Toon posts:

Het Opel Topic Deel 2 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 30 Laatste
Acties:
  • 176.053 views

Onderwerpen

• Jrz
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 10:28
Ja dat is wel zo.. maar usb, sdkaart, touchscreen is wel makkelijk.
Deze lijkt overigens wel erg op de zenec navi voor opel http://www.zenec.com/it/products/ego/opel/ze-nc5010/

Ennnnnnnnnn laat losssssssss....

• Avvd
  • Registratie: november 2003
  • Niet online
dat scherm zit zo wel erg laag, lijkt me storend tijdens het rijden.

• Juancho
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 17:59
Zo, vanmorgen de knoop doorgehakt en de keuze toch gemaakt voor de Astra 1.4 Cosmo met Exclusieve pakket en DVD-800 systeem. Ik rij nu al tijdelijk een Astra als huurauto tot de nieuwe, maar dat is een standaard type met CD300, geen armsteun en de andere extra's.

Kortom, ben razend benieuwd naar de Cosmo versie die ik hopelijk begin februari ontvang!

Volvo XC40 P8 | Kernel: 4.19.163 Thu Jul 27 | Android 10 | Patch 1 mei 2021

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:15
Zojuist in de bestelapplicatie e-plan(leaseplan) kunnen zien dat mijn Astra pas in week 10 van 2011 geleverd gaat worden ;(
Ik had nog een stille hoop om ergens eind januari mijn nieuwe bolide te mogen ophalen maar helaas. Ik vind trouwens 16 weken levertijd vrij fors maar misschien komt dat doordat er veel vraag is.

Samsung QE55Q9F 2018 | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 4K |  AirPods

• Juancho
Ik krijg net te horen dat de levertijd van de mijne 10 tot 12 weken is.....

• Aapje
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 21:11
pruiter schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:00:
[...]

Als ik de plaatjes zo zie is het een "VW" navigatie. Dus een alles in 1 unit. Niet te hopen dat deze net zo diefstalgevoelig is als bij VW.
Voordeel van de huidige Navigatie is m.i. dat het scherm en de unit apart zijn, zodat diefstal net wat ingewikkelder wordt. Een onbegrijpelijke stap dat Opel nu van dit systeem afstapt. Gaat heel wat kapotte ruitjes opleveren denk ik.
Bij de VW's e.d. zijn de navigatie systemen niet gekoppeld met de boordcomputer. Daarom zijn ze zo populair om te jatten. Je kan ze nmlk zonder te programmeren in elke auto bouwen.

De Opel systemen zijn over 't algemeen altijd gekoppeld.... En de dealer is vaak één van de weinigen die 't programmeren kan doen zolang de auto verkocht word...

Maargoei, beveiliging van de meeste nieuwe VW's vallen blijkbaar ook door de mand, want je kan de deur open knippen en vanaf daar de alarm systemen uitschakelen 8)7

Ander verhaal, ik krijg maandag de schadeexpert langs voor m'n kadett-c \o/ (finally)

• Avvd
  • Niet online
een navigatiesysteem van opel moet losgekoppeld worden van de andere modules in de auto, anders is hij niet bruikbaar in een andere auto, vandaar dat ze zo weinig gejat worden. Hier kan vw nog iets van leren.

er zijn overigens manieren om deze beveiliging te omzeilen maar die zijn niet zo makkelijk.

• Miki
Juancho schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:47:
Ik krijg net te horen dat de levertijd van de mijne 10 tot 12 weken is.....
Laten we hopen dat dit voor mij ook het geval is, het kan best zijn dat Leaseplan een slag om de arm houd.

Samsung QE55Q9F 2018 | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 4K |  AirPods

• svpersmart
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 02-09 17:44
Heeft er iemand ervaring met de Opal Astra-J Cosmo 1.3 EcoFlex motor ?

Ik kan deze wagen nemen als bedrijfwagen maar de motor schijnt echt superslecht te zijn.
Ik rijd namelijk nogal graag sportief

• McKaamos
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Topicstarter
De nieuwe lichting van Opel schijnt juist heerlijk te zijn.
Misschien is je motorkeuze wat aan de magere kant. Kleine motoren van tegenwoordig zijn best pittig, maar als je meer gewend bent voelt alles wat kleiner is traag aan.

En zet ook geen benzine tegenover diesel. Mijn Calibra is 10 jaar ouder als de Astra van m'n pa en heeft in elk opzicht z'n specificaties tegenzitten, maar voelt echt stukken vlotter. En dat heeft dan ook alles te maken met de brandstofsoort.

Hey, pssssst! Wanna buy some stuf? | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85

• Juancho
Niet nieuwe lichting Opel is ook heerlijk! Geniaal wat ze met de Astra gedaan hebben :). Gister trouwens brief op de mat van de leasemaatschappij dat de mijne in de week van 8 februari waarschijnlijk geleverd wordt :)

• B-Buster
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 17:01
Hier zitten de winterwielen er nu onder, na afgelopen maandag op 245 breed zomer rubber lekker rond te hebben gegleden toch maar snel gewisseld. Best leuk een beetje spelen, maar voor dagelijkse woon-werk tafrelen toch minder praktisch.

[Voor 0% gewijzigd door B-Buster op 04-12-2010 23:25. Reden: Typo]

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

• warhamstr
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 20:37
Prachtige foto's, blijft een bloedmooie auto! :9~

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• B-Buster
Eey, jij ook hier. :D

Thnx!

• Miki
Juancho schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 21:24:
Niet nieuwe lichting Opel is ook heerlijk! Geniaal wat ze met de Astra gedaan hebben :). Gister trouwens brief op de mat van de leasemaatschappij dat de mijne in de week van 8 februari waarschijnlijk geleverd wordt :)
Bij mij is nog niet veel veranderd in e-plan(bestel web applicatie leaseplan) staat nog steeds op week 10 2011.
Ik zal van de week de dealer is opbellen om te vragen vragen of mijn verwachte leverdatum klopt.

• Smuggler
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21:41

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

svpersmart schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:29:

Ik kan deze wagen nemen als bedrijfwagen maar de motor schijnt echt superslecht te zijn.
Ik rijd namelijk nogal graag sportief
geen idee hoe het zit met de astra, maar ik heb de 1.3 ecoflex van de corsa (95pk) in een proefrit gereden. (auto is inmiddels besteld).
deze was vooral heel vlot in het stads verkeer, en wat langzamer op de snelweg. (80+km/u).
maar prima mee te rijden.
hoe dat zich verhoud in een astra heb ik geen idee van. neem anders een proefrit bij een dealer ;)

Gewoon sebastiaan

• Juancho
Wat kan ik trouwens verwachten van de half lederen aankleding van de Cosmo versie zonder speciaal lederen pakket? Ik vernam dat de Cosmo standaard half leder / half stof is? Kan niet vinden hoe dat er een beetje uitziet.....

• Jrz
Bij de corsa zijn dan iig de "wangen" van de stoelen van leer, maar de ziitten + rug van stof

• IceFreak
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 16-11-2011
In de auto van m'n baas (Astra J Cosmo met half lederen sport stoelen) zag het er strak uit! De zijkanten waren dus van leer en de stof was zwart met een zilver/wit motief erin. Erg stijlvol :)

Dit is niet jou(w) account vriend!

