Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 102 Laatste
Acties:
  • 688.052 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:47
@marc4NL: ik vind het idee mooi maar er is toch te weinig te zien in mijn optiek. Ik had toch graag een onderwerp gehad.

@Erwin: foto doet me niet zo veel. Ik vind de gekozen positie achter de fietsrekken wel goed maar verder is niks wat me "langer" naar de foto laat kijken. De renner is leuk maar staat wel erg aan de zijkant en hij roept niet de gevoelens bij me (waar gaat ie heen? waar vandaan, etc)

@woutoud: Leuk idee. Kleuren van de wagen zijn leuk. Vind hem wel wat krap rechts/boven en de lijn haaks op de auto stoort inderdaad, zoals hierboven ook al opgemerkt, een beetje.

@Deathchant: mooie foto! De kleuren zijn mooi gelukt. Vind de onscherpte niet zo storend. Ik stoor me wel iets aan het 'ding' rechts. Is net wat donker/vaag. Echter voor een uit de hand geschoten foto, erg mooi gelukt. Ik heb altijd sh*t veel moeite met dit soort donkere interieur foto's.

[ Voor 16% gewijzigd door JDillinger op 17-04-2013 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-10 15:30
@Acolyte57: Thanks :)
@douPel: Goed gezien ja, is mij ook nog niet opgevallen
@mrc4nl en E.r.w.i.n: Al gedaan, kan je nagaan hoe 'ie was ;)
@Deathchant: Thanks! Zal binnenkort anders wel even een testcase van de bruiloft aanmaken. Uiteraard nadat ze de foto's hebben ontvangen :) Het zijn vrienden van me, dat zorgt ook wel voor een ontspannen sfeertje tijdens de shoot.

Over de jouwe: goede foto, maar jammer van de voorgrond inderdaad! Je kan het donkere gedeelte zeker ook niet veel lichter maken, omdat 'ie op iso 1600 is geschoten?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-10 15:39

iew

What the...?!

@tommyz
Mooie zw/w omzetting het echtpaar knalt er goed uit, een mooi moment ook, ik weet niet of je em nog anders had kunnen uitsnijden, zelf had ik dan rechts in de foto de huizen tot aan de boom weggelaten dat haalt het paar net even uit het midden en de foto oogt dan direct iets rustiger in mijn ogen. (even mijn hand ervoor gehouden)

@Pctje91
Vind em echt te centraal en te kort af aan de onderkant, de kleuren zijn goed.

@mrc4nl
Ik snap je gedachte en ik vind het licht wel mooi, maar persoonlijk was ik toch denk ik voor 1 sprietje scherp gegaan.

@E.r.w.i.n
Sorry maar de foto doet me niet veel, ook mijn aandacht gaat het meest naar het fietsenrek en de muur met de tag erop.

@Woutoud
De kleuren van de planken en het gore autootje passen goed bij elkaar, leuk spel met scherptediepte, vind alleen de uitsnede niet zo...

@Deathchant
Ik vind het toch knap gedaan, en dat uit de hand, maar het is er inderdaad wel donker ja.
Ik weet niet goed waar ik naar moet kijken in de foto, mijn ogen worden voornamelijk naar de streep licht op de vloer getrokken.

Een al wat oudere foto van mij:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8297/7788707682_5f06771394_z.jpg
IMG_5206 by I. van der Linden, fotografie., on Flickr
Ik vind zelf dat ik misschien toch een ander standpunt had moeten kiezen en de foto wellicht nog wat warmer had kunnen maken in de nabewerking.

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:44

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@tommyz: Echt een mooie foto. De onrustige achtergrond stoort mij ook niet, het onderwerp trekt alle aandacht (zoals het hoort). De achtergrond is wellicht nog wat extra te blurren met Photoshop?

@Pctje91: De DoF is mooi, de bloem staat er voor mij net wat te krap op, vooral aan de onderkant. Een beetje centraal is het ook, misschien dat een vierkante crop het mooier maakt.

@mrc4nl: Hij blijft me niet boeien, daarvoor staat er te weinig interessante dingen op, die paar dunne sprietjes trekken me niet genoeg. Wel leuk als achtergrondje.

@E.r.w.i.n: Ik weet niet goed waar ik moet kijken, daardoor verlies ik snel de aandacht. De foto is ook wat rommelig door de grote DoF.

@Woutoud: Leuk op de foto gezet, mooie DoF, maar de schaduw rechts had er ook helemaal op gemogen. De kleuren lijken wel wat flets, er mag van mij wat meer punch in.

@Deathchant: Ik vind hem te donker waardoor je bijna geen detail ziet.

@iew: Ook wat donker niet, of heb je extra vigetting toegepast? De lichtinval op de bloemen is wel mooi.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/9378940/564298_10200935903419298_1683459077_n.jpg
Elke keer als ik in de Selexys in Maastricht ben baal ik dat ik mijn DSLR niet bij me heb. Deze is met de Lumia 920 geschoten. Helaas niet helemaal symetrisch en recht, maar zo kwam ie uit de camera, ik heb alleen een beetje de saturation omhoog gezet.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10 16:39

mrc4nl

Procrastinatie expert

@erwin, de nadruk ligt niet veel op de renner, het lijkt als alsof hij onbedoeld in beeld staat.
@woutoud, leuke foto kleine dof maar autootje wel grootendeels scherp, ik mis alleen een beetje kleur.
want het hout en de auto hebben ongeveer dezelfde kleur.
@deathchant met weinig licht en zonder statief is altijd moeilijk fotograferen, maar t is je gelukt geen bewogen foto te maken. persoonlijk zou ik de linker en rechter kant wat afsnijden, het is daar wel erg donker
@iew de achtergrond is bijna zwart, dat vind ik wel jammer. de kleurtemperatuur maakt mij niet zoveel uit.

@zonoskar ik denk dat de foto beter te beoordelen is op groot formaat helaas ontbreekt die. (linkje?)

