Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Sluit ik me bij aan, en dan ook nog eens 50 euro minder voor de Laptop betalen lijkt me een goed idee. Uiteraard kan je achteraf als nog de bay vrij maken voor een SSD en je Drive verkopen. Vindt het zo ie zo onredelijk dat er ook configuratie verschillen zijn tussen de Nederlandsche en Amerikaanse websites. Heb daar een tijdje terug contact over gehad met Sonystyle. Onderwerpen als Backlit Keyboard, Clean install, studentenkortingen, geavanceeerde betalingsmogelijkheden besproken.

Het anwoord wat ik toen terug kreeg:

De mogelijkheden op de websites zijn inderdaad verschillend van land tot land. Dit zijn beslissingen die genomen worden door het besturingsorgaan van Sony zelf.

Niet echt een bevredigend antwoord. Waarom zou je bewust kiezen om een bepaalde markt minder aan te bieden?

[ Voor 4% gewijzigd door Greatsword op 24-09-2010 11:13 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
  • Laatst online: 29-08 21:12
De meerkost van het aanbieden van die opties weegt niet op tegen de grootte van deze markt. In Noord-Amerika is de markt voor zelf geconfigureerde laptops vele malen groter en daardoor kan de investering, nodig voor meerdere opties aan te bieden, makkelijker teruggewonnen worden.

PSN: Wippie1880

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 21:21
De levertijd van een zelf geconfigureerde Vaio is volgens de site toch al 6 tot 8 weken. Dat doet mij vermoeden dat het centraal plaats vindt. Europa als geheel doet qua grootte niet echt onder voor de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Jef Delathouwer schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:24:
De meerkost van het aanbieden van die opties weegt niet op tegen de grootte van deze markt. In Noord-Amerika is de markt voor zelf geconfigureerde laptops vele malen groter en daardoor kan de investering, nodig voor meerdere opties aan te bieden, makkelijker teruggewonnen worden.
Dat de markt groter is en de investeringen makkelijker teruggewonnen kunnen worden is een duidelijk argument. Ik kan me er echter er niet helelmaal in vinden omdat de configuraties vaak nier leverbaar zijn. ( onvoldoende of geen voorraad) De meeste laptops worden zover ik weet ook geimporteerd vandaar de lange wachttijdden. Het zou dus geen probleem moeten zijn om ook in Nederland ( Europa ) over een breder aanbod te beschikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
Nee dat is waar, maar in Europa gelden er per land andere wetten en ook is er per land een andere taal. Ook zou de laptop in de verschillende Europese landen dan even duur moeten zijn. Terwijl er nu al duidelijke verschillen zijn tussen Duitsland, Nederland en als duurste België.
Het configureren gebeurt idd centraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Weet iemand wat ik kan doen als ik voordurend een bericht krijg dat de batterij niet compatible is, heb dit sinds dat ik een clean install van windows heb gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Betreft het de originele accu? 1 van de startup programmas is waarschijnlijk het probleem. ISBMgr.exe

Kijk onder uitvoeren > msconfig > startup tabblad of het programma daar zichtbaar is.

Probeer het uit te vinken als het erbij staat en kijk of de accu wel oplaad.

[ Voor 21% gewijzigd door Greatsword op 24-09-2010 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dit is het originele accu

edit: Het stond aangevinkt

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2010 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het eigenlijk mogelijk om een Vaio clean install te doen zonder problemen ? nu werken de FN toetsen niet, en kan de brightness van men scherm niet aanpassen, ook werkt de sensor niet meer ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Aangezien je van alle bloatware afbent is dit de optie met enige consequenties. Je zal bepaalde drivers etc kunnen downloaden van de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:08
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 18:34:
Is het eigenlijk mogelijk om een Vaio clean install te doen zonder problemen ? nu werken de FN toetsen niet, en kan de brightness van men scherm niet aanpassen, ook werkt de sensor niet meer ....
Kijk hier eens, misschien heb je er wat aan : http://windows7forums.com...60-sony-vaio-fn-keys.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Een backlit keyboard installeren zou je zelf ook moeten kunnen...

Ik ga eens nadenken of ik 't durf. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 06:07
zeef schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:15:

Dat is precies waar is gisteren naar zat te kijken, en dacht dat durf ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:33
zeef schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:15:

Over backlit kb gesproken.. heeft psplinter zijn F11 al (werkend) terug gekregen van Sony??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

zijn laatste post dateert van 25 aug:

"mijn drama met sony is nogsteeds niet voorbij, kreeg gister mijn notebook voor de 5 e keer ofzo weer terug, al vanaf februari in de reparatie. hoop gezeik en loze beloftes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Destianto schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:51:
zijn laatste post dateert van 25 aug:

"mijn drama met sony is nogsteeds niet voorbij, kreeg gister mijn notebook voor de 5 e keer ofzo weer terug, al vanaf februari in de reparatie. hoop gezeik en loze beloftes"
:F
omg.. ik hoop dat die gast (m/v) geen vuurwapen(s) in huis heeft, en bovenal een vrolijke instelling heeft.

psplinter, als je dit leest: we leven met je mee!

[ Voor 7% gewijzigd door guapper op 24-09-2010 20:56 . Reden: steunbetuiging toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 06:07
Nou dan doe ik weer eens wat positief's :9

Heb de F11 nou alweer sinds mei, en ik vind het gewoon een geweldig ding!

Had een budget van ong. 800 Euri en wilde een laptop waarmee je alles kan
en van goede kwaliteit is.

Ik betaalde 839,- voor de volgende spec's:

I3-330
GT-330M
Full-HD
4-GB
320 GB
Black

Downloaden, Internet, Office alles gaat erg vlot.

Ook het gamen (Dat doe ik gewoon full HD :o ) loopt soepel, oa: CODMW2 en LFD2
De demo van Maffia2 begon wel te hikken :P

Het scherm vind ik gewoon ok, kan beter maar kan zeker ook slechter, niets om over te zeuren
in deze prijsklasse ( dat wordt te veel gedaan...)

Bouwkwaliteit; gewoon goed, toetsenbord tikt lekker weg, het harde plastic kraakt hier en daar wel
maar voelt allemaal erg stevig aan.

