Toon posts:

Het Opel Topic Deel 2 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 30 Laatste
Acties:
  • 176.034 views

Onderwerpen

• Destruction
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 02:53

Destruction

(ex-)Automonteur

Yup, ook aan gewichten kun je het zien. Ook kleine auto's worden zwaar, en dat komt niet alleen maar door veiligheidsfeatures :) Ze worden ook steeds groter. Een paar jaar geleden had ik een E kadett stationwagen, mn buurman een 206 1.4 3drsje.. Hij vond het maar raar dat-ie MEER betaalde aan mrb, dan ik.. Tot we naar de gewichten gingen kijken..

[Voor 37% gewijzigd door Destruction op 11-08-2010 16:03]

Ford Focus Wagon 1.6 16v '04 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Aapje
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 02:21
Destruction schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 15:59:
Yup, ook aan gewichten kun je het zien. Ook kleine auto's worden zwaar, en dat komt niet alleen maar door veiligheidsfeatures :) Ze worden ook steeds groter. Een paar jaar geleden had ik een E kadett stationwagen, mn buurman een 206 1.4 3drsje.. Hij vond het maar raar dat-ie MEER betaalde aan mrb, dan ik.. Tot we naar de gewichten gingen kijken..
Corsa is 100kg lichter dan de kadett, maar dat is wss te verwijten aan de RWD-assen van de kadett... en het compacte FWD versnellingsbakje van de Corsa :)

"De Opel Kadett City werd in mei 1975 geïntroduceerd als het antwoord op een door de grootste concurrent uitgebrachte auto; de Volkswagen Golf. De City is een driedeurs hatchback model met een voor zo'n kleine auto grote laadruimte."

Anders was 't City-tje nooit geproduceerd.. :P Schokdempers e.d. zitten diagonaal erin om ruimte te besparen in de laadbak. Bij de meeste hatchbacks zie je de schokdempers in de veerpoten links/rechts zitten van de kofferbak. Bij de city zitten ze er gewoon niet :) Zelfde geval met de Caravan (station). Die is ongeveer 90% gelijk aan de City

• Marlibica
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:55

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

L1nt schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 15:59:
[...]

De huidige Corsa is komt erg in de buurt van een Astra F en G.
Ik heb de Corsa C en D allebei als auto gehad als leaseauto en heb privé een Astra F. Die laatste voelt echt een stuk kleiner aan dan de Corsa D. Dit is eigenlijk wat we vroeger een middenklasser noemde, maar dan zonder kont.

Ik vind het persoonlijk dan ook erg jammer dat er niet iets als een Corsa station bestaat. Meriva vind ik geen goed alternatief (misschien de nieuwe). Als je een Opel station wil moet je aan minimaal de Astra en dat is gewoon al een in mijn ogen grote auto :)

Sign here against sigs

• Gardocki
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
M'n nieuwe aanwinst :)

Corsa C 1.2 Easytronic. Rijd heerlijk! Ben nu al m'n oude Astra vergeten..

They made me do it.

• McKaamos
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Topicstarter
Very nice :) Maar easytronic? Schijnt vreselijk traag te zijn... Wat zijn jouw ervaringen?

Meteen maar even update van mijn Calibra :) (crosspost Show je Auto topic :P )

5cm zwart-alu mini antenne :) Geen idee hoe de ontvangst is, gebruik de FM/AM op m'n stereo toch niet :P

Lexmaul 4-2-1 spaghetti spruitstukje, gewikkeld in heatwrap :)
Rookt het eerste half uur als een zotte (de wrap, that is) en daar na houd het de hitte uit het motorcompartiment :)
Ideaal om de uitlaatgassen goed warm te houden voor de 200cells/sq.inch Magnaflow sportkat :)

Kontje van de wagen met z'n nieuwe dubbel-rond uitlaat. Onderdeel van het Supersport RVS Groep-A 63mm uitlaatsysteem dat er nu onder hangt :)

Nog twee mooie plaatjes waarop je nog wat glimmend staal onder de wagen kan zien.
Daarbij zijn ook de uiteindjes van de Bilstein B6 Sport dempers er ook leuk op te zien :)

Hey, pssssst! Wanna buy some stuf? | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85

• B-Buster
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 13:33
Nette uitlaat zo, mooi voor elkaar. :Y

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Thanks B-Buster :) Ziet er best netjes uit idd, als ik het zelf ook mag zeggen :) Klinken doet het iets minder beschaafd :+ Zo tegen de 3krpm begint het ding behoorlijk te brullen :P Maja, als je het nieuwe rijden toepast valt het allemaal wel mee :) Dan kan je nog net zonder alle kleine koters wakker te maken door de wijk rijden :+

Heb ook zo het idee dat de wagen zo een stuk beter ademt en daardoor iets meer power heeft. Maar dat kan natuurlijk ook door de grom komen die het zo laat klinken :P

Hey, pssssst! Wanna buy some stuf? | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85

• DeeJee
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16-08 15:52

DeeJee

Dus...

Zijn er al mensen met ervaring in de nieuwe Astra?
Ik sta op het punt een nieuwe auto te leasen (Megane Estate) maar zag gister dat de Sports Tourer nu ook al te bestellen is. Ik ben dus aan het twijfelen. Natuurlijk ga ik snel langs bij de dealer om iig de Astra te bekijken van binnen. En eens te rijden met de 1.7 CDTI.

Money for nothin' and your chicks for free

• IceFreak
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 16-11-2011
Heb er zelf al een stuk mee gereden. Moet eerlijk zeggen, zeker in vergelijking met een Golf VI en de vorige Astra is het een evolutie.

Hij rijdt erg soepel, al moet je wel wennen aan de versnellingsbak, gaat goed de bocht door en is erg stil van binnen. Qua interieur/bediening zijn er wel veel knoppen, maar het is allemaal logisch opgebouwd en snel te vinden.

Het is zeker, als ik een lease auto moest uitzoeken, een auto die ik in mijn lijstje zou willen hebben om naar te kijken :).

Succes!

En qua problemen, ik werk zelf op zaterdag bij de Opel Dealer en ik heb nog geen klachten/terugroepacties vernomen over de Astra :)

Dit is niet jou(w) account vriend!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Dank voor je antwoord. Het is alleen jammer dat de Sports Tourer nog niet in het echt te zien is.
Twijfel nog een beetje tussen de Edition versie (en dan zelf aankleden) en de Cosmo.
Wel is Opel stukje duurder dan Renault.

• Youk
  • Laatst online: 17-09 14:41

Youk

Volvo For Life

Heb vroeger (2000 - 2003) nog met een Astra G gereden. Het was een Sportive uitvoering met de 2.0 DI diesel. Was maar 82 pk geloof ik, en het zuipt olie, maar voor de rest echt wel een fijne wagen.

