Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 102 Laatste
Acties:
  • 687.981 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
@tommyz Erg mooie foto. Lekker rustig, mooie kleuren, mooi contrast en een foto waar je een verhaal bij kan verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 19:58
Hahn schreef op maandag 06 mei 2013 @ 19:40:
Als het van een hoger standpunt gemaakt zou worden, zou je ook een hele andere achtergrond krijgen. Ik vind dit juist wel een leuke hoek.

En ik zou die grijze balk onderin weg hebben gehaald. Dat 'ie dan lijkt te zweven vind ik best een non-argument, je denkt toch ook niet bij elke foto waarbij niet heel het lichaam te zien is dat die persoon zweeft?
Niet bij elke foto, wel bij dit plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Beukerz schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:11:
[...]

Niet bij elke foto, wel bij dit plaatje.
Kijk, iemand die mijn keuze begrijpt ;) Natuurlijk heb ik het plaatje ook wel eerst zonder de 'balk' geprobeerd, maar ik vond dat stukken minder :)

@ tommyz: Mooie foto hoor! Welke kleur (ongeveer) had de achtergrond in het origineel? Of was die kleurdeling gewoon zo?

Anyhow nog eentje:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8138/8711279923_c7e9867307_z.jpg
La Pegatina @ Bevrijdingsfestival Overijssel by Peter vd Ham, on Flickr

[ Voor 45% gewijzigd door Peter_Aragorn op 07-05-2013 11:39 ]

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:01
@Sakete: Thanks!
@MmarkM: Dank je!
@Peter: kleur (en verdeling hiervan) is niets aan gedaan, verzadiging en contrast van de lucht wel wat aangepast :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Awesome dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

@Peter: La Pegatina, de foto hierboven vind ik goed gelukt. Kleuren knallen eruit, zoals de lippenstift en de groene zonnebril. De foto toont wel 'sfeer'. Je ziet het geluk in de foto. Cijfer 8 is mij deze plaat waard.

Je foto The Coup is ook erg goed, alleen bij deze stoort mij de rand onderin de foto. Podium denk ik?

---

Ikzelf ben ook weer wat aan het experimenteren geweest. Mijn dochtertje wil nooit op de foto, maar met de knuffel Bobo wilde ze wel even 10 seconden zitten...
Ik vind hem geslaagd, baal alleen een beetje van de schaduw onder het hoofd van de knuffel.

Mijn dochter zat op een stoel met wit laken. Dit heb ik veel witter gemaakt, waardoor de witte muur en stoel niet meer zichtbaar zijn. Verder de kleuren wat intenser gemaakt. Is weer eens wat anders;

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8395/8684621885_25e5b17615_z.jpg
Luna en Bobo by freddyonderstal, on Flickr

[ Voor 12% gewijzigd door freddyathlon op 07-05-2013 19:04 ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@freddy, leuk dat ze dan toch nog even stil wou zitten voor de foto! Puntje waar je wel op moet letten is de witte achtergrond, deze is vérre van egaal en ik zie duidelijk witte strepen/vegen, de rest van de achtergrond is grijzig. Qua compositie gewoon een prima foto, wel wat hard licht wat denk ik komt door veel te hoge clarity in nabewerking, iets wat vaak niet flatteus overkomt, wat zachter licht en minder contrast zou veel beter staan naar mijn idee ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
freddyathlon schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 19:00:
@Peter: La Pegatina, de foto hierboven vind ik goed gelukt. Kleuren knallen eruit, zoals de lippenstift en de groene zonnebril. De foto toont wel 'sfeer'. Je ziet het geluk in de foto. Cijfer 8 is mij deze plaat waard.

Je foto The Coup is ook erg goed, alleen bij deze stoort mij de rand onderin de foto. Podium denk ik?

---
Vaker gelezen inderdaad, maar heb ik er bewust op laten staan. Zonder zag er raar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:34
M.E. Amrani: erg gave setting! Naar mijn smak wel iets tever gegaan qua bewerking.
Pixeltje: niets mis mee, al zou ik wel graag de route/handwerk er op zien
tommyz: heel fraai en zorgvuldig uitgevoerd shot, enige wat ik me afvraag is in hoeverre het ook werkelijk zou blauw/oranje verdeeld was.
Peter_Aragorn: Jammer van het meisje rechts, verder mooie sfeerfoto en timing. Je had zelf een geel shirt aan :+ . Die foto van The Coup was trouwens ook geweldig, mooie interactie.
Freddy: de bewerking/belichting is echt te hard. Verder mag haar rechterhandje er ook geheel op. :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

@ Sakete, inderdaad NYC bij Times Square in de buurt. @Inquestos: Het is vrijwel niet bewerkt, alleen wat sliders als helderheid en herstel omhoog geschroefd :)

@Pixeltje: Op zich geen verkeerde shot. Alleen zou ik wel wachten tot de klimmer is meer boven was, of in iedere geval meer ruimte eronder kadreren om het gevoel weer te geven dat hij ook daadwerkelijk hoog was
@tommyz: Super mooie plaat!
@Peter: Sfeer is te proeven, de foto is daarom naar mijn mening geslaagd

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

@Peter_Aragorn, Wow! Knalt van je beeldscherm af :)

@freddyathlon - Ik hou hiervan, het oogcontact wat je hebt en de kleurstelling die je aandacht trekt.
De foto 'zuigt' behoorlijk - persoonlijk vindt ik de achtergrond niet storend, niet alles hoeft geëgaliseerd te zijn, Luna en Bobo zijn het onderwerp en wie andere zaken ziet in de foto heeft een focus probleem. :+

Oké... goed weer gisteren en een speeltuin met een buis en een jongetje van 11 maanden.

Afbeeldingslocatie: http://www.smugmug.com/photos/i-6bGwXp8/0/M/i-6bGwXp8-M.jpg

Ik heb al wat verschillende versie gemaakt qua 'hardheid' maar de eerste versie blijf ik het mooiste vinden en dat is deze. standaardbewerking via LR4 en finalized met Nik Collection Viveza 2.

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 14:13
@ Peter_Aragorn: Geslaagde foto inderdaad, lekker scherp en goed qua kleuren. Persoonlijk zou ik inderdaad die grijze balk eronder weg croppen. Ondanks dat hij stond op te treden vind ik ook z'n gezichtsuitdrukking goed geslaagd. Vaak zie je dan van die imbeciele uitdrukkingen...

@ robbertvw: Het idee is wel aardig, maar de uitvoering vind ik niet echt geslaagd. Ik moet zeggen dat ie op je FlickR pagina, op de zwarte achtergrond, wat beter uitkomt, maar toch nét niet. Keep trying!

@ Aloys: De sfeer is goed maar ik zou de zon wat groter willen zien en niet zo centraal in het midden, het is nu beetje standaard shot zo. Ben het inderdaad ook eens met die halo rand boven de gebouwen aan de horizon.

@ M.E.Amrani: Super vette plaat! Die rook maakt het helemaal af. Enige (zeik)puntje, en waarschijnlijk niet te voorkomen, is het uitgebeten wit van die achtergrond reclame borden.

@ Pixeltje: Leuke foto, kan er eigenlijk verder weinig over zeggen. Vindt hem persoonlijk niet zo spannend. Hij is technisch goed (naar mijn idee) maar tsja, ik kan er geen uren naar kijken zeg maar.. ;) (No offense!)

@ tommyz: Ja heerlijk. Mooie kleuren, super compositie... Hier absoluut de reden dat ik vorig jaar ook een ND110 gekocht heb, prachtige long exposure. Erg gaaf trouwens de scheiding in de kleuren links en rechts van de steiger. Showcase wat mij betreft.

@ Peter_Aragorn: Leuke partypic. Wederom lekker scherp en de kleuren komen er lekker uit zetten! Het meisje rechts vind ik niet zo storend, eerder die rode rug links, maar dat is in dit soort situaties niet te voorkomen...

@ freddyathlon: Het is al gezegd maar je achtergrond is "schmutzig" dat stoort me in een portret als deze. Ik vind hem daarnaast veel te hard bewerkt. Het meiske is veel te wit in 'r gezichtje. Ze heeft wel een super coole uitstraling op die foto en de compositie is ook erg tof. Ik denk dat je er met een andere bewerking -naar mijn mening- veel meer uit kunt halen.

@ GetaGrip: Cool idee om die kleine er zo op te zetten! Hij staat er goed scherp op en de kleuren (van z'n koppie en zijn shirt) zijn top! Prachtig hoe hij zo "om dat hoekje loert"! Maar waarom zo centraal? Met die buizen en die diepte die erin zit, kun je naar mijn idee een mooiere compositie verzinnen!

Drie weken terug een Nikon AF-300 F4 gekocht. Ik zocht al een tijdje een langer objectief dan mijn 70-200 maar wilde eigenlijk geen overlap qua bereik, of die 70-200 vervangen. Toen kwam ik deze tegen en kon ik voor een superprijsje overnemen.

Ben er vorige week mee op stap geweest en heb een paar plaatjes geschoten. Deze is geschoten met ook een Kenko 1.4 tc er tussen. Het is absoluut wennen om met een 300mm prime te schieten maar hij is wel heerlijk scherp!

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7448/8718786446_4f5fdef97f_z.jpg
DSC_1696m by ThAZiP, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

@ GetaGrip: Cool idee om die kleine er zo op te zetten! Hij staat er goed scherp op en de kleuren (van z'n koppie en zijn shirt) zijn top! Prachtig hoe hij zo "om dat hoekje loert"! Maar waarom zo centraal? Met die buizen en die diepte die erin zit, kun je naar mijn idee een mooiere compositie verzinnen!
Ik begrijp wat je bedoelt, maar mijn buis was op...... :) alles meer naar achteren gaf tegenlicht op de foto en deed het effect teniet.

