Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 102 Laatste
Acties:
  • 687.978 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
douPel schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:47:
ah kijk, ja, dan snap ik inderdaad de plaatsing en snap ik ook de tekst beter. Tnx voor de uitleg:) Ik zou die verwarrende staat niet direct uit de foto halen, maar dat kan uiteraard aan mij liggen.
Zou je er een andere tekst bij zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Ik vind de tekst niet sterk inderdaad, verhaal is niet duidelijk uit de foto voor mij. Welke tekst dan beter zou zijn moet je mij ook niet vragen :p maar misschien iets om nog over na te denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
hypz schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:01:
Ik vind de tekst niet sterk inderdaad, verhaal is niet duidelijk uit de foto voor mij. Welke tekst dan beter zou zijn moet je mij ook niet vragen :p maar misschien iets om nog over na te denken?
:-) ik ga het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04:44
@muldert, interessante foto. vind het lijnenwerk wel mooi en ook lekker abstract met die trap die nergens naartoe lijkt te leiden. wat mij betreft een geslaagde foto.

@davy, sluit me aan bij de eerder gegeven feedback. de foto ansich zegt weinig. alleen met jouw toelichting valt het kwartje (een klein beetje). en een foto moet op zichzelf eigenlijk al communiceren wat je wil overbrengen. verder vind ik technisch de foto wel mooi bewerkt :)

Hier een probeersel van mij, gisteren gemaakt. Vind zelf het lijnenspel wel interessant, maar graag jullie (constructieve) feedback :)
Edit: heb de mensen op de foto weggeshopt :)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8123/8877535638_80ca0eabb5_z.jpg
Library by Sakete Photography, on Flickr

[ Voor 9% gewijzigd door Sakete op 29-05-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 21:32
Davy1982 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:45:
@douPel
Het moet eigenlijk iemand voorstellen die enigsinds de weg kwijt is in het leven en niet met beide benen op de aarde staat :-p Vandaar dat de schoenen ook niet echt in een loop richting staan maar meer verwarrend door elkaar en dat de persoon doorzichtig/wazig is.
Ik vind het op zich een intrigerende foto, met een verhaal, dus in dat opzicht is 'ie wel gelukt. Alleen het verhaal dat ik eruit haal is dat iemand zelfmoord heeft gepleegd (want die voorste paar schoenen staat half over de rand van de steiger) en je alleen nog de geest van hem ziet.

En daardoor vind ik de tekst er heel raar bij, want het lijkt nu bijna te zeggen 'als je er echt een einde aan wilt maken, doe het dan alleen als het goed voelt'. En dat is volgens mij niet helemaal wat je wou overbrengen, toch?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Hahn schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 18:57:
[...]

Ik vind het op zich een intrigerende foto, met een verhaal, dus in dat opzicht is 'ie wel gelukt. Alleen het verhaal dat ik eruit haal is dat iemand zelfmoord heeft gepleegd (want die voorste paar schoenen staat half over de rand van de steiger) en je alleen nog de geest van hem ziet.

En daardoor vind ik de tekst er heel raar bij, want het lijkt nu bijna te zeggen 'als je er echt een einde aan wilt maken, doe het dan alleen als het goed voelt'. En dat is volgens mij niet helemaal wat je wou overbrengen, toch?
Hele goeie inderdaad, dat zou de foto inderdaad heel goed uitbeelden dat iemand daar zelfmoord gepleegd had :P Allen HOE die dat gedaan heeft daar is de vraag bij zo'n lage stijger, of hij kon niet zwemmen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
Hahaha thanks voor de feedback gelukkig leef ik nog.

Nieuwe zin: Stap UIT je hoofd en IN je leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
Het is best moeilijk hoor, een goede tekst bij een foto. Jij, als fotograaf, hebt er al over nagedacht en bepaalde gedachtenstappen gevolgd om hierop uit te komen. De kijker heeft die tussenliggende gedachtenstappen niet, dus jouw bedoeling moet in 1 klap zichtbaar en duidelijk zijn. Dat geldt overigens voor een foto, alswel de eventuele tekst die erbij geplaatst wordt.

Ben het met Sakete eens dat ik de bewerking ook prima vind. Maar juist omdat die ook wat donker en grauwig is, bedrukt dat een wat sombere sfeer, waardoor, in combi met de schoenen over de rand, je al snel aan zelfmoord gaat denken. Ik zou ook niet goed weten wat je er dan zou moeten zetten, het was meer dat ik ook een tegenstrijdigheid in de tekst en het beeld zag.

@ Sakete, strakke foto! De lampen overal tussendoor breken dat wat en dat vind ik wel mooi. Met name de 2 lampen vooraan geven veel diepte mee. Mssn zou ik de mensen wel weg shoppen.

[ Voor 10% gewijzigd door douPel op 28-05-2013 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:30
Sakete schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 18:37:
@muldert, interessante foto. vind het lijnenwerk wel mooi en ook lekker abstract met die trap die nergens naartoe lijkt te leiden. wat mij betreft een geslaagde foto.

@davy, sluit me aan bij de eerder gegeven feedback. de foto ansich zegt weinig. alleen met jouw toelichting valt het kwartje (een klein beetje). en een foto moet op zichzelf eigenlijk al communiceren wat je wil overbrengen. verder vind ik technisch de foto wel mooi bewerkt :)

Hier een probeersel van mij, gisteren gemaakt. Vind zelf het lijnenspel wel interessant, maar graag jullie (constructieve) feedback :)

[afbeelding]
Library by Sakete Photography, on Flickr
Dank en insgelijks! Erg leuke foto, houd ik wel van. Allen zou ik zelf de gezichten van de mensen eruit halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Dank voor de feedback. Ik heb de mensen nu eruit geshopt, het geheel is nu net wat strakker zo idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
@ Sakete: Mooie plaat. Die blauwe lijn erin vind ik erg veel toevoegen. Weet niet of het beweging is, of dat het gewoon een lampje is, maar dat maakt mij weinig uit.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8554/8711292059_ce19e8d237_z.jpg
Racoon @ Bevrijdingsfestival Overijssel by Peter vd Ham, on Flickr

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:30
Peter: De kleuren en compositie vind ik best oké, maar ik stoor me nogal aan de achtergrond. Die is te druk, wat me behoorlijk afleidt. De achtergrond had van mij ook onscherper gemogen, zo komt de persoon niet lekker 'los' van de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

De microfoon is blauw, dat lijkt mij niet helemal te kloppen ;) Verder snap ik niet waarom je deze zo schuin genomen hebt, puur zodat je dan schuine lijnen in de foto hebt en dat mooi moet zijn? Ik zou zo'n shot meer van de zijkant hebben genomen zodat je ook nog andere bandleden en eventueel zelfs wat publiek er bij ziet waar hij zijn microfoon naar uitsteekt. Met alleen een onscherpere achtergrond ga je het met dit shot niet redden naar mijn mening.