Hier een identieke:

Deze had wel een leuke uitrusting vond ik.
  • Kuipstoelen
  • Manuele airco
  • Sportonderstel
  • 16" velgen
  • Degelijke radio (geen top of the art natuurlijk, maar was toch aangenaam om naar te luisteren)
  • Mistlampen vooraan
De bandjes die ik er onder had liggen waren Michelin Pilot Sport. Toen hadden die nog een V-motief. Was wel knap om te zien. En die hadden ook een zeer goede grip, maar na 30k km waren ze echt wel op. Daar was ik echt wel tevreden over. Kwam wel op ongeveer 200€/band, maar dat was toch voor de leasingfirma. >:)

Ik kon deze wagen echt wel appreciëren (en dat zeg ik dan als absolute Volvo freak!). Heb er nog ergens een op maat gemaakte aluminium traanplaat mattenset voor liggen geloof ik. Echte platen, dus niet van die namaakstofjes met motiefje op. Dat was heel handig om proper te maken, gewoon mee afwassen als ik de wagen een beurt gaf. Moest er iemand interesse in hebben mag je altijd iets laten weten, ze liggen nog op de zolder.

Volvo Classic Club Belgium

• IceFreak
DeeJee schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:48:
Dank voor je antwoord. Het is alleen jammer dat de Sports Tourer nog niet in het echt te zien is.
Twijfel nog een beetje tussen de Edition versie (en dan zelf aankleden) en de Cosmo.
Wel is Opel stukje duurder dan Renault.
Wat ik je wel als hint kan meegeven, neem wel een auto met elektronische handrem. De modellen met een 'vaste' handrem heeft het probleem dat er te weinig ruimte zit tussen de handrem en de middenconsole. Dat heeft me wel eens pijnlijke vingers opgeleverd :P

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Ligt er ook maar net aan hoe dikke klauwen je hebt natuurlijk ;) Kwestie van een beetje opletten, lijkt me ;)

• DeeJee

DeeJee

Dus...

En wat betreft de motoren van de Astra? Ik wil namelijk een auto in de 20% bijtelling en dan kan dat zowel benzine als diesel zijn. Maar die motor lijken mij erg licht.
Zo heeft de diesel 95 pk en is het koppel 190 Nm. Is dat een beetje te doen met bijvoorbeeld een caravan?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
"de diesel"... welke diesel?
Als ik de configurator op de Opel website erbij pak is het lichtste blok wwn 84kw blok, ofwel 115PK.

Edit: De diesels staan niet in de configurator blijkbaar, maar dan nog is de kleinste diesel, de 1.7CDTi een 81KW model. Dat is altijd nog 110PK en niet 95. Koppel is 260nm.
Das de kleinste in de brochure op de website iig.

En ja, das genoeg om met een stevige aanhanger of een caravan te rijden.

[Voor 57% gewijzigd door McKaamos op 27-09-2010 09:13]

• DeeJee

DeeJee

Dus...

De enige diesel die in de 20% bijtelling valt is de 1.3 CDTI ecoFLEX handgeschakeld 5-bak - 70kW (95pk)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
DeeJee schreef op maandag 27 september 2010 @ 09:10:
De enige diesel die in de 20% bijtelling valt is de 1.3 CDTI ecoFLEX handgeschakeld 5-bak - 70kW (95pk)
Waar vind je die terug dan? Staat niet in de brochure en ook niet in de configurator op de website. Is die uberhaupt nog/al leverbaar?

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Kijkje wel bij de nieuwe Astra? Ik zie de eco motoren er namelijk gewoon bij staan hoor.
Via de configurator. Overigens niet bij de Sport versie.

• IceFreak
Ik zou sowieso geen turboloze benzine motor nemen. Ik heb zelf gereden met een 1.6 en een 1.4 Turbo en die Turbo is echt een soepel blokje! Veel trekkracht (wat de non-turbo nergens heeft) en omdat de Astra best zwaar is, is die trekkracht erg lekker :).

Qua diesels kan ik je niet verder helpen, ik zou gewoon een proefritje maken met de Astra in combinatie met de diesel (die kunnen ze vast wel regelen).

• leonbong
  • Laatst online: 09:23
De normale 1.6 115pk gaat eruit bij de astra dealers zijn nu voorraden aan het verkopen. Want er is inmiddels 1.4T 120pk 6bak die in de nieuwe meriva ook zit maar dan met 5-bak. Deze moter is zuiniger en prijs 300 meer en veel meer koppel.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

leonbong schreef op maandag 27 september 2010 @ 10:18:
De normale 1.6 115pk gaat eruit bij de astra dealers zijn nu voorraden aan het verkopen. Want er is inmiddels 1.4T 120pk 6bak die in de nieuwe meriva ook zit maar dan met 5-bak. Deze moter is zuiniger en prijs 300 meer en veel meer koppel.
Helaas is deze motor voor de Sports Tourer niet schoon genoeg om in de 20% bijtelling te vallen.
CO2 emissie is dan 144 g/km.
Bij de 5-deurs is dat 138 dus net binnen de grens.

• leonbong
Alleen de 1.4 87pk en 100pk redden 20% bijtelling in de stationwagon varriant.
Ps ik weet niet of het belangrijk is maar de 87 mag 0 kg trekken en de 100pk mag maar 750 trekken.

[Voor 9% gewijzigd door leonbong op 27-09-2010 11:01]

• DeeJee

DeeJee

Dus...

leonbong schreef op maandag 27 september 2010 @ 10:59:
Alleen de 1.4 87pk en 100pk redden 20% bijtelling in de stationwagon varriant.
Ps ik weet niet of het belangrijk is maar de mogen maar 750 trekken.
Mmm thanks. Dat komt er dus nog eens bij. 750 is inderdaad te weinig.
De 1.3 diesel gaat overigens tot 950.

[Voor 5% gewijzigd door DeeJee op 27-09-2010 11:04]

• leonbong
McKaamos schreef op maandag 27 september 2010 @ 09:14:
[...]

Waar vind je die terug dan? Staat niet in de brochure en ook niet in de configurator op de website. Is die uberhaupt nog/al leverbaar?
Het bijtellingsnveau staat gewoon in de prijslijst al vermeldt.

• MrDry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14-09 15:37

MrDry

Desperados!

DeeJee schreef op woensdag 22 september 2010 @ 08:47:
Zijn er al mensen met ervaring in de nieuwe Astra?
Ik sta op het punt een nieuwe auto te leasen (Megane Estate) maar zag gister dat de Sports Tourer nu ook al te bestellen is. Ik ben dus aan het twijfelen. Natuurlijk ga ik snel langs bij de dealer om iig de Astra te bekijken van binnen. En eens te rijden met de 1.7 CDTI.
Heb een 1.4T Sport. Kom van een 1.8T motor af dus het gemis van pk's was wel ff wennen. Die 1.4T motor doet in zn 6 gewoon helemaal niets...

Moet echt zeggen: een heerlijk auto. Heb er al ruim 10K mee gereden en heb nog geen seconde spijt. Geweldige stoelen. Heerlijk stil in de auto. Ik ben vooral gevallen voor het interieur. Ik vind bijvoorbeeld de Megane van buiten ook een hele mooie auto maar dat interieur vind ik veel te sober...maar dat is puur smaak.

Quod licet lovi, non licet bovi

• Jrz
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 18-09 10:46
Spannend spannend =)
Mijn eerste *nieuwe* auto besteld. Opel Corsa ecoflex cosmo.
Ik vond die navigatie te duur (2000! euro :S)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss....

