Het grote Volvo topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 79.392 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:45
850 heeft beide ja. Ontsteking is sequentieel (kan ook niet anders op een 5-cilinder) en dan is de nokkenas trigger ook nodig.
Uiteindelijk bleek het de nokkenas trigger ook te zijn. MAF error stond nog in de ECU maar kwam niet terug na een reset. Fout bleek dus in de ontstekings ecu te zitten, terwijl ik toch gewoon vonk had. Hij blijkt dus zonder trigger gewoon willekeurig te vonken. Anyway, nu zit ik wel met een extra MAF van een T5 lol :P Naja, gelukkig is het opgelost, heb de trigger kunnen scavengen van de B5234T die ik nog had staan 8)7

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Mooi dat 't opgelost is, heb ook 2 vrienden met 850's die allebei ook gedonder hebben gehad met die nokkenassensoren dus ik wilde 't al noemen :P

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Mooi, dan kan er weer gecruised worden! 8)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:55

MrN

Mensen,

Heb de volgende vragen:

1 weet iemand hoe je een bagagehoes die niet terugrolt kunt maken en zo nee waar kan ik goedkoop een nieuwe en of goedwerkende 2ehandse vinden?
2 Hoe kan ik mijn carkit goed en stevig vastmaken aan het dashboard zonder lijm te gebruiken en schroeven?

Mvg

N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dat zal je pa leuk vinden! :+

Hmpf, haal ik de T5R weer op, begint er op de weg terug het ABS-lampje te branden (samen met die van de Tracs). :( Nu is 'ie weer uit, maar gegarandeerd dat 'ie weer aan zal springen. :')

Zo zie je maar: je droomauto kan je grootste nachtmerrie worden. :X Als dat zo doorgaat dan ben ik zo klaar met die auto. :X Van de week maar weer een afspraak maken. :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Luchtbed uiteindelijk vol gekregen ? :+

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hmm weer wat wijzer: dat lambda sonde-lampje dat bij me dan wel, dan niet gaat branden ligt volgens ET aan de Rica-tuning van dat ding (geen MTE helaas). Volgens hen komen ze het enorm vaak tegen met die Rica-dingen op 850 T5/T5R's, Enige oplossing lijkt te zijn: flashen naar een MTE-versie, maar dat is weer 600 Euro. :') Dan heb je welliswaar veel betere software, maar toch. :P

ABS-lampje schoot vanmiddag weer aan (vanochtend niet :? ). Denk dat die controller op een paar punten opnieuw gesoldeerd moet worden. :P

Fijn, zo'n droomauto! :')

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik ben al een paar dagen bezig met de hemel van m'n 740 en het schuifdak. Het schuifdak zat ineens muurvast, er was geen beweging in te krijgen. :X En de hemelbekleding ontbrak, dus de complete hemel moest eruit (moest sowieso om het schuifdak eruit te kunnen halen en na te kijken). Wat een rotwerk! :X

Schuifdak helemaal uit elkaar gehaald, alles gecheckt, hoop kleine dingetjes gefixt en weer in elkaar gezet: nu doet 'ie het weer alsof het een gloednieuwe is! 8)

Hemelbekleding heb ik zojuist erop gelijmd, maar dat valt nog niet mee. :{ Straks (als de lijm helemaal opgedroogd is) de boel afwerken en verder op maat maken. En dan een dezer dagen weer terug in de auto zetten. Daar zie ik tegen op want het eruit halen schijnt makkelijker te zijn dan het er opnieuw in te zetten. ;(

Morgen en overmorgen komen trouwens 2 mensen kijken voor m'n Amazon. De ene keer denk ik: ik rij er toch nooit in en zo geweldig rijdt het niet, dus weg ermee, maar vandaag heb ik wat kleinigheidjes beter afgesteld (koppelingskabel etc) en rijdt 'ie beter en krijg ik er misschien spijt van. :') Ach ja: ik kan beter m'n studieschuld sneller aflossen want dat rente-verschil wat dat oplevert kan ik best een leuke Amazon automaat voor vinden (handbak gaat me steeds meer tegen zitten, alhoewel dat in de 740 weer niet zo'n groot probleem is :P ).

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 14:56

ppFreddy

gewoon Frederik

Ik heb al enkele dagen een raar fenomeen.
3 remschijven van m'n V50 blinken mooi, rechtsachter echter staat roest op en wordt dus (zo lijkt het toch) nauwelijks benut.
Nu had ik al een tijdje een ander verschijnsel: namelijk dat ik bij het aantrekken van de handrem pas na ongeveer een kwart van de normale slag weerstand begon te voelen (eerste 2 "klikjes" kan ik hem gewoon met m'n pinkje optrekken, maar er gebeurd niks, behalve dat het handremlampje gaat branden :p)
Vandaag de auto gewassen, wil ik 'em achteruit zetten en lijkt het wel alsof ik rechtsachter over een bult heen moet. Even de handrem terug opgetrokken, en nu voel ik pas weerstand halfweg...

Wiel eraf gehaald rechtsachter en gemerkt dat de handrem inderdaad helemaal aangetrokken staat daar, de boel grondig gereinigd met remmenreiniger en toen gemerkt dat de veer wel goed werkt, maar dat de kabel niet helemaal wil terugtrekken (behalve als ik de kabel zelf terugwring) Kabel proberen smeren, maar dat levert tot nu toe niks op.
Iemand ideeën? Zal waarschijnlijk wel een nieuwe remkabel worden of aanspannen van de kabel? Kan ik dat aanspannen zelf doen?
Hoe werkt dat systeem eigenlijk? Zijn dat 2 kabels die vertrekken vanaf de hendel, of 1 kabel die dan opsplitst?

edit: best wel raar trouwens dat de handrem licht aangetrokken blijft, maar er toch roest te zien is op de schijf alsof de rem niet gebruikt wordt aan die kant...