Voor degenen die zeiden dat mijn foto beter èèn sprietje scherp kon hebben:bij deze.
Maar ik denk niet dat het veel toevoegt, een echt onderwerp is er immers niet.
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/bewerkt/P1110095k.JPG

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Deathchant: Het is al gezegd, maar donker :P Zou een portrait crop van het midden met de kroonluchter centraal werken?
@iew: Ik mag de grote versie niet zien van Flickr... De kleuren, scherpte en compositie vind ik goed, maar ik vind 'm veel te donker
@zonoskar: Ik zou graag een grotere versie zien. Is dat vignette of schaduw langs de randen?
@mrc4nl: Geloof het of niet, ik blijf naar dat ene scherpe sprietje kijken :P Ik vond de vorige al wel leuk, deze nog beter.

Het waait hard, dus van mij een nieuwe poging om de stuiverij vast te leggen:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8123/8661352806_923196af3a_z.jpg
DSC02395.jpg by Woutoud, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
@Zonoskar: Thanks! Al geblurred ja, maar blijft vrij onrustig :)
@Iew: Was een optie geweest, maar nu wordt 't paar als 't ware naar 't midden getrokken van de bomen. Vind 't wel wat hebben.

Comments op andere foto's:
@IEW: Lekkere bokeh en kleuren, maar standpunt had anders gekund, of anders minder centraal :)
@Zonoskar: Toch een beste foto voor een telefoon :) Jammer dat ie niet helemaal recht staat!
@MRC4NL: vind 't zelf ook niet heel veel verbeteren. Zowieso een lekkere foto. Ook goed te gebruiken als desktop!
@Woutoud: Nice! Goed gelukt om dit vast te leggen. Wel wat veel zwarte voorgrond en ook wat donker. De lucht doet 't goed hier.

Net even naar Den Haag geweest:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8260/8660534363_d90804cb5b_z.jpg
WTC Den Haag by Tom Roeleveld, on Flickr

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tommyz, ik zie nu je portret pas... d:)b Superplaat!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2013 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Thanks! :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:30
Als er mensen nog in Den Haag zitten/gaan voor shoots, lemme know (if interested)?
Of is daar ook een speciaal topic voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Geen topic voor, maar ik ben wel van de partij (woon zelf in Zoetermeer, dus goed te doen) :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-10 15:39

iew

What the...?!

@Woutoud

Snap er niets van, heb even gekeken op m'n flickr account maar kan het niet vinden waar dat aan ligt..

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Woutoud: Weet niet wat is het is, maar als ik even oppervlakkig kijk: mwah. Maar als ik de wat grotere versie bekijk en even goed kijk: mooi! Interessant wat er gebeurt. Bijzondere en toch ook mooie kleurcombinaties en ik vind de verdeling ook mooi. Bovenin de lucht, onderin de donkere aarde en er tussenin een strook waar alles gebeurt. Tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die mwah heb ik zelf ook wel. Ik had graag nog een plaat geschoten met kleinere beeldhoek, maar ik had op dat moment alleen m'n 19mm Sigma objectiefje bij me.
Later was het licht niet meer goed, helaas... Misschien dat een beetje creatief croppen nog wat oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:10
@Tommyz: Erg mooie foto alleen vind ik het jammer dat de bomen zo donker zijn. Verder is de belichting perfect.
@Woutoud: Ook wat tommyz zegt veel donker in de voorgrond. Verder prima foto met een mooie blauwe lucht.
@mrc4nl: Persoonlijk ben ik erg fan van zulke foto's. Goed gedaan. Moet ik ook eens proberen.
@zonoskar: Ik denk dat dit een mooie foto had kunnen zijn als hij met je dslr genomen zou zijn. Persoonlijk zou ik een wat breeder beeld willen zien.

Ik volg dit topic al een tijdje maar heb eigenlijk nooit wat van me eigen werk laten zien. Hopelijk past mijn creatie hier tussen. De foto is genomen tijdens mijn studie periode in Melbourne (Australie). Ik twijfel een beetje over het contrast in deze foto ik denk aan de ene kant iets te veel maar aan de andere kant past het er ook wel weer een beetje bij.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8185/8141190771_4e77e46b5e_z.jpg

[afbeelding]

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:24
Ik vind hem vet, net zo vet als de grafiti zelf is de stijl van de foto wel in lijn met de grafiti zou ik haast zeggen :) Lekker kleurrijk en gedetailleerd!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Echt toepasselijk inderdaad :D GAAAAF gedaan d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-10 00:06

Bob

hood schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 10:05:
@Tommyz: Erg mooie foto alleen vind ik het jammer dat de bomen zo donker zijn. Verder is de belichting perfect.
@Woutoud: Ook wat tommyz zegt veel donker in de voorgrond. Verder prima foto met een mooie blauwe lucht.
@mrc4nl: Persoonlijk ben ik erg fan van zulke foto's. Goed gedaan. Moet ik ook eens proberen.
@zonoskar: Ik denk dat dit een mooie foto had kunnen zijn als hij met je dslr genomen zou zijn. Persoonlijk zou ik een wat breeder beeld willen zien.

Ik volg dit topic al een tijdje maar heb eigenlijk nooit wat van me eigen werk laten zien. Hopelijk past mijn creatie hier tussen. De foto is genomen tijdens mijn studie periode in Melbourne (Australie). Ik twijfel een beetje over het contrast in deze foto ik denk aan de ene kant iets te veel maar aan de andere kant past het er ook wel weer een beetje bij.

[afbeelding]

[afbeelding]
De scherpe overgang van de tiles naar wit en de content zelf vond ik wat te hevig, dus ik heb 'm hier even snel snel een zwarte gefeatherde achtergrond gegeven, wat de randen veel rustiger maakt. Verder wel knap, vooral veel werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:44

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@hood: erg gaaf! Net als @Bob lijkt me deze wel nog gaver op een donkere achtergrond.

Over mijn foto: ja, met een DSLR was ie misschien mooier geweest, maar een bredere hoek is lastig, je zit daar met boekenkasten die in het zicht komen enzo. Een panorama foto zou misschien wel gaan. Volgende keer.....

