Het grote Volvo topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 79.282 views

Onderwerpen

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Bij normaal rijden is 'ie bijna net zo zuinig als een normale 850 (1 op 10 rijdt deze dan ongeveer). Zodra je het gaspedaal diep intrapt is het letterlijk 1 grote draaikolk: het verbruik schiet dan flink omhoog. :X Een vriend van me reed ooit een tijd lang een 850R en kreeg met veel planken het verbruik niet beter dan 1 op 4. :') Was wel een gechipte. :P Deze heeft gewoon 240pk.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-07 00:24
Ik zit op 1op7 gemiddeld en ik let er absoluut niet op, zelfde blok en iets meer gewicht met de AWD natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-06 01:08

ppFreddy

gewoon Frederik

Ik heb al verhalen gehoord van een -wel behoorlijk aangepaste- (turbo, injectoren, inlaat, uitlaat, chip) die op circuit ongeveer 1 op 2 a 1 op 3 deed :p

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

ConZito schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 00:41:
Ik zit op 1op7 gemiddeld en ik let er absoluut niet op, zelfde blok en iets meer gewicht met de AWD natuurlijk.
Als in: je plankt redelijk door? :P AWD vreet wel meer benzine. :P

Ach ja: zo'n auto koop je niet om goedkoop te rijden. :+ Daar heb ik m'n 244 diesel wel voor (alhoewel die wel vaker onderhoud vergt maar die onderdelen zijn een lachertje). :P

Volvotips.com

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-07 14:42

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~masterd/small1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~masterd/small2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~masterd/small3.jpg
Alles mooi in de tectyl :) kan hij er weer ffe tegenaan... gelukkig laten doen...tering wat meurt dat

Asus Zenbook i7 256gb

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Laten doen? Dat kan je prima zelf. :P Je moet 't wel goed doen natuurlijk. ;) Het is simpel werk, maar vooral veel werk. :X Ik geloof dat ik met m'n Amazon er een uur of 3 zoet mee was en dat was nog niet heel de auto. :X

Volvotips.com

• Ghostrider
  • Laatst online: 04-07 14:42

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Bart-Willem schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 10:40:
Laten doen? Dat kan je prima zelf. :P Je moet 't wel goed doen natuurlijk. ;) Het is simpel werk, maar vooral veel werk. :X Ik geloof dat ik met m'n Amazon er een uur of 3 zoet mee was en dat was nog niet heel de auto. :X
Ben 3 dagen bezig geweest met schoonmaken... al het zand e.d. er goed af. toen weken laten drogen... ach het was niet duur 300euri inclusief kokers :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Netjes, ik had alleen de bladveren en alles wat roestig lijkt ook ff meegenomen.

Trouwens, één van de weinige auto's waar je het zelf kan doen zonder brug en je laat het doen 8)7
Gekheid, groot gelijk, want het is 1 grote smeerbende als je dat gaat doen.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:51

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Afgelopen weekend naar een V70 D5 Geartronic uit 2008 zitten kijken met 95.000 op de teller. Zoek zakelijk iets netters om te rijden dan de 2008 Skoda Fabia 1.4 waar ik het nu mee moet doen. Zeker in vergelijking met de S80 die we hebben is dat een nachtmerrie met 50k kilometers per jaar.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Bart-Willem schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 09:56:
[...]

Als in: je plankt redelijk door? :P AWD vreet wel meer benzine. :P

Ach ja: zo'n auto koop je niet om goedkoop te rijden. :+ Daar heb ik m'n 244 diesel wel voor (alhoewel die wel vaker onderhoud vergt maar die onderdelen zijn een lachertje). :P
Mja, ik geef wel gewoon gas bij het stoplicht, af en toe een tussensprintje en op de snelweg rond de 130~150 met af en toe een uitschietertje naar de 190 als ik daar ineens zin in heb. Brullen met die spullen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Jongens (met name B-W), ik zit nog steeds met een schuin oog naar een V70 Classic 2.5D te kijken.
Wat zijn de zwakke punten van zo'n auto? Kun je er bijvoorbeeld beter een kopen met 220k op de klok waar nog wat onderhoud staat te gebeuren maar die wel een lekker lage km-stand heeft, of liever eentje met 300k+ op de teller waar alles al gedaan is?

Voor iets meer geld kun je trouwens ook een V70 van het latere type vinden, met 2.5D motor of een S60 met D5 aggregaat. Wat zijn de zwakke punten van die auto's en hoe doen de eerste D5's het?

edit: en hoeveel kilometer houdt zo'n automaat vol zonder revisie?

[ Voor 6% gewijzigd door Timmert op 12-09-2010 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Ik moet zeggen dat de V70 Classic echt enorm degelijk is, hoe alles in elkaar zit en, in mijn geval, na 240.000km nog zo eenvoudig uit elkaar kan en weer in elkaar. Alles werkt ook nog op een paar lampjes in het dashboard na, maar dat is ook minutenwerk.

Hij staat overigens wel weer te koop m'n V70R AWD, ik rijd er echt te weinig mee en dat vind ik zonde van m'n poen. Ik kom afgelopen twee maanden aan 600km totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ja dat degelijke spreekt me wel aan. Ik heb nu een 2005 Vectra, maar daarvan valt de degelijkheid me juist enorm tegen. Alles rammelt en hij voelt echt aan alsof er 4 ton op de klok staat (in werkelijkheid 204k). Een Mondeo doet het beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Hij voelt niet als een nieuwe nee na 2,5ton, dat moet ik ook wel toegeven. Maar hij stuurt niet wazig of versleten, het voelt ook niet zo aan. Maar ik denk dat je bij een diesel wat meer een geleefde familie-auto treft dan bij de R-uitvoering.

Bij mij rammelt er inmiddels niets meer, maar het dashboard en de middenconsole zijn dan ook helemaal onder handen genomen. Niet dat het daarvoor nu zo erg was, maar ik kom uit een hagelnieuwe leasebak en ik moest ineens een overstap maken naar een 2ehands, dan ben je al snel een zeikerd, altans ik wel :P

Als ik het vergelijk met m'n toenmalige Ibiza FR met 140.000km dan voelt een Volvo V70 Classic met 240.000km bijna nieuw. Dus het is maar net wat je gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Timmert schreef op zondag 12 september 2010 @ 18:38:
Jongens (met name B-W), ik zit nog steeds met een schuin oog naar een V70 Classic 2.5D te kijken.
Wat zijn de zwakke punten van zo'n auto? Kun je er bijvoorbeeld beter een kopen met 220k op de klok waar nog wat onderhoud staat te gebeuren maar die wel een lekker lage km-stand heeft, of liever eentje met 300k+ op de teller waar alles al gedaan is?

