Het Opel Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 30 Laatste
Acties:
  • 190.521 views

Onderwerpen

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-10 16:37

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Leuk om eens te bekijken.

192 stuks verkocht in een land van 17 miljoen mensen. Dan is het niet zo gek dat ik hem niet op de weg zie.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Mad-Matt schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:31:
Leuk om eens te bekijken.

192 stuks verkocht in een land van 17 miljoen mensen. Dan is het niet zo gek dat ik hem niet op de weg zie.
Nee precies :P

3008, Tiguan en Qashqai verkopen zo'n 400-450 stuks per maand, dus dat valt al meer op. De Crossland X zit op 352 > 367 > 389 > 0 (november > augustus), dus de Grandland X verkoopt wat minder. Al weet ik niet wat de levertijd is op een Grandland X :P

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ben van plan om een Grandland X te leasen, dus volgend jaar ofzo in iedergeval 1tje meer in het land :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Illegal_Alien schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:54:
Ben van plan om een Grandland X te leasen, dus volgend jaar ofzo in iedergeval 1tje meer in het land :P
Ikke ook!
(mag helaas pas in augustus).

Gezien het budget ga ik voor de Innovation met het + pakket en een zwart dak. (Met de 18" zwarte velgen).
Kleur ben ik nog niet uit, maar ik heb nog even :)

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Ik zit nog even te kijken, hoe wie wat en welk model, maar mijn oude trouwe Vectra (a.k.a Vicky) mag het dan wat rustiger aandoen, en is dan grotendeels in gebruik voor o.a. vervoer van mijn hondje :p (Newfies ftw!)

Mijn huidige auto is op dit moment 20 jaar en is net de 250.000 KM gepasseerd :) Die mag dus straks het wat rustiger aan doen.

Voor de liefhebbers, betreft een Opel Vectra B hatchback. uit 1997, Topgear vond het een van de meest niet saaiste auto`s ooit :+

[ Voor 4% gewijzigd door Illegal_Alien op 14-12-2017 15:44 ]

• MK_
  • Niet online

MK_

Mad-Matt schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:13:
[...]

Ikke ook!
(mag helaas pas in augustus).

Gezien het budget ga ik voor de Innovation met het + pakket en een zwart dak. (Met de 18" zwarte velgen).
Kleur ben ik nog niet uit, maar ik heb nog even :)
Geen Ultimate uitvoering? -O- :+

Nog niet mee gereden, wel in gezeten. Ziet er in ieder geval goed en comfortabel uit :P
Illegal_Alien schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:41:
Ik zit nog even te kijken, hoe wie wat en welk model, maar mijn oude trouwe Vectra (a.k.a Vicky) mag het dan wat rustiger aandoen, en is dan grotendeels in gebruik voor o.a. vervoer van mijn hondje :p (Newfies ftw!)

Mijn huidige auto is op dit moment 20 jaar en is net de 250.000 KM gepasseerd :) Die mag dus straks het wat rustiger aan doen.

Voor de liefhebbers, betreft een Opel Vectra B hatchback. uit 1997, Topgear vond het een van de meest niet saaiste auto`s ooit :+
Oh nee, niet de hatchback :+ GSI is nog wel leuk tho :P

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

MK1998NL schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:54:
[...]

Geen Ultimate uitvoering? -O- :+

Nog niet mee gereden, wel in gezeten. Ziet er in ieder geval goed en comfortabel uit :P

[...]

Ultimate, geen idee wat de meerwaarde is ten opzichte van de Innovation met + pakket.
Hij staat nog niet in de configurator.

Kleurkeuze vind ik wel lastig, omdat hij niet zo enorm populair is (Geheel Opel niet) onder de wat jongere/moderne mens zijn foto's lastig te vinden.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-10 15:58
MK1998NL schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:54:
Heb ook nog een Vectra B, maar wel een sedan en wel een facelift versie pearl sport met flitsende x16xel2 >:)

Bevalt overigens nog prima. Vlot genoeg, ik kan er erg zuinig mee rijden. Als ik mijn best doe kom ik rond de 1 op 19 uit gemiddeld per tank. Bij normaal gebruik ergens rond de 1 op 15/16. Comfortabel op de snelweg en dat vind ik wel belangrijk. Mijn ouders hebben een Corsa D en als ik daar in heb gereden ben ik altijd weer blij als ik in mijn eigen Vectra kan stappen.

Die Grandland X is echt zo totaal niet mijn auto. Een SUV/crossover moet op zijn minst 4WD hebben en over een trekhaak beschikken. Anders vind ik het overbodig uiterlijk vertoon :P

• MK_
  • Niet online

MK_

Mad-Matt schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:21:
[...]

Ultimate, geen idee wat de meerwaarde is ten opzichte van de Innovation met + pakket.
Hij staat nog niet in de configurator.

Kleurkeuze vind ik wel lastig, omdat hij niet zo enorm populair is (Geheel Opel niet) onder de wat jongere/moderne mens zijn foto's lastig te vinden.
Ik ben een jongere met een Opel :*) (1998, rij een 12/2011 Corsa D) ;)

Ultimate is een Innovation met Plus-pakket, Denon audio en 19" meen ik :p
GH45T schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:39:
[...]
Heb ook nog een Vectra B, maar wel een sedan en wel een facelift versie pearl sport met flitsende x16xel2 >:)

Bevalt overigens nog prima. Vlot genoeg, ik kan er erg zuinig mee rijden. Als ik mijn best doe kom ik rond de 1 op 19 uit gemiddeld per tank. Bij normaal gebruik ergens rond de 1 op 15/16. Comfortabel op de snelweg en dat vind ik wel belangrijk. Mijn ouders hebben een Corsa D en als ik daar in heb gereden ben ik altijd weer blij als ik in mijn eigen Vectra kan stappen.

Die Grandland X is echt zo totaal niet mijn auto. Een SUV/crossover moet op zijn minst 4WD hebben en over een trekhaak beschikken. Anders vind ik het overbodig uiterlijk vertoon :P
Best zuinig eigenlijk :o Ik haal 1:12,3 met een Corsa D 1.2 :p (wel op LPG).

Welke D hebben je ouders dan? Want ik vind mijne vrij lekker rijden (Color Edition met sportonderstel en "sport"stoelen).

Cross-over zijn ook niet echt iets voor mij, maar een Grandland X vind ik wel een van de mooiste (samen met de 3008).

• robin84
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:48
Mad-Matt schreef op donderdag 14 december 2017 @ 08:09:
Wordt de Grandland X wel verkocht? Sinds de introductie vind ik hem fantastisch en staat hij ook boven aan m'n lijstje, maar ondanks de hoeveelheid kilometers die ik rij heb ik hem nog geen 1x gezien.
Mijne verwacht ik in maart te hebben. Bij de meeste dealers staan ze nu ook als je hem in het echt wil bekijken.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

MK1998NL schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:57:
[...]

Ik ben een jongere met een Opel :*) (1998, rij een 12/2011 Corsa D) ;)

Ultimate is een Innovation met Plus-pakket, Denon audio en 19" meen ik :p

[...]

Welke D hebben je ouders dan? Want ik vind mijne vrij lekker rijden (Color Edition met sportonderstel en "sport"stoelen).

Cross-over zijn ook niet echt iets voor mij, maar een Grandland X vind ik wel een van de mooiste (samen met de 3008).
Even afwachten wat de meerprijs zal zijn, 19" geef ik niet zo veel om, wil echt comfort.
(Nu een A3 met S-line onderstel en 18". Een kart, maar slecht voor m'n nieren)

Ik ben erg fan gevonden van cross-overs, hoger zitten is lekker, zien er stoer uit en doorgaans goed comfort.
De Grandland vind ik op het moment 1 van de mooiste (samen met de Tiguan R), de 3008 is ook erg stoer, maar die vind ik te druk, denk dat hij snel gaat vervelen, kleine stuurtje lijkt me ook niets.

@robin84 Ik wacht nog even met bij de dealer langs gaan, dan maak ik mezelf alleen maar gekker dan ik nu al ben en het duurt nog wel even. Welke kleur heb je besteld en uitvoering?

• MK_
  • Niet online

MK_

Mad-Matt schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:32:
[...]
Even afwachten wat de meerprijs zal zijn, 19" geef ik niet zo veel om, wil echt comfort.
(Nu een A3 met S-line onderstel en 18". Een kart, maar slecht voor m'n nieren)

Ik ben erg fan gevonden van cross-overs, hoger zitten is lekker, zien er stoer uit en doorgaans goed comfort.
De Grandland vind ik op het moment 1 van de mooiste (samen met de Tiguan R), de 3008 is ook erg stoer, maar die vind ik te druk, denk dat hij snel gaat vervelen, kleine stuurtje lijkt me ook niets.