Vind nog steeds dat ik een goede aankoop heb gedaan, alleen is de prijs voor een 'budget' F wel omhoog
gegaan helaas, maar de alternatieven bieden niet veel meer...

Edit:

Ow, wel een minpunt: de accuduur, als ik bv. veel naar you-tube Hd kijk is het na 1,5 uur wel op.
met alleen internet (Wifi is wel erg goed trouwens, kan gewoon 5 meter achter in de tuin zitten..)
haal ik net 2 uur.

[ Voor 10% gewijzigd door Firedre op 24-09-2010 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Firedre schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:18:
[...]

Dat is precies waar is gisteren naar zat te kijken, en dacht dat durf ik niet :P
Dit durf ik wel. Dus binnenkort gaat mijn WD Black Scorpio weer aan het werk. Wie weet komt er nog eens een SSD bij. Die optische drive gebruik ik echt nooit.

Keyboard heb ik besteld maar misschien dat ik die klus in het Tweakers testlab ga doen, onder de bezielende leiding van onze über schroefmeister @willemdemoor. ;)

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@ Zeef , Firedre , Guapper,

Als 1 van jullie besluit om het keyboard te bestellen, kan je er dan ook 1 extra voor mij doen.
Ik heb geen Paypal account. En er waren zoveel advertenties en weet niet precies welke ik moet hebben. ik wil het wel proberen. We kunnen altijd psplinter nog te hulp vragen. Maar de handleiding ziet er wel goed uit.

Mijn type is VPCF11Z1E

Had deze gezien op ebay.co.uk

http://cgi.ebay.co.uk/SON...sMice&hash=item1e5e54d964

of anders op .com

http://cgi.ebay.com/new-S...balls&hash=item563f6a0bf7

Zou er nog verschil in zitten tussen F11 en F12 versie?

[ Voor 35% gewijzigd door Greatsword op 25-09-2010 00:34 ]

• zeef
Destianto schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 00:01:
@ Zeef , Firedre , Guapper,

Als 1 van jullie besluit om het keyboard te bestellen, kan je er dan ook 1 extra voor mij doen.
Ik heb geen Paypal account. En er waren zoveel advertenties en weet niet precies welke ik moet hebben. ik wil het wel proberen. We kunnen altijd psplinter nog te hulp vragen. Maar de handleiding ziet er wel goed uit.

Mijn type is VPCF11Z1E

Had deze gezien op ebay.co.uk

http://cgi.ebay.co.uk/SON...sMice&hash=item1e5e54d964

of anders op .com

http://cgi.ebay.com/new-S...balls&hash=item563f6a0bf7

Zou er nog verschil in zitten tussen F11 en F12 versie?
Ahh sorry dude, heb 'm al besteld. Heb de koper nog wel een vraag gesteld, als 't kan bestel ik er een bij. Wil er ook wel ff een los voor je bestellen, dan stort je 't bedrag op m'n rekening.

• caddywouter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-10-2024
vanmorgen was de F13 te configureren en nu niet meer:S raar?:S
iemand al een nieuwe f 13 besteld?

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:40
zeef schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 01:42:
[...]

Ahh sorry dude, heb 'm al besteld. Heb de koper nog wel een vraag gesteld, als 't kan bestel ik er een bij. Wil er ook wel ff een los voor je bestellen, dan stort je 't bedrag op m'n rekening.
Wat moet dat gaan kosten eigenlijk? :) hier zitnog een kandidaat namelijk, met een f12Z dan (een zwart frame om de toetsen zogezegd)

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:07

Baggeraar

Wat een gebagger..

caddywouter schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 16:51:
Jup, nu nog wachten tot ze 'm beginnen te leveren (ik dacht vanaf 4 oktober?)

• zeef
DaFreakhead schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 19:21:
[...]

Wat moet dat gaan kosten eigenlijk? :) hier zitnog een kandidaat namelijk, met een f12Z dan (een zwart frame om de toetsen zogezegd)
Ik zou willen voorstellen om even af te wachten tot ik iets binnen heb. Als het wat is bestel ik ze graag voor jullie, als het nix is zit ik met 3 keyboards. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Type VPCF11Z1E

Nu heb ik een clean instal gedaan, alle drivers geinstalleerd etc. Werkt op zich prima.

1 vraag mbt tot de videokaart.

NVIDIA Geforece GT 330M, dit behoord een 1gb ram kaart te zijn niet waar?

Ik heb gekeken onder CMD / DXDIAG, maar daar wordt onder totaal geheugen 472 mb vermeldt.

iemand enig idee waar de rest is gebleven? Ik heb tegenstrijdige info. Dxdiag geeft aan:

Card name: NVIDIA GeForce GT 330M
Manufacturer: NVIDIA
Chip type: GeForce GT 330M
DAC type: Integrated RAMDAC
Device Key: Enum\PCI\VEN_10DE&DEV_0A29&SUBSYS_9067104D&REV_A2
Display Memory: 472 MB
Dedicated Memory: 986 MB
Shared Memory: 3582 MB
Current Mode: 1920 x 1080 (32 bit) (59Hz)

Nvidia System Information geeft aan:

GPU-processor: GeForce GT 330M
Stuurprogrammaversie: 188.67
Stroomprocessors: 48
Kernklok: 575 MHz
Shader-klok: 1265 MHz
Geheugenklok: 790 MHz (1580 MHz gegevenssnelheid)
Geheugeninterface: 128-bit
Totaal beschikbaar grafisch geheugen: 4606 MB
Toegewezen videogeheugen: 1024 MB
Videogeheugen systeem: 0 MB
Gedeeld systeemgeheugen: 3582 MB

[ Voor 50% gewijzigd door Greatsword op 27-09-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-08 20:43
Wilde ook een Vaio F serie halen maar hem wel zelf samenstellen, krijg alleen maar geen antwoord van sony wat ik nou kan doen als bijv. de DVD drive niet beschikbaar is, is de oplossing dan gewoon wachten ofwat?