Probeer de camera eens recht te houden en als iets niet werkt, het vanuit een andere hoek te proberen ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
blacktarantulaX schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:23:
Peter: De kleuren en compositie vind ik best oké, maar ik stoor me nogal aan de achtergrond. Die is te druk, wat me behoorlijk afleidt. De achtergrond had van mij ook onscherper gemogen, zo komt de persoon niet lekker 'los' van de achtergrond.
Ja maar dat had ik dan met software moeten doen. De foto zelf is al op f/2.8 @200mm genomen :) Achtergrond kan ik dan ook vrij weinig aan veranderen ;)

@Ventieldopje: grappig dat je dat zegt! Ik heb dit keer juist bewust een keer de camera scheef gehouden. Heb veel andere, ook van Racoon, uit gewoon standpunt.
Andere bandleden kreeg je er nooit bij op. Band stond vrij ver naar achteren, icm een hoog podium. Was allang blij dat de zanger wel wat naar voren stond/kwam.

[ Voor 23% gewijzigd door Peter_Aragorn op 29-05-2013 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Ventieldopje schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:39:
De microfoon is blauw, dat lijkt mij niet helemal te kloppen ;)
Kan best dat er een blauwe lamp op scheen, toch? ;)

Persoonlijk ben ik er ook niet weg van, te scheef en een te drukke achtergrond.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

tdw schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:54:
[...]

Kan best dat er een blauwe lamp op scheen, toch? ;)

Persoonlijk ben ik er ook niet weg van, te scheef en een te drukke achtergrond.
Als het donker was dan zou dat inderdaad kunnen, nu is het overdag en hangt er een blauwe lamp achter hem en de microfoon is ook van de voorkant compleet blauw. Ik denk dat er iets met de saturatie is gespeeld ;)
Peter_Aragorn schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:45:
[...]

Ja maar dat had ik dan met software moeten doen. De foto zelf is al op f/2.8 @200mm genomen :) Achtergrond kan ik dan ook vrij weinig aan veranderen ;)

@Ventieldopje: grappig dat je dat zegt! Ik heb dit keer juist bewust een keer de camera scheef gehouden. Heb veel andere, ook van Racoon, uit gewoon standpunt.
Andere bandleden kreeg je er nooit bij op. Band stond vrij ver naar achteren, icm een hoog podium. Was allang blij dat de zanger wel wat naar voren stond/kwam.
Ja zo'n hoog podium is altijd wel lastig, toch vond ik er in de serie veel betere plaatjes tussen zitten dan dit ;) Wat wel eens helpt is op het dranghek gaan zitten of op het trappetje dat aan de fotopit kant van het hek zit gaan staan (als je fotopas hebt natuurlijk) ;)

Maar.. waarom deze foto?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Ventieldopje schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:17:
[...]

Als het donker was dan zou dat inderdaad kunnen, nu is het overdag en hangt er een blauwe lamp achter hem en de microfoon is ook van de voorkant compleet blauw. Ik denk dat er iets met de saturatie is gespeeld ;)

[...]

Ja zo'n hoog podium is altijd wel lastig, toch vond ik er in de serie veel betere plaatjes tussen zitten dan dit ;) Wat wel eens helpt is op het dranghek gaan zitten of op het trappetje dat aan de fotopit kant van het hek zit gaan staan (als je fotopas hebt natuurlijk) ;)

Maar.. waarom deze foto?
DIe had ik wel ja. Geen speciale reden voor deze foto. WIlde weten wat jullie ervan vinden. Weet zelf ook niet of ik er nu helemaal weg van ben, of juist niet. Met name van het scheve perspectief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

@Sakete; ik vind het een goede foto. Persoonlijk had ik de bovenste zwarte balk weggelaten. Werkt voor mij afleidend. Maar lijnenspel met blauw in het midden komt verder goed over.

Zelf eens op portretfotografie gestort. Mijn vrouw wilde een foto van haarzelf om op een website van een stichting te zetten, in het smoelenboek.

Foto is genomen bij ons thuis, voor een licht gelkleurde muur. Geen flitsers of wat gebruikt, gewoon vanuit de hand genomen met de 650D en 18-55 kitlens. Met bewerking heb ik alleen de uitsnede iets schuiner gemaakt en belichting ietsje omhoog gezet.
Jammere vind ik de bril; die loopt nu over 'r ogen. Volgende keer beter naar kijken, maar verder vind ik het resultaat voor een van de eerste keren niet slecht.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7404/8876369960_eaeecd7c96_z.jpg
Liesbeth by freddyonderstal, on Flickr

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Davy1982 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:51:
@muldert strakke foto mooi met dat licht.

Hier een van mij. Moest voor de foto vakschool een photoshop opdracht maken met een verhaal. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

[afbeelding]
voor inspiratie over foto's met quotes zou ik eens kijken op deze site. http://365q.ca/ Nu is het verhaal daar vaak wat minder nadrukkelijk aanwezig maar soms zitten er wel pareltjes tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

@ Freddy: hij is netjes qua belichting. Bril had je al zelf gezien. Vind persoonlijk het shirt veel te veel afleiden (en voor mij wat te mannelijk) en het schuine is voor een "professionele" head shot wellicht te speels. Maar je meldt een stichting, dus dat kan dan wellicht wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:01
@danielmi: Leuke lens, heb 'm zelf ook. Wel wat onrustige achtergrond. Had liever alleen lucht als achtergrond gezien.
@Muldert: Gaaf! Lekker minimalistisch!
@Davy1982: Erg sterke foto. Je kan zien dat er over nagedacht is! Nabewerking pas wel goed bij hetgeen dat uitgebeeld wordt.
@Peter_Aragon: Creatief standpunt :) Wel wat hard licht, te zien aan de schaduwen
@freddyathlon: Geen foto die zich erg onderscheid van andere portretfoto's, maar gewoon goed qua belichting. Prima foto voor op een site!