@robin84 Ik wacht nog even met bij de dealer langs gaan, dan maak ik mezelf alleen maar gekker dan ik nu al ben en het duurt nog wel even. Welke kleur heb je besteld en uitvoering?
Met die opties is de 1.2T €38609, de Ultimate is €37799 (-€810).

Hoge zit is leuk maar als 19 jarige zit ik daar niet op te wachten :+

Nog eens een plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cS9XH051BJXN7kU7zHB0cVPz/full.jpg

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

ah ok, we gaan het wel zien.

Ach, ik ben inmiddels 35 en 36 als ik overstap naar een andere auto.
Toen ik 19 was reed ik in een MR2 die zo laag lag als een stoeprand, dus snap je wel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Grote kans dat ik over 17 jaar ook in een cross-over rij :p

MR2 is ook leuk :D Ik had opzich wel graag iets sportievers gehad (zoals een hothatch), maar student zijnde en elke dag 75km afleggen is niet te doen. Vandaar de LPG, waar ik ook prima tevreden mee ben :)

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

haha, jup over 17 jaar ben je net zo'n ouwe lul als al die andere cross-over rijders.
MR2 is leuk, de 300pk sterke MR2 turbo die daarna kwam was nog leuker.

Ik hoefde ca. 20km per dag, dus auto was niet verplicht, maar een leuke bezigheid.

• GH45T
MK1998NL schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:57:

Mijn ouders hebben een 5 deurs Corsa D "edition" met 1.4 16v uit 2009. Tegenover mijn Vectra vind ik die Corsa gevoelloos sturen, de Corsa D van hen ligt bij lange na niet zo stabiel op de weg als mijn Vectra door het compacte formaat met toch een hoog gewicht. Probleem wat comfort betreft is vooral dat ik niet echt lekker zit. Ik denk dat de zitting te kort is voor mijn lange benen.

Heb zelf nog een Corsa A uit 1991 geschorst staan, ligt een C12NZ in maar heb ook een tijd lang een E16NZ daarin gehad liggen. mijn broertje heeft een Corsa B uit 1997 waarvan de X14XE kapot was, deze wordt nu omgebouwd naar een C20NE en verder heeft hij nu een Corsa C met Z12XE uit 2002 (meen ik). Ook heb ik wel eens in een Corsa E gereden. Ik ken de verschillende generaties Corsa's dus wel 8)

De A en B zijn net karts. A nog heel spartaans, de B al wat "meer auto". De C vind ik zelf een erg mooi model, lekker clean en tijdloos. De D is slachtoffer geworden van de veiliger-veiliger-veiliger trend: zwaar, krap en afstandelijk. Dat zie je bij veel auto's vanaf een jaar of 10 geleden. De E vind ik een stuk mooier interieur hebben maar van buiten vind ik het design niet kloppen en grotendeels dezelfde bezwaren als de D.

Ieder zijn ding, maar een crossover en comfortabel tja. Doe mij dan maar een fijn ruime sedan. Drama om spullen mee te nemen, maar best praktisch inzetbaar terwijl het ook nog best goed stuurt door de langere wielbasis en het lagere gewichtspunt. Al zullen de 225/45/17 zomerbanden op mijn Vectra ook wel meespelen ;). Maar voor de echte lol spring ik wel op de motor. Geen enkele auto komt in de buurt voor fijn sturen, lekker toeren en snelheidsbeleving.

Edit: en ik ben 31 jaar, ik zie mij over 5 jaar echt niet in een crossover rijden :X

[ Voor 5% gewijzigd door GH45T op 14-12-2017 23:14 ]

• MK_
  • Niet online

MK_

Mad-Matt schreef op donderdag 14 december 2017 @ 23:06:
haha, jup over 17 jaar ben je net zo'n ouwe lul als al die andere cross-over rijders.
MR2 is leuk, de 300pk sterke MR2 turbo die daarna kwam was nog leuker.

Ik hoefde ca. 20km per dag, dus auto was niet verplicht, maar een leuke bezigheid.
Precies :+ En 300pk in een MR2 is zeker leuk :)F
GH45T schreef op donderdag 14 december 2017 @ 23:13:
[...]

Mijn ouders hebben een 5 deurs Corsa D "edition" met 1.4 16v uit 2009. Tegenover mijn Vectra vind ik die Corsa gevoelloos sturen, de Corsa D van hen ligt bij lange na niet zo stabiel op de weg als mijn Vectra door het compacte formaat met toch een hoog gewicht. Probleem wat comfort betreft is vooral dat ik niet echt lekker zit. Ik denk dat de zitting te kort is voor mijn lange benen.

Heb zelf nog een Corsa A uit 1991 geschorst staan, ligt een C12NZ in maar heb ook een tijd lang een E16NZ daarin gehad liggen. mijn broertje heeft een Corsa B uit 1997 waarvan de X14XE kapot was, deze wordt nu omgebouwd naar een C20NE en verder heeft hij nu een Corsa C met Z12XE uit 2002 (meen ik). Ook heb ik wel eens in een Corsa E gereden. Ik ken de verschillende generaties Corsa's dus wel 8)

De A en B zijn net karts. A nog heel spartaans, de B al wat "meer auto". De C vind ik zelf een erg mooi model, lekker clean en tijdloos. De D is slachtoffer geworden van de veiliger-veiliger-veiliger trend: zwaar, krap en afstandelijk. Dat zie je bij veel auto's vanaf een jaar of 10 geleden. De E vind ik een stuk mooier interieur hebben maar van buiten vind ik het design niet kloppen en grotendeels dezelfde bezwaren als de D.

Ieder zijn ding, maar een crossover en comfortabel tja. Doe mij dan maar een fijn ruime sedan. Drama om spullen mee te nemen, maar best praktisch inzetbaar terwijl het ook nog best goed stuurt door de langere wielbasis en het lagere gewichtspunt. Al zullen de 225/45/17 zomerbanden op mijn Vectra ook wel meespelen ;)

Edit: en ik ben 31 jaar, ik zie mij over 5 jaar echt niet in een crossover rijden :X
Gevoelloos sturen van de (pré-facelift) D kan ik enigzins inkomen, al is dat wel verbetert na de facelift. Onder andere het doods gevoel rond de middenstand. Hoog gewicht klopt wel (al is het vrij normaal voor die generatie), stabiel op de weg ligt hij wel. Maar dat kan misschien aan het andere onderstel liggen. Stoelen hetzelfde verhaal: geen last van te korte zittingen (1m93), maar ook dat zijn andere stoelen.

Vectra B heb ik maar kort eens in gereden (oude van mijn oom, 1.8 16v), maar zo veel bijzonders vond ik het niet tbh :p

C is voor mij trouwens te klein, stoel in achterste en laagste stand maar ik zat er nog te kort op en te hoog. Z12XE met Easytronic hadden mijn ouders.

Nu hebben ze een Meriva B A14NEL, bevalt goed :)

Persoonlijk zou ik wel een Insignia o.i.d verkiezen boven een cross-over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robin84
@Mad-Matt Helaas mocht ik enkel diesel leasen. Verder is het de Innovation geworden met Innovation +, Denon upgrade en panorama dak. Kleur is Pearl white.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ben ook 31 en ga echt geen crossover rijden binnen nu en 20 jaar :X

Reed trouwens ook een MR2 (MK1) toen ik 18 was >:) maar ja... roest, roest, roest ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-10 16:03
Ach dat dacht ik ook. Maar ik rijd toch echt in zafira tourer omdat het zo verdomd makkelijk is met een gezin.
Echter de hoge zit bevalt mij erg goed dus het kan zomaar zijn dat ik hierna in crossover rij.

Maar ik blijf wel van menig dat mooiste auto die gehad heb kwa vorm/model mijn 2007 Corsa D Cosmo driedeurs was.

Van mooi naar lelijk de auto's die heb gehad of heb dit heeft alleen betrekking op de buitenkant.
1e 2007 Corsa D Cosmo
2e 2011 Astra J station Cosmo
3e 2016 Karl Edition (Nog in bezit)
3e 2016 Zafira Tourer Blitz (Nog in bezit)
4e 2011 Citroen C1 Kale uitvoerig

Van binnen is het Astra // Zafira/Corsa / Karl / C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

ArcticWolf schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 08:27:
Ben ook 31 en ga echt geen crossover rijden binnen nu en 20 jaar :X

Reed trouwens ook een MR2 (MK1) toen ik 18 was >:) maar ja... roest, roest, roest ;(
Ik zit best veel op de snelweg en dan is hoger zitten wel prettig, kan je net ff wat verder kijken dan als je laag zit. Dat is ook de reden waarom ik niet voor een Insignia ga, die schijnt ook erg laag te zitten.

