HTC Desire - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 24 Laatste
Acties:
  • 215.789 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn internetprobleem is opgelost, lag gewoon dus aan Vodafone, want ik heb nu weer internetverbinding.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 18:15
Salandur schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:17:
... Net een uurtje 3Gaangehad en gelijk 20% er af. Zal wel te maken hebben met de slechte T-Mobile verbinding, maar toch wel opvallent.
Dit is de reden dat ik mijn Milestone (2x daags laden zonder veel te doen) geruild heb voor een Desire. Met mijn Desire red ik het nét om aan het einde van de dag nog iets over te hebben. Probleem is hopelijk T-mobile, anders moet ik toch weer uit gaan kijken naar een ander toestel. Overigens heb ik in pak 'm beet 70% van alle gevallen dat ik de browser/market start geen internet tot mijn beschikking (terwijl de telefoon dit wel aangeeft) wat dus op een T-mob probleem duidt...

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:50

Deem

Ontcijfer mij!

Frankster schreef op maandag 21 juni 2010 @ 13:59:
[...]

Dit is de reden dat ik mijn Milestone (2x daags laden zonder veel te doen) geruild heb voor een Desire. Met mijn Desire red ik het nét om aan het einde van de dag nog iets over te hebben. Probleem is hopelijk T-mobile, anders moet ik toch weer uit gaan kijken naar een ander toestel. Overigens heb ik in pak 'm beet 70% van alle gevallen dat ik de browser/market start geen internet tot mijn beschikking (terwijl de telefoon dit wel aangeeft) wat dus op een T-mob probleem duidt...
Herkenbaar en wederom ook T-mobile hier.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun je makkelijk je mobiel internet uitzetten? Ik heb de enegiebeheer wigdet op mijn scherm gezet, maar daar staat enkel wifi, bluetooth, gps, vernieuwen/update o.i.d. en dag/nacht optie in. Maar 3G verbruikt volgens mij best wel veel batterij en die hoeft niet standaard aan te staan, bv 's nachts sowieso niet nodig. Iemand een ideetje? Of een widget die dat kan?

Edit: Laat maar, heb al een widget gevonden, zit er gewoon standaard op... |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 13:27:
Mijn internetprobleem is opgelost, lag gewoon dus aan Vodafone, want ik heb nu weer internetverbinding.

*zucht*
Hier inderdaad ook. 3G was verdwenen, maar werkt nu weer prima gelukkig, ook vodafone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
Dames, heren..

Is de HTC Desire een beetje een gemakkelijk toestel in gebruik? mijn schoonmoeder kan relatief goedkoop dit toestel krijgen bij het verlengen van haar abonnement. Ze heeft alleen reuma in haar vingers, het is dus belangrijk voor haar dat een toestel en gemakkelijk in gebruik is. denk aan knopgrote...
Ik heb zelf al gekeken, de knoppen van een tochscreen telefoon zijn tegenwoordig groter dan bij een gsm met een nummeriek toestenbord. echter gaat het mij ook om het overige gebruiks gemak.

Is het toestel ook goed te gebruiken voor een 65 jarige vrouw?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Bullet NL schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:08:
Dames, heren..

Is de HTC Desire een beetje een gemakkelijk toestel in gebruik? mijn schoonmoeder kan relatief goedkoop dit toestel krijgen bij het verlengen van haar abonnement. Ze heeft alleen reuma in haar vingers, het is dus belangrijk voor haar dat een toestel en gemakkelijk in gebruik is. denk aan knopgrote...
Ik heb zelf al gekeken, de knoppen van een tochscreen telefoon zijn tegenwoordig groter dan bij een gsm met een nummeriek toestenbord. echter gaat het mij ook om het overige gebruiks gemak.

Naast wat de heren/dames zullen zeggen lijkt het me verstandig om je schoonmoeder even op sleeptouw (letterlijk of figuurlijk ;)) naar een winkel mee te nemen. Laat ze er zelf mee spelen (bellen, smsen, etc) zodat ze dat zelf kan inschatten.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet wel redelijk precies op de letters drukken en die zijn vrij klein. Mar als je het toetsel op zijn kant houdt heb je al een iets groter toetsenbord. Ik zou even naar de mediamarkt o.i.d. gaan en even uitproberen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:13:
Je moet wel redelijk precies op de letters drukken en die zijn vrij klein. Mar als je het toetsel op zijn kant houdt heb je al een iets groter toetsenbord. Ik zou even naar de mediamarkt o.i.d. gaan en even uitproberen!!
Dat staat natuurlijk in de planning, alleen kan je niet overal het toestel uitproberen. Ook niet bij de MM bij ons in de buurt.... dat een toestel daar aan een schap hangt wil niets zeggen over het gebruiksgemak... vele functies werken niet zonder simkaart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Je kan best even wat typen zonder simkaart, desnoods via het invoerveld van de zoekfunctie (druk op home-scherm op de fysieke zoek-knop).

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:43
Bullet NL schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:08:
Dames, heren..

opzich leuk dat je schoonmoeder de desire zou kunnen nemen hoor, maar is een touchscreen(capacitief) 3,5 - 4 inch en geen smartphone functie niet verstandiger? is waarschijnlijk ook goedkoper namelijk.

om antwoord te geven op je vraag: de knopjes zijn goed te bedienen, je hoeft niet hard te drukken, knoppen zijn groot genoeg als je het toetsenbord op gewoon telefoontoetsenbord zet ipv qwerty.

alleen kleine linkjes moet je ver inzoomen om het goed aan te kunnen 'klikken' :)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Qua logica en bedieningsgemak is dit toestel zeer aan te bevelen. Ik werk zelf in een telecomwinkel en daar heb ik al een aantal keer mensen aan een touchscreen geholpen. Mensen van die leeftijd dan. En het is niet moeilijk om ze te leren hoe alles werkt. Alles went, zeg ik altijd maar. Daarbij hoef je ook niet alles uit te leggen, adhv widgets e.d. kan je een toestel als de Desire al heel makkelijk instellen.

P.S. Ik verkocht dit toestel laatst aan een vrouw van 50+.. Enne, heb ook eens een iPhone aan een man van 83 verkocht (vroeg ie overigens zelf om :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 11:10
Knap dat iemand van 65 jaar daar nog aan begint. Mijn Oma heeft al moeite met een oude Nokia :P Laat staan een desire. Misschien moet ze voor een iphone gaan, die zijn velen malen makkelijker in gebruik (ik spreek uit ervaring) een Desire is iets meer voor ons Tweakers bedoelt. imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een HTC Desire (waar ik heel erg blij mee ben, werkt perfect!). Tot 2 weken geleden had ik KPN als provider en sinds die tijd Vodafone.