[ Voor 13% gewijzigd door ppFreddy op 01-10-2010 18:52 ]

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 09:47

Youk

Volvo For Life

De handrem van mijn 850 is gewoon aan de binnenkant van de trommel van de achterremschijf. Dus als die blijft slepen heeft dat totaal geen invloed op mogelijke roestvorming aan de buitenkant waar de remklauwen op bijten. Hoe dit bij een V50 is weet ik niet zeker, maar het zou mij verwonderen dat dit compleet anders werkt. Anders moet ik even de wagen van mijn ouders uit elkaar gaan trekken om eens te checken. Gaan ze leuk vinden. :+

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Heb weer wat anders op het oog een c70 met 290 dkm op lpg g3.

Heb al in de auto gereden en hij rijdt en schakelt goed,maak mij bij deze auto druk om het hoge aantal kilometers.
Mijn huidige v70 heeft 4.5 ton meer van dit soort standen en ook wel standen van 6 a 7 ton.
Bij de c70 zie ik maximaal een stand van 3.5 ton.

Wat is jullie mening hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ligt gewoon hetzelfde blok in, dus dat kan geen kwaad. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Waarom zie ik ze dan niet met hogere standen van rond de 5 a 6 ton?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 15:12
Omdat de 1e eigenaar deze auto niet als daily heeft gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Dus daarvoor is ie niet geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 15:12
Nouja, als je kinderen hebt die steeds achterin moeten stappen (Die ik dus niet heb), istie behoorlijk onhandig, helemaal als je zoals ik electrisch verstelbare stoelen hebt. Verder zijn de onderhoudskosten wellicht iets hoger dan een andere x70, door sommige unieke plaat en andere onderdelen.
Verder zoals BW al vertelde : de motoren zijn gewoon hetzelfde.

[ Voor 3% gewijzigd door MEN-O op 02-10-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
Vandaag toch maar foto's gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/1zhdv8.jpg
Specs: '93 850 GLT (ex BW :) )
Redelijk wat opties, en sinds ik de cruisecontrol gefixt heb de perfecte reisauto :D

[ Voor 27% gewijzigd door Rostvertol-Mil op 03-10-2010 20:20 ]

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hij staat er mooi bij, zo op die nieuwe velgen! 8) Zitten de Zweden-stickers er ook nog op @ achterzijde? :P

Hemeltje zit nu terug in de 740 trouwens, echt een wereld van verschil! 8)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Ik ben momenteel in een oriënterende fase voor een andere auto. Naast andere merken is Volvo ook een kanshebber.

Er staan al wel wat leuke S40's (BJ. 2005) en V50's te koop, maar ben benieuwd wat de bekende aandachtspunten zijn van deze modelreeks? Voorkeur gaat uit naar een benzinevariant, concreet de 1.8, 2.4 of 2.4i motoren.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

2.4i kun je overslaan. De gewone 2.4 met 140pk kun je chippen naar 170pk (software is het enige verschil tussen die 2 versies), dus dat maakt je keus alweer wat makkelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Wist ik niet, dat is nog eens handig om te weten inderdaad!

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ppFreddy schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 18:49:
Ik heb al enkele dagen een raar fenomeen.
3 remschijven van m'n V50 blinken mooi, rechtsachter echter staat roest op en wordt dus (zo lijkt het toch) nauwelijks benut.
Nu had ik al een tijdje een ander verschijnsel: namelijk dat ik bij het aantrekken van de handrem pas na ongeveer een kwart van de normale slag weerstand begon te voelen (eerste 2 "klikjes" kan ik hem gewoon met m'n pinkje optrekken, maar er gebeurd niks, behalve dat het handremlampje gaat branden :p)
Vandaag de auto gewassen, wil ik 'em achteruit zetten en lijkt het wel alsof ik rechtsachter over een bult heen moet. Even de handrem terug opgetrokken, en nu voel ik pas weerstand halfweg...

Wiel eraf gehaald rechtsachter en gemerkt dat de handrem inderdaad helemaal aangetrokken staat daar, de boel grondig gereinigd met remmenreiniger en toen gemerkt dat de veer wel goed werkt, maar dat de kabel niet helemaal wil terugtrekken (behalve als ik de kabel zelf terugwring) Kabel proberen smeren, maar dat levert tot nu toe niks op.
Iemand ideeën? Zal waarschijnlijk wel een nieuwe remkabel worden of aanspannen van de kabel? Kan ik dat aanspannen zelf doen?
Hoe werkt dat systeem eigenlijk? Zijn dat 2 kabels die vertrekken vanaf de hendel, of 1 kabel die dan opsplitst?

edit: best wel raar trouwens dat de handrem licht aangetrokken blijft, maar er toch roest te zien is op de schijf alsof de rem niet gebruikt wordt aan die kant...
Achter heb je denk ik (ken de V50 niet) schijven met trommels. trommels voor handrem en schijven voor gewone rem.
Die roestige schijf duid op dat je gewone rem het daar ook niet goed doet. Heb je dat ook al getest, lijkt me belangrijker dan een handrem die het ff niet goed doet.

Handrem word vrees ik een nieuwe kabel.. keer goed doorsmeren kan helpen, werkt dat niet zit er misschien ene kink in de kabel en heb je een nieuwe kabel nodig.. op mijn motor had ik zelfde soort probleem met koppeling kabel.. na die vervangen te hebben (met een 2e hands kabel) werkte die 100x beter..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-09 10:54
ToolkiT schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:21:
[...]