• warhamstr
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 08:32
Hoeveul? Dat is idd veel geld...

Dat is het duurste systeem he, begint bij 550 euro.

Pagina 6/7

[Voor 79% gewijzigd door warhamstr op 15-10-2010 11:07]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Jrz
warhamstr schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:04:
Hoeveul? Dat is idd veel geld...

Dat is het duurste systeem he, begint bij 550 euro.

Pagina 6/7
Nou, de 1000 euro versie schijnt een lullig zwartwit scherm met alleen een pijltje te zijn.
De CD30mp3 is de gewone radio (standaard in cosmo)

Ik vind het best wel jammer :/
Er is wel een dockingstation incl garmin te krijgen, die is 400 euro. maaaar....
Die past niet als je climate control hebt :S

1000 euro zou ik zelf nog overwegen, omdat het gewoon relax is.. maar 2000 euro vind ik echt veel te veel. Koop ik liever een macbook pro =)

Wordt trouwens een 5deurs technical gray. Heb ook seat ibiza, ibiza st, fiat punto gereden.. maar opel kwam wel het best eruit.. Ibiza-st vond ik wel het mooist eigenlijk van buiten.. maarja. 3cylinder, en hij was krap en kaal van binnen.
Blueone schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 21:00:
Vandaag ook een dvd100 navi gekocht inplaats van mijn cd70, mooi een 6 cd-wisselaar en dvd navigatie :*)
Blueone schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 18:48:
Gisteren de dvd100 erin geplaatst en geprogrammeerd, hij werkt op één ding na en dat is de gps pijl, die gaat veels te snel tov hoe ik rijd. Weet iemand hoe dat kan komen?
Ik heb die DVD100 ook gezien voor 800 euro op ebay. Dat is een stuk leuker =)

[Voor 38% gewijzigd door Jrz op 15-10-2010 11:34]

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21:45

vhal

ಠ_ಠ

Je kan het ook anders bekijken, voor 2000 euro kan je ook elk jaar een nieuwe TT kopen met bijbehorende traffic abonnementen en up-to-date kaarten. En dan hou je ws. nog geld over voor andere leuke dingen.
Al is een geintergreerd systeem wel mooier maar ik ben het met je eens dat 2000 euro best veel geld is. (geldt niet voor VW en andere 'premium' merken)

Veel plezier gewenst met je Corsa, heb er 3 jaar met plezier in gereden

STRAVA

• warhamstr
En dat lullige zwartwit-schermpje (oranje-zwart) waar je het over hebt is best netjes hoor, heeft m'n vadur ook in zijn Vectra komt echt niet flut over en werkt erg goed.

• Jrz
warhamstr schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:55:
En dat lullige zwartwit-schermpje (oranje-zwart) waar je het over hebt is best netjes hoor, heeft m'n vadur ook in zijn Vectra komt echt niet flut over en werkt erg goed.
Hm.. het kutte is, dat er nergens informatie te vinden is, en bij de dealers hier hebben ze dus eigenlijk alleen maar OF dat kleine radio displaytje, OF het kleurenscherm.

• warhamstr
Lastig is dat idd.

• Jrz
Ik zie het wel. Mijn garmin voldoet nog prima, en ik vind 10% van een auto best veel =)
Leuk systeempje in de seat en fiat voor tomtoms trouwens

• Avvd
  • Registratie: november 2003
  • Niet online
Jrz schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:28:
[...]

Ik heb die DVD100 ook gezien voor 800 euro op ebay. Dat is een stuk leuker =)
Je kan inderdaad beter iets van marktplaats zien te scoren. Ik had mijn dvd100 toen voor 400euro gekocht, en mijn cd70 voor 350 verkocht. Een dvd90/cd70 moet je toch wel voor 300~350 kunnen vinden. Eventueel kan je er dan ook nog een kleurendisplay bijzoeken.

notitie: De DVD100 heeft een kleurendisplay nodig en een snelheidsignaal achter de radio (vrij makkelijk toe te voegen eventueel).

Het probleem van de navigatiepijl had zichzelf overigens opgelost.

[Voor 57% gewijzigd door Avvd op 15-10-2010 19:27]

• Jrz
Blueone schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:25:
[...]

Je kan inderdaad beter iets van marktplaats zien te scoren. Ik had mijn dvd100 toen voor 400euro gekocht, en mijn cd70 voor 350 verkocht. Een dvd90/cd70 moet je toch wel voor 300~350 kunnen vinden. Eventueel kan je er dan ook nog een kleurendisplay bijzoeken.

notitie: De DVD100 heeft een kleurendisplay nodig en een snelheidsignaal achter de radio (vrij makkelijk toe te voegen eventueel).

Het probleem van de navigatiepijl had zichzelf overigens opgelost.
400! jeetje. Van mp of van een 'autorecycle bedrijf' ?
Ik zal mp over 6 weken maar in de gaten houden =)
Ik zag trouwens ook nog een forum waar ze iets hadden gedaan zodat de DVD100 films kon afspelen =)

Hoe zit dat dan met climate control op het display? of is dat gewoon een kwestie van stekkertjes aansluiten?

Iemand toevallig nog een opel astra station cool edition uit 97 kopen? :P
of mss ruilen tegen een DVD100 hehehe

[Voor 8% gewijzigd door Jrz op 15-10-2010 19:37]

• Avvd
  • Niet online
gewoon van marktplaats, hij zag er gewoon netjes uit, op de engelse ebay komen er ook geregeld van die dingen voorbij.

De dvd100 heeft als grote voordeel dat er een 6 cd wisselaar in zit :), het nadeel is dan wel weer dat ze een stuk schaarser zijn dan een cd70 of dvd90

Die displays zijn normaal gewoon om te wisselen, je hebt dan nodig:

Het venster er omheen (een kleurendisplay is groter dan een zwart-wit display)
rgb kabel
kleurendisplay
dvd100

een cd70 of dvd90(niet 100% zeker) kan je ook aansluiten op een zwart-wit display,

inbouwen stelt allemaal niet zoveel voor, lijkt me tenminste dat het bij een corsa niet zo heel gek veel anders is dan een astra.

[Voor 6% gewijzigd door Avvd op 15-10-2010 19:52]

• Jrz
Cool thx voor de info. Bluetooth is apart, of ook ingebouwd in de DVD100?

• Dark Ghost
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 27-09-2011
DarkNL08 van het Opel-Forum meldt zich ook hier! :) Zit hier al 6 jaar ofzo.. ;)

MacBook Pro i5 2,4GHz 8GB | iPhone 4 16GB | Xbox 360 | Nintendo Wii

• Aapje
Ah, de corsa met wimpers :D

• Dark Ghost
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 27-09-2011
Ja zeker, zoek inmiddels doorgelaste wimpers ;)
Deze zitten er dus ook niet meer op!

MacBook Pro i5 2,4GHz 8GB | iPhone 4 16GB | Xbox 360 | Nintendo Wii

• Juancho
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 01:25
Heren,

Even een vraagje over de nieuwe Astra. Ik rij deze nu tijdelijk als voorloopauto. Heb een splinternieuwe 115PK ontvangen waarmee ik tot einde van dit jaar moet rijden.