En gelukkig heeft iedereen zn eigen smaak/voorkeur, anders zaten we allemaal in dezelfde auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

leonbong schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 08:49:
Ach dat dacht ik ook. Maar ik rijd toch echt in zafira tourer omdat het zo verdomd makkelijk is met een gezin.
Echter de hoge zit bevalt mij erg goed dus het kan zomaar zijn dat ik hierna in crossover rij.

Maar ik blijf wel van menig dat mooiste auto die gehad heb kwa vorm/model mijn 2007 Corsa D Cosmo driedeurs was.

Van mooi naar lelijk de auto's die heb gehad of heb dit heeft alleen betrekking op de buitenkant.
1e 2007 Corsa D Cosmo
2e 2011 Astra J station Cosmo
3e 2016 Karl Edition (Nog in bezit)
3e 2016 Zafira Tourer Blitz (Nog in bezit)
4e 2011 Citroen C1 Kale uitvoerig

Van binnen is het Astra // Zafira/Corsa / Karl / C1
Is die Zafira het facelift model of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Nee het model zoals onderstaand (niet mijn auto)
Buitenkant met ook deze velgen en kleur
Afbeeldingslocatie: https://www.autowereld.nl/I147466296/1280x0/opel-zafira-tourer-1-4-140pk-full-options-trekhaak.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.autowereld.nl/I147466310/1280x0/opel-zafira-tourer-1-4-140pk-full-options-trekhaak.jpg

Dit had ik zo ongeveer in mijn astra
Afbeeldingslocatie: https://img.2dehands.be/f/normal/371206145_12-opel-astra-j-cosmo-sports-tourer.jpg
Was iets minder zwart in geheel en daardoor minder donker.

Maar ja de Astra had ik besteld precies zoals ik hem wilde de zafira was een voorraad auto.
Ik zou zelf nooit leder hebben besteld de bekleding zoals ik die had in astra en corsa vond ik mooier en niet zo koud aan je kont. Nu zit er wel stoelverwarming in maar met stof heb je dat niet nodig.

[ Voor 21% gewijzigd door leonbong op 15-12-2017 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Mad-Matt schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 09:07:
[...]

Ik zit best veel op de snelweg en dan is hoger zitten wel prettig, kan je net ff wat verder kijken dan als je laag zit. Dat is ook de reden waarom ik niet voor een Insignia ga, die schijnt ook erg laag te zitten.

En gelukkig heeft iedereen zn eigen smaak/voorkeur, anders zaten we allemaal in dezelfde auto :)
Idd op de snelweg is hoger zitten fijner, heb zelf een lage auto dus zie meestal geen zak wat er voor mij gebeurt :P maar goed, dat is ook 1 van de redenen dat ik wat meer afstand neem (de andere reden is steenslag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

heb zelf een Corsa E en het sturen kan altijd beter maar is zeker niet gevoelloos. Wel hypergevoelig :X
Elke millimeter die je aan het stuur draait heeft direct effect, bij snelwegtempo is dat niet wat je wil. En nee de stuurbekrachtiging staat niet eens op city-stand.

@ArcticWolf @GH45T High five! (33, no way dat ik binnenkort in zo'n nutteloos modeding ga rijden)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

leonbong schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 09:52:
Nee het model zoals onderstaand (niet mijn auto)
Buitenkant met ook deze velgen en kleur
[afbeelding]
[afbeelding]

Dit had ik zo ongeveer in mijn astra
[afbeelding]
Was iets minder zwart in geheel en daardoor minder donker.

Maar ja de Astra had ik besteld precies zoals ik hem wilde de zafira was een voorraad auto.
Ik zou zelf nooit leder hebben besteld de bekleding zoals ik die had in astra en corsa vond ik mooier en niet zo koud aan je kont. Nu zit er wel stoelverwarming in maar met stof heb je dat niet nodig.
Toch een prima ding zo'n Zafira? Vind de pré-facelift voorkant zelfs wat meer hebben ;)
ArcticWolf schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:40:
[...]

Idd op de snelweg is hoger zitten fijner, heb zelf een lage auto dus zie meestal geen zak wat er voor mij gebeurt :P maar goed, dat is ook 1 van de redenen dat ik wat meer afstand neem (de andere reden is steenslag).
Dat moet je sowieso doen, lage auto op niet ;)
MadMarky schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:55:
heb zelf een Corsa E en het sturen kan altijd beter maar is zeker niet gevoelloos. Wel hypergevoelig :X
Elke millimeter die je aan het stuur draait heeft direct effect, bij snelwegtempo is dat niet wat je wil. En nee de stuurbekrachtiging staat niet eens op city-stand.

@ArcticWolf @GH45T High five! (33, no way dat ik binnenkort in zo'n nutteloos modeding ga rijden)
Dan is dat bij de E toch weer anders dan bij de D, daar ervaar ik dat helemaal niet. City-stand ontbreekt trouwens bij een D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK1998NL schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:09:
[...]

Dat moet je sowieso doen, lage auto op niet ;)
:P
True alleen doen de meeste dat niet ze houden al helemaal geen rekening met het feit dat m'n OPC nog veel harder kan remmen dan de gemiddelde personen auto }:O (klevende busjes ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Mad-Matt schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 09:07:
[...]

Dat herken ik nog wel van een aantal jaar geleden toen ik veel met een Fiat Doblo heb rondgereden. Je zit hoger en hebt meer overzicht. Echter, als andere mensen in hogere auto's gaan zitten vervalt dat voordeel weer gedeeltelijk. Daarbij was die Doblo vooral een pakezel, die was hoger met een praktische reden: spullen vervoeren.

Iedereen zijn ding inderdaad, maar ik vind het opvallend dat fabrikanten de vormen van verschillende modellen samenvoegen maar niet de functies. De technische basis van een hatchback, het uiterlijk van een terreinwagen en de hoogte van een mpv. Het blinkt gewoon nergens echt in uit. Ik weet dat een auto multifunctioneel inzetbaar moet zijn maar zie oprecht niet wat een crossover daaraan toevoegt, behalve uiterlijk vertoon. Wil je een auto net zo terreinwaardig als een crossover, koop een hatchback. Wil je offroad rijden koop een terreinwagen. Wil je een hoge zit koop een mpv. En dan zie ik die reclames over crossovers waarin ze sportief worden genoemd |:(

Uiteraard niet persoonlijk, maar ik begrijp de trend vanuit rationeel oogpunt uit dus oprecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Je beredenering klopt, alleen er iets iets als beleving en persoonlijke smaak.

Rationeel bestaat niet in de autobranche. Mensen kopen iets wat ze leuk vinden, aangewakkerd door modetrends.

Ik ben vrijgezel en rij van a naar b. waar ik niet veel spullen vervoer. Rationeel gekeken heb ik aan een instap Peugeot 108 3-deurs voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

ArcticWolf schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:21:
[...]

:P
True alleen doen de meeste dat niet ze houden al helemaal geen rekening met het feit dat m'n OPC nog veel harder kan remmen dan de gemiddelde personen auto }:O (klevende busjes ;( )
Busjes doen dat puur uit marketing redenen: groot reclame op hun motorkap zetten, en vervolgens met de motorkap tegen je achterraam rijden zodat je het zeker niet mist :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:57
MK1998NL schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:09:
Dan is dat bij de E toch weer anders dan bij de D, daar ervaar ik dat helemaal niet. City-stand ontbreekt trouwens bij een D.
Dat gaat toch automatisch? Hoe langzamer je rijdt hoe lichter die stuurt? Ik vond niet dat de E zwaar stuurde in ieder geval. Als je stil staat kan je een zwieper aan het stuur geven en dan draait deze nog een tijdje door.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK1998NL schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:55:
[...]

Busjes doen dat puur uit marketing redenen: groot reclame op hun motorkap zetten, en vervolgens met de motorkap tegen je achterraam rijden zodat je het zeker niet mist :Y
}:O

Ik laat ze er altijd langs, of ik trap het pedaal wat dieper in :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robin84
Ik moet zeggen dat ik redelijk blij ben met de Grandland X die ik besteld heb. Het is geen auto die leuk is om te rijden, maar welke auto is dat wel binnen Nederland?

Weet nog goed dat ik testrit ging maken in een Megane RS waar de verkoper helemaal lyrisch over was. Die voelde op dat moment even tam als de DS3 die ik toen reed, maar dat kan ook komen doordat ik een heel weekend een 911 had gereden.