'I reject your reality and substitute my own'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
caddywouter schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 16:51:
Vandaag staat 'ie er weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:42
Voor degenen die erover denken om hun toetsenbord te vervangen door de backlit us versie is hier een uitgebreide handleiding:
http://www.monteverde.org...ard_Replacement_Guide.htm

Ik heb het zelf ook gedaan en het was niet te moeilijk voor iemand met 2 linkerhanden >:)
Deze had ik besteld: http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=230501353382

[ Voor 12% gewijzigd door Gandalf op 27-09-2010 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 15:54
Ik heb volgens mij dé oplossing voor het bekende piep probleem. Ik had laatst namelijk wat aangepast en volgens mij heb ik er sinds dien geen last meer van. Voor alle duidelijkheid, ik heb een Sony Vaio F11S1E

Wat je doet:
- Je opent de msconfig door dat in het zoekbalkje in het menu start in te tikken.
- Dan ga je naar de boot tab (ik heb Engelse Windows 7, voor mensen met de Nederlandse: het is het 2e tabblad)
- Dan kies je voor Advanced Options (geavanceerde opties)
- Vink dan Number of Processors (aantal processors) aan
- Kies dan in het geval van een i7 4 aan en in het geval van de i5 2 processors (ik heb een i7 720QM, het kan zijn dat het bij de i5 of de F12 met de nieuwe i7 niet werkt)
- Kies OK en dan Apply (toepassen) en start je systeem opnieuw op.

Je laptop zal in ieder geval sneller opstarten dan eerst, maar misschien geeft hij ook geen piep meer. Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen!

QErikNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
Heeft het eigenlijk veel meerwaarde om en 1920x1080 te kiezen ipv aan 1600x900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
theburninglink schreef op maandag 27 september 2010 @ 19:59:
Heeft het eigenlijk veel meerwaarde om en 1920x1080 te kiezen ipv aan 1600x900?
scheelt 44% ruimte op je desktop.
(2,07MP vs. 1,44MP)

[ Voor 4% gewijzigd door guapper op 27-09-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 11:57
Weet iemand of het mogelijk is om bij een VPCF12M1E/H de CPU (i5 520m) te vervangen door eventueel een i5 560, of een i7 620 / 740qm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuB-ZeuZ schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:16:
Weet iemand of het mogelijk is om bij een VPCF12M1E/H de CPU (i5 520m) te vervangen door eventueel een i5 560, of een i7 620 / 740qm?
de rest kan wel, je hebt er eentje nodig van de arrandale famillie. dat zijn de dualcores

echter, de cpu is vrijwel nooit de bottleneck, en die dingen zijn stervensduur. beter koop je gewoon een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
  • Laatst online: 03-07 20:18
QErikNL schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:34:
Ik heb volgens mij dé oplossing voor het bekende piep probleem. Ik had laatst namelijk wat aangepast en volgens mij heb ik er sinds dien geen last meer van. Voor alle duidelijkheid, ik heb een Sony Vaio F11S1E

Wat je doet:
- Je opent de msconfig door dat in het zoekbalkje in het menu start in te tikken.
- Dan ga je naar de boot tab (ik heb Engelse Windows 7, voor mensen met de Nederlandse: het is het 2e tabblad)
- Dan kies je voor Advanced Options (geavanceerde opties)
- Vink dan Number of Processors (aantal processors) aan
- Kies dan in het geval van een i7 4 aan en in het geval van de i5 2 processors (ik heb een i7 720QM, het kan zijn dat het bij de i5 of de F12 met de nieuwe i7 niet werkt)

Je laptop zal in ieder geval sneller opstarten dan eerst, maar misschien geeft hij ook geen piep meer. Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen!

QErikNL
heb dit op mijn 520m toegepast. merk wel op dat hij sneller opstart. dat de fan ook sneller aanslaat. en dat de piep/kraak toon minder luid en minder lang aanwezig is!

kan dit verder schade brengen aan mijn toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:40
vochtige schreef op maandag 27 september 2010 @ 22:56:
[...]

heb dit op mijn 520m toegepast. merk wel op dat hij sneller opstart. dat de fan ook sneller aanslaat. en dat de piep/kraak toon minder luid en minder lang aanwezig is!

kan dit verder schade brengen aan mijn toestel?
Naar ik aanneem is de accu eerder leeg, hij draait dan altijd op alle cores toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die tweak is al eens eerder langsgekomen, volgens mij is-ie enkel actief voordat het OS is opgestart.

hoe dit de piep kan verhelpen is mij dan ook een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 21:05
nou ik heb nogsteeds geen werkende notebook van sony, en zie dat de f13 er ook al weer aan zit te komen, wordt er echt moe van, vaio belgie werkt ook totaal niet mee, geen geld terug, geen compensatie of een andere notebook. zo;n notebook honderd keer in en uit elkaar schroeven doet hem ook niet goed. kreeg hem al eens terug vol met pukkels omdat niet kunnen schroeven daar.

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:18
QErikNL schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:34:
[...]
[...]
Hoort dat geen 4 en 8 te zijn in verband met HyperThreading? Windows rapporteert namelijk sowieso 8 processoren :)

• propheseus
  • Laatst online: 13-03 22:49

propheseus

Doo mer heanig an

Ik was benieuwd of iemand mij kon vertellen of ik ergens op een sheet kan zien wat de GT425 precies aan verbetering is ten opzichte van de 8600M GT. Op notebookcheck.net kom ik een eind maar ik wil graag nog wat specifieker vergelijken met elkaar. Zoals wat de procentuele winst is e.d.
De Gt425 zou iets beter presteren als de 5650, betekent dit ook dat deze kaart wel games kan spelen met dx11? De 5650 had ook dx11 mogelijkheden maar was zelf te traag om dit ook te bewerkstelligen in de praktijk.

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 15:54
Rctworld schreef op woensdag 29 september 2010 @ 02:09:
[...]

Hoort dat geen 4 en 8 te zijn in verband met HyperThreading? Windows rapporteert namelijk sowieso 8 processoren :)
Let op: 4 cores 8 threads! Niet door elkaar halen!

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 08:52
Ik heb een voorgeconfigureerde F13 besteld en de winkel heeft hem vandaag op voorraad gekregen.Ik ga hem vrijdag ophalen. Ben benieuwd hoe hij bevalt. Ze worden dus al uitgeleverd.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

rob-bo schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:29:
Ik heb een voorgeconfigureerde F13 besteld en de winkel heeft hem vandaag op voorraad gekregen.Ik ga hem vrijdag ophalen. Ben benieuwd hoe hij bevalt. Ze worden dus al uitgeleverd.
We horen graag je ervaringen. Wat zijn de specs van je order?

