloten.
Gelijk kon ik de resolutie aanpassen op full hd en geluid ging ook automatisch over op hdmi.
Daarna even the dark knight op blu ray getest en werkt uitstekend met windvd. Alleen is het me nog niet gelukt hd audio te bitstreamen naar mn receiver dus het geeft nu pcm multichannel weer.
Vaio update gaf automatisch aan dat er een update beschikbaar was en die heb ik ook gelijk maar gedaan.
Betreft cpu whine, ik ken het geluid zelf niet echt maar als je goed gaat luisteren hoor je eens in de zoveel tijd een soort piep. Ik ben nog aan het onderzoeken of het echt storend is.

Al met al moet ik zeggen strak beeld al hoewel dat ik er dik aan moet wennen want de letters zijn wel wat klein ja.
Ik ben er net een paar uur achter dus ff nog verder checken. Als er vragen zijn Holla at ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Cihan85, hoe is het scherm, van de F11M naar de F12M is het van glanzend naar een mat scherm.

Is het matte scherm een verbetering ten opzichte van het glanzende? (ook om films en zo te kijken?)

Greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 20:37:
@Cihan85, hoe is het scherm, van de F11M naar de F12M is het van glanzend naar een mat scherm.

Is het matte scherm een verbetering ten opzichte van het glanzende? (ook om films en zo te kijken?)

Greets
Het is een matte scherm als je premium black hebt en dat heb je dus alleen met i7 volgens mij.
Om je eerlijk te zeggen ik zag de glanzende in de winkel en kon zelf niet echt het verschil zien behalve dat de een mat en ander glanzend is.
Maar ik had dus een bd-tje gekeken en het ziet er zeer gelikt uit (mooier dan mn oude 46 inch full hd samsung :P )

Grtjs Cihan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 20:37:

Greets
Het spijt me als ik je niet helemaal volg maar de F12M heeft volgens de officiële specs helemaal geen mat scherm... Daarnaast heeft Cihan85 een custom F12X van SonyStyle, gezien de specs een kruising tussen de F12S en de F12Z en dus snap ik het verband met de F12M sowieso niet helemaal 8)7

Anyway, keep the good news coming voor wat betreft de dode pixels. Als ik er 4 uit 4 heb gezien en de rest allemaal perfect is dan moet de 4e die ik krijg en de 5e die ik dus zie toch wel perfect zijn 8)7
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 20:47:
[...]

Het is een matte scherm als je premium black hebt en dat heb je dus alleen met i7 volgens mij.
Om je eerlijk te zeggen ik zag de glanzende in de winkel en kon zelf niet echt het verschil zien behalve dat de een mat en ander glanzend is.
Maar ik had dus een bd-tje gekeken en het ziet er zeer gelikt uit (mooier dan mn oude 46 inch full hd samsung :P )

Grtjs Cihan
Als je ze naast elkaar zet zie je het verschil wel redelijk duidelijk hoor, het VAIO Premium Display is een hele klap beter qua kleuren. Staat tegenover dat glanzend meer aansprekend oogt, alleen het werkt niet prettig :+

Verder moet ik zelf ook eerlijk bekennen dat als je ze niet naast elkaar ziet het best wel meevalt met de F11/F12M maar ik hoef simpelweg geen reflecties meer in mijn scherm :P (ik heb mezelf nou wel genoeg gezien op mijn HP laptop XD )

[ Voor 36% gewijzigd door Rctworld op 05-07-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dudes, ikzelf kon het verschil van schermen niet echt zien. Ik had daar ook niet echt op gelet om eerlijk te zijn. ik heb een zelf een geconfigureerde f12X ja. Welk lekker dat rubber voor je handpalmen.
Ik zou sowieso voor een matte scherm gaan ( zo knap vind ik mezelf niet hoor :P)

Peace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniesd
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:20:
Sorry dudes, ikzelf kon het verschil van schermen niet echt zien. Ik had daar ook niet echt op gelet om eerlijk te zijn. ik heb een zelf een geconfigureerde f12X ja. Welk lekker dat rubber voor je handpalmen.
Ik zou sowieso voor een matte scherm gaan ( zo knap vind ik mezelf niet hoor :P)

Peace
Gefelicitaart joh!! Je hebt hem al dus!!! Ik snap dr de b*llen niet van: ik hoor en zie nix en de mijnes is een dag eerder dan de jouwe vanuit Jappenland vertrokken....