• J0YR1D3R
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Juancho schreef op woensdag 08 december 2010 @ 23:25:
Wat kan ik trouwens verwachten van de half lederen aankleding van de Cosmo versie zonder speciaal lederen pakket? Ik vernam dat de Cosmo standaard half leder / half stof is? Kan niet vinden hoe dat er een beetje uitziet.....
Even kijken op autotrack.nl of een andere occasion site doet wonderen ;)

Halfleer:

Volleer (Sportstoelen):

Website

• silentsnake
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19-09 16:30
Zo, sinds gister ben ik ook eigenaar van m'n allereerste auto: De Astra H 1.4!

Wou eigenlijk gister nog niet kopen aangezien ik er nog een nachtje over wou slapen, maar het was de enige auto waar ik meteen wat mee had (ik had zo ongeveer bij elke merkdealer al geweest die je kan bedenken). Ging er in zitten en het zat meteen goed, interieur was naar m'n smaak. Toen een proefritje gemaakt en dat ding reed prima. Er zit niet echt super veel power in, maar ach het is een 90pk / 125nm motortje dus tis goed zat voor normaal gebruik. En ik had samen met m'n vader er aardig wat van de prijs afgehaald dus het was een deal die ik eigenlijk toch niet echt af kon slaan. Bovendien zat ik al veel langer na te denken over een Astra H exact zoals ik hem nou heb. En daarbij, ik kan hem a.s. zaterdag nog ophalen dus ik heb een auto onder de kerstboom :D

En uiteraard omdat we Tweakers zijn willen we pics & specs. Dit zijn de dealer pics die nog op de dealer website staan maar die gaat er vast binnenkort vanaf, dus voor nu die maar eventjes eraf getrokken:

Specs:

Opel Astra H 1.4 5 deur Hatchback
Bouwjaar: 2007
Motor: 90 pk / 125nm
Kilometerstand: 52.000
Andere specs op verzoek :P

Ik ben blij!

• B-Buster
Netjes, gefeliciteerd!

Veel plezier ermee. :)

• Smuggler

Smuggler

mooie auto, ik moet nog even wachten op mijn wagentje.

Gewoon sebastiaan

• Pennu
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
svpersmart schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:29:
Ik heb een week geleden met een Corsa met 95 Ecoflex dieselmotor proefgereden. De auto was nog nieuw (zetels in plastic gewikkeld, 7km op de teller, motor was koud, vriesweer, 1 passagier (verkoper :( )) Onder deze omstandigheden kan je een auto/motor niet helemaal goed beoordelen, lijkt mij, maar in een nieuwe Astra kan ik me voorstellen dat het niet over houdt. Ik zou er niet al te happig op zijn, eerlijk gezegd, zeker als je sportief wil rijden. Meer een A naar B auto met een behoorlijk interieur en exterieur.
Ik overweeg trouwens wel om de Corsa Ecoflex te kopen.

Zelf rijd ik 'defensief sportief', en ben ik een Astra G 1.8 115 pk en Jetta TDI 105pk gewend, fwiw.

Ripped and sweet.

• Kruiwagen
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15-04 18:15
Even een update van mijn kant,

heb een Opel Omega station gekocht die rijp was voor de sloop. Mechanisch was verder alles nog in orde, maar de roestduivel was al te ver doorgedrongen. Dus zat er nog maar 1 ding op....slopen. Kan de motor mooi in mijn Monza hangen (met wat aanpassingen). Gelijk even doorgereden naar Duitsland om daar een custom made vliegwiel, versterkte koppeling en messing druklager te halen. :D

Als de ombouw klaar is, moet ik van ongeveer 165pk naar 204pk gaan ;), ook het verbruik zou moeten dalen

• Aapje
Kijk oldschool Lijn motors :) Ik geil tamelijk op die Dual Ram inlaat :) Nice job :)

• IceFreak
Vies aapje!

• Miki
Net de dealer gebeld en het blijkt dat mijn Astra al op transport is naar Nederland *O*

Kan niet wachten om de sleutel in ontvangst te nemen, man wat een mooi begin van het nieuwe jaar!

• ErHa
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 30-08 14:19

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Meldt me als Astra GTC 1.8 Sport rijder. Foto's volgen...
Rijdt heerlijk, vooral na het indrukken van de Sport knop :-D

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• Avvd
  • Niet online
offtopic:
Ik heb mijn dvd100 navi met geïntegreerde 6cd-wisselaar te koop staan dus als iemand interesse heeft dm maar ;)

[Voor 15% gewijzigd door Avvd op 31-12-2010 13:34]

• dnhelle
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online
Iemand al ervaring met, of een review van, de Astra Sports Tourer?
Aankomend jaar is mijn leasebak toe aan vervanging en dit lijkt mij een zeer interessante optie, tegen een hele leuke prijs.

Op de sporadisch vindbare foto's online, zie ik echter vrij weinig beenruimte achterin.
Iemand die iets zinnigs hierover kan roepen?

• ErHa

ErHa

ErHa schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 00:07:
Meldt me als Astra GTC 1.8 Sport rijder. Foto's volgen...
Rijdt heerlijk, vooral na het indrukken van de Sport knop :-D
Heb de foto's maar op Picassa gezet voor de liefhebbers. Linkje

Auto is van Nov 2005 en gekocht in juni 2008 met zo'n 30.000 op de teller. Nu staat er een 90.000 km op de teller, merendeel gereden door mijn vrouw. Dat terwijl de auto een kado-tje aan mezelf was.

Is tevens mijn eeste auto met Climate Control. IDEAAL, wil nooit meer zonder.
Baal alleen een beetje dat ik de auto misschien binnenkort moet inruilen voor een groter en ruimer model. ;w

• 3p0x
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14-09 20:23
dnhelle schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 10:39:
Iemand al ervaring met, of een review van, de Astra Sports Tourer?
Aankomend jaar is mijn leasebak toe aan vervanging en dit lijkt mij een zeer interessante optie, tegen een hele leuke prijs.

Op de sporadisch vindbare foto's online, zie ik echter vrij weinig beenruimte achterin.
Iemand die iets zinnigs hierover kan roepen?
In de nieuwe autoweek issie getest ;)

• dnhelle
  • Nu online
Thanks, die ga ik eens in de gaten houden. Online zie ik buiten het betaalde artikelhelaas nog niets :(

• yassine
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 21-09 15:46

yassine

Nothing to it but to do it!

ErHa schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 15:46:
[...]

Auto is van Nov 2005 en gekocht in juni 2008 met zo'n 30.000 op de teller. Nu staat er een 90.000 km op de teller, merendeel gereden door mijn vrouw. Dat terwijl de auto een kado-tje aan mezelf was.

Baal alleen een beetje dat ik de auto misschien binnenkort moet inruilen voor een groter en ruimer model. ;w
Dikke astra ErHa _/-\o_ Vind dat echt de mooiste/sportiefste astra die er is, jammer dat ie weg moet idd.

• Avvd
  • Niet online
3p0x schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 18:09:
[...]

In de nieuwe autoweek issie getest ;)
Daar zou die lichtelijk weer afgekraakt worden.