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:36
@peter_aragorn, mooie foto qua kleuren. die spatten er werkelijk van af zonder onnatuurlijk te ogen. goed gedaan!

@freddy, leuke compositie. echter vind ik het geheel wel wat flets ogen. naar mijn smaak zou het contrast wat meer omhoog mogen. komt ook wel door de witte achtergrond waar het meisje te weinig van afsteekt. ik vind het geheel wat overbelicht.

@getagrip, leuke pic :) mooie kleuren en lekker abstract. houden zo :)

@thazip, mooie scherpte foto idd. hoop dat je veel plezier beleeft met je nieuwe 300mm prime. verder wat de foto betreft, hij zou helemaal af zijn als de twee takjes op de achtergrond er niet waren.

Hier een probeersel van mij met zwart-wit fotografie. Heb dit nabewerkt in Silver Efex pro. Gaarne feedback, ik doe dit zwart-wit gebeuren voor 't eerst :)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7404/8720247640_778bcd7002_z.jpg
_MG_0104-Edit.jpg by Sakete Photography, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:05

Wish

ingwell

Sakete schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 11:39:

Hier een probeersel van mij met zwart-wit fotografie. Heb dit nabewerkt in Silver Efex pro. Gaarne feedback, ik doe dit zwart-wit gebeuren voor 't eerst :)

[afbeelding]
_MG_0104-Edit.jpg by Sakete Photography, on Flickr
Het eerste wat ik doe is mijn hoofd naar links houden. Kan het niet goed zien, maar is de horizon (het water) recht? Of zit er een bolling in oid?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wish schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 11:51:
[...]

Het eerste wat ik doe is mijn hoofd naar links houden. Kan het niet goed zien, maar is de horizon (het water) recht? Of zit er een bolling in oid?
Klopt, scheef. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Goh, jullie hebben helemaal gelijk, was me nog geeneens opgevallen. Heb 't aangepast hierboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ M.E.Amrani: Heerlijke plaat! Misschien een klein beetje jammer van de highlights achterin, maar lekker sfeertje hoor.
@ Pixeltje: Leuke foto, maar mis wel een beetje het persepectief of dit nou echt heel spannend is of een kleine klauterpartij.
@ Tommyz: Mooie long exposure! Ik twijel een beetje over de wel heel erg duidelijk kleurscheiding, maar het is net niet té en de compsitie is erg fijn.
@ Peter_Aragorn: Je voelt het lentegevoel, leuk!
@ freddyathlon: Ik vind de toning niet echt fijn, beetje te hard
@ GetaGrip: Leuke doorkijk en moment.
@ Thazip: Op de een of andere manier vind ik hem niet zo prettig kijken. Misschien door de takjes rechts of dat het onderwerp misschien net te weinig plek inneemt. De andere zaken leiden wat af.
@ Sakete: landschapsfoto's in zwart-wit vind ik erg gewaagd. Vind zelf kleur meestal fijner. De compositie is wel fijn, maar blijf het gevoel houden dat kleur hier echt wel mooier zou zijn.

Plaat van mijn vakantie, twijfel over de leegte rechtsboven.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7285/8720331535_397b9b1ce1_z.jpg
Lone Cypress at 17 Mile Drive by wsrdam, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
@Amrani, bijna altijd top wat jij schiet. Heerlijke sfeer.
Iets te rommelig wellicht achter de smoke.. Maar het mag de pret niet drukken.
@Peter.. Mooie foto. Ondanks dat het gewoon een nikszeggend plaatje is ( paar mensen bij elkaar, geen bijzondere compositie ) doet de kleur , het licht en de scherpte het wel voor me. Valt gewoon gelijk positief op.
@Bovenstaande. Leuke plaatje. Echter had ik geprobeerd hem vanuit een lager standpunt te nemen zodat er iets meer diepte in de foto komt.

Een Centerparcs vogel :)
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7300/8721484892_329f23060a_c.jpg
Meer hier:
http://www.flickr.com/photos/lasteraar/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Lasteraar, hij mocht van mij wel echt wat lichter. En er is toch iets te veel zwart boven en onder. Ik denk als je een beetje cropt, dat je met de ruimtelijkheid nog steeds goed ziet, maar toch net ff dat tikkie beter zal zijn. Spiegeling is goed; ok je kunt er wat van zeggen dat de ripple ervoor zorgt dat de flamingo (of wat het ook moge zijn) niet heel gaaf uitziet in de spiegeling, maar other than that vind ik dit een vette foto!

@wrsdam: dat van dat lagere standpunt....het is een beetje jammer te noemen dat de boom de horizon raakt waardoor die diepte wegvalt. Maar verder is het wel een interessante foto, leuke zachte kleurtjes :)

[ Voor 15% gewijzigd door Deathchant op 08-05-2013 21:50 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
@Freddyathlon: Heel gaaf portret! Bewerking is ook goed :)
@Getagrip: Leuke foto, maar ben wel iets afgeleid door de uitgang aan de linkerkant.
@ThaZip: Goede resultaten met die combi!
@Sakete: Mooie compositie, vooral met dat hout ervoor. Wel helaas wat uitgebeten in de lucht. Ben ook wel benieuwd hoe 'ie in kleur is.
@wsrdam: Mooi. Linksboven leeg doet de foto wel goed. Stoor me alleen wat aan het stukje strand rechts.
@Lasteraar: Mooie foto. Wel wat contrast toegevoegd?

Bedankt voor de reacties op m'n vorige foto. Na een onweersbui, deze gemaakt vanavond. Niet de beste van de afgelopen tijd van mij, maar misschien toch het posten waard :)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7285/8721817536_2620fa3d0e_z.jpg
Starrevaart Sunset by Tom Roeleveld, on Flickr

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Lasteraar/Deathchant: Thanks, ik stond daar wel wat hoger, maar waarschijnlijk had ik nog wel even door de knietjes kunnen gaan. Bedankt voor de tip.

@ tommyz: Thanks, twijfelde zelf ook over rechts onder, toch zo gelaten.
Over jouw foto. Zoals je zegt, niet de beste van de afgelopen tijd van jou, maar toch het posten waard. Kleuren zijn weer erg fijn, hij is misschien alleen wel wat leeg. Niets houdt de aandacht echt vast. Ik kijk er naar en denk meteen, leuk!, maar ga ook meteen weer verder.

@ Lasteraar: Mooi met de spiegeling, maar komt op mij Inderdaad ook wat donker over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:34
Freddy: Ik vind het meisje zelf er fijn op staan, maar het licht is véél te hard inderdaad. Wat ik hierover wil toevoegen is dat ik het juist hier niet vind passen. Dus niet in het algemeen, bij sommige types of fotostijlen past het wel, maar niet bij kinderen, daar wil je toch het zachtaardige benadrukken.

Getagrip: Inderdaad het goede moment te pakken, leuke foto! Ik zou wel wat aan dat felle (links) doen, of donkerder maken of weg croppen.

Thazip: Niet slecht, maar de tak op de achtergrond stoort een beetje. Ik had geprobeerd om net iets dichter op die hommel te kruipen.

Sakete: Veel beter in zwart-wit dan die kleurenversie die ik eerder heb gezien! Nu heb je niet die enorme blauwzweem in de bergen. Wel jammer dat het licht nu een stuk harder lijkt ofzo...

wsrdam: Mooi zeg. Misschien zou ie iets warmer mogen maar dat weet ik niet zeker. De leegte rechtsbovens stoort me niet. Wel deel ik Deatchants mening dat de boom niet lekker staat, zo tegen de horizon.

Lasteraar: Aan de ene kant vind ik de low key wel mooi, maar aan de andere kant twijfel ik of het zich leent voor de habitat van een flamingo...

tommyz: Ik vind je eerste, met die pier, veel mooier! Die heeft een mooie compo en heerlijke kleuren. Op deze was het eigenlijk al te donker denk ik, voor een interessante foto. En een interessante voorgrond ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:15

Scrummie

Think different

Sinds een weekje een Canon 1100D en vanmiddag was m'n nichtje op bezoek:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7397/8724289728_c1d317dab2_z.jpg

Schiet maar raak! Ben er zelf wel erg blij mee, maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik eindelijk eens foto's maak die zich onderscheiden van compactcamera fotos' ;).

@Tommyz: Vind het prachtig hoe het blauw naar onder weg loopt naar het donkere, en van het midden naar lichtblauw. En vind de rust die het water uitstraalt goed vastgelegd, doet het voor mij goed!

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:33
De haren (?) zijn vooral storend eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

En beetje onderbelicht ook....Het hele kind kan wel +0.6eV ofzo gebruiken. Oogjes nog eens +0.2eV extra en beetje saturation erbij.
Hier eentje van mij ook uit het portret topic, maar ik post em even hier omdat ik niet echt veel portretten schiet en wel wat tips kan gebruiken waar ik op moet letten :)
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7365/8717658751_fe8002d74b_z.jpg

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
@Deathchant
je wil me toch niet vertellen dat je niet tevreden bent en denkt dat die foto nog beter kan?

@scrummie.
Eens met Deatchant dat ze wat onderbelicht is. (overigens hebben de meeste mensen hun scherm te helder staan en dan zal de belichting normaal lijken)

Je kan met een masker proberen alleen haar lichter te maken, maar anders is het denk ik ook niet zo erg om de foto als geheel lichter te maken.

