• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:33
Leuk om te lezen.

Nu nog ff wachten op Cinebench resultaten van de GT425M; ben wel nieuwsgierig wat die daar in doet (lees: of daar ook een stijgende lijn in de score zit zoals die ook in de andere resultaten zit.. :)

*kuch*
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/15wchu1.jpg
Wel weer een stukje sneller, maar helaas toch nog steeds een stuk minder dan een ati hd4650

[ Voor 26% gewijzigd door guapper op 09-09-2010 23:34 ]

Verwijderd

reken er maar niet te hard op hoor, bovendien duurt het nog wel 2 maanden voordat ze beschikbaar zijn.

@ cinebench
nvidia is van oudsher slecht in openCL, een GT280 scoort net zo goed als een antieke mobility 4670

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2010 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:23

Strikie

Athletics

guapper schreef op donderdag 09 september 2010 @ 23:05:
[...]

Hmm, 't lijkt er op dat ze in Canada (op de F13!) ook eindelijk het Premium display kunnen bestellen. GT 330M lijkt een blijvertje, maar een Intel® Core™ Quad i5-460M processor (2.53GHz) ken ik nog niet.. :?
*klik*
precies wat ik zoek een i5 met Premium display. Liefst nog een i3, ssd erbij, snel stil en koel :)

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Strikie schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 15:59:
[...]

precies wat ik zoek een i5 met Premium display. Liefst nog een i3, ssd erbij, snel stil en koel :)
Waarom dan geen core2duo?? Jammer dat ze de FW serie niet meer hebben...
Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 23:35:
reken er maar niet te hard op hoor, bovendien duurt het nog wel 2 maanden voordat ze beschikbaar zijn.

@ cinebench
nvidia is van oudsher slecht in openCL, een GT280 scoort net zo goed als een antieke mobility 4670
Zelfs de Quadro FX 3800M komt niet in de buurt van de HD 4650.
En dat durven ze dan een professionele grafische kaart te noemen; heeft op de Precision's een meerprijs van € 660,- ten opzichte van de snellere FirePro's van ATI AMD. 8)7

[ Voor 49% gewijzigd door guapper op 10-09-2010 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strikie schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 15:59:
[...]

Als Sony met zo'n model komt dan zal ik eens overwegen of ik mijn FW51 ga vervangen. Stil, koel, een kwaliteitsscherm, en weinig geluidsproductie zijn voor mij de belangrijkste eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lange tijd de berichten op dit forum te hebben gevolgd, heb ik de Vaio f12m1e/h gekocht bij 4launch, de zilvergrijze. Ik wou eigenlijk een zwarte maar die was bij Sony toen net niet meer leverbaar. De zwarte had ook iets mindere specs, een kleinere schijf en geen HDscherm.

Ik ben erg tevreden over deze lap.Photoshop draait soepel. De letters zijn wel klein maar dat went wel. Het HDscherm is superscherp, erg fijn als je veel met plaatjes werkt, bovendien zijn de letters wel klein maar ook superscherp dus wel leesbaar.

Ik hoor ook bijna geen geluid van de lap, terwijl ik toch op een vrij stil kantoor zit.

Ik heb 1 dingetje waar ik niet uit kom: Waarom staat er geen Internet explorer op? (het heeft iets met die rechtzaak te maken, dat weet ik, Chrome staat er wel op) Volgens Microsoft hoort deze bij Windows 7 te zitten, maar ik zie hem niet! En downloaden kan ook niet want op de download site moet je opgeven welk besturingssysteem (versie) je hebt en daar staat Windows 7 niet bij. Zou ik dan gewoon Expplorer voor Vista moeten downloaden?

Ik heb Explorer nodig omdat ik met een online administratief programma werk die alleen goed werkt met explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-08 21:12
Stond bij mij er wel degelijk op. Staat het niet bij alle programma's en anders download je het toch gewoon?

PSN: Wippie1880

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clean install is net gelukt, ben nu bezig de VAIO software van de Sony Support pagina te halen, maar ik zie nergens VAIO Update staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jef Delathouwer schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 18:24:
Stond bij mij er wel degelijk op. Staat het niet bij alle programma's en anders download je het toch gewoon?
Het staat er echt niet bij echt niet! Ik heb ook al ingevuld in het zoekvenster in het Start menu, maar dan krijg ik alleen Explorer(verkenner).

Wat zou ik dan moeten downloaden? Internet Explorer voor Windows 7 bestaat niet. 8)7

Op de site van Microsoft staat dat Internet Explorer al in Windows 7 zit(bij mij niet), en bij de download opties staat I.E. voor Windows 7 niet(Xp, Vista...wel). Ik vind het heel vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 22:08:
[...]

Het staat er echt niet bij echt niet! Ik heb ook al ingevuld in het zoekvenster in het Start menu, maar dan krijg ik alleen Explorer(verkenner).

Wat zou ik dan moeten downloaden? Internet Explorer voor Windows 7 bestaat niet. 8)7

Op de site van Microsoft staat dat Internet Explorer al in Windows 7 zit(bij mij niet), en bij de download opties staat I.E. voor Windows 7 niet(Xp, Vista...wel). Ik vind het heel vreemd!
Start -> uitvoeren -> iexplore.exe -> ENTER
??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was 'm. Heel erg bedankt Guapper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:42
Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 23:15:
Zit er trouwens een verschil qua prestaties tussen een install met OEM Recovery Discs en Windows 7 'gewoon' installeren vanaf een schijfje?
Als je de Sony functionaliteit wil hebben zoals Vaio Care dan is de install met OEM Recovery Discs efficiënter.
Ik heb nu net een gewone install gedaan en er draaien nu ongeveer 90 processen en de opstarttijd is meer dan 1 minuut.
Na de OEM Disc clean install ik had ongeveer 80 processen en een opstarttijd van ongeveer 50 seconden. Tevens is Windows via de OEM methode meteen geactiveerd met de Sony OEM key.
Dus ga ik de OEM Disc clean install methode maar nog een keer uitvoeren.
De waardes zijn na volledige installatie van al mijn gebruikelijke programma's en de opstarttijd was gemeten met Vaio Care.

[ Voor 13% gewijzigd door Gandalf op 10-09-2010 22:50 ]

Verwijderd

Gisteren voordat ik naar bed ging had ik de deksel van mijn laptop naar benden geklapt zodat het de sleepmodus ingaat (oranje licht begint te knipperen), maar vanochtend kwam ik naar benden en het stond weer aan (groene lampje)?! Hoe kan dit?
Je moet toch een toets aanraken anders zou ie gewoon uit moeten blijven.
Weet iemand hoe dit komt?