Ik kende de auto niet, maar ben toch wel verkocht eigenlijk. Rijdt heerlijk, ziet er van binnen en buiten fantastisch uit. Kortom, ik ga deze samen met de VW CrossPolo analyseren en één van beide auto's ga ik binnenkort dan ook bestellen als nieuwe leaseauto.

Nu heb ik echter 1 vraagje, hoe is het geïntergreerde navigatiesysteem van de Opel Astra? Ik kan hier maar weinig informatie/reviews over vinden. Van de VW weet ik dat het niet al te best is en dat je beter een losse TomTom kunt laten inbouwen. Maar in de nieuwe Astra vind ik het zo fantastisch mooi staan om de navigatie te integreren met de rest. Geeft een geweldige extra look.

Maarja, als de kwaliteit en het up-to-daten zwaar slecht is, dan laat ik ook in de Astra een TomTom inbouwen mocht die auto het winnen van de VW.

Alvast bedankt!

Volvo XC40 P8 | Kernel: 4.19.163 Thu Jul 27 | Android 10 | Patch 1 mei 2021

• Jrz
Juancho schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:08:
Heren,

Even een vraagje over de nieuwe Astra. Ik rij deze nu tijdelijk als voorloopauto. Heb een splinternieuwe 115PK ontvangen waarmee ik tot einde van dit jaar moet rijden.

Ik kende de auto niet, maar ben toch wel verkocht eigenlijk. Rijdt heerlijk, ziet er van binnen en buiten fantastisch uit. Kortom, ik ga deze samen met de VW CrossPolo analyseren en één van beide auto's ga ik binnenkort dan ook bestellen als nieuwe leaseauto.

Nu heb ik echter 1 vraagje, hoe is het geïntergreerde navigatiesysteem van de Opel Astra? Ik kan hier maar weinig informatie/reviews over vinden. Van de VW weet ik dat het niet al te best is en dat je beter een losse TomTom kunt laten inbouwen. Maar in de nieuwe Astra vind ik het zo fantastisch mooi staan om de navigatie te integreren met de rest. Geeft een geweldige extra look.

Maarja, als de kwaliteit en het up-to-daten zwaar slecht is, dan laat ik ook in de Astra een TomTom inbouwen mocht die auto het winnen van de VW.

Alvast bedankt!
Op youtube staan filmpjes van de DVD100 en DVD800 en CD70 etc.

Je kan ook een zenec 5010 in laten bouwen, met iGo

• Avvd
  • Niet online
ik heb alleen ervaring met die van de insignia (een cd500) maar volgensmij is die exact hetzelfde. Hij doet gewoon wat hij moet doen en opzich is er niks mis mee. De dvd100 in mijn eigen auto bevalt me ook goed al ziet die er grafisch wat ouder uit dan de cd500 (is tenslotte ook een stuk ouder)

• Monda
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 18-09 17:35
Leuk dat hier ook een een opel topic is, wist ik niet :)

Ivm ongeveer 20.000 km per jaar ben ik van een Seat Ibiza "S" 1.6 benzine overgestapt op een Corsa 1.3 EcoFlex "111 editie" (95pk/zwart) 5 deurs ivm kindje op komst. Uitgebreid met "111 pakket".
Vooral omdat ik diesel wilde gaan rijden + de (nu nog) voordelen van wegenbelastingvrij, geen bpm en voorlopig geen apk.

Ik krijg de auto half december binnen, dus wacht met smart!

Eerst maar een kennismaken met de auto. Daarna wil ik wel wat een veranderen.
- K&N inlegfilter (lees dat bij kleine motor een openluchtfilter niet handig is).
- Misschien chiptuning, mits de uitstoot niet omhoog gaat.
- Achterspoiler (vind via de dealer te duur, 550,- incl spuiten/montage). Iemand een idee hoe het goedkoper kan? ben zelf niet heel handig en men zegt dat er weinig corsa's met spoiler rondrijden, dus via sloop wordt ook lastig.
- Misschien nog uitbreiden met opc line zijskirts/voor-achter bumpers.

PSN: Mondaatje

• Aapje
Inlegfilters zijn over 't algemeen beter, openluchtfilters zuigen warme lucht aan, wil je niet over 't algemeen...
Chiptuning tja, kijk uit dat je niet slijtage veroorzaakt aan de motor.
En tja optische tuning laat ik lekker aan je fantasie over.... Dat bepaal je uiteindelijk zelf dmv. je budget/smaak.

• Monda
Aapje schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:48:
Inlegfilters zijn over 't algemeen beter, openluchtfilters zuigen warme lucht aan, wil je niet over 't algemeen...
Chiptuning tja, kijk uit dat je niet slijtage veroorzaakt aan de motor.
En tja optische tuning laat ik lekker aan je fantasie over.... Dat bepaal je uiteindelijk zelf dmv. je budget/smaak.
Oke dan wordt het sowieso een inleg filter. Chiptuning zal ik me eerst meer in gaan verdiepen. Wat betreft optisch tuning, ik zag hier 1 type staan die voor mijn 5 deurs mogelijk is: http://www.gm-tuningparts.nl/tuningparts.php
Weet iemand hier waar ik beetje betaalbaar kan laten spuiten/monteren?

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Spuiten kan bij elke schadehersteller voor weinig en monteren komt vaak neer op kitten/lijmen met stevig spul als Sikatack of een combinatie van schroeven en lijm. Daar kunnen ze je ook prima mee helpen, of je doet het zelf.

* AtleX stapt in zijn rijstkommetje en scheurt dit rare Duitse topic weer uit.

[Voor 16% gewijzigd door AtleX op 02-11-2010 13:14]

12x360Wp = 4320 Wp @ Growatt 4200TL-XL. Zuid met helling 13° op plat dak.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Monda schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:35:
Leuk dat hier ook een een opel topic is, wist ik niet :)

Ivm ongeveer 20.000 km per jaar ben ik van een Seat Ibiza "S" 1.6 benzine overgestapt op een Corsa 1.3 EcoFlex "111 editie" (95pk/zwart) 5 deurs ivm kindje op komst. Uitgebreid met "111 pakket".
Vooral omdat ik diesel wilde gaan rijden + de (nu nog) voordelen van wegenbelastingvrij, geen bpm en voorlopig geen apk.

Ik krijg de auto half december binnen, dus wacht met smart!

Eerst maar een kennismaken met de auto. Daarna wil ik wel wat een veranderen.
- K&N inlegfilter (lees dat bij kleine motor een openluchtfilter niet handig is).
- Misschien chiptuning, mits de uitstoot niet omhoog gaat.
- Achterspoiler (vind via de dealer te duur, 550,- incl spuiten/montage). Iemand een idee hoe het goedkoper kan? ben zelf niet heel handig en men zegt dat er weinig corsa's met spoiler rondrijden, dus via sloop wordt ook lastig.
- Misschien nog uitbreiden met opc line zijskirts/voor-achter bumpers.
-Inlegfilter is inderdaad het beste als je geen grote verbouwing wil doen.
Open luchtfilters zijn leuk als je kan zorgen dat er constant koude lucht is om aan te zuigen.
Meestal houd dat in dat je er alsnog een pijp omheen hebt en gaat aanzuigen onder de auto of in de bumper.
-Chippen zou ik pas doen als de wagen goed ingereden is. Na 10dkm op z'n vroegst. Bij een diesel hoef je niet zo heel erg bang te zijn voor meer uitstoot.

