Mijn F12 met OCZ vertex 2 SSD gaat echt als een raket
Wil de F13Z1E/BI deze week gaan kopen, maar wil er perse een Engels OS ophebben.
Nu weet ik dat bij mijn huidige laptop (VGN-FW21Z) je doorvoor kon kiezen bij de installatie.
'Dat klopt' roept de éne winkel, de andere (Mycom) beweert dat ik er een OEM versie (alla 100 nog wat euro) bij moet kopen en bol.com weet het helemaal niet.
Iemand hier die het weet?
Nu weet ik dat bij mijn huidige laptop (VGN-FW21Z) je doorvoor kon kiezen bij de installatie.
'Dat klopt' roept de éne winkel, de andere (Mycom) beweert dat ik er een OEM versie (alla 100 nog wat euro) bij moet kopen en bol.com weet het helemaal niet.
Iemand hier die het weet?
Even bellen met Sony?
Ik moet ze zelf ook even bellen omdat er bij de F13Z1E/BI op de site van Sony gesproken wordt over een BlueRay schrijver, en in de specificaties staat er niets over bij....Wij helpen u graag bij de aankoop van uw product. Bel ons nu. 020 346 9524 Maandag tot vrijdag 09.00 - 18.00 uur
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
@sanction, W7 ultitmate heeft de mogelijkheid om Language Paketten te downloaden via Windows Update, standaard is hij al engels. Neem aan dat je waarschijnlijk toch wel voor een clean instal gaat om van alle bloatware af te komen. Dus dan is dat de beste optie.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Je kan gewoon kiezen tussen nederlands en engels bij de eerste keer opstarten. Kies je engels dan is alles gewoon netjes in het engels. Je kan daarna echter niet meer terug naar nederlands.
@ A3-D
http://www.sony.nl/product/vn-f-series/vpcf13z1e-b
Mijn eigen HD-studio
Creatieve HD-bewerkingen met Quad Core-processor, Blu-ray Disc™-schrijver en Full HD VAIO Display Premium
Mijn eigen HD-studio
Creatieve HD-bewerkingen met Quad Core-processor, Blu-ray Disc™-schrijver en Full HD VAIO Display Premium
Prima, precies wat ik nodig heb. Thanks.Sick Nick schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:39:
Je kan gewoon kiezen tussen nederlands en engels bij de eerste keer opstarten. Kies je engels dan is alles gewoon netjes in het engels. Je kan daarna echter niet meer terug naar nederlands.
Ik denk dat ik ik af en toe wel iets hoor wat lijkt op het draaien van je vinger over een glas maar niet continue. In een kantooromgeving hoor ik niets.[b][message=34813514,noline].Iemand toevallig de F11 en de F13 kunnen vergelijken, daar waar het gaat op de cpu whine??
Klopt, dat heb ik ook gelezen, echter als je kijkt bij de specificaties van de drives dan zie je dat er niet bij staan:Destianto schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:44:
@ A3-D
Mijn eigen HD-studio
Ik heb dus even gebeld met Sony en daar wisten ze het antwoord in eerste instantie ook niet te geven omdat de site tegenstrijdige informatie aangaf. Uiteindelijk ben ik netjes teruggebeld en hebben ze aangegeven dat er daadwerkelijk een BD schrijver in zou moeten zitten.Type vaste schijf
Serieel ATA
Capaciteit vaste schijf (GB)
500
Snelheid vaste schijf (tpm)
7200
Type optisch station
DVD SuperMulti-station
Lezen
Cd x24, cd-r x24, cd-rw x24, dvd x8, dvd-r DL x8, dvd-r x8, dvd-rw x8, dvd+r DL x8, dvd+r x8, dvd+rw x8, dvd-ram x5
Schrijven
Cd-r x24, cd-rw x10, dvd-r DL x6, dvd-r x8, dvd-rw x6, dvd+r DL x6, dvd+r x8, dvd+rw x8, dvd-ram x5
Deze gaat het dan uiteindelijk worden....
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Nou, eindelijk is de nieuwe F-serie uit 
Heb de specs gezien (op sony.nl en op tweakers), op tweakers staat er volgens mij een fout, de F13Z1E/BI heeft geen 8gb geheugen volgens sony.nl maar 6gb, en is de HDD van F13Z1E 7200rpm en niet 5400rpm zoals tweakers dat meldt. Of heb ik iets gemist?
(bron: http://www.sony.nl/compar...s0e-b.nl3/vpcf13m1e-h.nl3)
Daarnaast, zie ik ook geen verschillen tussen de high end model F13Z1E/BI en de VPCF13S0E/B model (ook een BL schrijver). Waarom is het prijsverschil zo groot, iemand die dat weet? Want ik zat tussen deze 2 modellen te twijfelen, nu nog steeds.
Heb de specs gezien (op sony.nl en op tweakers), op tweakers staat er volgens mij een fout, de F13Z1E/BI heeft geen 8gb geheugen volgens sony.nl maar 6gb, en is de HDD van F13Z1E 7200rpm en niet 5400rpm zoals tweakers dat meldt. Of heb ik iets gemist?

Daarnaast, zie ik ook geen verschillen tussen de high end model F13Z1E/BI en de VPCF13S0E/B model (ook een BL schrijver). Waarom is het prijsverschil zo groot, iemand die dat weet? Want ik zat tussen deze 2 modellen te twijfelen, nu nog steeds.
Ja dat zag ik ook, in de specs staat het er niet, vreemd, en er staan zoals je dat zelf aangeeft, tegenstrijdige info.A3-D schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 18:39:
Klopt, dat heb ik ook gelezen, echter als je kijkt bij de specificaties van de drives dan zie je dat er niet bij staan:
[ Voor 24% gewijzigd door EN-IS op 11-10-2010 18:44 ]
De F13S is in grote lijnen hetzelfde als de F13Z, verschil zit m in het geheugen en optische drive. F13S heeft 6GB, BluRay combo drive (DVD branden, BluRay spelen). De F13Z heeft 8GB en een BluRay brander.
[edit]
Kleur zit dus geen verschil in tussen F13S en F13Z! De premium afwerking zit niet meer op de standaard modellen, geen rubberen polssteun dus. Wil je de premium black dan zal je hem online moeten bestellen.
[edit]
Kleur zit dus geen verschil in tussen F13S en F13Z! De premium afwerking zit niet meer op de standaard modellen, geen rubberen polssteun dus. Wil je de premium black dan zal je hem online moeten bestellen.
[ Voor 37% gewijzigd door Sick Nick op 12-10-2010 21:06 . Reden: kleuren klopte niet ]
Bedankt voor je reactie, het is mij duidelijk, wel apart dat de Sony site meldt dat de F13S model ook een BluRay brander heeft. En ik heb niet perse een BL brander nodig, maar de kleur van de laptop en afwerking is voor mij wel belangrijker.Sick Nick schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 19:03:
De F13S is in grote lijnen hetzelfde als de F13Z, verschil zit m in het geheugen, optische drive en afwerking/kleur. F13S heeft 6GB, BluRay combo drive (DVD branden, BluRay spelen), antraciet-zwartkleurig. De F13Z heeft 8GB, de BluRay brander en de premium black kleur (rubberen polssteun, donkerdere behuizing).
Ik ga maar eens in de winkels kijken, vind de prijs van de F13Z best veel, maar wil het ook graag hebben
Iemand nog een link naar mooie (hd) pictures? Bedankt!
Waar heb je het besteld? En is 1615euro niet veel, hij staat voor 1548euro nog wat in de pricewatch?Sanction schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:56:
Heb de F13Z1EB vanmiddag besteld, komt in de loop van de week binnen.
Prijs was 1615 euro.
Verwijderd
Misschien kunnen jullie mij helpen?:
Ik wil headphone kopen van het merk Sennsheiser, maar ik twijfel of de F12 voldoende power heeft voor deze headphones . Zijn er mensen die Headphones gebruiken met de F12?
Je hoort verhalen van onvoldoende power voor bepaalde Headphones.
Wat zijn Julie ervaringen.
Even de specs van de Sennheiser HeadPhone:
Nominal impedance 50 Ω
Contact pressure
3,5 N
Weight w/o cable 260 g
Jack plug
6,3 mm stereo (3,5 mm Adapter)
Transducer principle (Headphones)
open, dynamic
Ear coupling
circumaural
Frequency response (headphones)
15 - 28000 Hz
Sound pressure level (SPL)
112 dB (1 kHz and 1 Veff)
THD, total harmonic distortion
< 0,2 %
Ik wil headphone kopen van het merk Sennsheiser, maar ik twijfel of de F12 voldoende power heeft voor deze headphones . Zijn er mensen die Headphones gebruiken met de F12?
Je hoort verhalen van onvoldoende power voor bepaalde Headphones.
Wat zijn Julie ervaringen.