• Jef Delathouwer
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 11:24:
Gisteren voordat ik naar bed ging had ik de deksel van mijn laptop naar benden geklapt zodat het de sleepmodus ingaat (oranje licht begint te knipperen), maar vanochtend kwam ik naar benden en het stond weer aan (groene lampje)?! Hoe kan dit?
Je moet toch een toets aanraken anders zou ie gewoon uit moeten blijven.
Weet iemand hoe dit komt?
Bij mij haalt de draadloze muis bij de minste beweging ze uit sleepmodus. Dit zal niet in jouw geval zijn maar ook als je de laptop hard neerzet kan deze uit slaapstand komt, bv als ge hem in een rugzak vervoert in slaapmodus dan staat hij soms ineens aan als ik hem uit de zak haal. Meestal is het een randapparaat dat de laptop uit slaapmodus haalt.

Verwijderd

Op de Sony Asia site staan al specs van de F13.

http://www.sony-asia.com/product/vpcf135fg

http://www.sony-asia.com/product/vpcf136fg

http://www.sony-asia.com/product/vpcf137hg

Op de F13 komt usb 3.0 en bij 2 versies geforce gt425

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2010 13:32 ]

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 21:54
Vandaag een F12 gekocht. Meteen de C partitie geformatteerd en Windows 7 Professional geinstalleerd. Ik mis alleen de driver voor de FN-keys :(

• propheseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-03 22:49

propheseus

Doo mer heanig an

Hmm die videokaart is weer een misser hoor. Ik zie nog niet echt in waarom nu alweer de naam verandert wordt naar F13, die specs zien er niet bijzonder anders uit ipv bovengenoemde.
De GT425 presteert iets boven de 5650 en heeft Dx11 ondersteuning. Misschien zal het echter toch genoeg zijn voor me om een beslissing te gaan maken tot koop over te gaan.

Verwijderd

ik vond het altijd al scheef dat de E een betere GPU heeft dan de F, op deze manier word dat gedeeltelijk rechtgetrokken.

de F is toch in de markt geplaatst als premium, de E als consumenten. (imo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelink schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 20:27:
Vandaag een F12 gekocht. Meteen de C partitie geformatteerd en Windows 7 Professional geinstalleerd. Ik mis alleen de driver voor de FN-keys :(
Dit is echt al tig keer gevraagd in dit topic en even zo vaak beantwoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 21:56:
Clean install is net gelukt, ben nu bezig de VAIO software van de Sony Support pagina te halen, maar ik zie nergens VAIO Update staan.
Na de clean install had ik af en toe nog last van BSOD (ik heb een volledige nieuwe install gedaan van win7 ultimate). Nadat ik wat vaio programma's terug gezet heb zoals Vaio care en Vaio recovery nergens geen last meer van gehad.
Ik heb Vaio update ook niet gevonden op de site. Via Vaio recovery kan je die er weer opzetten, ik kreeg echter een foutmelding en kan hem niet installeren, en doe het dus wel zonder.

Hier 2 handleidingen om de Vaio vers te installeren, een via de recovery de ander een clean install. Misschien iets voor in de topic start.
http://www.monteverde.org...s_Clean_Install_Guide.htm
http://forum.notebookrevi...f-series.html#post5903300

Ik heb de 2e link gevolgd, misschien ergens iets in de volgorde verkeerd gedaan waardoor ik Vaio update er niet op krijg.
Gelink schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 20:27:
Volgens mij moet je dan Vaio care installeren. Zie links hierboven.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 13:26:
Op de Sony Asia site staan al specs van de F13.

http://www.sony-asia.com/product/vpcf137hg

Op de F13 komt usb 3.0 en bij 2 versies geforce gt425
Gaat dat model ook naar Nederland komen? Was eingelijk op zoek naar dit model: http://www.sony.nl/product/vn-f-series/vpcf12z1e-bi maar die is volgens mij bijna nergens meer te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 21:21
Ik ben ook wel benieuwd hoe snel de F13-serie komt. Ik neig naar de i5-variant van de F12, maar baal een beetje van het spiegelende scherm (en ik hoop dat de F13-serie toch weer betere schermen heeft, zoals mijn huidige BZ11MN. Op de vaio-site is inmiddels ook al geen F-serie meer te configureren. Ergens wel vreemd dat ze zo'n gat laten vallen. Of zouden er toch zoveel problemen zijn, dat Sony er op moet toe leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
pegagus schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:16:
Ik ben ook wel benieuwd hoe snel de F13-serie komt. Ik neig naar de i5-variant van de F12, maar baal een beetje van het spiegelende scherm (en ik hoop dat de F13-serie toch weer betere schermen heeft, zoals mijn huidige BZ11MN. Op de vaio-site is inmiddels ook al geen F-serie meer te configureren. Ergens wel vreemd dat ze zo'n gat laten vallen. Of zouden er toch zoveel problemen zijn, dat Sony er op moet toe leggen?
Hetzelfde was het geval vóór de F12 beschikbaar kwam: geen F11 meer te krijgen.

Het gaat zo enorm goed met Sony, dat ze die orders best kunnen missen. Ik heb er geen aandelen, dus mij hoor je er ook niet over klagen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad, sony gelooft blijkbaar in schaarse op de markt...

als je er nog een wil hebben moet je het doen voordat ze uitverkocht raken, anders zit je 2 maanden te wachten op de F13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
De F11-M is nog volop verkrijgbaar.

Maar ik wil hem aanschaffen in combinatie met een mobiel laptop-abonnement. Mijn huidige loopt af in december. Enig probleem is dat ik vooralsnog maar één aanbieder ken van volwaardige laptops met abonnement. En ik hoop dat die niet voortijdig de handdoek in de ring gooien.

Dus ik ga denk ik toch nog maar even wachten op de F13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
pegagus schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:16:
Volgens Sony (als ik de beste man goed begrepen heb; het was een Belg in ik belde uit HK) gaan begin oktober de oude modellen van de wesbite af en zal de F13 ca. half obtober beschikbaar zijn voor ca. 1500 van de plank, en met alle toeters en bellen rond de 1800 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de website van Vandenborre staan de nieuwe modellen al te koop.
(Ik heb er overgens de F12S besteld in juni en hij is nog altijd niet geleverd!!)
Het zal dus een F13 worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:41

The_Scarabial

MTB for life!

Waar vind ik de key van de geinstalleerde windows 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de sticker.

maar die key werkt niet, de echte key zit in de SLIC table in je bios. de sticker is alleen bedoeld om MS te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de geïnteresseerden: mijn ervaring met de Sony Vaio F12. (na een week)
Specs:
Intel I7 Quadcore t40QM, 8G Ram, prenuim black uitvoering (matte scherm, full HD).

