Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 102 Laatste
Acties:
  • 687.983 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Niet dat scherpte alles is, maar ik zie niet veel scherp. De zachte bewerking vind ik wel erg mooi.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Thnx

De foto is overigens bewust zo gemaakt. Het origineel is gewoon scherp. In lightroom heb ik (behoorlijk) veel softness aangebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

@freddyathlon: op zich leuk probeersel, alleen het blauw is wel heel blauw vind ik persoonlijk!
@chiron: op zich een mooie rustige plaat met dat vlakke water. Ik heb wel het idee dat hij een klein beetje scheef staat? Of ligt dat aan mij? ;)
@lasteraar: Op zich fijne kleuren, maar ik vind vooral het midden van de plaat goed, de grasjes met de druppels erop. Echt gaaf. Persoonlijk vind ik de wat grotere grassprieten meer op de voorgrond afbreuk doen aan de foto.

Eentje van mij van vanmiddag, lekker om te zien hoe alles buiten weer een beetje tot leven komt. Inclusief mooie bloesem:

[ Voor 15% gewijzigd door Bio op 21-01-2014 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 18:40

vhal

ಠ_ಠ

@freddyathlon > iso3200 zou ik zelf niet doen voor een productfoto. Verder ga ik mee met de comments van anderen. Pak een statiefje of iets vergelijkbaars, zorg voor meer licht en probeer wat andere standpunten te kiezen (recht van voren, recht vanaf de zijkant e.d.). Kijk ook eens naar persfoto's van F1 wagens voor meer inspiratie.

@chiron > aardige reflectie van een onderwerp die ik even niet kan plaatsen. Is het een podium ofzo?

@lasteraar > mooie zachten tinten en bokeh, softness past mooi maar scherpte blijft op mijn scherm gewoon ok. Ik snap de opmerking van Deathchant daarom niet echt. Misschien zou ik de foto iets anders kaderen zodat het stukje blad rechtsonder wat minder wordt. Verder zou ik misschien iets met de vertikale grasspriet links.

@johan3ss > Wel grappig, op het ene moment lijkt hij achteruit te fietsen en op een ander moment weer vooruit. Qua lijnenspel wel goed, alles verdwijnt naar 1 punt. Misschien is het leuk om wat langere sluitertijd te nemen en de boel in te flitsen met een 2nd curtain flash zodat je een echte beweging krijgt :)

een bijdrage van mij

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YqX4iixoh2UY2Oye6ube7WUw/full.jpg

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

te hoge bovenkant. Ik zou em flink croppen. De aandacht van je onderwerp wordt nu afgeleid door de te hoge achtergrond

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:15

Scrummie

Think different

Deathchant schreef op zondag 28 april 2013 @ 22:44:
te hoge bovenkant. Ik zou em flink croppen. De aandacht van je onderwerp wordt nu afgeleid door de te hoge achtergrond
Ik wil mezelf nog niet eens een beginner noemen, maar is dit niet grotendeels persoonlijke voorkeur? Ik vind juist die hoge achtergrond erg mooi namelijk. Ik scande de foto van boven naar beneden en werd echt verrast door het onderwerp dat inderdaad laag is. Maar juist doordat hij laag is en de hoge achtergrond vind ik de foto interessant. Ook erg mooi qua kleuren.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:59
Mijn eerste idee bij de foto was: waarom is die bloem + insect zo klein! Ik wil juist zien hoe die insect vlakbij de bloem zweeft, in zoveel detail mogelijk, maar in plaats daarvan bestaat 80% van de foto uit een blurry achtergrond waar ik niks uit op kan maken :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@scummie, wat jij wilt: IK vind het niet mooi zo, want ik vind de achtergrond te hoog. Ik vind dat je blik getrokken moet worden naar de zwevende bij/hommel/wesp (ik kan het niet eens zien) en niet naar de achtergrond. Ow ja, ALS je de achtergrond laat staan, vind ik ook dat de flare spot weg kan :)
Of course is dit allemaal een kwestie van smaak en subjectief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Tnx voor de comments, de pest van 640px breedte (ik heb hier zelfs 700) is dat er toch detail verloren gaat van sommige zaken. Dezelfde foto heb ik ook op een tablet staan met een hogere resolutie, wat toch een ander effect heeft. Wellicht dat de verhoudingen onderwerp + achtergrond beter kunnen.

@deathchant > Wat betreft de flares, hoe zou men dit dan redelijkerwijs netjes kunnen verwijderen in LR? Met de clone/healbrush krijg ik het niet helemaal netjes.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik doe het altijd met de clone/healing brush....Ik haal wel moeilijkere dingen weg dan 1 flare....Ik zou niet weten welke tip ik je moet geven. Ik neem aan dat je weet dat je bovenaan een 3:1 vergroting kunt kiezen? En zelfs nog hoger als je dat wilt. Dan kun je toch wel wat nauwkeuriger te werk gaan met healen.
1 flare gaat over het gele en het witte heen. Dus die moet makkelijk zijn; je healt dan gewoon met hetzelfde stukje erboven (ook half geel, half wit). En de flare in het geel kun je op dezelfde manier healen door gewoon hetzelfde stukje loodrecht erboven te pakken als heal-source. Ik zie het probleem niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Misschien is het voor jou geen probleem maar ik zit soms te kloten met de LR tools.

In PS kan je erg nauwkeurig een selectie maken om zaken te retoucheren maar in LR ben je toch verbonden aan het cirkeltje voor de clone/heal tool. Ik ben blij dat ze dit in versie 5 gaan aanpakken. De omschrijving die jij benoemd hanteer ik ook maar dan is het voor mij een kwestie van 'what has been seen cannot be unseen", zeker met wat grotere aanpassingen. Misschien zit het tussen de oren...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Je kunt moeilijk gaan doen in LR of je maakt de foto helemaal af in LR en opent hem als laatste stap in Photoshop en cloned die hele flare zo weg in 5 seconden ;) Ctrl+s en dan staan beide versies gewoon in LR :)

Edit: of je gebruikt LR5 ja ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Ventieldopje op 29-04-2013 16:09 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@vhal dat is waar ja. Ook ik kijk uit naar de nieuwe LR5 (content aware healing brush yay!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:36
Hier een foto uit de ouwe doos van mij. Graag feedback over compositie en belichting :) Dit is overigens mijn eerste post in deze topic.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8122/8693253526_b578efbfea_z.jpg
sakete-4041.jpg by Sakete Photography, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

hmmm...normaal zie je een foto met alleen de rietstengels op de voorgrond met een blauwe achtergrond, maar dit heeft ook wel wat. Tis alleen dat er met achtergrond en de golven en rietstengels teveel onderwerpen aanwezig zijn om een rustige foto te zijn. Kleurtjes zijn wel lekker :)

Deze mevrouw was hardop aan het bidden. Ik kon het niet laten om een foto te maken:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/417902_2967168154081_672124817_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Deathchant schreef op maandag 29 april 2013 @ 22:41:
Deze mevrouw was hardop aan het bidden. Ik kon het niet laten om een foto te maken:
Aan de foto voegt het wel of niet hardop bidden van deze persoon niets toe. Kan best zijn dat het voor jou een ultime ervaring was, maar de kijker naar jouw foto krijgt daar niets van mee helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
@chiron: mooie foto. Het rondje had iets meer perfect in het midden gekund voor de symmetrie en het lijkt erop dat de horizon een tikkeltje scheef is (maar misschien kijk ik niet goed :))

@lasteraar: De zachte bewerking is mooi, maar wordt wat mij betreft enigszins teniet gedaan door een foto die iets overbelicht is en enigszins te druk door allerlei lijnen die kris kras doormekaar gaan.