Wat spoilers en skirts betreft zal je zelf ergens moeten laten spuiten als je niet via de dealer koopt. Reken maar dat dat ook niet erg goedkoop is. Voor een spoiler, bumpers en skirts ben je al snel 250 of meer euros kwijt voor het spuitwerk. Ligt er maar net aan waar je het laat doen en wat voor kwaliteit je verwacht.
Als de boel verder wel origineel OPC spul is, kan je dat rechtstreeks op de auto schroeven met het originele montagemateriaal. Spoiler zal misschien wel een paar gaatjes nodig hebben. Zorg dat daarbij het boorgat netjes afgewerkt wordt zodat het daar niet gaat roesten.

[Voor 6% gewijzigd door McKaamos op 02-11-2010 17:38]

• Monda
McKaamos schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 17:36:
[...]

-Inlegfilter is inderdaad het beste als je geen grote verbouwing wil doen.
Open luchtfilters zijn leuk als je kan zorgen dat er constant koude lucht is om aan te zuigen.
Meestal houd dat in dat je er alsnog een pijp omheen hebt en gaat aanzuigen onder de auto of in de bumper.
-Chippen zou ik pas doen als de wagen goed ingereden is. Na 10dkm op z'n vroegst. Bij een diesel hoef je niet zo heel erg bang te zijn voor meer uitstoot.

Wat spoilers en skirts betreft zal je zelf ergens moeten laten spuiten als je niet via de dealer koopt. Reken maar dat dat ook niet erg goedkoop is. Voor een spoiler, bumpers en skirts ben je al snel 250 of meer euros kwijt voor het spuitwerk. Ligt er maar net aan waar je het laat doen en wat voor kwaliteit je verwacht.
Als de boel verder wel origineel OPC spul is, kan je dat rechtstreeks op de auto schroeven met het originele montagemateriaal. Spoiler zal misschien wel een paar gaatjes nodig hebben. Zorg dat daarbij het boorgat netjes afgewerkt wordt zodat het daar niet gaat roesten.
Oke thnx ga me er eens verder in verdiepen.

• Juancho
De keuze voor mij komt nu erg dichtbij: de VW CrossPolo of de Opel Astra. Ik heb vrijwel alles uitgezocht en besproken en uiteindelijk komt het op het volgende neer.

De Astra kost me 45 euro meer p/m omdat de auto net even een klasse hoger ligt in de lease. Vinden jullie dat de Astra die 45 euro ook echt waard is omdat je bijv. veel meer auto krijgt of liggen die verschillen met de VW CrossPolo niet zo hoog?

Vind beide auto's erg mooi, maar van binnen wint de Astra met gemakt. VW is toch wat saaier en killer terwijl de Astra veel warmte uitstraalt. Waar je overigens wel van moet houden, puur kwestie van smaak.

• Jrz
Plaatjes bekeken...
Ik vind de astra een stuk mooier van binnen en buiten.
45 euro's.. sja.. het is niet veel geld, maar toch weer 540 per jaar.
Kan je niet gewoon een betere deal bedingen met de lease maatschappij ? :)
Of zeggen dat je gaat pluggen in dit topic =)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Kom op, dat vraag je hier? De Astra natuurlijk! ;)

Maar heb je met beide al gereden? Het blijft je eigen keuze. Als je die paar tientjes kan missen, zou ik het doen iig :)

• IceFreak
Hou je van lekker rijden met veel gevoel? Astra
Wil je niet teveel geld uitgeven? Crosspolo
Wil je een klasse hoger rijden? Astra
Wil je offroad gaan :+? Geen van beide :P

Zoals meneer Clarkson ook zegt; de nieuwe Astra is een van de beste hatchbacks die er zijn.

• Juancho
Ik heb de CrossPolo proefgereden en heb momenteel een tijdelijke huurauto en jullie raden het al, een nieuwe Opel Astra :).

Dat is ook de reden waarom ik de VW nog niet heb, want die had ik al in mijn kop zitten. Maar ik ben zo razend enthousiast over de Astra dat ik deze ook onderzocht hebt. Een klasse hoger is het zeker, dat merk je gewoon aan alles. Maar daar zit wel een prijskaartje aan, al valt 40 a 50 euro p/m extra meer wellicht eigenlijk best mee voor wat je er terug krijgt.

Ik rij redelijk veel voor mijn werk dus ik wil wel een auto waar ik me helemaal prettig in voel. De Astra biedt dat, daar rij ik nu al met enorm veel plezier in. CrossPolo alleen op basis van 1 proefrit. Niet helemaal eerlijk dus....

Ik ben nog aan het overleggen met de leasemaatschappij over hoe we het budget omlaag kunnen krikken. Ik denk dat dat uiteindelijk wel gaat lukken. De standaard editie die ik nu ook rij is nu ook wel mogelijk, alleen wil ik als ik een Astra neem perse de Cosmo versie. Die biedt net dat beetje extra wat ik vraag voor dat beetje meer geld.

Als het kan neem ik de Astra, daar ben ik wel overuit. Enige wat ik me dus afvroeg, biedt een type Astra echt veel meer dan een type Polo dat het het extra geld waard is? Ik kom namelijk van een Seat Arosa uit 98 af dus welke nieuwe auto ik ook neem, voor mij is alles beter :)

Dus waar kun je nou meer advies vragen over de Astra als in deze topic!

• Destruction
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 02:53

Destruction

(ex-)Automonteur

http://link.marktplaats.nl/393784904

Kom ik net tegen... Ziek :o

Ford Focus Wagon 1.6 16v '04 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Aapje
Is maar een 2.5.... sjoerdie @ opel-forum heeft een x30xe erin :) en is bezig met een Saab turbo erop te knopen :)

• Vimana
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:40

Vimana

Que...?

Vandaag de dynamo van m'n Opel Corsa C 1.7DI overleden. Zou inclusief manuren € 530,- kosten.
't is trouwens de uitvoering met airco.

Is dat een reële prijs?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Bij de dealer? Lijkt me redelijk. Volgens mij is de dynamo niet echt gemakkelijk te bereiken en kost het dus tijd. En tijd is het duurste bij de dealer.
Airco radiator vervangen aan m'n Cali is zo 600 euro bij de dealer, maar slechts 150 euro aan onderdelen en nog een paar tientjes om de airco te vullen en testen.

• Vimana
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:40

Vimana

Que...?

Nee, niet eens bij de dealer. Lokale garage. Was de enige die de auto snel kon repareren (heb de auto nodig voor mijn werk).