Verwijderd

propheseus schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:09:
Ik was benieuwd of iemand mij kon vertellen of ik ergens op een sheet kan zien wat de GT425 precies aan verbetering is ten opzichte van de 8600M GT. Op notebookcheck.net kom ik een eind maar ik wil graag nog wat specifieker vergelijken met elkaar. Zoals wat de procentuele winst is e.d.
De Gt425 zou iets beter presteren als de 5650, betekent dit ook dat deze kaart wel games kan spelen met dx11? De 5650 had ook dx11 mogelijkheden maar was zelf te traag om dit ook te bewerkstelligen in de praktijk.
Zijn nog weinig benchmarks bekend van de GT425, maar op basis van de benchmarks met de GT420 denk ik dat de GT425 ongeveer net zo snel is als de HD5650 (core-snelheid 560 vs 500 van de GT420, dus zo'n 10% performancewinst). Overigens heeft de HD5650 variabele kloksnelheden, een hoog geklokte HD5650 (5730) is sowieso nog wel sneller als de GT425.

Je kunt hem waarschijnlijk vrij makkelijk overklokken, maar hier haal je maar zo'n 15 % aan winst uit, dus om te antwoorden op je vraag (conclusie zul je zelf ook al wel getrokken hebben ;) ): Deze kaart is niet snel genoeg om gebruik te kunnen maken van zijn DX11 compatabiliteit.

Verwijderd

rob-bo schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:29:
Kun je me even pm-en waar ze hem al op voorraad hebben? In de pricewatch staat hij nog niet en heb zo ook nog geen winkel kunnen vinden die 'm al op vooraad heeft.

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Ben inderdaad ook benieuwd, wij hebben hem nog niet gezien. :)

• Rctworld
QErikNL schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:22:
[...]

Let op: 4 cores 8 threads! Niet door elkaar halen!
Dat weet ik, maar Windows maakt daarin geen onderscheid, die ziet mijn i7 Quad core gewoon als 8 cores ;) Dus het zou me niks verbazen als je daar ook gewoon 8 moet gebruiken om het maximale eruit te halen...
Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:58:
[...]
Je kunt hem waarschijnlijk vrij makkelijk overklokken, maar hier haal je maar zo'n 15 % aan winst uit, dus om te antwoorden op je vraag (conclusie zul je zelf ook al wel getrokken hebben ;) ): Deze kaart is niet snel genoeg om gebruik te kunnen maken van zijn DX11 compatabiliteit.
Waar is dat "makkelijk overklokken" op gebaseerd? Ik heb persoonlijk een F12Z met 330M, die kan ik zonder problemen van 575 / 790 / 1265 naar 700 / 940 / 1485 overklokken en nog nooit één artifact gezien. Zelfs niet terwijl het hier in China sowieso al begin temperatuur is van > 25 graden. Door het gebrek aan artifacts ben ik echter ook een beetje huiverig om nog verder te gaan, het kan op de lange termijn namelijk nooit goed zijn om nog veel hoger te zijn...

[ Voor 53% gewijzigd door Rctworld op 30-09-2010 01:44 ]

Verwijderd

windows ziet verschil tussen een thread en een core.

windows ziet geen 8 cores, windows ziet 4 cores welke 2 threads per stuk ondersteunen.
niet dat dit van belang is, maar "windows ziet 8 cores" is niet helemaal juist :)
Rctworld schreef op donderdag 30 september 2010 @ 01:32:
Waar is dat "makkelijk overklokken" op gebaseerd? Ik heb persoonlijk een F12Z met 330M, die kan ik zonder problemen van 575 / 790 / 1265 naar 700 / 940 / 1485 overklokken en nog nooit één artifact gezien. Zelfs niet terwijl het hier in China sowieso al begin temperatuur is van > 25 graden. Door het gebrek aan artifacts ben ik echter ook een beetje huiverig om nog verder te gaan, het kan op de lange termijn namelijk nooit goed zijn om nog veel hoger te zijn...
mijn HD4570 is ook overclocked to the max, in een jaar tijd heb ik wel de clock met ~30 mhz moeten verlagen, gek genoeg op hetzelfde moment dat ik een reïnstal deed...

voor de rest geen nadelige gevolgen, aangezien het voltage lager staat word mn grafische kaart zelfs minder heet.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2010 08:15 ]

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Zijn er onder ons nog mensen die zich bezig houden met Videobewerking en converteren?
Is het normaal dat een F11Z1E of gelijkwaardig model nog steeds ruim 6 minuten er over doet om bestand te converteren.

Betreft: 720p Mp4 bestand van 2 minuten (85mb) ---> Naar een HD 720p WMV.

Verwijderd

[...]

Vanwege het feit dat dezelfde kaart ook verkocht wordt als GT435: exact dezelfde kaart, maar dan met hogere kloksnelheden (650 mhz core). Natuurlijk is dit ook afhankelijk van de koeling van je laptop in kwestie, maar meestal worden deze midrange-kaartjes niet zo warm (zeker niet in een 16,4 inch behuizing).

• guapper
Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 12:30:
[...]

Vanwege het feit dat dezelfde kaart ook verkocht wordt als GT435: exact dezelfde kaart, maar dan met hogere kloksnelheden (650 mhz core). Natuurlijk is dit ook afhankelijk van de koeling van je laptop in kwestie, maar meestal worden deze midrange-kaartjes niet zo warm (zeker niet in een 16,4 inch behuizing).
Wat ik me afvraag: zitten er tussen de verschillende versies fysieke verschillen, als in: zijn de GPU's getest tot welke snelheid ze binnen een bepaalde foutmarge blijven, en is op basis daarvan bepaald onder welke naam/sneldheid ze verkocht worden?

• rob-bo
De specs van de laptop staan hier:

http://www.computerpirate...f13z1e-bi-vpcf13z1e-bnl3/

Daar is hij ook op voorraad.