Display:
Het matte scherm in combinatie met een native 1080p resolutie is om te kwijlen mooi! Kleuren en andere visuele aspecten zien er subliem uit. Het is een ware genot om achter deze scherm te zitten.
Full HD is een prachtige resolutie, maar tegelijkertijd erg krachtig op de ogen wanneer je het niet gewend bent. Dus, niet voor iedereen weggelegd. Voor de zekerheid check het even voordat je hem aanschaft.

Performance:
Je merkt dat Intel zich overtroffen heeft met de i7 processoren.
Qua performance ben ik meer dan tevreden. Ik ben geen gamer, dus mijn performance is gebaseerd op het draaien van VM (virtuele Machine) geconfigureerd met allerlei zware pakken zoals SharePoint Server 2010, Visual Studio 2010, SQL Server 2008, Exchange 20101 ect ect. Neem van mij aan dat deze VM zwaar op de host draait. Desondanks kan ik gemakkelijk een film kijken in Full HD terwijl mijn virusscanner op de achtergrond aan het draaien is. Dit zonder te haperen. Sublieme prestaties dus!
Voor mensen die veel uit hun machine verwachten, zal ik zeker gaan voor een Quadcore i7. Wel in combinatie met 8Ram.

8GB Ram of 6GB Ram?:
Ik zal beginnen door te zeggen dat 8GB Ram echt geen overkill is! Ik heb meerdere post gelezen waar mensen overtuigd zijn, dat 8GB Ram overdreven en niet nodig is.
Nou, echt niet! Als je zware programma’s gebruikt, dan zal je gauw merken dat je geheugen rond de 5/6 GB Ram al in gebruik is. Mwa, je kunt zeggen dat het veel is. Bij 8GB Ram heb je voldoende ruimte om te kunnen multitasken zonder dat je laptop gaat haperen of in het ergste geval vastlopen.
Dus, voor de performance-junks onder ons. Ik zal ongetwijfeld en altijd gaan voor maximaal geheugen gaan (bij deze 8GB Ram). Voor mensen die alleen maar willen internetten en HD films kijken, dan is 6GB ram genoeg.

Harddisk:
Met een harde schijf op 7200rpm merkt je duidelijk een verschil bij het wegschrijven van grote data. Wederom zal ik ongetwijfeld gaan voor een snelle schijf. Eigenlijk had ik liever een SSD gewild, maar momenteel zijn ze erg duur. Daarnaast kan ik in de toekomst altijd eentje erin bouwen indien nodig.

Nadelen:
Na zoveel goeds zijn er uiteraard ook nadelen. Tot nu heb ik 2 kunnen vinden waarvan 1 misschien een beetje klagen is. Maar ik meld het toch bij!
Nummer 1: Warmte aan de rechterkant van je mousepad. Niet bepaald lekker als je aan het typen bent. Dit kan vervelend zijn.
Nummer 2: Whinning.
Je hoort een lichtelijk (erg minimaal hoor!) gepiept in de buurt van je fan. Het is niet erg, maar je hoort het wel. Dit is uiteraard geen rede om de F12 niet te kopen. Nogmaals, dit is puur klagen! Ik heb liever gepiept dan een hete laptop.
Ik ben overtuigd dat de Sony F12 de beste performance laptop is, in zijn categorie. Voor het geld (rond de 1500euro) zal je echt geen betere systeem kunnen krijgen.
Ik kan er prima mee leven dus!

Tenslotte:
De F12 Rocks! Het is niet alleen erg mooi qua design, maar je hebt genoeg power om lekker te kunnen computeren :)
Het is de beste laptop die ik tot nu toe gehad heb. Het is zelf beter dan mijn oude Dell. Sony laat zien dat ze een echte speler zijn op de laptop markt. Een echte aanrader dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:42
The_Scarabial schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:20:
Waar vind ik de key van de geinstalleerde windows 7?
De eigenlijke OEM key (een andere dan op de sticker) is te achterhalen met ABR (Activation Backup and Restore):
http://directedge.us/content/abr-beta-with-windows-7-support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus

propheseus

Doo mer heanig an

Nou, ik heb mijn spaarcentjes klaarstaan voor de F13. Laat maar komen zou ik zeggen.

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:07

Baggeraar

Wat een gebagger..

mijn F12Z is besteld sinds eind juli, nog geen F12 gezien dan maar vorige week eens het sonycenter binnengestapt. Valt nog nauwelijks te krijgen...
Denk dan dat ik de F13 maar ga pre-orderen of dan toch maar voor de dell xps zal gaan... (hoewel..)

Verwijderd

Ik heb mijn f12 nu ongeveer 4 weken en ben er zeer te spreken over.
Enige nadeel wat ik tot nu toe heb is dat mijn scherm af en toe wat donkerder wordt. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?
Is dit te verhelpen met driver updates? of ergens beeldscherm energie instellingen ofzo? want ik kan ze niet vinden..

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:50:
Ik heb mijn f12 nu ongeveer 4 weken en ben er zeer te spreken over.
Enige nadeel wat ik tot nu toe heb is dat mijn scherm af en toe wat donkerder wordt. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?
Is dit te verhelpen met driver updates? of ergens beeldscherm energie instellingen ofzo? want ik kan ze niet vinden..
Met Vaio Care kun je de brightness aanpassen door de 'automatic adjust brightness' uit te zetten bij de display optie. Vervolgens druk je op de Fn toets en F6 om de brightness op 100% te zetten.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:13

Sick Nick

Drop the top!

Iemand een F12Z kopen met 2e accu en sleeve? Heb een Z12Z gehaald, kan na een jaar 13" gebruiken niet meer wennen aan een grotere laptop. De oplossing was wel vrij simpel, de beste 13" ter wereld halen :P

Linkje naar v&a: http://tweakers.net/aanbo.../sony-vaio-vpcf12z1e.html

• Rob.r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-09 17:56
Ik wou eigenlijk de F12 i7 6gig ram kopen... Maar deze is nergens meer te krijgen. Een vergelijkbare laptop voor dezelfde prijs kan ik nergens vinden. Nu zit ik te twijfelen om op de F13 te wachten maar ik weet totaal niet hoe dit bij sony gaat. Heeft iemand een idee/schatting over hoelang het nog gaat duren tot de F13 verkrijgbaar is?

