Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 102 Laatste
Acties:
  • 687.974 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-02-2022

stavos

<")3

Thanks beiden! Te veel scherpte had ik niet als commentaar verwacht, maar ik snap jullie punt. Vanavond eens kijken of ik de rotsen op de voorgrond wat kan poleisten. ;)

ETA: Aangepaste versie op mijn blog gezet.

[ Voor 22% gewijzigd door stavos op 07-07-2013 22:39 ]

stavos.nl - ...something with 1000 words and pictures, only without the words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 13:55
stavos schreef op zondag 07 juli 2013 @ 16:33:
Thanks beiden! Te veel scherpte had ik niet als commentaar verwacht, maar ik snap jullie punt. Vanavond eens kijken of ik de rotsen op de voorgrond wat kan poleisten. ;)

ETA: Aangepaste versie op mijn blog gezet.
Zo is ie zeker beter :)!

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
@stavos Wow mooie plaat. Lekkere zomerse kleuren :-p

Hier nog een van mij
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7313/9239420960_d6a5095ac4_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
@davy1982: Opzich mooi geworden, compositie had wel wat sterker gekund denk ik. Had wel wat negatieve ruimte kunnen gebruiken dan was het een sterker beeld geweest denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door hypz op 08-07-2013 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
Hoi Hypz,

Thanks voor de reactie. Inderdaad misschien iets meer ruimte moeten laten. Misschien ook nog iets lichter moeten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Had gekund maar vind hem niet direct te donker eigenlijk, vind hem zo ook wel lekker kijken. Nu heb je mooi die hele kleine highligts op die haartjes zitten denk als je hem lichter maakt dat er dan teveel licht word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Misschien in plaats van lichter, de schaduwen/blacks juist donkerder. Contrast is alles met zw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Had dat ook ff geprobeert met zijn foto maar dan loopt het snel dicht in de hoeken en zie je het steeltje enzo niet meer vind hem zelf mooi zoals ie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
Net even geprobeerd en wordt er inderdaad niet mooier op :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtSpeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 13:01
@Tiwazz: Je 1e foto vind ik goed zo, de 'fletse' kleuren dat je aangeeft, maakt er net een natuurlijke foto van. Zou deze zeker zo laten!
Je 2de foto vind ik dan net iets te groen. Het doet me niet veel. De kade & touwen bij de eerste foto gaven net dat tikkeltje extra.

@Wh00pz: persoonlijk vind ik de foto niet te warm. Had de piloot niet eens opgemerkt tot stavos het vermeldde. Geeft de foto dadelijk de nodige luchtigheid!

@Stavos, de foto was inderdaad initieel te scherp. Heb je goed opgelost. Kleuren vind ik persoonlijk super! (Net als je andere foto's op je Flickr).
De foto in de grot vind ik net zo super (op je blog dan)!

@Davy1982 rustige plaat, al vind ik hem net iets te krap aan de linkerkant. Had hem liever volledig op de foto gezien.

Ik volg dit topic dagelijks, en pik hier en daar wat tips op, waarvoor dank al!
Zelf ben ik nog een beginneling, en post daarom ook niet al te vaak een foto.

Dit wordt mijn tweede foto in dit topic.
Eigen beoordeling : iets te krap bovenaan. Vlam was net iets groter uitgevallen dan ik gewild had. Kon de foto niet verder nemen omdat je dan de plaatjes van de vuurkorf zag :(

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5340/9240817794_9b0664ffe3.jpg
Fire by NDerison, on Flickr

f 9.0 - 1/125s - ISO 800 - 55mm (tips hierover zijn ook nog altijd welkom!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

tis een onbewogen foto ja, maar het is verder weinig spannend. Een vuurtje is maar een vuurtje, als er nou wat meer gloeiende dingen te zien waren, of wat van die bursts van as ofzo.
En waarom eigenlijk f/9 en niet bijvoorbeeld f5.6? Je hebt op 55mm geschoten en 1/125...had makkelijk naar iso400 gekund ;)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:53
Tiwazz "3": prima plaat, beetje grauw, maar het weer was ook wat grauw op de foto...
Tiwazz "2": spiegeling is mooi gepakt, maar ik vind de foto eigenlijk nog net wat te krap.
wh00pz: iets teveel gesatureerd. Verder een leuke plaat.
stavos: mooie foto. Niets op aan te merken eigenlijk.
Davy1982: gedurfd om zo krap te kaderen. Focus ligt goed. Over het z/w valt te discussiëren....

Eigen foto (alweer een tijdje geleden dat ik hier iets plaatste). Op zich geen bijzondere foto, maar ik vind het door het enorme detail op 100% een heerlijk zoekplaatje geworden (bekijken op 100% door te klikken):

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3685/9223855687_aebba32aa4_z.jpg
Zeiss Makro Planar 100mm f/2 @ f/5.6

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtSpeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 13:01
@Deatchant, ik ben nog steeds wat zoekende naar de juiste instellingen. Heb hem pas omgezet naar manueel schieten... Bedankt voor je tip, zal hem volgende keer in gedachte houden! ;)

@Universal Creation: zoals je zei, detail is super! Arc de la Défence als ik me niet vegis?! Leuke herinneringen aan die plaats. Spijtig voor je dat het weer niet zo goed was! Eventueel zou je kunnen proberen de kranen weg te soepen, dat is het enige wat me stoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Vind het juist wel een leuk detail die kranen, ze staan niet in de weg verder / het is geen eye catcher ofzo dat je aandacht wegtrekt. :) Verder fantastisch mooi alles strak en recht die gebouwen :)

[ Voor 18% gewijzigd door hypz op 08-07-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 09:15

Spockz

Live and Let Live

@Universal Creations,
Je hebt gelijk dat het detail erg mooi is maar ik mis daardoor een beetje een kader en onderwerp waardoor het voor mij erg op een vakantiekiekje lijkt.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:53
Spockz schreef op maandag 08 juli 2013 @ 22:54:
@Universal Creations,
Je hebt gelijk dat het detail erg mooi is maar ik mis daardoor een beetje een kader en onderwerp waardoor het voor mij erg op een vakantiekiekje lijkt.
Klopt. Al zijn bepaalde keuzes heel bewust gemaakt. Het is geen bijzondere foto met een eenduidig onderwerp, maar het detail maakt het bijzonder.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

@UC: Het is inderdaad niets speciaal, maar ik vind het een erg leuke foto om naar te kijken. Er valt veel op te zien :).