Aangezien ik binnenkort 3 kinderen heb is de realiteit dat ieder weekend van mij gevuld is met kinderen 😊. Ja daar pas ik de autokeuze op aan, nu kunnen ze alledrie heel burgerlijk mee naar de Efteling zonder dat ik heel de weg voeten in mijn rug voel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

LordSinclair schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:23:
[...]

Dat gaat toch automatisch? Hoe langzamer je rijdt hoe lichter die stuurt? Ik vond niet dat de E zwaar stuurde in ieder geval. Als je stil staat kan je een zwieper aan het stuur geven en dan draait deze nog een tijdje door.
Yup is snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging :)
ArcticWolf schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:59:
[...]
}:O

Ik laat ze er altijd langs, of ik trap het pedaal wat dieper in :+
Niet vaak last van, ik rij zelf consequent Vmax +10/20/30 :+
robin84 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 14:03:
Ik moet zeggen dat ik redelijk blij ben met de Grandland X die ik besteld heb. Het is geen auto die leuk is om te rijden, maar welke auto is dat wel binnen Nederland?

Weet nog goed dat ik testrit ging maken in een Megane RS waar de verkoper helemaal lyrisch over was. Die voelde op dat moment even tam als de DS3 die ik toen reed, maar dat kan ook komen doordat ik een heel weekend een 911 had gereden.

Aangezien ik binnenkort 3 kinderen heb is de realiteit dat ieder weekend van mij gevuld is met kinderen 😊. Ja daar pas ik de autokeuze op aan, nu kunnen ze alledrie heel burgerlijk mee naar de Efteling zonder dat ik heel de weg voeten in mijn rug voel.
Is toch prima zo'n Grandland X? Een hard geveerde stuurmansauto heb je in NL toch niks aan, kan je beter een fijn comfortabele auto nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
LordSinclair schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:23:
[...]

Klopt een Corsa D / Astra / Zafira heeft een snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging.
Echter een Karl ook maar als je daar city indrukt is de noodzakelijk kracht bij lage snelheden nog lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:34

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

leonbong schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 15:32:
[...]

Klopt een Corsa D / Astra / Zafira heeft een snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging.
Ja erg storende feature is dat :/ }:|

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

@MK1998NL Ik zit nog eens te kijken naar dat Ultimate model, maar iets klopt er niet.

https://www.autoweek.nl/n...-nieuwe-topdiesel-bekend/

Als ik het volgende pak:

Innovation 1.2T
Innovation + pakket
18" velgen
Denon
Zilveren dakrails
Zwart dak

€ 37.893,00

Ultimate heeft dat ook en kost € 37.799,00

Een hele besparing van € 94,00
Of mis ik iets?

(Trouwens die zilveren dak rails en aluminium pedalen boeit me toch niet, dus ik ga lekker voor de Innovation met opties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Touchdomex schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 15:46:
[...]

Ik vind dit juist wel fijn, mijnes heeft dit ook.
stuurt zwaar op hoge snelheid en in de stad wat lichter. (Dit kan ik ook uitzetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Mad-Matt schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 15:56:
[...]

Ik vind dit juist wel fijn, mijnes heeft dit ook.
stuurt zwaar op hoge snelheid en in de stad wat lichter. (Dit kan ik ook uitzetten)
Ik heb er al eens over getwijfeld om hem er in zijn geheel tussenuit te trekken juist omdat het alleen fijn is bij het parkeren. Daarbuiten en ook op andere plekken vind ik het vaak alsnog te gevoelig.

Liever dan maar geen bekrachtiging :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik rij nu geen opel maar een audi, en daar kan je kiezen tussen "dynamic, comfort en automatic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Mad-Matt schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 15:55:
@MK1998NL Ik zit nog eens te kijken naar dat Ultimate model, maar iets klopt er niet.

https://www.autoweek.nl/n...-nieuwe-topdiesel-bekend/

Als ik het volgende pak:

Innovation 1.2T
Innovation + pakket
18" velgen
Denon
Zilveren dakrails
Zwart dak

€ 37.893,00

Ultimate heeft dat ook en kost € 37.799,00

Een hele besparing van € 94,00
Of mis ik iets?

(Trouwens die zilveren dak rails en aluminium pedalen boeit me toch niet, dus ik ga lekker voor de Innovation met opties)
Ja de 19", en de genoemde dakrails + pedalen. Pedalen zijn trouwens wel fijn, heb ook de sportpedalen in de Corsa :)
Touchdomex schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 15:46:
[...]

Ik vind het best fijn eigenlijk :X Merk je niks van, enkel bij inparkeren enzo.
Mad-Matt schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 16:04:
Ik rij nu geen opel maar een audi, en daar kan je kiezen tussen "dynamic, comfort en automatic"
Dat kan natuurlijk niet bij een Corsa van 14k :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MK1998NL schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 17:09:
[...]

Ik wel en heel snel. Had er vooral last van in een Ford Ka van grofweg 2012 oid maybe iets later. Dat was echt je merkt elke stap. Vooral als je bij het autorijden constant ook let op dat soort dingen.

Zelfde als de functie waarbij je de radio constant harder gaat wanneer je auto ook harder gaat. Niet iedereen heeft het door maar ik vind het echt heel storend.

Vandaar dat ik zeg ik zou het liefste zoiets eruit halen. Het is ongeacht de auto voor mij te licht. Geen enkele auto gereden met moderne en/of variabele stuurbekrachtiging tot nu toe waarvan ik zit ja dit is prettig in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Touchdomex schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 17:23:
[...]

Ik wel en heel snel. Had er vooral last van in een Ford Ka van grofweg 2012 oid maybe iets later. Dat was echt je merkt elke stap. Vooral als je bij het autorijden constant ook let op dat soort dingen.

Zelfde als de functie waarbij je de radio constant harder gaat wanneer je auto ook harder gaat. Niet iedereen heeft het door maar ik vind het echt heel storend.

Vandaar dat ik zeg ik zou het liefste zoiets eruit halen. Het is ongeacht de auto voor mij te licht. Geen enkele auto gereden met moderne en/of variabele stuurbekrachtiging tot nu toe waarvan ik zit ja dit is prettig in gebruik.
Not sure maar heeft jouw C niet ook snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MK1998NL schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 17:48:
[...]

Not sure maar heeft jouw C niet ook snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging?
Dat heeft die inderdaad :/ ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Rip :+

Bij mijn Corsa merk ik er eigenlijk niks van, ik zou je niet kunnen vertellen bij welke snelheden hij zwaarder wordt, geen idee of het in trapjes gaat of lineair... ik zou het echt niet weten :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:59
Ik ben nu 32 en heb in oktober mijn lease Astra K Sports Tourer in ontvangst mogen nemen. Maar daarvoor reed ik ook al 5 jaar burgerlijk een stationwagon (Peugeot 307 Break). Niet heel spannend, maar met 2 kinderen wel verdomd handig. Voor de plezier ritjes pak ik de motorfiets wel.

Toen ik een auto uit ging zoeken had ik ook interesse in de Crossland X, leuk model met frisse kleuren. Maar die viel af omdat zelfs de 130pk versie ons kleine caravannetje van 900kg niet mag trekken.
Maar voorlopig ben ik erg tevreden met de Astra, qua kleur (Darkmoonblue) juist voor chique ipv fris gekozen.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

MK1998NL schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 17:09:
[...]

Ja de 19", en de genoemde dakrails + pedalen. Pedalen zijn trouwens wel fijn, heb ook de sportpedalen in de Corsa :)

[...]

[...]

Dat kan natuurlijk niet bij een Corsa van 14k :p
Autoweek heeft het over bi-color 18", geen 19"
Met 19" is het Ultimate-pakket meer waarde voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Richard117 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 18:03:
Ik ben nu 32 en heb in oktober mijn lease Astra K Sports Tourer in ontvangst mogen nemen. Maar daarvoor reed ik ook al 5 jaar burgerlijk een stationwagon (Peugeot 307 Break). Niet heel spannend, maar met 2 kinderen wel verdomd handig. Voor de plezier ritjes pak ik de motorfiets wel.

Toen ik een auto uit ging zoeken had ik ook interesse in de Crossland X, leuk model met frisse kleuren. Maar die viel af omdat zelfs de 130pk versie ons kleine caravannetje van 900kg niet mag trekken.
Maar voorlopig ben ik erg tevreden met de Astra, qua kleur (Darkmoonblue) juist voor chique ipv fris gekozen.
Inderdaad belachelijk dat de Crossland X maar zo weinig mag trekken :X
Mad-Matt schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 22:08:
[...]
Autoweek heeft het over bi-color 18", geen 19"
Met 19" is het Ultimate-pakket meer waarde voor het geld.
Je hebt gelijk :X Is inderdaad 18" :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK1998NL schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 17:58:
[...]