• guapper
Rob.r schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:23:
Ik wou eigenlijk de F12 i7 6gig ram kopen... Maar deze is nergens meer te krijgen. Een vergelijkbare laptop voor dezelfde prijs kan ik nergens vinden. Nu zit ik te twijfelen om op de F13 te wachten maar ik weet totaal niet hoe dit bij sony gaat. Heeft iemand een idee/schatting over hoelang het nog gaat duren tot de F13 verkrijgbaar is?
Lees eens een paar berichten terug... Daar vindt je de levertijd, plus een F12Z van een paar weken oud te koop aangeboden.
|:(

Rob, op dit forum wordt wel wat initiatief van je verwacht. Bijvoorbeeld zoeken en lezen.

[ Voor 7% gewijzigd door guapper op 15-09-2010 14:54 ]

Verwijderd

Ik wil graag een nieuw kleurprofiel installeren, maar ik kan in Vaio Control, de Color Mode Setting niet vinden;
2. In Vaio Control Center/Display/Color Mode Setting, check "Do not apply color mode" and hit "Apply"
Voor mijn clean install zat deze nog gewoon onder Display maar hij is nu verdwenen. Ik vermoed dat het een driverprobleem is maar ik heb geen idee welke driver ik zou moeten installeren.
Alvast bedankt.

Verwijderd

guapper schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:22:
[...]
Het gaat zo enorm goed met Sony, dat ze die orders best kunnen missen. Ik heb er geen aandelen, dus mij hoor je er ook niet over klagen. :P
Het lijkt mij juist dat het enorm slecht gaat met Sony sinds dat ze de FW serie vervangen hebben door de F serie. De FW was veel aantrekkelijker omdat die allemaal goede schermen hadden. Ook de goedkopere modellen. En daar koop je nou net een VAIO voor. Daarnaast is een quadcore in een laptop gewoon geen goede zet. Nu komen ze in korte tijd met de een 3e revisie van de F serie (waarschijnlijk door al die geluidsproblemen die ze niet opgelost krijgen). Dat zegt toch wel wat over hoe erg Sony aan het blunderen is sinds de F serie. Met de TV tak van ze gaat het ook niet zo goed meer. Samsung is Sony dit jaar voorbij gestreefd. Hun TV's hebben duidelijk betere zwartwaarde en beeldprocessing/scaling dan de de TV's van Sony. Dit blijkt niet alleen uit de tests, maar ook als je zelf in de winkel gaat kijken. Het zwartniveau van de Samsung's gaat duidelijk een stapje dieper, en de scherpte en microprecisie van de details is duidelijk beter bij Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
vandaag was mevrouwtje van sony bij ons in de winkel, ergens in oktober moet hij in de schappen liggen :) , al vrij rap dus. toen ik vroeg of 't wat preciezer kon, werd 't 'medio oktober' , helpt ook nog niet erg :+

Tsja, sony en levertijden, nog nooit een gelukkige relatie geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 18:28:
[...]

Het lijkt mij juist dat het enorm slecht gaat met Sony sinds dat ze de FW serie vervangen hebben door de F serie. De FW was veel aantrekkelijker omdat die allemaal goede schermen hadden. Ook de goedkopere modellen. En daar koop je nou net een VAIO voor. Daarnaast is een quadcore in een laptop gewoon geen goede zet. Nu komen ze in korte tijd met de een 3e revisie van de F serie (waarschijnlijk door al die geluidsproblemen die ze niet opgelost krijgen). Dat zegt toch wel wat over hoe erg Sony aan het blunderen is sinds de F serie. Met de TV tak van ze gaat het ook niet zo goed meer. Samsung is Sony dit jaar voorbij gestreefd. Hun TV's hebben duidelijk betere zwartwaarde en beeldprocessing/scaling dan de de TV's van Sony. Dit blijkt niet alleen uit de tests, maar ook als je zelf in de winkel gaat kijken. Het zwartniveau van de Samsung's gaat duidelijk een stapje dieper, en de scherpte en microprecisie van de details is duidelijk beter bij Samsung.
Vroeger concurreerde Sony voornamelijk op kwaliteit. Tegenwoordig bied Sony veel voor relatief weinig geld. Helaas heeft de F13-M ook het goedkopere scherm dan de F13S/Z.

Maar Samsung heb ik nog steeds geen hoge pet van op. Misschien dat het tegenwoordig beter gaat, maar apparatuur van een jaar en ouder is relatief vaak (en snel) kapot en mijn monitor/annex tv heeft een irritante hoge pieptoon in de versterker van het geluid zitten. Op dit moment koop ik iig zeker nog geen samsung laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

samsug is ook een relatief nieuwe speler op de laptopmarkt, van wat ik heb gezien stijgt het aanbod niet uit boven dat van de budgetlijnen van dell, acer, en ....
ze leveren wel 2 jaar garantie, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-10-2024
Kheb net contact gehad met sony, inderdaad half okt. krijgen ze de nieuw f serie binnen, deze zal tegen eind okt. verkocht worden!
Tevens worden ook vrijwel alle andere series van vaio vervangen bv. E serie.
Op deze manier hopen ze van de wel bekende PIEP af te zijn. for the record sony levert hun notebooks ook met 2 jaar fabrieksgarantie hoor;) althans dat vertelden ze mij net:d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caddywouter schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 14:29:
Kheb net contact gehad met sony, inderdaad half okt. krijgen ze de nieuw f serie binnen, deze zal tegen eind okt. verkocht worden!
Tevens worden ook vrijwel alle andere series van vaio vervangen bv. E serie.
Op deze manier hopen ze van de wel bekende PIEP af te zijn. for the record sony levert hun notebooks ook met 2 jaar fabrieksgarantie hoor;) althans dat vertelden ze mij net:d
Ok! Dus iedereen die last heeft van de pieptoon mag een nieuwe Sony Vaio verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroens93
  • Laatst online: 12-08 16:03
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 14:53:
[...]

Ok! Dus iedereen die last heeft van de pieptoon mag een nieuwe Sony Vaio verwachten?
Dat lijkt me niet :S Volgens mij komt er gewoon een nieuwe E-versie waarbij de pieptoon weg is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 14:53:
[...]

Hahaha held!!!!

volgens de belg die ik gesproken heb, komen er allemaal nieuwe series van vaio! zo ook de E & F.
Eind okt. worden deze geleverd......zei die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pegagus schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 11:19:
[...]

