Het is een leuke wagen geworden, stuk opgeknapt. Vind je het niet jammer om weg te doen?
En daarvoor zit een 2.5 20V zonder turbo, een 2.5 10V zonder turbo, etc.willem169 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 17:03:
[...]
T-5's zijn overigens 2.3 met turbo, daarna heb je de 2.5T.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Wat denk je?DopdeDouwer:
Het is een leuke wagen geworden, stuk opgeknapt. Vind je het niet jammer om weg te doen?
Het liefst blijf ik er in rijden het is en blijft een waanzinnige auto maar ik -en mijn ega- heb geen zin meer om er telkens geld in te blijven pompen. Dus als ooit het schip met geld binnenkomt is een T-5 maar liever nog een T-5R of R de eerste die erbij komt
Bekend gevoel ja.
Als je er een leuke prijs voor kan krijgen is het te overwegen. SUc6 met de verkoop en hopelijk staat er snel een CY bij je op de stoep.
Als je er een leuke prijs voor kan krijgen is het te overwegen. SUc6 met de verkoop en hopelijk staat er snel een CY bij je op de stoep.
Wat me trouwens opvalt is dat het lijkt alsof die voorbumper echt slecht in overgespoten geweest, schade gehad toevallig? En ik vind hem in de huidige staat erg duur, zeker voor een T5.

Euhm, zo'n T5 heeft standaard niet zo'n spoiler. Maar ik snap wat je bedoelt: beetje kartelrandjes etc, wat ik wel eens zie zijn bumpers die niet afgeschuurd zijn maar gewoon een "jasje" krijgen van verf.
Ik hoop niet dat dit hier het geval is.
De Volvo V50 gaat er deze week uit. Ik kreeg de kans om hem in te wisselen, en die heb ik maar gegrepen. Hiervoor had ik een volledig aangeklede V50, met alle opties, inclusief Navi e.d., en die beviel goed. Nu heb ik een V50 Edition II Sport 2.0D, die eigenlijk hetzelfde is op de Navi na, maar toch.... op 1 of andere manier geen klik. Gek is dat he 
De V50 gaat er uit omdat ik wel wat nieuws wil en de 2.0D in de Volvo gewoon geen fijne moter is. In de plaats komt een nog grotere burgerbak
Een Ford Mondeo. Deze Mondeo heeft dezelfde 2.0D als de Volvo, maar het is echt een wereld van verschil. Hij hangt aan het gas, voelt veel sneller, heeft er gewoon meer plezier in.
De Mondeo is wel 45.000,-, wat best een klap geld is voor een 2.0d. Het betekend wel dat hij compleet is met alles, inclusief sportonderstel en 18 inch, lekker stuiteren
Qua afwerking is de Volvo overigens een goede 10x beter. Materiaal gebruik is dramatisch. Daar tegenover staan wel weer zaken als Touch screen navigatie e.d. Het is een beetje geven en nemen.
Nu alleen nog de 740 voor de deur staan
De V50 gaat er uit omdat ik wel wat nieuws wil en de 2.0D in de Volvo gewoon geen fijne moter is. In de plaats komt een nog grotere burgerbak
De Mondeo is wel 45.000,-, wat best een klap geld is voor een 2.0d. Het betekend wel dat hij compleet is met alles, inclusief sportonderstel en 18 inch, lekker stuiteren
Qua afwerking is de Volvo overigens een goede 10x beter. Materiaal gebruik is dramatisch. Daar tegenover staan wel weer zaken als Touch screen navigatie e.d. Het is een beetje geven en nemen.
Nu alleen nog de 740 voor de deur staan
Beetje crosspost, maar ik heb uiteindelijk de groene 940 te koop gezet.
Mocht iemand interesse hebben, voor 850 euro mag 'ie weg. Ding kost me momenteel 150 euro per maand teveel. Heb toch besloten deze te verkopen gezien de grijze een beetje 'n handleiding heeft en Marktplaats al vol met zeikerds zit.
Mocht iemand interesse hebben, voor 850 euro mag 'ie weg. Ding kost me momenteel 150 euro per maand teveel. Heb toch besloten deze te verkopen gezien de grijze een beetje 'n handleiding heeft en Marktplaats al vol met zeikerds zit.
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Tip: zet 'm ook op de 700vereniging-site, daar had ik die 940 Estate ook sneller kunnen slijten dan via Marktplaats/Speurders.
Maarre: handleiding?
@ PWM: je weet wat ze zeggen he! In een Ford geniet je maar kort!
Maarre: handleiding?
Ach, de stationairklep/stappenmotor is niet helemaal goed waardoor 'ie met koude motor heel laag stationair loopt, en bij lang filerijden op 2000rpm stationair draait.
Soms heeft 'ie eens een backfire met starten op LPG (al is dat na de ontsteking bijstellen over). Verder weinig eigenlijk. Ja, 't hemeltje hangt nu in m'n haar als ik niet antiliaans genoeg in m'n stoel ga zitten
Soms heeft 'ie eens een backfire met starten op LPG (al is dat na de ontsteking bijstellen over). Verder weinig eigenlijk. Ja, 't hemeltje hangt nu in m'n haar als ik niet antiliaans genoeg in m'n stoel ga zitten
Da's mooi, zijn leasecontract is voor 3 jaar, en er is al anderhalf verstrekenBart-Willem schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 00:46:
Hier iemand een idee hoe je bij een 850 de ruitenwissermotor van de voorruit kan wisselen? Deze heeft de geest gegeven. Moet het zelf nog even uitpluizen straks als ik thuis kom. En dan natuurlijk nog een vervanger vinden.
Euh, ik heb je adres nog 
Ik weet alleen niet meer hoe 'ie eruit is gekomen om eerlijk te zijn.
Ik weet alleen niet meer hoe 'ie eruit is gekomen om eerlijk te zijn.
Hoe maakt niet uit, ik moet de mijne nog demonteren, dus als ik oplet en alles in omgekeerde volgorde uitvoer kom ik er wel. Dus als je dit nog hebt liggen, graag. Stuur maar een DM met wat je ervoor wilt hebben (inclusief verzending), ik heb je paypal account nog, dus dat komt wel in orde dan.
Heb hier trouwens al een handleiding gevonden.
Heb hier trouwens al een handleiding gevonden.
Zo, de 850 is weer goedgekeurd voor een jaar. Eerste maal wel een opmerking wegens een te groot verschil in remkracht van de klauwen vooraan. De rechter klauw is ondertussen volledig uitgekuist en werkt weer zoals het hoort. Ook de herkeuring was dan geen probleem. Zo kan ie toch weer een jaartje verder.
Ik rijd nu dus in de Ford Mondeo 2.0d. Ik ga geen vergelijking maken met de V50, ze hebben allebei hun sterke punten 
Wat mij wel opvalt is de moter. Ik heb al een paar keer eerder lopen zeuren over de 2.0D in de V50. Ik heb 2 V50's gehad, beide hetzelfde "probleem". Teveel verbruik, af en toe stotteren en, hoewel de top 208 zou moeten zijn, nooit harder dan 190 kilometers gehaald.
De moter in de Mondeo is dezelfde als in de V50. Goed, Ford geeft hem 140pk en Volvo 136pk, maar dat zal meer een afronding zijn, dan daadwerkelijk verschil.
Hoe is het mogelijk dat die Ford veel beter presteert dan de V50? De Mondeo is 110 kilo zwaarder, maar verbruikt zeker 30% minder dan mijn V50. Hij pakt sneller op, en vandaag gewoon 210 (echte) kilometers per uur op de teller gehad, no sweat.
Iemand ideeen wat Volvo doet met de 2.0D?
Het irriteert namelijk wel
Ik heb 5 jaar gereden met de problemen, waarbij vooral het hoge verbruik en de lage top (dus minder vermogen denk ik als leek) opvielen. Dealers hebben er nooit wat aan gedaan, het was gewoon wat deze moter deed. Nu weet ik wel anders.
Overigens lijkt de 2.0D in de V70 ook zich zo te gedragen als in de Mondeo, als een echte moter dus.
Wat mij wel opvalt is de moter. Ik heb al een paar keer eerder lopen zeuren over de 2.0D in de V50. Ik heb 2 V50's gehad, beide hetzelfde "probleem". Teveel verbruik, af en toe stotteren en, hoewel de top 208 zou moeten zijn, nooit harder dan 190 kilometers gehaald.
De moter in de Mondeo is dezelfde als in de V50. Goed, Ford geeft hem 140pk en Volvo 136pk, maar dat zal meer een afronding zijn, dan daadwerkelijk verschil.
Hoe is het mogelijk dat die Ford veel beter presteert dan de V50? De Mondeo is 110 kilo zwaarder, maar verbruikt zeker 30% minder dan mijn V50. Hij pakt sneller op, en vandaag gewoon 210 (echte) kilometers per uur op de teller gehad, no sweat.
Iemand ideeen wat Volvo doet met de 2.0D?
Het irriteert namelijk wel
Overigens lijkt de 2.0D in de V70 ook zich zo te gedragen als in de Mondeo, als een echte moter dus.
[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 23-07-2010 17:45 ]
Ach, het is vrijdagmiddag. Voor degene die ooit voor de keuze V50 of Mondeo staan, toch en klein vergelijk
Ik ga uit van de V50 Edition II met Navi tegen de Mondeo die ik nu heb, ook Navi natuurlijk
De prijs is redelijk gelijk (45k voor Mondeo, 43k voor V50). Ik doe alleen pluspunten 
V50 pluspunten tegenover Mondeo
V50 pluspunten tegenover Mondeo
- Afwerking op veel hoger niveau
- Bediening is eenvoudiger
- Materiaal beter
- Dealers zien er beter (meer premium) uit
- Audio is veel beter
- Enorm veel meer ruimte, totaal andere wereld
- Wegligging (op het randje, V50 ook erg goed)
- Iets completer voor hetzelfde geld
- Moter presteert beter
- Stoelen, allebei heel erg goed
- Looks, vind het allebei mooi auto's
Yes, mijn tweede (T-5)R! Zit wel redelijk krap, maar rijdt fantastisch en stil! 
(Foto's zijn niet zo best, maar jullie snappen het wel)