Maar desalnietteplus hebbie een fijn new bookie en ik nog nie.... :?

EDIT: FOTO'S!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Haha, just let me tell you it ain't anything special :P Seriously, de F12X/F12Z is identiek aan de F11Z ;) En ik kan het weten, want ik heb er pas 3 in mijn bezit gehad :+

Maar goed, mooie foto's zijn nooit weg natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniesd
Rctworld schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:55:
[...]

Haha, just let me tell you it ain't anything special :P Seriously, de F12X/F12Z is identiek aan de F11Z ;) En ik kan het weten, want ik heb er pas 3 in mijn bezit gehad :+

Maar goed, mooie foto's zijn nooit weg natuurlijk ;)
Jij mag best ook een paar mooie pica's plaatsen hoor, I like rubber :9

EDIT: Nounou, net nog ff Sony-Style getsjekkert en daar geeftie aan datk hem morgen thuis kan verwachten!! Is dat ff fijn! Laat die foto's maar zitten, haha!!!

[ Voor 16% gewijzigd door erniesd op 05-07-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erniesd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 22:01:
[...]

Jij mag best ook een paar mooie pica's plaatsen hoor, I like rubber :9
Dude ik begrijp het ook niet. die van jou was 30-06 en mijnes 01-07 vertrokken uit jappenland.
Ik kreeg een mail toen het aan was gekomen in eindehoven ofzo. Dat zag ik via sonystyle naar ups tracking.
Status op sonystyle was ook verzonden. Maar komt goed dude. Sowieso deze week

betreft cpu whine, ik hoor m af en toe wel een piepen alsof het je remschijven zijn maar heel licht.
Ik stoor me er niet echt aan maar als k hoor dat het niet hoort dan denk ik ook van, ja voor een laptop van 1600 euro kan dat gewoon niet.

Zijn er mensen die er ervaring mee hebben?

(te laat gestuurd :P was even aan de tel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ook enig idee hoe je dts-hd en dolby hd via hdmi kan bitstreamen naar je receiver met de f series?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2010 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 23:15:
[...]

Dude ik begrijp het ook niet. die van jou was 30-06 en mijnes 01-07 vertrokken uit jappenland.
Ik kreeg een mail toen het aan was gekomen in eindehoven ofzo. Dat zag ik via sonystyle naar ups tracking.
Status op sonystyle was ook verzonden. Maar komt goed dude. Sowieso deze week

betreft cpu whine, ik hoor m af en toe wel een piepen alsof het je remschijven zijn maar heel licht.
Ik stoor me er niet echt aan maar als k hoor dat het niet hoort dan denk ik ook van, ja voor een laptop van 1600 euro kan dat gewoon niet.

Zijn er mensen die er ervaring mee hebben?

(te laat gestuurd :P was even aan de tel
Dat hoort gewoon niet te gebeuren bij een dergelijk product. Foutje kan gebeuren, maar dit is dus de 2e nieuwe F-serie waar het in zit: na de F11 had dit opgelost moeten zijn omdat het probleem bekend was.

Hoor je die whine eigenlijk alleen als de cpu loopt te idlen?

Doet me denken aan die bouwvakker die bij zijn voorman komt:
- Mijn kruiwagen is niet goed, dat wiel gaat van piieeeeep, piieeeep, piieeeep...
- Je bent ontslagen!
- Hoezo dat dan?
- Dat wiel hoort piep-piep-piep te doen!