Rip :+

Bij mijn Corsa merk ik er eigenlijk niks van, ik zou je niet kunnen vertellen bij welke snelheden hij zwaarder wordt, geen idee of het in trapjes gaat of lineair... ik zou het echt niet weten :p
M'n 1.6 H dat dat ook merkbaar, bij m'n H OPC merk ik het eigenlijk niet :+ heb eigenlijk alleen maar last van torque steer :P

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 16-12-2017 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

ArcticWolf schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 00:23:
[...]

M'n 1.6 H dat dat ook merkbaar, bij m'n H OPC merk ik het eigenlijk niet :+ heb eigenlijk alleen maar last van torque steer :P
Torque steer is wel begrijpelijk, met 241pk en 320 (toch?) Nm op de voorwielen :D oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK1998NL schreef op zondag 17 december 2017 @ 12:55:
[...]

Torque steer is wel begrijpelijk, met 241pk en 320 (toch?) Nm op de voorwielen :D oOo
Idd 320Nm koppel 8)

Maar sinds ik hem heb, heb ik daar geen gebruik van kunnen maken. De 19" Continentals die erop lagen zijn niet echt geschikt voor nat weer en tis eigenlijk alleen maar nat geweest. En ik rij liever niet m'n nieuwe winterbanden (liggen op een 17" set) in 1 winter op 8)7
Als ik het gas goed intrap blijft hij tot bovenin de derde versnelling spinnen >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Ok het is voor 99% zeker, (verplichte papiermolen.) volgend jaar 1 extra Blauwe Grandland X Innovation (Geen extra opties.) op de Nederlandse snelwegen. *O* oOo

En ja ik ga kleiner rijden, de Grandland is 1 cm korter dan mijn Vectra :( (die ook nog bij mij blijft :P) als ik de gegevens mag geloven :+

Kan niet rekenen, zie hieronder, ga dus groter :P

Grandland X: 4,47800 meter
Opel Vectra B Hatchback: 4,47700 meter

[ Voor 55% gewijzigd door Illegal_Alien op 18-12-2017 09:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Illegal_Alien schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:29:
Ok het is voor 99% zeker, (verplichte papiermolen.) volgend jaar 1 extra Blauwe Grandland X Innovation (Geen extra opties.) op de Nederlandse snelwegen. *O* oOo

En ja ik ga kleiner rijden, de Grandland is 1 cm korter dan mijn Vectra :( (die ook nog bij mij blijft :P) als ik de gegevens mag geloven :+

Van een Vectra naar een Grandland :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Illegal_Alien schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:29:

Gefeliciteerd!
Ben heel benieuwd wat je ervan vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn diesel blok is stuk, kwam rook uit en alles! niet meer te redden.
Na een maand stil staan ligt er vrijdag waarschijnlijk een nieuwe motor in..
jammer want heb 2 weken plezier gehad met de auto.

Afbeeldingslocatie: https://www.boards.ie/vbulletin/attachment.php?attachmentid=436313

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2017 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-10 16:40
Hoi! Ik ben misschien van plan on een Opel Corsa-C Sport 1.2 uit 2002 te kopen. Volgende week ga ik hem bezichtigen.
Heeft iemand tips waar ik naar moet kijken of welke problemen veel voorkomen?

• MK_
  • Niet online

MK_

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 18:15:
Mijn diesel blok is stuk, kwam rook uit en alles! niet meer te redden.
Na een maand stil staan ligt er vrijdag waarschijnlijk een nieuwe motor in..
jammer want heb 2 weken plezier gehad met de auto.

[afbeelding]
Zonde -O-

En je image werkt niet -O-
Pilovali schreef op woensdag 20 december 2017 @ 23:33:
Hoi! Ik ben misschien van plan on een Opel Corsa-C Sport 1.2 uit 2002 te kopen. Volgende week ga ik hem bezichtigen.
Heeft iemand tips waar ik naar moet kijken of welke problemen veel voorkomen?
Kijken/luisteren of de ketting niet rammelt, dat is nog wel eens een puntje. Verder gaat de waterpomp sneller dan gemiddeld stuk, dus controleer ook dat deze goed functioneert en geen rare geluiden maakt. Verder is er niet echt iets bijzonders met de Corsa C.

(Easytronic kan wel eens een storing geven maar die is niet geleverd als Sport meen ik).

Verder gewoon controleren dat alles werkt.

Oh, en het mechanisme van de RAW slijt wel eens, dan blijft hij niet meer in de omhoog stand staan en zakt zelf omlaag, eventueel zelfs dat hij naar links zakt. Hendel vervangen is dan de oplossing (niet duur, is zelf te doen, facelift model heeft verbeterd mechanisme).

• Pilovali
MK1998NL schreef op donderdag 21 december 2017 @ 00:02:
Kijken/luisteren of de ketting niet rammelt, dat is nog wel eens een puntje. Verder gaat de waterpomp sneller dan gemiddeld stuk, dus controleer ook dat deze goed functioneert en geen rare geluiden maakt. Verder is er niet echt iets bijzonders met de Corsa C.

(Easytronic kan wel eens een storing geven maar die is niet geleverd als Sport meen ik).

Verder gewoon controleren dat alles werkt.

Oh, en het mechanisme van de RAW slijt wel eens, dan blijft hij niet meer in de omhoog stand staan en zakt zelf omlaag, eventueel zelfs dat hij naar links zakt. Hendel vervangen is dan de oplossing (niet duur, is zelf te doen, facelift model heeft verbeterd mechanisme).
Oké, dus als hij rammelt, gewoon laten staan, of is het niet zo erg?
En wat bedoel je met RAW?

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Pilovali schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:06:
[...]

Ja of een nieuwe ketting bedingen :+ de ketting is dan versleten en vervangen is duur in de arbeid.

• MK_
  • Niet online

MK_

Pilovali schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:06:
[...]

Dan zit er rek in de ketting, dus die moet dan vervangen worden (anders kan je motor in de soep lopen).

RAW = richtingaanwijzer, dus de hendel die links van het stuur zit :p Dat mechanisme slijt wel eens -O-

• Pilovali
MK1998NL schreef op donderdag 21 december 2017 @ 12:02:
[...]

Dan zit er rek in de ketting, dus die moet dan vervangen worden (anders kan je motor in de soep lopen).

RAW = richtingaanwijzer, dus de hendel die links van het stuur zit :p Dat mechanisme slijt wel eens -O-
Richtingaanwijzer van de Peugeot 307SW van m'n vader is dus zo. Ongelooflijk irritant.
Aankomende woensdag heb ik een proefrit, dus kan ik daar op letten. Thx.

Verwijderd

Pilovali schreef op donderdag 21 december 2017 @ 12:48:
[...]

Richtingaanwijzer van de Peugeot 307SW van m'n vader is dus zo. Ongelooflijk irritant.
Ik had eenzelfde gedoe in mijn 407. De 307SW heb ik er nooit last mee gehad (350k+ kilometers op de teller). Misschien treedt het op als de vorige eigenaar wat ruw was?

Ik heb wel goed nieuws, Karl is zojuist bij de dealer gearriveerd en wordt volgende week donderdag afgeleverd *O*

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Nieuwe configurator op de site, wat een verbetering zeg.
Alleen nog steeds geen mogelijkheid om het interieur te bekijken

• MK_
  • Niet online

MK_

[...]

Onze Corsa C had dat ook, we hebben de hendel vervangen.
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:06:
[...]

Ik had eenzelfde gedoe in mijn 407. De 307SW heb ik er nooit last mee gehad (350k+ kilometers op de teller). Misschien treedt het op als de vorige eigenaar wat ruw was?

Ik heb wel goed nieuws, Karl is zojuist bij de dealer gearriveerd en wordt volgende week donderdag afgeleverd *O*
*O*
Laat je hem toch nog dit jaar op kenteken zetten dan?
Yup nu wel, die bovenste ook weer trouwens, raar.

