Zover ik weet niet. Bij een cd70 of dvd90 is het met een omweg wel mogelijk, misschien dat het met de dvd800 via een omweg ook wel kan?
De flitspalen zitten niet in de CD500 versie. Wat betreft flexride, dat is optioneel en zit op geen enkele Astra versie.Juancho schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:48:
Nog een, niet onbelangrijke vraag aangezien ik net een flitspaal over het hoofd heb gezien = 310 euro boete pfff, bevat het DVD-800 navigatiesysteem ook meldingen als er flitspalen aan zitten te komen?
En nog een 2de vraag, zit de flexride standaard bij de Cosmo versies? Dus dat je ook kunt kiezen uit een sport stand?
Niet dat flexride een groot gemis is want de standaard vering is al vrij stug.
Op de station is het wel prettig omdat het ook een niveauregeling is.
Ik zou dat geld dus lekker in mijn zak houden of voor andere opties.
Op de station is het wel prettig omdat het ook een niveauregeling is.
Ik zou dat geld dus lekker in mijn zak houden of voor andere opties.
[ Voor 20% gewijzigd door leonbong op 02-02-2011 10:29 ]
Ok bedankt! Nog een vraagje, kun je via bluetooth ook je muziek afspelen vanaf de Iphone4? Of moet dit perse via USB?
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Belangrijk nieuws 
Ik heb ontdekt na mijn vrijmibo dat je je tankdop aan het klepje kunt ophangen door deze in de uitsparing te schuiven. Het heeft even geduurd maar we komen er wel
Ik heb ontdekt na mijn vrijmibo dat je je tankdop aan het klepje kunt ophangen door deze in de uitsparing te schuiven. Het heeft even geduurd maar we komen er wel

Dinsdag mijn nieuwe Astra Cosmo opgehaald bij de dealer! Oei wat een fijn bakkie! Met de 140pk turbo ook een enorme verbetering tov de tijdelijke huur Astra. Trekt lekker snel op, heerlijk die 6 versnellingen en toch ook de extra luxe, comfort etc. wat de Cosmo biedt is absoluut een verbetering.
Ben ook erg tespreken over het navigatiesysteem uit de DVD-900. Normaal heb ik het niet zo op de standaard ingebouwde navigatiesystemen, maar deze begeleidt je uitstekend en nauwkeurig naar je bestemming en bovendien ziet het er op het grote kleurenscherm ook prachtige uit. Absoluut boven mijn verwachtingen! Enige wat toch jammer is, is dat het geen touchscreen is. Maar als je even een vrije zondag middag besteedt om je meest belangrijke en vaakbezochte adressen vast te leggen in je systeem is dat probleem ook opgelost.
Ipod aansluiting is ook heel simpel en je kunt snel door je muziek bladeren. Iphone 4 aansluiten via BT is ook een eitje en werkt uitstekend. En natuurlijk ziet de auto er verder zowel van binnen als van buiten prachtig uit. Absoluut een topper in zijn klasse, en dat met een A label!
Ik zal dit weekend even wat foto's maken en hier plaatsen.
Ben ook erg tespreken over het navigatiesysteem uit de DVD-900. Normaal heb ik het niet zo op de standaard ingebouwde navigatiesystemen, maar deze begeleidt je uitstekend en nauwkeurig naar je bestemming en bovendien ziet het er op het grote kleurenscherm ook prachtige uit. Absoluut boven mijn verwachtingen! Enige wat toch jammer is, is dat het geen touchscreen is. Maar als je even een vrije zondag middag besteedt om je meest belangrijke en vaakbezochte adressen vast te leggen in je systeem is dat probleem ook opgelost.
Ipod aansluiting is ook heel simpel en je kunt snel door je muziek bladeren. Iphone 4 aansluiten via BT is ook een eitje en werkt uitstekend. En natuurlijk ziet de auto er verder zowel van binnen als van buiten prachtig uit. Absoluut een topper in zijn klasse, en dat met een A label!
Ik zal dit weekend even wat foto's maken en hier plaatsen.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Hier is ie dan
Ben nog steeds laaiend enthousiast. Lekker pittig, prachtige sfeer van binnen, uitstekend navi/soundsystem en een geweldige wegligging. Kortom trots, trots en nog eens trots

Nou moet ik ook wel foto's gaan posten, ik ga mijn best doen om deze week voor elkaar te krijgen. Zwart staat de Astra niet verkeerd. Van de week ook een rooie en een zilveren gezien, maar dat vond ik persoonlijk toch wat minder.
Gefeliciteerd en veel rijplezier
Gefeliciteerd en veel rijplezier
[ Voor 22% gewijzigd door Miki op 14-02-2011 12:00 ]
mooie wagen, binnenkort de mijne
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
Ik had dus hiervoor een tijdelijke zilveren uitvoering als huurauto van de zaak:

Vind ik persoonlijk ook zeker een prachtige kleur, alleen de zwarte versie icm wat zilveren accenten maakt de Astra toch een stuk sportiever.
Ik zat zelf te twijfelen tussen deze zwarte versie en de meer donkergrijze kleur die toch ook fantastisch is.

Vind ik persoonlijk ook zeker een prachtige kleur, alleen de zwarte versie icm wat zilveren accenten maakt de Astra toch een stuk sportiever.
Ik zat zelf te twijfelen tussen deze zwarte versie en de meer donkergrijze kleur die toch ook fantastisch is.
De chromen accenten langs de ramen krijg je alleen op een Cosmo/Sport
[ Voor 12% gewijzigd door leonbong op 15-02-2011 16:45 ]
Dat weet ik, ik zeg alleen dat ik dat mooier vind staan icm de zwarte kleur ipv de volledig zilver kleur zoals hierboven op de foto staat.
mag ik er ook bij ?
heb 2 opels in mijn bezit:
1) opel astra 5 deurs enjoy uitvoering, 1.6 benzine met 115pk (dacht ik), versie 2005. nieuw gekocht in oktober 2005.
er staan ondertussen 40.000km's op. mijn vrouwtje rijdt er mee :-)
2) open vectra C GTS sport 1.9 cdti motor diesel, met 150pk (110kw) en 16 kleppen. Hij is van februari 2008, ik heb ondertussen 86000 km's.
kleur = metro.
het is een automaat, heeft de OPC performance kit erop zitten, en voor de rest behoorlijk full option:
- 18 duims Y-velgen (opc speedline velgen) met 225-45-r18 95Y bridgestone laag profiel banden.
- xenon lampen
- mistlampen
- ALC (automatic light control)
- regensensor
- Donker getinte koplampen en achterlichten
- Automatische dimmende buitenspiegel (bestuurderszijde)
- Automatische dimmende binnenspiegel
- parkpilot voor en achter
- cruisecontrol
- boordcomputer
- 60/40 neerklapbare achterbank
- automatische airco
- Centrale armsteun vooraan
- electrisch schuifdak
- bluetooth
- Radio DVD90 NAVI (UCL), incl. 9 luidsprekers, Kleurendisplay, Stuurwielbediening
- verwarmde voorzetels
- electrische ramen
- IDSplus ophanging (zelf regelend)
- half leder interieur met sportzetels vooraan