Vroeger concurreerde Sony voornamelijk op kwaliteit.
Jep. Zo ken ik Sony ook. Altijd ietsjes duurder, maar wel altijd betere kwaliteit dan de rest in dat prijssegment. Nu ze puur op prijs concurreren gooien ze hun hele imago te grabbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff!!!!!!! Hoe zit het met reparatie bij de Vaio. Moet je hem altijd opsturen? Of komen ze ook aan huis een reparatie doen? Bij een eventuele reparatie, hoe lang moet je de laptop missen?
Bij mij is een pennetje (aan de binnenkant) bij de accu-oplader afgebroken. Vraag me niet hoe het mogelijk is, maar dat ding is gewoon afgebroken. Gelukkig laad ie wel op, maar de kabel zit er heel losjes in.
Ben flink aan het balen. Laptop is minder dan een week oud :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:40
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 18:47:
Pff!!!!!!! Hoe zit het met reparatie bij de Vaio. Moet je hem altijd opsturen? Of komen ze ook aan huis een reparatie doen? Bij een eventuele reparatie, hoe lang moet je de laptop missen?
Bij mij is een pennetje (aan de binnenkant) bij de accu-oplader afgebroken. Vraag me niet hoe het mogelijk is, maar dat ding is gewoon afgebroken. Gelukkig laad ie wel op, maar de kabel zit er heel losjes in.
Ben flink aan het balen. Laptop is minder dan een week oud :(
Weet je zeker dat hij stuk is? Als je de plug bedoelt die de pc ingaat, die hoort los te zitten bij dit type! Dit even ter informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaFreakhead schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 19:07:
[...]

Weet je zeker dat hij stuk is? Als je de plug bedoelt die de pc ingaat, die hoort los te zitten bij dit type! Dit even ter informatie.
Ok! Volgens mij is het afgebroken omdat ik een zwart -plastic -dingetje in mijn handen heb. Het is een zwart pinnetje waar de stroom kabel overheen moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
he mensen ik zat even de nieuwe f13 serie te checken.
maar ik kwam op wel extreem hoge prijzen uit! ik had namelijk de Australische dollar omgerekend naar de euro check dit:

VPCF135FGB
http://www.sony.com.au/product/vpcf135fg
$ 1,799.00 = € 1.295,55

VPCF136FGBI
http://www.sony.com.au/product/vpcf136fg
$ 2,599.00 = € 1.871,67

VPCF137HGBI
http://www.sony.com.au/product/vpcf137hg
$ 3,099.00 = € 2.231,74

dit zijn echt aso prijzen:| behoorlijk hoog vind ik.
Komt dit dan wel een beetje overeen met de prijzen in Nederland? of is dit compleet uit de lucht gegrepen door mij?:$
volgens mij kun je anders nog gewoon de F12 serie want qua prestaties is de F13 niet veel beter volgens mij?

groetee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze grafische kaart ondersteund wel optimus, ik weet niet of dat met de 330M ook al het geval is? Qua performance is het verder nauwelijks een verbetering, hij is iig niet sneller dan de HD5650 (en die krijgt met een paar maand alweer een opvolger dacht ik).

Wat de prijzen betreft: die eerste valt nog wel mee, heeft namelijk wel een i7 740QM processor. Maar ik neem aan dat ze niet veel duurder worden dan de F12'jes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
nee hoor die eerste heeft een i5 processor! geen i7!!
De i7 begint in tenminste aus. bij 1800 euro!!

we zullen zien:|
ik hoop dat ze een beetje een normale prijs krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

australië is gewoon duur, de goedkoopste studio 15 (4GB ram, i5 460m) kost daar 1200$ = €862
in nederland betaal je daar €730 voor, scheelt 20%...

de goedkoopste sony in de post hierboven kost dan €1295 - 20% =1050 uit het hoofd, €50 duurder?

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
ik meen dat de i7 rond de 1600-1700EU gaat kosten hier, vergelijkbaar / iets duurder met de 'huidige' F12 i7 / premium display. webshop prijzen zullen dan wss richting de 1600 gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door thijszor op 18-09-2010 00:29 ]

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:40
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 19:34:
[...]

Ok! Volgens mij is het afgebroken omdat ik een zwart -plastic -dingetje in mijn handen heb. Het is een zwart pinnetje waar de stroom kabel overheen moet gaan.
Bij mij ziet het er als volgt uit, van buiten naar binnen: chromen ring, grijs/zwart plastic ring die op het chroom aansluit, en dan een kleiner grijs/zwart plastic ringetje met in het midden een gaatje. Ik heb hier geen cam, anders had ik even een fotootje gemaakt, en om nou mijn webcam te verbouwen vond ik ook een beetje gortig ;)

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:18
thijszor schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 00:28:
ik meen dat de i7 rond de 1600-1700EU gaat kosten hier, vergelijkbaar / iets duurder met de 'huidige' F12 i7 / premium display. webshop prijzen zullen dan wss richting de 1600 gaan.
De introductieprijs/adviesprijs van de F12Z was ook 1699 euro, dus dat is vergelijkbaar :)
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 19:34:
[...]

Iets wat afgebroken is kan nooit veel goeds betekenen, zodra die het echter goed doet zou ik nergens melding van maken. Mocht je er ooit problemen meekrijgen kun je hem altijd alsnog opsturen. Ervan uitgaande dat het gebruiksschade is kun je anders namelijk op een fikse rekening wachten bij Sony :(

Off-topic: Voor de mensen die me missen in dit topic(niemand dus O-) ), ik zit inmiddels voor een halfjaar in China en lees nog wel mee maar te weinig tijd om echt inhoudelijk te reageren ;) Als iemand echter nog vragen heeft over de F12Z beantwoord ik ze uiteraard graag ;)

• Sanction
  • Niet online
caddywouter schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 20:47:
he mensen ik zat even de nieuwe f13 serie te checken.
maar ik kwam op wel extreem hoge prijzen uit! ik had namelijk de Australische dollar omgerekend naar de euro check dit:

VPCF135FGB
http://www.sony.com.au/product/vpcf135fg
$ 1,799.00 = € 1.295,55

VPCF136FGBI
http://www.sony.com.au/product/vpcf136fg
$ 2,599.00 = € 1.871,67

VPCF137HGBI
http://www.sony.com.au/product/vpcf137hg
$ 3,099.00 = € 2.231,74

dit zijn echt aso prijzen:| behoorlijk hoog vind ik.
Komt dit dan wel een beetje overeen met de prijzen in Nederland? of is dit compleet uit de lucht gegrepen door mij?:$
volgens mij kun je anders nog gewoon de F12 serie want qua prestaties is de F13 niet veel beter volgens mij?

groetee
Zie mijn eerdere post: Sanction in "[Ervaringen] Het Sony Vaio VGN-F11 Serie..."

