Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 102 Laatste
Acties:
  • 687.973 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:08

YellowCube

Wait...what?

Jellez1 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 17:56:
Ik ben net begonnen met fotografie. En zonder meteen hier heel veel foto's te plaatsen heb ik mijn 500px account.

http://500px.com/jellezijlstra01

Ik weet dat ik wat lensflares heb, hier baal ik van en dat is een typische beginners fout. Ik zou graag qua compositie e.d opbouwende kritiek willen :) Alvast heel erg bedankt!
post eens een van deze foto's die jij het mooist vind. Qua compositie doe je het wmb prima :)

En dat je lens flares geeft, kun jij niks aan doen anders dan gewoon niet tegen de zon inschieten.
Ik vind het hier over het algemeen een onrustig effect geven.
Propane schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 18:19:
Tijdens het bladeren door vakantie foto's deze nog tegen gekomen. Die man was briljant met de kinderen, erg leuk om te zien:

[afbeelding]
Central Park Entertainer

Ik vind het zelf een beetje zonde dat die man links het beeld in komt wandelen, maar het was op een druk punt in Central Park en op elke foto stond wel iemand daar.

@YellowCube; Erg mooi, beetje soft inderdaad, maar niet te....
@jokapo; Toffe foto met een mooie pose van het luipaard. Ik vind de kleuren zoals eerder genoemd ook een beetje flets.
@RBH; Ja, was mooier geweest als je meer ruimte links had. Wel mooie kleuren!
Het is voor mij een beetje een onrustig geheel. Er loopt iemand half je beeld in, een kinderwagen die half uit beeld uit gaat.Verder vind ik de achtegrond wat onrustig als gevolg van teveel verscherping.

Als belangrijkste: je ziet weinig verwondering of verbazing (m.u.v. die vrouw achteraan). Kinderen kunnen dat heel goed, maar dat zie je nu helemaal niet. Ik zou denk voor dat onderwerp gaan en er wat dichter op gaan zitten.

@rest: dank voor het commentaar op mijn foto. Het is kennelijk iets te veel van het goede :)
Het origineel staat overigens hier

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellez1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-07-2022
Afbeeldingslocatie: http://500px.com/photo/40776920

Dit is de foto die ik persoonlijk wel mooi vind omdat deze qua sfeer een redelijke uitstraling heeft. Bedankt voor je reactie in ieder geval.

http://500px.com/photo/40776920 voor de losse link

[ Voor 12% gewijzigd door Jellez1 op 21-07-2013 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En of je even op je voorgangers wilt reageren met wat commentaar op hun foto's ;)

Voor een beginner heb je wel een duur objectiefje aangeschaft trouwens, als het deze is iig pricewatch: Sony SEL-1018 10-18mm f/4 :P

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2013 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:40

RBH

@Propane: Eigenljk verwoord YellowCube het exact zoals ik het ook voel. :)

@Jellez1: Mooie foto, dat HDR-effect geeft het een wat dromerig effect, maar wel passend hier. Mooie kleuren ook!

Heb nog even de foto's doorgespit van de Ford Ka en kwam deze tegen. Na wat bewerking (iets andere kleuren bewerking dan de vorige, ben aan het spelen daarmee), kwam dit eruit rollen. Iets andere hoek van de foto (lager genomen) en de auto rechts in beeld.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2831/9337342762_43a206a098_z.jpg
Ford Ka by RobinH., on Flickr

Commentaar vanuit mijzelf: Volgende keer een statief mee zodat ik wat minder hoge ISO's hoef te nemen om hem scherp te krijgen, dit is ISO1000 plus noise reduction plus sharpening..

Verder; interessantere poses bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:11

mrc4nl

Procrastinatie expert

RBH schreef op zondag 21 juli 2013 @ 19:58:
@Propane: Eigenljk verwoord YellowCube het exact zoals ik het ook voel. :)

@Jellez1: Mooie foto, dat HDR-effect geeft het een wat dromerig effect, maar wel passend hier. Mooie kleuren ook!

Heb nog even de foto's doorgespit van de Ford Ka en kwam deze tegen. Na wat bewerking (iets andere kleuren bewerking dan de vorige, ben aan het spelen daarmee), kwam dit eruit rollen. Iets andere hoek van de foto (lager genomen) en de auto rechts in beeld.

[afbeelding]
Ford Ka by RobinH., on Flickr

Commentaar vanuit mijzelf: Volgende keer een statief mee zodat ik wat minder hoge ISO's hoef te nemen om hem scherp te krijgen, dit is ISO1000 plus noise reduction plus sharpening..

Verder; interessantere poses bedenken.
de kleuren zijn best wel fel en ze zijn meer aanwezig dan het onderwerp.(de auto) zelf.Je zal de auto denk ik niet gewoon even in een spotlight kunnen zetten, maar dat springt er dan meteen wel uit :)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Die auto moet er echt meer uitspringen. Wellicht even stoeien met een masker/laag in fotosjop. Wel een leuke zonsondergang. Heb je daar ook nog iets mee gedaan zonder auto?

[ Voor 29% gewijzigd door GSX-MAN op 21-07-2013 21:51 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Ik zal van de week nog even naar de locatie terug rijden voor een nieuwe foto en dan even belichten met flitser. Kijken of dat helpt. Met photoshop maskers werken nog geen ervaring mee, maar ga ik ook nog eens proberen. Thnx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 21:32
Je kan ook al een eind komen in Lightroom met brushes, mocht je daar meer ervaring mee hebben. Gewoon exposure omhoog en feather beetje halverwege zetten (30-50%) en tekenen maar. Kan je altijd nog de exposure aanpassen van de auto als dat je het te veel of te weinig vindt.

Maar valt iig genoeg van te maken. Dit is in 5 minuten gedaan in Photoshop met een Exposure-layer en dan alleen de auto opgelicht (+1,33 EV en offset heel klein beetje omlaag zodat het zwart zwart bleef), met een foto van 800px breed:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dtIiiivtFB7HyAdQfVSIYyor/full.jpg

Met de originele raw en wat meer tijd kan dat vast nog beter ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Hahn op 21-07-2013 22:28 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Ha, dat ziet er inderdaad wat springender uit ja, thanks. As said; morgenavond nog even terug en dan met een beter resultaat terugkomen met wat verschillende foto's. Nogmaals thanks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Photoshop:
Afbeeldingslocatie: http://i262.photobucket.com/albums/ii106/GSX-MAN/9337342762_8b53ba81c7_o_zpsffd61ff8.jpg

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Moet je wel net het geluk hebben dat je weer een mooie zonsondergang te pakken hebt ;) En een (reflecterende) auto flitsen is lastig. Dus ik zou beginnen met een foto op statief (en lage ISO) zodat je in ieder geval de exposure van de auto flink kunt pushen voordat er echt ruis ontstaat.

Of je kunt een HDR proberen, eerst een foto maken met de lucht goed belicht en dan een foto met de auto goed belicht. Als de camera niet beweegt (statief dus :P), moet dat prima samen te voegen zijn.
Beetje overdone als je het mij vraagt, veel met contrast gedaan? Want de kleuren in de lucht zijn nu ook totaal anders. En de lucht trekt nu nog steeds meer aandacht dan de auto.

[ Voor 29% gewijzigd door Hahn op 21-07-2013 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ja, misschien heb je gelijk. Ik vond dat de achtergrond (ook bij jou) eruit zag alsof het in de mist/rook hing.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

@Jellez1: Mooi HDR effect, net genoeg en niet te veel in mijn opinie. Wel jammer van die lensflares ik weet niet zo goed of daar wat aan te doen is in een situatie als deze :(
@RBH: Eigenlijk heb ik niet zo veel toe te voegen naast wat al genoemd is, maar wellicht is het leuk volgende keer een 'urban' setting te proberen omdat het wel een beetje een stadsautootje is?
@Propane: Misschien was het wel mooi geweest als je nog iets meer de gezichten van die kinderen had kunnen pakken door wat meer vanaf links te framen
@GSX-man: Voor mijn gevoel is dat zwijn (?) net niet helemaal scherp, klopt dat? Daarnaast denk ik dat de foto beter was geweest als het contrast tussen het dier en de achtergrond wat duidelijker was geweest. Hoe dat ligt natuurlijk aan de situatie.

Een foto van mij ouders met hun nieuwste Shetlander+wagen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/i4fbfeg.jpg
ISO 100 - 35mm (f1.8) - f/4,5 - 1/80 sec
Klein beetje bewerkt in Lightroom

Voornaamste kritieken:
-Erg jammer dat de pony zo duidelijk out-of-focus is. Alleen denk ik niet dat dat beter was geworden met een kleiner diafragma, tips wat wel had kunnen helpen? Meer mm's?
-Ik ben erg blij hoe het onderwerp afsteekt tegen de achtergrond
-Pony/ouders hadden allebei even wat beter voorbereid kunnen worden. Manen van de pony netjes, ouders iets meer genuine laten lachen etc

Ik hoor graag meer verbeterpunten, ik vind dit soort onderwerpgeorienteerde portretfotografie erg leuk om te doen merk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleiner diafragma had sowieso wel geholpen en meer mm's niet ;) Dan had je echter misschien wel weer de ISO omhoog moeten gooien om de sluitertijd acceptabel te houden en was de achtergrond ook scherper geweest.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2013 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

met meer mm zou de dof alleen maar kleiner worden, een groothoek zou dan "beter" zijn qua dof, maar dat kan juist weer vertekenen
EDIT
sorry voor de dubbelpost, ik was aan het commenten op de vorige pagine en drukte per ongeluk op submit

[ Voor 29% gewijzigd door mrc4nl op 23-07-2013 16:46 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

@Hillman5100
het onderwerp op de foto is niet interesant om naar te kijken zoals anderen al aangaven

@the mod man, mooi portret. hoeft niets aan verbeterd te worden

@dudeproductions
door het stof zie je de auto's niet zo goed meer, een beetje kan wel kwaad maar er is weinig meer van de auto's te zien hier.

mijn foto van de(verbeterde) visser moet ik nog opzoeken, maar ik heb een andere foto waarvan ik vind dat ie leuker is.Het gaat om een "nachtpanorama" van 2 rijen foto's gemaakt met een goedkoop chinees statiefje en met een lens (lagacy het zou 50mm kunnen zijn) op f8, dat weet ik nog wel.

De ergste naden zijn eruitgepoest, maar er blijft nog wel wat zichtbaar helaas.
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/klein/P1150383_stitch.jpg

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellez1
@mrc4nl

Mooie foto, heb wel het idee dat de interesse in het midden moet liggen. Dus wie weet zou ik 1/3e van rechts eraf kroppen zodat je van het interessante midden richting het verre links kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@mrc4nl leuke panorama, toch heb ik het gevoel dat hij meer tot zijn recht komt als de laatste licht aan de rechterkant weg is, tot die groen verlichte torrentjes zeg maar.

mijn bijdrage:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7342/9349180501_383c133b5d_z.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Zakkenwasser op 23-07-2013 19:37 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Er zit nog een stukje gebouw in beeld als je goed kijkt, aan de rechterkant.

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 23-07-2013 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:35
Vind de scheve horizon en overbelichting meer storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellez1
Volgende keer een filter gebruiken wellicht? Dat zou wel helpen in dit soort situaties. Qua compositie is de foto wel redelijk interessant :)

[ Voor 24% gewijzigd door Jellez1 op 24-07-2013 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Hee, die tekst bovenin beeld zie ik nou nooit vliegen in de lucht! Mooi gebouwtje ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gebouw is inderdaad wel erg prominent in beeld, terwijl het niet erg interessant is. Misschien wilde je er diepte mee creeren, maar is hier een beetje nadelig uitgepakt. Waar het hier om zou moeten gaan is het landschap, maar de lucht heeft wel erg weinig detail en de overige kleuren zijn een beetje flets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Jellez1 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 00:04:
Volgende keer een filter gebruiken wellicht? Dat zou wel helpen in dit soort situaties. Qua compositie is de foto wel redelijk interessant :)
Je bedoelt een CP filter juist?

Zelf heb ik ook vaak deze resultaten als de zon echt nog hoog zit en fel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
Inrage schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:42:
[...]

Je bedoelt een CP filter juist?

Zelf heb ik ook vaak deze resultaten als de zon echt nog hoog zit en fel is.
Een ND (grad) zou beter zijn voor de overbelichte lucht. Of natuurlijk een CPL en een ND grad, mocht je ook wat reflectie van het water willen verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:08

YellowCube

Wait...what?

ik denk dat een CP in deze situatie niet zo veel doet.
CP's werken het best als je de zon achter je hebt staan (van recht achter tot 45 graden links en rechts daar van)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:44
RBH schreef op zondag 21 juli 2013 @ 19:58:

Je compositie is hier een stuk fijner vind ik. De auto heeft iets meer ruimte om zich heen, met name links werkt dat beter. Misschien heb je nog een plaat waar de auto centraler staat en meer weg aan de onderkant zit? Zodat de auto net rechts boven van het midden in de plaat staat?

Blijft wel, dat de nu lucht de meeste aandacht vraagt. Je kan in Photoshop met selective colour de lucht aanpassen. Wat je wil is een stuk minder verzadiging en een net iets minder opdringerige toon. Minder oranje zeg maar. Als je dan de auto en het asfalt nog wat extra oplicht ben je al een heel stuk verder. Wat het voor mij af zou maken is als je in de witte auto nog subtiel de kleuren van de lucht blijft zien.

adhv een raw of Tiffje zou ik je kunnen laten zien wat ik bedoel, het verschuiven van kleuren in JPEG werkt altijd net iets minder lekker.

Al met al, super goed dat je de tijd hebt genomen om ffskes de schone auto icm lucht te fotograferen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ben ik niet met je eens, de lucht is juist prima zo, leuk kleurtje. Alleen is de auto onderbelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Marsmellow
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 11:16

The_Marsmellow

[MUG] since 1998

Kom niet zo vaak hier maar altijd wel interessant om alle foto's te bekijken, wat kan ik aan deze nog verbeteren?

Afbeeldingslocatie: http://www.the-tower.nl/wp-content/uploads/2013/07/DSC_8496edit.jpg

Na onderstaand bericht de volgende toevoeging:
Volgens mij is de uitsnede zo wel correct, iemand andere ideeën hierover?
Qua kleur heb ik hem zo origineel mogelijk gelaten had helaas een flits nodig die je weer terugziet in de ogen.

(sorry op deze pagina stonden geen foto's om een reactie op te geven en ik vind mij ook niet expert genoeg om op alles te kunnen oordelen)

[ Voor 48% gewijzigd door The_Marsmellow op 26-07-2013 23:52 ]

Living in a tower, however secure it may feel, is hardly a social attribute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 15:20
Topicwarning niet gelezen?

Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's

foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:35
Ik heb het nog nooit voor elkaar gekregen om een topic te openen en een lege pagina te krijgen.
En ook ik ben geen expert, anders had ik wel een ruimschoots inkomen gehad met fotograferen, maar een mening kun je toch wel hebben/uiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:28
mrc4nl: hier kan je met wat bewerking nog meer uit halen. Vooral het rechtergedeelte is nogal een donkere vlek nu
The_marshmellow: Je had vast niet veel tijd om nog dichterbij te komen, of voor een betere compositie, maar de linkerkant van de foto is natuurlijk totaal niet interessant. Snij die er dan af, en draai wellicht de foto nog een kwartslag. Flitslicht is natuurlijk ook niet ideaal.
The_Marsmellow schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 23:43:
(sorry op deze pagina stonden geen foto's om een reactie op te geven en ik vind mij ook niet expert genoeg om op alles te kunnen oordelen)[/i]
Je beter een fotografisch oog te ontwikkelen door anderen te beoordelen dan zelf maar lukraak foto's te schiten, dus juist dan moet je beoordelen. :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 09:58
@ Themarshmellow, Zonde van de flits, daardoor krijg je links een redelijk licht vlak en rechts een donker vlak, de focus vind ik dan wel weer heel goed liggen. Compositie/uitsnede vind ik niet zo overtuigend omdat je zo'n groot oninteressant vlak hebt (wel de regel van derden maar dat hoeft ook weer niet per se als t juist afleid).

@ AyeAyeCaptain! De afsnijding door het gebouw is wel apart (weet nog niet of ik dat goed of niet zo goed vind) wat ik wel storend vindt net als ToyotaMR2 is dat t zo gigantisch overbelicht is, kun je er niet in LR een filtertje oid overheen gooien zodat er wat detail in de lucht terugkomt?

@ mrc4nl, op groot formaat kan ik m wel erg waarderen! Jammer van de stitchfout in de kade links die helemaal doorloopt tot boven maar verder vet veel detail dus erg mooi. Het linker stuk vind ik ook wat minder interessant zoals al eerder aangegeven. Daarnaast vallen mij in het groot meteen aan de rechterkant een flinke hoeveelheid vlekken op (vieze sensor?). Al met al vind ik het een leuke en gedetailleerde zoekplaat :)

Zo van mezelf de volgende, de rolwolk die afgelopen zaterdag om n uur of 11-12 over Roermond rolde:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7357/9396206564_4d8712971f_z.jpg
shelfcloud by ed-oorklep, on Flickr

Ik vind zelf dat die rare blauwe kleur die in deze buien vaak zit erg opvallend overkomt :)

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 21:55
met wat meer contrast en clarity kun je hem denk ik nog vetter maken dan hij al is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
WhiskyPhreak schreef op maandag 29 juli 2013 @ 22:02:
met wat meer contrast en clarity kun je hem denk ik nog vetter maken dan hij al is!
Kweenie dan vind ik m erg gauw al nep er uitzien.

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Hele lekkere lucht, voorgrond is niet zo mooi, mooi kasteel ofzo zou vet zijn geweest :) ik zou hem zeker bewaren kun je die lucht eens voor iets anders gebruiken misschien weer hij is wel heel gaaf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
hypz schreef op maandag 29 juli 2013 @ 23:14:
Hele lekkere lucht, voorgrond is niet zo mooi, mooi kasteel ofzo zou vet zijn geweest :) ik zou hem zeker bewaren kun je die lucht eens voor iets anders gebruiken misschien weer hij is wel heel gaaf :P
Haha, ja ik bewaar m zeker, gaaf idee van dat kasteel misschien komt t er ooit nog een keer van. De voorgrond is gewoon mijn achtertuin :)

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Marsmellow
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 11:16

The_Marsmellow

[MUG] since 1998

@ed-oorklep het is net een sprookjeslucht echter leiden de witte gebouwen onderin wel erg af voor mijn gevoel

@inquestos dank je wel ik heb de compositie gedraaid en het komt echt beter tot zijn recht.

Living in a tower, however secure it may feel, is hardly a social attribute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

hypz schreef op maandag 29 juli 2013 @ 23:14:
De voorgrond is zo lelijk / saai / jammerlijk belicht, dat deze er beter niet op had kunnen staan. Maar goed, onder zo'n lucht naar buiten om een betere voorgrond (of geen) te vinden is ook weer zo'n opgave.

Iets anders moois op de voorgrond eroverheen fotoshoppen lijkt mij de oplossing. Of de bomenlijn eraf en die resterende boom weghalen, maar dan zal je wel weer erg veel aan de onderkant moeten doen om het geheel nog leuk uit te snijden.

Erg mooie kleuren en patronen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 22:48

KabalA!

[ No-Life ]

@Ed: Vette foto, vind hem alleen iets te donker, met name onderin :) Kan je niet alleen dat gedeelte een beetje pushen in lightroom oid?

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

oorklep: vette foto! Ik zou ook eens spelen met lokale clarity en highlights (met een grad filtertje). De voorgrond (gebouwen) zou ik toch een klein beetje lichter maken, maar niet te licht. Erg gave foto!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 21:31
mrc4nl,
Mooie panorama. Waar is die genomen?

AyeAyeCaptain!
Ben met Hahn mee eens. Er zit een stukje gebouw rechts in beeld. Met de juiste filter was hij veel mooier geweest. Neem ze atlijd mee :) Ze nemen niet veel plaats in beslag en zijn niet zwaar.

The_Marsmellow
1/3 van de foto is wel interessant. De rest niet. Wel mooie kleuren

Ben met weekend Nationaal Park Dwingelderveld geweest. Echt mooi daar. Uren lang kunnen wandelen en genieten van de natuur. Met mijn foto probeer ik beetje Zeiss karakter te laten zien. Is mijn ogen is dat ook gelukt, maar hoor graag van jullie hoe en wat.

Ik zie zelf te veel CA.

85mm 1.4 @ 2.8
1/125
ISO 400

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hB0lDNg4DcPOwhA8XkqG7bOG/medium.jpg

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:17
In mijn ogen is het Zeiss karakter: veel (micro)contrast en het scherpe onderwerp wat uit de onscherpte lijkt te springen (3D pop dus). Het licht is leuk op dat stammetje, maar zorgt er juist voor dat het onderwerp nauwelijks contrast heeft en niet uit je foto springt.
Prima foto dus, maar imho geen Zeiss karakter.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:02
Deze foto geschoten op vakantie, vond m qua compositie en sfeer wel geslaagd :)

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/14ce97c.jpg

Foto is geschoten met een compact en iets bijgewerkt met lightroom.

@Hamed, ik vind de lichtinval aan de ene kant een stuk sfeer toevoegen aan de foto, maar ben het met mijn bovenbuurman eens dat het stammetje niet echt meer uit de foto springt, de schaduw is erg donker, alleen de zijkant van de stam is helder verlicht en valt echt op.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:01
@ed-oorklep: Indrukwekkend! Gave lucht, ook lekker dramatisch. Alleen jammer dat de huizen er niet helemaal op staan.
@hamed: Heerlijke bokeh en licht lijkt mooi op de boomstam te vallen
@NoepZor: Zit misschien wel potentie in, maar vind de foto te druk. De bordjes langs de weg, het stuk parkeervak. Dat is helaas ook niet makkelijk weg te shoppen.

Zojuist naar Hellevoetsluis geweest. Ik wist niet of ik 'm in het HDR, Landschap, Long Exposure of zonsondergangstopic moest plaatsen. Daarom maar hier ;)

Anyway, geschoten middels een Triggertrap. 3 exposures en bewerkt met LR/Enfuse en Lightroom:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2866/9416197585_72cef72b85_z.jpg
IMG_1560-enfuse.jpg by Tom Roeleveld, on Flickr

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:05
Zo, dat is even geleden. Eerst maar even beginnen met de foto's van deze pagina:

@GSX-MAN: De tweede photoshop geeft inderdaad een behoorlijk koude lucht, en de ruis op de auto is erg zichtbaar. Desalniettemin toch knap dat je met het tegenlicht en de flits de auto er nog best ok op hebt gekregen.

@lcyzer: Inderdaad jammer dat de pony net iets te onscherp is, anders was het misschien niet eens opgevallen. De focus ligt namelijk (terecht) op jouw ouders. Waarschijnlijk was een paar stappen achteruit voldoende geweest om beide scherp te hebben. (Tip: http://www.dofmaster.com/hyperfocal.html). Leuke foto om van je ouders te hebben in ieder geval

@mrc4nl: Mooi gedaan! Er lijkt wel wat stof oid op de rechter foto te zitten. Qua compositie wordt een lichtgevend object rechts net afgekapt. Misschien net daarvoor croppen? Bij sommige lichten is de Fraunhofer diffraction (althans, zo geeft google aan dat het heet) nogal fors. Daarbij lijken lichtbronnen op enorme sterren.

@AyeAyeCaptain! Eerlijk gezegd vind ik dit een beetje saaie foto. Het eerste dat mijn oog trekt is het stuk steen recht, en daarna een huis onderin. De spierwitte lucht helpt daar niet in mee.

@The_Marsmellow. Ondanks dat je zelf niemand commentaar geeft: omdat de gekko naar rechts beneden kijkt had ik de vrije ruimte liever daar gezien. Schepte en kleuren van de gekko zijn in ieder geval goed op dit formaat.

@ed-oorklep: Wat een geweldige lucht! Het lijkt wel alsof er een enorme bliksem in opgesloten zit. De voorgrond is inderdaad minder boeiend, maar als je zoiets ziet heb je waarschijnlijk niet de tijd gehad om een betere plek op te zoeken.

@Hamed: Leuk idee, en leuke uitwerking. Het lijkt er alleen op dat je camera (terecht) wat moeite heeft met de sterke overbelichting aan de rechterkant van de boomstronk. Als die stronk echt snaarscherp zou zijn zou het de foto nog sterker maken. Verder zou je nog kunnen denken aan de rule of thirds om je focus te plaatsen

@Tommyz: Coole foto! Erg cool qua uitstraling. Normaal zou de horizon op precies de helft van de foto wat saai zijn, maar omdat er aan beide kanten iets moois te zien is vind ik dat hier helemaal geen probleem.

Zelf afgelopen week eindelijk eens in de Sagrada Familia in Barcelona geweest. Ik was tamelijk onder de indruk van de combinatie van het licht en de vormen. Dat heb ik geprobeerd te vatten in onderstaande foto. Qua compositie zaten er betere in de serie, maar daar stonden mijn ISO instellingen nog ingesteld op de donkere avond hiervoor (iso 1000 dus). Daar zat, zeker bij een groter formaat toch echt teveel ruis in.

Overigens heb ik nog even zitten dubben om de voorste lamp van de foto af te croppen, maar omdat hij later wordt herhaald heb ik er voor gekozen dat niet te doen.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3762/9385702197_dc527146cc_c.jpg

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@NoepZor: Eens met tommyz. Onderste stuk met stenen wegcroppen helpt misschien.
@tommyz: erg mooi weer! wat ik zelf wat minder vind is dat de toren donker is door waarschijnlijk een grijsverloopfilter oid. Ditzelfde geldt volgens mij ook voor het gebouwtje wat er naast staat. Moet ook maar eens kijken naar dat enfuse :)
@cheiron: Ik zou het bovenste stuk wel weg laten. Wordt het beeld volgens mij iets rustiger van. Heb ook wat m'n twijfels over het schuine. Verder wel mooie kleuren. Lijkt wel een geschikte locatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
@Cheiron: Dank je!
@HMJ: Thanks. Het is een filter in Lightroom. Normaal kleur ik dit in met m'n tekentablet in Lightroom, maar de brushes zijn in Lightroom 5 een beetje te langzaam geworden :) Even wachten op een update, dan kan ik 't weer op m'n oude manier doen en blijven de gebouwen dus hun normale kleuren behouden.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:55

Sjaak_Afhaak

Bleh!

@ tommyz, eens met het commentaar over de vuurtoren, die is nu net te donker. Als je de belichting van het onderste deel van de toren door weet te trekken naar boven, springt de toren er een stuk meer uit. Volgens mij staat je horizon ook een tikkie scheef..

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@tommyz, mooie rustige foto. Hij moet volgens mij idd iets meer naar links getilt worden. Vuurtoren is het nodige al over gezegd ;) Trouwens dat Enfuse...ik hoor dat wel vaker, maar nooit in verdiept. Is dat zoiets als exposure fusion in photomatix? Ik ben namelijk niet echt te spreken over de kwaliteit van de foto's die door photomatix zijn gehaald. Zowel tonemapped als enfused niet....

@cheiron, ik vind de kleuren en het lijnenspel echt mooi! Ik zou de bovenste lamp niet wegcroppen omdat ik dit onderdeel vind van het lijnenspel en het haalt iets van diepte weg. De leuning linksboven zou mij eerder storen. Voor de rest een nette foto!

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Thanks, zal er vanavond ook nog even naar kijken :) Ik ben zelf erg te spreken over Enfuse. Het is een techniek om meer DR te krijgen, zonder tonemapping (wat het naar mijn idee vaak onnatuurlijk maakt). Meer achtergrondinformatie is hier te vinden.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RBH Mooie shot, vind alleen de auto zelf een beetje donker t.o.v. de achtergrond.

@mrc4nl Mooie locatie, jammer dat rechter gedeelte nogal donker is.

@The_Marsmellow Grappig beest, ik moest even kijken of die foto nou gekanteld was, maar lijkt toch wel te kloppen.

@ed-oorklep Mooie dreigende lucht, echter is alleen de lucht in mijn ogen niet vaak genoeg om een foto heel erg interessant te maken. Nou weet ik niet wat er verder naar ander zit, maar wellicht dat dit het iets completer had kunnen maken.

@Hamed Gaaf! Inhoudelijk kan ik er niet echt op in gaan, geen idee wat het "Zeiss karakter" is, maar het lijkt me hoe dan ook een geslaagde plaat.

@NoepZor Weet niet echt waar ik naar moet kijken, echter wel een mooie locatie.

@tommyz Vette plaat! Mooi effect, niet overdone.

@cheiron Kleuren en lijnen maken het bijna abstract, je moet goed kijken om te zien wat het nou eigenlijk is. Het bovenste eraf croppen zou misschien niet mooi worden, maar vind wel dat je nu links- en rechtsboven enige afleiding hebt wat jammer is.

Deze foto heb ik gemaakt in een kerkje tijdens mijn trip naar Lissabon.

Afbeeldingslocatie: http://cloud.h-dev.nl/image/3v0s240S251I/0004.jpg
(Klikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
tommyz schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 23:18:
Zojuist naar Hellevoetsluis geweest.
Hmm interesting, toen ik er was stond er een geen vuurtoren maar een hele vreemde stoomboot. :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/H0FFgsWfpusbcVPevdDOXyVH/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@cheiron Ik zou hem denk ook croppen zodat het wat rustiger wordt. Verder gave foto en mooie kleuren.

@GuidoH Leuke foto, heeft iets mysterieus. Vind hem aan de rechterkant wel een tikkeltje te donker.

Ben zelf een beginnend fotograaf en sinds deze week in het bezit van de 35 mm lens voor mijn D3200. Hieronder een van de betere foto's. Zelf baal ik er van dat de bloem niet helemaal scherp is.

F1.8, ISO 100, 35 mm

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2852/9409588848_34a1bc925d_z.jpg
Bee close-up by J.Harpy, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat is ook niet zo gek met een diafragma van 1.8 bij een close-up/macro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 13:54:
@cheiron Ik zou hem denk ook croppen zodat het wat rustiger wordt. Verder gave foto en mooie kleuren.

@GuidoH Leuke foto, heeft iets mysterieus. Vind hem aan de rechterkant wel een tikkeltje te donker.

Ben zelf een beginnend fotograaf en sinds deze week in het bezit van de 35 mm lens voor mijn D3200. Hieronder een van de betere foto's. Zelf baal ik er van dat de bloem niet helemaal scherp is.

F1.8, ISO 100, 35 mm

[afbeelding]
Bee close-up by J.Harpy, on Flickr
Rechts is wel aan de donkere kant, maar zelf zie ik niet echt opties om daar wat aan te veranderen. Croppen gaat niet werken.

Bij jouw foto is de bloem inderdaad niet scherp, maar dat weet je eigenlijk al als je op f/1.8 schiet. Verder lijkt op 100% de bij zelf ook niet helemaal scherp. Wel leuke kleuren en mooie bokeh. Volgende keer wellicht iets kleinere diafragma gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 14:00:
[...]

Rechts is wel aan de donkere kant, maar zelf zie ik niet echt opties om daar wat aan te veranderen.
Misschien met een lokale shadow brush de boel wat opkrikken. Of een gradient filter van rechtsonder naar linksboven trekken met de shadows wat hoger en de highlights ook hoger...Verder wel een mooie sfeervolle foto. Foto draait natuurlijk om de lichtinval wat erg goed is, maar iemand die zijn zonden opbiecht in het bankje/stoelen zou de boel wel interessanter hebben gemaakt. Maar ik begrijp dat je dat niet meteen voorhanden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 14:28:
[...]

Misschien met een lokale shadow brush de boel wat opkrikken. Of een gradient filter van rechtsonder naar linksboven trekken met de shadows wat hoger en de highlights ook hoger...Verder wel een mooie sfeervolle foto. Foto draait natuurlijk om de lichtinval wat erg goed is, maar iemand die zijn zonden opbiecht in het bankje/stoelen zou de boel wel interessanter hebben gemaakt. Maar ik begrijp dat je dat niet meteen voorhanden hebt.
Ik heb dat even geprobeerd, maar het ziet er juist door die lichtinval al snel onnatuurlijk uit. Dit gedeelte was echter afgezet met een hek, dus je zult er niet snel iemand op zien zitten om zonden op te biechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:05
Nav wat commentaar over de drukte van mijn foto hier een verse met de bovenste centimeter gecropped. Hij is inderdaad rustiger, maar persoonlijk vind ik het jammer dat het nu moeilijk te zien is dat het om een kerk gaat.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7297/9430099176_b27cf30ace_c.jpg

@Guidoh; mooie, sfeervolle foto. Een tikje meer licht was misschien wel ok geweest.
@harpy: Ik vind de kleuren en met name de kleurverdeling zo diagonaal over de foto heen goed gedaan. Dat hij niet helemaal scherp is (ook de bij niet) is natuurlijk jammer bij een macro foto als deze.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

@Harpy
Ik vind het een mooie foto. Het achtergrond is erg mooi, maar de bij mocht wel wat scherper en de blauwe bloem lijkt een lelijke vlek. Nu ik er zo naar kijk mis ik eigenlijk wat context bij die bloem. Die lijkt nu zomaar te zweven, midden in de foto. Volgende keer een kleiner diafragma gebruiken dus ;).

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik zal ook nog eens een testje ertegenaan gooien ;)

Genomen vlak bij Roundstone, Connemara NP in Ierland:
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7349/9436363859_aa4a9ee9cd_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 21:55
Twijfel, twijfel...
Hij balanceert op het randje tussen geweldig en veels te goudkleurig. Misschien ergens een streepje groen van een mooie Ierse weide had het net gebroken. Maar volgens mij kan hij zo op het label van een mooie whiskey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Mijn eerste gedachte was ook dat ik 'm te geel/warm vind. Op zich vind ik het een mooie plaat (het halve boompje helemaal links zou ik wel wegwerken/snijden), maar qua kleur lijkt 'ie me niet helemaal te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

de kleur geel lijkt te verzadigd, de kleurtemperatuur is denk ik nog wel goed.
Hamed schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 21:14:
mrc4nl,
Mooie panorama. Waar is die genomen?
turkije istanbul, was vlakbij mn hotel. google maps

[ Voor 61% gewijzigd door mrc4nl op 04-08-2013 23:54 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

sorry voor dubbelpost :-(

[ Voor 90% gewijzigd door mrc4nl op 04-08-2013 23:54 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

@cheiron: leuke kleuren, leuke vormen, maar... Ik heb je vorige versie niet gezien, en ik heb geen flauw idee waar ik moet kijken, of waar ik naar kijk :+

@Deathchant: erg leuk, maar ik vind 'm ook een ietsiepietsie te geel... Misschien met een tikkeltje minder saturation?

Ik wil graag even horen wat jullie van de volgende foto vinden; andere mensen lijken hem leuk te vinden maar zelf ben ik niet 100% overtuigd...
Het stoort met dat het dode krabbetje in de weg van de reflectie zit; ik vind dat het meisje aan de rechterkant (teveel) onderbelicht is, en de kadrering vind ik zelf ook niet 100% - zelfs nadat ik links en onderaan al een stuk weggecropped heb.

Oude versie, nieuwe staat meer naar onder.

[ Voor 11% gewijzigd door Slonzo op 10-08-2013 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
@Harpy: Heerlijke kleuren! Alleen lijkt de hommel ook niet helemaal scherp. Voor een beginnend fotograaf een erg goede foto!
@cheiron: Inderdaad moeilijk te zien dat het een kerk is. Overigens is de foto wel wat rustiger geworden. Ook in deze foto mooie kleuren!
@Deathchant: Ik vind 'm zelf erg gaaf, maar ben dan eigenlijk ook wel erg benieuwd naar 't origineel! Qua compositie gewoon erg goed, en de wolkjes maken 't af.
@Slonzo: Mooie foto, maar wel wat dingen die ik anders gedaan zou hebben. Er had wat mij betreft wel wat meer ruimte boven en onder gemogen. Jammer van de krabbetjes inderdaad. Reflectie en kleuren zijn mooi :)

Weer maar eentje hier neer zetten. Schiet normaal alleen landschappen en straatfoto's, dus dit is weer nieuw voor mij ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7459/9443463199_552c2d11da_c.jpg
Mmmmm, Ice Cream by Tom Roeleveld, on Flickr

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien stom, maar bij ijs denk ik aan mooi weer en dan komt de foto misschien wat koel over, terwijl ik het blauw wel mooi vind :P verder erg leuk gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hmmm en dan heb ik niets eens wat aan het gele kanaal gedaan. De foto was rond 21:00 savonds gemaakt en de kleur was heel geel. Echt heel vreemd. Ik zal het iets meer desatureren en het geel iets meer naar het oranje slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Oh, maar dan is ie helemaal gaaf. Dacht bij mezelf dat dit (teveel) nabewerkt was, maar als dit zogoed als SOOC is, is het wel een unieke foto!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

hmmm, de eerste gedachte is toch "te geel"...ongeacht of het echt zo was of niet en jullie hebben een punt, alleen zag ik het niet zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Ja, maar je hebt mensen die er 5 filters overheen trekken in LR, maar als hier niets aan gedaan is, is het toch een andere situatie :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Zeker niet mijn genre, want dit is een soort productfotografie in mijn ogen.

Maar het ijsje is een beetje zielig. Vanille is net zichtbaar en het rode ijs is van het soort Lidl maar dan het laatste restje dat al een paar weken in de vriezer zit dus er zitten wat ijskristallen op.

Daarnaast zijn het handen van een mevrouw die wellicht van ijs houdt, maar zeker meer kilometers traint op de fiets of hardlopend dan ik zelfs met de auto maak. :) Dus ze is mooi afgetraind (jaloers) maar tezamen met de koele kleuren geeft het iets van een verboden vrucht idee. Maar dat is weer tegenstrijdig met de titel.

Dus al met al: mooie uitvoering, maar je laat me in verwarring achter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou kep de saturation van het geel op -40 gezet, maar ik vond em doods uitzien. Dus ik heb de yellow hue meer oranje gegeven en de hue van het groen nog iets feller gedaan zodat de groene stukjes wat beter uitkomen:
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7330/9451621459_3ce194f88e_z.jpg

Ik wil er niet meer aan veranderen aangezien het wel echt een diepe zonsondergang was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik zou precies voor de gulden middenweg gaan ;) Dus even over elkaar heen leggen, bovenste laag op 50% opacity en klaar! :P

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 06-08-2013 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 21:48

Don Quijote

El Magnifico

@tommyz Ik vind het een geslaagde foto, waar ik stiekem veel langer naar zit te kijken dan ik zou verwachten. Toning en scherpte vind ik erg geslaagd. Kan er niet echt de vinger op leggen waarom ik er naar blijf kijken :).

@Deathchant Mooi! Vooral in de tweede versie vind ik het weggetje (of beter gezegd het streepje groen) wat naar het huis leidt er erg mooi uitkomen. Wat mooi breekt met de verder warme foto!

@Slonzo Op zich een prima foto, maar naar mijn smaak iets teveel storen elementen zoals de krabbetjes maar ook de pier en het bootje.

Hier een plaatje van Maastricht.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3717/9479195422_82806fc43a_c.jpg
Sunset over Maastricht by Ravnoss, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Ik heb de mijne een beetje anders gecropt en wat stukjes weggecloned. De krabbetjes heb ik gehouden, die zijn te lastig om geloofwaardig weg te clonen :( Ik vind hem zo iets beter:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3678/9477333605_629fa11e3d_z.jpg
Nieuwpoort 04/08/2013, on Flickr

@Ravnross: leuk idee. De rare schaduwen vind ik persoonlijk wel een beetje storend, en ik had graag ook iets meer detail gezien in het silhouet onderaan. Misschien ook iets meer contrast?

[ Voor 7% gewijzigd door Slonzo op 10-08-2013 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Ravnoss, ik vind het echt een schitterende foto! Ik werk in Maastricht en ken Maastricht op zich wel een beetje, maar ik weet even niet waar dit is...
In dit soort foto's heb je altijd diepe contrasten of juist niet. Ik zou idd een klein beetje erbij doen zoals Slonzo zegt. Ik vind het verder wel echt een mooie foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Bedankt voor de reactie. De foto is genomen vanaf de Servaasbrug, met je rug richting het station en dan links richting het onze lieve vrouwe plein kijken. De twee torens zijn dan ook van de onze lieve vrouwe basiliek. Ik zal nog eens kijken of ik wat met contrast kan spelen om het iets sprekender te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
@Slonzo: Tja hij is mooi / had veel potentie, als die krabbelijkjes er nou maar niet waren, of als het schelpjes waren geweest :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:03
@Slonzo: Eens met hierboven, zonder die krabben vind ik het een topfoto!

Van mij geen heule originele foto, maar zo'n uitzicht blijft toch mooi :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3784/9481218618_65b6f5fae0_z.jpg
Empire State Building View by Nick Hidding, on Flickr

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Laatst online: 03-02 14:21
Deathchant schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 21:51:
Nou kep de saturation van het geel op -40 gezet, maar ik vond em doods uitzien. Dus ik heb de yellow hue meer oranje gegeven en de hue van het groen nog iets feller gedaan zodat de groene stukjes wat beter uitkomen:
[afbeelding]

Ik wil er niet meer aan veranderen aangezien het wel echt een diepe zonsondergang was :)
Topsfeertje zo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 09:15

Spockz

Live and Let Live

@Deathchant en Ravnoss: Geweldige platen! Hebben jullie ze ook in wallpaper variant? (1920*1200 :D)

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
@Ravnoss: Wel een uniek moment heb je daar te pakken volgens mij! Het geeft iets mysterieus :)
@Tosemine: Dat is wel een klassieker! Zwart wit omzetting doet 't goed, vooral omdat er niet veel kleur in de lucht zat, toch?

Normaal schiet ik geen portretten en al helemaal geen high key, maar toch maar eens een poging gedaan. Geschoten met de 5D mk II + 85mm @ F/1.8 en een 580EXII + softbox aan de rechterkant.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7307/9486375109_1a4f4171a5_c.jpg
Portrait of a child by Tom Roeleveld, on Flickr

[ Voor 6% gewijzigd door tommyz op 11-08-2013 21:08 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:21

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

(jarig!)
tommyz schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 21:06:
@Ravnoss: Wel een uniek moment heb je daar te pakken volgens mij! Het geeft iets mysterieus :)
@Tosemine: Dat is wel een klassieker! Zwart wit omzetting doet 't goed, vooral omdat er niet veel kleur in de lucht zat, toch?

Normaal schiet ik geen portretten en al helemaal geen high key, maar toch maar eens een poging gedaan. Geschoten met de 5D mk II + 85mm @ F/1.8 en een 580EXII + softbox aan de rechterkant.

[afbeelding]
Portrait of a child by Tom Roeleveld, on Flickr
Een van de weinig pogingen die ik op internet regelmatig langs zie komen die geslaagd is en inderdaad "high key" is. Netjes gedaan met je contrasten :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Thanks! :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Ik vind het een mooi portret. Komt denk ik vooral door de mooie glinstering ogen die erg de aandacht vragen. Highkey komt er ook mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 18:19
Ik vind het een schitterend portret Tom! Haar ogen springen er uit, vrolijke blik en een prima nabewerking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 09:15

Spockz

Live and Let Live

Heel mooie foto tommyz! Haarscherp en daardoor komen de ogen er heel mooi glinsterend uit. Verder ook een hele mooie belichting!

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04:44
@tommyz, erg mooie plaat! Overigens in 't algemeen complimenten voor je fotografie skills! Ik zie veel mooie platen van je hier voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
@Ravnos, @RobB_W, @Spockz: Dank jullie!
@Sakete: Thanks, leuk te horen!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik vind 'm ook geslaagd, alleen het witte driehoekje rechtsboven leidt wel beetje de aandacht af. Maar die zou je makkelijk weg kunnen Photoshoppen, Content Aware Fill zou de truc al moeten doen, of anders gewoon even de achtergrond doorclonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosemime
tommyz schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 21:06:
Bedankt voor je reactie! Het was inderdaad vrij heiig die dag, waardoor de lucht niet zo fel blauw was. Heb bij het omzetten naar zwartwit wel wat versterkt door de blauwwaarden wat lichter te doen. Dit is het origineel.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5486/9216441711_1707a14253_z.jpg
Empire State Building view by Nick Hidding, on Flickr

Vind jouw foto ook erg geslaagd, mooi hoe je echt naar de ogen getrokken wordt!

Van mij ook nog maar één dan, uit dezelfde serie als mijn vorige. Selective colouring wordt niet altijd zo gewaardeerd, maar soms kan het wel leuk zijn, al zeg ik het zelf ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7331/9481219092_f2beda4600_z.jpg
High Line Art by Nick Hidding, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@Tosemime: Smaken verschillen. Ik vind je originele foto 100x beter om naar te kijken en van die laatste selectieve kleuring springen zowat de barsten in m'n scherm. Die graftak rechtsonder maakt het er ook niet beter op. Als je dat kleurending niet als onderwerp neemt en die hoek rechtsonder buiten beeld brengt, heb je waarschijnlijk een interessantere foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosemime
Wat die tak betreft heb je gelijk, maar ik had op dat moment niet de mogelijkheid een foto zonder die tak te maken.

Voor de rest van je commentaar: smaken verschillen inderdaad. Ik doe niet vaak aan zwartwit en SC maar vond ze zo wel aardig. Maar kan begrijpen dat niet iedereen dit mooi vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 10:55

Twhomp

Stayin' Alive

Selective colouring is vaak een goedkoop trucje om slechte foto's toch 'waardevol' te maken, terwijl het niks toevoegt.

Maar jouw foto is een heel ander verhaal. Het is ook de perfecte mural/piece ervoor. Sowieso een erg leuke mural.

Als ik dan toch kritiek moet hebben:
- De blaadjes op de voorgrond. Maar dat had je vast zelf ook al bedacht. Ikzelf had zelf de blaadjes weggesoept van de rechteronderhoek, zodat de hele mural compleet is (en misschien dan ook het schoorsteentje van de linkeronderhoek).
- De selective colouring is slordig gedaan: veel kleur waar het niet hoorde te zijn.

Het stoorde me zo erg en ik was zo benieuwd naar de 'gefixte' versie, dat ik Fotosoep even heb aangeslingerd:

Klikbaar:
zie Solo testcasefoto's topic
(mocht je het wat vinden, DM me voor de full res)

Wellicht nog ietsje van de rechterkant van de foto afcroppen, maar goed.

Enniewee: toppertje d:)b Kijkt fijn.

edit:
@Toff: jeetje wat een krachtige termen. Smaken verschillen blijkbaar, want ik vind het wel een hele leuke foto. Juist omdat het inderdaad van je scherm spat.

edit2:
En na het posten zie je natuurlijk een paar kleine soepfoutjes :o
Oh well, het idee is duidelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Twhomp op 12-08-2013 23:06 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosemime
Thanks! Nu ik jouw versie zo zie was de mijne inderdaad nog wat slordig :P

Je hebt dm!

Edit: Het idee is duidelijk ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Tosemime op 12-08-2013 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:40
@Tosemine: Eerste foto vind ik mooi, maar wel een beetje vlak. Misschien kan je daar nog iets aan doen? Tweede vind ik iets te fel, verder vind ik het een leuk idee, maar kleuren zijn te hard vergeleken met de rest van de foto.

Hier een van de eerst foto's gemaakt met mijn eerste DSLR in Valencia, ook 1 van de eerste keren dat ik met Lightroom heb gewerkt. Ben er zelf erg tevreden over. Maar verschillende meningen zijn altijd goed. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2844/9380447288_851b627c0c_c.jpg
L'Hemisfèric & El Palau de les Arts Reina Sofía by Koen2501, on Flickr

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosemime
Ik had graag wat meer van de reflectie gezien, iets meer naar beneden gericht dus. Kleuren vind ik wel mooi, hoewel het gele gebouw op de achtergrond wel enigszins stoort.
KW25 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:51:
@Tosemine: Eerste foto vind ik mooi, maar wel een beetje vlak. Misschien kan je daar nog iets aan doen? Tweede vind ik iets te fel, verder vind ik het een leuk idee, maar kleuren zijn te hard vergeleken met de rest van de foto.
Bedoel je dat je wat meer contrast in de foto wil zien? Het was die dag ook vrij vlak licht, vandaar dat het zou kan overkomen denk ik. Heb het wel geprobeerd met wat meer contrast maar vond het niet zo mooi staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@KW25, aan de ene kant zou ik meer spiegeling willen, aan de andere kant vind ik em ook wel goed zoals ie is. De vignetting links en rechts mag ietsje subtieler wat mij betreft. Verder wel een interessante foto.

Pagina: 1 ... 87 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)