Tja, imho wordt er wel degelijk naar geluisterd als het kan. Ik heb in het verleden genoeg ads verwijderd zien worden op aanvraag van bezoekers.
Het probleem zit hem er wmb voornamelijk in dat als je geen andere keuze hebt ( as in geen andere reclame komt in de buurt van die inkomsten ) , dat je dan kan luisteren tot je een ons weegt, maar feitelijk kan je er weinig aan veranderen.
Echter, de manier waarop de reclame zich uit is wel een probleem voor veel mensen. En dan kan je wel roepen dat je geen keuze hebt op de manier waarop, maar vergeet niet dat heel Tweakers staat of valt met zijn gebruikers.
Nope, t.net staat of valt met zijn kwaliteit
en zijn gebruikers.
Op een 1 dollar per maand shared hosting accountje zou t.net ook kunnen draaien louter op vrijwilligers, maar om de een of andere reden gok ik dat ze dan ook het merendeel van de gebruikers verliezen.
Oftewel die kwaliteit kost gewoon geld ( daarnaast zit VNU er boven, waardoor het ietwat moeilijker is om te zeggen dit jaartje pakken we het verlies wat een hobby-site wel kan doen )
Dat geld moet er gewoon linksom of rechtsom komen, naar mijn idee probeert t.net het zoveel mogelijk met simpele banners te doen, maar als deze niet genoeg geld genereren dan moet je ook wat uitgebreidere flash-dingen toestaan...
Wat ik vreemd vind is dat blijkbaar niet alle websites zulke reclames nodig hebben. Op Geenstijl zie je ze vrijwel niet, en die zitten toch redelijk in hetzelfde schuitje als Tweakers. Waarom daar dan niet? Heeft dat te maken met de mentaliteit van het dagelijks bestuur, of hebben die miljoenen liggen? Dat begrijp ik niet helemaal.
Ander businessplan, andere doelgroep, andere geldstromen, andere advertenties etc. etc. valt wmb niet echt met elkaar te vergelijken...
Misschien is het een idee om te kijken naar manieren om de irritatie te voorkomen en toch de reclame op de schermen te toveren? Dan creëer je een win-win situatie toch?
Afaik gebeurt dat ook gewoon, ik heb crew (door de jaren heen) vaak genoeg zien aangeven dat ze liever bepaalde ads niet hebben en dat die ook niet snel zullen verschijnen zolang er geen noodzaak voor is.
Maar nood breekt wet etc.
Als jij 1000 euro running costs hebt en je krijgt uit simpele banners maar 100 euro binnen, dan kan misschien een flash-reclame 1x per 3 maanden voor een break-even zorgen.
Simpel gezegd, de inkomsten uit simpele banners zijn over de gehele linie gedaald en het aantal adblockers is gestegen ( of tenminste op de sites waar ik de statistieken van ken ). Dan moet je iets...