• IceFreak
Maarja, dat is autoweek. Alles wat niet-VAG is, is troep. Beter ga je daar de dealer en probeer je het zelf uit.

• Miki
IceFreak schreef op zondag 02 januari 2011 @ 01:19:
Maarja, dat is autoweek. Alles wat niet-VAG is, is troep. Beter ga je daar de dealer en probeer je het zelf uit.
Dat is precies het geen wat ik ook gedaan heb en bij de eerste 5 minuten dat ik reed wist ik het al, deze wordt het. De nieuwe Opel Astra en Insignia moet je gewoon even gereden hebben om te begrijpen waarom ze nu zo populair zijn. De Autoweek reviews kun je maar beter met een dikke schep zout nemen, van eerlijk en degelijk reviewen hebben ze weinig kaas van gegeten.
Anyway vrijdag 21 januari, ben ik de trotse bezitter een Opel Astra d:)b
De levertijd viel me erg mee moet ik zeggen, eind november bestelt en de auto is afgelopen donderdag van de wagen komen rollen. Van de dealer heb ik de auto even mogen bezichtigen maar veel was er nog niet van te zien. De auto had een pak sneeuw op het dak en het interieur binnen was nog helemaal afgeplakt met plastic.

[Voor 7% gewijzigd door Miki op 02-01-2011 12:57]

• dnhelle
  • Nu online
Dat was ik sowieso van plan ;)

@Miki, Congratz! De 'normale' of sports tourer variant?

• Southern Sun
  • Registratie: september 2002
  • Nu online
Ik vind de nieuwe Astra echt een mooie auto. Vooral het interieur spreekt me erg aan :)
Jammer dat ik geen 20000+ heb liggen :') Wie weet over een paar jaartjes als 2e hands.

• Miki
dnhelle schreef op zondag 02 januari 2011 @ 14:09:
[...]

Dat was ik sowieso van plan ;)

@Miki, Congratz! De 'normale' of sports tourer variant?
De normale, een 140pk cosmo met businesspakketje om het af te maken :9
Southern Sun schreef op zondag 02 januari 2011 @ 15:02:
Ik vind de nieuwe Astra echt een mooie auto. Vooral het interieur spreekt me erg aan :)
Jammer dat ik geen 20000+ heb liggen :') Wie weet over een paar jaartjes als 2e hands.
Dat bedrag heb ik ook niet op de plank liggen, auto is van mijn werkgever ;)

[Voor 39% gewijzigd door Miki op 02-01-2011 15:29]

• Southern Sun
  • Registratie: september 2002
  • Nu online
Miki schreef op zondag 02 januari 2011 @ 15:28:
[...]

Dat bedrag heb ik ook niet op de plank liggen, auto is van mijn werkgever ;)
Ik doe helaas geen werk waarvoor ik een lease auto kan krijgen. Moet dus even een tijdje doorsparen helaas :')

• J0YR1D3R
  • Niet online
Is ook weer een beetje kort door de bocht he. Ik heb zelf met een Golf VI 1.4 TSi 122pk gereden en een Opel Astra 140pk, maar ik vond de VW toch een stuk levendiger. Je kunt bij de Astra ontzettend goed merken dat ze er van alles aan gedaan hebben om het verbruik te drukken. Versnellingen sluiten niet helemaal lekker aan, de motor stijgt nog door in toerental als je de koppeling intrapt en hij voelt gewoon doods aan. Qua interieur is het een kwestie van smaak en afhankelijk van welke uitvoering je neemt, maar motorisch scoort VW wat mij betreft wel hoger.

[Voor 3% gewijzigd door J0YR1D3R op 03-01-2011 09:50]

Website

• HTT-Thalan
  • Registratie: juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik hoor vanaf vandaag ook bij deze club :P

Ik kan wel een 'echte' foto posten maar 1) hij is supersmerig en 2) dat voegt niks extra's toe, want hij ziet er exact hetzelfde uit, behalve het kenteken :).

Gewoon de 1.7 CDTI uitvoering met ingebouwde Navi en parkeersensoren (die ik niet wil, maarja, wat doe je eraan). Verrassend pittige motor, moet ik zeggen. Ik was bekend met de oude 1.7 diesel van 'vroegah', dat type waarmee je 0-100 met een kalender moest meten. Hij voelt ook sneller dan de Peugeot 308 1.6 120pk waar ik de laatste maanden mee rondreed, wegens veul meer koppel.

Hij heeft 125k op de teller, bij 250k of vijf jaar leeftijd word hij vervangen en mag ik een nieuwe kiezen.

• IceFreak
J0YR1D3R schreef op maandag 03 januari 2011 @ 09:50:
[...]

Is ook weer een beetje kort door de bocht he. Ik heb zelf met een Golf VI 1.4 TSi 122pk gereden en een Opel Astra 140pk, maar ik vond de VW toch een stuk levendiger. Je kunt bij de Astra ontzettend goed merken dat ze er van alles aan gedaan hebben om het verbruik te drukken. Versnellingen sluiten niet helemaal lekker aan, de motor stijgt nog door in toerental als je de koppeling intrapt en hij voelt gewoon doods aan. Qua interieur is het een kwestie van smaak en afhankelijk van welke uitvoering je neemt, maar motorisch scoort VW wat mij betreft wel hoger.
Ik heb ook in beide gereden en ik heb het juist andersom. De TSI is juist heel geleidelijk waar je bij de Astra juist een echte turbo-kick krijgt. Qua wegligging vind ik de Astra een stuk sportiever en niet zo dood rond het midden. Interieur is een stuk mooier en met meer fantasie gemaakt dan een Golf. Ik moet wel zeggen dat ik een Golf 5 beter vind rijden dan de Astra van het vorige type. Het is maar net wat je zelf vindt, maar ik ben niet de enige die zo over autoweek denkt hoor. Moet je maar eens kijken naar sommige lezersreacties, en dan niet alleen de reacties van Opel rijders ;)

• leonbong
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:01
Kruiwagen schreef op woensdag 15 december 2010 @ 23:10:
Als de ombouw klaar is, moet ik van ongeveer 165pk naar 204pk gaan ;), ook het verbruik zou moeten dalen
En dat geloof jij?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Kan heel goed, als je een compleet motorblok omwisselt ;)
Hij gaat die 3liter 6pitter in z'n Monza hangen. Is een veel moderner blok als wat er nu in de Monza zit, en toevallig is dat blok ook nog eens sterker en zuiniger :)

Hey, pssssst! Wanna buy some stuf? | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85

• Smuggler

Smuggler

levering van me opel corsa stond op 19 januari. ik al helemaal blij.
kreeg ik vanochtend een telefoontje, er is iets misgegaan met de levering. en nu wordt tie pas in week 11 geleverd. moet ik weer langer wachten.
nouja geduld is een schone zaak, jammer dat het me 200 euro brandstof per maand extra kost. door die auto nog niet te hebben :(.

Gewoon sebastiaan

• Wicked-Game
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 17:47
ErHa schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 15:46:
[...]

Mooie Astra GTC, heb precies dezelfde gehad deze heb ik verkocht aan mijn zusje. Heb je naast Sportknop ook IDS+ erop zitten of alleen de sportknop? Had zelf beide en dat was helemaal een genot. Daarna nog laten chippen naar een 140pk gekoppeld aan de sportknop door het duitse EDS Motorsport en dan is het helemaal een genot die sportknop.