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kritiek op de vorige foto is gelezen en opgeslagen. Ben het niet helemaal mee eens, maar okee: ik ben aan het leren en neem het zeker mee. Dank daarvoor. :)

Ik vind straatfotografie tof om te zien en het lijkt me erg leuk om goede en mooie straatfotografie te kunnen doen. Alleen ben ik er nog een beetje schijterig voor, maar dit is een mooi jaar om stoer te worden en het gewoon te doen. Damned. 8)

Vanmiddag gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8240/8663758150_e3f46f1eb5_z.jpg
Biking by Erwin.van.Leeuwen, on Flickr

Niet helemaal scherp, maar dat is ook wel een beetje de charme denk ik. Er zit wat beweging in de foto. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RX100 is toch wel een makkelijk toestelletje om straatfotografie mee te doen, die valt niet heel erg op :)
/me durft dat trouwens ook niet goed hoor, met z'n toch wel bescheiden NEX-5N...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 16:54

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

loewie1984 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 12:30:
Ik vind hem vet, net zo vet als de grafiti zelf is de stijl van de foto wel in lijn met de grafiti zou ik haast zeggen :) Lekker kleurrijk en gedetailleerd!
Dat was precies mijn idee, en vast ook de bedoeling. :P
In elk geval, vet gedaan. d:)b

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
@ E.r.w.i.n.:
Dat onscherpe heeft inderdaad wel wat. Daarnaast zijn de schaduwen ook fijn qua lijnen. Enkel jammer dat ze er niet helemaal opstaan, de schaduwen dan he...

Onderstaande vandaag vrij spontaan geschoten, maar het resultaat is wel lekker vind ik. Nog twee andere die erop lijken, maar je mag hier maar een foto tegelijk posten. Die staan wel op mn Flickr.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8402/8669252368_611dc798c7_z.jpg
Portrait Jeroen by Peter vd Ham, on Flickr

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi portret. Ik had hem denk ik alleen minder blauw gemaakt. Het is mooi weer op de foto en vind het kille niet echt passend. Het geheel oogt ook wat te licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Verwijderd schreef op zondag 21 april 2013 @ 19:42:
mooi portret. Ik had hem denk ik alleen minder blauw gemaakt. Het is mooi weer op de foto en vind het kille niet echt passend. Het geheel oogt ook wat te licht.
Thanks! Ik vond het iets te lichte juist wel een beetje passen bij het portret zelf. Geeft een mooie look denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de meta-data is deze op ISO200 geschoten, heb je daar een reden voor of was dat per ongeluk? Volgens mij was er namelijk wel genoeg licht voor ISO100.
Wel een leuke foto, maar ik vind 'm te fel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Verwijderd schreef op zondag 21 april 2013 @ 19:49:
Volgens de meta-data is deze op ISO200 geschoten, heb je daar een reden voor of was dat per ongeluk? Volgens mij was er namelijk wel genoeg licht voor ISO100.
Wel een leuke foto, maar ik vind 'm te fel.
De reden is heel erg simpel. Dat is de laagste stand (zonder te forceren dan) van de D700 :+

Ik heb overigens in post-productie de hooglichten extra aangezet, dus daardoor is de foto een stuk lichter. Vond het wel mooi :)

[ Voor 14% gewijzigd door Peter_Aragorn op 21-04-2013 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow echt... Ik dacht dat elke toestel standaard toch wel ISO100 zou kunnen. Weer wat geleerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10 23:40
Ik vind persoonlijk de tint van de tweede op flickr (die met bril in de hand) net ietsjes beter. Verder mooi portret.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Verwijderd schreef op zondag 21 april 2013 @ 19:52:
Ow echt... Ik dacht dat elke toestel standaard toch wel ISO100 zou kunnen. Weer wat geleerd :P
Ik ben ook wat verrast. ISO100 is een beetje de standaard dacht ik, met potentieel nog lagere standen op luxere toestellen...

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Mwa ISO 100 is niet perse een standaard hoor. De D700 is toch wel degelijk een pro-model, maar heeft het niet. ISO 100 is ook niet perse beter of zo ook.

@Jip. Tint is bij de tweede net iets anders, klopt. Daar is de witbalans rond 5000K, op die ik hier plaatste wat lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 21:22

Deathchant

Don't intend. Do!

@iew: de lichtinval op de bloem is schitterend! Alleen vind ik em wel wat te donker. Probeer de whites in LR4.x eens te verhogen. Vaak lijkt het dan net alsof de zon feller schijnt. Zou zomaar eens goed uit kunnen pakken.

@woutoud, goed gelukt, alleen vind ik het paarse niet natuurlijk. Ik zou meer een wat geligere/oranje gloed verwacht hebben bij zand/grond stuiving.

@tommyz, weer een scherpe lekkere avondfoto, maar alleen lijkt ie zo'n laag standpunt te hebben en toch kijkt ie wel goed weg.

@hood: 1 woord: gaaf!! De werking van die vakjes is echt zeer toepasselijk!

@peter_aragorn, leuk portret. Ik heb er ook weinig op aan te merken. Het blauwe vind ik wel leuk. ff tussendoor: wat me trouwens opvalt vaak is dat veel zeiss-foto's het ook heel goed doen met dit soort blauwbewerkingen.

@erwin: ik vind de foto wel geslaagd ondanks de onscherpte. Beetje geluk bij een ongeluk denk ik, maar pakt wel goed uit!

Om de vorige kerkfoto goed te maken:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/559062_2945767899088_1895968435_n.jpg
Sinds ik zo'n ongelooflijke moeite heb moeten doen om me uit te schrijven uit de kerk, is het nu wel hetgene wat me vaak roept :) Mooie kerkfoto's schieten ben ik altijd wel voor :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Je weet dat de mijne geen 'zeiss-foto' is he ;) Maar thanks! En trouwens: dat laatste herken ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:38
Verwijderd schreef op zondag 21 april 2013 @ 19:52:
En zelfs al zou het, ik zet m'n camera bijna nooit op ISO100 eigenlijk. Hij schoot nu op 1/250e, al was het op ISO100 dan was het 1/125e geweest terwijl als je bijvoorbeeld echt beweging wilt bevriezen dan wil je toch wel een stuk sneller.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op zondag 21 april 2013 @ 21:50:

Om de vorige kerkfoto goed te maken:
[afbeelding]
Sinds ik zo'n ongelooflijke moeite heb moeten doen om me uit te schrijven uit de kerk, is het nu wel hetgene wat me vaak roept :) Mooie kerkfoto's schieten ben ik altijd wel voor :)
:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
@Peter_Aragorn: De foto is voor mij iets te koud (dat is puur smaak). Daarnaast zou je wat terug kunnen halen uit de highlights om wat meer detail in het gezicht en de achtergrond te hebben. Uitgebeten achtergronden vind ik altijd wat afleidend / afbreuk doen aan de foto.