Net terug van een weekje New York. Onderstaande foto geschoten, en uiteraard nog veel meer, dus ik zal binnenkort wel een testcase aanmaken.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3696/8890463495_45954506a3_z.jpg
Times Square at night by Tom Roeleveld, on Flickr

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi! de taxi links lijkt alleen wel heel erg uitgerekt/vervormd :P
Ben benieuwd naar de rest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@sakate: Hmmmm ik vind hem best leuk, en leuk lijnenspel, die lamp die de buitenkant van het frame raakt is alleen jammer dat hij er is, dat breekt het kader een beetje dat de bovenste balk creëerde.
@peter_aragorn: Beetje aparte compositie, de zanger had nog wel wat groter in beeld gemogen en de achtergrond wat onscherper. Opzich wel gaaf de diagonalen zo inde achtergrond!
@freddyathlon: Keurig belicht portretje, niet meer niet minder, niet heel spannend verder maar dat hoeft ook niet met het doel waarvoor hij was. Wat je zelf zei over de bril ben ik het wel mee eens. Vind de foto ietsjes koud aanvoelen. Kleding kon wat eleganter ;) Misschien nog wat retoucheren zoals dat rode bultje bij haar mond.
@tommyz: Super super gaaf qua kleuren en sfeer e.d., compositie had wel iets beter gekund, vooral de vervorming is wel jammer bij die achterste taxi. Verder zeker weten een gafe plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

tommyz, ik vind het echt een gave foto! Ik heb laatst nog eens een soortgelijke foto gezien die in het stuffis generalis topic gepost had en vertelde dat een bedrijf zelfs zonder toestemming de foto gebruikte op kantoor....geen idee meer wie het was. Maar ik moest er aan denken. Lekkere kleuren en sfeertje. Die vervormde auto...tja, dat neem ik graag op de koop toe :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:33
Deathchant schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:51:
tommyz, ik vind het echt een gave foto! Ik heb laatst nog eens een soortgelijke foto gezien die in het stuffis generalis topic gepost had en vertelde dat een bedrijf zelfs zonder toestemming de foto gebruikte op kantoor....geen idee meer wie het was. Maar ik moest er aan denken. Lekkere kleuren en sfeertje. Die vervormde auto...tja, dat neem ik graag op de koop toe :)
Ik moest ook gelijk aan dat topic denken bij deze foto.
En raad eens wie dat was?

Bedrijf gebruikt zonder mijn toestemming mijn foto

Mooie foto trouwens, al ziet die linker taxi er wel erg uitgerekt uit.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Thanks voor de reacties!
@AdmiralSnipe en Deathchant: Haha, scherp!

Overigens is de vervorming niet zonder reden; je hebt daar ongeveer 20-30 seconden om een zebra over te steken. Dit is uiteraard ook het enige moment dat de auto's stil staan. Wanneer het stoplicht 'groen' (eigenlijk wit) is, steken er met gemak 40+ mensen over. Ik moest dus helemaal op de hoek van het zebrapad staan, en dan heb je ongeveer alleen de 14mm als optie. Als ik voor bijvoorbeeld mijn 35mm gekozen had, moest ik verder naar achteren, dus zouden er elke keer mensen op de foto staan. Dit was geen optie, omdat deze foto uit 3 exposures bestaat, die middels LR/Enfuse geblend zijn (anders zou je heel veel ghosting krijgen. Dit heeft de foto nu nog steeds op sommige plaatsen, maar is niet echt opvallend). Maar het zorgt wel voor een lekker dramatisch effect :)

[ Voor 5% gewijzigd door tommyz op 03-06-2013 14:23 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Laatst online: 16-09 13:44

Lapras

Ice beam

@tommyz - gaaf effect, fijne uitsnede en nog fijner dat er precies twee taxi's en een politieauto staan. Ik vind hem wel iets te blauw, maar dat is ongetwijfeld nog aan te passen als je dat zelf ook vindt. De vervorming van je groothoek zou ik zelf ook nog iets proberen aan te passen - het past deels wel, maar zeker links op de foto is het iets te veel. Hoe dan ook: fijn plaatje.

Mijn eigen inzending:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-tXGlHI78Dhc/UaaLyhSfd5I/AAAAAAAAB-Y/M3ccn3HZRks/s720/20130512-002-48.jpg

Een mooie, Russische vrouw wachtte in het Arches natuurpark in Utah totdat ze op de foto mocht. Haar vriend, een oudere, Aziatisch ogende meneer van wie ik vermoedde dat zijn aantrekkingskracht vooral in zijn vermogen ligt, zou haar vervolgens op de foto nemen. Hoewel de Arch zelf ook schitterend is, vond ik hier de lagen in het landschap ten opzichte van haar persoon een fijne compositie opleveren.

De overige foto's zijn hier te zien: https://picasaweb.google....loradoUtahArizonaEnNevada

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
@tommyz, hele kicke foto! Ik hou van die stijl van fotografie. Heb je dat met je 14mm Samyang gedaan? De vervorming van de taxi vind ik overigens niet storend, soms zijn die wide-angle distortions juist wel mooi.

Edit: ja, ik zie dat je het met je 14mm Samyang hebt gedaan. Hoe bevalt die lens eigenlijk tot nu toe?

