Het grote Volvo topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 79.389 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 22:12:
Heb ook een paar van die deukjes :(

Ik zit eraan te denken om de auto eens te laten detailen om al die krasjes te laten fixen. En dan een keer naar een uitdeukdag bij een dealer of van Volvo-forum. Dan is hij weer als nieuw O+

Btw, hij staat nog niet in de OP, mag hij er nog in? O-)
[afbeelding]
(betere foto komt er nog wel aan :P)
Gave wagen, tuurlijk mag hij erin!

Post eens wat specs? :)

En btw, spotrepair, of restylen hoe het ook wel eens word genoemd, is een zeer betaalbare manier om van die deukjes af te komen. Vaak niet voor 100% maar wel netjes. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Joopieboy op 04-08-2010 01:34 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:35

tozzke

aka tozzert

S60R toch? (te zien aan interieur enzo) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

kamstra schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 22:15:
Nja dat is dus het gekke, er zitten geen deukjes in :s
Lijkt schampschade van een spiegel ofzo. :/ Spiegels zijn van kunststof en dat zal niet snel deuken veroorzaken, maar het haalt wel als een kaasschaaf de lak van auto's af. :+

Geef Joopieboy 5 tientjes in z'n hand en laat hem maar eens goed poetsen, die knul kan wonderen verrichten. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 22:12:
Heb ook een paar van die deukjes :(

Ik zit eraan te denken om de auto eens te laten detailen om al die krasjes te laten fixen. En dan een keer naar een uitdeukdag bij een dealer of van Volvo-forum. Dan is hij weer als nieuw O+

Btw, hij staat nog niet in de OP, mag hij er nog in? O-)
[afbeelding]
(betere foto komt er nog wel aan :P)
Mooie S60!!!! ik heb zelf een black sapphire 2.4 edition. Vooral de R line velgen vind ik erg gaaf staan onder de jouwe!!! is dat 18 inch???
kamstra schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 21:45:
godverdegodver...
heb ff pic online gegooid:

http://www.paulkamminga.nl/misc/schurft.jpg (5MB)

Is dit zelf te doen, of moet ik langs de dealer?

:/
Die schade is er hoogstwaarschijnlijk wel uit te polijsten. een goede test is met een natte vinger met speeksel erop smeren en dat kijken of de de krasjes/puntjes minder worden. zoja dan is er een hele grote kans dat je deze eruit kan halen. mocht dat niet zo zijn wordt het spot repair of spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Iemand ervaring met een S40 (ong. 2006) en kinderen/bagageruimte? We verwachten ons eerste kindje september, en ik rij momenteel een Ford Focus II Wagon, die an sich ruim genoeg is. Van ee nstation naar een sedan is sowieso meer behelpen, maar als het kan dan kan het.

Anders zal het een V50 gaan worden, maar vind de S40 net iets mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Exorcist schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 20:15:
Iemand ervaring met een S40 (ong. 2006) en kinderen/bagageruimte? We verwachten ons eerste kindje september, en ik rij momenteel een Ford Focus II Wagon, die an sich ruim genoeg is. Van ee nstation naar een sedan is sowieso meer behelpen, maar als het kan dan kan het.

Anders zal het een V50 gaan worden, maar vind de S40 net iets mooier :)
De s40 is an sich niet erg onpraktisch met een kleine, maar je zal het verschil met de Focus zeker gaan merken qua ruimte. Nadeel is absoluut (dit ervaar ik ook met mijn s60) dat het laden erg lastig kan zijn voor de grotere spullen zoals kinderwagen etc. Overgens ligt dit aan de laadmethode en niet direct aan de ruimte. Ik denk dat je met de v50( O+ ) beter uit zou zijn als gezins auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

M'n broer heeft 2 kinderen en die gaat zeer waarschijnlijk van een V50 naar een nieuwe S60 (al zal het waarschijnlijk toch een V60 gaan worden omdat de nieuwe S60 een absurd kleine kofferbak heeft). Hij stapelde toch nooit hoger dan de achterruit want dat vond 'ie irritant, dus hij zal een station niet missen zegt 'ie. :P

Maar een oud gezegde leert ons: je weet pas wat je mist als je het niet meer hebt. ;)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:55

MrN

Heren ik zit weer met een probleem.

Mijn centrale vergrendeling doet het niet meer.

Wat heb ik gedaan:

1 enige tijd geleden al het kastje van de ab vervangen, toen gelijk batterij vervangen
2 Zekeringen nagekeken en uit voorzorg vervangen, ook geen oplossing.

Weet iemand wat dit kan zijn?

Mvg,

Nils

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Werkt het met de sleutel wel (werkt het mechanisme)?
Ook te controleren door de deur van binnenuit handmatig dicht te doen door op de knop/pin in het raamkozijn te drukken. Vervolgens weer open te maken door aan de deurhandle binnen te trekken.

Dit mechanisme zal ook wel een zekering hebben, check die ook even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

met de sleutel centraal vergrendelen is geen enkel probleem.
Het mechanische werkt dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:07

Klippy

Still Game

Ah, dan werkt je afstandsbediening dus niet meer, maar je centrale vergendeling wel nog :P
Ik weet het ook niet precies, maar kan je wel melden dat bij mijn C70, die hetzelfde mechanisme heeft, het zomaar kan zijn dat het toch gewoon je batterij is.
Vond het ook vreemd dat hij er gewoon *ineens* mee stopt, ik zou verwachten dat het bereik langzaam zou afnemen ofzo.
Met een vervangende CR2016 van 5,95 bij de Dixons heeft hij het daarna precies 1 week uitgehouden 8)7
Gelukkig had ik nadat ik van de schrik van die 6 euro bekomen was, 6 stuks voor 2 Euro op voorraad gehaald en nu doet hij het al weer vanaf januari 2009 op 1 batterij :P

Moraal van het verhaal is dus eigenlijk, toch eerst nog een keer de batterij dubbelchecken.
Verder kan ik je alleen doorverwijzen naar
http://www.volvo850forum....98abb1118b0008&board=21.0
en eventueel
http://www.volvo850forum....98abb1118b0008&board=28.0