@johann3s: hele mooie foto, vooral dat alleen de fietser onscherp is en de rest perfect scherp. Daarnaast het lijnen-/perspectiefspel vind ik mooi uitgewerkt. Belichting ook prima, al zou je iets meer contrast kunnen toevoegen zodat de fietspadtegels nog ietsje meer eruit springen (echt een klein beetje meer, maar dat is mijn smaak wellicht)

@vhal: het grote gekleurde vlak leidt te veel af van de rest van de foto. Sluit me dus eigenlijk bij de overige opmerkingen aan :)

@deathchant: ik vind de kerkfoto qua compositie en kleuren wel mooi. Alleen valt de persoon onderaan nauwelijks op. De belichting is verder goed, alleen de voorgrond is wat aan de donkere kant (maar dat is wellicht een kwestie van smaak :)).

Hier nog een plaatje. Graag feedback over belichting e.d. Naar mijn mening ziet het er goed uit zo (heb 't een beetje getweakt in LR door het contrast omhoog te gooien, schaduwen iets ingevuld, highlights wat lager en het blauwe iets aangedikt d.m.v. saturation).

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8255/8694571155_fb0ab60fcf_z.jpg
_MG_9179.jpg by Sakete Photography, on Flickr

[ Voor 50% gewijzigd door Sakete op 30-04-2013 18:55 . Reden: commentaar op voorgaande foto's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Eerste keer viel het me niet op dat je geen feedback had gegeven op je voorgangers, maar nu wel.

Dus lieve Sakete, gelieve commentaar te geven op je voorgangers en dán pas feedback te vragen op je eigen foto. En ja, je kan prima commentaar geven, zelfs al zou je pas sinds gisteren een camera hebben en niet alle termen uit je hoofd weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

@vhal: Ik vind de compositie ook niet heel erg geslaagd. Heel veel "loze ruimte" aan de bovenkant, en je relatief kleine onderwerp wordt dan ook nog eens afgehakt door een tafel (?) ofzo. De kleuren bevallen me wel, erg zomers en warm :)
@Deathchant: Ik ben het eens met Toff. De belichting en compositie is wmb prima in orde, alleen die biddende vrouw valt nauwelijks op. Als je 't niet had gezegd had het me ook niet opgevallen :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Hahn schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 11:47:
Eerste keer viel het me niet op dat je geen feedback had gegeven op je voorgangers, maar nu wel.

Dus lieve Sakete, gelieve commentaar te geven op je voorgangers en dán pas feedback te vragen op je eigen foto. En ja, je kan prima commentaar geven, zelfs al zou je pas sinds gisteren een camera hebben en niet alle termen uit je hoofd weten ;)
Excuus, had de topicstart nog niet gelezen :) Heb mijn post met de foto gewijzigd en commentaar toegevoegd over de laatste foto's. Zal voortaan ook feedback geven op mijn voorgangers voor ik zelf een plaatje plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Zeepkistrace vanavond :)
Erg leuk.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8395/8696862160_9b71a52724_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een toffe foto zeg! 8) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 23:27
@Lasteraar (30 april), leuke actiefoto! Zou alleen dat linkse deel wat meer croppen, leid mij af.
@Sakete, Mooi symetrisch, al lijkt de foto wat scheef te staan? Ook wat veel lucht als het aan mij ligt.
@Deathchant, Ik weet niet waar mijn aandacht naartoe moet. Je zegt zelf de persoon, maar die viel mij niet eens op. Belichting is verder prima!
@vhal, Ik zou je foto nog wat meer croppen. Ik verwacht, net als anderen, een foto waarop de bloem en insect (wat is het? Bij/wesp/vlieg?) centraal staan.
@johann3s, Leuke foto! :-) Verder niets op aan te merken
@Lasteraar (28 april), zeer mooi. Lekker veel detail!

Bij deze mijn foto.
Eigen feedback: hoofd van die man wegwerken en wellicht had ik beter wat meer ruimte kunnen laten zodat je nog iets meer van het schot zou zien.
https://fbcdn-sphotos-b-a...12909024_2106113803_o.jpg
(let op: facebook compressie!)

[ Voor 1% gewijzigd door Universal Creations op 01-05-2013 11:23 . Reden: Gelieve je plaatje maximaal 640pixels breed maken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik had alleen gezegd dat ik iemand hardop hoorde bidden en dat ik een foto wilde maken daarvan. Misschien heb ik me verkeerd uitgedrukt dan, maar het was niet dat ik de focus perse daarop wilde leggen.
Dan had ik wel veel meer ingezoomed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Deathchant schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:29:
Ik had alleen gezegd dat ik iemand hardop hoorde bidden en dat ik een foto wilde maken daarvan. Misschien heb ik me verkeerd uitgedrukt dan, maar het was niet dat ik de focus perse daarop wilde leggen.
Dan had ik wel veel meer ingezoomed :P
Oké, er is weinig mis met je foto, maar als jij aangeeft dat er een bijzondere reden was om die foto te maken, dan schep je verwachtingen bij de kijker toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
superbig91 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 09:00:
@Sakete, Mooi symetrisch, al lijkt de foto wat scheef te staan? Ook wat veel lucht als het aan mij ligt.

Bij deze mijn foto.
Eigen feedback: hoofd van die man wegwerken en wellicht had ik beter wat meer ruimte kunnen laten zodat je nog iets meer van het schot zou zien.
https://fbcdn-sphotos-b-a...12909024_2106113803_o.jpg
(let op: facebook compressie!)
Als ik goed naar die foto kijk (is overigens de Sacré Coeur in Parijs) dan zie ik dat hij ook niet perfect symmetrisch is. Ik had nog een paar pasjes naar links moeten nemen zie ik. En idd een tikkeltje scheef, dat kan nog makkelijk in LR gecorrigeerd worden. Wat de lucht betreft, dat vind ik wel mooi zo, is qua verhouding ongeveer op de gulden snede :)

Wat jouw foto betreft, ik weet niet precies wat je bedoelt met het wegwerken van een hoofd? ik zie geen storend hoofd. Enige wat me opvalt is dat één persoon met een smartphone een foto maakt van de kanon, waardoor de 'suspension of disbelief' teniet wordt gedaan :) Als die smartphone er niet op was geweest zou je bijna kunnen denken dat het een oude foto is :) En zoals je zelf al aangaf, er had iets meer ruimte links mogen zijn voor het schot van het kanon, wellicht een paar pasjes naar achteren of uitzoomen met je lens (indien dat mogelijk was). Verder een leuk plaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Toff schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 01:11:
[...]