Achter heb je denk ik (ken de V50 niet) schijven met trommels. trommels voor handrem en schijven voor gewone rem.
Denk dat het schijven zijn, onze oude s40 uit 97 had die zelfs al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Red devil schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 13:46:
[...]

Denk dat het schijven zijn, onze oude s40 uit 97 had die zelfs al.
Veel volvo's hebben een combi van beide:
Afbeeldingslocatie: http://www.chesh.co.uk/700900suspensionandbrakes/6r.jpg
Afbeeldingslocatie: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:kHq1TjSzZhh2nM:http://i35.photobucket.com/albums/d157/jod1jod/850%20Handbrake/rearbrakewithoutdiskphotoshop.jpg&t=1
Trommels voor de handrem en schijven voor de normale rem.

[ Voor 33% gewijzigd door ToolkiT op 04-10-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

even gekeken in Vadis, bij de V50 pakt de handrem op de schijven.
Morgen nog eens naar kijken en anders naar de garage brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
En nog wat crosspostpiccas :p
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/103fsjl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2repeuv.jpg
Heb je Zweedse stickers toch maar weggehaald BW, die ene was meer beige dan geel ookal kon de andere bij nader inzicht toch nog prima, maar toen was het al wat te laat :X Raambadge van mijn universiteit is er voor in de plaats gekomen wel :) Hijs wat slecht te lezen, maareh UW Platteville!!

[ Voor 6% gewijzigd door Rostvertol-Mil op 04-10-2010 21:56 ]

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Afgelopen week flink gehobbied aan de 740! 8)

Allereerst het weer werkende schuifdak + nieuwe hemel. Oja: hoofdkussentje van de passagierszijde zit er uiteraard ook bij (had ik nog niet teruggezet :P ).

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/34zbl1e.jpg

Nieuwe kofferklep:

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/20i86bt.jpg

Nieuwe motorkap:

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/205ffyq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/15e94zb.jpg

Ziet er stukken beter uit, al zeg ik 't zelf! 8)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:37
Ben van plan een 850 te kopen. Staat echter wel 300k op de teller.
Het is een 2.3T uit 1994. Automaat.

Wat zijn nou echt de dingetjes waar ik moet letten als ik na deze auto ga kijken?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 601jean
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-07 15:44
Ik rij nu al een jaartje met een S40 2.0d en ben algemeen wel tevreden met de wagen. Echter de motor heeft last van lichtjes inhouden als je vol gas geeft (egr is reeds vervangen). Bij het groot onderhoud (alles is vervangen wat in het onderhoudsboekje vermeld stond) 120 000km heb ik echter vastgesteld dat er metaaldeeltjes in de brandstoffilter zitten en dat de turbo lichtjes olie lekt. Zijn dit problemen die je voor een redelijk bedrag kan oplossen of is dit een voorbode voor grote kosten ?
Waarschijnlijk zouden deze problemen wel eens kunnen bijdragen aan het inhouden waarvan ik al een tijdje last heb. Hebben nog volvo eigenaars (s40 of v50 met de 2.0 diesel motor) hier last van of is dit bij volvo zelf een gekend probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door 601jean op 04-10-2010 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Op benzine of op LPG?

Op lpg opletten hoelang de installatie er al inzit en of deze goed onderhouden is.

Loopt de auto goed, wat is er qua onderhoud aan gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Rostvertol-Mil schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:56:
En nog wat crosspostpiccas :p
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb je Zweedse stickers toch maar weggehaald BW, die ene was meer beige dan geel ookal kon de andere bij nader inzicht toch nog prima, maar toen was het al wat te laat :X Raambadge van mijn universiteit is er voor in de plaats gekomen wel :) Hijs wat slecht te lezen, maareh UW Platteville!!
Hmm zonde van de Zweedse stickers. En dat gele hoort toch? :+

Maar wat is dat voor vaag landschap waar die foto's genomen zijn? :D Dat ziet er nogal on-Nederlands uit. :P
SgtElPotato schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:12:
Ben van plan een 850 te kopen. Staat echter wel 300k op de teller.
Het is een 2.3T uit 1994. Automaat.

Wat zijn nou echt de dingetjes waar ik moet letten als ik na deze auto ga kijken?
300k is niets voor zo'n auto, die kunnen gerust het dubbele aan. :+ Waar je goed op moet letten: de draagarmen, tikkende kleppen en of de automaat niet teveel schokt. :P En liefst ook dat er geen lampjes van de ABS etc branden. :+

That reminds me: de T5R moet weer naar de garage, morgen even bellen wanneer dat onding gedropt kan worden. :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 17:55

Dentheman

Zie signature

MrN schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 23:08:
Op benzine of op LPG?

Op lpg opletten hoelang de installatie er al inzit en of deze goed onderhouden is.

Loopt de auto goed, wat is er qua onderhoud aan gedaan?
Er staat dat het een diesel is....

Vooral je brandstoffilter zou aanleiding voor het probleem kunnen zijn, en is niet zo duur om te vervangen dus daar zou ik mee beginnen ...

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:37
Bart-Willem schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 00:36:
[...]

300k is niets voor zo'n auto, die kunnen gerust het dubbele aan. :+ Waar je goed op moet letten: de draagarmen, tikkende kleppen en of de automaat niet teveel schokt. :P En liefst ook dat er geen lampjes van de ABS etc branden. :+
Ik ga van de week eens kijken, ding is wel van een bekende en best goedkoop maar wil niet dat ik de week erop deze naar de sloop kan brengen :P
Ik weet dat de automaat van zijn 1 naar 2 een klein schokje kan geven, maar de rest mag niet schokken.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:17
Nou ik ben geen Volvo-rijder mee, bak van de V70 in elkaar gelopen afgelopen zondag. Had ik het toch goed, men dacht eerst aan de PNP, maar het is echt de bak.