Maar goed zusje had auto nodig, ik mocht leasen dus de Opel aan haar verkocht. Waar zij heel trots en blij mee rond rijdt en ik soms ook nog even instap. Blijft verslavend die GTC, alleen afwerking is toch wat minder tegenover wat ik nu rij.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• Jrz
Smuggler schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:51:
levering van me opel corsa stond op 19 januari. ik al helemaal blij.
kreeg ik vanochtend een telefoontje, er is iets misgegaan met de levering. en nu wordt tie pas in week 11 geleverd. moet ik weer langer wachten.
nouja geduld is een schone zaak, jammer dat het me 200 euro brandstof per maand extra kost. door die auto nog niet te hebben :(.
Krijg je dan wel het 2011 model, met de nieuwe (goedkopere) navigatie-optie?

• Avvd
  • Niet online
Wicked-Game schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:53:
[...]

Mooie Astra GTC, heb precies dezelfde gehad deze heb ik verkocht aan mijn zusje. Heb je naast Sportknop ook IDS+ erop zitten of alleen de sportknop? Had zelf beide en dat was helemaal een genot. Daarna nog laten chippen naar een 140pk gekoppeld aan de sportknop door het duitse EDS Motorsport en dan is het helemaal een genot die sportknop.

Maar goed zusje had auto nodig, ik mocht leasen dus de Opel aan haar verkocht. Waar zij heel trots en blij mee rond rijdt en ik soms ook nog even instap. Blijft verslavend die GTC, alleen afwerking is toch wat minder tegenover wat ik nu rij.
Ik heb bij mij de sportknop er later in geplaatst en het is inderdaad ideaal :). Het schilt overigens flink per motor hoe de knop reageert en bij de 1.9 is het verschil enorm :o .

Die van mij is ook gechipt bij eds, heb nu 160pk met de sportknop uit en 190 als hij aanstaat :)

• Smuggler

Smuggler

Jrz schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:17:
[...]

Krijg je dan wel het 2011 model, met de nieuwe (goedkopere) navigatie-optie?
geen flauw idee, zover ik weet is er niets veranderd aan de configuratie van de auto.

Gewoon sebastiaan

• Jrz
Ah ok, als het goed is is het iets geupdate model nu ongeveer te bestellen namelijk.
Lampen zijn iets anders

• Kruiwagen
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15-04 18:15
check de gegevens maar zou ik zeggen. blok komt uit een Omega A 24v

• ErHa

ErHa

Wicked-Game schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:53:
[...]

Alleen de Sportknop, heb er verder ook niets aan laten veranderen. Het blijft gewoon de standaard 125pk.
Nu maar even kijken of de auto in de verkoop moet, want er komt een kleine bij vanaf eind juli/begin augustus. :*) :*)

Eigenlijk wil ik mijn fijne auto helemaal niet kwijt om er een stationwagon voor terug te moeten nemen. Maar ja, een flinke hond in de kofferbak en kleine op de achterbank laat niet veel ruimte over. ;w

• Wicked-Game
ErHa schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:05:
[...]

Alleen de Sportknop, heb er verder ook niets aan laten veranderen. Het blijft gewoon de standaard 125pk.
Nu maar even kijken of de auto in de verkoop moet, want er komt een kleine bij vanaf eind juli/begin augustus. :*) :*)

Eigenlijk wil ik mijn fijne auto helemaal niet kwijt om er een stationwagon voor terug te moeten nemen. Maar ja, een flinke hond in de kofferbak en kleine op de achterbank laat niet veel ruimte over. ;w
Zonde maar begrijpelijk in die situatie. En blijf je bij Opel? Of wordt het shoppen bij andere merken?

Aan de GTC heb ik toen der tijd veranderd:

- CD30 swap naar DVD90 incl. kleurenscherm en antenne
- OPC-Line II Spoiler (Was toen der tijd alleen via Duitsland te krijgen)
- Speakers gewijzigd naar DLS Reference lijn.
- EDS chip gekoppeld aan sportknop en pipercross inlegfilter.

Dat was het dan qua wijzigingen.

Dus hier mag ik zo nu en dan nog eens in rijden als ik mijn zusje lief aan kijk.

• MrN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20:29
Wicked-Game schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:20:
[...]

Zonde maar begrijpelijk in die situatie. En blijf je bij Opel? Of wordt het shoppen bij andere merken?

Dus hier mag ik zo nu en dan nog eens in rijden als ik mijn zusje lief aan kijk.
Wat moet zon auto in die staat nog ongeveer kosten?

• Wicked-Game
MrN schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:25:
[...]

Wat moet zon auto in die staat nog ongeveer kosten?
Ik verkocht hem aan mijn zusje met 90.000 op de teller. Altijd dealer onderhouden en hij is 5 jaartjes oud. Aangezien het een familie dealtje is geworden haar gematst. De prijzen lagen op internet zo rond de 14.000 euro voor dergelijke modellen met dezelfde opties. Betreft in mijn geval een GTC 1.8 16v Sport.

Nu zal dit iets gedaald zijn tot 11.000 euro gok ik zo. Ben helaas niet zo erg thuis in de waardes op dit moment. Verkocht hem zelf 1,5 jaar terug aan haar voor 10.000 rond inclusief grote beurt, APK en nieuwe banden.

• -LA-
  • Laatst online: 21:24
Hier een relatief nieuwe opel corsa rijder (heb sinds een half jaar een corsa uit '98).

Ik heb alleen altijd al last gehad dat ik bij het tanken het pistool niet vol in kan rammen, eerst dacht ik dat het aan mij lag, maar ik heb alle mogelijke hoeken al uitgeprobeerd, toen dacht ik dat het aan het tankstation lag, maar bij een ander heb ik dezelfde problemen.Nu heeft m'n vriendin ook een corsa en daar gaat het gewoon perfect!

Nu ergerde ik me er niet zoveel aan tot afgelopen 2 dagen. Er kwam namelijk een euvel bij die volgens mij daarmee ook te maken heeft. De tank was bijna leeg, net in het rode gebied maar nog geen brandend lampje en het viel me op dat m'n auto niet in een keer wou starten. Ik moest echt ff een tijdje de sleutel omdraaien.....(10sec?)

Nu is mijn vraag of er hier een tweaker toevallig rondloopt die weet wat dit kan zijn. De bekende "troep" op de bodem van je tank argumentatie lijkt me sterk gezien het feit het wijzertje net in het rood stond. Ook heeft de auto niet langer dan 2 dagen stilgestaan.

Overigens heb ik geen last van slecht starten als de tank gewoon vol is.....

MTB Trail Traffic

• Aapje
Slecht starten kan zijn dat de benzine filter wellicht 'verstopt' kan zitten en hij geen brandstofdruk kan opbouwen in 't begin. Start je 'm in 1 klap door? Of zet je 'm eerst eventjes op contact? Meeste motoren laten de brandstof pomp bij inschakelen op contact even druk opbouwen.. Dus zet 'm eerst eens effe op contact en daarna starten....

En anders kan 't best zijn dat je last hebt van 't vocht, rotte bougiekabels oid... Het is namelijk redelijk vochtig op dit moment...