Even de specs van de Sennheiser HeadPhone:
Nominal impedance 50 Ω
Contact pressure
3,5 N
Weight w/o cable 260 g
Jack plug
6,3 mm stereo (3,5 mm Adapter)
Transducer principle (Headphones)
open, dynamic
Ear coupling
circumaural
Frequency response (headphones)
15 - 28000 Hz
Sound pressure level (SPL)
112 dB (1 kHz and 1 Veff)
THD, total harmonic distortion
< 0,2 %
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2010 21:41 ]
Die 1.8 inch versies van deze, passen die naast een originele schijf van sony? Of moet ik mijn originele schijf eruit slopen om te vervangen voor een SSD? Ik herinner me dat de Sony F11 maar één SATA aansluiting had, is Sony al zo slim geweest dit uit te breiden inclusief de ruimte te ontwikkelen voor een klein SSD'tje?zeef schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 22:27:
Mijn F12 met OCZ vertex 2 SSD gaat echt als een raket
Reden dat ik dit vraag is omdat ik die OCZ vertex 2 brute schijfjes vind, als bootdisk, want ze zijn ook verschrikkelijk duur! Dus 60 Gig is voor mij wel genoeg, kost nog €195 euro in de pricewatch...
Ik heb de OCZ vertex 2 in de originele plek voor de HDD gestop en de DVD/BL speler verwisseld voor een bracket waarin een Seagte Momentus XT van 500 gig zit. Volgens deze guide. Het werkt echt perfect. Enige drawback was opnieuw W7 installeren ipv de partitie moven met HDclone maar een schone install (zonder bloatware) is ook wel fijn dus dat verzachte de bij een beetje. ;-)propheseus schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:45:
[...]
Die 1.8 inch versies van deze, passen die naast een originele schijf van sony? Of moet ik mijn originele schijf eruit slopen om te vervangen voor een SSD? Ik herinner me dat de Sony F11 maar één SATA aansluiting had, is Sony al zo slim geweest dit uit te breiden inclusief de ruimte te ontwikkelen voor een klein SSD'tje?
Reden dat ik dit vraag is omdat ik die OCZ vertex 2 brute schijfjes vind, als bootdisk, want ze zijn ook verschrikkelijk duur! Dus 60 Gig is voor mij wel genoeg, kost nog €195 euro in de pricewatch...
Volgens project is het vervangen van het keyboard door een backlit versie. Die is net vandaag binnengekomen.
Die Joe Bleau is een baas!
Is er al iemand die aan kan geven of bij de F13 serie de beruchte piep en het overdreven blazen van de ventilator als je even op internet wat wilt opzoeken of slechts een ebook of .pdf doorleest tot het verleden behoort?
Alle andere ervaringen zijn overigens van harte welkom want ik overweeg om er ook een aan te schaffen als hij tenminste stil is.
Alle andere ervaringen zijn overigens van harte welkom want ik overweeg om er ook een aan te schaffen als hij tenminste stil is.

Denk je dat het keyboard voor de F13 identiek is aan die van de F12? En kun je mogelijk een link posten naar waar jij 'm besteld hebt? Ik wil namelijk ook deze tweak toe gaan passen omdat het eigenlijk het enige is wat ik mis op de VAIO.zeef schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:00:
[...]
Ik heb de OCZ vertex 2 in de originele plek voor de HDD gestop en de DVD/BL speler verwisseld voor een bracket waarin een Seagte Momentus XT van 500 gig zit. Volgens deze guide. Het werkt echt perfect. Enige drawback was opnieuw W7 installeren ipv de partitie moven met HDclone maar een schone install (zonder bloatware) is ook wel fijn dus dat verzachte de bij een beetje. ;-)
Volgens project is het vervangen van het keyboard door een backlit versie. Die is net vandaag binnengekomen.
Die Joe Bleau is een baas!
Kun je overigens de verlichting in- en uitschakelen?
Plaatjes van het uiteindelijke resultaat zijn zeer welkom!
Verwijderd
Ik heb een Sony Vaio F12 gekocht, maar na bijna een week (6dagen om precies te zijn), is er bij de adapter waar de stroomkabel erin gaat iets afgebroken.
Uiteraard heb ik de laptop aangeboden voor repartie, maar na meerdere vertragingen (inmiddels 2weken in reparatie zonder vooruitzicht) kreeg ik een rekening gepresenteerd van 150euro. Ondanks het feit dat de laptop minder dan een week oud was, valt het nog steeds onder gebruikersschade volgens hun. Dus, ik heb mijn geld terug geëist of dat ze kosteloos een reparatie uitvoeren.
Natuurlijk is het onacceptabel dat een laptop binnen een week kapot gaat en dat je bovenop voor de kosten moet opdraaien (reparatie + ups verzendingskosten)
Heeft iemand ervaring met de bovengenoemde? Niet zozeer de schade, maar problemen met het reparatiecentrum Sony.
Uiteraard heb ik de laptop aangeboden voor repartie, maar na meerdere vertragingen (inmiddels 2weken in reparatie zonder vooruitzicht) kreeg ik een rekening gepresenteerd van 150euro. Ondanks het feit dat de laptop minder dan een week oud was, valt het nog steeds onder gebruikersschade volgens hun. Dus, ik heb mijn geld terug geëist of dat ze kosteloos een reparatie uitvoeren.
Natuurlijk is het onacceptabel dat een laptop binnen een week kapot gaat en dat je bovenop voor de kosten moet opdraaien (reparatie + ups verzendingskosten)
Heeft iemand ervaring met de bovengenoemde? Niet zozeer de schade, maar problemen met het reparatiecentrum Sony.
Verwijderd
dit?
YouTube: Sony Vaio FW11S
ook op GOT vertegenwoordigd:
Sony Vaio Laptop DC Inlet stuk; Sony/ Zercom geen garantie.
Zojuist mijn VAIO F13 besteld bij de webshop van Sony:
Ben benieuwd hoe snel Sony levert, de indicatie is 3 á 4 weken.. Iemand hier ervaring mee?
Geheugen kan ik altijd nog uitbreiden, ga die DVD misschien vervangen door een SSD schijf volgens de handleiding die eerder gepost isNotebook VPC-F13V - Persoonlijke
Uw configuratie:
* Intel® CoreTM i5-560M, 2,66GHz
* Windows® 7 Home Premium(64bit)
* Zwart
* 500 GB Serieel ATA (7200 rpm)
* 4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
* DVD-station
* 41,6 cm LCD, 1920x1080+ camera
* NVIDIA® GeForce® GT 425M 1GB
Totaal: € 1.068,99
Ben benieuwd hoe snel Sony levert, de indicatie is 3 á 4 weken.. Iemand hier ervaring mee?
Het plaatsen was echt een piece of cake. Geen idee of de kleuren van de F13 identiek zijn dus ik kan daar niets zinnigs over zeggen. De instelmogelijkheden die je erbij krijgt zijn :A3-D schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:25:
[...]
Denk je dat het keyboard voor de F13 identiek is aan die van de F12? En kun je mogelijk een link posten naar waar jij 'm besteld hebt? Ik wil namelijk ook deze tweak toe gaan passen omdat het eigenlijk het enige is wat ik mis op de VAIO.![]()
Kun je overigens de verlichting in- en uitschakelen?
Plaatjes van het uiteindelijke resultaat zijn zeer welkom!

Verwijderd
Precies! Mijn probleem/schade wordt hierin beschreven. Helaas staat er niet bij of de persoon zijn geld terug gehad heeft.Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:22:
dit?
Ik denk dat ik mijn geld terug ga vragen. 1600eoruo laptop die niet eens een week oud is en nu al verbroken gebreken toont, beloof weinig goeds voor in de toekomst.
Verwijderd
ik zou eerst maar een mogelijke varvanger zoeken, het aanbod in dit segement (full-hd + goed desing) is erg laag, zeg maar niet-bestaand
@NiekPL
Ik wil exact dezelfde laptop bestellen.
Mooie aanbieding tot 25 oktober trouwens:
500 GB Serieel ATA (7200 rpm) Gratis HDD upgrade - Aanbieding geldig tot 25 oktober 2010 (scheelt 80 euro).
Ik wacht net als vele andere nog wel op de eerste recensie m.b.t. ventilatie.
Ik wil exact dezelfde laptop bestellen.
Mooie aanbieding tot 25 oktober trouwens:
500 GB Serieel ATA (7200 rpm) Gratis HDD upgrade - Aanbieding geldig tot 25 oktober 2010 (scheelt 80 euro).
Ik wacht net als vele andere nog wel op de eerste recensie m.b.t. ventilatie.
Thanks! En de link waar je het keyboard besteld hebt??zeef schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:41:
[...]