Voor iets meer geld kun je trouwens ook een V70 van het latere type vinden, met 2.5D motor of een S60 met D5 aggregaat. Wat zijn de zwakke punten van die auto's en hoe doen de eerste D5's het?

edit: en hoeveel kilometer houdt zo'n automaat vol zonder revisie?
Zwakke punten van 850's/V70's zijn er niet veel, alleen de draagarmen willen wel eens (behoorlijk) gaar zijn. Voor benzine-modellen geldt dat de kleppen niet mogen tikken na een kwartiertje, en het TDI-blok is behoorlijk degelijk. Wel moet je erop letten dat 'ie niet teveel rookt (bij plankgas roken ze wel behoorlijk maar daar staat dat Audi-blok bekend om, maar met normaal rijden mogen ze niet roken). Let verder op lekkende injectoren en vooral wanneer de distributieriem/waterpomp etc vervangen is (dat geintje is namelijk 1000 Euro :X ). Liever een V70 TDI met 4 ton waar net de distributieriem van vervangen is dan eentje met 2 ton waar het nog bij moet gebeuren. ;)

D5's zijn ook erg goed, maar daar is het injector-verhaal wel een stuk prijziger en komt het vaker voor. :X

Een automaatbak is bij de V70 Classic erg degelijk, die dingen geven eigenlijk nooit problemen. Bij het nieuwe type V70 hoor je er wel eens wat klachten over, maar dan gaat het vooral om de vroege modellen die net dat nieuwe type automaat eronder geschroefd kregen. :P

Over rammels gesproken: m'n 850 rijdt als een nieuw, geen rammeltje of kraakje of iets en lekker strak op de weg! 8)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-07 21:30

bord4kop

maximaal 100KB!

Gister nog een leuke feature op de V70 ontdekt;

Als de ruitenwisser aanstaan, maar de achterwisser niet, gaat hij vanachter toch wissen als je em in z 'n achteruit zet :)

Toch wel erg jammer dat ie misschien weggaat.. :'(

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Cool dat soort features :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
bord4kop schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:14:
Gister nog een leuke feature op de V70 ontdekt;

Als de ruitenwisser aanstaan, maar de achterwisser niet, gaat hij vanachter toch wissen als je em in z 'n achteruit zet :)

Toch wel erg jammer dat ie misschien weggaat.. :'(
Heeft niet elke auto dat? Mijn Focus heeft die feature in elk geval ook.

Afgelopen weekend was het opendeurdag bij Volvo. Toch in België. Even bij 2 garages langs geweest, maar natuurlijk veel te veel volk en te weinig personeel om iemand verder te helpen. Niet eens een brochure kunnen bemachtigen! Nu waren de garages sowieso in het teken van de nieuwe S60. Volgend weekend dan maar nog eens proberen.

Ik heb mijn oog laten vallen op de S40 Diesel (1.6) maar twijfel tussen de 'normale' en de 'start/stop'. Dus eens proberen of ik eens een testrit in beide modellen kan maken. Mijn persoonlijke smaak zou uitgaan naar de 'normale' ivm toch een (miezerige) 5pk extra en de handgeschakelde 6-bak.

Wat ik ook niet onmiddellijk kan terug vinden is of er uiterlijk iets anders is aan beide modellen. Bij andere merken heb je dikwijls dat de 'super-zuinige' versie alleen te krijgen is met bijna dichte velgen/wieldeksels en zijn er kleine verschillen ivm aerodynamica.

Het grootste voordeel van de 'start/stop' versie is de prijs, deze is wel standaard iets hoger maar in België krijg je 15% (max €4540) fiscaal voordeel als de uitstoot van CO2 lager is als 105g/km en maar 3% (max €850) als die uitstoot tussen 105 en 115g/km valt. Wat voor de 'start/stop' versie een korting van €4540 geeft en voor de 'normale' maar €850.

Kan er ook iemand iets vertellen over Volvo en Saloncondities? Ik weet dat in het verleden dat sommige merken niet op alle modellen saloncondities geven. Aangezien binnenkort in België weer autosalon is (~februari) is het misschien handig om daar op te wachten. Wat er bij het volgende salon gaat gebeuren is misschien moeilijk te voorspellen maar als iemand iets weet hoe Volvo er in het verleden mee omging, kan dat een indicatie zijn hoe het in de toekomst gaat zijn.

Momenteel twijfel ik een beetje tussen de Volvo S40 en een Ford Focus. Niet geheel vergelijkbaar, maar dit zijn de 2 modellen die binnen mijn budget vallen en die ik nog mooi vind. Aangezien Ford met een nieuwe Focus gaat komen ergens volgend jaar en ik niet weet of ik daar op wil wachten ben ik dus naar een alternatief aan het kijken. Voorlopig is de S40 zowat de enige die bij mij in de smaak valt.
Durf niemand met de C30 afkomen, die vind ik gewoon lelijk en heeft een minder imago in mijn ogen (ivm. die ene film)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 10:36

Youk

Volvo For Life

Bij welke dealer ben je gaan kijken? Had zelf een uitnodiging gekregen (in mijn geval Vermant Bornem), maar wegens tijdsgebrek niet kunnen langsgaan. Maar in de loop van de week was moest ik toch even bij de dealer zijn en had ik reeds de S60 even kunnen bekijken.

Hebben de Drive-E modellen van Volvo ook geen apparte (meer gesloten) velgen als standaard? Zullen wel te vervangen zijn, want er stond een V50 Drive-E met andere velgjes in de toonzaal.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
In Hasselt (A.C.L.) en Helchteren (Rutten) ben ik geweest (Limburg), Genk (Jacobs) ben ik niet meer geraakt. Hasselt viel mee kwa volk maar ze waren er aan het verbouwen. En er waren maar 3 of zo verkopers aanwezig en die waren allemaal iemand aan het helpen. Helchteren was overbevolkt. Daar kan je zelfs bijna niet aan de modellen geraken om er even in te zitten of rustig te bekijken. En daar zag ik ook maar een 3-4 tal verkopers rond lopen. In Hasselt hadden ze ook veel minder modellen in de toonzaal, alleen een enkele C30, S40, S60 en S80 en dan nog een suv. Ik dacht dat het de XC60 was. Nu op zicht geen probleem aangezien ik toch alleen naar de S40 aan het kijken ben.
Die S40 in Hasselt was wel een 'start/stop' met normale velgen als ik het me niet vergis. Maar andere verschillen heb ik nog niet gezien.