Gaat alvast een deel van m'n 13e maand :(

• Avvd
  • Niet online
ik was voor die van mij onlangs 440euro kwijt incl manuren, het ging hier om een 140Ah dynamo die los al 350euro kost.

hier kost jou dynamo 175 euro (excl manuren dan):
http://www.auto-electric.nl/

• Juancho
Vanmiddag goed nieuws ontvangen, ik had er niet meer op gerekend maar het is mijn werkgever toch gelukt om de Astra binnen mijn budget te laten passen! Het volgende is vandaag besteld voor me:

Opel Astra Cosmo Edition
140PK
Metalic/Mica lak

Als ik het goed heb zit bij de Cosmo versie standaard het volgende?

Climate Control
Chromen omlijsting rondom de zijramen
Verwarmbare voorstoelen
Cruise control
Verstelbare middenarmsteun vóór
Radio CD500 (navigatie/7 luidscprekers/USB aansluiting/bluetooth)

Ben er super blij mee want ik had zelf eerst ter info gekeken met een opel dealer zelf naar de leaseprijzen. Maar die lagen boven mijn budget. Mijn werkgever besteld via een leasemaatschappij en die lagen bijna 60 euro goedkoper! Geen idee hoe dat kan, wellicht op grote schaal bestellen, maar voor mij geweldig natuurlijk!

Vind het echt een hele mooie auto, ook de lak als je die van dichtbij bekijkt met die grijze spikkeltjes door het zwarte heen. Echt zo mooi! En natuurlijk de sfeervolle binnenkant, kortom, helemaal mijn auto!

Nu maar wachten....

• IceFreak
Gefeliciteerd! Ben benieuwd hoor :D

Wel foto's maken als je hem hebt hé :)

• Juancho
Zal ik zeker doen! Vind zelf amateur foto's ook veel mooier en handiger. Via de opel site weet je gewoon dat het allemaal flink opgepimpt is. Zal er flink wat schieten als ik hem heb, zal waarschijnlijk eind januari/begin februari worden.

Ik kan me eigenlijk nog steeds niet voorstellen dat na alle berekeningen deze Astra me maar 158 euro netto p/m kost en de CrossPolo 140 euro :). Deze Astra biedt zoveel meer auto en is ook van binnen zoveel mooier. Dat is het kleine verschil niet waard... Had verwacht dat er uiteindelijk zo'n 180 a 200 euro netto per maand ingehouden werd op mijn salaris. Weer een meevaller dus :)

• Juancho
Nog een paar laatste vraagjes voor mijn bestelling definitief de deur uitgaat:
  • Ik wil graag de zwarte lak waarbij metalic "puntjes/stipjes" zijn verwerkt. Dat geeft echt een prachtige look.
    Maar is dit nou de Black Sapphire metallic of de Metallic/Mica lak?
  • Welk audio/nav systeem adviseren jullie? De CD500 of DVD800? En wat is het verschil hierin?
  • Is een lederen bekleding echt zoveel beter/fijner/prettiger? Het kost namelijk 28 euro p/m meer. Heb erzelf geen ervaring mee....

[Voor 53% gewijzigd door Juancho op 16-11-2010 14:01]

• IceFreak
Over de lak kan ik je helaas niet verder helpen.

Maar ik zou wel voor de DVD800 gaan met name om de features. Dan heb je op 1 DVD heel West Europa. En dan kan je ook vanaf een birdview navigeren.

Leer is wel een mooie optie, het ruikt lekker en je krijgt er (volgens mij) ook stoelverwarming bij. Dat is in deze koude dagen altijd lekker. En natuurlijk ziet het er erg chique uit.

• Player1S
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 18-09 18:08

Player1S

Formerly known as L1nt

28 euro in de maand extra voor leer vind ik persoonlijk nog wel een smak geld.

Kan niet op jou bankrekening kijken maar voor dat geld zou ik het waarschijnlijk laten.

Player1s Twitch

• Juancho
Had idd ook verwacht dat het minder zou zijn. 28 euro is het me niet waard want ik heb nu een prima uitgeruste Cosmo editie die me al minder kost p/m dan wat ik had verwacht. De huidige Cosmo is 158 euro p/m daar waar ik op zo'n 200 euro p/m had verwacht.

Ik heb nog wel even navraag gedaan of de DVD-800 geplaatst kan worden ipv CD500 zonder andere functies te verliezen. Als die kosten een beetje meevallen wil ik dat nog wel overwegen en dan is het ook klaar. De Cosmo is van zichzelf al lekker goed uitgerust met de belangrijkste zaken.

• Avvd
  • Niet online
met de cd500 kan je toch ook gewoon de bird view doen? Volgens mij is het enige verschil benelux vs west-europa

• IceFreak
Wat ik op internet la was dat de CD500 alleen van bovenaf kon, en dat de DVD800 juist die extra's had. Maar internet kan het ook mis hebben :P

• Juancho
Ik las dat de D800 rond de 500 euro meer zou kosten? Kijk, dat maakt omgerekend in de lease echt geen drol uit en de D800 biedt dan net even wat meer opties, ook als je buiten de benelux gaat rijden.

• Avvd
  • Niet online
ik kan het vanavond wel eff checken of de cd500 ook die birdview heeft.

• Juancho
Zijn er verder nog belangrijke verschillen overigens? Ik kan er maar weinig over vinden op het net...

• Juancho
Heren,

Toch wil ik nogmaals de dringende vraag stellen wat nou de aanzienlijke verschillen zijn tussen het CD500 en DVD800 systeem. Dit kost mij namelijk 9 euro extra meer in de maand. Is dit het bedrag waard of zijn de verschillen minimaal? Is het bovendien alleen de navigatie of heb je bij de D800 ook andere extra zaken voor bijv. audio en informatie etc?

Alvast bedankt!

• Jrz
laatmaar

[Voor 98% gewijzigd door Jrz op 18-11-2010 11:24]

• Juancho
Wat bedoel je? Heb niet gelezen wat je zei.....

Als je misschien poste dat ik internet maar moest afstruinen, dat heb ik dus gedaan. kan alleen bijzonder weinig vinden over de verschillen.

Thanks anyway!

• Avvd
  • Niet online
bij de astra h was het ook al zo, de cd70 was exact gelijk als de dvd90 op de europa navigatie na, dus de stelling is heel makkelijk.

heb je 9 euro per maand over voor navigatie vanaf 1 dvd voor europa of meerdere cd's voor europa.

• Jrz
Juancho schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:29:
Wat bedoel je? Heb niet gelezen wat je zei.....

Als je misschien poste dat ik internet maar moest afstruinen, dat heb ik dus gedaan. kan alleen bijzonder weinig vinden over de verschillen.

Thanks anyway!
Haha nee

Ik had geschreven dat op de corsa ook cd en dvd zit. de cd navi is dan alleen benelux, met een monochrome scherm
en de dvd navi is europa + cdwisselaar = kleuren scherm

Maar bij een simpele google actie zag ik allemaal kleurenschermpjes bij jou :)

Je kan overigens ook de dealer / leasemaatschappij bellen.. Maar ik heb gemerkt dat zij vaak niet zoveel weten behalve de pk's :)

[Voor 10% gewijzigd door Jrz op 18-11-2010 12:07]

• Juancho
Ik heb al de DVD800 doorgegeven, scheelt toch niet zo heel veel geld en lees hierover goede verhalen op het internet.....

Thanks anyway!

