Nou.... Nu 20w50 erin gegooid en de eerste dingen die opvallen: bij vol gas en vervolgens gas los geen rookpluimen meer, blok loopt rustiger en veel minder bijgeluiden. Dus voor mij doe ik nooit meer wat anders in B18/B20's.Ghostrider schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 20:32:
Ik rij ook al een bijna 2 jaar op 15w40, gaat prima. Komt er alleen via de koppeling een beetje uit. drupjes na het rijden.
Aaaah, de trekhaak is voo een 850/V70, niet voor een S40! Op de kogel staat van wel, maar er zit dus een andere kogel op... 't Is toch wat...
Dat zegt meer wat over de staat van je klepsteelrubbers dan je olie. Schijnt een cheap ingreep te zijn, kost allen redelijk wat moeite om ze te vervangen zonder de kop eraf te halen. Maar het kan wel.Bart-Willem schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 20:53:
[...]
Nou.... Nu 20w50 erin gegooid en de eerste dingen die opvallen: bij vol gas en vervolgens gas los geen rookpluimen meer, blok loopt rustiger en veel minder bijgeluiden. Dus voor mij doe ik nooit meer wat anders in B18/B20's.
In de banaan zit nu ook veels te dikke olie, daar gaat morgen wat dunners in. Vorige week een flinke kan 15W50 (of toch 40?) gekocht.
[ Voor 10% gewijzigd door DopdeDouwer op 04-06-2010 21:20 ]
Vertel maar hoe dan.
Ik vermoedde eerst ook die rubbers, maar hij zoop olie als een gek.
Als het alleen die rubbertjes zijn zou het alleen een pluim bij gas los moeten zijn, maar als de auto koud stationair draait maak je zwarte tegels en dat zal echt niet bij alleen slechte klepsteelrubbers zijn. 
En wat is te dikke olie?
20w50 is imho toch echt de beste olie, we hebben nu ook olie voor de Penta's (originele Volvo-olie, die is 15w50) maar zo'n Penta draait minder toeren.
Ik vermoedde eerst ook die rubbers, maar hij zoop olie als een gek.

En wat is te dikke olie?
[ Voor 22% gewijzigd door Bart-Willem op 04-06-2010 21:55 ]
Met mijn B30a rijdt ik al bijna 2 jaar met 15w40, en ik geef graag volgas. Marr bij lossen heb ik geen enkele rookpluimen hoorBart-Willem schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 20:53:
[...]
Nou.... Nu 20w50 erin gegooid en de eerste dingen die opvallen: bij vol gas en vervolgens gas los geen rookpluimen meer, blok loopt rustiger en veel minder bijgeluiden. Dus voor mij doe ik nooit meer wat anders in B18/B20's.
Olie drupt er na een ritje alleen wat uit via de koppeling aftapplug. Maar alsnog niet veel...toch?

(na 30km scheuren)
Asus Zenbook i7 256gb
Dat van die rubbertjes vervangen heb ik van de week ergens gelezen. Via bougiegat met perslucht de klep omhoog duwen zodat je het rubbertje eruit kan halen. Een andere mogelijkheid was met een kromstuk ijzer (betonijzer stond er

Ik heb het zelf nog niet gedaan en kan me er ook nog niet echt wat bij voorstellen, puur theoretisch voor mij, dus kan het ook niet echt goed uitleggen. Volgens mij stond het op volvo-forum of volvolvo, mocht ik het weer tegen komen post ik het linkje wel ff.
De uitlaat is vanbinnen ook vies en vet door die olie. Als je dan met koude motor condens staat te produceren, komen de zwarte spetters op de straat (ruik maar eens aan de spetters als je ze opvangt, hopelijk geen olielucht).Ik vermoedde eerst ook die rubbers, maar hij zoop olie als een gek.Als het alleen die rubbertjes zijn zou het alleen een pluim bij gas los moeten zijn, maar als de auto koud stationair draait maak je zwarte tegels en dat zal echt niet bij alleen slechte klepsteelrubbers zijn.
Je voordelen van de dikke olie kan ik overigens wel beamen hoor.
Maar het nadeel ervan is de "dikke drek", waarbij ik me zorgen maak om de smering bij koude start. En het starten gaat (hoorbaar) zwaarder, moeite met rondslingeren. Volgens mij zou 10W50 ideaal zijn wat dat betreft, maar dat heb ik nog niet gezien. Die 15W50 penta-lube is ook niet verkeerd denk ik.
[ Voor 13% gewijzigd door DopdeDouwer op 04-06-2010 23:43 ]
Probleem is dat er 2 jaar geleden al een andere (gereviseerde) cilinderkop op gekomen is.
Maar kan best dat er een slecht gereviseerde op zit, het is niet eens eentje met harde klepzittingen.
En inderdaad: het zijn zwarte spetters bij de condens, volgens mij olie maar kan best onverbrande benzine zijn.
Maar ik vrees olie want als je het weg probeert te poetsen is het pikzwart en dat zou met benzine niet zo zijn.
M'n Amazon start nu net zo soepel als met de 15w40 die erin zat. Maar het verschil tussen 15 of 20 is niet zo groot voor mijn gevoel als bijvoorbeeld tussen 10 en 15.
Als je liever 15w50 wil, dan is die Penta-olie wel een dikke aanrader want zo duur is die niet eens.
Helaas wel alleen in literflessen leverbaar.
M'n Amazon start nu net zo soepel als met de 15w40 die erin zat. Maar het verschil tussen 15 of 20 is niet zo groot voor mijn gevoel als bijvoorbeeld tussen 10 en 15.

Zo, deze ochtend even bij de Volvo dealer langs gegaan. Nieuwe accu gaan halen voor de 144 en de oude daar achter gelaten zodat deze netjes verwerkt zal worden. Je komt altijd maar mensen tegen die klagen dat de officiële dealers duur zijn. Nou, mij hoor je hier in ieder geval niet over. Was enkel een verkoper aanwezig, magazijn en werkplaats was gesloten, maar deze heeft mij perfect geholpen. Hij heeft even moeten zoeken naar een accu die past. Eigenlijk was diegene die in de wagen zat net iets te groot. Ik mocht de nieuwe zo meenemen, zonder betalen. Ik moest eerst maar eens passen of het in orde was. Niet goed mocht ik de accu terugbrengen, wel goed even een telefoontje en dan zullen ze in de loop van de week wel een factuurtje maken en opsturen zodat ik achteraf met een overschrijving kan betalen. Dit is toch wel erg nette service! Hulde voor Vermant (Bornem in mijn geval).
In ieder geval, de accu past perfect, en de 144 start eindelijk terug. Moest even moeite doen, vermoedelijk moest de benzine even terug goed aangezogen worden. Hij draait redelijk netjes, maar als ik de choke volledig dicht zet heeft die na een tijdje precies toch zin om stil te vallen. Ook soms bij kort gas geven hoor ik er een soort van knal afkomen, ergens aan de carb denk ik. Wat denken jullie tijd om de carb eens deftig te reinigen?
Nog een vraagje, wat vinden jullie hiervan? (snelle photoshop)
In ieder geval, de accu past perfect, en de 144 start eindelijk terug. Moest even moeite doen, vermoedelijk moest de benzine even terug goed aangezogen worden. Hij draait redelijk netjes, maar als ik de choke volledig dicht zet heeft die na een tijdje precies toch zin om stil te vallen. Ook soms bij kort gas geven hoor ik er een soort van knal afkomen, ergens aan de carb denk ik. Wat denken jullie tijd om de carb eens deftig te reinigen?
Nog een vraagje, wat vinden jullie hiervan? (snelle photoshop)

[ Voor 5% gewijzigd door Youk op 05-06-2010 14:40 ]
Anoniem: 172410
Die lichtmetalen velgen? Of gaat het ergens ander over?
Ik vind het altijd wel fraai als dat soort auto's een beetje tijdperk correct zijn. Het hoeft niet 100% exact te zijn, maar dat soort velgen vind ik bijvoorbeeld wel wat jaren '90 aandoen.
Ik vind het altijd wel fraai als dat soort auto's een beetje tijdperk correct zijn. Het hoeft niet 100% exact te zijn, maar dat soort velgen vind ik bijvoorbeeld wel wat jaren '90 aandoen.
Gaat inderdaad over de velgen. En ja die zijn jaren 90. Komen namelijk van een 850, dit is het type dat HP nog heeft liggen. Nu ik het zo na een paar uurtjes terugzie lijkt het mij toch ook wat minder. Ik had er al eens argo's onder gesmeten van mijn eigen 850 en dat ziet er toch wat beter uit.

Ffe nog een update, de draden bekeken van de electrische fan. Bleek de sensor draad voor stand laag in 2én te liggen. Daar een nieuw stekkertje aan en voila stand laag werkt ook weer. Ipv alleen de hoge stand. Slaat mooi aan bij 90-100graden
Asus Zenbook i7 256gb
Het maakt er wel een hele andere auto van met een R-Design kit, dat is zeker. Ook bij de C30.R3dn3ck schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 20:35:
Heeeee eindelijk een startpost met de recente Volvo modellen, top startpost Joopieboy!
Zo'n S40 met sportpakket lijkt me wel wat, of natuurlijk een mooie V50, daar is een sportpakket weer geen absolute must (IMHO).
En S40/V50, de S40 vind ik wat sportiever ogen en de ruimte van een V50 is weer handig met een gezinnetje.
Vandaag trouwens de C70 van de baas onderhanden genomen voor het mooie weer, was erg tevreden met het resultaat:

[ Voor 15% gewijzigd door Joopieboy op 05-06-2010 20:52 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik vind de Argo's ook mooier, maar je mag ze alsnog ophalen hoor
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Komt goed uit, de Argo's liggen weer terug onder zijn 850
Het beste wat 'ie kan doen: die Argo's onder die 144 en dan die HP-velgjes onder zijn 850. Probleem opgelost! 
Dinsdag of woensdag weer verder sleutelen aan de Amazon. Ik heb de velgen nu rood gespoten, en nu moeten de white walls er terug op en uiteraard de chromen wieldoppen.
Verder moet ik de bodem opnieuw tectyleren (eerste ML-laag zit er al onder, nu nog de coating aan de onderzijde en aflakken aan de binnenzijde). Als het goed is, is die carrosseriekit nu helemaal uitgehard.
En daarna is het nog een kwestie van de isolatie terugzetten, vloerbekleding er terug in leggen, stoelhoezen over de stoelen heen en nieuwe audio aansluiten.
Op zich valt het lijstje nog mee, maar ik zal gegarandeerd nog dingen tegen komen die ik anders wil.
Dinsdag of woensdag weer verder sleutelen aan de Amazon. Ik heb de velgen nu rood gespoten, en nu moeten de white walls er terug op en uiteraard de chromen wieldoppen.
Weet iemand of er ergens het onderhoudsschema van de Volvo S40 (model 2004-2006) beschikbaar is? Ik had de dealer gebeld en die vroeg voor de 120dkm beurt zo'n 650+ EUR. Dat vind ik nogal overdreven voor een "grote beurt" dus ben ik benieuwd wat precies bij welke beurt gebeurt, zodat ik zelf kan beslissen of ik het wel of niet relevant vind om te vervangen / laten vervangen.
@HP: ik ga het toch maar niet doen, dus als je een ander met interesse kan vinden geef maar weg.
Persoonlijk vind ik de cetus velgen onder de 144 niet echt slecht staan, maar de argo's zijn toch beter. Maar de cetus onder een 850 vind ik helemaal niets. Dus ik denk dat ik rustig verder ga kijken naar een andere velg voor de 850 om dan de argo's onder de 144 te kunnen leggen. Gelukkig is er geen haast bij.
Damn, wat is het lastig als je een moeilijke smaak hebt.
Persoonlijk vind ik de cetus velgen onder de 144 niet echt slecht staan, maar de argo's zijn toch beter. Maar de cetus onder een 850 vind ik helemaal niets. Dus ik denk dat ik rustig verder ga kijken naar een andere velg voor de 850 om dan de argo's onder de 144 te kunnen leggen. Gelukkig is er geen haast bij.
Damn, wat is het lastig als je een moeilijke smaak hebt.

Welke motor? Ik vermoed een 2.0D? Geen idee of je S40 al een roetfilter heeft of niet (mijn V50 '04 nog niet) maar bij 120k moet het roetfilter vervangen worden... Dan lijkt me die 650 EUR nog wel aanvaardbaar :-)Loona35 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 13:06:
Weet iemand of er ergens het onderhoudsschema van de Volvo S40 (model 2004-2006) beschikbaar is? Ik had de dealer gebeld en die vroeg voor de 120dkm beurt zo'n 650+ EUR. Dat vind ik nogal overdreven voor een "grote beurt" dus ben ik benieuwd wat precies bij welke beurt gebeurt, zodat ik zelf kan beslissen of ik het wel of niet relevant vind om te vervangen / laten vervangen.
Tel daarbij op: olie, oliefilter, brandstoffilter, interieurfilter, luchtfilter, check van ophanging en remmen en evt remblokken vervangen en wat nog allemaal...
Ik kwam er vannacht trouwens achter dat mijn ongechipte V50 2.0D nog steeds (nipt) sneller is dan de gechipte Touareg 2.5 TDI van een vriend van me

Sprintjes zijn niet iets waar ik een hobby van maak trouwens, maar ik weet dat zijn Touareg vroeger trager was dan mijn Volvo en vroeg me af of hij met zijn grotere paardenstal nog steeds trager was of niet :-) Ja dus
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Hier nog even een foto van de draden van de electrische fan, middelste was gebroken.
Asus Zenbook i7 256gb
2.4 benzine is het.ppFreddy schreef op zondag 06 juni 2010 @ 15:31:
[...]
Welke motor? Ik vermoed een 2.0D? Geen idee of je S40 al een roetfilter heeft of niet (mijn V50 '04 nog niet) maar bij 120k moet het roetfilter vervangen worden... Dan lijkt me die 650 EUR nog wel aanvaardbaar :-)
Tel daarbij op: olie, oliefilter, brandstoffilter, interieurfilter, luchtfilter, check van ophanging en remmen en evt remblokken vervangen en wat nog allemaal...
Ik kwam er vannacht trouwens achter dat mijn ongechipte V50 2.0D nog steeds (nipt) sneller is dan de gechipte Touareg 2.5 TDI van een vriend van meTopsnelheden zijn vrijwel gelijk (net geen 200 op teller) ik heb het idee dat ik heeeeeel lanzaam van hem wegliep. Toen kwam er echter (na 4km snelweg rechtdoor) een kruispunt aan, en dan merk je toch dat de remmen het niet zo leuk vinden om 190 -> 0 te doen
Leuke is dan weer dat mijn remschijven nog nooit zo proper geweest zijn
Sprintjes zijn niet iets waar ik een hobby van maak trouwens, maar ik weet dat zijn Touareg vroeger trager was dan mijn Volvo en vroeg me af of hij met zijn grotere paardenstal nog steeds trager was of niet :-) Ja dus
goed mogelijk dat daarbij nieuwe bougies moeten gestoken worden. Maar bougies kosten nu ook weer zoveel niet... Geen idee wat er allemaal in het onderhoudpakket zit bij de benzine motoren. Misschien dat andere mensen dat weten? Staat trouwens wel in het onderhoudsboekje ook hoor. Heb je geen weet van hoe de remmen ed. er voor staan? Misschien houdt de garage al rekening met remmen die moeten vervangen worden?
Zo dit weekend heerlijk gesleuteld in de buitenlucht. 2 dagen, 2 klusjes. Klinkt als makkie maar de volgende 2 activiteiten gaan toch best veel werk in zitten.
1 bovendek dashboard vervangen; lees hele dashboard eraf uitelkaar schoeven en van 2 1 maken.
2 laatste uitlaatpot vervangen; lees home made RVS pijp gemaakt recht naar achter.
plaatje bij 1:

plaatje bij 2:

1 bovendek dashboard vervangen; lees hele dashboard eraf uitelkaar schoeven en van 2 1 maken.
2 laatste uitlaatpot vervangen; lees home made RVS pijp gemaakt recht naar achter.
plaatje bij 1:

plaatje bij 2:

[ Voor 55% gewijzigd door DopdeDouwer op 07-06-2010 12:12 . Reden: nu met plaatjes ]
distributieriem misschien?ppFreddy schreef op zondag 06 juni 2010 @ 20:25:
goed mogelijk dat daarbij nieuwe bougies moeten gestoken worden. Maar bougies kosten nu ook weer zoveel niet... Geen idee wat er allemaal in het onderhoudpakket zit bij de benzine motoren. Misschien dat andere mensen dat weten? Staat trouwens wel in het onderhoudsboekje ook hoor. Heb je geen weet van hoe de remmen ed. er voor staan? Misschien houdt de garage al rekening met remmen die moeten vervangen worden?
die is pas bij 180, maar ik ga het straks even verder zoeken.
Vijf weken nadat ik mijn rijbewijs heb gehaald ga ik morgen kijken bij deze volvo 440. Toch maar eentje uit de 400 serie ja omdat die nu eenmaal in het startersbudget vallen van een beginnende bestuurder. Later als ik ga werken kan ik mijzelf wel een leuke S40/V70/gerestaureerde 240 o.i.d. veroorloven. Nu als student echter is zo'n 440 leuk genoeg om je eerste kilometers in te leren rijden.
Wordt ook meteen de eerste keer proefrit rijden, het eerst sinds het slagen weer eens achter een stuur zitten dus dat word leuk morgen
Wielkasten zien er goed uit in ieder geval (da's een zwak punt bij de 440's), en zo'n automaat is ultra relaxed!
Ziet er inderdaad helemaal niet verkeerd uit. En een goede keuze ook om naar een gerestaureerde 240 te kijken. Héle leuke auto's
Heej BW, Feli
Ik heb zaterdag maar eens 't voorwiel van m'n 960 erafgehaald nadat hij steeds meer herrie ging maken. Dat de schijven krom waren wist ik al, maar m'n lager is volgens mij nu ook naar z'n grootje. Er zit geen speling op en hij loopt soepel, maar elke omwenteling geeft 'ie een tik. Dan maar laten vervangen en ook meteen nieuwe remschijfjes. Hopelijk rijdt 'ie daarna weer iets lekkerder

Ik heb zaterdag maar eens 't voorwiel van m'n 960 erafgehaald nadat hij steeds meer herrie ging maken. Dat de schijven krom waren wist ik al, maar m'n lager is volgens mij nu ook naar z'n grootje. Er zit geen speling op en hij loopt soepel, maar elke omwenteling geeft 'ie een tik. Dan maar laten vervangen en ook meteen nieuwe remschijfjes. Hopelijk rijdt 'ie daarna weer iets lekkerder
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
zeker, bedank je pa nog maar ff, dashboardje was na een flinke sopbeurt zgan.(zie boven)
Leuk leuk. Ben eens benieuwd hoe die bevalt.Joosie200 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 20:34:
Vijf weken nadat ik mijn rijbewijs heb gehaald ga ik morgen kijken bij deze volvo 440. Toch maar eentje uit de 400 serie ja omdat die nu eenmaal in het startersbudget vallen van een beginnende bestuurder. Later als ik ga werken kan ik mijzelf wel een leuke S40/V70/gerestaureerde 240 o.i.d. veroorloven. Nu als student echter is zo'n 440 leuk genoeg om je eerste kilometers in te leren rijden.Wordt ook meteen de eerste keer proefrit rijden, het eerst sinds het slagen weer eens achter een stuur zitten dus dat word leuk morgen
Argh, die 740
ik wil ook zo'n tank
Misschien maar eens een briefje schrijven naar
Misschien maar eens een briefje schrijven naar

Mijn S40 die tikt linksvoor heel erg bij het afremmen. Alleen bij lagere snelheden merk ik het op, laten we zeggen als ik vanaf 30km/h rem tot 0km/h. Alleen als ik ook flink de rem intrap.
Zou er iets krom zijn, ofzo? Of...?
Zou er iets krom zijn, ofzo? Of...?
Remschijf krom zou kunnen, remklauw die niet helemaal fris meer is, etc.
Nice!
@ Maarud: klinkt inderdaad als een kromme remschijf. Fix it!
Ik ben ook in de markt voor een oudere Volvo, een 940/960 om precies te zijn. Iemand nog tips waar ik allemaal op moet letten en hoeveel betrouwbaarheid ik mag verwachten?
Ik heb nog wel 'n 945 op LPG voor je in de aanbieding
Ai, nieuw topic al een tijdje gemist.......
Als C30 eigenaar meld ik me ook maar weer eens.

Dit is de prive auto die dit jaar bijna niet van zijn plek komt, meeste kilometers worden dit jaar in de leaseauto verreden (Renault Megane Estate)
Als C30 eigenaar meld ik me ook maar weer eens.

Dit is de prive auto die dit jaar bijna niet van zijn plek komt, meeste kilometers worden dit jaar in de leaseauto verreden (Renault Megane Estate)
Living the American Dream
Gisteren geweest, daar aangekomen, komt alles tegelijkertijd met bakken uit de lucht. Onweer erbij en ik aan de proefritJoopieboy schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 20:58:
[...]
Leuk leuk. Ben eens benieuwd hoe die bevalt.
Enfin, gekocht, kentekenbewijs mee. Overschrijven, verzekering afsluiten, zaterdag terug om hem op te halen. Dan krijgt ie ook nog een beurt mee, wordt olie e.d. ververst. Is dus wel duur vind ik, zat er eerst aan te denken om af te dingen. Maar mijn zus kocht haar 460 voor 600 euro en moest voor 400 euro zelf allerlei dingen fixen. Dus tja.. netto ben je even veel kwijt. En oh, een ding: die volvo stoelen zijn zalig
Als het ding netjes is en airco heeft, laat maar zien danHydraulik-Phunk schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 13:16:
Als je die gaat verkopen, kun je mij dan ook wat info geven?Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 13:16:
Vooral de km stand is iets waar ik mij bij veel zorgen om maak in combinatie met het onderhoud.

Dat klinkt erg goed.Joosie200 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 13:53:
[...]
Gisteren geweest, daar aangekomen, komt alles tegelijkertijd met bakken uit de lucht. Onweer erbij en ik aan de proefritZag er verder erg netjes uit, geen roest te zien bij de wielkasten. Had wel een deukje rechtsvoor, maar dat werd ook vermeld. Bij het rijden viel me op dat de rechterzijspiegel gebroken glas had. Zat iig een grote kras op. Maar voor de rest prima auto. Een ton op de teller, was van de buurman naast de garage. Heeft hem altijd bij die garage in onderhoud gehad. Maar verkocht omdat ie zich niet veilig meer voelde in het verkeer. Distributieriem was pas geleden gedaan bij 95.000 km.
Enfin, gekocht, kentekenbewijs mee. Overschrijven, verzekering afsluiten, zaterdag terug om hem op te halen. Dan krijgt ie ook nog een beurt mee, wordt olie e.d. ververst. Is dus wel duur vind ik, zat er eerst aan te denken om af te dingen. Maar mijn zus kocht haar 460 voor 600 euro en moest voor 400 euro zelf allerlei dingen fixen. Dus tja.. netto ben je even veel kwijt. En oh, een ding: die volvo stoelen zijn zalig
Feli iig en ik ben benieuwd naar foto's.
Voorscherm zou je van de sloop af kunnen halen in kleur, beetje zoeken dan vind je er wel een.
Zo'n 940 kan prima 6 ton of meer aan. 
Vandaag weer veel kunnen doen aan de Amazon. De koppeling bleek gelukkig nog perfect te zijn en dus niet versleten, dat zat 'm in de afstelling van de koppelingskabel. Die opnieuw afgesteld en nu is het goed.
Motor met de dikke olie lijkt het ook een heel stuk beter te doen.
Verder de bodem afgewerkt en alles getectyleerd en verder gegaan met het interieur te fixen.
Morgenmiddag nog de laatste beetjes afwerken en dan is 'ie klaar! 
En ik heb er voortaan rode velgen onder zitten (lees: de velgen gespoten).

Vandaag weer veel kunnen doen aan de Amazon. De koppeling bleek gelukkig nog perfect te zijn en dus niet versleten, dat zat 'm in de afstelling van de koppelingskabel. Die opnieuw afgesteld en nu is het goed.

Dat wordt dan de eerste reparatie in tijdenBart-Willem schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 22:18:
[...]
Nice!
@ Maarud: klinkt inderdaad als een kromme remschijf. Fix it!
Ziet er neat uit, die velgen zo
Toch een goed idee he die velgen.Bart-Willem schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 18:13:
Zo'n 940 kan prima 6 ton of meer aan.
Vandaag weer veel kunnen doen aan de Amazon. De koppeling bleek gelukkig nog perfect te zijn en dus niet versleten, dat zat 'm in de afstelling van de koppelingskabel. Die opnieuw afgesteld en nu is het goed.Motor met de dikke olie lijkt het ook een heel stuk beter te doen.
Verder de bodem afgewerkt en alles getectyleerd en verder gegaan met het interieur te fixen.
Morgenmiddag nog de laatste beetjes afwerken en dan is 'ie klaar!
[afbeelding]
[afbeelding]
En succes met de laatste dingen, daar ben je vaak nog wel ff mee bezig.
M'n 940 heeft zo'n 425.000 km, en is op zich altijd wel goed onderhouden. Regelmatig filtertjes, olie, ontsteking etc. en heeft een maand of 2 terug (zo'n 50 km
) een opgefriste kop, waterpomp en distr. riem gehad.
Schokdempers voor zijn zo'n 15K oud oid, en de koppeling 10K oid. Bak komt uit een 940 met heel veel minder KM's.
Moet er wel bij zeggen dat de banden bijna gaar zijn (net APK), de uitlaat lek en de benzinepomp stuk sinds vorige week.
Laatstgenoemde ga ik zaterdag vervangen, de rest doe ik niet meer.
Ding heeft wel wat 'supermarkt' deukjes en krasjes en een scheur in de voorbumper.
Niet nieuw dus. Wil er zsm vanaf want hij heeft me sinds februari al steeds €123,- per maand + verzekering gekost en heb er bijna geen meter in gereden..
Ik heb nog een geinteresseerde vriend, anders mag 'ie hier weg voor €1000,- als iemand belang heeft. Gaat voor 1500 op MP.
Schokdempers voor zijn zo'n 15K oud oid, en de koppeling 10K oid. Bak komt uit een 940 met heel veel minder KM's.
Moet er wel bij zeggen dat de banden bijna gaar zijn (net APK), de uitlaat lek en de benzinepomp stuk sinds vorige week.
Ding heeft wel wat 'supermarkt' deukjes en krasjes en een scheur in de voorbumper.
Niet nieuw dus. Wil er zsm vanaf want hij heeft me sinds februari al steeds €123,- per maand + verzekering gekost en heb er bijna geen meter in gereden..
Ik heb nog een geinteresseerde vriend, anders mag 'ie hier weg voor €1000,- als iemand belang heeft. Gaat voor 1500 op MP.
Knappe Amazon B-W!
Dank u wel trouwe dienaar! 
Vandaag de Amazon helemaal afgewerkt! (H) Tapijt er compleet in gelegd (rotwerk), interieur verder af gemaakt (dat ding is van binnen bijna nieuw, ik kon het als nieuw maken maar dat past niet bij een oldtimer vind ik
), nieuwe mistlampen erop, audio aangesloten en allerlei klein grut.

Irri vogelstront @ motorkap, gisteren nog auto schoongemaakt.

Vandaag de Amazon helemaal afgewerkt! (H) Tapijt er compleet in gelegd (rotwerk), interieur verder af gemaakt (dat ding is van binnen bijna nieuw, ik kon het als nieuw maken maar dat past niet bij een oldtimer vind ik

Irri vogelstront @ motorkap, gisteren nog auto schoongemaakt.

Die velgen maken hem echt wel af. 
Jammer dat zo een op lpg zo duur is eigenlijk anders had ik wel interesse.Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 01:17:
M'n 940 heeft zo'n 425.000 km, en is op zich altijd wel goed onderhouden. Regelmatig filtertjes, olie, ontsteking etc. en heeft een maand of 2 terug (zo'n 50 km) een opgefriste kop, waterpomp en distr. riem gehad.

Sloop je het eruit, papieren ff op de post en je bent klaar
Anoniem: 168490
NiceeeBart-Willem schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 20:32:
Dank u wel trouwe dienaar!
Vandaag de Amazon helemaal afgewerkt! (H) Tapijt er compleet in gelegd (rotwerk), interieur verder af gemaakt (dat ding is van binnen bijna nieuw, ik kon het als nieuw maken maar dat past niet bij een oldtimer vind ik), nieuwe mistlampen erop, audio aangesloten en allerlei klein grut.
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Irri vogelstront @ motorkap, gisteren nog auto schoongemaakt.![]()
[afbeelding]
Nog pics van het interieur?
Hey Pinda, volgende week nog naar Oi! ? Ik niet.. leuk ander feestje weliswaar
Dat zal ik een dezer dagen ook even maken.
Anoniem: 168490
Haha wist niet eens dat er weer eentje aan zat te komenHydraulik-Phunk schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 01:01:
Hey Pinda, volgende week nog naar Oi! ? Ik niet.. leuk ander feestje weliswaar
Ben benieuwd. Wat zijn dat trouwens voor aparte speakertjes op de hoedenplank?Bart-Willem schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 01:10:
[...]
Dat zal ik een dezer dagen ook even maken.
Opbouw-speakers, aangezien je normale speakers niet kwijt kan in een Amazon (of je wil alleen dat centrale gat op de hoedenplank willen gebruiken maar da's niets).Anoniem: 168490 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 01:21:
[...]
Haha wist niet eens dat er weer eentje aan zat te komenVond het wel jammer dat ik niet bij kon zijn in de Maassilo een paar weekjes terug. Die line-up was echt dik. Naja, zal ff kijken of ik er dit keer wel bij kan zijn
Zie net dat dezelfde dag ook Sonic Warfare @ Melkweg is. Ziet er ook wel gaaf uit
[...]
Ben benieuwd. Wat zijn dat trouwens voor aparte speakertjes op de hoedenplank?
Nog mensen met interesse in plaatwerk van een Volvo 142? Of een achterbank of achterklep? We moeten er vanaf. Als we niemand met plaatwerk blij kunnen maken, gaat hij voor oud ijzer weg. Mochten er nog mensen andere onderdelen nodig hebben voor een 140/240, even vragen
Zo.. net voor 50 euro de airco van m'n 960 laten testen en bijvullen. Eindelijk weer koud in de auto
Valt me ook nog mee dat de airco het nog doet, na een jaar of drie niet draaien.

Was dat bij een mannetje waar je dat hebt laten doen? Of bij een firma waar ieder langs kan gaan, 50 euro klinkt wel goed nl.kraats schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 12:47:
Zo.. net voor 50 euro de airco van m'n 960 laten testen en bijvullen. Eindelijk weer koud in de autoValt me ook nog mee dat de airco het nog doet, na een jaar of drie niet draaien.
Bedrijfje in Nijkerk (zie Marktplaats). Goede service, leuke jongen die het doet. Ook 's avonds en in het weekend.Red devil schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 12:55:
Was dat bij een mannetje waar je dat hebt laten doen? Of bij een firma waar ieder langs kan gaan, 50 euro klinkt wel goed nl.
Zo, trekhaak is ook gemonteerd
nu alleen de bedrading nog.
Wil nu ook eindelijk eens mijn emissielampje uithebben (code EFI-216), maar ik moet eigenlijk eerst even mijn oude lambdasonde meten voordat ik een nieuwe koop, maar heb geen zin om langs de dealer te gaan (is weer zo duur voor 3 minuutjes aan de computer)...
Wil nu ook eindelijk eens mijn emissielampje uithebben (code EFI-216), maar ik moet eigenlijk eerst even mijn oude lambdasonde meten voordat ik een nieuwe koop, maar heb geen zin om langs de dealer te gaan (is weer zo duur voor 3 minuutjes aan de computer)...
Even je ecu resetten helpt dat dan niet?
Nee het is een terugkomende storing, en hij komt alleen als ik sta te wachten bij een stoplicht of in de file.Joopieboy schreef op zondag 13 juni 2010 @ 08:15:
Even je ecu resetten helpt dat dan niet?
Als ik de motor opnieuw start is hij weer uit.
Las op het Volvo40forum nog iemand met hetzelfde probleem, vervangen van de lambdasonde was de oplossing. Maar goed, eerst even meten of de weerstand en voltage wel goed zijn voordat ik een andere koop.
Ondertussen heb ik er de eerste kilometers opzitten in de 440. Rijd heerlijk, zit heerlijk
Zit alleen wel met een vraagje, bij de versnellingen kan ik ook voor N kiezen. Ik heb 1/3de van mijn rijlessen in een handgeschakelde auto gereden dus daar zet je hem veelvuldig in zijn vrij/neutraal dus. In de 440 echter gebruik ik P + handrem bij parkeren. Stap in, rij weg in de D. Als ik achteruit moet in de R logischerwijs. De N echter gebruik ik totaal niet. Is het beter voor de automaatbak als ik bijv. voor rode stoplichten bij korte stilstand de 440 in de N zet? Zo nee, welk nut heeft de N op een automaat dan? 
Verder heeft ie 100.000km erop zitten. Nieuwe distributieriem bij 90.000km gehad en bij 100.000km in maart is het oliefilter, de olie, remvloeistof vervangen en automaatbakolie, distributieriem en koelvloeistof gecontroleerd. Bij gebrek aan onderhoudsboekjes verder.. wordt het niet eens tijd dat de automaatbakolie geflushed word na 1 ton? Heb al gelezen dat het nauw luistert en je echt de originele volvo olie dient te gebruiken anders krijg je problemen. Vroeg het meer af in de zin van: tis wel cruciaal dat het goed blijft en het zal zeker geen levenslange duur hebben.
Enfin, kan iig gerust erop zijn dat de distributieriem pas weer hoeft bij 180k. (stond op een stikker onder motorkap) Dus heb nog 80k te gaan aan kilometers. En daar ga ik erg lang over doen, dus het zal eerder doordat een bepaalde termijn is verstreken vervangen dienen te worden.
Of hij moet natuurlijk voortijdig kapot gaan. Kan ook nog altijd.

Verder heeft ie 100.000km erop zitten. Nieuwe distributieriem bij 90.000km gehad en bij 100.000km in maart is het oliefilter, de olie, remvloeistof vervangen en automaatbakolie, distributieriem en koelvloeistof gecontroleerd. Bij gebrek aan onderhoudsboekjes verder.. wordt het niet eens tijd dat de automaatbakolie geflushed word na 1 ton? Heb al gelezen dat het nauw luistert en je echt de originele volvo olie dient te gebruiken anders krijg je problemen. Vroeg het meer af in de zin van: tis wel cruciaal dat het goed blijft en het zal zeker geen levenslange duur hebben.
Enfin, kan iig gerust erop zijn dat de distributieriem pas weer hoeft bij 180k. (stond op een stikker onder motorkap) Dus heb nog 80k te gaan aan kilometers. En daar ga ik erg lang over doen, dus het zal eerder doordat een bepaalde termijn is verstreken vervangen dienen te worden.
Ik zet 'm zo nu en dan eens in de N als ik voor langere tijd stilsta, in zowel mn Volvo als mn Amerikanen. Kan je de remmen ff ontlasten en 't ontlast je motor en bak ook iets.
Maar van even voor de stoplichten in D blijven kan echt geen kwaad hoor. Ik zet 'm als ik op een lichte helling (bijv voor een brug of spoorwegovergang) meestal ff in de P.
Handrem gebruik ik vrijwel nooit, kan me niet herinneren dat ik die in mn huidige 940 ooit gebruikt heb de afgelopen 4 maand.
Maar van even voor de stoplichten in D blijven kan echt geen kwaad hoor. Ik zet 'm als ik op een lichte helling (bijv voor een brug of spoorwegovergang) meestal ff in de P.
Handrem gebruik ik vrijwel nooit, kan me niet herinneren dat ik die in mn huidige 940 ooit gebruikt heb de afgelopen 4 maand.
[ Voor 15% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 14-06-2010 00:52 ]
Die N is vooral nuttig als je veel in de file staat.
Een automaat mag je nooit te warm laten worden dus bij langer stilstaan is de N een goede aanrader (dan hoef je ook niet continu op de rem te blijven staan). Die N heeft wel degelijk nut dus.
Ik heb mezelf aangeleerd 'm juist wel te blijven gebruiken. Doe je dat niet, dan gaat 'ie vastziten en het blijft wel een APK-afkeurpunt.Hydraulik-Phunk schreef op maandag 14 juni 2010 @ 00:51:
Ik gebruik trouwens zelf ook de N behoorlijk veel, omdat ik zelf ook gek wordt van die felle remlichten in m'n gezicht van m'n voorganger. Dat doe ik dan liever de mensen achter me niet aan.
[ Voor 20% gewijzigd door kraats op 14-06-2010 06:53 ]
Dus wel gewoon maar gebruiken tijdens lange pozen stilstaan, ok
Zal het in de file wel gebruiken, maar de eerste file moet ik nog tegenkomen. Het is wel zo dat het fijner is als je zo min mogelijk de rem hoeft te gebruiken. Dus in de N voor een rood stoplicht is nog best te overwegen. Vind het alleen wel zo fijn om hem in de D te laten. Kun je in 1 streep door. Dat je wel je voet dan telkens op de rem hebt, tja..
Wat is er aan de hand als het digitale klokje in je dashboard heel hard achteruit telt? Met ongeveer een uur per seconde achteruit.
S40 uit '99, na contact onderbreken en opnieuw starten was het opgelost.
[ Voor 11% gewijzigd door _Apache_ op 14-06-2010 11:16 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Er is altijd wel een situatie waarin ik 'm een keer gebruik, zoals vandaag nu ik 15 cm van de kade van een kanaal geparkeerd sta, better safe than sorrykraats schreef op maandag 14 juni 2010 @ 06:52:
[...]
Ik heb mezelf aangeleerd 'm juist wel te blijven gebruiken. Doe je dat niet, dan gaat 'ie vastziten en het blijft wel een APK-afkeurpunt.
Ik gebruik trouwens zelf ook de N behoorlijk veel, omdat ik zelf ook gek wordt van die felle remlichten in m'n gezicht van m'n voorganger. Dat doe ik dan liever de mensen achter me niet aan.
Maar ook van de lang stilstaan op de handrem kan 'ie gaan vast zitten, dus er is altijd wel iets
Hoe is 't met je 245 overigens ?
hij rijdt nogHydraulik-Phunk schreef op maandag 14 juni 2010 @ 12:42:
Hoe is 't met je 245 overigens ?
Dit weekend een 2003 S80 AUT5 2.4 D5 Elan besteld. Een goeie upgrade van de 2000 V40 1.8 Europa AUT4 die we nu hebben. Het pedaal moet nog even naar links omgezet worden zodat mijn vrouw er in kan rijden en dan kunnen we hem ophalen. Zodra hij er is volgen er uiteraard fotos.
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage
Vanwaar het pedaal naar links?
M'n eerste 850 had het gaspedaal ook aan de linkerkant omdat de vrouw van de vorige eigenaar geen rechterbeen meer had ofzo. Uiteraard was dat bij aanschaf weer terug gebouwd naar rechts.
Ik heb volgens mij dat gaspedaaltje nog ergens liggen.
Deze week nog iets van gelezen op Volvo-Forum. Is iets met een slecht contact in het dashboard._Apache_ schreef op maandag 14 juni 2010 @ 11:15:
Wat is er aan de hand als het digitale klokje in je dashboard heel hard achteruit telt? Met ongeveer een uur per seconde achteruit.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=701799
Mijn vrouw heeft een verminderde functie in haar rechterhand en been. Vandaar de automaat en gaspedaal naar links ;-)Bart-Willem schreef op maandag 14 juni 2010 @ 14:22:
Vanwaar het pedaal naar links?M'n eerste 850 had het gaspedaal ook aan de linkerkant omdat de vrouw van de vorige eigenaar geen rechterbeen meer had ofzo. Uiteraard was dat bij aanschaf weer terug gebouwd naar rechts.
Ik heb volgens mij dat gaspedaaltje nog ergens liggen.
Mij maakt het niks uit waar het pedaal zit. Vorige auto had een vast pedaal op links en de huidige V40 heeft een omklappedaal. Moet eerlijk zeggen dat ik alleen in de proefrit destijds met rechts heb gasgegeven.
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage
en je crasht die auto niet na 10 meter? ik heb het al als ik een enkele keer een automaat rijd dat ik moet wennen.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Is 'ie zeker waard volgens mijkraats schreef op maandag 14 juni 2010 @ 12:45:
[...]
hij rijdt nogGat in de balk, koppeling aan z'n eind.. maar ik denk dat ik 'm toch nog maar de volgende APK door ga slepen..
Nee hoor, valt erg mee. Ik heb nog een zakelijke schakel-auto met gaspedaal rechts en heb me nog nooit vergist. Rij nu al 7 jaar prive in auto's met gas op links. Destijds nog gechecked bij het CBR en RDW of het echt mocht, maar schijnbaar als je geen aantekening hebt op je rijbewijs mag je overal in rijden.Jazzper schreef op maandag 14 juni 2010 @ 15:50:
en je crasht die auto niet na 10 meter? ik heb het al als ik een enkele keer een automaat rijd dat ik moet wennen.
Iedereen mag zomaar overal (personenauto's dan) in rijden, tenzij je een automaat-rijbewijs hebt.
Ik heb zelf nooit moeite met omschakelen van een handbak naar automaat en andersom (logisch, aangezien m'n wagenpark uit 2 automaten en 3 handbakken bestaat). Wel vind ik automaat tig keer fijner (vooral in stadsverkeer en in de file etc).
Eerste keer met links remmen was wel wennen, aangezien links m'n standbeen is en dus je automatisch meteen vol kracht geeft.
Maar ik kan nu ook gewoon met links remmen als ik wil. Doe ik echter nooit, tenzij ik een auto moet rijden die stationair af dreigt te slaan, dan hou je 'm met rechts een beetje op toeren en links voor het remmen dus. Komt gelukkig zelden/nooit voor.
Eerste keer met links remmen was wel wennen, aangezien links m'n standbeen is en dus je automatisch meteen vol kracht geeft.

Hehe. Ja, ik blijf steevast met rechts remmen als ik met links gas geef. Remmen vond ik iets te belangrijk om mee te gaan klooien in mijn hoofd. Overschakelen dan ook geen enkel last van.
Foto's van je auto's trouwens!
En die V40 is misschien iets voor Joopieboy.
De V40 wordt ingeruild, fotos komen zodra ie opgehaald kan worden.Bart-Willem schreef op maandag 14 juni 2010 @ 17:20:
Foto's van je auto's trouwens!En die V40 is misschien iets voor Joopieboy.
Jij bent goed bezig.Bart-Willem schreef op maandag 14 juni 2010 @ 17:20:
Foto's van je auto's trouwens!En die V40 is misschien iets voor Joopieboy.
iemand enig idee om de hoeveel kilometer de distributieriem bij m'n Volvo C70 uit '98 aan vervanging toe is?
Ik had ooit zo'n mooi overzichtje met prijsindicatie bij elke beurt/kilometerstand, maar ik ben dat overzichtje helaas kwijt (heeft iemand anders die misschien?)
Ik had ooit zo'n mooi overzichtje met prijsindicatie bij elke beurt/kilometerstand, maar ik ben dat overzichtje helaas kwijt (heeft iemand anders die misschien?)
U vraagt, wij draaien.

Gewoon simpele foto bij mijn parkeerplaats voor de deur. Moet maar eens een leuke locatie opzoeken en daar foto's nemen. Specs: volvo 440 1.8 DL uit 1994.
Ziet er goed uit, en grappig dat die wel een meegespoten bumper heeft. De meeste DL's hebben dat niet.
Maar je hebt ook geen CV en geen in hoogte verstelbare stoel toch?
* Bart-Willem 's eerste auto was een 440, de allereerste zelfs.
Ding was van eind januari 1989, terwijl de productie op iets van 15 januari gestart was. Ding heeft enorm veel electronica-gezeik gekend.
* Bart-Willem 's eerste auto was een 440, de allereerste zelfs.

In hoogte verstelbare stoel zeker niet nee. CV, kan hem iig wel op de stand zetten dat ie overal in de auto gaat verwarmen dus.. Ook begonnen dus met Volvo door het rijden van een 440, leukBart-Willem schreef op maandag 14 juni 2010 @ 22:40:
Ziet er goed uit, en grappig dat die wel een meegespoten bumper heeft. De meeste DL's hebben dat niet.Maar je hebt ook geen CV en geen in hoogte verstelbare stoel toch?
![]()
* Bart-Willem 's eerste auto was een 440, de allereerste zelfs.Ding was van eind januari 1989, terwijl de productie op iets van 15 januari gestart was. Ding heeft enorm veel electronica-gezeik gekend.
Zie wel dat de 440's van latere tijd (1996/1997) allerlei mooie opties hebben als airco, half lederen bekleding e.d. Achja, qua uitrusting lekker bassaal. Niks mis mee, kun je er al doende ervaring in op doen en maakt het weinig uit als er een deuk in komt e.d.
Psst, CV = Centrale VergrendelingJoosie200 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 07:56:
[...]
In hoogte verstelbare stoel zeker niet nee. CV, kan hem iig wel op de stand zetten dat ie overal in de auto gaat verwarmen dus.. Ook begonnen dus met Volvo door het rijden van een 440, leukZeker nu is het gewoon een simpele beginnersbak / studentenbak. Toen ie net uit was 16 jaar terug was dat natuurlijk wel anders. Mijn ouders begonnen met een katterug, gingen door naar een amazone, vervolgens maar een 240, heel kort 340 (die was echt snel weer weg
) om te eindigen met een V40 nu.
Zie wel dat de 440's van latere tijd (1996/1997) allerlei mooie opties hebben als airco, half lederen bekleding e.d. Achja, qua uitrusting lekker bassaal. Niks mis mee, kun je er al doende ervaring in op doen en maakt het weinig uit als er een deuk in komt e.d.
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Als ik de bestuurdersdeur op slot zet gaat de rest ook op slot. Dus denk dat je dat wel kunt verstaan als centrale vergrendeling. Maar zonder zo´n fancy afstandsbediening in een van de sleutels.
Volgens mij kan je dit terugvinden in het onderhoudsboekje. Ik heb in mijn hoofd dat het bij 120.000km is, of na 10 jaar, maar ik ben er niet zeker van.tozzke schreef op maandag 14 juni 2010 @ 20:44:
iemand enig idee om de hoeveel kilometer de distributieriem bij m'n Volvo C70 uit '98 aan vervanging toe is?
Terug plaats voor een andere?
Wat zijn eigenlijk de plannen met die blauwe? Ben aan het overwegen om op zoek te gaan naar een andere gril + sierstrips rond de gril + sierstrips op de zijkant van de wagen. Volgens mij past dat ook allemaal perfect op mijn 144. Heb namelijk verschillende strips en ook mijn gril met deukjes in. Krijg het wel min of meer weg, maar echt strak wordt dat niet meer natuurlijk.
Wat zijn eigenlijk de plannen met die blauwe? Ben aan het overwegen om op zoek te gaan naar een andere gril + sierstrips rond de gril + sierstrips op de zijkant van de wagen. Volgens mij past dat ook allemaal perfect op mijn 144. Heb namelijk verschillende strips en ook mijn gril met deukjes in. Krijg het wel min of meer weg, maar echt strak wordt dat niet meer natuurlijk.
Ook slopen
Dus als je nog iets nodig hebt, even vragen
Zie mijn post
Volgende week zit ik een weekje in Oostenrijk, daarna nog een weekje thuis, misschien dat ik dan nog wat kan knutselen.
Volgende week zit ik een weekje in Oostenrijk, daarna nog een weekje thuis, misschien dat ik dan nog wat kan knutselen.
waar moet ik zijn als ik een 3" turbo uitlaat wil hebben voor een Volvo 240 turbo ?
De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel
Lekker bezig kerel, ruimt goed op!Krentenbol schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:18:
Ook slopenDus als je nog iets nodig hebt, even vragen
Dit topic is gesloten.