Dat soort storingen komen daar regelmatig langs.
Helaas is de search behoorlijk ***** daar, dus je moet maar even bladeren.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Hoe krijg ik dat kastje handig los?
Heb het vorige kastje compleet gesloopt door het los te halen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bart-Willem schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:10:
M'n broer heeft 2 kinderen en die gaat zeer waarschijnlijk van een V50 naar een nieuwe S60 (al zal het waarschijnlijk toch een V60 gaan worden omdat de nieuwe S60 een absurd kleine kofferbak heeft). Hij stapelde toch nooit hoger dan de achterruit want dat vond 'ie irritant, dus hij zal een station niet missen zegt 'ie. :P

Maar een oud gezegde leert ons: je weet pas wat je mist als je het niet meer hebt. ;)
Ik ben van jaren station wagon rijden naar de S60 gegaan en hoewel de koffer in de oude S60 heerlijk groot is, is de laadklep toch klein/onhandig en af en toe mis ik wel dat ik geen station meer heb... volgende keer word het wel een stationwagon denk ik...
Ook als je iets lomps groots moet vervoeren is het makkelijk in een station: achterklep open, rolgordijn/hoedenplank eruit en gooi het object er maar in.. bij de S60 is het altijd klooien om kinderfietsjes etc erin te krijgen vanwege de vorm..
Met kinderen zou ik zeker voor de V60 gaan.. of een Saab 9-5 station.. die heeft ook heerlijk veel ruimte :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 16:22

kraats

Ik rol

Pff.. gisteravond de hele avond met m'n vader internet af zitten struinen voor een nieuwe Volvo voor hem omdat zijn 740 het echt niet lang meer uit gaat houden. Zelfs voor een ander is het lastig zoeken, hoor. Zeker omdat hij nog niet precies weet wat hij wil. Liefst wel iets op LPG G3. En zijn hart ligt bij een 940. Maar dan hou je er niet zoveel over waar je even heen kan rijden om te kijken of het wat is.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Een 850 Estate op benzine is niet iets? :+ En anders die 940 van H-P. :P Is alleen geen G3. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

De tip van de batterij heeft geholpen, de centrale vergrendeling doet het weer!
De bij de afstandbediening geleverde batterij blijkt dus behoorlijk brak te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:47

Youk

Volvo For Life

/me Youk heeft terug werkende ruitenwissers op de 850 :*)

Heb vandaag het (2e) pakje van HP mogen ontvangen d:)b , deze keer lukte het wel om alles terug werkende te krijgen. Kan ik eindelijk terug met regenweer van huis. In het begin nog even opletten en checken of de afstelling in orde is, maar ik kan weer verder.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ThatsHollywood schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 20:31:
[...]

De s40 is an sich niet erg onpraktisch met een kleine, maar je zal het verschil met de Focus zeker gaan merken qua ruimte. Nadeel is absoluut (dit ervaar ik ook met mijn s60) dat het laden erg lastig kan zijn voor de grotere spullen zoals kinderwagen etc. Overgens ligt dit aan de laadmethode en niet direct aan de ruimte. Ik denk dat je met de v50( O+ ) beter uit zou zijn als gezins auto.
Ja, de V50 zal praktischer zijn. We hebben echter wel een Bug a Boo kinderwagen omdat dat ding ook in de (5 deurs) Aygo van m'n vriendin past. Ik vind de S40 mooier, maar heb geen zin om na een paar maanden weer in te ruilen..en de V50 is en blijft een hele mooie auto.

Moeilijk. Thanks voor je input, wordt gewaardeerd!
Bart-Willem schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:10:

Tsja, ik gebruik m'n Focus nu ook zo nu en dan om wat grotere dingen te vervoeren, al is dat minimaal en vaak dingen naar de stort..heb nog 20.000 KM met de Focus om een beslissing te maken, maar ooit komt de dag dat ik me hier meld :P

[ Voor 31% gewijzigd door Exorcist op 05-08-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Ik las ergens dat de V50 geen volwaardige stationwagen is. De klep zou te smal zijn. Echt hoog was hij ook niet, dacht ik. Hij werd een 'alternatief voor de C30' genoemd, voor als je die in 5-deurs wilde. Ik weet niet hoe waar dit is en hij zal allicht ruimer zijn dan de S40.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Youk schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 20:45:
/me Youk heeft terug werkende ruitenwissers op de 850 :*)

Heb vandaag het (2e) pakje van HP mogen ontvangen d:)b , deze keer lukte het wel om alles terug werkende te krijgen. Kan ik eindelijk terug met regenweer van huis. In het begin nog even opletten en checken of de afstelling in orde is, maar ik kan weer verder.
8)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Stel ik koop een v40 met zoiets er in:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/apZsJB48iXmSgLiYjju4mYIf/thumb.jpg

Kan ik dat er dan gewoon uithalen en er een DIN2 systeem inbouwen?

Zijn er nog mensen die ervaring hebben met zo'n v40? Is de 1.9 rap genoeg? :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Volgens mij moet dat kunnen, maar waarom zou je dat willen? Volgens mij valt er ook wel een AUX op te klussen zodat je er gewoon een mobiel / MP3-speler / laptop aan kan hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Nou, dan kan je toch een mooi apparaat inbouwen? Navigatie, mp3, video,...

En dan niet zo'n goedkoop ding met DIN1 + uitklapbaar schermpje, maar echt iets wat mooi ingebouwd is :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dennahz schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 17:26:

[afbeelding]

Dat kan gewoon, er zijn zat mensen die dat met een 850 of S60 gedaan hebben. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Zit het scherm voor navigatie of zo dan niet veel te laag om handig te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Daar zit wel wat in :) Het verschilt volgens mij ook wel per v40 waar en wat er in zit.

Nuja, ik zal het allemaal wel zien. Ben toch pas volgend jaar van plan één te kopen... ben benieuwd of ik me zo lang kan beheersen overigens :p

Het zijn toch goede wagens, volgens mij :) Het is dan wel niet zo luxe als de v50 of 70, maar die zijn toch niet te betalen zonder lease. Niet voor mij i.i.g. (heb het er ook niet voor over).

Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten bij aanschaf?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dennahz schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 17:26:
[afbeelding]

Ja dat kan... Ik had er een Sony radio ingebouwd die MP3 cd's aan kon.