• Juancho
Hmm heb blijkbaar iets over het hoofdgezien. Jullie lachen er misschien om, maar ik heb 0,0 ervaring met leasen en alle regels. Dus ik vraag netjes op wat de betreffende astra mij netto gaat kosten in de maand. Dus wat er van mijn salaris afgehouden word. Krijg ik netjes een overzicht met een eindbedraga van 170 euro. Prima denk ik, dat past net binnen mijn plaatje.

Maar nu vernam ik dat ik ook nog fiscale bijtelling voor privé gebruik moet betalen! Ik dacht dus dat dat bij de eigen bijdrage inzat. Kortom, ipv 170 euro schijn ik 300 euro te moeten bepalen per maand voor de betreffende astra. Dat is bijna 2x zoveel!

Kortom, heb de bestelling even ingetrokken, wil dit eerst gaan uitzoeken. Waarom is het toch zo moeilijk om mij 1 duidelijk bedrag te geven op basis van een offerte van de auto die ik wil leasen.

[Voor 8% gewijzigd door Juancho op 19-11-2010 14:04]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
is die 300 euro niet exclusief een vergoeding vanuit je werkgever? Tenminste, ik neem aan dat het via je werk gaat en dat je de wagen voor werk gebruikt en ook prive mag rijden?

• Juancho
Gebruik de auto idd voor werk en prive. Maar de berekening van je eigen bijdrage is toch datgene wat je van je fiscale bijdrage af kunt halen?

Dat is namelijk die 158 euro waarvan ik dacht de Astra in zijn geheel te leasen. Dat bedrag van zijn salaris en thats it. Maar het wordt dus zo:

bijtelling fiscale waarde x 20% x 42% minus de eigen bijdrage

Fiscale waarde van de astra is 27000 euro. Volgende week krijg ik een proforma berekening, dan zie ik gelijk hoeveel ik nou daadwerkelijk kwijt ben.

• EraZor
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 18-09 10:11

EraZor

Don't mention the war

• Juancho
Heb het hele verhaal gelezen, net zoals meer info op internet, maar tekst alleen zegt me echt helemaal niets. Al die termen, kreten en bedragen.....

Ik moet het gewoon zien om te begrijpen. Zien hoe het maandbedraag is opgebouwd en hoe ik dat zelf in de gaten kan houden. Nu vroeg ik netjes wat ik p/m netto kwijt zou zijn, krijg ik een bedrag die binnen mijn persoonlijk budget zou passen, sta op het punt om de auto te bestellen, krijg ik opeens te horen dat het bedrag bijna verdubbeld wordt door de fiscale bijtelling. Tja, ik vraag het toch niet voor niets als leek? Zij hebben de kennis, ik ben maar een zeurkous die voor het eerst te maken heeft met alles wat komt kijken bij het leasen van een auto.

• Avvd
  • Niet online
je moet de bijtelling betalen (20%) en bij een heel aantal werkgevers moet je ook een eigen bijdrage betalen (die 170 in jou geval). Ik moet zeggen dat ik 170 euro ook al erg laag vond.

• Juancho
Goeiendag, dan moet ik er nog eens even goed over nadenken want het bedrag gaat dan richting de 300 euro wat afgeschreven wordt van mijn salaris. Heel wat anders dan de 170.....

• Avvd
  • Niet online
dat probleem had mijn vader ook, het prive rijden van zijn insignia zou 450euro netto in de maand gaan kosten. Uiteindelijk had hij er voor gekozen om de insignia puur zakelijk te rijden en zijn vectra er langs te houden voor prive (270e per maand).

• Juancho
zolang ik onder de 500km p/j blijf heb ik geen privé bijtelling. maarja, ik rij absoluut veel meer dan 500km. Juist de combi werk/prive en een goede auto die anders onbetaalbaar is zie ik als pluspunt van leasen. Dan is het even balen dat je bijna de auto besteld hebt maar dan hoort dat je bijna het dubbele moet betalen.

Gaan we maar weer eens een weekendje over dobben....

• pruiter
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 18-09 17:29
Blueone schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 22:06:
dat probleem had mijn vader ook, het prive rijden van zijn insignia zou 450euro netto in de maand gaan kosten. Uiteindelijk had hij er voor gekozen om de insignia puur zakelijk te rijden en zijn vectra er langs te houden voor prive (270e per maand).
Een Vectra rijden voor € 270 per maand? Volgens mij is alleen de afschrijving al meer dan die € 270 euro. Komen de brandstof, MRB, verzekering en het onderhoud dan nog bij. Denk dat je makkelijk richting de € 450 zult gaan en er waarschijnlijk wel overheen bij een beetje km's maken.

• Avvd
  • Niet online
nope

2e hands gekocht dus de afschrijving is minder, het wordt een compleet ander verhaal als je hem nieuw koopt.
verzekering met 85% korting, wegenbelasting is iets van 40 euro ofzo (ongeveer). nog één tankje benzine in de maand en toen kwamen we op 270 euro incl de afschrijving.

• pruiter
Blueone schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 16:08:
nope

2e hands gekocht dus de afschrijving is minder, het wordt een compleet ander verhaal als je hem nieuw koopt.
verzekering met 85% korting, wegenbelasting is iets van 40 euro ofzo (ongeveer). nog één tankje benzine in de maand en toen kwamen we op 270 euro incl de afschrijving.
Ik heb een tijdje in een Vectra C gereden, ook 2e hands gekocht en daar schreef ikper jaar toch nog wel 1500 - 2000 euro op af. Neem je dat mee per maand inclusief rente en de MRB (48 euro toen ik hem weg deed, nu vast weer hoger). Elk jaar een beurtje met dan eens nieuwe bandjes, remblokken of weet ik wat, elke 60k distributie vervangen. Hoef je niet heel veel te rijden of gekke reparaties te hebben om flink duurder dan de door jullie berekende € 270 euro te komen. Als de Vectra mij slechts € 270 had gekost had ik hem misschien zelfs nog wel gehad, want was wel een heerlijke auto :D

• Avvd
  • Niet online
toen hadden we alle rekeningen genomen van het jaar daarvoor en kwamen op dat bedrag uit (+ afschrijving dan).

eff kort rekensommetje:
onderhoud 500euro (gem van de laatst 3 jaar dat we hem hadden, hierbij zijn 3maanden terug 1x de banden vervangen en 1x de distributieriem en nog wat ander onderhoud (remblokken etc.)).
verzekering is 550 euro per jaar
afschrijving 1000 euro (de auto had hij 3 jaar geleden gekocht met toen de gedacht om hem nog 10 jaar te rijden totdat hij niets meer waard is, zo is het met de vorige auto ook gedaan. Zeg dat de auto na die 10 jaar nog 1000euro waar is, dat is een afschrijving van 10.000 over 10 jaar (aanschaf 11.000).
mrb: 600 per jaar
benzine: 840
km per jaar: +/- 9000 omdat hij enkel nog maar wordt gebruikt voor prive ritten.

kom ik uit op 290 per maand (dacht even dat het toen 270 was), maar het is nog steeds vele malen goedkoper dan de insignia prive rijden.