Verder kan het tankpistool best last van de ontluchting hebben. Eventjes langs een opel-dealer en informeren of bij jou model 't ook mogelijk kan zijn dat de ontluchting van de tank misschien verstopt kan zitten (verteerde/gekrompen slang oid...).

Je kan ook proberen 't tankpistool niet volledig erin te stampen.

• JoSchaap
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16:46

JoSchaap

Had a life, got a modem..

[b][message=35379710,noline][..]
Je kan ook proberen 't tankpistool niet volledig erin te stampen.
_/-\o_

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

• Avvd
  • Niet online
Wicked-Game schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:20:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]

Merkte je eigenlijk nog verschil met die inlegfilter, die van mij is ook gechipt door EDS en ben ook aan het kijken naar een goede inlegfilter.

Moet je die filter ook met olie inspuiten?

• Juancho
Spannend hoor, in de week van 6 februari ontvang ik mijn nieuwe leasebak Cosmo edition! Ben erg benieuwd, al rij ik nu al 3 maand een standaard Astra versie als voorloop auto. Echt heerlijk bakkie en straks in de Cosmo versie met veel meer opties moet het helemaal een feest zijn :)

• Miki
Spannend! Ik mag aankomende vrijdag mijn nieuwe Astra ophalen. Alles is rond tussen de dealer en leaseplan. Ik zal op korte termijn mijn bevindingen en wat foto's plaatsen.

• Wicked-Game
Blueone schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:33:
[...]

Merkte je eigenlijk nog verschil met die inlegfilter, die van mij is ook gechipt door EDS en ben ook aan het kijken naar een goede inlegfilter.

Verschil niet direct wat van gemerkt moet ik eerlijk bekennen, ik denk dat een compleet andere intake wel wat resultaat kan opleveren. Dbilas heeft een compleet andere intake voor Opel motoren, maar goed dat is een duur grapje. Openluchtfilters, inlegfilters etc geloof ik niet zo in wat betreft prestaties. Maar goed had het erbij genomen om niet elke keer filters te wisselen.

Ook deze inspuiten met oliespray.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Blueone schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:33:
[...]

Filters doen geen ruk voor je prestaties als de rest (wat er achter zit) er geen vraag naar heeft.
Opel motoren zijn geen van allen astmatisch, dus een filter vervangen voor een sportversie heeft in die zin geen nut.
Het enige waar een dergelijk filter handig voor is, is onderhoud. Je kan ze schoonmaken en inspuiten met olie. Daar door hoef je niet steeds een nieuw filter te kopen en dat houd de kosten lager.

• GenjiBlade
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07-09 11:32
Ook ik mag me nu bij de Opel eigenaars aanschuiven, echter heb ik bij lange niet een nieuw model. :P

Sinds zaterdag trots eigenaar van een 1.6i Vectra A Hatchback E uit 1995.

Voor zover de geschiedenis klopt mag ik geloof ik de derde eigenaar zijn, van binnen en buiten ziet ie er keurig uit, met veel liefde behandeld zo te zien, eigenlijk alleen verslijting door ouderdom.
Motor heeft wel 250.000km gedraaid, maar draait en klinkt nogsteeds goed.
APK tot Juli 2011, distributieriem is op 232.000km vervangen, geschiedenis ziet er keurig uit, enige waarvan ik vindt dat gedaan moet worden zijn lucht en olie filters (geen idee wanneer die voor het laatst zijn vervangen) en een nieuwe dekselpakking (deksel lekt een beetje), zaterdag ochtendje werk. :)

Wat me verbaasde was dat de vorige eigenaar deze weg heeft gedaan met een splinter nieuw (December) set winterbanden die die heeft gekocht voor wintervakantie in Italie. Zomerbanden lagen gewoon in de kofferbak en hebben nog genoeg profiel. Ben nogal tevreden over deze koop. :D

Komend weekend ga ik even wat TLC aan de Opel geven (even wat tips uit detailing topic pakken :P) en dan zal ik pics laten zien.

[Voor 22% gewijzigd door GenjiBlade op 24-01-2011 10:01]

• sarlo
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21-09 06:50
Hier nog een nieuwe opel bezitter! Ik heb afgelopen week een Opel Corsa C 1.2 16v sport gekocht. Mijn Fiat Punto begon steeds meer kuren te krijgen en heel de tijd dat ding laten maken had ik ook geen zin meer in.

Gezien ik al redelijk wat heb gereden met een Corsa C (mijn vriendin heeft een Corsa c comfort) was de keuze snel gemaakt. Er was namelijk bij de dealer waar haar auto vandaan komt een Corsa c sport binnen gekomen uit 2002 met 127.272 kilometer erop. Gelijk gebeld om een testrit te maken. Er waren nog wel een aantal punten zoals, waarschijnlijk, een wiel lager welke vervangen moet worden maar verder was de auto in perfecte staat en was de deal snel gesloten.

Het betreft dus een Opel Corsa C 1.2 Sport met 75 pk met als o.a. :
- Metallic Lak
- Radio/CD speler incl stuurbediening
- Elektrisch dakraam
- Lichtmetalen velgen
- Garantie en assistance europe via opel

Ik heb alleen nog een pic welke ik snel bij de dealer heb gemaakt:

• Panasonic LX100 • Nikon D5200 • Nikon D300 • Nikkor 17-55 f2.8 • Nikkor 35 f1.8 • Nikkor 50 f1.8 • Nikkor 85 f1.8 • • Sigma 10-20 f3.5 • Tamron 70-210 f4 • Tamron 90 f2.8 macro •

• nlmx5
  • Laatst online: 28-03-2011
Beste allemaal,

Ik kan deze vectra kopen voor 1000,- euro:

Opel Vectra gls c2-one-e2 1992
km stand 58000

Wat vinden jullie? Wel of niet doen?
En zijn jullie bekend met dit type?

[Voor 18% gewijzigd door nlmx5 op 25-01-2011 10:26]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Nice, een A Vectra Sedan :) Zo-een had Knightwolf ook, maar dan met een 2.5liter V6 blok er in.
Btw, motortype is verkeerd geschreven. Niet "c2-one-e2" maar "C2.0NE E2".
C20NE is het motortype, E2 betekent dat er een katalysator onder hangt.

Die C20NE blokjes zijn zo ongeveer bestand tegen een nucleare bom.
2 liter, 8 klepjes, 115 paardjes bij 5600rpm en 170nm bij 2600rpm.
Ze gaan een eeuwigheid mee. 3ton is peanuts. En ze zijn best rap maar kosten je geen vermogen om te verzekeren.

Als die auto het grootste deel van z'n stilstaande leven heeft doorgebracht zoals hij op de foto staat (droog, onder dak) heb je dikke kans dat hij nog helemaal roestvrij is en het interieur hagelnieuw er uit ziet.
Sowieso het bekijken waard, en de vraagprijs is ook laag als alles verder klopt.