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniesd
Dat ge-whine hoor je dat alstie wel of juist niet op de stroom is geplugt of maakt dat niet uit? Nog een paar slopende uren wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo500
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-12-2022
erniesd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:30:
Dat ge-whine hoor je dat alstie wel of juist niet op de stroom is geplugt of maakt dat niet uit? Nog een paar slopende uren wachten....
Geen idee, ik heb die piep nog nooit gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroens93
Cihan, heb je al een linux distro (Ubuntu?) getest?
Ik gebruik al een paar jaar Ubuntu alleen ik vraag me dus af of het helemaal vlekkeloos zal lopen op de Vaio.
Oh, en ik weet niet of je 2 externe schermen over hebt, maar zou je kunnen testen of je de VGA en de HDMI uitgang tegelijk kan gebruiken?

Sorry dat ik zo'n lastige dingen vraag :P

Mvg, Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
erniesd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:30:
Dat maakte bij de vorige drie die ik had niet uit voor zover ik mij herinner, weet in ieder geval zeker dat hij het doet als hij aan de stroom hangt maar weet ook bijna zeker dat dat ook het geval was op de accu :(\
Jeroens93 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:00:
Ik gebruik al een paar jaar Ubuntu alleen ik vraag me dus af of het helemaal vlekkeloos zal lopen op de Vaio.
Oh, en ik weet niet of je 2 externe schermen over hebt, maar zou je kunnen testen of je de VGA en de HDMI uitgang tegelijk kan gebruiken?

Mvg, Jeroen
Met betrekking tot Linux denk ik dat deze review ook weleens van pas kan komen:
productreview: Sony Vaio VPCF12S1E/B review door Ice_Blade

:)

[ Voor 43% gewijzigd door Rctworld op 06-07-2010 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroens93 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:00:

Mvg, Jeroen
Sorry dude, heb het programma niet en ook geen externe schermen helaas.

Ik zal wat foto's posten van mn set-up ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat foto's genomen van mn f12 maar weet niet hoe ik ze moet posten :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroens93
En dan de link naar de afbeelding tussen als volgt in je bericht zetten:
code:
1
[img]link_naar_afbeelding.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroens93
Het is natuurlijk niet helemaal goed te beoordelen, maar het scherm ziet er imo niet echt geweldig uit.
Is het eigenlijk mogelijk om die TV er aan te hangen zodat je bureaublad vergroot wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniesd
Wat een mooie!! Ik heb dr nou ook 1.... Jippie!!! Nog geen pixel gezien die niet wil werken. De CPU-Whine wordt lastig om nu te beoordelen, te veel Vuvuzela's in da house....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://azerty.nl/30-1239-...1e-h-.html?tab=tech_specs

==> op deze pagina staat dat de F12M een quad core is? klopt dit, ik dacht dat dit dual core was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de i5 is een dualcore met hyperthreading, dus 4 threads.

echter is dit nog steeds een dualcore, foutje van de site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frisko72
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 19:37
Hi there,
Ik heb nu de Sony Vaio F12S1E/B
(VPCF12S1E/B.NL3) anderhalve week in bezit.

Gekocht bij computerpitates en vlotte afhandeling.
Moeiteloze installatie.

Geen enkel probleem tot nu toe geconstateerd! (geen dode pixel, piep).
Wel zijn de stickers een beetje schots en scheef geplakt en made in China!

Wel een minpunt is de VEEL te korte kabel van stekker tot poweradapter en van poweradapter naar laptop. Het is tranentrekkend bij een VAIO zo lullig stukkie kabel te verstrekken.

Spellen doen het vlot zoals ook de Badcompany2.

Buiten werken is totaal geen probleem met mooie matte scherm.
Lekker toetsenbord en navigeert/vingert prima.

Al met al erg tevreden.

Frisko

Intel CoreTM i7-740QM, 1,73GHz
Premium Black
500 GB Serieel ATA (7200 rpm)
6 GB 1333MHz DDR3-SDRAM
Blu-ray Disc speler/ DVDbrander
41,6 cm LCD, 1920x1080, camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Frisko72 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 12:19:
[...]
Wel een minpunt is de VEEL te korte kabel van stekker tot poweradapter en van poweradapter naar laptop. Het is tranentrekkend bij een VAIO zo lullig stukkie kabel te verstrekken.
[...]
Daar heb je wel een punt, meestal zijn ze veels te lang, maar bij Sony weer veels te kort 8)7 Er is echter een vrij eenvoudige oplossing, de stekker naar de adapter is namelijk geen Sony aansluiting of iets dergelijks. De Kabel van mijn HP past daar ook zonder problemen in :)