Sinds ik bij Vodafone zit is de internet connectie vele malen sneller. Erg fijn! Echter, mijn batterijduur is duidelijk stukken minder. Als ik op kantoor zit gaat mijn batterij precies een werkdag van 8 uur mee.

Mijn theorie hierover is dat ik een slecht bereik heb op kantoor waardoor de telefoon constant zoekt naar een 3G/HSDPA verbinding. Ik heb namelijk door dit slechte bereik een G in de statusbalk staan ipv H of 3G.

Voor de goede orde wil ik melden dat ik via *#*#4636#*#* het netwerk op GSM auto heb gezet. En in het weekend lijkt mijn batterij langer mee te gaan dan doordeweeks. Vandaar mijn vermoeden van het bereik op kantoor.

Wie weet wat ik aan mijn probleem kan doen?

Gr,
Jurgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Huppol schreef op maandag 21 juni 2010 @ 15:16:
Knap dat iemand van 65 jaar daar nog aan begint. Mijn Oma heeft al moeite met een oude Nokia :P Laat staan een desire. Misschien moet ze voor een iphone gaan, die zijn velen malen makkelijker in gebruik (ik spreek uit ervaring) een Desire is iets meer voor ons Tweakers bedoelt. imho.
Tja, misschien heeft mijn schoonmoeder al langer mobiels dan dat jij oud bent.... je weet het niet ;-)
Haar huidige is gewoon af, ze moet dus een nieuwe en wil vooral op gebruiksgemak gaan inzetten.
Ik heb zelf een windows mobile toestel, dat wou ik haar maar niet aan doen, dus ben opzoek naar een goed toestel wat ook erg gebruiksvriendelijk is. Tevens zou het ideeeal zijn als dit toestel ook een relatief groot nummeriek toetsenboard en of een ruim qwerty toestenboard heeft om te smsen en of te bellen...
vandaar mijn vraag voor hoe jullie ervaring met de Desire is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 13:02
Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 15:25:
[...]Als ik op kantoor zit gaat mijn batterij precies een werkdag van 8 uur mee.

Mijn theorie hierover is dat ik een slecht bereik heb op kantoor waardoor de telefoon constant zoekt naar een 3G/HSDPA verbinding. Ik heb namelijk door dit slechte bereik een G in de statusbalk staan ipv H of 3G.

Voor de goede orde wil ik melden dat ik via *#*#4636#*#* het netwerk op GSM auto heb gezet. En in het weekend lijkt mijn batterij langer mee te gaan dan doordeweeks. Vandaar mijn vermoeden van het bereik op kantoor.
[...]
Wifi gebruiken op kantoor?
ps: op tweakers hoef je niet te groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 11:21:
[...]

Jup al eruit gehaald en erin gedaan, hielp niet.

Ik heb nu de frabrieksinstellingen maar helemaal teruggezet en dat lijkt te helpen. Ik kan weer naar mijn andere mobiel bellen, dus het lijkt oke te zijn. Hopelijk blijft het goed nu!

[...]

Zonde om geld uit te geven als ik niet zeker weet of dit hem is, terwijl die andere gast wel weet wat voor lader het is, dus wacht ik liever even zijn/haar antwoord af :)

BillSpaarbank? :)
Even eenupdate over het gebruik van de Blackberry lader. Ik heb op onverklaarbare wijze een keer 3 dagen met mijn batterij gedaan, maar ik kan het niet meer reproduceren :+ Het is gewoon weer iedere dag opladen en dan maakt het niet uit welke lader ik pak.

Ik vermoed dat het dan ook misschien lokatiegebonden is zoals hier eerder is genoemd. Helaas dus...

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Klein vraagje, welke speler kan echt alles afspelen op de HTC desire? ik zou graag .avi en mp4 tjes willen kijken, maar ik heb ddaarn og geen goed programma voor gevonden, iemand een goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ps: op tweakers hoef je niet te groeten
Hallo en bedankt! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserpower
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-06 13:28
Dat ouderen niet met dit toestel zouden kunnen werken gaat nu nog wel op (voor een deel),maar over een tijdje niet meer.
Dan is iedereen groot geworden met computers en zal vanzelf de leeftijd opschuiven.
Ik ben 55 jaar en ga wel mee met mijn tijd, luister zelfs naar Ludacris.
Tja invloeden van je kinderen.
Vind het toestel geweldig en je moet er gewoon lekker mee gaan spelen.
En op tweakers lezen, dan blijf je ook bij de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:43

TheVMaster

Moderator WOS
Huppol schreef op maandag 21 juni 2010 @ 15:16:
Ach..'k denk dat een Desire ook wel eenvoudig te bedienen is voor een 'ouder' iemand. M'n pa (60) kan er ook goed mee overweg, maar ja...die heeft zelfs een account bij Tweakers O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 11:10
natasdiamon schreef op maandag 21 juni 2010 @ 15:52:
Klein vraagje, welke speler kan echt alles afspelen op de HTC desire? ik zou graag .avi en mp4 tjes willen kijken, maar ik heb ddaarn og geen goed programma voor gevonden, iemand een goede?
volgens mij kan dat met doubletwist. Weet ik overigens niet 100% zeker :P
Ik vindt het een erg fijne media speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso is 65 echt niet meer oud tegenwoordig trouwens. Mijn moeder is bijna 60, maar die heeft ook net een smartphone gekocht en die is echt nog geen omaatje ofzo en zo zijn er zat 60+ ers tegenwoordig.
75+ is oud (vind ik) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BillSpaarbank schreef op maandag 21 juni 2010 @ 15:48:
[...]

Even eenupdate over het gebruik van de Blackberry lader. Ik heb op onverklaarbare wijze een keer 3 dagen met mijn batterij gedaan, maar ik kan het niet meer reproduceren :+ Het is gewoon weer iedere dag opladen en dan maakt het niet uit welke lader ik pak.

Ik vermoed dat het dan ook misschien lokatiegebonden is zoals hier eerder is genoemd. Helaas dus...
He jammer!!! Dan blijft dus elke dag opladen helaas... Maargoed, wel een geweldige foon verder!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:13
Huppol schreef op maandag 21 juni 2010 @ 16:35:
[...]

volgens mij kan dat met doubletwist. Weet ik overigens niet 100% zeker :P
Ik vindt het een erg fijne media speler.
Indeed...en Hyperware Videoplayer doet dat bijv ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrod
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-08 20:38
ik hoop dat ik hier antwoord kan krijgen op een vraag die mijn inmiddels een uur of 8 aan zoekwerk heeft gekost.