[ Voor 20% gewijzigd door Sakete op 03-06-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Thanks. Yes, met de Samyang geschoten :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:42
@ Tommyz: Hotshot! Ik vind het een hele gave plaat, die perspectiefverstoring vind ik juist wat toevoegen in zo'n stedleijke en snelle plaat, helemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
@Rob_W: Thanks!
@Sakete: Lens bevalt prima! Ben van mening dat deze toch echt wel de beste prijs/kwaliteitsverhouding heeft. Vooral gezien de Canon 14mm 2.8 meer dan 4 keer zo duur is. Ik heb wel een programmeerbare chip binnen. Zo heb ik focus confirm (niet echt nodig met dit brandpuntsafstand), maar het aantal mm's wordt wel in de EXIF data opgeslagen. Zo kan ik eenvoudig in Lightroom alle foto's door die met deze lens gemaakt zijn om een lensprofiel toe te passen. Die heb je wel nodig :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ tommyz: Waar kan ik deze op posterformaat bestellen? Prachtig gedaan!
@ Lapras: Leuke foto! De dieptewerking is goed en ik vind het kleine onderwerp ook wel werken, ten opzichte van de grote bergen in de achtergrond :)

Ik ben vanmiddag op insectenjacht geweest en ben relatief trots op onderstaande foto. Uit de hand geschoten met een Sigma Zoom-K 100-200mm op macrostand 1:4.5 (en redelijk gecropped natuurlijk :P)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3744/8959909767_b521ed95cb_z.jpg
Waterjuffer by Woutoud, on Flickr

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2013 18:35 . Reden: Blacks omhoog getrokken. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Qua bokeh en crop vind ik de foto mooi, maar de blacks mogen wat wat minder dichtslibben ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps, Lightroom had de blacks naar -41 gegooid met de Auto Tone... :F
Zal 'm even aanpassen.

//Edit: blacks staat nu op +30 :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2013 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Lapras: De verschillende lagen van bergen in de foto vind ik heel mooi, maar de vrouw (dacht eigenlijk dat het een klein meisje was, totdat ik het verhaal eronder las) vind ik er niet echt bij passen. Doet een beetje aan als 'ow, er staat per ongeluk iemand op de foto'.

Woutoud: Heel nice! Insect goed scherp, fijne achtergrond die toch ook wel beetje de omgeving laat zien. Eigenlijk niks op aan te merken :P

Zondag weer een keertje naar Dintelse Gorzen geweest en met 2 flitsers (en ND-filter op m'n Sigma 35mm f/1.4 :P) deze foto geschoten. Ook stiekem een beetje compositing gedaan, wie ziet wat ik heb gedaan? O-)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3720/8979777495_dbf9e42cf3_c.jpg
Nikon Commercial by Marco Hordijk, on Flickr

Flickr heeft het nog steeds niet echt afgeleerd om niet nog eens extra te verscherpen, als je het origineel bekijkt is de scherpte een stuk aangenamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt duidelijk een man in deze mislukte landschapsfoto gesoept om er een leuke portretfoto van te maken! Dat zie ik aan de schaduwen en omdat ik in mijn tijd al aardig wat soeps gezien heb! :+
Wel jammer dat z'n rechter schoen er niet helemaal op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik kan er nooit zo wakker van liggen als iets afgesneden wordt, zolang het maar niet lijkt alsof 'ie echt iets mist :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Ik vind hem gaaf ! :D
Voetje boeit mij niet, het is een gaaf portret !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, het is dan ook het enige puntje van kritiek dat ik kon verzinnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:34

mrc4nl

Procrastinatie expert

het portret is goed uitgevoerd, alleen die omgeving vind ik er niet bijpassen.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Waarom niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik kan niet zozeer de vinger op de zere plaats leggen, het geheel ziet er voor mij onnatuurlijk uit
het is denk de combinatie van onscherp landschap,en flits is.
Hahn in "[verzamel] Mensen / portretten deel 2" vond ik ook al niet vreemd eruit zien

iets als Ventieldopje in "Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14" vind ik toch leuker om naar te kijken.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat heeft met licht te maken en dat is niet natuurlijk nee, maar je had het over de omgeving die er niet bij zou passen ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Hahn schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 00:14:
Dat heeft met licht te maken en dat is niet natuurlijk nee, maar je had het over de omgeving die er niet bij zou passen ;) :P
k ben ook geen portret expert, maar ik zou iig een andere achtergrond hebben gekozen.(of andere dof)
het zal ook wel persoonlijk liggen, met een andere belichting had ik m waarschijnlijk ook niet mooi gevonden.
al kan ik dat niet met zekerheid zeggen nattuurlijk. kan je mij evt wat andere voorbeelden geven? (of linken)
Hahn schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 00:28:
Andere voorbeelden van wat? :P
portretten (zonder flits, of grotere dof,of andere achtergrond)
EDIT:
maar waarom wil je dan andere foto's (van mij?) zien die totaal anders eruit zouden zien?
ik kan mij niet goed inbeelden of ik een foto met nadere dof of achtergrond etc wel leuk had gevonden.
de persoon op de foto is niets mis mee, dat weet ik wel zeker, ik twijfel alleen over de achtergrond
als je nog zo'n foto hebt die iets anders , kan ik (voor mijzelf) beter beoordelen dat nou veel heeft uitgemaakt ;)

[ Voor 43% gewijzigd door mrc4nl op 08-06-2013 00:56 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Andere voorbeelden van wat? :P

Snap niet helemaal waar je heen wilt ;) Prima dat jij het onrealistische van flitsen + zon en/of de kleine DoF niet mooi vindt, maar waarom wil je dan andere foto's (van mij?) zien die totaal anders eruit zouden zien?

Ik laat deze foto zien omdat ik het wel een leuke foto vind en ik benieuwd ben of mijn nabewerking goed is gelukt en of mensen misschien nog verbeteringen weten waar ik een volgende keer aan zou kunnen denken.

[ Voor 87% gewijzigd door Hahn op 08-06-2013 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
LoL, kijk eens hoe het gras uit die camera groeit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:04
Ik vind het wel een leuke en aparte foto.
Maar volgens mij heb je de persoon niet geplakt?
En dat gras komt gewoon tussen de strap door hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
@Hahn: Gave foto. De schoen vind ik ook niet heel erg eerlijk gezegd. Het is namelijk niet echt de schoen waar de foto om draait... In mijn ogen een goed gelukte foto!