Zijn ook niet alle S40 Diesel modellen van de drive-e reeks? In België heb ik alleen de D2 diesels gezien (ook op de site) en allemaal Drive-e. Maar de 'start/stop' doet 104g/km CO2 waar de normale D2 114g/km doet. Daarmee dat ik dacht dat die 'start/stop' nog wat andere speciale aanpassingen had om onder de 105g/km te geraken en zo die fiscale regeling te kunnen aanbieden.

[ Voor 15% gewijzigd door kluyze op 14-09-2010 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik denk dat je juist op zo'n dag ook niet serieus naar een auto moet gaan kijken. Als je gewoon op een dinsdagochtend gaat zal er ws. erg weinig te doen zijn en kunnen ze ook tijd voor je nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

kluyze schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 11:03:
[...]
Ik heb mijn oog laten vallen op de S40 Diesel (1.6) maar twijfel tussen de 'normale' en de 'start/stop'. Dus eens proberen of ik eens een testrit in beide modellen kan maken. Mijn persoonlijke smaak zou uitgaan naar de 'normale' ivm toch een (miezerige) 5pk extra en de handgeschakelde 6-bak.
van hetgeen ik al gehoord heb is de D2 met 6-bak een redelijke stap vooruit vergeleken met de oude 1.6D. De beste reactie die ik tot nu toe gelezen heb is "de D2 voelt aan als een gechipte 1.6D met 6-bak eraan". Komt waarschijnlijk door het hogere koppel (30Nm) en dat de verhoudingen van de versnellingsbak veel mooier gespreid liggen over 6 versnellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Grom, de 850 doet niets meer. :/ Gisteren kwam de monteur van ET bij ons langs en ik had last gekregen van een brandend Lambdasonde-lampje. Dus wij dat ding resetten en wat andere dingetjes nagekeken. Dus hij zegt: start de auto maar, maar dat werkte dus niet. :X Slechts een paar lampjes gingen branden in contact-stand en de startmotor viel niet eens te benaderen. :? Verder ook het rare geintje dat de CV ineens erop ging en meer van dat soort vage geintjes. We dachten dus eerst aan de startonderbreker. Ik dus het relais eruit gegooid en de zekering, maar helaas. :/ Accu los/eruit/starthulp eraan/etc ook allemaal geprobeerd maar helaas. :(

Toen geprobeerd de foutcodes uit te lezen maar zelfs dat ging niet ineens. :? Toen dacht de ET-monteur dat het de ECU wel eens kon zijn. :/ Hij dat ding meegenomen en bij ET in de T5R-racer gestopt en daar sloeg dat ding gewoon aan. 8)7 Dus het is niet de ECU. :/

Komende maandag moet ik de auto bij ET zien te krijgen en dan gaan ze verder puzzelen. Ze hebben nog nooit dit soort problemen eerder gezien, laat staan dat ze iemand kennen die het ooit gehad heeft of überhaupt iemand ervan gehoord heeft. :/ Een van hen lag er zelfs wakker van en heeft gisteren al heel wat uitzoekwerk gedaan maar dat heeft nog niet tot een mogelijke oplossing geleid: het probleem is daar té uniek voor. :X Wel is er een vermoeden dat het aan de startonderbreker, alarm of contactslot kan liggen maar bij het laatste zou het probleem wel eerder gevonden moeten zijn. Wel vreemd dat het zo uit het niets op komt zetten (lijkt me sterk dat het door de foutmelding resetten komt, al was het daarna wel meteen kassa).

Ik heb altijd van die vage problemen die niemand heeft. :X Waarom moet ik altijd de eerste zijn met zoiets? :'(

Overigens overweeg ik dat ding dan meteen te laten chippen. :P De monteur zei dat ze speciale software hadden die de automaatbak ontziet, dus niet dat ik straks met een kapotte automaatbak zit. :P Ding zou dan van 240pk naar 275pk gaan, en koppel van 300nm naar 410nm oid. Erg verleidelijk. :+ Ik laat trouwens sowieso een aantal slangen preventief vervangen (sowieso die van de lambda sonde want daar lijkt een scheurtje in te zitten, maar ook die van de carterventilatie en de intercooler zit net iets te los vind ik, maar zou volgens ET gewoon mogen blijven zitten maar ik wil 't liever in 1x goed hebben). :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Misschien een combinatie van contactslot, alarm/startonderbreker, brandstofpomprelais en een snufje lege accu?
Heeft de OBD een eigen computertje? Misschien is dat deel stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dat hebben we allemaal al bekeken, en dat is 't allemaal niet. :P Ook met een andere accu eraan die net van de lader komt wil het geen zak uit maken. :X Ik had de accu ook nagemeten en die gaf gewoon meer dan 12V aan (statuslampje in de accu zelf was ook gewoon groen dus dat is goed), dus dat leek allemaal in orde.

OBD wordt aangestuurd vanuit de ECU, daarom dachten we dat de ECU stuk was omdat er geen lampje of iets ging branden. :P Maar dat was het kennelijk ook niet. :X

Brandstofpomprelais is ook uitgesloten, aangezien de startmotor niet eens wil gaan ronddraaien, dus dat is het ook al niet. :X

Ik vermoed zelf de startonderbreker in combinatie met het contactslot, maar dat zien we volgende week wel. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Ik zeg startonderbreker, dat zit IMHO ook echt op een joekietoekiemanier bekabeld.

Mocht het ding nooit meer willen starten, er staat nog een V70R te koop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:15
Niet toevallig een verrotte massakabel ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

ConZito schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 19:39:
Ik zeg startonderbreker, dat zit IMHO ook echt op een joekietoekiemanier bekabeld.

Mocht het ding nooit meer willen starten, er staat nog een V70R te koop :P
Heb je ooit die kabelshit nagekeken dan? :P Die T5R's hebben sowieso een andere startonderbreker dan alle overige modellen uit die tijd. :/
ThinkPadd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 20:07:
Niet toevallig een verrotte massakabel ofzo?
Ik hoop het. :+ Maar als de massakabel slecht zou zijn, dan zouden lampen etc ook niet zo goed werken als nu. :P Misschien is het ook wel iets simpels als een kabel van de accu naar de dynamo of startmotor toe ofzo, daar zal ik morgen eens naar kijken. Ik neem sowieso m'n reservesleutel mee voor het geval het contactslot niet met mijn normale sleutel wil corresponderen ofzo en dat 'ie daarom niet start. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Bart-Willem schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 21:03:
[...]

