Grom, de 850 doet niets meer.

Gisteren kwam de monteur van ET bij ons langs en ik had last gekregen van een brandend Lambdasonde-lampje. Dus wij dat ding resetten en wat andere dingetjes nagekeken. Dus hij zegt: start de auto maar, maar dat werkte dus niet.

Slechts een paar lampjes gingen branden in contact-stand en de startmotor viel niet eens te benaderen.

Verder ook het rare geintje dat de CV ineens erop ging en meer van dat soort vage geintjes. We dachten dus eerst aan de startonderbreker. Ik dus het relais eruit gegooid en de zekering, maar helaas.

Accu los/eruit/starthulp eraan/etc ook allemaal geprobeerd maar helaas.
Toen geprobeerd de foutcodes uit te lezen maar zelfs dat ging niet ineens.

Toen dacht de ET-monteur dat het de ECU wel eens kon zijn.

Hij dat ding meegenomen en bij ET in de T5R-racer gestopt en daar sloeg dat ding gewoon aan.

Dus het is niet de ECU.
Komende maandag moet ik de auto bij ET zien te krijgen en dan gaan ze verder puzzelen. Ze hebben nog nooit dit soort problemen eerder gezien, laat staan dat ze iemand kennen die het ooit gehad heeft of überhaupt iemand ervan gehoord heeft.

Een van hen lag er zelfs wakker van en heeft gisteren al heel wat uitzoekwerk gedaan maar dat heeft nog niet tot een mogelijke oplossing geleid: het probleem is daar té uniek voor.

Wel is er een vermoeden dat het aan de startonderbreker, alarm of contactslot kan liggen maar bij het laatste zou het probleem wel eerder gevonden moeten zijn. Wel vreemd dat het zo uit het niets op komt zetten (lijkt me sterk dat het door de foutmelding resetten komt, al was het daarna wel meteen kassa).
Ik heb altijd van die vage problemen die niemand heeft.

Waarom moet ik altijd de eerste zijn met zoiets?
Overigens overweeg ik dat ding dan meteen te laten chippen.

De monteur zei dat ze speciale software hadden die de automaatbak ontziet, dus niet dat ik straks met een kapotte automaatbak zit.

Ding zou dan van 240pk naar 275pk gaan, en koppel van 300nm naar 410nm oid. Erg verleidelijk.

Ik laat trouwens sowieso een aantal slangen preventief vervangen (sowieso die van de lambda sonde want daar lijkt een scheurtje in te zitten, maar ook die van de carterventilatie en de intercooler zit net iets te los vind ik, maar zou volgens ET gewoon mogen blijven zitten maar ik wil 't liever in 1x goed hebben).