Auto is inmiddels verkocht aan de handel en zal wel weer ergens opduiken met een nieuwe automaatbak. Leermomentje, nieuwe auto wordt een Golf 2 1.3 GL, had ik eigenlijk direct moeten doen, zeker gezien het feit de hele schuur vol ligt met onderdelen voor zo'n hok.

Ach ja, simpelweg kut, nu de Sjonnie uithangen in een Golf. Zal wel een semi-trackday gaan worden als ik zo inventariseer wat ik heb liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 17:55

Dentheman

Zie signature

ConZito schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:15:
Nou ik ben geen Volvo-rijder mee, bak van de V70 in elkaar gelopen afgelopen zondag. Had ik het toch goed, men dacht eerst aan de PNP, maar het is echt de bak.

Auto is inmiddels verkocht aan de handel en zal wel weer ergens opduiken met een nieuwe automaatbak. Leermomentje, nieuwe auto wordt een Golf 2 1.3 GL, had ik eigenlijk direct moeten doen, zeker gezien het feit de hele schuur vol ligt met onderdelen voor zo'n hok.

Ach ja, simpelweg kut, nu de Sjonnie uithangen in een Golf. Zal wel een semi-trackday gaan worden als ik zo inventariseer wat ik heb liggen :+
Kameraad van mij heeft zijn V70R ook weg gedaan omdat hij de bak niet vertrouwde, achteraf misschien wel een goede keus geweest zo te zien ... Wel spijtig though, zag vanmiddag nog een laserblue rijden, en het blijft een machtige mooie en goed rijdende auto....

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Goed is relatief, hij rijdt lekker en er is best mee te sturen. Maar om het nu bochtenridder te noemen ;)

Kut is het zeker, maarja, omdat ik nu ook precies weet dat ik bijna geen kilometers maak gaan we de Golf ombouwen tot legale trackday auto. Halve kooi heb ik toevallig nog liggen, samen met nog wat lexaan en andere troepjes. Dan maar no-comfort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik zou eventjes een vraag tussen door willen gooien ... als ik mag.

Ik hoorde van een dealer dat er wat zou veranderen in het motorgamma van (in elk geval) de S40. De start/stop zou nog minder milieubelastend worden, van 104g/km CO2 naar (dacht ik) 94g/km en er was sprake van dat er een D2 ging komen met start/stop functie. Dus de huidige D2 met 115pk, 270Nm en een 6bak met de start/stop functie waardoor die misschien van 114g/km onder de 105g/km (voor de fiscale korting van 15%) zou zakken. Maar ze wisten er ook nog niet alles over, ze hadden blijkbaar vrijdag nog geen briefing gehad.

Iemand die hier meer over weet? Ik kan alleen vinden dat de start/stop een lagere CO2 uitstoot krijgt (99g/km), maar niets over de D2 start/stop.

[ Voor 13% gewijzigd door kluyze op 07-10-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

ConZito schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:15:

Hmm da's balen! :( Was dat ding toevallig voorzien van een Rica-chip? Die schijnen vaker automaatbakken volledig over de zeik te halen. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Bart-Willem schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 23:41:
[...]

Hmm da's balen! :( Was dat ding toevallig voorzien van een Rica-chip? Die schijnen vaker automaatbakken volledig over de zeik te halen. :X
Nope, helemaal stock :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hmm apart, wel eeuwig zonde! ;( Zeker flink op moeten afschrijven? :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Bij zon V70R AWD is het meestal de 4wd die de geest geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

heb ik ook gehoord, al verschillende keren gelezen van V70R AWD auto's die omgebouwd worden naar FWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Het is in iedergeval kut :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Snap ik, ik hoop niet dat zo'n zelfde zwarte wolk boven m'n T5R hangt. :X Ach ja, hopelijk zijn de probleempjes daarvan snel opgelost. :P Het doet me wel verlangen naar een basic 940 Estate, die rijden stiekem nog fijner ook. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ruilen ? Automaat, etc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Maar die van jou heeft er al 5 ton op zitten en heeft LPG. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Maar wel nieuwe ruitenwissers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Bart-Willem schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 00:33:
Maar die van jou heeft er al 5 ton op zitten en heeft LPG. :+
en? Op naar een miljoen en lekker goedkoop op LPG :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik zou er te weinig in rijden om LPG te rechtvaardigen. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Binnenkort is het weer zo ver, dan is er weer de VKB in Utrecht. Op zaterdag 30 en zondag 31 oktober. Zijn er hier mensen die van plan zijn om te gaan? Ik in ieder geval wel, weet enkel nog niet op welke dag.

BW, sta jij daar weer op de stand van Scandcar? Zo ja, kom ik nogmaals buurten, heb je vorig jaar daar ook gesproken hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik sta er weer, maar ik denk dat ik maar 1 dag ipv 2 dagen (wat ik vorig jaar wel deed) er ga staan. :P Denk dat dat de zaterdag wordt. :P

En zojuist is de 740 Turbo verkocht en weggereden met de nieuwe eigenaar. ;w Zal dat ding wel missen (had liever de Amazon verkocht), aan de andere kant kan ik het geld wel goed gebruiken. :P De nieuwe eigenaar is in ieder geval een enorme liefhebber en dat verzacht de pijn enorm. :+ Want tot nu toe waren er vooral zeverlappen komen kijken die korting wilden in verband met nog te betalen wegenbelasting en er moest nog gas in blablabla. :') Dat soort figuren rijden zo'n auto op en die gun ik zo'n auto niet. Nu is 'ie bij een echte liefhebber in goede handen! d:)b

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

Ik ga heel hard mijn best doen om mijn 164 + turbo af te hebben voor de VKB, het zal wel leuk zijn om een paar bandjes op te branden op de parkeer plaats :)