Verwijderd

Rctworld schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 08:04:

Iets wat afgebroken is kan nooit veel goeds betekenen, zodra die het echter goed doet zou ik nergens melding van maken. Mocht je er ooit problemen meekrijgen kun je hem altijd alsnog opsturen. Ervan uitgaande dat het gebruiksschade is kun je anders namelijk op een fikse rekening wachten bij Sony :(
Nou! Laptop is minder dan een week oud. Ik wilde mijn laptop meenemen (dus ik trok de stekker uit de laptop) toen ik merkte dat het zwarte pinnetje vast zat ik het stoomplugje. Of het afgebroken is, weet ik niet.
Maar wat ik wel weet ;het kan eigenlijk niet voor een laptop van 1600euro. Je verwacht toch meer kwaliteit. Dus, ik ga het zeker melden.
Trouwens, waar zit het reparatiecentrum van Sony? Is dat in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:39

sanook

_/-\o_

Vorige week heb ik een VAIO update geinstalleerd voor het wireless deel van mijn F11M1E maar merk nu dat als de laptop terugkomt uit standby/sleep dat wifi dan niet werkt, ook met de schakelaar aan de voorkant niet aan te krijgen. Wel aan te krijgen met het popup schermpje wat verschijnt als ik de wifi schakelaar op off zet.
Zijn er meer mensen met dit verschijnsel en is er wellicht een oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
  • Laatst online: 03-07 20:18
het enige wat ik opmerk is dat min internet nog trager gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
sanook schreef op zondag 19 september 2010 @ 19:52:
Vorige week heb ik een VAIO update geinstalleerd voor het wireless deel van mijn F11M1E maar merk nu dat als de laptop terugkomt uit standby/sleep dat wifi dan niet werkt, ook met de schakelaar aan de voorkant niet aan te krijgen. Wel aan te krijgen met het popup schermpje wat verschijnt als ik de wifi schakelaar op off zet.
Zijn er meer mensen met dit verschijnsel en is er wellicht een oplossing voor ?
Dat heeft volgens mij met de instellingen van de netwerk kaart te maken, kijk eens bij de properties en zoek naar iets dat heet 'allow to sleep' oid. Weet de exacte omschrijving niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 12:19:

Trouwens, waar zit het reparatiecentrum van Sony? Is dat in Nederland?
De eerste keer is die van mij (wel Vaio, geen FXX) naar UK gegaan, in een deftige doos (die ik nog steeds heb) en de tweede keer naar Duitsland, in een goedkope doos, en toen die terug kwam had een medewerker aldaar een rubber voetje er af gepeuterd. Die zal wel gedacht hebben dat er een schroefje onder zat. Niet dus. Maar vervolgens wel een wiebelende laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Sanction schreef op maandag 20 september 2010 @ 01:19:
[...]

Dat heeft volgens mij met de instellingen van de netwerk kaart te maken, kijk eens bij de properties en zoek naar iets dat heet 'allow to sleep' oid. Weet de exacte omschrijving niet meer.
Volgens mij heeft die instelling hier niks mee te maken, als je tenminste de instelling 'de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen' bedoelt. (deze staat overigens uitgevinkt bij mij)
Andere instelling 'Dit apparaat mag de computer uit slaapstand halen' kan ik niet aanvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

vochtige schreef op zondag 19 september 2010 @ 23:47:
het enige wat ik opmerk is dat min internet nog trager gaat.
Daar heb ik bij mij niks van gemerkt, ik haal de 60MB nog steeds via wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
ik weet dat dit niet de plek is om de vraag te stellen, maar kheb het idee dat dit forum veel gelezen word (zit er nl zelf ook regelmatig op)

Maar ik heb een vraag; is er ook zo iets als het kunnen instellen van je GPU clock snelheid. Ik heb nl een nvidea 8600m (reeds kapot gehad). momenteel is dat ding alweer 58graden. behoorlijk warm lijkt mij! waar vind ik een driver?? dit zou voor mij een uitkomst zijn, zo kan ik de temp/snelheid van mij GPU iets lager zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat doet hij al automatisch.

en als hij toch kapot gaat: dan is sony verplicht hem te repareren binnen 2 jaar, en nog langer als het een productiefout blijkt (bijna altijd het geval)

en nee, 58° is niet zo warm, mijn gpu schommelt altijd tussen de 56 en 52 graden (geen sony)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2010 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus

propheseus

Doo mer heanig an

Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 17:14:
dat doet hij al automatisch.

en als hij toch kapot gaat: dan is sony verplicht hem te repareren binnen 2 jaar, en nog langer als het een productiefout blijkt (bijna altijd het geval)

en nee, 58° is niet zo warm, mijn gpu schommelt altijd tussen de 56 en 52 graden (geen sony)
Mijn 8600M GT draait altijd boven de 70 graden. Nog nooit doorgefikt gehad, wel een litteken aan overgehouden op mijn bovenbeen toen ik de verkeerde drivers een tijdlang had. 58 graden Is erg koel voor een 8600M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
propheseus schreef op maandag 20 september 2010 @ 17:27:
[...]

Mijn 8600M GT draait altijd boven de 70 graden. Nog nooit doorgefikt gehad, wel een litteken aan overgehouden op mijn bovenbeen toen ik de verkeerde drivers een tijdlang had. 58 graden Is erg koel voor een 8600M.
nee maar goed mijn kaart is wel doorgefikt geweest (niet echt een pretje 8week geen notebook).
Ik ben nu even opzoek naar een tooltje waarmee ik de GPU clock speed kan aanpassen weet iemand hier iets van? kwil hem graag iets trager maken O-) (geen sony notebook) nvidea 8600m, kaart iemand? hellp;( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

nu weer on-topic ajb

• Sanction
  • Niet online
F13 series staan op de Nederlandse website.

http://www.sony.nl/product/vn-f-series/vpcf13z1e-b

Edit: of post ik dit nu in het verkeerde topic? :?

[ Voor 22% gewijzigd door Sanction op 22-09-2010 02:39 ]

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

is die GT425 zoveel beter dan de GT330? Voor de rest zie ik voor de M-serie weinig verschillen, owja USB 3.0.

Spielerei...

Verwijderd

5% sneller, wel lager gepositioneerd in de markt.

Verwijderd

De prijzen die ik tot nu toe heb gevonden zijn niet hoger dan die voor de f12.

• caddywouter
Maar de hamvraag is met Nvidia of het een betrouwbare kaart is? niet met een paar jaar stuk en hoge temperaturen?

1 ding vind ik vaag: ik had nl gebeld met vaio (kheb nog al interesse in de f13 serie). maar mij vertelde ze dat beide variante geleverd gaan worden met een I7 processor, en op de site staat een I5?:S (tzou wel met I5 & I7 worden dan?).
Op de USA site staan 3 standaard modellen alleen met een I7 processor, Oke das dan usa.....

• guapper
caddywouter schreef op woensdag 22 september 2010 @ 11:50:
Maar de hamvraag is met Nvidia of het een betrouwbare kaart is? niet met een paar jaar stuk en hoge temperaturen?