VXD zie ik, is dat een officiële uitvoering? Is mij niet bekend namelijk.
Mad-Matt schreef op donderdag 21 december 2017 @ 22:00:
Nieuwe configurator op de site, wat een verbetering zeg.
Alleen nog steeds geen mogelijkheid om het interieur te bekijken
Echt een verbetering inderdaad, maar de oude was ook echt verouderd. Het ontbreken van interieur beelden is inderdaad wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MK1998NL schreef op donderdag 21 december 2017 @ 22:11:
*O*
Laat je hem toch nog dit jaar op kenteken zetten dan?
Zeker, scheelt iets meer dan 200 euro. BPM en andere overheidsonzin gaan weer omhoog. En met het idee dat we hem 5-10 jaar gaan rijden en het is geen auto van 80k vind ik het bouwjaar iets minder belangrijk :)

Wel een leuke twist, volgens mijn prijslijsten heb ik Winterwielen, aluminium en 14 inch besteld. In de praktijk blijkt dit niet waar en willen ze er staal op zetten..... Dus dat is al een mooie discussie :')

(Dealer is meer dan meewerkend, fout van Opel Nederland dus die moeten het oplossen).

Zie nu in de nieuwe Configurator dat ik erg blij ben dat ik eerder besteld heb. LED verlichting is geschrapt, evenals de electrische ramen achter. Standaard zit er nu ook Winterpack op en op de navigatie en reservewiel na is er niets meer te kiezen. Prijs is wel gelijk gebleven zo te zien, met wat minder opties.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2017 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MK1998NL schreef op donderdag 21 december 2017 @ 22:11:
[...]

Yup nu wel, die bovenste ook weer trouwens, raar.

VXD zie ik, is dat een officiële uitvoering? Is mij niet namelijk
Vxd wordt gezien als:

Een VXR diesel (diesel met vxr bodykit en interieur)
VauXhall Diesel
The original idea fo the VXD bdages was purely Vauxhall Diesel, nothing more nothing less. Just sampled the VXR font styling.
http://www.astraownersnet...ve/index.php/t-88587.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 08:19:
[...]

Zeker, scheelt iets meer dan 200 euro. BPM en andere overheidsonzin gaan weer omhoog. En met het idee dat we hem 5-10 jaar gaan rijden en het is geen auto van 80k vind ik het bouwjaar iets minder belangrijk :)

Wel een leuke twist, volgens mijn prijslijsten heb ik Winterwielen, aluminium en 14 inch besteld. In de praktijk blijkt dit niet waar en willen ze er staal op zetten..... Dus dat is al een mooie discussie :')

(Dealer is meer dan meewerkend, fout van Opel Nederland dus die moeten het oplossen).

Zie nu in de nieuwe Configurator dat ik erg blij ben dat ik eerder besteld heb. LED verlichting is geschrapt, evenals de electrische ramen achter. Standaard zit er nu ook Winterpack op en op de navigatie en reservewiel na is er niets meer te kiezen. Prijs is wel gelijk gebleven zo te zien, met wat minder opties.
Jij (en hun) hebben toch papieren waar op staat 14" LM + winterbanden, dan is er toch weinig te discussiëren? ;) Handtekening van hun staat er ook op..

Zit er trouwens niet 15" op de Innovation?
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 12:11:
[...]
Vxd wordt gezien als:

Een VXR diesel (diesel met vxr bodykit en interieur)
VauXhall Diesel
[...]
http://www.astraownersnet...ve/index.php/t-88587.html
Dat vermoeden had ik al.

Had gekund dat het een speciale uitvoering was die hier niet geleverd is. Zo is er ook de Vectra B GSi, enkel als Vauxhall geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MK1998NL schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 13:04:
[...]

Jij (en hun) hebben toch papieren waar op staat 14" LM + winterbanden, dan is er toch weinig te discussiëren? ;) Handtekening van hun staat er ook op..
Dat is nu juist het lastige. Op de papieren staat "Winterwielen" voor € 499. Dat komt terug in de officiële prijslijsten van de Opel Karl waar staat "Winterwielen, aluminium, 14 inch".
Het bestelnummer van die prijslijst levert overigens stalen velgen op, niet eens met wieldoppen als ik het juist heb begrepen.

Maar als consument mag ik natuurlijk wel uitgaan van de prijslijsten die ik ontvangen heb en gebruikt heb voor het bestellen. Hoe zij het op de bon zetten is van ondergeschikt belang in dit geval.

En dan komt het volgende probleem, ik heb een probleem en zadel de dealer ermee op. Maar het probleem is veroorzaakt door Opel, want die bepaald en maakt de prijslijsten. De dealer is maar een dozenschuiver die bestelnummers intypt in deze.
Zit er trouwens niet 15" op de Innovation?
Zomerwielen zijn idd 15" LM :)
Het reservewiel is een ruimtebesparende 14 inch en de Winterwielen staan ook als 14 inch. Maar 14 inch lichtmetaal hebben ze bij Opel niet eens....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 13:18:
[...]

Dat is nu juist het lastige. Op de papieren staat "Winterwielen" voor € 499. Dat komt terug in de officiële prijslijsten van de Opel Karl waar staat "Winterwielen, aluminium, 14 inch".
Het bestelnummer van die prijslijst levert overigens stalen velgen op, niet eens met wieldoppen als ik het juist heb begrepen.

Maar als consument mag ik natuurlijk wel uitgaan van de prijslijsten die ik ontvangen heb en gebruikt heb voor het bestellen. Hoe zij het op de bon zetten is van ondergeschikt belang in dit geval.

En dan komt het volgende probleem, ik heb een probleem en zadel de dealer ermee op. Maar het probleem is veroorzaakt door Opel, want die bepaald en maakt de prijslijsten. De dealer is maar een dozenschuiver die bestelnummers intypt in deze.
[...]
Het reservewiel is een ruimtebesparende 14 inch en de Winterwielen staan ook als 14 inch. Maar 14 inch lichtmetaal hebben ze bij Opel niet eens....
Oh, dat zijn deze dan zeker:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/l1fwAsoicgKjWKdCxp6EGT3V/full.jpg
Ik weet niet hoe de prijslijst er toen uit zag, maar als de velgen van aluminium zijn hebben ze opzich gewoon gelijk. Er staat ook nergens bij dat ze met of zonder wieldoppen geleverd worden. Ook staat lichtmetaal nergens vermeld.

Edit: linkje naar accessoires:
https://www.opel-accessor...ezlvcdG4ijF8L!-1222443261
Edit 2: oude prijslijst:
https://www.hekkertautogr...jslijst_karl_mj180_v2.pdf
Edit 3: Opel's winterwielen folder:
http://www.opel.nl/Media/...wielen%202016-2017_v9.pdf
Edit 4: de huidige prijslijst:
http://www.opel.nl/conten...rary/KARL/KARL_prices.pdf

Om eerlijk te zijn, zijn 14" velgen zonder wieldoppen precies wat ze overal beschrijven. Aluminium impliceert niet lichtmetalen velgen :)

[ Voor 19% gewijzigd door MK_ op 22-12-2017 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MK1998NL schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 13:37:
[...]

Oh, dat zijn deze dan zeker:
[afbeelding]
Ik weet niet hoe de prijslijst er toen uit zag, maar als de velgen van aluminium zijn hebben ze opzich gewoon gelijk. Er staat ook nergens bij dat ze met of zonder wieldoppen geleverd worden. Ook staat lichtmetaal nergens vermeld.

Edit: linkje naar accessoires:
https://www.opel-accessor...ezlvcdG4ijF8L!-1222443261
Edit 2: oude prijslijst:
https://www.hekkertautogr...jslijst_karl_mj180_v2.pdf
Edit 3: Opel's winterwielen folder:
http://www.opel.nl/Media/...wielen%202016-2017_v9.pdf
Edit 4: de huidige prijslijst:
http://www.opel.nl/conten...rary/KARL/KARL_prices.pdf

Om eerlijk te zijn, zijn 14" velgen zonder wieldoppen precies wat ze overal beschrijven. Aluminium impliceert niet lichtmetalen velgen :)
De bronnen die je aanhaalt zijn correct. En je toont zelf al "aluminium" in de omschrijving.