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Was 't niet zo dat vorig jaar of 2 jaar terug een stel agenten daar stonden triest te doen? :') Ik geloof dat er zelfs bekeuringen uitgedeeld zijn, maar 't is prive-terrein? :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Cool, misschien kom ik ook wel weer 'ns :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ik kom zaterdag met de volvla van mn broertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 22:55

kraats

Ik rol

M'n dochters zitten me al een jaar aan de kop te zeuren wanneer we weer naar de Volvo-beurs gaan, dus ik kom ook weer :) Mag papa weer de kraampjes langslopen en de dames op het springkussen.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
Zojuist een 2e hands aandrijfas geregeld en een set gasveren voor de 855 :) Nog ff en hij is weer als nieuw :P
Om een of andere reden is de hoes aan de wielkant rechts losgesprongen (de hele klem mist, dus wss verkeerd gemonteerd ofzo) en hier heb ik natuurlijk veel te lang mee rondgereden :P Nu ratelt ie iig flink.

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Die hoes is maar liefst 3x vervangen. :X Eerst kwam ik bij ET aan voor een grote beurt, daar zeiden ze dat de aandrijfashoezen wel aan vervanging toe waren. Dus zij dat laten vervangen door een of ander bedrijfje dat met een of ander apparaat dat binnen een paar tellen er omheen heeft zitten. Ik auto opgehaald, naar de keuring toe en afgekeurd op die hoesjes: ze zaten te los. :/ Ik dus weer terug naar ET en zij weer terug naar dat bedrijf toe. Weer gefixt en ik dus op naar de herkeuring. :+ Wederom afkeur: nu zaten ze compleet los. :? Dus ik weer terug naar ET, zij geven een stel originele hoesjes mee en die auto weer naar dat bedrijf dat de eerste 2x heeft lopen prullen en zij moesten 't maar oplossen met de nieuwe hoesjes. Zo gezegd, zo gedaan en ik meteen weer naar de keuring toe en toen was 't wel goed. Maar kennelijk zaten ze daarna dus weer los blijkt nu. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Heb sinds enige tijd regelmatig de melding disc in het verbruiksdisplay staan.
Iemand een idee wat dit betekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:47

tozzke

aka tozzert

ik meen ergens gelezen te hebben dat het display dan geen goede connectie meer heeft met de boardcomputer (connectoren nazien?)
Bij mij komt er ook soms zoiets in het display te staan als ik aan de info-knop draai

[ Voor 5% gewijzigd door tozzke op 12-10-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ben de laatste tijd wat aan 't rondkijken naar een V70 TDI, hoe zijn de automaten van die dingen ?
Ik denk dat ik toch goedkoper kan rijden in 'n diesel (en sneller) dan op LPG, m'n verbruik nu zit zo tussen de 1:7 en net geen 1:8, en daarbij rij ik praktisch altijd plankgas.
Zou 't veel schelen in de praktijk ? Een (gechipte) 2.5 TDI moet wel zo rond de 1:15 kunnen doen toch ?
Het nadeel is echter weer de 'moderne' techniek imo, aan mn 940 kan ik eigenlijk alles zelf doen, lekker mechanisch allemaal. Daarbij vind ik FWD ook kut eigenlijk.. 940 D5 bouwen dus ? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik heb een V70 Classic TDI gehad, de automaten zijn het probleem niet. Maar qua rest van het onderhoud loop je er behoorlijk op leeg. :X Injectors etc vervangen is een rekening van 1000 bucks, de distributieriem + waterpomp vervangen idem. Je kan echt niets zelf doen aan die dingen, daar heb je echt een specialist voor nodig die weet waar 'ie mee bezig is (verkeerd onderhoud aan zo'n blok levert echt flinke problemen op, zoals bij distributiewissels de waterpomp vergeten: dat komt extreem nauw bij die dingen). Onze monteur besteedt 't onderhoud daarom ook uit. :P

Hij (de monteur dus) is nu toe aan zijn tweede V70 Classic TDI automaat, nummer 1 was 'ie jaarlijks zo'n 2500-3000 Euro aan onderhoud kwijt totdat 'ie hem echt op gereden heeft (mag ook wel met 5 ton). En dan had 'ie eigenlijk geen spectaculaire problemen gehad enzo. :X Nummer 2 heeft 'ie pas net, maar hij calculeert hetzelfde aan kosten in als zijn oude. :P

Verbruik valt trouwens ook tegen: de oude TDI-blokken (geen D5's) halen nooit de 1 op 15. Zowel ik niet als de monteur niet met zijn beide V70's. :P Vreemd genoeg is zijn nieuwe ietsjes zuiniger: 1 op 14.2 max, zijn oude reed 1 op 13.5. Die van mij haalde ik binnen NL meestal 1 op 12.8/13 mee en dan ben ik een rustige rijder. :/ In Zweden was m'n record 1 op 14.5 maar dat was vooral op de wegen waar je 110 mag (wel wegen van 600km lang met amper pauzes :+ ). En met 't gas intrappen zijn het rookgordijnen. :P

Wegenbelasting valt ook tegen: ik mocht toen zo'n 1450 Euro per jaar aftikken. :/ Dat is nu gestegen naar ca 1550-1600 Euro. 8)7

Voordelen van die dingen vind ik dat ze lekker veel vermogen onderin hebben en vrij stil zijn. :) Maar ik hoef in ieder geval nooit meer zo'n blok. :+ Dan liever een D5 (maar daar is het onderhoud nóg duurder van :X ).

Het stomme is: als je een 940 D24 TIC zou pakken met automaat, dat je dan hetzelfde verbruik hebt als zo'n V70 TDI. :+ Alleen het ding is natuurlijk wel trager, maar het onderhoud is vele malen cheaper en kan je zelf doen. :P

[ Voor 18% gewijzigd door Bart-Willem op 16-10-2010 12:06 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02

Klippy

Still Game

tozzke schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:20:
ik meen ergens gelezen te hebben dat het display dan geen goede connectie meer heeft met de boardcomputer (connectoren nazien?)
Bij mij komt er ook soms zoiets in het display te staan als ik aan de info-knop draai
Bij mij ook.
Vooral toen ik de auto pas had, beetje rammelen aan het info draaiknopje en het is weer goed.
Heb het nu al heel lang niet gezien.

Eens proberen of je dat knopje eraf kan halen en daar wat schoonmaken.
Weet niet of die melding ook komt wanneer er ergens anders geen contact wordt gemaakt.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:53

FeaR

In GoT we trust

De Volvo S60 D5 uit 2005 moet er aan geloven en mag vervangen worden. Nieuwe S60 D5 is een hele mooie optie, maar in verband met de bijtelling zou iets goedkoper aan de ene kant toch wel fijn zijn. Maar als je dan naar bijvoorbeeld een Opel Insignia gaat kijken ben je maar een paar duizend euro goedkoper uit en je hebt best wel wat minder auto. Nog goedkoper als de Ford Mondeo of de Mazda 6 is heel erg plastic-fantastic van binnen. Audi A4 was nog een optie, maar daar zit een levertijd op van 6 (!) maanden en dat is gewoon te lang.

Op advies van de garage net naar de "nieuwe" V70 R-editie wezen kijken, maar dat wordt hem zeker niet. Veel te braaf die auto. De R-versie is wel iets sportiever, maar dat is vooral binnen te zien met de aluminium pedalen en andere accenten. De 18" velgen zijn leuk omdat ze 18" zijn, maar sportief zijn ze zeker niet. Nu schijn je bij het hoofdkantoor in Beesd de nieuwe Volvo V60 al te kunnen bewonderen op uitnodiging en als er een officiële dealer mee gaat. Volgende week dus maar eens de V60 gaan bewonderen :D

Weten overigens nog niet of we nu voor benzine moeten gaan of voor een diesel, want zitten net op het randje als het gaat om kilometers. De D5 met 205 PK en 420 Nm is natuurlijk wel heel oké, maar een 2.0T doet er qua PK niet veel voor onder. Alleen jammer dat de benzine wel heel wat minder Nm heeft.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Rostvertol-Mil schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 19:48:
Vandaag toch maar foto's gemaakt.
[afbeelding]
Specs: '93 850 GLT (ex BW :) )
Redelijk wat opties, en sinds ik de cruisecontrol gefixt heb de perfecte reisauto :D
Je staat erin. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:02

_Apache_

For life.

Jongens help, het knopje van de noodverlichting is stuk. Wanneer het ingedrukt is, staat het uit, maar hij wil niet meer ingedrukt blijven. Elke keer komt het knopje naar voren en schieten allebei de knipperlichten aan. Mijn vermoeden is dat dit nogal een **** job word om te herstellen, dat - een grote deel van - het dashboard eruit moet om een knopje te vervangen/repareren. Iemand met een briljant idee?

Volvo S40, '99, Mk1

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Bart-Willem schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:03:
Ik heb een V70 Classic TDI gehad, de automaten zijn het probleem niet. Maar qua rest van het onderhoud loop je er behoorlijk op leeg. :X Injectors etc vervangen is een rekening van 1000 bucks, de distributieriem + waterpomp vervangen idem. Je kan echt niets zelf doen aan die dingen, daar heb je echt een specialist voor nodig die weet waar 'ie mee bezig is (verkeerd onderhoud aan zo'n blok levert echt flinke problemen op, zoals bij distributiewissels de waterpomp vergeten: dat komt extreem nauw bij die dingen). Onze monteur besteedt 't onderhoud daarom ook uit. :P

Hij (de monteur dus) is nu toe aan zijn tweede V70 Classic TDI automaat, nummer 1 was 'ie jaarlijks zo'n 2500-3000 Euro aan onderhoud kwijt totdat 'ie hem echt op gereden heeft (mag ook wel met 5 ton). En dan had 'ie eigenlijk geen spectaculaire problemen gehad enzo. :X Nummer 2 heeft 'ie pas net, maar hij calculeert hetzelfde aan kosten in als zijn oude. :P

Verbruik valt trouwens ook tegen: de oude TDI-blokken (geen D5's) halen nooit de 1 op 15. Zowel ik niet als de monteur niet met zijn beide V70's. :P Vreemd genoeg is zijn nieuwe ietsjes zuiniger: 1 op 14.2 max, zijn oude reed 1 op 13.5. Die van mij haalde ik binnen NL meestal 1 op 12.8/13 mee en dan ben ik een rustige rijder. :/ In Zweden was m'n record 1 op 14.5 maar dat was vooral op de wegen waar je 110 mag (wel wegen van 600km lang met amper pauzes :+ ). En met 't gas intrappen zijn het rookgordijnen. :P

Wegenbelasting valt ook tegen: ik mocht toen zo'n 1450 Euro per jaar aftikken. :/ Dat is nu gestegen naar ca 1550-1600 Euro. 8)7

Voordelen van die dingen vind ik dat ze lekker veel vermogen onderin hebben en vrij stil zijn. :) Maar ik hoef in ieder geval nooit meer zo'n blok. :+ Dan liever een D5 (maar daar is het onderhoud nóg duurder van :X ).

