Wat kost zo'n revisie zonder garantie? Ik hoorde dat je 60% coulance van Opel krijgt?
Nogmaals, het kan zijn dat hij kapot gaat, maar dat hoeft zeker niet zo te zijn. Het kan ook zijn dat je vandaag je auto om een boom vouwt, maar toch stapt iedereen in zijn autoSjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:34:
Is die 6 bak zo slecht dan? Ik kijk af en toe met een schuin oog naar een Insigna op benzine, 1.6T variant bij voorkeur. Als ik jullie zo hoor over de bak kan ik die beter mijden dus?
Verder, autorijden begint met Au
Bij voorkeur zou ik gaan voor óf een model van september 2013 of nieuwer, óf een die de revisie heeft gehad. Richtlijnen voor een revisie kan je hier vinden:
http://www.vanloonautobedrijf.nl/versnellingsbakrevisie/
Of dat ook de prijzen zijn die Opel zelf hanteert... geen idee.
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Goed om te weten, thanks. Blijft m'n Astra 1.6 nog even wat langerMK1998NL schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:38:
[...]
Bij voorkeur zou ik gaan voor óf een model van september 2013 of nieuwer, óf een die de revisie heeft gehad.

Overigens rijden we daar gemiddeld 1 op 13,51 mee, dus die schatting die je hierboven gaf zit je goed mee
Hier staat het een en ander over:Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:34:
Is die 6 bak zo slecht dan? Ik kijk af en toe met een schuin oog naar een Insigna op benzine, 1.6T variant bij voorkeur. Als ik jullie zo hoor over de bak kan ik die beter mijden dus?
https://tech2.guru/vauxhall-m32-6-speed-manual-transmission/
Het heeft te maken een slechte kwaliteit lager, maar niet elk lager is slecht wat MK1998NL ook zegt.
Ik heb m'n OPC gekocht met in achterhoofd dat de lagers ooit vervangen moet worden, shit happens

De Turbo van de 1.6T kan ook zomaar kapot gaan
[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 31-10-2017 11:48 ]
Apart, heeft de Zafira C 1.4T niet die M32 gearbox?ArcticWolf schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:47:
[...]
Hier staat het een en ander over:
https://tech2.guru/vauxhall-m32-6-speed-manual-transmission/
De C heeft hem ook ja, zal Pecky wel zijn vergeten.Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:52:
[...]
Apart, heeft de Zafira C 1.4T niet die M32 gearbox?
Jawel, die lijst is gewoon niet up to dateSjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:52:
[...]
Apart, heeft de Zafira C 1.4T niet die M32 gearbox?
Elke benzine Zafira C heeft een M32WR m.u.v de N/A 1.8 of de automaat.
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Kreeg vanmiddag een belletje van de dealer, kan donderdagmiddag de OPC ophalen
/excited 
Ook gelijk te maken gekregen met verzekeringsperikelen; wilde ook overstappen van Allsecur naar Promovendum maar die liepen moeilijk te doen dat te auto te snel was voor het aantal schadevrije jaren wat ik had
stap nu maar over op Centraal Beheer.

Ook gelijk te maken gekregen met verzekeringsperikelen; wilde ook overstappen van Allsecur naar Promovendum maar die liepen moeilijk te doen dat te auto te snel was voor het aantal schadevrije jaren wat ik had
[ Voor 60% gewijzigd door ArcticWolf op 31-10-2017 18:55 ]
Net terug van een proefrit.... Het is triest om te zeggen... maar hij was erg langzaam... Als ik hem liet huilen dan ging het redelijk maar gas geven in de 5de was echt zoooooo traag... Ook ging het schakelen lastig dus heb hem laten staan natuurlijk.MK1998NL schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:10:
[...]
In de Astra alle 1.4T/1.6T voor de benzine: de N/A 1.4 en 1.6 krijg je een 5-bak.
De 5-bak heeft wel langere verhoudingen, maar 120km/h is er toch een verschil qua toeren: 2500 (1.4T) vs 3400 (1.6).
Met een 5-bak vermeid je wel de mogelijkheid om een defecte M32-bak te krijgen
[...]
Linkje is broken
Witte zit wel lekkerder in zijn spullen, maar de grijze is ook niet verkeerdAfgaande op de foto's zie ik niet echt gebreken.
Na wat overleg met vrouw des huizes... gaan we toch een paar klassen omlaag met budget... Ik persoonlijk ben dan in voor een youngtimer
Probeer anders eens een corsa. En dan slagje nieuwer. Of heb je de ruimte echt nodig.
Laatst eentje mee gehad. Zat echt zo op de 160.
[ Voor 22% gewijzigd door Sosua op 01-11-2017 18:44 ]
Corsa is zeker wel een aanrader (ik rij er zelf eenSosua schreef op woensdag 1 november 2017 @ 18:43:
Probeer anders eens een corsa. En dan slagje nieuwer. Of heb je de ruimte echt nodig.
https://www.autoscout24.n...29-46ae-8694-225bd92be9a4
Of een Corsa D 1.4T:
https://www.autoscout24.n...bc-47b3-b444-b97a5cdbf865
In de Corsa met 5-bak
Deze 5-bak is anders dan de 5-bak van de 1.6i, deze draait zo ook minder toeren bij 120km/h. Verder doet de 1.4T 0-100 in 10,3s volgens Opel, al heb ik dat al rapper gedaan in de Meriva (zwaarder + minder aerodynamisch)
Ben benieuwdArcticWolf schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:53:
Kreeg vanmiddag een belletje van de dealer, kan donderdagmiddag de OPC ophalen/excited
Ook gelijk te maken gekregen met verzekeringsperikelen; wilde ook overstappen van Allsecur naar Promovendum maar die liepen moeilijk te doen dat te auto te snel was voor het aantal schadevrije jaren wat ik hadstap nu maar over op Centraal Beheer.
Opvallend dat je met jouw leeftijd nog moeilijk doen met het vermogen

Heb ik de ruimte nodig? Misschien wel misschien niet... waarschijnlijk wel 
En een Corsa is inderdaad leuk maar voor dat geld wil ik geen B auto rijden. Dan heb ik ook een paar leuke Punto's gezien voor 2-3k minder of een Renault Megane TCE 130... Ik weet het... het is schelden in de kerk maar ik kan mijn euro's maar 1 keer uitgeven.
Wel erg bedankt voor jullie reacties telkens
En een Corsa is inderdaad leuk maar voor dat geld wil ik geen B auto rijden. Dan heb ik ook een paar leuke Punto's gezien voor 2-3k minder of een Renault Megane TCE 130... Ik weet het... het is schelden in de kerk maar ik kan mijn euro's maar 1 keer uitgeven.
Punto's zijn dan weer die TwinAir mormelsAwesomo4k schreef op donderdag 2 november 2017 @ 11:10:
Heb ik de ruimte nodig? Misschien wel misschien niet... waarschijnlijk wel
LPG-injectoren worden in mijn Corsa vervangen. Dit gebeurt onder coulance! Dus heb je ook een Bi-Fuel met minder dan 160k km, en stottert deze op LPG (vooral stationair), dan kan het zijn dat ze gratis vervangen worden!

Lang leve 2 cylinders en 100pk op de turboMK1998NL schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:54:
[...]
Punto's zijn dan weer die TwinAir mormels
Weet er iemand hoe je het best en snelst de vensters van een Opel Costa ontdooit? Het is weer bijna winter en daar kunnen mijn vensters niet echt tegen (blijkt typisch Opel te zijn
). De voorste en achterste vensters zijn geen probleem, al duurt het soms ook lang tegen mijn voorste venster ontdooid is. Maar het zijn vooral de vensters van mijn autodeur (vooral het venster die aan de straatkant is) die niet willen ontdooien. Het duurt soms echt een kwartier tegen dat het ontdooid is, ook al is de motor 'warmgedraaid' door het rijden. In de winter maak ik altijd gebruik van zo een spray, maar dat werkt blijkbaar enkel voor bevroren vensters.
Of moet ik gewoon mijn auto eens wassen?
Als eerste ervoor zorgen dat je auto droog is is van binnen. Dat is wat ik weet het belangrijkste
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
En controleer of je geen last heb van water in de reservewielkuip. Dat gaf bij mij flinke vochtproblemen.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
3 cilinders zijn al weinig, 2Awesomo4k schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:16:
[...]
Lang leve 2 cylinders en 100pk op de turboBLAZEN MAAR!

Reservewiel kuip controleren, en je ramen van binnen eens wassen. Bij mijn Corsa bewasemt de voorruit ook echt, ik denk dat ik in de winter een ontvochtiger er in gooiLe Enfant! schreef op donderdag 2 november 2017 @ 18:07:
Weet er iemand hoe je het best en snelst de vensters van een Opel Costa ontdooit? Het is weer bijna winter en daar kunnen mijn vensters niet echt tegen (blijkt typisch Opel te zijn). De voorste en achterste vensters zijn geen probleem, al duurt het soms ook lang tegen mijn voorste venster ontdooid is. Maar het zijn vooral de vensters van mijn autodeur (vooral het venster die aan de straatkant is) die niet willen ontdooien. Het duurt soms echt een kwartier tegen dat het ontdooid is, ook al is de motor 'warmgedraaid' door het rijden. In de winter maak ik altijd gebruik van zo een spray, maar dat werkt blijkbaar enkel voor bevroren vensters.
GaafArcticWolf schreef op donderdag 2 november 2017 @ 21:43:
Daar is die dan![]()
![]()
![]()
Wat een beest![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Eh? wat is datMK1998NL schreef op donderdag 2 november 2017 @ 21:50:
[...]
GaafNu nog pianolak Interieur elementen installeren
En hij is 100% origineel, denk dat ik er helemaal niks aan ga veranderen. Moet alleen wel op zoek naar een setje winter velgen en misschien een hoes, helaas geen garage hier.
Tis echt bizar, denk dat ik 2 oppervlakkige krasjes heb gezien voor de rest zit er helemaal niks. Velgen zijn ook helemaal gaaf.
Geen rook; zelfs geen witte. Heb vandaag de M32 bak nog een paar keer getest maar die voelt rock solid. Hij is 100% dealer onderhouden (heb hem ook bij een dealer gekocht) vorige eigenaar heeft een nieuwe OPC gekocht.
Ze bestaan nog
ArcticWolf schreef op donderdag 2 november 2017 @ 22:12:
[...]
Eh? wat is dat![]()
En hij is 100% origineel, denk dat ik er helemaal niks aan ga veranderen. Moet alleen wel op zoek naar een setje winter velgen en misschien een hoes, helaas geen garage hier.
Tis echt bizar, denk dat ik 2 oppervlakkige krasjes heb gezien voor de rest zit er helemaal niks. Velgen zijn ook helemaal gaaf.
Geen rook; zelfs geen witte. Heb vandaag de M32 bak nog een paar keer getest maar die voelt rock solid. Hij is 100% dealer onderhouden (heb hem ook bij een dealer gekocht) vorige eigenaar heeft een nieuwe OPC gekocht.
Ze bestaan nog

Dat
En ja zorg er goed voor
@Verwijderd Ik zag je post ook op Opel-forum @Facebook
Maar verwijder a.u.b niet het logo zoals ze in de comments zeggen 

Corsa opgehaald, nu met nieuwe LPG-injectoren, injectorrail, druksensor en een MCU-update. Kosten: niks
Verschil: overduidelijk!

Corsa opgehaald, nu met nieuwe LPG-injectoren, injectorrail, druksensor en een MCU-update. Kosten: niks
Ja never die kleur. Al dat stof en vingerafdrukkenMK1998NL schreef op donderdag 2 november 2017 @ 22:45:
[...]
[afbeelding]
Dat
En ja zorg er goed voorTuning vind ik ook niks, maar originele onderdelen vind ik prima
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Valt best mee hoor, ik heb het zelf ookTouchdomex schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:21:
[...]
Ja never die kleur. Al dat stof en vingerafdrukken
Supergaaf ding! Lekker houden zoArcticWolf schreef op donderdag 2 november 2017 @ 21:43:
Daar is die dan![]()
![]()
![]()
Wat een beest![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nog een Corsa DJoSchaap schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:12:
Vanaf donderdag ben ik eindelijk weer in het bezit van een corsa!
BJ: 2010 met 100dkm
MOT: A14XER
De Astra OPC was leuk voor de afgelopen 7 jaar, maar ben daar nu toch wel weer op uitgekeken.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Originele Color Edition? Of is het een wanna-be Color Edition
En al aangemeld bij Corsa Drivers
Nou het kan wel eens een echte zijn. Op de post-facelift enkel leverbaar geweest in 2010, dus dat klopt al. Verder heb je de sportuitlaat, getinte achterlampen en extra getinte achterramen, samen met het zwarte dag. Verder zie ik volgens mij ook pianolak in het interieur, allemaal onderdelen van de Color Edition 
Edit: permban op het Opel Forum
Toch niet al te nuttig imho
Edit: permban op het Opel Forum

[ Voor 9% gewijzigd door MK_ op 03-11-2017 20:49 ]
Idd
Wat een beest... 160km/u in z'n 3

Heb vrijdag mijn Astra K ST 1.0 online edition op mogen halen. Heb er net 200km op zitten maar ik vind hem heerlijk rijden. Zit echt wel pit in deze 1 liter 🤘
Ik heb er door de dealer een achteruitrij camera in laten bouwen. Werkt prima met de intellilink 4.0😎
Ik heb mn Galaxy S6 (voorzien van laatste update en meest recente versie Android Auto) aangesloten op de intellilink 4.0. Gisteren met Waze een rit van 70km genavigeerd zonder problemen.
Net liep het systeem helemaal vast. Beeld bevroor en na een paar minuten ging het scherm op zwart muziek stopte en startte hij tijdens het rijden opnieuw op. Android Auto startte ook weer opnieuw op, moest alleen even aangeven dat ik met Waze wilde navigeren en toen ging alles weer door😢
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Misschien een software update van Intellilink die niet is uitgevoerd bij rijklaar maken of zo?
Kan ik ergens zien welke sw versie ik heb?
Ik heb er door de dealer een achteruitrij camera in laten bouwen. Werkt prima met de intellilink 4.0😎
Ik heb mn Galaxy S6 (voorzien van laatste update en meest recente versie Android Auto) aangesloten op de intellilink 4.0. Gisteren met Waze een rit van 70km genavigeerd zonder problemen.
Net liep het systeem helemaal vast. Beeld bevroor en na een paar minuten ging het scherm op zwart muziek stopte en startte hij tijdens het rijden opnieuw op. Android Auto startte ook weer opnieuw op, moest alleen even aangeven dat ik met Waze wilde navigeren en toen ging alles weer door😢
Misschien een software update van Intellilink die niet is uitgevoerd bij rijklaar maken of zo?
Opel-forum.nl of de Facebook versie?MK1998NL schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 20:49:
Nou het kan wel eens een echte zijn. Op de post-facelift enkel leverbaar geweest in 2010, dus dat klopt al. Verder heb je de sportuitlaat, getinte achterlampen en extra getinte achterramen, samen met het zwarte dag. Verder zie ik volgens mij ook pianolak in het interieur, allemaal onderdelen van de Color Edition
Edit: permban op het Opel ForumToch niet al te nuttig imho
Beide

ik heb het over het forum zelf (destijds bestond die FB pagina nog nieteens) 
back ontopic: volgens kenteken is het een cosmo edition op 8/10 sites waar ik mn verzekering aan het uitzoeken ben, op 2 ervan color edition.
Ik vermoed dat het vorige baasje verliefd was op de color edition
maar zeker wel netjes nagemaakt!
back ontopic: volgens kenteken is het een cosmo edition op 8/10 sites waar ik mn verzekering aan het uitzoeken ben, op 2 ervan color edition.
Ik vermoed dat het vorige baasje verliefd was op de color edition
GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
Cosmo is ansich wel makkelijk te herkennen... dan heb je andere raamschakelaars:JoSchaap schreef op zondag 5 november 2017 @ 15:47:
ik heb het over het forum zelf (destijds bestond die FB pagina nog nieteens)
Ik vermoed dat het vorige baasje verliefd was op de color edition![]()

Verder zou je dan half-leder moeten hebben, en automatische airconditioning (welke wel weer verviel bij het selecteren van een navigatiesysteem

Color Edition kan je ook herkennen aan de stoelen: dan heb je namelijk de Sportstoelen (langere/bredere wangen) met andere bekleding:
Dat stiksel in de stoelen is dan rood, blauw of geel. Verder pianolak elementen (Cosmo heeft antraciet) en gekleurde ringen rond de ventilatieroosters.
Dit weekend even wat gelezen over Android Auto, de APK gedownload, omdat ie nog niet officieel beschikbaar is in Belgie/Nederland (waarom, geen idee...) - maar blijkbaar werkt het nog niet met m'n auto, zie nergens een optie voor Android Auto.
Kan ik zelf een update doen, of moet ik naar m'n dealer? Naar welke update moet ik vragen? Gewoon de nieuwste Intellink software met Android Auto support?
Wel jammer dat ze de software niet even geüpdate hebben bij levering van de auto.
Kan ik zelf een update doen, of moet ik naar m'n dealer? Naar welke update moet ik vragen? Gewoon de nieuwste Intellink software met Android Auto support?
Wel jammer dat ze de software niet even geüpdate hebben bij levering van de auto.
Je stuur zit aan de verkeerde kantMK1998NL schreef op zondag 5 november 2017 @ 18:24:
[...]
Cosmo is ansich wel makkelijk te herkennen... dan heb je andere raamschakelaars:
[afbeelding]
Verder zou je dan half-leder moeten hebben, en automatische airconditioning (welke wel weer verviel bij het selecteren van een navigatiesysteem).
Color Edition kan je ook herkennen aan de stoelen: dan heb je namelijk de Sportstoelen (langere/bredere wangen) met andere bekleding:
[afbeelding]
Dat stiksel in de stoelen is dan rood, blauw of geel. Verder pianolak elementen (Cosmo heeft antraciet) en gekleurde ringen rond de ventilatieroosters.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Softwareupdates gaan normaal via de dealer, dus dan zou je daar heen moeten gaanDennahz schreef op zondag 5 november 2017 @ 20:06:
Dit weekend even wat gelezen over Android Auto, de APK gedownload, omdat ie nog niet officieel beschikbaar is in Belgie/Nederland (waarom, geen idee...) - maar blijkbaar werkt het nog niet met m'n auto, zie nergens een optie voor Android Auto.
Kan ik zelf een update doen, of moet ik naar m'n dealer? Naar welke update moet ik vragen? Gewoon de nieuwste Intellink software met Android Auto support?![]()
Niet mijn foto
Zal eens informeren, lees toch veel berichten van mensen die het hier ook gewoon aan de gang hebben gekregen na een software update. Wel stom dat ze het niet gewoon uitrollen, de software werkt prima, dus waarom niet?MK1998NL schreef op zondag 5 november 2017 @ 21:01:
[...]
Softwareupdates gaan normaal via de dealer, dus dan zou je daar heen moeten gaan
Ik heb in 2007 een corsa cosmo D gehad.
Niet alles wat je noemt is correct want oorspronkelijk, was climate control niet standaard dat kwam pas een paar jaar later. Dimmende binnenspiegel, auto wisser en licht wel. De raam knoppen waren inderdaad oranje transparant.
Maar interieur was pianolak zwart op de middenconsole
Toen was nog wel de volledige buitenspiegel meegespoten inclusief dat staafje tussen auto en spiegel.
Niet alles wat je noemt is correct want oorspronkelijk, was climate control niet standaard dat kwam pas een paar jaar later. Dimmende binnenspiegel, auto wisser en licht wel. De raam knoppen waren inderdaad oranje transparant.
Toen was nog wel de volledige buitenspiegel meegespoten inclusief dat staafje tussen auto en spiegel.
In de nieuwere modellen zit het inderdaad standaard in. Kan zijn dat ze er niet aan gedacht hebben, kan zijn dat ze het expres verzwegen hebben (extra werk namelijk). Geen ideeDennahz schreef op maandag 6 november 2017 @ 08:45:
[...]
Zal eens informeren, lees toch veel berichten van mensen die het hier ook gewoon aan de gang hebben gekregen na een software update. Wel stom dat ze het niet gewoon uitrollen, de software werkt prima, dus waarom niet?
Dit is een 2010, dat tussenmodel ("facelift" interieur (o.a andere lichtknop), pre-facelift exterieur). Toen was ECC wel al standaard meen ik, met antraciet. Will checkleonbong schreef op maandag 6 november 2017 @ 08:46:
Ik heb in 2007 een corsa cosmo D gehad.
Edit: nvm, de 2010 had ook geen ECC op de Cosmo
[ Voor 3% gewijzigd door MK_ op 06-11-2017 09:35 ]
Breaking news. 
"In de toekomst zullen alle Opel's PSA-techniek gaan gebruiken. Dat houdt in dat zaken als platformen, motoren en transmissies dus van de planken van PSA komen. "
https://www.autoweek.nl/n...pel-de-eerste-informatie/

"Verder meldt de Duitse krant dat Opel's inkopen gebundeld worden met die van de rest van de PSA Group, iets dat samen met het verlagen van de arbeidskosten voor een kostenbesparing moet zorgen."
Oer-bron (Duits)
http://www.faz.net/aktuel...che-technik-15278757.html
Donderdag wordt het officieel bekend gemaakt. Maar als dit waar is dan staat Opel een behoorlijke kwaliteitsboost onder Frans beheer te wachten. Ik hoop dat PSA met Opel kan doen wat VW-groep met Skoda heeft gedaan.
"In de toekomst zullen alle Opel's PSA-techniek gaan gebruiken. Dat houdt in dat zaken als platformen, motoren en transmissies dus van de planken van PSA komen. "
https://www.autoweek.nl/n...pel-de-eerste-informatie/

"Verder meldt de Duitse krant dat Opel's inkopen gebundeld worden met die van de rest van de PSA Group, iets dat samen met het verlagen van de arbeidskosten voor een kostenbesparing moet zorgen."
Oer-bron (Duits)
http://www.faz.net/aktuel...che-technik-15278757.html
Donderdag wordt het officieel bekend gemaakt. Maar als dit waar is dan staat Opel een behoorlijke kwaliteitsboost onder Frans beheer te wachten. Ik hoop dat PSA met Opel kan doen wat VW-groep met Skoda heeft gedaan.
| live and give like no one else |
Kwaliteitsboost? Opel heeft met de huidige nieuwe generatie (Karl, Astra, Insignia) juist in elk segment zo'n beetje de fijnst rijdende/sturende auto op de markt gezet. Onder Frans beheer kan ik me niet voorstellen dat dat zo blijft.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ik denk dat van beide kanten invloeden komen
Opel zal nu niet direct naar Frans comfort gaan. Ook al is het één concern, kan je nog altijd andere rijeigenschappen aan auto's geven. Kijk naar bijv. naar Seat en Skoda binnen VAG. Die auto's delen dezelfde basis maar zijn toch compleet anders!
Kwaliteitsboost lijkt me niet echt voordehand liggend, aangezien zowel Opel als PSA momenteel prima producten bouwt.
Hoewel Opel's 1.0T en nieuwe 1.4T fijne motoren zijn, is de 1.2T van PSA (ondertussen al in de Grandland X en Crossland X) een erg fijn blok! En hoewel ze het onderstel hier ook delen (Crossland X met de 2008, Grandland X met de 3008) zijn het zeer verschillende auto's. Afgelopen week in beide gezeten, maar afgezien de raambediening is er helemaal niks aan te zien wat lijkt op een Peugeot/Citroën.
Kwaliteitsboost lijkt me niet echt voordehand liggend, aangezien zowel Opel als PSA momenteel prima producten bouwt.
Hoewel Opel's 1.0T en nieuwe 1.4T fijne motoren zijn, is de 1.2T van PSA (ondertussen al in de Grandland X en Crossland X) een erg fijn blok! En hoewel ze het onderstel hier ook delen (Crossland X met de 2008, Grandland X met de 3008) zijn het zeer verschillende auto's. Afgelopen week in beide gezeten, maar afgezien de raambediening is er helemaal niks aan te zien wat lijkt op een Peugeot/Citroën.
Kwaliteitsboost?
Ik denk het niet in de statistieken staat psa al jaren onderaan.
In het bijzonder elektrische problemen.
Het valt mij ook op dat peugeot rijders vaak tevreden zijn en dan hoop storingen noemen en daarna zeggen dat het allemaal meevalt.
Het net alsof ze niet beter weten, dat het ook anders kan.
Daarnaast vind ik peugeot bakken dramatisch schakelen.
Het valt mij ook op dat peugeot rijders vaak tevreden zijn en dan hoop storingen noemen en daarna zeggen dat het allemaal meevalt.
[ Voor 9% gewijzigd door leonbong op 06-11-2017 21:53 ]
JoSchaap schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:23:
chassisnummer stond op de koopovereenkomst. dit kwam er uit: Corsa mot:A14XER 3D COLOR EDITION

Mooie uitvoering imho, zeker als je hem parkeert naar een normale uitvoering

Elektronische problemen vallen tegenwoordig wel mee hoor. Met de "problematische" Peugeot 307 hebben wij in 10 jaar zo ook 0 elektronische problemen gehad.leonbong schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:50:
Kwaliteitsboost?
Renault is ook zeer onbetrouwbaar, kijk maar naar de Laguna 2

Versnellingsbak is tegenwoordig ook al veel beter, al hebben ze nog ietwat langere slagen. Motor daarintegen is Engine of the Year in zijn klasse (1.2T), dus dat wil ook wel iets zeggen.
Verder houdt Opel het nog conventioneel: aparte knoppen voor de radio en airconditioning bijvoorbeeld. Het worden/zijn geen rebadges van Peugeot en/of Citroën.
En als PSA zo problematisch slecht zijn op het gebied van elektronica, kunnen ze toch van Opel leren?
Dat -niet beter weten - geldt misschien ook wel een beetje bij sommige rijders van andere merken, dat het soms lijkt alsof ze niet beter weten. Zeker merk-fans lijken soms blind voor de kennelijke gebreken van hun merkje.leonbong schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:50:
Kwaliteitsboost?
[ ..]
Moet zeggen dat qua versnellingsbakken ik de keuze om te gaan voor PSA techniek wel gek is. De Fransen zijn daar naar mijn mening echt niet zo goed in. Zowel in de Peugeot 208 als 5008 en citroen C3 vind ik het maar niets.
Qua motoren is de keuze voor meer PSA wel logisch.
De franse 1.2, 3 cilinder loopt veel beter dan het Chinese GM/BAIC/Opel 1.0 benzine blokje.In diesels zijn Fransen ook traditioneel goed, en andere goede dieselmotoren van de aluminium 1.6 TDCI hebben ze bij Opel niet. CO2 waarden van de overige franse blokjes lijken ook allemaal net wat beter dan vergelijkbare (en vaak verouderde) opel producten.
De Fransen hebben op dit moment kwalitatief betere motoren, betere platforms en ook de interieurs,,, het is toch wel iets waarop wat gewonnen kan worden bij Opel. Ik zie het wel echt als een kwaliteitsboost.
Het is een beetje als toen dat VW Skoda ging helpen.
Opel was geweldig in jaren '70-'80 glorietijden met 'Amerikaanse' Opels als de Admiral, Diplomat, Commodore, Ascona, Manta, GT, Senator, Monza en in al wat mindere mate, de Omega. Daarna is het jarenlang bergafwaarts gegaan. Nu maken ze al 20 jaar verlies en de laatste 15 jaar vind ik de auto's kwalitatief niet 'on-par' met de concurrentie als bijvoorbeeld VW, Ford of Renault, Peugeot of Citroen. Voor onderscheidende of innovatieve technologie is geen plaats geweest de afgelopen jaren. Met grotere ontwikkelbudgetten voor écht goede motoren en platforms verwacht ik wel een boost.
PSA is sterker en heeft meer kansen om te ontwikkelen dan Opel zelf de afgelopen twintig jaar. Dus ik verwacht wel een inhaalslag op kwalitatief gebied.
Dit is toch wel nieuws dat we moeten omarmen.
| live and give like no one else |
Bewijs?3x3 schreef op maandag 6 november 2017 @ 23:13:
[...]
Dat -niet beter weten - geldt misschien ook wel een beetje bij sommige rijders van andere merken, dat het soms lijkt alsof ze niet beter weten. Zeker merk-fans lijken soms blind voor de kennelijke gebreken van hun merkje.
Moet zeggen dat qua versnellingsbakken ik de keuze om te gaan voor PSA techniek wel gek is. De Fransen zijn daar naar mijn mening echt niet zo goed in. Zowel in de Peugeot 208 als 5008 en citroen C3 vind ik het maar niets.
Qua motoren is de keuze voor meer PSA wel logisch.
De franse 1.2, 3 cilinder loopt veel beter dan het Chinese GM/BAIC/Opel 1.0 benzine blokje.In diesels zijn Fransen ook traditioneel goed, en andere goede dieselmotoren van de aluminium 1.6 TDCI hebben ze bij Opel niet. CO2 waarden van de overige franse blokjes lijken ook allemaal net wat beter dan vergelijkbare (en vaak verouderde) opel producten.
Bewijs?De Fransen hebben op dit moment kwalitatief betere motoren, betere platforms en ook de interieurs,,, het is toch wel iets waarop wat gewonnen kan worden bij Opel. Ik zie het wel echt als een kwaliteitsboost.
Het is een beetje als toen dat VW Skoda ging helpen.
Opel was geweldig in jaren '70-'80 glorietijden met 'Amerikaanse' Opels als de Admiral, Diplomat, Commodore, Ascona, Manta, GT, Senator, Monza en in al wat mindere mate, de Omega. Daarna is het jarenlang bergafwaarts gegaan. Nu maken ze al 20 jaar verlies en de laatste 15 jaar vind ik de auto's kwalitatief niet 'on-par' met de concurrentie als bijvoorbeeld VW, Ford of Renault, Peugeot of Citroen.
Bullshit, er is juist ruimte geweest voor zinnige innovatieve opties (AFL verlichting etc.) en nice-to-have opties (stuurwielverwarming bijvoorbeeld)Voor onderscheidende of innovatieve technologie is geen plaats geweest de afgelopen jaren. Met grotere ontwikkelbudgetten voor écht goede motoren en platforms verwacht ik wel een boost.
Je laatste punt klopt omdat PSA gewoonweg een supergrote afzetmarkt heeft in Frankrijk. Dat je een voorliefde hebt voor PSA is te zien en dat is niet erg. Die voorliefde kan je ook tonen in het PSA topic.PSA is sterker en heeft meer kansen om te ontwikkelen dan Opel zelf de afgelopen twintig jaar. Dus ik verwacht wel een inhaalslag op kwalitatief gebied.
PSA Versnellingsbakken zijn gewoon prut.3x3 schreef op maandag 6 november 2017 @ 23:13:
[...]
Dat -niet beter weten - geldt misschien ook wel een beetje bij sommige rijders van andere merken, dat het soms lijkt alsof ze niet beter weten. Zeker merk-fans lijken soms blind voor de kennelijke gebreken van hun merkje.
Ok ik moet toegeven ze gaan niet snel stuk. Maar het schakelen is dramatisch.
De loop van de opel 1.0 3 cilinder zoals geleverd in de karl is erg goed veel minder trillingen. Ook volgens de autopers. De 4 cilinders die lopen vaak wel mooier van PSA.Qua motoren is de keuze voor meer PSA wel logisch.
De Fransen hebben op dit moment kwalitatief betere motoren, betere platforms en ook de interieurs,,, het is toch wel iets waarop wat gewonnen kan worden bij Opel. Ik zie het wel echt als een kwaliteitsboost.
Maar wat ik nog belangrijker vind blijft de boel ook heel en daar is opel gewoon beter in dan PSA.
Het is hetzelfde als met VW de pers is lyrisch over de TSI en DSG spul maar technische kwaliteit over meerdere jaren is gewoon matig.
Ik hoop dat opel de elektrische systemen mag doen ipv PSA ik iets te veel mensen met peugeot auto's die behoorlijk nieuw zijn die meerdere keren per jaar de lampen moeten wisselen.Het is een beetje als toen dat VW Skoda ging helpen.
Opel was geweldig in jaren '70-'80 glorietijden met 'Amerikaanse' Opels als de Admiral, Diplomat, Commodore, Ascona, Manta, GT, Senator, Monza en in al wat mindere mate, de Omega. Daarna is het jarenlang bergafwaarts gegaan. Nu maken ze al 20 jaar verlies en de laatste 15 jaar vind ik de auto's kwalitatief niet 'on-par' met de concurrentie als bijvoorbeeld VW, Ford of Renault, Peugeot of Citroen. Voor onderscheidende of innovatieve technologie is geen plaats geweest de afgelopen jaren. Met grotere ontwikkelbudgetten voor écht goede motoren en platforms verwacht ik wel een boost.
PSA is sterker en heeft meer kansen om te ontwikkelen dan Opel zelf de afgelopen twintig jaar. Dus ik verwacht wel een inhaalslag op kwalitatief gebied.
Dat is toch een voorbeeld dat er iets mis met het ontwerp van elektrisch systeem is dat bij opel jaren niet hoeft.
[ Voor 5% gewijzigd door leonbong op 07-11-2017 08:47 ]
Sinds de updowngrade is daar niets meer te beleven inderdaad. En de 'admins'...MK1998NL schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 20:49:
...
Edit: permban op het Opel ForumToch niet al te nuttig imho

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
En elke keer "Wauw, ik heb een standaard Astra/Vectra/Corsa gespot!!!oneoneone11!!"warhamstr schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 08:47:
[...]
Sinds de updowngrade is daar niets meer te beleven inderdaad. En de 'admins'...

"Musschien iemand van hierr??!"RobKJ schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 08:57:
[...]
En elke keer "Wauw, ik heb een standaard Astra/Vectra/Corsa gespot!!!oneoneone11!!"

Sinds er facebook is met een opelforum groep voldoet dat voor mij welwarhamstr schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 08:47:
[...]
Sinds de updowngrade is daar niets meer te beleven inderdaad. En de 'admins'...
Hier lurk ik eigenlijk vooral, want heb toch weinig in te brengen op dat nieuwe PSA verhaal
Rip Opel inderdaad. Tijd om een ander merk te gaan zoeken als de voorraad slopers op is
[ Voor 13% gewijzigd door Aapje op 07-11-2017 09:56 ]
Is er hier iemand die met de nieuwe Insignia aan het rondrijden is en wat ervaringen kan delen?
Een proefrit staat nog in de planning maar ik ben wel benieuwd naar de wegligging van zo'n lange auto en of 136pk diesel voldoende is? En hoe het multimedia systeem werkt, een beetje soepel, gemakkelijk mp3 afspelen enz? Ik heb wel al in de Grandland gereden en dat is best een fijne auto. Mooi afgewerkt van binnen ,weinig geluid van buiten en het rijdt lekker (benzine). Goede zit en op het eerste gezicht ruimte genoeg maar niet de kofferbak van de Insignia natuurlijk
Een proefrit staat nog in de planning maar ik ben wel benieuwd naar de wegligging van zo'n lange auto en of 136pk diesel voldoende is? En hoe het multimedia systeem werkt, een beetje soepel, gemakkelijk mp3 afspelen enz? Ik heb wel al in de Grandland gereden en dat is best een fijne auto. Mooi afgewerkt van binnen ,weinig geluid van buiten en het rijdt lekker (benzine). Goede zit en op het eerste gezicht ruimte genoeg maar niet de kofferbak van de Insignia natuurlijk
Ik hoop hem stiekem binnenkort als leenauto mee te krijgen 
Overigens denk ik dat 136pk plus voldoende Nm's uit een diesel wel voldoende zijn voor zo'n auto, dat is ook bij andere merken ongeveer het gemiddelde vermogen.
Multimedia systeem is hetzelfde als in de Astra en dat werkt gewoon prima. Soepel, vlot, logisch en makkelijk. Het systeem is bij bijv. VW misschien nog iets beter doordacht qua vormgeving en knoppen, maar qua functionaliteiten loopt Opel wel iets voor denk ik.
Overigens denk ik dat 136pk plus voldoende Nm's uit een diesel wel voldoende zijn voor zo'n auto, dat is ook bij andere merken ongeveer het gemiddelde vermogen.
Multimedia systeem is hetzelfde als in de Astra en dat werkt gewoon prima. Soepel, vlot, logisch en makkelijk. Het systeem is bij bijv. VW misschien nog iets beter doordacht qua vormgeving en knoppen, maar qua functionaliteiten loopt Opel wel iets voor denk ik.
Infotainment systeem is gewoon prima. Snel en overzichtelijk, zonder poespas maar met alles wat je nodig hebt (o.a Android Auto en Apple Carplay).
T.o.v het huidige VW systeem imho zelfs fijner vanwege de enkele fysieke knoppen voor o.a volume, home, enz. Discover Pro heeft captieve knoppen.
Insignia helaas nog niet gereden, maar op papier ziet de 1.6 CDTi er prima uit
T.o.v het huidige VW systeem imho zelfs fijner vanwege de enkele fysieke knoppen voor o.a volume, home, enz. Discover Pro heeft captieve knoppen.
Insignia helaas nog niet gereden, maar op papier ziet de 1.6 CDTi er prima uit
Ja idd en dan een standaard Astra G op de foto met "dikke bak, iemand van hier??"
Overigens worden die tegenwoordig wel verwijderd of genegeerd.
We zijn blijkbaar niet de enige die zo denken..ArcticWolf schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 11:42:
[...]
![]()
Ja idd en dan een standaard Astra G op de foto met "dikke bak, iemand van hier??"
Overigens worden die tegenwoordig wel verwijderd of genegeerd.
https://www.facebook.com/...rmalink/1532688623479671/
Gemiddelde comment uit het Agila topic."Net men dikke breedset gestoken, staat errrug vet al zegt ik het zelf. Tevens mijn Remus group-A dempertje opgehangen. Moet nog wat aan gebeuren maar vind het voor nu mooi zo."
Is dat die gast die zijn donkerblauwe Agila helemaal aan het verneuqen verbouwen is?

Nee, ik zuig die quote uit mijn dikke duim. Maar zou inderdaad zomaar van die zool kunnen komen.MK1998NL schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:05:
[...]
Is dat die gast die zijn donkerblauwe Agila helemaal aan het verneuqen verbouwen is?
Excuses voor mijn lompheid dat ik mezelf quote, maar ik vrees dat mijn vraag over het hoofd is gezien in alle consternatie over perma-bans op het opelforum en de PSA perikelen
Ik hoop dat iemand hier toch een antwoord voor me heeft.
Supershiva schreef op zondag 5 november 2017 @ 12:52:
Heb vrijdag mijn Astra K ST 1.0 online edition op mogen halen. Heb er net 200km op zitten maar ik vind hem heerlijk rijden. Zit echt wel pit in deze 1 liter 🤘
Supershiva schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:20:
Excuses voor mijn lompheid dat ik mezelf quote, maar ik vrees dat mijn vraag over het hoofd is gezien in alle consternatie over perma-bans op het opelforum en de PSA perikelen![]()
[...]

Staat de softwareversie niet in Instellingen? Anders moet je eens developer mode proberen:
Daarin staat een optie "system version".
Er zijn updates geweest van het Intellilink systeem, voornamelijk rondom Android Auto inderdaad. Daarvoor kan je het beste de dealer contacteren
Ik heb geen K dus kan je niet helpenSupershiva schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:20:
Excuses voor mijn lompheid dat ik mezelf quote, maar ik vrees dat mijn vraag over het hoofd is gezien in alle consternatie over perma-bans op het opelforum en de PSA perikelen![]()
[...]
Bedankt voor je hulp MK1998NL
In development mode heb ik het volgende gevonden:
SW version: IP34.5.1(1.34.5.6)
HW version: E3
MgrSys: 1.34.1.2 feb 6 2017
MgrMcm: 1.34.3.0 feb 6 2017
MgvVid: 1.32.0.1 feb 6 2017
enz enz... nog 4 pagina's...
Is dit de meest recente versie van de Intellilink 4.0 software/hardware?
[ Voor 5% gewijzigd door Supershiva op 07-11-2017 13:42 ]
En nu even de dealer bellen om te vragen wat de versie/datum is van de laatste update die zij hebbenSupershiva schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:41:
Bedankt voor je hulp MK1998NL
Software van 6 februari 2017 dus... beste lijkt me gewoon de dealer bellen zoals ArticWolf hierboven aangeeft
Vandaag maar ff snel een setje slotbouten gehaald bij de dealer
zaten helemaal geen sloten op de velgen. Is geen garantie... maar toch, ze jatten soms gewoon je velgen
(vooral als het makkelijk kan)

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 07-11-2017 19:00 ]
Lees dit nu pasMK1998NL schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:06:
@Verwijderd Ik zag je post ook op Opel-forum @FacebookMaar verwijder a.u.b niet het logo zoals ze in de comments zeggen
*knip*

Vandaag 1,5u lopen poetsen @ "nieuwe" 17" velgenset voor m'n winterbanden die ik afgelopen weekend heb gehaald (OPC line), zaterdag nieuwe banden en gelijk maar laten uitlijnen:

(@ foto zijn ze nog vuil
[ Voor 14% gewijzigd door ArcticWolf op 14-11-2017 22:20 ]
Na enkele keren mijn aanstaande leaseauto te hebben beschreven in het leaseauto topic, ga ik het nu hier ook maar doen.
Op 27-11 mag ik mijn Opel Astra 1.4 Innovation ophalen bij de dealer!
Opties:
Op 27-11 mag ik mijn Opel Astra 1.4 Innovation ophalen bij de dealer!
Opties:
- Kleur: Absolute Red
- Velgen: 17'' "5-dubbelspaaks"
- Innovation+ pakket
- Navi 900 pakket
- Lederen bekleding Sienna II
- Powerflex telefoonhouder
- Adaptive Cruise Control
- 8-voudig elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
- Elektrisch schuif/kanteldak
Past 17" rond je remklauwen voor? Ik meende dat 1" het minimum wasArcticWolf schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 22:18:
[...]
Lees dit nu pasNee zorg er wel voor dat ze het logo niet verwijderen
![]()
Vandaag 1,5u lopen poetsen @ "nieuwe" 17" velgenset voor m'n winterbanden die ik afgelopen weekend heb gehaald (OPC line), zaterdag nieuwe banden en gelijk maar laten uitlijnen:
[afbeelding]
(@ foto zijn ze nog vuil)

Ben benieuwdBaberuth schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:34:
Na enkele keren mijn aanstaande leaseauto te hebben beschreven in het leaseauto topic, ga ik het nu hier ook maar doen.
Op 27-11 mag ik mijn Opel Astra 1.4 Innovation ophalen bij de dealer!![]()
Opties:Kan niet wachten tot het de 27e is!
- Kleur: Absolute Red
- Velgen: 17'' "5-dubbelspaaks"
- Innovation+ pakket
- Navi 900 pakket
- Lederen bekleding Sienna II
- Powerflex telefoonhouder
- Adaptive Cruise Control
- 8-voudig elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
- Elektrisch schuif/kanteldak
Ja dat was idd de vraagMK1998NL schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:39:
[...]
Past 17" rond je remklauwen voor? Ik meende dat 1" het minimum was
Ja zelfs al is het een OpelArcticWolf schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 18:59:
Vandaag maar ff snel een setje slotbouten gehaald bij de dealerzaten helemaal geen sloten op de velgen. Is geen garantie... maar toch, ze jatten soms gewoon je velgen
(vooral als het makkelijk kan)
[afbeelding]

Afgelopen zomer
Touchdomex schreef op donderdag 16 november 2017 @ 12:12:
[...]
Ja zelfs al is het een Opel![]()
[afbeelding]
Afgelopen zomer
Nee er lag een velg met band volledig afgesleten in steek 4x100 onder. Daardoor heb ik alleen schade aan mijn bodykit en niet aan de bodem.ArcticWolf schreef op donderdag 16 november 2017 @ 12:17:
[...]
lekker dan en de auto gewoon op straat laten pleuren zeker?
Verwijderd
Iemand ervaring met de berichtgeving in MyOpel?
Karl is begin oktober gefabriceerd, chassisnummer is bekend. Dit is de huidige status:
Karl is begin oktober gefabriceerd, chassisnummer is bekend. Dit is de huidige status:
Maar hij staat nog niet op Transport volgens MyOpel. Of zou dat pas een vinkje krijgen als hij bij de dealer is afgeleverd?IK BEN KLAAR!
Ik heb zojuist de productielijn verlaten. Ik zal nog een aantal kwaliteitschecks ondergaan om te waarborgen dat ik aan de strenge kwaliteitseisen van Opel voldoe.
Wij verwachten dat uw auto bij de dealer wordt afgeleverd in de week van: 18 december 2017
Verwijderd
Bij mij is ondertussen duidelijk dat de auto 16-12 bij de dealer arriveert en met 3 werkdagen klaar is voor uitlevering.
Verwijderd
Mooi!Baberuth schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:52:
xpost van leasetopic:
Daar is ie dan!![]()
![]()
[afbeelding]
Beetje gelig licht bij de dealer, in daglicht is ie nog roder![]()
Betere foto's volgen!
Mijn Karl is ook rood, lekkere knalkleur!
Aangezien ik op het Opel forum niet echt een serieus antwoord kreeg probeer ik het maar hier
Rij sinds kort een OPC en omdat de Shell om de hoek zit tank ik eigenlijk altijd V-Power (RON 95 met octaan 97) echter staat er in het boekje dat RON 98 aanbevolen is en vroeg me af of die 1,0 verschil een probleem is op de lange termijn. De ene zegt dat de Z20LEH gebouwd is voor een minimum van 95 maar afgesteld is op 98, de ander zegt dat ik er altijd minimaal 98 in moet gooien.
Het maakt mij overigens niks uit, als 98 daadwerkelijk beter is, dan rij ik wel iets verder om dat te tanken maar dacht dat V-Power geen kwaad kon.
Rij sinds kort een OPC en omdat de Shell om de hoek zit tank ik eigenlijk altijd V-Power (RON 95 met octaan 97) echter staat er in het boekje dat RON 98 aanbevolen is en vroeg me af of die 1,0 verschil een probleem is op de lange termijn. De ene zegt dat de Z20LEH gebouwd is voor een minimum van 95 maar afgesteld is op 98, de ander zegt dat ik er altijd minimaal 98 in moet gooien.
Het maakt mij overigens niks uit, als 98 daadwerkelijk beter is, dan rij ik wel iets verder om dat te tanken maar dacht dat V-Power geen kwaad kon.
Bij hoge motorbelasting zal hij beter kopen op 98, maar met normaal gebruik is 95 (en zeker V-Power) meer dan genoeg.ArcticWolf schreef op maandag 4 december 2017 @ 19:06:
Aangezien ik op het Opel forum niet echt een serieus antwoord kreeg probeer ik het maar hier![]()
Dat dacht ik al, naja zag dat de BP iets verderop Ultimate 98 heeft dan maar geen Airmiles meerMK1998NL schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:24:
[...]
Bij hoge motorbelasting zal hij beter kopen op 98, maar met normaal gebruik is 95 (en zeker V-Power) meer dan genoeg.
Doe ik ook met de CorsaArcticWolf schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:58:
[...]
Dat dacht ik al, naja zag dat de BP iets verderop Ultimate 98 heeft dan maar geen Airmiles meer

Die heb ik hier nog niet gezien gelukkigMK1998NL schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:14:
[...]
Doe ik ook met de CorsaAnders de E10 zooi

Maar er zit ook een Tinq (

Ik tank in BelgiëArcticWolf schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:03:
[...]
Die heb ik hier nog niet gezien gelukkig
Maar er zit ook een Tinq () en een Esso die heeft ook 98. Alleen Tinq zooi komt er bij niet meer in.
Maar bij mijn tankstation is 98 maar een paar cent duurder als E10
Benzine in Nederland is gewoon achterlijk duur, maar goed als ik het niet kon betalen was ik geen OPC gaan rijden maar een Kia Picanto ofzo

Weet ik, daarom tank ik in BelgiëArcticWolf schreef op donderdag 7 december 2017 @ 07:29:
Benzine in Nederland is gewoon achterlijk duur, maar goed als ik het niet kon betalen was ik geen OPC gaan rijden maar een Kia Picanto ofzo

En kies dan een Karl, dan heb je tenminste een fatsoenlijk merk
Ik heb een Opel Corsa D met wat schade op het rechter voor spatbord. Nu kan ik deze wel redelijk goedkoop op de sloop krijgen, heeft iemand een idee of deze zelf makkelijk te vervangen is? Bumper kan ik makkelijk demonteren, maar ik weet niet of dit spatbord er ook zo makkelijk af gaat.
Ik heb wat gevonden in de werkplaats handleiding, misschien heb je er iets aan:
http://workshop-manuals.c...nstructions/wing_replace/
Wordt de Grandland X wel verkocht? Sinds de introductie vind ik hem fantastisch en staat hij ook boven aan m'n lijstje, maar ondanks de hoeveelheid kilometers die ik rij heb ik hem nog geen 1x gezien.
Ik denk dat ook te maken heeft met de prijs.
De nieuwste tiguan zie je bijvoorbeeld ook nauwelijks.
Verrek, dat wil ik ook kunnen met mijn VW... Je kan gewoon rechtstreeks statussen opvragen?Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2017 @ 12:53:
Iemand ervaring met de berichtgeving in MyOpel?
[...]
Maar hij staat nog niet op Transport volgens MyOpel. Of zou dat pas een vinkje krijgen als hij bij de dealer is afgeleverd?
Zetten die nu een nieuw gefabriceerde auto in de toonzaal? Die hoort daar niet, zelfs indien die gesloten is.Baberuth schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:52:
xpost van leasetopic:
Daar is ie dan!![]()
![]()
[afbeelding]
Beetje gelig licht bij de dealer, in daglicht is ie nog roder![]()
Betere foto's volgen!
Mijn wagens stonden altijd op een afgesloten parking/loods.
De grandland X is toch de Peugeot 3008? Van die laatste zie ik er althans massa's rondrijden.leonbong schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:16:
Tiguan is in België althans nooit populair geweest maar de levertermijn (vorige maand gevraagd) is 7 maanden...
Dit ziet er goed uit! Thanks!MK1998NL schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:16:
Ik heb wat gevonden in de werkplaats handleiding, misschien heb je er iets aan:
Verwijderd
Yep, je kan hem in diverse stappen (4 geloof ik) volgen online.Engineer Stewie schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:51:
[...]
Verrek, dat wil ik ook kunnen met mijn VW... Je kan gewoon rechtstreeks statussen opvragen?
Maar heel adequaat is het niet voor mijn gevoel.
Nieuwe Tiguan zie ik erg veel moet ik zeggen, elke dag minstens een stuk of 3.leonbong schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:16:
192 stuks:Mad-Matt schreef op donderdag 14 december 2017 @ 08:09:
Wordt de Grandland X wel verkocht? Sinds de introductie vind ik hem fantastisch en staat hij ook boven aan m'n lijstje, maar ondanks de hoeveelheid kilometers die ik rij heb ik hem nog geen 1x gezien.
https://www.autoweek.nl/verkoopcijfers/opel/grandland-x/
Een stuk minder dan de 3008 of een Tiguan, maar de Grandland X is ook nog niet lang te koop (3 maanden). Tevens is dit een categorie die veel geleased wordt, en in december worden geen lease-auto's meer op kenteken gezet.
Np
@MK1998NL geinig die site van Autoweek, nooit geweten, thanks
NpMad-Matt schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:36:
@MK1998NL geinig die site van Autoweek, nooit geweten, thanks
ZIjn trouwens de cijfers t/m november. In oktober 82 en in november 110 (= 192 stuks in 2017).
Dit topic is gesloten.