De haren storen mij niet. Het is immers geen studio foto. En als je dat er wel van zou willen maken dan zou je ook moeten kijken naar de vlek in het shirt etc.
Als ik er al wat aan retoucheren dan zou ik denk ik alleen het haartje doen dat over haar wang loopt en de rest zo laten.

[ Voor 74% gewijzigd door mjtdevries op 10-05-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@mjtdevries, dankje :) ik vond em best ok, maar portretfoto's die ik eigenlijk vrij sporadisch, de laatste tijd toevallig ietsje meer en anderen zijn daar echt goed in zoals markcantpark of ventieldopje. Misschien de verhoudingen van het gezicht niet goed (kind staat er helemaal op, vader niet e.d.) of de bewerking niet goed, te overbelicht o.i.d, ik weet niet echt waar ik goed op moet letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
@tommyz, mooie foto, al vind ik m'n minder mooi dan je andere foto's die ik tot nu toe heb gezien :) Wat mijn zwart-wit foto betreft, de kleur versie is een beetje flets en het lukt me niet om ze veel mooier te krijgen. Het was die dag gewoon slecht licht voor fotografie en daar kan allerlei Lightroom magic weinig aan veranderen. In zwart-wit lukt het wel om 'm mooi te krijgen, omdat het bij zwart-wit foto's veel meer om contrast en 'texture' gaat als het ware. Maar het is ook maar m'n eerste zwart-wit foto bewerking, zal er nog wat meer mee spelen wanneer ik er wat meer tijd voor heb.

@scrummie, ik vind de foto ook ietsje onderbelicht. Je had of een invulflits kunnen gebruiken, of in de nabewerking de exposure wat omhoog of de schaduwen wat omhoog (dat is ff spelen om te zien wat er mooier uitziet). En dan evt zoals deatchant idd al aangaf, nog wat plaatselijke highlights toevoegen met de brush.

@deathchant, mooie foto. Ik denk dat de bewerking wel passend is voor de shot. Een dochter die haar vader liefdevol in de ogen kijkt. Doordat het lichtjes overbelicht is creëer je een soort van zacht effect. En hij is bovendien mooi scherp, vooral bij de ogen en dat is volgensmij altijd belangrijk bij portret fotografie. Maar ook ik ben op dat vlak absoluut geen expert, ben meer een landschapsfotograaf. Ik wil binnnekort wel straatfotografie proberen door op een luie middag de stad in te gaan en gewoon te gaan schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Laatst online: 03-02 14:21
Vind het ook een mooie foto Death!
Wellicht iets voller van kleur. Maar deze matte look kan ik ook zeker wel waarderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
@tommyz: De foto mist gewoon wat, en de kleuren maken mij ook niet erg blij. Je zou nog kunnen proberen hoe het er uit ziet als je de witbalans helemaal omgooit?

@scrummie: Zoals gezegd zijn de haren een beetje ongelukkig. Verder komt de foto niet helemaal lekker van van het scherm af. Naast het oefenen met de camera zelf, zou ik je ook aanraden om te oefenen met post processing, want de raw files van tegenwoordig kan je enorm veel uit een foto halen.

@Deathchant: De blik van het meisje staat er goed op, maar de man staat er ongelukkig op. Ik zou meer van de bovenkant van zijn hoofd willen zien.

Met Hemelvaart ben ik op bezoek geweest bij mijn oma in Sloten, Friesland. Daar heb ik een paar mooie foto's kunnen maken. Ik twijfelde nog tussen twee foto's, maar ik zet die andere hier wel over een paar dagen neer :) . De foto is overigens een panorama, zo wijd kan m'n kitlens niet en ik vind panorama's schieten toch leuk.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/337710/tweakers/IMG_6632-bewerkt.jpg Klik voor groter (ziet er beter uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquilaDus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01-2019
@Tommyz: Mooie plaat, vooral de kleuren en de toestand van het water geven hem dat extra. Hoe lang heb je belicht? Ik kan het niet zo snel terug vinden in de EXIF

@scrummie: Zelf vind ik de haren in het gezicht ook storend. Zonder die en met een beetje extra licht in het gelaat is het een mooie plaat. Misschien kun je het eens verder bewerken om het verschil te zien.

@Deathchant: Mooie plaat, duidelijk dat zij het onderwerp is. Je ziet ook dat ze naar de andere persoon kijkt maar juist omdat die een beetje onscherp is en niet helemaal in beeld is blijft de aandacht juist bij haar. Ik vind dat juist goed zo.

@Aloys: De setting is mooi om foto's te maken, maar het harde licht maakt het een beetje saai. Het komt hierdoor een beetje flets over. Met wat nabewerking kun je het een beetje corrigeren, maar als je er nog eens bent kun je het ook eens onder andere licht omstandigheden proberen: meer bewolking, korter bij de zonsopgang/ondergang.

Zelf ben ik benieuw wat jullie vinden van de plaat hieronder. Hij is enkele weken geleden genomen bij een zonsondergang in Maastricht.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8259/8696117670_9e0fca27a8_z.jpg
Maastricht skyline by StrolieR, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Scrummie: Ik val een beetje in herhaling, maar haar gezicht kan inderdaad wel wat lichter (misschien het kind uberhaupt en de achtergrond juist wat minder). Wel een leuke pose!

@ Deathchant: Erg mooi! Fijn licht en een leuke moment. Ben zelf ook niet zo van de portretfotografie. Tips om beter te maken zou ik niet weten, ik zou hier erg tevreden mee zijn!

@ Aloys: Panorama zelf erg goed gelukt. VInd ik zelf altijd lastig om de overgangen en vervorming weg te krijgen. Maar het moment zou inderdaad iets beter kunnen. Ondergaande zon of dramatische wolken of iets dergelijks. Zit denk ik wel wat potentie in.

@ AquilaDus: Voor mij eigenlijk net niet. De lucht is net al te donker voor de silhouetten. Ik zou zeggen, de lucht iets lichter maken (of eigenlijk wat meer zonsondergangkleuren in aanrengen) of de foto iets eerder nemen, dan zouden de silhouetten wel kunnen werken. Of juist de hele foto wat lichter maken, inlusief lucht (en daar wat meer werk van maken zodat het een wat meer zonsondergang gevoel krijgt).
De brug vind ik eigenlijk niet zoveel toevoegen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2013 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 11:40
@Deathchant: Prachtige foto.
@Aloys: De foto heeft een beetje een HDR gevoel bij mij. Daarnaast heb ik het gevoeld dat de sloot een klein beetje naar rechts lijkt te lopen waardoor het een beetje scheef lijkt te zijn. Maar dat kan ook aan mij liggen :-)
@AquilaDus: Zoals al is gezegd, hij is te donker. Als je misschien 15 minuten eerder was geweest had hij waarschijnlijk een stuk mooier geweest met meer detail.

Ik ben benieuwd wat jullie van deze foto vinden.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7404/8725838809_962dd6a8db_z.jpg
De Plek by MagicTempest, on Flickr

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosaics.Ruled
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 08:17
@MagicTempest: Erg interessante foto! Ik ben niet zo erg into personen dus kan hier verder helaas weinig aan of opmerkingen over geven.
@AquilaDus: Ik vind deze foto iets te donker, misschien dat je met nabewerking nog het een en ander verbeteren kan. Volgende keer een wat langere sluitertijd of meerdere foto's maken en deze tot een (hdr)foto samenvoegen.
@Aloys: Fijne compositie maar zoals eerder al aangegeven misschien een gebrek aan kleur.
@Deathchant: Naast dat ik de foto over het algemeen iets te licht vind eigenlijk geen aan of opmerkingen bij deze foto.

Ik ben in februari in Letland geweest, op een middag besloten om met m'n Meyer Optic 135mm lens te gaan rondlopen omdat ik hem nog niet veel had kunnen testen. Zelf vond ik dit de meest geslaagde foto uit de reeks van 4 die ik op flickr gezet heb. Voor mijn gevoel geeft het een beetje de oude sfeer van het land mee. Wat vinden jullie er van, en vooral wat had ik beter kunnen doen? De twee wachters staan voor het 'Freedom Monument' in de hoofdstad Riga.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7372/8728656880_884502aa7f_z.jpg
IMG_8424 by ldermois, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ MagicTempest: Als je de kijker in verwarring wil achterlaten, dan is dat bij mij aardig gelukt :) Technisch gezien lijkt het me prima, ik mis aleen wat context en de titel maakt het niet heel veel duidelijker. Bijzonder!

@ eXSs: Ik vind hem wat krap gekaderd. Ik krijg er inderdaad wel een beetje een oostbloksfeer bij, met die uniformen en de sneeuw. Alleen net iets meer zicht op het monument had ik denk wel fijn gevonden.

Mijn foto. Ik twijfel een beetje of er niet te veel onderwerpen zijn en of de kleuren niet net té zijn, maar ik was er toch wel tevreden mee.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7455/8728449864_10eed2b24b_z.jpg
Blue Hour @ the Old Harbour / Oude Haven, Rotterdam by wsrdam, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://ulalua.blu.livefilestore.com/y2pTd_SM6wXe8di3bxRA6CPzBUStcMbQT20MOeyh2fwV1Vcq59KVl8m88HB-XiAwQtJf0SWqVNBs1XyF5v7fB3E30I4EjljUBhpv5wOXmz6ZzEADYEVd1gc3S32JZ4WuQvd/IMGP8853.jpg?psid=1

Laat ik ook eens wat posten, ik ben helemaal niet zo van de bloemetjes maar toen ik vorige week door de bollenvelden reed toch wat foto's gemaakt. Ik vind deze zelf wel geslaagd maar heb er toch niet helemaal een goed gevoel over. heb het idee dat dit komt door de overgang van voorgrond naar onderwerp, iets te hard.