Het stomme is: als je een 940 D24 TIC zou pakken met automaat, dat je dan hetzelfde verbruik hebt als zo'n V70 TDI. :+ Alleen het ding is natuurlijk wel trager, maar het onderhoud is vele malen cheaper en kan je zelf doen. :P
Hm klopt, mn pa had gemiddeld altijd zo'n 6,7L/100km in de V70 weet ik nog. Ach, ik blijf ook nog wel ff doorkachelen in dit ding maar soms wil je weer 'ns wat nieuws he. V90 wil ik ook nog wel graag hebben eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:48
Je hoeft enkel het luchtrooster eruit te trekken.
_Apache_ schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 20:56:
Jongens help, het knopje van de noodverlichting is stuk. Wanneer het ingedrukt is, staat het uit, maar hij wil niet meer ingedrukt blijven. Elke keer komt het knopje naar voren en schieten allebei de knipperlichten aan. Mijn vermoeden is dat dit nogal een **** job word om te herstellen, dat - een grote deel van - het dashboard eruit moet om een knopje te vervangen/repareren. Iemand met een briljant idee?

Volvo S40, '99, Mk1

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hydraulik-Phunk schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 20:59:
[...]

Hm klopt, mn pa had gemiddeld altijd zo'n 6,7L/100km in de V70 weet ik nog. Ach, ik blijf ook nog wel ff doorkachelen in dit ding maar soms wil je weer 'ns wat nieuws he. V90 wil ik ook nog wel graag hebben eigenlijk.
Maar die van je pa was toch geen V70 Classic? :P Of was 't een van de allereerste V70N's waar nog wel het oude blok in lag?

Zo'n 960/V90 is echt supertof vind ik! Schijnen alleen wel beetje zuipschuiten te zijn. :+ Maar wel vrij veel electronica zoals 850's etc, dus iets minder makkelijk zelf te onderhouden. Wat dat betreft is een 240/740/940 echt superideaal! 8)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Sja daar ben ik dus zelf ook druk naar aan het kijken haha. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

FeaR1986 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 18:51:
De Volvo S60 D5 uit 2005 moet er aan geloven en mag vervangen worden. Nieuwe S60 D5 is een hele mooie optie, maar in verband met de bijtelling zou iets goedkoper aan de ene kant toch wel fijn zijn. Maar als je dan naar bijvoorbeeld een Opel Insignia gaat kijken ben je maar een paar duizend euro goedkoper uit en je hebt best wel wat minder auto. Nog goedkoper als de Ford Mondeo of de Mazda 6 is heel erg plastic-fantastic van binnen. Audi A4 was nog een optie, maar daar zit een levertijd op van 6 (!) maanden en dat is gewoon te lang.

Op advies van de garage net naar de "nieuwe" V70 R-editie wezen kijken, maar dat wordt hem zeker niet. Veel te braaf die auto. De R-versie is wel iets sportiever, maar dat is vooral binnen te zien met de aluminium pedalen en andere accenten. De 18" velgen zijn leuk omdat ze 18" zijn, maar sportief zijn ze zeker niet. Nu schijn je bij het hoofdkantoor in Beesd de nieuwe Volvo V60 al te kunnen bewonderen op uitnodiging en als er een officiële dealer mee gaat. Volgende week dus maar eens de V60 gaan bewonderen :D

Weten overigens nog niet of we nu voor benzine moeten gaan of voor een diesel, want zitten net op het randje als het gaat om kilometers. De D5 met 205 PK en 420 Nm is natuurlijk wel heel oké, maar een 2.0T doet er qua PK niet veel voor onder. Alleen jammer dat de benzine wel heel wat minder Nm heeft.
Subaru legacy misschien een optie voor je?
Of gewoon weer die S60 D5 :)

Waarom moest die andere weg? kon je die niet afrijden als hij bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Razkin schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 21:21:
Je hoeft enkel het luchtrooster eruit te trekken.
[...]
Het knopje is zich vanaf vanmorgen weer normaal gaan gedragen, het is dus vanzelf weggetrokken! :)

Vandaag de S40 eens goed in het sop, osmose water, wax en velgenreiniger gezet. Een hoop water, veel TLC en een paar uur later, staat er een auto in de namiddag zon je glimmend aan te staren. De regen die ons landje natmaakte maakte grote heldere druppels op de motorkap en trok mooie strepen die synchroon naar buiten liepen. De velgen, daar kwam een donder oranje drap vanaf ( :o ), zijn nu zelfs in het donker mooi helder en goed te zien. _/-\o_

* _Apache_ is zo trots op zijn vierwieler, bijna zo trots als op zijn tweewieler. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Bart-Willem schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 21:47:
[...]

Maar die van je pa was toch geen V70 Classic? :P Of was 't een van de allereerste V70N's waar nog wel het oude blok in lag?

Zo'n 960/V90 is echt supertof vind ik! Schijnen alleen wel beetje zuipschuiten te zijn. :+ Maar wel vrij veel electronica zoals 850's etc, dus iets minder makkelijk zelf te onderhouden. Wat dat betreft is een 240/740/940 echt superideaal! 8)
Hij heeft beide gehad, een Classic en een V70N van het vroege type idd. De N was iets zuiniger iig.
_Apache_ schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:16:
[...]

Het knopje is zich vanaf vanmorgen weer normaal gaan gedragen, het is dus vanzelf weggetrokken! :)

Vandaag de S40 eens goed in het sop, osmose water, wax en velgenreiniger gezet. Een hoop water, veel TLC en een paar uur later, staat er een auto in de namiddag zon je glimmend aan te staren. De regen die ons landje natmaakte maakte grote heldere druppels op de motorkap en trok mooie strepen die synchroon naar buiten liepen. De velgen, daar kwam een donder oranje drap vanaf ( :o ), zijn nu zelfs in het donker mooi helder en goed te zien. _/-\o_

* _Apache_ is zo trots op zijn vierwieler, bijna zo trots als op zijn tweewieler. :+
Mijn auto ziet er uit alsof ik ermee naar de Oekraine en terug ben gereden, al maanden :/
Gister wilde ik 'm wassen.. maar ik had geen zin :+

[ Voor 43% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 19-10-2010 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Met dank aan Ome BW toch maar gemaild voor een 940 Malmö. O-) O+

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 19-10-2010 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Joopieboy schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:50:
Met dank aan Ome BW toch maar gemaild voor een 940 Malmö. O-) O+
Goed zo! 8)

Een collega-bedrijf belde vandaag op, die was op zoek naar een T5R en of ik niet iets wist. Zijn eisen: automaat, estate en moest een zwarte zijn. Hij wilde die in plaats van zijn 940 TIC automaat. Ik twijfel. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ligt er een beetje aan wat de 940 eigenaar wil bijleggen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Jep inderdaad. Die 940 van hem is wel een mooie, en eentje van het laatste type. Die dude is een enorm Pietje Precies, dus het zal wel een goed ding zijn. En het is een automaat! 8)

Een andere klant stond ook al te kwijlen bij de mijne (goede kennis van de baas, die staat ook ieder jaar op de beurs met zijn eigen standje) en had net ergens gelezen dat die dingen zeldzaam zijn en (flink) in prijs gaan stijgen volgens hem. Dus die had er ook al oren naar. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ik zou t gewoon gaan doen, zeker die 940 TIC, kunnen we samen cruisen met 940's. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Maar als dat weer zo'n problemen-zuipbak is heb ik daar weinig zin in! :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Is je T-5R toch ook, dus wat is het verschil? >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
_O-

Plaag die arme man toch niet zo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Arm? Weet je wat ie aan WGB moet afdragen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

toen ik nog een T5 had kostte dat kreng me 215 euro wegenbelasting....

PER JAAR >:) :D

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
_Apache_ schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:26:
Arm? Weet je wat ie aan WGB moet afdragen? :+
Ja dat weet ik, mijn bijdrage aan wegenbelasting word ook niet mis met die 940... :+
kamstra schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:27:

Omg hoe heb je dat voor elkaar gekregen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Niet zo moeilijk... Kamstra woont in L ... zijn ze wat automobilist vriendelijker wat dat betreft.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Mm ja idd, wij moeten hier allemaal hard bukken voor alle lege potjes en mislukte overheidsprojecten. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dat scheelt inderdaad belachelijk veel, die T5R is 800 Euro per jaar. :')

Net foto's genomen, straks even overzetten. :P Had ik de auto mooi gewassen, rij ik weg: begint het gigantisch te regenen en te hagelen. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Sja dat heb ik meestal, is de auto net netjes gaat het regenen.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Nieuwe pics van m'n T5R! 8)

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/260cqar.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/160r39k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/jqtlib.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/160vh94.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2s6m0lc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2z7eumt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/o7o7wg.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Bart-Willem op 20-10-2010 21:09 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen uit welk jaar de s80 de ipod integratie in het opbergvak tussen de voorstoelen heeft toegevoegd, Dus niet de Aux-In maar de daadwerkelijke ipod integratie
(in samenwerking met het stuurwiel volgend nummmer etc)

Ben namelijk van plan om een s80 te halen uit 2006/2007 maar zou toch wel erg graag van nummer willen wisselen zonder afgeleid te zijn van het verkeer :)

Heb al een hoop zitten zoeken op google en in gebruiksaanwijzingen maar word er niet wijs uit hopelijk weet iemand dit!

Verder zit ik te twijfelen tussen een 2.5T blokje of een D5 ik rij meer als 18000 km wat het omslagpunt voor mij moet zijn maar heb motortechisch niet veel verstand van deze motoren wat is er volgens jullie beter? :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:37

mambo No5

Bad Apple?

Wat blijven dat toch ook machtig mooie bakken eigenlijk. O+ * mambo No5 ziet zoch ook ooit nog wel in een volvo terecht komen.

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02

Klippy

Still Game

Heel nette T5R :9

Maar dat is wel vaker met jouw auto's :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:47

tozzke

aka tozzert

kamstra schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:27:

en hoevaak moest je dat oliepeil ook weer checken? })

* tozzke rent heel hard dit topique uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 21:24:
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen uit welk jaar de s80 de ipod integratie in het opbergvak tussen de voorstoelen heeft toegevoegd, Dus niet de Aux-In maar de daadwerkelijke ipod integratie
(in samenwerking met het stuurwiel volgend nummmer etc)

Ben namelijk van plan om een s80 te halen uit 2006/2007 maar zou toch wel erg graag van nummer willen wisselen zonder afgeleid te zijn van het verkeer :)

Heb al een hoop zitten zoeken op google en in gebruiksaanwijzingen maar word er niet wijs uit hopelijk weet iemand dit!

Verder zit ik te twijfelen tussen een 2.5T blokje of een D5 ik rij meer als 18000 km wat het omslagpunt voor mij moet zijn maar heb motortechisch niet veel verstand van deze motoren wat is er volgens jullie beter? :P
De optie heet IMIV.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
Mooi werk BW :D Heel erg vette bak :D Hoe is het ondertussen met de betrouwbaarheid?

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Nog steeds om te janken. :+ Lambda-ding blijft branden en ABS + Tracs schiet ook nog regelmatig aan. :/ Dat Lambda-gedoe schijnt aan de Rica-chiptuning te liggen zeiden ze @ ET. :P Maar dat andere is wel zorgelijk want zodra dat brandt merk je ook dat 'ie gewoon minder goed remt. :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

IMIV is toch aftermarket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik heb nog wel een ABS computer liggen BW, weet niet of die van de T5 anders is ?

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.