mijn vorige wagen was een opel astra 2.0i 16v 150pk gsi uit 1995. indien gewenst kan ik daar ook foto's van posten. dat was een wolf in schaapskleren (het was een 5 deurs zwarte astra, maar ook wel full option en geweldige motor!!)
heb 2 opels in mijn bezit:
1) opel astra 5 deurs enjoy uitvoering, 1.6 benzine met 115pk (dacht ik), versie 2005. nieuw gekocht in oktober 2005.
er staan ondertussen 40.000km's op. mijn vrouwtje rijdt er mee :-)
2) open vectra C GTS sport 1.9 cdti motor diesel, met 150pk (110kw) en 16 kleppen. Hij is van februari 2008, ik heb ondertussen 86000 km's.
kleur = metro.
het is een automaat, heeft de OPC performance kit erop zitten, en voor de rest behoorlijk full option:
- 18 duims Y-velgen (opc speedline velgen) met 225-45-r18 95Y bridgestone laag profiel banden.
- xenon lampen
- mistlampen
- ALC (automatic light control)
- regensensor
- Donker getinte koplampen en achterlichten
- Automatische dimmende buitenspiegel (bestuurderszijde)
- Automatische dimmende binnenspiegel
- parkpilot voor en achter
- cruisecontrol
- boordcomputer
- 60/40 neerklapbare achterbank
- automatische airco
- Centrale armsteun vooraan
- electrisch schuifdak
- bluetooth
- Radio DVD90 NAVI (UCL), incl. 9 luidsprekers, Kleurendisplay, Stuurwielbediening
- verwarmde voorzetels
- electrische ramen
- IDSplus ophanging (zelf regelend)
- half leder interieur met sportzetels vooraan

mijn vorige wagen was een opel astra 2.0i 16v 150pk gsi uit 1995. indien gewenst kan ik daar ook foto's van posten. dat was een wolf in schaapskleren (het was een 5 deurs zwarte astra, maar ook wel full option en geweldige motor!!)
Post alsjeblieft ook die foto's van je GSI die auto's zijn echt vet! En die Vector ook btw
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Mag mijn nieuwe Astra GTC er ook bij? 
Na 5,5j met een Peugeot 306XNd (70pk) te hebben gereden van '95 met, voor de deur van de Opel dealer, 314044km, was het tijd voor iets nieuws. Om precies te zijn, een Astra GTC Sport 1.6 (115pk)
Vandaag gaan ophalen bij de dealer en toch al 27km gereden! Morgen gelukkig nog een dagje vrijaf dus dan gaan we daar verandering in brengen. Belangrijkste opties: Sight & Light pack, Advantage Pack, Visual Pack, 17" 'Titanium' velgen en voor- en achterbumper OPC Line, Alpha/Morrocana interieur.
Foto's:

Na 5,5j met een Peugeot 306XNd (70pk) te hebben gereden van '95 met, voor de deur van de Opel dealer, 314044km, was het tijd voor iets nieuws. Om precies te zijn, een Astra GTC Sport 1.6 (115pk)
Vandaag gaan ophalen bij de dealer en toch al 27km gereden! Morgen gelukkig nog een dagje vrijaf dus dan gaan we daar verandering in brengen. Belangrijkste opties: Sight & Light pack, Advantage Pack, Visual Pack, 17" 'Titanium' velgen en voor- en achterbumper OPC Line, Alpha/Morrocana interieur.
Foto's:

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
Is hij echt nieuw? De Astra J is toch al uit, of was dit old stock ofzo?
Gefeliciteerd met de aankoop! Die gtc zien er echt geweldig uit! Ik wil graag zulke velgen onder mijn corsa
Heb zelf inmiddels als volgende auto een opel astra uit 2005 op het oog. Zijn er wel een aantal in m'n budget te vinden (max. 8000,-). Vind een wat zakelijke uitstraling wat mooier en vind dat ie dat nog wel heeft.
Enige wat me tegenstaat is dat ik 'm soms toch wat saai vind, maar goed een GTC is weer duurder
Enige wat me tegenstaat is dat ik 'm soms toch wat saai vind, maar goed een GTC is weer duurder
Dit was inderdaad een stockwagen met 10-11-2011 2010 als productiedatum, toch nog vrij nieuw dus.RonaldMcDonald schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 07:55:
Is hij echt nieuw? De Astra J is toch al uit, of was dit old stock ofzo?
Ze worden ondertussen niet meer geproduceerd en een Astra J lag buiten mijn budget + ik wou geen 5-deurs. (en wachten op de J GTC zou mijn oude wagen niet hebben volgehouden)
[ Voor 1% gewijzigd door bibi2205 op 18-02-2011 11:04 . Reden: typfout ]
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
10-11-2010 bedoel je waarschijnlijk 
anders wil ik die tijdmachine van Opel even lenen om wat uitslagen te achterhalen voor Unibet ofzo
anders wil ik die tijdmachine van Opel even lenen om wat uitslagen te achterhalen voor Unibet ofzo
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
2010 inderdaad, sorry.. 
*is nog niet goed wakker*
*is nog niet goed wakker*
Ik zie dat Opel met de nieuwe Astra/Isignia style er wel enorm op vooruit is gegaan wbt interieur! Als ik die GTC zie van binnen en dat vergelijk met mijn nieuwe Astra, wereld van verschil! Niet arrogant bedoeld natuurlijk
Ik ben erg blij met mijn half leder, half stof-zetels.. De middenconsole is bij de nieuwe Opel's inderdaad wel erg knap. 
En ik ben erg blij dat de 'streep' boven het handschoenbakje ook in een donkere kleur is (deuren ook trouwens), ik heb al foto's gezien van Astra's met de middenconsole in piano lak en de andere delen in zilver, dat ziet er niet uit.
En ik ben erg blij dat de 'streep' boven het handschoenbakje ook in een donkere kleur is (deuren ook trouwens), ik heb al foto's gezien van Astra's met de middenconsole in piano lak en de andere delen in zilver, dat ziet er niet uit.
Groot gelijk. Op deze manier kan je best leuke dealtjes sluiten.bibi2205 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:33:
[...]
Dit was inderdaad een stockwagen met 10-11-2011 2010 als productiedatum, toch nog vrij nieuw dus.
Ze worden ondertussen niet meer geproduceerd en een Astra J lag buiten mijn budget + ik wou geen 5-deurs. (en wachten op de J GTC zou mijn oude wagen niet hebben volgehouden)
Zoals belooft hierbij een foto van mijn nieuwe Astra:

Kwaliteit van de foto is niet denderend, moet het even doen met een smartphone. Voor een interieur foto verwijs ik naar Juancho in "Het Opel Topic Deel 2". We hebben nagenoeg dezelfde auto

Kwaliteit van de foto is niet denderend, moet het even doen met een smartphone. Voor een interieur foto verwijs ik naar Juancho in "Het Opel Topic Deel 2". We hebben nagenoeg dezelfde auto
[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 18-02-2011 14:42 ]
Ik schakel meestal bij 5000 toeren. Loopt ie lekker door. Hoe geeft de boardcomputer aan dat je schakelen moet? Is mij nog nooit opgevallen!Miki schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 00:55:
[...]
Het is een Cosmo 140pk met businesspakket erop. Ik vind de motor mooi uitgebalanceerd, niet zo nerveus als je normaliter zou verwachten van een turbo. Doordat de verhoudingen anders liggen met de 6bak moet je wel even terugschakelen als je het volledige potentieel wilt ervaren van de 140pk turbo. Voorbeeld de boordcomputer geeft bij 80km/h al aan dat ie in z'n 6 moet, dat is natuurlijk erg zuinig en stil maar daardoor mist ie onderin echt een hoop.
Waarom een cosmo en geen sport? Heb zelf al bijna een jaar een zwarte sport 1.4T. Vind mijn 18" LMV's net ff mooierJuancho schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:46:
Hier is ie danBen nog steeds laaiend enthousiast. Lekker pittig, prachtige sfeer van binnen, uitstekend navi/soundsystem en een geweldige wegligging. Kortom trots, trots en nog eens trots
[ Voor 23% gewijzigd door MrDry op 18-02-2011 16:58 ]
Quod licet lovi, non licet bovi
5000 toerenMrDry schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:56:
[...]
Ik schakel meestal bij 5000 toeren. Loopt ie lekker door. Hoe geeft de boardcomputer aan dat je schakelen moet? Is mij nog nooit opgevallen!

Ik schakel meestel tussen de 15 en 25 in, ligt eraan hoe stevig ik wens door te halen. De schakelindicator zit naast de kilometer teller en geeft het woordtje "shift" met een pijltje naar boven aan.
Mijn werkgever had de Cosmo veel gunstiger geprijsd dan de Sport door een behoorlijk verschil in eigen bijdrage door te belasten. Ik had waarschijnlijk ook geen Astra gereden als deze niet zo gunstig was geprijsd in de lease lijst. Volgens de dealer had de moedermaatschappij bij de importeur 18% korting bedongen.... you do the mathWaarom een cosmo en geen sport? Heb zelf al bijna een jaar een zwarte sport 1.4T. Vind mijn 18" LMV's net ff mooier
Inderdaad, als ik voor een nieuwe J was gegaan had het 1tje zonder opties geweest.. Op deze heb ik toch best wel wat opties en 6500€ korting gekregen (incl 1750€ recyclagepremie voor de Peugeot).RonaldMcDonald schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:35:
[...]
Groot gelijk. Op deze manier kan je best leuke dealtjes sluiten.Veel plezier met de auto.
Dat doet hij dus niet wanneer je hem op zn staart traptMiki schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 17:24:
[...]
5000 toeren
Ik schakel meestel tussen de 15 en 25 in, ligt eraan hoe stevig ik wens door te halen. De schakelindicator zit naast de kilometer teller en geeft het woordtje "shift" met een pijltje naar boven aan.
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Klopt helemaal.
Ps
Tot mijn grote schaamte zie ik dat mijn nederlands ook niet al te best meer is; woordtje
Ps
Tot mijn grote schaamte zie ik dat mijn nederlands ook niet al te best meer is; woordtje

Hey Miki,
Hoe en waar zie jij op de boordcomputer dan dat je moet schakelen? Ik zie hier nergens iets van op het scherm terwijl we idd dezelfde Cosmo hebben met het businesspakket. Dit lijkt me dan toch een standaard functionaliteit van de auto? Geen idee alleen waar ik het kan vinden....
@MrDry,
Ook voor mij was het een financiele keuze. De Cosmo viel toch behoorlijk goedkoper uit. En ook ik had de Astra eigenlijk niet kunnen leasen omdat die boven mijn persoonlijke budget zat. Maar door wat bemiddeling was het toch mogelijk deze Cosmo te nemen.
Hoe en waar zie jij op de boordcomputer dan dat je moet schakelen? Ik zie hier nergens iets van op het scherm terwijl we idd dezelfde Cosmo hebben met het businesspakket. Dit lijkt me dan toch een standaard functionaliteit van de auto? Geen idee alleen waar ik het kan vinden....
@MrDry,
Ook voor mij was het een financiele keuze. De Cosmo viel toch behoorlijk goedkoper uit. En ook ik had de Astra eigenlijk niet kunnen leasen omdat die boven mijn persoonlijke budget zat. Maar door wat bemiddeling was het toch mogelijk deze Cosmo te nemen.
Naast je kilometerstand, rij maar eens 85km/h in z'n 5. Als je blijft hangen in de 85km/h geeft ie shift aan.