Heb zelf dinsdag mijn flitsset binnen gekregen en meteen natuurlijk even geprobeerd in de vorm van een zelfportret. Voor een eerste keer niet slecht imo :) :

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5342/8952351178_a301b248b2_z.jpg
Self portrait by Peter vd Ham, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart[Spiral]
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:25
@Hahn Ik vind het een toffe foto, maar toch ook een beetje onnatuurlijk. Als je een beetje langer blijft kijken zie je dat de schaduwen van alle kanten af komen, bijvoorbeeld: op het been op de voorgrond komt het licht van links, terwijl het bij zijn zonnebril/vest vanaf rechts komt. Daar komt bij dat sommige schaduwen behoorlijk Dit is logisch als je flitsers gebruikt, maar het zorgt voor een effect dat er voor mij tof, maar raar uit ziet, althans, ik denk dat het dat is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
NeutraleTeun schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 08:12:
Ik vind het wel een leuke en aparte foto.
Maar volgens mij heb je de persoon niet geplakt?
En dat gras komt gewoon tussen de strap door hoor?
De persoon en het gras zijn inderdaad niet geplakt :P De lucht was zo goed als wolkloos, dus daar heb ik een andere lucht (die ik een uurtje later een stukje verderop had geschoten) voor in de plaats geplakt. Maar als niemand het is opgevallen dat de lucht niet de originele lucht was, dan is dat dus wel aardig gelukt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Toff schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 02:50:
LoL, kijk eens hoe het gras uit die camera groeit...
Dat is niet het geval hoor, dat komt door de strap die voor de camera langs ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hahn, gesoept of niet, voet eraf of niet, ik vind het een hele gave foto! En die extra scherpte maakt me eigenlijk ook niet veel uit. Ik vind em goed!!

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonbridge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:10

Bonbridge

35-85

@ Hahn, Ik vind de foto wel tof. Maar ben het wel eens met een paar comments die al gegeven werden. De schoen stoort mij wel een beetje. En de setting lijkt een beetje vreemd. Een best stoere man met een felle vrolijke achtergrond. Verder vind ik het gewoon een toffe plaat.

@ Peter Aragorn, Goede belichting! Alleen je lijkt een beetje eng uit je ogen te kijken haha. Misschien leuk om voor de volgende keer met een rimlight te werken? Ik vind de achtergrond grijs toon erg fijn.

Hier eentje van mij. Een foto van ruim een jaar geleden. Sorry voor het nogal aanwezige watermerk, maar ik moet wat extra reclame maken voor op FB. :p

Hij is geschoten met een 5DII en een 50f/1.4 wijd open. Ik ben er achter gekomen dat ik niet zo van die lens hou. Gelukkig is hij ook niet van mij.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7317/8987928163_cf70040a57_z.jpg
R&M I'll pick her by MG Photography., on Flickr

R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Toning vind ik leuk, maar de bokeh is wel vrij onrustig op sommige plekken (vooral bij het nummerbord :P). En de plaatsing van de auto vind ik niet heel tactisch, nu zou 'ie ieder moment aangereden kunnen worden door een trein en dat geeft de foto toch wel een heel andere lading ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
mrc4nl schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 00:27:
[...]

k ben ook geen portret expert, maar ik zou iig een andere achtergrond hebben gekozen.(of andere dof)
het zal ook wel persoonlijk liggen,
Is dat niet een beetje onzin, hij was toch daar op die plek met die achtergrond? Op die plek waar hij was, heeft hij toch een goeie achtergrond gekozen (geen storende zooi op de achtergrond e.d.)? Ik bedoel, men heeft toch weinig aan commentaar van je had het eigenlijk op een andere plek moeten maken deze foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Bonbridge schreef op zondag 09 juni 2013 @ 13:07:
@ Hahn, Ik vind de foto wel tof. Maar ben het wel eens met een paar comments die al gegeven werden. De schoen stoort mij wel een beetje. En de setting lijkt een beetje vreemd. Een best stoere man met een felle vrolijke achtergrond. Verder vind ik het gewoon een toffe plaat.

@ Peter Aragorn, Goede belichting! Alleen je lijkt een beetje eng uit je ogen te kijken haha. Misschien leuk om voor de volgende keer met een rimlight te werken? Ik vind de achtergrond grijs toon erg fijn.

Hier eentje van mij. Een foto van ruim een jaar geleden. Sorry voor het nogal aanwezige watermerk, maar ik moet wat extra reclame maken voor op FB. :p

Hij is geschoten met een 5DII en een 50f/1.4 wijd open. Ik ben er achter gekomen dat ik niet zo van die lens hou. Gelukkig is hij ook niet van mij.

[afbeelding]
R&M I'll pick her by MG Photography., on Flickr
Haha zo zit mijn gezicht het lekkerst :+ En bedankt he ;) Maar zonder gein, was nog best lastig zonder afstandsbediening. Vandaar de blik denk ik... En idd: we gaan experimenteren de komende weken :)

Van jou weer een fijne plaat, ben niet anders gewend :) Had hem al op je FB gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
@ Lapras, Ben het met je eigen commentaar eens. Mooie diepte in de foto. De vrouw vind ik wel een beetje weggestopt zitten...

@ Peter Aragorn, ik vind de belichting ook fijn, al mag de zijkant van je hoofd van mij ietsies lichter nog.

@ Iedereen ertussen: ik weet niet waarom, maar de fotos doen het bij mij niet?

Ik heb wat zitten spelen met wind en lange sluitertijden. Helaas zit er van het filterstacken een waas over de foto die ik (nog) niet heb weggekregen. Het is jammer dat er niet een molen oid staat, maargoed. Wat vinden jullie? Ik twijfel een beetje, ik denk dat je zo wel gave foto's kunt maken, maar dat ik het hier niet zo best heb aangepakt :p

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5339/9004087109_fbc6b3b647.jpg
130531_4068.jpg by P Pepping, on Flickr

[edit] Dit is weer typisch een gevalletje 'neem je tijd of doe het niet'. De opmerkingen hieronder zijn terecht en ik heb niet genoeg aandacht aan de (bewerking van de) foto besteed en ik heb, ongeacht of ie boeiend is of niet, een erg slordige foto neergezet. Ik voorzie waar eventuele volgende commentaren naartoe leiden, dus negeer deze foto verder maar gewoon.

@ Pascald,
Daarbij zie je ook dat je filters gestacked hebt doordat je in de hoeken de rondingen van te veel filters ziet. Dus je had dan beter iets kunnen croppen
helaas :P Wat je ziet is de filterhouder die simpelweg scheef zit en ik niet eens gezien had. Teveel gestackte ronde filters zou resulteren in 4 zwarte hoekjes, niet 2. /wijsneusmodus uit :P Wel bedankt voor je commentaar ;)

[ Voor 28% gewijzigd door douPel op 10-06-2013 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Vind 'em ook vrij licht. En de foto doet mij vrij weinig, ik zie alleen blurry bloemetjes.
Denk dat dit soort foto's alleen leuk zijn met een echt filter, zoals de ND110, of iets in die richting.
Daarmee krijg je waarschijnlijk ook de wolken mee in beweging.