Ik wilde perse 8GB geheugen en een niet een al te groot (maar ook niet te klein) scherm. Dat is voornamelijk de reden dat ik op deze uitgekomen ben. Ik heb hard gezocht naar zo'n laptop op voorraad omdat ik bang ben dat als ik hem ergens configureer (bij dell of sonystyle) dat hij er niet voor 8 oktober zou zijn.

Ik ga hem dus vrijdagmiddag ophalen en zal er zaterdag flink mee 'spelen'.

• rob-bo
En iets heel anders. Moet de topicnaam (en waarschuwing bij het posten) niet aangepast worden in VGN-F series? Inmiddels zitten we bij F13..

• guapper
..overbodig.. slecht gelezen. solly

[ Voor 140% gewijzigd door guapper op 30-09-2010 14:56 ]

• Baggeraar

Baggeraar

Wat een gebagger..

Ik heb sinds vandaag eindelijk de F13z op mijn bureau staan, ik heb 'm nog niet echt kunnen testen aangezien het echt eeuwen duurt eer alle bloatware geinstalleerd geraakt...
Uiterlijk ziet het er iig wel een heel vet ding uit!

• Mative
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-08 20:50
Is de batterijduur nu verhoogt met een uur of is het alleen theoretisch marketing gezwets?
rob-bo schreef op donderdag 30 september 2010 @ 13:24:
De specs van de laptop staan hier:

http://www.computerpirate...f13z1e-bi-vpcf13z1e-bnl3/

Daar is hij ook op voorraad.

Ik wilde perse 8GB geheugen en een niet een al te groot (maar ook niet te klein) scherm. Dat is voornamelijk de reden dat ik op deze uitgekomen ben. Ik heb hard gezocht naar zo'n laptop op voorraad omdat ik bang ben dat als ik hem ergens configureer (bij dell of sonystyle) dat hij er niet voor 8 oktober zou zijn.

Ik ga hem dus vrijdagmiddag ophalen en zal er zaterdag flink mee 'spelen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 08:13:
windows ziet verschil tussen een thread en een core.

windows ziet geen 8 cores, windows ziet 4 cores welke 2 threads per stuk ondersteunen.
niet dat dit van belang is, maar "windows ziet 8 cores" is niet helemaal juist :)
[...]
Ik heb het nog eens even gecheckt, maar windows ziet 8 logische processors en maakt geen onderscheid tussen threads en fysieke cores. Althans, niet naar de user toe.

Het locken van het aantal processors in MsConfig op 4 resulteert volgens CPU-Z dan ook in het gebruik van maar 2 cores met 4 threads, wat ook terug te zien is in de clocksnelheid die door de Turbo Boost automatisch naar boven wordt bijgesteld ;) Oftewel, die oplossing is ook niet bepaald slim te noemen want je gebruikt nog maar de helft van je cores...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
Flowertje schreef op donderdag 30 september 2010 @ 21:38:
Ik heb sinds vandaag eindelijk de F13z op mijn bureau staan, ik heb 'm nog niet echt kunnen testen aangezien het echt eeuwen duurt eer alle bloatware geinstalleerd geraakt...
Hmm. Dat staat mij dus ook te wachten.. :(

Je moet zeker de originele instalatie doorlopen om de rescue disks te kunnen maken? Daarmee moet het toch mogelijk zijn om een clean install te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maybe dat je hier wat aan hebt: http://www.monteverde.org...s_Clean_Install_Guide.htm

Nogal een lange guide, maar dan werken ook weer al je hotkeys / FN keys enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 21:21
De F13Z heeft een mat scherm mag ik hopen? Op de site van laptopshop.nl stond dat het een glansscherm zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 08:49:
Maybe dat je hier wat aan hebt: http://www.monteverde.org...s_Clean_Install_Guide.htm

Nogal een lange guide, maar dan werken ook weer al je hotkeys / FN keys enzo.
Ik had de link al eens voorbij zien komen in deze draad en ik zag nu dit:
Note that if you are installing on the OEM drive and want to keep the OEM recovery partition, you can use that partition to do the clean install described here w/o using the recovery discs by hitting F10 when booting or if the F is turned off: by simply hitting the ASSIST key.
Als ik dat dus direct doe, hoef ik niet door de eerste install heen. Dat is wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar

Baggeraar

Wat een gebagger..

pegagus schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 09:45:
De F13Z heeft een mat scherm mag ik hopen? Op de site van laptopshop.nl stond dat het een glansscherm zou zijn.
Ja die heeft gewoon een mat scherm, zal wel een foutje zijn op laptopshop.nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik heb onlangs ook een Clean install gedaan. Van te voren even alle drivers gecopieerd. en alle sony mappen gecopieerd op een exterene HDD ( zodat je later nog kan terug zien welke programmas er allemaal op stonden. Bij een clean instal werken de meeste drivers al wel. Voor het sony gebeuren zijn alleen onderstaande noodzakelijk om alles aan de praat te krijgen inclusief Vaio S1 en Assist en FN knoppen.

•Battery Checker
•Setting Utility Series
•VAIO Event Service
•VAIO Control Center
•VAIO Power Management

Nvida drivers zijn wel aan te raden om die van te voren te downloaden en ook de Wifi aangezien die bij mij niet meteen herkend werden. Overige drivers zijn te vinden op de sony support website.

http://support.sony-europe.com/manuals/manuals.aspx?l=en

Vul je Typenummer in ( te vinden rechtsonderaan je beeldscherm )

[ Voor 7% gewijzigd door Greatsword op 01-10-2010 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

[...]

Dat weet ik, maar Windows maakt daarin geen onderscheid, die ziet mijn i7 Quad core gewoon als 8 cores ;) Dus het zou me niks verbazen als je daar ook gewoon 8 moet gebruiken om het maximale eruit te halen...

[...]

Waar kan je die kaart overklokken, in de bios?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@rob-bo en Flowertje,

Jullie zijn de gelukkige eigenaren van de nieuwe F13 series. Ik vroeg me af of jullie een testje kunnen uitvoeren met data overdracht. van een Externe HDD usb 2.0 naar de laptop met usb 3.0 en wat voor snelheden jullie halen en ook andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
Destianto schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 11:56:
@rob-bo en Flowertje,

Jullie zijn de gelukkige eigenaren van de nieuwe F13 series. Ik vroeg me af of jullie een testje kunnen uitvoeren met data overdracht. van een Externe HDD usb 2.0 naar de laptop met usb 3.0 en wat voor snelheden jullie halen en ook andersom.
Ik heb hem nog niet :) Vanmiddag ophalen..

