Wat bedoel je hiermee? Dat allemaal aanpassen om er een betere foto van te maken?
De rest van de schoenen kreeg ik er niet op omdat het een hele lange lijn was met schoenen (
zie deze foto). Een stukje ertussen zou misschien gekund hebben, maarjah, iets met tijd en meer willen zien (in Praag was het).
Klopt, het is niet realistisch dat de voorgrond niet mee wuift. Tenminste ik neem aan dat je dat bedoelt. Zo'n kei ben ik niet met dit.
Hier heb ik het toch even geprobeerd om de voorgrond mee te laten wuiven, maar dat krijg ik niet mooi naadloos.
Karel V schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 10:40:
WhiteRaver
Wat bedoel je met bewegingsonscherpte van het geheel? De voorste schoen ziet er voldoende scherp uit.
Als je bedoelde dat de andere schoenen niet scherp zijn, dan komt dat door je brandpuntsafstand van 250 mm. Het is als het ware dat de lens naar de voorste schoen staart en dat alles ervoor en erachter onscherp wordt. Dit kun je verhelpen door je lensopening van f/5,6 dicht te draaien naar f/22 bijvoorbeeld. Doordat je de lensopening verkleint krijg je meer scherptediepte in je foto. <knip>
Ik begrijp wat je bedoelt, maar daar doelde ik niet op

. Ik wou wel de voorste schoen scherp en de achterste schoenen onscherp. Waar het mij om ging was dat het geheel niet scherp was. Bij de gefocusde schoen heb ik gesmokkeld door er met 'scharpen more' over te gaan in Photoshop. Deze was eerst ook niet lekker scherp. Bij de achterste, onscherpe, schoenen lijkt het wat versmeerd, oftewel dat ik iets heb bewogen tijdens het shot. De bokeh is niet lekker IMO. Het zou misschien ook nog door mijn apparatuur kunnen komen.
Jij laat wel een mooi extreem geval zien van diepte (on)scherpte. Mooi strak gemaakt overigens!
@
Gé Brander, mooie foto! Persoonlijk lijkt het me mooier als de schelp er helemaal scherp op stond. Vooral aan de voorkant valt dat op.
Dankje! Klopt, ToyotaMR2 geeft het ook al aan, maar mijn keus was beperkt. Zie ook mijn reactie op hem hierboven.
Over jou foto; leuke foto. Wat ook al gezegd wordt: de staart er helemaal bij op zou nog wat mooier zijn.
Ik dacht dat ik teveel bewogen had tijdens het shot, maar dat zou natuurlijk ook kunnen.
(Dankje!)
Jij hebt trouwens een gave foto gemaakt! De vloeistof komt er IMHO niet helemaal lekker uit. Voor de rest wel zeer strak gedaan.
Graag gedaan.