Stalen velgen worden gemaakt van staal. Lichtmetalen velgen worden gemaakt van aluminium. Zie een paar willekeurige bronnen:
Grondstoffen voor lichtmetalen velgen:

De grondstof voor lichtmetalen wielen is een aluminiumlegering (mengsel door samensmelting verkregen) van 'lichte' metalen met als belangrijkste materiaal aluminium. De overige legeringelementen zijn meestal staal, silicium, koper, mangaan en andere grondstoffen (soms magnesium). Als uitzondering zijn er ook lichtmetalen wielen waarin overwegend magnesium en titaan verwerkt zijn. Deze samenstelling maakt een wiel erg duur, licht en daardoor kwetsbaar. Vandaar dat we deze wielen niet vaak onder personenauto's en juist wel onder raceauto's aantreffen.
https://www.autoweetjes.com/Lichtmetalen-velgen.html
Velgen worden in principe kant en klaar geleverd. Autovelgen worden in in één stap gemaakt, vanuit een massief blok aluminium of staal gemaakt. In het geval van magnesium wordt er een aluminium mal gebruikt waarin de velg wordt gegoten. Carbon wordt uit lagen vezels opgebouwd.
http://technotheek.utwente.nl/wiki/Velgen
Lichtmetalen velgen zijn velgen die voor de auto’s worden gebruikt. Deze velgen worden gemaakt van aluminium.
http://www.autobanden-gids.nl/lichtmetalen-velgen.html
Lichtmetalen velgen zijn gemaakt van aluminium.
https://www.conti.nl/nieu...nden-met-velg-of-zonder/#

Dus ik heb geen idee waarom jij denkt dat lichtmetalen velgen en aluminium velgen van elkaar verschillen, want dat doen ze niet. Anders daag ik je uit om een paar bronnen te tonen ;)

Als alternatief heb je stalen velgen (de basis zoals aangegeven in de door jou aangehaalde banden prijslijst). Titanium zullen ze in deze prijsklasse niet leveren ;)

Maar 4 stalen velgen (met of zonder wieldoppen) zijn totaal anders dan 4 lichtmetalen cq. aluminium velgen.

Is overigens ook door zowel de dealer als Opel bevestigd. Alleen naar de oplossing wordt nog gezocht.
Sowieso staat dit op alle prijslijsten vanaf dat het model leverbaar is, ik heb ze allemaal. Dus ook op een 'druk- of zetfout' kunnen ze zich niet beroepen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2017 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Je kan er grofweg van uit gaan dat lichtmetalen velgen impliceert dat ze van aluminium zijn gemaakt, maar andersom is niet per definitie het geval. Je kan prima een velg hebben die lijkt op een "stalen velg", maar gewoon gemaakt zijn van aluminium. Dat lijkt me ook het geval hier, en is niet ongewoon. Nu weet ik uit mijn hoofd niet meer welke auto, maar een bepaald eco-hok af-fabriek ook "stalen velgen" van aluminium, aangezien deze lichter waren als reguliere LM-velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MK1998NL schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:26:
Je kan er grofweg van uit gaan dat lichtmetalen velgen impliceert dat ze van aluminium zijn gemaakt, maar andersom is niet per definitie het geval. Je kan prima een velg hebben die lijkt op een "stalen velg", maar gewoon gemaakt zijn van aluminium. Dat lijkt me ook het geval hier, en is niet ongewoon. Nu weet ik uit mijn hoofd niet meer welke auto, maar een bepaald eco-hok af-fabriek ook "stalen velgen" van aluminium, aangezien deze lichter waren als reguliere LM-velgen.
Ik begrijp dat het er op kan lijken. Maar dat is in deze helemaal niet belangrijk. De dealer geeft aan stalen velgen te monteren conform opdracht, en ik geef aan dat ik de bestelde aluminium velgen wil ontvangen.

Het zijn geen aluminium cq. LM velgen die op staal lijken. Het zijn stalen velgen. En die levering betwist ik dus. Want ik hen aluminium besteld en geen staal. Hoe ze eruit zien zal me jeuken, aan een plaatje kan ik niet zien wat het materiaal is, vandaar dat het ook beschreven staat in het vakje. Als de aluminium velgen er zo uit zien, prima. Als ze maar van aluminium zijn.

Letterlijke woorden van de dealer: "Winterwielen met bestelcode 39022479 voor de prijs van € 499 zijn stalen velgen".

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2017 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Dat ze aluminium velgen moeten leveren, akkoord. Maar ze zijn niet verplicht LM te leveren :P Echt stalen velgen zijn in ieder geval niet wat ze overal aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MK1998NL schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:42:
Dat ze aluminium velgen moeten leveren, akkoord. Maar ze zijn niet verplicht LM te leveren :P Echt stalen velgen zijn in ieder geval niet wat ze overal aangeven.
Ik blijf het herhalen, misschien wordt het wat vervelend hoor, maar aluminium en lichtmetaal zijn hetzelfde. Het zijn synoniemen zou je kunnen stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Idd, LM velgen en alu velgen zijn 1 en hetzelfde ding.

Je hebt:
-Staal
-LM/Alu
-Magnesium

Overigens heb ik het even opgezocht maar in de Frans/Belgische folder staat wel gewoon staal voor hetzelfde artikel nummer.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JlMkFV8.png

Goedkope velgen trouwens 8)7 laatst bij de dealer gevraagd om 18" Snowflakes voor m'n Astra H: 2400 euro :+ (excl. banden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Weet iemand misschien waar ik een handleiding van een Opel Corsa-C 1.2 Sport uit 2002 kan downloaden? Bij een digitaal exemplaar kun je gemakkelijk CTRL+F doen. Bij een papieren versie gaat dat wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MK1998NL schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 13:04:
[...]

Dat vermoeden had ik al.

Had gekund dat het een speciale uitvoering was die hier niet geleverd is. Zo is er ook de Vectra B GSi, enkel als Vauxhall geleverd.
true :) Nee mijn auto is projectje en eigenlijk is het vxD logo aan de voorkant het enige logo dat op de auto komt en blijft, voor de rest helemaal niks :)
binnen in heb ik het logo ook.

zou graag mijn auto willen swappen van 2006 naar 2010 model, alleen das mij geen 4500 GBP waard.
al moet ik toegeven dat ik niks te klagen heb, op marktplaats kost een 2006 (2008 ook) diesel gemiddeld 5000 euro... en nieuwe dan 2008 is er niet te koop op marktplaats.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2017 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Voor 499 is er geen dealer die banden en LM-velgen kan leveren zeker als je bedenkt dat karl TPMS heeft dus dat zal ook op zitten.
Dus dat zal echt een stalen velg zijn.

Ter info:
Ik heb laatst een opel zafira tourer set gekocht LM 17inch met winterbanden prijs €1200.
Ik had ooit (2008/2009) voor corsa D een stalen set gekocht op 15 inch dat was al 600.

Volgens de opel.de velgen catalogus bestaan er geen LM-14inch velgen voor een karl.
https://www.opel.de/conte...ories/reifen/LMR_2017.pdf

Grappig de LM-set die gekocht heb voor mijn zafira staat niet eens in de NL-folder.
Zijn de dezelfde als de 16 inch LM maar dan 17 inch LM, ik had ze dan ook in augustus besteld bij de dealer obv DE prijslijst waar zel wel leverbaar zijn.

[ Voor 58% gewijzigd door leonbong op 23-12-2017 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

[...]

Ja maar het vervangen in die auto kost afaik enkele honderden euro's.

Vervangen in een Corsa nog geen 50 euro oid. Makkelijk om iets mee af te dingen mocht het stuk zijn en vervangen is 4 schroeven en een kap oid. Laatst ook mogen doen bij mijn Corsa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leonbong schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 11:24:
Voor 499 is er geen dealer die banden en LM-velgen kan leveren zeker als je bedenkt dat karl TPMS heeft dus dat zal ook op zitten.
Dus dat zal echt een stalen velg zijn.

Ter info:
Ik heb laatst een opel zafira tourer set gekocht LM 17inch met winterbanden prijs €1200.
Ik had ooit (2008/2009) voor corsa D een stalen set gekocht op 15 inch dat was al 600.

Volgens de opel.de velgen catalogus bestaan er geen LM-14inch velgen voor een karl.
https://www.opel.de/conte...ories/reifen/LMR_2017.pdf

Grappig de LM-set die gekocht heb voor mijn zafira staat niet eens in de NL-folder.
Zijn de dezelfde als de 16 inch LM maar dan 17 inch LM, ik had ze dan ook in augustus besteld bij de dealer obv DE prijslijst waar zel wel leverbaar zijn.
Klopt allemaal. Hadden ze het dus beter niet op de prijslijst kunnen zetten, want nu zullen ze wel moeten leveren voor dit geld. En dan te bedenken dat het er al 1,5 jaar op staat en ook op de nieuwe van 1 januari weer 8)7

Heb er bij de aankoop zelfs nog een opmerking over gemaakt in de trant van dat ik het echt een goede prijs vond en kreeg als antwoord dat ze groot inkopen en dus zo gunstig kunnen leveren.

Dat er geen 14 inch LM is voor de Karl weet ik nu ook dankzij de dealer :)

We zullen zien hoe het opgelost wordt, in het ergste geval neem ik de auto niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 13:54:
[...]
We zullen zien hoe het opgelost wordt, in het ergste geval neem ik de auto niet af.
Erg radicaal lijkt me. Op de foto in de prijslijsten zie je duidelijk om welke velgen het gaat. Verder ga je toch ook geen lichtmetaal (of aluminium als je dat zo wilt noemen) zonder ze ooit gezien te hebben? Dan zouden ze zo'n velgen er ook onder kunnen gooien:
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/52/c8/a3/52c8a3961cef323e04253724f1e4b60f.jpg
Maat goed dat moet je zelf weten.
Touchdomex schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 12:42:
[...]

Ja maar het vervangen in die auto kost afaik enkele honderden euro's.

Vervangen in een Corsa nog geen 50 euro oid. Makkelijk om iets mee af te dingen mocht het stuk zijn en vervangen is 4 schroeven en een kap oid. Laatst ook mogen doen bij mijn Corsa.
€70 was het bij de dealer :)
Pilovali schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 21:22:
Weet iemand misschien waar ik een handleiding van een Opel Corsa-C 1.2 Sport uit 2002 kan downloaden? Bij een digitaal exemplaar kun je gemakkelijk CTRL+F doen. Bij een papieren versie gaat dat wat lastiger.
Ik had er een, zal eens kijken of ik hem kan vinden.
Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 11:22:
[...]

true :) Nee mijn auto is projectje en eigenlijk is het vxD logo aan de voorkant het enige logo dat op de auto komt en blijft, voor de rest helemaal niks :)
binnen in heb ik het logo ook.

zou graag mijn auto willen swappen van 2006 naar 2010 model, alleen das mij geen 4500 GBP waard.
al moet ik toegeven dat ik niks te klagen heb, op marktplaats kost een 2006 (2008 ook) diesel gemiddeld 5000 euro... en nieuwe dan 2008 is er niet te koop op marktplaats.
Groot prijsverschil inderdaad, dan zou ik of direct voor het nieuwe model gaan of deze door rijden.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

@MK1998NL ik heb dat online betaald voor eentje van de facelift MET cruise control. Die zonder was afaik beneden de 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 13:54:
[...]

Klopt allemaal. Hadden ze het dus beter niet op de prijslijst kunnen zetten, want nu zullen ze wel moeten leveren voor dit geld. En dan te bedenken dat het er al 1,5 jaar op staat en ook op de nieuwe van 1 januari weer 8)7

Heb er bij de aankoop zelfs nog een opmerking over gemaakt in de trant van dat ik het echt een goede prijs vond en kreeg als antwoord dat ze groot inkopen en dus zo gunstig kunnen leveren.

Dat er geen 14 inch LM is voor de Karl weet ik nu ook dankzij de dealer :)

De marge op dergelijke wielen en de auto is dusdanig dat ze je niet snel tegemoet zullen komen.

Want die Karl raken ze toch wel kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

@Touchdomex Was ook niet als correctie, gewoon als mededeling :)

[ Voor 11% gewijzigd door MK_ op 23-12-2017 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leonbong schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 17:55:
[...]

De marge op dergelijke wielen en de auto is dusdanig dat ze je niet snel tegemoet zullen komen.

Want die Karl raken ze toch wel kwijt
Er is een contract, dus ik ben benieuwd. Voor mij is het niet tegemoet komen, maar leveren wat afgesproken is. Ik kan er tenslotte ook niet mee aankomen dat ik 1000 euro minder betaal, omdat ik dat bedacht heb.
MK1998NL schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 17:47:
[...]

Erg radicaal lijkt me. Op de foto in de prijslijsten zie je duidelijk om welke velgen het gaat. Verder ga je toch ook geen lichtmetaal (of aluminium als je dat zo wilt noemen) zonder ze ooit gezien te hebben? Dan zouden ze zo'n velgen er ook onder kunnen gooien:
[afbeelding]
Maat goed dat moet je zelf weten.
Eerlijk gezegd kijk ik daar niet naar, ik zie ook geen verschil op zo een foto van 1 bij 1 cm. Ik ga er vanuit dat ik iets bijpassends geleverd krijg en niet zo’n gek ding als jij als voorbeeld post. Ik ben consument, geen velgen expert. Ik ga af op wat mij verteld wordt en/of wat ik lees.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2017 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 13:18:
[...]

Nee wat zij op de koopovereenkomst zetten dat is van belang lees maar eens de kleine lettertjes.
Maar succes!

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zullen zien, de dealer heeft toegezegd dat ze aan mijn kant staan en Opel dit moet oplossen en dat als het hun schuld was ze het al opgelost zouden hebben met een 15 inch LM setje.

Nog een paar nachtjes slapen, dan weten we het.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2017 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Tja dat heb ik vaker gehoord dat ze aan jouw kant staan.
Maar jij hebt een overeenkomst met hun en niet de importeur.
Dus als ze willen hadden ze allang kunnen zeggen 15 inch. Maar dat is niet gebeurt, gek hè ;)

Alleen pas op de 15 inch sets passen geen kettingen ivm aanlopen tijdens bochten. Die wielen zijn namelijk breder.
Dus dat is niet handig als je van plan bent naar de wintersport te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leonbong schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 19:53:
Tja dat heb ik vaker gehoord dat ze aan jouw kant staan.
Maar jij hebt een overeenkomst met hun en niet de importeur.
Dus als ze willen hadden ze allang kunnen zeggen 15 inch. Maar dat is niet gebeurt, gek hè ;)

Alleen pas op de 15 inch sets passen geen kettingen ivm aanlopen tijdens bochten. Die wielen zijn namelijk breder.
Dus dat is niet handig als je van plan bent naar de wintersport te gaan.
Ik zal eerder met een boom trouwen dan op wintersport gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Volgens mij vandaag een Grandland gezien, althans, het was vrij fors, rood met zwart en een veeg. (hij reed erg hard). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
MK1998NL schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 17:47:
Ik had er een, zal eens kijken of ik hem kan vinden.
Had je 'm nog kunnen vinden? ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Pilovali schreef op maandag 25 december 2017 @ 18:34:
[...]

Had je 'm nog kunnen vinden? ^_^
Vergeten met de kerstdagen :$

Enkel in het Engels:
http://www.vauxhall.co.uk...rsaOwnersManual_Aug03.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Ik had de Engelse variant al gezien, maar ik ben eigenlijks opzoek naar de Nederlandse :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Pilovali schreef op maandag 25 december 2017 @ 18:56:
[...]

Ik had de Engelse variant al gezien, maar ik ben eigenlijks opzoek naar de Nederlandse :P
Ik kan hem niet meer vinden, sorry :p

Als ik hem nog tegen kom zal ik me melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Heeft iemand hier een goed filmpje hoe een Corsa C 1.2 benzine motor hoort te klinken? Op YouTube vind ik heel veel filmpjes waar de ketting ratelt of andere problemen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Dit is volgens mij zoals die van ons ook klonk. Die is in de familie geweest van 2003 (nieuw) tot dit jaar, altijd zo. Ik had graag een filmpje voor je gemaakt maar in mei dit jaar verkocht :p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/75Ev9yvfYEzfkC0IdDQtIO8z/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
MK1998NL schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 19:53:
[video]
Dit is volgens mij zoals die van ons ook klonk. Die is in de familie geweest van 2003 (nieuw) tot dit jaar, altijd zo. Ik had graag een filmpje voor je gemaakt maar in mei dit jaar verkocht :p
[afbeelding]
Dat filmpje had ik al eerder gezien, maar ik weet niet als dát normaal is. Ik ga morgen middag kijken naar een tweedehands Corsa 1.2, met ketting. Ik heb dus niet echt een idee hoe zoiets moet klinken. Ik weet dus niet als ik mij zorgen moet maken als de motor zo'n geluid maakt, of dat ik zo snel mogelijk weg moet lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Pilovali schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 20:09:
[...]

Dat filmpje had ik al eerder gezien, maar ik weet niet als dát normaal is. Ik ga morgen middag kijken naar een tweedehands Corsa 1.2, met ketting. Ik heb dus niet echt een idee hoe zoiets moet klinken. Ik weet dus niet als ik mij zorgen moet maken als de motor zo'n geluid maakt, of dat ik zo snel mogelijk weg moet lopen.
Tikken doen ze allemaal wel een beetje, maar niet hard en/of ratelen. Dan is er wel iets mis. Zachtjes tikken is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
MK1998NL schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 20:32:
[...]

Tikken doen ze allemaal wel een beetje, maar niet hard en/of ratelen. Dan is er wel iets mis. Zachtjes tikken is normaal.
In het filmpje dat je plaatste is zacht ratelen?
Pagina: 1 ... 27 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.