Ik heb ook geen 'normale' USB harde schijf meer. De laatste schijf die ik had, zit nu in mijn Linux server.. Ik heb nog een 15GB USB schijf waar zo'n laptop schijf in zit maar die is vast niet snel genoeg voor wat jij er mee aan wil tonen.

De snelheid die je kan halen hangt ook nog eens sterk af van de controller in de harde schijf (behuizing). Niet alleen van de poort op de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
[...]

Als ik dat dus direct doe, hoef ik niet door de eerste install heen. Dat is wel prettig.
[/quote]

Zou ik niet doen. Bij mij (op de F11) gebeurde er ook nog een deel van de installatie van Windows. Mss is dit niet meer bij de F13, maar ik zou er toch voorzichtig mee zijn. Die installatie is ook moeilijker dan die vanop de recovery-cd's, dit heb ik althans van ervaringen op het notebookreview forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
Jef Delathouwer schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 15:24:
Zou ik niet doen. Bij mij (op de F11) gebeurde er ook nog een deel van de installatie van Windows. Mss is dit niet meer bij de F13, maar ik zou er toch voorzichtig mee zijn. Die installatie is ook moeilijker dan die vanop de recovery-cd's, dit heb ik althans van ervaringen op het notebookreview forum.
Okee. Bedankt voor de tip. Dan maar even geduld hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
Iemand al een F13 kunnen vinden bij een webshop? Zie nu wel op elke webshop een op=op actie bij de F12 dus zal wel binnenkort zijn .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
theburninglink schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 12:59:
Iemand al een F13 kunnen vinden bij een webshop? Zie nu wel op elke webshop een op=op actie bij de F12 dus zal wel binnenkort zijn .
Teruglezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar

Baggeraar

Wat een gebagger..

Destianto schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 11:56:
@rob-bo en Flowertje,

heb even crystalmark voor je gedraaid, dit is wat er uitkwam:
Seagate FreeAgent Xtreme 3,5" 1TB schijf (usb2.0)

aan de USB3.0 poort:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/10/02/1286023264-370.png

aan de USB2.0 poort:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/10/02/1286023301-770.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Flowertje, Bedankt voor de post. Ziet er aardig uit. In de F11 / F12 zit een ook een expresscard slot, ik neem aan dat hier eventueel ook een USB 3.0 card in geplaatst kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Destianto schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 09:38:
Flowertje, Bedankt voor de post. Ziet er aardig uit. In de F11 / F12 zit een ook een expresscard slot, ik neem aan dat hier eventueel ook een USB 3.0 card in geplaatst kan worden.
Ik zit mij echt af te vragen wat ik daarmee kan, zo'n expresscard slot?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Een expresscard slot is eigenlijk een stukje uitbreidings mogelijkheid van je Hardware. Onder andere extra USB poorten, eventueel wifi ondersteuning indien het niet ingebouwd is in je laptop, of juist een uitbreiding van de ondersteuning ( bijvoorbeeld 802.11 n ) Kan ook als video plug in werken etc. Bekijk even de pricewatch onder " expresscard " en je ziet nog meer opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Destianto schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:21:
Een expresscard slot is eigenlijk een stukje uitbreidings mogelijkheid van je Hardware. Onder andere extra USB poorten, eventueel wifi ondersteuning indien het niet ingebouwd is in je laptop, of juist een uitbreiding van de ondersteuning ( bijvoorbeeld 802.11 n ) Kan ook als video plug in werken etc. Bekijk even de pricewatch onder " expresscard " en je ziet nog meer opties.
Ik zie ook SSD's er tussen staan. Voegt dit wat toe, kan je hier bijv. je windows opzetten?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Voor SSD gerelateerde vragen adviseer ik je onderstaand topic even te doorspitten.

Heb alleen begrepen dat een SSD vanuit een expresscard slot wat problemen heeft omdat het beplaade drivers nodig zou hebben om te booten.

Review:

http://www.pcadvisor.co.u...ndex.cfm?reviewId=3212979

Het grote SSD topic ~ Deel 6

[ Voor 47% gewijzigd door Greatsword op 05-10-2010 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammun
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
Wat zijn de ervaringen met sonystyle? Ik ga waarschijnlijk de F13 aanschaffen, maar de configuratie die ik wil is niet in de winkel te koop, vandaar deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-08 09:15
Iemand een advies over de keus tussen een i3 of een i5 in de Sonystyle shop?
En zitten er nog verschillen tussen het 1600x900 en het Full HD scherm, behalve de resolutie? Nogal belangrijk :-)

Dan nog een klein vraagje: zit er ook een verschil tussen het scherm van de EB en de F13V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigagiel
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-08-2024
Ammun schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 17:36:
Wat zijn de ervaringen met sonystyle? Ik ga waarschijnlijk de F13 aanschaffen, maar de configuratie die ik wil is niet in de winkel te koop, vandaar deze vraag.
In welke configuraties komt de F13 dan in de winkel te liggen?

Tot nu toe heb ik alleen deze ontdekt:
Sony Vaio F13Z1E/BI
Sony Vaio F13S0E/B
Sony Vaio F13M1E/H

[ Voor 28% gewijzigd door Gigagiel op 06-10-2010 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammun
Gigagiel schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:08:
[...]

Sony Vaio F13Z1E/BI
Sony Vaio F13S0E/B
Sony Vaio F13M1E/H
Op SonyStyle kan je echter ook nog wat dingen instellen, zoals geheugen, wel/geen bluray etc. In de winkel liggen alleen de vaste configuraties, en die zijn wat te hoog voor mijn doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Gigagiel schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:08:
[...]

