Het Opel Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 30 Laatste
Acties:
  • 190.434 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 10:11
Touchdomex schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:07:
[...]

Krijg je vermoedelijk wel weer meer geld voor terug die Clio :P

Al snap ik de beslissing wel :+
Zal waarschijnlijk ook wel. Maar mijn Astra rijd 1 op 13 op de snelweg en die Clio rijdt 1 op 18-19 op de snelweg. Dus het zal wel flink wat schelen in de benzinekosten. Weet niet of het mag hoor, het is ook niet om te promoten of iets dergelijks, maar zou iemand mijn marktplaats advertentie even kunnen bekijken op of die goed is? En heeft iemand nog tips voor een auto verkopen. Ik vind marktplaats-kopers nu erg vervelend want weinig serieuze biedingen of mensen die niet van zich laten horen.

link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:05

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

ThaAresX schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:27:
[...]

Zal waarschijnlijk ook wel. Maar mijn Astra rijd 1 op 13 op de snelweg en die Clio rijdt 1 op 18-19 op de snelweg. Dus het zal wel flink wat schelen in de benzinekosten. Weet niet of het mag hoor, het is ook niet om te promoten of iets dergelijks, maar zou iemand mijn marktplaats advertentie even kunnen bekijken op of die goed is? En heeft iemand nog tips voor een auto verkopen. Ik vind marktplaats-kopers nu erg vervelend want weinig serieuze biedingen of mensen die niet van zich laten horen.

link
Als je hem sloopt in onderdelen mag ik je voorstoelen toevallig? :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 10:11
Touchdomex schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:29:
[...]

Als je hem sloopt in onderdelen mag ik je voorstoelen toevallig? :+
Linksvoor hangt door. Weet niet of je daar iets aan hebt haha. Ik ga m eerst proberen in z'n geheel te verkopen. Het plan is om m in te ruilen voor een scootert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:05

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

ThaAresX schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:31:
[...]

Linksvoor hangt door. Weet niet of je daar iets aan hebt haha. Ik ga m eerst proberen in z'n geheel te verkopen. Het plan is om m in te ruilen voor een scootert.
Snap ik :) Zoek alleen nog zo'n soort voorstoel voor in mijn Corsa C >:)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 22:20

Dennahz

Life feels like hell should.

B-Real schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:14:
Ah, het is een Belgische wagen, dat had ik even gemist! :)
Mooi ding hoor en lekker luxe uitgerust :)

De kleur lijkt echt veel op Asteroid Grey! Hoe de kleur tot uitdrukking komt is erg afhankelijk van het licht en dat lijkt voor Phantom Grey ook het geval te zijn o.b.v. de foto's.

Ga je vast een hoop plezier van hebben d:)b
Misschien is Phantom Grey gewoon de Belgische benamening voor Asteroid Grey. Zal er niet ver vanaf zitten waarschijnlijk. Vond het in ieder geval wel een classy kleur.

Had het eerst m'n oog laten vallen op een witte, maar vond dit toch meer hebben. Iedereen rijdt al in wit tegenwoordig :p

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:53
Een West-Vlaming? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Twitter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Heb hem vanavond opgehaald!

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/33xbgbk.jpg

Eerste indruk: rijdt heerlijk, super qua ex- en interieur, top!
Ben nog even alles aan het ontdekken qua functionaliteit. Alles werkt voor zover ik kan zien behoorlijk snel en soepel.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dennahz schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:44:
Heb hem vanavond opgehaald!

[afbeelding]

Eerste indruk: rijdt heerlijk, super qua ex- en interieur, top!
Ben nog even alles aan het ontdekken qua functionaliteit. Alles werkt voor zover ik kan zien behoorlijk snel en soepel.
2L? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

1.4T, 125PK (Belgisch model, in NL hebben ze alleen 150)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Astra K is toch ook nooit geleverd met een 2L :?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

MK1998NL schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 23:18:
Astra K is toch ook nooit geleverd met een 2L :?
Volgens mij is een 1.6 met 200pk het top model.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Dennahz schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 23:37:
[...]

Volgens mij is een 1.6 met 200pk het top model.
Correct, en diesel ook enkel 1.6 (tot 160pk).

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik lease sinds juni in een Corsa E 1.3CDTI en er staat nu 12K op de teller. Een paar dingen zijn me tot nu toe opgevallen:
- bij drempels komt er sinds kort een kraakje uit de voorwielophanging. Is dat normaal of zou dat bij deze kilometerstand nog niet mogen? Ik ben imho een redelijk normale rijder en rag de auto niet af.
- De koelventilator slaat soms op hol? Uit het niets gaat deze dan een tijdje maximaal blazen. Tijdens het rijden kun je het soms merken aan het kabaal en de trilling die het geeft, maar soms blijft ie ook nog een tijdje volle bak draaien nadat ik de auto heb uitgezet. Lijkt niks met temperatuur te maken te hebben, want hij doet het ook wel bij rustige snelwegritten en wanneer het buiten <15°C is.

Zijn er hier ervaringsdeskundigen/Opel adepten die hier iets zinnigs over kunnen zeggen?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Kraak uit de voorophanging zou niet mogen, mijn D heeft nu 102k op de teller en die is kraakloos (wel met een lichtere A12XER in het vooronder).

Koelfan staat blijkbaar iets te sensitive afgesteld, dat zou ik navragen bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:23
Al zijn de ophangingsrubbers wel een Opel kwaaltje volgens mij. Bij mijn Corsa D blijf ik de stabilisatiestangen ook vervangen door dat soort kraakjes bij drempels.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Oh dat kwaaltje was mij persoonlijk niet bekend, maar zou kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
LordSinclair schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:06:
Al zijn de ophangingsrubbers wel een Opel kwaaltje volgens mij. Bij mijn Corsa D blijf ik de stabilisatiestangen ook vervangen door dat soort kraakjes bij drempels.
:?
Welke rubbers dan?
Heb nu een D met 220k km en merk er weinig van.Kraakt lang niet zo erg dat ik denk aan vervangen, laat ik het zo omschrijven.

[ Voor 10% gewijzigd door warhamstr op 10-10-2017 10:57 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
MadMarky schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:39:
Ik lease sinds juni in een Corsa E 1.3CDTI en er staat nu 12K op de teller. Een paar dingen zijn me tot nu toe opgevallen:
- bij drempels komt er sinds kort kraakje uit de voorwielophanging. Is dat normaal of zou dat bij deze kilometerstand nog niet mogen? Ik ben imho een redelijk normale rijder en rag de auto niet af.
- De koelventilator slaat soms op hol? Uit het niets gaat deze dan een tijdje maximaal blazen. Tijdens het rijden kun je het soms merken aan het kabaal en de trilling die het geeft, maar soms blijft ie ook nog een tijdje volle bak draaien nadat ik de auto heb uitgezet. Lijkt niks met temperatuur te maken te hebben, want hij doet het ook wel bij rustige snelwegritten en wanneer het buiten <15°C is.

Zijn er hier ervaringsdeskundigen/Opel adepten die hier iets zinnigs over kunnen zeggen?
Die fan draait vaker als de airco gebruikt word. En volgens mij ook als er geregenereerd word, dit kan behoorlijk random zijn.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
warhamstr schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:55:
[...]

:?
Welke rubbers dan?
Heb nu een D met 220k km en merk er weinig van.Kraakt lang niet zo erg dat ik denk aan vervangen, laat ik het zo omschrijven.
Welke het precies zijn kan ik niet aanwijzen, maar ze zitten op de stabilisatiestangen. Vooral bij koud en vochtig weer beginnen ze te kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
- bij drempels komt er sinds kort kraakje uit de voorwielophanging. Is dat normaal of zou dat bij deze kilometerstand nog niet mogen? Ik ben imho een redelijk normale rijder en rag de auto niet af.

Fan draait vaker als de airco aan staat, alleen wel vreemd dat de fan blijft nadraaien? Dat doet hij meestal alleen als het buiten erg warm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:12
Het draaien van de fan als je rijdt zou in NL zeer beperkt moeten zijn omdat er dan voldoende rijwind is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
leonbong schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:07:
Het draaien van de fan als je rijdt zou in NL zeer beperkt moeten zijn omdat er dan voldoende rijwind is.
Bij mij slaat hij aan als ik stop voor het verkeerslicht en stopt idd weer als ik ga rijden (alleen als de AC aanstaat anders blijft hij gewoon uit). En ik heb pas 1x meegemaakt dat hij een paar seconden bleef na draaien nadat de motor was uitgezet, maar dat was ook maar een seconden op 15~20 meen ik (toen was het erg warm).