Het plaatsen was echt een piece of cake. Geen idee of de kleuren van de F13 identiek zijn dus ik kan daar niets zinnigs over zeggen. De instelmogelijkheden die je erbij krijgt zijn :
[afbeelding]
Verwijderd
Precies! Sony is de enige optie qua specs en prijs. Ik ga proberen om een nieuw systeem te krijgen. Misschien de F13 als het lukt. Ik vertrouw mijn F!2 niet meer, Als er dingen nu al kapot gaan, dan vrees ik het ergste voor de toekomstVerwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:48:
ik zou eerst maar een mogelijke varvanger zoeken, het aanbod in dit segement (full-hd + goed desing) is erg laag, zeg maar niet-bestaand
Verwijderd
je zou de xps 17 kunnen nemen:
pricewatch: Dell Studio XPS 17 (701-6601)
al verwacht ik hem pas rond sinterklaas in de schappen, als je hem wilt hebben zul je nog even moeten wachten
pricewatch: Dell Studio XPS 17 (701-6601)
al verwacht ik hem pas rond sinterklaas in de schappen, als je hem wilt hebben zul je nog even moeten wachten
Via deze seller, geen idee of hij er nog heeft.A3-D schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:52:
[...]
Thanks! En de link waar je het keyboard besteld hebt??
storage HDD in de bracket, SSD in de interne drivebay. Dat schijnt beter te zijn al heb ik geen idee waarom.Niekpl schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:31:
Zojuist mijn VAIO F13 besteld bij de webshop van Sony:
[...]
Geheugen kan ik altijd nog uitbreiden, ga die DVD misschien vervangen door een SSD schijf volgens de handleiding die eerder gepost is
[ Voor 50% gewijzigd door zeef op 12-10-2010 20:06 ]
Verwijderd
het lijkt mij juist slimmer om de hdd in de orginele bracket te stoppen, die schat ik een stuk beter in op het absorberen van hinderlijke trillingen.
of je moet een schuimrubberen caddy hebben, natuurlijk... (gat in de markt!)
of je moet een schuimrubberen caddy hebben, natuurlijk... (gat in de markt!)
Verwijderd
Ik had een model met een (naar ik begrijp) zeer veel voorkomende fluittoon, die gerelateerd is aan RPM-wisselingen van de fan. Ik heb hem teruggestuurd en ik wacht met het bestellen van een nieuwe tot ik hoor wat F-gebruikers zeggen over de mogelijke vermindering van het fluiten i.c.m. een laptopcooler._Discovery_ schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:02:
Is er al iemand die aan kan geven of bij de F13 serie de beruchte piep en het overdreven blazen van de ventilator als je even op internet wat wilt opzoeken of slechts een ebook of .pdf doorleest tot het verleden behoort?
En waar is je verlichte spatiebalk?zeef schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:03:
Nu met pics...
Now you see me,
[afbeelding]
now you don't still do!
[afbeelding]
/zeur-modus off
daar staat geen character op héDaFreakhead schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:39:
[...]
En waar is je verlichte spatiebalk?
/zeur-modus off
/bitch-modus off
[ Voor 5% gewijzigd door guapper op 12-10-2010 22:50 ]
Kan ik je inhuren?zeef schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:03:
Nu met pics...
Now you see me,
[afbeelding]
now you don't still do!
[afbeelding]
Maar zeg eerlijk, het heeft vooral een hoog tweak-gehalte toch? Echt praktisch is het niet te noemen
Heb hier in China even rond gekeken, kan ze voor rond de 12 euro kopen, dus voor het geld hoef ik het niet te laten
Bedoel je dat je al een F13 model had die toch nog lawaai maakte of een eerder model (F11 of F12) ?Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:18:
[...]
Ik had een model met een (naar ik begrijp) zeer veel voorkomende fluittoon, die gerelateerd is aan RPM-wisselingen van de fan. Ik heb hem teruggestuurd en ik wacht met het bestellen van een nieuwe tot ik hoor wat F-gebruikers zeggen over de mogelijke vermindering van het fluiten i.c.m. een laptopcooler.
Sony heeft toch inmiddels wel tijd genoeg gehad om het probleem met die bijgeluiden op te lossen.
Ik vind dat die F serie, zeker de -s en -z uitvoering toch een hoop geld kosten, en dan wil je wel een laptop die prettig is om de dingen mee te doen waar je hem voor hebt gekocht. Filmpje kijken bijv. maar ik moet ook regelmatig veel digitale stukken lezen en wordt dan echt gek van dat gefluit als je in een stille ruimte aan het werk bent.
Het lijkt wel of het lawaai pas opgelost gaat worden als er een heel nieuw model uitkomt met andere ventilatiesleuven o.i.d. Hopelijk hoeven we niet zo lang te wachten.

[ Voor 36% gewijzigd door _Discovery_ op 13-10-2010 17:59 ]
Verwijderd
Hallo,
Ik heb vandaag een sony vaio f13m1e/h gekocht.Helaas heb ik een dode pixel ontdekt.Toen ik de installatie wizard uitvoerde heb ik een wachtwoord ingesteld.Het probleem is dat ik nu helemaal niet kan inloggen in Windows.Wanneer ik mijn wachtwoord invoer krijg ik de melding kan het netwerkpad niet vinden.Kan iemand mij helpen?Als ik in veilige modus wil opstarten krijg ik ook zo'n melding.Veilige modus met opdrachtprompt lukt wel.
Bij voorbaat dank.
Ik heb vandaag een sony vaio f13m1e/h gekocht.Helaas heb ik een dode pixel ontdekt.Toen ik de installatie wizard uitvoerde heb ik een wachtwoord ingesteld.Het probleem is dat ik nu helemaal niet kan inloggen in Windows.Wanneer ik mijn wachtwoord invoer krijg ik de melding kan het netwerkpad niet vinden.Kan iemand mij helpen?Als ik in veilige modus wil opstarten krijg ik ook zo'n melding.Veilige modus met opdrachtprompt lukt wel.
Bij voorbaat dank.
80% omdat het kan, 20% omdat het soms nog wel eens van pas kan komen.Rctworld schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 06:46:
[...]
Maar zeg eerlijk, het heeft vooral een hoog tweak-gehalte toch? Echt praktisch is het niet te noemen![]()
Heb hier in China even rond gekeken, kan ze voor rond de 12 euro kopen, dus voor het geld hoef ik het niet te laten
Optie 1:Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 00:23:
Hallo,
Ik heb vandaag een sony vaio f13m1e/h gekocht.Helaas heb ik een dode pixel ontdekt.Toen ik de installatie wizard uitvoerde heb ik een wachtwoord ingesteld.Het probleem is dat ik nu helemaal niet kan inloggen in Windows.Wanneer ik mijn wachtwoord invoer krijg ik de melding kan het netwerkpad niet vinden.Kan iemand mij helpen?Als ik in veilige modus wil opstarten krijg ik ook zo'n melding.Veilige modus met opdrachtprompt lukt wel. Bij voorbaat dank.
formatteren, met recovery cd (maar die wordt er niet bijgeleverd dacht ik), dus maak gebruik van een "ander" windowsCD.
Optie 2:
terugbrengen/sturen zonder opgave van reden (dus niet gaan vertellen dat je een 1 dode pixel hebt, dat kunnen ze weigeren als reden (garantie met pixel is vaak: minimaal 3/6 pixels, ligt aan verkoper/fabrikant)), krijg je je geld terug, de volgende dag nieuwe aanschaffen, probleem opgelost.
Verwijderd
Hartstikke bedankt voor je antwoord EN-IS.Ik heb mijn laptop bij MyCom gekocht.Hoop dat ze niet moeilijk gaan doen.
gocksy,
Bij mycom hebben ze dode pixel omruil garantie.
Lees de garantie voorwaarden eens door op de pagina van de f13
(of ik lees ze verkeerd...)
grt
Bij mycom hebben ze dode pixel omruil garantie.
Lees de garantie voorwaarden eens door op de pagina van de f13
(of ik lees ze verkeerd...)
grt
Verwijderd
De fluittoon zat op een F13Z1E..
[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2010 09:15 ]
Verwijderd
Ik heb een brandende vraag!
Ik heb een Sony Vaio F12 gekocht, maar na amper een week is er schade ontstaan. Volgens Sony is het gebruikersschade, dus ik moet de kosten zelf betalen. Uiteraard ga ik hiermee niet akkoord omdat ik kwaliteit verwacht voor zo'n duur systeem van 1600euro.
Dus, ik weiger om dan ook een cent aan reparatie te betalen. Inmiddels ligt mij laptop 2weken in de reparatie zonder vooruitzicht. Derhalve heb ik besloten om mijn geld terug te vragen omdat ik niet kan genieten van mijn laptop (en ik vertrouw Sony niet meer). Van Sony krijg ik de mededeling dat mijn 30 termijn dagen voorbij zijn. Met andere woorden, ik mag helemaal niets meer claimen. Ik heb pech dus! Betalen voor reparatie en mijn mond houden.
Nou is mijn vraag. Wat houdt 30dagen in? Laptop is 7-8dagen in mijn bezit geweest en de rest van me maand is het bij Sony geweest. Is 30 dagen 30dagen of 30dagen in mijn bezit?
Ben ik nou gek of wordt bij de neus genomen door die stelletjes oplichters genaamd Sony?
Ik heb een Sony Vaio F12 gekocht, maar na amper een week is er schade ontstaan. Volgens Sony is het gebruikersschade, dus ik moet de kosten zelf betalen. Uiteraard ga ik hiermee niet akkoord omdat ik kwaliteit verwacht voor zo'n duur systeem van 1600euro.
Dus, ik weiger om dan ook een cent aan reparatie te betalen. Inmiddels ligt mij laptop 2weken in de reparatie zonder vooruitzicht. Derhalve heb ik besloten om mijn geld terug te vragen omdat ik niet kan genieten van mijn laptop (en ik vertrouw Sony niet meer). Van Sony krijg ik de mededeling dat mijn 30 termijn dagen voorbij zijn. Met andere woorden, ik mag helemaal niets meer claimen. Ik heb pech dus! Betalen voor reparatie en mijn mond houden.
Nou is mijn vraag. Wat houdt 30dagen in? Laptop is 7-8dagen in mijn bezit geweest en de rest van me maand is het bij Sony geweest. Is 30 dagen 30dagen of 30dagen in mijn bezit?
Ben ik nou gek of wordt bij de neus genomen door die stelletjes oplichters genaamd Sony?
Volgens ConsuWijzer, heb jij recht op een deugdelijk product, wanneer deze is beschadigd, dan heb jij recht op garantie en gratis reparatie, wanneer de fabrikant zich niet aan de afspraken houdt, heb jij recht op teruggave van je aankoopbedrag (soms een deel als het product al lange tijd in je bezit is, wat bij jou niet het geval is).Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 14:10:
Sony is gek, 30 dagen, daarmee bedoelen ze waarschijnlijk 30dagen na aankoop, maar laptop heeft 2/3 weken bij Sony Reparatie gelegen, dus als ik het goed heb geldt dat niet. Mijn advies, Rechtsbijstand inschakelen, als je deze niet hebt, naar het Juridisch Loket, zodat ze je kunnen doorverwijzen naar een advocaat (vraag om een advocaat die bij de Raad voor Rechtsbijstand is aangesloten, zodat de overheid mee betaalt en je niet alles uit eigen zak hoeft te betalen (als je een laag inkomen hebt)).
- http://www.rvr.org/ & http://www.rvr.org/nl/sub...ener,Inkomensgrenzen.html
- http://www.consuwijzer.nl..._een_ondeugdelijk_product
Sorry indien dit bot klinkt, maar wat/hoe is er beschadigd als ik vragen mag?Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 14:10:
Ik heb een Sony Vaio F12 gekocht, maar na amper een week is er schade ontstaan. [...]
Succes met de verdere afhandeling.
Verwijderd
idem, als je je laptop niet kunt gebruiken (onderweg, bij sony, ..) dat gaat dat NIET van je garantieduur af.EN-IS schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 14:17:
Sony is gek, 30 dagen, daarmee bedoelen ze waarschijnlijk 30dagen na aankoop, maar laptop heeft 2/3 weken bij Sony Reparatie gelegen, dus als ik het goed heb geldt dat niet. Mijn advies, Rechtsbijstand inschakelen, als je deze niet hebt, naar het Juridisch Loket, zodat ze je kunnen doorverwijzen naar een advocaat (vraag om een advocaat die bij de Raad voor Rechtsbijstand is aangesloten, zodat de overheid mee betaalt en je niet alles uit eigen zak hoeft te betalen (als je een laag inkomen hebt)).
vanuit garantieoogpunt gezien zit je nu nog steeds in dag 7/8, nog binnen de wet kopen op afstand.
Verwijderd
Dat mag je vragen.guapper schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 14:31:
[...]
Sorry indien dit bot klinkt, maar wat/hoe is er beschadigd als ik vragen mag?
Succes met de verdere afhandeling.
Bij mij is het plastic dingetje waar de stroomkabel overheen gaat afgebroken. Ik wilde mijn laptop meenemen, toen ik stroom kabel eruit haalde, zag ik dat het plastic dingetje los kwam.
Volgens hun is het gebruikersschade, maar ik heb niets anders gedaan dan mijn laptop willen meenemen.
Dit kan toch geen kwaliteit zijn als je spullen zo vroeg verrot gaan.
Nog erger, ik wordt meer dan 2weken door Sony aan de lijn gehouden. Ik wordt constant doorgeschakeld met verschillende medewerkers die helemaal niets weten.
Ik ben zo pissig gewoon. Walgelijk service bij Sony. Ik eis mijn geld terug omdat ik vind dat je ook service betaald hebt voor 1600euro. Tot nu toe heb ik geen service gehad en niet fatsoenlijk van mijn systeem kunnen genieten.
Sony geniet van het zoveel mogelijk frustreren van zijn klanten. Walgelijk gewoon!
Hallo, ik ben nog steeds op zoek naar ervaringen met de F serie (liefst 13 maar 12 is ook prima) en dan met name ten aanzien van het geluid dat de laptop zelf maakt, dus niet de boxen of hoofdtelefoon aansluiting.
Met name in het begin is er veel te doen geweest over een hoge pieptoon en de overactieve ventilator. Er zijn allerlei trucjes verzonnen, mensen hebben hun laptop voor reparatie naar Sony opgestuurd enz. enz.
Mijn vraag is hoe staat het er nu mee? Ik lees er niet zoveel meer over op een paar negatieve berichten na dat het nog steeds voor zou komen. Dus, zijn dit incidentele gevallen, mensen die gewoon net ff de pech hebben dat ze een slechte hebben ontvangen of hebben ze het allemaal?
Mensen die een goeie hebben klagen hier uiteraard niet over dus daar hoor je verder ook niets van.
Vandaar mijn oproep aan alle lezers m.b.t. het geluidprobleem laat ff wat weten hoe het met jouw laptop is.
Dus heb jij ook last van bijgeluiden of heb je nergens last van en heb je het al dan niet met wat instellingen kunnen oplossen laat het a.u.b. weten.
Hopelijk kan er, als er voldoende reacties komen, een beter beeld ontstaan of die bijgeluiden nou wel of niet uit de wereld zijn en er sporadisch een slechte tussen zit (dan ga ik er gelijk een halen) of dat ze er eigenlijk allemaal nog last hebben. En misschien is er inmiddels wel een goede oplossing door simpel wat instellingen aan te passen. Ik ben in ieder geval inmiddels het spoor een beetje bijster hoe het er nou echt voor staat.
Ik kijk uit naar ALLE reacties zowel positief als negatief, dus alvast bedankt voor de moeite om te reageren.
Met name in het begin is er veel te doen geweest over een hoge pieptoon en de overactieve ventilator. Er zijn allerlei trucjes verzonnen, mensen hebben hun laptop voor reparatie naar Sony opgestuurd enz. enz.
Mijn vraag is hoe staat het er nu mee? Ik lees er niet zoveel meer over op een paar negatieve berichten na dat het nog steeds voor zou komen. Dus, zijn dit incidentele gevallen, mensen die gewoon net ff de pech hebben dat ze een slechte hebben ontvangen of hebben ze het allemaal?
Mensen die een goeie hebben klagen hier uiteraard niet over dus daar hoor je verder ook niets van.
Vandaar mijn oproep aan alle lezers m.b.t. het geluidprobleem laat ff wat weten hoe het met jouw laptop is.
Dus heb jij ook last van bijgeluiden of heb je nergens last van en heb je het al dan niet met wat instellingen kunnen oplossen laat het a.u.b. weten.
Hopelijk kan er, als er voldoende reacties komen, een beter beeld ontstaan of die bijgeluiden nou wel of niet uit de wereld zijn en er sporadisch een slechte tussen zit (dan ga ik er gelijk een halen) of dat ze er eigenlijk allemaal nog last hebben. En misschien is er inmiddels wel een goede oplossing door simpel wat instellingen aan te passen. Ik ben in ieder geval inmiddels het spoor een beetje bijster hoe het er nou echt voor staat.
Ik kijk uit naar ALLE reacties zowel positief als negatief, dus alvast bedankt voor de moeite om te reageren.

Mijn F13 zoemt zachtjes tijdens het surfen en normaal werk. Zo af en toe hoor ik het geluidje wat door iemand als het met je vinger over de rand van glas gaan omschreven is. Ik heb een testje gedaan met het encoden van een video met handbrake en toen ging de fan behoorlijk blazen. Dat is op zich ook niet gek omdat handbrake alle vier de cores (8 hyperthreads) flink aan het werk zette._Discovery_ schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:03:
Hallo, ik ben nog steeds op zoek naar ervaringen met de F serie (liefst 13 maar 12 is ook prima) en dan met name ten aanzien van het geluid dat de laptop zelf maakt, dus niet de boxen of hoofdtelefoon aansluiting.
Hij is prima te gebruiken in een kantooromgeving. Daar merk ik helemaal niets van de fan. Gelukkig heb ik hem daar ook voor gekocht.
Ik denk dat hij te rumoerig is om als mediacenterdinges te gebruiken omdat je hem wel zal horen tijdens rustige scenes.
Ik heb zeker nog geen spijt omdat hij een mooi scherm heeft met hoge resolutie. Daarnaast heeft hij veel geheugen en een snelle processor. Die combinatie was moeilijk te vinden voor deze prijs.
Bedankt, op dit soort reacties had ik gehoopt en daar kan ik wel wat mee.rob-bo schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:30:
[...]
Mijn F13 zoemt zachtjes tijdens het surfen en normaal werk. Zo af en toe hoor ik het geluidje wat door iemand als het met je vinger over de rand van glas gaan omschreven is. Ik heb een testje gedaan met het encoden van een video met handbrake en toen ging de fan behoorlijk blazen. Dat is op zich ook niet gek omdat handbrake alle vier de cores (8 hyperthreads) flink aan het werk zette.
Hij is prima te gebruiken in een kantooromgeving. Daar merk ik helemaal niets van de fan. Gelukkig heb ik hem daar ook voor gekocht.
Ik denk dat hij te rumoerig is om als mediacenterdinges te gebruiken omdat je hem wel zal horen tijdens rustige scenes.
Ik heb zeker nog geen spijt omdat hij een mooi scherm heeft met hoge resolutie. Daarnaast heeft hij veel geheugen en een snelle processor. Die combinatie was moeilijk te vinden voor deze prijs.
PS - Is het toevallig een F13-Z?
Het is een quadcore. Het maakt verder niet uit of het een S, Z of een X is._Discovery_ schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:51:
[...]
Bedankt, op dit soort reacties had ik gehoopt en daar kan ik wel wat mee.![]()
![]()
![]()
![]()
PS - Is het toevallig een F13-Z?
Ik heb een VPC-F13Z1E_Discovery_ schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:51:Is het toevallig een F13-Z?
Bedankt voor deze aanvulling, ik ben zelf geïnteresseerd in een VPC-F13Z, misschien dat het wat uitmaakt (al denk ik niet) maar is toch fijn om te weten. Wellicht zit er nog verschil tussen de versies voor wat het (bij-)geluid betreft.guapper schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:35:
[...]
Het is een quadcore. Het maakt verder niet uit of het een S, Z of een X is.
[ Voor 14% gewijzigd door _Discovery_ op 15-10-2010 14:12 ]
Een X is een Z waar je nog wat zaken aan kunt configureren (stel, je hebt geen behoefte aan een BR brander en 8GB ram,) die je bij SonyStyle besteld vanaf ongeveer € 1.300,-._Discovery_ schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:10:
Het is een quadcore. Het maakt verder niet uit of het een S, Z of een X is.
[/quote]
Bedankt voor deze aanvulling, ik ben zelf geïnteresseerd in een VPC F13Z, misschien dat het wat uitmaakt (al denk ik niet) maar is toch fijn om te weten. Wellicht zit er nog verschil tussen de versies voor wat het (bij-)geluid betreft.
tip: de € 300,- die je zo kunt besparen kun je dan weer gebruiken voor bijvoorbeeld een leuke tablet.
[ Voor 13% gewijzigd door guapper op 15-10-2010 14:17 ]
Ik had nog ff een vraag. Op zich is het alleen maar goed dat als een laptop eens hard moet werken die ventilator flink gaat blazen. Logisch want hij moet zijn warmte kwijt. Maar als je gewoon op internet wat opzoekt, een .PDF of e-boek leest of wat vakantiefoto's bekijkt, blijft hij dan wel stil of gaat de ventilator dan ook na verloop van tijd flink tekeer.
Ik vraag dit namelijk omdat ik in maart een F11 had, alles uitgeprobeert, geen dode pixels of wat dan ook, meerdere HD films tegelijk (1x via mediaplayer + 1 x via vlc) en tegelijk muziek via foobar en nog wat bestanden in office open. Alles draaide tegelijk en ik verbaasde me erover dat de films niet eens haperde.
En nou het vreemde, het bleef zo goed als stil, geen piepjes of op hol geslagen ventilator. Dus helemaal prima zou je denken. Maar zit ik de volgende dat gewoon wat op internet (dit forum lezen bijvoorbeeld) zonder ook maar iets anders aan (geen internetradio, office bestandje o.i.d.) en gaat die ventilator toch te keer. Je zou bijna denken dat de laptop probeerde op te stijgen??? Echt onbegrijpelijk, tenminste voor mij.
En aangezien ik de laptop ook zakelijk ga gebruiken (CAD, 3D) en regelmatig wat ingewikkelde dingen moet uitzoeken wordt ik gek als ik met slechts een .pdf open als het ware een helicopter voor me heb staan.
Sterk overdreven natuurlijk maar zo snapt iedereen het wel denk ik.
Verwijderd
dat is ook niet zo verwonderlijk met een quad, het TPD van de i7 is even hoog als het TDP van mijn gehele pc (45w), en daar gaat hij nog regelmatig overheen.
54w dacht ik.. de bron kan ik alleen niet meer vinden (in een dell topic, maar welke?)
54w dacht ik.. de bron kan ik alleen niet meer vinden (in een dell topic, maar welke?)
Bedoel je dat zo'n i7 in rust, zonder dat je bijzondere dingen op je laptop doet, als zoveel warmte ontwikkeld dat de ventilator al flink begint te blazen als ik bijv. dit forum ff lees?Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:36:
dat is ook niet zo verwonderlijk met een quad, het TPD van de i7 is even hoog als het TDP van mijn gehele pc (45w), en daar gaat hij nog regelmatig overheen.
Verwijderd
onder andere
volgens notebookcheck zuipt de laptop 25w idle, gemiddeld.
http://www.notebookcheck....1-E-Notebook.25724.0.html
mn studio doet het met 11w, of 9w als ik wifi en toetsenbordverlichting uitzet.
een verschil wat niet te verklaren is door die extra inch schermgroote.
en ever ter indicatie: met prime95 aan stijgt mijn verbruik naar de 30w
nu hoeft dit niet meteen te leiden tot meer fangeluid, stiller dan mn passieve dell word hij niet
nu hoeft dit niet meteen te leiden tot meer fangeluid, stiller dan mn passieve dell word hij niet
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2010 14:55 ]
Sorry, ik ben niet zo thuis in de games (wil ik niet naar kijken want ik ben bang dat ik eraan verslaafd raak) maar goed, het zal met zo'n i7 dus eigenlijk niet uitmaken wat je erop doet want de ventilator zal vroeg of laat toch die warmte af moeten voeren.Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:53:
onder andere
M.a.w. die i7 kan alles wel goed aan, je kan er veel mee doen zonder dat hij begint te stotteren, maar de warmte blijft een probleem doordat die ventilator als gevolg van de hitte regelmatig stevig gaat blazen.
En dan zal het niet uitmaken of je een F13 of een andere laptop (Asus, Dell, HP envy enz.) uitzoekt dat probleem hebben / houden ze allemaal?
Verwijderd
feit blijft gewoon dat de hitte afgevoerd moet worden, dat lukt niet zonder fan.
maar annyway, de fan in de F is niet echt stil, de xps doet het bijvoorbeeld beter
f11:
maar annyway, de fan in de F is niet echt stil, de xps doet het bijvoorbeeld beter
f11:
xps: (google translate)The system noise is the only, but also the biggest weak spot of the Vaio VPC-F11Z1E. With a high performance Core i7 processor, we don't expect a whisperingly quiet system noise. This 16 inch notebook is not only loud though. The cooling fan changes its speed arbitrarily, even in idle mode, and gives a high pitched fine droning sound from itself at medium speed. This mechanical vibrating is not measurable as noise, but nevertheless noticeable and disturbing.
The idle mode operation, with the energy saving mode active, stays relatively constant in terms of noise. We measured 30.7 to 31.3 dB(A). As soon as the F11Z1E has to do any calculations though, the cooling system turns up to about 37.6 dB(A). It doesn't stay constant however, and instead fluctuates between 37 and just under 40 dB(A).
het probleem is niet zozeer de i7, maar de slecht afgestelde fan, volgens mij ook nog een goedkope fan..In office operation, presented the Studio XPS 16 mainly as a pleasant quiet fellow. With a volume of 32.7 dB (A), the notebook can be heard quietly, but remains unobtrusive in the background. Depending on load demand may increase from time to time but the fan for a while its speed, and the laptop comes with 35.8 dB (A) is clearly audible, but not uncomfortably loud.
The access to the hard drive data is also audible, as well as the optical drive when playing a DVD with 38.6 dB (A) clearly visible range.
Under load reaches the Studio XPS rapidly a level of 42.1 dB (A) and, in this state are not described as disturbing as clearly heard, but because of the low-frequency noise. Even under full load for a long time the notebook remains constant at this level.
Zojuist de knoop doorgehakt en een VPCF13Z1E/B besteld die ik morgen ga afhalen. Aankomend weekend maar eens uitvoerig testen en uitproberen....
Niet nog een weekje wachten op de xps17 die volgende week op de website van Dell verschijnt (volgens de (geïnformeerde) geruchtenmachtine)?A3-D schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:17:
Zojuist de knoop doorgehakt en een VPCF13Z1E/B besteld die ik morgen ga afhalen. Aankomend weekend maar eens uitvoerig testen en uitproberen....
Hey darkstone, bedankt voor je reacties, ik heb ff e.e.a. doorgelezen en ben er nog niet helemaal uit.
Die xps ziet er ook goed uit hoor, maar ik vind die Sony persoonlijk toch echt veel mooier.
Daarnaast heb ik (sinds alle problemen die ik heb gehad met mijn Dell Ultrasharp WPF2408 en de schofterige manier hoe ik door Dell ben behandeld) mezelf voorgenomen om NOOIT meer iets bij Dell te bestellen. Prima om je klanten flink te na-jen met je permium garantie, omruilgarantie binnen een week enz. enz. maar als het erop aan komt mensen afschepen met allerlei goedkope smoesjes doe je bij mij maar één keer. Dus bij mij komt hier nevernooit meer iets van Dell in huis. Ook al is het nog zo mooi en hebben ze een leuke aanbieding, ik hoef daar niets meer van te hebben.
Ik heb inmiddels in dit forum wel gelezen dat er bij Sony ook wel eens iets mis gaat. Maar ik ga eerst goed rondkijken wat er te koop is en wil t.z.t. een degelijke winkel uitzoeken waar ik mijn nieuwe laptop ga halen zodat als er iets is ik ook op een fatsoenlijke manier wordt geholpen.
Die xps ziet er ook goed uit hoor, maar ik vind die Sony persoonlijk toch echt veel mooier.
Daarnaast heb ik (sinds alle problemen die ik heb gehad met mijn Dell Ultrasharp WPF2408 en de schofterige manier hoe ik door Dell ben behandeld) mezelf voorgenomen om NOOIT meer iets bij Dell te bestellen. Prima om je klanten flink te na-jen met je permium garantie, omruilgarantie binnen een week enz. enz. maar als het erop aan komt mensen afschepen met allerlei goedkope smoesjes doe je bij mij maar één keer. Dus bij mij komt hier nevernooit meer iets van Dell in huis. Ook al is het nog zo mooi en hebben ze een leuke aanbieding, ik hoef daar niets meer van te hebben.
Ik heb inmiddels in dit forum wel gelezen dat er bij Sony ook wel eens iets mis gaat. Maar ik ga eerst goed rondkijken wat er te koop is en wil t.z.t. een degelijke winkel uitzoeken waar ik mijn nieuwe laptop ga halen zodat als er iets is ik ook op een fatsoenlijke manier wordt geholpen.
Hmm, ja. Zoiets zou Sony noooooit doen Ik ben bang dat dat soort zaken niet merkgebonden zijn._Discovery_ schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:56:
Hey darkstone, bedankt voor je reacties, ik heb ff e.e.a. doorgelezen en ben er nog niet helemaal uit.
En ja, als je zoiets persoonlijk mee maakt, doet het altijd extra zeer.Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 15:05:
[...]
Bij mij is het plastic dingetje waar de stroomkabel overheen gaat afgebroken. Ik wilde mijn laptop meenemen, toen ik stroom kabel eruit haalde, zag ik dat het plastic dingetje los kwam.
Volgens hun is het gebruikersschade, maar ik heb niets anders gedaan dan mijn laptop willen meenemen.
Dit kan toch geen kwaliteit zijn als je spullen zo vroeg verrot gaan.
Nog erger, ik wordt meer dan 2weken door Sony aan de lijn gehouden. Ik wordt constant doorgeschakeld met verschillende medewerkers die helemaal niets weten.
Ik ben zo pissig gewoon. Walgelijk service bij Sony. Ik eis mijn geld terug omdat ik vind dat je ook service betaald hebt voor 1600euro. Tot nu toe heb ik geen service gehad en niet fatsoenlijk van mijn systeem kunnen genieten.
Sony geniet van het zoveel mogelijk frustreren van zijn klanten. Walgelijk gewoon!
[ Voor 1% gewijzigd door guapper op 15-10-2010 16:18 . Reden: nuance aangebracht ]
Je moet voor de grap maar eens kijken wat ik in het XPS topic gepost heb over DELLguapper schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:37:
[...]
Niet nog een weekje wachten op de xps17 die volgende week op de website van Dell verschijnt (volgens de (geïnformeerde) geruchtenmachtine)?

Wat dat betreft is mijn persoonlijke ervaring, daar waar het gaat om klantgericht werken en handelen, op zijn zachtst gezegd teleurstellend.
Ik heb eerder dit jaar een Vaio besteld en daarbij keurig door Sony te woord gestaan en nadat was gebleken dat het geluidsprobleem niet kon worden verholpen gewoon netjes mijn geld teruggekregen.
Wat dat betreft geef ik de voorkeur aan Sony, en de specs van de F13 zijn precies zoals ik de laptop graag wil hebben. De F13 wordt voor mij een vervanger voor mijn desktop PC en voor de doeleinden waarvoor ik 'm wil gebruiken (foto- en videobewerking) voldoet deze ruimschoots i.c.m. een EIZO scherm.
Help!
Ik heb dringend een betere videodriver nodig dan die standaard update van de sony site!
ik gebruik de vpd f11 h serie, met de gt330m.
Telkens dat ik de 'niet ondersteunde' driver van nvidia site haal, krijg ik tijdens games om de enkele seconden een ZWART scherm . alsof er 1 frame helemaal zwart is, en mij enorm irriteert!
iemand enig idee en ervaringen met left 4 d 2 en cs:s?
thanks!
Ik heb dringend een betere videodriver nodig dan die standaard update van de sony site!
Telkens dat ik de 'niet ondersteunde' driver van nvidia site haal, krijg ik tijdens games om de enkele seconden een ZWART scherm . alsof er 1 frame helemaal zwart is, en mij enorm irriteert!
thanks!
Dat ligt eraan, ik heb mijn processor in een special energieschema voor windows gewoon gelockt op de minimale snelheid(900MHz) voor alledaags gebruik, op dat moment hoor ik mijn fan in het geheel niet(ook niet in een stille omgeving). Daarnaast hoeft de processor ook niet bij te springen voor het afspelen van HD materiaal, dat wordt immers toch door de grafische chip gedaan. En behalve met games en heel soms Photoshop of Premiere heb ik nog niks gevonden waarvoor die 900MHz niet voldoetrob-bo schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:30:
[...]
[...]
Grootste probleem is volgens mij dat die Turbo Boost altijd aan springt, wat in mijn geval betekend dat als ik één core een heel klein beetje belast, dat hij gelijk naar 2.93GHz springt en ik heb het weleens gecheckt door de andere cores niet te gebruiken voor Windows, dan blijft ie gelockt op 2.93GHz en dan gaat de fan nog harder te keer dan dat je ze bijvoorbeeld alle 4 belast in een game.
Dat probleem heb ik af en toe ook op mijn F12Z en heeft volgens mij te maken met je voeding of met de temperatuur van de GPU. Ik krijg namelijk het idee dat zodra ik de 330M overklok terwijl die nog aan het opladen is hij veel sneller zwarte frames geeft dan wanneer deze volledig opgeledan is(of het komt ook omdat de componenten richting de accu dan maar warmte afgeven). Dus wellicht dat het er ook mee te maken heeft dat de voeding niet genoeg vermogen kan leveren om alles te gelijk van stroom te voorzien...vochtige schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:40:
Help!
thanks!
Sowieso verschilt het heel erg per game, bij F1 2010 kon ik het echt heel bont maken met overklokken voordat ik een zwart frame kreeg maar bij DiRT2(die nota bene op dezelfde engine draait) heb ik ze heel snel.
Maar zonder overklok heb ik er in ieder geval sowieso geen last van. Dus ik vrees dat je misschien last hebt van een GPU die langzaam aan het doodgaan is, tenzij je ook hard aan het overklokken bent
[ Voor 39% gewijzigd door Rctworld op 15-10-2010 19:00 ]
Bedankt voor deze aanvulling, zou eventueel wel een optie zijn om te locken op de min. snelheid van 900MHz.Rctworld schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:55:
Dat ligt eraan, ik heb mijn processor in een special energieschema voor windows gewoon gelockt op de minimale snelheid(900MHz) voor alledaags gebruik, op dat moment hoor ik mijn fan in het geheel niet(ook niet in een stille omgeving). Daarnaast hoeft de processor ook niet bij te springen voor het afspelen van HD materiaal, dat wordt immers toch door de grafische chip gedaan. En behalve met games en heel soms Photoshop of Premiere heb ik nog niks gevonden waarvoor die 900MHz niet voldoet
Grootste probleem is volgens mij dat die Turbo Boost altijd aan springt, wat in mijn geval betekend dat als ik één core een heel klein beetje belast, dat hij gelijk naar 2.93GHz springt en ik heb het weleens gecheckt door de andere cores niet te gebruiken voor Windows, dan blijft ie gelockt op 2.93GHz en dan gaat de fan nog harder te keer dan dat je ze bijvoorbeeld alle 4 belast in een game.
Lekker rustig en stil. Heb je meer nodig kan je altijd het schema weer ff aanpassen.
Wel weer jammer dat je betaalt voor een snelle processor en die vervolgens maar gedeeltelijk benut.
Verwijderd
tssk, zeker mijn blog niet gelezen?
een snelle processor heb je trouwens niet echt nodig, zelfs met een p8600 @ 800 kan ik uitstekend browsen, alleen het compilen gaat zo traaaag
een snelle processor heb je trouwens niet echt nodig, zelfs met een p8600 @ 800 kan ik uitstekend browsen, alleen het compilen gaat zo traaaag
Nog meer reacties / opmerkingen betreffende (bij-)geluiden en oplossingen blijven welkom.
Een korte opmerking als F12S of F11M met wel / geen lawaai is al prima hoor.
Maar een korte toelichting is natuurlijk helemaal super voor een goed beeld van het probleem.
Misschien dat inmiddels de beruchte geluiden al tot een paar incidenten teruggebracht is want we zijn inmiddels toch al wel van de F11 naar de F13 serie overgegaan.
Dus nogmaals heb je ervaringen m.b.t. (bij-)geluiden deel het met ons heren (en dames natuurlijk)
Een korte opmerking als F12S of F11M met wel / geen lawaai is al prima hoor.
Maar een korte toelichting is natuurlijk helemaal super voor een goed beeld van het probleem.
Misschien dat inmiddels de beruchte geluiden al tot een paar incidenten teruggebracht is want we zijn inmiddels toch al wel van de F11 naar de F13 serie overgegaan.
Dus nogmaals heb je ervaringen m.b.t. (bij-)geluiden deel het met ons heren (en dames natuurlijk)
Dat is wel een goed idee. Ik heb die snelheid ook maar af en toe nodig. Zo maar eens kijken of ik het kan vinden.Rctworld schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:55:
Dat ligt eraan, ik heb mijn processor in een special energieschema voor windows gewoon gelockt op de minimale snelheid(900MHz) voor alledaags gebruik, op dat moment hoor ik mijn fan in het geheel niet(ook niet in een stille omgeving).
Hier een nederlands artikeltje m.b.t. tot de geluidsproductie.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
De geluidsproductie is nog steeds het grootste minpunt van de Vaio VPC-F12Z1E. Toch hadden we ook niet verwacht dat een notebook met een quad-core processor fluisterstil zou zijn. We waren echter al tevreden geweest als de fan wat regelmatiger had gedraaid, maar helaas is dat niet het geval. Het is duidelijk te horen als de fan harder of zachter gaat draaien, zelfs tijdens inactiviteit en rond een medium draaisnelheid horen we ook een hoge, zoemende toon. Deze mechanische vibratie is niet meetbaar, maar wel hoorbaar en bovendien irritant. Het verschil met de F11Z1/E is dat de snelheid van de fan niet meer plotsklaps veranderd, maar dat dit met iets meer beleid gaat.
Door de fluctuaties in snelheid ligt de geluidsproductie van het systeem tijdens inactiviteit tussen de 33.1 en 35.1 dB(A), wat een best groot verschil is. De fan werkt over het algemeen stil in de "balanced" mode, die gekozen kan worden in de Vaio instellingen. De fan gaat niet constanter draaien in de "performance" mode, maar juist onregelmatiger met een hogere geluidsproductie.
Als we het systeem constant belasten tijdens een van onze gaming benchmarks stijgt het geluidsniveau tot 47.1 dB(A). Dit geldt eveneens voor de 3DMark 2006. De fluctuaties blijven, maar nu bij een hogere snelheid.
Het fangeluid zou van de F11 naar F12 iets verbeterd zijn, wil je de hele test lezen kan je hier ff kijken.
http://www.notebookcheck....12Z-Notebook.37093.0.html
Misschien dat met de komst van de F13 het fangeluid nog verder is verholpen door een betere fan te gebruiken. Dus heb je al een F13 en inmiddels wat gebruikerservaring laat ons weten wat je ervan vind.
De geluidsproductie is nog steeds het grootste minpunt van de Vaio VPC-F12Z1E. Toch hadden we ook niet verwacht dat een notebook met een quad-core processor fluisterstil zou zijn. We waren echter al tevreden geweest als de fan wat regelmatiger had gedraaid, maar helaas is dat niet het geval. Het is duidelijk te horen als de fan harder of zachter gaat draaien, zelfs tijdens inactiviteit en rond een medium draaisnelheid horen we ook een hoge, zoemende toon. Deze mechanische vibratie is niet meetbaar, maar wel hoorbaar en bovendien irritant. Het verschil met de F11Z1/E is dat de snelheid van de fan niet meer plotsklaps veranderd, maar dat dit met iets meer beleid gaat.
Door de fluctuaties in snelheid ligt de geluidsproductie van het systeem tijdens inactiviteit tussen de 33.1 en 35.1 dB(A), wat een best groot verschil is. De fan werkt over het algemeen stil in de "balanced" mode, die gekozen kan worden in de Vaio instellingen. De fan gaat niet constanter draaien in de "performance" mode, maar juist onregelmatiger met een hogere geluidsproductie.
Als we het systeem constant belasten tijdens een van onze gaming benchmarks stijgt het geluidsniveau tot 47.1 dB(A). Dit geldt eveneens voor de 3DMark 2006. De fluctuaties blijven, maar nu bij een hogere snelheid.
Het fangeluid zou van de F11 naar F12 iets verbeterd zijn, wil je de hele test lezen kan je hier ff kijken.
http://www.notebookcheck....12Z-Notebook.37093.0.html
Misschien dat met de komst van de F13 het fangeluid nog verder is verholpen door een betere fan te gebruiken. Dus heb je al een F13 en inmiddels wat gebruikerservaring laat ons weten wat je ervan vind.
Ik gebruik zelf deze:vochtige schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:40:
Help!
thanks!
http://www.nvidia.co.uk/o...57.21-whql-driver-uk.html
Werken prima.
Vanmorgen de F13 opgehaald en qua (bij)geluiden ben ik mega enthousiast!
Geen cpu whine en de fan is wat mij betreft redelijk stil (bij normaal gebruik getest). De komende dagen eens testen waarbij de cpu zwaar belast gaat worden en dan maar eens kijken of het op een acceptabel nivo blijft.
Ik ben in ieder geval erg happy met mijn nieuwe aanwinst!
Geen cpu whine en de fan is wat mij betreft redelijk stil (bij normaal gebruik getest). De komende dagen eens testen waarbij de cpu zwaar belast gaat worden en dan maar eens kijken of het op een acceptabel nivo blijft.
Hallo, bedankt voor je reactie. Goed om ook eens iets positiefs te horen ivm de (bij-)geluiden. Ik ben ook erg benieuwd hoe het zal zijn als de cpu zwaar belast gaat worden. Veel plezier met je F13, maar dat zal wel lukken denk ik, en ik kijk uit naar jouw ervaringen als je wat meer weet. Met dit soort positieve berichten denk ik dat ik ook een F13 ga halen.A3-D schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 22:44:
Vanmorgen de F13 opgehaald en qua (bij)geluiden ben ik mega enthousiast!

Ik vindh te bij mijn F12 ook reuze meevallen.Goed, hij is niet 100% stil maar in een kantooromgeving met achtergrondgeluiden merk je er nauwelijks van en thuis in mijn studeerkamer stoort het me ook niet erg. Ik weet dat het nodig is om die i7 in bedwang te houden en die wetenschap maakt veel goed.
Dat beschouw ik ook als een positieve reactie, als de laptop toch nog iets te veel lawaai zou maken (is natuurlijk ook persoonlijk) dan kan je hem altijd nog "locken" zoals hiervoor aangegeven.zeef schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 13:00:
Ik vindh te bij mijn F12 ook reuze meevallen.Goed, hij is niet 100% stil maar in een kantooromgeving met achtergrondgeluiden merk je er nauwelijks van en thuis in mijn studeerkamer stoort het me ook niet erg. Ik weet dat het nodig is om die i7 in bedwang te houden en die wetenschap maakt veel goed.
Als de ervaring is dat hij standaard al stil is moet hij met een lagere freq. van 900MHz zeker muisstil te krijgen zijn lijkt mij. Ik ben erg blij met dit soort positieve ervaringen.
Positieve ervaringen worden misschien niet zo vaak gemeld, want als er niets aan de hand is en je hebt niets te klagen dan hoef je ook niet in een forum naar een oplossing te zoeken. Maar het is voor toekomstige kopers wel heel erg fijn om te lezen dat er veel mensen tevreden zijn over hun laptop.
De Sony F series zijn gewoon erg mooie laptops met uitstekende specificaties en door al die negatieve berichten in diverse forums ben je bang dat je een soort stofzuigen in huis haalt maar dat blijkt dus gelukkig allemaal reuze mee te vallen. Ondanks mijn eigen ervaring met een F11 die ik gelijk terug gebracht heb vanwege de (bij-)geluiden lijkt het erop dat met de komst van de F12 het al een stuk beter geworden is.
Bedankt, hopelijk volgen er nog meer (positieve) reacties op nuttige op- of aanmerkingen.
[ Voor 15% gewijzigd door _Discovery_ op 17-10-2010 15:18 ]
Even ter verduidelijking, het is geenszins 'veel', laat staan 'teveel'. Om te zeggen dat er niets aan geluid is, is overdreven. In mijn stille studeerkamer hoor je dat wel. Op het Tweakers HQ in Amsterdam absoluut niet. Om maar eens een voorbeeld te noemen : het verwisselen van mijn HDD voor een SSD heeft 'm absoluut stiller gemaakt.
Daarbij nog de algemene notie dat de positie ook van belang is. Ik heb 'm op een standaard staan (coolermaster notepal of logitech alto connect). Daarbij is er veel efficiëntere koeling mogelijk door de fan.
Daarbij nog de algemene notie dat de positie ook van belang is. Ik heb 'm op een standaard staan (coolermaster notepal of logitech alto connect). Daarbij is er veel efficiëntere koeling mogelijk door de fan.
[ Voor 23% gewijzigd door zeef op 17-10-2010 15:19 ]
Die extra koeling hou ik zeker in gedachte en een SSD had ik al in de planning om na verloop van tijd erin te zetten als de prijzen wat verder gezakt zijn want die vind ik nog erg duur.zeef schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 15:17:
Even ter verduidelijking, het is geenszins 'veel', laat staan 'teveel'. Om te zeggen dat er niets aan geluid is, is overdreven. In mijn stille studeerkamer hoor je dat wel. Op het Tweakers HQ in Amsterdam absoluut niet. Om maar eens een voorbeeld te noemen : het verwisselen van mijn HDD voor een SSD heeft 'm absoluut stiller gemaakt.
Een F13Z hakt stevig in mijn budget dus het locken is voor mij interessanter omdat dat verder niets kost. Maar het kan wel zijn dat ik, vanwege eventuele (bij-)geluiden, toch eerder overstap op een SSD. Naast het feit dat ik een SSD een stuk veiliger vind in combinatie met een laptop (geen draaiende delen die bij stoten makkelijk beschadigen).
Hey, bedankt!
Die drivers werken tot hiertoe zeer fijn! Ook leuk om te lezen by supported products dat VAIO er voor een keer niet uitgesloten bij staat!
Die drivers werken tot hiertoe zeer fijn! Ook leuk om te lezen by supported products dat VAIO er voor een keer niet uitgesloten bij staat!
Verwijderd
het locken maakt volgens mij niets uit, tenzij het power management echt brak is.
bij mijn p8600 heeft dat juist een averechts effect: behalve dat het trager gaat kost het ook nog meer stroom.
bij mijn p8600 heeft dat juist een averechts effect: behalve dat het trager gaat kost het ook nog meer stroom.
ik moet mijn mening WEER herzien! medal of honor allied assault, l4d2 gaat allemaal goed op die drivers.
MAar counterstrike source blijft daar dat zwarte frame geven. WTF
MAar counterstrike source blijft daar dat zwarte frame geven. WTF
Ik heb een HP DV7-1090ed gehad met een P8600 en die werd inderdaad rete traag op energiebesparing, en die was volgens mij niet eens gelockt op de laagste snelheid... Ik had hem dan ook altijd op hoge prestaties(vooral omdat ik het verschil toch niet hoorde of voelde) omdat het enige verschil de accuduur was.Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 20:03:
het locken maakt volgens mij niets uit, tenzij het power management echt brak is.
Nu op mijn i7 merk ik het verschil tussen energiebesparing(met lock) en hoge prestaties nauwelijks meer, behalve dus met Photoshop en Premiere. Daarnaast is het met rar files uitpakken, games en het opstarten van bepaalde applicaties ook iets trager. Allemaal niet heel erg tenzij je echt gaat renderen of iets dergelijks, dan duurt het wel gelijk 4x zo lang...
Waarschijnlijk heeft dat verschil met de P8600 er vooral mee te maken dat je maar 2 cores had met 2 threads, waardoor sommige applicaties er waarschijnlijk gewoon niet tussen door kwamen. Daar heb je natuurlijk met 4 cores en 8 threads weinig last van...
Sowieso weet ik zeker dat het stroom en hitte scheelt, de fan is zo goed als onhoorbaar en de accu gaat 2.5 uur mee met gewoon internetten en dergelijke.
Helemaal mee eens, nu ben ik wat dat betreft een heel slecht voorbeeld want er zijn een hoop negatieve posts van mij te lezen met betrekking tot het fangeluid en met name dode pixels. Maar soms kan een beetje logisch nadenken al een hoop schelen bij simpele problemen als een fan..._Discovery_ schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 15:07:
[...]
Positieve ervaringen worden misschien niet zo vaak gemeld, want als er niets aan de hand is en je hebt niets te klagen dan hoef je ook niet in een forum naar een oplossing te zoeken. Maar het is voor toekomstige kopers wel heel erg fijn om te lezen dat er veel mensen tevreden zijn over hun laptop.
[...]
Sinds ik een F12Z heb zonder dode pixels, een SSD erin heb gezet en gewoon de processor gelockt heb is er weinig meer aan te merken op deze laptop
Next stop: verlicht toetsenbord, gisteren toevallig eentje in die van een stage genoot gezet(F11M). Het was alleen wel frappant dat alles precies paste, alleen de schroefgaten om het toetsenbord(US versie) vast te zetten aan de onderkant zijn te groot voor de schroeven die eruit kwamen(EU versie). Zeef daar toevallig ervaring mee? Het is wel een beetje raar namelijk

Ik had er geen problemen mee. Ook US backlit keyboard erin gezet, peace of cake alles past precies, ook de schroefgaten.Rctworld schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 04:13:
[...]
Het was alleen wel frappant dat alles precies paste, alleen de schroefgaten om het toetsenbord(US versie) vast te zetten aan de onderkant zijn te groot voor de schroeven die eruit kwamen(EU versie).
Verwijderd
Dat er nu een F13 is maakt niets uit. Het verschil tussen de modellen is gewoonweg belachelijk, net als tussen de F11 en de F12. Ik heb in september de F12S gekocht en ben er erg tevreden mee. Alle programma's verlopen soepel en ik kan echt heel uitgebreid multitasken.
Verwijderd
een p8600 klokt naar de 800mhz, een Txxx gaat tot 1.6ghz, idem voor de core-i lijn behave de quads: 900mhzRctworld schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 04:13:
[...]
Nu op mijn i7 merk ik het verschil tussen energiebesparing(met lock) en hoge prestaties nauwelijks meer, behalve dus met Photoshop en Premiere. Daarnaast is het met rar files uitpakken, games en het opstarten van bepaalde applicaties ook iets trager. Allemaal niet heel erg tenzij je echt gaat renderen of iets dergelijks, dan duurt het wel gelijk 4x zo lang...
het verschil tussen 800 en 1600mhz is nogal fors
Videokaart heeft wel een redelijke update gehad, en dat was nou juist de achilleshiel van de F-serie. Niet dat die 425 nou echt geweldig gaat zijn maar alle beetje helpen al is het alleen maar voor de DX11...Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:18:
Dat er nu een F13 is maakt niets uit. Het verschil tussen de modellen is gewoonweg belachelijk, net als tussen de F11 en de F12. Ik heb in september de F12S gekocht en ben er erg tevreden mee. Alle programma's verlopen soepel en ik kan echt heel uitgebreid multitasken.
Ik heb toch ook een quad die op 900MHz draait?Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:53:
[...]
een p8600 klokt naar de 800mhz, een Txxx gaat tot 1.6ghz, idem voor de core-i lijn behave de quads: 900mhz
[...]
[ Voor 19% gewijzigd door Rctworld op 18-10-2010 13:29 ]
Kan je gelijk nog iets vermelden over jouw ervaring m.b.t. de (bij-)geluiden?Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:18:
Verwijderd
Wat zijn precies de instellingen die je hebt gebruikt om de CPU te locken?Rctworld schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 04:13:
[...]s.
Verwijderd
dat al geprobeerd?Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:45:
maximum processor state -> 0% volgens mij.
Verwijderd
Wel in tegenstelling tot velen heb ik geen klachten over het geluid. De fan koelt mooi geleidelijk, afhankelijk van wat ik doe. Wat ik wel van in het begin heb opgemerkt, is dat hij (af en toe) een fijn, apart geluidje heeft. Noemen ze dit misschien de CPU-whine? Maar ik hoor dit alleen als ik in m'n kamer zit, muisstil. Voor de rest heb ik hier geen last van eigenlijk, soms is het er, soms niet._Discovery_ schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:48:
[...]
Kan je gelijk nog iets vermelden over jouw ervaring m.b.t. de (bij-)geluiden?
Heb je misschien een linkje waar jij het backlit keyboard besteld hebt? Via e-Bay kan ik 'm namelijk nergens meer vinden en ik wil 'm ook graag gaan inbouwen.Destianto schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:18:
[...]
Ik had er geen problemen mee. Ook US backlit keyboard erin gezet, peace of cake alles past precies, ook de schroefgaten.
Let op:
In dit topic gaat het over de Vaio F11- / F12- / F13- serie en niet over andere notebooks ;)
In dit topic gaat het over de Vaio F11- / F12- / F13- serie en niet over andere notebooks ;)