@MagicTempest, Ik vind het een geslaagde foto, heb wel het idee dat deze wart-wit nog beter uit de verf komt. Dit vanwege de gekleurde vlakken in de deken, vind ik niet helemaal in de setting passen.

@AquilaDus
Ik vind de foto wat aan de donkere kant, ik denk dat je als je nog even gewacht had tot het iets donkerder was en daarna een wat langere sluitertijd had genomen dat het een beter resultaat zou kunnen geven.

@Aloys, kan eigenlijk niet anders zeggen dat ik het een geslaagde foto vind, mooie sfeer van het dorp

@wsrdam. Ja, erg druk en erg veel kleuren maar daarom vind ik deze helemaal gaaf.

[ Voor 3% gewijzigd door [Roland] op 11-05-2013 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
@wsrdam: Best gaar hierboven. Teveel onderwerpen vind ik niet hoor, het is hier een overzichtsfoto, en het is duidelijk dat je dat ook bedoelde. Goed geslaagd wel, kleuren iets te misschien zoals je zei, maar is is ook wel kleurrijk volgens mij. Bomen komen wat fluoriserend over :p

@EXSS: Oosbloksfeertje is het wel idd. Misschien had je een stap naar rechts kunnen doen zodat de wachter mooi volledig voor die lichtere achtergrond stond ipv half, dan sprong hij wat meer uit de foto als onderwerp. die 2e wachter staat tussen. Verder is het wat krap boven hun hoofd, had van mij wat meer ruimte gemogen erboven. Volgens mij heb je zo gecropped klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
@eXSs: De kadering vind ik zelf niet zo'n probleem. Wat ik jammer vind is dat de wachters niet echt los komen uit de achtergrond.
@wsrdam: Er is inderdaad genoeg te zien, maar het ziet er wel gezellig uit. Als ik die foto in een folder zou zien zou ik wel de neiging hebben om daar eens te gaan kijken.
@Altijd_Lastig: De DoF is bijna goed in deze foto. De 'grote' tulp rechts op de foto is onscherp, terwijl ik zelf gekozen zou hebben om die tulp ook scherp te maken.

Bedankt voor de feedback op mijn foto. Ik heb even gekeken naar een zwart-wit bewerking en dan is de sfeer inderdaad heel anders. Nu is deze foto maar gedeeltelijk van mij, het concept is namelijk van mijn vrouw (die ook het model is). Ik heb de foto gemaakt en bewerkt, maar op haar aanwijzen, aangezien zij het gaat gebruiken in een kunstwerk (ze is kunstenares).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:01
@wsrdam: Mooi hoor!
Ik hou wel van nachtelijke foto's met sfeervolle verlichting.
Bomen zien er inderdaad wel een beetje "nep" uit, de bast van vooral de voorste boom lijkt wel erg groen.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad met name het groen. Heb wat lichte aanpassingen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosaics.Ruled
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 08:17
@wsrdam: Leuke foto, het enige waar ik me een beetje aan stoor is de balk linksonder. Duidelijk dat dit iets is waar je niets aan kan doen, lekker sfeertje. :)
@Altijd_Lastig: Misschien had de voorgrond *iets* scherper gekund, maar ik vind het een heerlijk shot. Geen overdreven kleuren en een mooi scherp onderwerp, zou zo bij me aan de muur kunnen hangen!

Over mijn eigen foto, er is wel iets gecropped maar in de breedte is er vrijwel geen speling. Boven en onder de foto is nog ongeveer 1/8e extra 'over'. De andere aanzichten zijn niet zo goed gelukt aangezien het nog even oefenen is met een manual focus lens op deze afstand ;) Als ik er weer ben zal ik nog een poging wagen, bedankt voor de tips! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

MagicTempest schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 13:18:

[afbeelding]
Dank :)

Jouw foto is echt cool man! Bekijk em eens op groot formaat....het is duidelijk dat je de vloer donker hebt gemaakt. Ik zie namelijk halo's om de persoon heen, kijk maar eens goed. Zou ik ff netjes doen en dan is ie wat mij betreft af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

MagicTempest schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 13:18:
@Deathchant: Prachtige foto.
@Aloys: De foto heeft een beetje een HDR gevoel bij mij. Daarnaast heb ik het gevoeld dat de sloot een klein beetje naar rechts lijkt te lopen waardoor het een beetje scheef lijkt te zijn. Maar dat kan ook aan mij liggen :-)
@AquilaDus: Zoals al is gezegd, hij is te donker. Als je misschien 15 minuten eerder was geweest had hij waarschijnlijk een stuk mooier geweest met meer detail.

[afbeelding]
Aaaaach wat een ingetogen bijna voorzichtige opmerkingen hier, prachtige foto! Echt prachtige, die muur en die vloer, die textuur daar in doen het em perfect, mooi met die kleuren zo! Gewoon top plaat! :)

Klein miereneukdingetje, ik vind de schaduw van dr/zn benen (bij dr knie) wat te blauw/paars, ook bij dr/zn voet is dat goed te zien ;)

Heb je er meer?

[ Voor 6% gewijzigd door Ventieldopje op 11-05-2013 20:23 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
@Deathchant: Zeer mooie foto. Een foto waar beiden (familie?) zeer trots op mogen zijn, en een leuke herinnering blijft.
@Aloys: Pano is zeer aardig gelukt! Voor de rest vind ik de foto niet veel speciaals hebben, en jammer dat je net iets uit het midden staat.
@AluiaDus: De gebouwen zijn inderdaad te donker. Moet je toch nog wel op kunnen krikken lijkt mij? De brug vind ik echter niet storend.
@MagicTempest: Kan je niet veel info geven, want weet niet eens wat ik er zelf van moet denken/vinden. Iets te 'kunst' voor mij.
@eXSs: Kadering had voor mij wel wat anders gemogen.
@wrsdam: Toffe plaat!
@Altijd_Lastig: Vind het rood aan de onderkant wat overheersen. Daar mag wel een stuk vanaf.

Vandaag wat 'vrije' tijd gehad, en begon me al meteen zo te vervelen dat ik van alles ging zoeken om te fotograferen (binnenshuis). Valt niet mee, vooral als er ook nog geen insecten zijn.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-MUJVlGDssus/UY6c8TZ4YsI/AAAAAAAABNg/hWOENIVHRwQ/s800/IMG_9479.jpg

Vanwege de vele opstellingen en tests baal ik ervan dat ik bij deze een lage f/2.8 gebruikt heb |:(
Ben er wel achter gekomen dat je bij dit soort zaken goede belichting nodig hebt om het jezelf een stuk makkelijker te maken. Ga dus binnenkort eens kijken voor een paar lampen/paraplu's.

En ook vervelend dat de foto nu niet gecentreerd is, terwijl ik daar bij het bewerken toch echt aandacht aan besteedt heb en het ook gewoon klopte in het raster :?

De kleuren waren btw echt zo (lichtblauw van de bodem van het glas, groen en donkerblauw van de post-it's en klapper op mijn bureau)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:27

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

NeutraleTeun schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 21:57:
[...]
Vandaag wat 'vrije' tijd gehad, en begon me al meteen zo te vervelen dat ik van alles ging zoeken om te fotograferen (binnenshuis). Valt niet mee, vooral als er ook nog geen insecten zijn.
WTF... waar woon jij? Geen insecten? Hier in de Utrechtse Hillback barst het al van
Vanwege de vele opstellingen en tests baal ik ervan dat ik bij deze een lage f/2.8 gebruikt heb |:(
Ben er wel achter gekomen dat je bij dit soort zaken goede belichting nodig hebt om het jezelf een stuk makkelijker te maken. Ga dus binnenkort eens kijken voor een paar lampen/paraplu's.

En ook vervelend dat de foto nu niet gecentreerd is, terwijl ik daar bij het bewerken toch echt aandacht aan besteedt heb en het ook gewoon klopte in het raster :?
De foto kan inderdaad wel wat licht gebruiken ja.
Volgende keer ook een egale (bijvoorbeeld witte) achtergrond gebruiken Met (veel) meer licht kan je het glas en de kolk dan mooi uitlichten / isoleren

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Toyota, wel eens met Blatiebla alleen vind ik de achtergrond zo ook wel leuk al had ie in PS wel iets meer kleur kunnen gebruiken waardoor je meer een kleurrijk / abstract geheel krijgt. Wat me wel stoort aan de foto en waarom ik hem eigenlijk niet zo geslaagd vind is dat hij niet scherp lijkt ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Bedankt nogmaals voor het commentaar. Leuk om te horen dat hij zo goed in de smaak valt. De tips ga ik ook zeker nog even wat mee doen. De halo's zijn inderdaad nog goed te zien. Op een gegeven moment ben je even blind voor je eigen foto, dan zie je dat soort dingen even niet meer :-)

Ik heb overigens niet nog meer van deze foto's. Het doel was deze foto en dat is er ook uitgekomen (zijn wel een hoop vergelijkbare foto's gemaakt, maar die zijn niet bewerkt)

@Toyota, Leuke foto. Hij zou wat lichter kunnen. Nu heb ik zelf nog geen ervaring met dergelijke foto's, maar als het mogelijk is zou ik proberen de bovenkant van het glas wat schoner te houden. Misschien dat dat lukt door heel zachtjes te gaan roeren. Nu is de bovenkant van het glas een beetje een rommeltje. De kleuren in het glas vind ik erg mooi.

[ Voor 12% gewijzigd door MagicTempest op 12-05-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:10

mrc4nl

Procrastinatie expert

@sakate mooie plaat. misschien zou je wat blur aan het water kunnen toevoegen om het geheel wat rustiger te maken.
@lasteraar. ik mis hier echt de achtergrond, het zwart doet mij nogal raar aan. verder wel goed uitgewerkt met de weerspiegeling in het water.
@deachchant, ik vind deze foto te fel belicht. de gezichten zijn bleekjes, en hebben weinig kleur. jammer.
verder lijkt de persoon links gesoept(hoeft niet zo te zijn, maar t komt voor mij raar over.ik had alleen het meisje op de foto gezet.
@aloys. ik zie niets bijzonders. paar huizen en een gracht. jou foto doet mij weinig.
@magic tempest. bijzondere foto, het geheel heeft iets bijzonders iets "kunst"- achtigs.

Het is alweer een tijd geleden dat ik voor het laatst hier een foto postte, dus vandaar deze speciale moederdag-plaat
helaas is de dag al weer om. ik had gehoopt m voor middernacht te kunnen postten , maar kwam niet uit met de tijd -O-

nu ik het zelf zie een tikkie donker,wellicht door extra contrast is door bewerkingen. moet ik dat nog aanpassen of ie ie zo ook wel goed?DONE
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/klein/P1120778.JPG
@tommyz er is niet heel vele te zien. verder mooie heldere kleuren. zeker niet slecht,de volgende is vast weer beter ;)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 20:59
Ik vind 'm ook tikje aan de donkere kant, zou ik zelf wel aanpassen denk ik :)

Vind ik overigens érg verneukeratief aan werken in Lightroom. Ik heb zo goed als altijd dat ik denk dat de exposure goed is als ik in Lightroom bezig ben, maar als ik 'm eenmaal geëxporteerd heb, dan zijn m'n foto's 9 van de 10 keer toch net wat donkerder dan ik had gewild :( Heel irritant :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Deathchant schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 21:56:
En beetje onderbelicht ook....Het hele kind kan wel +0.6eV ofzo gebruiken. Oogjes nog eens +0.2eV extra en beetje saturation erbij.
Hier eentje van mij ook uit het portret topic, maar ik post em even hier omdat ik niet echt veel portretten schiet en wel wat tips kan gebruiken waar ik op moet letten :)
[afbeelding]
Ligt het aan mij of zit er een "nabewerking artifact" in de kraag van de vader ?? Lijkt een beetje op "teveel met de schuifjes spelen" en dan vooral die van de schaduwen en highlights ?
Verwijderd schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 15:32:
Mijn foto. Ik twijfel een beetje of er niet te veel onderwerpen zijn en of de kleuren niet net té zijn, maar ik was er toch wel tevreden mee.

[afbeelding]
Blue Hour @ the Old Harbour / Oude Haven, Rotterdam by wsrdam, on Flickr
Leuke vrolijke foto :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

foto van mij is origineel zo. Niks gesoept ofzo. Het hemd van de vader is idd wat overbelicht en zal daar met de highlightbrush overheen gaan (maar niet te veel anders wordt het grijs).
Ik vond de aanwezigheid van de vader wel toevoeging hebben, anders zou je "slechts" een meisje met een blik hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op maandag 13 mei 2013 @ 00:09:
[...]
Vind ik overigens érg verneukeratief aan werken in Lightroom. Ik heb zo goed als altijd dat ik denk dat de exposure goed is als ik in Lightroom bezig ben, maar als ik 'm eenmaal geëxporteerd heb, dan zijn m'n foto's 9 van de 10 keer toch net wat donkerder dan ik had gewild :( Heel irritant :P
Ah, dat ligt dus niet aan mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeland007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 10:42
@wrsdam: Mooie foto met veel kleur. Wat betreft de drukte vind ik het wel mee vallen. Ik vind dit best een prima hoeveelheid voldoende om er lang van te kunnen genieten maar niet zo vol dat het een volle bende wordt.

@Altijd_Lastig: Erg mooie kleuren (alleen vind ik de lucht een beetje grouw) en ben erg te spreken over de voorgrond. Maar die had van mij nog net ietsje onscherper gemogen.

Ben er zelf niet helemaal te vreden mee. Ik kreeg de magnetische balletjes niet perfect schoon waardoor er afhankelijk van de focus een hoop vlekken zichtbaar waren. Uit eindelijk heb ik voor deze focus gekozen omdat de vlekjes hier het minst opvallen en de reflecte nog goed te herkenen is (hoewel niet perfect scherp)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7o5fVwJl.jpg
(mocht iemand willen weten hoe het volledige onderwerp er uit ziet: http://i.imgur.com/RoUs7PPl.jpg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
@mrc4nl, mooie plaat. vooral de achtergrond kleur creëert een hele aparte sfeer in de foto, het lijkt bijna surrealistisch. Mooie compositie ook.

@roeland007, de foto lijkt niet helemaal symmetrisch en ook niet perfect scherp ik zie dat je de onscherpte bewust gedaan hebt vanwege niet verwijderbare vlekken. Toch komt het op mij over alsof de foto dan mislukt is. Hoe zou een perfect scherpt foto eruit zien dan? Zien de vlekken er dan zo erg uit?
Daarnaast zie ik weinig diepte in de foto (wellicht doordat geen enkele punt in de foto echt scherp is). Aan de rechterkant kan je nog een klein beetje croppen om hem meer symmetrisch te maken, wat bij deze foto m.i. het meest passend zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeland007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 10:42
@Sakete. Helaas zijn de vlekken en inperfecties zo erg dat bij een foto waarbij het oppervlak perfect scherpe is de reflectie nog amper te herkenen is (bij een spiegel beeld is het oppervlak en de reflectie op exact de zelfde diepte dus of ze zijn beide scherp of geen van beide). Ik heb even snel een foto genomen van het oppervlakte zodat je kan zie wat het probleem is (niet mooi symetrisch maar gewoon even snel geschoten): http://i.imgur.com/D7MbZtU.jpg

Daarnaast heb ik ook zitten kijken of ik het diafragma iets kleiner kon zetten om het misschien net iets scherper te krijgen maar het probleem blijft bestaan (het is natuurlijk ook een rond object dus randjes worden zoizo al onscherp). Een ander probleem wat ik hierbij tegen kwam was dat de tweede rij dan veel te scherp wordt (de eerste en tweede rij schelen elkaar maar 3-4mm dus dit krijg je al gauw wanneer je het diafragma gaat verkleinen) en dit geeft ook geen mooie foto.

Wat betreft symmetrie heb je helemaal gelijk is zal deze inderdaad even passend croppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
@roeland, misschien kun je het diafragma wel groot houden, maar de focus verschuiven naar de uiterste rand van de eerste drie balletjes. Ik weet niet of ik het zo goed uitleg, dus even ter illustratie: (-). Nu is de focus op de -. Maar wellicht kan je proberen de focus te leggen op de (). Misschien dat je het dan wel scherp kan krijgen, maar dat de imperfecties van de balletjes daardoor minder of nauwelijks opvallen. Het is maar een idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
@wsrdam: Heerlijke foto van Rotterdam. Mooi ook tijdens de blue hour :)
@Altijd_Lastig: Ook erg gaaf! Staat nog altijd op mijn to-do lijstje. Mooie kleuren!
@ToyotaMR2: Leuk om uit te proberen, maar ben niet zo fan van de foto. De achtergrond is mij te onrustig.
@Mrc4NL: Kleuren van de bloem en achtergrond matchen goed. Wel wat krap gekaderd.
@Roeland007: Leuk idee, maar komt mij iets onscherp over.

Vandaag even m'n nieuwe Samyang 14mm wezen testen:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7286/8742765744_c1ff1782e0_z.jpg
Dutch Jetty by Tom Roeleveld, on Flickr

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Lijkt een beetje scheef/overhellend ?
Geen lenscorrectie, zo'n gevoel krijg ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Dat wel, maar 14mm vervormt best snel als je 'm een beetje naar beneden richt :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

tommyz schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 00:00:
Dat wel, maar 14mm vervormt best snel als je 'm een beetje naar beneden richt :)
Nou dat je de loop planken van de steiger er achter nog ziet is geen vervorming, dat is perspectief :9

Vind de lijnen van de voorste eigenlijk vreemder lopen, rechtse lijn lijkt recht, de linkse lijkt te kronkelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Ventieldopje op 16-05-2013 00:02 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ventieldopje schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 00:02:
[...]
Vind de lijnen van de voorste eigenlijk vreemder lopen, rechtse lijn lijkt recht, de linkse lijkt te kronkelen.
Oorzaak: Waaibomenhout >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ mrc4nl: Ik vind 'm niet lekker kijken, ik kan geen punt vinden waar ik blijf hangen. Daarbij vraag ik me ook af waarom je 'm zo gecropped hebt?
@ Roeland007: Scherper met een een kleine diafragma had ik 'm denk ik leuker gevonden.
@ tommyz: Niet zo mooi als de vorige ( ;) ), maar wederom een mooie foto!

Ik heb vandaag een beetje geoefend met framevullende foto's onderwerpen, dit is mijn beste resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7287/8744358909_14036473b5_z.jpg
Stickered Lamp Post by Woutoud, on Flickr

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2013 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woutoud: zijn foto's niet per definitie framevullend? Het onderwerp doet mij vrij weinig, ik heb het idee dat je zoiets in iedere willekeurige stad binnen een paar minuten kan vinden. Kleuren komen hier wel goed over.