(Astra H GTC Z16XEP).

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 10-10-2017 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Ik hoor hem eigenlijk nooit :X Enkel op super warme dagen met de A/C aan ja. Vandaar dat ik denk dat hij te gevoelig/vroeg ingesteld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK1998NL schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:30:
Ik hoor hem eigenlijk nooit :X Enkel op super warme dagen met de A/C aan ja. Vandaar dat ik denk dat hij te gevoelig/vroeg ingesteld staat.
Een diesel of benzine met turbo is veel stiller dan de non-turbo. Vriend van me heeft een Z20LER en die heeft een dual fan, de AC fan hoor je amper en de radiator (ook voor de intercooler) fan draait soms een beetje, terwijl die van mij een single fan voor zowel de condensor en radiator heeft en die maakt gewoon veel kabaal als die aanspringt.

Maar hij springt aan wanneer die dat zou moeten, dus dat is goed :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 21:25

Is hoogstwaarschijnlijk de diesel partikel filter (DPF) die aan het regenereren is en dat doet door de uitlaatgassen erg warm te laten worden. Daarbij belast je het koelsysteem vrij zwaar zonder dat je daarbij snel hoeft te rijden, wat neerkomt opdat er meer dan rijwind alleen nodig is om de radiator te koelen. Zo gebeurt dat ook als je tijdens een regeneratie je auto parkeert, dan koelt die alles er na nog wat extra af.
Kabaal en trillingen kunnen ook te maken hebben met het veranderen van de inspuiting om de extra temperaturen (zonder de pk's die er bij horen) te leveren. Stationair kan die ook wat meer toeren maken dan anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:01

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Zijn er hier al mensen met de nieuwe Insignia? Zo ja, hoe bevalt hij?

Zelf ben ik een lijstje aan het maken en de Grand sport 1.5 automaat in Business executive heb ik ook maar op dat lijstje gezet. Wat een onwijs mooie wagen zeg. Ben alleen niet zeker over de lage zitpositie (proefritje komt nog)

[ Voor 12% gewijzigd door Mad-Matt op 12-10-2017 14:05 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

AndRo555 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:26:
[...]

Is hoogstwaarschijnlijk de diesel partikel filter (DPF) die aan het regenereren is en dat doet door de uitlaatgassen erg warm te laten worden. Daarbij belast je het koelsysteem vrij zwaar zonder dat je daarbij snel hoeft te rijden, wat neerkomt opdat er meer dan rijwind alleen nodig is om de radiator te koelen. Zo gebeurt dat ook als je tijdens een regeneratie je auto parkeert, dan koelt die alles er na nog wat extra af.
Kabaal en trillingen kunnen ook te maken hebben met het veranderen van de inspuiting om de extra temperaturen (zonder de pk's die er bij horen) te leveren. Stationair kan die ook wat meer toeren maken dan anders.
Merkte het vanochtend weer en heb er eens op gelet.
Begon 10min nadat ik weggereden was en hield zo'n 7 minuten aan. Brandstofverbruik bij 80km/u was gelijk aan dat van 130 op de snelweg, bij een loeiende koelventilator. Zal dan inderdaad van het regeneren zijn maar het hield wel lang aan imho?

Het gekraak van de voorwielophanging kijk ik nog even aan. Heel leuk dat de onderhoudsinterval 30.000km is maar het betekent ook dat ik waarschijnlijk pas ergens in april/mei bij de dealer hoef te zijn daarvoor :P
Mocht het gekraak erger worden dan maak ik voor die tijd nog wel een afspraak.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 21:25
MadMarky schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:07:
[...]

Merkte het vanochtend weer en heb er eens op gelet.
Begon 10min nadat ik weggereden was en hield zo'n 7 minuten aan. Brandstofverbruik bij 80km/u was gelijk aan dat van 130 op de snelweg, bij een loeiende koelventilator. Zal dan inderdaad van het regeneren zijn maar het hield wel lang aan imho?
Een regeneratie van de DPF duurt normaal tussen de 5 en de 10min (afhankelijk van auto, omstandigheden, etc.). 7 min is dus normaal. Verbruik is ook logische want de extra warmte in de uitlaat moet ergens vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Mad-Matt schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 14:05:
Zijn er hier al mensen met de nieuwe Insignia? Zo ja, hoe bevalt hij?

Zelf ben ik een lijstje aan het maken en de Grand sport 1.5 automaat in Business executive heb ik ook maar op dat lijstje gezet. Wat een onwijs mooie wagen zeg. Ben alleen niet zeker over de lage zitpositie (proefritje komt nog)
Volgens mij nog niet, hier staat hij helaas niet op de oprit :'( (en ook geen in de nabije toekomst :+ )

Wel in de nieuwe Insignia dealer gezeten, echt wel een mooie auto. Zitpositie vond ik persoonlijk ook erg laag t.o.v het dashboard, of het dashboard is gewoon hoog :+ 1.5T is in ieder geval een fijne motor :) Automaat is zeker de 165pk?

Of de zitpositie niet te laag is kan je het beste zelf controleren inderdaad, de ene kan het te laag vinden en jij misschien niet, of omgekeerd :)

Ik weet niet hoe groot je lease-budget is, maar persoonlijk zou ik de optionele AGR-stoelen nemen. Standaard comfortstoelen zijn niks mis mee hoor, maar de AGR... O+ (+€595 stof, +€1595 leder)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Productie van de Karl is deze week, heb al een chassisnummer in MyOpel.
Hopelijk beetje vlot op transport *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

MK1998NL schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:26:
[...]

Volgens mij nog niet, hier staat hij helaas niet op de oprit :'( (en ook geen in de nabije toekomst :+ )

Wel in de nieuwe Insignia dealer gezeten, echt wel een mooie auto. Zitpositie vond ik persoonlijk ook erg laag t.o.v het dashboard, of het dashboard is gewoon hoog :+ 1.5T is in ieder geval een fijne motor :) Automaat is zeker de 165pk?

Of de zitpositie niet te laag is kan je het beste zelf controleren inderdaad, de ene kan het te laag vinden en jij misschien niet, of omgekeerd :)

Ik weet niet hoe groot je lease-budget is, maar persoonlijk zou ik de optionele AGR-stoelen nemen. Standaard comfortstoelen zijn niks mis mee hoor, maar de AGR... O+ (+€595 stof, +€1595 leder)
De automaat is idd 165pk ja.
En automaat is voor mij een keiharde eis, helemaal klaar met dat schakelen O-)

Leasebudget is zo'n 38k.
de Business line is goed uitgerust en heeft eigenlijk alles wat ik zoek (climat control, cruise control, automaat, parkeersensoren). Dus er blijft wat geld over voor opties. AGR vind ik jammer dat dat in combi is met leder (zelf heb ik liever stof, heel gek, maar vind ik lekkerder zitten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:03:
Productie van de Karl is deze week, heb al een chassisnummer in MyOpel.
Hopelijk beetje vlot op transport *O*
Dat wordt dit jaar nog denk ik *O*

Als ik mijn Corsa controleer: 24-11-2011 in elkaar geschroefd, 17-12-2011 stond hij al op kenteken!
Mad-Matt schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:07:
[...]
De automaat is idd 165pk ja.
En automaat is voor mij een keiharde eis, helemaal klaar met dat schakelen O-)

Leasebudget is zo'n 38k.
de Business line is goed uitgerust en heeft eigenlijk alles wat ik zoek (climat control, cruise control, automaat, parkeersensoren). Dus er blijft wat geld over voor opties. AGR vind ik jammer dat dat in combi is met leder (zelf heb ik liever stof, heel gek, maar vind ik lekkerder zitten)
Insignia is standaard sowieso al erg compleet naar mijn mening, alles wat je noemt zit al op de standaard Online Edition ;)

Leder is niet noodzakelijk voor de AGR-stoelen hoor, de bekleding "Monita" is ook leverbaar met de AGR-stoelen. Dat is dan een soort half-leder.
Monita4: Stoffen bekleding in Marvel Black, zijkanten Morrocana2, Jet Black. Interieuraccenten in Dark Silver.

2Leder-look.
4 Optie voor Online Edition, in combinatie met 6-voudig verstelbare ergonomische AGR-bestuurdersstoel, en voor Business Executive en Innovation, in combinatie met 6-voudig verstelbare ergonomische AGR-bestuurdersstoel of 6-voudig verstelbare AGR-comfortstoelen voor bestuurder en voorpassagier.
Je krijgt dan alleen niet de 8-voudig elektrisch verstelbare stoelen, maar de 6-voudig verstelbare stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MK1998NL schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:28:
[...]

Als ik mijn Corsa controleer: 24-11-2011 in elkaar geschroefd, 17-12-2011 stond hij al op kenteken!
Nice!

Zo snel zal het wel niet zijn, hij moet uit Zuid Korea komen. Verwachting is week van 18-12 bij de dealer en die heeft aangegeven op 24-12 levering aan mij te verwachten.

Zou precies goed uitkomen, op 24-12 heb ik een ritje van 300KM voor de boeg weet ik nu al. Dus dat is perfect om de auto even lekker in te rijden met wat vlakke weg tot aan Maastricht, wat heuveltjes in België en wat goed bochtenwerk in Duitsland *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

MK1998NL schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:28:
[...]

[...]

Insignia is standaard sowieso al erg compleet naar mijn mening, alles wat je noemt zit al op de standaard Online Edition ;)

Leder is niet noodzakelijk voor de AGR-stoelen hoor, de bekleding "Monita" is ook leverbaar met de AGR-stoelen. Dat is dan een soort half-leder.

[...]

Je krijgt dan alleen niet de 8-voudig elektrisch verstelbare stoelen, maar de 6-voudig verstelbare stoelen.
Nope, krijg een X bij AGR-stoelen met "Monita" bekleding.
Kan alleen met lederen bekleding en dan kost het wel heel veel geld. 2200 euro voor een paar stoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:45:
[...]

Nice!

Zo snel zal het wel niet zijn, hij moet uit Zuid Korea komen. Verwachting is week van 18-12 bij de dealer en die heeft aangegeven op 24-12 levering aan mij te verwachten.

Zou precies goed uitkomen, op 24-12 heb ik een ritje van 300KM voor de boeg weet ik nu al. Dus dat is perfect om de auto even lekker in te rijden met wat vlakke weg tot aan Maastricht, wat heuveltjes in België en wat goed bochtenwerk in Duitsland *O*
Deze kwam inderdaad uit Duitsland ;) Maar goed, een maand shipping is wel acceptabel uit Korea :)
Mad-Matt schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:03:
[...]
Nope, krijg een X bij AGR-stoelen met "Monita" bekleding.
Kan alleen met lederen bekleding en dan kost het wel heel veel geld. 2200 euro voor een paar stoelen.
Dat zijn inderaad de 8-voudige verstelbare AGR-stoelen dan (elektronisch verstelbaar). Bij Monita krijg je de 6-voudige handmatig verstelbare comfortstoelen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CSkFxLbXEPY52W0J66W7pPdQ/full.jpg
€595 voor de bekleding met AGR t.o.v de standaard stoelen.

Andere optie is het Executive+ pakket à € 1.495, hier zitten die stoelen (Monita AGR 6-voudig) in inbegrepen:
Achteruitrij camera (UVC) ; Advanced Park Assist II met stuur- én remhulp (UKG) ; Rear Cross trafic alert (UFG) ; Dode hoek sensor (UKC) ; Stoffen/Morrocana bekleding "Monita", Jet black (AGR gecertificeerde Comfortstoelen) (TASM) (incl. Verschuifbare zitting bestuurderszijde; 4-voudig verstelbare hoofdsteunen; Power lumbar, driver, 4-way; Interieurkleur Jet Black; Zesvoudig verstelbare passagiersstoel; Ergonomische comfortstoelen (AGR-gecertificeerd)); Elektrisch verwarmbare en inklapbare buitenspiegels met instapverlichting (DMJ)
Die aparte optie "Ergonomische comfortstoelen (AGR-gecertificeerd) (SRY) à € 695" betreft de elektrisch verstelbare AGR-stoelen (8-voudig), die is inderdaad enkel met leder (+ minstens €1500).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

oooh, dus er zitten al AGR-stoelen in?? Totaal niet gezien.
En elektrisch verstelbaar vind ik de prijs niet waard. Ik laat weinig mensen in mn auto rijden en als ze dat doen, mogen ze de stoel alleen vooruit of achteruit schuiven >:)

Wordt tijd dat alle configurators hetzelfde worden, sommige zijn top, andere compleet bagger.
Jammer dat je bij deze het interieur niet kan bekijken bijvoorbeeld.

[ Voor 28% gewijzigd door Mad-Matt op 13-10-2017 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Bij de Monita bekleding wel, maar dat is niet de elekrisch verstelbare 8-voudige maar de manuale 6-voudige ;)

Bekleding "Oxford" heeft trouwens géén AGR-stoelen.

Even een overzicht:
[list]
• Oxford: Comfortstoelen (geen AGR), stof
• Monita: AGR 6-voudig manueel, half-leder (€595)
• Shale/Sienna 2: AGR 6-voudig manueel, leder (€1595), voor €695 extra upgrade naar 8-voudig elektrisch
• Brownstone: AGR 8-voudig elektrisch, geperforeerd leder (€3495)
• Optiepakket Executive+ (€ 1495): Monita AGR 6-voudig manueel, half-leder

Opel's Configurator is aardig verouderd ja, niet het beste systeem. Maar ik hoop dat het nu duidelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Helpt wel, thanks.

Mijn huidige configuratie;
Business 165pk automaat

Magnetic Silver
Monita bekleding
PZX-velgen (code)

Twijfel nog als extra of "Winter pakket" of "adaptive cruisecontrol" (Adaptive cruisecontrol is lekker, alleen 80% van die prijs is voor Opel-eye, wat al standaard op deze uitvoering zit)

En dan uiteraard eens kijken hoeveel korting er te bedingen is.

[ Voor 18% gewijzigd door Mad-Matt op 13-10-2017 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Geen verkeerde configuratie, persoonlijk vind ik Darkmoon Blue ook een mooie kleur met die velgen ;)

En tsja, optiepakketten is iets wat je zelf moet beslissen :p Veel mensen zweren tegenwoordig bij ACC. Ik weet niet of je veel file rijdt, maar volgens mij i.c.m de automaat kan de auto dan zelf starten en wegrijden in de file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

mooi kleurtje ook ja.
(maar goed, moet eerst eens gaan rijden en strepen, de volgende staan ook nog op m'n lijst, 3008, Tiguan, Atteca, Grandland X, 6, CX5, A3 sedan)

[ Voor 77% gewijzigd door Mad-Matt op 13-10-2017 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Aardig divers lijstje, volgens mij weet je nog niet wat voor soort auto je wilt :p

[ Voor 3% gewijzigd door MK_ op 13-10-2017 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

MK1998NL schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:08:
Aardig divers lijstje, volgens mij weet je nog niet wat voor soort auto je wilt :p
Klopt, was er redelijk uit, tot ik zag wat ik allemaal kon rijden voor dat geld.
En die Insignia had ik helemaal niet op m'n netvlies tot een maat van me erover begon.

Die staat nu wel op 1, Tiguan erachter en dan de rest op de 3e plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Zijn er hier nog meer mensen met de Astra K? Vraag me iets af: heb een USB stick met meerdere subfolders. Laten we zeggen:

code:
1
2
3
4
/
/genre
/genre/band
/genre/band/album

Nu kan ik prima de /genre/band/album direct afspelen, maar als ik een map lager wil afspelen (en dus eigenlijk alle subfolders eronder wil hebben), gaat ie gewoon weer terug naar het huidige nummer en speelt ie dus m'n keuze niet af.

Is dit een optie die ergens ingeschakeld moet worden? Een bug? Iets totaal onlogisch? :p
quote: handleiding
Een door het infotainmentsysteem
ondersteund apparaat heeft een
maximale capaciteit van
2500 muziekbestanden,
2500 afbeeldingsbestanden,
250 filmbestanden, 2500 mappen en
een mappenstructuur van
10 niveaus. Alleen apparaten met
een formattering in het
FAT16/FAT32-bestandssysteem
worden ondersteund.
Lijkt mij geen probleem dus, voag.

[ Voor 34% gewijzigd door Dennahz op 18-10-2017 21:01 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 14:51
Beste Opel vrienden,

Ik ga testrijden in een Opel Astra 1.6 uit 2010. Zijn er dingen waar op ik moet letten? Ik heb gezien dat er 2 motoren zijn en dit is de versie zonder turbo(116pk). Hij heeft 100k op de klok en is altijd dealeronderhouden.

Distiriem is bij 150k of 10j heb ik gelezen dus dat is nog even niet.
Is de navi altijd up to date? Of kost het geld? Is het te ''hacken''?
Heeft iemand ervaring met BT op deze wagen icm Spotify/Iphone?
Is er veel verschil in verbruik met de Turbo versie?

Groet

Alvast bedankt voor jullie moeite.

[ Voor 1% gewijzigd door Awesomo4k op 19-10-2017 10:15 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:01
Awesomo4k schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:14:
Is de navi altijd up to date? Of kost het geld? Is het te ''hacken''?
Die moet je updaten via een DVD. Via de opel dealer is het erg duur. Op marktplaats zijn ze goedkoper te vinden, welke je moet hebben hangt af van je systeem. Als je een CD500 hebt maakt het uit of je een MY2011 of MY2010 hebt. Zie bijvoorbeeld deze marktplaats advertentie. Via een DVD van dit bedrijf heb ik de mijne ook geüpdatet.
Er zijn ook luitjes die voor een tientje een kaart op je harddisk zetten (die ruimte is erg beperkt, heel europa kun je vergeten). Gebrande DVD's werken in ieder geval niet.
Dat niet, maar controleer of het er daadwerkelijk op zit als je gaat rijden. De knopjes zitten er namelijk altijd, maar werken gewoon niet als het er niet op zit (bij mij dus niet kwam ik pas na aankoop achter).
Is er veel verschil in verbruik met de Turbo versie?
Volgens fabrieksopgave een turbo iets minder zuinig moeten zijn, maar de uitvoeringen met turbo zijn ook meestal zwaarder. Sowieso kun je de fabrieksopgave met een grote korrel zout nemen. Ik heb zelf een 1.4T ST uit 2011 die volgens fabrieksopgave 1:15 moet halen, maar in de praktijk haal ik de 1:13 niet eens (rustige rijstijl, 70% snelweg, altijd cc).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
RubenDJ schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:08:
[...]

Die moet je updaten via een DVD. Via de opel dealer is het erg duur. Op marktplaats zijn ze goedkoper te vinden, welke je moet hebben hangt af van je systeem. Als je een CD500 hebt maakt het uit of je een MY2011 of MY2010 hebt. Zie bijvoorbeeld deze marktplaats advertentie. Via een DVD van dit bedrijf heb ik de mijne ook geüpdatet.
Er zijn ook luitjes die voor een tientje een kaart op je harddisk zetten (die ruimte is erg beperkt, heel europa kun je vergeten). Gebrande DVD's werken in ieder geval niet.

[...]

Dat niet, maar controleer of het er daadwerkelijk op zit als je gaat rijden. De knopjes zitten er namelijk altijd, maar werken gewoon niet als het er niet op zit (bij mij dus niet kwam ik pas na aankoop achter).

[...]

Volgens fabrieksopgave een turbo iets minder zuinig moeten zijn, maar de uitvoeringen met turbo zijn ook meestal zwaarder. Sowieso kun je de fabrieksopgave met een grote korrel zout nemen. Ik heb zelf een 1.4T ST uit 2011 die volgens fabrieksopgave 1:15 moet halen, maar in de praktijk haal ik de 1:13 niet eens (rustige rijstijl, 70% snelweg, altijd cc).
Bedankt voor je snelle antwoord.

Er zit (foto laat zien) een carkit op die aangeeft "Telefoon niet beschikbaar" dus wel een connectie mogelijkheid. Dus dat zit dan wel goed lijkt me. En het klopt inderdaad... Er zit een CD500 incl navi in. Eigenlijk enkel de kaarten NL/BE/DE nodig... Zou dat passen op de HDD? Want dat verhaal van een paar tientjes staat mij meer aan dan een verouderde dvd van 130 euro kopen.

Verder lijkt de wagen vrij compleet. Eens kijken wat we met de prijs kunnen doen, want ik kan bijna een BMW kopen voor hetzelfde bedrag. :D

Andere ervaringen met de 1.6 Astra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
Awesomo4k schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:40:

Er zit (foto laat zien) een carkit op die aangeeft "Telefoon niet beschikbaar" dus wel een connectie mogelijkheid. Dus dat zit dan wel goed lijkt me. En het klopt inderdaad... Er zit een CD500 incl navi in. Eigenlijk enkel de kaarten NL/BE/DE nodig... Zou dat passen op de HDD? Want dat verhaal van een paar tientjes staat mij meer aan dan een verouderde dvd van 130 euro kopen.
Bij mijn MY2011 passen er in ieder geval Benelux en Frankrijk op, maar dan zit ie wel vol. Duitsland ipv Frankrijk moet lukken denk ik. Je kunt dat op de boordcomputer checken, zie dit topic op het opel forum.
Verder lijkt de wagen vrij compleet. Eens kijken wat we met de prijs kunnen doen, want ik kan bijna een BMW kopen voor hetzelfde bedrag. :D
Ik had exact dezelfde overweging, en ik heb in ieder geval spijt dat ik niet voor de BMW heb gekozen. Ik dacht een economische keuze te maken, maar achteraf blijkt het in dat opzicht geen voordeel, zowel qua onderhoud als verbruik niet. Een BMW rijdt echter wel veel beter dan een Opel. Alleen moet je voor hetzelfde budget genoegen nemen met een hogere leeftijd en/of hogere kilometerstand.

specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Dennahz schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 19:12:
Zijn er hier nog meer mensen met de Astra K? Vraag me iets af: heb een USB stick met meerdere subfolders. Laten we zeggen:

code:
1
2
3
4
/
/genre
/genre/band
/genre/band/album

Nu kan ik prima de /genre/band/album direct afspelen, maar als ik een map lager wil afspelen (en dus eigenlijk alle subfolders eronder wil hebben), gaat ie gewoon weer terug naar het huidige nummer en speelt ie dus m'n keuze niet af.

Is dit een optie die ergens ingeschakeld moet worden? Een bug? Iets totaal onlogisch? :p
[...]
Lijkt mij geen probleem dus, voag.

[video]
Zitten er in de map "Kamelot" enkel submappen? Zo ja, dan lijkt het dat hij gewoon geen idee heeft wat hij moet doen :P Doet het probleem zich ook voor als je direct de map "Slipknot" wil afspelen?
Awesomo4k schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:40:
[...]

Andere ervaringen met de 1.6 Astra?
Even duur met zelfde motorisatie, kilometerstand, leeftijd, uitrusting en staat?

1.6 is best betrouwbaar (niet echt specifieke aandachtspunten), en je hebt niet de M32-6-bak zoals de 1.4T. Uit die bouwjaren is de M32 niet de beste bak (slechte lagers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
RubenDJ schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:11:
[...]

Bij mijn MY2011 passen er in ieder geval Benelux en Frankrijk op, maar dan zit ie wel vol. Duitsland ipv Frankrijk moet lukken denk ik. Je kunt dat op de boordcomputer checken, zie dit topic op het opel forum.

[...]

Ik had exact dezelfde overweging, en ik heb in ieder geval spijt dat ik niet voor de BMW heb gekozen. Ik dacht een economische keuze te maken, maar achteraf blijkt het in dat opzicht geen voordeel, zowel qua onderhoud als verbruik niet. Een BMW rijdt echter wel veel beter dan een Opel. Alleen moet je voor hetzelfde budget genoegen nemen met een hogere leeftijd en/of hogere kilometerstand.
Waarschijnlijk gaat het dan niet passen want het is een MY2010, maar zo vaak zit ik niet in duitsland en dan zou ik ook de cd in de speler kunnen duwen en navigeren vanaf de cd, of werkt dat niet? Gaat deze cd in hetzelfde gat als een muziek cd? of is er een aparte speler?

Verder had ik de overweging met een Einer maar dan zit je rond de 13k-15k en hier zit ik tussen de 8.5k-10k. Er zit een kans in dat ik maar 1/1,5 jaar in deze auto rij... of toch 4-5 jaar, dus ik wil op de Kms letten ivm de eventuele verkoop aan km-n00bs. Toch nog wel een groot verschil in prijs hoor, maar het was bij wijze van spreken. Renault Megane uit diezelfde periode had ik als alternatief staan maar ik twijfel omdat ik geen Renault fan ben.

En anders zoeken we gewoon rustig verder, ik heb nog tot juli 2018 om een nieuwe auto te vinden/zoeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
RubenDJ schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:11:
[...]

Wat hopeloos ouderwets eigenlijk. Op mijn tomtom uit 2008 passen al alle kaarten van Europa. Ik snap het niet dat fabrikanten zo beknibbelen op een beetje opslag van een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
Awesomo4k schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:01:
Waarschijnlijk gaat het dan niet passen want het is een MY2010, maar zo vaak zit ik niet in duitsland en dan zou ik ook de cd in de speler kunnen duwen en navigeren vanaf de cd, of werkt dat niet? Gaat deze cd in hetzelfde gat als een muziek cd? of is er een aparte speler?
Dat gaat gewoon via de CD/DVD sleuf. Je kunt dan geen muziek cd meer gebruiken inderdaad. Al zou je dan wel weer de route kunnen inladen en vervolgens de DVD eruit halen.
LordSinclair schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:08:
Wat hopeloos ouderwets eigenlijk. Op mijn tomtom uit 2008 passen al alle kaarten van Europa. Ik snap het niet dat fabrikanten zo beknibbelen op een beetje opslag van een paar euro.
Vanuit ons beredeneerd slaat dat nergens op inderdaad, maar een paar euro per auto x miljoenen auto's per jaar is niet te verwaarlozen als fabrikant.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
RubenDJ schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:42:
Vanuit ons beredeneerd slaat dat nergens op inderdaad, maar een paar euro per auto x miljoenen auto's per jaar is niet te verwaarlozen als fabrikant.
Maar ze durven altijd wel grof geld voor dat soort ingebouwde systemen te vragen, dus dan vragen ze gewoon 2 euro extra. Dan is iedereen blij. Alleen al van de kosten van een update koop je al bijna een nieuwe TomTom met levenslange kaartupdates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

MK1998NL schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:24:
[...]

Zitten er in de map "Kamelot" enkel submappen? Zo ja, dan lijkt het dat hij gewoon geen idee heeft wat hij moet doen :P Doet het probleem zich ook voor als je direct de map "Slipknot" wil afspelen?
Yep, altijd als ik een map wil afspelen waar geen (directe) content inzit krijg ik dit probleem. Dus m.a.w.: hij wil alleen een map afspelen als er direct muziek instaat en negeert de muziek uit de submappen, terwijl een voor mij logisch iets zou zijn: speel alles uit onderstaande map + submappen.

Het doet zich dus niet alleen voor bij Kamelot, maar ook bij andere mappen :)

Denk dat ik het anders ga oplossen: per grote map een playlist maken die de onderliggende mappen pakt. Zo kan ik wel gewoon doen wat ik wil. Weliswaar met een omweg :p Lijkt mij toch standaard functionaliteit...

[ Voor 12% gewijzigd door Dennahz op 19-10-2017 15:18 ]

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Dennahz schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 15:17:
[...]
Yep, altijd als ik een map wil afspelen waar geen (directe) content inzit krijg ik dit probleem. Dus m.a.w.: hij wil alleen een map afspelen als er direct muziek instaat en negeert de muziek uit de submappen, terwijl een voor mij logisch iets zou zijn: speel alles uit onderstaande map + submappen.

Het doet zich dus niet alleen voor bij Kamelot, maar ook bij andere mappen :)

Denk dat ik het anders ga oplossen: per grote map een playlist maken die de onderliggende mappen pakt. Zo kan ik wel gewoon doen wat ik wil. Weliswaar met een omweg :p Lijkt mij toch standaard functionaliteit...
Ik snap wat je bedoeld, maar ik denk niet dat dit een bug is. Opel bedoelt met de knop "Speel de muziek af in deze map", niet "Speel de muziek af in deze map, én alle submappen". Anders is het ook een lastigere structuur als je zegt "Speel deze USB-drive af", met 10000 songs helemaal onderaan in de submappen. Waar begin je dan? En als je dan muziek en een submap hebt, speel je dan eerst de muziek in de map zelf of eerst de muziek in de submap(pen)?

Dus ik snap opzich de ontwerpkeuze van Opel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 16:33
Awesomo4k schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:14:
Niet in een MY2010, wel MY2011: Bluetooth op de carkit is enkel voor telefoneren. Bluetooth audio werkt helaas niet, daarvoor zul je de audio jack moeten gebruiken (als die er is). Als het goed is kun je je iPhone wel via USB aansluiten, je carkit ziet hem dan als een iPod. Je kunt dan echter alleen muziek afspelen die via Apple's Music app afgespeeld kan worden (lokale files), dus Spotify gaat zo ook niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

MK1998NL schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:22:
[...]

Ik snap wat je bedoeld, maar ik denk niet dat dit een bug is. Opel bedoelt met de knop "Speel de muziek af in deze map", niet "Speel de muziek af in deze map, én alle submappen". Anders is het ook een lastigere structuur als je zegt "Speel deze USB-drive af", met 10000 songs helemaal onderaan in de submappen. Waar begin je dan? En als je dan muziek en een submap hebt, speel je dan eerst de muziek in de map zelf of eerst de muziek in de submap(pen)?

Dus ik snap opzich de ontwerpkeuze van Opel wel.
Is inderdaad even een andere denkwijze dan. Ben het gewend vanuit onze Focus, daar werkt het afspelen van muziek vanaf de complete stick wel - meestal gooien we hem dan op shuffle en heb je zo altijd weer een andere setlist.

Nu ja, zal wel wat playlists maken - het is geen ramp, gewoon even wennen :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 39% gewijzigd door Dennahz op 19-10-2017 22:56 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
Mint schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 17:06:
[...]

Niet in een MY2010, wel MY2011: Bluetooth op de carkit is enkel voor telefoneren. Bluetooth audio werkt helaas niet, daarvoor zul je de audio jack moeten gebruiken (als die er is). Als het goed is kun je je iPhone wel via USB aansluiten, je carkit ziet hem dan als een iPod. Je kunt dan echter alleen muziek afspelen die via Apple's Music app afgespeeld kan worden (lokale files), dus Spotify gaat zo ook niet werken.
Bedankt voor dit antwoord! Dit moest ik min of meer weten. Het is geen probleem maar dan maar een USB sticky maken met platen... Je moet iets he, Oww en een jack heeft mijn Iphone niet :+

Zal dit anders een beetje werken?
https://www.bol.com/nl/p/...eceiver/9200000058515418/
Radio op Freq "a" en dan BT spotify afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:58
Ligt 100% aan mij maar ik vind shuffles vrij irritant :P
Heb mooi mapjes per genre/fase van muziek. Zet ik lekker op waar ik zin in heb op dat moment. Zonder dat ik van Pop/Techno naar Metal/Rock gesmeten word. :+ Regelmatig staat dan ook repeat op in 1 mapje, omdat het volgende mapje compleet andere muziek is en anders zit ik toch te klooien met dat vorige mapje op te zetten terug :P

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zelf ook nog aan het kijken voor een Grandland X of een Skoda Karoq. Ik neig meer naar de Opel te gaan voor de AGR stoelen eigenlijk en omdat de auto van nu ook een Opel is.. Moet eerst maar ff wachten op een Skoda karoq zodat ik een proefrit kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Awesomo4k schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:50:
[...]

Bedankt voor dit antwoord! Dit moest ik min of meer weten. Het is geen probleem maar dan maar een USB sticky maken met platen... Je moet iets he, Oww en een jack heeft mijn Iphone niet :+

Zal dit anders een beetje werken?
https://www.bol.com/nl/p/...eceiver/9200000058515418/
Radio op Freq "a" en dan BT spotify afspelen?
Ik denk het wel, maar ik heb dit soort transmitters nog nooit gebruikt dus pin me er niet op vast. Je moet er wel rekening mee houden dat Spotify volgens mij niet over USB afspeelt. Maar misschien dat dat anders werkt met iPhones die ook audio over de Lightning connector laten lopen. :)

Verder weet ik niet of de geluidskwaliteit heel denderend is van dat soort transmitters. Is een Lightning naar 3.5mm jack verloopstuk geen optie?

[ Voor 14% gewijzigd door Mint op 20-10-2017 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Dennahz schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:09:
[...]

Is inderdaad even een andere denkwijze dan. Ben het gewend vanuit onze Focus, daar werkt het afspelen van muziek vanaf de complete stick wel - meestal gooien we hem dan op shuffle en heb je zo altijd weer een andere setlist.

Nu ja, zal wel wat playlists maken - het is geen ramp, gewoon even wennen :)

***members only***
Zuur :'( Foto's van de schade? Hopelijk wordt het netjes opgelost met de verzekering :)
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:47:
Ben zelf ook nog aan het kijken voor een Grandland X of een Skoda Karoq. Ik neig meer naar de Opel te gaan voor de AGR stoelen eigenlijk en omdat de auto van nu ook een Opel is.. Moet eerst maar ff wachten op een Skoda karoq zodat ik een proefrit kan maken.
Grandland X is een nette auto, op geen enkel vlak zie je eigenlijk dat het een Peugeot 3008 is ;) Enige zichtbare en merkbare dingen zijn de bedieningsunits van de ramen en de motor, en dat is een best fijn blok die 1.2T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
Mint schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:52:
[...]
Is een Lightning naar 3.5mm jack verloopstuk geen optie?
Die heb ik inderdaad ook nog liggen :D Het is ook niet het belangrijkste.

Is de hardware niet te rooten en Android erop te zetten? of andere opensource software?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mint
Awesomo4k schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:04:
[...]

Die heb ik inderdaad ook nog liggen :D Het is ook niet het belangrijkste.

Is de hardware niet te rooten en Android erop te zetten? of andere opensource software?
Geen idee, lijkt mij van niet eigenlijk. Je kunt de gehele unit wel vervangen door een Android autoradio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Afgelopen week de Carjoying unit (als vervanging voor m'n CD30) die ik heb gekocht goed ingebouwd in m'n Astra H (had hem er eerst gewoon half inzitten).

Het gaat om deze unit:
https://www.carjoying.de/...rt-backup-camera-dab.html

Moest helaas in de achterkant zagen... paste anders niet vanwege de vele kabels en canbus module.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m6rHGP7l.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TJOiEcXl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/y1gymasl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hJpXbM9l.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ghItOiIl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yUuXatQl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/65c6iX2l.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/spiju0pl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/b6kFmbjl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5wcaH0Il.jpg

Was een gok omdat hij dus niet vlak aansluit op de rest van de middenconsole, maar het stoort mij niet en ding heeft Andoird 6.0.
Microfoon zit achter het originele roostertje dus die is onzichtbaar en werkt gewoon goed }:O

Telefoon verbindt en belt met bluetooth, radio krijgt z'n internet via m'n mobiel (wifi tether).

Was even aankloten met de instellingen, maar Flitsmeister, Maps en dergelijke werken nu goed. De FM radio werkt niet heel erg lekker... .geen idee waarom, maar misschien wordt het tijd voor een DAB antenne :X

[ Voor 26% gewijzigd door ArcticWolf op 22-10-2017 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de Vectra nu een maandje denk ik en zit al boven de 3500 km wat ik heb gereden.

Anyway ik heb een Astra H CDTI 150pk cabrio gekocht uit 2006 :) ongeveer 785 euro afgerekend er voor :’) met 210.xxx km

Wordt project autootje, wil van alles aanpassen er aan (zowel interieur, body en motorisch en parkeersensoren) en voor dat geld mag het wel.

Vraagje nog, heb je dat board computer schermpje echt nodig ? Want ga er sowieso andere radio inzetten (https://rover.ebay.com/ro...Fulk%2Fitm%2F182793338240) en verbruik kijk ik niet naar en temperatuur ook niet.

Wil er uiteindelijk een draadloos lader ding in maken voor mijn iPhone want schermpje heb ik niet nodig. Anders bouw ik die wel ergens anders als hèt perse moet

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2017 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

ArcticWolf schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:19:
Afgelopen week de Carjoying unit (als vervanging voor m'n CD30) die ik heb gekocht goed ingebouwd in m'n Astra H (had hem er eerst gewoon half inzitten).

Het gaat om deze unit:

Moest helaas in de achterkant zagen... paste anders niet vanwege de vele kabels en canbus module.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Was een gok omdat hij dus niet vlak aansluit op de rest van de middenconsole, maar het stoort mij niet en ding heeft Andoird 6.0.
Microfoon zit achter het originele roostertje dus die is onzichtbaar en werkt gewoon goed }:O

Telefoon verbindt en belt met bluetooth, radio krijgt z'n internet via m'n mobiel (wifi tether).

Was even aankloten met de instellingen, maar Flitsmeister, Maps en dergelijke werken nu goed. De FM radio werkt niet heel erg lekker... .geen idee waarom, maar misschien wordt het tijd voor een DAB antenne :X
Netjes :) Jammer dat bij niet vlak aansluit op het dashboard -O-

Resize je images op gebruik thumbnails a.u.b, mobile users zijn niet zo blij als ze 7*5Mb moeten downloaden op data :)
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:42:
Heb de Vectra nu een maandje denk ik en zit al boven de 3500 km wat ik heb gereden.

Anyway ik heb een Astra H CDTI 150pk cabrio gekocht uit 2006 :) ongeveer 785 euro afgerekend er voor :’) met 210.xxx km

Wordt project autootje, wil van alles aanpassen er aan (zowel interieur, body en motorisch en parkeersensoren) en voor dat geld mag het wel.

Vraagje nog, heb je dat board computer schermpje echt nodig ? Want ga er sowieso andere radio inzetten (https://rover.ebay.com/ro...Fulk%2Fitm%2F182793338240) en verbruik kijk ik niet naar en temperatuur ook niet.

Wil er uiteindelijk een draadloos lader ding in maken voor mijn iPhone want schermpje heb ik niet nodig. Anders bouw ik die wel ergens anders als hèt perse moet
De auto werkt ook prima zonder dat schermpje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK1998NL schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 22:13:
[...]

Netjes :) Jammer dat bij niet vlak aansluit op het dashboard -O-

Resize je images op gebruik thumbnails a.u.b, mobile users zijn niet zo blij als ze 7*5Mb moeten downloaden op data :)
Idd niet iedereen heeft onbeperkt data O-) heb ze geresized.

Geen idee waarom Carjoying de unit iets laat uitsteken, maar ben er wel blij mee en het stoort me gelukkig niet.
Ding werkt erg soepel moet alleen nog wat aan de radio ontvangst doen... geen idee waarom die bij deze unit zo slecht is, hij volgt ook niet automatisch de frequentie verandering per provincie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan hem vanmiddag officieel ophalen :)

Afbeeldingslocatie: https://www.boards.ie/vbulletin/attachment.php?attachmentid=431582

Eens kijken of er spiegels zijn met knipperlichten (elektrisch) en nog een centimeter of 4 omlaag O-)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2017 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 10:36
Sinds de IOS11 update werkt spotify niet meer via een kabel in de insignia 2012. (Navi 900)
Waardeloos. Zit ook niet echt een update aan te komen waarin dergelijke dingen verholpen gaan worden.

Iemand nog een idee voor een fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:33:
Kan hem vanmiddag officieel ophalen :)

[afbeelding]

Eens kijken of er spiegels zijn met knipperlichten (elektrisch) en nog een centimeter of 4 omlaag O-)
Mooi ding :)
Sosua schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:41:
Sinds de IOS11 update werkt spotify niet meer via een kabel in de insignia 2012. (Navi 900)
Waardeloos. Zit ook niet echt een update aan te komen waarin dergelijke dingen verholpen gaan worden.

Android phone kopen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:14
ArcticWolf schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:19:

Het gaat om deze unit:
Hoe bevalt die unit zover? Ik wil nog wat anders in onze 2e auto zetten, daar zit nu al een 2 din radio in maar ik wil iets met navigatie en dat soort speelgoed.

Toen ik mijn insignia uit 2013 vorig jaar ophaalde deed mijn iphone 6s met ios 10 het ook niet, dat werd wel opgelost met een software update. Je hebt sinds 2012 al wel een keer een andere software versie er op gezet / laten zetten?

[ Voor 30% gewijzigd door Rupie op 26-10-2017 19:39 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
Rupie schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:37:
[...]

Hoe bevalt die unit zover? Ik wil nog wat anders in onze 2e auto zetten, daar zit nu al een 2 din radio in maar ik wil iets met navigatie en dat soort speelgoed.

[...]

Toen ik mijn insignia uit 2013 vorig jaar ophaalde deed mijn iphone 6s met ios 10 het ook niet, dat werd wel opgelost met een software update. Je hebt sinds 2012 al wel een keer een andere software versie er op gezet / laten zetten?
volgens de garage wel. De iphone 7 doet het sowieso niet. De 5s die nu soort van veredelde mediaplayer is werkt af en toe. Heb nu een bluetooth media receiver op ali besteld. Kijken of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
Ik heb interesse in een Astra die te koop staat. De buitenkant is mooi maar van binnen ziet het er een beetje ''vet'' en ''versleten'' uit.

Hier een foto ervan:
http://voorraad.schaepken...ecotec-85kw-5-deurs-sport

Is er een manier om dit weer mooi te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
Awesomo4k schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:43:
Ik heb interesse in een Astra die te koop staat. De buitenkant is mooi maar van binnen ziet het er een beetje ''vet'' en ''versleten'' uit.

Hier een foto ervan:

Lijkt vooral huidvet/vuil inderdaad. Ik zou hem naar zo'n autopoetser brengen. Binnen reinigen en buitenkant handwassen kost 35 eu meestal. Echt showroomklaar kost je 100/200 euro, maar je auto ziet er wel weer "nieuw" uit. Detailer kost zo'n 900 euro, maar dat is aan jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
Sosua schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:46:
[...]

Lijkt vooral huidvet/vuil inderdaad. Ik zou hem naar zo'n autopoetser brengen. Binnen reinigen en buitenkant handwassen kost 35 eu meestal. Echt showroomklaar kost je 100/200 euro, maar je auto ziet er wel weer "nieuw" uit. Detailer kost zo'n 900 euro, maar dat is aan jezelf.
Is er zelf een spul dat ik snel kan proberen tijden het testrijden b.v.? dan weet ik of ik het schoon krijg of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
Awesomo4k schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:14:
[...]

Is er zelf een spul dat ik snel kan proberen tijden het testrijden b.v.? dan weet ik of ik het schoon krijg of niet :)
Je kan Meguiars proberen. Echt van dat poetsspul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Awesomo4k schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:43:

Hier een foto ervan:

Dat is gewoon vet/vuil met een sopje en doekje krijg je dat er waarschijnlijk al af.

PS ik zou de 1.6 non turbo laten staan. Die zijn echt slag traag althans dat vond ik destijds en toen toch 1.4 turbo gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57

Dit heeft bij mij vanaf IOS9 (dacht ik) al niet meer gewerkt. Alleen de oude iphone 4s werkt omdat die gezien wordt als ipod.

Echter, gisteren deed mijn iphone het spontaan ineens 8)7 (voor 1 ritje). Ik heb vandaag de volgorde opnieuw aangehouden om te kijken of ik het weer voor elkaar kreeg maar helaas.
Iphone connecteren met de usb hub, aux kabel erin (omdat ik die normaliter gebruik voor spotify) en toen pas de auto gestart. Na een minuut ofzo schakeld de radio ineens om naar usb en begon een album van U2 te draaien dat ik echt nog nooit op de foon heb gezet.... heel vreemd. Daarna spotify aangezet en hij speelde gewoon door, knoppen op het stuur deden het nu ook.

Vanochtend weer geprobeerd........ niets ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
leonbong schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:36:
[...]

Dat is gewoon vet/vuil met een sopje en doekje krijg je dat er waarschijnlijk al af.

PS ik zou de 1.6 non turbo laten staan. Die zijn echt slag traag althans dat vond ik destijds en toen toch 1.4 turbo gekocht.
Bedankt voor je reactie. Ik ga zwz eens proefrijden in zowel de 1.6 als de 1.4T. Ik kom van een 67pk op een 1050kg wagen dus verschil ga ik zwz merken. Maar misschien is het niet onverstanding om serieuzer voor die 1.4T te kijken. Deze heeft ook een 6de versnelling en ik rij van de 90km per dag er 80 op de snelweg zonder verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Awesomo4k schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:48:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik ga zwz eens proefrijden in zowel de 1.6 als de 1.4T. Ik kom van een 67pk op een 1050kg wagen dus verschil ga ik zwz merken. Maar misschien is het niet onverstanding om serieuzer voor die 1.4T te kijken. Deze heeft ook een 6de versnelling en ik rij van de 90km per dag er 80 op de snelweg zonder verkeer.
Welk bouwjaar? Oudere bouwjaren van de J met 1.4T hebben de M32-bak met slechtere lagers. Na 2014 is dit opgelost. De 1.6 heeft dit niet i.v.m 5-bak ;)

Dat ze kapot kunnen gaan betekent niet dat ze kapot zullen gaan, maar houd het in je achterhoofd ;) Versnellingsbak revisie is niet goedkoop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
MK1998NL schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:06:
[...]

Welk bouwjaar? Oudere bouwjaren van de J met 1.4T hebben de M32-bak met slechtere lagers. Na 2014 is dit opgelost. De 1.6 heeft dit niet i.v.m 5-bak ;)

Dat ze kapot kunnen gaan betekent niet dat ze kapot kunnen gaan, maar houd het in je achterhoofd ;) Versnellingsbak revisie is niet goedkoop..
Ahh ok, bedankt voor de tip! Ik las dit ook al op autoweek.nl. Budget/Geld voor een 2014 model is er niet. Mocht ik een tegenkomen die de revisie al gehad heeft, kan ik daar mooi wel in rijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ik heb vanaf 2011 t/m jan2017 gereden in opel astra 1.4T J voor 130dkm geen problemen gehad met de 6 bak..

Maar mijn persoonlijke ervaring zegt natuurlijk niks

[ Voor 4% gewijzigd door leonbong op 27-10-2017 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Awesomo4k schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:08:
[...]
Ahh ok, bedankt voor de tip! Ik las dit ook al op autoweek.nl. Budget/Geld voor een 2014 model is er niet. Mocht ik een tegenkomen die de revisie al gehad heeft, kan ik daar mooi wel in rijden. :)
Indien hij al revisie heeft gehad, bevat hij sterkere lagers ja :)
leonbong schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:50:
Ik heb vanaf 2011 t/m jan2017 gereden in opel astra 1.4T J voor 130dkm geen problemen gehad met de 6 bak..

Maar mijn persoonlijke ervaring zegt natuurlijk niks
Dat kan heel goed zijn, daarom zeg ik ook "Dat ze kapot kunnen gaan betekent niet dat ze kapot zullen gaan" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Rupie schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:37:
[...]

Navigatie werkt prima, wifi tethering aan en Google Maps :) werkt ook goed met Flitsmeister op de achtergrond en muziekje erbij.

Enige software matige nadeel is dat de standaard apps Flitsmeister niet zo leuk vinden en dat de hele radio wordt gemute... vraag me niet waarom 8)7 maar de standaard apps werken standaard met de stuurbediening dus daar moet je wat extra handelingen voor doen, volgens mij kan je het wel veranderen (vraag me niet hoe) maar het stoort me niet heel echt.

Grootste nadeel wat denk ik enigszins persoonlijk is, is dat ik zelf niet lang ben en dus relatief dicht op het stuur zit en dan is het niet erg prettig om te navigeren op het scherm (omdat hij veel lager zit dan de fabrieksnavigatie).

Iets anders: heb vandaag eindelijk een Astra H OPC gekocht na een zoektocht van vele maanden *O* *O*
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FVj5QMn.jpg

van de 2e eigenaar, 67.000 gelopen, dealer onderhouden (ook bij een dealer gekocht vandaag :P )

Opties:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kUZQk8d.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

ArcticWolf schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 19:09:
[...]

Navigatie werkt prima, wifi tethering aan en Google Maps :) werkt ook goed met Flitsmeister op de achtergrond en muziekje erbij.

Enige software matige nadeel is dat de standaard apps Flitsmeister niet zo leuk vinden en dat de hele radio wordt gemute... vraag me niet waarom 8)7 maar de standaard apps werken standaard met de stuurbediening dus daar moet je wat extra handelingen voor doen, volgens mij kan je het wel veranderen (vraag me niet hoe) maar het stoort me niet heel echt.

Grootste nadeel wat denk ik enigszins persoonlijk is, is dat ik zelf niet lang ben en dus relatief dicht op het stuur zit en dan is het niet erg prettig om te navigeren op het scherm (omdat hij veel lager zit dan de fabrieksnavigatie).

Iets anders: heb vandaag eindelijk een Astra H OPC gekocht na een zoektocht van vele maanden *O* *O*
[afbeelding]

van de 2e eigenaar, 67.000 gelopen, dealer onderhouden (ook bij een dealer gekocht vandaag :P )

Opties:
[afbeelding]
Gaaf ding! <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
Ik ben bijna overstag... Wat vinden jullie van deze 2?

https://www.autoscout24.n...48422?pr=0&fromparkdeck=1

https://www.autoscout24.n...7bc85?pr=0&fromparkdeck=1

De witte staat mij meer aan persoonlijk... maar 1500 euro vershil is wel een dingetje zal ik maar zeggen.

[ Voor 41% gewijzigd door Awesomo4k op 31-10-2017 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
Awesomo4k schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:49:
Ik ben bijna overstag... Wat vinden jullie van deze 2?

https://www.autoscout24.n...48422?pr=0&fromparkdeck=1

https://www.autoscout24.n...7bc85?pr=0&fromparkdeck=1

De witte staat mij meer aan persoonlijk... maar 1500 euro vershil is wel een dingetje zal ik maar zeggen.
Mooie auto, hou er alleen rekening mee dat hij best wat herrie maakt geloof ik op de snelweg. Weet niet vanaf wanneer ze met 6 versnellingen zijn gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
Sosua schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:52:
[...]

Mooie auto, hou er alleen rekening mee dat hij best wat herrie maakt geloof ik op de snelweg. Weet niet vanaf wanneer ze met 6 versnellingen zijn gaan werken.
Ik ga morgen proefrijden in die witte en dan zal ik erop letten. Ik hoop dat hij mij goed tegemoet wilt komen in de prijs. Ik hoef geen beurt en APK erop(zijn 1k geleden bij de dealer gedaan) en bij een andere auto kon ik 250 euro korting krijgen, 3 maanden garantie, grote beurt en distiriem. Als ik hem Netto voor 9500 kan kopen dan ga ik voor de witte anders gaan we uurtje naar t noorden rijden :)

Natuurlijk hangt het allemaal af van de proefrit.. Het moet wel een fijne auto zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
dubbel

[ Voor 96% gewijzigd door Sosua op 31-10-2017 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
Awesomo4k schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:55:
[...]

Ik ga morgen proefrijden in die witte en dan zal ik erop letten. Ik hoop dat hij mij goed tegemoet wilt komen in de prijs. Ik hoef geen beurt en APK erop(zijn 1k geleden bij de dealer gedaan) en bij een andere auto kon ik 250 euro korting krijgen, 3 maanden garantie, grote beurt en distiriem. Als ik hem Netto voor 9500 kan kopen dan ga ik voor de witte anders gaan we uurtje naar t noorden rijden :)

Natuurlijk hangt het allemaal af van de proefrit.. Het moet wel een fijne auto zijn O-)
Voor iets meer heb je deze:

https://www.opeloccasions...-turbo-edition/occ3727113

En 12 maanden opel garantie op alles.

En 6 versnellingen. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Sosua op 31-10-2017 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Sosua schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:52:
[...]

In de Astra alle 1.4T/1.6T voor de benzine: de N/A 1.4 en 1.6 krijg je een 5-bak.

De 5-bak heeft wel langere verhoudingen, maar 120km/h is er toch een verschil qua toeren: 2500 (1.4T) vs 3400 (1.6).

Met een 5-bak vermeid je wel de mogelijkheid om een defecte M32-bak te krijgen :+
Sosua schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:03:
[...]

Voor iets meer heb je deze:
https://www.opeloccasions...-turbo-edition/occ3727113

En 12 maanden opel garantie op alles.

En 6 versnellingen. ;)
Linkje is broken :+

Witte zit wel lekkerder in zijn spullen, maar de grijze is ook niet verkeerd :) Afgaande op de foto's zie ik niet echt gebreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sosua
MK1998NL schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:10:
[...]

In de Astra alle 1.4T/1.6T voor de benzine: de N/A 1.4 en 1.6 krijg je een 5-bak.

De 5-bak heeft wel langere verhoudingen, maar 120km/h is er toch een verschil qua toeren: 2500 (1.4T) vs 3400 (1.6).

Met een 5-bak vermeid je wel de mogelijkheid om een defecte M32-bak te krijgen :+

[...]

Witte zit wel lekkerder in zijn spullen, maar de grijze is ook niet verkeerd :) Afgaande op de foto's zie ik niet echt gebreken.
Fixed

Als je vraagt of de bak al een keer gereviseerd is, dan moet er geen probleem zijn. En anders op laten nemen in de koop. Voordeel (nogmaals) is de garantie. Maar het gros zou inmiddels met dat bouwjaar wel al issues moeten hebben gehad.

[ Voor 22% gewijzigd door Sosua op 31-10-2017 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
MK1998NL schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:10:
[...]

[...]

Buiten het feit van de 5/6 bak en welke M32 is of niet lijkt er op spritmonitor.de niet veel verschil in verbruik te zitten tussen de 5- of 6bak. Wat denk jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
Awesomo4k schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:14:
[...]

Buiten het feit van de 5/6 bak en welke M32 is of niet lijkt er op spritmonitor.de niet veel verschil in verbruik te zitten tussen de 5- of 6bak. Wat denk jij?
Het is meer een stukje rijcomfort. Minder herrie. Soepeler rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
Ik heb ook nog deze in mijn shortlist staan. 1.4T bak:

https://www.autoscout24.n...afc0c?pr=0&fromparkdeck=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
Persoonlijk (als je de keuze hebt) zou ik altijd eerder voor de 1.4T dan voor de 1.6 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Ik zie de 1.6 1:13,65 doen, de 1.4T 120pk 1:13,45. Voor het verbruik hoef je het dus niet te doen. De 1.4T zal in de praktijk inderdaad wel stiller zijn. Vermogenverschil valt ook mee (1.4T is ietsjes sneller i.v.m meer koppel bij lage toeren).

Als hij al gereviseerd is zal het probleem niet meer voorkomen inderdaad. Als het nog niet gebeurd is betekent dit niet dat het ook zal gebeuren, maar de kans is aanzienlijk ;) Dat de auto ondertussen 7 jaar oud is betekent niet dat de issues niet meer voor kunnen komen. Ik ken zo een 2006 Corsa D GSi die vorig jaar een M32-revisie heeft gehad i.v.m gierende lagers ;)

Maar goed dat is iets wat Awesome4k zelf moet overwegen ;)

1.4T is naar mijn mening best een fijn blok, mijn ouders hebben de 120pk versie in hun Meriva. Ze halen gemiddeld 1:15,5, en dat is met een gemengde rijstijl (niet het nieuwe rijden, gemengd 130/100 (spitsstrook)...). Ik heb hierbij specifiek gezocht naar een 1.4T 120pk met 5-bak, al is die in de Astra nooit geleverd helaas. Daar is de 1.4T altijd met 6-bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Is die 6 bak zo slecht dan? Ik kijk af en toe met een schuin oog naar een Insigna op benzine, 1.6T variant bij voorkeur. Als ik jullie zo hoor over de bak kan ik die beter mijden dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
Heb zelf een insignia 1.4T en een 2.0cdti (160pk)

Die 1.4T heeft een revisie gehad, binnen de garantieperiode. Sindsdien geen centje pijn.
Ik had hem er niet om laten staan.
Pagina: 1 ... 25 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.