Het grote Volvo topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 79.283 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-07 14:42

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Goed nieuws, mijn c303 heeft weer 2 jaar APK *D

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-06 01:08

ppFreddy

gewoon Frederik

Exorcist schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 10:10:
Wie heeft hier een 2004~2009 S40/V50 of iets in die geest? Kan de standaard radio (dus niet premium of de nog betere variant) overweg met MP3 CD's? Hoeveel speakers hebben ze, en hoe klinkt het geluid?
Mijn V50 uit 2004 (MY05) kan er niet mee overweg. Als ik het goed heb was het een optie vanaf MY07 en standaard vanaf MY08. (Mij pa zijn MY07 kon er iig ook niet mee overweg, maar zijn cd speler las wel al cd-text, de mijne kan zelfs dat niet :p)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hmm, de S40 die ik op het oog heb is een MY05. Zal dus ook niet gaan werken dan.
Een aux ontsluiting zal ook wel ontbreken...

Wel nadeel, heb nu een Pioneer FH-P80BT (2 din) die alles kan + iPod aansluiting. Stapje terug wat dat betreft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotfather
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Gotfather schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:24:
Volvo V70, 1998

Vraag over de gordelverklikker onder de bestuurdersstoel, die werkt momenteel niet.

Ik wil de verklikker graag werkend hebben, dit heb ik al gechecked:

- relais 212 aanwezig, maar werking onbekend
- kabel vanaf de gordel-insteker naar de connector onder de stoel, aanwezig

Er komt uit de vloer een kabelboom met 2 stekkers, volgens mij zijn die van de stoelverwarming, hoewel die optie niet op mijn V70 zit, gecombineerd met de gordelverklikker. Beide stekkers zitten in een contra stekker, die aan de andere zijde geen aansluitingen heeft (ten slotte geen stoelverwarming)

De kabel vanaf de gordel-insteker (hoe heet zo'n ding officieel?) zit ook in een contra stekker, maar geen stekker aan de voorzijde. Ik vermoed dat deze kabel doorgelust moet worden met kabel 1 of 2 (zie foto), klopt dat? Hoe krijg ik dit werkend?

Foto is genomen van de voorkant/onderzijde bestuurderstoel, dus kijkend vanaf de pedalen naar achteren.

[afbeelding]

[afbeelding]
Vandaag de Volvo beurs in Utrecht afgestruind, zeker een aanrader!

Helaas op mijn vraag nog geen antwoord, ook op de beurs kon niemand mij vertellen hoe de bekabeling moet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De beurs viel dit jaar wederom een beetje tegen vond ik: veel meer van hetzelfde (troep die de meeste mensen bij 't oud ijzer of in de kliko zouden gooien) en veel minder stands dan voorgaande jaren.

Gelukkig wel veel bekenden gezien, ook van hier dus dat was wel volle bak ambiance! 8)

Ik heb zelf een modelauto van een 940 gekocht (exact hetzelfde zoals m'n eerste 940, de fijnste auto die ik ooit gehad heb 8) ), een kleintje van een PV in 't zwart, m'n zwarte Amazon als Combiplay-versie en een 740 estate. :+ Gadgets voor m'n auto heb ik niet nodig, en het kleine beetje wat ik eventueel zou willen hebben had men niet eens. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:23
Hoe zit het met die bazenbak van Joopieboy :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Vanmiddag wezen kijken met hem, waren paar kleine minpuntjes (wat uiteraard te fixen valt, maar daardoor hebben we wel de prijs naar beneden kunnen krijgen) maar dat ding reed verrekte goed! 8) Hij wil 'm ook dolgraag kopen maar volgens mij spartelen zijn ouders nog een beetje tegen. :X

Laat ik het zo zeggen: het zou extreem zonde zijn als 'ie hem moet laten staan. :/ Als iemand nou m'n 850 koopt dan zou ik die 940 zo zelf kopen! 8)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

iemand enig idee wat de 'nordic-line' aan boord heeft? Het is een uitvoering van de 440/460 volgens mij.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:35

_Apache_

For life.

@ Joopieboy : foto is onderweg, hij lijkt - natuurlijk(zie bouwjaar) - twee druppels water op die van pinockio, maar dan S40 en vijf-spaaks velgen ( 8) )

[ Voor 7% gewijzigd door _Apache_ op 01-11-2010 09:46 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ppFreddy schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 20:22:
Tgaat over portaalassen he, die zijn "verlaagd" zoals jij het noemt :-)
Bij portaalassen zit de aandrijfas niet in het center van het wiel, maar ligt erboven, en wordt via een tandwieloverbrenging naar het center gebracht.
Ik kende die constructie niet, maar ziet eruit als mooi spul :)
Anoniem: 97348 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:56:
[...]

wat ook erg meehelpt is hoe lang de neus van je wagen uitsteekt >:)
als je in een diepe greppel rijd..knalt meestal je neus als eerste tegen de grond....
neus van de auto bedoel ik :9
In mijn verhaal had ik het over 2 geulen parralel aan de rijrichting.. dus de bandensporen die diep uitgesleten waren. en je dus met je assen in het midden vast komt en je banden zweven in de lucht 8)7
MewBie schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 23:53:
[...]

[video]
Voor de neus van een C303/C304/C306 de grond raakt moet je het wel heel erg bont maken :+
Mooi spul.. ik zie er al de perfecte off road camper in ;) :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:50

Youk

Volvo For Life

Afgelopen zaterdag ook op de VKB geweest. Toch enkele dingetjes op de kop kunnen tikken.

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/bjorn.blommaert/vkb2010/850-1.jpg

Oud en nieuw naast elkaar:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/bjorn.blommaert/vkb2010/850-2.jpg

Na:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/bjorn.blommaert/vkb2010/850-3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/bjorn.blommaert/vkb2010/850-4.jpg

Staat toch veel beter hé. 8)

Verder nog wat kleine spulletjes meegenomen, zoals schakelaar voor de mistlampen vooraan van mijn 850 en een setje originele Vadis cd-roms :*) .

Ik ben er ook maar ineens lid geworden van de VCCB (Volvo Classics Club Belgium). De voorzitter woont in hetzelfde dorp als ik 8) . Hiermee hoop ik vooral meer mensen tegen het lijf te lopen die kennis hebben van de technische kant. Zelf ben ik wel een handig persoon, maar mijn technische kennis is beperkt. Dus af en toe een goed woordje uitleg hoe iets moet is zeker welkom. En nu kan ik ook terecht in het magazijn van de club om onderdelen te kopen.

Toen ik aankwam en even op de parking aan het rondstruinen was kwam ik dit tegen:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/bjorn.blommaert/vkb2010/vlv145.jpg
:P

Binnen ben ik dus Krentenbol met zijn vader tegengekomen, was weer een leuk weerzien. Ook nog een praatje gemaakt met BW natuurlijk. Hij had mij ook nog gewezen op Kraats (met een tweakers shirt aan), maar jouw heb ik achteraf niet meer gezien.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Youk schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:35:
Afgelopen zaterdag ook op de VKB geweest. Toch enkele dingetjes op de kop kunnen tikken.

Voor:
[afbeelding]

Oud en nieuw naast elkaar:
[afbeelding]

Na:
[afbeelding]
[afbeelding]

Staat toch veel beter hé. 8)

Verder nog wat kleine spulletjes meegenomen, zoals schakelaar voor de mistlampen vooraan van mijn 850 en een setje originele Vadis cd-roms :*) .

Ik ben er ook maar ineens lid geworden van de VCCB (Volvo Classics Club Belgium). De voorzitter woont in hetzelfde dorp als ik 8) . Hiermee hoop ik vooral meer mensen tegen het lijf te lopen die kennis hebben van de technische kant. Zelf ben ik wel een handig persoon, maar mijn technische kennis is beperkt. Dus af en toe een goed woordje uitleg hoe iets moet is zeker welkom. En nu kan ik ook terecht in het magazijn van de club om onderdelen te kopen.

Toen ik aankwam en even op de parking aan het rondstruinen was kwam ik dit tegen:
[afbeelding]

Binnen ben ik dus Krentenbol met zijn vader tegengekomen, was weer een leuk weerzien. Ook nog een praatje gemaakt met BW natuurlijk. Hij had mij ook nog gewezen op Kraats (met een tweakers shirt aan), maar jouw heb ik achteraf niet meer gezien.
Stukken beter, lijkt ook een beetje op mijn uitlaat.. maar dan netter gemonteerd :)
(bij mij hebben ze hem met een lelijke U klem vast gezet :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:50

Youk

Volvo For Life

Tnx, ben er ook wel blij mee dat het nu een heel stuk netter staat. Zoals te zien op de foto met de 2 naast elkaar is montage echt kinderspel. Is slechts 1 schroef aandraaien nadat je het eindstuk over het pijpje van de demper hebt geschoven. Je moet enkel zelf een beetje kijken of die recht hangt. Het moeilijkste was wel het oude kreng er af krijgen. De schroef viel mee, had er eerst wat WD40 op gespoten en die kwam dus vrij vlot los. Enkel dat stukje van de demper afkrijgen. Heb er eerst een tijdje op lopen hameren. Het resultaat daarvan zie je trouwens liggen op de vloer, die troep die eraf kwam. Ach ja, dat ding hangt er toch al 16 jaar onder, dus wat verwacht je dan.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Youk schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:35:
Afgelopen zaterdag ook op de VKB geweest. Toen ik aankwam en even op de parking aan het rondstruinen was kwam ik dit tegen:
[afbeelding]

Ook ik spotte krentebol en Sr. op de parkeerplaats, maar dan in levende lijve. (3 auto's naar links op de foto staat de 142 van mn broertje.)
Binnen ook nog even staan kleppen met BW en de nieuwe eigenaar van zijn 740TIC.
Nog wat leuke onderdelen gekocht, bijvoorbeeld een nieuwe radiator voor een 140, voor wènag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 04-07 14:42

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

ToolkiT schreef op maandag 01 november 2010 @ 11:01:
[...]

Ik kende die constructie niet, maar ziet eruit als mooi spul :)

[...]

In mijn verhaal had ik het over 2 geulen parralel aan de rijrichting.. dus de bandensporen die diep uitgesleten waren. en je dus met je assen in het midden vast komt en je banden zweven in de lucht 8)7

[...]

Mooi spul.. ik zie er al de perfecte off road camper in ;) :)
Ook met portaalassen en difflocks kan je met zwevende wielen vast komen te staan, bij laatste 4x4 evenement nog gelukt in een modderbak...uitstappen op de bumper en een sleepkabel vastklikken...Modder stond toen ook over het B30A motorblok heen....

Campers bouwen doe je maar van een landrover >:) Het is niet alsof er oneindig veel c303 assen beschikbaar zijn. Op veel rockcrawl evvenement e.d. worden die dingen nogal vaak stukgereden...Het zal me overigens niet verbasen als er nu al 100 c303's in Nederland rondrijden :D

[ Voor 12% gewijzigd door Ghostrider op 01-11-2010 19:29 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ghostrider schreef op maandag 01 november 2010 @ 19:27:
[...]

Ook met portaalassen en difflocks kan je met zwevende wielen vast komen te staan, bij laatste 4x4 evenement nog gelukt in een modderbak...uitstappen op de bumper en een sleepkabel vastklikken...Modder stond toen ook over het B30A motorblok heen....

Campers bouwen doe je maar van een landrover >:) Het is niet alsof er oneindig veel c303 assen beschikbaar zijn. Op veel rockcrawl evvenement e.d. worden die dingen nogal vaak stukgereden...Het zal me overigens niet verbasen als er nu al 100 c303's in Nederland rondrijden :D
Met elk voertuig kan je wel vast komen zitten, daar probeerde we die maat ook (tevergeefs) voor te waarschuwen..
Mooi spul hoor die c303's _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Tijd voor een vers deeltje: Het grote Volvo topic - Deel 4

:)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-07 21:53

Steffie

Opaque

Daar gaat het dus verder.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.