Maarja, de conclusie van dit verhaal: Kijk ook eerst altijd even of een auto aanschaffen niet goedkoper is dan leasen aangezien lease vaak duurder is als je hem ook prive wilt rijden.

Maar leasen heeft ook wat voordelen natuurlijk:
- iedere 4 of 5 jaar een nieuwe auto
- geen omkijken naar onderhoud of mankementen.

[Voor 14% gewijzigd door Avvd op 20-11-2010 17:28]

• pruiter
Inderdaad met deze berekeningen kom je uit op ongeveer 300 euro per maand.

Volgens Autotrack koop je voor € 11000 een Vectra van ongeveer 6/7 jaar oud (2004) met 100k op de teller. Als je deze nog 10 jaar door zou rijden heb je aan het eind een 16 jaar oude Vectra waarvan ik betwijfel of je die voor 500 euro per jaar kunt onderhouden.

Nu kan ik niet in jullie portemonne kijken, maar voor die 150 euro per maand extra zou ik wel weten wat ik koos (16 jaar oude Vectra of nieuwe Insignia). Een nieuwe Insignia vergelijken met een 6 tot 16 jaar oude Vectra is m.i. niet reeel. Ga je jongere Vectra's/Insignia aanschaffen om hier 3 jaar in te rijden dan komt de afschrijving al aanmerkelijk hoger uit dan de door jullie berekende bedragen.

• Avvd
  • Niet online
daarom ook de laatste 2 opmerkingen ;), de vorige vectra heeft het ook 12 jaar uitgehouden met 360.000km op de teller zonder apart onderhoud, we hopen maar gewoon at deze vectra hetzelfde gaan doen :). Het schilt natuurlijk ook of je de auto al hebt of niet, het is makkelijk om een lease auto te pakken als je nog geen andere auto al hebt. Nog een ander voordeeltje hier: Mijn moeder kan nu doordeweeks de auto gebruiken :), we zijn dan ook terug gegaan van 2 auto's prive naar 1 auto.

150euro extra in de maand is overigens veel geld. Dan betaal je toch in eens 50% extra een nieuwere auto te rijden! Het kost dus wel een hoop extra om iedere 4/5 jaar een nieuwere auto te rijden, vaak wordt er bij een lease auto beweerd dat dit niet zo is.

[Voor 38% gewijzigd door Avvd op 20-11-2010 17:59]

• Juancho
Het is natuurlijk ook zo dat je salaris normaal gesproken ieder jaar wel wat stijgt, dus voor mij is het het eerste jaar wat misschien wat extra krap komt te zitten. Ik heb nu ook het instap leasebudget en dat zal ook verhogen de komende jaren.

Dus het wordt even afwegen. Een goedkope (bijv. polo) leasen of toch de Astra waar je 4 a 5 jaar meer rijplezier en confort van hebt. 280 euro is veel geld in de maand, maarja, koop zelf een auto en je bent ook zo 250 euro p/m kwijt waarbij je nog verrast kunt worden door mankementen....

• Jrz
Nieuwe corsa: http://www.telegraaf.nl/a...pringt_uit_de_band__.html

Nieuw voorkantje, en er komt (eindelijk) een goede navi voor een leuke prijs

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 07:52
In het nieuwe jaar zal ik ook een trotse Opel bezitter zijn *O*

Vorige week besteld bij de leasemaatschappij:
Opel Astra Cosmo 103kw
Kleur: Technical Grey
Opties: Executive pakket
Levertijd: vermoedelijk half feb.

Ik kan eerlijk gezegd niet wachten totdat ik erin mag rijden. Na mijn proefrit was ik al helemaal verkocht, het voelde meteen goed. Prettige wegligging, degelijke materialen, mooie afwerking zowel binnen als buiten en die sfeerverlichting :9~

Eerlijk gezegd had ik vroeger niet zoveel met het merk Opel maar dat is nu bij mij helemaal omgeslagen.

Ik had in mijn shotlist voor mijn keuzebepaling de volgende auto's opgenomen; Golf VI 1.4 120pk Highline, Megane 130Tce Privilegge en de Prius Dynamic.
  • De Prius was financieel erg aantrekkelijk maar ik werd verdrietig van het interieur(koffiebekertjes plastic) en de plaats van die rare handrem :F
  • De VW Golf voelde heel degelijk aan en ook op het rijgedrag was niks aan te merken. Wat me echter tegenstond was saaie het interieur en karige standaard uitrusting van de Highline. Het eindbedrag liep enorm op toen ik dezelfde vergelijkbare opties erbij nam zoals mijn gekozen Astra.
  • De Megane is me heel goed bevallen. Het speelse karakter van het interieur en zeer complete uitrusting deden me echt watertanden. De doorslag voor de definitieve keuze waren de netto maandlasten van de Astra(20% vs 25%). Inclusief mijn werkgeversbijdrage moest ik bijna €60 netto p/m meer betalen.

Samsung QE55Q9F 2018 | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 4K |  AirPods

• Juancho
Gefeliciteerd Miki! Ik las het al in een andere topic. Ik kan je verzekeren dat je een geweldige auto gaat krijgen. Ik had net als jou niets met Opel maar geheel toevallig kreeg ik van mijn werkgever een nieuwe Astra als tijdelijke huurauto tot ik een eigen auto had besteld en ontvangen.

Daardoor ben ik ook gevallen voor de Astra want hij rijdt echt heerlijk. wat je zegt, wegligging is super, prachtige afwerking van binnen en sportief uiterlijk van buiten. Zou geen andere auto meer willen kiezen eigenlijk.

Volgens mij hebben we dan dezelfde, alleen ik heb de zwarte lak met metalic in verwerkt.

• IceFreak
*O* Some day, everyone will drive Opel! *O*

Of misschien toch niet, maar ik weet wel dat de verkopen sinds de nieuwe Meriva, nieuwe Astra en de Corsa EcoFlex onwijs zijn gestegen :)

• Smuggler
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 09:12

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

nu ik het topic zag moet ik me ook maar melden.
heb altijd tot nu toe een opel astra gehad.

toen deze totalloss was gereden de volgende astra gekocht.

nu deze benzine te duur wordt ga ik over op diesel. dus in januari komt deze auto binnenrollen:

en wat ik met me benzine wagen ga doen is nog niet geheel duidelijk.

heb zin in de corsa, niet zo heel veel kleiner, wel een hoop meer pit dan die oude bakjes.

Gewoon sebastiaan

• pruiter
Jrz schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:35:
Nieuwe corsa: http://www.telegraaf.nl/a...pringt_uit_de_band__.html

Nieuw voorkantje, en er komt (eindelijk) een goede navi voor een leuke prijs
Als ik de plaatjes zo zie is het een "VW" navigatie. Dus een alles in 1 unit. Niet te hopen dat deze net zo diefstalgevoelig is als bij VW.
Voordeel van de huidige Navigatie is m.i. dat het scherm en de unit apart zijn, zodat diefstal net wat ingewikkelder wordt. Een onbegrijpelijke stap dat Opel nu van dit systeem afstapt. Gaat heel wat kapotte ruitjes opleveren denk ik.
Pagina: 1 2 3 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee