[fp/bug?] Grote advertenties onder de pagina

Pagina: 1
Acties:
  • 824 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Misschien is dit niet het goede forum om het in te plaatsen, maar met al die Feedback-fora ben ik eigenlijk het overzicht een beetje kwijt wanneer het gaat om dingen zoals dit hier.

Waar gaat het dan over? Nou, het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/281ekqp.jpg

Deze advertentie voor (een?) internet-TV van Sony stond lekker onderaan het beeldscherm. Als je naar de sluitknop toegaat vouwt deze zich uit en krijg je een leuke tv te zien met gekleurde bolletjes en een of ander filmpje.

Naast het feit dat ik geen tv heb en helemaal geen behoefte aan een tv heb, schaar ik dit soort advertenties ook onder het kopje "tuig-dat-je-normaal-alleen-op-flutsites-tegenkomt". Of in normaal gesproken ABN: imho horen zulke advertenties niet thuis op een kwaliteitssite.

Kunnen bezoekers van deze site in de toekomst meer van zulke ads verwachten, of is het alleen maar een ongelukkige "bug"? Een ad die er per ongeluk doorheen is gekomen terwijl dat niet had gemogen? :)
Ik vermoed het laatste, omdat de advertentieruimte bovenaan leeg is?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-05 12:10

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Deze advertentie is geen bug. Alle uitingen worden vooraf getest en deze campagne is goed genoeg bevonden. De sluitknop functioneert en het uitstekende deel verschijnt alleen als je met je muis over deze zogenoemde floor ad heen beweegt.

En voordat die hele discussie weer losbarst: dat we een kwaliteitsite worden genoemd is uiteraard een leuk compliment, maar besef wel dat we zonder inkomsten nooit zover waren gekomen. Lang niet iedereen zal iedere uiting even weten te waarderen, maar ik weet zeker dat wij qua advertentiebeleid binnen Nederland nog relatief beschaafd zijn. Zo beperken we het aantal uitingen dat iemand te zien krijgt en testen we bijzonder materiaal zelf. Geloof me, menig campagne gaat uitgesteld live omdat het materiaal eerst nog aan onze eisen moet voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 18:56
Het ligt niet aan Tweakers.net maar aan de advertentieboeren en de hele malafide bende eromheen. Dat floating ads een 'gemeengoed' zijn geworden is het resultaat van de acceptatie. Maar goed; heb hier ooit een BLOG over geschreven, mochten mensen het interessant vinden hier is de url:
Het verhalenboekje van RedHat: Advertising: Floating Ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196662

*snap*

Hou je het wel even realistisch?

[ Voor 85% gewijzigd door Rataplan op 25-05-2010 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196662

Anoniem: 196662 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 09:08:
[mbr]*snap*

Hou je het wel even realistisch?[/]
Ze halen hier wel de slimste admins binnen hé tegenwoordig. Tweakers is de schuld van de reclame want jullie doen er aan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:14

rob_erwt

What does this button do?

Anoniem: 196662 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 07:46:
[...]

Ze halen hier wel de slimste admins binnen hé tegenwoordig. Tweakers is de schuld van de reclame want jullie doen er aan mee.
Als je zulke vergelijkingen wilt maken is het dus eigenlijk gewoon je eigen schuld! Want als jij nu vaker op die banners had geklikt en meer producten had gekocht die daarin aangeboden werden, hoeven wij (en andere media) minder banners te draaien...

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:39
Ik ben de laatste weken ook een paar flash-ads op de FP tegengekomen die midden op m'n scherm om aandacht stonden te joelen. :(

Nu zit ik niet met de ad in de TS in mijn maag, maar die midden-op-het-scherm ads mogen wat mij betreft zo snel mogelijk wettelijk verboden worden... Ik haat die dingen echt.

Gelukkig is op Tweakers.net even snel op F5 hakken genoeg om die ads te verwijderen, dus een echt probleem is het niet voor mij.

Net weer een, precies wat ik bedoel:

Afbeeldingslocatie: http://richub.no-ip.org/web/ad.jpg

Hang deze dan ook onderaan de pagina. Net zo duidelijk, veeel minder irritant....

Nu is dit een statische, vorige week waren het 2 robothanden die 'mijn scherm openscheurden'.

[ Voor 23% gewijzigd door Richub op 27-05-2010 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

M.b.t. de reclame's waar Richub aan refereert: jullie beleid is toch dat reclame-uitingen -behoudens uitzonderlijke gevallen- niet over de content heen mochten?
Zijn deze er doorheen geglipt, of zijn dit de uitzonderingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Tja...
crisp schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:26:

[...]

Ik ben bang van wel... - ja, daaruit mag je afleiden dat ik er persoonlijk ook niet blij mee ben, maar het is nu eenmaal een noodzakelijk kwaad om de kosten te kunnen blijven betalen, en in de huidige markt hebben adverteerders veel in de pap te brokkelen (en kiezen dan vaak voor 'opvallende' formaten).
Dat gaat dan specifiek over de floor-ad zoals genoemd in de TS, maar als floor-ads vanwege de huidige markt mogelijk gemaakt moeten worden, dan heb je het zelfde probleem met deze floating ads.

[ Voor 18% gewijzigd door Dirk op 27-05-2010 14:05 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znisses
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-02-2023
Nu vind ik het zelf al heel netjes dat (althans zo lijkt het) dat dat soort nare advertenties die uit hun toegewezen ruimte kruipen en bijkans het hele scherm over nemen maar 1 maal getoond worden en bij iedere vervolg bezoek (deze dag?) niet meer voorkomen en netjes in hun box blijven.

Echter de twee van vandaag waarvan inderdaad die ene van MeMo reageren slecht op het klikken op het kruisje om hem weg te klikken. Dit kan natuurlijk ook komen doordat de code hierachter zo slecht is dat mijn PC er een beetje moeite mee had om de boel netjes te renderen (in Firefox) en dat daardoor het leek alsof het niet goed ging. De eerste van vandaag (ben alweer vergeten van wie die was maar op de achtergrond werd de tweakers.net site kapot gescheurd (?)) was echter nog erger, klikken op het kruisje om hem weg te krijgen klapte dat kreng nog verder uit in plaats van die rommel op te ruimen.

Wat me verder aan dit soort advertenties ook stoort is dat ze steeds overheersender worden en steeds meer toeters en bellen bevatten waardoor bijkans mijn schamele dualcore op 1.8GHz het er soms gewoon moeilijk mee heeft. Kan dat niet een voorwaarde zijn? De advertentie zou bijvoorbeeld vloeiend op bijvoorbeeld een Netbook (redelijk simpel systeem met weinig kracht) getoond moeten kunnen worden zonder het systeem in de stress te laten schieten?

Begrijp me niet verkeerd, ik snap dat er advertenties getoond moeten worden maar een iets strikter beleid is denk ik wel op zijn plaats. Of laat in ieder geval weten aan die reclame boeren dat dit jullie gezeur oplevert en dat uiteindelijk het beoogde effect van de advertentie zeer waarschijnlijk door de advertentievorm voorkomen zal gaan worden...Misschien dat ze dan zelf wat terughoudender zullen gaan worden met dit soort onzin...

Misschien toch maar eens kijken of dat ik een abo kan gaan afsluiten... Al ben ik er zelf niet zo een voorstander van om (toch een klein beetje) in die richting te worden gepest door advertenties.....

Just another cog in the murdermachine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

rob_erwt schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 08:50:
[...]

Als je zulke vergelijkingen wilt maken is het dus eigenlijk gewoon je eigen schuld! Want als jij nu vaker op die banners had geklikt en meer producten had gekocht die daarin aangeboden werden, hoeven wij (en andere media) minder banners te draaien...
Ongelofelijk dat er dit soort reacties van T´net crew afkomt...
Meneer de devver lijkt een beetje de belangen door elkaar te halen. Met zulke reacties en vervolgens het plaatsen van meer dan irritante (en door jouw klanten ongewenste) ads, moet je het niet raar vinden dat mensen ad-blockers gaan gebruiken. Wat wil je nu? enige revenu halen uit advertenties en veel geïnteresseerde bezoekers, of dat iedereen wegrent vanwege de ads?
Mocht ik jouw werkgever zijn zou ik je per direct op je poef zetten en een verbod geven uit naam van T'net te reageren (want dat doe je met een rode nick)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

crisp

Devver

Pixelated

26779 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 10:36:
[...]

Ongelofelijk dat er dit soort reacties van T´net crew afkomt...
Meneer de devver lijkt een beetje de belangen door elkaar te halen. Met zulke reacties en vervolgens het plaatsen van meer dan irritante (en door jouw klanten ongewenste) ads, moet je het niet raar vinden dat mensen ad-blockers gaan gebruiken. Wat wil je nu? enige revenu halen uit advertenties en veel geïnteresseerde bezoekers, of dat iedereen wegrent vanwege de ads?
Mocht ik jouw werkgever zijn zou ik je per direct op je poef zetten en een verbod geven uit naam van T'net te reageren (want dat doe je met een rode nick)
Kijk dan ook even waar rob_erwt specifiek op reageert... (en volgens mij was het ook enigszins sarcastisch bedoelt)

Je beklagen over de overdaad aan irritante advertenties is prima, maar hou het aub een beetje constructief :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Richub schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 08:51:
Net weer een, precies wat ik bedoel:

[afbeelding]

Hang deze dan ook onderaan de pagina. Net zo duidelijk, veeel minder irritant....
Net zo duidelijk? Ik heb zelf een soort blinde vlek voor banners op de "standaard plekken".. ik zie ze niet meer (misschien wel in m'n onderbewustzijn? :P).

Advertenties zoals deze hebben wel even m'n aandacht... ze leveren ook wel wat op voor tweakers.net, aangezien ik 1 op de 3 keer te snel op 't kruisje wil klikken en ik ernaast zit, dus een adclick genereer. :+

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 11:26

SeatRider

Hips don't lie

rob_erwt schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 08:50:
[...]

Denk je dat? Ik denk namelijk dat jullie niet stoppen met banners draaien zodra Tweakers.net kostendekkend draait. Iets met commercieel bedrijf en winstoogmerken enzo.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-05 12:10

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Ik denk dat deze discussie nergens meer over gaat en hang een slotje aan dit topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.