Sony Vaio F13Z1E/BI
Sony Vaio F13S0E/B
Sony Vaio F13M1E/H
100% score!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
Ik heb in deze draad van mensen gelezen dat ze een laptop bij Sonystyle geconfigureerd hebben. Ik heb geen klachten gezien (maar dat zegt niet alles). Voor mij was de levertijd een probleem omdat ik hem redelijk snel nodig had. Ik had ook wel genoeg gehad aan mindere specs. Ik gok bijvoorbeeld dat ik de blueray brander nooit ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:42
Prima ervaringen met Sonystyle.
Het leuke is dat je je F helemaal naar je eigen wensen kunt configureren.
De prijs was hoger dan een vergelijkbaar kant-en-klaar model in de winkel en ik heb toen nog telefonisch korting gekregen, zodat het wel interessant was.
Het duurde wel lang voordat ik van mijn F11 kon genieten.
Besteld op 27 januari en ontvangen op 1 maart.
Er werd achteraf nog door hen gebeld of alles naar wens verlopen was.
Toen heb ik doorgegeven dat het fijn zou zijn als je de hogere capaciteit batterij tegen meerprijs zou kunnen kiezen, helaas hebben ze daar niets mee gedaan.
Het is nu alleen een accessoire met een prijs van € 199 :(

[ Voor 3% gewijzigd door Gandalf op 07-10-2010 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammun
Kan iemand, die zowel het normale scherm, als het premium scherm heeft gezien, zeggen wat het verschil is, afgezien van matt en glossy? Waar ik mij het meeste zorgen over maak is de vertical viewing angle, maar verder heb geen super hoge standaard wat betreft het scherm.

Ik heb nu een oude Inspiron 6400, met een geweldig scherm. Ik heb echter ook de nieuwe Studio 15 gezien, en dit scherm vind ik werkelijk verschrikkelijk. Vooral omdat het gewoon geen even verdeeld zwart beeld kan weergeven, terwijl ik dat van mijn 6400 wel gewend ben. Hoe je ook voor de Studio 15 zit, je ziet zowel boven als onder in het scherm grote hoeveelheden licht doorlekken, waardoor het beeld lichtgrijs, dan wel bijna wit wordt, afhangend van hoe je ernaar kijkt.

Heeft iemand hier ervaringen mee, met de Vaio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Ammun schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 12:14:
Kan iemand, die zowel het normale scherm, als het premium scherm heeft gezien, zeggen wat het verschil is, afgezien van matt en glossy? Waar ik mij het meeste zorgen over maak is de vertical viewing angle, maar verder heb geen super hoge standaard wat betreft het scherm.

Ik heb nu een oude Inspiron 6400, met een geweldig scherm. Ik heb echter ook de nieuwe Studio 15 gezien, en dit scherm vind ik werkelijk verschrikkelijk. Vooral omdat het gewoon geen even verdeeld zwart beeld kan weergeven, terwijl ik dat van mijn 6400 wel gewend ben. Hoe je ook voor de Studio 15 zit, je ziet zowel boven als onder in het scherm grote hoeveelheden licht doorlekken, waardoor het beeld lichtgrijs, dan wel bijna wit wordt, afhangend van hoe je ernaar kijkt.

Heeft iemand hier ervaringen mee, met de Vaio?
Ik heb op mijn stageplek hier in China meerdere VAIO's staan, waaronder ook een F11M(glossy scherm) en mijn eigen F12Z1E(met mat scherm). Grootste verschil is zonder twijfel de glans, maar dat lijkt me logisch, verder worden de kleuren bij het glossy scherm veel sneller flets onder een andere kijkhoek terwijl mijn matte scherm er weinig last van heeft.

Verder vind ik het nog steeds moeilijk de schermen echt te vergelijken, maar het matte scherm heeft sowieso een veel echtere(lees betere) kleurweergave, alleen met films lijkt het glossy scherm soms toch wat beter uit de verf te komen, maar helemaal plaatsen kan ik dat niet :(

Heel slecht is het glossy scherm in ieder geval ook niet, maar ik ben puur vanwege de reflecties al blij dat ik een mat scherm heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Beste mede vaio F serie bezitters, vroeg me af of jullie nog een bepaalde laptop tas kunnen adviseren.
Ik kan er namelijk moeilijk 1 vinden met de juiste afmetingen. Het lijkt wel of ik voor een 17 inch tas moet gaan, en via sonystyle zijn ze niet aan te schaffen. Ben wel opzoek naar een beetje een stijlvolle tas. Suggesties?

[ Voor 8% gewijzigd door Greatsword op 07-10-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Een 17" laptop tas is toch niet zo moeilijk te vinden? Kijk anders eens bij Samsonite, heb ik hem gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Destianto schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 14:21:
Beste mede vaio F serie bezitters, vroeg me af of jullie nog een bepaalde laptop tas kunnen adviseren.
Ik kan er namelijk moeilijk 1 vinden met de juiste afmetingen. Het lijkt wel of ik voor een 17 inch tas moet gaan, en via sonystyle zijn ze niet aan te schaffen. Ben wel opzoek naar een beetje een stijlvolle tas. Suggesties?
laptoptas of backpack? heb je een bepaalde stijl voor ogen? kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
Ik heb een messenger tas van freitag gekocht en daar past hij in. Moet nog wel een sleeve halen om hem wat minder gevoelig te maken voor stoten. Ik wilde geen tas waardoor je op een kilometer afstand al kan zien dat er een laptop in zit.

Je hebt op internet een aantal winkels die zich specialiseren in laptoptassen. Heb daar veel verschillende soorten gezien. Zit vast wel iets voor je bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

guapper schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:07:
[...]

laptoptas of backpack? heb je een bepaalde stijl voor ogen? kleur?
Een laptop tas met schouderriem / briefcase type.

Heb op advies van sanction samsonite even geraadpleegd en dit type kunnen vinden. Het ziet er wel aardig uit maar het lijkt zo op een schooltas, backpack is niet echt mijn ding aangezien ik dagelijks een pak draag. Soms zie ik wel een mensen met een pak en een das en dan een rugtas op, ziet er zo verkeerd uit.

http://www.samsonite.nl/u...=8461640021&od=2734240586

Had enkele dagen geleden op website van sony wel een mooier type gezien ( zwart leer ) , maar nu door de constructie van de website is het niet meer terug te vinden. (was overigens voorlopig ook niet op voorraad.)