Ik probeer een Sony Ericsson HBH-DS200 bluetooth headset te gebruiken icm mijn desire, alleen de geluidskwaliteit is bagger. Het lijkt alsof de bitrate van de verbinding veel te laag is. Het zijn vooral de hoge tonen die gaan ruisen dus ik neem aan dat de bluetooth verbinding niet hoger dan 56kbps komt.

Nu de vraag aan jullie, of één van jullie misschien weet of er op de één of andere manier een mogelijkheid is om de bitrate aan te passen op deze telefoon/andriod. De headset vind ik zelf heel fijn werken en het zou zonde zijn als ik opzoek moest naar een andere omdat de communicatie niet goed zit door mn foon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:44
Amrod schreef op maandag 21 juni 2010 @ 17:27:
ik hoop dat ik hier antwoord kan krijgen op een vraag die mijn inmiddels een uur of 8 aan zoekwerk heeft gekost.

Ik probeer een Sony Ericsson HBH-DS200 bluetooth headset te gebruiken icm mijn desire, alleen de geluidskwaliteit is bagger. Het lijkt alsof de bitrate van de verbinding veel te laag is. Het zijn vooral de hoge tonen die gaan ruisen dus ik neem aan dat de bluetooth verbinding niet hoger dan 56kbps komt.

Nu de vraag aan jullie, of één van jullie misschien weet of er op de één of andere manier een mogelijkheid is om de bitrate aan te passen op deze telefoon/andriod. De headset vind ik zelf heel fijn werken en het zou zonde zijn als ik opzoek moest naar een andere omdat de communicatie niet goed zit door mn foon.
Is de kwaliteit in andere combinaties wel goed? (Desire met andere headset/Headset met andere telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrod
  • Laatst online: 11-08 20:38
Moning2 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 17:41:
[...]

Is de kwaliteit in andere combinaties wel goed? (Desire met andere headset/Headset met andere telefoon)
de headset is met andere telefoons in ieder geval wel goed, soms moet er dan wel de bitrate omhoog geschroefd worden. Als ik mijn koptelefoon direct op mijn telefoon aansluit dmv 3.5 jack dan klinkt het ook prima. Ik heb nog geen andere bluetooth headsets uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 15:59

Roytoch

Nietes

natasdiamon schreef op maandag 21 juni 2010 @ 15:52:
Rockplayerbase, zie http://android.modaco.com...i-mkv-divx-y-rmvb-player/. Het is een beta maar die app komt er wel aan en is nu al sterk!

[ Voor 11% gewijzigd door Roytoch op 21-06-2010 19:21 . Reden: URL megaupload naar modaco, meer info ]

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Ik krijg binnen enkele dagen ook een Desire.
ik begrijp dat er standaard een geheugenkaartje meegeleverd wordt van 4Gb.
is deze blanco of staat hier al software op voorgeinstalleerd?
bij mijn nokia e71 stond er namelijk al af fabriek allemaal software op.

ik heb liever een grotere capaciteit 16Gb of misschien wel 32Gb.

de 32Gb is ook alleen maar in class 2 te verkrijgen, oftewel de laagste lees en schrijf snelheid.
Ik snap dat een snellere kaart wat makkelijker is als je vanaf je pc wat zooi kopieert,
maar merk je dit verschil in snelheid nou ook echt in gebruik op het toestel zelf?

Als dit het geval is ga ik toch liever voor een 16Gb class 4/6 ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Stop er een leeg kaartje in, en het toestel maakt enkele files en folders aan, die ook op het meegeleverde kaartje staan.
Class 2/4/6 wil puur iets zeggen over de minimale snelheden, dus zo traag hoeft het niet te zijn. Ik heb eigenlijk nog geen reviews over de 32GB kaart gelezen.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Het geheugenkaartje is in principe leeg, maar wel geformatteerd. Ook staat er een build van de HTC Sync-software op, die je meteen kunt installeren op je pc.

Over de kwaliteit van het kaartje valt wel te twisten, zo zijn er veel mensen (ik ook) die regelmatig de melding krijgen dat het kaartje niet gevonden kan worden, of dat de kaart zelfs een onherkend filesystem heeft en corrupt is.

Ik heb nu een ander kaartje eringestopt (2 weken terug) en vooralsnog geen problemen gezien.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjuk425 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 18:43:
...ik heb liever een grotere capaciteit 16Gb of misschien wel 32Gb.

de 32Gb is ook alleen maar in class 2 te verkrijgen, oftewel de laagste lees en schrijf snelheid.
Ik snap dat een snellere kaart wat makkelijker is als je vanaf je pc wat zooi kopieert,
maar merk je dit verschil in snelheid nou ook echt in gebruik op het toestel zelf?

Heb nu een 32gb in mijn Desire zitten en een 16gb in mn Nexus. Ik zou niet zo weten of er verschil in snelheid zit. Ik sluit altijd mn toestel op de PC aan, selecteer dan mn MP3's, Films, Mappen enz en ga dan een kop koffie drinken. Zie aan het eind vd avond wel of de boel klaar is. Oftwel persoonlijk boeit het me niet zo welke snelheids klasse de geheugenkaart heeft. Ik neem er altijd de tijd voor. Op het toestel zelf heb ik niet echt het idee dat het seconden scheelt. Heb het niet echt met een stopwatch getest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
@ Zoetermeerman: Ik denk dat je gelijk hebt. Zelf heb ik ook Vodafone, en ik heb nergens problemen mee - wel de hele dag volle ontvangst. Vandaag even als voorbeeld nemen: 13 mailtjes ontvangen, allemaal gelezen, een aantal ook beantwoord, en ik ben welgeteld 11% kwijt geraakt tussen 9 en ~half 5 :)

Moet ik er misschien ook even bij vermelden dat ik 4 verschillende mail accounts ingesteld heb staan, dus het checken duurt ook nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch

Roytoch

Nietes

Werelds schreef op maandag 21 juni 2010 @ 19:38:
@ Zoetermeerman: Ik denk dat je gelijk hebt. Zelf heb ik ook Vodafone, en ik heb nergens problemen mee - wel de hele dag volle ontvangst. Vandaag even als voorbeeld nemen: 13 mailtjes ontvangen, allemaal gelezen, een aantal ook beantwoord, en ik ben welgeteld 11% kwijt geraakt tussen 9 en ~half 5 :)