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
@universal creations mooie foto interessant om naar te kijken omdat er zoveel te zien is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 21:48

Don Quijote

El Magnifico

@Universal Creations Ik vind het een heerlijke foto. Belichting klopt helemaal, noch het zwart noch het wit loopt dicht. En zoals je zelf al aangeeft gebeurt er heel veel op de foto, waardoor je als kijker blijft hangen en constant nieuwe details ontdekt. Dit overigens zonder dat het een rommelig geheel wordt.

@SgtSpeedy Technisch weinig op aan te merken scherpte ligt mooi, kleuren zien er goed uit. Al met al een sfeervolle plaat. Wel is de uitsnede wat erg krap, en een beetje een vreemde verhouding. Dat kijkt niet lekker weg.

Afgelopen week wat landschap foto's geschoten, en voor de lol eens een wat minder subtiele zwart-wit bewerking gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5517/9246978854_7c2e596527_z.jpg
DSC05055 by Ravnoss, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Laatst online: 16:31
@Ravnoss: ik klikte erop om een grotere versie met meer details te zien, maar ook op Flickr staat gewoon een kleine versie. Ik vind dat er niet veel uit op te maken valt met zo'n kleine resolutie. Mijn inziens gaan er heel wat details verlorenn zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsrace
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 10:07

IJsrace

null

@Ravnoss: ondanks het een toffe foto is van het landschap en de berg op de achtergrond die door de wolken heen komt wordt mijn aandacht getrokken naar de witte 'vlekken' bovenin de foto. Zoals Flying al zegt ben ik wel benieuwd naar de hogere resolutie om de details te zien :)
@UC: wow! Zo'n foto is echt fantastisch om doorheen te scrollen op 100%. De 'symmetrie' in de foto vind ik ook erg lekker wegkijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:40

RBH

@Davy1982: Fijne foto zeg!

@SgtSpeedy: Ik weet niet zo goed waar ik naar kijk behalve dat het vuur is. Vind hem op de een of andere manier ook wat krap aanvoelen, kan niet zo goed onder woorden brengen of ik hem nou mooi vind of niet. :P

@Universal Creations: Op groot formaat inderdaad heerlijk veel detail. Als plaat zelf vind ik hem niet heel spannend, maar het detail is wel erg lekker :)

@Ravnoss: Afgezien van de lucht/witte vlekken bovenin de foto vind ik het wel een mooie foto eigenlijk!

Eerder geplaatste foto.. (Nieuwe op volgende pagina)

Ik twijfel of ik niet een wat ander diafragma had moeten nemen ipv 1.8..

[ Voor 19% gewijzigd door RBH op 09-07-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:27

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik mis een beetje kleur in je foto, alles is groen waardoor niets er lekker uitspringt

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

mrc4nl schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:29:
[...]

ik mis een beetje kleur in je foto, alles is groen waardoor niets er lekker uitspringt
Hmm, ook een goeie. Ik had ook nog deze, maar die vond ik niet scherp genoeg (op de juiste plaatsen) en algeheel een wat minder gevoel. Vond die eerste wel lekker rustig ogen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

RBH schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:32:
[...]

Hmm, ook een goeie. Ik had ook nog deze, maar die vond ik niet scherp genoeg (op de juiste plaatsen) en algeheel een wat minder gevoel. Vond die eerste wel lekker rustig ogen eigenlijk.
(persoonlijk) vind ik deze veel leuker om naar te kijken
op origineel formaat lijkt het inderdaad wat blurry aan de randen te zijn door bewegingsonscherpte.
de technische kant is misschien niet zo goed maar de compositie wel veel leuker :)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Vind ik ook veel leuker die laatste RBH ! :), die kijkt gewoon best lekker terwijl die andere niet zo bijzonder is om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Twee tegen één, da's duidelijk. :) Bij deze:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3734/9239524398_5393d35707_z.jpg
Plantjes in de tuin by RobinH., on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh00pz
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:27
Lekkere bokeh, welke instellingen / lens?
Nog nabewerkt voor kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

wh00pz schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:54:
Lekkere bokeh, welke instellingen / lens?
Nog nabewerkt voor kleur?
Thanks! Foto is gemaakt met de 5D + 70-200 f/4L @ 200mm, f/4, ISO100 en 1/500 sec. Qua kleur alleen de groene en gele tinten wat verhoogd qua saturation. Verder met wat contrast/levels-schuifjes gespeeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh00pz
Die magische ISO100 :) lekker bokeh gecreeerd door je zoom & F4..

Ben inmiddels overgestapt van de 450D naar de 60D en hier mijn eerste 2 foto's

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7454/9246570059_1310603199_z.jpg

De Hef in Rotterdam.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7385/9246570215_d5c16848a8_z.jpg

De Rotterdammer.

Ben benieuwd naar jullie reacties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Imho: zo jammer dat op #1 niet de hele brug erop staat en op #2 dat 'schaduwvlak' op het hoogste gebouw links niet helemaal op de foto staat. Verder wel nice moet ik zeggen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:48
@RBH: Mooie plaat. Misschien alleen de rechterkant eraf croppen (bloemetjes in focus maar in de schaduw). Dat leidt wat af.
@wh00pz: Eerste is tof. Jammer van dat gebouw uiterst links. Door je bewerking lijkt het wel getekend. Bij de tweede erger ik me aan de lantarenpaal, maar ja, je had je kettingzaag niet bij je waarschijnlijk ;).

Probeersel uit Singapore: Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5538/9249515324_d0844ae9fd.jpg
Singapore Bridge Underpass by timfranken, on Flickr

[ Voor 28% gewijzigd door Sluuz op 09-07-2013 18:03 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Als ik al aanmerkingen heb op die foto zou ik zeggen dat ik links wel lucht zie en rechts een muur/trap/iets zie. Verder erg fijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Mooie plaat Sluuz! Ik ben benieuwd of hij ook in portrait werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ SgtSpeedy: Ik vind het eigenlijk net te weinig close up voor mooie details en te weinig overview voor een mooie vlam.

@ UC: heerlijk scherp! Compositie vind ik ook echt fijn zo, erg mooie plaat wat mij betreft.

@ Ravnoss: Mooie lucht! Mooie compo ook. Al blijf ik zwart-wit landschappen toch iets vinden missen.

@ RBH: Fijne bokeh. Bloemetjes zelf vind ik niet zo bijzonder, maar het contrast geel/groen en het mandje is wel lekker.

@ Whoopz: Eens met eerder commentaar voor wat betreft de Hef. Hij staat er al te ver op om een klein gedeelte te laten missen, dan zou ik hem al lager afsnijden. Nu mis je gewoon echt een stukje bovenkant. En eigenlijk vind ik dat ook van de Rotterdam. Het is het eerste wat mij opvalt. Wel een fijneomzetting qua zwart-wit.

@ Sluuz: Mooie symmetrie. Leent zich volgens mij prima voor Long Exposure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 18:58
@RBH: Op het eerste gezicht vind ik het een mooie foto, lekkere zachte achtergrond en mooie kleuren. De compositie is wel wat statisch, de mand met bloemen neemt iets meer dan de helft van het beeld in beslag en de achtergrond is mooi wazig maar biedt weinig spannends om naar te kijken. Als ik de foto op de originele grootte bekijk, mis ik toch scherpte. Door f4 te gebruiken op 200mm is de scherptediepte zo klein, dat nog geen bloempje helemaal in het scherptevlak valt, dat vind ik jammer.

@wh00pz: Van de twee foto's (hoezo solo?) vind ik de tweede het interessants. De eerste is niet boeiend qua compositie (weinig spannend) en het hoofdonderwerp, de brug, staat er niet helemaal op. De tweede foto toont een mooi lijnenspel van rechte en kromme lijnen. Ik vind het jammer (daar kun jij niets aan doen) dat er tekst op de gevel staat, dit leidt mij af, want het trekt sterk de aandacht. Ook het (bijna) witte vlak (luchtruimte tussen de twee gebouwen, boven de tekst) leidt af, dit komt doordat het het lichtste deel van de foto is. Ik zou dit dezelfde tint grijs maken als de linkerbovenhoek. De straatlantaarn zou ik wegpoetsen, omdat het een onderbreking is van de diagonale lijnen.

@Sluuz: Ik vind de compositie interessant; de brug is symmetrisch en strak, het water is rimpelig en daardoor niet strak. Ik zie dat links de achtergrond helemaal is uitgebeten, terwijl rechts nog details te zien zijn. Wat mij betreft mogen beide vlakken leeg, de achtergrond doet er niet toe. Als ik de foto bekijk op de volledige grootte, zie ik veel bewegingsonscherpte, dat terwijl je op 1/30ste bij 10mm schiet, waar je dus met 1/15e uit zou moeten kunnen. Stond je op een bewegende ondergrond? Ik zou gekozen hebben voor een kleiner diafragma (f8 ipv f4.5) en een hogere isowaarde. Bij iso 800 had je dan f8 en 1/60 kunnen gebruiken (als ik het goed bereken). Dat kan die D7000-sensor makkelijk aan (de hogere isowaarde bedoel ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:48
Bedankt voor de tips. Misschien had ik er wat meer context bij moeten plaatsen :).

- Dit was de dag waarop ik overstapte van een D3100 naar een D7000. De verpakking smeulde nog na in mijn hotelkamer, dus ik zat nog wat te klooien met de instellingen.
- Foto is geschoten vanaf een rondvaartboot. Die was dus in beweging. Het klopt dat hij niet goed scherp is. Inderdaad een combinatie van beweging van mijzelf (door de boot) en verkeerde instellingen. Ik heb het geprobeerd recht te trekken in Aperture met een hoge definition (en natuurlijk zwart/wit).

To do:
- Rechter achtergrond verwijderen
- Portret proberen

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

@wh00pz
De eerste doet me niet veel. De creme/melk-achtige toning vind ik niet bij het onderwerp passen. Verder is de compositie wat rommelig, er staat veel op de foto, maar uitgerekend het onderwerp (de brug) staat er niet in zijn geheel op. Daar waar dat in dit geval wel waarde zou hebben.

De tweede vind ik daarentegen wel heel goed gelukt. Het lijnenspel weet me lang te boeien. Hier stoort me dan weer niet dat het hoge gebouw er niet in zijn geheel op staat. Waarschijnlijk omdat niet zozeer het gebouw het onderwerp is, maar het puur om de lijnen gaat. De zwart-wit omzetting is wat precies raak. De lantaarnpaal weghalen en hij is af. Ow ja, en je watermerk weghalen of ook een zwart-wit versie maken. Want nu leidt het teveel af.

@RBH technisch niets op de foto aan te merken. Compositie, kleuren, bokeh zijn allemaal dik in orde. Echter mis ik een echt onderwerp. De bloemen alleen kunnen me niet lang genoeg boeien. Een bijtje of wesp die er voor hangt zou wat dat betreft de foto direct een stuk boeiender maken.

Vandaag vanuit Canada even Alaska ingereden om een bezoek te brengen aan de Salmon Glacier. Uiteraard was het weer rampzalig, waardoor ik de hele gletsjer nauwelijks heb gezien. Op een gegeven moment trok de mist een klein beetje weg waardoor ik snel een shot kon nemen van de gletsjer. Waarbij ik van mening ben dat de mist hier juist helpt om meer sfeer aan de foto te geven en het beeld mooi te kaderen. Uiteraard hoor ik graag wat beter kan :). Klikken voor hogere resolutie.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5538/9253003044_e74413ae36_z.jpg
Salmon Glacier by Ravnoss, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 09:58
@Ravnoss, erg vet zeg! Echt een heerlijk sfeertje.

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ravnoss geweldig idd! Ik moet meteen aan ice road truckers denken ;)
offtopic:
ed-oorklep congrats!!

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Waarom staat die in Testcase? Prachtig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04:44
@ravnoss, een geslaagde foto wat mij betreft! Goeie timing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Erg mooi !

(gefeliciteerd ed-oorklep)

[ Voor 60% gewijzigd door witeken op 10-07-2013 22:23 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:33
Leuk sfeertje!
Die mist maakt toch wel echt de foto moet ik zeggen.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Commentaar op andere heb ik in diverse losse posts al gedaan ;)

ik heb vandaag deze foto geschoten, wat vinden jullie ervan/wat kan beter?
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/afbeeldingen/istanbul/k/P1150366-3.JPG
zelfde foto met iets sterkere nabewerking:
[img=640,480]word aangepast maar niet nu[/img]

[ Voor 10% gewijzigd door mrc4nl op 11-07-2013 00:13 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 21:32
Sterkere bewerking als in, het water pisgeel maken? Zou niet mijn keuze geweest zijn ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Hahn schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 23:55:
Sterkere bewerking als in, het water pisgeel maken? Zou niet mijn keuze geweest zijn ;)
ik heb hier geen professioneel beeld paneel bij de hand ik zie het als oranje :+
maar ik zal m aanpassen, het was iig de bedoeling om een silhouet te maken

[ Voor 12% gewijzigd door mrc4nl op 11-07-2013 00:05 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

mrc4nl schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 23:56:
[...]

ik heb hier geen professioneel beeld paneel bij de hand ik zie het als oranje :+
maar ik zal m aanpassen, het was iig de bedoeling om een silhouet te maken
Ik denk dat een silhouet met iets bredere view beter zou werken. Wel leuk de meeuw gevangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 14:13
Ik zou de kleuren nog wat meer verzadigen en de highlights misschien wat optrekken. Ofwel, er valt inderdaad wel wat uit de nabewerking te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik dacht al dat het er uit zag als Istanbul en in de link naam zie ik dat het ook lijkt te kloppen ;)

Verder was de compositie misschien iets fijner geweest als de man iets verder naar links in de foto had gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:33

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ik vind de foto vrij smal, aan alle kanten. Bovendien zou ik hier een bredere crop (3:4 o.i.d.) mooier vinden. Daarnaast staat de horizon niet recht, staat de man in het midden, en vind ik het hek te aanwezig.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

bedankt voor het commentaar ik ga er aan werken :) dat word een nieuwe foto, bewerken zal niet alle punten kunnen verbeteren.

[ Voor 42% gewijzigd door mrc4nl op 11-07-2013 21:14 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
mrc4nl schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 21:13:
bedankt voor het commentaar ik ga er aan werken :) dat word een nieuwe foto, bewerken zal niet alle punten kunnen verbeteren.
Ga jij nu eerst maar es van je vakantie genieten ipv foto's bewerken! :+

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Sjekster schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 21:17:
[...]
Ga jij nu eerst maar es van je vakantie genieten ipv foto's bewerken! :+
genieten doe ik tussen de foto's door :+ ben voor een groot deel van de dag op straat,om dingen te bezichtigen en foto's te maken.Vanwege de aangename temperatuur is het eigenlijk continu genieten, i.t.t nederland :P

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillman5100
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09-2023
@mrc4nl: Mooie foto met die kleur in de lucht, ook leuk de vogel die net voorbij vliegt. Wat mij wel opvalt is dat de horizon niet helemaal vlak ligt.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2887/9265271494_0f6b84ee51_c.jpg
DSC_3412.jpg by heuvelman.erik, on Flickr

Ik kwam dit tegen op het strand en vond het wel een mooi gezicht zo. Heb de foto een klein beetje bewerkt in Lightroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

@Hillman5100 Op zich technisch een prima foto, scherpte ligt precies waar die moet liggen, compositie is goed gegeven het onderwerp en de mogelijkheden.
Echter is het uiteindelijk wel een foto van twee slippers en een speeltje (die geen van beide echt iets boeiends hebben), op een relatief lelijk stukje grond.
Al met al technisch een foto waar weinig op aan te merken valt, maar de foto boeit te weinig om me er meer dan twee keer naar te laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 23:53

the mod man

iets van beeldmaker

@mrc4nl, vind de kleuren ook niet helemaal lekker en misschien nog net wat meer contrast zodat de persoon meer een silhouette wordt.

@Hillman5100, Wat het afgemaakt was ergens in de achtergrond een kind aan het spelen in het water. Dan vertelt de foto een verhaal. Verder eens met hierboven, niks mis met de foto technisch.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LjHejl8k3pv9ByKSTqDAPHVV/full.jpg
Deze heb ik gemaakt in utrecht tijdens een fotoshoot met 3 modellen waar ik mee ging als assistent. Helaas telkens letterlijk maar 30 seconden tot een minuut dat ik zelf een camera ergens op kon richten.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mooi diepte effect :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:34

YellowCube

Wait...what?

the mod man schreef op zondag 14 juli 2013 @ 03:58:
@mrc4nl, vind de kleuren ook niet helemaal lekker en misschien nog net wat meer contrast zodat de persoon meer een silhouette wordt.

@Hillman5100, Wat het afgemaakt was ergens in de achtergrond een kind aan het spelen in het water. Dan vertelt de foto een verhaal. Verder eens met hierboven, niks mis met de foto technisch.

[afbeelding]
Deze heb ik gemaakt in utrecht tijdens een fotoshoot met 3 modellen waar ik mee ging als assistent. Helaas telkens letterlijk maar 30 seconden tot een minuut dat ik zelf een camera ergens op kon richten.
nice.
Persoon staat lekker centraal, kleurstelling is erg fijn zo met dan blauwe hemd en een broek die bij de omgeving past, scherptediepte maakt het af (wat voor 'n lens heb je gebruikt?).
Enige punt van kritiek is wellicht de houding: het komt een beetje krampachtig over. Hij komt aanlopen of was hij bezig met het vinden van een ontspannen houding?

[ Voor 8% gewijzigd door YellowCube op 14-07-2013 10:09 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
mrc4nl
Ik denk dat de foto wat beter uit de verf zou komen als er wat meer ruimte om de visser zou zijn en deze echt een silhouet zou zijn.

Hillman5100
Lekkere kleuren, goede scherpte, ik vind ook de leegte bovenin wel wat hebben. Alleen is hetonderwerp niet erg boeiend naar mijn mening.

the mod man
Mooi contrast qua kleuren dat blauwe met die achtergrond. Maar zoals hierboven al genoemd is, is de houding een beetje vreemd, wat ongemakkelijk. Is dat bewust gedaan?

Over het algemeen ben ik het redelijk eens met mijn voorgangers dus :p

Gisteren ben ik in Terwolde bij de NK autocross geweest om een collega van me aan te moedigen die de afgelopen 2 jaar bezig is geweest zijn crossauto opnieuw op te bouwen en daar heb ik een paar foto's gemaakt. Dit vond ik wel een mooie actiefoto om met jullie te delen. :)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2892/9285179384_7ae807cae2_z.jpg

Set is hier te vinden. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh00pz
@the mod man: Ik vind hem erg goed gelukt. De pose komt mij niet krampachtig over maar meer "stoer".
Mooie bokeh en de kleuren doen goed hun werk.

@DuDeProductions: De actie is goed te zien in de foto. Mis alleen een scherpe oppervlakte, dus weet niet goed waar de focus ligt in deze foto. Verder wel een leuke effect. Had trouwens in je set gekeken en daar zitten veel mooie foto's tussen. Good job!

Nu ik:
http://farm8.staticflickr...94679244_430e20cd7c_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5539/9291900687_be69fae40b_z.jpg

Lichte nabewerking in Lightroom (scherpte en kleuren). Ben benieuwd naar jullie reacties :)

[ Voor 1% gewijzigd door Universal Creations op 17-07-2013 16:59 . Reden: 1 foto graag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
@ The Mod Man. Mooie foto. Alleen z'n bloesje ff strijken de volgende keer :-)
@ Ravnoss , gave plaat. Goed te gebruiken als stockfoto voor grafische designs. Dat is wellicht weer wat minderwaardig maar daar is het een goed te gebruiken achtergrond voor. Gewoon als foto vind ik hem wat te leeg.. Maar je kan wel daardoor wel veel mee :)
@DuDePrOdUcTiOn , ik zag je op flickr leukere foto's dan degene die je nu hier post. Maar leuke snelle plaatjes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 23:53

the mod man

iets van beeldmaker

YellowCube schreef op zondag 14 juli 2013 @ 10:06:
[...]

nice.
Persoon staat lekker centraal, kleurstelling is erg fijn zo met dan blauwe hemd en een broek die bij de omgeving past, scherptediepte maakt het af (wat voor 'n lens heb je gebruikt?).
Enige punt van kritiek is wellicht de houding: het komt een beetje krampachtig over. Hij komt aanlopen of was hij bezig met het vinden van een ontspannen houding?
Thnx. We hadden helaas erg weinig tijd omdat hij model was en ik assistent voor een andere fotograaf. Deze foto hebben we genomen terwijl de andere fotograaf zijn batterij aan het verwisselen was. Pose is daarom niet perfect maar dit was van de 4 foto's genomen wel de "stoerste".

Lens is de 85 1.4 van sigma op een D600 ergens tussen de f1.4 en f2

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
wh00pz
Eerste foto vind ik beter, mooie strakke lijnen, de kleur van de lucht die terugkomt in de ramen. Op deze heb ik eigenlijk niets aan te merken. Bij de tweede vind ik de bladeren erg afleiden omdat ze de lijnen doorbreken. Verder jammer dat je foto's niet linken naar grotere versies.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik vind de tweede beter, maar ik zeg niet waarom, want dit is het solo-topic en ik zie twee foto's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh00pz
hahaha, ja oke, was het even vergeten :) ben stiekem toch wel benieuwd naar je "waarom" :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@Whoops: 1e foto heeft mijn voorkeur, strakker, en die blaadjes op de 2e maakt het net wat rommelig.
@Dudeproductions: De foto straalt actie snelheid en beweging uit, dat vind ik goed aan de foto, compositie had wel beter gekunt ze rijden nu bijna het frame uit links :), had daar wat meer ruimte willen zien wel zeg maar.
@modman: mooie setting / locatie. Het shirt is nogal gekreukeld maar ik gok dat dat de bedoeling is :), dus negeer dat maar als kritiek als dat het geval is ;) Een lopende beweging is mooi maar nu heb je net niet HET perfecte moment te pakken, maar ik zag ook al dat je hem even tussendoor geknipt had met weinig tijd, leuke foto aan overgehouden dan in iedergeval.

Plaatje van mij gisteren weer aan het schieten geweest in de natuur. Dit keer post ik het eens in het testcase topic :)
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7419/9304866145_f5f4cd7fc9_b.jpg
IMG_7638_2 by Alex de Groot, on Flickr

Vind zelf dat het kleuren palet erg mooi uitpakt van de kleding en achtergrond samen.

[ Voor 3% gewijzigd door hypz op 17-07-2013 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
Van het kleurenpalet ben ik (deels) met je eens. Denk dat de donkere achtergrond op het randje is, haar haar valt er wel wat in weg en daarom twijfel ik wat ik van de bosrand als achtergrond vind. Zat je serie op flickr eens door te kijken en vind deze ook wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
thanks, dat is een van vorige keer en ook een van mijn favorieten , gisteren ook weer een serie gemaakt :)

[ Voor 17% gewijzigd door hypz op 17-07-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Kan het moeilijk uitleggen maar ik had het misschien prettiger om kijken gevonden als haar hoofd afstak tov een lichter deel van de achtergrond (zoals het midden van je foto) ipv in het donkere top gedeelte. Ook mis ik wat oogcontact en is het rechteroog erg donker alsof er een streep oogschaduw zit die niet bij het rechtse oog aanwezig is. Door haar hoofd iets minder weg te draaien had er misschien wel oogcontact geweest en was de pose wat meer relaxed. Als er geen oogcontact is weet ik liever waar ze dan wel naar kijkt. Het licht en de teint komt wel mooi over.

Verder heb ik het niet voor te kleine topjes maar dat heeft niks met de foto te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:39
@hillman 5100: technisch, maar iets meer aantrekkingskracht was fijn geweest. Hij oogt verder wel wat grauw door het grijze water. Is dit expres?

@the mod man: gave foto. Model lijkt naar je toe te stappen, mooi gedaan. Vind ook de kleuren blauw erg mooi.

@DuDeProducti...: mooi geschoten, goeie timing en de stofwolk zit precies goed, waardoor m'n aandacht naar de gele auto gaat. De andere twee auto's vallen door de stof net genoeg weg dat ze niet in de weg zitten. Als je begrijpt wat ik bedoel..

@wh00pz: technisch mooi, maar vind hem niet super interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
@hillman, mooie compositie en licht. De kleuren werken ook goed samen. Alleen zoals door anderen aangegeven, het onderwerp zelf is niet zo spannend :)

@themodman, ik vind de houding van de model prima. Het lijkt zo of er beweging in de foto zit. Over zijn gezichtsuitdrukking kan je discussiëren wat beter is, dat is slechts een kwestie van smaak, voorkeur en ook wat je als fotograaf wilt dat hij moet uitstralen. Verder past de kleding goed bij de rest van de achtergrond. Ook de scherptediepte is prima, de achtergrond is niet tè onscherp waardoor je nog wel detail ziet.

@dude, opzich een leuke shot van de race, maar door alle stof wat wordt opgeworpen zie je niet alles even duidelijk. Technisch m.i. een prima foto, alleen de timing had m.i. beter gekund.

@whoopz, de lijnen in de foto zijn goed. Ik zou er persoonlijk voor gekozen hebben om de takken echter weg te laten zodat het gebouw nog meer tot zijn recht komt. Kleuren en belichting verder prima.

@hypz, ik vind ook dat het kleurenpalet goed bij elkaar past, dus dat heb je goed gedaan. De houding van de model vind ik persoonlijk niet zo pakkend. Vooral de uitdrukking in haar gezicht vind ik tegenstrijdig. Ik vind de blik in haar ogen niet in overeenstemming met de rest van haar gezicht (maar dat ligt denk ik meer aan het model dan aan jouw fotografie kunsten). Verder sluit ik me aan bij de overige opmerkingen.

Hier een testcase van mij, zwart-wit foto. Deze foto is gemaakt in de vertrekhal van Schiphol.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5548/9306582847_3d430330b0_c.jpg
Lines and people by Sakete Photography, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hillman5100: Ik vind het idee leuk, maar had de foto zelf waarschijnlijk is landscape geschoten. Dit om de leegte te benadrukken zodat het sandaaltjes en het waterpistoolding meer vergeten lijken.

the mod man: Technisch goed en mooie DoF, maar het moment is wat raar. Misschien omdat het model ook te macho liep, z'n houding is wat raar namelijk.

DuDePrOdUcTiOnS: Leuke actiefoto, maar ik had de wagens liever meer aan de linkerkant gehad. Daarmee benadruk je de beweging naar rechts wat meer.

whoopz: Het gebouw staat er scherp op, maar er zit een boom in de weg. Niet dat jij daar iets aan kunt doen, maar ik vind het storend.

hypz: Technisch goed en de toning kijkt fijn! Ik vind het jammer dat je model niet in de camera kijkt en dat ze haar mond open heeft.

Sakete: Watermerk/handtekening mag wel wat kleiner en minder aanwezig. Verder hangt dit een beetje tussen straat- en architectuurfotografie in, waarbij ik voor beide varianten niet echt een onderwerp kan vinden. Ik snap de foto niet zeg maar, anders kan ik het niet echt omschrijven :P
Ik was vandaag in een experimentele bui en ben er op uit getrokken... Dit was het resultaat... :o

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3818/9308766452_d5e3ea5d5e_z.jpg
Into The Wild by Woutoud, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-02-2022

stavos

<")3

Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 21:42:
hypz:.. en dat ze haar mond open heeft.
Er is een model die daar juist bekend om is geworden. ;)

stavos.nl - ...something with 1000 words and pictures, only without the words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal best, dat model staat niet op deze foto. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Deze foto heb ik tijdens onze vakantie gemaakt in het Mehololo Rehabilitation Centre.
De meeste dieren die hier zitten zijn gered uit het wild omdat ze anders dood zouden gaan. Evenals dit luipaard. Op commanda komt hij aanlopen en gaat vervolgens achter de hapjes vlees aan die hem worden toegegooid. Ik had het geluk hem net op tijd op de gevoelige plaat te leggen met als minpuntje dat zijn staart er niet helemaal opstaat.

Nb.
Deze foto is door het hekwerk heen gemaakt en derhalve zie je her en der wat vage schuine strepen lopen. De foto is niet bewerkt.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-MxQmnS51DA8/UeflQ7mGOoI/AAAAAAAAEWc/A8LswINJuRQ/w1024-h681-no/DSC_6660k.JPG

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:39
@Jakapo: nice! gave pose. Zo'n kiek moet je snel schieten, dus aan commentaar als "hij staat helaas net niet in het midden" en "jammer dat er niet net iets meer ruimte was tussen z'n rug en die tak" heb je niks ;).

Ik had het hekwerk overigens niet herkend als je niks had gezegd (of de vage strepen)

[ Voor 3% gewijzigd door JDillinger op 18-07-2013 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie pose! Jammer dat hij er net niet helemaal op staat en ik zou toch ook wel iets meer kleur willen zien. Maar zeker netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 22:13:
Zal best, dat model staat niet op deze foto. ;)
Maakt het uit dan? Het staat vaak gewoon een stuk meer ontspannen en spontaan, of dat past bij de foto daar gelaten ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:34

YellowCube

Wait...what?

Ik heb wat zitten rommelen met brushes en donker maken van delen van een foto, in dit geval Mont Saint Michel
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8OuMYPCKoQhhTKLlxKRqqlCl/full.jpg

ben er zelf redelijk tevreden over, maar misschien is het teveel van het goede.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let op:

Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's
foto's resizen naar 640pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)
;)
Ventieldopje schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 17:46:
[...]

Maakt het uit dan? Het staat vaak gewoon een stuk meer ontspannen en spontaan, of dat past bij de foto daar gelaten ;)
Nee, ik vind de pose met mond open nu alleen niet zo geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

YellowCube schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 19:17:
Ik heb wat zitten rommelen met brushes en donker maken van delen van een foto, in dit geval Mont Saint Michel
[afbeelding]

nogal soft/dromerig. naar mijn mening iets te veel zelfs

als je het wil kan je m ook hier postten: Bewerk hier elkaars foto

[ Voor 9% gewijzigd door mrc4nl op 18-07-2013 20:40 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 19:37:
[...]

;)

[...]

Nee, ik vind de pose met mond open nu alleen niet zo geslaagd.
Speciaal voor jou dan

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5484/9307803775_675aac34d2_c.jpg
IMG_7687 by Alex de Groot, on Flickr

nog een met de mond dicht :)

@Jokapo: Jammer dat je niet de moeite genomen hebt hem even te bewerken want er valt veel meer uit te halen denk ik :D
@Yellowcube: Ik vind het wel een gave plaat maar de bewerking is wat té, hij lijkt wel heel erg zacht en soft nu. Ik zou je bewerking nog eens heroverwegen want verder is het zeker een plaat met potentie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:35
Mijn ogen worden nu toch wel door iets heel anders getrokken ...

... door de te grote horloge :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:56
Ik denk gewoon dat het model een beetje afbreuk (no hard feelings) doet aan een mooiere foto. Foto technisch zou je kunnen kijken naar die donkere hoek rechtsboven, die bossen. Ik zou die toch anders gepakt hebben, of veel meer, of helemaal niet. Ook kijkt het model met een raar schuin hoofd, wat voor mij niet natuurlijk is (vooral als ze dan handen in haar nek doet alsof ze nek pijn heeft).

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hypz schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 21:00:
[...]

Speciaal voor jou dan

[afbeelding]
IMG_7687 by Alex de Groot, on Flickr

nog een met de mond dicht :)
Had niet gehoeven hoor :P

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

[afbeelding]

Ik vind dit echt een hele mooie foto en bewerking, maar ik zou graag een nog grotere versie willen bekijken als het effe kan :9~ Lekker veel details d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
@Woutoud, mijn foto is luchthavenfotografie :+ dus vandaar dat je het niet in die twee andere hokjes weet te plaatsen. Maar ff serieus, de insteek was architectuur fotografie, maar door de mensen die erop staan en door de bewerking die ik heb gedaan (zwart-wit, hoog contrast, licht korrelig) heeft het idd ook een beetje een straatfotografie look gekregen. Wat ik persoonlijk ook wel geslaagd fond is de scherptediepte en het perspectief en hoe mijn oog de foto in geleid wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
@jokapo, goede foto van het luipaard. het is idd lastig om het perfect te krijgen en hier gaat het er om dat het beest op de foto komt. En hij kijkt recht de camera in, wat ook goed is. Wat de nabewerking betreft, ik vind de kleuren persoonlijk een beetje flets. Je zou de kleuren bijv. iets warmer kunnen maken.

@yellowcube, interessante bewerking. zou ik zelf niet zo gauw voor kiezen dus des te meer valt het mij op. Het gaat overigens wat mij betreft een tikkie richting het surrealistische, het lijkt bijna op de screenshot van bijv. een Assassin's Creed game of zo. Maar ik vind het niet onaardig. Welk effect wilde jij bereiken?

@hypz, niet lelijk bedoeld, maar ik denk dat het model enigszins afbreuk doet aan de foto. Ook valt het me op dat ze vieze voeten heeft :) (maar weet niet of daar bewust voor was gekozen voor een 'dirty' look). Qua kleuren oogt de foto verder wel lekker. Verder valt het me op dat ze probeert om 'sexy' te kijken, maar dat lukt wat mij betreft niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

@ YC: mwha, voor het dromerige (ik neem aan dat dat de bedoeling was) zou ik niet zulke felle kleuren nemen in de lucht. Neemt volledig de aandacht over voor mij. Zeker omdat er geen contrast lijkt te zitten in de wolken. Nog even door poetsen in Photoshop zou ik zeggen.

@Hypz: onderdeel van (model) fotograferen is ook de aankleding van het model imho. Ik snap de kleding en make-up van het model daarom niet icm de omgeving. Het is natuur waarin je fotografeert, maar je model komt meer over alsof ze zich meer in een stadse omgeving thuis voelt. Dat straalt ze in mijn ogen ook een beetje uit (verveelde blik). Horloge trekt te veel aandacht, daarnaast ook 2 andere punten ;). En de zwarte vlek van de bosrand trekt aandacht, waardoor de zwarte zool van haar voet ook gaat opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

[afbeelding]

Het lijkt bijna geanimeerd, ik vind het wel wat hebben. Misschien inderdaad nog een beetje spelen met contrast. Wel een mooie basis voor Photoshop.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Foto van Yellowcube = Minas Tirith :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Deathchant schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:00:
Foto van Yellowcube = Minas Tirith :)
Haha, idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Afbeeldingslocatie: http://i262.photobucket.com/albums/ii106/GSX-MAN/Pig_zps021ffcd3.jpg

begin dit jaar in een wildpark in Duitsland gefotografeerd. Minimale bewerking, ik ben er zelf wel tevreden over. Iemand tips?

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

@jokapo: Mooi shot! Ik mis alleen wat kleur in de foto. :)

@YellowCube: Vind het een wat te erg dromerig effect geven, bijna hinderlijk IMHO. Het shot zelf is wel fijn.

@hypz: Afgezien van de foto zelf; ik denk dat ik het mooier had gevonden als ze gewoon had gelachen. Foto zelf is prima vind ik!

@GSX-MAN: In eerste instantie lijkt het een wat saaie foto; sneeuw heeft weinig detail meer en het hout rechts irriteert me. Wat minder sneeuw onder had al beter geleken imho. :)

Vanavond zelf deze geschoten. Eerlijk gezegd ben ik er wel tevreden mee, ik vraag me alleen af hoe ik zo'n foto nou nóg ff dat speciale tikje mee kan geven. Hij is uit de hand geschoten iig, dus ik ben blij dat hij scherp is. :)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2820/9321551411_d9c26a8192_c.jpg
Ford Ka by RobinH., on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik vind het een leuke foto, maar wat 'm al een stuk beter zou maken is denk ik als je de auto uit zou lichten. Maar dan zou je dus met flitsers of lampen in de weer moeten gaan, alhoewel je het ook met nabewerking kunt proberen.

En ik zou ook altijd proberen om naast dit shot ook een shot te nemen waar de auto niet uit het beeld lijkt te gaan (neus staat richting de linkerkant, als ie andersom zou staan lijkt ie het beeld in te rijden) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
De achtergrond was belangrijker dan de auto ?
Zoals Hahn zegt, een van de basis dingen bij het kiezen van een compositie is de (gesuggereerde) bewegingsrichting van het onderwerp.
Volgende keer dus de auto andersom zetten als die boom er perse op moet, of de boom negeren of een andere hoek kiezen en meer ruimte links overlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Ik snap jullie opmerking wel vwb de 'rijrichting'. Ik heb in eerste instantie ook die foto gemaakt hoor, echter zaten er bij die pose afleidende irritante dingen in beeld en was hier de reflectie mooier. Maar ik zal kijken of er van die andere toch ook wat te maken valt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellez1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-07-2022
Ik ben net begonnen met fotografie. En zonder meteen hier heel veel foto's te plaatsen heb ik mijn 500px account.

http://500px.com/jellezijlstra01

Ik weet dat ik wat lensflares heb, hier baal ik van en dat is een typische beginners fout. Ik zou graag qua compositie e.d opbouwende kritiek willen :) Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Tijdens het bladeren door vakantie foto's deze nog tegen gekomen. Die man was briljant met de kinderen, erg leuk om te zien:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7403/9326296943_a9ea40a973_c.jpg
Central Park Entertainer

Ik vind het zelf een beetje zonde dat die man links het beeld in komt wandelen, maar het was op een druk punt in Central Park en op elke foto stond wel iemand daar.

@YellowCube; Erg mooi, beetje soft inderdaad, maar niet te....
@jokapo; Toffe foto met een mooie pose van het luipaard. Ik vind de kleuren zoals eerder genoemd ook een beetje flets.
@RBH; Ja, was mooier geweest als je meer ruimte links had. Wel mooie kleuren!
Pagina: 1 ... 86 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)