1 ding vind ik vaag: ik had nl gebeld met vaio (kheb nog al interesse in de f13 serie). maar mij vertelde ze dat beide variante geleverd gaan worden met een I7 processor, en op de site staat een I5?:S (tzou wel met I5 & I7 worden dan?).
Op de USA site staan 3 standaard modellen alleen met een I7 processor, Oke das dan usa.....
Ligt er aan, aan wie je het vraagt.

nVidia: Problemen? Er zijn geen problemen, nooit geweest ook.

sceptici: lees en huiver. })

Temperatuur is overigens niet het probleem, maar moeheid in het materiaal, na veelvuldig opwarmen en weer afkoelen.

• caddywouter
guapper schreef op woensdag 22 september 2010 @ 12:22:
[...]

Ligt er aan, aan wie je het vraagt.

nVidia: Problemen? Er zijn geen problemen, nooit geweest ook.

sceptici: lees en huiver. })

Temperatuur is overigens niet het probleem, maar moeheid in het materiaal, na veelvuldig opwarmen en weer afkoelen.
Hahaha ga je me nu vertellen dat ik dat hele stuk door moet gaan lezen, terwijl ik druk ben met mijn studie:P(fysio)! daar ben ik de hele tijd al voor aant lezen. Ik pas er even voor om dit hele stuk door te lezen _O-
(ik weet dat enig eigen initiatief hier gevraagd wordt) alleen hoop ik der op dat iemand mij een kleine samenvatting geven? Betreft dit een goede kaart of niet? (goed als in: betrouwbaar, prestaties even niet van belang) Ik heb nl geen zin in weer z'n 8000 serie kaart!! p**p ding! <+:)

[ Voor 4% gewijzigd door caddywouter op 22-09-2010 13:01 ]

• guapper
caddywouter schreef op woensdag 22 september 2010 @ 12:59:
[...]

Hahaha ga je me nu vertellen dat ik dat hele stuk door moet gaan lezen, terwijl ik druk ben met mijn studie:P(fysio)! daar ben ik de hele tijd al voor aant lezen. Ik pas er even voor om dit hele stuk door te lezen _O-
(ik weet dat enig eigen initiatief hier gevraagd wordt) alleen hoop ik der op dat iemand mij een kleine samenvatting geven? Betreft dit een goede kaart of niet? (goed als in: betrouwbaar, prestaties even niet van belang) Ik heb nl geen zin in weer z'n 8000 serie kaart!! p**p ding! <+:)
kort en bondig antwoord dan:

Misschien.

Doe er je voordeel mee.
:P

• caddywouter
guapper schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:21:
[...]

kort en bondig antwoord dan:

Misschien.

Doe er je voordeel mee.
:P
die had ik kunnen verwachten 7(8)7 :)
Misschien.. tjha das een niets zeggend antwoord.

• guapper
caddywouter schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:39:
[...]

die had ik kunnen verwachten 7(8)7 :)
Misschien.. tjha das een niets zeggend antwoord.
Tja, dat spul is net op de markt. Weinig gebruikerservaring op dit moment dus.

Je kunt je wel afvragen of nVidia ditmaal voldoende getest heeft. Het (vermeende) antwoord op die vraag kun je lezen in het artikel.
Als je het artikel mag geloven heeft nVidia nauwelijks de tijd gehad (afgelopen voorjaar) om de GF100 voldoende te testen. Of je dat mag doortrekken naar de voor de GF108 (gebruikt voor de 425M kaart) is nog maar de vraag.

Een simpel JA/NEE is er helaas (nog) niet, en dat zal nog wel even op zich laten wachten ook.

[ Voor 43% gewijzigd door guapper op 22-09-2010 13:48 ]

Verwijderd

het nvidia 8xxx probleem dook ook pas na maanden op.
je kan onmogelijk met zekerheid zeggen dat $nieuwe_productlijn wel of niet betrouwbaar is.

when ik dubt, koop er extra garantie bij, of koop niets.

• guapper
Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:48:
het nvidia 8xxx probleem dook ook pas na maanden op.
je kan onmogelijk met zekerheid zeggen dat $nieuwe_productlijn wel of niet betrouwbaar is.

when ik dubt, koop er extra garantie bij, of koop niets.
Het lijkt er wel op dat je aan nVidia gebonden bent als je een leuke multimedia laptop van Sony (F-series) of Dell (SXPS) wil aanschaffen.

Garantie bijkopen is dan zeker een goede investering lijkt me.

Verwijderd

nvidia bij dell? waar dan?

het nvidia aanbod bij dell is de laatste jaren gekelderd, te krijgen met een nvidia kaart zijn:

alienware lijn.
een 2-tal ultraportables.

de rest is allemaal ATI

• guapper
Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:58:
nvidia bij dell? waar dan?

het nvidia aanbod bij dell is de laatste jaren gekelderd, te krijgen met een nvidia kaart zijn:

alienware lijn.
een 2-tal ultraportables.

de rest is allemaal ATI
Ik ging er ff van uit dat de gelekte specs voor de nieuwe xps15/17 kunnen kloppen.

Ik hoop van niet trouwens, al was het maar vanwege de openGL prestaties.
/offtopic

• caddywouter
ahh kijk mensen ik dank jullie zeer voor de reactie, wegens mijn studie heb ik even te geen tijd om dat artikel door te lezen, mocht de mogelijkheid zich voor doen doe ik dit.

Maar goed ik begrijp dus, er is moeilijk te zeggen of het wel of geen goede kaart is. Nu begrijp ik goed waarom,, dank!
misschien is mijn aversie tegen Nvidia niet geheel terecht,, ofwel,, daar valt dus over te twisten...

Echter de extra garantie is een goede tip sowieso heb je bij vaio standaard 2 jaar (in tegenstelling tot bv dell 1 jaar). 2 jaar vind ik ook vrij normaal, 180euro voor 2 extra jaren zijn altijd het overwegen waard,, echter eigenlijk!! moet dit niet nodig zijn,, (het moet gewoon een degelijk product zijn)..

nou maar afwachten wat de F13 gaat kosten,, 1100 tot 1800 gok ik zo.. (gezien de eerdere berichtgeving ,, en eigen onderzoek)
ik vraag me alleen wel af,, waarom kun je de I7 processor serie niet in het zilver krijgen? dit zullen jullie miss ook wel niet weten...
En is een blua-ray in godsnaam nodig eigenlijk?
En is de i7-740QM veel sneller als de i5-560QM?

Ik doe wel veel aan multitasking & game(game niet op de hoogste resolutie instelling)...