Moet ik er misschien ook even bij vermelden dat ik 4 verschillende mail accounts ingesteld heb staan, dus het checken duurt ook nog even.
Meen je dat serieus? Ik verlies op alleen gsm zonder de telefoon aan te raken al meer, maar ik woon dan ook in Emmen en reis elke dag naar Groningen en weer terug, dus dan kom ik door een enorm zwart signaalgat.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:47
Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 18:38:
Vandaag heb ik een microSDHC kaart van Team Group Inc. gekocht bij cool-prices.nl voor mijn HTC Desire. Een 16GB kaart "class 6". Echter, als ik bestanden kopieer van mijn mobiel naar mijn nieuwe microSDHC kaart gaat dat niet sneller dan 3-4 MB/seconden. Dit heb ik gecheckt in Windows. Weet er iemand welk prog op HTC Desire en Windows 7 kan checken wat de daadwerkelijke snelheid is? Volgens mij is het een miskoop en kan ik het beste de kaart terugsturen en er eentje kopen van Sandisk of zo... :|

Zoiets als SD Card Speed Test Applicatie... Ben het nu aan het testen. SD card speed test zegt dat het een class 6 kaart is. Waarom kopieert hij dan zo traag van Laptop naar Mobiel?
Spec:
Writing speed: 6 MB/s
Reading speed: 13 MB/s
Team Group Inc. 16 GB class 6
Prijs: 41 euro bij cool-prices.nl
Misschien kunnen we testen de snelheid van de kaart met behulp van deze software? Heeft iemand een link naar deze applicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjuk425 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 18:43:

Hier een test op XDA van de verschillende geheugenkaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C3La
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02-2021
*knip* Dit topic is alleen om de Desire te bespreken. Wij gaan niet voor jou bepalen wat je moet kopen, dat moet je zelf doen.

[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 21-06-2010 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:56
Werelds schreef op maandag 21 juni 2010 @ 19:38:

Nou vraag me af hoe je dat doet, hier 6 smsjes typen, 5 minuten bellen, 4x mail checken van 2 accounts, en nog wat Tweets lezen tussen 9 en 5 en ik ben ruim 45% van me batterij kwijt zonder verder wat te doen en de telefoon alleen maar op het bureau laten liggen. Weer instelling staat op 3 uur, mail op 1x per uur, Twitter 1x per 2 uur, rest staat allemaal uit. Volgens mij heb je wonder batterij er bij gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:55
Vanochtend werd ik wakker met mijn Desire naast het nachtkastje. Geen (zichtbare) schade, niets aan de hand. Ik wilde net mijn telefoon opladen en ik merkte dat deze niet oplaadde. Tevens ging het micro-USB kabeltje wel heel erg soepel in de telefoon. Alleen wanneer ik deze flink aandruk laad deze meestal op.

Ik was al bang dat mijn aansluiting van mijn Desire scheef zat of brak was. Mijn huisgenoot heeft net een Legend en heb zijn USB-Micro kabel geprobeerd, deze zegt netjes 'klik' en begint meteen met laden.

Ik heb de kabels vergeleken en er lijkt een heeel dun stukje plastic uit te zijn. Kunnen jullie eens kijken of dit ontbrekende stukje - bij mij - er bij jullie wel in zit ?

Is een Legend kabel gelijk aan die van een Desire?

Afbeeldingslocatie: http://www.studententrip.nl/Fotos/desire.jpg

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik durf te wedden 100% identiek

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch

Roytoch

Nietes

Ik kn zo echt niet zien wat er mist... maar het zijn standaard micro-usb kabeltjes. Bij elke computerboer te koop, dus ook gelijk aan die van de Legend.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knights16 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 21:21:
Vanochtend werd ik wakker met mijn Desire naast het nachtkastje. Geen (zichtbare) schade, niets aan de hand. Ik wilde net mijn telefoon opladen en ik merkte dat deze niet oplaadde. Tevens ging het micro-USB kabeltje wel heel erg soepel in de telefoon. Alleen wanneer ik deze flink aandruk laad deze meestal op.

Ik was al bang dat mijn aansluiting van mijn Desire scheef zat of brak was. Mijn huisgenoot heeft net een Legend en heb zijn USB-Micro kabel geprobeerd, deze zegt netjes 'klik' en begint meteen met laden.

Ik heb de kabels vergeleken en er lijkt een heeel dun stukje plastic uit te zijn. Kunnen jullie eens kijken of dit ontbrekende stukje - bij mij - er bij jullie wel in zit ?

[afbeelding]
Ik zie ook niks ontbreken... overigens die close-up heb je niet met je Desire gemaakt he ;) Ik probeerde net ook even zo dichtbij scherp te stellen maar dat lukte me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-07 15:42
Op mijn vorige gsm (nokia 5800) had ik de mogelijkheid om te typen met zo'n oldskool T9 interface. Bestaat die mogelijkheid ook op de desire? (vb http://lh5.ggpht.com/_IaU...8I5sqvk/0209200949712.jpg )

Want one-handed typen is bij mij echt wel een noodzaak, en dat lukt niet echt met die typische qwerty toetsenbordjes :)

(puur informatieve vraag trouwens, mijn desire is in bestelling... voor hetzeflde geld lukt dit standaard, maar ik vind het niet meteen ergens terug)

[ Voor 20% gewijzigd door Nieker op 21-06-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naar aanleiding van de kabeldiscussie even een welgemeende waarschuwing. Bij mijn eerste Qtek 9100, voorloper van de HTC-smartphones, raakte het mini-usb slotje los van het moederbord door het veelvuldig opladen. Elke keer kabeltje erin en eruit, dat kon ie niet goed hebben. Bij de reparateur kreeg ik te horen dat de Qteks van toen vaak met dit defect werden teruggebracht. Ook bij de HTC Tytn II ging het usb-mondje ietwat wiebelen na verloop van tijd. Sindsdien ben ik bij HTC's extreem voorzichtig met het insteken van de datakabel of het aansluiten op een Brodithouder of ander docking station. Kennelijk zit het allemaal niet zo vreselijk stevig daar, en een reparatie is schier onmogelijk. Dus pas op. Doe voorzichtig met die kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
Nieker schreef op maandag 21 juni 2010 @ 22:03:
Op mijn vorige gsm (nokia 5800) had ik de mogelijkheid om te typen met zo'n oldskool T9 interface. Bestaat die mogelijkheid ook op de desire? (vb http://lh5.ggpht.com/_IaU...8I5sqvk/0209200949712.jpg )

Want one-handed typen is bij mij echt wel een noodzaak, en dat lukt niet echt met die typische qwerty toetsenbordjes :)

(puur informatieve vraag trouwens, mijn desire is in bestelling... voor hetzeflde geld lukt dit standaard, maar ik vind het niet meteen ergens terug)
Ja dit kan, maak je maar geen zorgen. Je kan ook compacte qwerty doen, met 2 letters per toets, die vind ik zelf fijner/sneller, en hij werkt ook met 1 hand. Die volledige qwerty vind ik niet handig in portrait mode.