Nu nog de twee breaks.
(Foto's zijn niet zo best, maar jullie snappen het wel)

Nu nog de twee breaks.
Die gele zou ik ook wel willen hebben.
zijn die dingen al een beetje in prijs gedaald? De laatste keer dat ik keek waren ze 90-100 euro.
zijn die dingen al een beetje in prijs gedaald? De laatste keer dat ik keek waren ze 90-100 euro.
Goed zoeken, de zwarte heb ik gekocht voor 56 + 18 verzending (komt uit Frankrijk). Ben ongeveer al 6 maanden aan het uitkijken, ook om de twee breaks tegen te komen tegen een leuke prijs. Maar ik het het idee dat ze eerder duurder worden. Ik kom er steeds meer tegen van 110 tot zelfs 150 euro.
Erg tof!
Op de beurs vragen ze er belachelijke prijzen voor.
Ik had toen zo'n Tamiya-bouwpakket van een T5 gezien, zoals ik die vroeger ook ooit had (toen waren die nieuw 30 gulden ofzo), daar durfden ze gewoon 75 Euro voor te vragen. 
De 850 is trouwens nu voorzien van stalen velgen van een V70, wel grappig dat die iets breder zijn dan de originele stalen velgen.
Betekent dus ook dat de 850 goedkoper zal zijn, aangezien ik die Persus-velgen nu los verkoop. Iemand nog op zoek naar leuke 16-inch velgen met goede banden?

De 850 is trouwens nu voorzien van stalen velgen van een V70, wel grappig dat die iets breder zijn dan de originele stalen velgen.
Ik rijdt met mijn Volvo altijd met van die plastic benzine filtertjes, 2 stuks. Nu kreeg ik van iemand te horen dat ik beter een glazen benzinefilter kan monteren ivm de benzinedruk. Is dit een totaal fabeltje of scheelt dit echt in het verbruik?
Asus Zenbook i7 256gb
nu eerst 2 weken vakantie, dan meer.
De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel
een volvo station "break" noemen 
althans... dat neem ik aan dat je dat bedoelt?

althans... dat neem ik aan dat je dat bedoelt?
Mijn allerdiepste verontschuldigingen, ik zal het nooit meer doen.
Was nog aan het twijfelen om estate te zetten.
Damn you BW, was nooit echt te vinden voor de persus velgen, toch nog maar even een paar picjes opgezocht daarnet. Krijg ik het gevoel dat ik ze mooier begin te vinden dan columba's of perfo's.
Straks "moet" ik ze nog overnemen van jou.
(iets met: make, offer en refuse
)
Was nog aan het twijfelen om estate te zetten.
Damn you BW, was nooit echt te vinden voor de persus velgen, toch nog maar even een paar picjes opgezocht daarnet. Krijg ik het gevoel dat ik ze mooier begin te vinden dan columba's of perfo's.

Vandaag de nieuwe S60 mogen bewonderen, wat een gave auto is het eigenlijk! 
Wij hebben nu een T6 en een D3 staan, specs zijn iig goed. Uitrusting ook, prachtig interieur, en alls met voice control, echt super gaaf.
V60 komt pas eind dit jar dus nog even geduld hebben.
Wij hebben nu een T6 en een D3 staan, specs zijn iig goed. Uitrusting ook, prachtig interieur, en alls met voice control, echt super gaaf.
V60 komt pas eind dit jar dus nog even geduld hebben.
Ze lijken sprekend op die 17-inch dingen die je op veel C70's ziet.Youk schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 11:03:
Mijn allerdiepste verontschuldigingen, ik zal het nooit meer doen.![]()
Was nog aan het twijfelen om estate te zetten.![]()
Damn you BW, was nooit echt te vinden voor de persus velgen, toch nog maar even een paar picjes opgezocht daarnet. Krijg ik het gevoel dat ik ze mooier begin te vinden dan columba's of perfo's.Straks "moet" ik ze nog overnemen van jou.
(iets met: make, offer en refuse
)
Vandaag iets leuks gekocht! M'n vriendin moest van mij wilde weer een eigen auto en dat moest een 740 worden. We wilden eigenlijk de oude TL-8x-xx terug kopen (haar oude auto, en die van Pinda en nu Dr_frickin_Evil) maar helaas kwam die niet zomaar door de APK.
We hadden ook iemand gemaild die een 740 automaat te koop had staan, en die zou in goede staat zijn. Dus wij helemaal naar Overijssel en de verkoper had geen woord teveel gezegd!
- electrische ramen
- airco (moet wel ff bijgevuld worden maar hij lijkt verder goed te werken)
- cruise control (momenteel niet werkend, zal wel lek membraampje of kabelbreuk zijn)
- electrisch schuifdak
- lekker foute mooie velours bekleding
- de welbekende dure armsteun met 4 bekerhouders
- Sony mp3-radio + cd-wisselaar
- mooie groenblauwe metallic lak
- auto heeft 260k gelopen en niet lang geleden een grote beurt gehad + compleet nieuwe uitlaat etc
- automaat
- veel chroom!
- grille + koplampen van een later type 940, plus witte knipperlichten
- 16-inch Hydra-velgen met nieuwe banden (maar die gaan wellicht onder mijn turbo, als ik die hou want na het rijden met een automaat ben ik meteen weer verslaafd, en de turbo is een handbak

- alle boekjes en facturen erbij
Tijd voor PICS!

Super gave wagen, zoiets zou voor mij ook super tof zijn!
Zou zeker voor jou ook tof zijn, eindelijk eens een degelijke wagen 
En je moet toch ook wel het onderhoud met wat korting kunnen laten doen.
Ik zou zeggen waar wacht je nog op!
Of wil je mijn C70 kopen voor een leuk prijsje?
@BW prachtige auto weer
Vooral die wielen en die kleur icm het chroom
En je moet toch ook wel het onderhoud met wat korting kunnen laten doen.
Ik zou zeggen waar wacht je nog op!
Of wil je mijn C70 kopen voor een leuk prijsje?
@BW prachtige auto weer
Vooral die wielen en die kleur icm het chroom
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Je kan me altijd een PB sturen. 
Ik ben bezig geweest met de 850 van B-W, alleen vooral mijn pa is tegen. Dit vond hij ook een super auto, alleen vond ie weer te duur, zou volgens hem ook wel teveel verbruiken...
Ik ben bezig geweest met de 850 van B-W, alleen vooral mijn pa is tegen. Dit vond hij ook een super auto, alleen vond ie weer te duur, zou volgens hem ook wel teveel verbruiken...
Die 740 Turbo van me rijdt 1 op 11, ik kon het haast niet geloven maar 't is echt zo (er ging simpelweg niet meer benzine in
). Nu rij ik wel vooral snelweg, maar af en toe stevig doorplanken zat er ook bij. 
Oja: de 850 is nu voorzien van stalen velgen met Volvo-wieldoppen. Oogt wel heel anders dan met de lichtmetalen velgen.
Maar ja: nu kan ik de auto wel cheaper weg doen. 

Oja: de 850 is nu voorzien van stalen velgen met Volvo-wieldoppen. Oogt wel heel anders dan met de lichtmetalen velgen.

Echt een mooie wagen die 740, BW! Wat heeft ie gekost? Zo'n schuifdakje is ook wel erg relaxt.
Joopieboy, ik heb mn 740 (weer) te koop staan, iets voor jou? Zie markplaats
Het ding was ietsjes duurder dan de jouwe (900 Euro), maar m'n vriendin wilde perse deze na het horen van het woord "schuifdak".
Eigenlijk lag het ding buiten haar budget, maar ik had haar al beloofd de velgen over te nemen voor onder mijn turbo (ik zocht al langer dit type velg) zodat de kosten voor haar weer gedrukt worden.
Dus binnenkort maar eens omwisselen of een ander setje erbij zoeken.
Dit is wel het nieuwere type qua remmen/remklauwen volgens mij dus dan past 14-inch niet meer en moet het 15-inch worden. Wel jammer aangezien ik nog een aantal 14-inch velgen incl banden heb.
Net ding man! Check ff de verstelbare sensoren van de CC die op de pedaalstand reageren. Die waren bij mij ook niet goed gesteld.
@BW: volgens mij heb jij een neus voor mooie volvo pareltjes
Zeer net ding zo op de foto's. Zal wel heerlijk relaxt rijden. Met al die accesoires + automaat. Wat ik wel jammer vind is dat die 740/940 zwaar zijn en dus flink veel kwijt bent aan MRB in de maand. Then again, kijk eens wat je er voor terug krijgt. Tenminste een echte volvo!
Daar was toch het een en ander mee mis, en kwam toch niet zomaar door de apk?Dr_Frickin_Evil schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 22:54:
Echt een mooie wagen die 740, BW! Wat heeft ie gekost? Zo'n schuifdakje is ook wel erg relaxt.
Iig dat staat me bij van wat B-W me zei.
Hmm dat zou best wel eens kunnen kloppen ja, ik hoor wel iets "klikken" bij het gaspedaal.Hydraulik-Phunk schreef op zondag 25 juli 2010 @ 00:30:
Net ding man! Check ff de verstelbare sensoren van de CC die op de pedaalstand reageren. Die waren bij mij ook niet goed gesteld.
Zit zo'n stelschroefje aan net als de switch voor je remlicht. Ik heb ze zo afgesteld dat als je er tegenaan blaast zo'n beetje dat ze al contact maken. Ik hoef alleen m'n koppeling ff heel iets aan te tikken (of de rem) en de CC is eraf.
Niemand in voor de 940 ? Ik moet echt van dat ding af, kost me teveel geld zo'n stilstaande auto
Schorsen is ook weer 70 euro, plus dat je er dan niet in kan rijden..
Niemand in voor de 940 ? Ik moet echt van dat ding af, kost me teveel geld zo'n stilstaande auto
Schorsen is ook weer 70 euro, plus dat je er dan niet in kan rijden..
[ Voor 26% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 27-07-2010 01:56 ]
Zo. Nu met "nieuwe" tweedehands bak:
Volvo 850 T-5 R
Volvo 850 T-5 R
Nu hopen dat deze bak het langer uithoudt. 
En HP: ik ken het gevoel, dat is gewoon 100 Euro per maand wat je momenteel wegflikkert.
Bij benzine-auto's is dat een stuk minder erg.
Alhoewel 1 van mijn auto's wel langzamerhand eruit mag (liefst de 850, anders wordt het vrees ik toch de 740 Turbo aangezien ik de 244 diesel nooit zal verkopen en de Amazon alleen in uiterste nood). 
In ieder geval zijn die 16-inch velgen van de 850 nu wel weg, gelukkig maar want een auto verkopen waar nog een stel velgen in liggen is ook maar een beetje raar.
En HP: ik ken het gevoel, dat is gewoon 100 Euro per maand wat je momenteel wegflikkert.

In ieder geval zijn die 16-inch velgen van de 850 nu wel weg, gelukkig maar want een auto verkopen waar nog een stel velgen in liggen is ook maar een beetje raar.
Heb dus xenon lampies in de 850 zitten, maar ik vermoed dat daar m'n accu op leeg loopt. Heb de lampen via de gewone (h7) aansluiting geschakeld. Daar zit de ballast aan, en vanaf daar naar de lampen.
Moet ik daar nog iets tussen zetten om er voor te zorgen dat 'ie niet op constante spanning staat?
Moet ik daar nog iets tussen zetten om er voor te zorgen dat 'ie niet op constante spanning staat?
170Bart-Willem schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 18:47:
Nu hopen dat deze bak het langer uithoudt.

Misschien een ideetje om naar België te verhuizen? Ik betaal voor mijn 850 (2.0) ongeveer 370 € per jaar
Hier kijken ze dan ook naar de cilinderinhoud van de wagen om de hoogte van de belasting te bepalen. Zo zou (als het al bestond) een alto met 4 liter motor met 30 pk (om het even extreem te stellen), jaarlijks 1800 € betalen. Een Rolls Royce met 1.4 liter motor van 500 pk betaalt dan slechts 205 € per jaar.
Enkel voor het bepalen van de BIV (inschrijvingstaks) wordt er gekeken naar zowel cilinderinhoud als vermogen, en wat daar als hoogste uitkomt nemen ze. Maar ja, dat is éénmalig.
Hier kijken ze dan ook naar de cilinderinhoud van de wagen om de hoogte van de belasting te bepalen. Zo zou (als het al bestond) een alto met 4 liter motor met 30 pk (om het even extreem te stellen), jaarlijks 1800 € betalen. Een Rolls Royce met 1.4 liter motor van 500 pk betaalt dan slechts 205 € per jaar.

Enkel voor het bepalen van de BIV (inschrijvingstaks) wordt er gekeken naar zowel cilinderinhoud als vermogen, en wat daar als hoogste uitkomt nemen ze. Maar ja, dat is éénmalig.
In NL kijkt men naar het gewicht (en de leeftijd; ouder dan 25 jaar=€0).
Voor oldtimers ( > 25 jaar) moet je hier wel nog betalen, maar dat is een vast bedrag van ongeveer 30 €
Ach ja.. overal wel wat.. 
Anyway, m'n grijze 940 is ook te koop, voor 650 mag die weg.
Ding is technisch prima, moet alleen even een nieuwe uitlaat* onder en stationairklep (stappenmotor).
Kleppen moeten even gesteld worden, laat ik wellicht nog doen, maar te weinig tijd..
Nieuwe APK ook.
Hemeltje is sinds vorige week ook aan 't losraken, maar dat is niet echt wereldschokkend.
Sloop de LPG eruit en je hebt 'n goedkope auto
*zit nu een sportuitlaat onder, MWOAAP
Anyway, m'n grijze 940 is ook te koop, voor 650 mag die weg.
Ding is technisch prima, moet alleen even een nieuwe uitlaat* onder en stationairklep (stappenmotor).
Kleppen moeten even gesteld worden, laat ik wellicht nog doen, maar te weinig tijd..
Nieuwe APK ook.
Hemeltje is sinds vorige week ook aan 't losraken, maar dat is niet echt wereldschokkend.
Sloop de LPG eruit en je hebt 'n goedkope auto
*zit nu een sportuitlaat onder, MWOAAP
[ Voor 9% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 30-07-2010 12:16 ]
Ga je nu wel de automaat houden dan? 
Tip: knal die ander ook op de 700-vereniging site.
En speurders etc.
Wel irritant dat het nu vakantietijd is. Je zou zeggen dat mensen snel een vakantiebak zoeken, maar die vertrouwen een auto die meteen mee moet natuurlijk niet.
Op de 850 via marktplaats 1 serieuze reactie gehad, maar die wilde een rare motor inruilen met bijbetaling van mijn kant.
Ten eerste rij ik geen motor, ten tweede zoek ik niet een naked bike en ten derde wil ik ook niet bijbetalen áls ik überhaupt zo'n ding in wil ruilen.
Tip: knal die ander ook op de 700-vereniging site.
In de UK weer naar CO2 uitstoot.. overal weer anders.. voor mijn S60 betaal ik gelook ik £180 per jaar aan wegenbelastingDopdeDouwer schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 10:40:
In NL kijkt men naar het gewicht (en de leeftijd; ouder dan 25 jaar=€0).
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Oh mijn Volvo 244 doet het trouwens weer bijna 
Vorig jaar is hij rond juni/juli de garage in gegaan omdat ie gruwelijk begon te roesten aan de reservewiel bakken. Dat hebben we gefixt (bleek toch wat meer tijd te kosten dan gepland...) maar nu staat ie in elk geval al weer buiten :-) Binnenkort (na m'n vakantie...) nog eventjes spuiten en dan rijden
Vorig jaar is hij rond juni/juli de garage in gegaan omdat ie gruwelijk begon te roesten aan de reservewiel bakken. Dat hebben we gefixt (bleek toch wat meer tijd te kosten dan gepland...) maar nu staat ie in elk geval al weer buiten :-) Binnenkort (na m'n vakantie...) nog eventjes spuiten en dan rijden
Mja, 't maakt mij niet zoveel uit eigenlijk. De automaat gaat nu ff op vakantie naar Frankrijk, en ik heb een 940 Turbo tot m'n beschikking als ik wil.Bart-Willem schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:41:
Ga je nu wel de automaat houden dan?
Tip: knal die ander ook op de 700-vereniging site.En speurders etc.
Wel irritant dat het nu vakantietijd is. Je zou zeggen dat mensen snel een vakantiebak zoeken, maar die vertrouwen een auto die meteen mee moet natuurlijk niet.
Op de 850 via marktplaats 1 serieuze reactie gehad, maar die wilde een rare motor inruilen met bijbetaling van mijn kant.
Ten eerste rij ik geen motor, ten tweede zoek ik niet een naked bike en ten derde wil ik ook niet bijbetalen áls ik überhaupt zo'n ding in wil ruilen.
Al rij ik gewoonweg liever in de automaat, veel relaxer. Ik snap eigenlijk niet waarom mensen in een daily uberhaupt nog een handbak willen, ik vind 't echt achterhaald - afgezien van als je wilt scheuren en driften enz.
EINDELIJK!! Ben over de 750.000 heen... duurde even, maar ja.. ik mag dan ook niet zoveel rijden met oldtimerverzekering

En ja.. heb ook wat foto's van precies 750.000, maar het schudt allemaal iets teveel in de auto als ik met 130 een foto probeer te nemen.

En ja.. heb ook wat foto's van precies 750.000, maar het schudt allemaal iets teveel in de auto als ik met 130 een foto probeer te nemen.
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Haha.. eerst maar proberen 'm binnen twee weken door de APK te krijgen
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Tering ik zit nog maar rond de 180K met beide bakstenen.
=> heeft ie zeker verdient!

Volgende week waarschijnlijk v50 1.8 voor de deur =D
Helemaal mee eens! Wat is een automaat toch lekker.Hydraulik-Phunk schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:46:
[...]
Mja, 't maakt mij niet zoveel uit eigenlijk. De automaat gaat nu ff op vakantie naar Frankrijk, en ik heb een 940 Turbo tot m'n beschikking als ik wil.
Al rij ik gewoonweg liever in de automaat, veel relaxer. Ik snap eigenlijk niet waarom mensen in een daily uberhaupt nog een handbak willen, ik vind 't echt achterhaald - afgezien van als je wilt scheuren en driften enz.
Zeker op een dag zoals vandaag dat ik weer krachtverlies in mijn poten heb, dan is zelfs een swift moeizaam met rijden.

Zo, ook weer eventjes bezig geweest
Voor:

Na:

Ow en Joopieboy, als je wil, kan je dan de foto in de startpost van mijn 850 vervangen naar een van de twee laatste hier?
En misschien nog even mijn oldtimer meenemen ook, tnx
Model: 144
Motor: B20A
Bouwjaar: 1972
Voor:

Na:

Ow en Joopieboy, als je wil, kan je dan de foto in de startpost van mijn 850 vervangen naar een van de twee laatste hier?
En misschien nog even mijn oldtimer meenemen ook, tnx
Model: 144
Motor: B20A
Bouwjaar: 1972

Netjes ! Heb je het zo overgespoten of eerst het "chroom" erafgeschuurd ?
Schuine balk verwijderd en de rand afgeplakt dan schuren, ontvet, daarna primer erover en uiteindelijk de zwarte laklaak. Ik vind het best wel goed gelukt. Ben eens benieuwd of het er goed aan blijft zitten. Indien niet, er zit nog genoeg in de spuitbus.
Haha ziet er goed uit. 
En ik zal het aanpassen en je oldtimer toevoegen.
Edit: je staat erbij!
En ik zal het aanpassen en je oldtimer toevoegen.
Edit: je staat erbij!
[ Voor 14% gewijzigd door Joopieboy op 01-08-2010 21:14 ]
Had je niet liever zo'n S70 blokjes grille erin gehad? http://www.europeancarweb...8_volvo_v70/photo_05.html
S70 grille past niet in 'n 850.
Youk: De sierlijst die je bij ons vandaan wilde is beschadigd
De onderste onder de grill voor heeft een flinke deuk opgelopen bij het uitbouwen van het blok. De rest mag je nog overnemen
Stelletje beunhazen, sjonge jonge.
Bwa, dan neem ik hem alsnog mee (als dat goed is). Er zal hier of daar op termijn nog wel ergens een vervanger opduiken.
Trouwens, weten jullie soms hoe je de raammechanismen uit de deuren krijgt? In mijn linkerachterdeur zit het glas niet meer in het mechanisme, en volgens mij is die houder gewoon zo krokant als wat. Maar ik zou die graag eerst eens bekijken. Indien nodig hebben jullie in die sloper misschien nog wel redelijk goede zitten.
@Joopieboy: bedankt
En voor wat betreft de grille, bij European Tuning kan je een 850 grille vinden met blokjes voor 125 €. Heb ik ook naar aan het kijken geweest, maar ik wil eerst de rest van de wagen terug wat beter op orde hebben voor ik met zulke dingen begin. Ik ga mij stilaan eens een beetje meer verdiepen in een goede basis van detailen (eerst maar eens dat topic hierover doornemen). Want zoals je op de foto's misschien kan zien kan de lak wel een goede verwenbeurt gebruiken.
Trouwens, weten jullie soms hoe je de raammechanismen uit de deuren krijgt? In mijn linkerachterdeur zit het glas niet meer in het mechanisme, en volgens mij is die houder gewoon zo krokant als wat. Maar ik zou die graag eerst eens bekijken. Indien nodig hebben jullie in die sloper misschien nog wel redelijk goede zitten.
@Joopieboy: bedankt
En voor wat betreft de grille, bij European Tuning kan je een 850 grille vinden met blokjes voor 125 €. Heb ik ook naar aan het kijken geweest, maar ik wil eerst de rest van de wagen terug wat beter op orde hebben voor ik met zulke dingen begin. Ik ga mij stilaan eens een beetje meer verdiepen in een goede basis van detailen (eerst maar eens dat topic hierover doornemen). Want zoals je op de foto's misschien kan zien kan de lak wel een goede verwenbeurt gebruiken.
[ Voor 33% gewijzigd door Youk op 02-08-2010 09:19 ]
Kan me niet meer herinneren dat dat een moeilijke klus was: volgens mij met een boutje of 2-3 die achter het deurpaneel zitten.
Deurpaneel moet je er voorzichtig aftrekken (niet de bevestigingspuntjes door het karton trekken).
Met wat gefriemel kan je vervolgens het raammechanisme verwijderen. Die strip waar de ruit in klemt is vaak rot. Er zijn nieuwe in de handel te verkrijgen.
Nog even een copy-paste-post:
Shit

Òf de verkeerde bus, òf de verkeerde reserve panhardstang (volgens de webshop zou na '72 een ander model zijn)... Stang is van Krentebol Sr. een ook van een '73-er
shit2: zaagje zo bot als sinterklaas z'n ....
Deurpaneel moet je er voorzichtig aftrekken (niet de bevestigingspuntjes door het karton trekken).
Met wat gefriemel kan je vervolgens het raammechanisme verwijderen. Die strip waar de ruit in klemt is vaak rot. Er zijn nieuwe in de handel te verkrijgen.
Shit

Òf de verkeerde bus, òf de verkeerde reserve panhardstang (volgens de webshop zou na '72 een ander model zijn)... Stang is van Krentebol Sr. een ook van een '73-er
[ Voor 38% gewijzigd door DopdeDouwer op 02-08-2010 09:12 ]
Kan je die strip alleen vervangen dan? Vorig jaar op de VKB heb ik wel een compleet nieuw mechanisme zien liggen.
Nuja, eerst dat ding eruit krijgen, deurpaneel ligt eraf dus dat is het probleem niet. Toch nog maar eens goed zoeken hoe dat ding vast zit. Ik ga er vanuit dat het hele ding dan naar onder in de deur gaat om er zo uit te nemen of niet? Dan kan ik misschien voorlopig het glas vasttapen.
Nuja, eerst dat ding eruit krijgen, deurpaneel ligt eraf dus dat is het probleem niet. Toch nog maar eens goed zoeken hoe dat ding vast zit. Ik ga er vanuit dat het hele ding dan naar onder in de deur gaat om er zo uit te nemen of niet? Dan kan ik misschien voorlopig het glas vasttapen.
Deze bedoel je toch?:Youk schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 09:23:
Kan je die strip alleen vervangen dan? Vorig jaar op de VKB heb ik wel een compleet nieuw mechanisme zien liggen.
http://volvoonderdelen.co...244-245-Linksachter-3020/
Ik bedenk me net dat er nog van die klemmetjes zitten die over een sleufje in een as zitten (optillen en eraf schuiven) Op die manier maak je de ruit+strip van het mechanisme los bijvoorbeeld.
Als je alles los hebt kun je het mechanisme door een van de gaten in de deur zo naar buiten manouvreren (pas op alles is vrij scherp).
[ Voor 19% gewijzigd door DopdeDouwer op 02-08-2010 09:43 ]
Volgens mij was dat ding wat ik gezien had een volledig mechanisme, maar dit zou reeds voldoende moeten zijn. Toch maar eens kijken of ik dat ding eruit kan halen. Misschien dan ook ineens de rest maar eens checken nu er toch geen enkel deurpaneel in zit.
Dat is kak, dat gaat niet passen denk ik.DopdeDouwer schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 09:09:
Kan me niet meer herinneren dat dat een moeilijke klus was: volgens mij met een boutje of 2-3 die achter het deurpaneel zitten.
Shit![]()
[afbeelding]
Òf de verkeerde bus, òf de verkeerde reserve panhardstang (volgens de webshop zou na '72 een ander model zijn)... Stang is van Krentebol Sr. een ook van een '73-er![]()
grote beurt, 4 nieuwe remschrijven, twee nieuwe schokbrekers achter, handremschoentjes vervangen, twee nieuwe achterbanden en een APK. Totaal 2000 euro.
Maar hij rijdt weer heerlijk!
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
De S60 heeft ook weer een beurt en is door de APK 
Er was wel een droplink voor kapot (laatst ook al 1 achter die ik zelf vervangen had, deze had ik nog niet gespot, wel gemerkt dat de vering niet OK was.. volgens halfords was alles zo'n beetje versleten..
Mijn eigen garage zag dat het alleen de drop link was (die Halfords niet eens gezien had
)
Al met al £319 kwijt, valt nog mee.. volgende keer kleine dingen als pollenfilter maar weer zelf doen, scheelt toch weer.. Had ik deze keer geen tijd voor
Er was wel een droplink voor kapot (laatst ook al 1 achter die ik zelf vervangen had, deze had ik nog niet gespot, wel gemerkt dat de vering niet OK was.. volgens halfords was alles zo'n beetje versleten..
Mijn eigen garage zag dat het alleen de drop link was (die Halfords niet eens gezien had

Al met al £319 kwijt, valt nog mee.. volgende keer kleine dingen als pollenfilter maar weer zelf doen, scheelt toch weer.. Had ik deze keer geen tijd voor

Halfords is ook geen garage. 
O wacht ik zat te denken aan die fietsenzaak hier, lol.
[ Voor 50% gewijzigd door Joopieboy op 02-08-2010 18:32 ]
halfords hier is ook een veredelde fietsenzaakJoopieboy schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 18:32:
Halfords is ook geen garage.

Nou ja die andere balletent dus
Wie gaat er dan ook naar kwikfit? 
Laatst zag ik bij een 740 waar we voor mijn vriendin waren kijken een leuke factuur van Kwikfit:
- 4 bougies (NGK) voor 40 Euro (bij ons 15 ex BTW)
- bougiekabels + bobinekabel: 106 Euro (bij ons 37 Euro oid)
- rotor: 18 Euro (een tientje ofzo is al zat
)
- verdelerkap: 40 Euro oid
- en ga zo maar door.
Inclusief arbeidsloon was dat rond de 260 Euro.
Voor dat geld zou ik wel gouden bougies en diamanten bougiekabels verwachten.
Laatst zag ik bij een 740 waar we voor mijn vriendin waren kijken een leuke factuur van Kwikfit:
- rotor: 18 Euro (een tientje ofzo is al zat
- en ga zo maar door.

Inclusief arbeidsloon was dat rond de 260 Euro.

Heel veel geld!backupdevice schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 15:41:
grote beurt, 4 nieuwe remschrijven, twee nieuwe schokbrekers achter, handremschoentjes vervangen, twee nieuwe achterbanden en een APK. Totaal 2000 euro.
ze adverteren met gratis suspension tests en aangezien mijn vering wat vaag was, wou ik dat wel ff laten testen en dan zelf fixen ofzo.. maar de diagnose vond ik wel een beetje erg vaag..Bart-Willem schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 19:08:
- rotor: 18 Euro (een tientje ofzo is al zat)
- en ga zo maar door.
Inclusief arbeidsloon was dat rond de 260 Euro.Voor dat geld zou ik wel gouden bougies en diamanten bougiekabels verwachten.
Mijn eigen (merkloze) garage vond meteen het echte probleem en rekende er de helft van de standaard manuren voor 2n £25 voor de onderdelen, daar zit volgens mij niet veel marge op..
Wat kost een front drop link voor een S60 bij jullie?
Er moest aan personeel uitgelegd worden hoe een multimeter werkt... ik heb maar vriendelijk bedanktBart-Willem schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 19:08:
- rotor: 18 Euro (een tientje ofzo is al zat)
- en ga zo maar door.
Inclusief arbeidsloon was dat rond de 260 Euro.Voor dat geld zou ik wel gouden bougies en diamanten bougiekabels verwachten.
Heeft ook een computer!
Zo, mijn kast staat weer wat voller, ik ben er zo blij mee
:

Als ze nu nog eens de twee wagens in racetrim gaan produceren dan komen die er ook nog bij te staan, alhoewel ik dan toch iets meer plaats ga nodig hebben om ze mooi neer te kunnen zetten. Ach ja, ooit komen ze in een vitrinekast te staan. Ow en de 740/60's en F10 dateren nog uit mijn kindertijd, dus deze hebben wel een klein beetje afgezien (toch degelijk zo'n Volvo
)
@HP: ook jouw pakje is vandaag toegekomen
Dus ik onmiddellijk aan de slag. Ruitenwissermotor gedemonteerd van de arm, jouw exemplaar gemonteerd. Aansluiten die handel om eens te testen voor ik alles vastzet. Ding doet al evenveel als de mijne.
Verder gaan zoeken en beide motoren getest zonder de arm waar de ruitenwissers op staan. En jawel hoor, alle twee doen ze perfect hun ding.
Maar dat zou dan toch niet willen zeggen dat het probleem in die arm zit zeker.
Nou wat denken jullie? Inderdaad!
Aan één van de twee kanten is geen beweging meer in te krijgen, zelfs niet met grof geweld.
En dan was HP nog zo vriendelijk om te vragen of ik heel de arm moest hebben of enkel de motor. Dus zei ik natuurlijk enkel de motor.
Conclusie, nooit zomaar de garage geloven voordat je vervangende onderdelen gaat zoeken.

Als ze nu nog eens de twee wagens in racetrim gaan produceren dan komen die er ook nog bij te staan, alhoewel ik dan toch iets meer plaats ga nodig hebben om ze mooi neer te kunnen zetten. Ach ja, ooit komen ze in een vitrinekast te staan. Ow en de 740/60's en F10 dateren nog uit mijn kindertijd, dus deze hebben wel een klein beetje afgezien (toch degelijk zo'n Volvo
@HP: ook jouw pakje is vandaag toegekomen
Dus ik onmiddellijk aan de slag. Ruitenwissermotor gedemonteerd van de arm, jouw exemplaar gemonteerd. Aansluiten die handel om eens te testen voor ik alles vastzet. Ding doet al evenveel als de mijne.
Verder gaan zoeken en beide motoren getest zonder de arm waar de ruitenwissers op staan. En jawel hoor, alle twee doen ze perfect hun ding.

En dan was HP nog zo vriendelijk om te vragen of ik heel de arm moest hebben of enkel de motor. Dus zei ik natuurlijk enkel de motor.

[ Voor 5% gewijzigd door Youk op 02-08-2010 21:48 ]
Je bedoelt gewoon een spoorstangkogel? Volgens mij hebben we die dingen voor een S60 niet.ToolkiT schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 20:42:
[...]
ze adverteren met gratis suspension tests en aangezien mijn vering wat vaag was, wou ik dat wel ff laten testen en dan zelf fixen ofzo.. maar de diagnose vond ik wel een beetje erg vaag..
Mijn eigen (merkloze) garage vond meteen het echte probleem en rekende er de helft van de standaard manuren voor 2n £25 voor de onderdelen, daar zit volgens mij niet veel marge op..
Wat kost een front drop link voor een S60 bij jullie?
Ja zoiets zal het wel heten in NLBart-Willem schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 22:15:
[...]
Je bedoelt gewoon een spoorstangkogel? Volgens mij hebben we die dingen voor een S60 niet.Zijn wel te bestellen en zal ergens rond de 30-40 Euro ex. BTW zijn vermoed ik.

zoiets, maar dit is die van achter die ik al vervangen heb..
30-40 Euro ex. BTW klinkt als een aannemelijk bedrag, dus £25 vond ik helemaal niet gek..
mmm
http://www.eurocarparts.c...ering/Track-Rods-and-Ends
vanaf £15 zo te zien (als dit hetzelfde ding is iig)

Zijn dat ze niet toevallig?
Precies zo'n ding bestelde ik voor €17,- een poos geleden, van MOOG.ToolkiT schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 22:27:
[...]
Ja zoiets zal het wel heten in NL
[afbeelding]
zoiets, maar dit is die van achter die ik al vervangen heb..
30-40 Euro ex. BTW klinkt als een aannemelijk bedrag, dus £25 vond ik helemaal niet gek..
mmm
http://www.eurocarparts.c...ering/Track-Rods-and-Ends
vanaf £15 zo te zien (als dit hetzelfde ding is iig)
Ik vond je al zo'n rare snuiter maar nu weet ik waarom 't komtBart-Willem schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 18:47:
Zie ondertitel
Dentheman schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 00:20:
[...]
Ik vond je al zo'n rare snuiter maar nu weet ik waarom 't komt![]()

Ik doelde meer op: de 850 lag vol met velgen, als er 2 man komt voor een auto en ze willen een proefrit maken dan moest er 1 op het dak gaan zitten bij gebrek aan zitplaatsen.
Hydraulik-Phunk schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 23:56:
[...]
Precies zo'n ding bestelde ik voor €17,- een poos geleden, van MOOG.
zoiets zal het geweest zijn, heb het niet gezien, volgende keer heb ik hopelijk wat meer tijd om zelf te klussen, dan kan ik het zelf wel vervangen, scheelt weer wat ££Bart-Willem schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 22:30:
[afbeelding]
Zijn dat ze niet toevallig?Die zijn 29 Euro bij ons.
Maar aangezien de APK al verlopen was (voor de belasting sturen ze wel een reminder, voor de APK/MOT niet

Vaag, mn groene wil niet meer op LPG lopen. Hij heeft een paar weken met een lege accu gestaan (ivm alarm die 'm leegtrok denk ik), en nu met een nieuwe accu wil 'ie niet meer op LPG.
Lampje gaat ook niet branden op het knopje, dus ik vermoedde een kapotte zekering, maar die zijn allen in orde. Relais wellicht ? Alleen die gaan niet zo 123 stuk imo ?
Ik krijg 'm ook niet 'overruled', door contact aan/uit, LPG knopje indrukken en weer op contact bijv.
Lampje gaat ook niet branden op het knopje, dus ik vermoedde een kapotte zekering, maar die zijn allen in orde. Relais wellicht ? Alleen die gaan niet zo 123 stuk imo ?
Ik krijg 'm ook niet 'overruled', door contact aan/uit, LPG knopje indrukken en weer op contact bijv.
Misschien door het stilstaan dat er ergens aan een contactpuntje (bij zekering of relais) oxidatie is ontstaan en dus nu geen contact meer geeft? In dat geval krijg je het terug werkend door dit even schoon te maken. Of toevallig toch nergens per ongeluk een kabeltje los getrokken of zo?
tja dat weet je van te voren he? ooh ja, twee nieuwe mistlampen met glas moeten laten vervangen. De banden alleen waren al 350 euro per twee.
Maaar ik laat mijn onderhoud bij de dealer doen. Komen de auto ophalen en weer afleveren. Tevens volvo card en meer van dat soort dingen. Ik rij er zakelijk mee, en wil dus dat alles in orde is. En daar wil ik graag iets meer voor betalen.
[ Voor 11% gewijzigd door backupdevice op 03-08-2010 13:30 ]
wat rij je ook alweer? Wat voor banden heb je eronder liggen?backupdevice schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:29:
[...]
tja dat weet je van te voren he? ooh ja, twee nieuwe mistlampen met glas moeten laten vervangen. De banden alleen waren al 350 euro per twee.
Maaar ik laat mijn onderhoud bij de dealer doen. Komen de auto ophalen en weer afleveren. Tevens volvo card en meer van dat soort dingen. Ik rij er zakelijk mee, en wil dus dat alles in orde is. En daar wil ik graag iets meer voor betalen.
S60, Pirelli's P7ToolkiT schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:10:
[...]
wat rij je ook alweer? Wat voor banden heb je eronder liggen?
Dat zijn idd dure banden.. zelf heb ik er Falken's onder liggen en die bevallen goed en zijn een stuk vriendelijker voor de portomonee..
Tja, nogmals, ik rij zakelijk met mijn auto en wil gewoon geen gezeik.
Relais zou best eens kunnen, maar ook die kan je op een bepaalde manier omzeilen (ligt eraan welke verdamper je hebt). Kan zijn dat 't relais met wat piekspanning ofzo alsnog de geest heeft gegeven.Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:35:
Vaag, mn groene wil niet meer op LPG lopen. Hij heeft een paar weken met een lege accu gestaan (ivm alarm die 'm leegtrok denk ik), en nu met een nieuwe accu wil 'ie niet meer op LPG.

iemand een idee waar ik online een Volvo lakstift kan regelen?
Heb al gezocht bij Scandcar, maar zie zo niks
Kutcollega + parkeergarage...grrrmpf
Heb al gezocht bij Scandcar, maar zie zo niks
Kutcollega + parkeergarage...grrrmpf
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Ik zit er aan te denken om volgend jaar m'n Xsara in te ruilen tegen een V40 van Volvo. Gewoon, omdat ik het een mooie auto vind en omdat we ook veel ruimte nodig hebben voor de hond en we regelmatig toch weekendjes weg gaan met volle bepakking.
Zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet letten bij dit model? Vanaf welke kilometerstand is het niet meer interessant om er één te kopen? Het zou sowieso een diesel worden en wil er toch wel weer een tijdje mee kunnen rijden
Zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet letten bij dit model? Vanaf welke kilometerstand is het niet meer interessant om er één te kopen? Het zou sowieso een diesel worden en wil er toch wel weer een tijdje mee kunnen rijden
godverdegodver...
heb ff pic online gegooid:
http://www.paulkamminga.nl/misc/schurft.jpg (5MB)
Is dit zelf te doen, of moet ik langs de dealer?
heb ff pic online gegooid:
http://www.paulkamminga.nl/misc/schurft.jpg (5MB)
Is dit zelf te doen, of moet ik langs de dealer?

Heb ook een paar van die deukjes 
Ik zit eraan te denken om de auto eens te laten detailen om al die krasjes te laten fixen. En dan een keer naar een uitdeukdag bij een dealer of van Volvo-forum. Dan is hij weer als nieuw
Btw, hij staat nog niet in de OP, mag hij er nog in?

(betere foto komt er nog wel aan
)
Ik zit eraan te denken om de auto eens te laten detailen om al die krasjes te laten fixen. En dan een keer naar een uitdeukdag bij een dealer of van Volvo-forum. Dan is hij weer als nieuw
Btw, hij staat nog niet in de OP, mag hij er nog in?

(betere foto komt er nog wel aan
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Nja dat is dus het gekke, er zitten geen deukjes in
Dit topic is gesloten.