@Deathchant: Invallend zonlicht ziet er mooi uit, voor m'n gevoel is de foto iets te geel/groen. Deze situatie leent zich ook wel voor een lichte (lees: natuurlijk lijkende) HDR foto.

Vanavond was er een mooie zonsondergang in Groningen, dus ik heb er maar even een foto van gemaakt :) .
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/337710/tweakers/IMG_6416-3.jpg
Klik op de foto voor een iets grotere weergave.

Is er hier toevallig een Tweaker die over de Korrebrug fietste en riep dat ik de foto's op Twitter moest plaatsen? :+

Kleuren lijken misschien een beetje overdreven, maar ik heb enkel de shadows opgehaald en wat contrast toegevoegd. Daarna vond ik de kleuren ook te overdreven, dus vibrance op -14. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Aloys schreef op zondag 21 april 2013 @ 23:24:
@Peter_Aragorn: De foto is voor mij iets te koud (dat is puur smaak). Daarnaast zou je wat terug kunnen halen uit de highlights om wat meer detail in het gezicht en de achtergrond te hebben. Uitgebeten achtergronden vind ik altijd wat afleidend / afbreuk doen aan de foto.

@Deathchant: Invallend zonlicht ziet er mooi uit, voor m'n gevoel is de foto iets te geel/groen. Deze situatie leent zich ook wel voor een lichte (lees: natuurlijk lijkende) HDR foto.

Vanavond was er een mooie zonsondergang in Groningen, dus ik heb er maar even een foto van gemaakt :) .
[afbeelding]
Klik op de foto voor een iets grotere weergave.

Is er hier toevallig een Tweaker die over de Korrebrug fietste en riep dat ik de foto's op Twitter moest plaatsen? :+

Kleuren lijken misschien een beetje overdreven, maar ik heb enkel de shadows opgehaald en wat contrast toegevoegd. Daarna vond ik de kleuren ook te overdreven, dus vibrance op -14. :)
kleuren zijn prachtig, alleen de voorgrond had je beter kunnen kiezen. met name de bomenrij links is jammer. het neemt imo teveel weg van de zonsondergang. water bij een zonsondergang is vaak wel mooier. dat heb je wel goed gedaan :P

ik was deze avond in zuidlaren en zag ook hoe mooi de zonsondergang was, i was helaas in gezelschap en kon niet naar buiten voor een foto :-(

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Haha, klopt, jammer van de bomen. Ik had echter geen keus, want ik fietste langs de korrebrug en toen zag ik de zonsondergang pas. Toen ben ik snel terug gefietst om m'n camera op te halen (die had ik niet bij mij), om een foto te maken. Als ik eerder was geweest had ik een andere locatie kunnen uitzoeken, maar ik ben wel tevreden :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 09:34
Erg fraai Deathchant !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@aloys, dit is een HDR foto, alleen niet getonemapped :)
@lasteraar & woutoud: danku :)

[ Voor 22% gewijzigd door Deathchant op 22-04-2013 11:01 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Dat heb je netjes gedaan dan, want dat was mij helemaal niet opgevallen. Achteraf had ik het wel kunnen bedenken omdat het contrast tussen het zonlicht en de donkere delen in de kerk normaal veel groter zou zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Yes, dat was inderdaad zo, vandaar een multi exposure. Ik ben een beetje van het tonemappen afgestapt en de tutorial van Ventieldopje om een zo realistisch mogelijke HDR te maken heeft me goed geholpen.

btw, mooie kleurtjes bij jouw foto! En leuke bootnaam ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Deathchant op 22-04-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Kapoentje
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8539/8672577008_edc440a20a_z.jpg
Voor grote versie kijk hier:
http://www.flickr.com/photos/lasteraar/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

djteddy

We're going streaking!

@Deathchant: Prachtig, zeker de lichtinval vind ik erg mooi!
@Aloys: Jammer van de bomen aan de linker kant die net voor de zon vallen, verder best een aardige plaat!
@Lasteraar: Cool hoe de weg die het beestje af gaat leggen scherp is, geeft echt een idee van beweging.

Vond deze wel aardig. Een communikantje dat tussen al het gefeest even verveeld en moe voor haar uit zat te staren... Jammer van haar handen voor het gezicht, maar vond de pose super!

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8539/8673976967_c2d3a91cea_c.jpg

(Be gentle, nog niet zoveel ervaring als de meeste hier...)

"Honey, you think KFC is still open?" - Frank the tank / old school the movie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Vind het een hele goede foto.
Enige wat mij stoort is de auto.

Kleuren zijn erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hoe heb je de kleuren uit die overigens heel fijne plaat gehaald?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-10 10:47
Fantastisch licht inderdaad. Achtergrond buiten doet een beetje afbreuk, maar wel zeer geslaagd qua licht / houding en kleding van het meisje ook. Als het nou naar buiten uitkeek over een mooi landschap of tuin was het helemaal magnifique geest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy

djteddy

We're going streaking!

Thanks voor de reacties!
Ik heb met lightroom een masker aangemaakt om de volledige achtergrond te blurren, eigenlijk alles behalve het meisje en de vaas is vaag en onscherp gemaakt, daarna de kleur verzadiging van dit masker flink terug geschroeft. Ik kan nog een 2e masker maken over het raam heen om het buitenzicht ook nog flink te blurren, en misschien zou ik met photoshop de totale inhoud kunnen vervangen door een mooi grauw kerkhof of verwilderde tuin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-10 19:53

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik vind het een mooie plaat, zelf zou ik toch een andere keuze gemaakt hebben wat betreft kleur. De groene tint past er goed bij maar alles behalve zij zelf is in kleur (wat een beetje cliché is naar mijn mening), een klein beetje kleur vind ik geen kwaad kunnen. Nou is het wel zo dat vooral het uitzicht van buiten geen kleur heeft dat mij opvalt en eigenlijk wel een beetje stoort, mocht je het uitzicht masken en vervangen zou ik het wel mooi vinden als daar nog wel (in de sfeer) wel wat kleur in voorkomt.

Wat betreft licht vind ik het lastig beoordelen, ik heb zelf altijd ruzie met JPG output en heb er nooit zin in om speciaal voor de JPG's dan nog aan te lopen trekken, dus vergeef mij als dit niet van toepassing is op de RAW. Ik had namelijk graag nog wel wat meer detail willen zien in haar haar, met name in de schaduw. Dit kun je óf in LR doen of dmv. een reflectie scherm maar dan zou het spontane er af zijn denk ik.

Leuk gedaan in ieder geval, mooie sfeervolle foto :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy

djteddy

We're going streaking!

Ik heb even jullie commentaren verwerkt, vind hem zelf ook een stuk rustiger geworden ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8544/8676916076_d45c374616_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-10 16:15
Geeft meteen een hele andere sfeer, en past veel beter bij het onderwerp en de rest van de plaat!! Dus een geslaagde shop wat mij betreft!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moustache
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-03 08:41
Goeie shop djteddy! Ziet er stukken beter uit.

Alleen die vaasachtige objecten zijn naar mijn smaak nog iets te helder waardoor mijn oog daar als eerste heen trekt. Ze zijn erg aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan26
  • Laatst online: 08-10 15:51
Woutoud: Mooie foto met een erg mooie lucht.
Tommyz: Strakke nachtfotografie foto. De belichting is echt perfect zeg!
E.r.w.i.n: Het vage is echt super gedaan. Helaas dat niet alle schaduwen erop staan (van de mensen).

Gisteren mijn nieuwe filter de "Haida Slim Pro II MC ND3.0" getest. Ben erg benieuwd naar jullie meningen.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8259/8675315351_a339052402_z.jpg
Sunset Oosterschelde by Stefan Fokkens, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moustache
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-03 08:41
@Stefan26: mooie kleuren, niets op aan te merken. Alleen ik vind de voorgrond erg donker. Er zit zo goed als geen detail meer in de zwarte stukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan26
  • Laatst online: 08-10 15:51
Moustache schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:09:
@Stefan26: mooie kleuren, niets op aan te merken. Alleen ik vind de voorgrond erg donker. Er zit zo goed als geen detail meer in de zwarte stukken.
Ja die mening had ik zelf ook, Moustache. Geen idee alleen wat er fout is gegaan en hoe in de voorgrond meer detail te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou, ik ben wel gecharmeerd van de foto. Iets meer de shadows oplichten op de voorgrond (met een gradient filter in LR) en tis goed. Ik vind het een mooie foto! En djteddy, zeer geslaagde photoshop!! prachtige foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djteddy schreef op woensdag 24 april 2013 @ 01:43:
Ik heb even jullie commentaren verwerkt, vind hem zelf ook een stuk rustiger geworden ;)

[afbeelding]
Had dan ook die tak rechts op de vensterbank even weg gehaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
@Lasteraar: heerlijke plaat door de mooie texturen en de kleuren contrasteren lekker met elkaar.

@Stefan26: ook hier heerlijke kleuren. Dat de voorgrond zo donker is stoord mij persoonlijk niet echt en vind ik misschien juist wel passend. Maar ik ben zelf dan ook iemand die niet altijd overal het detail in hoef te zien.

Gisteren was ik wat aan het spelen met mijn nieuwe aanwinst (Nikkor 300mm f/4 prime), vanuit mijn appartement een boom aan het schieten toen er opeens een hommel door de boom begon te vliegen.
Het was vanaf grote afstand dus heb veel moeten croppen maar vond het eindresultaat toch niet verkeerd.
De nabewerking is gedaan met de LR5 beta voor de nieuwe ronde gradient filter om de hommel wat meer belicht en scherper te krijgen zonder de rest aan de tasten.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8379/8676955534_90da696abc_z.jpg
Bumblebee by robbertvw44, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Het probleem hier vind ik dat het eigenlijk een beetje een zoekplaatje is geworden. Je onderwerp, de hommel, springt er eigenlijk het minst uit, en ik denk niet dat dat de bedoeling is.
Het lichtere, groene onscherpe stuk links trekt je oog als een magneet aan, daarna ga je rondzoeken en kom je de hommel tegen.

[ Voor 8% gewijzigd door hypz op 24-04-2013 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig hoe dat per persoon verschilt, ik zag meteen de hommel :)
Ik zou de crop echter wel anders kiezen, want de onderste helft van de foto is niet heel boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

@Stefan26: Erg mooie foto! De donkere voorgrond stoort me nauwelijks.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-08 09:46
@Robertvw: Ik vind de kleurencombinatie erg geslaagd. Ik sluit me wel aan bij Woutoud , de crop zou ik iets meer centraal doen.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit is mijn eerste post , dus be gentle :).

Wat ik zelf misschien wat storend vind is rugbedrukking van de boeken op de achtergrond , die nemen wat de aandacht weg.

Het is wat een donker portret , al vind ik dat juist heel goed passen bij de sfeer die ik wou creëren.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8390/8675531541_abf52c8fa0_z.jpg

Nikon d200
50mm 1.8
yongnuo 460 flash

1/250 op 1.8 iso 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Eerste wat me opvalt is het grote zwarte stuk aan de onderkant. Snij het weg of belicht het. Zo is het imho niet zo fraai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik zag de hommel ook niet meteen en mijn oog wordt door het licht meteen getrokken naar de ietwat onrustigere achtergrond. Niet helemaal mijn uitsnede in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Lasteraar: Leuke plaat, lekker contrast in de kleuren :)
@ djteddy: Heerlijk zacht, alleen jammer van het takje aan de rechter kant.
@ Stefan26: Gaaf, alleen de voorgrond kan wel wat detail gebruiken (alhoewel dat op groot formaat nog wel mee valt). Verder vraag ik me af of een diafragma van f/18 echt nodig is voor zo'n foto. Dan zit je volgens mij namelijk over de scherptepiek van menig objectief heen.
@robbertvw: Ik had het al gezegd, maar ik zou 'm anders croppen.
@Hymnir: Geen slecht portret hoor, maar welke sfeer wilde je creëren? Ik zie namelijk een man in een kamer die van één kant door een flitser belicht wordt.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8392/8675106171_3a809ec535_z.jpg
DSC02478.jpg by Woutoud, on Flickr

De voorgrond is weer lekker donker :+ Als ik daar aan ga prutsen wordt het echter heel snel een onrealistische foto, misschien heeft iemand nog tips wat dat betreft?

@Hieronder: Ow, das wel een goeie idd :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Lijkt me een mooie voor: Bewerk hier elkaars foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

@hymnir wow, mooi man. afgezien van het donkere stukje onderin goed geslaagd. met het contrast vind ik het er professioneel uitzien :)
@robertvw ik vind de achtergrond nogal onrustig
@woutoud, ik vind de kleuren een beetje te, nu lijkt het niet natuurlijk meer

Geïnspireerd door (RobB_W in "Solo testcasefoto's" heb ik deze foto gemaakt. Er is nogal wat nabewerking nodig geweest om de hooglichten te verzachten. want het contrast tussen licht en donker was hier erg hoog.
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/klein/P11107951.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door mrc4nl op 24-04-2013 19:35 . Reden: 1 foto teveel :P ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
djteddy schreef op woensdag 24 april 2013 @ 01:43:

[afbeelding]
Dit is toch wel heel nep :-D
Dan liever de originele met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Lasteraar schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:19:
[...]

Dit is toch wel heel nep :-D
Dan liever de originele met de auto.
Ik had de eerdere versie niet gezien en het was mij absoluut niet opgevallen dat de tuin buiten erin geplakt was, dus zo nep vind ik 't niet. De foto grijpt me verder niet echt eigenlijk, omdat het meisje niet in de setting past (ongeacht straat met auto of tuin) als je het mij vraagt, maar complimenten voor de fotoshop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
Bedankt voor het commentaar allen. Ik heb de crop wat aangepast maar dit geeft wat mij betreft niet een veel betere foto. De afstand was ook zo groot dat er te weinig detail in het beestje zelf zit om daar interessant op te kaderen.

@Hymnir: Zeker geen verkeerde eerste poging. Ik zou onder ook wat zwart weghalen.

@Woutoud: Misschien had HDR hier iets voor kunnen betekenen. De lucht is heel interessant maar ik had liever alleen de bomen in de achtergrond gezien ipv de boerderij.

@mrc4nl: Ik moest 2x kijken om te begrijpen waar ik nou naar aan het kijken was. Dat maakt de plaat wel interessant.

Vandaag even op pad geweest toen de zon nog lekker aanwezig was en daar is het volgende uit gekomen. Geschoten met een 300mm prime dus niet zo veel detail als dat ik met een macro zou hebben gehad, maar een macro objectief staat momenteel nog op mijn verlanglijstje. Zie flickr voor meer foto's uit deze serie.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8116/8677819161_a2eca5367f_z.jpg
Butterfly closeup by robbertvw44, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
@Hahn, je ziet het duidelijk aan 2 dingen.
De potten/vazen op de vensterbank knallen eruit, en dat is gelijk punt 2. Dat is omdat het licht erop schijnt en de achtergrond is tamelijk egaal belicht waar de kamer en het meisje duidelijke highlights vertonen. Dat licht moet toch ergens vandaan komen. Maar niet door het raam in dit geval :)

Maakt verder niet uit.
Persoonlijk vond ik de rest van de foto wel erg sfeervol. Jammer van de auto alleen..
Mooiste was een anonieme achtergrond geweest waar je de omgeving of tijd niet aan kon ontdekken. Daar waar de foto een hoog vintage-gehalte heeft zou dat wel mooi zijn geweest.

@Robert
Viel ie van het blad ? :+

[ Voor 3% gewijzigd door Lasteraar op 24-04-2013 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
Nee verbazingwekkend heeft hij daar wel zo'n 5 tot 10 minuten gezeten terwijl het behoorlijk hard waaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@robbert, lekkere macro. mijn blik wordt meteen naar de ogen van de vlinder getrokken. Ik zeg GESCHIKT :) Ik moest ook overigens een paar keer kijken naar de foto van mrc4nl en ik weet het nog steeds niet...skatebaan ofzo?

@woutoud. Vrij "lege" foto, maar wel mooie lucht en kleuren. Hij heeft wel wat :)

@hymnir: ik vind de foto goed, maar deel de kritiek dat het onderstuk iets teveel overheerst. Ik zou het niet helemaal wegcroppen, maar een beetje.

Hier van mij nog eentje van de Elf Fantasy Fair. Geen typische kostuumfoto, maar meer een spontane foto :)

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/933899_2954864366494_2072706750_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Mrc4nl, de highlights zijn wel helemaal grijs uitgeslagen dus technisch vind ik hem niet echt in orde maar het idee is leuk, ik merk ook dat ik helemaal een raar gevoel krijg als ik er naar kijk, alsof je omvalt .. cool! :)

@Robertvw, jammer dat je niet meer kan zien van zijn vleugel maar verder mooie opname! ;)

@Deathchant, heerlijk warm sfeertje, het was heerlijk weer die dag!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
@deathchant: jammer dat het gezicht van het meisje rechts niet te zien is. Verder geeft de foto een heerlijk rustig gevoel met lekkere kleuren en licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
@Death

Mooie foto (wederom!)
Jammer van de man en vrouw op de achtergrond.
Erg leuks zomerse kinderfoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Dankjulliewel! Er horen natuurlijk ook ouders bij he :) Ik ben niet zo'n held met photoshoppen en ik vond het niet zo erg, maar ik kan me voorstellen dat het onderwerp draait om de kids en storende dingen op de achtergrond zouden wegkunnen idd....
En dat ene kind waar je het gezicht niet van ziet...Je hebt gelijk, stoort me eigenlijk ook een beetje. Ik heb echt lang staan wachten totdat ik haar zag, maar ze bleef daar zo bezig. Ik heb geprobeerd de boel weg te croppen, maar dan valt juist een mooi deel weg (boom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
Soms is het gewoon niet anders en dan is het beter wel een shot te hebben dat niet helemaal is zoals je het zou willen dan niets :)

Nog een "macro" poging van mij (echte macro lens is inmiddels in bestelling :)).

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8113/8679171459_c7175b073c_z.jpg
Enjoying spring time by robbertvw44, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Deathchant: Mooi met het zonlicht zo en inderdaad héél jammer van het kind rechts. Dat is wel iets dat een foto voor mij in het 'ongeschikt' bakje doet verdwijnen. Maar overall mooi qua kleuren en dus het zonlicht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Deathchant schreef op woensdag 24 april 2013 @ 22:52:
@robbert, lekkere macro. mijn blik wordt meteen naar de ogen van de vlinder getrokken. Ik zeg GESCHIKT :) Ik moest ook overigens een paar keer kijken naar de foto van mrc4nl en ik weet het nog steeds niet...skatebaan ofzo?

@woutoud. Vrij "lege" foto, maar wel mooie lucht en kleuren. Hij heeft wel wat :)

@hymnir: ik vind de foto goed, maar deel de kritiek dat het onderstuk iets teveel overheerst. Ik zou het niet helemaal wegcroppen, maar een beetje.

Hier van mij nog eentje van de Elf Fantasy Fair. Geen typische kostuumfoto, maar meer een spontane foto :)

[afbeelding]
Leuk ! :) Mooi licht zo van achteren, was ook een prachtige dag inderdaad. Heb je niet gezien, ventieldop wel maar die was dan ook wat makkelijker te herkennen met z'n bos haar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

k moest ook overigens een paar keer kijken naar de foto van mrc4nl en ik weet het nog steeds niet...skatebaan ofzo?
fietstunnel :P fietspad zie je rechts

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Aangezien ik al een tijdje niet meer zo actief ben geweest in dit topic zal ik ook maar weer eens een foto plaatsen :>

(Deze had ik nog niet geplaatst toch? :o)

Constance & Abigail
1Ds Mark III, Samyang 35mm f/1.4, 1/15s, f/2.8, ISO 100

Klik voor groot en meer! :Y

[ Voor 5% gewijzigd door Ventieldopje op 25-04-2013 12:39 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Technisch mooi, maar ik vind de back light door het raam te fel.
Verder snap ik de compositie niet zo goed, waarom zitten ze samen op een stoel te toasten met een kopje thee terwijl ze de kijker aankijken? Ik had graag interactie tussen beide dames gezien, dat de één de ander een kopje thee aanrijkt bijvoorbeeld.
Dus samenvattend vind ik het een mooie foto, maar hij blijft niet hangen.

Edit: De foto waar ze samen in een boek kijken komt al meer in de buurt bij wat ik bedoel.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2013 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMRJ
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11-2024
Vraag me af hoe de linker dame het kopje gaat leegdrinken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

RMRJ schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:04:
Vraag me af hoe de linker dame het kopje gaat leegdrinken :)
:+ Met een rietje!

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:42
Vraag me af wat ze daarna met elkaar of Maarten gaan doen :+

Vette foto. Goed bezig :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ssh, das weer een héle andere serie foto's :>

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 11:57
mrc4nl schreef op woensdag 24 april 2013 @ 19:29:
@hymnir wow, mooi man. afgezien van het donkere stukje onderin goed geslaagd. met het contrast vind ik het er professioneel uitzien :)
@robertvw ik vind de achtergrond nogal onrustig
@woutoud, ik vind de kleuren een beetje te, nu lijkt het niet natuurlijk meer

Geïnspireerd door (RobB_W in "Solo testcasefoto's" heb ik deze foto gemaakt. Er is nogal wat nabewerking nodig geweest om de hooglichten te verzachten. want het contrast tussen licht en donker was hier erg hoog.
Leuk om te zien dat ik je geinspireerd heb. Ik vind het een leuke speling met perspectief geworden. Wat ik zelf minder vind is dat je uiteindelijk weet waar je naar kijkt door de scheve bomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 21:40

[afbeelding]
Death, hoe heb jij je kleuren zo mooi gekregen? Nog nabewerkt en de verzadiging omhoog gegooid, of was het al meteen goed? Ik worstel zelf vaak met kleuren bij fotografie, hoe krijg ik ze mooi, zonder dat het onnatuurlijk wordt.

Wat voor apparatuur gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

kep zelf een soort autumn preset gemaakt in LR. Ik heb de highlights op geel/oranje gezet en dan de verzadiging daarvan richting de 30, en de shadows heb ik geelgroenig gezet met een verzadiging van rond de 20.
Daarnaast staat de witbalans dan op 6200, terwijl de originele foto 5700K is. Als hij te geel is door de highlight/shadow splitting, dan kun je de witbalans gewoon terugschroeven.
Het warmer krijgen van de foto d.m.v. witbalans heeft een totaal ander effect als wanneer je dat doet met die splittoning!

En dan alles wat onnatuurlijk uitziet door de geligheid gewoon met de lokale witbalansbrush ff bijwerken.
Wat je vaak ziet is dat door te gele highlights het gras wat geler wordt. Door geel/groene shadows krijg je wel iets meer een groentint terug, ook in de boomstammen, maar als je dat niet natuurlijk genoeg vindt, dan pak je de lokale witbalansbrush, zet je op +10 blauw en dan ga je over het gras heen met een flow van 70. Dan heb je de "echte" graskleur terug.
Je zou ook met de HUE slider van het groene kanaal kunnen spelen, maar als je highlight.shadowtoning al geel/groenig is, heeft die HUE slider een andere uitkomst dan de witbalans, althans zo lijkt het. Gewoon ff wat proberen.

Ik heb Canon 40D, 10-22, 17-55, 70-200/2.8L IS II.
Deze foto is gemaakt met de laatste :)

Wat kan helpen om de foto globaal wat beter te maken is de whites omhooggooien, dan lijkt het net alsof de zon meer schijnt zeg maar. Shadows iets meer omlaag, lights ietsje omhoog, highlights ietsje omlaag en dan ziet het al een stuk beter uit :)
Vaak is het gewoon wat aan de sliders schuiven en kijken wat je leuk vindt :) , hier en daar wat brushes eroverheen gooien (zoals highlight brush over te fel belichte gezichten doordat je de whites hoog hebt staan) en dan moet het toch al beter uitzien :)

[ Voor 48% gewijzigd door Deathchant op 26-04-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 21:40
Oké dank. Heb zelf ook een 40D, dus aan m'n apparatuur kan 't niet liggen :) Maar hier kan ik wat mee, heb een paar mooie landschaps foto's uit Colorado. Zal daar 'ns mee gaan stoeien om ze echt mooi te krijgen. Ze zijn van zichzelf al erg fraai, maar er kan meer uit gehaald worden vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

@Mrc4nl ;

Heel gave foto vind ik dit. Mooie strakke lijnen en als ik naar de plaat kijk, wil ik verder kijken om te weten waar alles naartoe gaat. Heb er wellicht overheen gelezen, maar wat is het eigenlijk? ;)
Helderheid en scherpte vind ik goed gelukt ook, maar je bent er dan ook even mee bezig geweest.

--

Zelf ben ik wat aan het experimenteren gegaan met productfotografie. Zo'n draagbaar studiootje gekocht.
Ik vind persoonlijk deze foto goed gelukt, al mag van mij de 'coureur' volgende keer ietsje scherper.
Ik ben nog altijd aan het oefenen met mijn EOS 650D, maar ik merk dat het steeds leuker wordt en ik telkens nieuwe instellingen vind.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8247/8683717824_f8f39229b1_z.jpg
Ferrari F1 by freddyonderstal, on Flickr

ISO3200, 34mm f8.0 1/50sec. EOS 650D met 18-55 lens.

Jullie commentaar?

(Nee, ik vind het blauw ook niet echt wat. Binnenkort nieuw kleurtje erin hangen)

[ Voor 3% gewijzigd door freddyathlon op 26-04-2013 17:55 ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik zou beginnen met de kleurbalans, want die vleugel hoort wit te zijn gok ik, niet geel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Dat blauwe zit er bij om makkelijk een masker te kunnen maken in photoshop, niet om zo als product foto te plaatsen ;) Mocht dat te veel gedoe zijn zou ik wit of zwart adviseren om er in te hangen.

Verder snap ik je keuze van instellingen niet echt goed? Je had er duidelijk veel te weinig licht op staan om op f/8 te fotograferen aangezien je nu al op ISO3200 en 1.5s zit.

Het probleem van ISO3200 is namelijk niet alleen de grotere hoeveelheid ruis en detail verlies maar vooral ook de kleurechtheid. De volgende keer een flitser of felle daglicht lamp gebruiken zou al voor een hele verbetering zorgen en stelt je in staat om je ISO zo laag mogelijk te houden.

Als je meer scherp wil hebben en je haalt dat niet met je diafragma dan zou je kunnen kijken naar een techniek die "Focus Stacking" heet (google) ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

@Ventieldopje;
Bedankt voor je tips. Ik had een typfoutje gemaakt; het is 1/50sec ipv 1.5sec.

Scheelt een beetje ;).

Ik heb f8 gedaan op stand Av omdat ik meer scherp wilde hebben en ik op zolder in dat studiootje met de kleine lampjes niet voldoende licht had.
De bewerking van de foto heb ik gewoon niet helemaal goed gedaan.
De vleugel hoort standaard wit te zijn en heb ik wel iets bewerkt, echter is het model in loop der jaren wel wat verkleurd door nicotine-aanslag en licht ;)

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ventieldopje schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:29:
Het probleem van ISO3200 is namelijk niet alleen de grotere hoeveelheid ruis en detail verlies maar vooral ook de kleurechtheid. De volgende keer een flitser of felle daglicht lamp gebruiken zou al voor een hele verbetering zorgen en stelt je in staat om je ISO zo laag mogelijk te houden.

Als je meer scherp wil hebben en je haalt dat niet met je diafragma dan zou je kunnen kijken naar een techniek die "Focus Stacking" heet (google) ;)
^^ Dat en koop een statief of gebruik iets dat kan dienen als statief dan kan je ISO ook weer omlaag een beetje i.c.m. Live View en Mirror Lockup (produkten lopen niet weg hé dus een exposure van 1/8 of langer kan prima) :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-10 21:42

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
freddyathlon: Vanwaar de iso3200? zoals eerder aangedragen pak een statief, en schiet op ISO100, zo elimineer je de sluitertijd en heb je veel meer detail in je foto. Die racewagen gaat nergens heen ;)

Afgelopen dinsdag vlak voordat ik een optreden moest fotograferen liep ik door het Vondelpark en kon het niet laten:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8401/8684643647_9fdfea12e0_z.jpg
Vondelpark by renegesink, on Flickr

Net na zonsondergang, ik heb de donkere delen nog wat op moeten trekken vanwege het enorme contrast tussen de lichte lucht en de donkere voorgrond. Eigenlijk vol tegenlicht en had het dus kunnen weten vantevoren, maar het was natuurlijk de enige manier waarop ik het beeld door de boog heen kon schieten :+

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Chiron, het is echt een mooie foto op zich, maar sow, wat zijn jouw toegevoegde gradient filters extreem zichtbaar zeg. Ik zou dat toch echt ff wegwerken.
Goeie weerspiegeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
@Ventieldop,
Foto's zijn qua sfeer en licht altijd subliem. Enkel de portretten vind ik qua houding niet de (vergaande) statige uitstraling weergeven.

@Chiron.
Leuke weerspiegeling. Echter oogt de foto wat onderbelicht en wat druk/hard.

Ik heb vanochtend wat ochtendgras op de foto geprobeerd te zetten.
Uiteraard wat foto's gemaakt. Dit vond ik nog de beste

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7045/8688497610_ddea66f185_z.jpg
Pagina: 1 ... 81 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)