Het grote Volvo topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 79.386 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

}) Wahaha nice. Je kan zo lekker makkelijk bij de bodem 8) Die er overigens nog best goed uitziet...
Waren er al geinteresseerden in het plaatwerk?

Kom binnenkort ff buurten voor de ophanging (ga PU monteren dus dan is een extra setje wel handig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Nope, niemand. De ophanging ligt voor je klaar :)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Joosie200 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 22:05:
[...]

U vraagt, wij draaien.

[afbeelding]

Gewoon simpele foto bij mijn parkeerplaats voor de deur. Moet maar eens een leuke locatie opzoeken en daar foto's nemen. Specs: volvo 440 1.8 DL uit 1994.
Mooi ding weg, dat bordeaux rood is toch een van de mooiste kleuren voor een 440. ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:01:
[...]

Mooi ding weg, dat bordeaux rood is toch een van de mooiste kleuren voor een 440. ;)
Nog grappiger is toen we terug reden. Ik voor op, zuslief achter aan in haar 460. Twee volvo´s 400 serie in bordeaux rood 8) Wat bedoel je precies met "mooi ding weg"? :) Laat me raden: mooi ding zeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ja, dat typen blijft moeilijk, daar in Limburg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 10:52

MrN

Geachte heren ik heb een leeg kastje nodig voor de afstandbediening voor centrale vergrendeling van mijn v70 uit 1997.
Ik kan deze kastjes los op marktplaats niet vinden alleen complete sets en dan niet orgineel.

Mijn vraag is waar kan ik zon kastje kopen en is het overzetten van het oude naar het nieuwe kastje moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:43
eBay ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Ik werk normaal praktisch nooit met Ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Daar staan ze wel op, regel paypal en het is nog veilig ook. En ebay is toch wel cheap. ;)
Joosie200 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:42:
[...]

Nog grappiger is toen we terug reden. Ik voor op, zuslief achter aan in haar 460. Twee volvo´s 400 serie in bordeaux rood 8) Wat bedoel je precies met "mooi ding weg"? :) Laat me raden: mooi ding zeg?
Die mottige belschen hebben een azerty toetsenbord die rukkers, blijft lastig. :P
Krentenbol schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:57:
Ja, dat typen blijft moeilijk, daar in Limburg ;)
^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Joopieboy schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 18:47:
Daar staan ze wel op, regel paypal en het is nog veilig ook. En ebay is toch wel cheap. ;)

[...]

Die mottige belschen hebben een azerty toetsenbord die rukkers, blijft lastig. :P

[...]

^^
Paypal is totaal niet veilig zie andere ervaringen op GOT

http://www.elandje.nl/dut...huizing-3knops-zwart.html

heb deze gevonden

[ Voor 14% gewijzigd door MrN op 15-06-2010 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

B-lennium schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:37:
waar moet ik zijn als ik een 3" turbo uitlaat wil hebben voor een Volvo 240 turbo ?
:W Is een Simons goed zat voor je? :+

@ Krentenbol: hoogwaardig bezoek zo te zien? Hij was laatst nog een paar keer bij ons langs geweest. :P Toen kwamen we erachter dat zijn auto niet uit 2 maar uit 3 auto's samengesteld is. :X Was 'ie niet heel blij mee omdat 'ie dan vaker op en neer moest rijden voor onderdelen. :+

[ Voor 37% gewijzigd door Bart-Willem op 15-06-2010 19:37 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

@ BW

is een simons 3" en open-dempers (TURBO!) ?

ik heb een JT-tuning op het oog, ook best interressant, Ferrita is mooi RVS, maar daar koop je 3x een andere voor :)

ik vroeg me af of er misschien mensen in het 240 wereldje zijn die zelf wat verzonnen hebben.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 17:03

Youk

Volvo For Life

Regenpijp? :P

Afbeeldingslocatie: http://ottevaere.bouwpunt.be/UserFiles/Image/ottevaere/Produkten/Nedzink/Regenpijp.jpg

[ Voor 79% gewijzigd door Youk op 15-06-2010 21:19 ]

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Simons heeft 1 specifieke uitlaat die alleen voor de 240 Turbo geschikt is, dus ik neem aan dat die 3 inch is. :P

Edit: toch gewoon 2,5 inch volgens mij: http://volvoonderdelen.co...35mm-complete-set-102769/ dat is 'm. :P Van Ferrita hebben we wel een 3-inch liggen: http://volvoonderdelen.co...nder-katalisator--304119/ en aan de prijs kan ik wel iets doen. :+

[ Voor 25% gewijzigd door Bart-Willem op 15-06-2010 21:20 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

Bart-Willem schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 21:19:
Simons heeft 1 specifieke uitlaat die alleen voor de 240 Turbo geschikt is, dus ik neem aan dat die 3 inch is. :P

Edit: toch gewoon 2,5 inch volgens mij: http://volvoonderdelen.co...35mm-complete-set-102769/ dat is 'm. :P Van Ferrita hebben we wel een 3-inch liggen: http://volvoonderdelen.co...nder-katalisator--304119/ en aan de prijs kan ik wel iets doen. :+
Ik wil graag een 3" 'over the axle' uitlaat, hoeveel is iets bij die ferrita?

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

B-lennium schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 21:31:
[...]

Ik wil graag een 3" 'over the axle' uitlaat, hoeveel is iets bij die ferrita?
Ah de pijp over de achteras dus, da's volgens mij ook standaard bij de Ferrita's. :P En de korting is dan voor GoT'ters op die dingen 10%. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Leuk dit. Heb de 440 nog geen week (zes dagen om precies te zijn) en ik hik aan tegen een CVT die aankondigt ermee te kappen. Gisteren reed ik richting tandarts en terug, flink stuk snelweg gehad en dus filerijden. Telkens bij het tot stilstand komen schokt ie. Maar ook als je vanuit stilstand optrekt. Dus een simpele google zoekopdracht later kwam ik al aardig wat topics tegen. Advies: verkopen, want automaatbak dient te vervangen worden.

Heb met mijn pa het erover gehad en die adviseert me naar de Boer transmissies te gaan in Wapserveen. Schijnt een van de grotere spelers te zijn m.b.t. versnellingsbakrevisies e.d. Dus ik zoek daar op, blijken ze wegens uitbreiding nu in Steenwijk te zitten. Ook goed. Dus ik ga zaterdag heen en weer en laat hen de diagnose stellen. Eens zien of ze mijn vermoeden gaan bevestigen. Het gekke vind ik alleen dat ik dit dus niet merkte tijdens de proefrit. En ook toen reed ik maar 30km/u, kwam tot stilstand om andere auto´s voor te laten e.d.

Mijn zus zei al van: das niet goed. Nou, dat blijkt. Sterker nog: de CVT´s in de 440/460 staan er kennelijk om bekend zo rond de 100.000km ermee te nokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Hmm, dat is minder voor je. Hopelijk kunnen ze het voor een relatief laag bedrag herstellen of reviseren. Maar daarna zit je natuurlijk wel voor lange tijd terug goed, dat is dan wel het positieve eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Iemand hier enig idee waar je de antenne aansluiting in een V50 kan vinden? Aan het dashboard of aan de rechter achterruit maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Joosie200 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:30:
Leuk dit. Heb de 440 nog geen week (zes dagen om precies te zijn) en ik hik aan tegen een CVT die aankondigt ermee te kappen. Gisteren reed ik richting tandarts en terug, flink stuk snelweg gehad en dus filerijden. Telkens bij het tot stilstand komen schokt ie. Maar ook als je vanuit stilstand optrekt. Dus een simpele google zoekopdracht later kwam ik al aardig wat topics tegen. Advies: verkopen, want automaatbak dient te vervangen worden.

Heb met mijn pa het erover gehad en die adviseert me naar de Boer transmissies te gaan in Wapserveen. Schijnt een van de grotere spelers te zijn m.b.t. versnellingsbakrevisies e.d. Dus ik zoek daar op, blijken ze wegens uitbreiding nu in Steenwijk te zitten. Ook goed. Dus ik ga zaterdag heen en weer en laat hen de diagnose stellen. Eens zien of ze mijn vermoeden gaan bevestigen. Het gekke vind ik alleen dat ik dit dus niet merkte tijdens de proefrit. En ook toen reed ik maar 30km/u, kwam tot stilstand om andere auto´s voor te laten e.d.

Mijn zus zei al van: das niet goed. Nou, dat blijkt. Sterker nog: de CVT´s in de 440/460 staan er kennelijk om bekend zo rond de 100.000km ermee te nokken.
Ik zou toch even contact opnemen met dat garagebedrijf. Toegegeven: ze zullen niet makkelijk zijn bij een goedkope auto, maar als die bak ineens compleet aan gort is zou het wel een schijtbedrijf zijn als ze helemaal niets tegemoet willen komen. :X Hopelijk is het iets simpels. :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Lage prijs is meestal geen garantie he.
Zo is het bij mijn V70 ook.

Heb al een goedkoop afstandsbediening huis gevonden voor 17,50 inclusief verzenden en batterij.

Zie:

http://verkopers.marktplaats.nl/403289

Mogelijk ook een tip voor anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Contact ermee opgenomen: verhaal uitgelegd. Antwoord verkoper: ding heeft lang stilgestaan, kan aan de benzine liggen. Ik raad je aan de tank leeg te rijden en shell v-power te tanken. Mijn pa gebeld, want die heeft zelf jaren lang lopen sleutelen aan volvo's en heeft er dus ook wel verstand van. Zijn antwoord: het zou kunnen. Dat doordat de benzine ongebruikt in de tank zit in de auto die lang stil staat dat er vlokvorming kan gaan vormen. Als je dan een klein stukje rijd gaat dat natuurlijk door alles heen en kan het gaan verstoppen. Dat kan het schokken weer veroorzaken.

Maar voor de rest raadde mijn pa mij gewoon aan richting Steenwijk te crossen, second opinion halen bij de Boer transmissies om te zien wat zij er van vinden met hun expertise op dat gebied. Heb je meteen een ritje erbij, weer wat km's en ervaring opgedaan en je weet meer. Ondertussen de tank volgooien. Als zij zeggen dat het met de automaatbak te maken heeft kun je vervolgens naar het juridisch loket. Richting advocaat, de feiten uitleggen en die kan schermen naar de verkoper met het deskundige verslag. Plus dat je gewoon mag verwachten van een auto dat je er op zijn minst een week zonder problemen mee in kan rijden. Met inbegrip van regulier onderhoud moet je gewoon met eender auto een tijd voor uit kunnen.

Dus.. nieuw stappenplan. Ben benieuwd, is weer een nieuw avontuur :P Ook leuk voor mezelf, want ik volg een juridische studie dus weet al er een beetje vanaf hoe ik mijn gelijk kan halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat schokkend lopen heb ik ook met de swift, potje injector cleaner in een verse volle tank en verder rijden. Met dank aan Bart-Willem voor de tip. Ik ga het binnenkort iig goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Snel vraagje:

V70 D5, 2004.
Volledige oliewissel gedaan @ grote beurt van 160k (uitgevoerd @156k)

Huidige km. stand 167k, en ontdekte net eigenlijk bij toeval dat oliepeil beneden de laagste stand staat met peilstok (geen waarschuwing oid @ boordcomputer).
Heb er net een liter bij in gemikt, staat nu weer halverwege oid.

Is dat moreorless ok, 1 liter op 10k km?

/noob :P

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Bij VAG is 1 liter op de 15.000 km min of meer normaal, de meeste volvo's hebben het niet, maar een beetje olieverbruik mag wel. Als het meer word zou je een koprevisie kunnen overwegen.

Maar met zoiets zou ik mij nog niet teveel zorgen maken, goed in de gaten houden iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik zit op 0 liter op 20K. En dat voor een Frans vehikel ;)

Daarentegen verbruikt een hoogtoerige (9000rpm wordt ie wakker) Honda S2000 weer 1 liter op 1000km als je pech hebt.

Maar eh inhoudelijk antwoord heb ik niet ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
1 liter op 10.000km vind ik wat veel voor die km. stand. Mijn V50 2.0D heeft 170.000 op de teller en verbruikt minder dan een halve liter op 20.000km. Fabrikanten echter kunnen een verbruik tot een liter per 1000km zelfs als normaal beschouwen.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Mja, mijn broertje net ff gebeld, die vond t ook niet heel zuinig ofzo, maar op zich niks aan de hand dacht ie, gewoon beetje in de gaten houden.
Anyway, wat ws. wel meehelpt aan verbruik is dat ik veel
- hele korte ritjes maak (woon-werk, 5/6km per rit)
- hele lange ritten maak (500+ km per keer) en dan standaard erg hard rijd, snelweg standaard 160 of harder.

Neem aan dat vooral dat laatste ook wel meehelpt met t verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Olieverbruik zou daar niets mee te maken moeten hebben, wel het eventueel koud al wegplanken zeg maar. Goed warmrijden (10-20km) en ook goed uitrijden is een pré bij motoren, en zeker bij turbo motoren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

mwoah, lijkt me dat je bij langdurig hoge snelheden (170-180 gemiddeld) meer olie verbrand ook...of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Joosie200 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 20:08:
Contact ermee opgenomen: verhaal uitgelegd. Antwoord verkoper: ding heeft lang stilgestaan, kan aan de benzine liggen. Ik raad je aan de tank leeg te rijden en shell v-power te tanken. Mijn pa gebeld, want die heeft zelf jaren lang lopen sleutelen aan volvo's en heeft er dus ook wel verstand van. Zijn antwoord: het zou kunnen. Dat doordat de benzine ongebruikt in de tank zit in de auto die lang stil staat dat er vlokvorming kan gaan vormen. Als je dan een klein stukje rijd gaat dat natuurlijk door alles heen en kan het gaan verstoppen. Dat kan het schokken weer veroorzaken.

Maar voor de rest raadde mijn pa mij gewoon aan richting Steenwijk te crossen, second opinion halen bij de Boer transmissies om te zien wat zij er van vinden met hun expertise op dat gebied. Heb je meteen een ritje erbij, weer wat km's en ervaring opgedaan en je weet meer. Ondertussen de tank volgooien. Als zij zeggen dat het met de automaatbak te maken heeft kun je vervolgens naar het juridisch loket. Richting advocaat, de feiten uitleggen en die kan schermen naar de verkoper met het deskundige verslag. Plus dat je gewoon mag verwachten van een auto dat je er op zijn minst een week zonder problemen mee in kan rijden. Met inbegrip van regulier onderhoud moet je gewoon met eender auto een tijd voor uit kunnen.

Dus.. nieuw stappenplan. Ben benieuwd, is weer een nieuw avontuur :P Ook leuk voor mezelf, want ik volg een juridische studie dus weet al er een beetje vanaf hoe ik mijn gelijk kan halen. :)
Schokt 'ie in de bak of alleen in de motor? Als het alleen de motor is, dan zou het wel eens aan oude/gare benzine kunnen liggen. Even een keer injectiereiniger in de tank gooien en gassen maar. :P Maar doe dat niet voordat je in Steenwijk geweest bent. :+

Mocht het de bak zijn, dan zou ik toch eerst proberen met de garage eruit te komen. Meteen een advocaat erop zetten vind ik een beetje kansloos eerlijk gezegd. :+

@ Kamstra: veel planken met een diesel leidt tot meer olieverbruik. Die 2.5 TDI in m'n V70 zoop ook best wat als je flink aan het doorplanken was (zeker icm korte ritjes, koude diesels verbruiken best wat olie bij het starten), dus ik denk niet dat het heel absurd is. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
kamstra schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 22:18:
mwoah, lijkt me dat je bij langdurig hoge snelheden (170-180 gemiddeld) meer olie verbrand ook...of niet?
Als ie goed warm is en de kop is in orde lijkt me dat niet, moet alleen meer smeren maar in feite zou die als die in goede staat is niet zomaar je olie reservoir mogen leegzuipen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Heb zojuist even mijn stuurhuis aangedraait. Voorwielen opgekrikt en toen gevoelt, gaat nu soepel zonder speling.

Mijn 2e motorfiets een honda xl 600R 1 cilinder zuipt behoorlijk bij planken...het komt er dan blauw uit :z soort mengsmering :X

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ok, rijd wel een stuk vertrouwder nu zeker :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Bart-Willem schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 22:33:
[...]

Schokt 'ie in de bak of alleen in de motor? Als het alleen de motor is, dan zou het wel eens aan oude/gare benzine kunnen liggen. Even een keer injectiereiniger in de tank gooien en gassen maar. :P Maar doe dat niet voordat je in Steenwijk geweest bent. :+

Mocht het de bak zijn, dan zou ik toch eerst proberen met de garage eruit te komen. Meteen een advocaat erop zetten vind ik een beetje kansloos eerlijk gezegd. :+
Hij schokt in zijn geheel, maar denk dat het van de motor af komt. Mijn pa dacht ook dat het weleens aan oude benzine kan liggen. De verkoper zei dat ook. Vriend van mijn zus heeft bij collega´s na gevraagd en ze komen allemaal met: vervang die benzine eens door nieuwe. Dus dat ga ik eerst doen. Vervolgens richting Steenwijk. Daarna Wynns injection cleaner op de kop tikken en er door heen gooien. Kun je dat btw halen bij elke benzinepomp?

Als dat allemaal niks uithaalt kom ik weer terug bij de garage en ga ik het idd onderling regelen. Veel makkelijker, tis meer last resort enzo. ;) Vaak hoef je niet eens met zulke dingen te dreigen, want veelal valt er wel over dingen te praten. :) Denk zelf wel dat de combo injectiereiniger + v-power voldoende gaat werken. Zal best wel eens een gevalletje kunnen zijn van injectoren + carburateur die schoon gemaakt moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ik ben benieuwd, zal wel goed gaan. En ja injector cleaner kan je bij de meeste tankstations wel halen. :)

Eventueel je gasklephuis nakijken of die niet vies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Iemand hier enig idee waar ik in de koffer van een V50 aan een konstante en een geschakelde stroom kan geraken? Dit om een Kenwood KOS-A210 te kunnen aansluiten en deze komt in de buurt van het rechter achterraam aangezien daar de antenne in zit verwerkt.

Zou dit vandaag of morgen moeten kunnen inbouwen aangezien ik zondag op vakantie vertrek met die wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Trekhaak contactdoos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben met aan het oriënteren op mijn eerste auto. Ik twijfel tussen een BMW 3-serie (E46) vanaf 2002 en een Volvo S40 (MK2) vanaf 2004. Budget is hooguit 11.000 als het echt een mooie is. Zijn er dingen waar ik op moet letten bij een Volvo S40? Ik ben een complete noob op autogebied :*) Dit is een kandidaat: http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/s40/6780407.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

DopdeDouwer schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 23:21:
Ok, rijd wel een stuk vertrouwder nu zeker :*)
Hehe vooral met zijwind reed het nogal alsof je dronken was...dat is nu wel ongeveer weg :+

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zo, tijd voor foto-spam! :+ Zoals eerder gemeld is de Amazon nu helemaal klaar en heb ik 'm weer even gepoetst (gegarandeerd dat 'ie morgen weer smerig is, maar goed).

Interieur:

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/oswmtj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2hrg9om.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/30rxo2p.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2nuhagi.jpg

En ziehier de mascotte! :P

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/11ke1yd.jpg

En dan nu de buitenkant. :P

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/69l0sj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/vrrnr7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2pott8o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2n0sgut.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2v2xzs8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/1sm8uo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2uivtpf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2elcvao.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2nhf97c.jpg

Zo, nu hebben jullie elk hoekje van m'n Amazon gezien. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ziet er echt heel goed uit he, dikke shit! _O_

En bekende locatie, stond de 740 een tijd terug ook al. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 601jean
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-07 15:44
@ negerzoen, ik was vorig jaar net naar dezelfde wagens aan het kijken. Ik ben toen voor een s40 van 2005 gegaan 2.0d. Maar een vriend van me heeft/ had een 320d E46 dus heb met beide ervaring.

Als je een rijders auto zoekt waarmee je sportief wil rijden ga dan voor een E46, de snelheden waarmee ik daarbij bochten kon nemen dat lukt gewoon niet met de S40. Ook het comfort aan hoge snelheid +200km/u is gewoon beter in de bmw. Hij rijdt zoveel stabieler en stiller. De ruimte achterin is ook net iets groter dan bij een S40.

De S40 van volvo daarentegen heeft wel opmerkelijk betere zetels en scoort in crashtesten beter. Ook het interieur vind ik moderner maar dat is kwestie van persoonlijke voorkeur. Voor gewoon gebruik volstaat het onderstel van de S40 maar bij sportief gebruik merk je dat er teveel gewicht op de vooras staat waardoor je onderstuur krijgt. Het blijft echter wel steeds veilig. Ook op gladde wegen kom je verder met FWD ipv RWD.

Hopelijk heb je hier iets aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, daar heb ik zeker wat aan :) ik wil vooral een goede degelijke auto. Liefst uit Noord-Europa dus geen Frans en Italiaans voor mij. Met Audi, Mercedes en Saab heb ik niks, dus blijven Volvo en BMW over ;)

Enfin, je legt de nadruk op sportiviteit en dat is ook zeker niet onbelangrijk. Hoe zit het qua techniek? Je hebt hetzelfde model S40 als waar ik naar op zoek ben, dus wellicht weet je iets meer over bekende kwaaltjes en dingen om op te letten?

Bedoel je met ruimte achterin de ruimte voor passagiers of de laadruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 601jean
De volvo is kwa techniek wel vrij goed. Heb eens een defect deurslot gehad maar das alles, en natuurlijk de normale slijtage onderdelen (remmen en banden) en onderhoud (olie,filters, enz).
Ik rij wel met de 2.0d en daar is het opletten met de egr, waar ik dus last van heb. Maar ik zie dat je zelf naar een benzine zit te kijken dus dan heb je dat probleem al niet. De 1.8 is een goede motor net als de 2.4. De 1.6 benzine zou ik laten staan want daar zijn soms wat storing mee. Omdat het een voorwielaangedreven auto is met redelijk wat gewicht op de voorbanden heb je wel sneller nieuwe voorbanden te kopen.
Ik doe zelf maar 20 000km met mijn voorbanden waar een vriend van me met dezelfde banden op zijn 320d 30000km doet, en hij rijdt vrij sportief :)
Met de mindere ruimte bedoel ik de ruimte voor de achterpassagiers. De koffer zelf is ruim genoeg, zelfs voor een weekje vakantie met 4 man kom je toe.

De reden waarom ik de S40 boven de bmw gekozen heb is omdat het nog een recent model is. Voor een budget van 11000€ kan je enkel een E46 kopen en die is toch al enkele jaren uit productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, zo'n idee had ik al. Enige is natuurlijk dat je de hoofdprijs betaalt als er dan ook echt wat is, maar daar kies je voor natuurlijk.
601jean schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 14:26:
De reden waarom ik de S40 boven de bmw gekozen heb is omdat het nog een recent model is. Voor een budget van 11000€ kan je enkel een E46 kopen en die is toch al enkele jaren uit productie.
Hmm dat gaat niet helemaal op vind ik. Die S40 wordt helemaal uit productie gehaald; ze maken de S60 aantrekkelijker. Dat doet wel af aan de S40 serie. Maar klopt, de E46 lijkt op dit moment "ouder" dan een S40. Overigens staan er S40's te koop voor € 11k met nog best nette kilometerstanden, of begrijp ik je verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 601jean
De S40 ,in huidige vorm,zal nog wel een tijdje in productie blijven. Dus binnen een jaar of 2 is je S40 nog niet echt gedateerd. De niet auto kenner zal het niet doorhebben dat je met een oudere wagen rondrijdt. Als je daarentegen een E46 koopt dan weten de meesten wel dat het nu een oud model is en vervangen is door de E90.

Voor die 11k euro's zal je ind wel S40's vinden met vrij lage km standen. Een E46 zal gemiddeld iets meer km hebben gedaan en wat minder opties hebben voor diezelfde prijs. Als je herstellingskosten en onderhoud bekijkt dan ontlopen beide merken elkaar niet echt. Ik betaal zelfs minder bij de volvo dealer dan bij de bmw dealer. Een klein onderhoud was voor de S40 220€ en voor de 320d 280€, maar nu die uit garantie is ga ik bij een kennis die een onafhankelijke garage heeft en hetzelfde onderhoud doet voor 70€ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Bazenbak _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ondertussen zijn we een aantal dagen verder. Er zit nu een flesje Wynns injectie reiniger in + aardig wat liters shell v-power. Daarnaast heeft de 440 van mij een poets/polijst/waxbeurt (meguiar spul is gebruikt) gekregen en dat deed hem goed. De lak is weer helemaal "smooth" als je er over heen gaat met je hand. Knapt ie een stuk van op. Verder ga ik donderdag en/of vrijdag langs in steenwijk voor een diagnose proefrit. Heb vanavond ook nog samen met mijn zus en haar vriend rond gereden en op het industrieterrein flink lopen gas geven + afremmen. Want is het zo dat de motor went aan rijgedrag/rijstijl?

Nu was de eerste eigenaar eentje die zeker 60+ is met bijbehorende rijstijl. Ik heb een andere rijstijl dan de eigenaar die hem eerst had. Daarnaast stond ie lange tijd stil met de benzine erin die niks deed. Daarnaast heb ik het idee dat de automaatbakolie nog nooit vervangen is terwijl ie al wel 100.000km voorbij is. 1+1+1=2. Althans, dat hoop ik. Dat ie beter gaat functioneren nu met verse benzine, nieuwe automaatbakolie dadelijk. En dat de CVT zelf nog bij lange na niet stuk is. Zou wel flink schelen in de kosten. Haal twee/drie flessen volvo transmissie olie van 4 liter à 50 euro p.s. laat de bende reinigen en klaar ben je voor 200/300 euro. Das een fractie van de prijs die je moet neerleggen voor revisie van de automaat zelf. Bovendien zou dat economisch total-loss betekenen voor de 440.

Dus.. nog genoeg te doen. Van het weekend weet ik meer. Zondag ga ik denk ik naar de dijk hier in de buurt bij de ijsselbrug lekker foto's maken :) Kan ik de auto met nieuwe waxlaag tonen enzo 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Heb je al het idee dat de auto nu al minder schokt etc? Of merk je nog geen verschil?

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

BW, hij doet 't weer!

Lui als ik ben heb ik natuurlijk niet eerst gekeken naar de benzinepomp of 'ie te fixen was, maar gelijk op zoek gegaan naar 'n andere (die daily's moeten snel weer gefixt zijn).
Eerst op jouw advies maar ff 12V erop gezet, KZZZZZZNG. Klonk goed. Maar op contact deed 'ie niks. Relais' gecheckt maar leken in orde.
Bleek dat 'ie gewoon erg slecht contact maakte op de aansluitingen vd benzinepomp, boel ff schoongemaakt en klaar.

Over die luiheid gesproken, ik heb 't laten doen zelfs :+
Als ruil mag 'ie een weekje met een vriend mee naar Frankrijk weliswaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 23-06-2010 01:11 ]

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Joosie200 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 23:02:
Want is het zo dat de motor went aan rijgedrag/rijstijl?

Nu was de eerste eigenaar eentje die zeker 60+ is met bijbehorende rijstijl. Ik heb een andere rijstijl dan de eigenaar die hem eerst had.
Volgens mij is dat in beperkte mate zeker mogelijk.

M'n oom heeft eens een Peugeot Partner diesel busje gehad, en die was toen hij hem net had ook niet vooruit te branden. Bleek dat dat ding van een oud mannetje was geweest die alleen in het dorp rondreed. De brandstofpomp was verkleefd o.i.d. ?? Na een week of 2 gewoon normaal pittig ermee rijden was het over en reed hij weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 01:11:
BW, hij doet 't weer!

Lui als ik ben heb ik natuurlijk niet eerst gekeken naar de benzinepomp of 'ie te fixen was, maar gelijk op zoek gegaan naar 'n andere (die daily's moeten snel weer gefixt zijn).
Eerst op jouw advies maar ff 12V erop gezet, KZZZZZZNG. Klonk goed. Maar op contact deed 'ie niks. Relais' gecheckt maar leken in orde.
Bleek dat 'ie gewoon erg slecht contact maakte op de aansluitingen vd benzinepomp, boel ff schoongemaakt en klaar.

Over die luiheid gesproken, ik heb 't laten doen zelfs :+
Als ruil mag 'ie een weekje met een vriend mee naar Frankrijk weliswaar.
Zo zie je maar weer: altijd luisteren naar de meester! :+ Scheelt je toch weer mooi 150 bucks ex. BTW. :P En leip dat een sloop 190 Euro voor een gebruikte durft te vragen. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Volgend jaar, als de Focus de 230.000 op de teller heeft wil ik op zoek gaan naar een diesel V50 of S40. Vooral een S40 vanaf 2004/5 vind ik schitterend, maar minder praktisch met kinderwagen en alles dat erbij komt kijken.

Probeer nu mn vader ervan te overtuigen zijn Mercedes SLK in te ruilen voor een nieuwe S40 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ik wil een Amazon kopen, maar dan in Zweden omdat ze daar duizenden euro's goedkoper zijn. Nu wil ik er dan gelijk een maand mee door Zweden rijden, nu zit ik met de volgende vragen:

Als ik een auto in Zweden koop, mag ik er dan als NLer een maand in rijden daar (Zweedse verzekering/kenteken)? Of moet ik hem eerst naar NL rijden, dan er een kenteken op laten zetten en dan weer terug rijden om van de vakantie te genieten?

Ik hoop (en denk) dat het op een bepaalde manier mogelijk is om Zweden niet te hoeven verlaten want dat zou het erg omslachtig maken en weer een week vakantie schelen. Ik weet iig dat veel Nederlanders hetzelfde doen in de VS (daar een auto kopen, Route66 rijden en hem daarna mee naar huis nemen).

Hebben er mensen hier ervaring met het daar kopen en dan eerst daar rondrijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Als je een bepaalde auto op het oog hebt en die wilt gaan halen, moet je met de verkoper afspraken maken en zorgen dat je de gegevens zoals chassisnummer etc hebt van die auto. Daarmee kun je een tijdelijk kenteken mee regelen en een verzekering voor die periode. Dat je die auto zelf kunt terug rijden. Dan moet je ook een afspraak bij de rdw maken, want als je tijdelijke kenteken vervalt mag je er niet meer mee rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Met dat tijdelijke kenteken mag je niet in het buitenland rijden. ;) Wat wel zeker kan: een tijdelijk Duits kenteken aanvragen, die naar je adres in Zweden op laten sturen en monteren maar. Op zo'n kenteken staat de vervaldatum van het kenteken en je moet dan een verzekeraar pakken waar je de auto op chassisnummer kan laten verzekeren. Volgens mij is dit de enige methode die werkt om daar zo lang mogelijk en verzekerd rond de kunnen cruisen. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Bart-Willem schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 13:31:
Met dat tijdelijke kenteken mag je niet in het buitenland rijden. ;) Wat wel zeker kan: een tijdelijk Duits kenteken aanvragen, die naar je adres in Zweden op laten sturen en monteren maar. Op zo'n kenteken staat de vervaldatum van het kenteken en je moet dan een verzekeraar pakken waar je de auto op chassisnummer kan laten verzekeren. Volgens mij is dit de enige methode die werkt om daar zo lang mogelijk en verzekerd rond de kunnen cruisen. :P
Je mag toch vanuit dat andere land naar nederland rijden zolang als het kenteken geldig is?
Iig zo zou ik het ook doen als ik een auto bv uit engeland zou halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Joopieboy schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:07:
[...]

Je mag toch vanuit dat andere land naar nederland rijden zolang als het kenteken geldig is?
Iig zo zou ik het ook doen als ik een auto bv uit engeland zou halen.
Je bedoelt zo'n RDW-kenteken? Die gelden alleen binnen Nederland. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Phunk, die site kreeg ik ook toen ik Googlede naar deze issues maar heb jij ervaring met die site of heb jij hem ook alleen maar geGoogled? Het ziet er namelijk uit naar een commerciële dienstverlener, geen overheidsinstantie. Ofwel een stap die je kan overslaan als je de kosten laag wil houden. Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Leen gewoon van iemand een amazon nummerbord voor een maandje. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Uh huh, en dan een ongeluk krijgen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Of een keuring. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

HEt goedkoopste en makkelijkst is om de zweed te vragen om tijdelijk zijn platen te gebruiken. Je moet dan een nederlandse verzekering zien te vinden die op chassisnummer (vooruitlopend op je kentekenplaat) een verzekering verstrekt. Bij probleme wordt het wel schimmig omdat de auto op de naam van de zweed staat, jij en de zweed hebben echter een koopcontract en jij al een NL verzekering.

Nadeel van een tijdelijke duitse plaat is dat ze kostbaar zijn, zeker als je besluit de auto niet te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan wel een exportkenteken aanvragen, in Nederland mag je daar twee weken mee rijden (ook in het buitenland). Hoe dat in Zweden is geregeld weet ik alleen niet.

Zo'n tijdelijk kenteken is gedoe. Mijn vader heeft net een auto naar Spanje geëxporteerd en die heeft in de tussentijd (van dealer naar RDW) groene dealerplaten geleend. Of dat officieel mag is twijfelachtig, maar zo'n tijdelijk kenteken is echt veel gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 16:25:
Je kan wel een exportkenteken aanvragen, in Nederland mag je daar twee weken mee rijden (ook in het buitenland). Hoe dat in Zweden is geregeld weet ik alleen niet.

Zo'n tijdelijk kenteken is gedoe. Mijn vader heeft net een auto naar Spanje geëxporteerd en die heeft in de tussentijd (van dealer naar RDW) groene dealerplaten geleend. Of dat officieel mag is twijfelachtig, maar zo'n tijdelijk kenteken is echt veel gezeur.
Je hebt juist een import kenteken nodig, volgens mij bestaat dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Met groene platen mag je sowieso niet rijden buiten NL. Als je daarmee gepakt wordt is het dag groene platen. :P Export-kenteken gaat lastig als je een auto gaat kopen die nooit op NL-kenteken gestaan heeft. :+ Een Duits kenteken lijkt de beste optie te zijn (kan overigens goedkoper dan die 210 Euro lijkt me, als je het zelf gewoon regelt), maar dan heb je weer een maximale termijn. :P

Oftewel: doe Zweedse vrienden/kennissen op en regel daar wat mee. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ben langs de boer transmissies geweest en een van de monteurs stapte in de volvo,reed achteruit om te keren en voelde het al meteen. Blokje om en weer terug was voldoende, hij zat nog geen vijf minuten in de auto. Hij heeft het volgende als richtlijn meegegeven waar je aan dient te denken:

- Revisie automaat: varieërend van 500€ tot 1200€
- Demontage automaat: 450€
- Nieuwe automaatbakolie: €150
- Diversen (:?): €45

Allemaal ex btw, dus inclusief wordt dat dan 1400/2100 euro. Vroeg ook nog of het flushen van de automaatbakolie nog iets zou helpen. Antwoord: "Anders dan dat je meteen je geld in de prullenbak gooit nee". Kortom: economisch total loss en dus tijd om een dezer dagen naar de verkoper gaan. Vervolgens maar een 440 1.7 of 440 2.0 op de kop tikken met 4-traps automaat erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 22:03

kraats

Ik rol

Da's zuur :/

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:47

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Is er een reden trouwens om specifiek voor de 440 met automaat te gaan? Aangezien ik dat niet terug heb kunnen vinden in dit topic... 4 traps automaat lijkt mij nogal onzuinig vandaar ;) Kun je beter voor een handbak gaan...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Touchdomex schreef op maandag 28 juni 2010 @ 19:39:
Is er een reden trouwens om specifiek voor de 440 met automaat te gaan? Aangezien ik dat niet terug heb kunnen vinden in dit topic... 4 traps automaat lijkt mij nogal onzuinig vandaar ;) Kun je beter voor een handbak gaan...
Jep, de reden is: reuma + afgereden in automaat en dus zodoende in bezit van rijbewijs B met beperking ;) En die onzuinigheid neem ik voor lief, zeker boven nog een kapotte CVT in een andere 1.8. Die worden het vaakste aangeboden namelijk maar gaan dus ook het vaakst kapot. Die 4-traps automaten die in de 1.7 en 2.0 versies zit zijn wat dat betreft onzuiniger maar betrouwbaarder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Mijn sigaretaansteker van mijn v70 doet het niet meer, iemand tips?

Hij doet gewoon helemaal niks meer ook niet als aansteker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MrN schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:12:
Mijn sigaretaansteker van mijn v70 doet het niet meer, iemand tips?

Hij doet gewoon helemaal niks meer ook niet als aansteker.
Zekering?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Joosie200 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 19:51:
[...]

Jep, de reden is: reuma + afgereden in automaat en dus zodoende in bezit van rijbewijs B met beperking ;) En die onzuinigheid neem ik voor lief, zeker boven nog een kapotte CVT in een andere 1.8. Die worden het vaakste aangeboden namelijk maar gaan dus ook het vaakst kapot. Die 4-traps automaten die in de 1.7 en 2.0 versies zit zijn wat dat betreft onzuiniger maar betrouwbaarder :)
Flink balen zeg! Hopelijk kan je met de verkoper nog iets goeds overeenkomen. Ik zou wel gelijk melden, dat er iets met de auto aan de hand is. Achteraf (altijd makkelijk om achteraf te zeggen) had je misschien beter gelijk eea kunnen melden aan de verkoper.

succes in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Hmm zou dat ook een zekering kunnen zijn ja?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MrN schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:25:
[...]

Hier wel :> Kijk gewoon eerst voordat je gaat vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

MrN schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:25:
[...]

Ja! 8)7

Jemig, vind je het nodig om een eindeloze discussies te starten over het niet functioneren van je sigarettenaansteker? (na het verhaal over onzuinig op lpg rijden heb ik het in ieder geval wel een beetje gehad).

Als het over pc's, hifi, LCD's etc etc gaat wordt er ook het een en ander van je verwacht op GOT. Zelf wat initiatief, onderzoek, en probeersels worden wel gewaardeerd. Steek eens een adapter in het gat voor de sigaretten aansteker en kijk of er 12v op staat. Zo nee, check de zekering, bedrading etc. Zo ja; stop met roken in de auto.

[ Voor 99% gewijzigd door DopdeDouwer op 28-06-2010 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Sorry het is inderdaad de zekering geweest dom dom dom........

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
DopdeDouwer schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:14:
[...]
Achteraf (altijd makkelijk om achteraf te zeggen) had je misschien beter gelijk eea kunnen melden aan de verkoper.
Om het in een tijdlijn te plaatsen...

09 juni: Auto bekeken, proefrit gemaakt. Auto gekocht.
11 juni: Auto opgehaald
16 juni: Tijdens filerijden last van schokken bij het tot stilstand komen en vanuit stilstand vertrekken
18 juni: Bovenstaande aan verkoper door gegeven.
18 juni: Verkoper zijn reactie: "Ligt aan de benzine. Gooi er v-power in!"
25 juni: Deskundige op het gebied van transmissies opgezocht voor second opinion. Zaak was dicht.
28 juni: Deskundige opnieuw opgezocht. Heeft vastgesteld dat de automaat vervangen dient te worden.

Dus tja.. heb het wel binnen afzienbare tijd doorgegeven aan de verkoper nl: na 2 dagen.

Ik heb vanavond telefonisch contact opgenomen met de verkoper. Hij vertikt het een afspraak te maken wanneer ik langs kom met de auto laat staat geld terug te geven en de auto terugnemen. Reden 1: ik heb de auto te goeder trouw ingekocht. Verweer: ja, dus? Te goeder trouw wil alleen maar zeggen dat je kunt aantonen in geval van twijfel of je daadwerkelijk beschikkingsbevoegd bent de auto te verkopen. Dat betekend dus dat je daarmee jezelf hier niet uit kunt praten. Reden 2: Er is garantie tot de deur dus ik hoef de auto niet terug te nemen. Verweer: :F Claim ik überhaupt garantie? Nee! Ik wil de koopovereenkomst simpelweg terug draaien daar hij mij een andere auto heeft verkocht dan hij heeft voor gehouden.

Enfin, zo te polsen valt er weinig te behalen op deze manier bij de verkoper. Dan maar een brief typen en hem in gebreke stellen. Want pas als ie in verzuim is kan ik naar het juridisch loket toe stappen, doorverwijzing krijgen naar een advocaat en de overeenkomst via de juridische weg terug te draaien. Heb hem ook gezegd van: het is of of, of je krijgt de auto terug en ik mijn geld. Of je voert de reparatie aan de automaatbak uit. Reparatie is duurder dan de waarde van de auto, dus de keus zou voor mij als verkoper simpel zijn. Duizend euro is goedkoper dan twee duizend euro. Maar goed, als het niet goedschiks wil, dan maar kwaadschiks. Ergo: briefje typen, paar weken wachten, verkoper is in gebreke. Briefje typen dat verkoper in verzuim is, paar weken wachten en verkoper krijgt dagvaarding en mag voor de kantonrechter verschijnen :)

Als rechtenstudent heb ik genoeg tijd om rustig af te wachten. Tegelijkertijd is dit meteen een leuke directe praktijkoefening voor mezelf als aankomend jurist. En ondertussen blijf ik mooi rustig doorrijden in de volvo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Tsja 1000 euro is ook geen groot bedrag voor een auto he.
Waarvoor kun je hem nu effectief verkopen 7 a 800 euro?

Misschien is verkopen en je verlies nemen handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MrN schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:24:

Denk het niet... 440's brengen sowieso weinig op... Met een kapotte automaat die niet te fixen is mits er een bak geld tegenaan gaat al helemaal niet :X Ik denk eerder dat als je hem in deze staat verkoopt er een euro of 500 uit kan halen... Max :X gezien de kapotte automaat.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
MrN schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:24:

Absoluut gezien niet nee. Voor mij als student wel.

Verkopen wil niet. Het eerste waar men naar vraagt is: kan ik een proefrit maken? Tuurlijk, hier zijn de sleutels. Bij het eerste het beste kruispunt waar ze moeten stoppen voor verkeer van rechts voelen ze het schokken al. En vanuit stilstand optrekken wanneer ze het kruispunt willen oversteken dito. Komen ze terug en merken ze er weinig van (lijkt me zeer stug) dan checken ze het kentekenbewijs. "Je hebt de auto nog niet eens een maand in bezit. Waarom wil je er nu al vanaf?" Kan moeilijk een verhaal gaan ophouden terwijl ik gewoon weet wat er aan de hand is.

Dus nee, ik acht de kans groter op volledige teruggave van het bedrag door verkoper dan dat ik hem op eigen houtje nu verkoop. Bovendien: lukt het echt niet met de verkoper, dan kan ik als nog altijd de auto door verkopen. Ik kan zonder problemen het een afwachten tot ik overga tot het volgende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Joosie200 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:01:
[...]

Als rechtenstudent heb ik genoeg tijd om rustig af te wachten. Tegelijkertijd is dit meteen een leuke directe praktijkoefening voor mezelf als aankomend jurist. En ondertussen blijf ik mooi rustig doorrijden in de volvo.
Advies van een mede-rechtenstudent: vernietiging van de ovk op grond van dwaling lijkt mij niet onhaalbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door argro op 28-06-2010 22:48 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Joosie200 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:01:
[...]

Om het in een tijdlijn te plaatsen...

09 juni: Auto bekeken, proefrit gemaakt. Auto gekocht.
11 juni: Auto opgehaald
16 juni: Tijdens filerijden last van schokken bij het tot stilstand komen en vanuit stilstand vertrekken
18 juni: Bovenstaande aan verkoper door gegeven.
18 juni: Verkoper zijn reactie: "Ligt aan de benzine. Gooi er v-power in!"
25 juni: Deskundige op het gebied van transmissies opgezocht voor second opinion. Zaak was dicht.
28 juni: Deskundige opnieuw opgezocht. Heeft vastgesteld dat de automaat vervangen dient te worden.

Dus tja.. heb het wel binnen afzienbare tijd doorgegeven aan de verkoper nl: na 2 dagen.
Ok dat is mooi (had niet helemaal terug gelezen, maar nu je het zegt heb ik wel een dejavu :O ).
Jammer dat hij in eerste instantie niet meewerkt (bij mondeling polsen).
Ik zou nog een vriendelijke poging wagen, mondeling, en dan de schriftelijke procedure aankondigen. "Gelijk" brieven versturen werkt misschien averechts. (al ben ik bang dat je er uiteindelijk toch in beland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Grappig, m'n Flipje79 is net door vrienden gespot in Zuid Frankrijk terwijl ik gewoon in mn schuur stond te werken.
Klopt ook wel, heb 'm uitgeleend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:32
Hmz, toen ik gisteravond terug naar huis reed, merkte ik bij het invoegen op de autoweg da ik wat vermogen miste, nadat ik de radio iets zachter had gezet hoorde ik ook een "Pssst/Pfioe" afblaas geluid ala rally wagen oid.
Vanmorgen naar de garage gebracht, Ik hoop dat er slechts een slang oid van de turbo is geknapt of gescheurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat zal idd wel een gescheurde slang zijn. :)

Niet direct een dump valve er tussen monteren als je dat geluid zo leuk vind? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:32
Nou, nee dat geluid is eigenlijk best wel irritant. (Iedereen kijkt wel om, inderdaad ) Overigens schijnt het (BOV) bij mijn model/bouwjaar nogal lastig (en dus duur) te zijn ivm de electronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Mwah, ik heb bij m'n pa z'n V70 ook eens een gescheurde turboslang moeten vervangen. Was 15 min werk.
Had toen ook 'n bult geblaas en weinig vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:21

tozzke

aka tozzert

schaamteloze crosspost:

mijn auto voor een dag (vanwege een beurt, apk en wat kleine dingetjes aan mijn C70):

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/Volvo_S40/IMG_2005_640.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/Volvo_S40/IMG_2006_640.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/Volvo_S40/IMG_2009_640.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/Volvo_S40/IMG_2010_640.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/Volvo_S40/IMG_2014_640.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/Volvo_S40/IMG_2015_640.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/Volvo_S40/IMG_2050_640.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/Volvo_S40/IMG_2052_640.jpg

klikbaar en open dir (staan nog wat detailshots voor de liefhebber)

ziet er op zich niet onaardig uit zo in die kleur en met die velgen. Ik moest alleen opzoeken wat "D2" nu precies inhield maar mijn gevoel zei al dat het niet heel spannend was :+ (115pk diesel dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 14:56

ppFreddy

gewoon Frederik

een MY11 S40?
De eerste die ik zie met nieuwe grille/logo en nieuwe motor!

De Serapis velgen zijn inderdaad heel mooi (en gemakkelijk proper te krijgen :p)

[ Voor 35% gewijzigd door ppFreddy op 29-06-2010 23:44 ]

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Mooie wagen zeg, super netjes. _O_

Hoe beviel jouw de D2 eig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb in het model hiervoor rijles, en die vind ik toch echt mooier. Deze heeft wel ongeveer dezelfde lijnen, maar ik vind de achterkant van dit model minder mooi. En wat ik echt afschuwelijk vind is dat HUGE Volvo logo in de grille :N Verder wel een mooie auto, maar ik ga liever voor het oudere model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ja wacht maar, ik vond eerst de XC60 ook lelijk, met die neus, grille en ook achterkant.
Nu vind ik 'm ook mooi :$

Bij veel merken is 't andersom; dan denk je van 'hm verfrissend model', en 2 jaar later komen ze je neus uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat logo is nog heel erg plastic ook, erg jammer. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

de motor... sjae. Als je in je eigen auto de T5 hebt liggen....
Ik ben sowieso geen fan van diesels en in deze ligt er dus een van 115pk icm 6-bak (wat ik niet gewend ben... zag @ 120 in 5 een pijl omhoog op dashboard.. toen keek ik naar de pook "ejjjj... een 6e versnelling" :+ )

Maar je komt prima mee met het overige verkeer, dat wel. Alleen ben ik verpest/verwend denk ik :+
Ik hou toch meer van het betere sleurwerk

hij heeft net 900km op de klok staan

[ Voor 6% gewijzigd door tozzke op 30-06-2010 06:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Hehe ja die 6 is ook voor mij wel even wennen, rijd opzich wel relaxt, maar als je even snel voorbij wilt moet je toch weer een trap terug. Dus ik zou voor mijzelf toch wel een zwaardere diesel nemen met wat meer koppel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Googlen bood geen soelaas, behalve dat een 133GT van 1 op 6,5 naar 1 op 8 kan na juist afstellen, maar:

Wat verbruikt een gemiddelde 2-deurs Amazon? Scheelt dit ook erg met motortypes (b18 t/m b20) of bouwjaar?

Denk nog steeds aan importeren maar dan moet het wel rendabel zijn met 2000 km terugreis voor de boeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

nou.... ik heb m'n C70 weer terug... en blij dat ik ben.... :'(
ik mag blij zijn als de factuur onder de €1600,- blijft :(

de beurt+apk an sich zou sowieso al op €650,- komen (wat snaartjes, interieurfilter, boegies en de vloeistoffen), maar nu kwamen ze met het volgende erbij (uit mijn hoofd; factuur komt nog):
- stabilisatorstang
- remschijven voor
- remblokken voor
- ruiten- en koplampwissers

op dit moment kreeg ik telefoontje met een prijsindicatie van zo'n €1350,-

vervolgens met het terugzetten van de schijven kwamen ze erachter dat van 1 remklauw de zuiger verroest was wat resulteert in:
- 1 remklauw

prijsindicatie: €1600,- meneer

:w vakantiegeld :'(
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.