Een keer in de zoveel tijd doorloop ik met Google images mijn meest populaire foto's. Tot mijn verbazing heeft een reclamebureau mijn foto 'Colors of Times Square' voor hun gehele huisstijl gebruikt. Zonder toestemming!
Dit is de foto:

Colors of Times Square by Tom Roeleveld, on Flickr
Maar daar blijft het niet bij. Ze hebben ook een spandoek afgedrukt met mijn foto:

Chipkaarten:

En geshopt in verschillende devices:

Nu ben ik nog geen eens alle sites van deze onderneming doorlopen, dus wie weet waar het allemaal nog meer gebruikt wordt. Nu wilde de eigenaar het compenseren door een bruidsreportage te laten maken door mij, maar iets zegt me dat dit niet helemaal een gelijkwaardige compensatie is.
Nu vind ik 't wel leuk wanneer m'n foto voor (niet commerciele) doeleinde gebruikt wordt, mits met een naamvermelding, maar wanneer een reclamebureau zijn gehele huisstijl baseert op mijn foto's gaat me dit iets te ver.
Hoe zien jullie dit? Op welke manier kan dit het beste gecompenseerd worden?
Thanks!
Dit is de foto:

Colors of Times Square by Tom Roeleveld, on Flickr
Maar daar blijft het niet bij. Ze hebben ook een spandoek afgedrukt met mijn foto:

Chipkaarten:

En geshopt in verschillende devices:

Nu ben ik nog geen eens alle sites van deze onderneming doorlopen, dus wie weet waar het allemaal nog meer gebruikt wordt. Nu wilde de eigenaar het compenseren door een bruidsreportage te laten maken door mij, maar iets zegt me dat dit niet helemaal een gelijkwaardige compensatie is.
Nu vind ik 't wel leuk wanneer m'n foto voor (niet commerciele) doeleinde gebruikt wordt, mits met een naamvermelding, maar wanneer een reclamebureau zijn gehele huisstijl baseert op mijn foto's gaat me dit iets te ver.
Hoe zien jullie dit? Op welke manier kan dit het beste gecompenseerd worden?
Thanks!