I definately do like :)

Edit:
Ohjah, ik ben bekend met het type, maar dan de Vectra A Sportcoupé, beter bekend onder de naam "Calibra". Is m'n daily drive ;)
Zelfde motorblok, bodempan, ophanging, dashboard en interieur. Alleen de koets is gestroomlijnder.
Klik het "loud pipes save lives" linkje in m'n signature maar eens ;)

[Voor 15% gewijzigd door McKaamos op 25-01-2011 11:20]

• Juancho
Vraagje,

Ik krijg over 2 weken mijn nieuwe leaseauto Astra Cosmo binnen, maar ik vroeg me zo het volgende af:

1. Hoe werkt zo'n electronische handrem?
2. Ik heb het DVD-800 systeem erin laten zetten. Hoe werkt dit met je Ipod? Gewoon aansluiten en vervolgens op het scherm kun je navigeren door je muziek?
3. Waar is dat ronde bolletje voor wat kort bij de voorruit zit bij de box? Lijkt wel een soort van sensor?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
1: Met een servo die de remschoen aantrekt?
2: Poeh goeie vraag, no clue
3: Ik gok een regen/licht sensor. Volgens mij dimmen moderne Opels automatisch de binnenverlichting als het donkerder wordt.

• Avvd
  • Niet online
Juancho schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:26:

3. Waar is dat ronde bolletje voor wat kort bij de voorruit zit bij de box? Lijkt wel een soort van sensor?
Dat is een zonnesensor voor je climate control. Die meet de hoeveelheid direct zonlicht.

De elektronische handrem is gewoon een handrem maar dan met een knopje :P . Ik vind het persoonlijk onhandig omdat je hem er ook gewoon op moet zetten en het eraf halen is helemaal bagger, hij gaat eraf als je begint te rijden maar je voelt erg goed dat je hem er doorheen moet trekken, doe mij maar een gewone handrem.

De lichtsensor voor de binnenspiegel zit in de spiegel zelf.

[Voor 4% gewijzigd door Avvd op 25-01-2011 20:20]

• nlmx5
  • Laatst online: 28-03-2011
McKaamos schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:16:
Nice, een A Vectra Sedan :) Zo-een had Knightwolf ook, maar dan met een 2.5liter V6 blok er in.
Btw, motortype is verkeerd geschreven. Niet "c2-one-e2" maar "C2.0NE E2".
C20NE is het motortype, E2 betekent dat er een katalysator onder hangt.

Die C20NE blokjes zijn zo ongeveer bestand tegen een nucleare bom.
2 liter, 8 klepjes, 115 paardjes bij 5600rpm en 170nm bij 2600rpm.
Ze gaan een eeuwigheid mee. 3ton is peanuts. En ze zijn best rap maar kosten je geen vermogen om te verzekeren.
* heb hem gisteren opgehaald roestvrij.krasvrij rijdt heerlijk. Kloppen de gegevens zoals hierboven? 2 liter, 8 klepjes, 115 paardjes

Het is namelijk een 2.0 i (injectie)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
nlmx5 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 12:15:
[...]

* heb hem gisteren opgehaald roestvrij.krasvrij rijdt heerlijk. Kloppen de gegevens zoals hierboven? 2 liter, 8 klepjes, 115 paardjes

Het is namelijk een 2.0 i (injectie)
Ja, die gegevens kloppen ;) Ik heb hetzelfde type blok in m'n Calibra liggen ;)
Je kan zelfs afleiden aan de motorcode dattie idd injectie heeft. De "E" aan het einde van C20NE staat voor Electronische Multipoint Injectie, N is de compressieverhouding (1:9,2), 20 de inhoud in deciliters en C de emissiestandaard (Euro 2 geloof ik).

Edit: Als het goed is, heb je er een F16 Close Ratio versnellingsbak achter zitten, of een F18, afhankelijk van bouwjaar.

[Voor 9% gewijzigd door McKaamos op 30-01-2011 13:27]

• Miki
Inmiddels heb ik mijn nieuwe Astra een kleine week en ik er zeer tevreden over. Dit is echt een auto waarbij je het gevoel krijgt dat je een klasse hoger rijd. Verder weinig bijzonderheden te vermelden, behalve 2 puntjes. Het navigatie systeem je bombardeert met meldingen, had minder gemogen. Verder opvallend is dat de auto erg stil is en dat het opschakelen vrij vroeg wordt aangegeven door het systeem. Zeer waarschijnlijk heeft dat te maken met de 6bak waar de verhoudingen anders liggen dan een 5bak.

Al met al een echte aanrader, zeker onder de leaser onder ons die opzoek zijn naar 20%klasse auto's.

• IceFreak
Ben het 100% met je eens! Opel heeft echt een stap vooruit gemaakt. Wat ik vooral fijn vindt met schakelen, je moet echt nog een beetje moeite doen. Het gaat niet zo gevoelloos zoals bij VW, maar gewoon met echte slagen. Heerlijk! En die wegligging, I love it!

• JoSchaap

JoSchaap

vandaag de eerste rit na het schadeherstel met de opc gemaakt. voelt toch wel weer lekker om in de auto te zitten ipv in de trein :)

voor:

na

moet alleen nog even wat klemmetjes halen voor de sideskirt (waren toch wel stuk) verder de auto van binnen in 3 uurtjes compleet afgemonteerd

schadehersteller heeft:
- nieuw achterscherm ingelast
- nieuw voorscherm gespoten
- kleine deukjes/doffe plekjes weggewerkt
- opnieuw gespoten

ding is weer als nieuw! O+

• Juancho
Miki schreef op zondag 30 januari 2011 @ 20:12:
Inmiddels heb ik mijn nieuwe Astra een kleine week en ik er zeer tevreden over. Dit is echt een auto waarbij je het gevoel krijgt dat je een klasse hoger rijd. Verder weinig bijzonderheden te vermelden, behalve 2 puntjes. Het navigatie systeem je bombardeert met meldingen, had minder gemogen. Verder opvallend is dat de auto erg stil is en dat het opschakelen vrij vroeg wordt aangegeven door het systeem. Zeer waarschijnlijk heeft dat te maken met de 6bak waar de verhoudingen anders liggen dan een 5bak.

Al met al een echte aanrader, zeker onder de leaser onder ons die opzoek zijn naar 20%klasse auto's.
Je hebt hem dus binnen! Eerder als verwacht ofniet? Zou je ook wat foto's willen plaatsen, ben erg benieuwd! Enne wat bedoel je met bombardement van meldingen? Enige wat dat ding moet doen is je de te volgen weg te laten zien :). Ben je verder wel te spreken over het navigatiesysteem en de grote van het scherm? Heb je ook de DVD-800 versie? Die heb ik er wel in laten bouwen.

Verder is idd de wegligging heerlijk in de nieuwe astra, absoluut beter dan de VW die ik ook proef gereden heb.

• leonbong
Juancho schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:26:
Climate control. Voor de zelf dimmende spiegel zit er een sensor in de spiegel als je vinger erop doet wordt de spiegel helemaal helder.
Ik weet persoonlijk niet waar de sensor voor automatische verlichting zit.

• leonbong
Miki schreef op zondag 30 januari 2011 @ 20:12:

Ik vind het persoonlijk een misser van opel dat de astra 120pk 6bak en 140pk 6 bak, maar bij de meriva is het 120pk 5bak en 140pk 6 bak. De meriva 120pk had ook gewoon een 6bak moeten hebben.