• guapper
caddywouter schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:19:
En is de i7-740QM veel sneller als de i5-560QM?

Ik doe wel veel aan multitasking & game(game niet op de hoogste resolutie instelling)...
11e gebod: 'En gij zult lezen.'

http://www.tomshardware.com/reviews/multi-core-cpu,2280.html

Sorry hoor... Heb je geen vragen waar we een ja/nee antwoord op kunnen geven??? :P

[ Voor 10% gewijzigd door guapper op 22-09-2010 14:33 ]

• caddywouter
guapper schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:27:
[...]

11e gebod: 'En gij zult lezen.'

http://www.tomshardware.com/reviews/multi-core-cpu,2280.html

Sorry hoor... Heb je geen vragen waar we een ja/nee antwoord op kunnen geven??? :P
Ik denk dat ik me maar inschrijf bij de hanze voor de studie informatica :')

• guapper
caddywouter schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:42:
[...]

Ik denk dat ik me maar inschrijf bij de hanze voor de studie informatica :')
Ik denk dat je met een GOT lidmaatschap beter geïnformeerd wordt. ;)
Staat misschien wel minder imposant op je cv, da's waar...

[ Voor 9% gewijzigd door guapper op 22-09-2010 14:45 ]

Verwijderd

dat klinkt allemaal heel leuk... maar de praktijk is anders.
de markt verandert zo snel, de resultaten kun je al bijna antiek noemen.

games bijvoorbeeld: daar is het verschil tussen quad en dualcore volstrekt onbelangrijk. Veel belangrijker is een fatsoenlijke grafische kaart.
meer cores is gewoon beter, zeker als de applicatie fatsoenlijk schaalt (doorgaans is dat echter niet het geval)
je kan beter de strijd aangaan met een snelle dual en een trage quad, daar valt de i7 namelijk onder.

de i7q is alleen sneller op het moment dat je die 4 cores ook daadwerkelijk gebruikt, bijvoorbeeld bij het renderen. de doorsnee app heeft er nauwelijks profijt van
om even een paar apps op te noemen die ik gebruik: starcraft 2, qt creator, firefox, word, winrar,...
van dit lijstje gebruikt alleen starcraft 2 cores, de rest heeft al ruim voldoende aan 1 (!) core.

de meer-cores trend komt meer voort uit noodzaak dan echte nut voor de consument.

de i5 ...Q bestaat trouwens niet, een i5 is altijd een dualcore. enkel de i7 ...Qm processoren zijn quads, let daarbij op de Q.
mijn advies: ga je zware bewerkingen uitvoeren als renderen, video editen, en dat soort dingen? neem dan de quad.
zo niet, dan is de dual in principe al overkill.
bij mij is de processor alleen bij QT creator de bottleneck, en die is singlethreaded... (en ik gebruik een p8600, de i5 is zo'n 50% sneller)

• caddywouter
de i5-560QM die ik noem staat genoemd in de specificatie van de nieuwe vaio f 12! Ik bedenk hem niet ofzo:P

maar nagaande dat de I7 netzo als de I5 een turbo boost heeft, dat heft het verschil toch snel op in het voordeel van de I7,, namelijk een turbo boost van 2.93ghz (uit me hoofd) en de I5 boost tot 3.20ghz(uit me hoofd).
Dan heeft de I5 maar twee cores en de I7 vier.
als je er een rekensommetje van maakt heeft de i7 in total 11ghz en de i5 6.4ghz te besteden.....

zoals je zelf zegt is een i7 sneler,, maar goed dan komt om de hoek kijken of het de prijs waard is in verhouding tot de extra snelheid.
En hoe lang je met je notebook wilt doen,, gezet op de toekomst zou een i7 miss toch in het voordeel zijn ten opzichte van een i5..?

Verwijderd

een quad draait niet op 4x $veel_gigahertzen, hij draait op 4x 1.73 ghz of 2x 2,93ghz

een i5 gaat tot 2x 3,2ghz, in dualcore applicaties is het verschil dus nilhi. (i7 is een fractie sneller per clock)
quad apps zijn theoretische in het voordeel van de i7, maar veel zal het niet schelen.

• DiscoSuperFly
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-04 13:00
Met kijk op de toekomst zal de i7 makkelijk winnen. Tenzij de quad pas over 2 a 3 jaar goed ondersteund gaat worden ... Dan is het beter om een i5 te kopen.

Verwijderd

het punt is dat de quad, zelfs in de applicaties die het wél ondersteunen, nauwelijks sneller is. Maar wel een boel meer stroom verbruikt.

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:07

Baggeraar

Wat een gebagger..

Klopt dit op de sony site?

Sata-poort GEEN

ik hoop van niet? is dit nog steeds een combo slot met usb2.0?

• Jef Delathouwer
Dat is blijkbaar een vergissing want via het forum van notebookreview.com ben ik te weten gekomen dat er op de Aziatische versie (en de basissite van sony) van de sony-site wel staat dat er een combinatie USB 2.0 en e-sata is. De Belgische site maak melding van 2 USB 3.0 poorten en 1 USB 2.0 poort wrs zal deze wel een e-sata bevatten.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:20
Zal er ook weer een Premium Black Edition komen?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDancer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 15:20
De F13 is op de site van Sony gezet:
http://www.sony.nl/product/vn-f-series/tab/overview

edit: En de i7 is in Premium Black...

[ Voor 19% gewijzigd door TheDancer op 24-09-2010 02:24 . Reden: Credits voor Sanction. Had over zijn post heen gelezen... ]

It don't mean a thing, if you can't get that ping - Duke Ellington 1932

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

TheDancer schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 01:40:
De F13 is op de site van Sony gezet:
http://www.sony.nl/product/vn-f-series/tab/overview

edit: En de i7 is in Premium Black...
Is al eerder gepost door Sanction.

Helaas nog niet configureerbaar via sonystyle, Krijg nog steeds de F12 type nummers. En blijkbaar is er geen DVD i.p.v Blu Ray leverbaar ;(

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Destianto schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 09:23:
[...]
Helaas nog niet configureerbaar via sonystyle, Krijg nog steeds de F12 type nummers. En blijkbaar is er geen DVD i.p.v Blu Ray leverbaar ;(
Jammer dat je er geen lege drivebay bij kunt krijgen (om zelf een SDD in te plaatsen bijvoorbeeld) ipv de blueray.

Persoonlijk zou ik er geen probleem mee hebben om die enkele keer dat ik de cd-rom gebruik, een externe drive aan te sluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door guapper op 24-09-2010 10:56 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 23 Laatste

Let op:
In dit topic gaat het over de Vaio F11- / F12- / F13- serie en niet over andere notebooks ;)