Waar je ze los zou kunnen kopen zou ik dan weer niet weten, maar ik denk dat als je met de kabel langs een gemiddelde elektronica specialist gaat je zo een langer kabeltje te pakken hebt :)

Overigens, voor de mensen die de piep nog niet opgevallen is, werken jullie wellicht met geaarde stopcontacten? (of zijn jullie al voorbij de 30? :+ )

[ Voor 9% gewijzigd door Rctworld op 07-07-2010 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N2dputdown
Ben vandaag de mediamarkt in geweest, om het verschil te zien tussen het beeldscherm van de F12 (V) en de F12 (X) serie.
Het matte scherm oogde veel rustiger en mooier dan dat glossy scherm. Een voorbijganger was het ook met me eens, tot een of andere werknemer ons vertelde dat het glossyscherm veel mooier is bij het film kijken. Ik heb daar me twijfels over. Ik denk toch dat ik nu wel voor de X serie ga.

Bij de mediamarkt hadden ze de F11 voor € 1300,- met BD Drive, 6GB, 500GB HD en i7 720M.
Maar bij sonystyle krijg je voor 1300 euro 2GB minder geheugen en een 320GB schijf.

Echt meer geld uitgeven gaat moeilijk voor een 18-jarige 'man'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanduhr46
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-12-2023
@N2dputdown

Lijkt me een beetje ver gezocht... zou niet één reden kunnen bedenken waarom je beter films zou kunnen kijken op een glossy scherm met veel mindere kleur weergave dan op een van de beste matte schermen die vandaag de dag te koop zijn in een laptop. Die verkoper moet toch wat zeggen om jou toch te overtuigen om een Sony te kopen. Hij zou er wel niet van uit gegaan zijn dat jij, als 18 jarige, zo even 1300 euro uit je zak tovert voor een laptop, vandaar dat hij je de goedkopere versie probeert aan te smeren, denk ik... De X is hoe dan ook een betere laptop, de vraag is alleen of je daar 1300 euro voor over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
sanduhr46 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 23:30:
@N2dputdown

Lijkt me een beetje ver gezocht... zou niet één reden kunnen bedenken waarom je beter films zou kunnen kijken op een glossy scherm met veel mindere kleur weergave dan op een van de beste matte schermen die vandaag de dag te koop zijn in een laptop. Die verkoper moet toch wat zeggen om jou toch te overtuigen om een Sony te kopen. Hij zou er wel niet van uit gegaan zijn dat jij, als 18 jarige, zo even 1300 euro uit je zak tovert voor een laptop, vandaar dat hij je de goedkopere versie probeert aan te smeren, denk ik... De X is hoe dan ook een betere laptop, de vraag is alleen of je daar 1300 euro voor over heb.
Ik kan me voorstellen dat een goed glanzend scherm een wat warmere/vollere kleurweergave heeft, wat bij het kijken van films een + kan zijn. Veel zal het niet echt uitmaken, en bij al het overige (werk bijvoorbeeld) zal het matte scherm beter voldoen. Zeker op school waar zich nogal eens grote raampartijen achter je rug bevinden.

De F11 (waarschijnlijk een S) die hij gezien heeft bij de Mediamarkt heeft wat betere specs, en mist daarvoor de wat luxere afwerking die de Z en X modellen hebben. De S mist de premium zwarte deksel en de rubberen polssteun, maar heeft standaard wat meer RAM en een BD rom speler (en een hardplastic polssteun).

De vraag is dus waar je je centen liever aan uit geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N2dputdown
@sanduhr46

Ja daar dacht ik dus ook aan, maar was toch van plan om niks te kopen nog.
Ik denk dat ik na de zomervakantie gewoon de F12 Premium haal, met de betere scherm, en later wel upgrade naar een SSD en extra geheugen als het nodig is. Denk dat het pas later op het jaar nodig is, want dan maak ik kennis met autocad, 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
N2dputdown schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 00:20:
@sanduhr46

Ik denk dat ik na de zomervakantie gewoon de F12 Premium haal, met de betere scherm, en later wel upgrade naar een SSD en extra geheugen als het nodig is. Denk dat het pas later op het jaar nodig is, want dan maak ik kennis met autocad, 3D.
Ik ben zelf 19 en krijg zelf morgen eindelijk (hopelijk een goede) de F12Z (ja mijn 4e), mijn SSD heb ik al een tijde liggen. Maar goed, als je prijs/kwaliteit gaat dan kun je niet om de F11S heen, de F12Z is eigenlijk meer alleen voor de spec hoeren of voor de mensen die veel met RAW files in Photoshop werken.(dan pas komt die 8GB echt van pas).

Je kunt het prijsverschil inderdaad 10x beter uitgeven aan een F11S met SSD dan aan een F12Z :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
N2dputdown schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 00:20:
@sanduhr46

In plaats van SSD zou je eens moeten kijken naar een Seagate Momentus XT hybride schijf (reviews van TomsHardware en Anandtech) : goedkoop per GB, snel en veel opslagruimte.
Aan 4 GB RAM ga je voorlopig waarschijnlijk meer dan genoeg hebben. Ik zou het lekker zo laten, dan kun je later altijd nog eens je RAM vervangen; de prijzen zullen dan zeker gunstiger zijn.

Ik heb jaren met AutoCAD gewerkt, maar voor 3D is het eigenlijk niet geschikt. Gebruik je er een applicatie bij, of wordt het toch Revit (of wellicht ArchiCAD)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
guapper schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 00:32:
[...]

In plaats van SSD zou je eens moeten kijken naar een Seagate Momentus XT hybride schijf (reviews van TomsHardware en Anandtech) : goedkoop per GB, snel en veel opslagruimte.
Aan 4 GB RAM ga je voorlopig waarschijnlijk meer dan genoeg hebben. Ik zou het lekker zo laten, dan kun je later altijd nog eens je RAM vervangen; de prijzen zullen dan zeker gunstiger zijn.

Ik heb jaren met AutoCAD gewerkt, maar voor 3D is het eigenlijk niet geschikt. Gebruik je er een applicatie bij, of wordt het toch Revit (of wellicht ArchiCAD)?
Hoewel de discussie SSD vs. Momentus XT niet echt helemaal on-topic is wil ik hier toch wel even op in gaan, er is namelijk in veel gevallen gebleken dat in real life de Momentus XT niet heel veel beter(of zelfs slechter) aanvoelt dan een snelle HDD. Hetgeen wat je het meeste merkt bij een SSD is namelijk de random acces en dat is iets wat je niet oplost door alleen het OS te cachen in het MLC geheugen van de HDD. Qua prijs/kwaliteit presteert hij uiteraard wel beter dan een gemiddelde schijf en zeker dan een gemiddelde SSD(en een stuk stiller en koeler dan een snelle desktop/notebook HDD), maar een echt alternatief is het niet als je echt SSD snelheden wilt :)

Overigens heb ik zelf met CATIA gewerkt, toch wel één van de zwaarste CAD pakketten op de markt naar mijn weten. En daar had je niet echt bijzondere specs voor nodig, alleen een hoop hardeschijfruimte :+ Zelfde geldt voor het maken van 3D models.

Uiteindelijk staat of valt alles met hoe uitgebreid/gedetailleerd je het zelf maakt, als je GT5 auto models in gaat laden zal de laptop het wellicht niet zo leuk vinden, maar dat geldt voor alle laptops denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan nog, ik denk niet dat je de prestaties van de XT reallistisch in een bench kan vangen, de boel word gecached als het ware.

voor installeren van zooi is hij niet sneller, evenals het opstarten van alles wat er niet inpast, leuk als je windows 10x opnieuw opstart, maar nutteloos waarneer je voor het eerst in de maand <voer hier pakket in> opstart, voor mij de reden om hem niet te kopen: zoveel ga je er niet op vooruit (imo)

beter koop je een 40GB postvile of 64GB ssd en bouw je die in in op de plek van je DVD drive, dan heb je écht het beste van beide werelden.

totdat je SSD volzit, natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Rctworld schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 00:38:
[...]