De mijne. Althans, die van de baas, ter mijn beschikking. Het dametje dat erbij staat is wél van mij.
De 1.7 CDTI met Navi (CD70), Parkeersensoren, 6bak. Verder niet bijzonder veel opties (niet dat ik weet i.i.g.) maar wel een ontzettend fijne reisbak. Voldoende koppel, snelheid, stevige doch comfortabele stoel, goed overzicht en niet lelijk. De navi is wat minder met de aanwijzingen in de stad, maar dat mag de pret niet drukken.
Hij heeft er nu 133k op staan en wanneer hij versleten is (de baas rekent ongeveer 250k/5 jaar bezit) mag er een nieuwe komen en mag ik deze ook zelf inruilen. Compleet vrije keuze minus cabrio's en koreaanse rotzooi (kia etc). Ik wist niet dat Opel's zo lekker reden, al hebben ze wel de neiging over de voorwielen te glijden. Ik ga zeker de nieuwe sports tourer proberen zodra ik aan de beurt ben.
Ow ok, dus daar is SHIFT voor haha! Ik wist niet waar dat voor stond, maar dat is dus als je moet schakelen. Standaard staat shift dus aan en die gaat soms knipperen. Dat is dus het teken dat je zou moeten schakelen. Ook weer helderMiki schreef op maandag 21 februari 2011 @ 13:45:
Naast je kilometerstand, rij maar eens 85km/h in z'n 5. Als je blijft hangen in de 85km/h geeft ie shift aan.
Heb nog geen tijd gehad om de boekjes door te spitten
Zal er toch eens op letten. Nog nooit shift zien staan. Maaru...de turbo komt er pas in bij 2500-3000 rpm...jij schakelt al eerder?!?Miki schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 17:24:
[...]
5000 toeren
[...]
Ik vind persoonlijk dat de auto onrustig wordt wat op zich logisch is, maar dat vind ik persoonlijk minder fijn rijden. Zo af en toe laat ik de turbo wel fluiten op een plaats waar het kan zonder dat oom agent ergens achter een lantaarnpaal mij kan begluren met een lasergunMrDry schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 11:56:
[...]
Zal er toch eens op letten. Nog nooit shift zien staan. Maaru...de turbo komt er pas in bij 2500-3000 rpm...jij schakelt al eerder?!?
Die begint al een kleine 1000-1500rpm eerder te blazen hoor, geen zorgenMrDry schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 11:56:
[...]
Zal er toch eens op letten. Nog nooit shift zien staan. Maaru...de turbo komt er pas in bij 2500-3000 rpm...jij schakelt al eerder?!?
Wanneer komt de update voor de dvd-800 eens uit? De dvd van 2008-2009 is wat oud aan het worden.
De 2010 versie kan ik nergens ''vinden''..
De 2010 versie kan ik nergens ''vinden''..
Hoe kan je zien welke versie je hebt? Ik heb namelijk 8 februari mijn Astra met DVD800 ontvangen, dus als er een update zou moeten zijn, dan zou ik hem wel moeten hebben in mijn systeem lijkt me. Wil dat natuurlijk dan best even controleren!
Edit: nog een vraagje, misschien een hele domme, maar aangezien het een DVD800 is, zou je er ook een dvdtje in kunnen drukken en een film kijken? Of ga ik dan iets te ver
Edit: nog een vraagje, misschien een hele domme, maar aangezien het een DVD800 is, zou je er ook een dvdtje in kunnen drukken en een film kijken? Of ga ik dan iets te ver
[ Voor 26% gewijzigd door Juancho op 23-02-2011 11:25 ]
Dan rij je geen benzine! Zal dat de rede zijn?J0YR1D3R schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 13:09:
[...]
Die begint al een kleine 1000-1500rpm eerder te blazen hoor, geen zorgenAnders kun je ook je niet maximumkoppel al op 1850rpm hebben. Zal eerder rond de 12-1500 toeren liggen.
De 'shift' melding zit ook echt niet op mn 1.4T. Heb de gister de hele terugweg op mn dashboard zitten turen. Levensgevaarlijk
Koppel van de 1.4 Turbo bedoelde ik, dat is toch het blok wat in jouw auto ligt? Volgens mij hebben we het dan over hetzelfde en komt de turbo er dus veel eerder in als wat jij noemt, een atmosferisch 1.4 blok zal nooit dat koppel op dat toerental halen namelijk zonder turbo
Ik vind het raar als jij die niet zou hebben. Als ik vanmiddag naar huis rijd zal ik de "idle" snelheden onthouden waarin de boordcomputer shift aangeeft. Van de +80 km/h in de vijfde versnelling weet ik het in iedergeval 100% zeker. Ik dacht dat rond de 70km/h + 4de versnelling en 50km/h + 3de versnelling ook shift melding optreed.MrDry schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:10:
[...]
Dan rij je geen benzine! Zal dat de rede zijn?
De 'shift' melding zit ook echt niet op mn 1.4T. Heb de gister de hele terugweg op mn dashboard zitten turen. Levensgevaarlijk
Let wel dat de shift melding alleen opkomt als je dus dezelfde snelheid blijft rijden in een te lage versnelling. Zodra je gas bijgeeft verdwijnt de shift melding weer!
