Het Opel Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 30 Laatste
Acties:
  • 190.436 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb een probleempje met m'n Astra H GTC, waarschijnlijk trekt een verbruiker de accu leeg. 2 weken geleden was ik naar Groningen gereden (200km en vv), 3 dagen later startte de auto nog prima, 4 dagen later niet meer (accu gaf 7,5v aan)... ANWB heeft er voor grof geld een nieuwe accu ingezet en deze zou nagenoeg vol moeten zitten... 6,5 dag later helemaal leeg. Na 45 minuten sprong de lader eindelijk terug naar 14,3V (accu was dus echt extreem leeg) heb er daarna 1 uur over de snelweg gereden en de dynamo gaf ook telkens 14,3V aan.
Echter daarna heb ik de min pool los getrokken en m'n multimeter er tussen gezet om te controleren of ik geen verbruiker heb:

En heb de volgende waardes gemeten:
Auto unlocked: ~3,1A.

Auto locked: ~1A, na een paar seconden > 0,74A, weer een paar seconden later > 0,57A, 0,24A en na 1 minuut werd dit 0,12A en een paar minuten later sprong m'n multimeter naar 0,00A...

M'n multimeter kan van 200mA ~ 10A meten en in een andere stand <200mA, echter hiervoor moet ik de kabels wisselen ( :/ ) en dat betekent dat de computers zich resetten en het verbruik weer boven de 1A uitkomt waardoor die stand niet werkt.
Iemand een tip hoe ik dit kan oplossen? (massa tijdelijk met een kabel naar de min-pool overbruggen?)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8kzXcR5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
MK1998NL schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 11:42:
[...]

1.4T kan best zuinig zijn hoor, mijn ouders hebben hem in de Meriva B liggen en zij halen 1:15,9. En mijn pa rijdt niet 90 op de CC, en al helemaal niet volgens het nieuwe rijden :p Astra 1.4T hoort eigenlijk ook vergeleken te worden met een Golf 1.4TSI (122/140pk afhankelijk van uitvoering).

1:11 op LPG is best netjes, LPG verbruikt altijd meer. Zelf haal ik niet 1:12,3 met de Corsa D LPG. Maar maakt mij niet uit, over 13k km net €400 aan brandstof, probeer dat maar te verbeteren met een benzine/diesel/hybride :+

Jammer dat het scherm niet automatisch dimt. De nieuwere Intellilink systemen zijn wel echt een vooruitgang t.o.v de oude systemen.
Het was het oude model dus uit 2012 en de Astra toen was ruim 1300 kg. De 1.4T 140 pk was traag en langzaam en de 1.2 TSI van VAG in een Golf was 0,2 sec langzamer maar wel stukken zuiniger en kwam beter van de plaats vandaan doordat deze auto's veel lichter zijn (scheelde 200/250 kg).
Als je 1 op 16 haalt op de snelweg, vind ik niet geweldig want ik haalde met de 1.2 TSI gemiddeld op snelweg 1 op 22 als ik keurig aan de snelheid hield en in de stad haalde ik gemiddeld 1 op 16.
Dat is wel goedkoop met 13k maar wat is je wegenbelasting? Ik haal nu met een Golf GTE gemiddeld 650/700 km (zonder elektrisch rijden) met 33 liter en als ik elektrisch ga rijden dan gaan de kosten met de helft naar beneden.

Ik hoop echt dat de nieuwe systemen inderdaad een stuk beter zijn want het was echt huilen met de pet op maar ook qua andere features zoals het "achtelijke" rode onoverzichtelijke display bij je toerenteller/kmteller. Dat was vroeger bij VW nog in de Golf 5 en daarna alleen maar wit vanaf de Golf 6.

Maar ook een irritatiepunt waren de regensensoren, lichtsensor (die kon je ook niet standaard uitzetten), cruise control "schommelt" en geen indicator, bestuurderstoel staat niet recht voor je stuur, slechte tripcomputer, ik opende een vak achterin en ik zat met mijn hand in allerlei vet of zo, met 5 personen zorgt voor vuurwerk onder je auto als je bij een hobbel weer eens je uitlaat meenam en de auto is niet gebouwd voor 230 km/h (je voelt de auto "omhoog" gaan (net alsof je gaat zweven en geen controle meer hebt op de auto) en zijn grip verliezen (dat is echt heel eng want ik heb ook met mijn Golf 6 240 km/h gereden maar die lag nog als een blok op de weg)).

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

ArcticWolf schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:06:
Ik heb een probleempje met m'n Astra H GTC, waarschijnlijk trekt een verbruiker de accu leeg. 2 weken geleden was ik naar Groningen gereden (200km en vv), 3 dagen later startte de auto nog prima, 4 dagen later niet meer (accu gaf 7,5v aan)... ANWB heeft er voor grof geld een nieuwe accu ingezet en deze zou nagenoeg vol moeten zitten... 6,5 dag later helemaal leeg. Na 45 minuten sprong de lader eindelijk terug naar 14,3V (accu was dus echt extreem leeg) heb er daarna 1 uur over de snelweg gereden en de dynamo gaf ook telkens 14,3V aan.
Echter daarna heb ik de min pool los getrokken en m'n multimeter er tussen gezet om te controleren of ik geen verbruiker heb:

En heb de volgende waardes gemeten:
Auto unlocked: ~3,1A.

Auto locked: ~1A, na een paar seconden > 0,74A, weer een paar seconden later > 0,57A, 0,24A en na 1 minuut werd dit 0,12A en een paar minuten later sprong m'n multimeter naar 0,00A...

M'n multimeter kan van 200mA ~ 10A meten en in een andere stand <200mA, echter hiervoor moet ik de kabels wisselen ( :/ ) en dat betekent dat de computers zich resetten en het verbruik weer boven de 1A uitkomt waardoor die stand niet werkt.
Iemand een tip hoe ik dit kan oplossen? (massa tijdelijk met een kabel naar de min-pool overbruggen?)

[afbeelding]
Ik zou niet weten hoe je dat kan oplossen, maar normale battery drain is max. 50mA (vaak zelfs 10-20mA). Heb je misschien een aftermarket radio die continu stroom vraagt? Of een niet-geschakelde 12V aansluiting met aangesloten apparaten?
itsalex schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:11:
[...]
Het was het oude model dus uit 2012 en de Astra toen was ruim 1300 kg. De 1.4T 140 pk was traag en langzaam en de 1.2 TSI van VAG in een Golf was 0,2 sec langzamer maar wel stukken zuiniger en kwam beter van de plaats vandaan doordat deze auto's veel lichter zijn (scheelde 200/250 kg).
Als je 1 op 16 haalt op de snelweg, vind ik niet geweldig want ik haalde met de 1.2 TSI gemiddeld op snelweg 1 op 22 als ik keurig aan de snelheid hield en in de stad haalde ik gemiddeld 1 op 16.
Dat is wel goedkoop met 13k maar wat is je wegenbelasting? Ik haal nu met een Golf GTE gemiddeld 650/700 km (zonder elektrisch rijden) met 33 liter en als ik elektrisch ga rijden dan gaan de kosten met de helft naar beneden.