Hoewel de discussie SSD vs. Momentus XT niet echt helemaal on-topic is wil ik hier toch wel even op in gaan, er is namelijk in veel gevallen gebleken dat in real life de Momentus XT niet heel veel beter(of zelfs slechter) aanvoelt dan een snelle HDD. Hetgeen wat je het meeste merkt bij een SSD is namelijk de random acces en dat is iets wat je niet oplost door alleen het OS te cachen in het MLC geheugen van de HDD. Qua prijs/kwaliteit presteert hij uiteraard wel beter dan een gemiddelde schijf en zeker dan een gemiddelde SSD(en een stuk stiller en koeler dan een snelle desktop/notebook HDD), maar een echt alternatief is het niet als je echt SSD snelheden wilt :)

Overigens heb ik zelf met CATIA gewerkt, toch wel één van de zwaarste CAD pakketten op de markt naar mijn weten. En daar had je niet echt bijzondere specs voor nodig, alleen een hoop hardeschijfruimte :+ Zelfde geldt voor het maken van 3D models.

Uiteindelijk staat of valt alles met hoe uitgebreid/gedetailleerd je het zelf maakt, als je GT5 auto models in gaat laden zal de laptop het wellicht niet zo leuk vinden, maar dat geldt voor alle laptops denk ik :+
Je hebt gelijk dat het natuurlijk niet de lees- schrijfsnelheid van een SSD benadert tijdens het werken met grote bestanden. Ik gaf de tip omdat de hybride wel snel werkt met het opstarten van OS en veelgebruikte apps, en dat is toch waar het m.i. veel mensen om te doen is.

SSD gebruiken om je fotocollectie in RAW op te zetten komt nog niet vaak voor dacht ik. ;) Dat het wel handig is tijdens het bewerken staat buiten kijf, maar de prijs per GB voor de schijf ligt hiervoor nog wat aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen toch ook de zogenaamde "whine" mogen aanhoren op de F12Z, al moet de omgeving dan wel volledig stil zijn om er echt op te letten.

Nog steeds geen defecte pixels opgemerkt in het scherm. Ik ga geen programmaatjes gebruiken om er eventueel nog op te sporen, want als ik ze zo niet opmerk, stoor ik er mij ook niet aan (liever dan dat ik er speciaal op gewezen wordt, waarna ik er misschien wél mee ga inzitten).
Ik zat overigens op een meeting samen met iemand met een Macbook Pro 15", dat ook een knap scherm heeft, maar ik moet zeggen dat de F12 op dat gebied niet moet onderdoen. Het scherm van de appel is bovendien glanzend, met als gevolg dat we onszelf er in konden zien, terwijl dit bij de Sony het geval niet was. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 12:14:
Ondertussen toch ook de zogenaamde "whine" mogen aanhoren op de F12Z, al moet de omgeving dan wel volledig stil zijn om er echt op te letten.
Moet inderdaad wel redelijk stil zijn wil je het horen, als je daar niet zo vaak in werkt heb je er sowieso geen last van :)
Nog steeds geen defecte pixels opgemerkt in het scherm. Ik ga geen programmaatjes gebruiken om er eventueel nog op te sporen, want als ik ze zo niet opmerk, stoor ik er mij ook niet aan (liever dan dat ik er speciaal op gewezen wordt, waarna ik er misschien wél mee ga inzitten).
Ik zat overigens op een meeting samen met iemand met een Macbook Pro 15", dat ook een knap scherm heeft, maar ik moet zeggen dat de F12 op dat gebied niet moet onderdoen. Het scherm van de appel is bovendien glanzend, met als gevolg dat we onszelf er in konden zien, terwijl dit bij de Sony het geval niet was. _/-\o_
Ik kwam de meeste dode pixels tegen bij het scrollen op internetsites, dat je ineens een pixel ziet die niet mee beweegt en dat je denkt dat het een vuiltje is maar vervolgens blijkt het toch weer een dode/vaste pixel te zijn. Begrijp overigens dat je ze niet specifiek op wilt zoeken maar ik denk dat als je ze na een paar dagen intensief werken nog niet zijn opgevallen dat ze er dan ook niet zijn of op een plek waar je ogen zich niet direct op focussen.