Heb je ooit die kabelshit nagekeken dan? :P Die T5R's hebben sowieso een andere startonderbreker dan alle overige modellen uit die tijd. :/

[...]

Ik hoop het. :+ Maar als de massakabel slecht zou zijn, dan zouden lampen etc ook niet zo goed werken als nu. :P Misschien is het ook wel iets simpels als een kabel van de accu naar de dynamo of startmotor toe ofzo, daar zal ik morgen eens naar kijken. Ik neem sowieso m'n reservesleutel mee voor het geval het contactslot niet met mijn normale sleutel wil corresponderen ofzo en dat 'ie daarom niet start. :P
Mja, in combinatie met het alarm, ik wilde even weten hoe dat nou precies allemaal loopt en het is gewoon allemaal hardwired naar alles toe. Maar het ziet er orgineel uit, maar toch ook heel erg, heej dat moet er ook nog bij.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Neutral-safety switch van je automaat ? Ik heb ook 2x met mn 940 zoiets gehad. Alles werkte, behalve starten.
Wat beide keren toevallig na een kwartiertje eten bij de Mac met de auto op contact (ivm radio).
In geen enkele stand (PRND321) wilde 'ie starten.. paar minuten later wel.
Maar 't kan zijn dat jouw neutral-safety switch niet lekker afgesteld is of los zit oid.

Startonderbreker had ik laatst ook ruzie mee, die hangt er ook voor jan lul tussen de draden aan een slap tie-rapje en toen 'ie naar beneden kwam wilde 'ie ook niet meer starten :/, maar toen 'ie weer stevig hing was het probleem gelukkig ook weer verholpen.

@Conzito, bij mij ziet het er ook heel beun uit, maar er zit wel een Volvo badge op. Maar goed, in 1992 was dat nog wat minder modulair dan ± 2001.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dat was het tweede waar ik naar gekeken had, maar ook dat was al goed. :X Morgen even verder puzzelen, en anders mag 'ie maandag mooi naar ET toe en gaan ze daar verder puzzelen (zal een leuke factuur worden :X ).

@ Conzito: die kabelbomen zijn inderdaad knudde. Zo zit er in m'n T5R doodleuk de aansluitingen van VolvoGuard-1 terwijl ik 2 heb. Ik dacht eerst dat het misschien later omgebouwd was ofzo, maar blijkbaar is dat standaard zo en laten ze een aantal stekkers gewoon leeg, dus elke 850 met VolvoGuard-2 heeft aansluitingen voor 1 die niet gebruikt worden. :')

[ Voor 45% gewijzigd door Bart-Willem op 15-09-2010 01:36 ]

Volvotips.com

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik heb 't gevonden! 8) Het is gewoon het contactslot. Of beter gezegd: de kabelboom ervan naar dat ronde vage ding met die 9 aansluitingen. Ik was even bij ET langsgeweest om m'n ECU op te halen en had die daarna terug ingebouwd. Toen proberen te starten maar weer hetzelfde probleem. Op het moment dat ik m'n stuur verstelde naar de hoogste stand (ik vermoedde al een kabelbreuk namelijk) schoten alle lampjes aan en kon ik 'm starten (accu was ver leeg :X dus hij kon 'm niet aan laten slaan). Hulp-accu eraan en weer opnieuw geprobeerd en wederom alle lampjes die gingen branden etc. Startpoging heb ik alleen meteen afgebroken omdat er flink wat rook achter het stuur vandaan kwam. :X Dat stopte pas op het moment dat ik het stuur weer naar beneden ramde en de sleutel uit het contact haalde. :+

Snel de accupolen losgegooid, en komende maandag maar even naar ET verslepen. :P Maar de oorzaak is gevonden! 8) Wel minder dat nu de halve kabelboom opnieuw gefabriceerd moet worden aangezien de huidige doorgefikt zal zijn. :P

Volvotips.com

• Youk

Youk

Volvo For Life

Was dat geen exclusieve optie op een T-5R een verwarmd stuur? :P

Wel goed dat het probleem gevonden is.

[ Voor 24% gewijzigd door Youk op 15-09-2010 19:48 ]

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Jep, nu hopen dat het ook zo gefixt is. :P

Wel een andere meevaller: het ding bleek al gechipt te zijn. :') Volgens ET is er ooit iets met de ECU al gedaan en ze vroegen meteen aan me hoe het zat met de turbodruk-meter. Ik vertelde dat deze volledig uit slaat en schijnbaar is het bij de niet-gechipte dat maximaal 75%. :P Dus ze zijn er vrij zeker van dat 'ie al getuned is. :P

Dat verklaart meteen waarom 'ie nog steeds spinnende wielen in z'n 3 heeft. :+

Volvotips.com

• ConZito
Dat komt door het gebrek aan...tromroffel...AWD :+

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De T5 van m'n broer krijgt het anders niet voor elkaar in z'n 3. :+ Volgende week gaan ze dat ding ook aan testapparatuur hangen (metertjes, rollerbank etc) om het vermoeden te bevestigen. :+

Zoals het nu er naar uit ziet heeft dat ding gewoon de stage1-tuning gekregen en is 'ie voorzien van 275pk/400nm. :P

Volvotips.com

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Bart-Willem schreef op woensdag 15 september 2010 @ 23:46:
Dat verklaart meteen waarom 'ie nog steeds spinnende wielen in z'n 3 heeft. :+
Thrird gear rubber 8) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z165/volvo__mannen/Vallakra2010/vallkra201055.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z165/volvo__mannen/Vallakra2010/vallkra201056.jpg

Widebody V70 :o :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jammer van die velgen, voor de rest nog nieteens zo lelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Idd die velgen zijn lelijk, maar das makkelijk op te lossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Nieuwe neus op de oude achterkant. Moet zeggen echt wel knap zo. Ik vond bij de oude de neus niet zo mooi en bij de nieuwe blijf ik mijn twijfels hebben bij de achterkant. Dus deze combo is top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Vind de Grille alleen wel een beetje een Irmster (opel tuner) look hebben :/
Met diagonaal volvo streep is het misschien mooier..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