Roeland007: bij zulke foto's wil ik dat de scherpte van het in focus gedeelte eraf springt, en ik zou even naar de kleurbalans kijken.

tommyz: ik vind hem ok, maar ik heb betere composities van je gezien. Denk de interessante lucht weg en je houdt vrij weinig over.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2LQGuXu.jpg

Klik voor groter (directe link), enkel de highlights en vertekening wat teruggeschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ ToyotaMR2: Het zal waarschijnlijk door de beweging in het water zijn, maar hij lijkt niet zo scherp. Verder wel een leuk idee. Iets meer licht en/of een egale achtergrond met een leuk kleurtje en het had misschien nog wat beter uitgekomen,

@ mrc4nl: mooie achtergrond, misschien nog wat beter zonder het groen? Het onderwerp het er misschien net wat meer vanaf mogen spatten qua kleur, maar leuke foto.

@ roeland007: Balletje inderdaad net niet helemaal schoon? Daardoor straalt de foto niet echt. Wel fijne herhaling in de bokeh!

@ tommyz: Heerlijke kleuren! Wel heb ook ik op het eerste gevoel het idee dat hij behoorlijk scheef staat, met name door de eerste plank onderin (aan de horizon lijk ik te zien van niet).Voor het mooie had de stijger nog net wat dieper de foto in gelegen (wat langer), maar die keuze had je waarschijnlijk niet :)

@ woutoud: kleuren komen er lekker uit, maar om zoiets specialer te maken, had ik misschien toch net wat meer bijzondere posters gezien.

@ refused: Mooi overzicht. Maar verder doet het me niet zoveel. Ik denk dat het voor jou misschien meer een 'wouw, ik was erbij' gevoel heeft, is lastig over te brengen. Maak zelf ook wel eens foto's bij wedstrijden, maar die hou ik meer voor mijn zelf omdat ik weet dat ze voor mijzelf de meeste waarde hebben en voor anderen wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@woutoud: Misschien in een passende serie dat de foto wel werkt, maar als solo plaat vind ik het niet echt wat hebben eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de comments, misschien ga ik nog een keer op pad om een serie te bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 09:15

Spockz

Live and Let Live

@refused: Het kan aan het onderwerp liggen maar ik vind het niet heel spannend. Het publiek is net te donker om mee te doen aan de sfeer en te licht om weg te vallen tov het veld.

@mrc4nl
Leuke dromerige/zachte foto.

@Roeland007 had je ze al geprobeerd schoon te maken met alcohol of glassex oid? Iig iets waar je geen strepen door krijgt.

@Altijd_Lastig
Ik vind de onderkant toch wel een beetje afleiden maar dat had je zelf ook al door.

@wsrdam
Ik ben benieuwd hoe druk hij zou zijn zonder de gele kubus. Dan heb je wat meer rust doordat de hele lucht blauw is.

Hier iets van mijn kant in Artis. Ik vind zelf het zachte wel iets hebben, maar toch voelt er iets niet helemaal af.

[ Voor 0% gewijzigd door Spockz op 18-05-2013 20:07 . Reden: centreren ]

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik vind het zachte eigenlijk niks hebben, behalve heel vervelend kijken (laat op z'n minst het lijfje en kop scherp).
Je "Chasing Dreams" vind ik een leukere foto. Als de 1e vlinder wat scherper was, en een andere kadering, zou ik dat een superfoto vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door NeutraleTeun op 18-05-2013 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

NeutraleTeun schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 20:10:
Ik vind het zachte eigenlijk niks hebben, behalve heel vervelend kijken (laat op z'n minst het lijfje en kop scherp).
Je "Chasing Dreams" vind ik een leukere foto. Als de 1e vlinder wat scherper was, en een andere kadering, zou ik dat een superfoto vinden.
Ik heb niets geblurd zelf, dit is eigenlijk gewoon oof. En chasing dreams had ik ook liever anders gekaderd, die beestjes waren zo actief dat dit eigenlijk al een lucky shot was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
@Roeland007 Zoals je zelf al zegt is hij niet helemaal scherp, maar vind het verder een leuk dof-effect. Ik heb het idee dat de drie balletjes niet helemaal in het midden staan (zowel horizontaal als verticaal), was dit de bedoeling?

@tommyz toffe foto, mooie lucht en een steiger erbij doet het altijd wel goed. Ik heb het idee dat de compositie wel iets spannender kon, iets doet mij deze foto saaier vinden dan hij in eerste instantie lijkt?

@Woutoud De oudere/versleten posters zijn een leuk onderwerp, maar verder weet ik niet zo goed wat ik met de foto aan moet :P Kleurtemperatuur had ik wat warmer gezet, misschien een meer 'oudere' look aan de foto geven?

@refused mooi hoe je hier benadrukt dat je maar een klein poppetje bent in zo'n groot gebouw, vind de vervorming ook niet storend in deze :)

@spockz het zachte/dromerige vind ik niet storend bij zo'n onderwerp, khad alleen op zijn lijfje en bovenkant van de bloem meer scherpte gewilt denk ik?

En nu zelf voor de leeuwen!

Vorig weekend in Parijs geweest en wilde eigenlijk bij zonsopkomst (ivm zacht licht) de eiffeltoren vanaf de kade fotograferen, khad eigenlijk geen enkele ochtend zin om zo vroeg op te staan dus werd dit later op de dag. Het idee was om een HDR panorama te maken uit 5 verschillende foto's.. Nadeel is alleen dat ik geen auto-bracketing heb het met de hand moest doen.. statief mee en thuis flink wat bewerken..

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.kevinvandeursen.nl/overig/fotografie/testcase/abcde_small.jpg

Zelf irriteer ik mij vooral aan de ruis die nog op veel plekken zit, de lucht heb ik flink moeten bijwerken om geen donkere wolken tegen een blauwe hemel te houden. Vanwege de wolken heb ik op de meeste foto's verschillende zonsterktes en dit maakt het ook lastig om het overal gelijkmatig te houden (eigenlijk was het de compleet verkeerde tijd/periode om de foto te maken), maar ik wilde dit standpunt graag hebben :P

Eindresultaat heeft iets schilderachtigs dat ik wel wilde behouden, ben alleen nog niet zo zeker van mijn zaak over enkele gedeeltes van de plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
@thrilled, de compositie is opzich prima. Misschien dat je de bomen links had kunnen weglaten. Verder vind ik het mooi met de bootjes en de kade op de voorgrond. Qua kleuren e.d. vind ik het ook mooi. De wolken vind ik echter storend. Het maakt de foto erg onrustig. Het is erg blurry (waarschijnlijk omdat je meerdere foto's gemixt hebt). Hierbij kan je denk ik beter nog in Photoshop gaan nabewerken en één lucht kiezen en die erin plakken (klinkt makkelijker dan het is). Door de blurry wolken lijkt het of de Eiffel toren ook onscherp is. Vooral de manier waarop ze geblurred zijn vind ik storend. Als het bijv. een long exposure shot was geweest dan zou de blur er heel anders uitzien en was het misschien nog wel mooi geweest. Maar dit is uiteraard slechts mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Goede tip, had ik nog niet aan gedacht.. echter zal dat nog lastig worden omdat ik geen enkele panorama heb waar de lucht hetzelfde is.. zal nog een hele stunt worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:10

mrc4nl

Procrastinatie expert

@tommyz (zijn opmerking)
De omkadering was ik niet geheel vrij in, want op die plant zitten er een heleboel bloemetjes op een rijtje(voorbeeld) als ik wat meer afstand had genomen, was er ook stukje bloem rechts in beeld gekomen. op deze manier was het onderwerp goed geisoleerd.

over jou foto, ik denk dan een nog lager standpunt extra diepte in de foto zou hebben gebracht.
nu is ie.. tja, een beetje saai

@woutout je foto heeft zeker weten een goede sfeer, maar de posters als onderwerp doen het bij niet niet echt goed. ik denk dat ik een ondergeplakte kast (in zn geheel) leuker had gevonden

@refused. een goede toepassing voor een fisheye, maar ik vind het moment niet erg geschikt
wat ook afbreuk doet is de persoon recht die hier ook een fototje van maakt. zou het erg geweest zijn om naar de ballustrade te lopen, en daar een foto te maken?

@spocks, ik vind m niet mooi, hij is niet scherp, overbelichte delen, en bovendien heeft ie een gloed om zich heen alsof er een grote vetvlek op je lens zit.

Mijn foto,Ipv èèn bloem ik ik maar een een hele bos gefotografeerd. in de bewerking heb ik de kleuren een flike boost gegeven, en het had nog meer gekund nu ik het zo zie. Maar wat vinden jullie ervan als geheel?
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/klein/P1120366.JPG

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@mrc4nl: het roze en wit vind ik mooi combineren. Depth of Field is niet te groot en de onscherpe delen vind ik mooi zacht. Alleen die oranje (dode) blaadjes leiden heel erg af. Ook de tak vind ik storen (wel minder dan de blaadjes). Met name het stuk rechts van de bloemen heeft geen toegevoegde waarde. Daar ljikt niets meer aan te zitten.
Een uitsnede van het kwadrant rechtsonder was misschien mooier geweest.