1.9 Diesels zijn wat traag. (Tenminste.. die ik had.)
Op Autoweek kan je ze mooi naast elkaar leggen:

Autoweek Volvo

Afhankelijk van het jaar ligt er een motor in van 90 tot 115 PK.
'k Heb nu een V50 2.0D uit 2005 met 136PK

Was met de testrit wel schrikken, toen ik voor het eerst met m'n huidige auto
de oprit van de snelweg nam. Je zit zo op de 120 :)

Nieuwe generatie (Phase II) V40 is wel ok, denk ik...
Maar hou het motorvermogen dus ff in de gaten.

@Onderbuur: De 95PK variant.

[ Voor 7% gewijzigd door Bl@ckbird op 07-08-2010 23:55 ]

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Had jij de 90 of 115 PK?

Dat zal wel een heel verschil geweest zijn dan, ja!

Vergeleken met m'n Xsara 1.4 benzine motor zal alles wel snel zijn, denk ik :)

@Bovenbuur: ah, ik zou sowieso voor de 115pk variant gaan. De v50 ligt (nu nog) wat buiten m'n budget. Misschien volgend jaar niet meer, wie weet. En ik zou ook voor de II gaan.

[ Voor 35% gewijzigd door Dennahz op 07-08-2010 23:55 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Krijg m'n groene 940 nog niet op LPG :(

Er komt gewoon geen stroom op 't systeem zo lijkt het, zekeringen en bedrading is in orde voor zover ik kan zien. Relais' heb ik geen idee van hoe ik die moet doormeten.
Ik haat elektrische problemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:17
Iemand een adresje waar ik witte deurbevestigingclips kan vinden, partnumber: 9182897

Afbeeldingslocatie: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:j3xKSV68rMc2TM:l

2,50 euro vind ik wat fors voor een stukje plastic, heb er iets van 20 nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:12
Even terugkomend op het APK verhaal van mijn 740. Die was dus oa op de banden niet goedgekeurd terwijl die naar mijn mening nog ruim voldoende waren. Nagevraagd bij een andere garage die mij vertelden dat de auto daar absoluut niet op afgekeurd zou hoeven worden en dat de auto in heel aardige staat is. Fuseekogel en remslangen voor moesten vervangen worden en uiteindelijk is ie dus gewoon (bij die garage, na vervangen van die onderdelen) goedgekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dan zal die andere garage wel makkelijk geld verdiend willen hebben denk ik. :X Wat was er volgens hen mis met die banden? :? Leek me ook vrij sterk, aangezien die banden vorig jaar meer dan voldoende profiel hadden. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik heb het 2x gehad bij APK keuringen (2 verschillende toko's), dat ze melden dat de banden op waren. Ik wist zeker dat het niet zo was, dus meldde heb telefonisch: "Prima, leg er maar nieuwe om, maar laat de oude wel liggen, dan meet ik ze ff op".

2x in de garage terug: "Euh, nee, verkeerd opgemeten :+ "

Boefjes zijn het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

ConZito schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:24:
Iemand een adresje waar ik witte deurbevestigingclips kan vinden, partnumber: 9182897

[afbeelding]

2,50 euro vind ik wat fors voor een stukje plastic, heb er iets van 20 nodig.
Ik weet niet of ze die hebben, maar kijk even op eBay bij Florida Auto Fastener, daar heb ik 'n zooi besteld, weliswaar net iets anders.

M'n 940 drinkt weer LPG :Y)

Ben er serieus zo'n 7u mee bezig geweest, alle relais, zekeringen alle bedradingshit (paar km overbodige kabel weggeknikkerd) langs gelopen, computer nog een keer gewisseld (ik had er nog een van mn 850), kapotte zekering! Nieuwe erin; niks :(

Uiteindelijk onder een koelslang nog een verdekt opgestelde 7,5A zekering gevonden die stuque was, die vervangen, en hij liep 5s op LPG.. pats. 10A erin, pats. 15A erin, pats.
Toen weer alle bedrading langs gelopen, massapunten schoon gemaakt, niks..
Uiteindelijk alle afsluiters (3 stuks) langs gelopen, bleek er een onderop de verdamper gesmoked te zijn. Nieuwe erin, probleem opgelost *D

En uiteindelijk bleek die 1e zekering van m'n airco unit te zijn, die het nu ook weer doet 8)
Fucking daily's.. ik had vandaag 'n lekker productief dagje aan de Impala ingepland :/

• Dark Angel
  • Laatst online: 15:08

Dark Angel

Corvette LS Power

tozzke schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:53:
S60R toch? (te zien aan interieur enzo) :>
Ja en je kan het aan de remmen zien :*)

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:12
Bart-Willem schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:21:
Dan zal die andere garage wel makkelijk geld verdiend willen hebben denk ik. :X Wat was er volgens hen mis met die banden? :? Leek me ook vrij sterk, aangezien die banden vorig jaar meer dan voldoende profiel hadden. :P
Nouja, het profiel zou dus onvoldoende zijn volgens hun. Voel me wel enigszins genaaid maar ik ben blij dat ie in ieder geval weer goedgekeurd is :)

Auto staat inmiddels op marktplaats en volvo 700 vereniging. Tot dusverre niet erg veel concrete interesse helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Zo, net weer wat lopen knutselen. HP, weet je nog dat ik een tijdje geleden die speakers had overgenomen en deze niet kon monteren in de achterdeuren van mijn 850? Wel ik had een beetje tijd over en dankzij een dremel en wat schroefjes waarmee je normaal ventilatoren vastzet in een pc heb ik nu achteraan netjes 2 speakers hangen. :*) Nu moet ik enkel nog op zoek naar de afdekroosters, standaard zitten er volledig gesloten plastiek kappen op. In ieder geval, ik ben weer blij. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 28-08 15:41

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Zoals eerder beloofd (een beetje laat misschien) hier nog pics van onze nieuwe aanwinst. De S80 D5.

Afbeeldingslocatie: http://www.vakantie-braunlage.nl/IMG_3944.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.vakantie-braunlage.nl/IMG_3945.JPG

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nette wagen! Maak wel eens die velgen goed schoon en vervang die oranje knipperlicht in de bumper voor oranje haha. Staat veel strakker!