Ik kreeg trouwens bij de MM toen ook nog de tip of ik niet naar een MacBook moest kijken :+ En buiten het feit dat ik het liefst zo ver mogelijk bij de geldklopperij van Apple vandaan blijf wist ik ook dat de nieuwe series weer een glasplaat ervoor hadden 8)7 En als ik iets niet meer wil na mijn HP is het wel een spiegel scherm, nu weet ik dat het bij mijn HP overdreven is vergeleken met bijvoorbeeld al de F1XM maar toch :P

Doe mij maar lekker een mat scherm, heb er pas nog heel even in volle zon mee gezeten toen ik toch een F12Z had en hoewel de laptop zelf niet normaal heet wordt(uv straling + zwarte behuizing is geen succes ;) ) en grijs op zwart zoals in het menu van T.net wel lastig wordt is voor de rest alles duidelijk zichtbaar. En dat is echt lang geleden met een laptop. Beloofd in ieder geval veel goeds voor als je gewoon onder een zonnescherm wilt gaan werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor

Nou vraag ik me af of de CPU whine aan de CPU ligt (klinkt stom, ik weet het) maar komt het alleen voor bij een specifieke CPU of bij elke andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Unixor schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 12:26:
[...]

Nou vraag ik me af of de CPU whine aan de CPU ligt (klinkt stom, ik weet het) maar komt het alleen voor bij een specifieke CPU of bij elke andere?
Volgens mij maakt alles waar iets van een weerstand in zit in de basis geluid, verschil is dat dit met name bij de i7 goed hoorbaar is als je er mee aan het werk bent terwijl dit normaal alleen hoorbaar zou moeten zijn als je er met je oren boven hangt of iets dergelijks. Echter geloof ik dat dit probleem bij meerdere laptops met i7 voor schijnt te komen en niet alleen bij Sony, maar helemaal zeker weten doe ik dat niet...

Edit: Wachten duurt lang... Zit al 3 dagen te wachten op een telefoontje dat ik mijn vierde F12Z af mag halen O-) Ik wil die SSD nou weleens uit testen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Rctworld op 08-07-2010 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:07
Frisko72 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 12:19:
Zelf ben ik met de originele kabel naar BCC gegaan en heb daar een langere gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Gandalf schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:07:
[...]

Zelf ben ik met de originele kabel naar BCC gegaan en heb daar een langere gekocht.
Wellicht handig even te vermelden hoeveel je er voor kwijt was? :) Ik gok iets van 5 euro? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:07
Rctworld schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:24:
[...]

Wellicht handig even te vermelden hoeveel je er voor kwijt was? :) Ik gok iets van 5 euro? :D
Helemaal gelijk... alleen weet ik het niet meer zeker.
Ik dacht € 7,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rctworld schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 12:30:
[...]

Volgens mij maakt alles waar iets van een weerstand in zit in de basis geluid, verschil is dat dit met name bij de i7 goed hoorbaar is als je er mee aan het werk bent terwijl dit normaal alleen hoorbaar zou moeten zijn als je er met je oren boven hangt of iets dergelijks. Echter geloof ik dat dit probleem bij meerdere laptops met i7 voor schijnt te komen en niet alleen bij Sony, maar helemaal zeker weten doe ik dat niet...
bij sony komt het wel opvallend vaak voor.

ik volg al geruime tijd alle dell-notebook topics, en ik heb nog nooit iemand horen klagen over een whine.
doet mij vermoeden dat er meer aan de hand is dan enkel een slechte batch. (zie ook de sony E)
Pagina: 1 ... 4 ... 23 Laatste

Let op:
In dit topic gaat het over de Vaio F11- / F12- / F13- serie en niet over andere notebooks ;)