Oké, er is weinig mis met je foto, maar als jij aangeeft dat er een bijzondere reden was om die foto te maken, dan schep je verwachtingen bij de kijker toch?
Hmmm nou je het zegt...ok point taken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
Sakete schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 09:07:
[...]
Wat jouw foto betreft, ik weet niet precies wat je bedoelt met het wegwerken van een hoofd? ik zie geen storend hoofd. Enige wat me opvalt is dat één persoon met een smartphone een foto maakt van de kanon, waardoor de 'suspension of disbelief' teniet wordt gedaan :) Als die smartphone er niet op was geweest zou je bijna kunnen denken dat het een oude foto is :) En zoals je zelf al aangaf, er had iets meer ruimte links mogen zijn voor het schot van het kanon, wellicht een paar pasjes naar achteren of uitzoomen met je lens (indien dat mogelijk was). Verder een leuk plaatje :)
Hoofd, helemaal onderaan ;-)
Ik ga nog proberen die persoon met zijn smartphone eruit te soepen, had een tip gekregen om dit met de content aware tool te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:07

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@Sakete: Mooi licht in je foto. Ik weet niet wat je gear-omstandigheden waren, maar ik vind de foto erg krap. Ik had graag meer voorgrond gezien (de trap naar binnen / boven??). Ook aan de zijkanten had er meer ruimte gemogen. Dat de foto niet helemaal recht/symmetrisch is zie je nu goed aan de hand van de twee torentjes aan de zijkant. Door afstand te nemen (of meer groothoek) heb je meer ruimte om dat te corrigeren. De standbeelden op de voorgrond heb je blijkbaar gebruikt om de foto 'recht' te zetten, maar doordat je (blijkbaar) niet helemaal recht voor het pand stond (in het midden) zal er altijd wat blijven wringen.
Met photoshop e.d. kan je wel zaken recht / in perspectief zetten, maar dat blijft behelpen.

Zoals al eerder was opgemerkt is de lucht erg aanwezig. Als er wolken (of vogels) waren te zien zou het mij minder storen. Nu is het gewoon een groot blauw vlak.
Op het vlak van wolken en vogels is het handig om door het jaar heen dergelijke zaken te fotograferen zodat je die later kan hergebruiken in andere foto's die 'iets' missen. Dat vereist wel wat kennis en kunde (perspectief, licht omstandigheden, focal length e.d. moeten wel kloppen).

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
@BlaTieBla
Dank voor de feedback. Heb het met een 17-55mm lens geschoten op 46mm. Ik had wellicht nog wat meer groothoek kunnen pakken en achteraf kunnen croppen. In die zin merk ik dat ik nog veel bewuster foto's moet schieten. Toen ik die foto maakte (augustus 2011) had ik nog niet door dat de helft van een goede foto bestaat uit goede nabewerking. Wanneer ik tegenwoordig een foto maak houd ik dat steeds in het achterhoofd. Het was inderdaad beter geweest om meer groothoek te doen en dan later te croppen, ipv direct de foto juist te framen wat achteraf minder flexibiliteit biedt. Ik heb de foto alleen qua belichting en kleur(temperatuur) bewerkt, heb hem niet gedraaid. Heb gepoogd hem vanuit de camera gelijk recht te krijgen.

Uiteraard is er ook wat voor te zeggen om het gelijk goed te krijgen, maar je weet vooraf niet altijd waarvoor je de foto in de toekomst gaat gebruiken. In elk geval bedankt voor alle tips, zeer behulpzaam. Ik ben al zo'n 6 jaar bezig met het serieuzere fotografie werk, maar ik ben nog bij lange na niet op het niveau dat ik mezelf een goede fotograaf durf te noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Wat vinden jullie van deze foto? Is een foto van zo'n 3 jaar geleden in Nieuw-Zeeland.

Edit: ik heb hem iets bewerkt. De foto zou iets meer 'punch' moeten hebben nu :)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8261/8693254526_ed7e3b23d6_z.jpg
sakete-4603.jpg by Sakete Photography, on Flickr

1/200, f/7.1, 24mm (APS-C), ISO100, polarisatiefilter gebruikt.

[ Voor 10% gewijzigd door Sakete op 02-05-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:15

Scrummie

Think different

Sakete schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:22:
Wat vinden jullie van deze foto? Is een foto van zo'n 3 jaar geleden in Nieuw-Zeeland.

[afbeelding]

Vind het mooi hoe de lijn van de 'oever' (?) weg loopt naar voren, geeft wat diepte. De mist/stoom geeft een mooi mysterieus effect, al mis ik echt wat spannends op de foto. Ook zou ik wat spelen met de kleuren, het oranje en de blauwe lucht wat feller proberen te krijgen. :)

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 09:15

Spockz

Live and Let Live

Sakete schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:22:

[afbeelding]

Mooie foto maar zoals Scrummie ook al zegt misschien een beetje flets om het echt spannend te maken. Het is een kwestie van smaak natuurlijk maar ik denk dat met wat meer contrast / donkerte je de foto erg onheilspellend kan maken!

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Heb de foto hierboven iets bewerkt, kleuren zijn iets krachtiger. Wilde de lucht echter niet teveel overdrijven anders gaat het op een cartoon lijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:01
@Deathchant: Gave foto, maar de vrouw valt wel een beetje in het niet. Als ze wat meer in beeld was geweest, was ie wellicht nog leuker geweest :)
@Sakete: Belichting is goed. Geen uitgebeten of donkere stukken, dus prima. Wellicht kan je wel keystone correctie uitvoeren, waardoor het gebouw wat minder naar achter valt :)
@Lasteraar: Haha, cool|! Erg gaaf. Zwart/wit retro achting stijl past hier goed bij!
@Sakete: Mooie foto, alleen komt wel wat druk over bij mij. Weet niet zo goed waar ik naar moet kijken.

Gisteren deze geschoten in Den Haag:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8542/8701616003_688e3cc238_z.jpg
Small Church, The Hague by Tom Roeleveld, on Flickr

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik vind 'm heel leuk en al zou je zeggen dat het in verweggistan was, dan had ik je ook geloofd, maar er zitten voor mij toch wel een aantal storende factoren in. Ten eerste is de lucht groen, niet blauw. En er zit een rare blurry waas om de kerk heen.

En klopt het dat de linkerkant (vanaf de kerk naar de linkerrand) van het gras er door jou bij geplakt is? Dat idee heb ik in ieder geval, want er zit een rare knik in het gras, die onnatuurlijk aandoet.

Als je die dingen zou verbeteren wil ik misschien zelfs zeggen dat ik het wel een showcase-waardige foto vind (maar eerst zien, dan geloven :+) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Ik was iets te enthousiast geweest met NikSoft Viveza, waardoor de halo's ontstonden. Kleur van de lucht was ook niet helemaal ok nee. Dus heb me aan je advies gehouden, en bijgewerkt :) Zie mijn eerdere post voor de bijgewerkte foto :)

[ Voor 5% gewijzigd door tommyz op 02-05-2013 20:52 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hahn schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 20:08:
Als je die dingen zou verbeteren wil ik misschien zelfs zeggen dat ik het wel een showcase-waardige foto bewerking vind (maar eerst zien, dan geloven :+) :)
FTFY :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:15

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik zie zelf niet waarom deze foto de potentie zou hebben voor het showcase topic. Ik vind m nogal standaard, en zelfs een beetje eentonig.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
@tommyz, is die foto echt in den haag geschoten? Ik zou eerder aan Zwitserland denken ofzo :) Verder een leuke pic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 10:55

Twhomp

Stayin' Alive

Waar is die foto nou precies geschoten?

En Pijnacker-Nootdorp, zoals je de foto op Flickr getagged hebt, is geen onderdeel van Den Haag ;)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
@Rinaldo: Ik dacht dat het nog net Leidschenveen was :) Maar inderdaad op de locatie van de kaart op Flickr geschoten

Edit: Google Maps geeft aan dat de Molenpolderstraat Den Haag is :)

[ Voor 25% gewijzigd door tommyz op 02-05-2013 21:53 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Nog één plaatje uit de oude doos en dan stop ik even met het posten van mijn plaatjes. Ik vind de foto qua compositie erg geslaagd, één van de mooiere foto's van de vakantie. Het is een foto van 3 jaar geleden en heb 'm vandaag opnieuw door LR gehaald en wat met de instellingen gespeeld. Ben er niet helemaal uit of tie zo geslaagd is qua belichting/contrast, etc. Graag jullie feedback :)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8544/8701566065_95be8a5302_c.jpg
sakete-6377.jpg by Sakete Photography, on Flickr
1/60, f/4, ISO100, 17mm

[ Voor 1% gewijzigd door Sakete op 03-05-2013 13:25 . Reden: foto bewerkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Laatst online: 18-09 16:07

Zeddicius

Conscience do cost

Ik vind hem mooi :) Prettige kleuren en de beweging van het water is ook goed te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

@Zakete, niets mis met je foto's en ik snap even je beweegredenen niet waarom je die foto's hier met een hoge frequentie neer zet.

Het is het grote Testcase topic om van te leren . Er is enig leren mogelijk bij foto's van 3 jaar oud. Maar ik neem aan dat je in die 3 jaar wel verder bent gekomen (of wellicht niet), maar is het dan niet logischer om rencente foto's hier te plaatsen? Dus waar je NU onzeker over bent?

Maar je geeft zelf al aan dat je gaat stoppen met plaatsen. Als je toch je platen met ons wil delen kan dat volgens mij prima in een eigen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Barrycade schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 02:45:
@Zakete, niets mis met je foto's en ik snap even je beweegredenen niet waarom je die foto's hier met een hoge frequentie neer zet.

Het is het grote Testcase topic om van te leren . Er is enig leren mogelijk bij foto's van 3 jaar oud. Maar ik neem aan dat je in die 3 jaar wel verder bent gekomen (of wellicht niet), maar is het dan niet logischer om rencente foto's hier te plaatsen? Dus waar je NU onzeker over bent?

Maar je geeft zelf al aan dat je gaat stoppen met plaatsen. Als je toch je platen met ons wil delen kan dat volgens mij prima in een eigen topic.
Waar ik nu onzeker over ben is de digitale nabewerking. Ik besteedde daar voorheen veel minder aandacht aan en probeerde een foto eigenlijk altijd zo min mogelijk te bewerken. Maar ik ontdek nu dat digitale nabewerking het verschil kan maken tussen een leuke foto en een hele mooie foto. Dus ik ben enkele foto's uit het verleden opnieuw aan het bewerken in LR en daar gaat het mij primair ff om.

Maar zoals ik al aangaf stop ik even met het posten van foto's in deze topic omdat ik in korte tijd al veel foto's gepost heb. Het is niet mijn bedoeling om deze topic te kapen of iets dergelijks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Lijkt wel een foto in Schotland die ik ook wel eens maak :) Lijkt wel ergens in Glen Coe of the Fairy Pools ofzo :) Maar het kan natuurlijk overal gemaakt zijn :)

Mijn kritiek op de foto is dat de tak enorm afleidt. Ja leuk landschap enzo, maar die tak moet echt weg :)
Wat betreft nabewerking....ten eerste: het is altijd een kwestie van smaak. Ik heb ook mijn oude Ierland foto's van 2009 op de schop genomen en opnieuw bewerkt. We kunnen er niet veel over zeggen behalve dat het een kwestie van smaak is. Nu heb ik het "over"belichte te pakken terwijl ik eerst overal een zo juist mogelijke belichting wilde. Dus highlights burnen en shadows opkrikken als een gek, maar tegenwoordig vind ik het juist mooier om iets meer te clippen.

Wat nabewerking op deze foto betreft....ik kan er weinig over zeggen behalve dat de foto wat plat uitziet. Ik zou ook ietsje meer dynamiek maken tussen schaduwen en lichte delen. Ik zou de blacks iets meer omlaag doen, maar niet te gek veel. Ik zou het oranje een heel klein beetje richting rood schuiven...-6 ofzo. En dan zou ik met de clarity brush de randen bij de shadows wat opkrikken, zoals bij die groefjes in die voorste steen op +10 of +15 ofzo. Dan komt het net wat meer naar voren zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
@deathchant, ik vond juist dat die tak 'm afmaakt :) het leidt je oog de foto in. Foto is overigens gemaakt in Nieuw-Zeeland op de Rob Roy Track in de buurt van Wanaka.

Ik heb je tips opgevolgd en heb 't nog wat bewerkt, zijn subtiele veranderingen maar volgensmij oogt 't nu ietsje beter. heb 'm in de oorspronkelijke post bijgewerkt.

dank voor de feedback :) ik ben nog een beetje een LR noob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Dan verschillen we gewoon van mening ;) Naar mijn idee is die tak niet nodig om de foto ingetrokken te worden aangezien het onderwerp an sich al duidelijk is. Sterker nog, ik vind de tak behoorlijk in de weg zitten van de achtergrond en ik wil juist die achtergrond daar ook zien om te kijken hoe groot dat gat is. Het is wat moeilijker onder woorden te brengen merk ik, maa rmijn blik wordt getrokken naar het gat tussen de 2 rotsen in en ik verwacht daar meer ruimtelijkheid.
Maar goed, smaken verschillen. De bewerking vind ik iig beter nu ;)

btw, Nieuw-Zeeland....landschapsfotografie-porno als je het mij vraagt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Nieuw-Zeeland is idd landschapsfotografie porno. Op een gegeven moment zijn ik en m'n reisgenoot maar gestopt met elke 5 minuten stoppen met de auto om foto's te maken, anders duurt zo'n reis wel héél erg lang :) Ik was er overigens twee maanden en heb het Noord en Zuid eiland gezien.

Misschien open ik nog een aparte topic om m'n mooiste Nieuw-Zeeland foto's te laten zien, als een soort van showcase zeg maar.

[ Voor 12% gewijzigd door Sakete op 03-05-2013 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:15

mrc4nl

Procrastinatie expert

dan open ik een topic voor de mooiste foto's van nederlandse landschappen :+
niet dat ik mooie foto s maak, maar het moet toch mogelijk zijn?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
@Tommyz, Zo'n foto had ik niet verwacht in een stad. Mooi foto, alleen gloeit je kerk een beetje en vind ik de lucht wat overdreven aanwezig.

Ik had onderstaande foto al gepost vanaf facebook. Heb hem verder bewerkt en op flickr geplaatst. Graag feedback :)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8559/8704737747_65caf6358d.jpg
Queensday Stevensweert Civic Guard by Piwi91, on Flickr

[ Voor 3% gewijzigd door _Piwi_ op 03-05-2013 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Sakete: Gave plaat, ik heb er eigenlijk niets op aan te merken :)
@ tommyz: De foto brengt me in verwarring en roept vooral de vraag op in hoeverre dit meer bewerking dan foto is. Ik ben vooral benieuwd naar het origineel nu :P
@ Sakete: Wow, maak er een ansichtkaart van!
@ superbig91: Heeft de foto veel ruis, of heb je korrel toegevoegd? De sepia toning maakt de foto wat mij betreft saai. En de mannen in kostuum hadden ook wel een beetje stoerder mogen kijken :P

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8268/8705143254_e2cdd72fe1_z.jpg
Tater Lines by Woutoud, on Flickr

Een probeelseltje om de lijnen van een aardappelveld te fotograferen, ik heb expres de horizon weggelaten om te kijken wat het effect zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Het effect bij mij is dat ik me afvroeg waar de horizon was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
@Suberbig91: Thanks. Hij is wat heftig nabewerkt ja :)
Jouw foto: Sepia ben ik niet zo weg van (persoonlijk). Wellicht was zwart wit een betere keuze geweest
@Woudoud: Origineel heb ik helaas niet online staan.
Jouw foto: Eens met Hahn: ben ook op zoek naar een horizon, maar die is er niet.

