Ik heb een probleempje met m'n Astra H GTC, waarschijnlijk trekt een verbruiker de accu leeg. 2 weken geleden was ik naar Groningen gereden (200km en vv), 3 dagen later startte de auto nog prima, 4 dagen later niet meer (accu gaf 7,5v aan)... ANWB heeft er voor grof geld een nieuwe accu ingezet en deze zou nagenoeg vol moeten zitten... 6,5 dag later helemaal leeg. Na 45 minuten sprong de lader eindelijk terug naar 14,3V (accu was dus echt extreem leeg) heb er daarna 1 uur over de snelweg gereden en de dynamo gaf ook telkens 14,3V aan.
Echter daarna heb ik de min pool los getrokken en m'n multimeter er tussen gezet om te controleren of ik geen verbruiker heb:
En heb de volgende waardes gemeten:
Auto unlocked: ~3,1A.
Auto locked: ~1A, na een paar seconden > 0,74A, weer een paar seconden later > 0,57A, 0,24A en na 1 minuut werd dit 0,12A en een paar minuten later sprong m'n multimeter naar 0,00A...
M'n multimeter kan van 200mA ~ 10A meten en in een andere stand <200mA, echter hiervoor moet ik de kabels wisselen (
) en dat betekent dat de computers zich resetten en het verbruik weer boven de 1A uitkomt waardoor die stand niet werkt.
Iemand een tip hoe ik dit kan oplossen? (massa tijdelijk met een kabel naar de min-pool overbruggen?)
Echter daarna heb ik de min pool los getrokken en m'n multimeter er tussen gezet om te controleren of ik geen verbruiker heb:
En heb de volgende waardes gemeten:
Auto unlocked: ~3,1A.
Auto locked: ~1A, na een paar seconden > 0,74A, weer een paar seconden later > 0,57A, 0,24A en na 1 minuut werd dit 0,12A en een paar minuten later sprong m'n multimeter naar 0,00A...
M'n multimeter kan van 200mA ~ 10A meten en in een andere stand <200mA, echter hiervoor moet ik de kabels wisselen (

Iemand een tip hoe ik dit kan oplossen? (massa tijdelijk met een kabel naar de min-pool overbruggen?)