Wist eerst niet wat filterstacken was, maar nu snap ik het idee

Bonbridge ook een leuke foto!
Verder ben ik het eens met Hahn.
Heb je die foto nog bewerkt, of is dat de standaard bokeh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bonbridge
Mooie plaat en in B&W met die toning komt ie mooi uit.

Ik zou alleen zelf denk ik voor een iets andere compositie gekozen hebben. Ik vind het onderwerp nu vrij krap dan vooral aan de rechterkant. Als ik dan naar de auto kijk heeft die veel ruimte. De ruimte links van de auto had ik denk ik liever rechts van de persoon gezien.

@douPel
Zoals al gezegd doet de foto ook bij mij vrij weinig. Ik mis een echt onderwerp in de foto. Zoals je zelf al aangeeft had bijvoorbeeld een molen het al interessanter kunnen maken. Daarbij is de foto inderdaad wat licht en vind ik de paarse gloed in de lucht niet mooi.

Daarbij zie je ook dat je filters gestacked hebt doordat je in de hoeken de rondingen van te veel filters ziet. Dus je had dan beter iets kunnen croppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
@Hahn
vind het een erg vette plaat, de saturatie is super terwijl de skin-tone natuurlijk blijft. Idd wel enigzins jammer dat de voet er niet helemaal op staat, zeker als je de tijd hebt om een foto te nemen.

@Peter_Aragorn
Foto technisch nette foto. Je blik is inderdaad wat onheilspellend haha. Zo te zien werkt de flistset prima ;-)

@bonbridge
Ik heb hem zelf niet, maar ben benieuwd waarom je niet "houdt" van de lens? Mooie plaat wel, het contrast van de persoon en de bomen kijkt fijn weg. Mooie auto ook, zou die misschien meer de hoofdrol hebben gegeven ;)

@doupel
Je geeft het zelf al aan, je mist een onderwerp. Qua feeling vind ik het persoonlijk wel wat hebben, beetje vintage. Zou het nog een keer proberen met een onderwerp?

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7408/9014467481_ca83871926_z.jpg
Woman Crossing the Street by Joenes, on Flickr

Zelf net terug van een weekend trip Berlijn. Toen ik op straat liep zag ik deze dame in een mooie jurk oversteken. Ik heb vanuit de heup meerdere foto's geschoten en op deze foto lijkt het haast of ze stilstaat. Nabewerkt met lightroom en geprobeerd om een surrealistische sfeer neer te zetten.

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonbridge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:10

Bonbridge

35-85

@ Joenes,

Nou, twee punten voornamelijk:

De bokeh is gewoon niet prettig, dat bewijzen een aantal mensen hier dus ook. Dat vond ik zelf dus ook.
En de scherpte is gewoon niet goed wijd open.

Tof! Het is een sprookjesachtige foto die van jou! Het nadeel van de foto vind ik dan dat er niet zo'n sprookjesachtige auto's bij staan. Wel fijne toningen!

R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Hele leuke en aparte foto!
Inderdaad jammer van die auto, maar voor een toevallige foto vind ik hem zeer geslaagd!

Heeft een bepaalde sfeer over zich, creepy, raar... toch wel iets wat mijn aandacht vast houdt en waar ik vaker/langer naar moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 09:58
@Joenes Ik heb normaal een schijthekel aan vignetting maar hier werkt t echt geweldig. Ik vind de foto heel gaaf, intrigerend en mysterieus. Het lijkt net alsof ze stil staat midden op de weg naar die rare audi te kijken, alsof ze uit n andere tijd komt.

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Ja, toevalstreffer of niet, ik vind 'm ook heel gaaf! De vrouw springt er mooi uit met haar lichte jurk en blonde haren. Mooi contrasterend met de rest van de foto. De toning heb je mooi aangepakt zo.

Aan de 'moderne' auto stoor ik me totaal niet, samen met het BOSS logo erachter krijg ik er juist wel een sjiek gevoel bij. Het is net alsof ze een persoonlijke grens overschrijd ofzo. Hoe dan ook, het is een foto waar je een verhaal bij kunt bedenken en die zijn eigenlijk altijd gaaf om naar te (blijven) kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Misschien een stomme opmerking, maar toevallig langs de ijzeren lijn genomen? :P Plek komt mij heel bekend voor. :)

[ Voor 68% gewijzigd door Joopieboy op 12-06-2013 22:41 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Had de foto in 1e instantie gewoon recht genomen, maar vond later dat er een hoek in gooien net iets leuker stond.
Maar wellicht iets te saai voor hier?

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3809/9026576921_b44827f39e_z.jpg
Untitled by Ren0W, on Flickr

(kan ik meteen testen hoe Flickr werkt :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:53
Ik vind dat echt vreselijk kijken. Ik verwacht dat het water nu rechts uit de sloot loopt...

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Hij loopt naar links af, hoe moet het water dan rechts uit de sloot lopen :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de kijker links, voor de sloot zelf rechts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Links inderdaad..... mijn hoofd stond zo scheef dat mijn hersenen weigerden om te functioneren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Nou nou. Bewijst wel weer dat smaken zeer verschillend zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik ben het eigenlijk ook wel een beetje ermee eens...ik vind het bij een paadje vaak minder storend dan idd met water.....Alhoewel verwacht ik niet dat het water rechts eruitloopt, maar links :P

@joenes, topfoto!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Hmm, persoonlijk vind ik hem wel leuk. Heb de foto zelfs als achtergrond.
Maar hoeken met water is dus not done.
Check!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
NeutraleTeun schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:28:
Hmm, persoonlijk vind ik hem wel leuk. Heb de foto zelfs als achtergrond.
Maar hoeken met water is dus not done.
Check!
Als jij het leuk vind, dan gewoon doen. Niks is "not done" (zolang het binnen fatsoensnormen etc blijft natuurlijk ;).

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
NeutraleTeun schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:46:

Maar wellicht iets te saai voor hier?

(kan ik meteen testen hoe Flickr werkt :9 )
Ach, soms is het fijn om te horen hoe een foto ontvangen wordt toch?!