Ik hou van dit weer. De blue hours zijn er de laatste tijd bijna elke dag wel. Vandaag deze geschoten in Delft:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8556/8706025146_f3aa493f8e_z.jpg
Oostpoort, Delft by Tom Roeleveld, on Flickr

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Laatst online: 18-09 16:07

Zeddicius

Conscience do cost

@ tommyz: Fijne plaat, ik vind de kleuren goed naar voren komen. Leuk detail ook met die ster(?) die precies tussen de twee torrenspitsen staat. Als de reflecties in het water niet zo 'blurry' waren geweest was het echt een super plaat geweest :)

edit: van harte Hahn *O*

[ Voor 5% gewijzigd door Zeddicius op 04-05-2013 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
Ik heb hem ook wat hevig nabewerkt :) Ik zal eens wat anders proberen binnenkort. Je kan zoveel richtingen op met deze foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

@ tom: qua sfeer is hij echt fijn. Alleen is het onderwerp ( de poort ) wel een beetje klein.
@Woutoud, mis inderdaad de horizon. Dacht dat het witte van het forum dat was. Mis een paar leuke boompjes ofzo boven aan.
@ superbig91: vond de orignele met die schutter die met zijn mobiel bezig was grappiger. Nu is het een suffige foto. Met die gast er op die met zijn mobiel aan het fotograferen was geeft het een leuke twist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
@Woutoud: eerste reactie is inderdaad "waar is de horizon". Maar daardoor ga ik juist veel sterker nog vanaf onderen de lijnen naar boven volgen om de foto te verkennen, en het veld is nu oneindig. Ik vind 'm gaaf!

Wat ik denk ik ook gaaf zou vinden: als er zo'n typisch Hollandse horizon boven zit (met een fietser op een dijk of onder een laan bomen uiteraard), maar dan wel heel ver en klein. Dat je dus moeite moet doen om de horizon te ontdekken en dan wel beloond wordt. Werkt denk ik vooral goed op een grote print waar je dichterbij kan komen om beter te kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
@woutoud, leuke plaat. lekker abstract door afwezigheid van de horizon. dat maakt de foto interessant en moet je inderdaad ff zoeken om de foto te snappen.

@tommyz, lekkere rustig ogende plaat. kleuren zijn mooi :) verder weinig op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquilaDus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01-2019
@superbig: Leuk onderwerp, maar er zijn 2 puntjes die niet zo lekker zijn. De old-style sephia is inderdaad een beetje teveel, als dit aanpast dan scheelt dat misschien veel. Een ander puntje is de boom linksboven, deze verstoort somehow de compositie omdat hij nogal de aandacht trekt.

@Woutoud: Ik had eigenlijk niet door dat de horizon mistte todat ik de andere commentaren las. Zelf vind ik het dan ook niet zo storend en vind ik het dan ook wel een bijzondere plaat. Het is mooi symmetrisch, maar toch zijn er die paar afwijkende lijnen bovenin die voor spanning zorgen.

@tommyz: Ik houd sowieso wel die soort avond shots. Bij deze is de compositie ook wel mooi. Links de torens en de brug die de aandacht trekken en rechts het wat naar achteren door loopt en voor extra diepte zorgt. Leuke plaat.

Zelf had ik er nog eentje liggen van het weekend voor troonswisseling:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7051/8688596395_cb751955f2_z.jpg
Preparing for the new king by StrolieR, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
@tommy: Lekkere weerspiegeling :) Mooie plaat!
@Woutoud: je mist inderdaad de horizon, maar ik vind het eerlijk gezegd niet erg storend :)
@aquila: ik mis iets. Denk dat een mooi zonnetje + flare linksboven de plaat mooier had gemaakt.

Er werd laatst een verslag nagespeeld hier in Almelo. Wel een paar leuke platen kunnen schieten:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8417/8708867019_750601fe32_z.jpg
What to do? by Peter vd Ham, on Flickr

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:33

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Peter_Aragorn: hele gave plaat, ,nice! erg sfeervol.

@tommyz: hele gave plaat. Mooie kleuren + belichting; evenals mooie strakke reflecties. Het enige minpuntje vind ik dat je voor het mooie net iets te ver weg bent van de gebouwen.

@Woutoud: Mooie dieptewerking en mooie bruine tones. Echter ook ik mis een horizon :)

@superbig91: Op zich wel een interessante foto; alleen qua kleur vind ik hem niet zo prettig kijken. Maar dat kan ook aan mijn smaak liggen ;)

@Saketa: mooie plaat qua compo enzo. Qua belichting/kleur vind ik hem wat minder; ik houd persoonlijk wat meer van wat minder fletse platen zeg maar :)

@tommyz: nette plaat van het kerkje; je zou niet zeggen dat het in Den Haag is :) Enige minpuntje vind ik het centrale van de kerk.

@Sakete: nette plaat, niks op aan te merken. Mooi die kleuren :)

@Lasteraar: Leuke actiefoto; contrast mag wel iets hoger wat mij betreft.

@Saketa: Mooi licht op zich; verder vind ik het een beetje een 'kiekje' van een willekeurig gebouwtje.

@Deathchant: mooie kleuren + belichting, nice. Jammer dat de persoon net niet wat meer opvalt. Het is dat je het zegt anders had ik het plukje haar niet eens gezien :P

@vhal: gave kleuren en reflectie. Mooie bokeh ook!

@Johannes: Leuke plaat, mooie actie van de fietser. Ik vind alleen de portret-stand op de een of andere manier niet zo geslaagd; ik vraag me af hoe de landscape-versie eruit zou zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 12:46
@Sakete: Echt een hele mooie plaat. Als ik hem zelf gemaakt zou hebben zou ik hem zo ophangen aan de muur.

@superbig91: Grappige foto alleen jammer van de moderne brillen wat de tijdsperiode weggeeft.

@woutoud: Leuk probeersel, maar naar mijn mening ook niet veel meer.

@tommyz: mooie plaat met mooie kleuren. Zoals een voorganger al aangaf jammer van de wazige reflecties.

@aquiladus: Aardige plaat. Maar het onderwerp doet mij niet zo heel veel.

@Peter_Aragorn: Wat mij betreft een geslaagde plaat. Lijkt me leuk om ook een keer zoiets te gaan vastleggen.

Ik ben afgelopen week op citytrip naar Dublin geweest. Daarbij ook een bezoekje gebracht aan de national botanic gardens. Daar kwam ik een leuk watervalletje tegen waarbij ik leuk wat kon experimenteren met long exposure. Zie hier het resultaat. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8257/8710202572_38a64b7a22_z.jpg
Botanic gardens waterfall by robbertvw44, on Flickr

[ Voor 0% gewijzigd door robbertvw op 06-05-2013 20:13 . Reden: Photo aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
@robbertvw, dank :) hij hangt bij mij ook aan de muur idd, vond het één van m'n mooiste platen van die Nieuw-Zeeland trip :)

Wat betreft jouw foto, ik experimenteer ook wel eens met langere sluitertijden bij watervallen. Het is altijd zoeken naar de balans van het bevriezen van het moment (korte sluitertijd) tot het eruit laten zien of het water stroomt (langere sluitertijd). Het risico is dat je de sluitertijd te lang maakt en het er dan weer (in mijn optiek) te onnatuurlijk uitziet. Wat de waterval zelf betreft denk ik dat je daarin de juiste balans hebt geraakt door voor een niet te lange sluitertijd te kiezen (je hebt neem ik aan een statief gebruikt, of iets anders om de camera stil te kunnen houden).