• Juancho
ow opmerkelijk want ik rij nu nog een voorloop Astra, een standaard type, maar daar zit geen climate control op maar wel dat bolletje. Of is het een voorbereiding op... zodat je het wel kunt laten inbouwen?

Voor mij nog 1 weekje wachten en dan wordt de auto als het goed is geleverd :). Tot nu toe blijft de leverdatum op 8 februari staan dus hopelijk blijft dat ook zo!

• leonbong
Bij de corsa D kan je het heel makkelijk zien met climate control bolletje en scherm, zonder climate control geen bolletje en scherm.

• Juancho
Ik weet zeker dat ik geen Climate control in de astra heb aangezien ik geen vaste temperatuur in kan stellen maar constant de temperatuur goed moet zetten met de harder/zachter en warme/koude knoppen. En toch zit er bij mij een bolletje voorin de auto bij de box.....

Edit: op de opel site staat ook dat alleen de Cosmo en Sport variant standaard Electronic Climate Control heeft. En ik rij nu tijdelijk de Selection of Edtition variant.

Nog een vraagje, ik zie dat alle nieuwe Astra modellen ook verwarmde buitenspiegels hebben. Ik heb echter werkelijk geen flauw idee hoe je dat kunt regelen. Zeker nu het weer flink vriest is wel handig, maar ik zou niet weten hoe je dat activeert.

[Voor 46% gewijzigd door Juancho op 31-01-2011 16:43]

• J0YR1D3R
  • Niet online
Achterruitverwarming aanzetten? Dat is bij de meeste auto's in ieder geval zo. Ik vind het een onlogische koppeling overigens, ik kan ze nu los van elkaar aanzetten in mijn Leon.

Website

• Avvd
  • Niet online
leonbong schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:13:
[...]

Climate control. Voor de zelf dimmende spiegel zit er een sensor in de spiegel als je vinger erop doet wordt de spiegel helemaal helder.
Ik weet persoonlijk niet waar de sensor voor automatische verlichting zit.
die voor de automatische verlichting zit in je regensensor verwerkt.

• Avvd
  • Niet online
Juancho schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:41:
Ik weet zeker dat ik geen Climate control in de astra heb aangezien ik geen vaste temperatuur in kan stellen maar constant de temperatuur goed moet zetten met de harder/zachter en warme/koude knoppen. En toch zit er bij mij een bolletje voorin de auto bij de box.....

Edit: op de opel site staat ook dat alleen de Cosmo en Sport variant standaard Electronic Climate Control heeft. En ik rij nu tijdelijk de Selection of Edtition variant.

Nog een vraagje, ik zie dat alle nieuwe Astra modellen ook verwarmde buitenspiegels hebben. Ik heb echter werkelijk geen flauw idee hoe je dat kunt regelen. Zeker nu het weer flink vriest is wel handig, maar ik zou niet weten hoe je dat activeert.
Waarschijnlijk heb je wel 7 speakers en dan krijg je dat bolletje er gratis en voor niks bij.
Juancho schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:41:
De achterruit verwarming aanzetten, dan gaan je spiegels ook mee verwarmen, dit is al vanaf de astra g zo.

[Voor 20% gewijzigd door Avvd op 31-01-2011 17:55]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Blueone schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:54:
[...]

Waarschijnlijk heb je wel 7 speakers en dan krijg je dat bolletje er gratis en voor niks bij.

[...]

De achterruit verwarming aanzetten, dan gaan je spiegels ook mee verwarmen, dit is al vanaf de astra g zo.
Dat is al vanaf de Vectra A zo ;)
Enige uitzondering daargelaten, waarbij de elektrische verstelling een ieniemienie klein knopje heeft met een oranje LED er naast om de verwarming appart te schakelen. (zoals gevonden in bepaalde Vectra B's en Astra F's.)

• Miki
Juancho schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:12:
[...]

Je hebt hem dus binnen! Eerder als verwacht ofniet? Zou je ook wat foto's willen plaatsen, ben erg benieuwd! Enne wat bedoel je met bombardement van meldingen? Enige wat dat ding moet doen is je de te volgen weg te laten zien :). Ben je verder wel te spreken over het navigatiesysteem en de grote van het scherm? Heb je ook de DVD-800 versie? Die heb ik er wel in laten bouwen.

Verder is idd de wegligging heerlijk in de nieuwe astra, absoluut beter dan de VW die ik ook proef gereden heb.
Helaas moet ik het doen met de CD-500. Wat ik precies bedoel met een bombardement aan meldingen is het navigatiesysteem erg veel info geeft over het hoe en waar rijden. Check: Binnenkort links aanhouden, over x aantal meters links aanhouden, hier links rijden, u rijdt op de A27, langzaam rijdend verkeer. Het is allemaal netjes en duidelijk maar het had best wat minder gemogen. Verder is het systeem wel okay, ook gebruik van usbsticks/ipod, spraakopdrachten en telefoon werkt prima.

Ik kan heel eerlijk gezegd weinig kritiekpunten vinden waar ik me echt aan stoor of ik moet echt gaan zoeken. Voor de motorkap had bijvoorbeeld een zuigerstangetje kunnen zitten voor als je motorkap open doet. Dat hebben VW, MB en BMW, maar ja... hoe vaak kruip ik met me kop onder de motorkap van deze leasebak. Het zal vast niet zo vaak zijn. Ook de tankdop had misschien ergens op geklikt moeten kunnen worden tijdens het tanken, nu bungelt het uit de tankschacht.

Het is gewoon een zeer goede auto en kan zich prima meten met de concurrentie. Ik denk zelfs dat de concurrentie op veel vlakken het nakijken geeft.

Foto's zal ik binnenkort plaatsen, heb komende tijd geen tijd om even een mooi kiekje te nemen maar als de agenda het toelaat zal ik het zeker doen.

[Voor 26% gewijzigd door Miki op 31-01-2011 18:31]

• Avvd
  • Niet online
McKaamos schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:59:
[...]

Dat is al vanaf de Vectra A zo ;)
Enige uitzondering daargelaten, waarbij de elektrische verstelling een ieniemienie klein knopje heeft met een oranje LED er naast om de verwarming appart te schakelen. (zoals gevonden in bepaalde Vectra B's en Astra F's.)
Dat had ik ook in mijn corsa b ja :)

• Juancho
Miki schreef op maandag 31 januari 2011 @ 18:02:
[...]