Ik hoop echt dat de nieuwe systemen inderdaad een stuk beter zijn want het was echt huilen met de pet op maar ook qua andere features zoals het "achtelijke" rode onoverzichtelijke display bij je toerenteller/kmteller. Dat was vroeger bij VW nog in de Golf 5 en daarna alleen maar wit vanaf de Golf 6.

Maar ook een irritatiepunt waren de regensensoren, lichtsensor (die kon je ook niet standaard uitzetten), cruise control "schommelt" en geen indicator, bestuurderstoel staat niet recht voor je stuur, slechte tripcomputer, ik opende een vak achterin en ik zat met mijn hand in allerlei vet of zo, met 5 personen zorgt voor vuurwerk onder je auto als je bij een hobbel weer eens je uitlaat meenam en de auto is niet gebouwd voor 230 km/h (je voelt de auto "omhoog" gaan (net alsof je gaat zweven en geen controle meer hebt op de auto) en zijn grip verliezen (dat is echt heel eng want ik heb ook met mijn Golf 6 240 km/h gereden maar die lag nog als een blok op de weg)).
Ik hoor dat vaker dat de 1.4T traag is, maar die ervaring deel ik helemaal niet. Dat de Astra J/Insignia A/Meriva B van die generatie wat zwaar is, akkoord. Fabrieksopgaves van Opel kloppen vaak ook van geen kant, benzinetanks zijn vaak groter dan ze opgeven en ook 0-100 tijden kloppen vaak niet. De Meriva B 1.4T 120pk, met 0-100 in 11,7s, heb ik zelf naar de 100 gekregen in minder dan 10 seconden.

1:16 is hier in de heuvels, met ook aardig wat korte stukjes maar ook "langere" stukken (25km enkele reis). Met de aerodynamica van een schuur is dat geen slecht resultaat. Met echt lange stukken zakt het verbruik naar 1:18+.

Wegenbelasting is €200 per jaar meer dan de benzine versie. Voor +- €600 heb je op benzine hier 6800km aan brandstof, dus wel degelijk een stuk goedkoper :) Golf GTE is wel een ander kaliber auto dan een Corsa.

Rode/oranje displays vind ik persoonlijk zelfs fijn, imho erg rustgevend om naar te kijken. Geen snelheidsindicatie van de CC kan inderdaad vervelend zijn, daar ben ik mee akkoord. Maar 240km/h in een Golf Mk6 1.2TSI? Yeah right. Veel verder dan 200km/h kom je niet, of je moet flink berg afwaarts gaan.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
@MK1998NL dat was niet in mijn 1.2 TSI (die haalt net 195 km/h) maar in een 2.0 TDI 110 pk. Daar zou een vmax op moeten zitten maar daar ging de auto nog dwars doorheen en trok al richting de 250 km/h maar moest helaas stoppen omdat het drukker werd. Dit was ook nog op mijn winterbanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK1998NL schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 14:11:
[...]

Ik zou niet weten hoe je dat kan oplossen, maar normale battery drain is max. 50mA (vaak zelfs 10-20mA). Heb je misschien een aftermarket radio die continu stroom vraagt? Of een niet-geschakelde 12V aansluiting met aangesloten apparaten?
Heb het probleem gevonden, als ik niet ooit problemen had gehad met de variant configuratie van de UEC dan was er nooit iemand achter gekomen... potver.
Ik heb wat extra koper gebruikt om de minus kabel door te lussen via de multimeter naar de accu pool om het contact te verbeteren en ja hoor het verbruik bleef op 220mA staan |:( (auto gelocked)
Toen heb ik het lampje van het dashboard kastje losgetrokken maar die was het niet... maar omdat ik al eerder problemen had met de UEC en IPC configuratie (tech2) icm zekering 13 (interieur verlichting OF mistlampen)... dus ik trek zekering 13 eruit, relais schakelt terug (klik hoorde je duidelijk) en het verbruik duikt onder de 100mA }:O
Heb niet gewacht of het eventueel verder zou zakken want weet 100% zeker dat het de variant configuratie fout is... binnenkort een afspraak maken om de variant configuratie proberen recht te zetten :X
Denk dat het rest verbruik door de IPC wordt veroorzaakt, die staat ook nog verkeerd geprogrammeerd. Nooit verwacht dat de canbus zo moeilijk bleef doen over niet bestaande configuraties...

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 27-08-2017 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:20
itsalex schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 14:13:
@MK1998NL dat was niet in mijn 1.2 TSI (die haalt net 195 km/h) maar in een 2.0 TDI 110 pk. Daar zou een vmax op moeten zitten maar daar ging de auto nog dwars doorheen en trok al richting de 250 km/h maar moest helaas stoppen omdat het drukker werd. Dit was ook nog op mijn winterbanden.
240km/h met 110 pk. Juist. Ik haal 210 met 136pk, en dat is na een heeeeeel lang recht stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Knul schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 22:56:
[...]

240km/h met 110 pk. Juist. Ik haal 210 met 136pk, en dat is na een heeeeeel lang recht stuk.
Haha het klinkt heel ongeloofwaardig maar helaas heb ik geen foto's ervan maar de Golf 6 2.0 TDI 110 pk was de basis voor de 180 pk. De 4e versnelling ging tot 195 km/h en dat kostte niet al te veel kracht. De 5e versnelling zat nog niet eens op 3500 toeren bij 200 km/h en deze snelheid was ook geen enkel probleem, beter gezegd, je moest echt zo oppassen want je reed rustig 200 km/h, waarbij een benzine zoveel problemen had om de snelheid te halen en volgens mij, maar dat heb ik echt al veel vaker gezegd, zat er 120-130 pk in want het was een softwarematige 140 pk zonder de 6e versnelling. De rest was bijna 100% identiek (het verbaast mij ook niets als de turbo etc gewoon hetzelfde was). Dat stuk ging ook naar beneden dus dat scheelde ook wel maar bij de top van de heuvel waren we al over de Vmax heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:55
itsalex schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:11:
[...]

Maar ook een irritatiepunt waren de regensensoren, lichtsensor (die kon je ook niet standaard uitzetten),
Kan wel je hebt de handleiding niet gelezen.
Zowel ik in opel astra J als in mijn huidige zafira C bedien ik handmatig het licht.
Ps ik rij 1 op 16 met zafira C 1.4T dus ik weet niet waar je het over hebt mbt verbruik.