@Thrilled: de wolken maken het net niet af voor mij. Ik wordt er te veel door afgeleid waardoor de rest van de foto niet de aandacht krijgt die het wel verdient. De wolken zitten nu tussen long-exposure-like en gewoon bewogen. Zorg er voor dat ze veel smoother zijn door langere sluitertijden of combineren van meer beelden, of dat ze scherp/onbewogen in de lucht hangen.

[ Voor 31% gewijzigd door BlaTieBla op 19-05-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:23
@Roeland007, het idee is heel leuk ,alleen zoals je zelf aangaf mist het aan scherpte op de punten waar je het zou verwachten. een iets grotere DOF of een ander focuspunt zou denk ik een stuk beter uitkomen.

@tommyz, plaatje met mooie kleuren, alleen stoort mij de distortion ( what is in a name), als je dat nog recht zou trekken een hele mooie en rustige plaat.

@Woutoud, kleuren erg leuk, in eerste instantie deed het voor mij wat zuid amerikaans aan, zonder de tekst van de posters te lezen.

@refused, Hoek van shot vind ik wel wat hebben, zou denk ik nog wat beter uitkomen als de shadows wazt opgelicht zouden zijn en het veld er iets meer uit zou springen.

@Spockz, Het zachte heeft wel wat met dit soort onderwerpen, al mis ik toch wat scherpte ondanks het een zachte uitstraling moet hebben.

@Thrilled, leuke HDR bewerking, zoals eerder opgemerkt, had ik ook de bomen links weg gelaten, verder een leuk gezicht van de eifeltoren die je niet zo veel op deze manier ziet

@mrc4nl, bloemen zijn altijd een leuk en meestal mooi onderwerp, jouw "bos" met bloemen staat er netjes op, maar ik mis wat contrast ten opzichte van de achtergrond, misschien heeft het wat met mijn kleurenblindheid te maken, maar voor mij vallen de bloemen bijna weg in de achtergrond
( hoor net van mijn vriendin dat het aan mij ligt ;) maar ik meld het toch maar )

Mijn foto is er 1 hier in huis gemaakt van mijn Lygodactylus williamsi
Geprobeerd wat rekening te houden met de compositie, al ben je erg beperkt door het glas wat er om de bak heen zit.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2883/8754298698_c22c4e2dea_z.jpg
gecko2 by Gh0stw4lk3r, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Laatst online: 00:04
@ Ghostwalker, Leuke pose, dat de gekko je aankijkt is goed geslaagd. De achtergrond vind ik wat druk, maar de DOF is prima imo.

@ mrc4nl, Mooi roze is niet lelijk, qua compositie was het misschien leuk geweest om de bos wat meer naar links in t frame te hebben, ik vind m nou redelijk centraal. De kleuren twijfel ik n beetje over, van de ene kant ziet het er op deze manier wel echt uit, maar had t zelf misschien wat knallender/feller gemaakt.

@ Thrilled, Het schilderachtige hou ik persoonlijk niet zo van, maar je zegt dat dat het doel is dus dan vind ik het goed gelukt. Wel lijkt de punt/antenne van de Eiffeltoren niet helemaal scherp (toch iets verschil tussen de verschillende opnamen?) en dat stoort me eigenlijk wel n beetje.

@ Spockz, hij is mij echt te zacht, lijkt wel bijna onscherp, de compo vind ik verder wel prettig kijken.

@ Refused, vast een foto met goede herinneringen, en het groothoekeffect is leuk om duidelijk te maken hoe groot zo'n stadion eigenlijk is maar verder doet t me weinig.

@ tommyz, mooie kleuren en compositie is ook prima, alleen lijkt de foto scheef doordat de eerste planken niet gelijk met de onderkant van t frame lopen. Vind de andere op je flickr wat dat betreft beter maar daar zijn de kleuren weer wat minder van.

Foto van mezelf:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7458/8775424514_36d36396f9_z.jpg
IMG_4533.jpg by ed-oorklep, on Flickr

Eigen kritiek, twijfel of ik m teveel opgelicht heb, dus dat de kerk eigenlijk wat te licht is om t realistisch te houden.

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

@ed-oorklep
Ik vind het een leuke foto en ik krijg er een klein beetje madurodam gevoel bij. Ik denk dat hij over het algemeen genomen wel een beetje donker is en misschien ook te krap gekaderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@edoorklep: Hij is te donker inderdaad, kijk eens je histogram bijvoorbeeld, verder is het wel erg krap gekaderd inderdaad, toren topje komt zowat tegen de rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:59

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Edoorklep: nette plaat qua compo. De belichting is wel wat aan de donkere kant en de kleuren in de lucht mogen wat mij betreft ook wat meer knallen (maar daar moet je van houden)

@ghostwalker: Mooie kleurrijke plaat van een mooi beestje. Alleen vind ik het hagedisje te klein tov de tak. Mijn aandacht gaat veel meer uit naar de tak dan naar het beestje.

@mrc4nl: Mooie plaat, lekkere kleurtjes en goede scherpte. Heb er eigenlijk verder niet zo veel over te zeggen :)

@thrilled: toffe compo. Alleen de eifeltoren ziet er gek uit; lijkt net of ik hem driedubbel zie...

@spockz: mooie macro met fijne kleurtjes. Mooi!

@refused: Toffe pano, alleen iets te donker imo.

@woutoud: mooie kleuren; alleen onderwerp boeit mij verder niet zo heel veel; het wekt iets te weinig mijn interesse.

@tommyz: hele vette plaat. Toffe kleuren in de lucht. Ik zou alleen persoonlijk de afstand naar het onderste 'gat' zowel links als rechts gelijk geprobeerd te maken.

@Roeland007: Door de cirkels en reflecties een interessante plaat; alleen qua kleuren/belichting vind ik hem te 'dof'.

@mrc4nl: Ook deze vind ik erg nice, zowel qua kleur als qua compo. Alleen jammer dat het takje niet uit de hoek komt.

@ToyotaMR2: tof effect in het water, alleen jammer dat de bovenkant van het glas 'vies' is.

@AltijdLastig: Gave plaat qua standpunt en kleuren. De laagjes doen het goed. Ik vind alleen het blauw van de lucht wat 'suf' ogen vergeleken met de knallende kleuren van de tulpen en de onscherpe voorgrond.

@wrsdam: hele gave plaat qua compo en standpunt; wel een origineel standpunt uit Rotjeknor; heb ik nog nooit gezien. Qua drukte vind ik het wel meevallen; enige waar ik me aan stoor is de afgesneden parasol onderin en de kubuswoning linksbovenin die niet 'af' is

@exss: wat ik vooral jammer vind is dat er amper licht op de uniformen valt. Hierdoor zijn ze vrij donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

ed-oorklep schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:40:
Foto van mezelf:

[afbeelding]

Eigen kritiek, twijfel of ik m teveel opgelicht heb, dus dat de kerk eigenlijk wat te licht is om t realistisch te houden.
Leuke foto van de sfeer in de ochtend of avond, maar die CA aan de randen van de daken vooral verpest de boel een beetje dus die moet je effe weghalen en misschien wat meer ruimte aan de bovenkant overlaten als daar niks lelijks zat verder :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
Heb m lichter gemaakt, de crop wat minder krap aan de bovenkant, kleuren wat uitgesprokener gemaakt en de CA weggehaald (wist niet dat dat zo simpel was).
Beter zo, Hahn's opmerking hieronder ook meegenomen:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7458/8775424514_8bdd93324c_z.jpg

Ik merk dat ik het wel moeilijk heb om in te schatten of een foto te donker of te licht is. Ik zit ook op een vrij donkere plek te bewerken meestal dus dat zal daar wel wat van invloed op zijn. Misschien ook maar eens gaan kijken naar een scherm-kalibreer apparaatje want daar heb ik zo af en toe ook mijn twijfels bij ;)

[ Voor 30% gewijzigd door ed-oorklep op 22-05-2013 23:34 ]

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 20:59
Nog steeds flink aan de donkere kant, is mijn smaak in ieder geval. Met 1 stop meer licht (even snel geprobeerd in Photoshop, Exposure +1 stop) vind ik 'm een stuk beter.

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 22-05-2013 23:20 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag een gebouw niet zoals het eruit ziet in de schemering op de foto gezet worden? De belichting van de eerste bevalt mij beter, de 2e lijkt net een HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 00:01:
Mag een gebouw niet zoals het eruit ziet in de schemering op de foto gezet worden? De belichting van de eerste bevalt mij beter, de 2e lijkt net een HDR.
Dat vond ik dus ook, maar volgens mij wordt de groep "ik wil dingen graag fotograferen zoals ze ook daadwerkelijk eruit zien" fotografen steeds minder met al die veel te vrolijke kleuren die ik in veel foto's zie :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Met refused hierboven. Die 2e is voor mij (een kwestie van smaak) om te kotsen, kwa kleur. De eerste is, door het ophalen van de donkere partijen (?), wel een beetje contrastloos, maar nog wel enigzins realistisch, al is het sowieso geen prijswinnende compositie (te krap, vooral aan de onderkant, en nogal "gewoontjes").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Die kerk is gewoon behoorlijk flets en contrastloos en lijkt wat vreemd qua kleur omdat de achtergrond zo warm lijkt, en de kerk zo koud qua kleur van licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:59

Polariteit

Fietsende fotografeur

ed-oorklep schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 23:14:
Heb m lichter gemaakt, de crop wat minder krap aan de bovenkant, kleuren wat uitgesprokener gemaakt en de CA weggehaald (wist niet dat dat zo simpel was).

