Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 102 Laatste
Acties:
  • 687.967 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
@kw25, mooie foto. Lijkt wel een zwaan !
@Tommy.. Mooie heldere foto. Prachtige blik ook waarbij de ogen schitterend uitkomen.
@Ranvos , interessante foto.. Ik mis wat detail op de voorgrond maar leuk effect zo !

Zelf heb ik vandaag voor het eerst eens wat serieuzer een auto op de foto geprobeerd te zetten.
Gemaakt op het nieuwe circuit in Duitsland, het Bilster Berg circuit.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7439/9502763189_d580d2c6fe_z.jpg
Voor groot:
http://www.flickr.com/pho...9/sizes/z/in/photostream/

Er zit een klein wit hoekje rechts op de foto bij het wiel en bij de rand. Dat is inmiddels al opgelost ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

@Tosemime: Grappig zo. Toch ben ik persoonlijk nog steeds niet overtuigd van de selective coloring. Dit is dan wel weer één van de originelere uitvoeringen.
@KW25: Mooie architectuur, en fijne kleuren. De foto komt mij alleen wat krap over.
@Lasteraar: Gave plaat, lijkt bijna in een studio genomen. Stoer ding, wat is het? KTM X-bow?

Een van de vakantie:

[ Voor 8% gewijzigd door Bio op 21-01-2014 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:35
Tosemime: SC cliché of niet, ik vind het een coole plaat!
KW25: Hele fijne kleuren (op dat geel na) en als je de volledige weerspiegeling had, dan zou de foto waarschijnlijk perfect zijn.
Lasteraar: Gave foto! Zou inderdaad niet zeggen dat die gewoon 'buiten' gemaakt is.
johann3s: Prima vakantiekiekje. Persoonlijk zou ik de auto eraf laten en meer natuur erop zetten. Aangezien de auto geen meerwaarde heeft op die plek, wellicht voor jou/jullie wel, maar daarom is het dan ook een vakantiekiekje.

Voor het eerst ging ik op pad met maar 1 lens ipv me hele gear, en meteen al spijt dat ik niet de 10-22 bij me had.
Ik had toch leuke ingevingen toen ik het gebouw zag, maar het is er niet uitgekomen.
Mist wat in de platen. Vind de kleuren wel leuk... maar... ik weet niet.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7362/9509344641_07cacf704b_z.jpg
Untitled by Ren0W, on Flickr

[ Voor 4% gewijzigd door NeutraleTeun op 14-08-2013 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 21:32
Kleuren zijn wel cool, maar de donkere vlek in het midden stoort me :P Soort van omgekeerde vignette ofzo, de hoeken zijn lichter dan het midden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Zo iets beter? Wist niet helemaal hoe ik dat moest oplossen.
In Lightroom was het trouwens niet zo zichtbaar als hier (Flickr).
Wellicht was een filter ook wel handig geweest hier, zowel een pola als grijs.

Zo dan.
De fix was eigenlijk best makkelijk, als je even weet hoe.
In plaats van te kloten in Lightroom was het even de lasso gebruiken in Photoshop en met wat schuifjes spelen.
Kon ook mooi een Z/W lucht maken 8)

[ Voor 35% gewijzigd door NeutraleTeun op 14-08-2013 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Stuk beter, maar op de wolk in het midden zit nog steeds wel een donkere vlek die er niet lijkt te horen :P

• Bio

Bio

NeutraleTeun schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 18:57:
Persoonlijk zou ik de auto eraf laten en meer natuur erop zetten. Aangezien de auto geen meerwaarde heeft op die plek, wellicht voor jou/jullie wel, maar daarom is het dan ook een vakantiekiekje.
Sterk! Dus als ik een mooie oude auto zie in een oud stadje, zou ik er beter aan doen om een foto van de natuur te maken? Dat is toch helemaal niet aan de orde.. En omdat ik deze auto gefotografeerd heb is het per definitie een vakantiekiekje? Ik zie de foto zelf ook als een vakantiekiekje, daar niet van. Maar je redenering snijd niet echt hout.

Dat is hetzelfde dat als ik over jouw foto zeg: "Mooi snapshot, maar persoonlijk zou ik het groene gebouw eraf laten, dat heeft echt geen meerwaarde op deze foto. Misschien vind jij van wel, maar daarom is het dan ook een snapshot" ;)

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 18:19
Nou, ik snap het punt van ToyotaMR2 wel een beetje, zo'n (overigens gaaf) oud karretje hoort in een vervallen straatje te staan ofzo, in deze omgeving valt deze ook wat mij betreft een klein beetje uit de toon..

• Hahn
Ik vind 'm prima bij de huisjes erachter passen, dus ik snap de kritiek juist weer niet helemaal :P

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:16
Ik moet het ook met hahn eens zijn, ik vind de auto er juist prima bij passen. Mooi zo'n oude renault in zo'n frans dorpje ofzo (geen idee of het frankrijk is hoor :p )

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:33
lk vind dat autootje ook wel iets toevoegen.
Samen met de ietwat fletse kleuren lijkt het net een oude reclameposter.

[ Voor 5% gewijzigd door AdmiralSnipe op 15-08-2013 15:20 ]

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:01
Ook met Hahn eens. Ik denk dat als de auto er niet op stond, je de foto hier nog geen eens hoefde te posten :) Ik zie het ook als toevoeging, alleen had ik wel wat meer ruimte links gelaten. Ook jammer dat de auto zo'n harde schaduw afgeeft. Verder leuke foto :)

Flickr

• NeutraleTeun
johann3s schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:32:
Ik zie de foto zelf ook als een vakantiekiekje, daar niet van.
Precies mijn punt dus.
Maar je redenering snijd niet echt hout.
Het is een Franse auto. Die associeer ik niet met Kroatië.
Dat bedoel ik. Die auto geeft mij niet het juiste gevoel icm de omgeving.

Maar als die het voor jou doet, prima dan toch, ik gaf alleen aan dat ík het niet zou doen.
hypz schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:15:
Ik moet het ook met hahn eens zijn, ik vind de auto er juist prima bij passen. Mooi zo'n oude renault in zo'n frans dorpje ofzo (geen idee of het frankrijk is hoor :p )
Mensen denken dat het Frankrijk is. Vanwege de auto.
Snap je mijn punt?

En je kunt niet hetzelfde over mijn foto zeggen, want het 'groene' gebouw is mijn onderwerp.
De auto is jouw onderwerp ook dan? Indien ja, dan hoort er meer kritiek bij.

knip

[ Voor 33% gewijzigd door PowerUp op 15-08-2013 22:36 . Reden: Niet op de man spelen ]

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:52

mrc4nl

Procrastinatie expert

NeutraleTeun schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:48:

Mensen denken dat het Frankrijk is. Vanwege de auto.
Snap je mijn punt?
jij denkt dat het frankrijk is. en dat kan. maar ik deel die mening niet ;)

en nu ik eroverna denk is het ook raar want slechts een handje vol landen maakt auto's. vaak komen de auto's uit het buitenland. een Nederlandse auto in tulpenvelden foto kan gewoon niet. of het moet een spyker zijn ofzo.

[ Voor 29% gewijzigd door mrc4nl op 15-08-2013 17:59 ]

ora et labora

• NeutraleTeun
En ik niet als enige zoals je kunt lezen.
Maar ik wil hier niet zo'n enorm punt van maken?

Ik gaf alleen aan dat ík het niet zo zou doen, omdat de 2 elementen niet bij elkaar passen en verwarring zaaien. Maar dat het prima kan als vakantiekiekje, en 'johan' gaf aan dat het inderdaad een vakantiekiekje is, dus geen probleem.

--
Je trekt het veel te ver uit verband. Ik reageer vanuit eerste ingeving en indruk van een foto. Niets meer, niets minder.
En meestal zie je wel karakteristieken eigenschappen/punten in een omgeving om een land te herkennen.
Het tulpenveld dus ;)

[ Voor 28% gewijzigd door NeutraleTeun op 15-08-2013 18:08 ]

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01:04
Een aantal reacties zijn verdwijderd, graag weer over de geplaatste foto's praten en niet op de man spelen a.u.b.

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:05

Milo.

klik

Johann3s
Mooie sfeer plaat. Misschien kan je het rood van de auto nog wat meer eruit laten springen?

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Daar is zeker wat voor te zeggen. De reden dat ik het niet gedaan heb is dat de foto analoog gemaakt is, en ik vond juist de toning van de film veel toevoegen aan de toch al wat vintage-sfeer van deze foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

Na lang meekijken wil ik ook eens een foto voorleggen aan de experts hier voor op- en aanmerkingen. Maar eerst nog wat comments van mij, als beginner, aan de anderen.

@Lasteraar, toffe foto! Auto ziet er erg stoer uit! Enige wat mij stoort is de geshopte overgang van de grond naar de achtergrond. Maar het zou vast nodig zijn geweest.
@johann3s, lekker rustgevend gevoel krijg ik erbij. Lekker toeren naar je vakantiehuisje toe met de zon in je rug, heerlijk. Beetje terug in de tijd met die klassieke Renault erbij.
@ToyotaMR2, voor mijn gevoel zijn die kleuren net iets te saturated. Heb je ze erg aangedikt? Voor de rest een mooie foto. Zonde is wel dat je watermerk smerigheid lijkt op de ramen.

Nu ik toch al een paar maanden een spiegelreflexcamera heb wordt het ook maar eens tijd om wat te posten voor feedback.
Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/jm5xijxid/Schoenen_800x450.jpg Klik voor groot.
Mijn eigen opmerkingen: Er zit teveel beweging in waardoor het geheel wat onscherp is geworden, afknapper. De compositie vind ik zelf wel leuk.

Extraatje: ik vind van die cinemagraph gifjes heel gaaf dus wou zelf ook iets in die trend doen en dat is dit geworden.

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Wellicht door het contrast.

Belichting - 1.30
Contrast + 29
Hooglichten - 42
Schaduwen - 29
Witte tinten + 12
Zwarte tinten - 32
Helderheid + 4

Leuke foto, alleen jammer dat de rest van de schoenen er niet op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhiteRaver schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:52:
Extraatje: ik vind van die cinemagraph gifjes heel gaaf dus wou zelf ook iets in die trend doen en dat is dit geworden.
Ik zou even kijken naar de combinatie draaiende windmolen en omliggend graanveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 21:11

Karel V

Een simpele ziel

WhiteRaver
Wat bedoel je met bewegingsonscherpte van het geheel? De voorste schoen ziet er voldoende scherp uit.
Als je bedoelde dat de andere schoenen niet scherp zijn, dan komt dat door je brandpuntsafstand van 250 mm. Het is als het ware dat de lens naar de voorste schoen staart en dat alles ervoor en erachter onscherp wordt. Dit kun je verhelpen door je lensopening van f/5,6 dicht te draaien naar f/22 bijvoorbeeld. Doordat je de lensopening verkleint krijg je meer scherptediepte in je foto.

In de onderstaande foto zie je bewust gebruik van onscherpte op de voorgrond en een scherptezone rondom de huisjes tot aan het kruis. De stam van de hoge bomen op de achtergrond worden weer onscherp. Ik wilde in dit geval toch een element toevoegen op de voorgrond om de foto wat meer spanning mee te geven, dan wat ik zou kunnen bereiken als ik voor het hek op het gras had gelegen.

Canadese begraafplaats in Bergen op Zoom

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/O0m7Ra117lEy8GfXYMvwXCmf/medium.jpg

Aloys

Bedankt, een super idee om de uitsnede te veranderen. Dit versterkt het beeld enorm d:)b

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uJNcfrWKpHdFmAJNdZKAhZct/medium.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Karel V op 17-08-2013 14:48 ]

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik zou overwegen om hier wat van de boven en onderkant af te halen en een 16:9 crop van te maken. Het komt dan meer over als een shot uit een film en dat vind ik wel passen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Afgelopen week naar Middelburg geweest voor een afspraak. Op de terugweg nog even gestopt bij Neeltje Jans en daar in de omgeving wat gefotografeerd. Geen Deltawerk foto's, daar kon ik niet naar wens bijkomen binnen de beperkte tijd die ik had. Wel een schelp als stilleven gefotografeerd.
De schelp vind ik persoonlijk bijzonder mooi. Commentaar is natuurlijk altijd welkom. De schelp heb ik zelf zo neergelegd.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nqz15pLYv17ZUDIxCGxmOQT2/medium.jpg

Edit... 1 foto :)
Universal Creations schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 14:24:
[...]

Dat willen bovenstaande users ook graag van jou ;)
Ja logisch...
@Lasteraar: de foto van de auto is mooi. Waarom heb je het nummerbord zwart wit gemaakt?
@Johann3s: Kan je de foto meer kleur geven in photoshop of zo? Ik vind hem mooi maar met wat meer kleur zou hij denk ik beter zijn.
@Karel V: Mooie foto, het hek op de voorgrond is een goed idee, maar ik zou het de volgende keer ook proberen met meer hek (meer spijlen) op de voorgrond, dus een paar stapjes naar achteren. Nu vind ik het wat te onrustig.

[ Voor 65% gewijzigd door Gé Brander op 17-08-2013 14:56 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:17
Gé Brander schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 14:16:
Commentaar is natuurlijk altijd welkom.
Dat willen bovenstaande users ook graag van jou ;)

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AoHxBram
  • Laatst online: 10-08 00:08
@ whiteraver: Ik vind het een mooi shot, het zou voor mij beter zijn als de andere schoenen ook nog ingekaderd waren.
@Karel V: Leuk concept maar ik vind de zwarte lijnen toch wat teveel in beeld mijn oog word meer naar voren getrokken dan naar de huisjes en het kruis.
@Gé Brander, Prachtige foto alleen mist er wat scherptediepte van de schelp voor mij.

Daar gaan we dan, doodshoofdaapje in de apenheul: Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7293/9531287998_abd5263cd1_c.jpg
IMG_6658 by AoHxBram, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 16:59

iop

Gé Brander schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 14:16:
..
@Lasteraar: de foto van de auto is mooi. Waarom heb je het nummerbord zwart wit gemaakt?
Gek he, terwijl de hele plaat zo typisch hollands is...

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

@AoHxBram: Probeer de hele aap op de foto te zetten, inclusief staart. Kleuren en belichting vind ik mooi.
iop tha man schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 16:02:
[...]

Opmerking snap ik denk ik niet helemaal... Het is een duits nummerbord (D) en dat stukje hoort blauw te zijn...

[ Voor 9% gewijzigd door Gé Brander op 17-08-2013 16:07 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
iop tha man schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 16:02:
[...]

Ik denk dat het komt door dat "blauwe" vakje waar de D in staat wat geen blauw meer is.

Edit: ik is beetje traag....

[ Voor 5% gewijzigd door Universal Creations op 17-08-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Ja, beetje onzorgvorgvuldige kleurenedit.
Ik haal vaak kleuren weg in foto's om ze een (naar mijn mening) betere uitstraling te geven.
Heb niet gelet dat zo het nummerbord nep eruit ziet :) foutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Laatst online: 06:32

Wokker

De avond wokkel

@AoHxBram vind de foto erg donker overkomen. Vooral het onderste deel van de foto is erg donker. Jammer dat de staart mist misschien kan je de foto nog iets kroppen zodat de compositie niet precies in het midden valt.

@Gé Brander mooi onderwerp. Alleen door de hoeveelheid onscherpte in de foto vind ik hem erg onrustig kijken. Volgende keer proberen het voorste stuk van de schelp ook scherp te krijgen.

@Karel V met nieuwe uitsnede is hij nog krachtiger geworden!

@WhiteRaver Ik denk dat wat jij de ' bewegingonscherpte' noemt ook kan komen door de onrustige bokeh van de lens.(gifje is dan wel weer goed gelukt!)

En dan foto van mij:Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2812/9536238553_0ce215fb35_z.jpg
By wokker24, on Flickr

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:01
Heel mooi Wokker. Vind de vorm van de wijn (?) niet heel super, maar daar heb je niks over te zeggen natuurlijk.

Hoeveel glazen zijn er gesneuveld voordat hij goed was? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker

Wokker

De avond wokkel

pdebie schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:43:
Heel mooi Wokker. Vind de vorm van de wijn (?) niet heel super, maar daar heb je niks over te zeggen natuurlijk.

Hoeveel glazen zijn er gesneuveld voordat hij goed was? ;)
Ja dat was precies waar ik zelf ook nog over viel :). Helaas waren alle glazen gebroken ;) ga volgende week nogmaals aan de gang( Deze had ik al eens eerder gemaakt maar was ik niet tevreden over de achtergrond die je nog door het glas ziet schijnen, maar waren de vormen wel beter)

Edit: Disclaimer bij de de totstandkoming van deze foto zijn geen glazen mischandeld noch door de fotograaf noch door de assistent (zie foto) :P

[ Voor 14% gewijzigd door Wokker op 19-08-2013 20:14 ]

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Is een dikke handdoek op de grond leggen geen optie? wellicht sneuvelen ze dan niet ;)
Wel even lekker dubbel vouwen dan. En desnoods pak je ranja i.p.v. wijn. Wast ook nog makkelijk uit je handdoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:03
Ik ga er ook vanuit dat je één glas tegelijkertijd deed? Het lijkt me vrij nutteloos om ze tegelijkertijd te laten sneuvelen als er toch geen contact met elkaar is in de foto :)

In ieder geval stuk beter uitgevoerd dan je vorige versie, het lijkt alleen niet heel erg op wijn, meer op ranja.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j4y
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:42

j4y

Toevallig ook AdoramaTV youtube channel bekeken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker

Wokker

De avond wokkel

j4y schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 20:37:
[...]

Toevallig ook AdoramaTV youtube channel bekeken? :)
yepz :+

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j4y
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:42

j4y

Ik wil het op een verloren zondagje ook eens gaan proberen, jouw resultaat ziet er in ieder geval goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

NeutraleTeun schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:08:
Wellicht door het contrast.

Belichting - 1.30
Contrast + 29
Hooglichten - 42
Schaduwen - 29
Witte tinten + 12
Zwarte tinten - 32
Helderheid + 4

Leuke foto, alleen jammer dat de rest van de schoenen er niet op staan.
Wat bedoel je hiermee? Dat allemaal aanpassen om er een betere foto van te maken?
De rest van de schoenen kreeg ik er niet op omdat het een hele lange lijn was met schoenen (zie deze foto). Een stukje ertussen zou misschien gekund hebben, maarjah, iets met tijd en meer willen zien (in Praag was het).
Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:35:
[...]
Ik zou even kijken naar de combinatie draaiende windmolen en omliggend graanveld.
Klopt, het is niet realistisch dat de voorgrond niet mee wuift. Tenminste ik neem aan dat je dat bedoelt. Zo'n kei ben ik niet met dit. Hier heb ik het toch even geprobeerd om de voorgrond mee te laten wuiven, maar dat krijg ik niet mooi naadloos.
Karel V schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 10:40:
WhiteRaver
Wat bedoel je met bewegingsonscherpte van het geheel? De voorste schoen ziet er voldoende scherp uit.
Als je bedoelde dat de andere schoenen niet scherp zijn, dan komt dat door je brandpuntsafstand van 250 mm. Het is als het ware dat de lens naar de voorste schoen staart en dat alles ervoor en erachter onscherp wordt. Dit kun je verhelpen door je lensopening van f/5,6 dicht te draaien naar f/22 bijvoorbeeld. Doordat je de lensopening verkleint krijg je meer scherptediepte in je foto. <knip>
Ik begrijp wat je bedoelt, maar daar doelde ik niet op ;) . Ik wou wel de voorste schoen scherp en de achterste schoenen onscherp. Waar het mij om ging was dat het geheel niet scherp was. Bij de gefocusde schoen heb ik gesmokkeld door er met 'scharpen more' over te gaan in Photoshop. Deze was eerst ook niet lekker scherp. Bij de achterste, onscherpe, schoenen lijkt het wat versmeerd, oftewel dat ik iets heb bewogen tijdens het shot. De bokeh is niet lekker IMO. Het zou misschien ook nog door mijn apparatuur kunnen komen.
Jij laat wel een mooi extreem geval zien van diepte (on)scherpte. Mooi strak gemaakt overigens!

@Gé Brander, mooie foto! Persoonlijk lijkt het me mooier als de schelp er helemaal scherp op stond. Vooral aan de voorkant valt dat op.
AoHxBram schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 15:53:
@ whiteraver: Ik vind het een mooi shot, het zou voor mij beter zijn als de andere schoenen ook nog ingekaderd waren.
Dankje! Klopt, ToyotaMR2 geeft het ook al aan, maar mijn keus was beperkt. Zie ook mijn reactie op hem hierboven.
Over jou foto; leuke foto. Wat ook al gezegd wordt: de staart er helemaal bij op zou nog wat mooier zijn.
Wokker schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:37:
@WhiteRaver Ik denk dat wat jij de ' bewegingonscherpte' noemt ook kan komen door de onrustige bokeh van de lens.(gifje is dan wel weer goed gelukt!)
Ik dacht dat ik teveel bewogen had tijdens het shot, maar dat zou natuurlijk ook kunnen. (Dankje!)
Jij hebt trouwens een gave foto gemaakt! De vloeistof komt er IMHO niet helemaal lekker uit. Voor de rest wel zeer strak gedaan.

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Jup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvc
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 22:13
Bij deze mijn eerste post in dit (en daarmee alle) fotografie forum, want sinds kort in het bezit van NEX-5R.
Voorlopige conclusie: erg leuke, en erg lastige, hobby. Vandaar.. :)

@Karel V - was denk ik mooier als je het middenstuk juist tussen twee tralies door had gemaakt?
@AoHxBram - vind de foto ook erg donker
@Wokker - erg benieuwd of je de vloeistof in een volgende shoot 'sprankelender' krijgt, komt de foto ten goede denk ik

Bij deze dan een foto van mijn kant, ben benieuwd naar feedback. Ben enthousiast over combinatie van het mooie exemplaar auto en de achtergrond.
Ben minder enthousiast over het wolkendek, met een zonnetje erachter zou erg mooi zijn maar helaas. Verder stoor ik me aan de compositie wat betreft dak van de auto en het laaddok van het gebouw erachter.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2866/9555846155_45ca413f83_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
@Martijnvc:
Lekker scherp!! Ik vind hem alleen erg strak ingekaderd. Ook de achtergrond vind ik niet heel boeiend t.o.v. de schitterende auto. Zet deze auto voor een hypermodern pand en ik vind het beter passen.

Verder:
Enkele posts hierboven al gereageerd op o.a. de wijnfoto en nu een eigen foto dan maar :)

Deze foto is gemaakt tijdens een wandeling in Londen, waar ik afgelopen juli op vakantie was met mijn vriendin.

oorspronkelijk geplaatste foto

----
edit:
Heb even naar de uitsnede gekeken en heb de meneer rechts in beeld weg gehaald. Verder heb ik de afbeelding als experiment z/w gemaakt. Ik vind de foto nu persoonlijk mooier. In z/w spreekt hij me veel meer aan.

Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Photography/Misc/DSC_0224_small_zpsb7434107.jpg
----

Technisch vind ik hem zelf niet de meest sterke foto. Ik moest snel zijn om het beeld van de voorbijgangers, die de armoedige dakloze compleet negeren, te kunnen maken. Zo is hij dus ook niet haarscherp helaas. Toch vind ik het beeld wat deze foto schetst wel wat hebben. Een dakloze VS de modale mens.

Ik zit er over na te denken om hem zwart/wit te maken, dus die bewerking gooien we er nog een keer overheen in Lightroom.

Exif:
f/3.5 20mm
1/160 sec.
ISO-160

[ Voor 15% gewijzigd door PdeBie op 22-08-2013 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart[Spiral]
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:26
Tja.. Ik keek zelf naar de foto en zag als eerste de dame, daarna de man rechts half buiten het kader, het uithangbord, het gebouw op de achtergrond, en pas na het lezen van je tekst zag ik de zwerver. Kortom: het onderwerp is niet echt duidelijk. Misschien als je dichterbij was gaan staan dat het wat meer indruk achter zou laten, maar het zegt me op deze manier in ieder geval niet echt veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 09:15

Spockz

Live and Let Live

Bart[Spiral] schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 23:30:
Tja.. Ik keek zelf naar de foto en zag als eerste de dame, daarna de man rechts half buiten het kader, het uithangbord, het gebouw op de achtergrond, en pas na het lezen van je tekst zag ik de zwerver. Kortom: het onderwerp is niet echt duidelijk. Misschien als je dichterbij was gaan staan dat het wat meer indruk achter zou laten, maar het zegt me op deze manier in ieder geval niet echt veel.
Is dat niet precies de crux? De mensen lopen langs de dakloze omdat hij niet opvalt?

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:52

mrc4nl

Procrastinatie expert

pdebie schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 23:18:
Technisch vind ik hem zelf niet de meest sterke foto. Ik moest snel zijn om het beeld van de voorbijgangers, die de armoedige dakloze compleet negeren, te kunnen maken. Zo is hij dus ook niet haarscherp helaas. Toch vind ik het beeld wat deze foto schetst wel wat hebben. Een dakloze VS de modale mens.

Ik zit er over na te denken om hem zwart/wit te maken, dus die bewerking gooien we er nog een keer overheen in Lightroom.
het ziet er wel uit als en snapshopt waar niet veel tijd in is gestopt.Neem bijv de kerel helemaal rechts, die had je er makkelijk uit kunnen croppen.

met de juiste bewerking kan je heel mooi de nadruk op iets leggen. ik denk dat dat zeker helpt :)

[ Voor 33% gewijzigd door mrc4nl op 21-08-2013 01:05 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Met een langere sluitertijd had je de voorbijgangers bewegingsonscherpte kunnen geven, waardoor het contrast met de stilliggende dakloze ineens veel groter wordt. Voorwaarde is wel dat je dan op statief moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
klopt, helaas had ik op dat moment de tijd niet. Moest snel handelen.

Maar ik zal eens spelen met de uitsnede en wellicht eens omzetten naar grayscale zoals ik zelf al aangaf.
Kijken wat dat doet met de foto. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Martijnvc - Van mij had de foto een iets ruimere kader mogen hebben. De poster van point de vue op de achtergrond trekt ook teveel aandacht naar mij. Voor de rest natuurlijk een mooie auto wat erg leuk is om naar te kijken!

@pdebie - Zoals je zelf al zegt is hij technisch misschien niet zo goed maar het is een super plaat om naar te kijken! Dit soort foto's vertellen een verhaal (of je verzint er zelf verhalen bij :p) en dat is naar mijn mening meer waard dan een technisch goede schot.

Ik heb zelf een foto gemaakt waarvan ik zelf echt totaal niet weet wat ik ervan moet vinden. Technisch gezien is de kwaliteit van de foto wat minder aangezien het een zware crop is. Maar dat is niet echt waar ik mee zit. In mijn ogen zie ik een verhaal tussen de drie voorste libelles. De twee achterste verpesten het een beetje voor mij omdat ze zoveel aandacht opeisen en daarom twijfel ik of ik ze eruit moet photoshoppen. Ik ben echt benieuwd wat jullie van de foto vinden en of jullie het met mij eens zijn.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3802/9566677544_afd6689a8a_z.jpg
Tweakers_Opinie by O_Wouters, on Flickr

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2013 23:37 ]

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:55
Wat mij betreft zouden de twee achterste of juist wel scherp moeten zijn of nog een stukje onscherper, nu trekken ze nét wat teveel aandacht als ze niet echt scherp zijn. Verder zou iets meer kleur/contrast de plaat denk ik ook goed doen. Maar, als je dat allemaal voor elkaar krijgt is het wel echt een gave plaat.

• PdeBie
Ben met de uitsnede van mijn foto aan de gang gegaan en heb (als experiment) de foto z/w gemaakt. Zie mijn vorige post. Benieuwd wat jullie er nu van vinden. :)

• kzin
  • Laatst online: 17-09 18:03
@AoHxBram Het aapje steekt mooi scherp af tegen de achtergrond. Je zou wat meer kunnen letten op sterke lijnen/punten. Door de foto zo te kroppen dat het aapje op 1/3 van rechts zit, komt de foto veel krachtiger over.

@SplitSecond- Ik vind het een mooie foto, maar ben wel met WhiskyPhreak eens dat de twee onscherpe vliegen teveel de aandacht trekken. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar je zou ze kunnen weg photoshoppen.

• Martijnvc
pdebie/ splitsecond, dank. Helaas heb ik geen autosleutels, anders was ik inderdaad naar een andere locatie gereden. Te strak ingekaderd mee eens, ga ik op letten. In dit geval helaas een gebouw links weg moeten croppen :)

@splitsecond - eens met bovenstaande commentaren zeker vanwege de zware crop.

Verwijderd

Had je een aantal maanden terug moeten fotograferen toen stond dat gebouw er nog niet :+ Is in den bosch gemaakt toch? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2013 22:56 ]

• Martijnvc
:P da's helemaal correct. Alhoewel dat misschien wel het type gebouw is om zo'n auto voor te parkeren..toch op zoek naar die sleuteltjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
@Martijn, je autofoto is wat krap genomen.
Wat ik persoonlijk veel mooier vind is een lager standpunt zodat de silhouet van de auto beter uitkomt.

@spil second. Beetje drukke en toch lege foto. Weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Wel lekker scherp. De torpedo-libelle die recht maar beneden het water raakt is wel grappig.

Deze is van gisteren.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5475/9576182709_9cc4eaf6c3_c.jpg

Achtergrond is wat te druk naar m'n zin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik zie een half grijs half groene foto.
Neem aan dat dat niet je bedoeling was?

Heel vreemd dan. Elke andere foto krijg ik goed te zien, behalve bovenstaande.
http://www.flickr.com/photos/63058093@N08/9582559908/
of zien jullie in die screen ook geen groen?

Extra vreemd:
Het groene onderste vlak wisselt van kleur na verloop van tijd, van donker groen naar grijs naar licht groen 8)7

[ Voor 75% gewijzigd door NeutraleTeun op 24-08-2013 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Hoeveel ik ook mn best doe, ik kan geen groen ontdekken in die foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Vreemd idd. Zo zie ik het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie zeker wel de onderste helft groen, zowel in IE als Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Strange....
Vanavond ff opnieuw uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kzin
De foto van Lasteraar in dit forum bevat voor mij geen groen. De link op Flickr wel. Het lijkt wel een file-transfer fout.
De achtergrond is inderdaad iets te druk. Het leidt af, voorval de vertikale zwarte balk achter zijn hoofd.
Wat zit er op de brug van zijn neus? Is dat iets dat hij had kunnen wegvegen?
Corrigeer beide en je hebt een foto om te bewaren voor later !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart[Spiral]
Ik heb zelf ook wel eens zo iets gehad, toen ik vanaf de raw-converter van Photoshop CS6 een foto grey-scaled maakte, en opsloeg als jpg. Toen werd de foto echter geheel rood..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

idd, alleen via Flickr wordt de plaat groen in de onderkant. Apart...

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AoHxBram
@ splitsecond, ik zou zeker de 2 onscherpe libelles wegwerken.

@ lasteraar, de achtergrond is inderdaad wat te druk, mischien dat als je een stuk van de bovenkant af cropt dat het een heel ander beeld geeft.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2836/9518655258_2c3b987624_c.jpg
IMG_5253 by AoHxBram, on Flickr

Long exposure onder een viaduct.

[ Voor 23% gewijzigd door AoHxBram op 24-08-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie weerspiegeling en fijne toning. Heb wel het idee dat hij scheef staat (links begint de weerspiegeling van de pilaren hoger). Ook vind ik hem aan de onderkant net wat aan de krappe kant. Maar zeker een lekkere plaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Slechte bouwer? Niet haaks ervoor? Lens correctie?
Beneden moet hij naar links kantelen en boven eigenlijk naar rechts.
En inderdaad beneden iets meer ruimte.

Maar los van dat vind ik het ook een zeer geslaagde plaat!

Mijn 1e keer vuurwerk fotograferen. Toch best lastig, vooral als er zoveel wind staat :(

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2871/9581384273_0235f0d90a_z.jpg
Untitled by Ren0W, on Flickr

Heb nog een paar andere (met felle kleuren), maar vond deze wel leuk juist vanwege de ene kleur, silhouetten en weerkaatsing op de zee.

[ Voor 54% gewijzigd door NeutraleTeun op 24-08-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AoHxBram
Nee ik kwam er zelf inderdaad ook achter dat er iets geks was toen ik de horizon recht draaide. dat was inderdaad dat de camera niet haaks op de achterste pilaren stond :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Lasteraar, leuke foto met een grappig standpunt! Een klein puntje van kritiek vind ik toch wel de achtergrond, deze is wat onrustig. Verder prima plaat!

@AoHxBram, je foto trok wel even mijn aandacht, vooral het lijnwerk en de weerspiegeling. Toch bleef ik er niet al te lang naar kijken vanwege de "kleuren". Op een of andere manier trok mij dat toch niet zo, een zwart-wit foto of toch een wat andere bewerking zou mij meer aanspreken. Hoe dan ook, de foto hoe die genomen is vind ik wel heel tof en je kunt zien dat er aandacht is besteed aan de compositie!

@ToyotaMR2, altijd leuk om nieuwe dingen te proberen en het is zeker niet makkelijk. Ik vind de foto wat kleurloos en niet echt super interessant om naar te kijken helaas ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Ventieldopje op 26-08-2013 14:38 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
@AoHxBram: Super foto. Dat hij niet compleet haaks staat viel me niet eens op, tot ik erop ging letten. Ik dacht in eerste instantie 'wat is dat voor gebouw?'. Pas toen zag ik dat het een reflectie was. Dus: missie geslaagd wat mij betreft. Een zeer boeiende foto :)

@ToyotaMR2: Ik ben het eens met ventieldopje. Leuk experiment, maar op de een of andere manier oogt hij me niet helemaal lekker. Komt denk ik inderdaad door het effect van de wind. En de kleuren vind ik wat raar.

Eigen foto dan maar weer om mijn nieuwe Nikon D7000 i.c.m. nieuwe Nikkor 50mm f/1.8D lens te proberen. Met de 207 even op pad geweest om wat foto's van te schieten.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7424/9599852897_8d70f15297_z.jpg
Fotoshoot 207 by Patrick de Bie, on Flickr

Heb het gat in het asfalt onderin de foto bewust in beeld gelaten, zodat de scherpte/diepte nog extra benadrukt werd. Dat was namelijk mijn doel van deze fotoshoot. Kijken hoe deze lens dit doet. Ik ben er zeer over te spreken. Geweldige lens :)

De foto zelf: Ik vind hem persoonlijk fijn qua kleuren. Al heb ik het idee dat de witbalans in Lightroom iets beter kan nog. Ik weet niet of dit ergens aan te passen is, maar ik heb het idee dat het wit niet echt helemaal strak wit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Zie ik daar RC-stoelen??

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
klopt ;)
Volledig RC interieur met zwart alcantara beklede dakhemel en zwart geplastidipte (nieuw werkwoord) a/b/c stijlen.

[ Voor 87% gewijzigd door PdeBie op 26-08-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Het is een hele vreemde crop van de auto en werkt ook niet goed vind ik hier. Het is niet echt een mooie setting voor de rest met die boten enzo, vooral die rood witte paal is een beetje een doorn in het oog .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, nogal storende elementen. Het asfalt is nogal rommelig en de achtergrond stoort behoorlijk, naar mijn mening. Door de beperkte scherptediepte is/lijkt ook het nummerbord niet scherp, leidt ook nogal af. De scherptediepte waar je mee kunt spelen is goed te zien, maar de foto zelf kijkt niet echt lekker.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2013 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ook hier geen fan van de compositie. Ik krijg het idee dat je per ongeluk de camera hebt verschoven :+

Ik zie ook niet wat deze compositie zou moeten benadrukken aan de auto. Meestal als je een uitsnede van een auto maakt, dan benadruk je bijvoorbeeld de koplampen of de grill of de wielen of iets.

Je hebt het alleen maar over het benadrukken van de scherptediepte en daar ben je dan in geslaagd, want de auto is scherp, de achtergrond is wazig en het gat op de voorgrond ook. Maar dat maakt (voor mij) geen goede foto.

Misschien iets minder denken aan de techniek ('ik wil de scherptediepte benadrukken') en wat meer denken aan je onderwerp en wat je wilt laten zien (en dat is dus niet de scherptediepte, maar een verhaal oid :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:28
@ToyotaMR2
Goed gelukt, had graag nog wat meer detail gezien en wat meer kleuren.

@pdebie
Je hebt mooi het goede stuk scherp gekregen! Wat mij ook opvalt is het standpunt, hij lijkt wat te veel naar beneden gericht. Verder is het natuurlijk een leuke auto, maar verder is het onderwerp niet heel interessant naar mijn mening. :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3818/9599629009_18ee19f46b_c.jpg

D5100 + Sigma 17-70mm F2.8-4

Exif
S: 1/250
A: f/8.0
ISO 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kzin
Ik vind de compositie wel leuk, alleen de waslijnen storen mij een beetje. Ze hangen ook niet allemaal mooi recht, als je snapt wat ik bedoel. Je zou ze beter weg kunnen halen, en dan ook de schaduwen natuurlijk. Het lijkt bijna alsof er in het groene gedeelte al iets gefotoshopped is, of is dat gewoon een vlek?

• AoHxBram
@ pdebie: Ik vind het ook een beetje een rare crop, had graag ook nog wat meer van de auto gezien in de hoogte dat het dak er ook nog op stond.

@ boe.i: Ik vind persoonlijk de waslijn niet storend, maar vind het iets toevoegen, wat me wel stoort is dat zijn hand er niet helemaal op staat. verder vind ik het een leuke foto.

Gistere avond een fotoshoot gedaan met een gebouwde civic, 3 foto's gestacked en zelf weggepoetst wat te donker of the licht was, vind hem zelf zeer geslaagd.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7437/9618984216_961a108eb0_c.jpg
IMG_7482 copy by Bram Stevens, on Flickr

Verwijderd

@boe.i - Leuke foto! In mijn ogen had het kader iets gemogen en de waslijnen weggeshopt mogen worden. Voor de rest vind ik het een erg leuke plaat om naar te kijken.

@AoHxBram - Naar mijn mening komt de foto iets te onrealistisch/chaotisch over (ben dan zelf ook totaal geen fan van HDR). Misschien komt het door het verschil tussen de achtergrond en de auto. Ik denk dat de auto heel goed werkt met een andere achtergrond.

Zelf heb ik ook een aantal foto's gemaakt van dezelfde auto. Het leek me leuk om een ander perspectief/foto te posten hiervan. Ik zie altijd veel auto's voorbij komen in dit topic en aangezien ik zelf vrijwel nooit auto's fotografeer ben ik erg benieuwd wat jullie ervan vinden!

Achteraf bedacht ik me dat het misschien leuker was geweest als de bestuurder er ook volledig met zijn gezicht opstond. Nu zie je slechts een deel van z'n hoofd en dit stoort mij best wel. Hoe denken jullie hierover?

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3683/9618511016_284458d1fb_c.jpg
Honda_Civic_01 by O_Wouters, on Flickr

• hypz
Wel goed gelukt, vanuit andere auto genomen neem ik aan :). Je zou nog een wat langere sluitertijd kunnen nemen zodat de achtergrond ook wat meer in beweging komt op de foto. Verder is het niet zo'n bijzondere / spannende setting of compositie eigenlijk :p

Verwijderd

Het is ook geen spannende compositie of setting inderdaad, dat is echter ook nooit de bedoeling geweest van deze foto :P Ik wilde oefenen en kijken of ik geslaagde rolling shots van auto's kon maken :) Ben blij dat je hem goed gelukt vind :) Op m'n Flickr staat nog wel een andere foto met een wat spannender licht en perspectief.

• NeutraleTeun
Wat hangt er zo scheef aan het dak?

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Huh? De spoiler bedoel je?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 22:15
Die zwarte balk hangt rechts een stuk lager dan links, met een keycoard oid eran.

6.8 kWp op zuid en west

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 20:42

The Milkman

█████░░░░░ 50%

@lasteraar

Prachtig. Heerlijk dat kleine grut. Achtergrond snap ik, maar kan er ook wel mee leven.

Even een foto'tje geschoten met m'n telefoon :)
Kwam er verrassend goed op, zo uit ons moestuintje!

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/2O3N2F0g113j2y2Q3b0H/IMG_20130628_141104.JPG

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• Universal Creations
Ik vind de tomaat eigenlijk mooier dan de foto. Er zit een rare verscherping in en de kleuren zijn ook niet helemaal lekker. Zit ook behoorlijk wat compressie in gezien de bestandsgrootte en het blokkerige blauw op de achtergrond.

• AoHxBram
@ toyotaMR2, dat is een wink\panorama mirror.
is een 5paneels spiegel.

• NeutraleTeun
Nooit van gehoord/gezien. Is het zeer effectief (vast wel)?, maar is het niet ook enorm wennen?
http://www.holcosales.com/images/gti/winkwink.jpg

• Hahn
AoHxBram schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 08:20:

Gistere avond een fotoshoot gedaan met een gebouwde civic, 3 foto's gestacked en zelf weggepoetst wat te donker of the licht was, vind hem zelf zeer geslaagd.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7437/9618984216_961a108eb0_c.jpg
Heb je soms verschillende lenzen (met verschillende lengtes) gecombineerd, waarbij je de achtergrond met een andere lens hebt geschoten dan de auto? Wat je dan compositing noemt, geen stacking :P

Want dat zou voor mij verklaren waarom het er zo onrealistisch uitziet. De auto is heel erg 'plat' en gecompressed, alsof je het met een lange lens hebt geschoten (70-200mm?), terwijl de omgeving (achtergrond/ondergrond) juist heel uitgerekt is en diepte heeft, alsof je het met een hele wijde lens hebt geschoten (24-35mm range?).

• AoHxBram
offtopic
NeutraleTeun schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 22:15:
Nooit van gehoord/gezien. Is het zeer effectief (vast wel)?, maar is het niet ook enorm wennen?
http://www.holcosales.com/images/gti/winkwink.jpg
superhandig spiegels, geen dode hoek, wel even wennen.

Ontopic !
Hahn schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 22:31:
[...]
Heb je soms verschillende lenzen (met verschillende lengtes) gecombineerd, waarbij je de achtergrond met een andere lens hebt geschoten dan de auto? Wat je dan compositing noemt, geen stacking :P

Want dat zou voor mij verklaren waarom het er zo onrealistisch uitziet. De auto is heel erg 'plat' en gecompressed, alsof je het met een lange lens hebt geschoten (70-200mm?), terwijl de omgeving (achtergrond/ondergrond) juist heel uitgerekt is en diepte heeft, alsof je het met een hele wijde lens hebt geschoten (24-35mm range?).
Nee totaal niet, het zijn 3 gestackte foto's, allemaal op 55mm (24-105L), en dan op 3 verschillende exposures (-2, 0 en +2 ev). daarvoor heb ik de 0ev, voor de weg en onderkant van de brug etc, de Donkere voor de achtergrond, en koplampen. en uit de +2ev, heb ik de "goed belichte auto in die foto" gebruikt.
toen wat zitten wegpoetsen en stacken in photoshop, mishcien dat mijn gummetje iets te zacht stond vandaar ook de lichtranden. vond het zelf een erg toffe plaat. maar vandaar dat ie in testcase staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

AoHxBram schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 08:20:

[afbeelding]
Ik kwam er maar niet achter wat me stoort aan de foto, maar ik heb het gevonden : Je camera stond scheef voor de auto en de auto staat ook niet in het midden van de foto!

Verder vind ik het wel een leuk idee, maar ik zou de achter grond of vervangen of wat blurren (eventueel tijdens de shoot de volgende keer) :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Laatst online: 17-09 09:58
@ AoHxBram, ik vind de auto er erg geslaagd op staan, jammer dat ie niet helemaal recht van voren genomen is zoals nero al zei, en ik vind t ook jammer dat ie niet midden op het klinker vlak staat (snap dat dat niet kan naast de openbare weg). Maar het meest storende vind ik die maffe balk/spiegel én dat de weg naast de auto van zowat zwart naar wit gaat, dat creëerd (hoe spel je dat verdomme) ook een halo om de auto en das jammer. Maar onder de streep is het echt wel n mooie en goede foto van n auto :)

@ SplitSecond-, het mag dan wel standaard en zo zijn maar tis wel prima uitgevoerd, ik vind het juist jammer dat het bestuurdersraam open is, dat breekt de reflectie nogal. Misschien had een crop/compo waarbij der minder ruimte achter de auto was en meer ervoor nog een wat spannendere plaat opgeleverd.

Genoeg over 1 en dezelfde auto, ik heb vorige week dit geschoten, vind m op zich wel goed maar toch mis ik iets of zo, iemand tips/ideeën?.
Tips van Bart verwerkt :) Hij stond inderdaad 2mm uit het midden :+ En heb t geel eruit gehaald, lichter gemaakt en contrast verhoogd :)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7292/9629912851_493cb4a86f_z.jpg
Stairway to heaven.jpg by ed-oorklep, on Flickr

Heb ook nog deze als andere crop en iets langere sluitertijd.

[ Voor 5% gewijzigd door ed-oorklep op 31-08-2013 11:44 ]

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart[Spiral]
De foto is naar mijn idee iets te donker, bevat naar mijn smaak niet genoeg contrast (wellicht omdat het te donker is?), en is te geel en rood. Je zou de witbalans aan kunnen passen totdat de balk in het midden er bijna hetzelfde in zwart-wit uit ziet als in kleur. Bovendien zit het midden van de trap nét van het midden van de foto zelf af, maar dat is niet het grootste probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
kzin schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 12:34:
Ik vind de compositie wel leuk, alleen de waslijnen storen mij een beetje. Ze hangen ook niet allemaal mooi recht, als je snapt wat ik bedoel. Je zou ze beter weg kunnen halen, en dan ook de schaduwen natuurlijk. Het lijkt bijna alsof er in het groene gedeelte al iets gefotoshopped is, of is dat gewoon een vlek?
Sorry maar wat een onzin zeg die over die waslijnen. Stoort dat je nou echt? Vaak kan ik me de gedachtegang achter commentaar wel voorstellen, maar in dit geval echt niet. Het voegt echt juist toe aan de foto die waslijnen zelfs. Ik weet het meningen kunnen verschillen hoor.... :?
Als me al wat zou storen zou het eerder de groene kleur van zijn huid zijn door de reflectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ieder zijn mening. Wat mij eerder zou storen zijn de geheel witte vlekken op zijn huid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik ben het eigenlijk wel met hypz eens. Sterker nog, de waslijn vind ik wat huiselijks toevoegen, alsof hij lekker "achterom" in de zon geniet van een cocktail en een sigaartje. De witte vlek....tja, mij zou het eerder opvallen als hij "dof" gemaakt werd. Hoort een beetje bij de felle zon vind ik :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 20:17
Deze geschoten in een haags museum, vind het zelf wel een leuke foto.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5472/9633350709_788a17bff8_c.jpg
Chandelier by Wiebe Nieuwenhuis, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Compositie, uitsnede, rare DOF... ik vind het niet fijn om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:24:
De witte vlek....tja, mij zou het eerder opvallen als hij "dof" gemaakt werd. Hoort een beetje bij de felle zon vind ik :)
Dof maken? Ik schaar het gewoonweg onder te lange exposure als ieder detail over zulke oppervlaktes weg is. Dat je een foto overbelicht om het onderwerp daarmee goed te belichten prima, soms kan je niet anders, maar ik zou het onderwerp zelf daarin mijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 14:13
@ AoHxBram:
Ik vind de achtergrond veel te druk. Op zich denk ik dat het concept wel het proberen waard is, maar kies een betere locatie om dit nogmaals te proberen. Ook vind ik een frontaal aanzicht van een auto altijd wat "saai".

@SplitSecond-:
Cool shot, maar niet extreem vet, komt mede door de wat "te centrale" compositie. Wel lekker scherp maar geen foto om aan mijn muur te hangen ;).

@ The Milkman:
Tsja... Een snapshot van een tomaat, met een druppel en een groen kroontje. Ik kan er weinig mee om eerlijk te zijn.

@ ed-oorklep:
Foto moet op groot formaat bekeken worden, dan komt ie beter uit. Vind het een cool, abstract shot. Persoonlijk had ik hem inderdaad wat lichter gemaakt en wat meer verzadiging in de kleuren toegevoegd. Hij is nu wat braaf. Wellicht was een HDR hier een leuke optie geweest? Je kunt er verder weinig aan doen, maar die lelijke waarschuwingsstickers irriteren me ;)

@ sweebee:
Dit soort foto's kunnen extreem cool zijn, maar dan moeten ze wel precies goed gemaakt worden. Dus; precies recht / evenredig qua afstanden en positie. Deze is dat helaas niet... Daarbij ben ik het eens met een voorganger dat de DOF niet lekker kijkt.
Op vakantie nog een aardig potje onweer kunnen vastleggen. Ben een uur / anderhalf uur bezig geweest en heb wel een aantal (5) aardige plaatjes kunnen kieken. Deze is op FLICKR nogal vaak gefaved en bekeken. Wat vinden jullie?

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5441/9587956883_a556ca58e0_c.jpg
DSC_2643m_crop by ThAZiP, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Prachtige plaat!

Pagina: 1 ... 88 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)