Ik heb nog wel een tip, gebruik de volgende keer een ND filter (Neutral Density). Ik vind de rest van de foto nogal onscherp en dat komt waarschijnlijk door het diafragma van f/20. Dit zorgt voor diffraction (weet ff de Nederlandse term niet) waardoor foto's minder scherp worden. De meeste lenzen zijn het scherpst tussen f/5.6 en f/8 geloof ik. Met een ND filter kan je een langere sluitertijd en een groter diafragma gebruiken zonder dat het overbelicht wordt. Dan was de foto veel mooier geweest :)

Verder een prima compositie. Alleen oogt het qua kleuren wat flets. Wellicht kan je er wat meer diepte in aanbrengen door een beetje te pielen in Lightroom :)

[ Voor 6% gewijzigd door Sakete op 05-05-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
Sakete schreef op zondag 05 mei 2013 @ 12:49:
@robbertvw, dank :) hij hangt bij mij ook aan de muur idd, vond het één van m'n mooiste platen van die Nieuw-Zeeland trip :)

Wat betreft jouw foto, ik experimenteer ook wel eens met langere sluitertijden bij watervallen. Het is altijd zoeken naar de balans van het bevriezen van het moment (korte sluitertijd) tot het eruit laten zien of het water stroomt (langere sluitertijd). Het risico is dat je de sluitertijd te lang maakt en het er dan weer (in mijn optiek) te onnatuurlijk uitziet. Wat de waterval zelf betreft denk ik dat je daarin de juiste balans hebt geraakt door voor een niet te lange sluitertijd te kiezen (je hebt neem ik aan een statief gebruikt, of iets anders om de camera stil te kunnen houden).

Ik heb nog wel een tip, gebruik de volgende keer een ND filter (Neutral Density). Ik vind de rest van de foto nogal onscherp en dat komt waarschijnlijk door het diafragma van f/20. Dit zorgt voor diffraction (weet ff de Nederlandse term niet) waardoor foto's minder scherp worden. De meeste lenzen zijn het scherpst tussen f/5.6 en f/8 geloof ik. Met een ND filter kan je een langere sluitertijd en een groter diafragma gebruiken zonder dat het overbelicht wordt. Dan was de foto veel mooier geweest :)

Verder een prima compositie. Alleen oogt het qua kleuren wat flets. Wellicht kan je er wat meer diepte in aanbrengen door een beetje te pielen in Lightroom :)
bedankt voor de reactie. Overigens heb ik wel een ND filter gebuikt van -2 stops. Heb momenteel ook geen andere en dit was ook mijn eerste poging met zo'n filter. De plaat is al wel door LR geweest maar ik zal het nog eens overdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 23:02
Fijne hoog contrast z/w Peter Aragorn!
Robbert v/w iets meer contrast in je plaat zal hem goed doen. Zelf zou ik vooraal het 'witte' water een stukje verder oplichten.

Gisteravond even de Noordoostpolder in geweest:

Afbeeldingslocatie: http://waveparticlepixel.nl/brommerloos.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
@whisky: Lekkere plaat!! Mooi rood en een mooie lucht.

Het volgende shot van de waterval is wel met f/8 geschoten. Daardoor is hij in het midden wel scherper, maar de voorgrond wordt daardoor weer iets minder scherp en ook krijg ik door de snellere sluiter natuurlijk iets meer beweging in het water. Ben benieuwd of deze beter wordt bevonden ivm de vorige.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8123/8710620770_21e7003d6f_z.jpg
Botanic gardens waterfall by robbertvw44, on Flickr

[ Voor 1% gewijzigd door robbertvw op 06-05-2013 20:13 . Reden: Photo aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
@ whisky, mooie plaat. de lijn van het pad tussen de bloemen trekt mijn oog de foto in en leidt me langs de bloemen naar de mooie lucht :) goed gedaan.

@robbertvw, ik vind deze iets mooier :) de compositie is net als de vorige goed, maar deze foto is wat scherper waardoor zaken er wat meer uitspringen. de onscherpte van het water vind ik nog steeds onscherp genoeg (maar dat is meer m'n persoonlijke voorkeur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
@Robert, ik vind die laatste persoonlijk beter, puur omdat hij inderdaad scherper is en hij (lijkt) wat ruster
@Whiskey, Mooi landschap i.c.m. zonsondergang. Hoop ook eens tijd te hebben voor zo'n shot! (uhum, tijd maken dus ;)). Wat mij wel opvalt is je diafragma, waarom zo laag?
@Peter, Nette plaat en mooi Z/W omzet, zit lekker veel contrast in.
@Aquila, die shot doet mij niet zoveel
@Tommyz, hij komt wat druk op mij over, wellicht komt dat door het water en de wazige spiegeling daarin. Na er een tijdje naar gekeken te hebben vind ik het wel een mooi plaatje :)
@Woutoud, Ik verwachte ergens toch een horizon ;-)

Ik was vanmiddag eens op pad gegaan :) De kikkers lieten van zich horen!

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8256/8709689271_2d142fa3fa.jpg
Frogs by Piwi91, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweska
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-03 02:52
@Peter_Aragorn: Het rijtje soldaatjes ziet er een beetje slordig uit. Vind het daarom wel iets hebben. Als je aan soldaatjes denkt denk je aan mensen die netjes op een rijtje staan of mensen die granaatvolleybal spelen en dekking zoeken maar deze plaat gaat daar in mijn ogen voledig tegen in.

@robbertvw: Oeh, long exposures. Daar moet ik ook nog eens mee aan de slag. Misschien eens naar zee rijden hier en proberen. Ziet er wel aardig uit alleen denk ik dat die plant links er ietsjes te licht uit komt.

@WhiskyPhreak: Fap... Ziet er goed uit! Dat rood met die iet' wat donkere lucht (niet echt donker van wolken ofzo maar je begrijpt het wel) vind ik wel gaaf!

@robbertvw: Vind de vorige toch iets beter. Je wil toch juist dat er weinig beweging in het water komt of ben ik nu stom? 8)7 En die witte vlek in het midden brand een beetje in m'n ogen... :P

@superbig91: Ik denk dat je beter je onderwerp wat meer naar voren had mogen trekken. En een shot van enkel die stokjes met stil water had misschien ook iets kunnen zijn.

IKKE WIL NU! ;(

Hij is al wat oud maar vond van de week nog een bak fotos op m'n pc. Ik heb deze ook laten drukken. Wil wel eens zien hoe dat er in mijn handjes uit gaat zien.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8535/8711188875_7a6e3fa555_z.jpg
Passage by Tweska, on Flickr

Ik heb deze foto genomen in Gent tijdens een excursiedagje van school. Ik ben er zelf wel tevreden over maar misschien dat iemand hier mijn eigendunk even de grond in kan boren... :D

[ Voor 9% gewijzigd door Tweska op 06-05-2013 02:27 . Reden: Afbeelding verbeterd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
WhiskyPhreak schreef op zondag 05 mei 2013 @ 14:34:
Fijne hoog contrast z/w Peter Aragorn!
Robbert v/w iets meer contrast in je plaat zal hem goed doen. Zelf zou ik vooraal het 'witte' water een stukje verder oplichten.