Goed zoals toegezegd hierbij de momenten waarop de schakelindicator een melding geeft(shift).
2de versnelling - 35km/h
3de versnelling - 50km/h
4de versnelling - 65km/h
5de versnelling - 85km/h
Let op, de schakelindicator komt op bij constante snelheid en niet bij het versnellen/ gas bijgeven.
Betreft een Astra 1.4T Cosmo 140pk uit januari 2011.
2de versnelling - 35km/h
3de versnelling - 50km/h
4de versnelling - 65km/h
5de versnelling - 85km/h
Let op, de schakelindicator komt op bij constante snelheid en niet bij het versnellen/ gas bijgeven.
Betreft een Astra 1.4T Cosmo 140pk uit januari 2011.
[ Voor 19% gewijzigd door Miki op 23-02-2011 18:44 ]
Dat kan ik bevestigen
Ik heb een 1.4T Sport. We hebben het dus over hetzelfde blok. Mijn Astra is alleen van mei 2010.
Ik rij een groot deel over 80 km wegen. Heb (bijna) alle versnellingen geprobeerd...maar geen shift melding.
Misschien weer tijd voor een firmware update. De vorige keer dat dat gebeurde kreeg ik er een aantal opties bij in het config menu van de auto... (en werkte mn USB aanlsuiting eindelijk naar behoren)
Ik rij een groot deel over 80 km wegen. Heb (bijna) alle versnellingen geprobeerd...maar geen shift melding.
Misschien weer tijd voor een firmware update. De vorige keer dat dat gebeurde kreeg ik er een aantal opties bij in het config menu van de auto... (en werkte mn USB aanlsuiting eindelijk naar behoren)
Ik heb vandaag een nieuwe Corsa ecoFlex Cosmo besteld. Nog even wachten tot eind april, begin mei. Maar ik krijg het nieuwste type. 
Vandaag voor de koop een proefrit gemaakt, maar ik vind het echt heerlijk rijden, (History: Golf 2 uit 1986 ofzo (diesel), corsa uit 1996 (diesel), peugeot 206 HDI uit 2004 (diesel)).
Vandaag voor de koop een proefrit gemaakt, maar ik vind het echt heerlijk rijden, (History: Golf 2 uit 1986 ofzo (diesel), corsa uit 1996 (diesel), peugeot 206 HDI uit 2004 (diesel)).
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
Ik heb gisteren mijn 2007 Corsa D Cosmo 1.2 ingeruild voor een Astra Sports Tourer 1.4T 120pk.
Mijn vriendin moest me overhalen ik vond het een hoop geld wat erbij moest maar bij deze.
Cosmo 1.4T 120pk
Technical Gray (Donker grijs)
Parkeersensoren v/a
Volwaardig reserve wiel
Beschermmat achterbak (ik vervoer vaak spullen)
Een cosmo is in mijn optiek al zo dik aangekleed dat alleen het reserve wiel erbij moest. Dealer heeft de mat en parkeersensoren in de strijd van de onderhandeling gegooid.
Navi werd mij veel te duur voor de keren dat ik zoiets gebruik. Afgelopen jaar heb ik of mijn vriendin welgeteld 6x onze tomtom gebruikt dus dan is de keus voor het uitgeven van €1000 snel gemaakt.
Het wordt alleen 2 á 3 maanden wachten.
@Discussie schakelindicator
Bij proefrijden (ik reed een 120pk edition) viel mij de schakelindicator eigenlijk meteen op. Maar bij snel acceleren doet hij het inderdaad niet, bij rustig wel.
Plus punt het verbruik op de boordcomputer was nauwelijks hoger dan het verbruik van mijn corsa. Hopelijk wordt de auto dus niet zo duur in brandstof, de sensor van mijn corsa is erg nauwkeurig dus als deze dat ook is.
Mijn vriendin moest me overhalen ik vond het een hoop geld wat erbij moest maar bij deze.
Cosmo 1.4T 120pk
Technical Gray (Donker grijs)
Parkeersensoren v/a
Volwaardig reserve wiel
Beschermmat achterbak (ik vervoer vaak spullen)
Een cosmo is in mijn optiek al zo dik aangekleed dat alleen het reserve wiel erbij moest. Dealer heeft de mat en parkeersensoren in de strijd van de onderhandeling gegooid.
Navi werd mij veel te duur voor de keren dat ik zoiets gebruik. Afgelopen jaar heb ik of mijn vriendin welgeteld 6x onze tomtom gebruikt dus dan is de keus voor het uitgeven van €1000 snel gemaakt.
Het wordt alleen 2 á 3 maanden wachten.
@Discussie schakelindicator
Bij proefrijden (ik reed een 120pk edition) viel mij de schakelindicator eigenlijk meteen op. Maar bij snel acceleren doet hij het inderdaad niet, bij rustig wel.
Plus punt het verbruik op de boordcomputer was nauwelijks hoger dan het verbruik van mijn corsa. Hopelijk wordt de auto dus niet zo duur in brandstof, de sensor van mijn corsa is erg nauwkeurig dus als deze dat ook is.
[ Voor 26% gewijzigd door leonbong op 27-02-2011 16:38 ]
Vind 't nog steeds verwonderlijk dat er 120pk uit een 1.4 geperst kan worden 
Komt ie beetje vooruit met die 120pk? Want zo'n nieuwe Astra mag gok ik ook wat wegen...
As je een tomtom hebt liggen die je al zelden gebruikt zou ik niet eens twijfelen over een ingebouwde navi... Je hebt immers al een navigatie
Afgelopen maand heeft m'n Corsa wat veranderingen ondergaan, ooit gekocht met dit:

Toen verbouwd naar dit:

En nu is 't dit:

Redelijk slecht te vinden zo'n Creme kleurig interieur, bruin dashboard, creme deurpanelen e.d.
Tot in de vloerbedekking van de kofferbak alles omgewisseld
Vond 't zelf best goed gelukt:

Zo zagen de Corsa's destijds eruit toen ze uit de fabriek kwamen
Komt ie beetje vooruit met die 120pk? Want zo'n nieuwe Astra mag gok ik ook wat wegen...
As je een tomtom hebt liggen die je al zelden gebruikt zou ik niet eens twijfelen over een ingebouwde navi... Je hebt immers al een navigatie
Afgelopen maand heeft m'n Corsa wat veranderingen ondergaan, ooit gekocht met dit:

Toen verbouwd naar dit:
En nu is 't dit:
Redelijk slecht te vinden zo'n Creme kleurig interieur, bruin dashboard, creme deurpanelen e.d.
Tot in de vloerbedekking van de kofferbak alles omgewisseld
Vond 't zelf best goed gelukt:
Zo zagen de Corsa's destijds eruit toen ze uit de fabriek kwamen
@Aapje 1.4 140pk kan ook. Ik merkte nauwelijk verschil tussen de 120 en 140 hij is wel een stuk rapper dan de klasieke 1.6 115pk en zuiniger in theorie.
Ik heb ook in de 1.6 Turbo 180pk gereden deze is snel, maar het verwachte verbruik werd mij te gortig.
Ik heb de 140 niet genomen aangezien acceleratie en top bijna hetzelfde is. Koppel wordt namelijk niet meer alleen begint het al bij een iets lager toerental.
Daarnaast vind ik dat ontwikkeling van turbo benzine motors ietwat snel gaat. De problemen die VW met de 1.4 TSI heeft geeft dat deze te snel ontwikkeld zijn. Ik hoop dat dit bij opel niet het geval is, maar ik heb goede hoop aangezien deze geen directe inspuiting heeft.
Ik heb ook in de 1.6 Turbo 180pk gereden deze is snel, maar het verwachte verbruik werd mij te gortig.
Ik heb de 140 niet genomen aangezien acceleratie en top bijna hetzelfde is. Koppel wordt namelijk niet meer alleen begint het al bij een iets lager toerental.
Daarnaast vind ik dat ontwikkeling van turbo benzine motors ietwat snel gaat. De problemen die VW met de 1.4 TSI heeft geeft dat deze te snel ontwikkeld zijn. Ik hoop dat dit bij opel niet het geval is, maar ik heb goede hoop aangezien deze geen directe inspuiting heeft.
[ Voor 21% gewijzigd door leonbong op 07-03-2011 16:32 ]
Opel heeft al sinds de 80's Turbo's op benzine motoren zittenleonbong schreef op maandag 07 maart 2011 @ 16:29:
@Aapje 1.4 140pk kan ook. Ik merkte nauwelijk verschil tussen de 120 en 140 hij is wel een stuk rapper dan de klasieke 1.6 115pk en zuiniger in theorie.
Wat dat betreft heeft Opel behoorlijk wat jaren ervaring.
Maar dat geldt ook voor VW. Maar turbo's zijn nooit echt op de motoren voor de massa geweest en dan pas wordt het echt duidelijk of ze betrouwbaar zijn.
Bij Opel juist wel. Die motoren waren relatief goedkoop en werden dan ook behoorlijk veel van verkocht ,getuige de populariteit van Opel in de afgelopen decennia en de hoeveelheden Astra's, Vectra's en Calibra's met een C20LET of Z20LET motor.
Dat zijn beide 200pk blokken dus nooit voor de massa geweest.
Het bijlft toch anders als 10% van je benzine motoren een turbo heeft of ruim 40% zoals nu.
Het bijlft toch anders als 10% van je benzine motoren een turbo heeft of ruim 40% zoals nu.
Die achterbank ziet er wel erg cozy uit
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Heren,
Even een vraagje wbt mijn Astra Cosmo die ik nu zo'n 2 maand rij. Heerlijk bakkie overigens, niets over te klagen! Maar sinds kort heb ik een licht getik bij de bestuurdersduur. Getik klinkt een beetje hetzelfde als wanneer je over een weg rijdt met kleine steentjes. Het komt volgens mij ergens vanuit de buurt van de deuropening, maar kan het niet controleren tijdens het rijden natuurlijk.
Het is opzich niet hinderlijk omdat ik altijd wel muziek aan heb, maar aangezien het lease is wil ik dit denk ik toch even laten bekijken. Mensen die dit "getik" kennen? Alsof er een klein steentje in de deur zit die tikt tijdens het rijden.
Even een vraagje wbt mijn Astra Cosmo die ik nu zo'n 2 maand rij. Heerlijk bakkie overigens, niets over te klagen! Maar sinds kort heb ik een licht getik bij de bestuurdersduur. Getik klinkt een beetje hetzelfde als wanneer je over een weg rijdt met kleine steentjes. Het komt volgens mij ergens vanuit de buurt van de deuropening, maar kan het niet controleren tijdens het rijden natuurlijk.
Het is opzich niet hinderlijk omdat ik altijd wel muziek aan heb, maar aangezien het lease is wil ik dit denk ik toch even laten bekijken. Mensen die dit "getik" kennen? Alsof er een klein steentje in de deur zit die tikt tijdens het rijden.
Hoor je dat als je een bocht neemt, of ook als je rechtuit rijdt?
Dat maakt niet uit, ook op rechte stukken hoor je het.
Misschien dat er hier liefhebbers zijn, maar mijn Ascona is te koop 
http://www.speurders.nl/o...goede-staat-82503045.html
Zit er niet iets op/in je band?Juancho schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:42:
Dat maakt niet uit, ook op rechte stukken hoor je het.
# Carburateur moet afgesteld worden. Nu slaat de auto soms afBarracuda_82 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 17:39:
Pech dat 't motortje een centrale injector heeft en deze wss vies is.
Heb je voor een Tweaker nog een 'special price' toevallig? Ben wel op zoek naar een oude opel maar mag geen drol kostenBarracuda_82 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 17:39:
Prijs is best redelijk imho. Je krijgt ook audio erbij zover ik 't lees, zat APK erop, motor is degelijk, auto is echt keihard + netjes.warhamstr schreef op zondag 13 maart 2011 @ 20:23:
[...]
Heb je voor een Tweaker nog een 'special price' toevallig? Ben wel op zoek naar een oude opel maar mag geen drol kosten
Jah maar dan nog
Ik zeg tog niet dat zn prijs onredelijk is...
Ik denk dat Barracuda de Ascona voor een euro minder ook wel verkoopt
* Destruction vind de prijs ook zeer redelijk, iirc is dat ding in december opnieuw gekeurd oid.. Kortom, je kunt er minstens dit jaar mee rijden
En dan nog, 6800 euro... Daar koop je nog niet een fatsoenlijke fiets voor..
EDIT:
Yup, vervaldatum APK van de Ascona is 23-12-2011.
@Barracuda: Misschien handig om dat ook ff in de ad te vermelden
Zag dat er nu niks bij staat over APK
* Destruction vind de prijs ook zeer redelijk, iirc is dat ding in december opnieuw gekeurd oid.. Kortom, je kunt er minstens dit jaar mee rijden
En dan nog, 6800 euro... Daar koop je nog niet een fatsoenlijke fiets voor..
EDIT:
Yup, vervaldatum APK van de Ascona is 23-12-2011.
@Barracuda: Misschien handig om dat ook ff in de ad te vermelden
[ Voor 21% gewijzigd door Destruction op 13-03-2011 23:01 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
^^800 euro
Oeps, ik zit weer niet op te letten 
@warhammer: voor de snelle beslisser is er altijd een mooi prijsje te maken hoor
Add me anders effe op MSN of mail me effe, dan kunnen we het er wel over hebben.
En ik heb de APK vervaldatum ook even vermeld in de advertentie. Thnx voor de tip, dat zijn toch wel handige dingen om er bij te zetten
@warhammer: voor de snelle beslisser is er altijd een mooi prijsje te maken hoor
En ik heb de APK vervaldatum ook even vermeld in de advertentie. Thnx voor de tip, dat zijn toch wel handige dingen om er bij te zetten
[ Voor 111% gewijzigd door wvkreg op 21-03-2011 10:26 ]
er is weer een nieuwe opel 

BPM vrij,
1.3 ecoflex diesel
dit is tevens het nieuwe model, het oude model mocht belastingtechnisch niets trekken, het nieuwe model (dat toen ik hem bestelde nog niet bekend was) mag 500kg ongeremd en geremd trekken. dat geeft mogelijkheden voor een trekhaak.

BPM vrij,
1.3 ecoflex diesel
dit is tevens het nieuwe model, het oude model mocht belastingtechnisch niets trekken, het nieuwe model (dat toen ik hem bestelde nog niet bekend was) mag 500kg ongeremd en geremd trekken. dat geeft mogelijkheden voor een trekhaak.
[ Voor 0% gewijzigd door Smuggler op 19-03-2011 08:35 . Reden: verkleint van 8mb naar 2mb ]
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
Gefeliciteerd
[ Voor 3% gewijzigd door leonbong op 19-03-2011 15:26 ]
Dat is dus niet de bedoeling!
[ Voor 83% gewijzigd door Grrrrrene op 21-03-2011 20:11 ]
Bij de dealer, analoge download aan de balie.
Waar je warez vandaan haalt is een onbespreekbaar onderwerp hier op GoT.
[ Voor 19% gewijzigd door Grrrrrene op 21-03-2011 20:11 ]
Bij de dealer is deze i.v.m. de 2011 uitgave niet meer verkrijgbaar
Dan kan je dus wel de 2011 uitgave kopen. Warez mogen hier niet.
Ok, nog 2 maanden wachten echter, dvd 2011 is nog niet uit. Ik vond het eigenlijk meer verrassend dan dat ik de dvd echt nodig heb. Tomtom en andere (ook inbouw) navigatie cd/dvd zijn makkelijk te vinden op newsgroepen e.d., maar deze is werkelijk onvindbaar :-). Maar ik snap de policy, hoewel we het allemaal doen
.
[ Voor 4% gewijzigd door wvkreg op 21-03-2011 14:11 ]
Nee want het geluid komt zeg maar op rughoogte van mijn stoel. Dus bij de klink van de deur en niet aan de kant van het wiel. Denk dat ik toch eens naar de garage ga, is toch lease
Iemand bekend of Opel xenons altijd met lens zijn? Ik heb in mijn Astra H mijn halogeens door xenon laten vervangen. De type keuring heb ik:

Alleen vond een vriend me hem verblinden toen ik (over drempels, dus niet echt eerlijk qua vergelijking) achter hem aanreed. Nu vind ik xenons ook met lens redelijk verblinden, maar hogere auto's met halogeen ook.

Alleen vond een vriend me hem verblinden toen ik (over drempels, dus niet echt eerlijk qua vergelijking) achter hem aanreed. Nu vind ik xenons ook met lens redelijk verblinden, maar hogere auto's met halogeen ook.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Das geen fail, dat hoort zo 
Derde remlicht knippert op de nieuwste modellen een aantal keer voordattie voluit brand.
Derde remlicht knippert op de nieuwste modellen een aantal keer voordattie voluit brand.
Wat alleen niet te zien is is dat het derde remlicht helaas mooi uit bleef na 3x knipperen. Lijkt me niet helemaal de bedoeling, sowieso ziet het er nogal twijfelachtig uit. Bij een noodstop ala, maar bij normaal remmen lijkt het me nogal overbodig en eerder storend dan nuttig.
Sja, het zit er op en je mag het zo voeren. Ik vind het wel prettig iig.
Moet m'n eigen flashmodule ook nog eens inbouwen. Ligt hier nog op de plank te wachten tot ik er tijd voor heb.
Anyway, alssie niet aan blijft klopt het idd niet, dan is er iets kaput. Normaliter knippert het een paar keer en dan voluit.
Moet m'n eigen flashmodule ook nog eens inbouwen. Ligt hier nog op de plank te wachten tot ik er tijd voor heb.
Anyway, alssie niet aan blijft klopt het idd niet, dan is er iets kaput. Normaliter knippert het een paar keer en dan voluit.
[ Voor 25% gewijzigd door McKaamos op 06-04-2011 09:02 ]
Nadat mijn spiegels spontaan uit mijn auto vielen, nu al het volgende probleem, de microschakelaar van mijn kofferbak van mijn Asta H Station is defect, krijg mijn kofferbak niet meer open. Kosten voor reparatie zo'n 160 euro omdat Opel alleen de gehele unit verkoopt. Ik heb geen zin om bij conrad de goede schakelaar te gaan zoeken en zelf te vervangen.
Krijg steeds meer het gevoel dat heel die wagen gemaakt is voor de lease, na 4 jaar opeens spontaan allerlei problemen.
Krijg steeds meer het gevoel dat heel die wagen gemaakt is voor de lease, na 4 jaar opeens spontaan allerlei problemen.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Had er met mijn calibra iig geen last van, mijn ouders en broertje (beide met een Astra G) hebben dit soort problemen echter niet. Die Portugezen die mijn astra in elkaar gezet hebben zijn gewoon prutsers
Vage shit, Mental...
Misschien een oproepje op onderdelenlijn.nl doen?
Mijn Calibra is ook nogsteeds probleemloos eigenlijk, net als de Astra G van m'n pa.
Denk dat het ook iets van de laatste tijd is, en niet Opel gebonden. Iets met economische levensduur en zorgen dat er veel verkocht wordt...
Misschien een oproepje op onderdelenlijn.nl doen?
Mijn Calibra is ook nogsteeds probleemloos eigenlijk, net als de Astra G van m'n pa.
Denk dat het ook iets van de laatste tijd is, en niet Opel gebonden. Iets met economische levensduur en zorgen dat er veel verkocht wordt...
Mijn Egyptische Vectra A heeft GEEN problemen. 
Wel zit ik te overwegen of ik wel/niet nieuwe lichtbakken wil hebben. Vriendin blijkt last te hebben van nachtblindheid en heb laatst erachter gereden in een ander auto, vind de lichten maar niet erg opvallend. =/
Ahwell, dat is gelukkig maar een luxe probleem, verder rijdt ie nog perfect, binnenkort APK, zal die wel doorheen vliegen denk ik.
Wel zit ik te overwegen of ik wel/niet nieuwe lichtbakken wil hebben. Vriendin blijkt last te hebben van nachtblindheid en heb laatst erachter gereden in een ander auto, vind de lichten maar niet erg opvallend. =/
Ahwell, dat is gelukkig maar een luxe probleem, verder rijdt ie nog perfect, binnenkort APK, zal die wel doorheen vliegen denk ik.
Schoonmaken met alcohol! Er kan vocht in gaan zitten waardoor de contacten niet meer goed werken, dit had ik bij mijn auto ook gehad en het is een bekend kwaaltje bij de astra h.MeNTaL_TO schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:12:
Nadat mijn spiegels spontaan uit mijn auto vielen, nu al het volgende probleem, de microschakelaar van mijn kofferbak van mijn Asta H Station is defect, krijg mijn kofferbak niet meer open. Kosten voor reparatie zo'n 160 euro omdat Opel alleen de gehele unit verkoopt. Ik heb geen zin om bij conrad de goede schakelaar te gaan zoeken en zelf te vervangen.
Hij mag alleen snel knipperen (wat dit niet is) als je heel hard remt, dan gaat ook de knipperlichten allemaal aan (bij een echte noodstop dus). Dit is duidelijk niet hoe het hoort.McKaamos schreef op woensdag 06 april 2011 @ 08:57:
Das geen fail, dat hoort zo
Ondanks dat de goedgekeurd zijn voor xenon geven ze gewoon een beroerd lichtbeeld (veel strooilicht) en met xenon komt dat nog eens extra naar voren. Ga voor een stel lenzen en je zult versteld staan hoeveel licht je dan op de weg hebt.MeNTaL_TO schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 17:53:
Iemand bekend of Opel xenons altijd met lens zijn? Ik heb in mijn Astra H mijn halogeens door xenon laten vervangen. De type keuring heb ik:
[afbeelding]
[ Voor 49% gewijzigd door Avvd op 06-04-2011 14:18 ]
-
[ Voor 100% gewijzigd door Avvd op 06-04-2011 14:15 ]
Hmm Sinds kort trilt het spiegelglas van de linker spiegel. Ik heb zelf het idee dat de lijm los begint te raken. (Corsa D)MeNTaL_TO schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:12:
Nadat mijn spiegels spontaan uit mijn auto vielen, is voor de lease, na 4 jaar opeens spontaan allerlei problemen.
hm vreemd! Gisteren is bij mij het glas er zelfs uit gevallen, ook aan bestuurderskant! ! Dus deze avond mag ik naar de dealer gaan, benieuwd voor de prijs!leonbong schreef op maandag 11 april 2011 @ 08:26:
[...]
Hmm Sinds kort trilt het spiegelglas van de linker spiegel. Ik heb zelf het idee dat de lijm los begint te raken. (Corsa D)
Best uw spiegeltje dus zelf uithalen en terug vastlijmen!
Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet
Winparts.nl 2 spiegels voor 25 euro inc verzending vs 100 euro die de dealer er voor vroeg (per spiegel), spiegels zelf stellen geen ruk voor.Blackminister schreef op maandag 11 april 2011 @ 10:51:
[...]
hm vreemd! Gisteren is bij mij het glas er zelfs uit gevallen, ook aan bestuurderskant! ! Dus deze avond mag ik naar de dealer gaan, benieuwd voor de prijs!
Best uw spiegeltje dus zelf uithalen en terug vastlijmen!
Kofferbak schakelaar is ook vervangen, helaas iets van 160 euro kwijt, deze hadden ze niet bij autoonderdelensites. (anders kwam ie niet door de APK heen).
Ik heb mijn nieuwe Corsa Cosmo ecoflex afgelopen vrijdag gekregen. Tot nu toe zo'n 500km gereden en ik ben super tevreden. Het is alles wat ik ervan verwacht had.
Het brandstofgebruik weet ik nog niet, omdat ik nog niet getankt heb en het allemaal nog wat instabiel oogt op de BC. Ik verwacht dat dit wel stabiel wordt als er meer gereden is.
Edit na 700km en de eerste tankbeurt:
Ik heb gisteren voor de eerste keer getankt en volgens de BC kom ik op 5.1l/100km, oftewel 1:19.6. Het exacte verbruik weet ik nog niet, aangezien de tank niet vol zat (gaf alleen vol aan). Eind deze week ga ik weer tanken en kan ik het verbruik vergelijken met de resultaten uit de BC. Ik zit nu op 4.7l/100km op de BC, maar hierbij heb ik zo'n 1/3 van de meting extreem zuinig gereden.
Het brandstofgebruik weet ik nog niet, omdat ik nog niet getankt heb en het allemaal nog wat instabiel oogt op de BC. Ik verwacht dat dit wel stabiel wordt als er meer gereden is.
Edit na 700km en de eerste tankbeurt:
Ik heb gisteren voor de eerste keer getankt en volgens de BC kom ik op 5.1l/100km, oftewel 1:19.6. Het exacte verbruik weet ik nog niet, aangezien de tank niet vol zat (gaf alleen vol aan). Eind deze week ga ik weer tanken en kan ik het verbruik vergelijken met de resultaten uit de BC. Ik zit nu op 4.7l/100km op de BC, maar hierbij heb ik zo'n 1/3 van de meting extreem zuinig gereden.
[ Voor 38% gewijzigd door Alain op 26-04-2011 21:19 ]
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
Sinds kort ben ik in de markt voor een nieuwe lease-auto. Mijn oog wilt vallen op een Astra Sports Tourer, met uiteraard de voorkeur voor een 20% variant. Na een testrit in een Cosmo 120/140pk zie ik dat op zich wel zitten, maar niet in een ecoflex-model die max. 100pk levert.
Na een bezoek aan de Opel-dealer bleek dat medio dit jaar de 2011-2012 modellen met een 1.4-benzinemotor met 120pk ook van 20% labels worden voorzien, middels start-stop-technologie. Hiermee zouden de broodnodige 4gram co2 kunnen worden bepaard. (nu 144, 139 gewenst). Ben ik de enige die over deze informatie beschikt, of kan nog iemand mij dit vertellen/bevestigen/uitleggen?
Na een bezoek aan de Opel-dealer bleek dat medio dit jaar de 2011-2012 modellen met een 1.4-benzinemotor met 120pk ook van 20% labels worden voorzien, middels start-stop-technologie. Hiermee zouden de broodnodige 4gram co2 kunnen worden bepaard. (nu 144, 139 gewenst). Ben ik de enige die over deze informatie beschikt, of kan nog iemand mij dit vertellen/bevestigen/uitleggen?
Volgens mij zit start-stop voor de 1.4T in de planning voor 2012
De 2.0 diesel heeft toch ook start-stop.
[ Voor 24% gewijzigd door leonbong op 05-05-2011 15:02 ]
Wist je dat Opel in 1985 al een auto had met een start-stop systeem?
http://www.ascona-info.de/Ascona_Stop_Start_System.html
Saai en weinig innoverend merk hej dat Opel.Aapje schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 15:44:
Wist je dat Opel in 1985 al een auto had met een start-stop systeem?
2.0 diesel heeft geen 20% bijtelling, waar het mij juist om gaat.leonbong schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:59:
Volgens mij zit start-stop voor de 1.4T in de planning voor 2012
Nog zoiets kroms: de astra 5d. heeft 20% bijtelling icm. de 1.4 120pk motor, maar neem je nou de sportstourer, dan is diezelfde motor geen 20% variant...

Bummer!
Komt door het gewicht van de auto. Sports Tourer is een stationwagon => meer gewicht.dnhelle schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:45:
[...]
2.0 diesel heeft geen 20% bijtelling, waar het mij juist om gaat.
Nog zoiets kroms: de astra 5d. heeft 20% bijtelling icm. de 1.4 120pk motor, maar neem je nou de sportstourer, dan is diezelfde motor geen 20% variant...![]()
Bummer!
Daardoor moet de motor harder werken en dus meer brandstof verbruiken, dus valt hij niet meer binnen het 20% bijtelling segment.
Opel is gewoon krom, in de Astra heeft de 2.0 CDTi een uitstoot van 123g/km, met 160pk. 100kg zwaarder is de Insignia, die gewoon vrolijk 115g/km uitstoot met hetzelfde vermogen. Volgens mij moeten ze hun line-up nog eens willen ze de Astra goed verkopen.. Die 1.3CDTi in een lel van een auto als de Astra (Tourer) kan echt niet

Dit topic is gesloten.