[ Voor 73% gewijzigd door leonbong op 28-08-2017 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom mij ook maar eens melden in het topic :)

Afgelopen zaterdag bij de Opel dealer een Opel Karl besteld, inclusief zo'n beetje alle opties. Alleen de Navigatie links laten liggen, dat regel ik wel vanaf een telefoon.

Mijn eerste Opel, ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:49:
Ik kom mij ook maar eens melden in het topic :)

Afgelopen zaterdag bij de Opel dealer een Opel Karl besteld, inclusief zo'n beetje alle opties. Alleen de Navigatie links laten liggen, dat regel ik wel vanaf een telefoon.

Mijn eerste Opel, ik ben benieuwd!
Welkom :)

Bijna alle opties dus met Intellilink R4.0? Dan heb je gewoon Android Auto/Apple Carplay, dan dan kan je gewoon Maps gebruiken :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MK1998NL schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:51:
[...]

Welkom :)

Bijna alle opties dus met Intellilink R4.0? Dan heb je gewoon Android Auto/Apple Carplay, dan dan kan je gewoon Maps gebruiken :)
Dank :)

Yep, zit standaard Intellilink in het model (Karl Innovation). Werkte tijdens de proefrit prima samen met mijn iPhone. Jammer genoeg heeft Apple nog niet alles vrijgegeven en zit je dus aan Apple Kaarten vast, maar dat is opzich een prima systeem (al prefereer ik mijn offline beschikbare Sygic).

Vond 500 euro voor een navigatie waar ook nog elk jaar 100-200 euro aan updates tegenaan mogen teveel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevaZ
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 23:17
ArcticWolf schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 16:41:
[...]

Heb het probleem gevonden, als ik niet ooit problemen had gehad met de variant configuratie van de UEC dan was er nooit iemand achter gekomen... potver.
Ik heb wat extra koper gebruikt om de minus kabel door te lussen via de multimeter naar de accu pool om het contact te verbeteren en ja hoor het verbruik bleef op 220mA staan |:( (auto gelocked)
Toen heb ik het lampje van het dashboard kastje losgetrokken maar die was het niet... maar omdat ik al eerder problemen had met de UEC en IPC configuratie (tech2) icm zekering 13 (interieur verlichting OF mistlampen)... dus ik trek zekering 13 eruit, relais schakelt terug (klik hoorde je duidelijk) en het verbruik duikt onder de 100mA }:O
Heb niet gewacht of het eventueel verder zou zakken want weet 100% zeker dat het de variant configuratie fout is... binnenkort een afspraak maken om de variant configuratie proberen recht te zetten :X
Denk dat het rest verbruik door de IPC wordt veroorzaakt, die staat ook nog verkeerd geprogrammeerd. Nooit verwacht dat de canbus zo moeilijk bleef doen over niet bestaande configuraties...
Ik zou eerst maar eens de accu spaar modus inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
DevaZ schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:47:
[...]

Ik zou eerst maar eens de accu spaar modus inschakelen.
Is dat een grapje of? Een H heeft zoiets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevaZ
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 23:17
ArcticWolf schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:49:
[...]

Is dat een grapje of? Een H heeft zoiets niet.
Nee tuurlijk geen grap ff uit het hoofd dacht dat je in de bcm moet zijn met de tech2 om het in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
DevaZ schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 23:28:
[...]

Nee tuurlijk geen grap ff uit het hoofd dacht dat je in de bcm moet zijn met de tech2 om het in te stellen.
Heb over 2,5 week (kon helaas niet eerder) een afspraak met een tech2 guru dus zullen dan wel zien. Zekering 13 ligt eruit dus nu zou de accu zo'n 10 dagen mee moeten gaan :9

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 30-08-2017 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
Nou, Astra heeft nieuwe banden gekregen achter, waarom is mijn bandenmaat zo duur (225/45 R18)? En m'n parkeersensor werkte niet meer (storing in display), er was een "kastje" kapot achterin, kost me ook weer een lieve duit...

Het is een prima wagen, maar wat is dat ding al vaak naar de garage geweest...

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

225/40/18 is inderdaad een stuk gangbaarder dan wat jij hebt.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van het weekend in een Astra 2.0 GTC diesel uit 2014 gereden, man man heerlijk ding zeg :D en zit nu te denken om mijn 2004 astra 1.6 benzine in te ruilen voor een 2008-2009 astra SRI CDTI 1.9 sowieso omdat ik alleen voor werk al 630km/week rij en dan nog prive km en mijn huidige astra is te duur in verzekering en belasting de diesel is goedkoper (niet veel maar iets).

Mijn vraag is is hij 2500 euro waard met ongeveer 131.000 km? of is dat nog te hoog in nette staat en apk

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2017 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 18:29:
van het weekend in een Astra 2.0 GTC diesel uit 2014 gereden, man man heerlijk ding zeg :D en zit nu te denken om mijn 2004 astra 1.6 benzine in te ruilen voor een 2008-2009 astra SRI CDTI 1.9 sowieso omdat ik alleen voor werk al 630km/week rij en dan nog prive km en mijn huidige astra is te duur in verzekering en belasting de diesel is goedkoper (niet veel maar iets).

Mijn vraag is is hij 2500 euro waard met ongeveer 131.000 km? of is dat nog te hoog in nette staat en apk
Denk zelfs te weinig. Afhankelijk of het een Astra H of een Astra G is.

Of is dit in belgie? :P

http://www.creusencars.nl...odealers.nl/2711738/5591/

Hier vergelijkbaar of niet?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 18:37:
[...]

Denk zelfs te weinig. Afhankelijk of het een Astra H of een Astra G is.

Of is dit in belgie? :P

http://www.creusencars.nl...odealers.nl/2711738/5591/

Hier vergelijkbaar of niet?
astra H :) nee UK

ik bedoelde of de 2008 astra 1.9 CDTI 2500 waard was... mijne gaat weg voor 250 ofzo haha en das een G ;)

p.s. das benzine en 1.6 :P

zoiets: https://www.autotrader.co...ed/advert/201709018872557 & http://www.autotrader.co....ed/advert/201609157788774

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2017 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Voor in NL zijn die prijzen zelfs laag :D Ik vind dat 2de wel een ney exemplaar, en voor omgerekend €2200 een koopje! Hier zou dat een auto van 6/7k zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MK1998NL schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:03:
Voor in NL zijn die prijzen zelfs laag :D Ik vind dat 2de wel een ney exemplaar, en voor omgerekend €2200 een koopje! Hier zou dat een auto van 6/7k zijn...
maar in nederland wordt je dan ook opgelicht ;)

belasting voor die auto (diesel) is tussen de 115-190gbp/jaar... in nederland ben je meer kwijt per kwartaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Zeker waar :p

Maar goed in GB zakken autoprijzen sowieso gauw aangezien er geen/amper een export/import markt is, zoals we hier kunnen (even naar BE/DE gaan). En je zit natuurlijk aan de foute kant van de auto 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK1998NL schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:13:
Zeker waar :p

Maar goed in GB zakken autoprijzen sowieso gauw aangezien er geen/amper een export/import markt is, zoals we hier kunnen (even naar BE/DE gaan). En je zit natuurlijk aan de foute kant van de auto 8)7 :+
Prijzen in de UK zijn idd bizar laag sinds vorig jaar, je kan zelfs een VXR voor 3000/4000 euro vinden 8)7
DevaZ schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 23:28:
[...]

Vrijdag afspraak (Opcom, Tech2 duurt nog minstens 2 weken) en dan zal ik ook een kijkje in de BCM kijken of die optie er ook in staat.
Waarschijnlijk staat er in de IPC nog iets verkeerd (vanwege de mistlampen) zodat de UEC geactiveerd blijft = stroom verbruik :/

Verwijderd

Indicatie leverdatum: 24-12-2017.

Natuurlijk even afwachten hoe het loopt, maar als het inderdaad op of omstreeks 24-12 zal zijn dan moet ik toch hard nadenken of ik hem niet een week later op kenteken laat zetten.... Nadeel is, dat kost ongeveer 200 euro extra (BPM gaat weer eens omhoog, bedankt graaiers in Den Haag).

Doel is 5 jaar rijden met de auto, en dan is dus de vraag of ik er in 2023 die 200 extra bijkrijg door een 'beter' bouwjaar....

Lastig lastig lastig haha

• MK_
  • Niet online

MK_

Vaak door lease maatschappijen worden ook auto's net die ene maand later op kenteken gezet, zodat het een jaar nieuwer is. Andere juist eerder (bijv. plug ins) vanwege bijtellings voordeel. Ik denk dat die €200 extra BPM + een nieuwer jaar bij verkoop particulier weinig uit maakt op een Opel Karl

Verwijderd

misschien toch een vectra C SRI 1.9 diesel voor nu.. prijzen zijn ongeveer 600-900 GBP voor eentje uit 2004-2005 met max 100.000mi en minimaal 6 maanden MOT.Dan kan ik daarna nog altijd doorsparen voor een astra uit 2010+ of eventueel de cabrio versie :)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat doen de levertijden nu eigenlijk van de Astra tourer? Zit nu in offerte traject voor een nieuwe lease auto, heb de Astra Tourer 1.6cdti automaat business+,17" 10 spaaks (en op winterpakket na alle opties) gekozen of een Mercedes B-klasse business solutions automaat met paar opties, maar vroeg mij dus of die auto dan wel geleverd gaat worden dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Verwijderd schreef op donderdag 7 september 2017 @ 20:44:
misschien toch een vectra C SRI 1.9 diesel voor nu.. prijzen zijn ongeveer 600-900 GBP voor eentje uit 2004-2005 met max 100.000mi en minimaal 6 maanden MOT.Dan kan ik daarna nog altijd doorsparen voor een astra uit 2010+ of eventueel de cabrio versie :)
Geen geld imho :o
Vorkie schreef op donderdag 7 september 2017 @ 21:06:
Wat doen de levertijden nu eigenlijk van de Astra tourer? Zit nu in offerte traject voor een nieuwe lease auto, heb de Astra Tourer 1.6cdti automaat business+,17" 10 spaaks (en op winterpakket na alle opties) gekozen of een Mercedes B-klasse business solutions automaat met paar opties, maar vroeg mij dus of die auto dan wel geleverd gaat worden dit jaar.
Volgens mij is dat een maand of 4, met sommige opties nog langer. Dat zal je bij de meeste merken tegen komen. Dit jaar december zal je leasemaatschappij waarschijnlijk niet goed keuren, die hebben liever een 2018 auto dan een 2017 auto van december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MK1998NL schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:41:
Vaak door lease maatschappijen worden ook auto's net die ene maand later op kenteken gezet, zodat het een jaar nieuwer is. Andere juist eerder (bijv. plug ins) vanwege bijtellings voordeel. Ik denk dat die €200 extra BPM + een nieuwer jaar bij verkoop particulier weinig uit maakt op een Opel Karl
Ja dat denk ik ook, het zal lood om oud ijzer zijn.

We zullen zien hoe het loopt, vooralsnog moet hij eerst maar eens geproduceerd worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:31
Vorkie schreef op donderdag 7 september 2017 @ 21:06:
Een week of 10-11, ik heb toevallig vorig week een Sports Tourer besteld en die staat in de planning om in week 46 rijklaar bij de dealer te staan.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
@DevaZ optie voor accu besparing is gegrijsd in de UEC helaas. Waarschijnlijk alleen bij auto's met veel opties.

Mistlampen in de IPC uitgeschakeld en nu werkt de BID wel weer naar behoren, oude lichtschakelaar teruggeplaatst en toen weer de multimeter ertussen maar verbruik blijft 0,22mA met de zekering erin, zekering eruit en hij zakt naar 0,08mA.
Hopelijk is de UEC niet blijvend beschadigd... want in de UEC staan de mistlampen ook gewoon gedefinieerd als *niet beschikbaar*, maar het circuit blijft wel constant actief :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:14

Japser

Jeej!

Vinden jullie van deze?

https://www.autotrack.nl/...eZ-9-etWk7UpAfNAk7pXYfksQ

Ding rijdt als een trein! Lijkt me wel een mooie om mijn huidige Insignia voor in te ruilen (is een 1.6 standard versie uit 2009).

[ Voor 10% gewijzigd door Japser op 15-09-2017 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Japser schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:32:
Vinden jullie van deze?

https://www.autotrack.nl/...eZ-9-etWk7UpAfNAk7pXYfksQ

Ding rijdt als een trein! Lijkt me wel een mooie om mijn huidige Insignia voor in te ruilen (is een 1.6 standard versie uit 2009).
Ik heb sowieso een zwak voor de Insignia Facelift, dus ik zou het doen :Y 2014 dus geen problemen met de M32-6-bak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:14

Japser

Jeej!

Denk je dat t een schappelijke deal is, met inruil nog 14.500 bijbetalen? Mijn Inisignia uit 2009 met 123k op de teller moet dan ong. 8000,- opbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

8k terug voor jouw Insignia is normaal als inruil voor een 2009 1.6 (max 9k). 22k voor de 2014 is ook een oké prijs (niet super maar dat krijg je nooit bij de dealer) dus opzich geeb verkeerde deal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HEb me een 2005 Vectra Life 1.9 CDTI , 5d hatchback gekocht :) voor ongeveer 300€ :p

Binnenkort helemaal nakijken, re-mappen en wat aanpassingen aan doen :)

Helaas wel groen en geen leder interieur maar das voor €100 opgelost (interieur dan)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2017 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 20:46:
HEb me een 2005 Vectra Life 1.9 CDTI , 5d hatchback gekocht :) voor ongeveer 300€ :p

Binnenkort helemaal nakijken, re-mappen en wat aanpassingen aan doen :)
_o- €300 _o-

Foto's ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lht6-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/fr/cp0/e15/q65/21765417_168496257060987_8469331159502757448_o.jpg?efg=eyJpIjoidCJ9&oh=8c4afc8b07bec2f900eaf0183e693e06&oe=5A56D815

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lht6-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/fr/cp0/e15/q65/21731660_168502593727020_1894183595309784129_o.jpg?efg=eyJpIjoidCJ9&oh=77f30f80c85c35183f982aa2817c28b0&oe=5A5E5DDC

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2017 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

MK1998NL schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:07:
[...]

Ik heb sowieso een zwak voor de Insignia Facelift, dus ik zou het doen :Y 2014 dus geen problemen met de MR32-6-bak ;)
FTFY :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja denk het :p niet zn mijn kleur maar hijs cheap :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 21:45:
[...]
Ja denk het :p niet zn mijn kleur maar hijs cheap :p
Vind het persoonlijk geen verkeerde kleur, gaat trouwens mooi met een licht/beige lederen interieur (aangezien je het toch wilt vervangen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MK1998NL schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 21:58:
[...]

Vind het persoonlijk geen verkeerde kleur, gaat trouwens mooi met een licht/beige lederen interieur (aangezien je het toch wilt vervangen) ;)
Liever gewooon zwart :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Mij ook goed ;)

Verwijderd

Vraagje rij een opel astra GTC 2008, wil mijn olie vervangen maar wat zou ik erin gooien 5W-30 of 5W-40?

• MK_
  • Niet online

MK_

Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 15:49:
Vraagje rij een opel astra GTC 2008, wil mijn olie vervangen maar wat zou ik erin gooien 5W-30 of 5W-40?
5W30 zit er normaal in, dus dat zou ik aanhouden.

Welke motor heb je?

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 15:49:
5W-30 Dexos 2 moet erin toch? Alleen bij turbo motoren zou ik iets anders gebruiken.

• MK_
  • Niet online

MK_

ArcticWolf schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 19:58:
[...]

5W-30 Dexos 2 moet erin toch? Alleen bij turbo motoren zou ik iets anders gebruiken.
Yup 5W30 Dexos 2.

Als je nog olie moet kopen, kan ik deze aanraden:
https://www.amazon.de/gp/...C_SX236_SY340_FMwebp_QL65
€4/liter voor de olie die Opel zelf ook gebruikt ;)

Verwijderd

Gaat overigens om een normale 1.4 Z14XEP. Ik dacht zelf aan het merk Kroon Olie gewoon want ik heb er goede ervaringen mee. https://www.kroon-oil.com...9/presteza-msp-5w-30/682/ . Of toch voor het linkje hierboven gaan. Zou er veel verschil tussen die twee zitten? :p

• MK_
  • Niet online

MK_

Z14XEP heeft gewoon 5w30 (Dexos 2) nodig ja ;)

Kroon Oil is prima, maar de dealer gebruikt exact dezelfde als die wat ik linktte, en aangezien die stukken goedkoper is... O-)

Heb er zelf ook een kan van staan hier ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MK1998NL schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 21:18:
Z14XEP heeft gewoon 5w30 (Dexos 2) nodig ja ;)

Kroon Oil is prima, maar de dealer gebruikt exact dezelfde als die wat ik linktte, en aangezien die stukken goedkoper is... O-)

Heb er zelf ook een kan van staan hier ;)
Ah mooi. Ik ga hem dan gelijk bestellen scheelt me inderdaad wat :P . Bedankt voor de tip O-). 26 euro inclusief verzendkosten mooie prijs voor origineel olie.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2017 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 22:20

Dennahz

Life feels like hell should.

Deze week een testrit ingepland voor een Astra 1.4 turbo Ultimate Edition plus (2015) - hele mond vol. Ben benieuwd! Ziet er op 't eerste zicht een prima bak uit die van alle gemakken voorzien is.

Iemand die ook deze auto heeft?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Dennahz schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:23:
Deze week een testrit ingepland voor een Astra 1.4 turbo Ultimate Edition plus (2015) - hele mond vol. Ben benieuwd! Ziet er op 't eerste zicht een prima bak uit die van alle gemakken voorzien is.

Iemand die ook deze auto heeft?
Is dat een J of een K? Uitvoering ken ik niet, 2015 was het overgangsjaar namelijk ;) En eventueel welke uitvoering van de 1.4T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

MK1998NL schreef op maandag 25 september 2017 @ 20:49:
[...]

Is dat een J of een K? Uitvoering ken ik niet, 2015 was het overgangsjaar namelijk ;) En eventueel welke uitvoering van de 1.4T.
Geen idee precies, zal het woensdag wel horen. Volgens de info van Opel zelf zou het deze moeten zijn:
1.4 Turbo ECOTEC® MT6 88kW/120pk (GUi2)
Zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten bij de testrit/bezichtiging? Eerste inschrijving was eind 2015.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennahz op 25-09-2017 20:53 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Dennahz schreef op maandag 25 september 2017 @ 20:52:
[...]

Geen idee precies, zal het woensdag wel horen. Volgens de info van Opel zelf zou het deze moeten zijn:

[...]

Zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten bij de testrit/bezichtiging? Eerste inschrijving was eind 2015.
Geen occasion link?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Dennahz schreef op maandag 25 september 2017 @ 20:52:
[...]

[...]

Dat is een J normaal. Zal straks thuis ff wat info geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
oh, netjes.

Dat is een J inderdaad, laatste generatie als ik me niet vergis en je krijgt er ook nog een jaar garantie bij en Opel Assist.
Volgens mij was de M32 versnellingsbak een zwak punt, maar ik meen dat die na 2012 eindelijk verstevigd is. Denk niet dat je specifiek naar iets hoeft te kijken, maar gewoon kijken of die lekker rijdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Dat is inderdaad een Astra J ;) Uitgaand Belgisch actiemodel zo te zien, vandaar dat ik de uitvoering niet kon. Ziet er uit als een Cosmo/Innovation: lekkere uitvoering dus!

Veel mankementen heeft de Astra J niet. M32-versnellingsbak hoef je je geen zorgen over te maken, dat is sinds bouwmaand september 2013 opgelost. Verder wil de waterpomp wel eens de geest geven, maar dat is niet iets om wakker van te liggen.

Verder is de Astra geen lichtgewicht, en sommige mensen vinden de 1.4T sloom. Dat laatste deel ik persoonlijk niet: wij hebben die motor in de Meriva liggen en maakt het echt een vlotte auto. Is het te sloom voor je, kan je zonder aanpassingen voor een paar honderd euro 170pk m.b.v een chiptuning.

Gewoon rijden en kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Bedankt voor jullie reacties! Dat chiptunen klinkt wel interessant, maar pers je dan niet gewoon teveel uit zo'n motor? Een 1.4 op 170pk klinkt niet echt als een gezonde combi voor de levensduur.

Het zal dan waarschijnlijk de innovation zijn - het is het meest luxe model qua features.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Standaard is dat blok ook leverbaar met 140pk ;) @Spaiker had zijn Astra GTC getuned tot 170pk, misschien kan hij wat meer vertellen ;)

En ja is denk ik een actiemodel geweest met alles erop voor een aantrekkelijke prijs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Dennahz schreef op maandag 25 september 2017 @ 22:08:
Bedankt voor jullie reacties! Dat chiptunen klinkt wel interessant, maar pers je dan niet gewoon teveel uit zo'n motor? Een 1.4 op 170pk klinkt niet echt als een gezonde combi voor de levensduur.

Het zal dan waarschijnlijk de innovation zijn - het is het meest luxe model qua features.
De J GTC OPC heeft standaard 280pk uit een 2L turbo blok, 1.4 met 170pk gechipped valt dan best wel mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:41
Nog een maandje en dan moet ik helaas alweer afscheid nemen van mijn Opel Astra. Einde dienstverband dus ik moet mijn leasewagen inleveren.

Maar vrijdag aanstaande toch maar even naar de garage. Tijdens het rijden hoor ik "gekreun" (of gekraak) aan de rechter voorzijde van de auto. Geen idee wat dat is. Maar wel even na laten kijken.

Kreeg ook te horen dat er twee terugroep acties zijn voor mijn wagen (Astra Sports Tourer 2016). Benieuwd wat dat dan is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
nextware schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:26:
Nog een maandje en dan moet ik helaas alweer afscheid nemen van mijn Opel Astra. Einde dienstverband dus ik moet mijn leasewagen inleveren.

Maar vrijdag aanstaande toch maar even naar de garage. Tijdens het rijden hoor ik "gekreun" (of gekraak) aan de rechter voorzijde van de auto. Geen idee wat dat is. Maar wel even na laten kijken.

Kreeg ook te horen dat er twee terugroep acties zijn voor mijn wagen (Astra Sports Tourer 2016). Benieuwd wat dat dan is...
Volgens mij zijn die terugroepacties voor de boordcomputer en de navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:13

Reley

Zoom Zoom

nextware schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:26:

2? Ik had er 1. Was voor flexibele pijp tussen uitlaatspruitstuk en uitlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Kwalitatief & qua Rij-eigenschappen komt het merk gewoon nu met een auto die goed in elkaar blijkt te zitten.

Met de Grandland hebben ze denk ik een auto die denk ik heel goed gaat verkopen.

| live and give like no one else |

• Dennahz

Dennahz

MK1998NL schreef op maandag 25 september 2017 @ 22:12:
Standaard is dat blok ook leverbaar met 140pk ;) @Spaiker had zijn Astra GTC getuned tot 170pk, misschien kan hij wat meer vertellen ;)

En ja is denk ik een actiemodel geweest met alles erop voor een aantrekkelijke prijs :D
Oh, prima dan. Vanavond eens een testritje doen. Zou er wel graag wat andere velgen bij willen. Deze zijn wel nice, maar heb ze liever wat sportiever :) Eens zien wat er mogelijk is :p

Twitter

• MK_
  • Niet online

MK_

3x3 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 22:52:
Kwalitatief & qua Rij-eigenschappen komt het merk gewoon nu met een auto die goed in elkaar blijkt te zitten.

[video]

Met de Grandland hebben ze denk ik een auto die denk ik heel goed gaat verkopen.
Erg mooi ding imho, jammer dat ze niet Opel's 1.4T 150pk er in hebben gestopt.
Dennahz schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:28:
[...]
Oh, prima dan. Vanavond eens een testritje doen. Zou er wel graag wat andere velgen bij willen. Deze zijn wel nice, maar heb ze liever wat sportiever :) Eens zien wat er mogelijk is :p
Orgineel? Dan zijn dit de sportiefste velgen die je kan krijgen!
Afbeeldingslocatie: http://www.opel-infos.de/modellinfo/astra_j/raeder/5t/astra_j5t_PZT.png
:D

Edit: die velgen zijn enkel in formaat 5x115, en 5x115 is enkel geleverd met het Sportonderstel of het FlexRide-onderstel. Voor zover ik kan zien heeft die Astra dat niet. Sorry :>

Edit 2: blijkbaar waren die velgen (PZT) toch leverbaar op de Ultimate Edition optioneel :P
Brochure Ultimte Edition: http://www.opel.be/media/.../be/astra_brochure_nl.pdf

[ Voor 16% gewijzigd door MK_ op 27-09-2017 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Vond het een erg mooie auto, maar wel 2 nadelen:

- Auto reageerde niet echt vinnig vond ik. Had meer power verwacht met die 1.4 Turbo. Kan zijn dat de vorige eigenaar gewoon een enorm trage chauffeur was natuurlijk.
- Blijkbaar geen touchscreen :o Verbaasde me er een beetje over. Wou even de navigatie testen en 't was met knoppen blijkbaar. Weet nu niet of dit in de praktijk heel irritant is? Zeker met het switchen van mappen op USB.

Ben in onze Focus touch gewend en vind het ideaal. Snel navigeren, terwijl je met knoppen toch vaak zit te prutsen imo.

Vond hem ook vrij zwaar klinken (motorgeluid). Misschien dat ik ook nog wel naar het 2016 model ga, welke natuurlijk weer een stapje duurder is...

[ Voor 17% gewijzigd door Dennahz op 27-09-2017 20:53 ]

Twitter

• ArcticWolf
  • Niet online
Dennahz schreef op woensdag 27 september 2017 @ 20:49:
Vond het een erg mooie auto, maar wel 2 nadelen:

- Auto reageerde niet echt vinnig vond ik. Had meer power verwacht met die 1.4 Turbo. Kan zijn dat de vorige eigenaar gewoon een enorm trage chauffeur was natuurlijk.
- Blijkbaar geen touchscreen :o Verbaasde me er een beetje over. Wou even de navigatie testen en 't was met knoppen blijkbaar. Weet nu niet of dit in de praktijk heel irritant is? Zeker met het switchen van mappen op USB.

Ben in onze Focus touch gewend en vind het ideaal. Snel navigeren, terwijl je met knoppen toch vaak zit te prutsen imo.

Vond hem ook vrij zwaar klinken (motorgeluid). Misschien dat ik ook nog wel naar het 2016 model ga, welke natuurlijk weer een stapje duurder is...
Opel klinkt altijd zwaar toch? M'n Z16XEP (H) klinkt ook zwaar en m'n X16XEL (G) klonk ook zwaar. De Z20LEH (H OPC) die ik laatst heb proefgereden klonk pas zwaar :*)

De 1.4T lijkt me een hoge toeren motor, dus weet niet tot hoever je het gaspedaal in hebt getrapt misschien dat je net onder het hogere boost pressure punt hebt gezeten?

• MK_
  • Niet online

MK_

Dat die geen touch had, kon ik je ook vertellen :+ Persoonlijk vind ik knoppem tijdens het rijden fijner dan touch: zo krijg je meer feedback en kan je het systeem "op de tast" bedienen.

Nieuwe Astra K's hebben een Intellilink R4.0 (2016 zonder navi) of Navi 900 Intellilink. Beide met Android Auto en Apple Carplay.

Hoge toeren valt best mee, vanaf 1750 tot bijna 5000rpm heb je max. koppel.

• Dennahz

Dennahz

Ging er gewoon een beetje vanuit dat ie touch had - leek me maar normaal bij een auto uit 2015.
Ben gewoon een beetje bang dat ik me eraan zou irriteren als ik tijdens het rijden van muziek (map) wil switchen. Dan werkt het toch net even wat lekkerder als je gewoon met touch kan scrollen door de mappen heen.

In de 2016 versie zit dit allemaal wel. Ze hadden een 1.0 (met turbo) staan, maar ondanks dat hij zelf vond dat deze lekkerder reed als de 1.4 turbo uit het 2015 model, lijkt me dat wel erg karig op bijv snelwegen.

Kan ook zijn dat ik gewoon veel te veeleisend ben voor m'n budget :p

Twitter

• MK_
  • Niet online

MK_

Njah het infotainment systeem stamt eigenlijk al uit 2009 :p
Map switchen gaat dan met de terug en draai-knop op de headunit.

1.0T is opzich wel een vrij levendige motor, en met de 105pk kan je prima meekomen. Ga daar anders ook mee testrijden ;) Persoonlijk vond ik het een fijne motor toen ik in een Corsa E reed, maar ik ben dan ook een 1.2 op LPG gewend :+

Ik vind persoonlijk die Astra J een erg nette aanbieding voor die prijs, in NL krijg je voor dezelfde prijs een 5 jaar oude Astra i.p.v een 2 jaar oude Astra. Maar zelfs in België, in 2 jaar 10k afschrijving (23k -> 13k) :D

Als het goed is zie ik bij dezelfde dealer voor <17k nog 2 Astra K's staan. Een met bovengenoemde 1.0T en een met de nieuwe 1.4T. Die laatste is een compleet nieuw blok en heeft niks te maken met de vorige 1.4T. Wel 3k duurder dan de Astra J, maar misschien wel meer wat je zoekt!
https://www.autoscout24.n...84-4ec5-9de0-007936fda797
Met de nieuwe motor + ruim 100kg lichter ook een lichtvoetigere auto. En touchscreen navi, het luxe Intellilink 900 systeem ;)

• Dennahz

Dennahz

Ga inderdaad eens informeren voor dat model. Uiteindelijk moet je er ook weer een heel aantal jaar mee verder. Moet wel 100% naar je zin zijn.

Vanavond ook nog gezocht naar andere merken, maar kwam toch telkens terug bij deze astra :)

Twitter

• MK_
  • Niet online

MK_

Ik zie wel dat de advertentie van die 1.4T net verwijderd is :/

Maar verder heb je gelijk, hij moet wel 100% bevallen ;)

• Dennahz

Dennahz

Over 2 weken kwam er een innovation model binnen uit 2016. Wel met een 1.0T motor, maar heb er verrassend positieve dingen over gelezen qua performance.

Zou wel wat inzitten over de levensduur van een 1.0 op 105pk - zeker omdat er maar 5 versnellingen opzitten en je daardoor toch wel hoog in de toeren gaat op de snelweg.

Twitter

• MK_
  • Niet online

MK_

Je krijgt dan een andere versnellingsbak met andere gear ratio's en eindoverbrenging ;) Het is niet zo dat het gewoon de 6-bak is waar de 6de versnelling van af gekapt is :p

1.OT: 5 = 0,67:1, eindoverbrenging 4,19:1
1.4T: 6 = 0,70:1, eindoverbrenging 3,56:1

Dit betekent dat de 1.0T bij 120km/h +- 2800rpm draait, en de 1.4T 2500rpm.

• Dennahz

Dennahz

Ben een enorme autonoob, maar dat hadden jullie al door waarschijnlijk :p
De reviews zien er prima uit voor die 1.0T - wel vraag ik me af hoe hij presteert als de wagen voller zit. (2 volwassenen, 2 kinderen, hond en wat bagage)

Zal er meestal alleen in rijden, maar het moet geen traag hok worden op de snelweg. Zal nog eens wat YouTube reviews bekijken :)

Twitter

• MK_
  • Niet online

MK_

Alles meenemen voor de proefrit :+ En ga er met de proefrit ook de autosnelweg op. Test eventueel ook de 1.4T. In België in 2 varianten (125 en 150pk).

• Dennahz

Dennahz

Zo, vanmiddag een proefrit gedaan in de 1.4T (125pk - phantom grey) en hem gelijk maar besproken. Wat een top wagen!

Het is de dynamic versie geworden met wat extra opties zoals een camera bij achteruit rijden en automatisch dichtklappende spiegels :) Wat een functies heeft dat ding zeg!

* Dennahz kan niet wachten

Twitter

• MK_
  • Niet online

MK_

Dynamic is een lekkere uitvoering :D Ben wel benieuwd naar de foto's ;)

Ga je vast en zeker veel plezier mee hebben :D

• ArcticWolf
  • Niet online
Dennahz schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 21:06:
Zo, vanmiddag een proefrit gedaan in de 1.4T (125pk - phantom grey) en hem gelijk maar besproken. Wat een top wagen!

Het is de dynamic versie geworden met wat extra opties zoals een camera bij achteruit rijden en automatisch dichtklappende spiegels :) Wat een functies heeft dat ding zeg!

* Dennahz kan niet wachten
Een J of K?

• MK_
  • Niet online

MK_

1.4T 125pk is de nieuwe 1.4T, dus de Astra K ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1kMbhQh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lxkLBJT.jpg

Zodra ik hem heb komt er een uitgebreide fotoshoot + review :) Ben dus toch maar voor de 1.4 gegaan. 1.0 + turbo op 105pk leek me toch niet gezond voor de levensduur van de motor. Wil er toch weer een jaartje of 10 mee verder kunnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennahz op 30-09-2017 23:56 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Mooi ding hoor, die mag je ook hier op de oprit parkeren ;)

Eventueel als je wil, is dat blok makkelijk te chippen naar 185pk/290Nm :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

MK1998NL schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 01:02:
Mooi ding hoor, die mag je ook hier op de oprit parkeren ;)

Eventueel als je wil, is dat blok makkelijk te chippen naar 185pk/290Nm :D
Haha, later misschien :) Sowieso wel mooi dat die mogelijkheid er is!

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Iemand een mooi adres naast Ebay waar je een kabel + frame voor de radio naar 1-din haalt voor een Corsa C? :P Heb er al eentje gevonden op ebay maar twijfel heel erg of de kleur en de pasvorm dan wel goed is.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Laatst online: 19:29
Dennahz schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 23:56:
[afbeelding]

[afbeelding]

Zodra ik hem heb komt er een uitgebreide fotoshoot + review :) Ben dus toch maar voor de 1.4 gegaan. 1.0 + turbo op 105pk leek me toch niet gezond voor de levensduur van de motor. Wil er toch weer een jaartje of 10 mee verder kunnen.
Nice! Ben erg benieuwd naar de kleur bij daglicht. Hij lijkt zo in het donker een beetje op Asteroid Grey zoals ik hem heb.
Is de 1.4T met 150pk niet meer leverbaar en is daarvoor nu de 125pk versie gekomen?

Ik ben redelijk te spreken over de 1.4T met 150pk, maar datzelfde blok is bij VW/Seat nog wel een stukje fijner, soepeler en sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Touchdomex schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:53:
Iemand een mooi adres naast Ebay waar je een kabel + frame voor de radio naar 1-din haalt voor een Corsa C? :P Heb er al eentje gevonden op ebay maar twijfel heel erg of de kleur en de pasvorm dan wel goed is.
https://www.amazon.de/Ein...words=corsa+c+radioblende
Kleur en pasvorm is heel vaak niet 100% hetzelfde, dan kan je net zo goed een goedkoop setje hebben :+
B-Real schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:58:
[...]
Nice! Ben erg benieuwd naar de kleur bij daglicht. Hij lijkt zo in het donker een beetje op Asteroid Grey zoals ik hem heb.
Is de 1.4T met 150pk niet meer leverbaar en is daarvoor nu de 125pk versie gekomen?

Ik ben redelijk te spreken over de 1.4T met 150pk, maar datzelfde blok is bij VW/Seat nog wel een stukje fijner, soepeler en sneller.
125pk en 150pk zijn in België naast elkaar leverbaar, in NL enkel de 150pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MK1998NL schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:00:
[...]

https://www.amazon.de/Ein...words=corsa+c+radioblende
Kleur en pasvorm is heel vaak niet 100% hetzelfde, dan kan je net zo goed een goedkoop setje hebben :+
Mijn komt uit 05 :( Facelift model.

Dit setje heb ik ook al gevonden op fleabay voor dezelfde prijs :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

B-Real schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:58:
[...]

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Laatst online: 19:29
Ah, het is een Belgische wagen, dat had ik even gemist! :)
Mooi ding hoor en lekker luxe uitgerust :)

De kleur lijkt echt veel op Asteroid Grey! Hoe de kleur tot uitdrukking komt is erg afhankelijk van het licht en dat lijkt voor Phantom Grey ook het geval te zijn o.b.v. de foto's.

Ga je vast een hoop plezier van hebben d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Touchdomex schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:01:
[...]

Mijn komt uit 05 :( Facelift model.

Dit setje heb ik ook al gevonden op fleabay voor dezelfde prijs :+
Charcoal gray zeker? Gewoon op Ebay bestellen dan, passen allemaal even slecht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MK1998NL schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:23:
[...]

Charcoal gray zeker? Gewoon op Ebay bestellen dan, passen allemaal even slecht :P
Het heeft volgens mij niets met de kleur te maken maar met de kabels die worden meegeleverd. Dat is wel het makkelijkste uiteindelijk.

Fleabay it is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 10:11
Ik heb nu anderhalf jaar een Opel Astra G uit '99. Toendertijd was ik niet persee op zoek naar een Opel, eerder een Golf 4 zoals de meeste jongeren :). Nu ik hem een tijdje heb ben ik postief verrast door m'n Opa'tje (bijnaam). Zo positief dat ik wellicht ook naar een Astra kijk voor PL.

Omdat we twee auto's voor de deur hebben staan en er niet persee twee nodig hebben moet mijn auto wijken want hij is de duurdere van de twee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Touchdomex schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:29:
[...]

Het heeft volgens mij niets met de kleur te maken maar met de kabels die worden meegeleverd. Dat is wel het makkelijkste uiteindelijk.

Fleabay it is :D
Een +- dezelfde kleur is ook wel fijn :p
ThaAresX schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:29:
Ik heb nu anderhalf jaar een Opel Astra G uit '99. Toendertijd was ik niet persee op zoek naar een Opel, eerder een Golf 4 zoals de meeste jongeren :). Nu ik hem een tijdje heb ben ik postief verrast door m'n Opa'tje (bijnaam). Zo positief dat ik wellicht ook naar een Astra kijk voor PL.

Omdat we twee auto's voor de deur hebben staan en er niet persee twee nodig hebben moet mijn auto wijken want hij is de duurdere van de twee :(
Zo hoog zijn de lasten van een Astra G toch niet? Een 1.6 is lichter dan mijn Corsa :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

ThaAresX schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:29:

Welke van de 2 is ook goedkoper in onderdelen? :+
MK1998NL schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:32:
[...]

Een +- dezelfde kleur is ook wel fijn :p
Ja, lichtgrijs is wat anders als champagne bijvoorbeeld. Het belangrijkste voor mij is alleen de pasvorm. Radio moet wel goed blijven zitten :)

[ Voor 20% gewijzigd door Touchdomex op 05-10-2017 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 10:11
Touchdomex schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:33:
[...]

Welke van de 2 is ook goedkoper in onderdelen? :+
Dat zal vast de Opel zijn, maar mijn vriendin heeft een Renault Clio die 300kg lichter is, zuiniger is in benzine en nieuwer. Ook heeft deze 5 deuren dus in gebruiksgemak is die ook wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

ThaAresX schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:47:
[...]

Dat zal vast de Opel zijn, maar mijn vriendin heeft een Renault Clio die 300kg lichter is, zuiniger is in benzine en nieuwer. Ook heeft deze 5 deuren dus in gebruiksgemak is die ook wat makkelijker.
Krijg je vermoedelijk wel weer meer geld voor terug die Clio :P

Al snap ik de beslissing wel :+

Pagina: 1 ... 24 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.