In bepaalde oogpunten lijkt 't net een schadebak. :P

Volvotips.com

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Nog even wat widebody spul dan:

Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z165/volvo__mannen/Vallakra2010/vallkra201013.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z165/volvo__mannen/Vallakra2010/vallkra201057.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z165/volvo__mannen/Vallakra2010/vallkra201065.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z165/volvo__mannen/Vallakra2010/vallkra201070.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z165/volvo__mannen/Vallakra2010/vallkra201077.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z165/volvo__mannen/Vallakra2010/vallkra201078.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z165/volvo__mannen/Vallakra2010/vallkra201079.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z165/volvo__mannen/Vallakra2010/vallkra201085.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z165/volvo__mannen/Vallakra2010/vallkra201068.jpg

Niet allemaal even mooi, maar die laatste vind ik wel heul gaaf :7

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Die laatste is super ja! 8) Hier staat heel af en toe ook zo'n gepimpte 960, ook zo'n stijl (met Polarissen eronder, verlaagd, dubbele Simons etc etc), erg tof! 8)

En die rode 960 sedans zijn ook erg tof! 8) Nu vind ik een 960 sowieso al geweldig, maar dat is helemaal mooi. :)

Volvotips.com

• Youk

Youk

Volvo For Life

Ze zijn allemaal nog redelijk subtiel, I like it.

Vraagje, ik zit een beetje te dubben over de voorruit van mijn 850. Na 16 jaar gebruik en nu de 5 laatste jaren buiten staan zijn er toch wel wat lichte krasjes merkbaar. Vooral bij laagstaande zon komt dit nogal naar voren. Nu zijn er volgens mij 3 opties:
  1. Gewoon zo laten
  2. Ruit vervangen
  3. Ruit polijsten
Punt 1 spreekt voor zich. Welke kostprijs hangt aan punt 2? Heb al wel aanbiedingen zien passeren van ongeveer 170€, is zoiets reëel of heb je dan bagger kwaliteit? En punt 3, wat kan je daar van verwachten + welke kostprijs.

Wat zouden jullie doen? Beste resultaat is volgens mij ruit vervangen. Maar ook even rekening houdend met het doel: woon-werk verkeer doe ik op de motor. Dus meestal in de week staat de wagen stil. Verder kom ik misschien aan 7k km per jaar, niet zo veel dus. 't Is niet dat het echt slecht is nu, maar je merkt toch al een duidelijk verschil ten opzichte van nieuw. Er ligt nu een nieuw setje ruitenwissers (Bosch Aerotwin) klaar. Als ik natuurlijk besluit om iets aan de ruit te doen (vervangen/polijsten) kan ik beter wachten met montage van die dingen zodat ze niet beschadigt worden door de huidige ruit.

Of zou ik er gewoon zelf eens overgaan met wat commandant of zo om het ergeste iets te minderen?

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

ik vraag me net hetzelfde af als Youk hierboven... De ruit van mijn V50 is een vervangruit van Carglass (dus geen originele Volvo meer) en is in de 4 jaar dat ik de auto heb behoorlijk gekrast geraakt (slechte kwaliteit ruit carglass?) En ook bij laaghangende zon erg irritant, soms net niet gevaarlijk...

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Er zijn maar een paar ruitfabrikanten. "Origineel" en "niet origineel" boeit eigenlijk niet want in vrijwel alle gevallen komt het van dezelfde band af. :P Het moet voor een ruitfabrikant wel rendabel zijn om meteen grote series te kunnen produceren: stel dat een ruitfabrikant de opdracht krijgt om 10.000 achterruiten voor een Amazon te produceren, dan lachen ze je vierkant uit. :+ Dat is gewoon niet interessant voor ze. :P

De ruit van 170 Euro zal wel van Pilkington zijn, dat zijn merken die Kwikfit en ook Carglass verkopen alleen kost het dan 600 Euro bij hen. :') (Het merk is volgens mij ook gewoon exact hetzelfde als die origineel in Volvo's zaten, maar met een ander logootje erin). Voorbeeldje: Carglass koopt bij ons veel ruiten voor Amazons, 140's en 240's, die dingen zijn circa 99 Euro ex. BTW bij ons. Zij rekenen gewoon het 5-dubbele ex. BTW ervoor. :+ Onder het mom: de verzekeraar betaalt toch. :X Nu weten jullie dus meteen waar ze die dure en irritante reclames van betalen. :+

Edit: het vermoeden dat Volvo gebruik maakt van Pilkington is inderdaad bevestigd: http://www.volvoxc.com/forums/showthread.php?t=4250 Dus de originele ruiten van Volvo zijn van Pilkington alleen dan met een ander logootje erin. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Bart-Willem op 18-09-2010 17:55 ]

Volvotips.com

• Saus
  • Niet online
Aanstaande dinsdag ga ik in Duitsland kijken naar een C70 uit 1999 (januari). Een op de foto's net ogende coupe. Hij heeft 145.000km gelopen en de distributieriem is bij 133.000 vervangen. Waar zijn de dingen waar ik specifiek op moet letten. Heb van een vriend van me reeds de tip gekregen om goed te kijken naar alle knopjes en schuifjes (gewoon standaard wat je moet controleren). Maar zijn er nog specifieke zaken waar ik wellicht op kan letten? Het is een 2.5T benzine/automaat.

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 16:21
Als het onderhoud tot nu toe bij de dealer gedaan is, is dat natuurlijk een heel groot pluspunt. verder zou ik kijken of de (automatische) airco goed werkt. Ook de banden zou ik even goed naar kijken aangezien die ook vrij prijzig zijn.