Wat ikzelf onrustig vind kijken (naast inderdaad de hoek), zijn de reflecties in het water. Daar word mijn oog steeds naartoe getrokken, omdat de boom/lucht reflectie in het water het lichtste deel aan de onderkant van de foto is. Maar omdat de reflectie zelf niet erg boeiend is, kijk ik weer omhoog...en schiet ik weer terug naar de reflectie.

Concreet: misschien kun je volgende keer een polarisatiefilter gebruiken om de reflecties weg te halen/verminderen óf misschien kun je juist meer de nadruk op de reflectie leggen en dan met symmetrie oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:34
@bonbridge
Toffe foto, alleen had ook ik de auto anders neergezet. Zwart wit omzetting is goed gelukt.

@doupel
Mmm niet erg geslaagd in mijn ogen. Erg onrustig beeld. Alleen de wolgen gestacked geeft dan wel weer een mooi effect.

@joenes
Mooie foto, ik blijf ernaar kijken. Juist door het contrast van haar en de ret van de foto trekt ze men aandacht zonder dat ik weet wie ze is of wat ze doet.

@toyotamr2
Het kijkt niet lekker.
Hij is mij iets te druk, er is namelijk(buiten de hoek) veel te zien in de foto. Een rustiger water had hier aan kunnen bijdragen zodat het fijner keek.

Weer een keer wat van mijn kant:
Afbeeldingslocatie: http://www.wjdseegers.nl/wp-content/uploads/2013/06/ster-ZLM-tour-18.jpg

Zelfkritiek:
-Te lui geweest met het blauwe hoekje
- Stond helaas te ver weg, waardoor hij een stuk gecroped is

fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De horizon klopt volgens mij ook niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Ik ben geen sportfotograaf, maar ik vind 'm net helemaal niets:
Te veel omgeving om alleen de sporters te isoleren met te weinig weg voor de renners.
De contrastloze vlek trekt mijn blik steeds boven de wielrenners.
Een te klein diafragma / te veel afstand gekozen zodat er geen wielrenner uitsteekt van de groep.
Geen idee van snelheid door een hoge sluitertijd.
Maar dat is mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Barrycade schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:28:
Geen idee van snelheid door een hoge sluitertijd.
Ze komen recht op je af, dan kan je met sluitertijden spelen wat je wilt maar tenzij je geblurde renners wilt door heel lange sluitertijden is het lastig om hier snelheid in te krijgen. :) Je kan immers niet pannen oid om de snelheid in de achtergrond te krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door AtleX op 14-06-2013 13:39 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@spreading: het contrastloze viel mij ook direct op. Dat wat wit hoort ze zijn is nu grijs, zoals het verkeersbord in het midden.

van mij een misschien niet zo spannende plaat. Heb ook nog een variant welke mij meer aanspreekt, gemaakt van de zijkant met water in de voorgrond, maar bij die waren de bomen door de harde wind en lange sluitertijd behoorlijk blurry en daarmee wat mij betreft mislukt.

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/IMG_5033-4-640.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Laatst online: 10:30
De kerk zelf is wel cool gedaan, mooie kleuren ook! Maar naast de kerk en het plein leidt eigenlijk alles me af. De hekken, de vlaggen, het huisje ernaast, de trap, de paaltjes en de parkeerplaatsen. De bomen nog net niet.

Ik heb geprobeerd hem te croppen maar dan blijft er weinig over. Je zou hem in portrait kunnen croppen zodat echt alleen de kerk er op staat met het plein; maar dan staat er links een kwart huisje en rechts een stukje hek op. Ook niet zo mooi.

Een ongelukkige locatie dus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je zou de vlaggen en die witte vlekken @ plein eruit kunnen soepen?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt! had al geprobeerd nog spul weg te werken maar is mij niet netjes gelukt. Sinds er een bedrijf in zit staat er een hoop 'rotzooi' rond het gebouw.
Heb hier Verwijderd in "Bewerk hier elkaars foto" het raw bestand voor de liefhebber ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdje terug beetje zitten spelen in het zonlicht met het kralenrekje van mijn zoontje.. speelt er teminste nog iemand mee :D

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7308/9049844673_4f61452f0f_z.jpg
Beads by FerLigt, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:38
Je moet even naar de witten rechts in je foto kijken, dat is grijs.Ik denk dat je teveel vignetting of vaag tegen hebt gehouden.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb idd wat vignetting toegevoegd, vandaar dat alleen in de rand is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-08 12:46
@Fer:
Toffe plaat, lekkere kleuren. Zo zie je maar weer eens dat er best hele mooie foto's uit hele simpele onderwerpen kunnen komen. Leuk gedaan!

Ook even een foto van mijn kant. Tijdje geleden bij de 'nacht van hengelo' gemaakt. Stond ook al in het sportfotografie topic, maar die schijnt niet echt meer actief te zijn, dus ben benieuwd naar jullie feedback hier. Settings: canon 1000d 50mm1.8 op 1/100 f2.2 iso 400
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/p480x480/249042_470764446337340_1757137117_n.jpg
groot:http://sphotos-g.ak.fbcdn...46337340_1757137117_o.jpg
Is 's avonds geschoten, veel bewolking, vandaar de f2.2, dat maakt het niet makkelijker om scherpe foto's te krijgen :)

[ Voor 8% gewijzigd door ZaPPZion op 16-06-2013 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Laatst online: 19:09
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 19:51:
Tijdje terug beetje zitten spelen in het zonlicht met het kralenrekje van mijn zoontje.. speelt er teminste nog iemand mee :D

[afbeelding]
Beads by FerLigt, on Flickr
Zeer leuke kleurencombinatie. De vignettering stoort mij niet. Dit lijkt me zo een foto dat leuk zou staan op de website of het kaartje van een dagmoeder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2992
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-07 21:47
@zappzion
Mooie foto. Ik vindt alleen het veiligheidsvestje links een beetje afleiden.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5541/9058555018_1dfa9b97d7_o.jpg
The Orange Lion by S Doesburg, on Flickr

Gisteren genomen op Volkel. J015 gevlogen door Stitch.

eigen commentaar:
In het origineel zat het vliegtuig vrijwel in het midden, dus ik wil vooral aan mijn kadering werken. Ook nu zou hij eventueel ook nog wat verder naar links kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

@HMJ: zeer mooie kleuren, de enigste kritiek die ik er kan opgeven is dat de vlaggen aan het bewegen waren toen je de foto hebt genomen. Dat maakt het net iets minder af.

@Fer: Heldere kleuren, simpel, maar netjes afgewerkt.

@zappzion: Ik denk dat je camera aan het focussen was op het gezicht.
Dat merk je dat dat wel scherp is en de rest van het lichaam minder, maar niet slecht.

@steven2992: Zoals je zelf zegt, mocht nog een tikje meer naar links, maar het is zeker niet storen. Wel jammer dat je niet meer van het vliegtuig ziet. Als het vliegtuig meer gedraaid was, was het zeker goed geweest.

Zelfkritiek:
Het is een HDR foto op statief, was meer een test van HDR. Wilde eerst een standaard zwart-wit maar de lucht was lekker grijs dus ik dacht hdr.
De golf staat niet recht, reden is de straat loopt schuin af. Maar omwille van de positie stoort het mij niet. Vind het zelfs "stoer" uitzien.
Het enige wat me wel stoort is de verlichtingspaal op de achtergrond. Die ga ik er mssn nog wel uitshoppen.

Afbeeldingslocatie: http://dl.maesdesign.be/tweakers/solo_Golf_R-Line_S01_(2013-06-01)_640.jpg
Golf R-line by Maesdesign, on Google+

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 23:53

the mod man

iets van beeldmaker

@ jordy, eigenlijk stoort mij het hekje links mij meer dan de lantaarnpaal zelf. Wel is de reflectie van de lantaarnpaal wat storend.

Dat die scheef staat vind ik niet erg. Goeie hdr bewerking, zou niet zeggen dat het hdr als je snel er over heen kijkt.

@ steven, Jammer dat de F16 net een beetje blurry lijkt. Meer naar links hoeft die niet ik zou eerder zeggen dat ik het vliegtuig liever boven aan zie (alsof je hem verticaal spiegelt)

@zappzion, Gefeliciteerd! Scherpte is goed, beweging is goed maar ik vind de foto te druk. Meer isolatie van je onderwerp was beter geweest denk ik. Ik weet niet of je meer afstand kon nemen of een groter diafragma?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9Q0t0TYUuxToMLPc4EgCYIWy/medium.jpg

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
steven2992 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 16:15:
@zappzion
Mooie foto. Ik vindt alleen het veiligheidsvestje links een beetje afleiden.
Sorry hoor maar ik moest echt zoeken naar wat je bedoeld, ik denk dat kleine gele vlekje helemaal aan de rand links? Lijd dat nou zo af ?

Ik bedoel meer te zeggen van, is dit nou commentaar waar iemand echt wat aan heeft of is het meer commentaar geven omdat je commentaar moet geven? (no offence)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ow, bedoelt 'ie dat felgroene ding helemaal linksboven? Ik zat te kijken naar die gele stoelen rechts 8)7

the mod man: Sfeer en kleurtjes vind ik heel fijn, maar ik vind het huis wel ontiegelijk scheef staan. Misschien is dat deels bedrog, doordat het gras daar sowieso omhoog loopt, maar dat stoort me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh00pz
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:27
hypz schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 07:54:
[...]

Sorry hoor maar ik moest echt zoeken naar wat je bedoeld, ik denk dat kleine gele vlekje helemaal aan de rand links? Lijd dat nou zo af ?

Ik bedoel meer te zeggen van, is dit nou commentaar waar iemand echt wat aan heeft of is het meer commentaar geven omdat je commentaar moet geven? (no offence)
Volledig mee eens.
Ook ik moest even zoeken. Misschien had je met een maskertje alles rondom je hoofdonderwerp kunnen onverzadigen..

[ Voor 24% gewijzigd door wh00pz op 18-06-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Maar dat gaat dan weer een beetje ver voor foto's van een sport evenement :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2992
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-07 21:47
hypz schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 07:54:
[...]
Sorry hoor maar ik moest echt zoeken naar wat je bedoeld,
Ik geef toe dat het heel mierenneukerig is maar veel anders had ik er niet op aan te merken.

Over de F16, De rechter vleugel is scherp de rest is onscherp ofwel omdat het buiten de depth of field valt ofwel omdat de jetstream er voor zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:05
@ZaPPZion
Mooie foto. Mij stoort dat gele hesje niet zo erg. Vooral de snelheid is goed zichtbaar in de foto.

@HMJ
Ook mooie foto. Ik vind alleen dat ijzeren trappenhuis links wat afsteken tegen de rest. Maar niet heel erg storend.

@the mod man
Die lens glare geeft een erg mooi effect.

Hier dan mijn allereerste post. Ik ben nog beginner, so be gentle. :)

Pont Neuf in Toulouse, s'avonds.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7348/9074782317_19dc28cbb7_z.jpg
IMG_0017 by mrkknnbrg, on Flickr

Canon 60D met 50mm 1.8
Aperture: 1.8
Shutterspeed: 1/60
Iso: 2000

Zelfkritiek:
Ik vind de reflectie in het water wat afleiden. (Vooral van de witte lichten, rimpeling in het water) Ik zou dit misschien wat strakker kunnen krijgen door een polarisatie filter te gebruiken?
Het was een drukke avond, vandaar veel mensen op de brug. (Leidt ook wat af)

Tips zijn welkom!

Edit Poeh. aangepast, en commentaar toegevoegd. sorry voor de moeizame start. :) /edit

[ Voor 74% gewijzigd door Aeon op 18-06-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Je foto doet het niet, maar dat komt goed uit, want je hebt ook nog geen commentaar gegeven op je voorgangers. Kan je mooi twee vliegen in één klap (edit) vangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik zie vooral ranzige compressie. Hoezo werkt flickr niet? Kun je een link geven naar de set waar deze foto in staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:05
Universal Creations schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:28:
Ik zie vooral ranzige compressie. Hoezo werkt flickr niet? Kun je een link geven naar de set waar deze foto in staat?
Ik heb de orginele foto geupload en opnieuw geshared. Volgens mij moet het nu goed zijn.

Zie je nog steeds die compressie? Ik heb de orginele Jpeg uit de camera gebruikt.
Pagina: 1 ... 84 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)