Gisteravond even de Noordoostpolder in geweest:

[afbeelding]
Prachtig. Zou hem zo als wallpaper kunnen gebruiken!

Is de 1920x1200 versie ergens te verkrijgen :+

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 23:02
Dank voor de positieve reacties! Misschien net iets te weinig tijd genomen om goed naar de settings te kijken, anders was een kleiner diafragma wel mogelijk geweest inderdaad. Op groter formaakt is ook te zien dat mijn 17-40 links niet helemaal lekker lijkt te zijn.

Enniehoe, op verzoek een behangetje: http://waveparticlepixel.nl/tulp1920.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Whisky: inderdaad wallpaper materiaal man! Nice!

Vandaag bevrijdinsfestival Overijssel gefotografeerd. Ben nog aan het bewerken, maar vond deze al best cool. Erg zwart/wit zo, maar vond ik wel vet:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8123/8710977075_d569e84e36_z.jpg
Helicopter by Peter vd Ham, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Op zich wel grappig, maar om het even cru te stellen: als je had gezegd dat het een tekening in Paint was, had ik je ook geloofd ;) Iets technischer gesteld: er is bijzonder weinig detail over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Hahn schreef op maandag 06 mei 2013 @ 00:08:
Op zich wel grappig, maar om het even cru te stellen: als je had gezegd dat het een tekening in Paint was, had ik je ook geloofd ;) Iets technischer gesteld: er is bijzonder weinig detail over.
Weet ik. Hij vloog over en ik dacht: laten we die eens lekker overbelicht laten :)

Maar ik was misschien iets te enthousiast om hem hier te plaatsen. Is meer iets voor een 'post hier leuke plaatjes'-thread... :)

[ Voor 14% gewijzigd door Peter_Aragorn op 06-05-2013 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
De soldaten-foto is erg mooi Peter! Zeer sfeervol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Whiskeyphreak: showcase wat mij betreft!
@robbertvw: je eerste foto oogt wat blauwig. Ik ervaar ook vaak dat het aanpassen van de witbalans naar het gele toe niet altijd het juiste effect heeft. Ik weet dat bewolkt weer vaak de natuurlijkste softbox is die je kunt hebben, maar ik vind landschapsfoto's met wat meer zonlicht (en dus ook schaduwen) vaak beter beheersbaar met nabewerking. Probeer in Lightroom eens de shadows een ietsje gele tint te geven en de highlights iets meer oranje? Misschien voegt dat wel net dat frisse toe aan de plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Thanks lasteraar!

Na de 'paint-helicopter' die hier niet echt hoorde, nu eentje die hier wel past imo:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8275/8711284807_dca137aa62_z.jpg
The Coup @ Bevrijdingsfestival Overijssel by Peter vd Ham, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
@peter, erg leuke foto. vind de compositie erg geslaagd, vooral ook het lijnenspel (van z'n lichaam). belichting ook prima en leuk dat het lijkt alsof uit z'n linkerhand een blauwe lichtstraal komt :) al met al, naar mijn mening een zeer geslaagde foto. niets aan veranderen verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 09:15

Spockz

Live and Let Live

@peter, mooie foto. Vooral die lichtstraal is mooi getimed zo op zijn vingers.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Peter, leuke plaat! Kan me alleen niet voorstellen dat niemand de grijze balk onderin nog is opgevallen, dit vind ik het enige minpuntje maar gelukkig er makkelijk af te croppen ;) Verder hele geslaagde foto!

@Whisky, super plaat! Knalt er lekker uit qua kleuren, waar ik nog een beetje over twijfel is het punt rechts onderin, misschien was het mooier geweest als daar niet zo'n kaal stukje zat waardoor je nog meer het gevoel krijgt midden in zo'n veld te staan. Plus punt vind ik echt wel de kleuren en de DoF, niet een keus die veel mensen zullen maken met de DoF maar het pakt verassend goed uit! :)

@Tweska, opsich een leuke plaat alleen het perspectief stoor ik mij een beetje aan waardoor het ook wel echt een snapshot lijkt en niet de tijd voor is genomen. De bewerking aan de andere kant vind ik wel weer mooi gedaan, lekkere toning met mooi ouderwets contrast ;)

[ Voor 61% gewijzigd door Ventieldopje op 06-05-2013 16:23 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 19:58
@ventieldopje
Ben ik het niet mee eens over die onderstebalk. Zonder balk lijkt het net of hij zweeft :)
Ik vind hem alleen wel een appart gezichts uitdrukking hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweska
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-03 02:52
Ventieldopje schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:20:
[...]
@Tweska, opsich een leuke plaat alleen het perspectief stoor ik mij een beetje aan waardoor het ook wel echt een snapshot lijkt en niet de tijd voor is genomen. De bewerking aan de andere kant vind ik wel weer mooi gedaan, lekkere toning met mooi ouderwets contrast ;)
Ik heb er inderdaad niet veel tijd voor kunnen nemen. Als je met een groepje dat rondje moet lopen willen anderen altijd vlug vlug. Ze geven je dan ook nog eens van die kleuterschool opdrachten waar je maar wat onzin invult om nog wat te zien... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Balkje (het podium) heb ik bewust zo gelaten. Zonder ziet er raar uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Dan verschillen we daar over in mening ;) Mooier was geweest om het van een hoger standpunt te maken maar volgens mij is dit wel een aardig hoog podium, maarja het moment is mooi!

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Als het van een hoger standpunt gemaakt zou worden, zou je ook een hele andere achtergrond krijgen. Ik vind dit juist wel een leuke hoek.

En ik zou die grijze balk onderin weg hebben gehaald. Dat 'ie dan lijkt te zweven vind ik best een non-argument, je denkt toch ook niet bij elke foto waarbij niet heel het lichaam te zien is dat die persoon zweeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
Deathchant schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:17:
Whiskeyphreak: showcase wat mij betreft!
@robbertvw: je eerste foto oogt wat blauwig. Ik ervaar ook vaak dat het aanpassen van de witbalans naar het gele toe niet altijd het juiste effect heeft. Ik weet dat bewolkt weer vaak de natuurlijkste softbox is die je kunt hebben, maar ik vind landschapsfoto's met wat meer zonlicht (en dus ook schaduwen) vaak beter beheersbaar met nabewerking. Probeer in Lightroom eens de shadows een ietsje gele tint te geven en de highlights iets meer oranje? Misschien voegt dat wel net dat frisse toe aan de plaat.
Bedankt!! Geeft de plaat iets meer sfeer. Maar ik vind hem juist iets warmer worden ipv frisser.

@Peter: Mooie foto en op het juiste moment geschoten. Ik stoor me niet aan het podiumzeil/doek zoals anderen.

Van mij nog een probeerseltje uit Ierland. Genomen tijdens een rondleiding door Kilmainham Gaol. Een oude gevangenis die nu wordt gebruikt als museum. Omdat het een rondleiding was had ik niet veel tijd om goede instellingen te kiezen en vanwege het weinige licht vol open geschoten. De foto is genomen door het kijkgat van een deur van een cel uit het oude gedeelte van de gevangenis. Het kijkgat is door het grote diafragma volledig geblurred. Ben benieuwd of dit met f/8 heel veel beter was geweest, of had een flitser hier veel kunnen uithalen?

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8399/8706692951_c83b1d4bf8_z.jpg
Kilmainham Gaol cell by robbertvw44, on Flickr

[ Voor 39% gewijzigd door robbertvw op 06-05-2013 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik denk persoonlijk dat het niet veel had uitgemaakt, het idee is leuk maar ik vind het een storende factor, zeker aangezien er gewoon niks te zien is aan de andere kant (niks wat op een gevangenis lijkt iig). Mijn ogen worden toch telkens getrokken naar de buitenkand van het beeld (de highlights enzo).

Sorry, niet lullig bedoeld maar persoonlijk vind ik hem niet zo geslaagd :) Ik had liever in de cel zelf willen kijken of iets meer willen zien van de cel wat het ook duidelijk een gevangenis maakt (tralies oid.). Wat betreft het sleutelgat zou het leuk zijn om niet van zo dichtbij te kijken maar echt door een sleutel vormig gat te kijken van iets verder af (is maar een idee).

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Ventieldopje schreef op maandag 06 mei 2013 @ 19:16:
Dan verschillen we daar over in mening ;) Mooier was geweest om het van een hoger standpunt te maken maar volgens mij is dit wel een aardig hoog podium, maarja het moment is mooi!
Ik wilde best hoger staan hoor, maar dat was natuurlijk niet mogelijk vanuit de pit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
@Peter_Aragorn: Een tof moment, wellicht jammer dat je niet een iets hoger standpunt kon nemen. De onderste rand moet er wat mij betreft ook op, anders voelt de foto raar aan.

@robbertvw: Ik zou het midden van de foto toch iets lichter maken en dan de clarity een beetje omhoog trekken, dat geeft denk ik een mooie duidelijke structuur in de deur?

Vanavond heb ik maar weer een een zonsondergang op de foto gezet. Het was niet al te spectaculair, dus ik ben lekker los gegaan met de bewerking (hopelijk niet teveel).

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/337710/tweakers/IMG_6600.jpg Klik voor groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Peter_Aragorn schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:56:
[...]

Ik wilde best hoger staan hoor, maar dat was natuurlijk niet mogelijk vanuit de pit :)
Klopt, niks aan te doen, ik ken dat soort podia ;) Wat soms nog wel eens een beetje kan helpen is als het dranghek trapjes heeft om daar op te gaan, zolang je daar niet het hele optreden lang op staat te klooien dan vinden ze dat vaak wel oke ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

@Aloys: Mooie lucht. Jammer van dat 'halo'-randje om de bomen en gebouwen in de verte
@robbertvw: Ik vind het wel mooi zo. Alleen zou ik iets van de bovenkant wegcroppen
@peter: leuke compositie en juiste moment vastgelegd!

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7288/8715695882_b6deee8439_c.jpg

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Aloys schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:06:
Vanavond heb ik maar weer een een zonsondergang op de foto gezet. Het was niet al te spectaculair, dus ik ben lekker los gegaan met de bewerking (hopelijk niet teveel).

[afbeelding] Klik voor groter
Enige kans dat er een flink stuk van de foto aan de linker kant afgeknipt is, zodat de zon niet meer in het midden van de foto zit ? Zo ja, dan zou ik dat stuk weer erbij zetten en zo niet dan maar een stuk van de leuke wolken rechts eraf knippen :)

* nero355 kan er niet tegen als iets niet PRECIES in het midden staat, terwijl dat wel mogelijk is :$ :X ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
@nero555: Ik zou zeggen, leef je uit: Aloys in "Bewerk hier elkaars foto" ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik ging net effe in dat topic kijken ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:54

Pixeltje

Woo-woohoo!

Sakete: (landschap) Lekker zomers! Kleuren komen goed uit en compositie in mijn ogen prima. Voorgrond lekker scherp terwijl de achtergrond ook nog duidelijk herkenbaar is.

deathchant: Had ook graag het bovenste deel van de nis waarin het beeld staat gezien, denk dat je daarmee een beter beeld krijgt van wat je voor ogen had. De vrouw op de voorgrond voegt voor mij weinig toe omdat je haar op het achterhoofd kijkt en dus verder niet ziet waar ze mee bezig is.

Sakete: (gebouw) Het gebouw is wat donker terwijl de lucht juist vrij fel en gesatureerd is. Staat wel netjes midden in de afbeelding en de symmetrie van het gebouw is ook gaaf.

Lasteraar: Toffe actiefoto, onderwerp komt goed naar voren en plaat is scherp. De hooibalen linksonder storen een beetje maar niet genoeg om lang bij stil te staan. Gave foto!

tommyz: Mooi! Foto lijkt iets scheeg te staan (helt naar rechts?). Verder niets op aan te merken, lekkere kleuren, mooie lucht erachter en goede compositie.

Sakete: (de laatste) Drukke foto, niet helemaal mijn ding maar wat betreft kleuren, scherpte etc niets op aan te merken:)

Hier eentje van mij, na een flinke tijd alweer. Ik was met koninginnedag in Portland, Engeland, klimmen met een goede vriend en zijn vriendin. Heb mijn camera meegenomen en geprobeerd om wat foto's te schieten, hieronder één uit een reeks van 80 oid.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8115/8710631911_b8643b1d45_c.jpg
Maarten met watermerk by Pixeltje, on Flickr

Ben er zelf best tevreden over eigenlijk. Hoor wel graag wat jullie ervan denken :)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Thanks voor de reacties op m'n vorige foto

@Peter_Aragon: Gaaf shot! Blik in z'n ogen doet 't goed hier.
@robbertvw: Creatief, maar je moet wel weten dat het een kijkgat is, anders kan je er niet veel mee.
@Aloys: Lucht is gaaf, maar de bomen zijn wat radioactief hier :)
@M.E. Amrani: Top shot! Geeft een erg goed beeld van de sfeer op straat, top!
@Pixeltje: Leuk shot, maar wel wat krap aan de onderkant. Wat meer ruimte onder de klimmer was beter geweest denk ik. Nu zou 'ie ook een halve meter boven de grond kunnen zijn ;)

Gisteren richting Leiden geweest:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7340/8715837559_d59d368547_z.jpg
Sunset at Valkenburgsemeer by Tom Roeleveld, on Flickr

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
@robbertvw, ik vind de foto leuk geprobeerd, weer 's wat anders. maar verder spreekt het me nog niet zoveel aan :)

@aloys, opzich een leuke foto, maar ik vind de bewerking te extreem (maar dat is persoonlijke smaak) :)

@MEAmrani, mooie shot! vind het een sfeervolle foto. NYC toch?

@pixeltje, leuke shot. Ik vind de compositie prima zo en vind het vooral goed dat je juist veel ruimte aan de bovenkant laat, alsof de klimmer nog een hele lange weg te gaan heeft :)

@tommyz, mooie kleuren op de foto. vooral ook hoe de pier de twee kleurtonen opdeelt. mooie rustige shot. 'clean' zoals ze in het Engels zouden zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.E.Amrani schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:46:
@Aloys: Mooie lucht. Jammer van dat 'halo'-randje om de bomen en gebouwen in de verte
@robbertvw: Ik vind het wel mooi zo. Alleen zou ik iets van de bovenkant wegcroppen
@peter: leuke compositie en juiste moment vastgelegd!

[afbeelding]
Heel gaaf! 8)
Pagina: 1 ... 82 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)