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Bart-Willem schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 17:52:
Er zijn maar een paar ruitfabrikanten. "Origineel" en "niet origineel" boeit eigenlijk niet want in vrijwel alle gevallen komt het van dezelfde band af. :P
vreemd, ik heb al het tegengestelde gehoord ook, dat de Carglass ed. juist mindere kwaliteit zijn als de originele Volvo... Ik weet alleszins dat de ruit van mijn V50 (carglass replacement) meer weerspiegeling geeft als die van mijn pa z'n ex-V50, en zit na 80k km vol krassen en kleine putjes. En sinds deze zomer zitten er precies regendruppels "ingevreten" (regenbui gehad en direct daarna volle zon) en krijg ik er met geen mogelijkheid af...
Ik zit eigenlijk stiekem te wachten totdat er een steen ingaat zodat ik een nieuwe kan steken via verzekering :X

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De ruiten die Carglass bij ons haalt komen van dezelfde leverancier af als Volvo zelf had destijds, en die van de 240's zijn gewoon die Pilkington-dingen. Kan best dat die van de V50 van weer een andere leverancier komen, maar geen idee wie dat zou zijn. :P

Er zijn ook fanboys die beweren dat Pilkington-ruiten slecht zijn, en dat die van Volvo zelf wel goed zijn voor in 240's en 740's. Maar die originele ruiten zijn ook gewoon van Pilkington. :+

Heel veel ruitfabrikanten zijn er niet, en het lijkt me sterk dat Carglass zelf nog een ruitproductie heeft lopen ergens. :P

[ Voor 20% gewijzigd door Bart-Willem op 18-09-2010 22:52 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Zo kwam er laatst iemand bij me 2 koplampen en knipperlichten ophalen, maar hij heeft maar 1 lamp meegenomen omdat de rest imitatie was. Nu heb ik ff die 2 knipperlichten naast elkaar gehouden (wist ik veel) en die zijn ook 100% identiek, op het Volvo stempeltje na.
Bij imitatie zie je vaak wel dat de spuitgietmallen anders zijn, kleur vaak iets anders is etc, maar deze waren ook echt zonder twijfel uit dezelfde productielijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:10
Even een vraagje aan de Volvo kenners.

Een Volvo Station 740GL AUT. ( 6 cil. diesel ) van 7-1986 hoeveel PK heeft zo een wagen ?

En heeft deze een distributieriem of ketting ?

Werden toen al b.v de wielranden verzinkt c.q gegalvaniseerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

Volgens autoweek.nl heeft alleen de turbodiesel een automaat. Als het inderdaad de turbo is heeft hij 109PK en 205Nm koppel.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Krentenbol schreef op zondag 19 september 2010 @ 11:20:
Volgens autoweek.nl heeft alleen de turbodiesel een automaat. Als het inderdaad de turbo is heeft hij 109PK en 205Nm koppel.
Wagen staat nu nog op Duits kenteken denk dat daar wel een non-turbo in automaat leverbaar was :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

De gewone diesel heeft 82PK en 140Nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Krentenbol schreef op zondag 19 september 2010 @ 11:52:
De gewone diesel heeft 82PK en 140Nm
Oke en distributieriem of ketting ? Neem aan hydraulische klepstoters ?

En bij normaal onderhoud wat kan zo een blok gemiddeld draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Het ding heeft 2 distributieriemen: een voorste en een achterste. :P Bij normaal onderhoud kunnen ze de miljoen wel halen (de monteur had er 1 met 850k erop staan, zonder revisie of koppakkingwissel of iets, daarna hield de teller ermee op en is de auto met de zoon van de baas naar Denemarken vertrokken tijdens stage, auto is daar nog verkocht en rijdt misschien nog wel rond :P ).

Vanaf model G (zie chassisnummer) zijn ze al deels verzonken, maar nog lang niet zo goed als bijvoorbeeld eentje uit 1988 of later. :) Ze kunnen dus nog wel roesten, met name de accubak, reservewielbak en wielranden. Een 85'er 740 roest bijvoorbeeld harder dan een 240 uit dat jaar. :X Mocht het dus al een G-serie zijn, dan zal je weinig tegen gaan komen. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Bart-Willem schreef op zondag 19 september 2010 @ 12:06:
Het ding heeft 2 distributieriemen: een voorste en een achterste. :P Bij normaal onderhoud kunnen ze de miljoen wel halen (de monteur had er 1 met 850k erop staan, zonder revisie of koppakkingwissel of iets, daarna hield de teller ermee op en is de auto met de zoon van de baas naar Denemarken vertrokken tijdens stage, auto is daar nog verkocht en rijdt misschien nog wel rond :P ).

Vanaf model G (zie chassisnummer) zijn ze al deels verzonken, maar nog lang niet zo goed als bijvoorbeeld eentje uit 1988 of later. :) Ze kunnen dus nog wel roesten, met name de accubak, reservewielbak en wielranden. Een 85'er 740 roest bijvoorbeeld harder dan een 240 uit dat jaar. :X Mocht het dus al een G-serie zijn, dan zal je weinig tegen gaan komen. :)
En ook hydraulisch klepstoters ?

Zou je mij even willen mailen dan stuur ik je de weblink van desbetreffende wagen ( zie ondertitel )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Neen, die dingen moet je gewoon zelf nog stellen. :P Stuur me anders een DM, dat werkt makkelijker. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Bart-Willem schreef op zondag 19 september 2010 @ 12:46:
Neen, die dingen moet je gewoon zelf nog stellen. :P Stuur me anders een DM, dat werkt makkelijker. :+
DM :? Ok net als bij de oudere W123 MB moet je de kleppen dus nog handmatig af en toe stellen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Direct Message... oftewel klik op poppetje met praatwork onder BW's naam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
ToolkiT schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:42:
[...]

Direct Message... oftewel klik op poppetje met praatwork onder BW's naam :)
Sorry hoor maar ik heb geen idee waar je het over hebt ?
Iets met membership te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Volgens mij moet je dat activeren in je preferences ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21486

Vrijdag V70 2004 gekocht met 210pk en weinig op de teller. Wat een prachtwagen en wat een vermogen. Ben nog steeds in de zevende hemel. 100 in de 2 en 150 in de 3, hij blijft maar trekken, echt heerlijk. Je merkt niet dat je in een zware auto rijdt, hij reageert direct op het gaspedaal.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 21486 op 19-09-2010 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:15
WiLLoW_TieN schreef op zondag 19 september 2010 @ 23:04:
[...]