Is het goed als ik je in de TS zet?
Mag ik dan wel meer info van welk bouwjaar die is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Joopieboy schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 17:50:
Nette wagen! Maak wel eens die velgen goed schoon en vervang die oranje knipperlicht in de bumper voor oranje haha. Staat veel strakker!

Is het goed als ik je in de TS zet?
Mag ik dan wel meer info van welk bouwjaar die is?
Ja, zet maar in de TS. Velgen zijn al schoongemaakt ;-)

Het is een S80 D5 automaat uit 2003.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Youk schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:18:
Zo, net weer wat lopen knutselen. HP, weet je nog dat ik een tijdje geleden die speakers had overgenomen en deze niet kon monteren in de achterdeuren van mijn 850? Wel ik had een beetje tijd over en dankzij een dremel en wat schroefjes waarmee je normaal ventilatoren vastzet in een pc heb ik nu achteraan netjes 2 speakers hangen. :*) Nu moet ik enkel nog op zoek naar de afdekroosters, standaard zitten er volledig gesloten plastiek kappen op. In ieder geval, ik ben weer blij. *O*
Nice, zo wordt ie langzamerhand full option :P

Ik heb zojuist de Flipje79 verkocht *O*
Eigenlijk was 'ie er binnen 2 minuten al uit, ik heb maar bij hem aangedrongen op een proefrit omdat ik ook achteraf geen gelul wil maar hij vond 't wel prima :P
Mocht 't alsnog niet doorgaan door een tsunami of dergelijk, dan heb ik nog een toezegging van iemand die 'm perse wilde hebben.

Heel raar, zo krijg je amper reacties, zo kan je 'm 2x verkopen op 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Aan dit tempo heb ik de rest van mijn leven nodig om tot full option te komen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Hoe de Noren het doen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
DGTL_Magician schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:26:
[...]

Ja, zet maar in de TS. Velgen zijn al schoongemaakt ;-)

Het is een S80 D5 automaat uit 2003.
Automaat rules! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

Geweldig!

volvo + bigass turbo = gaaaannn!!! :p
hoe werkt die video tag nou weer... :), thnks! te makkelijk dus :)

[ Voor 17% gewijzigd door B-lennium op 15-08-2010 17:17 ]

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

[video]hier de url van de youtube-video[/video]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Hehe ja, met gas op links ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Heb jij je pedalen gewisseld ofzo? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Joopieboy schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 18:21:
[...]

Heb jij je pedalen gewisseld ofzo? :+
Jup, klappedaaltjes ivm. de beperking van mijn vrouw. 1e 3 jaar dat we samen waren altijd in een auto gereden waar de pedalen gewisseld waren, tegenwoordig zijn klappedalen verplicht. Vandaar ook de automaat, hoewel ik nu voor me zelf ook op zoek ben naar een automaat.

Als iemand dus nog een C70 of S80 D5 Automaat met minder dan 140k op de teller weet voor een schappelijk prijsje dan hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ow lol, ik dacht meer een geintje ofzo. Maar dat is wel een oplossing idd om toch nog te kunnen rijden.
Maar sowieso rijd een automaat erg fijn. Ik heb zelf dan wel vaker krachtverlies in mijn benen en dan is een automaat echt heerlijk. De volgende word ook zeker te weten automaat. :)

En als je een C70 of S80 wilt kun je het beste toch de 2e hands markt via een particulier in de gaten houden, dealer prijzen zijn toch flink hoger. Zelfs van de 1e serie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Rare vraag misschien, wat zijn klappedalen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ken je die dingen die ook veel in rijles auto's worden gebruikt?
Nou die dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:50

_Apache_

For life.

Van die pedalen die de instructeur gebruikt, en als hij dan eens rijdt en met ruim 50 kmpu op een gelijkwaardig kruispunt afraast (bibk), dat je dan zíjn pedalen gebruikt om te remmen.

Ja die remmen ken ik. Het is nooit meer goed gekomen daarna. :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Dus ivm de handicap van je vrouw zitten er ook pedalen aan de passagierszijde ?
Ben jij daar ook in geschoold oid ? Voor een eventuele noodsituatie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
_Apache_ schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 08:30:
Van die pedalen die de instructeur gebruikt, en als hij dan eens rijdt en met ruim 50 kmpu op een gelijkwaardig kruispunt afraast (bibk), dat je dan zíjn pedalen gebruikt om te remmen.

Ja die remmen ken ik. Het is nooit meer goed gekomen daarna. :+
Jij hebt ervaring. :+

En ik had een ander mooi voorbeeld, instructeur schrok van een kind op de stoep en ramt VOL op de rem, bijna een pool achterop gehad. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Hydraulik-Phunk schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 09:55:
ik denk dus links van het rempedaal... ik neem aan de zijn vrouw last heeft van haar rechterbeen en dat daarom het gas pedaal links zit??
DGTL_Magician schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 17:43:
Zoals eerder beloofd (een beetje laat misschien) hier nog pics van onze nieuwe aanwinst. De S80 D5.

[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie wagen maar hoort dat niet in het grote boten topic terecht? ;)

[ Voor 36% gewijzigd door ToolkiT op 16-08-2010 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Valt best mee, Geely is bezig met een opvolger van de S90 om te kunnen concurreren met Merc S klasse en BMW 7 serie. En een S80 kan nog erger, een verlengde. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Laatst online: 29-08 13:11

bord4kop

maximaal 100KB!

Ik heb me nooit officieel aangemeld hier, maar mijn V70 gaat ook alweer weg..

We hadden hem gekocht omdat ik verder ging rijden en nu krijg ik een leasewagen 8)7
Hem houden als 2e, of boodschappen wagen is eigenlijkgeen optie helaas.

Dus mag hij in de verkoop..
Met gemengde gevoelens, dat wel!

Wat een heerlijke auto is het toch!

P.S.
V70, 2001, bijna full options, 200Pk, 149 Dkm, Duitse import
Volgende maand gaat ie waarschijnlijk op marktplaats..

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Joopieboy schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:55:
Valt best mee, Geely is bezig met een opvolger van de S90 om te kunnen concurreren met Merc S klasse en BMW 7 serie. En een S80 kan nog erger, een verlengde. :Y)
was ook niet lullig bedoeld, maar mijn S60 heeft al een draaicircel van een olietanker.. in een S80 is dat nog erger lijkt me.. wel lekker dat je achter net wat meer beenruimte hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Joopieboy schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 17:50:
Voor witte bedoel je? ;)

Mooie wagen die S80, dat is echt een slagschip!

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik heb hier al eerder eens dit punt aangekaart, maar wil nu toch echt actie ondernemen.

Onze 740 2.3 (131pk) GL automaat heeft een drankprobleem. Waar hij vroeger nog 1 op 7-8 dronk, is het stukje bij beetje via 1 op 6 uitgekomen bij 1 op 5. Daarbij moet wel gezegd worden dat het veel stadsverkeer is, maar dan nog is het wel erg veel.

Ook heeft hij 's ochtends wat last met stationair draaien.

Ik ben niet mega handig, maar zijn er zaken die ik nu kan doen om te kijken wat er aan de hand is? Of is het voor een leek beter om hem direct naar de Volvo kenner te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

PWM schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:40:
Ik heb hier al eerder eens dit punt aangekaart, maar wil nu toch echt actie ondernemen.

Onze 740 2.3 (131pk) GL automaat heeft een drankprobleem. Waar hij vroeger nog 1 op 7-8 dronk, is het stukje bij beetje via 1 op 6 uitgekomen bij 1 op 5. Daarbij moet wel gezegd worden dat het veel stadsverkeer is, maar dan nog is het wel erg veel.

Ik ben niet mega handig, maar zijn er zaken die ik nu kan doen om te kijken wat er aan de hand is? Of is het voor een leek beter om hem direct naar de Volvo kenner te sturen?
Stage 0 tuning.

dat wil zeggen, zorg dat de slijtdelen van de motor keurig in orde zijn. rotor + verdelerkap, brandstoffilter, luchtfilter, labdasensor schoon? vacuumlekken oplossen , stationairklep reinigen enz.

dit zijn allemaal klusjes die stap voor stap kunnen en waar geen gek gereedschap bij nodig zijn.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Stage 0.2 tuning:

- checken of de remmen nog goed werken; zijn er velgen warm (indicatie op blijven hangen) of erg afgesleten.
- olie van de automaat "flushen" (paar keer bijvullen met nieuwe olie), misschien schakelt hij niet lekker meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hydraulik-Phunk schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 01:18:
Rare vraag misschien, wat zijn klappedalen ?
Zo'n ding heb ik hier nog ergens liggen van m'n oude 850. Is een pedaal die je weg kan klappen (omhoog zeg maar) zodat 'ie verdwijnt. Zo'n pedaal komt dan links van het rempedaal, waarbij rechts ook nog het normale gaspedaal zit. De vrouw van de vorige eigenaar van m'n 850 had ook een of andere beperking waardoor ze met links gas moest geven en remmen in plaats van rechts, er zaten toen 2 pedalen in. Toen ik de auto kocht werd het klappedaal gedemonteerd en heeft toen altijd in het dashboardkastje gelegen. :+
PWM schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:40:

Zuipen van 240's/740's/940's icm stationair moeilijk lopen worden 7 vd 10x veroorzaakt door een (bijna) kapotte lambda sensor, 2 vd 10x door een matige luchtmassameter en 1 op de 10 door verstopte injectors/verkeerde bougies/etc. :P

Ik vermoed dat het 't eerste is: zo'n lambda sensor gaat bij een afwijking een enorm rijk mengsel aanmaken waardoor de auto meer zuipt dan Andre Hazes en stationair kan 'ie het haast niet bolwerken (zeg maar tussen 500 en 1000 toeren schommelend, waarbij 'ie bij 500 bijna af wil slaan en naar 1000 springt omdat de auto het zelf wil corrigeren). :X Als je veel stadsverkeer rijdt kan het probleem simpel zijn: de lambda sensor zit vol met troep en dan krijg je dit geneuzel ook. Keertje injectiecleaner erin donderen, eens goed planken met dat ding en het zal een stuk minder zijn. :P In het ergste geval heb je een nieuwe lambda sensor nodig, maar die zijn max 60 Euro voor een nieuwe. :) Er is toevallig laatst niet een accu gewisseld ofzo? :+ Dan willen die dingen ook wel eens flippen. :P

Edit: ter info: m'n 940 2.3 liep 1 op 9.5 ongeveer, de 740 van m'n vriendin (met zelfde automaatbak en motor als jij hebt) rijdt tussen de 1 op 10.5 en 1 op 11 (dit weekendje weg geweest naar Duitsland en incl veel stadsverkeer, bergen en uiteraard de lange weg heen en terug kwam 'ie op ruim 1 op 11 uit).

[ Voor 61% gewijzigd door Bart-Willem op 16-08-2010 19:08 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Hydraulik-Phunk schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 09:55:
Nee, er zijn 2 gaspedalen aan de bestuurderskant. 1 voor mensen die met rechts gas willen geven en 1 voor mensen met links. Aangezien ik het gewend ben gebruik ik altijd ook links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

En een crosspost
Dit weekend wat nieuwe fotos gemaakt,

Afbeeldingslocatie: http://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/Fotoshoot%20C70s/marko-4-3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/Fotoshoot%20C70s/marko-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/Fotoshoot%20C70s/mkarl-4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/Fotoshoot%20C70s/mkarl-3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/Fotoshoot%20C70s/mkarl-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 16:22

kraats

Ik rol

Dark Angel schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 17:28:
Dit weekend wat nieuwe fotos gemaakt,
_/-\o_ Mooi!!

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Hé joh, het beugeltje van het uitlaatsierstuk is zichtbaar, dat is toch niet netjes zo! >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Youk schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 19:59:
Hé joh, het beugeltje van het uitlaatsierstuk is zichtbaar, dat is toch niet netjes zo! >:) :+
Dat heeft de mijne ook :/
B-lennium schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 14:47:
[...]

Geweldig!

[video]

volvo + bigass turbo = gaaaannn!!! :p
hoe werkt die video tag nou weer... :), thnks! te makkelijk dus :)
1 Turbo? zo te zien wel 2, een grote en een nog grotere ;)

[ Voor 45% gewijzigd door ToolkiT op 16-08-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Youk schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 19:59:
Wordt asap veranderd ziet er inderdaad niet uit. snel even gewoon vast zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Bart-Willem schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:40:
[...]
Zuipen van 240's/740's/940's icm stationair moeilijk lopen worden 7 vd 10x veroorzaakt door een (bijna) kapotte lambda sensor, 2 vd 10x door een matige luchtmassameter en 1 op de 10 door verstopte injectors/verkeerde bougies/etc. :P

Ik vermoed dat het 't eerste is: zo'n lambda sensor gaat bij een afwijking een enorm rijk mengsel aanmaken waardoor de auto meer zuipt dan Andre Hazes en stationair kan 'ie het haast niet bolwerken (zeg maar tussen 500 en 1000 toeren schommelend, waarbij 'ie bij 500 bijna af wil slaan en naar 1000 springt omdat de auto het zelf wil corrigeren). :X
Dat is precies wat hij doet :) Voor 60,- kan ik er dus net zo goed een nieuwe in laten zetten. Gaan we eens proberen :) Eerst eens zo'n busje er in.

Nog een tip voor de injector cleaner? Volgens mij is er een hoop nep op de markt.\

EDIT: Is een LMM voor zo'n bak duur? Anders laat ik die meteen ook vervangen.

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 16-08-2010 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Fantastische C70 Dark Angel, serieus competetieve auto d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Hehe, had die opmerking op het 850forum ook zien passeren, en kon het niet laten :P

Maar echt wel een prachtige wagen wat je daar hebt. Mooi kleurtje en leuke aanpassingen die je eraan gedaan hebt, zeker niet overdreven. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

PWM schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 23:27:
[...]

Dat is precies wat hij doet :) Voor 60,- kan ik er dus net zo goed een nieuwe in laten zetten. Gaan we eens proberen :) Eerst eens zo'n busje er in.

Nog een tip voor de injector cleaner? Volgens mij is er een hoop nep op de markt.\

EDIT: Is een LMM voor zo'n bak duur? Anders laat ik die meteen ook vervangen.
Ik zou eerst injectiecleaner doen (gewoon Wynn's pakken) en als dat geen effect heeft de lambda sonde vervangen. Anders loop je straks geld weg te gooien voor niets. ;)

Luchtmassameter is rond de 100 en 140 Euro ex BTW (afhankelijk van welk type je hebt, er zijn 3 verschillende types die erin kunnen zitten). Maar echt heel vaak gaan die niet stuk. :)

En die C70 hierboven is erg nice! 8)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Bart-Willem schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:40:
[...]

Ik zou eerst injectiecleaner doen (gewoon Wynn's pakken) en als dat geen effect heeft de lambda sonde vervangen. Anders loop je straks geld weg te gooien voor niets. ;)
Ik lees op internet wisselende verhalen over dat spul, maar, baat het niet.... Ik denk dat ik morgen eens mijn vrouw de leasebak geef, en ik zelf 2 x 80km naar mijn werk rijd met het ding, lekker warm draaien, met het spul er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

PWM schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:44:
[...]

Ik lees op internet wisselende verhalen over dat spul, maar, baat het niet.... Ik denk dat ik morgen eens mijn vrouw de leasebak geef, en ik zelf 2 x 80km naar mijn werk rijd met het ding, lekker warm draaien, met het spul er in.
Als je de lambdasensor wil "schoonmaken", waarom dan met injectorreiniger in je tank? Is het niet effectiever om de sensor uit de uitlaat te schroeven ff op te poetsen en weer terug doen? (1 stekkertje los en 1 bout losdraaien).

Het eventuele bijkomende voordeel van de schoonwordende injectoren heb je dan alleen niet. Maar die kan je ook "handmatig" reinigen in een ultrasoonbadje.
Zuipen van 240's/740's/940's icm stationair moeilijk lopen worden 7 vd 10x veroorzaakt door een (bijna) kapotte lambda sensor, 2 vd 10x door een matige luchtmassameter en 1 op de 10 door verstopte injectors/verkeerde bougies/etc.
Injectors die een matig sproeibeeld hebben (beetje vervuild) komen juist redelijk vaak voor. Als ik je x/10 kansen zie lijkt het erop dat je een foute diagnose stelt maar een goeie oplossing aanbied :*) .
Misschien hebben juist veel autos met dit probleem/symptomen vervuilde injectoren (diagnose lamda) maar worden weer schoon door de injectorreiniger.

Al met al lijkt het erop dat je de injectorreiniger best eens kan proberen.

[ Voor 48% gewijzigd door DopdeDouwer op 17-08-2010 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Bij injectoren is het vaak niet de injectoren die zelf lekken, maar de cheap-ass rubbertjes die uitgedroogd zijn. :P

Overigens zijn de symptomen bij lekkende injectors wel anders: dan slaat de motor moeilijk aan en wil 'ie bij lauw/warm niet eens starten (moet je wachten tot het blok wat meer afgekoeld is). De symptomen die hij noemt wijzen meer in de richting van de regeling van uitlaatgassen en inspuiting ervan. :P Vervuilde injectors en/of andere troep die los komt laten een lambda sonde flippen, vandaar dat proberen met injectiereiniger. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Iemand overigens een idee hoe ik die injector fatsoenlijk uit het blok van een 97-er V70 krijg? Die brandstofinjectie moet los omdat ik het spruistuk en de kleppendeksel wil schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Bart-Willem schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:17:
Bij injectoren is het vaak niet de injectoren die zelf lekken, maar de cheap-ass rubbertjes die uitgedroogd zijn. :P

Overigens zijn de symptomen bij lekkende injectors wel anders: dan slaat de motor moeilijk aan en wil 'ie bij lauw/warm niet eens starten (moet je wachten tot het blok wat meer afgekoeld is).
Dat bedoel ik ook niet.
De symptomen die hij noemt wijzen meer in de richting van de regeling van uitlaatgassen en inspuiting ervan. :P Vervuilde injectors en/of andere troep die los komt laten een lambda sonde flippen, vandaar dat proberen met injectiereiniger. :P
Dan bedoel ik wel :P
ConZito schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:33:
Iemand overigens een idee hoe ik die injector fatsoenlijk uit het blok van een 97-er V70 krijg? Die brandstofinjectie moet los omdat ik het spruistuk en de kleppendeksel wil schoonmaken.
Hoe het los moet weet ik niet, heb ooit een poging gewaagd maar kreeg het niet los. Volgens mij komen de injectors met de rail meelos. Dus ook nieuwe injectorrubbertjes bestellen nu je er toch bij bent.

[ Voor 25% gewijzigd door DopdeDouwer op 17-08-2010 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Precies, dat van die rubbertjes leek mij al een plan, maar ik kan ze iig een kwartslag draaien etc. Je merkt inderdaad dat ze vast zitten aan de fuel-rail, zal wel praktisch hetzelfde zijn als de 850.

Achja, dit weekend, nieuwe ronde, nieuwe kansen ;)

Ik heb sowieso een slangetje met klem die ergens vanaf gebroken is, dat moet ik dus nog uitzoeken. En dan heb ik nog een megaslang die vanaf het inlaatspruitstuk helemaal om het blok ergens bij de LMM naar beneden duikt en op een andere slang aansluit. Die slang loopt raar, maar er staat wel op dat het brandstofleiding is...maar hij loopt zo raar dat ik dat niet geloof.

VADIS er vanavond ook nog maar eens bijpakken :)

[ Voor 45% gewijzigd door ConZito op 17-08-2010 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:54
Blegh zo nu en dan drupjes olie op de oprit. Vanmiddag op de brug gehad, na wat gezoek bleek het van boven in te komen.
Bleek de rubberen carterbuis te zijn die onder de afdekplaat naar beneden liep. Zat een scheur in en de buis zelf was ook helemaal gaar. Niet voor niets ws dat er al 2 nieuwere types beschikbaar waren voor die buis.
Jammergenoeg moet spruitstuk eraf ofzo? Kost iig 4 arbeidsuren voor een rubberen leiding van 3 tientjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Zo, een flesje Wynn's gekocht, toevallig in de aanbieding bij de Halfords. Er moest 1 flesje in volgens de verpakking, zonder dat men het had over tankinhoud, lijkt me een beetje vreemd :?

Morgen even 20km warm draaien op de A1, en dan op topsnelheid de A30 af :P

EDIT:

He, da's lekker. Topsnelheid is rijbewijs proof :P

EDIT2:

Mmm
Bart-Willem schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:17:
Overigens zijn de symptomen bij lekkende injectors wel anders: dan slaat de motor moeilijk aan en wil 'ie bij lauw/warm niet eens starten (moet je wachten tot het blok wat meer afgekoeld is).
Dat doet ie ook een beetje. Bij een warme moter, slaat hij weer af als je start. Je krijgt hem wel aan met veel gasgeven.

Het lijkt nu net een probleembak, maar hij is heerlijk :)

[ Voor 53% gewijzigd door PWM op 17-08-2010 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

ConZito schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:48:
Precies, dat van die rubbertjes leek mij al een plan, maar ik kan ze iig een kwartslag draaien etc. Je merkt inderdaad dat ze vast zitten aan de fuel-rail, zal wel praktisch hetzelfde zijn als de 850.

Achja, dit weekend, nieuwe ronde, nieuwe kansen ;)

Ik heb sowieso een slangetje met klem die ergens vanaf gebroken is, dat moet ik dus nog uitzoeken. En dan heb ik nog een megaslang die vanaf het inlaatspruitstuk helemaal om het blok ergens bij de LMM naar beneden duikt en op een andere slang aansluit. Die slang loopt raar, maar er staat wel op dat het brandstofleiding is...maar hij loopt zo raar dat ik dat niet geloof.

VADIS er vanavond ook nog maar eens bijpakken :)
Mooi om te zien dat je niet zo'n zeurder bent die een nieuwe V70R verwacht voor niks, en 'er flauw van zo'n oude auto is' nadat er een vacuumslang gescheurd is oid :P

@ die slang, loopt die niet naar ergens voor de gasklep via de stationairregelaar/stappenmotor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 01:21:
[...]

Mooi om te zien dat je niet zo'n zeurder bent die een nieuwe V70R verwacht voor niks, en 'er flauw van zo'n oude auto is' nadat er een vacuumslang gescheurd is oid :P

@ die slang, loopt die niet naar ergens voor de gasklep via de stationairregelaar/stappenmotor ?
Je moet realistisch zijn natuurlijk wat je koopt voor een bepaalde bedrag. Gelukkig redelijk handig en er wel tijd voor over. Als ik dadelijk dat ding kan dromen wat betreft leidingwerk, opbouw, etc, dan heb je er natuurlijk gewoon een perfecte auto aan.

Interieur ben ik al zo goed als mee klaar, alles lekker ontrammelen en ontkraken, halve dashboard is uit elkaar geweest.

Maar die leiding is denk ik wat anders, hij loopt zo:

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/30w2y40.jpg

Het ziet er alles behalve OEM uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Wel lachen om weer eens een stuk in de 740 te rijden. Normaal rijd mijn vrouw er in.

Het ding rijd gewoon zo lekker. En, nu ik een Ford Mondeo heb, zie ik ook weer hoe goed het ding is afgewerkt. Er zit ook geen rammeltje of kraakje in. De auto is mega comfortabel, de automaat goed, en de moter is meer dan krachtig genoeg.

Als er nieuwe 740's werden gemaakt, zou ik hem als leasebak nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zo'n 740 automaat is echt genieten ja! 8) Afgelopen weekend met m'n vriendin in haar 740 automaat (dezelfde als jij hebt, maar dan een GLE en een ander kleurtje) weggeweest en dat rijdt echt heerlijk. :) Lekker veel ruimte voorin (meer dan in een 850), stil van binnen, geweldige stoelen en wat een rust! 8) Ik durf haast te zeggen dat het de beste Volvo is die ooit ontworpen en gemaakt is. :P

Voor mijn Turbo komt iemand morgen kijken trouwens (ik zit nog steeds met een teveel-auto's-luxeprobleem en aangezien er weinig tot niemand reageert op mijn 850 moet iets anders het veld ruimen). Wel jammer dat die eventueel weg zou gaan, want zo'n turbo rijdt goed en dit is een prima auto. Maar een automaat rijdt echt 1000x relaxter vind ik. :P

[ Voor 30% gewijzigd door Bart-Willem op 18-08-2010 18:35 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

PICS!!!!

Anticiperend op BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik kwam gisteravond achter een feature van de volvo:
Het groot licht bleef niet aan, als je aan de handle trok dan ging groot licht wel aan, maar bleef niet aan..

Wat bleek nou, mijn lichtschakelaar stond op standje '0' toen ik hem op standje dimlicht zette werkte het wel weer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Pics waarvan? :+

Die zeverlap van donderdag vond 't een goede en nette en harde auto, maar doet het niet omdat hij de crashtest van de 940 vs de Modus gezien heeft. Hij vindt 740's daarom gevaarlijke auto's! :')

@ Toolkit: dat had ik ooit eens meegemaakt toen ik m'n eerste 240 gekocht had. Ik vloeken dat het grootlicht niet goed zou zijn, toen ontdekte ik dat 'de lampen bij het zogenaamde "uit staan" ook aan staan en dat 'ie gewoon 's avonds in dat standje nog stond. :$

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

ToolkiT schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:10:
Ik kwam gisteravond achter een feature van de volvo:
Het groot licht bleef niet aan, als je aan de handle trok dan ging groot licht wel aan, maar bleef niet aan..

Wat bleek nou, mijn lichtschakelaar stond op standje '0' toen ik hem op standje dimlicht zette werkte het wel weer :/
Heb ik 2 weken terug ook een week mee rondgereden, onder het mom van 'ik zoek nog wel ff uit welk relais het is'.
Ineens bedacht ik me, 'hey, schakelaar' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Moeten ze blijkbaar eens duidelijker vermelden in de handleiding dan. Hier hetzelfde met de V50 van mijn ouders. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Normaal zit ik ook niet aan die knop, licht gaat toch auto aan/Uit, maar misschien heeft mijn vrouw/dochter er mee lopen spelen ofzo..

Anyway, blij dat ik erachter kwam voor mijn trip naar NL en FR aankomende weken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hmpf, de verkoop van de 850 of 740 Turbo schiet niet echt op. :/ Nu kan ik mijn droommachine nog niet kopen! :'(

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Vandaag nog even langsgeweest bij pa Krentenbol. Nog wat spulletjes voor de 144 gaan ophalen. Heb nu eindelijk terug een grill en voorbumper zonder deuk. Ook nog een raam meegenomen samen met de bevestigingsstrip aangezien die bij mij compleet weggeroest is en het raam dus los zat. Hij vond het handiger om het raam in de strip te laten zitten in plaats van mijn raam over te zetten. d:)b

En aangezien ik dan toch in NL was maar even een praxis binnen gestapt en weer naar buiten met een flesje gekookte lijnzaadolie. Had hier in de omgeving al verschillende doe-het-zelf zaken bezocht maar zonder resultaat. Daar stap ik één winkel binnen en onmiddellijk gevonden. :*) Dat wordt plastiek van de 850 oppoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Owja moet ook nog ff langs pa krentenbol (wat geleend).
Morgen ff snel dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Youk schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:52:
Vandaag nog even langsgeweest bij pa Krentenbol. Nog wat spulletjes voor de 144 gaan ophalen. Heb nu eindelijk terug een grill en voorbumper zonder deuk. Ook nog een raam meegenomen samen met de bevestigingsstrip aangezien die bij mij compleet weggeroest is en het raam dus los zat. Hij vond het handiger om het raam in de strip te laten zitten in plaats van mijn raam over te zetten. d:)b

En aangezien ik dan toch in NL was maar even een praxis binnen gestapt en weer naar buiten met een flesje gekookte lijnzaadolie. Had hier in de omgeving al verschillende doe-het-zelf zaken bezocht maar zonder resultaat. Daar stap ik één winkel binnen en onmiddellijk gevonden. :*) Dat wordt plastiek van de 850 oppoetsen.
Afbeeldingslocatie: http://www.carcareproducts.com.au/images/media/product_variations/86/blowups/my5s2kne.jpg

Dit werkt goed!
Heb er mn Impala lampen erg mooi mee kunnen krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/chevyimpala/_MG_1112.jpg

-oh, je bedoelt de bumpers natuurlijk, ik dacht gelijk aan de doffe achterlichtenkwaal van de 850's :P
Ik heb destijds eens getest op mn 850, lijnzaadolie en oude motorolie; werkte beide even goed :+

[ Voor 8% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 29-08-2010 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

WD40 werkt anders ook prima. :+

Grr gisteren bijna de 740 Turbo verkocht. Die man was superenthousiast en wilde 'm zelfs meteen meenemen maar zijn vrouw piepte een beetje (zij vond 740's qua model niet mooi). Hij zou het van de week laten weten. Waarom beslissen vrouwen toch altijd over auto's? :')

Iemand anders heeft ook interesse, maar dat is een knakenrijder. Die wil er ongezien al een bedrag voor geven en loopt te piepen dat dat niet meer zal worden want er moet nog gas in en belasting over betaald worden. :') En hij moet uiteraard in nieuwstaat zijn want hij kan een diesel voor veel minder krijgen die misschien niet zo mooi is maar wel goedkoper is. :') Aan zulke figuren wil ik niet eens een auto verkopen en ik heb de beste man gemaild dat hij beter een Aygo ofzo kan kopen. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Damn, ik moet echt wel dringend een huis vinden met een schuur aan. Dan kom ik die turbo direct ophalen BW. Maar nu geen plaats om te zetten jammer genoeg. Ooit wil ik er nog een 740 bij.

En HP het is inderdaad voor de bumpers en stootlijsten, van de doffe achterlichten heb ik geen last, dat was geloof ik enkel bij de estate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

bord4kop schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:14:
Ik heb me nooit officieel aangemeld hier, maar mijn V70 gaat ook alweer weg..

We hadden hem gekocht omdat ik verder ging rijden en nu krijg ik een leasewagen 8)7
Hem houden als 2e, of boodschappen wagen is eigenlijkgeen optie helaas.

Dus mag hij in de verkoop..
Met gemengde gevoelens, dat wel!

Wat een heerlijke auto is het toch!

P.S.
V70, 2001, bijna full options, 200Pk, 149 Dkm, Duitse import
Volgende maand gaat ie waarschijnlijk op marktplaats..

Benzine of diesel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

200 PK zal wel een benzine zijn, diesels kwamen toen nog niet zo hoog.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.