HTC Desire - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 24 Laatste
Acties:
  • 215.794 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over de agenda-functionaliteit op de HTC Desire.

Google Calendar gebruik ik als agenda op mijn HTC Desire. Dit werkt prima, en zelfs met de 'Calendar Sync' van Google komt alles netjes in Outlook te staan. Alleen ik word knettergek van de meldingen die hij bij elk agendaitem weergeeft. In Google Calendar heb ik de notificaties al uitgezet, alsmede op de Desire (denk ik).

Hebben jullie een idee hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:16
Hebben jullie ook last van het feit dat de Google contacten maar blijven syncen? Zie steeds dat sync-symbool in de notificatiebalk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
Hmm de blauwe led werkt inderdaad. Kan ik ook handcent zo instellen dat ie alleen de led laat knipperen en de rest gewoon met de standaard android sms app doe? Vind die namelijk nog altijd het fijnste en mooiste.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:50

Deem

Ontcijfer mij!

Phusebox schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 14:13:
Hmm de blauwe led werkt inderdaad. Kan ik ook handcent zo instellen dat ie alleen de led laat knipperen en de rest gewoon met de standaard android sms app doe? Vind die namelijk nog altijd het fijnste en mooiste.
Nee. Dat gaat weer niet helaas. Ik moet zeggen dat ik Handcent echt wel (een stuk!) beter vind dan de standaard sms app. het is ook mogelijk om Handcent zo in te stellen dat hij heel erg op de default sms client lijkt. Over smaak valt niet te twisten.

[ Voor 24% gewijzigd door Deem op 25-06-2010 14:19 ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:11
Als ik blauw instel, blijft de led gewoon groen knipperen...

Heb Handcent laatst ge-update...
Handcent, instellingen, meldingsinstellingen, meldingsinstellingen, kleur LED en dan kies ik blauw.
Bij knipperfrequentie heb ik normaal staan, knipperen LED staat ook gewoon aangevinkt.

Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:13
Goodday.
Na eerder te hebben gepost over de mogelijkheid om een private-APN toe te passen op een HTC Desire, heb ik het toestel in eigendom en zelf deze mogelijkheid getest. Dit werkt nu uitermate goed, en ben erg tevreden over de functionaliteiten.

Échter, ben ik op zoek om de DNS-instellingen van dit toestel aan te passen, om zo via de DNS een synchronisatie met exchange te vinden. Met de standaard APN-DNS vind ik deze namelijk niet, en ik heb daar een DNS voor nodig, die ik normaliter in mijn windows-mobile toestel kon instellen.

Nu ben ik aardig wat zoekwerk aan 't verrichten om deze DNS in te stellen, en ik kwam op 't volgend artikel uit: http://www.carson.alittle...data-dns-server-settings/
For temporary testing with specific DNS servers, open up adb (or in a root terminal on the phone) and type the following lines in:

setprop ro.kernel.android.ndns 2
setprop net.dns1 208.67.222.222
setprop net.dns2 208.67.220.220

The above uses OpenDNS servers, if you just want to copy and paste it. If you used OpenDNS, try browsing to the OpenDNS Welcome page or the phishing protection demonstration to test if the DNS settings work (you may need to restart the application, or clear the cache).
Alleen... addertje onder 't gras: once the phone reboots, these settings are lost.

Vervelend dus, aangezien ik dit definitief wil inrichten.
Iemand hetzelfde, of een oplossing hiervoor?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een opmerking voor Proximus gebruikers:
in de standaaard APN settings staat een fout, je moet de Proxy(ip en poort) leegmaken of je kan niet surfen via je browser(al de rest werkt wel)

sinds de update werkt het overschakelen tussen wifi en 3G wel veel vlotter moet ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Lexo schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 14:33:
Als ik blauw instel, blijft de led gewoon groen knipperen...

Heb Handcent laatst ge-update...
Handcent, instellingen, meldingsinstellingen, meldingsinstellingen, kleur LED en dan kies ik blauw.
Bij knipperfrequentie heb ik normaal staan, knipperen LED staat ook gewoon aangevinkt.

Doe ik iets fout?
Heb je blauw of cyan gekozen? Bij mij werkt het met blauw. Overigens werkt het met de testnotificatie niet, je moet wel ff echt een smsje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:59
Even voor de mensen die meteen over willen stappen op Android 2.2 binnenkort...Co-pilot navigatie schijnt niet meer te werken op 2.2. Zie :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=686596

Waarschijnlijk zal Co-pilot wel een update uitbrengen...maar goed, in de tussentijd.

Zelf gebruik ik Navigon voor navigatie en kon daar zo snel geen issues icm Android 2.2 over terugvinden...hopelijk werkt Navigon gewoon goed samen met 2.2.

Er schijnt overigens geen manier te zijn om terug te gaan naar 2.1 (zonder root). Ik vond wel de volgende thread waarin een handleiding staat, echter ik vermoed dat het specifiek voor de Nexus One geldt (ze hebben het namelijk specifiek over een Nexus OEM Rom) :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=687795

[ Voor 44% gewijzigd door dafmay op 25-06-2010 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:11
Phusebox schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 14:49:
[...]

Heb je blauw of cyan gekozen? Bij mij werkt het met blauw. Overigens werkt het met de testnotificatie niet, je moet wel ff echt een smsje sturen.
Blauw, dan knippert de led groen, bij cyan helemaal niet..
Heb mezelf wat smsjes gestuurd om te testen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draquilla
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-11-2024
Lexo schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:07:
[...]

Blauw, dan knippert de led groen, bij cyan helemaal niet..
Heb mezelf wat smsjes gestuurd om te testen idd.
Heb je wel versie 3.1 van Handcent draaien dan *(bij Menu - Meer - Over)? En na update misschien een reboot van Desire noodzakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm sinds de update kan ik geen foto's meer uploaden met Twitter (de twitter app zelf, dus niet de HTC app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Met deze hitte is helaas wel erg duidelijk geworden dat de Desire buiten compleet onbruikbaar is...

Als je wil bellen moet je eerst een boom opzoeken, anders zie je niets op het scherm!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Als ik brightness op z'n hoogst zet valt het mij eigenlijk nog best mee hoeveel ik erop kan zien :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:16
Phusebox schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:44:
Hmm sinds de update kan ik geen foto's meer uploaden met Twitter (de twitter app zelf, dus niet de HTC app).
Heb je je telefoon al een keer gereboot na de update? Dat wil nog wel eens wat problemen verhelpen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Stukfruit schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:50:
Met deze hitte is helaas wel erg duidelijk geworden dat de Desire buiten compleet onbruikbaar is...

Als je wil bellen moet je eerst een boom opzoeken, anders zie je niets op het scherm!
Helderheid in de zon valt idd tegen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
janvanduschoten schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:51:
[...]

Heb je je telefoon al een keer gereboot na de update? Dat wil nog wel eens wat problemen verhelpen.
Jep inmiddels meerdere keren. Internet en alles werkt gewoon alleen foto's uploaden niet.

En helderheid is inderdaad te slecht in de zon, ik zie niks dan. Soms vraag ik me af of ie wel aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:58:
[...]

Jep inmiddels meerdere keren. Internet en alles werkt gewoon alleen foto's uploaden niet.

En helderheid is inderdaad te slecht in de zon, ik zie niks dan. Soms vraag ik me af of ie wel aanstaat.
Dat is gewoon een AMOLED eigenschap, helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik zie overigens op de twitter site een hoop mensen die hetzelfde problemen hebben, het zal wel aan de app liggen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Phusebox schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 16:22:
Ik zie overigens op de twitter site een hoop mensen die hetzelfde problemen hebben, het zal wel aan de app liggen ofzo.
Ik gebruik nog altijd Twidroid Pro voor twitter omdat ik in de officiële Twitter app nog redelijk wat bugs tegen kwam er features ontbraken. Met Twidroid kan ik gewoon pic's uppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af hoe je zeker kunt weten dat de telefoon geen verbinding maakt met internet? Dit omdat ik in de zomer naar het buitenland ga en geen heb me scheel te gaan betalen daar.. Synchronisatie enz uitzetten genoeg? Ik heb voor de navigatie al Mobile Maps, zodat er hier geen kaarten voor van internet hoeven worden gehaald.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:25
Je kan je internet verbinding toch gewoon uitzetten? Aan en uitknop ingedrukt houden en dan kiezen voor mobiel netwerk internetverbinding staat aan/uit uitschakelen? Desnoods zet je nog roaming op inactief bij de instellingen. Dan zou ik het heel bizar vinden als je telefoon dan toch nog een dataverbinding maakt.
Deem schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 16:26:
[...]

Ik gebruik nog altijd Twidroid Pro voor twitter omdat ik in de officiële Twitter app nog redelijk wat bugs tegen kwam er features ontbraken. Met Twidroid kan ik gewoon pic's uppen.
Is inderdaad een goed programma voor twitter. Verder zijn Tweetcaster en Seesmic erg goed.
Phusebox schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 14:49:
[...]

Dat komt door de Desire. Die kan dat standaard niet. Wel als je de nieuwe led app installeert die te vinden is op xda.

[ Voor 59% gewijzigd door 13art op 25-06-2010 18:11 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 17:58:
Ik vraag me af hoe je zeker kunt weten dat de telefoon geen verbinding maakt met internet? Dit omdat ik in de zomer naar het buitenland ga en geen heb me scheel te gaan betalen daar.. Synchronisatie enz uitzetten genoeg? Ik heb voor de navigatie al Mobile Maps, zodat er hier geen kaarten voor van internet hoeven worden gehaald.

APN droid doet dat geloof ik

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denko schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 18:11:
[...]

APN droid doet dat geloof ik
Inderdaad APNdroid installeren, werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Stukfruit schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:50:

Maakt een doffere screenprotector dan nog wat uit denk je?
Het scherm is spiegelend natuurlijk.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hebben meer mensen hier last van een oververhitte Desire? Mijn is sinds een half uur gewoon half dood, scherm wou niet meer aan(Ledje knipperde wel) en bij het booten blijft hij hangen bij het witte HTC scherm :O
Edit : Na een beetje koele lucht tegen m'n desire blazen boot ie tenminste weer :P

[ Voor 16% gewijzigd door DennusB op 25-06-2010 19:38 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
DennusB schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 19:37:
Hebben meer mensen hier last van een oververhitte Desire? Mijn is sinds een half uur gewoon half dood, scherm wou niet meer aan(Ledje knipperde wel) en bij het booten blijft hij hangen bij het witte HTC scherm :O
Edit : Na een beetje koele lucht tegen m'n desire blazen boot ie tenminste weer :P
Nou dat lijkt me niet gezond. Zou ermee teruggaan. Een Desire die te heet wordt lijkt me niet goed voor de lange termijn. Zeker niet aangezien je nu al problemen ondervindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:27
l3art schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 18:05:

[...]

Dat komt door de Desire. Die kan dat standaard niet. Wel als je de nieuwe led app installeert die te vinden is op xda.
Ik heb die nieuwe LED app niet geinstalleerd en bij mij werkt Handcent + gekleurde LEDs gewoon naar behoren :)

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
madmaus schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 19:28:
[...]

Maakt een doffere screenprotector dan nog wat uit denk je?
Het scherm is spiegelend natuurlijk.
Hm jah, misschien, misschien.. bij mij is het scherm vooral heel erg donker wanneer ik 's middags rond een uur of 2 buiten in de zon sta.

Morgen maar eens proberen wat Mute zei...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
arjen9551 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 20:00:
[...]

Ik heb die nieuwe LED app niet geinstalleerd en bij mij werkt Handcent + gekleurde LEDs gewoon naar behoren :)
Heb jij ook het probleem dat als je een sms krijgt je LED maar 10sec knippert en daarna vaag af en toe aan en uit gaat?

Beetje irritant, wil gewoon dat ie blijft knipperen tot de sms gelezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Nou is het al de 4de keer dat mijn telefoon automagisch reboot... Vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cezus
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:00
Hebben mensen hier ook vanavond een update gehad van HTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:27
Phusebox schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 20:27:
[...]

Heb jij ook het probleem dat als je een sms krijgt je LED maar 10sec knippert en daarna vaag af en toe aan en uit gaat?

Beetje irritant, wil gewoon dat ie blijft knipperen tot de sms gelezen is.
net ff getest. Als ik mijn smsje krijg gaat het goed (dus wanneer het scherm aanspringt e.d.), wanneer mn scherm weer terug op standby gaat, blijft de LED gewoon branden, niks niet knipperen :p

edit tijdens typen:
gaat idd nu sporadisch aan en uit. dus werkt toch niet echt naar behoren

edit2:
is overigens hetzelfde wanneer ik hem nu op 'Amber' zet.

[ Voor 5% gewijzigd door arjen9551 op 25-06-2010 22:06 ]

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 18:46:
[...]

Inderdaad APNdroid installeren, werkt prima!
Ja, totdat je weer een verbinding wilt. APN Droid verknalt je instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Laatst online: 19-09 12:51
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 22:46:
[...]

Ja, totdat je weer een verbinding wilt. APN Droid verknalt je instellingen.
Precies, je kan het beter in de Desire zelf regelen. Er zijn 2 manieren:

- Roaming uitzetten onder je instellingen
- Of je mobiel netwerk volledig uitzetten (Aan/uit knop lang indrukt houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cezus schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 21:57:
Nee :-( Is het Froyo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 11:10
Heb laatst wel ergens gelezen dat HTC froyo en 2 delen gaat sturen. Dit zou betekenden dat deel 1 op een bepaalde tijd beschikbaar zou zijn, en later in de maand deel 2.

Maar in principe zou hij nog niets hoeven te installeren zo lang deel 2 er nog niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Laatst online: 19-09 12:51
Waarschijnlijk heeft hij nu pas de 1.21 firmware gehad, niks aan de hand dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 16:49
Heb vanmiddag tijdens een autoritje mijn Desire op mijn dashboard laten liggen + navigatie aangezet (zonder oplader, en het was erg warm :p) rond een uur of 1600.
Na een ritje van 15 min heb ik met Juiceplotter gekeken naar de temps: de hoogste temperatuur die gemeten werd lag rond de 51 graden celsius. Zal mij benieuwe hoe het zich gedraagt na 2 uur >:)

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 11:08
Het blijft een heerlijk toestel en elke dag ondek ik weer wat nieuws..
Maar even een vraagje,

Sinds kort hebben mijn ouders ook een Desire en het viel me op dat zowel op internet als bij mijn ouders een totaal andere AC adapter bijgeleverd is dan wat ik heb.

Bij aanschaf van mijn eigen Desire zat de onderstaande orginele ac adapter in de doos.
Afbeeldingslocatie: http://www.lusa.nl/media/HTC1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lusa.nl/media/HTC2.jpg

Kijk ik nou op internet dan kom ik eigenlijk deze adapter helemaal niet standaard in de box tegen.
Is er een verschil tussen deze laders? en hebben jullie ook de bovenstaande lader erbij gekregen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Nee, hele andere oplader hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
Stukfruit schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 20:23:
[...]

Hm jah, misschien, misschien.. bij mij is het scherm vooral heel erg donker wanneer ik 's middags rond een uur of 2 buiten in de zon sta.

Morgen maar eens proberen wat Mute zei...
Amoled blijft amoled, doffe screenprotector zal de reflectie zeker verminderen, en ervoor zorgen dat je jezelf niet meer ziet in de volle zon, maar tevens ook niet het scherm :P Overigens, je kan gewoon écht niet een vaste waarde voor de helderheid in je instellingen hebben staan, hij moet op automatisch staan (overdag tenminste),op 100% vind ik het nm. nog wel 'oke' leesbaar (Nexus, maar dat is natuurlijk hetzelfde scherm), verder als het even kan even met je rug naar de zon staan, dan wordt 't beeld nog veel beter zichtbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 11:08
Icyzer schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 00:47:
Nee, hele andere oplader hier.
Wat voor output waarde staat er bij jou de adapter?
Op deze adapter staat 1A als output waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 13:53
Mabili schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 00:39:
Het blijft een heerlijk toestel en elke dag ondek ik weer wat nieuws..
Maar even een vraagje,

Sinds kort hebben mijn ouders ook een Desire en het viel me op dat zowel op internet als bij mijn ouders een totaal andere AC adapter bijgeleverd is dan wat ik heb.

Bij aanschaf van mijn eigen Desire zat de onderstaande orginele ac adapter in de doos.
[afbeelding]

[afbeelding]

Kijk ik nou op internet dan kom ik eigenlijk deze adapter helemaal niet standaard in de box tegen.
Is er een verschil tussen deze laders? en hebben jullie ook de bovenstaande lader erbij gekregen of niet?
Hier dezelfde oplader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mabili schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 01:01:
[...]

Wat voor output waarde staat er bij jou de adapter?
Op deze adapter staat 1A als output waarde.
Ook ik heb een andere adapter. Platte achterkant, en je kan hem uit elkaar halen. Output waarde is 1A.

Voor de T-mobile gebruikers.., hebben jullie nog steeds last van slechte internetverbinding??? Ik word er een beetje ziek van. Woon in omgeving Flevoland. De letter van de verbinding staat altijd op 3G of op H maar echt 2 op de 10 keer dat ik eens verbinding heb. Ben laatst naar T-mobile gegaan, zij gaven mij een nieuwe simkaart maar probleem doet zich nog steeds voort. Ligt dit nou aan mijn Desire of hebben jullie het ook lastig met internetverbinding??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik zoek voor m'n broertje uit of de Desire wellicht een goeie optie is om twee jaar mee vooruit te kunnen.(we weten allemaal hoe snel je telefoon outdated kan zijn nowadays). Ik heb daarom twee vraagjes:

1) Het gaat mij er vooral om op hoeveel updates je kan rekenen met de HTC Desire. Ben je nou met elke update van Android gegarandeerd van een update op je Desire? Of ben je afhankelijk van HTC, tot die een build van de nieuwe Android maakt voor de Desire? (HTC Sense?) Want in het tweede geval kan HTC over 1 jaar misschien wel denken van "we hebben de buit al binnen, laat ze maar even 3 maanden wachten" (iets waar SE zich imo nog wel eens schuldig aan maakte, waardeloze support van de firmware)

2) Ik ben zelf vrij onbekend in het Android landschap, maar komen er in de aankomende maanden misschien spec wise nog betere Android toestellen aan? Ik zou het zielig voor 'm vinden als ineens eentje aankwam met een betere filmfunctie (z'n enige breekpunt op de Desire so far) een paar weken later :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
apNia schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 01:36:
Ik zoek voor m'n broertje uit of de Desire wellicht een goeie optie is om twee jaar mee vooruit te kunnen.(we weten allemaal hoe snel je telefoon outdated kan zijn nowadays). Ik heb daarom twee vraagjes:

1) Het gaat mij er vooral om op hoeveel updates je kan rekenen met de HTC Desire. Ben je nou met elke update van Android gegarandeerd van een update op je Desire? Of ben je afhankelijk van HTC, tot die een build van de nieuwe Android maakt voor de Desire? (HTC Sense?) Want in het tweede geval kan HTC over 1 jaar misschien wel denken van "we hebben de buit al binnen, laat ze maar even 3 maanden wachten" (iets waar SE zich imo nog wel eens schuldig aan maakte, waardeloze support van de firmware)

2) Ik ben zelf vrij onbekend in het Android landschap, maar komen er in de aankomende maanden misschien spec wise nog betere Android toestellen aan? Ik zou het zielig voor 'm vinden als ineens eentje aankwam met een betere filmfunctie (z'n enige breekpunt op de Desire so far) een paar weken later :)
1) tot nu toe ben je afhankelijk van HTC. Er zijn verhalen echter dat google android wil "opsplitsen", zodat je delen van je OS zelf kan downloaden en niet meer afhankelijk bent van je fabrikant, echter hoe het precies zit en wanneer dat zou komen, is mij niet duidelijk.
HTC heeft met de HERO een beste flater geslagen mijns inziens en ik hoop dat ze met het oog op het behouden van de klantenkring, nu betere (update)support geven op de huidige telefoons. Echter het mooie van HTC/android telefoons is dat je met wat (blijkbaar simpel) werk en de hulp van vele mensen op forums zoals xda-developers, je altijd beschikking hebt over alternatieve ROMS, maar dan is het niet meer officieel.

2) Er komen altijd nieuwe beter telefoons uit. In de VS heeft tmobile al bekend gemaakt een dualcore android op de markt te willen brengen. Ook zal de gyroscoop die nu in de iphone4 zit ook wel in andere telefoons gebruikt worden (al snap ik nu het nut nog niet). Dat blijf je houden..
In hoeverre dat de komende maanden is, geen idee.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 17:58:

Heb je geen programma voor nodig.
Het vinkje bij internet gebruiken bij roaming uitzetten. Zit regelmatig in het buitenland en dan gebruikt hij geen internet meer. Wel kun je uiteraard nog steeds WIFI gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door Fly-guy op 26-06-2010 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:21

mphilipp

Romanes eunt domus

apNia schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 01:36:
Zoals hierboven al gezegd: je kunt daar geen zinnig woord over zeggen. Ik ben momenteel aan mijn 3de HTC toe (2 WiMo's hiervoor) en na een poosje releasen ze gewoon geen nieuwe OS versies meer voor het apparaat. Gelukkig (en daarom blijf ik bij HTC) maken ze populaire apparaatjes, dus via de XDA community worden die updates gewoon gemaakt door de users zelf. Ook bij Windows Mobile. HTC bouwt namelijk ook vaak de nieuwe modellen op dezelfde hardware, dus een Handige Hendrik ript de software van een gelijkwaardige telefoon die de update wél heeft en knutselt het op de 'oude'.
Dus op enig moment zul je je Desire moeten gaan rooten om dergelijke updates te kunnen gebruiken. Het mooie aan Android is dat het open source is, dus het is in feite altijd mogelijk om aan updates te komen. Bij Windows zouden ze allerlei beveiligingen kunnen inbouwen die dan eerst door een hacker eruit gesloopt moeten worden. Krijg je straks hetzelfde gelazer als met de Genuine toestand van Windows op de desktop.

HTC is een commercieel bedrijf, dus willen ze liever niet dat je 4 jaar met je apparaatje doet en elk jaar een nieuwe koopt. Via dat updatebeleid kunnen ze dat min of meer afdwingen. Ik denk dat ze de komende 2 jaar de Desire nog wel actief zullen ondersteunen. Feitelijk zouden bedrijven verplicht moeten worden om de life cycle te publiceren als ze een product lanceren. Voor consumentenelectronica is dat niet verplicht, maar bij bv servers en software voor bedrijven is dat heel normaal. Je weet dan tenminste waar je investering heen gaat. Maar ja...niet zo fijn als de Mediamarkt een apparaat in de aanbieding doet waar op staat dat ie over 2 maanden uit de actieve support gaat, wat dus betekent dat er geen patches meer voor komen. En dat ze na een jaar al geen onderdelen meer kunnen leveren voor dat ding. Dus zo'n verplichting zal er wel niet komen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 18:15
Ik heb zelf last van een hele korte accuduur van mijn Desire. Met een beetje surfen en e-mail ophalen red ik vaak nét niet 1 volle dag.

Nu kwam ik dit artikel tegen: http://www.enterpriseirre...smartphone-seems-to-have/

Weet iemand hoe ik dat naar de NL versie moet vertalen? Gaat het dan om de ratio "Mobiel stand-by" vs "Android-Systeem"?

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frankster schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 10:51:
Ik heb zelf last van een hele korte accuduur van mijn Desire. Met een beetje surfen en e-mail ophalen red ik vaak nét niet 1 volle dag.

Nu kwam ik dit artikel tegen: http://www.enterpriseirre...smartphone-seems-to-have/

Weet iemand hoe ik dat naar de NL versie moet vertalen? Gaat het dan om de ratio "Mobiel stand-by" vs "Android-Systeem"?
Dat zou ik ook graag willen weten :P Wat is ``UP Time´´ en ``Awake Time´´

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:32
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 11:01:
[...]

Dat zou ik ook graag willen weten :P Wat is ``UP Time´´ en ``Awake Time´´
Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 09:30
@Hakar

Hier bij mij ook nog steeds hetzelfde probleem. Kan nu niet eens contact krijgen met Gmail. Android Market werkt alleen met Wi-Fi.
Internetten gaat wel redelijk. Uitzending gemist website en app werken nooit.
Dus we moeten wachten of toch maar een keer weggaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Cezus schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 21:57:
Yep, vanmorgen, toestel is bijna 10 minuten bezig geweest met her-starts en al. "Congratulations! Your phone has been updated succesfully to version 1.21.405.2." Ben benieuwd of ik er iets van ga merken. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 13:26:
[...]

Yep, vanmorgen, toestel is bijna 10 minuten bezig geweest met her-starts en al. "Congratulations! Your phone has been updated succesfully to version 1.21.405.2." Ben benieuwd of ik er iets van ga merken. :)
Desire van mijn vriendin heeft hem ook gehad. Tot nu toe kunnen downloads uit de Market niet geopend worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Doe ik net die update naar 1.21.nogwat, vraagt ie of ik backup wil terugzetten, dus ik denk "hij zal wel een backup hebben gemaakt voordat ie ging updaten, dus doe maar", zit ik weer naar 7 volledig kale schermen te kijken :(

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 09:31

Knaak

It's me, Mario!

Mute schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 13:39:
Doe ik net die update naar 1.21.nogwat, vraagt ie of ik backup wil terugzetten, dus ik denk "hij zal wel een backup hebben gemaakt voordat ie ging updaten, dus doe maar", zit ik weer naar 7 volledig kale schermen te kijken :(
Same here, voor de rest is alles gewoon goed backupped, alleen de home screens zijn weer reset.. jammer.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na een week nog steeds tevreden met mijn Desire, eerste aankopen al gedaan in de market :).
Waar ik alleen niet uit kom; kan je als SMStoon alleen uit de standaard geinstalleerde tonen kiezen? Bij beltonen vond hij wel de mp3's die ik had, maar bij het instellen van de SMStonen zie ik ze niet staan (vind overigens het instellen van de beltoon ook niet echt super. Je krijgt een lange lijst te zien obv IDtag, had het beter gevonden als je kon browsen naar de folder op de SD kaart enzo...)

overigens heb ik ook die update gehad (eigenlijk niet eens gemerkt, hoor je daar normaal een melding van te krijgen ofzo? Want ik kan me niet herinneren dat ik gisteravond daar een berichtje over gehad heb, maar als ik nu kijk bij de info van de phone staat er wel versie 1.21.405.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 13:02
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 13:44:
[...]
Waar ik alleen niet uit kom; kan je als SMStoon alleen uit de standaard geinstalleerde tonen kiezen? Bij beltonen vond hij wel de mp3's die ik had, maar bij het instellen van de SMStonen zie ik ze niet staan (vind overigens het instellen van de beltoon ook niet echt super. Je krijgt een lange lijst te zien obv IDtag, had het beter gevonden als je kon browsen naar de folder op de SD kaart enzo...)
[...]
zie mijn post in deel 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Fiber schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 13:26:
[...]

Je zal merken dat je accu sneller leeg is :D

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54
Same here :-). Ik merk wel dat het batterijduur-gedrag echt heel grillig is. De ene keer kan de Desire met gemak 48 uur mee (waarvan 's nachts op flight mode en voor de rest meestal 3g gewoon aan). De andere keer zit ie voor de avond al onder de 50% remaining (als ie 's ochtends van de lader komt).

Ik ben van "advanced task killer" nu naar "task manager" geswitched. Wat ik raar vind is dat de telefoon in no time (zonder het gevraagd te hebben of zonder dat ik related apps heb gebruikt) steeds een hele trits apps aan heeft staan (maps, mijn uploads, flickr, footprints, peep, facebook, friend stream). Terwijl ik al die social programma's nog nooit gebruikt noch ingesteld heb :?

"Advanced task killer" zag die apps ook nooit, maar task manager meent ze iedere keer te zien.

battery usage gaat als ongemerkt "maps" actief is (of aan blijft staan nadat ik het gebruikt heb) ook op 17% van het aandeel battery usage voor z'n rekening nemen. Weergave ong. 3%, mobiel stand-by 35% en "telefoon inactief" ook 35%.

Ik ben eigenlijk ook wel eens benieuwd naar wat "telefoon inactief" is. Als het zoveel % aangeeft terwijl het "inactief" heet, kost "inactief" dan niet stiekem toch heel veel stroom? :+

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

fulgore schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 14:34:
[...]

Je zal merken dat je accu sneller leeg is :D
Dit wordt veel gezegd maar is niet helemaal waar. Na de update is de "batterij-meting" in het toestel of batterij gereset. Het is dus zaak je batterij een keer helemaal leeg te laten gaan en op te laden zodat de batterij weer de juiste gegevens weergeeft.
Ik heb dit ergens gelezen, maar dat kan ik zo snel natuurlijk niet terug vinden omdat er zoveel over de batterij geschreven is.

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn batterij is niet sneller leeg na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 15:17
Is er de mogelijkheid om tijdens maar ook na een gesprek de duur van het gesprek te zien en/of terug te vinden?

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:41

Roytoch

Nietes

JKratos schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 18:24:
Is er de mogelijkheid om tijdens maar ook na een gesprek de duur van het gesprek te zien en/of terug te vinden?
Yes :) tijdens gesprek staat het rechtsbovenin. Na gesprek: klik op telefoon, dan rechtsonderin naast de bellen-knop op het telefoontje, en dan longpress op een gesprek, gedetailleerde oproepgeschiedenis. Onder het nummer staat dan de duur.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 15:17
roy.ahuis schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 18:28:
[...]

Yes :) tijdens gesprek staat het rechtsbovenin. Na gesprek: klik op telefoon, dan rechtsonderin naast de bellen-knop op het telefoontje, en dan longpress op een gesprek, gedetailleerde oproepgeschiedenis. Onder het nummer staat dan de duur.
Top! Heb het gevonden. Dank u. Zat bij ''oproepen'' te kijken maar moet dus ''telefoon'' zijn.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag wil ik jullie mening weten. Even over mijzelf, vrouw, woon buiten de stad, vaak meelezend op tweakers.net, weinig postend.

Vandaag is mijn HTC Desire (bruin) bezorgd. Gratis gekregen bij een Telfort abbonement. Doet het prima. Alleen valt het toetsenbord tegen. Had ongetwijfeld zelf kunnen ZIEN op de foto's bij het uitzoeken dat er geen uitschuifbaar toetsenbordje bij zit. Stom!!! 8)7 |:( :F Een van de redenen voor een nieuw toestel was het zat zijn van het met duim moeten SMS-sen. Zie me dat ook niet zo goed doen met mijn HTC Desire.

Werd tureluurs :X van de vele gsm aanbiedingen online, en tenslotte is mijn gevallen op dit hoog gewaardeerde toestel voor goed mobiel internet.

Daarom mijn vragen aan jullie:
1.Als ik de HTC Desire te koop zou zetten, wat kan ik ervoor vragen ? (wist niet zeker of dit in het vraag en aanbod topic hoort (zag hier prijzen van rond de EUR 400 voor een nieuw toestel)
2.Wat zou een door jullie aangeraden alternatief toestel zijn met een uitschruifbaar toetsenbordje en goed stabiel mobiel internet? Samsung Galaxy?

Ik stel jullie meedenken erg op prijs!
Mochten jullie vragen of opmerkingen kwijt willen, hoor ik het wel.

Dank je wel alvast! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 19:45:
Graag wil ik jullie mening weten. Even over mijzelf, vrouw, woon buiten de stad, vaak meelezend op tweakers.net, weinig postend.

Vandaag is mijn HTC Desire (bruin) bezorgd. Gratis gekregen bij een Telfort abbonement. Doet het prima. Alleen valt het toetsenbord tegen. Had ongetwijfeld zelf kunnen ZIEN op de foto's bij het uitzoeken dat er geen uitschuifbaar toetsenbordje bij zit. Stom!!! 8)7 |:( :F Een van de redenen voor een nieuw toestel was het zat zijn van het met duim moeten SMS-sen. Zie me dat ook niet zo goed doen met mijn HTC Desire.

Werd tureluurs :X van de vele gsm aanbiedingen online, en tenslotte is mijn gevallen op dit hoog gewaardeerde toestel voor goed mobiel internet.

1.Als ik de HTC Desire te koop zou zetten, wat kan ik ervoor vragen ? (wist niet zeker of dit in het vraag en aanbod topic hoort (zag hier prijzen van rond de EUR 400 voor een nieuw toestel)
2.Wat zou een door jullie aangeraden alternatief toestel zijn met een uitschruifbaar toetsenbordje en goed stabiel mobiel internet? Samsung Galaxy?

Maakt niet weer dezelefde fout, want de Samsung Galaxy heeft ook geen uitschuifbaar toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
eymey schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 14:49:
Same here :-). Ik merk wel dat het batterijduur-gedrag echt heel grillig is. De ene keer kan de Desire met gemak 48 uur mee (waarvan 's nachts op flight mode en voor de rest meestal 3g gewoon aan). De andere keer zit ie voor de avond al onder de 50% remaining (als ie 's ochtends van de lader komt).

Ik ben van "advanced task killer" nu naar "task manager" geswitched. Wat ik raar vind is dat de telefoon in no time (zonder het gevraagd te hebben of zonder dat ik related apps heb gebruikt) steeds een hele trits apps aan heeft staan (maps, mijn uploads, flickr, footprints, peep, facebook, friend stream). Terwijl ik al die social programma's nog nooit gebruikt noch ingesteld heb :?

"Advanced task killer" zag die apps ook nooit, maar task manager meent ze iedere keer te zien.

battery usage gaat als ongemerkt "maps" actief is (of aan blijft staan nadat ik het gebruikt heb) ook op 17% van het aandeel battery usage voor z'n rekening nemen. Weergave ong. 3%, mobiel stand-by 35% en "telefoon inactief" ook 35%.

Ik ben eigenlijk ook wel eens benieuwd naar wat "telefoon inactief" is. Als het zoveel % aangeeft terwijl het "inactief" heet, kost "inactief" dan niet stiekem toch heel veel stroom? :+
Een paar punten:
Taskkillers zijn useless, behalve voor zeer slecht geprogrammeerde apps die bijv. je GPS aan 't leegzuigen zijn terwijl ze op de background staan (GPS icoontje in statusbar).

Android is géén Windows waar meer memory meer snelheid betekent. Android bevat een geavanceerd prefetch systeem dat zoveel mogelijk (veelgebruikte) apps in het geheugen laad en automatisch de minst gebruikte eruit kickt. Dat zorgt ervoor dat veelgebruikte apps snel geopend worden als je er op klikt en niet van de ROM geladen moeten worden. Als je je Desire nog maar net hebt (of net geflashed/geupdatet hebt), is ie er nog niet zo goed achter welke prog's je het meest gebruikt dus staan ook basic-Android apps als Facebook in het geheugen. En als je taskkillers blijft gebruiken komt ie dat ook nooit te weten!

Wat je ook doet, het Android OS zorgt er altijd voor dat er niet meer dan 50 á 25MB RAM vrij is, zodat je zo vloeiend mogelijke gebruikerservaring hebt met zoveel mogelijk programma's "in de aanslag". Dit gebruikt ook aanzienlijk minder stroom dan iedere paar minuten apps killen om ze een paar minuten later weer uit het ROM te moeten laden: niet alleen is het laden uit RAM op zichzelf zuiniger, ook kost het laden uit RAM minder CPU kracht, vergelijk het maar eens met Word openen direct nadat je het hebt gesloten en Word openen als je PC net is opgestart en kijk naar de CPU load in task manager.

Ik heb de eerste 2 weken met m'n Nexus One een taskkiller gebruikt totdat ik uitgebreide threads op XDA en Android Developers (filmpje over de geavanceerde geheugen architectuur) over dit onderwerp las, en ik merk het verschil zowel in snelheid als batterijverbruik. Alleen kut dat :( :( 9292OV z'n GPS niet uitzet als je het hebt afgesloten |:( Echt de slechts ontworpen professionele app ooit.

Taskkillers hebben geen invloed op het geheugen-management systeem van Android: je bent dus een batterijverslindende cyclus in de hand aan 't werken waarin je apps (automatisch of bijv. elk half uur) aan het killen bent, die een paar minuten later automatisch weer ín het geheugen worden geladen! Als je zoiets in Windows hebt, is het zonder twijfel een of ander virus dat zijn eigen proces steeds heropstart hoe vaak je het ook killed. Het is dus niet raar dat de doorsnee Tweaker (meestal Windows gebruiker) dit geheugen-gedrag van Android vindt stoten met zijn/haar opvattingen over wat efficiënt is ;)

Ik zal nog even zoeken naar dat developers filmpje over de geheugenarchitectuur van Android, is wel bekijkenswaardig.
Hier dus: http://developer.android.com/videos/index.html#v=fL6gSd4ugSI

[ Voor 13% gewijzigd door davidov2008 op 26-06-2010 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik denk dat je zelf iets meer onderzoek moet verrichten.
Op de Tweakers.net pricewatch kun je ook filteren op mobiele telefoons met een qwerty-toetsenbord, er zijn er genoeg.
Dan heb je een mooi overzicht van telefoons die aan die eis voldoen. Ik zou ook eerst een keuze maken qua besturingssysteem voor je je verder verdiept in een aantal modellen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou inderdaad heel erg stom zijn, dank je wel Compaq 99 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 20:04:
Dat zou inderdaad heel erg stom zijn, dank je wel Compaq 99 :)
Geen dank.
Ik zou je de Motorla Milestone aanraden: Uitschuifbaar toetsenbord en 2.1 android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:50
...
...
Wat wil je? Niet met je duimen SMSen? Ik snap die zin echt totaal niet...
Maar wil je er in ieder geval op wijzen dat er vele verschillende toetsenborden beschikbaar zijn voor Android. Zo kan je ook met T9 SMSen, volledig qwerty of iets wat er tussen in zit. Daarnaast heb je ook nog Swype toetsenbord... Dus mijn vraag, wat is nou precies het probleem van het toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FabianNL schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 20:25:
[...]

Wat wil je? Niet met je duimen SMSen? Ik snap die zin echt totaal niet...
Maar wil je er in ieder geval op wijzen dat er vele verschillende toetsenborden beschikbaar zijn voor Android. Zo kan je ook met T9 SMSen, volledig qwerty of iets wat er tussen in zit. Daarnaast heb je ook nog Swype toetsenbord... Dus mijn vraag, wat is nou precies het probleem van het toetsenbord?
Ik ben het typen op een computertoetsenbord erg gewend. SMS-sen zoals ik dat deed met mijn Samsung SGH-E720 en NOKIA Fold 2720 (beide clamshell toestellen) was lastig. Een heel bericht opstellen kostte me zo tien minuten. Mijn vriend heeft een Nokia 97 Mini, dat Qwerty toetsenbord beviel wel. Het gaat me dus voornamelijk om de snelheid van berichten opstellen. Mijn motoriek kan beter overweg met een toetsenbord, dan heb je meer ruimte om te typen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 20:37:
[...]

Ik ben het typen op een computertoetsenbord erg gewend. SMS-sen zoals ik dat deed met mijn Samsung SGH-E720 en NOKIA Fold 2720 (beide clamshell toestellen) was lastig. Een heel bericht opstellen kostte me zo tien minuten. Mijn vriend heeft een Nokia 97 Mini, dat Qwerty toetsenbord beviel wel. Het gaat me dus voornamelijk om de snelheid van berichten opstellen. Mijn motoriek kan beter overweg met een toetsenbord, dan heb je meer ruimte om te typen volgens mij.
Tip: draai het toestel eens een kwartslag, krijg je een on-screen qwerty toetsenbord! even wennen, daarna gaat het heel makkelijk allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 18:37
Had vandaag een hoop gezeur om mijn gegevensverbinding werkend te krijgen. Reboot, batterij eruit halen, het wilde allemaal niet werken. Totdat ik CallMeter NG verwijderde, toen werkde de verbinding opeens weer?

Heeft CallMeter NG een optie die het dataverkeer killt bij een bepaalde limiet, of was er gewoon iets mis met het netwerk van Hi vanmiddag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Slurpgeit schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 21:27:
Had vandaag een hoop gezeur om mijn gegevensverbinding werkend te krijgen. Reboot, batterij eruit halen, het wilde allemaal niet werken. Totdat ik CallMeter NG verwijderde, toen werkde de verbinding opeens weer?

Heeft CallMeter NG een optie die het dataverkeer killt bij een bepaalde limiet, of was er gewoon iets mis met het netwerk van Hi vanmiddag?
Nee, CallMeter NG is alleen een monitoring tool. Ik denk dat het toeval is geweest.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

1. Kijk daarvoor even rond op Marktplaats. Dit is in ieder geval geen handelstopic, dus is dit hier offtopic.
2. In dit topic wordt alleen de Desire besproken. Daarnaast verwachten we op GoT dat je zelf een beslissing kan maken wat je moet kopen.

Gaarne ontopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij opvalt na de update is dat mijn 3g data verbinding erg traag is geworden, is het mogelijk om te downgraden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 21:29:
[...]

1. Kijk daarvoor even rond op Marktplaats. Dit is in ieder geval geen handelstopic, dus is dit hier offtopic.
2. In dit topic wordt alleen de Desire besproken. Daarnaast verwachten we op GoT dat je zelf een beslissing kan maken wat je moet kopen.

Gaarne ontopic :)
Dag Moderator,
Akkoord, sorry maar ik kan slecht beslissingen maken, deel van mijn anders zijn.
Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 00:45
davidov2008 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 20:01:
[...]

Lang verhaal over waarom taskkillers overbodig zijn.
Bedankt voor je heldere uitleg. :)

Ik heb sinds gisteren zelf een Desire ( *O* ) en terwijl je rondzwemt in zo'n nieuw en onbekend OS kom je al snel bij alle taskkiller-applicaties uit. Maar inderdaad, je verhaal klinkt plausibel en dan zijn ze eigenlijk overbodig.

Hoe zit dat overigens met enkele default apps? Zo heb ik ook de constant opstartende 'Aandelen'/Stocks app die ik helemaal niet wil hebben / gebruiken. Is het ook mogelijk om deze gewoon ergens handmatig uit te zetten, of moet je echt wachten tot Android 'snapt' dat je daar niet op zit te wachten? Zelfde voor de Peep app en dergelijke.

Dan nog dit: ik heb Facebook gekoppeld aan mijn Desire. Daardoor heb ik nu al mijn Facebook contacten ook ingeladen in de telefoon (of beter: dat ging automatisch). Nu heb ik twee applicaties: "Contacten" (van Android neem ik aan - hier zitten de Facebook contacten ook bij) en "HTC Contacten" van HTC: Hier staan alleen mijn 'eigen' contacten in. Nu is mijn vraag: welke applicatie (van de twee) moet ik gebruiken voor het toevoegen van al mijn telefoonnummers e.d., zodat ze wel gewoon overal verschijnen? Ik gebruik 'Handcent' als SMS applicatie. :)

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
[...]

Een paar punten:
Taskkillers zijn useless, behalve voor zeer slecht geprogrammeerde apps die bijv. je GPS aan 't leegzuigen zijn terwijl ze op de background staan (GPS icoontje in statusbar).

Android is géén Windows waar meer memory meer snelheid betekent.

<knip> :)
Duidelijk verhaal :). Mijn mening begon reeds meer richting jouw verhaal te bewegen. Omdat ik verder de task manager functionaliteit zelf wel handig vind heb ik nu gewoon de auto-kill functionaliteit uitgezet en gebruik ik het idd alleen nog maar als ik bij "batterijverbruik" zie dat apps echt aan het slurpen zijn :Y

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 21:35:
[...]

Dag Moderator,
Akkoord, sorry maar ik kan slecht beslissingen maken, deel van mijn anders zijn.
Groet
Ik denk dat je probleem eerder zit in het niet orienteren.
En daar is simpel wat aan te doen: lees eerst tweakers voordat je wat koopt.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
Thijs_O schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 22:11:
[...]

Bedankt voor je heldere uitleg. :)

Ik heb sinds gisteren zelf een Desire ( *O* ) en terwijl je rondzwemt in zo'n nieuw en onbekend OS kom je al snel bij alle taskkiller-applicaties uit. (...)
Ja bij mij precies zo :P
1. Hoe zit dat overigens met enkele default apps? Zo heb ik ook de constant opstartende 'Aandelen'/Stocks app die ik helemaal niet wil hebben / gebruiken. Is het ook mogelijk om deze gewoon ergens handmatig uit te zetten, of moet je echt wachten tot Android 'snapt' dat je daar niet op zit te wachten? Zelfde voor de Peep app en dergelijke.

2. Dan nog dit: ik heb Facebook gekoppeld aan mijn Desire. Daardoor heb ik nu al mijn Facebook contacten ook ingeladen in de telefoon (of beter: dat ging automatisch). Nu heb ik twee applicaties: "Contacten" (van Android neem ik aan - hier zitten de Facebook contacten ook bij) en "HTC Contacten" van HTC: Hier staan alleen mijn 'eigen' contacten in. Nu is mijn vraag: welke applicatie (van de twee) moet ik gebruiken voor het toevoegen van al mijn telefoonnummers e.d., zodat ze wel gewoon overal verschijnen? Ik gebruik 'Handcent' als SMS applicatie. :)
Zie nummers in quote.

1. Als je die built-in apps niet gebruikt, kan je ze het beste verwijderen, via Instellingen --> Toepassingen druk op de Menu-toets (die fysieke toets), kies Filter en selecteer Allen. Zoek dan naar de betreffende applicaties, klik ze aan en selecteer in het daaropvolgende scherm Verwijderen.

2. Het makkelijkste is het om Google Contacts te gebruiken, je contacten worden dan 2-weg-gesynct en als je telefoon om wat voor reden de geest geeft kan je ze altijd in je Google account op internet vinden. Uiteraard zijn deze contacten ook in je Gmail account terug te vinden. Google Contacts heeft import- en exportmogelijkheden voor o.a Outlook, CSV files etc. Zo kan je ook eenvoudig contactbestanden van oude telefoon en pc importeren. Daarnaast gaat het intypen van nummers, adresgegevens etc. op de computer -ondanks het mooie touchscreen op de Desire- ook héél wat sneller. Ik weet niet of de "HTC Contacts" ook gesynchroniseerd worden, maar voor de zekerheid zou ik nieuwe contacten maar onder de "normale contacts" onderbrengen ;) Check http://contacts.google.com
eymey schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 22:25:
[...]
Duidelijk verhaal :). Mijn mening begon reeds meer richting jouw verhaal te bewegen. Omdat ik verder de task manager functionaliteit zelf wel handig vind heb ik nu gewoon de auto-kill functionaliteit uitgezet en gebruik ik het idd alleen nog maar als ik bij "batterijverbruik" zie dat apps echt aan het slurpen zijn :Y
Dat is inderdaad de goeie manier om een taskmanager te gebruiken ;) En hopen dat steeds meer apps komen die fatsoenlijk met je resources omgaan :P

[ Voor 11% gewijzigd door davidov2008 op 26-06-2010 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
davidov2008 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 22:38:

[...]

Zie nummers in quote.

1. Als je die built-in apps niet gebruikt, kan je ze het beste verwijderen, via Instellingen --> Toepassingen druk op de Menu-toets (die fysieke toets), kies Filter en selecteer Allen. Zoek dan naar de betreffende applicaties, klik ze aan en selecteer in het daaropvolgende scherm Verwijderen.

2. Het makkelijkste is het om Google Contacts te gebruiken, je contacten worden dan 2-weg-gesynct en als je telefoon om wat voor reden de geest geeft kan je ze altijd in je Google account op internet vinden. Uiteraard zijn deze contacten ook in je Gmail account terug te vinden. Google Contacts heeft import- en exportmogelijkheden voor o.a Outlook, CSV files etc. Zo kan je ook eenvoudig contactbestanden van oude telefoon en pc importeren. Daarnaast gaat het intypen van nummers, adresgegevens etc. op de computer -ondanks het mooie touchscreen op de Desire- ook héél wat sneller. Ik weet niet of de "HTC Contacts" ook gesynchroniseerd worden, maar voor de zekerheid zou ik nieuwe contacten maar onder de "normale contacts" onderbrengen ;) Check http://contacts.google.com
1. Daar had ik al gekeken maar het is dus niet mogelijk om de default HTC apps te verwijderen blijkbaar. Datzelfde concludeerde ik net ook al na een korte Google-zoektocht. Kan dus alleen door 'm te rooten. Helaas, dan maar gewoon doen alsof die apps er niet zijn. :P

2. Ik gebruik de Google Account-apps niet. Voor Android gekozen vanwege de vele andere voordelen maar voor mijn email, contacten en calender gebruik ik WindowsLive en Facebook (die in de komende maanden grotendeels worden geïntegreerd). Vanaf september krijgt WindowsLive ook Exchange Activesync support en kan ik dus mijn Live-account integreren met de default Mail, Calender e.d. client van mijn Desire. :)

Tot die tijd zal ik dan wel een andere oplossing zoeken voor mijn contacten. De 'HTC Contacten' applicatie lijkt gebruik te maken van de 'Contacten' applicatie minus de Facebook-contacten. Mijn 'Handcent' sms-applicatie werkt gelukkig met zowel mijn Facebook-contacten als mijn regular-contacten dus dat is mooi. :)

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 14-08 09:13
Als je met je duim wilt smsen moet je naar de instellingen van je toetsenbord gaan en deze op keyboard type: phone keypad zetten. Dan krijg je grote toetsen waar je gewoon op kan rammen zoals een normale telefoon :) (hiermee kan ik echt sneller smsen dan met mijn xperia X1 met toetsenbord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte12345
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05-2024
[...]

Een paar punten:

Android is géén Windows waar meer memory meer snelheid betekent. Android bevat een geavanceerd prefetch systeem dat zoveel mogelijk (veelgebruikte) apps in het geheugen laad en automatisch de minst gebruikte eruit kickt. Dat zorgt ervoor dat veelgebruikte apps snel geopend worden als je er op klikt en niet van de ROM geladen moeten worden. Als je je Desire nog maar net hebt (of net geflashed/geupdatet hebt), is ie er nog niet zo goed achter welke prog's je het meest gebruikt dus staan ook basic-Android apps als Facebook in het geheugen. En als je taskkillers blijft gebruiken komt ie dat ook nooit te weten!

Wat je ook doet, het Android OS zorgt er altijd voor dat er niet meer dan 50 á 25MB RAM vrij is, zodat je zo vloeiend mogelijke gebruikerservaring hebt met zoveel mogelijk programma's "in de aanslag". Dit gebruikt ook aanzienlijk minder stroom dan iedere paar minuten apps killen om ze een paar minuten later weer uit het ROM te moeten laden: niet alleen is het laden uit RAM op zichzelf zuiniger, ook kost het laden uit RAM minder CPU kracht, vergelijk het maar eens met Word openen direct nadat je het hebt gesloten en Word openen als je PC net is opgestart en kijk naar de CPU load in task manager.

Ik heb de eerste 2 weken met m'n Nexus One een taskkiller gebruikt totdat ik uitgebreide threads op XDA en Android Developers (filmpje over de geavanceerde geheugen architectuur) over dit onderwerp las, en ik merk het verschil zowel in snelheid als batterijverbruik. Alleen kut dat :( :( 9292OV z'n GPS niet uitzet als je het hebt afgesloten |:( Echt de slechts ontworpen professionele app ooit.

Taskkillers hebben geen invloed op het geheugen-management systeem van Android: je bent dus een batterijverslindende cyclus in de hand aan 't werken waarin je apps (automatisch of bijv. elk half uur) aan het killen bent, die een paar minuten later automatisch weer ín het geheugen worden geladen! Als je zoiets in Windows hebt, is het zonder twijfel een of ander virus dat zijn eigen proces steeds heropstart hoe vaak je het ook killed. Het is dus niet raar dat de doorsnee Tweaker (meestal Windows gebruiker) dit geheugen-gedrag van Android vindt stoten met zijn/haar opvattingen over wat efficiënt is ;)

Ik zal nog even zoeken naar dat developers filmpje over de geheugenarchitectuur van Android, is wel bekijkenswaardig.
Hier dus: http://developer.android.com/videos/index.html#v=fL6gSd4ugSI
Ik dacht dat informatie op je RAM laten staan juist stroom verbruikt. Zit ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 20:56:
[...]

Tip: draai het toestel eens een kwartslag, krijg je een on-screen qwerty toetsenbord! even wennen, daarna gaat het heel makkelijk allemaal.
Dit is idd zo, Heb mijn desire vandaag binnen gekregen van Hi.
Top toestel tot zover :D.

En precies als je zegt, het smsen is wat wennen, zeker sinds dit mn eerste touchscreen is.. maar gwn op zn zij, gaat t iig makkelijker en nu nog even wenne. Gaat goedkomen :D.

Taskkiller erop gezet, juicedefender, nog meer musthave appz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 13:18
Thijs_O schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 22:11:
[...]

Hoe zit dat overigens met enkele default apps? Zo heb ik ook de constant opstartende 'Aandelen'/Stocks app die ik helemaal niet wil hebben / gebruiken. Is het ook mogelijk om deze gewoon ergens handmatig uit te zetten, of moet je echt wachten tot Android 'snapt' dat je daar niet op zit te wachten? Zelfde voor de Peep app en dergelijke.
Heb je de synchronisatie van de aandelen app al uitgezet ? (via instellingen->accounts en synchronisatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 23:09
Nou zeg... ik denk dat ie van mij nu toch echt f00ked up is... Sinds de update is het eigenlijk bergafwaarts gegaan. Hij resette/crashte vaker spontaan, bijna iedere dag wel een keer. Vandaag ook weer, gewoon tijdens een filmpje maken, in ixmat scanner, met kantelen, een tijdje geleden in Google Navigate spontaan, enz., dus ik dacht het maar allemaal eens op te schonen, in de hoop dat het dan verholpen zou zijn.

Nu istie echter (bijna) zo stock als wat (m.u.v. die update natuurlijk waarschijnlijk) en nog crasht ie steeds. Soms is er gewoon zelfs geeneens tijd om 'quietly brilliant' te tonen (dan crasht ie er voor al), of er staat 'quietly bri' en dan *crash* reboot ie weer, en blijft maar rebooten. Soms gaat ie nog zover tot het swipe scherm, maar dan nog voordat ik m'n swipe klaar heb, weer crash. Ik dacht dat het aan de warmte zou kunnen liggen, maar zo erg warm wordt ie toch niet (voelt ie ook niet) en de laatste keer dat ik het nog kon zien, stond er volgens mij dat ie 33 graden was.

Het lijkt ook alsof hij na het opstarten problemen heeft met het verbinding maken met het GSM-netwerk, maar ook zonder SIM-card erin gaat het niet goed. En soms lijkt het dat hij na het opstarten de SD-card niet goed kan mounten. Maar die is ook zo goed als leeg. Helaas heb ik geen microSD-reader om de kaart op m'n PC te formatteren. Ik hoop nu dat ik zover kan booten dat m'n telefoon hem kan formatteren. Het klote is dat ik per se via dat HBOOT scherm moet kiezen voor Power Down, even laten rusten en dan hoop ik dat ie weer wat meer meewerkt na een tijdje (had ik vanochtend weer, nu 'rust' ie ook nog).
Overigens de backup terugzetten van SD-card na een factory reset heeft ie ook niet gedaan, krijg dat met geen mogelijkheid meer voor mekaar. Dat werkt kennelijk dus ook voor geen ene meter helaas.

Als het zo door gaat wordt het een RMA :-(
Had ik maar die update niet gedaan of hoeven doen, daarvoor deed ie het eigenlijk prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
ParaNoiMia schreef op zondag 27 juni 2010 @ 00:10:
[...]

Heb je de synchronisatie van de aandelen app al uitgezet ? (via instellingen->accounts en synchronisatie)
Bedankt, die stond nog aan inderdaad. :) Gelijk synchronisatie voor de Google-diensten ook uitgeschakeld.

Nu ben ik nog op zoek naar een goede app die alle dataverkeer (dus van de browser maar ook google maps, youtube, MSN talk enzovoort) van mijn Desire bijhoudt. Ik ben al druk zoekende op alle androidfora maar is er misschien een bepaalde app hiervoor die echt "de beste" is? Zoals je dat hebt met bijvoorbeeld Handcent voor SMSjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NetCounter...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, ik heb netcounter geinstalleerd staan, maar vind het eigenlijk niet zo geweldig. Zo is er (voor zover ik kan zien) niet echt een widget ofzo, en kan ie bv. ook niet (uiteraard met weinig resources) resident in de notificatie balk staan.

Maar goed, heb nog niet de talloze andere alternatieven geprobeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eegee schreef op zondag 27 juni 2010 @ 00:30:
Nou zeg...

[...]

Overigens de backup terugzetten van SD-card na een factory reset heeft ie ook niet gedaan, krijg dat met geen mogelijkheid meer voor mekaar. Dat werkt kennelijk dus ook voor geen ene meter helaas.

Als het zo door gaat wordt het een RMA :-(
Had ik maar die update niet gedaan of hoeven doen, daarvoor deed ie het eigenlijk prima...
Misschien een open deur, maar heb je al eens een factory reset gedaan en dan de Desire niet gelijk opgestart? Dus even de accu er een kwartier of een half uur accu eruit laten en dan pas opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:09
Die heb ik er net gister afgegooid omdat ik het idee had dat deze nogal wat energie nodig had (stond bij partial wake time best hoog). vandaag kan ik hier meer over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik ben sinds vrijdag overgestapt op Vodafone, maar ik heb er nu al enorme spijt van. Ok, als internet werkt is het veel sneller, maar dat is het hem nu juist, het werkt meer niet dan wel.
Af en toe heb ik eens verbinding, maar meestal blijft er 3G staan (springt dan dus niet op H over) en dan gebeurt er ook niets.

Kan me niet voorstellen dat heel Nederland dat probleem heeft met Vodafone dus zal wel een Deisre - Vodafone conflict zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op zondag 27 juni 2010 @ 10:55:
Ik ben sinds vrijdag overgestapt op Vodafone, maar ik heb er nu al enorme spijt van. Ok, als internet werkt is het veel sneller, maar dat is het hem nu juist, het werkt meer niet dan wel.
Af en toe heb ik eens verbinding, maar meestal blijft er 3G staan (springt dan dus niet op H over) en dan gebeurt er ook niets.

Kan me niet voorstellen dat heel Nederland dat probleem heeft met Vodafone dus zal wel een Deisre - Vodafone conflict zijn.
Ik denk eerder dat er gewoon slecht bereik van Vodafone is in jouw omgeving.
Vodafone schijnt de snelste internet aan te bieden namelijk. Zelf heb ik ook vodafone en heb nog geen bverbindingsproblemen gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 11:13:
[...]

Ik denk eerder dat er gewoon slecht bereik van Vodafone is in jouw omgeving.
Vodafone schijnt de snelste internet aan te bieden namelijk. Zelf heb ik ook vodafone en heb nog geen bverbindingsproblemen gehad
Ik heb gewoon volledig bereik overal, en merk het probleem (zover als ik nu getest heb) over een gebied van 50x30km. Zelfs in Maastricht, home of Vodafone, werkt het niet.

Zodra je iets wil openen op internet springt H heel even aan en dan weer uit. Krijg gewoon helemaal niks aan data binnen, heb het niet over traag internet, daar zou ik zelfs nog mee kunnen leven in vergelijking met dit.

[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 27-06-2010 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
Jelte12345 schreef op zondag 27 juni 2010 @ 00:08:
[...]

Ik dacht dat informatie op je RAM laten staan juist stroom verbruikt. Zit ik fout?
In tegenstelling tot ROM (Flash) heeft RAM inderdaad wel een ietsie pietsie stroom nodig om de gegevens te onthouden, maar dat betekent nog niet dat werken uit het RAM meer stroom verbruikt. Want laden uit ROM kost op het moment van laden/schrijven veel energie (zowel vanwege het ROM als door de CPU load) en duurt ook nog eens langer.
Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 09:53:
[...]

Misschien een open deur, maar heb je al eens een factory reset gedaan en dan de Desire niet gelijk opgestart? Dus even de accu er een kwartier of een half uur accu eruit laten en dan pas opstarten.
Dat is dus geen factory reset :P Das gewoon de accu er een half uur uit laten. Je moet het volgende doen:
1. Turn the power off. If your HTC Desire is frozen, pull the battery out and reinsert it
2. Hold the Volume Down button
3. Press and release the Power button
4. You are now presented with a menu that allows for Fastboot, Recovery, Clear Storage, and Simlock
5. Select Clear Storage by pressing the Volume Down button
6. Press and release the Power button
7. Now simply confirm your decision: Volume Up for YES and Volume Down for NO
Je hebt dus zelfs nog meer mogelijkheden dan hard reset.
Phusebox schreef op zondag 27 juni 2010 @ 11:16:
[...]

Ik heb gewoon volledig bereik overal, en merk het probleem (zover als ik nu getest heb) over een gebied van 50x30km. Zelfs in Maastricht, home of Vodafone, werkt het niet.

Zodra je iets wil openen op internet springt H heel even aan en dan weer uit. Krijg gewoon helemaal niks aan data binnen, heb het niet over traag internet, daar zou ik zelfs nog mee kunnen leven in vergelijking met dit.
Op welke netwerkinstelling staat je telefoon? Wat gebeurd er als je 'm op WCDMA Only of GSM auto (PRL) zet? Op http://www.vodafone.nl/prive/help/Netwerk_en_dekking kan je een postcode invoeren en de UMTS dekking daar controleren. Als ik kijk in Zuid-Limburg zitten er in het oosten wel wat rode vlakken, maar heel Maastricht is groen, dat zou gewoon moeten werken (behalve als je ergens diep in een gebouw zit).

Maar begrijp ik je nou goed dat webpagina's niet eens laden? Want zelfs als je *piep*-bereik hebt, moet je met GSM nog steeds met een paar kb kunnen downloaden... Dan zit het probleem ergens anders.

[ Voor 3% gewijzigd door davidov2008 op 27-06-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 14-08 09:13
Het kan ook liggen een de instellingen van Vodafone, die heb ik in dit topic al een paar keer voorbij zien vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zodra de telefoon op standby is geweest moet ik elke keer mijn ApnBackupRestore instellingen verwijderen en opnieuw toevoegen en dan kan ik weer 1 minuut op internet.

En inderdaad krijg ik dus 0 data binnen.

Pagina: 1 ... 18 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.