Sorry hoor maar ik heb geen idee waar je het over hebt ?
Iets met membership te maken ?
http://gathering.tweakers.net/forum/preferences En dan onder het kopje "Privacy", "Direct Messages" aanvinken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
@ ThinkPad thanks :Y

@ Bart-Willem DM gestuurd d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Heb gisteren een mooie XC70 bouwjaar 2001 gezien, maar het is een 2.4T op gas (LPi). Auto heeft 160.000 gelopen waarvan de laatste 7000km op gas. Heb altijd diesel gereden, zou dit een probleemloze auto kunnen zijn, dwz deze motor en LPG combinatie.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Met sommige turbo's waren er problemen, maar over het algemeen is LPG geen probleem en bij een Volvo al helemaal niet (op sommige turbo's na dan)

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Zoals je het zegt, het zou een probleemloze auto kunnen zijn. Dat weet je natuurlijk nooit tevoren.
Maar het verschrikkelijke cliche gaat wel op; die motor is bij wijze van net ingelopen. Dat 'ie niet direct op LPG heeft gelopen is ook echt geen probleem, op benzine loopt een motor beter in (ok, 1e 10K is dan belangrijk).
Die blokken kunnen echt makkelijk 5 ton draaien, m'n 850 (zelfde 'whiteblock') had 580K zonder problemen. Op Marktplaats vind je de een na de andere met 3~600K erop dus ik zou me niet teveel verkijken op die KM-stand icm LPG.
Staat van onderhoud is natuurlijk erg van belang, en vooral met moderne diesels zit je bij een gemiddeld defect ook al aan torenhoge arbeid en onderdelenkosten (olie/brandstofpompen bijv).
Oliepomp van m'n pa z'n V70 2.5D kostte ook 800 eu oid...

• MEN-O
Volgens mij zijn de V70's op LPI juist erg gewild ! (ik geloof dat achteraf LPI inbouwen rond de € 2500 kost..)

• Willem
  • Laatst online: 21:27
Hoi allemaal. Vanwege het feit dat ik een auto van de zaak krijg, en die ook privé ga rijden, gaat de 850 definitief weg :'( Hier nog mensen met interesse? Zie linkje in sig.

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

damn, gast, da's spijtig!
Wat een prachtbak die 850 van jou! Als ik de plaats zou hebben... Hell, ik zou zelfs overwegen mijn V50 weg te doen voor zo een in topstaat...

• Willem
Nou ja topstaat. Technisch wel. Optisch heeft 'ie wel werk nodig. Blanke lak aan één lijst (linkerkant) is afgebladderd en er is bijna roestvorming bij het schuif/kanteldak. Geen onoverkomelijke zaken, maar daar is de prijs dan ook naar :)

Hoop in geinvesteerd en versleuteld afgelopen jaren, maar wordt met auto van de zaak gewoon te duur voor erbij. Vrouwlief gebruikt 'em niet, en ik ook niet. Een overweging is ook nog om hem op te schorten en op te knappen maar ook daar ontbreekt een beetje tijd en geld :)

• Willem
Hm. V50 ruilen tegen de 850? :+

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

met wat opleg van jouw kant :p maar dan heb jij weer een V50 op overschot. Ik zou het zonde vinden dat mijn V50 ergens terecht komt waar-ie niet gebruikt gaat worden...
zo'n T-5R estate is altijd al een droom geweest... maar ik heb nog een droom waar misschien de onderhoudskost van een T-5R niet in past (huis kopen enzo...)
jammer maar helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 04-07 07:05

Dentheman

Zie signature

seq_uence schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:42:
Heb gisteren een mooie XC70 bouwjaar 2001 gezien, maar het is een 2.4T op gas (LPi). Auto heeft 160.000 gelopen waarvan de laatste 7000km op gas. Heb altijd diesel gereden, zou dit een probleemloze auto kunnen zijn, dwz deze motor en LPG combinatie.
Kijk of je kan controleren of je visco koppeling nog in orde is, dat kan nog een duur geintje zijn (mocht je dat willen laten maken)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Mja, het gaat hier niet over een T-5R, maar een gewone T5. Die heeft weliswaar een aantal kenmerken van de T-5R gekregen (bumper, velgen, zijn er nog?). De T-5R is er enkel in geel, zwart en groen geweest. Daarnaast had je nog de R en die zijn wel in het rood geleverd. Echter zie je hier ook dat het geen R is als je kijkt naar het interieur. De T-5R heeft leer middenstuk met alcantara zijkanten, de R heeft alcantara middenstuk met lederen zijkanten, en deze heeft gewoon volleer. Neemt niet weg dat dit ook een zeer leuke en complete wagen is, ik hoop in ieder geval dat deze een andere liefhebber gaat treffen als nieuwe eigenaar. Dus succes met de verkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb m'n Focus gisteren te koop gezet..heb geen haast met een evt. verkoop, maar kan niet wachten tot ik mijn eigen S40 (2006) heb :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

over Focussen gesproken: ik heb vandaag even een stukje gereden in de 2007 (pre facelift) V50 1.6D van een collega. De handling voelt verdomd veel hetzelfde als de 2009 Ford Focus station 2.0 van mijn vriendin. Logisch natuurlijk met dat gedeelde C1 platform, maar opvallende overeenkomst in de praktijk ook!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zelfde motor en onderstel, veel verschil zit er eigenlijk niet tussen. Althans, sowieso met de 1.6d motor die gelijk is in beiden. Daarom wil ik ook dezelfde 1.6d motor in de S40 als die nu in mijn Focus II ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Jazzper schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 15:46:
over Focussen gesproken: ik heb vandaag even een stukje gereden in de 2007 (pre facelift) V50 1.6D van een collega. De handling voelt verdomd veel hetzelfde als de 2009 Ford Focus station 2.0 van mijn vriendin. Logisch natuurlijk met dat gedeelde C1 platform, maar opvallende overeenkomst in de praktijk ook!
Het verschil in rijden is er niet, gewoon totaal niet. Iedereen die dat wel denkt te voelen, zit er naast :P De Focus rijd gewoon 100% hetzelfde.

Het verschil zit in de afwerking, wat bij Volvo gewoon beter was. Sowieso lijkt het interieur totaal niet op elkaar, dus wat dat betreft zijn het gewoon verschillende auto's. Als je puur en alleen op rijden afgaat, kan je die 5000,- extra in je zak houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

zelfde motor niet he. Staat er ook. Volvo was 1.6D diesel en de Ford een 2.0 benzine. Maar rijgedrag ontloopt elkaar niet zo.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ik vond op een US volvo site de owners manuals van mijn S60 online:
http://new.volvocars.com/...s60/07s60_00.htm#contents

Helaas is de dir. structuur niet open dus kan ik niet zien of er voor andere modellen ook manuals staan, maar met wat creatief surfen vind je misschien je eigen model wel :)