@robo, kan me enigszins vinden in het feit dat je niet te opzichtig wilt zijn. maar je moet toch iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
Als je in pak loopt, is zo'n Freitag niet zo'n goede match :)

Kijk anders hier eens: http://www.laptopverpakki...teriaal_schoudertassen=70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Laatst online: 13-09 23:04
Met de komst van de F13 toch maar weer eens richting Sony kijken...

Eerder dit jaar via SonyStyle de VPCF11X5E besteld maar de cpu whine was zo irritant dat ik 'm heb teruggestuurd en mijn geld netjes heb teruggekregen (de laptop is overigens wel eerst een keer terug gegaan naar Sony om te kijken of ze het konden herstellen).

De F13Z1E/BI heeft hele mooie specs zo te zien, ben alleen een beetje bang dat ik straks weer dezelfde ellende ga krijgen. Iemand toevallig de F11 en de F13 kunnen vergelijken, daar waar het gaat op de cpu whine??

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammun
A3-D schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 16:26:
Met de komst van de F13 toch maar weer eens richting Sony kijken...

Eerder dit jaar via SonyStyle de VPCF11X5E besteld maar de cpu whine was zo irritant dat ik 'm heb teruggestuurd en mijn geld netjes heb teruggekregen (de laptop is overigens wel eerst een keer terug gegaan naar Sony om te kijken of ze het konden herstellen).

De F13Z1E/BI heeft hele mooie specs zo te zien, ben alleen een beetje bang dat ik straks weer dezelfde ellende ga krijgen. Iemand toevallig de F11 en de F13 kunnen vergelijken, daar waar het gaat op de cpu whine??
Heb geen definitief antwoord voor je, maar ik heb daar uiteraard ook naar gezocht, en wat ik dacht te hebben gelezen was dat Sony de F12 uit productie had gehaald, mede door dit probleem. Dus, ikzelf neem een beetje aan dat dit verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
Ik probeer het nog maar eens:

En zitten er nog verschillen tussen het 1600x900 en het Full HD scherm, behalve de resolutie? Nogal belangrijk :-)

Dan nog een klein vraagje: zit er ook een verschil tussen het scherm van de EB en de F13V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
A3-D schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 16:26:
Iemand toevallig de F11 en de F13 kunnen vergelijken, daar waar het gaat op de cpu whine??
ik heb geen F11 maar ik hoor niets vreemds aan mijn F13. ik weet niet of dat bij de F11 pas na een tijdje kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-04 13:00
deejaylethal schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:32:
Ik probeer het nog maar eens:

Zonde dat je het echt niet heb kunnen vinden ..

Het verschil in de i3 en i5 zit hem vooral in de kracht. Ik raad aan een i5 te nemen omdat het gewoon meer power is en tel daar dan nog eens de turbo mode bij op. Het ligt er ook aan wat je ermee gaat doen. Huis tuin en keuken dingen zoals surfen, internetten en word lukt met gemak met de i3. Zodra je al wat meer gaat doen zoals soms een spelletje spelen, dan raad ik je aan de i5 te nemen ( Ik zou het zoiezo doen want de 450 heeft een goeie prijs/prestatie verhouding). Verder is de resolutie van 1920 x 1080 een full hd resolutie. Dat scherm in naast resolutie ook van zeer goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
DiscoSuperFly schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 21:31:
[...]

Zonde dat je het echt niet heb kunnen vinden ..

Het verschil in de i3 en i5 zit hem vooral in de kracht. Ik raad aan een i5 te nemen omdat het gewoon meer power is en tel daar dan nog eens de turbo mode bij op. Het ligt er ook aan wat je ermee gaat doen. Huis tuin en keuken dingen zoals surfen, internetten en word lukt met gemak met de i3. Zodra je al wat meer gaat doen zoals soms een spelletje spelen, dan raad ik je aan de i5 te nemen ( Ik zou het zoiezo doen want de 450 heeft een goeie prijs/prestatie verhouding). Verder is de resolutie van 1920 x 1080 een full hd resolutie. Dat scherm in naast resolutie ook van zeer goede kwaliteit.
Ja, maar zijn de kwalificaties van de beiden schermen verder precies hetzelfde, op HD of WXGA++ na?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
deejaylethal schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:50:
[...]

Ja, maar zijn de kwalificaties van de beiden schermen verder precies hetzelfde, op HD of WXGA++ na?
heb je notebookcheck al gelezen? daar hebben ze er wel wat over geschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
rob-bo schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:05:
[...]
ik heb geen F11 maar ik hoor niets vreemds aan mijn F13. ik weet niet of dat bij de F11 pas na een tijdje kwam?
Nee, vanaf het moment dat de laptop was opgestart en op het bureaublad stond. Dan hoorde je het geluid alsof je met een natte vinger over de rand van een glas aan het ronddraaien was....erg irritant in ieder geval.

Vandaag maar eens kijken of ik 'm ergens kan vinden (MediaMarkt Rotterdam ofzo...).

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Discovery_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-04 11:11
Ik ben ook erg benieuwd naar de geluidsproductie / ervaringen met de F13.
In maart mijn F11 gelijk teruggebracht en geld retour geclaimd (en ontvangen) vanwege dat lawaai.
Had de indruk dat bij de F12 die problemen nog niet opgelost waren dus wacht gewoon tot er wel een fatsoenlijke stille versie uitkomt. Zeker als je wat zit te lezen in een stille omgeving wordt je gek van dat geblaas en gefluit. Dus als er mensen al ervaring hebben dan ben ik erg benieuwd want ben eigenlijk al maanden toe aan een nw. laptop en het duurt wel erg lang voor met dit euvel bij Sony heeft opgelost.
Alvast bedankt voor jullie reactie mensen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Iemand enig idee waar de F13Z1E/BI op voorraad is in de buurt van Rotterdam?

Correct heeft 'm op voorraad maar vraagt er €1.699,= voor en dat vind ik net even wat teveel van het goeie...

Pagina: 1 ... 11 ... 23 Laatste

Let op:
In dit topic gaat het over de Vaio F11- / F12- / F13- serie en niet over andere notebooks ;)