[ Voor 5% gewijzigd door PerfectLight op 21-06-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Ewivis schreef op zondag 20 juni 2010 @ 18:17:
[...]

ik gebruik tegenwoordig pure calender widget... ziet er strak uit en werkt goed imho
Ik zie hem in de market. Is deze alleen betaald verkrijgbaar? Zie er nl 2 staan. Niet dat ik hij freeware is en ik toevallig een betaalde versie koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcor2000
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:46
roy.ahuis schreef op maandag 21 juni 2010 @ 21:29:
Ik kn zo echt niet zien wat er mist... maar het zijn standaard micro-usb kabeltjes. Bij elke computerboer te koop, dus ook gelijk aan die van de Legend.
Mee eens, weet alleen niet of er een type a is, maar je moet voor de HTC Desire en Legend een Micro USB type b hebben. Ik heb een tijdje terug via een samenkopen.net actie een paar micro usb type b kabeltjes besteld voor 2 euro per stuk. Deze werken perfect.

[ Voor 5% gewijzigd door Remcor2000 op 21-06-2010 22:19 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rj-
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:51

Rj-

Vandaag een desire gekocht!

Echt een heerlijk toestel, iemand tips voor goede apps?
En is dat froyo echt zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 19:15

mphilipp

Romanes eunt domus

Is het zo moeilijk om gewoon een TR aan te maken? :/

[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 21-06-2010 23:31 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Rj- schreef op maandag 21 juni 2010 @ 22:54:

We verwachten op GoT dat je dit soort vragen zelf kan beantwoorden. Ga op zoek naar apps en ga eens kijken wat Froyo precies voor features biedt. Dat gaan wij niet voor jou doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 19:32
Ik kan je launcherpro aanraden, is een home replacer, stukken sneller als de stock sense home, je mist dan wel wat sense widgets en hebt een stock android home maar dat is voor mij alleen maar positief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 18-09 21:19
Rj- schreef op maandag 21 juni 2010 @ 22:54:

Ik zou zeggen, begin eens met lezen vanaf dit topic en kijk ook even naar: Android Software & Discussie - Deel 6. Hier wordt heel veel software besproken en geloof me er zitten echt juweeltjes tussen.
Mocht je je dan nog vervelen... dan horen we het wel :D

[ Voor 9% gewijzigd door Binnetie op 21-06-2010 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:46
roy.ahuis schreef op maandag 21 juni 2010 @ 21:29:
Over die kabeltjes gesproken: Ik heb van het weekend ontdekt dat de data-kabel die bij m'n oude Nokia N96 zit ook gewoon micro-usb blijkt te zijn :D. Ookal wordt ie bij Nokia alleen gebruikt voor data en in no way voor power, de Desire laadt er prima mee op :o 7(8)7

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:54
een collega van mij kan met zijn desire maar niet connecten op de market. Ik heb hem net voor hem geroot en bij de 1e keer hij de market start, blijft hij altijd vasthangen bij de end-user agreement. Zowel bij wifi als 3g, iemand een idee wat daar reden voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

eymey schreef op maandag 21 juni 2010 @ 23:41:
[...]

Over die kabeltjes gesproken: Ik heb van het weekend ontdekt dat de data-kabel die bij m'n oude Nokia N96 zit ook gewoon micro-usb blijkt te zijn :D. Ookal wordt ie bij Nokia alleen gebruikt voor data en in no way voor power, de Desire laadt er prima mee op :o 7(8)7
micro usb = micro usb of is dat te makkelijk voor nokia?

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Weet iemand eigenlijk een manier om de Desire in een bepaalde periode geen geluid te laten spelen? Als ik nu 's nachts mail krijg, dan gaat-ie steevast piepen. Dat hoeft voor mij enkel als ik wakker ben. Aan de andere kant wil ik 's morgens natuurlijk wel door mijn alarm worden gewekt en telefoon wil ik ook wel horen 's nachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Laatst online: 04-09 07:51
Je kunt je telefoon gewoon op stil zetten. Je kunt namelijk in de wekker applicatie aangeven dat hij wel geluid moet maken ook als hij gewoon op stil staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Je kan ook het ophalen van je mail instellen.
Start piektijd en eind piektijd op overdag zetten (met een frequentie van X minuten)
En buiten piektijden het ophalen op "handmatig" zetten.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silent Time?
Las toevallig van de week op androidworld een kleine review daarvan;
http://www.androidworld.n...ie-je-niet-wilt-missen-3/

Volgens mij is dat wel wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Laatst online: 04-09 07:51
Het kan gewoon met de standaard android wekker hoor ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bluppfisk schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 03:12:
Weet iemand eigenlijk een manier om de Desire in een bepaalde periode geen geluid te laten spelen? Als ik nu 's nachts mail krijg, dan gaat-ie steevast piepen. Dat hoeft voor mij enkel als ik wakker ben. Aan de andere kant wil ik 's morgens natuurlijk wel door mijn alarm worden gewekt en telefoon wil ik ook wel horen 's nachts.
Haal audiomanager uit de market. Kun je alle soorten geluiden perfect mee instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:46
LightYears schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 00:54:
[...]

micro usb = micro usb of is dat te makkelijk voor nokia?
Ja, beats me too. Sterker nog, als je bij Nokia je telefoon aan USB wil hangen voor data overdracht EN tegelijk ook opladen, kan je een smak geld neerleggen voor een 'gesplitste' kabel: Aan de ene kant USB, aan de andere kant Micro USB en Nokia power :S

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoelie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-06-2024
knights16 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 21:21:

[afbeelding]
Loop hiermee ook te pielen: de standaard oplader die met de Desire meekwam past niet in de Desire, blijft de laatste mm steken. 8)7
Durf niet door te douwen dus gebruik de lader van onze nokia E52.

Iemand anders dit probleem, HTC maar aanschrijven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Bij mij floept de micro usb stekker er veel te gemakkelijk in. Hij maakt niet lekker contact.
Dit in tegenstelling tot de legend kabel die ik heb geprobeerd.

Maar 'klikt' de micro usb stekkert goed bij jullie in je Desire?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nou, dat programma dat zogenaamd mijn SD kaart kon remounten als ie het 'SD probleem' weer een keer heeft werkt dus ook niet. Gisteravond toen ik 'm aan het infuus wilde leggen zag ik de gevreesde melding weer 'kan geen backup maken'. SD kaart onleesbaar. Druk op de SD remount widget, maar toen die ermee klaar was, vroeg Android heel lief of ie die onleesbare SD kaart maar moest formatteren... :X Dat heb ik maar niet gedaan en de boel herstart. Dat werkt dan weer wel uiteraard en alles werkt weer.
Vooralsnog is er voor mij dus geen oplossing van het SD probleem, behalve rebooten.

Alleen zit ie nou weer in een 'sync-loop'. De sync indicator in de tray brandt al de hele tijd en volgens netcounter heeft ie al dik 10Mb getransporteerd sinds 00:00. Ik heb geen idee welk programma daarmee bezig is. Ik heb dit gedrag 1x gezien, toevallig ook na een reboot vanwege het SD probleem. Ik zie nu wel 2 processen die op 100% staan met dezelfde naam: 'android.process.acore *'.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
knights16 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 09:11:
Bij mij floept de micro usb stekker er veel te gemakkelijk in. Hij maakt niet lekker contact.

Ja. De stekker beweegt ook nauwelijks als ik voorzichtig de snoer heen en weer beweeg.Voor mijn gevoel zit de stekker veel vaster dan de mini usb stekker van mijn vorige telefoon (HTC Touch Cruise).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Mini-me schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 09:16:
[...]

Ja. De stekker beweegt ook nauwelijks als ik voorzichtig de snoer heen en weer beweeg.Voor mijn gevoel zit de stekker veel vaster dan de mini usb stekker van mijn vorige telefoon (HTC Touch Cruise).
Bedankt, zojuist HTC Klantenservice gebeld (wat een top service, snel iemand aan de lijn en 1 contactpersoon). Heb vertelt dat een ander Desire kabeltje prima werkt en klikt. "Nou, dan moet je een nieuw kabeltje hebben" .. het geval wordt overigens nog 'beoordeeld' maar bij geen bericht hier, hebben ze mij deze keurig verstuurd.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:25
zwoelie schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 09:04:
[...]

Loop hiermee ook te pielen: de standaard oplader die met de Desire meekwam past niet in de Desire, blijft de laatste mm steken. 8)7
Durf niet door te douwen dus gebruik de lader van onze nokia E52.

Iemand anders dit probleem, HTC maar aanschrijven ?
Gewoon doordrukken, had ik ook last van met een Nokia micro-usb kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 09:11:
[...]
Alleen zit ie nou weer in een 'sync-loop'. De sync indicator in de tray brandt al de hele tijd en volgens netcounter heeft ie al dik 10Mb getransporteerd sinds 00:00. Ik heb geen idee welk programma daarmee bezig is. Ik heb dit gedrag 1x gezien, toevallig ook na een reboot vanwege het SD probleem. Ik zie nu wel 2 processen die op 100% staan met dezelfde naam: 'android.process.acore *'.
Dat probleem blijkt regelmatig voor te komen bij het syncen van contacten.

http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=2377

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:41
knights16 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 09:11:

Hij klikt wel bij mij, maar je kunt hem wel aardig heen en weer bewegen vind ik, nu we het er toch over hebben.. :+ Verder maak ik me er geen zorgen om, hij laad prima op, en bestanden syncen gaat ook prima, dus geen problemen hier verder ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 13:03:
[...]
Dat probleem blijkt regelmatig voor te komen bij het syncen van contacten.
http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=2377
Maar bij mij stopt hij niet unexpectedly...hij stopt juist niet. Ik denk dat het een ander probleem is. Zal wel meer een of ander contact te maken hebben, maar na een extra reboot doet ie het weer goed. Het gaat zo onderhand een beetje op WiMo lijken. Hopelijk lost FroYo het SD verhaal definitief op, want ik wordt er een beetje ziek van eerlijk gezegd. En ik vind het erg vreemd dat er mensen zijn die er geen last van lijken te hebben. Toch een hardware issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix83
  • Laatst online: 15-09 12:04
Ik heb de Desire nu een maandje of anderhalf en er is 1 ding waar ik last van blijf houden.
als ik bv een ringtone via bluetooth naar mn vriendin (samsung star) wil sturen blijft hij steeds zeuren over dat i geen verbinding kan maken (OBEX). terwijl ik helemaal geen verbinding wil maken....

Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen??
Ik heb Astro, bluetooth file transfer en nog een geprobeerd maar allemaal het zelfde probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flix83 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:28:
terwijl ik helemaal geen verbinding wil maken....
je wil juist wel een verbinding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Laatst online: 19-09 10:50

Deem

Ontcijfer mij!

Flix83 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:28:
Ik heb de Desire nu een maandje of anderhalf en er is 1 ding waar ik last van blijf houden.
als ik bv een ringtone via bluetooth naar mn vriendin (samsung star) wil sturen blijft hij steeds zeuren over dat i geen verbinding kan maken (OBEX). terwijl ik helemaal geen verbinding wil maken....

Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen??
Ik heb Astro, bluetooth file transfer en nog een geprobeerd maar allemaal het zelfde probleem....
Je wilt een file sturen via Bluetooth maar je telefoon zegt de hele tijd dat die daarvoor bluetooth moet gebruiken, en dat wil je niet of wat? :D

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Ik heb ook een probleem met de Desire vastgesteld, meer bepaald met de mail applicatie van HTC (sense). Bij het reply-all op een mail met meerdere ontvangers (24 dacht ik, in dit geval), wordt het bericht fout verstuurd en volledig onleesbaar (talloze tekens willekeurig door mekaar, enkele stukken van zinnen of emailadressen zijn nog wel leesbaar). Eerst dacht ik dat het probleem lag bij een characterset die gebruikt werd ofzo, maar als ik reply (niet-all) of forward doe, dan doet hij het perfect.
Ik heb echter niet meerdere testen kunnen uitvoeren omdat ik mijn contacten ook niet wil opzadelen met nodeloze spam en al zeker niet in spamfilters wil belanden. Volgende keer test ik het wel nog eens met het versturen vanuit de mail applicatie van gmail aangezien ik gevraagd heb aan de oorspronkelijke verzender om mijn gmail adres te gebruiken.

Heeft nog iemand reeds dit probleem opgemerkt? En eventueel een oplossing gevonden? Ik heb nog altijd niets kunnen vinden via google (enkel links naar manuals etc over hoe meerdere ontvangers toe te voegen :s) en ook al niet hier op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimpam
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 08:11
*Hebben er nog meer mensen het probleem dat in de agenda een terugkerende afspraak een week te lang door loopt?

(in mijn google agenda stopte die al vorige week.(bij meerdere afspraken))

*Daarnaast is het nog niet mogelijk om een terugkerende afspraak, van bijvoorbeeld 5 weken, in te voeren op de telefoon klopt dat?(HTC desire)

[ Voor 4% gewijzigd door Pimpam op 22-06-2010 15:44 . Reden: aangegeven 5 weken terugkerende afspraak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix83
  • Laatst online: 15-09 12:04
je wil juist wel een verbinding maken
Deem schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:55:
[...]

Je wilt een file sturen via Bluetooth maar je telefoon zegt de hele tijd dat die daarvoor bluetooth moet gebruiken, en dat wil je niet of wat? :D
Sorry voor de onduidelijkheid.
Ik wil inderdaad verbinding maken met haar gsm maar ik hoef niet haar bestanden te kunnen doorzoeken zoals je met de OBEX server kan doen. Dit weigert haar gsm gewoon.

Ik wil gewoon een mp3 die ik heb geselecteerd via bluetooth naar een andere gsm versturen. ik krijg wel de melding dat i aan het verzenden is, maar waarschijnlijk naar een baksteen, want er komt niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbaman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03-2022
bluppfisk schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 03:12:
Timeriffic....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

pina schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 00:18:
een collega van mij kan met zijn desire maar niet connecten op de market. Ik heb hem net voor hem geroot en bij de 1e keer hij de market start, blijft hij altijd vasthangen bij de end-user agreement. Zowel bij wifi als 3g, iemand een idee wat daar reden voor is?
Heb ik ook afgelopen week last van gehad waarom geen idee, heb het op 10 verschillende lokaties geprobeerd en kan overal netwerk verbinding maken maar bij de market bleef ie netwerk fout/probleem geven. En nu sinds gister avond werkt het ineens weer.
Tenminste dat ik niet op de market kon, ik heb verder niks met rooten enzo gedaan.

[ Voor 6% gewijzigd door MantaMania op 22-06-2010 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:28

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Flix83 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:46:
[...]

[...]

Sorry voor de onduidelijkheid.
Ik wil inderdaad verbinding maken met haar gsm maar ik hoef niet haar bestanden te kunnen doorzoeken zoals je met de OBEX server kan doen. Dit weigert haar gsm gewoon.

Ik wil gewoon een mp3 die ik heb geselecteerd via bluetooth naar een andere gsm versturen. ik krijg wel de melding dat i aan het verzenden is, maar waarschijnlijk naar een baksteen, want er komt niks aan.
Ik kan ook niets verzenden via bluetooth naar andere telefoons. Als ik me goed herinner kan dit alleen als je toestel geroot is. Heeft volgens mij iets met rechten te maken.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is eerder in dit topic voorbijgekomen dat de desire zoveel data verstookt. Tipje om vervelende brieven van je telecomprovider te voorkomen: installeer juice defender. dat zorgt niet alleen voor een tweemaal zo lange accuduur maar houdt ook je dataverkeer binnen de perken, omdat het als het beeldscherm uitstaat eens in het kwartier een dataverbinding tot stand brengt om alles te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 18:03:
Er is eerder in dit topic voorbijgekomen dat de desire zoveel data verstookt. Tipje om vervelende brieven van je telecomprovider te voorkomen: installeer juice defender. dat zorgt niet alleen voor een tweemaal zo lange accuduur maar houdt ook je dataverkeer binnen de perken, omdat het als het beeldscherm uitstaat eens in het kwartier een dataverbinding tot stand brengt om alles te updaten.
Ik heb CallMeter NG op mijn Desire staan om bij te houden hoeveel data hij verbruikt. Ik heb automatisch controleren van updates uit de Market uit staan en het enigste wat synced zijn mijn agenda, gmail en contacten. Ik zit dan dagelijks gemiddeld op een gebruik van 1,35MB. Behalve op de dagen dat ik gebruik maak van twitter/internet/market of andere zaken ;)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is om een 'social media button' of gadget toe te voegen als widget in je homescreen (of 1 van de andere schermen) door middel van een iframe code te embedden? Ik kan er niets over vinden.

Als dat niet kan, is het dan mogelijk een bepaalde web pagina standaard als widget te tonen (heb het dus niet over een shortcut), die om de zoveel tijd, of op commando ververst wordt/kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsx
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-06 09:40
gday schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 13:22:
[...]

Ik heb werkelijk geen idee wat je bedoelt ... wáár heb je 'upload disabled' gezien? Met Android-toestellen upload je niets, en er is geen upload-menu. Je 'sharet' het, en dát kan inhouden dat er uiteindelijk iets wordt geüpload.
Denk dat de vraagsteller bedoelde waarom er bijvoorbeeld geen foto's geupload kunnen worden, direct vanuit de telefoon, naar bv marktplaats of hyves oid.

Mocht iemand het antwoord weten of nog beter een oplossing dan zou ik hem ook graag willen weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 18:24
Hmmm waarom zie ik bijv geen maandag, dinsdag, etc staan in mn htc agenda widget? Zie alleen maar data staan. Iemand enig idee hoe dit en of ditaan te passen is?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:56
Ik heb last van een klein probleem of "feature".
Ik heb een autoradio, met ingebouwde bluetooth carkit, werkt perfect met de Desire... Telefoonboek, bellen enzovoort werkt allemaal ideaal.

Echter gebruik ik sinds kort ook Google Navigatie, en deze stuurt dus heel vrolijk het navigatie geluid via bluetooth naar de radio, echter heb ik de autoradio nooit op het kanaal bluetooth audio staan. Dus enige oplossing om het navigatie geluid te horen is, de autoradio op kanaal bluetooth audio zetten, met als gevolg dat ik niks anders kan luisteren, behalve 1x in het kwartier naar nu rechts af slaan. Of gewoon MP3's of Radio te luisteren en dan mijn navigatie stem te missen... Is er een mogelijkheid om het geluid van de navigatie niet via bluetooth te laten verzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Zonet toch bezweken voor de Desire, kom van de Hero die eindelijk deze week of volgende week de update naar 2.1 gaat krijgen.

Eerste indrukken, wat een snelheid! Voelt echt retesnel aan, mooie kleuren in beeld etc! Afmetingen vallen me ook reuze mee! Past in dezelfde pouch als m'n Hero :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
mphilipp schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 09:11:
ik heb hetzelfde vandaag, sync blijft branden en de batterij draint als een gek. bij mij leek het te onstaan door de problemen bij telfort, misschien is hij toen ergens in blijven hangen.

edit: hij blijft nu eindeloos hangen tijdens de shutdown, ik ga de batterij er maar uittrekken..

edit2: na reboot blijft hij opnieuw in sync hangen, sysload is superhoog dus de boel is flink bezig, crap. :(

[ Voor 12% gewijzigd door litemotiv op 22-06-2010 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxavier
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 17:57
Yukkie schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 17:47:
[...]

Ik kan ook niets verzenden via bluetooth naar andere telefoons. Als ik me goed herinner kan dit alleen als je toestel geroot is. Heeft volgens mij iets met rechten te maken.
Ik kan wel gewoon bestanden verzenden van en ontvangen naar mijn Desire met een andere telefoon. Heb het toestel verder niet geroot of programma's voor het verzenden geïnstalleerd.

Knight who says 你

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:13
litemotiv schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 20:38:
[...]

ik heb hetzelfde vandaag, sync blijft branden en de batterij draint als een gek. bij mij leek het te onstaan door de problemen bij telfort, misschien is hij toen ergens in blijven hangen.

edit: hij blijft nu eindeloos hangen tijdens de shutdown, ik ga de batterij er maar uittrekken..

edit2: na reboot blijft hij opnieuw in sync hangen, sysload is superhoog dus de boel is flink bezig, crap. :(
Heb je al eens geprobeerd (tijdelijke oplossing) om mbt dataverbinding over te gaan naar slechts een G-verbinding (ipv 3G/H)? Misschien dat je het daar tijdelijk mee kunt "aanpakken" totdat de issues bij Telfort zijn opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 18:03:
Er is eerder in dit topic voorbijgekomen dat de desire zoveel data verstookt.
Dat valt reuze mee. Ik heb geen JD (mij te ingewikkeld) maar ik heb gewoon de sync schema's aangepast zodat ie niet elke 5 minuten alles gaat checken. Sowieso heb ik de Friendstream uitgezet dus twitter en facebook worden niet gesynct (door Sense). Ik heb voor Twitter Twitdroid.
En als ik thuis ben, gaat ie naar WiFi, dus dan kost het alleen een beetje prik. Tot nu kom ik denk ik niet aan de 100Mb mobiel dataverkeer per maand. Lijkt me niet al teveel.

Maar ja...het hangt er helemaal vanaf wat je doet. Als je de hele dag aan het chatten bent en elke 5 minuten de hele flikkerseteringzoo synct, zit je zo aan de 500Mb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Nu online

Len

Leeg

l3art schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 19:48:
Hmmm waarom zie ik bijv geen maandag, dinsdag, etc staan in mn htc agenda widget? Zie alleen maar data staan. Iemand enig idee hoe dit en of ditaan te passen is?
Ik zie ze gewoon staan hoor. Op alle 3 de widgetstijlen.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 17:04
Dat ligt aan je datumnotatie, als jij 22/06/2010 hebt ingesteld krijg je inderdaad geen dagen te zien. Als je di, 22 jun. 2010 instelt, dan wel.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 18:24
Maar waar stel ik dat in dan binnen de HTC agenda, kan het daar niet vinden. Bij de algemene agenda widget uit de market kan het wel weer.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is een instelling van Android zelf, die ook invloed heeft op bijvoorbeeld je lock-screen. Ik neem tenminste aan dat dat daar ook geen dag staat? Je kunt het vinden onder Datum en Tijd instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:43
Nu we et over de agenda hebben, is er de mogelijkheid om de agenda (en/of sms) op het lock-screen te krijgen?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
dafmay schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 20:56:
[...]

Heb je al eens geprobeerd (tijdelijke oplossing) om mbt dataverbinding over te gaan naar slechts een G-verbinding (ipv 3G/H)? Misschien dat je het daar tijdelijk mee kunt "aanpakken" totdat de issues bij Telfort zijn opgelost...
telfort zou sinds vanmiddag weer in de lucht moeten zijn: "Update 13:57: De storing is opgelost."

als ik de sync handmatig verbreek stopt hij ook, alleen zodra ik dat weer aanzet gaat hij meteen weer naar 100%. rebooten werkt niet, dus ik weet even niet wat handig is. op het net kom ik alleen het advies 'fabrieksinstellingen' tegen.

edit: het probleem zit denk ik toch ook in google contacts (zoals eerder gemeld). als ik naar de synchronisatie instellingen van de google service ga staat daar een rood uitroepteken naast contacts, met de tekst 'Er zijn momenteel problemen met de synchronisatie. Synchronisatie wordt snel opnieuw uitgevoerd'. handmatig contacts syncen werkt ook niet, alle andere services syncen zonder problemen. wel idioot dat de boel zo op tilt slaat door een - waarschijnlijk - veelvoorkomend scenario.

[ Voor 26% gewijzigd door litemotiv op 22-06-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Wtf!

Een paar uur terug was er een update voor Google Maps in de Market, die ik netjes aanklikte om deze meteen te updaten. Daarna heb ik m'n Desire even neergelegd (niet langer dan een minuut!) en toen ik terugliep hoorde ik opeens weer het tum-dum-tum-dum-dum HTC muziekje van het opstarten :?

Mijn angst werd werkelijkheid: het witte HTC opstartscherm was weer te zien en na het starten zag ik dat er weer een paar honderd MB aan data verbruikt is. Wtf?

En dat sinds die laatste OTA update, daarvoor had ik nooit last van spontane reboots :(

* Stukfruit gaat bij aanhoudende reboots maar eens bij HTC aan de lijn hangen, dit is belachelijk!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamingZeUs
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-12-2022
Ik kan echt niet wachten tot de 2.2 update!

Maargoed ik heb mijn Desire wel laten vallen en nu zit er zo'n mooie typische barstenreeks in de voorruit. Hij doet het grappig genoeg nog wel helemaal. Iemand een idee van wat dat kost om te repareren (door vodafone, zelf kan ik voor 60 dollar een schermpje kopen).
Pagina: 1 ... 15 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.