• Willem
ppFreddy:
met wat opleg van jouw kant :p maar dan heb jij weer een V50 op overschot. Ik zou het zonde vinden dat mijn V50 ergens terecht komt waar-ie niet gebruikt gaat worden...
zo'n T-5R estate is altijd al een droom geweest... maar ik heb nog een droom waar misschien de onderhoudskost van een T-5R niet in past (huis kopen enzo...)
jammer maar helaas :)
Het was ook niet serieus hoor ;)
Youk:
Mja, het gaat hier niet over een T-5R, maar een gewone T5. Die heeft weliswaar een aantal kenmerken van de T-5R gekregen (bumper, velgen, zijn er nog?). De T-5R is er enkel in geel, zwart en groen geweest. Daarnaast had je nog de R en die zijn wel in het rood geleverd. Echter zie je hier ook dat het geen R is als je kijkt naar het interieur. De T-5R heeft leer middenstuk met alcantara zijkanten, de R heeft alcantara middenstuk met lederen zijkanten, en deze heeft gewoon volleer. Neemt niet weg dat dit ook een zeer leuke en complete wagen is, ik hoop in ieder geval dat deze een andere liefhebber gaat treffen als nieuwe eigenaar. Dus succes met de verkoop!
Klopt helemaal! T5-R is in cream yellow, dark olive pearl en black stone uitgekomen -als ik me niet vergis-. De R is pas na 1995 gebouwd, in navolging op de T5-R, en heeft ook andere velgen (Volans, dit zijn Titans). Bij de R is het interieur vaker licht dan donker en er zit altijd alcantara bij het leer. Nog een aantal verschillen zijn de radio (bigfront's) en Nivomat schokdempers (heeft de mijne ook). Denk dat de uitvoering van mijn T-5 de eerst volgende uitvoering is onder de T5-R. Alle luxe, nieuwprijs 51k euro :X

En verder heb ik er wat aan geknoeid natuurlijk ;) R voorbumper (die heeft de T-5 dus niet), V70 classic achterlichten (niet meer oranje knippers), Rica chip, custom RIP kit, Koni setje voor, Simons cat-back etcetera. Ik wil hem eigenlijk houden :'( maar 't is zo duur allemaal: huisje boompje beestje lease auto hypotheek heel de rimbam. Dus ik zal er aan moeten geloven. Even sparen en dan t.z.t. een Cream Yellow kopen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AivWbKtwrcG2Rdinu3UlVqjN/full.jpg

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Stond je vanmiddag met dat ding in Zwolle ? Stond er één in precies zo'n kleur, koplampen weet ik zo niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Nee. Die auto is vandaag niet het dorp uit geweest. Je herkent hem aan de gele achterklep :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 15:27
Arg arg, de 850 wil niet meer starten. Hij sloeg gisteravond aan en viel meteen weer uit, en daarna met geen mogelijkheid meer aan te krijgen. Startmotor draait mooi, vonk en benzinedruk zijn aanwezig maar hij slaat maar niet aan.
Motormanagement systeem geeft een foutcode op de MAF, maar dat deed ie vorige week ook al (geen engine check light toen, dus waarschijnlijk nog een oude melding) en toen liep ie best. Nu hopen dat het een vacuumlek is ergens, want dat de MAF in 1 keer doodgaat terwijl ie wel aansloeg eerst lijkt me gek. Ik denk ook niet dat het een beveliging is ergens, aangezien de startmotor en vonk het nog wel doen (Zodra ik de automaat in drive zet en dan wil starten doet ie dat allebij niet). Anyway, vanavond weer zat werk te doen :(

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Sure dat je brandstof aanvoer hebt? Had exact hetzelfde met de 850, brandstofpomp was overleden.
Geef er anders een flinke tik op, vaak doet hij het dan weer -voor even-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
Ik hoor de pomp aanslaan en de benzine door de rail stromen, zal vanaaf het relais even overbruggen en mss de aanvoerslang ff lostrekken voor de zekerheid.

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hmm da's wel apart, aangezien ik nooit troubles heb gehad met de 850. :P Dat 'ie alleen in de P en N kan starten is normaal: er zit een beveiliging op dat alleen in die standen gestart kan worden (in D doet 'ie dus niets, dan is het startcircuit onderbroken).

Check anders even de luchtmassameter? Die dingen willen soms ook wel eens klooien waardoor een auto niet aanslaat maar je wel gewoon vonk hebt. Schoonmaken zou wel eens kunnen helpen. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
Ik heb hem even losgehad, was weinig aan te zien. Nu is het een beetje een duur onderdeel om even te proberen helaas :(

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Even goed schoonblazen en de stekkerverbinding (als die erop zit) nakijken. :P Die dingen willen wel eens vaker spontaan overlijden (al tig keer gezien bij 240's :/ ) maar wie weet is het gewoon een vacuümlekje ergens, dan krijg je ook dit soort troubles. 1 van de 2 zal het wel zijn.

Zit er geen sloop bij je in de buurt waar je iets kan regelen?

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
Zoek eens op relais 103, dat schijnt nogal vaak voor te komen. bijv. op www.volvo850forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Da's toch gewoon het relais van de brandstofpomp? Aangezien hij die gewoon hoort lopen lijkt mij dat die gewoon goed is, tenzij dat relais verschillende dingen tegelijk regelt. :P

Hier staat hoe je dat zou kunnen overbruggen: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,7887.15.html Wellicht ook wel iets om uit te testen. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
Dit klinkt redelijk hetzelfde. Uiteindelijk blijkt het daar een nokkenassensor te zijn. Ik heb alleen wel vonk, of zou deze genoeg hebben aan alleen de krukassensor?

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ja en nee, ik heb ooit hetzelfde gehad met een 740. :P Zo'n hallgever bepaalt samen met de ontsteking het ontstekingstijdstip etc etc, dus dan geeft 'ie wel vonk maar als een hallgever stuk is dan wil de motor niet lopen omdat 'ie geen flauw idee heeft hoe die dan moet ontbranden etc. :P

Zo'n hallgever zit bij oude type 740's achterop bij de nokkenas, maar bij nieuwe types (en hetzelfde geldt ook voor 850's volgens mij) op het vliegwiel. Zou me niets verbazen als de 850 beiden heeft, aangezien een 850 bomvol electronica zit. :')

Even puzzelen dus, net zoals mijn startprobleem laatst. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

ik neem aan dat de 850 beide heeft ja.

kun je niet een 'nood' loop situatie forceren? temp sensor of de knock sensor oid. de motor gaat dan op de basic sensoren lopen. zo kun je al een hoop fancy sensoren uitsluiten.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.