Helaas moet ik het doen met de CD-500.
Waarom heb je niet de DVD-800 gekozen dan? Ik heb het speciaal nagevraagd en het koste maar iets meer op maandelijkse basis dat ik het erin heb laten bouwen. Schijnt meer opties te hebben, bijv. de zogenaamde Bird view. Of heb jij dat ook in de 500?
Wat ik precies bedoel met een bombardement aan meldingen is het navigatiesysteem erg veel info geeft over het hoe en waar rijden. Check: Binnenkort links aanhouden, over x aantal meters links aanhouden, hier links rijden, u rijdt op de A27, langzaam rijdend verkeer. Het is allemaal netjes en duidelijk maar het had best wat minder gemogen.
Dat kan opzich wel prettig zijn in een drukke stad, maar ik neem aan dat je muziek ook automatisch zacht gaat als het navigatiesysteem met een melding komt? Dan kan het natuurlijk bijzonder irritant zijn als je net lekker in je muziek zit. Maar je kunt die melding toch wel gewoon uitzetten neem ik aan? Dat je net als bij een TomTom alleen op scherm de te volgen weg ziet en niet de spraak erbij.
Verder is het systeem wel okay, ook gebruik van usbsticks/ipod, spraakopdrachten en telefoon werkt prima.
Ik vroeg mij nog af, hoe werk de IPOD via je mediasysteem? Plug je je ipod in via USB of via een speciale ipod aansluiting? En kun je op het scherm door je Ipod muziek bladeren?
Ik kan heel eerlijk gezegd weinig kritiekpunten vinden waar ik me echt aan stoor of ik moet echt gaan zoeken.
VInd ik dus ook op basis van die 4 maand die ik nu rij in de voorloop Astra. Geweldige auto en zal straks in de nog luxere uitvoering alleen maar veel beter worden. Kan niet wachten! Enig nadeel wat ik nu kan bedenken is de bar slechte motor. Heb je zo'n snelle auto van buiten, is ie van binnen vrij traag. Maar ik krijg straks de 140pk versie, dus dat is al een stuk sneller. Heb jij die ook? Beetje te spreken over?
Foto's zal ik binnenkort plaatsen, heb komende tijd geen tijd om even een mooi kiekje te nemen maar als de agenda het toelaat zal ik het zeker doen.
Zou mooi zijn :)

• Avvd
  • Niet online
Juancho schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:50:
[...]

Waarom heb je niet de DVD-800 gekozen dan? Ik heb het speciaal nagevraagd en het koste maar iets meer op maandelijkse basis dat ik het erin heb laten bouwen. Schijnt meer opties te hebben, bijv. de zogenaamde Bird view. Of heb jij dat ook in de 500?
Mijn vader stond bij zijn insignia voor dezelfde keus, de cd500 viel toen in het business pakket waardoor die erg goedkoop was, de dvd800 zou buiten het business pakket vallen waardoor het flink duurder werd. Ik weet niet of dat bij de astra j ook het geval is?

• Miki
Blueone schreef op maandag 31 januari 2011 @ 22:29:
[...]

Mijn vader stond bij zijn insignia voor dezelfde keus, de cd500 viel toen in het business pakket waardoor die erg goedkoop was, de dvd800 zou buiten het business pakket vallen waardoor het flink duurder werd. Ik weet niet of dat bij de astra j ook het geval is?
Juancho schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:50:
[...]

Dit is precies het geval, onze moedermaatschappij heeft contracten afgesloten met importeurs. De dealer beweerde dat ze(de holding) 18% korting hadden bedongen, dus je kunt wel nagaan waar de rekening naar toe gaat als je buiten de contractuele afspraken gaat shoppen ;)
Dat kan opzich wel prettig zijn in een drukke stad, maar ik neem aan dat je muziek ook automatisch zacht gaat als het navigatiesysteem met een melding komt? Dan kan het natuurlijk bijzonder irritant zijn als je net lekker in je muziek zit. Maar je kunt die melding toch wel gewoon uitzetten neem ik aan? Dat je net als bij een TomTom alleen op scherm de te volgen weg ziet en niet de spraak erbij.
Dat is dus precies het gene wat me irriteert, ik heb helaas nog niet kunnen ontdekken waar ik het eventueel zou kunnen aanpassen.
Ik vroeg mij nog af, hoe werk de IPOD via je mediasysteem? Plug je je ipod in via USB of via een speciale ipod aansluiting? En kun je op het scherm door je Ipod muziek bladeren?
Gewoon via een USB aansluiting, niks bijzonders. iPod inpluggen en op het display doorbladeren, heel toevallig is er een jog-wheel om de media-player te bedienen a la iPod ;)
VInd ik dus ook op basis van die 4 maand die ik nu rij in de voorloop Astra. Geweldige auto en zal straks in de nog luxere uitvoering alleen maar veel beter worden. Kan niet wachten! Enig nadeel wat ik nu kan bedenken is de bar slechte motor. Heb je zo'n snelle auto van buiten, is ie van binnen vrij traag. Maar ik krijg straks de 140pk versie, dus dat is al een stuk sneller. Heb jij die ook? Beetje te spreken over?
Het is een Cosmo 140pk met businesspakket erop. Ik vind de motor mooi uitgebalanceerd, niet zo nerveus als je normaliter zou verwachten van een turbo. Doordat de verhoudingen anders liggen met de 6bak moet je wel even terugschakelen als je het volledige potentieel wilt ervaren van de 140pk turbo. Voorbeeld de boordcomputer geeft bij 80km/h al aan dat ie in z'n 6 moet, dat is natuurlijk erg zuinig en stil maar daardoor mist ie onderin echt een hoop.

• Juancho
Ok thanks! Dan hebben we dus dezelfde auto. Ik heb als extra opties alleen gekozen voor de DVD-800, businesspakket en de zwart/mica lak.

Zal volgende week ook even mijn ervaringen en wat foto's plaatsen!

• leonbong
Miki schreef op maandag 31 januari 2011 @ 18:02:
[...]
leasebak. Het zal vast niet zo vaak zijn. Ook de tankdop had misschien ergens op geklikt moeten kunnen worden tijdens het tanken, nu bungelt het uit de tankschacht.
Vreemd bij mijn corsa kan ik hem aan de tankklep hangen. Dan hangt hij naast het dingetje om je ventieldopjes mee aan of los te draaien.

• Juancho
Nou ik heb geluk! Ik ben net opgebeld door de leasemaatschappij dat ik a.s. dinsdag, zoals de eerste schatting ook was, mijn leaseauto kan ophalen :). Had het niet verwacht aangezien in de brief nog wel zo expliciet vermeld stond dat het eerder regel is dan uitzondering dat de levertijd ook gehaald wordt.

Ben razend benieuwd :)

• JoSchaap

JoSchaap

leonbong schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 11:29:
[...]

Vreemd bij mijn corsa kan ik hem aan de tankklep hangen. Dan hangt hij naast het dingetje om je ventieldopjes mee aan of los te draaien.
AH daar is dat ding dus voor! 8)7 \

al 5 opels gehad en nooit nagevraagd waar dat stukje plastic voor was _O-

• sarlo
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21-09 06:50
Mag mijn opel ook in de op?

Corsa C
2002
1.2 16v
nog geen aanpassingen oid

• Panasonic LX100 • Nikon D5200 • Nikon D300 • Nikkor 17-55 f2.8 • Nikkor 35 f1.8 • Nikkor 50 f1.8 • Nikkor 85 f1.8 • • Sigma 10-20 f3.5 • Tamron 70-210 f4 • Tamron 90 f2.8 macro •

• Juancho
Nog een, niet onbelangrijke vraag aangezien ik net een flitspaal over het hoofd heb gezien = 310 euro boete pfff, bevat het DVD-800 navigatiesysteem ook meldingen als er flitspalen aan zitten te komen?

En nog een 2de vraag, zit de flexride standaard bij de Cosmo versies? Dus dat je ook kunt kiezen uit een sport stand?

[Voor 23% gewijzigd door Juancho op 01-02-2011 17:03]

Pagina: 1 2 3 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee