Het Opel Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 30 Laatste
Acties:
  • 190.439 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:08

superwashandje

grofheid alom

MK1998NL schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:07:
[...]

Ik heb het nog eens opgezicht, specifieker als bouwmaand september 2013 kom ik niet. Let er dan wel op dat dit bouwmaand betreft, niet eerste registratie maand. Daar kan soms wel een periode zitten.

Bouwmaand staat vaak op het etiketje aan de gordel van de bestuurder (en vaak de bijrijder). Indien het daar niet staat, kan je het chassisnummer opzoeken/ontleden :)
bedankt! ik ga straks even checken ;)

Edit: @MK1998NL
Thx! Zo te zien ben ik net de dans ontsprongen ;) volgens chassisnummer ook my14 model als ik het goed ontcijferd heb
Seatbelt astra

[ Voor 31% gewijzigd door superwashandje op 01-05-2017 19:13 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

*O*

Je zou normaal gezien dan een verbeterde M32-bak moeten hebben :)

Ik had het namelijk uitgezocht aangezien mijn ouders aan het kijken zijn naar een Meriva, en ik wil natuurlijk dat ze een "slechte" M32-bak krijgen :P

offtopic:
Waarschijnlijk wordt het een Bi-Fuel met 5-bak, maar just in case ze opeens toch een 1.4T 140pk met 6-bak willen halen... :P

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:58
MK1998NL schreef op maandag 1 mei 2017 @ 19:19:
*O*

Je zou normaal gezien dan een verbeterde M32-bak moeten hebben :)

Ik had het namelijk uitgezocht aangezien mijn ouders aan het kijken zijn naar een Meriva, en ik wil natuurlijk dat ze een "slechte" M32-bak krijgen :P

offtopic:
Waarschijnlijk wordt het een Bi-Fuel met 5-bak, maar just in case ze opeens toch een 1.4T 140pk met 6-bak willen halen... :P
De Mokka verkopen ze ook met de 1.4T, dat blokje ziet er zo klein uit in zo een grote wagen.
Is ook de reden dat mijn vader nu naar de 1.6 aan het kijken is..

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

De volgende generatie Corsa krijgt ook een kwaliteitsinjectie.
http://www.autoweek.nl/ni...orsa-krijgt-psa-techniek/

Ik hoop dat ze ook het koetswerk gaan veranderen. Persoonlijk vind ik het samen met de polo wat verouderd in het huidige B-segement.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

MarkoVie schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:01:
[...]

De Mokka verkopen ze ook met de 1.4T, dat blokje ziet er zo klein uit in zo een grote wagen.
Is ook de reden dat mijn vader nu naar de 1.6 aan het kijken is..
1.4T is snel genoeg voor mijn ouders :)

Bedoel je dan de normale 1.6? Die is anders toch trager als de 1.4T :p
3x3 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:03:
De volgende generatie Corsa krijgt ook een kwaliteitsinjectie.
http://www.autoweek.nl/ni...orsa-krijgt-psa-techniek/

Ik hoop dat ze ook het koetswerk gaan veranderen. Persoonlijk vind ik het samen met de polo wat verouderd in het huidige B-segement.
PSA techniek is anders prima de laatste jaren :)

Ik verwacht een design in de trend van de Astra/Insignia. De Corsa E doet ondertussen ietwat verouderd aan, maar dat is ook begrijpelijk voor een auto die zijn debuut maakte in 2006, oftewel 11 jaar geleden :P

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
MK1998NL schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:14:
[...]

De 1.6T inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Is die in BE geleverd met de 1.6T dan? In NL enkel 1.6 16v (non-T) of de 1.4T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:51
Ik verwacht een design in de trend van de Astra/Insignia. De Corsa E doet ondertussen ietwat verouderd aan, maar dat is ook begrijpelijk voor een auto die zijn debuut maakte in 2006, oftewel 11 jaar geleden :P
Ja heel anders dan de D is de E niet, echter vind ik de neus van de E echt niet mooi staan. Ik ben blij dat de F weer een normaler ontwerp heeft gekregen in de lijn van de overige Opel modellen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
MK1998NL schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:10:
[...]

Is die in BE geleverd met de 1.6T dan? In NL enkel 1.6 16v (non-T) of de 1.4T.
Tiens, inderdaad zonder turbo.
Vader had mij mis geïnformeerd. Dat segment zegt mij vrij weinig dus ken er niet veel van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

LordSinclair schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:24:
[...]

Ja heel anders dan de D is de E niet, echter vind ik de neus van de E echt niet mooi staan. Ik ben blij dat de F weer een normaler ontwerp heeft gekregen in de lijn van de overige Opel modellen.
Ik vind de E nog wel mooi uit zien, maar smaken verschillen uiteraard :P De Corsa F zoals hij staat op deze rendering vind ik niet zo geweldig (te bol), maar goed, het is geen definitieve afbeelding :)
MarkoVie schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:40:
[...]
Tiens, inderdaad zonder turbo.
Vader had mij mis geïnformeerd. Dat segment zegt mij vrij weinig dus ken er niet veel van :P
In dat geval zou ik toch de 1.4T nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:54
Voor verkoop is de V&A, het is niet de bedoeling om producten op het forum aan te bieden.

[ Voor 93% gewijzigd door deepbass909 op 20-05-2017 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:11
De gewone 1.6 in mokka is traag!!!
Ik heb destijds in 2011 proef gereden in astra j 1.6 en 1.4T de 1.6 115pk is zeer traag.

Dat zal bij de mokka niet anders zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Binnenkort kan ik mij ook melden in dit topic :)

Van de week is mijn nieuwe astra binnen gekomen. 30 juni wordt hij van mij :) :)

Hier alvast een plaatje zoals hij van de week was binnen gekomen bij de dealer.
Afbeeldingslocatie: https://www.mpsoft.nl/Mattijs/astra.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:52

Shunt

Boe

Mister I schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 20:09:
Binnenkort kan ik mij ook melden in dit topic :)

Van de week is mijn nieuwe astra binnen gekomen. 30 juni wordt hij van mij :) :)

Hier alvast een plaatje zoals hij van de week was binnen gekomen bij de dealer.
[afbeelding]
Ik begin nu toch een beetje spijt te krijgen dat ik niet voor de rode kleur ben gegaan bij mijn Astra K sports.
Ik heb voor deep sky blue gekozen omdat ik slechte ervaringen heb met unilak. Maar rood staat die bak gewoon erg goed.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Shunt schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 20:17:
[...]

Ik begin nu toch een beetje spijt te krijgen dat ik niet voor de rode kleur ben gegaan bij mijn Astra K sports.
Ik heb voor deep sky blue gekozen omdat ik slechte ervaringen heb met unilak. Maar rood staat die bak gewoon erg goed.
Ik heb ook erg lang getwijfeld tussen die twee kleuren inderdaad. Maar toen hij een keer bij de dealer stond in de showroom in het rood, was de keuze gemaakt. En ben er ook erg blij mee als ik hem nu zo in het echt zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

[...]

[...]

PSA techniek is anders prima de laatste jaren :)

De corso E die opel nu slijt aan haar klanten is uit "2014" .
De corsa D was uit 2006. Maar de E zit vol verouderde techniek uit de D waaronder het chassis.

Over de eerste PSA-Opel zijn ze bij autoweek ook niet positief.. terwijl ze normaal wel een opel-hart hebben.

De conclusie: "Het eerste resultaat tussen de samenwerking en Opel: "Het is geen liefde op het eerste gezicht. " en "Er moet nog aan gewerkt worden. "

Ik ben benieuwd waar het allemaal heengaat. Ook al is het nu slecht, je kan de situatie ook zien als dat het glas half vol zit.

[ Voor 3% gewijzigd door 3x3 op 19-05-2017 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

3x3 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 20:46:
[...]

De corsa D was uit 2006. Maar de E zit vol verouderde techniek uit de D waaronder het chassis.
Dat bedoelde ik dus :P

Zelf rij ik ook een Corsa D (12-2011 dus facelift model).

De E is uiteindelijk gewoon een grondige facelift van de Corsa D. Wielbasis en breedte is exact hetzelfde. Deuren en ramen (vooral bij de 3 deurs zie je dit goed) zijn echt hetzelfde. De kofferbak is ook identiek.
Over de eerste PSA-Opel zijn ze bij autoweek ook niet positief.. terwijl ze normaal wel een opel-hart hebben.
[video]

De conclusie: "Het eerste resultaat tussen de samenwerking en Opel: "Het is geen liefde op het eerste gezicht. " en "Er moet nog aan gewerkt worden. "

Ik ben benieuwd waar het allemaal heengaat. Ook al is het nu slecht, je kan de situatie ook zien als dat het glas half vol zit.
De Crossland-X vind ik nu ook niet bepaald een mooie auto. Platform is ondertussen ook al 4 jaar oud, in de tussentijd heeft de techniek niet stil gestaan.

Sowieso is dit meer een Opel carrosserie op een Peugeot geplakt.

Hier ook nog een nieuwe auto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dgzApfDEDUolGfyl8AyT3bL7/full.jpg
Opel Meriva 1.4T van mijn ouders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
3x3 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 20:46:
[...]

[video]

Vind zijn verhaal niet echt heel erg negatief?

Overigens ook de nieuwe Opel Corsa R5 WRC :9~
YouTube: Neuer Holzer Opel Corsa R5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

ArcticWolf schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 21:02:
[...]

Vind zijn verhaal niet echt heel erg negatief?

Overigens ook de nieuwe Opel Corsa R5 WRC :9~
YouTube: Neuer Holzer Opel Corsa R5
Tussen de regels door blijkt toch wel aardig dat hij deze auto niet bepaald een topper vind in zijn segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
3x3 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 21:05:
[...]

Tussen de regels door blijkt toch wel aardig dat hij deze auto niet bepaald een topper vind in zijn segment.
Voor 30.000 euro koop ik liever ook een andere auto ja :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:57

M2M

medicijnman

De Onstar wifi bundel loopt af en ik heb een mail gekregen met de vraag of ik het in abbonementsvorm door wil zetten.

Voor Wifi in de auto betaal je dan:

• De Vodafone “Dagelijkse bundel“1:
Het beste voor een enkele reis. Deze bundel heeft 1 GB data voor 24 uur op Vodafone's snelle 4G netwerk voor €5 om te surfen, maar ook voor het streamen van muziek en video’s etc.

• De Vodafone „Maandelijkse bundel (28 dagen)“1:
Het beste voor regelmatig gebruik, zonder zorgen. Deze bundel heeft 3 GB data voor 28 dagen op Vodafone's snelle 4G netwerk voor €15 of 10 GB data voor €25.

Voor 25 euro per maand zit je bij T-mobile op een 10GB bundel en tele2 heeft 'm zelf onbeperkt voor 25 euro. En dan werkt de wifi van Opel totdat je de Belgische grens over rijdt...

Waarom zou ik dan een abbo voor wifi van Opel afnemen? Wat heeft dat nu nog voor voordeel? Nog buiten het feit dat het 4G modem in de Opels nogal agressief in low-power standby gaat waardoor initiele latency eerder in minuten dan in seconden gemeten kan worden.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Je kan je beter afvragen wat je met de wifi doet en daarna beslissen of je gaat verlengen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:27

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Net een interessante ontdekking gedaan aan mijn Opel Corsa D GSi.

Ik heb hem een korte tijd geleden aangeschaft. Het bedrijf dat hem aanbood heeft een compleet pakket met papier erbij gegeven wat er allemaal aan is gedaan voor hij verkocht werd, daaronder viel ook een complete motorrevisie (auto heeft verder 110dkm gelopen).

Toen ik eenmaal thuis gekomen de motorkap nog eens open trok viel mij opeens op dat de plastic afdekrand op het kleppendeksel blauw was ipv het zwart wat ik gewend ben te zien bij de GSi. Dit is wat ik bedoel:

Dit is hoe het er bij een GSi (Z16LEL) er doorgaans uitziet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5exKhCzakxhgZk56m0xBMGEi/full.jpg

En dit is hoe het er bij mijn auto en bij een OPC (Z16LER) uit ziet (let even niet op het verschil in luchtslangen, dit is een internet plaatje):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xpdJjcntOPaNml2IdRWwQa4W/full.jpg

Na het inrijden langzaam opgebouwd met steeds meer gas geven en het viel me op dat hij feller/sneller was dan de GSi die ik voorheen heb gehad. Zouden ze er dan een OPC motor in hebben gelegd?

Toen ben ik de facturen van de revisie in gedoken en waarempel, er staat een ander kenteken op het revisie rapport dan van mijn auto, namelijk dat van een OPC.

Om extra zeker te zijn heb ik het typenummer van de ECU door google gehaald en dat bevestigt mijn vermoedens nog meer, het is de ECU van een Z16LER en niet de Z16LEL. Nou zijn er tussen die twee ECU's weinig verschillen, maar ik kan me haast niet voorstellen dat ze de 192pk ECU hebben overschreven met een 150pk programma na de motorrevisie...

Toch...?

Ik heb zomaar het vermoeden dat ik in een auto met 192pk rond rijdt ipv de 150pk op het kenteken. Alles leuk en aardig maar in principe heeft dit gevolgen t.o.v. het kenteken en de verzekering. Als je daarmee een ongeluk maakt ben je in principe niet verzekerd omdat het vermogen meer dan een bepaald % afwijkt.

Weet iemand wat ik hiermee moet? Echt zeker weten doe ik het niet tot hij op een rolbank gaat.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Motortype moet kloppen met de type goedkeuring van de auto naar mijn weten.

Maar:
https://www.rdw.nl/sites/...igingen-aan-een-auto.aspx
Als u bij de wijziging van uw voertuig componenten uit een typegoedgekeurd donorvoertuig heeft gebruikt, kan de RDW besluiten om minder aspecten te beoordelen.
Zo te lezen moet je wel een afspraak maken, maar de kans dat je een nieuw kenteken krijgt is niet erg groot bij een motorswap.
En de verzekering maakt het volgens mij niks uit of je nou 100 of 500pk vermogen hebt.

[ Voor 24% gewijzigd door ArcticWolf op 06-06-2017 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Ik vermoed dat hier inderdaad een OPC motor in is gekomen. Motorcover kan je wisselen, maar de ECU ga je niet onnodig verwisselen.

Andere motor moet normaal wel op kenteken staan, al is dit in feite dezelfde motor met een andere ECU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Laatst online: 20:11
ArcticWolf schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:13:
En de verzekering maakt het volgens mij niks uit of je nou 100 of 500pk vermogen hebt.
Eh vermogen meer dan standaard en de letters GTI / RS / GSI zijn allemaal toverwoorden voor meer premie.
Daarnaast hebben de meeste verzekeringen nog clausus mbt ondeskundig onderhoud.

Ps Een auto die zonder RDW goedkeuring rondrijdt wordt ook niet verzekerd of uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
leonbong schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:38:
[...]

Eh vermogen meer dan standaard en de letters GTI / RS / GSI zijn allemaal toverwoorden voor meer premie.
Daarnaast hebben de meeste verzekeringen nog clausus mbt ondeskundig onderhoud.

Ps Een auto die zonder RDW goedkeuring rondrijdt wordt ook niet verzekerd of uitgesloten.
Ja dat zou je denken he... maar ik betaalde minder voor m'n BMW (2004) dan voor m'n huidige Astra GTC (2006) 8)7 en die BMW had toch iets meer vermogen.
Ik meen me ook te herinneren dat verzekeraars daar voorheen een stuk moeilijker over deden, misschien is het leeftijd gerelateerd?

Overigens worden motor swaps wel vaker uitgevoerd, de auto heeft ook geen WOK of Verbod voor rijden op de weg op... naar mijn mening is het een administratieve wijziging bij de RDW en betaal je enkel die 55 euro als je er langs bent geweest, alleen punt n. en r. zijn van toepassing:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RWZX5ML.png

http://wetten.overheid.nl...uk6_Paragraaf2_Artikel6.3

Heeft het bedrijf van de motor swap niet zelf al de herkeuring laten doen aangezien het hele rapport en het kenteken van de vorige auto er ook bij zit? 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door ArcticWolf op 06-06-2017 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

ArcticWolf schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:56:
[...]

Ja dat zou je denken he... maar ik betaalde minder voor m'n BMW (2004) dan voor m'n huidige Astra GTC (2006) 8)7 en die BMW had toch iets meer vermogen.
Ik meen me ook te herinneren dat verzekeraars daar voorheen een stuk moeilijker over deden, misschien is het leeftijd gerelateerd?
Het heeft meer te maken met dat het vermogen van de auto binnen een marge van 20% overeen moet komen met het kenteken zodat de verzekeraar weet dat er niet op onveilige wijze gesleuteld is aan de auto.

Zolang die twee overeen komen gaan verzekeraars er vanuit dat je met een veilige auto met geaccepteerde typegoedkeuring rijdt.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Blaat schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:06:
[...]

Het heeft meer te maken met dat het vermogen van de auto binnen een marge van 20% overeen moet komen met het kenteken zodat de verzekeraar weet dat er niet op onveilige wijze gesleuteld is aan de auto.

Zolang die twee overeen komen gaan verzekeraars er vanuit dat je met een veilige auto met geaccepteerde typegoedkeuring rijdt.
Ik was nog aan het editten ;)

Wat zegt de rdw op: https://ovi.rdw.nl (motor & milieu)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

ArcticWolf schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:08:
[...]

Ik was nog aan het editten ;)

Wat zegt de rdw op: https://ovi.rdw.nl (motor & milieu)?
110kw, waar het waarschijnlijk meer richting de 140kw gaat.

Ik heb contact opgenomen met de desbetreffende garage, ze bellen me erover terug na het opzoeken van hun eigen administratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Blaat schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:16:
[...]

110kw, waar het waarschijnlijk meer richting de 140kw gaat.

Ik heb contact opgenomen met de desbetreffende garage, ze bellen me erover terug na het opzoeken van hun eigen administratie.
Toch een leuke sprong in vermogen... http://www.vxronline.co.u...orsa-VXR-A16LER-vs-Z16LER :9

Ben zelf semi-opzoek naar een Astra H OPC :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Update94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:50
Hallo Opel rijdende Tweakers,

Ik overweeg een Opel Tigra (van rond 2005) te kopen, omdat ik er vooral mee wil cruisen en hem eventueel wil gebruiken om naar de universiteit te rijden zou het model met 1.4 liter motor volstaan, er is ook een 1.8 uitvoering de motoren schijnen beide gewoon Opel Corsa motoren te zijn.

De 1.4 liter motor is wat zuiniger, 1/16 tegenover 1/12 en verder is de 1.4 liter motor ook over het algemeen iets goedkoper. Het probleem is echter dat ik op diverse fora lees dat de 1.4 motor niet echt een goede motor is. Onder andere hier: lees ik dat de nokkenassen nog wel eens voor problemen kunnen zorgen. Omdat ik verder weinig verstand heb van automotoren vroeg ik me af hoe jullie hier over denken.

Toch maar voor de 1.8 gaan en de extra kosten voor lief nemen? Ik hoor graag hoe jullie hierover denken.

Alvast bedankt voor het advies!

[ Voor 3% gewijzigd door Update94 op 11-06-2017 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

De kans dat dit kan gebeuren betekent niet dat het daadwerkelijk zal gebeuren ;)

Je kan er voor kiezen de nokkenas uit voorzorg iets vaster te draaien, op 8-10Nm m.b.v een momentsleutel. Zo verklein je de kans aanzienlijk (lees: nihil) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Hoeveel wil je ermee gaan rijden?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Update94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:50
MK1998NL schreef op zondag 11 juni 2017 @ 17:24:
De kans dat dit kan gebeuren betekent niet dat het daadwerkelijk zal gebeuren ;)

Je kan er voor kiezen de nokkenas uit voorzorg iets vaster te draaien, op 8-10Nm m.b.v een momentsleutel. Zo verklein je de kans aanzienlijk (lees: nihil) ;)
Dat stelt me al wel gerust, ik heb er dus verder weinig verstand van, maar ik heb even wat research gedaan en dat schijnt wel te doen te zijn.

@Touchdomex Ik denk er toch wel snel 15.000 - 20.000 km per jaar mee te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Update94 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 22:27:
[...]

Dat stelt me al wel gerust, ik heb er dus verder weinig verstand van, maar ik heb even wat research gedaan en dat schijnt wel te doen te zijn.

@Touchdomex Ik denk er toch wel snel 15.000 - 20.000 km per jaar mee te rijden.
Het zijn vaak de boutjes van de nokkenas die los geraken, waardoor de nokkenas breekt (vaak tussen zuiger 3 en 4). Deze kan je iets strakker zetten (max 10Nm), niet te strak want bij moet nog kunnen bewegen ;)

Het zijn voornamelijk modellen van 2005 waarbij je problemen hoort, vanaf (model)jaar 2006 schroeft Opel ze zelf al strakker in de fabriek. Voor 2005 modellen zet Opel ze strakker als terugroepactie, dus je zou ook gewoon naar de dealer kunnen gaan :)

Al met al zou ik me er geen zorgen over maken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FsAeR1q4ypoJlsNQMKeGGl6f/full.jpg
Nog eens een foto van mijn Corsa :)

[ Voor 6% gewijzigd door MK_ op 12-06-2017 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:13

Reley

Zoom Zoom

M2M schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 14:04:
De Onstar wifi bundel loopt af en ik heb een mail gekregen met de vraag of ik het in abbonementsvorm door wil zetten.

Voor Wifi in de auto betaal je dan:

• De Vodafone “Dagelijkse bundel“1:
Het beste voor een enkele reis. Deze bundel heeft 1 GB data voor 24 uur op Vodafone's snelle 4G netwerk voor €5 om te surfen, maar ook voor het streamen van muziek en video’s etc.

• De Vodafone „Maandelijkse bundel (28 dagen)“1:
Het beste voor regelmatig gebruik, zonder zorgen. Deze bundel heeft 3 GB data voor 28 dagen op Vodafone's snelle 4G netwerk voor €15 of 10 GB data voor €25.

Voor 25 euro per maand zit je bij T-mobile op een 10GB bundel en tele2 heeft 'm zelf onbeperkt voor 25 euro. En dan werkt de wifi van Opel totdat je de Belgische grens over rijdt...

Waarom zou ik dan een abbo voor wifi van Opel afnemen? Wat heeft dat nu nog voor voordeel? Nog buiten het feit dat het 4G modem in de Opels nogal agressief in low-power standby gaat waardoor initiele latency eerder in minuten dan in seconden gemeten kan worden.
Ik ga het wifi deel absoluut niet verlengen. Als ik al verbinding heb, dan is het om te janken. Heb al regelmatig met OnStar aan de lijn gehangen, maar het blijft drama.
Nu heb ik dankzij een vodafone/ziggo combi 10gb data op mijn telefoon dus daar heb ik geen wifi meer voor nodig in de auto. Al helemaal niet voor die bedragen die Opel vraagt.
Het OnStar/App deel hou ik denk ik wel.
Vooral het op afstand instellen van de navigatie gebruik ik veel en dat werkt dan weer wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Laatst online: 22:05
Ben je voor het Onstar/App gedeelte niet ook juist de WiFi nodig?

Mijn OnStart/WiFi abo loopt eind deze maand ook en ik ga beide niet verlegen. De app is een leuke gimmick en het op afstand instellen van de navigatie is handig, maar voor de rest gebruik ik het amper.

WiFi werkt bij mij redelijk, maar doet qua bereik wel onder voor mijn telefoon (ook Vodafone!). Dat wordt dus wel iets minder internetradio's/Spotify luisteren maar daar kan ik wel mee leven, 15/25eu per maand is het mij in elk geval niet waard. Mijn gewoon telefoon abo is goedkoper dan dat (16eu volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Rijden er hier forummers een Opel Astra uitgeleverd in 2017 met de Intellilink NAV900?

Mijn vrouw en ik rijden beide een Opel Astra, die van mijn vrouw is van november 2016 en mijne van juni 2017. Als mijn vrouw de auto uitzet en de dag erop instapt staat het navigatie scherm op de vorige gebruikte modus, dus de radio, of het navigatie scherm. Bij mij springt deze altijd terug naar het menu met de icoontjes.

Ik heb met de Opel dealer gebeld, maar die zegt het nog nooit gehoord te hebben en van het navigatie gedeelte hebben ze weinig verstand. "dat veranderd bij Opel zo snel, bla bla".

Ik heb ik de menu's gezocht, maar kan nergens vinden of het een instelling is of een fout in mijn auto. De tijd en vorige radio zender komen wel terug, dus het lijkt niet of de spanning er volledig vanaf gaat.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Het zou me niet verbazen als er een andere firmware opzit. Controleer dat eens. Anders kan je hem gewoon bij de dealer laten updaten. Bij de Intellilink R3.0 en R4.0 zijn ook al meerdere updates geweest.

Normaal gezien zou hij telkens op het menu moeten opstarten voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il_mostro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 13:50
Joepv schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 08:53:
Rijden er hier forummers een Opel Astra uitgeleverd in 2017 met de Intellilink NAV900?

Mijn vrouw en ik rijden beide een Opel Astra, die van mijn vrouw is van november 2016 en mijne van juni 2017. Als mijn vrouw de auto uitzet en de dag erop instapt staat het navigatie scherm op de vorige gebruikte modus, dus de radio, of het navigatie scherm. Bij mij springt deze altijd terug naar het menu met de icoontjes.
Ik heb een Astra uit 2017 met Intellilink Navi900. Het was mij nog niet opgevallen, maar ik verwacht het hoofdscherm. Vanochtend ben ik uitgestapt met de navigatie nog aan, dus ik zal vanmiddag kijken of de navigatie weer naar voren komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
il_mostro schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:13:
[...]
Vanochtend ben ik uitgestapt met de navigatie nog aan, dus ik zal vanmiddag kijken of de navigatie weer naar voren komt.
Top, ik ben benieuwd. Als ik bijv snel de auto weer start komt die wel terug in het laatste scherm.

Ik ga morgen ook eens de software versies vergelijken. De auto van mijn vrouw is laatst wel geupdate omdat er een bug in zou zitten (door een terugroepactie).

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il_mostro
Joepv schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 22:34:
[...]

Top, ik ben benieuwd. Als ik bijv snel de auto weer start komt die wel terug in het laatste scherm.

Ik ga morgen ook eens de software versies vergelijken. De auto van mijn vrouw is laatst wel geupdate omdat er een bug in zou zitten (door een terugroepactie).
Precies zoals jij het beschrijft: na korte contact verbreking komt het laatst gebruikte scherm weer terug, na een langere onderbreking begin ik gewoon vanuit het hoofdscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
il_mostro schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:35:
[...]

Precies zoals jij het beschrijft: na korte contact verbreking komt het laatst gebruikte scherm weer terug, na een langere onderbreking begin ik gewoon vanuit het hoofdscherm.
Bedankt voor het bekijken. _/-\o_ Niks mis met mijn boordcomputer gelukkig.
Toch vind ik het vreemd dat bij mijn vrouw het anders reageert. Als ze vanavond thuis is ga ik de software versies eens vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Bij mij dezelfde situatie als bij il_mostro.
Auto is 1,5 week geleden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

De situatie die jullie hebben is ook de normale werking van het systeem ;) Enkel de vrouw van mindfreaker werkt anders. Ik gok een andere firmware.

Had je vrouw het altijd al in de 2016 Astra (ook voor de softwareupdate)? Indien ja, kan het best zijn dat die unit continue stroom krijgt en op stand-by blijft staan, ik plaats van volledig uit te schakelen na x tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Wat ik mij kan herinneren is dat ze het altijd al heeft gehad. Het is ook niet handig twee dezelfde auto's te hebben, want nu is de eerst mijn benchmark O-)

Ik ben gewend vanuit al mijn auto's die ik heb gehad (2) met geïntegreerd systeem dat ze terug kwamen op het laatst gebruikte scherm. Daarom was ik wat van slag. :9

[ Voor 34% gewijzigd door Joepv op 13-07-2017 11:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Joepv schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:13:
Wat ik mij kan herinneren is dat ze het altijd al heeft gehad. Het is ook niet handig twee dezelfde auto's te hebben, want nu is de eerst mijn benchmark O-)

Ik ben gewend vanuit al mijn auto's die ik heb gehad (2) met geïntegreerd systeem dat ze terug kwamen op het laatst gebruikte scherm. Daarom was ik wat van slag. :9
Heb je de firmware nu nog gecontroleerd? Ben benieuwd :)

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/az3y4jubozg9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/t0lyphjbilvt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/900ylm9bzgz2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/3afynf8bxorz.jpg
Insignia GSI <3 2.0T 260pk/400Nm met vierwielaandrijving :9~ Niet zo krachtig als de oude OPC, maar dat kan nog altijd komen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Wij hebben een half jaar geleden onze Skoda Octavia (2010) verkocht omdat mijn vrouw een leaseauto kon gaan rijden. De keuze was gevallen op de OPEL ASTRA 1.4 TURBO BUSINESS+ versie.

Op zich niets mis mee, maar t.o.v. de ruim 6 jaar oudere Octavia zijn met name 2 zaken een flinke misser:

1) de parkeersensoren zijn dramatisch. Enorm lawaaierig en erg "onnauwkeurig". Piepen al als je verkeersdrempel af rijdt. Een groot geloei voor alles binnen de 60 cm. Afstandsstreepjes in display nauwelijks bruikbaar.

2) we waren gewend dat de maximaal toelaatbare snelheid in de display van het navigatiesysteem getoond kan worden. Blijkbaar niet mogelijk bij de Astra, terwijl het navigatiesysteem een heel stuk moderner is.

Voor beide zaken bij de Opel garage geweest, maar helaas niks aan te doen. Meer mensen hier met dezelfde ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

tollo71 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:34:
Wij hebben een half jaar geleden onze Skoda Octavia (2010) verkocht omdat mijn vrouw een leaseauto kon gaan rijden. De keuze was gevallen op de OPEL ASTRA 1.4 TURBO BUSINESS+ versie.

Op zich niets mis mee, maar t.o.v. de ruim 6 jaar oudere Octavia zijn met name 2 zaken een flinke misser:

1) de parkeersensoren zijn dramatisch. Enorm lawaaierig en erg "onnauwkeurig". Piepen al als je verkeersdrempel af rijdt. Een groot geloei voor alles binnen de 60 cm. Afstandsstreepjes in display nauwelijks bruikbaar.

2) we waren gewend dat de maximaal toelaatbare snelheid in de display van het navigatiesysteem getoond kan worden. Blijkbaar niet mogelijk bij de Astra, terwijl het navigatiesysteem een heel stuk moderner is.

Voor beide zaken bij de Opel garage geweest, maar helaas niks aan te doen. Meer mensen hier met dezelfde ervaring?
Ik heb geen Astra K, maar de Intellilink 900 Navi (die heb je waarschijnlijk gezien de Business+ uitvoering) geeft inderdaad niet de maximum snelheid. Daarvoor had je het pakket "Opel Eye" moeten aanvinken. Dan krijg je namelijk verkeersbord herkenning. Deze informatie wordt dan weergegeven op het scherm tussen de tellers:
Afbeeldingslocatie: http://www.opelblog.no/wp-content/uploads/2015/01/Opel_Corsa_Traffic_Sign_Assist_944x476_co1525_i01_052.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
MK1998NL schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:49:
[...]

Ik heb geen Astra K, maar de Intellilink 900 Navi (die heb je waarschijnlijk gezien de Business+ uitvoering) geeft inderdaad niet de maximum snelheid. Daarvoor had je het pakket "Opel Eye" moeten aanvinken. Dan krijg je namelijk verkeersbord herkenning. Deze informatie wordt dan weergegeven op het scherm tussen de tellers:
[afbeelding]
Dat is echt een killer functie! M'n Corsa heeft dat ook, enkel borden zoals bebouwde kom enzo herkent 'ie niet, maar goed, opletten is nog steeds de sleutel bij het autorijden :P Geloof dat je ook een waarschuwing kan instellen bij het overschrijden van die snelheid, maar dat stond vrij snel af bij mij :+

[ Voor 7% gewijzigd door Spaiker op 20-07-2017 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
MK1998NL schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:12:
[...]

Heb je de firmware nu nog gecontroleerd? Ben benieuwd :)
Ja, heel gek, mijn vrouw heeft een nieuwere firmware. De auto is van nov 2016, maar is 22 mei geupdate.ivm een terugroepactie en een bug (onbekend wat). Mijn auto is opgehaald op 1 juni en heeft dus oudere firmware. Maar mijn vrouw kan zich herinneren dat de navigatie altijd al terug kwam op het laatst gebruikte scherm.

Astra 1.6 CDti - nov 2016, geupdate 22 mei
-> Software 84156714

Astra 1.4 turbo - juni 2017
-> Software 84131956

Werkt bij jullie de Store? Het icoon laad een eeuwigheid en zegt dan dat die op het moment een probleem heeft. Ik heb de auto gekoppeld aan mijn telefoon hotspot (want ik dacht dat OnStar Wi-Fi wel gaar zou zijn, want dat is kei traag, ook al is het 4G) en dat helpt ook niet. Ik heb dat icoon 1x zien werken.

[ Voor 20% gewijzigd door Joepv op 20-07-2017 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Spaiker schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 13:20:
[...]

Dat is echt een killer functie! M'n Corsa heeft dat ook, enkel borden zoals bebouwde kom enzo herkent 'ie niet, maar goed, opletten is nog steeds de sleutel bij het autorijden :P Geloof dat je ook een waarschuwing kan instellen bij het overschrijden van die snelheid, maar dat stond vrij snel af bij mij :+
En ik maar ouderwets borden kijken :'( :+
Joepv schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 19:36:
[...]
Ja, heel gek, mijn vrouw heeft een nieuwere firmware. De auto is van nov 2016, maar is 22 mei geupdate.ivm een terugroepactie en een bug (onbekend wat). Mijn auto is opgehaald op 1 juni en heeft dus oudere firmware. Maar mijn vrouw kan zich herinneren dat de navigatie altijd al terug kwam op het laatst gebruikte scherm.

Astra 1.6 CDti - nov 2016, geupdate 22 mei
-> Software 84156714

Astra 1.4 turbo - juni 2017
-> Software 84131956

Werkt bij jullie de Store? Het icoon laad een eeuwigheid en zegt dan dat die op het moment een probleem heeft. Ik heb de auto gekoppeld aan mijn telefoon hotspot (want ik dacht dat OnStar Wi-Fi wel gaar zou zijn, want dat is kei traag, ook al is het 4G) en dat helpt ook niet. Ik heb dat icoon 1x zien werken.
Als ik de manual check, staat er dit:
Switching Infotainment system on/off
Press X briefly. After switching on, the last selected Infotainment source becomes active.
Ik heb nog een ouderwetse CD30MP3, dus de Store kan ik niet testen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il_mostro
Joepv schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 19:36:
[...]
Bij mij lijkt het alsof de store werkt, alleen is die vervolgens leeg 8)7 Momenteel loopt mijn OnStar en Wi-Fi proefabonnement nog, dus wellicht als die aflopen dat er dan iets staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:03

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Zelfs VAGweek is er enthousiast over, maak dat mee :D

Superb en Insignia zijn ook compleet andere auto's eigenlijk, dynamisch vs comfortabele sloep.

Een andere leuke review:

Zo'n Insignia mag je wel bij mij op de oprit parkeren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009

v8power67

Psn: Mausosaurus

Zo van de week mijn rijbewijs gehaald.
Erg blij mee uiteraard heeft me wat tijd gekost.
Maar had al een corsa b gsi waar we als hobby mee bezig zijn.
Helaas rijd ie nog niet... Ligt nog grotendeels uit mekaar. Maar progressie is er.
Blok draait eindelijk weer. Koppakking, kopbouten, drijfstangbouten(arp) en veel andere bouten en pakkingen vervangen. Ook distributieriem en waterpomp vervangen.
Ook is er een shitload aan roest vervangen voor vers staal. Zo is er een nieuw achterpaneel ingegaan en dorpel, vorig jaar andere kant al zijpaneel. Nu moeten we nog wat laswerk afmaken, en dan alles schuren en plamuren en slijpen etc. Hele onderkant in strijkkit en bitumen.
Dan alles spuiten(action mat zwart).
Dan mogelijk nog rolkooi erin. En dan is het apk erop en weer rijden ermee(apk is verlopen en hij is geschorst).
Heb er even mee.op terrein daar gereden en ding gaat als een malle.
Zit een mantzel op met carbonluchtbox.
Volledige sportex(geloof ik) uitlaatsysteem van 4-1 spruitstuk tot einddemper.(met een 200cell racekat).
Plus zit nu alleen 1 stoel, dashboard in en thats it.
Geen deur motorkap zijraam etc. Dus ja is lekker licht haha.
Bedoeling in de toekomst is dbillas nokkenassen en custom chip. En dan semi slicks eronder en circuit ermee op.
Corsa b

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:17

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
Radiatorbalk ook zeker moeten lassen? Heb daar bij mijn B GSi nog een bult roest gevonden :X schrok ik effe van...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Aapje schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:03:
Radiatorbalk ook zeker moeten lassen? Heb daar bij mijn B GSi nog een bult roest gevonden :X schrok ik effe van...
Nee die gelukkig niet. Wel veel blader roest maar effe flink met staalborstel tekeer gegaan en was netjes.
Bij ona was het flink in de wielkasten en onder de stoelen, en in de dorpels.
Maar allemaal netjes gefixed.
We hadden beter een andere corsa kunnen kopen denk... Maja nu hadden we ook wat te doen en gelukkig bijna klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:17

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
v8power67 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:21:
[...]

Nee die gelukkig niet. Wel veel blader roest maar effe flink met staalborstel tekeer gegaan en was netjes.
Bij ona was het flink in de wielkasten en onder de stoelen, en in de dorpels.
Maar allemaal netjes gefixed.
We hadden beter een andere corsa kunnen kopen denk... Maja nu hadden we ook wat te doen en gelukkig bijna klaar.
Ahja de stoel, die ken ik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WIcFh00gGLN4ZpOX9VoTgAgi/full.jpg

Vlak langs het nummer moeten lassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Aapje schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:30:
[...]

Ahja de stoel, die ken ik:
[afbeelding]

Vlak langs het nummer moeten lassen.
Hahhaha lijkt die van ons wel ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:35
Ik heb een Opel Corsa D 1.3CDT uit 2014. Heb vorige week bij FSR webshop orginele oliefilter/brandstoffilter/ en olie besteld. Alleen de luchtfilter is niet origineel. Deze heb ik bij een garage hier in de beurt laat plaatsen.

Sinds deze onderhouds beurt heef de auto last van een (aanzuig) geluid dat bij het acceleren voorkomt. Ik heb het idee dat het luchtfilter is. Iemand die weet of dit mogelijk is? Verkeerd geplaatst of misschien is het niet de juiste filter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

polli_ schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 23:12:
Ik heb een Opel Corsa D 1.3CDT uit 2014. Heb vorige week bij FSR webshop orginele oliefilter/brandstoffilter/ en olie besteld. Alleen de luchtfilter is niet origineel. Deze heb ik bij een garage hier in de beurt laat plaatsen.

Sinds deze onderhouds beurt heef de auto last van een (aanzuig) geluid dat bij het acceleren voorkomt. Ik heb het idee dat het luchtfilter is. Iemand die weet of dit mogelijk is? Verkeerd geplaatst of misschien is het niet de juiste filter?
Is het echt een zuig geluid of meer een fluit geluid? Bij een zuig geluid is er een grote kans dat ergens lucht ontsnapt. Kan zijn dat een leiding niet goed zit, de luchtbox niet fatsoenlijk dicht of inderdaad een niet passende luchtfilter. Dat zul je moeten (laten) controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Of gewoon een sportluchtfilter? K&N bijvoorbeeld, of Supersprit, die laten sowieso al meer lucht door. En aangezien je zegt dat hij niet origineel is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
MK1998NL schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 00:46:
[...]

Is het echt een zuig geluid of meer een fluit geluid? Bij een zuig geluid is er een grote kans dat ergens lucht ontsnapt. Kan zijn dat een leiding niet goed zit, de luchtbox niet fatsoenlijk dicht of inderdaad een niet passende luchtfilter. Dat zul je moeten (laten) controleren.
Het is echt een aanzuig geluid(woesssss). Net een rally car geluid. Geluid komt alleen voor bij het accelereren en gaat weg bij het loslaten van het gaspedaal. Goed hoorbaar bij het loslaten van het gaspedaal(psssttt geluid). Bij het stationair gas geven treedt het niet op. Denk ook aan het luchtfilter zit nu een merkloos filter in.Misschien verkeerd geplaatst of past het niet gewoon niet perfect. Kabel of luchtbuis los kan inderdaad. Ga vandaag langs bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Kan niet veel anders zijn denk ik. Ergens ontsnapt lucht, dat is duudelijk. Aanvoerkanalen kan je controleren. Of misschien te simpel, maar de luchtfilter op de kop geïnstalleerd? Zal in ieder geval niet zo moeilijk zijn :+

K&N is leuk, maar voor een "normale" Corsa heeft dat niet zo veel nut t.o.v een standaard filter :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:00
Is dat niet gewoon het afblaasgeluid van je turbo?

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Jaap-Jan schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 14:52:
Is dat niet gewoon het afblaasgeluid van je turbo?
Dat was ik eerst ook aan het denken, maar dat zou normaal evenveel hoorbaar moeten nu als eerst. Verder zijn standaard turbo's niet echt hoorbaar tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:10
Grote kans dat er gewoon een verkeerd luchtfilter in zit. Aangezien je zelf handig genoeg lijkt te zijn om olie en oliefilter te vervangen zou je het luchtfilter er ook eens uit kunnen halen om te kijken of dat ding wel geschikt is. Staan meestal wel merken en nummers op.

Overigens nog een tip: je hoeft niet per se opel filters te monteren, een filter van Mann-Hummel of Bosch werkt net zo goed en die zijn waarschijnlijk ook de fabrikant van het Opel filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
M'n Z16XEP maakt ook een licht wastegate-achtig geluid, geen idee waarom en heb ook nooit problemen of storingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Z16XEP heeft wel een grotere turbo dan de 1.3CDTI. BIj de A14NEL hoor ik de turbo ook lichtjes, maar als polli_ het geluid eerst niet hoorde maar nu wel zal het niet de turbo zijn (gok ik).

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/n5uyvv1bj5ty.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/yi4yg7wbv7ll.jpg
Insignia GSi is ook al gespot :D
http://www.autoweek.nl/ni...-tourer-krijgt-gsi-label/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK1998NL schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:17:
Z16XEP heeft wel een grotere turbo dan de 1.3CDTI. BIj de A14NEL hoor ik de turbo ook lichtjes, maar als polli_ het geluid eerst niet hoorde maar nu wel zal het niet de turbo zijn (gok ik).

[afbeelding]
[afbeelding]
Z16XEP heeft een enorme imaginaire turbo ;) is gewoon een NA blok, daarom is het zo vreemd... ik denk eigenlijk dat het de EGR is die je hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

ArcticWolf schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:31:
[...]

Z16XEP heeft een enorme imaginaire turbo ;) is gewoon een NA blok, daarom is het zo vreemd... ik denk eigenlijk dat het de EGR is die je hoort.
Omg da's waar ook _o- :D Ik was ff in de war met de Z16LER, dat was het blok waar ik om een of andere reden aan dacht :$

Als ik met de A12XER ver door trek hoor je ook een lucht aanzuig geluid inderdaad..,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polli_
MK1998NL schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:38:
Kan niet veel anders zijn denk ik. Ergens ontsnapt lucht, dat is duudelijk. Aanvoerkanalen kan je controleren. Of misschien te simpel, maar de luchtfilter op de kop geïnstalleerd? Zal in ieder geval niet zo moeilijk zijn :+

K&N is leuk, maar voor een "normale" Corsa heeft dat niet zo veel nut t.o.v een standaard filter :p
Probleem opgelost. Originele luchtfilter is geplaatst en maakt het geluid niet. Waarschijnlijk was de niet originele luchtfilter van een te harde materiaal of was de luchtfilter te klein/groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:01
Nadat wij met onze Astra Sports Tourer 1.4 turbo + caravan op vakantie naar Frankrijk zijn geweest, merkten we bij thuiskomst (zonder caravan) dat er bij optrekken met een warme motor een tikkend/ratelend geluid uit de motorruimte komt.
Dit is alleen als er redelijk gas wordt gegeven, en dus alleen bij een warme motor (10 min rijden). Het loopt mee met het toerental, maar wel langzamer. Bij meer dan 2500 toeren is het weg. Stationair of ontkoppeld is er ook niets te horen. Zonder optrekken of op de cruisecontrol ook niets.

Ik lees vanalles zoals homokineet, uitlaatspruitstuk, nokkenas, hitteschild maar altijd is er wel iets wat mijn probleem niet heeft (bocht geen invloed, koude motor niets te horen, stationair ook niet). Auto is ook al bij onze garage bekeken maar die heeft geen idee, men gaat contact zoeken met Opel dealer.

Iemand hier een idee wat het zou kunnen zijn?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Klepstooters misschien?

[ Voor 33% gewijzigd door Zenix op 16-08-2017 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
Bedankt, maar daar lees ik over dat dat met name voorkomt bij een koude motor en weggaat bij een warme motor. Bij mij is het dus andersom.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 10:36
MK1998NL schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:17:

[afbeelding]
[afbeelding]
Moet zeggen dat ik de oude insignia mooier vond. Deze gaat echt op in de massa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BW1985
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-07 15:55
Is er hier iemand die mij kan vertellen of de quickheat in de Opel Astra sport tourer enig verschil uitmaakt of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Sosua schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:06:
[...]
Moet zeggen dat ik de oude insignia mooier vond. Deze gaat echt op in de massa.
Ik vind ze beiden mooi :) Maar iedereen heeft een eigen mening uiteraard ;)
BW1985 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 14:21:
Is er hier iemand die mij kan vertellen of de quickheat in de Opel Astra sport tourer enig verschil uitmaakt of niet ?
Ik heb het zelfs niet, maar wat ik heb gehoord scheelt het niet veel: maar net een paar graden warmer en een beetje sneller. Maar dat kan wel helpen met bijvoorbeeld ontwasemen van de ruiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Laatst online: 19:33
RubenDJ schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:48:
Nadat wij met onze Astra Sports Tourer 1.4 turbo + caravan op vakantie naar Frankrijk zijn geweest, merkten we bij thuiskomst (zonder caravan) dat er bij optrekken met een warme motor een tikkend/ratelend geluid uit de motorruimte komt.
Dit is alleen als er redelijk gas wordt gegeven, en dus alleen bij een warme motor (10 min rijden). Het loopt mee met het toerental, maar wel langzamer. Bij meer dan 2500 toeren is het weg. Stationair of ontkoppeld is er ook niets te horen. Zonder optrekken of op de cruisecontrol ook niets.

Ik lees vanalles zoals homokineet, uitlaatspruitstuk, nokkenas, hitteschild maar altijd is er wel iets wat mijn probleem niet heeft (bocht geen invloed, koude motor niets te horen, stationair ook niet). Auto is ook al bij onze garage bekeken maar die heeft geen idee, men gaat contact zoeken met Opel dealer.

Iemand hier een idee wat het zou kunnen zijn?
Aircopomp wellicht, die draait altijd mee. Airco aan of uit moet dus geen verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lab-koe
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 13:31
Ik heb net een stock corsa 2017 gekocht en die was met de radio 4.0 intellilink. Ik vroeg me af of het mogelijk is om achteraf alsnog de navi software te kopen om er een navi 4.0 intellilink van te maken?
If so hoeveel zou dat kosten en waar is dat het beste te doen?

Ik heb gekeken naar dat Bringgo wat vanaf je mobieltje moet draaien maar mijn mobieltje is niet ondersteunt daarin (niet ios of android)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

lab-koe schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:41:
Ik heb net een stock corsa 2017 gekocht en die was met de radio 4.0 intellilink. Ik vroeg me af of het mogelijk is om achteraf alsnog de navi software te kopen om er een navi 4.0 intellilink van te maken?
If so hoeveel zou dat kosten en waar is dat het beste te doen?

Ik heb gekeken naar dat Bringgo wat vanaf je mobieltje moet draaien maar mijn mobieltje is niet ondersteunt daarin (niet ios of android)
Intellilink R4.0 is nooit met navigatiesoftware geleverd, enkel via de telefoon kan je gebruik maken van navigatie. Je auto heeft nu dus ook geen GPS-antenne zoals de Intellilink Navi 4.0.

Je kan het navragen bij de Opel dealer, maar ik gok van niet. Een goedkopere Android telefoon halen die Android Auto ondersteund lijkt me een goedkopere optie, zodat je Google Maps kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

zijn er hier meer mensen die niet tevreden zijn met de navigatie uit de astra j? ik heb een navi 600 en ik heb al wel gevonden dat ie te updaten zou moeten zijn naar een navi 900 maar heb dit nog niet gedurfd omdat ik bang ben om hem evt te bricken door o.a. een imo vage beschrijving van de stappen.
Heeft iemand hier ook het hele systeem vervangen door iets nieuws wat wel fatsoenlijk bluetooth, navigatie en eigen muziek kan spelen?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

superwashandje schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:10:
zijn er hier meer mensen die niet tevreden zijn met de navigatie uit de astra j? ik heb een navi 600 en ik heb al wel gevonden dat ie te updaten zou moeten zijn naar een navi 900 maar heb dit nog niet gedurfd omdat ik bang ben om hem evt te bricken door o.a. een imo vage beschrijving van de stappen.
Heeft iemand hier ook het hele systeem vervangen door iets nieuws wat wel fatsoenlijk bluetooth, navigatie en eigen muziek kan spelen?
Je kan het vervangen met een Roadnav S160 M072, dat is een Android radio. Ik weet alleen niet of dat werkt i.v.m de Navi 600/900, i.i.g wel met een CD300/CD400.
Afbeeldingslocatie: https://www.roadnavi.com/wp-content/uploads/2016/02/M072-indash-navigation.jpg

Als je niet je Navi 600 wilt upgraden naar een Navi 900, dan kan je ook een compleet nieuwe Navi 900 unit. Is wel een dure optie :X Used Navi 900 unit gaat waarschijnlijk niet werken, aangezien die al ingeschreven staat in een andere auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

@MK1998NL
haha een compleet nieuwe navi 900 unit lijkt me ook niet nodig. ik wil hem wel upgraden maar ben te bang dat ik iets fout doe en daarna helemaal niets meer kan :P
ging me er meer om of iemand misschien inderdaad ervaring heeft met een van die systemen als je hierboven laat zien. Ik kan me namelijk voorstellen zo'n nieuw systeem (mits alles goed geintegreerd werkt) niet alleen fijnere navigatie heeft (met meer kaarten) maar ook bijvoorbeeld bluetooth muziek kan spelen of uberhaupt meer dan maar 900 nummers af kan spelen.
Ik vind dit systeem behoorlijk beperkt namelijk, in ieder geval ten opzichten van mijn polo die zelfs een half jaar ouder was dan deze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
fisherman schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 22:15:
[...]
Aircopomp wellicht, die draait altijd mee. Airco aan of uit moet dus geen verschil maken.
Dat zou dan vreemd zijn aangezien het geluid niet hoorbaar is bij een ontkoppelde koppeling en bij bepaalde toerentallen.

Enfin, opel dealer heeft ook niets kunnen vinden. Dan zou het blok open moeten, random zaken vervangen, hopen dat het opgelost is etc. Daar gaan we dus niet aan beginnen. Meteen laatste keer opel voor mij.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
RubenDJ schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:20:
[...]

Dat zou dan vreemd zijn aangezien het geluid niet hoorbaar is bij een ontkoppelde koppeling en bij bepaalde toerentallen.

Enfin, opel dealer heeft ook niets kunnen vinden. Dan zou het blok open moeten, random zaken vervangen, hopen dat het opgelost is etc. Daar gaan we dus niet aan beginnen. Meteen laatste keer opel voor mij.
Klinkt als aircopomp, heb met m'n Astra H GTC een zeurend geluid bij bepaalde toerentallen, zet ik de airco uit blijft het stil. Pomp al een keer vervangen (revisie), maar geluid blijft... denk dat de droger niet vervangen is toen ze condensor hebben vervangen of iig niet goed afgeperst = blijvend druk probleem. Heb hem wel een keer opnieuw volledig laten afpersen en nu heb ik het alleen nog bij een bepaalde temperatuur range.

Snelste oplossing is de airco opnieuw laten afpersen en vullen (en niet de pomp vervangen zoals ik heb laten doen :+ )

En dat je het geluid niet altijd hoort komt omdat de klep in de compressor van stand veranderd aan de hand van het toerental en vermogen.

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 23-08-2017 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

superwashandje schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:26:
@MK1998NL
haha een compleet nieuwe navi 900 unit lijkt me ook niet nodig. ik wil hem wel upgraden maar ben te bang dat ik iets fout doe en daarna helemaal niets meer kan :P
ging me er meer om of iemand misschien inderdaad ervaring heeft met een van die systemen als je hierboven laat zien. Ik kan me namelijk voorstellen zo'n nieuw systeem (mits alles goed geintegreerd werkt) niet alleen fijnere navigatie heeft (met meer kaarten) maar ook bijvoorbeeld bluetooth muziek kan spelen of uberhaupt meer dan maar 900 nummers af kan spelen.
Ik vind dit systeem behoorlijk beperkt namelijk, in ieder geval ten opzichten van mijn polo die zelfs een half jaar ouder was dan deze :P
Zo'n S160 M072 is een goede oplossing dan ;) In de Corsa D wordt die ook erg veel gebruikt (andere formfactor maar zelfde hardware). Ik weet enkel niet of je die kan gebruiken i.c.m de Navi 600 :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

ook dezelfde software? :P en werkt het qua integratie ook goed? ik vind het wel een behoorlijk hoog bedrag maar door de form factor is het waarschijnlijk zo duur. ik moet nog eens nadenken wat ik wil :)

ik zie wel een andere staan met een nieuwere android versie. met disclaimer:
N.B. Ondersteunt originele radio/cd 300/400/600

Ondersteunt geen DVD 800
Navi 600 staat niet genoemd tenzij ze die bedoelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Ik hoor er in ieder gevak geen klachten over :) Op YouTube kan je genoeg video's vinden van het systeem ;)
Is er een nieuwere versie dan? Wist ik niet :p Verder is CD600 hier nooit verkocht, zou je moeten navragen of het werkt met een Navi600.

Iets anders wat je nog kan doen, is een Pioneer unit o.i.d er in zetten:
Afbeeldingslocatie: http://www.rammobile.com/asps/resources/news/news1767-5.jpg
Niet mijn smaak en dan is je kleurenscherm useless, maar kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
MK1998NL schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 16:46:
Ik hoor er in ieder gevak geen klachten over :) Op YouTube kan je genoeg video's vinden van het systeem ;)
Is er een nieuwere versie dan? Wist ik niet :p Verder is CD600 hier nooit verkocht, zou je moeten navragen of het werkt met een Navi600.

[afbeelding]
Ik heb het wel gedaan bij mijn oude Astra 2012. Ik heb de kit nog liggen. (Als iemand nog interesse heeft)
Mijn navi900 was zo slecht en ik ergerde mij iedere dag eraan dus ik heb een alpine navi erin gezet en het klonk echt super. Navigatie was echt super beter, gps, geluid etc.
Mijn oude navi900 scherm bleef erin zitten maar werkte niet.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

itsalex schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 09:31:
[...]

Ik heb het wel gedaan bij mijn oude Astra 2012. Ik heb de kit nog liggen. (Als iemand nog interesse heeft)
Mijn navi900 was zo slecht en ik ergerde mij iedere dag eraan dus ik heb een alpine navi erin gezet en het klonk echt super. Navigatie was echt super beter, gps, geluid etc.
Dat het niet mijn smaak is betekent niet dat anderen het niet mooi kunnen vinden :p Ik vind elk aftermarket systeem afbreuk doen aan het interieur, maar zoiets zou inderdaad wel een goede oplossing kunnen zijn voor @superwashandje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

MK1998NL schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 16:46:

[afbeelding]
Dat het niet mijn smaak is betekent niet dat anderen het niet mooi kunnen vinden :p Ik vind elk aftermarket systeem afbreuk doen aan het interieur, maar zoiets zou inderdaad wel een goede oplossing kunnen zijn voor superwashandje
het is inderdaad in eerste instantie ook niet mijn smaak maar ik ben best wel teleurgesteld in het 2002 waardige systeem van opel in een 2014 model auto :P
itsalex schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 09:31:
[...]

ik zou het dan wel zonde vinden dat het navi scherm niet meer werkt. Dan zijn die apparaten die juist daar ingebouwd worden misschien wel mooier (weggewerkt) maar welk systeem heb je precies dan? en werkte dat goed? ook qua integratie met de rest van de functies van de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
@superwashandje Je mist eigenlijk niets van je functies zoals ik wist.
Het ergste was namelijk het licht dat van het Navi 900 scherm ervan af kwam 's avonds want het was net alsof je een bouwlamp aanhad.
Parkeersensoren voor gaan via de display van je km teller en voor achteren hoor je het gepiep (nou die deden het bij mij soms en soms weigerde deze).
Kachelindicator ga je missen (ook bij mij werkte die gewoon simpelweg niet).
Je kan met een andere radio tenminste behoorlijk je nieuwe route bepalen onderweg zonder eerste te stoppen, veel beter geluid, ritregistratie (werkte als een trein), GPS werkte echt beter.
Er zijn echt voor mij 1000 redenen geweest om naar de Golf te gaan dus na een half jaar is de auto meteen eruit gegaan. Ik ben geen Opel rijder en was VW gewend en sorry, ik ging zo hard achteruit bij een Astra 2012 t.o.v. Golf 6/7 dat de auto gewoon wegging. Ik had echt geen feeling bij de Astra terwijl ik de sport uitvoering had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

@itsalex ja, mee eens. er komt een behoorlijke bak licht van af inderdaad. Ik kom ook van een vw polo af uit hetzelfde jaar en dat werke gewoon helemaal prima. 64gb aan muziek, normale "3D" kaarten bluetooth streaming en zelfs een touchscreen. Ik ben overgestapt op de astra omdat deze op LPG rijd en ik van baan gewisseld ben en daarmee zoveel rijd dat het gunstiger uit kwam.
Zou de Navi eventueel ook terug te plaatsen zijn? welk systeem had je nou precies? dan kan ik daar eens naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Originele radio terug plaatsen is nooit een probleem, deze staat aangemeld in de VCI code (Vehicle Communication Interface) van de auto.

Dimt het scherm van de Navi 600/900 niet automatisch? De normale radio's doen dat namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
MK1998NL schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 00:31:
Originele radio terug plaatsen is nooit een probleem, deze staat aangemeld in de VCI code (Vehicle Communication Interface) van de auto.

Dimt het scherm van de Navi 600/900 niet automatisch? De normale radio's doen dat namelijk wel.
Nee helaas niet. Ik was er mee bezig en ik was er zo klaar mee dat ik meteen dezelfde dag een andere radio heb gehaald.
Het is echt enorm het licht wat er vanaf komt. Ik heb mij serieus afgevraagd, hebben ze er wel naar gekeken of was iemand die nachtblind die de radio heeft ontworpen.
Maar ik twijfelde toch helemaal over de bouw van de auto en dan bedoel ik het niet echt negatief maar alles was het net niet.
Ik weet niet wat de auto doet qua LPG maar als ik standaard met benzine met een Golf gemiddeld 1 op 16 (tsi 1.2 blok) en met de Opel Astra 1.4 turbo gemiddeld 1 op 11 reed dan scheelde het mij een hoop benzine. Ik haalde vaak 200 km met op een tank met de golf, dus dat scheelde wel qua kosten bijna 1 tank op 3 tank beurten bij de Astra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

MK1998NL schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 00:31:

dat zou wel fijn zijn. maar nee hij dimt niet automatisch maar hij dimt mee met de belichting van de rest van de instrumenten. en zelfs in de "nachtmodus" op het donkerst afgesteld komt het in de buurt van een bouwlamp inderdaad :P
itsalex schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 10:19:
[...]
Ik weet niet wat de auto doet qua LPG maar als ik standaard met benzine met een Golf gemiddeld 1 op 16 (tsi 1.2 blok) en met de Opel Astra 1.4 turbo gemiddeld 1 op 11 reed dan scheelde het mij een hoop benzine. Ik haalde vaak 200 km met op een tank met de golf, dus dat scheelde wel qua kosten bijna 1 tank op 3 tank beurten bij de Astra.
ik haal op LPG gemiddeld rond de 1 op 11. benzine weet ik niet wat ik haal maar voor minder dan een derde van de prijs van benzine kan dat goed uit :P

[ Voor 34% gewijzigd door superwashandje op 27-08-2017 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

itsalex schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 10:19:
[...]

Nee helaas niet. Ik was er mee bezig en ik was er zo klaar mee dat ik meteen dezelfde dag een andere radio heb gehaald.
Het is echt enorm het licht wat er vanaf komt. Ik heb mij serieus afgevraagd, hebben ze er wel naar gekeken of was iemand die nachtblind die de radio heeft ontworpen.
Maar ik twijfelde toch helemaal over de bouw van de auto en dan bedoel ik het niet echt negatief maar alles was het net niet.
1.4T kan best zuinig zijn hoor, mijn ouders hebben hem in de Meriva B liggen en zij halen 1:15,9. En mijn pa rijdt niet 90 op de CC, en al helemaal niet volgens het nieuwe rijden :p Astra 1.4T hoort eigenlijk ook vergeleken te worden met een Golf 1.4TSI (122/140pk afhankelijk van uitvoering).

1:11 op LPG is best netjes, LPG verbruikt altijd meer. Zelf haal ik niet 1:12,3 met de Corsa D LPG. Maar maakt mij niet uit, over 13k km net €400 aan brandstof, probeer dat maar te verbeteren met een benzine/diesel/hybride :+

Jammer dat het scherm niet automatisch dimt. De nieuwere Intellilink systemen zijn wel echt een vooruitgang t.o.v de oude systemen.

Pagina: 1 ... 23 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.