[afbeelding]

Ik merk dat ik het wel moeilijk heb om in te schatten of een foto te donker of te licht is. Ik zit ook op een vrij donkere plek te bewerken meestal dus dat zal daar wel wat van invloed op zijn. Misschien ook maar eens gaan kijken naar een scherm-kalibreer apparaatje want daar heb ik zo af en toe ook mijn twijfels bij ;)
Deze versie vind ik stukken prettiger om naar te kijken, nice!
Tuurlijk mag je gebouwen zo wel fotograferen zoals het in werkelijkheid is. Je moet alleen niet verwachten dat iedereen het mooi vindt... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:08

Auredium

Informaticus Chaoticus

ed-oorklep schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 23:14:

[afbeelding]

Mooie foto. Bekende kerk trouwens. Ik zal er wss vandaag nog wel langs wandelen. :)

De belichting achter de kerk is dik in orde, foto is ook lekker scherp en de lucht is zeer mooi. De voorkant van de kerk is donker maar dat komt omdat je feitelijk de schaduwzijde fotografeerd.

Mss een tip (alhoewel je het zelf wel zult weten) een paar uur later gaan de spots aan op die kerk. Dan heb je de voorkant ook verlicht. Of je moet met flitsers in de weer willen. (Aangezien een paar uur later de lucht donker is)

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
nero355 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 01:33:
[...]

Dat vond ik dus ook, maar volgens mij wordt de groep "ik wil dingen graag fotograferen zoals ze ook daadwerkelijk eruit zien" fotografen steeds minder met al die veel te vrolijke kleuren die ik in veel foto's zie :/
Toff schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 01:35:
Met refused hierboven. Die 2e is voor mij (een kwestie van smaak) om te kotsen, kwa kleur. De eerste is, door het ophalen van de donkere partijen (?), wel een beetje contrastloos, maar nog wel enigzins realistisch, al is het sowieso geen prijswinnende compositie (te krap, vooral aan de onderkant, en nogal "gewoontjes").
Ik begrijp wat jullie zeggen en vinden, de kleuren vind ik zelf wel beter in de tweede versie. En de kerk heb ik bewust een beetje donker gelaten omdat het anders té HDR-achtig ging lijken.
Compositie is inderdaad nog altijd wat krap, stond met mijn rug tegen de muur van t huis aan de overkant dus daar is weinig aan te doen. Als het goed is krijg ik binnenkort een groothoek dus dan zal ik nog eens teruggaan.
marceltuit schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:27:
Deze versie vind ik stukken prettiger om naar te kijken, nice!
Dank je :)
marceltuit schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:27:
Tuurlijk mag je gebouwen zo wel fotograferen zoals het in werkelijkheid is. Je moet alleen niet verwachten dat iedereen het mooi vindt... :+
Het blijft een kwestie van smaak blijkt wel weer.
Zal als ik eraan denk vanavond de raw eens ergens uploaden en in t bewerk elkaars foto topic proppen, lijkt me interessant om te zien wat daar uit komt omdat de meningen hier al zo uit elkaar lopen.
Auredium schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:43:
[...]

Mooie foto. Bekende kerk trouwens. Ik zal er wss vandaag nog wel langs wandelen. :)

De belichting achter de kerk is dik in orde, foto is ook lekker scherp en de lucht is zeer mooi. De voorkant van de kerk is donker maar dat komt omdat je feitelijk de schaduwzijde fotografeerd.

Mss een tip (alhoewel je het zelf wel zult weten) een paar uur later gaan de spots aan op die kerk. Dan heb je de voorkant ook verlicht. Of je moet met flitsers in de weer willen. (Aangezien een paar uur later de lucht donker is)
Bedankt voor de tip, had ik zelf nog niet bij stil gestaan. Je hebt me wel t idee gegeven om eens te proberen om als de spots aan zijn daar een beetje fatsoenlijke sterrenhemel bij te proberen te krijgen, maar dan zal ik eerst die groothoek moeten hebben want anders kom ik daar echt niet uit met de ruimte.

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:08

Auredium

Informaticus Chaoticus

Als vanavond het weer het toe laat denk ik dat ik met statief even er naartoe trek en kijk of ik zelf een foto er van kan schieten. Speelde al wat langer met het idee. Twijfel alleen een beetje met de hoek. Ik ga wss voor een iets scherpere hoek om wat meer van de zijkant er op te krijgen.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
@ed-oorklep: De eerste is inderdaad wat te donker en de tweede is een beetje te HDR naar mijn smaak. Een combinatie van de twee zou het mooiste zijn. Voor de rest vind ik het wel een mooi plaatje.

@Ghostwalker: Mooie kleuren. Compositie is ook wel ok. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt het glas kan zien. Heb je door het glas heen gefotografeerd? Zo ja dan vind ik dat je dat goed hebt gedaan. Vaak zie je daar wel het een en ander van terug.

@mrc4nl: Mooie kleuren, mooie bloemen. Wel een beetje centrale compositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:23
MagicTempest schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:55:
@Ghostwalker: Mooie kleuren. Compositie is ook wel ok. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt het glas kan zien. Heb je door het glas heen gefotografeerd? Zo ja dan vind ik dat je dat goed hebt gedaan. Vaak zie je daar wel het een en ander van terug.
Ja dit is door het glas gefotografeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielmi
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-11-2024
Nieuwe 50mm lens (Sigma 50mm F/1.4), een van de eerste foto's die ermee gemaakt is:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7397/8767934015_bc84c73725_z.jpg
Shadbush covered in flowers by danielkan, on Flickr

Je kan nooit genoeg leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

danielmi schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 21:35:
Nieuwe 50mm lens (Sigma 50mm F/1.4), een van de eerste foto's die ermee gemaakt is:

[afbeelding]
Shadbush covered in flowers by danielkan, on Flickr
Tja, alleen een DoF testje denk ik zo?
Onderwerp de takken zijn niet echt mooi uitgesneden, en iets te veel afstand gehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:00
@Thrilled zoals al gezegd is: door de wolken lijkt de eiffeltoren zo'n HDR-halo te worden, jammer want verder vind ik je foto (voor een HDR) erg geslaagd. Heb je ook een variant met wat minder HDR effect? Wat minder dat schilderachtige?

@mrc4nl leuk, maar niet waúw. Bloemen vind ik überhaupt niet zo, maar los van mijn mening is er weinig bijzonders aan in mijn ogen. Waarom deze bloemen?

@Gh0stW4lk3r Super! Iets meer DoF had wel gemogen van mij. Ietsje meer tak scherp.

@ed-oorklep wat mij betreft moet je bij het 'origineel' blijven. Juist dat duidelijk is dat het om een schemering foto gaat maakt hem af wat mij betreft.

Mijn bijdrage:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8402/8795965593_7977d035a7.jpg
DSC_6684 by Muldert, on Flickr

Eigen commentaar: er stond een tafel die ik weggeshopt heb en dat had mooier gekund. Maar hoe weet ik niet echt. Ook creeert het licht onder de trap wat CA wat ik lastig wegkrijg in Aperture.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
  • Laatst online: 29-11-2021
@muldert strakke foto mooi met dat licht.

Hier een van mij. Moest voor de foto vakschool een photoshop opdracht maken met een verhaal. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7407/8850602119_6221805b67_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
Ik weet het niet zo goed. Wat is het verhaal achter de foto? Ik snap de tekst niet. Ik zie iemand staan, vervolgens (lopende) schoenen die leiden naar schoenen aan de rand van de steiger, alsof ie zich wil verzuipen. Als je dat nu met heel je hart moet doen?... :p
Ik ga er dan ook vanuit dat ik je foto verkeerd interpreteer :p

Afgezien daarvan... Ik had de persoon ook een lopende houding gegeven ipv een stilstaande. Dat had denk beter gematched met de lopende schoenen. Geeft in mijn ogen ook een betere overgang en balans in je foto. Nu begint je foto bij een wazige stilstaande persoon. Wanneer die een lopende houding zou hebben, komt dat denk ook beter overeen met z'n wazigheid, alsof ie zich vanuit het niets zo de foto inloopt. Nu staat ie er ineens en vraag ik me af waarom die persoon nu vaag is en wat het toevoegd aan de foto.

Heb je er iets meer uitleg bij? Ik ben wel benieuwd naar jouw beweegredenen om het zo te doen, want opzich vind ik het wel een interessante foto.

[edit] Nog een klein puntje. De tekst verhaalt over 'waar je heengaat'. De plaatsing van de schoenen is echter wat raar, omdat de persoon 2 stappen met z'n rechter voet maakt ipv om en om loopt. In mijn ogen stemt dat niet overeen met de tekst en dat vind ik jammer.

[ Voor 11% gewijzigd door douPel op 28-05-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
  • Laatst online: 29-11-2021
@douPel
Het moet eigenlijk iemand voorstellen die enigsinds de weg kwijt is in het leven en niet met beide benen op de aarde staat :-p Vandaar dat de schoenen ook niet echt in een loop richting staan maar meer verwarrend door elkaar en dat de persoon doorzichtig/wazig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
ah kijk, ja, dan snap ik inderdaad de plaatsing en snap ik ook de tekst beter. Tnx voor de uitleg:) Ik zou die verwarrende staat niet direct uit de foto halen, maar dat kan uiteraard aan mij liggen.

Gewoon een gedachte: Je zou voor de verwarring ook voetstappen alle kanten uit kunnen laten wijzen, als om te demonsteren dat die persoon inderdaad niet weet welke richting hij uit wil met z'n leven en eigenlijk maar wat ronddwaalt.

[ Voor 37% gewijzigd door douPel op 28-05-2013 13:48 ]

Pagina: 1 ... 83 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)