@mrc4nl: leuke lichtbundels die invallen vanuit de wolken. Stitchen is ook nog niet helemaal goed gegaan, daar zitten wat foutjes in. Hoe maak je de foto's en hoe zet je die aan elkaar? Compositie vind ik wel leuk. Je zou er denk ik goed aan doen, om de gebouwen aan de rechterkant wat op te lichten.
@lasharor: wat ver, langs achteren en een beetje te veel drukte rondomrond om echt de aandacht te vestigen op het onderwerp.
@Sargonaut: "This image or video is currently unavailable".
@Ventieldopje: Ik begrijp niet goed wat het idee hierachter was. Ik vind de bewerking ook niet echt mooi. Je gaat voor grauwe tinten, maar dan is toch dat paars haar, dat dan niet eens feller is, maar ook grauw is, maar toch net niet grauw genoeg.
@Woutoud: "This image or video is currently unavailable".
@Aloys: leuke kleurtjes, maar ik weet niet of ik de combinatie veld/dorp in die verhouding wel zo goed vind. het lijkt nu alsof het dorp wat naar de kant is gedrukt en je de aandacht wil vestigen op het veld, terwijl ik toch liever naar het dorp wil kijken. Wat extra scherpte kan ook geen kwaad.
@Lasteraar: creatief en goed gelukt. Allen wat weinig variatie tussen de verschillende foto's.
@RBH: Jammer van de reflecties van de flitser op de auto. Een flitser in de auto zelf had ook leuk geweest. De vrachtwagen op de achtergrond vind ik ook storend.
@Rainesh: Superschattig! Hier lijkt het wel ofdat er wat wit is uitgebrand, maar dat kan aan mijn monitor liggen. Die lakens en mutsje maken een echt geweldige indruk? Jammer dat het tweede oogje ook niet scherp ik.
@tdw: zie commentaar op je verbeterde versie
@wasntme: erg leuke sfeerfoto met knallende kleurtjes en veel plezier. Invulflits had hier wonderen gedaan, maar is in deze omstandigheden misschien wel moeilijk mee te nemen.
@Riquiqui: wel erg grijs. Ook de scherpte ligt echt niet goed. De korrel vind ik wel leuk. Ik heb hier (zelfs op een TN-paneel) geen dichtgelopen zwart.
@Loewie1984: mooie actie, goed stilgelegd. Kan je nog wat meer croppen om de drummer een prominentere plaats te geven?
@Lypo: pas op voor uitgebeten wit. Zowel op de eend, als de zwaam in de achtergrond die nu een witte vlek vromt die de aandacht te veel opeist.
@Macsylver: Ik vind dat tilt hier geen meerwaarde hebben. Ook de actie vormt maar een heel erg klein deel van de foto. Ik vind de foto verder rvij saai om naar te kijken.
@Lasteraar: erg goed gelukt, mooie groene kleurtjes en het gebruik van DOF werkt hier wel echt goed.
@Zonoskar: leuke compositie, maar toch een beetje saai. Ook wat grauwe kleurtjes.
@Trancesetter: "This image or video is currently unavailable"
@mrc4nl: leuke foto, ik houd wel van de kleurtjes. Ik weet niet of ik wel fan ben van het gebrek aan contrast. Ik vraag me toch ook af hoe de foto er met meer contrast en meer levendigheid had uitgezien.
@spreading: mooie, contrastrijke zwart-witomzetting. Ik weet wel niet wat ik vind van de compositie. De achtergrond met de verlichtingsspalen storen me. En volgens mij staat hij niet helemaal recht. De textuur van het asfalt vind ik wel fascinerend en knap bewerkt.
@Bart[Spiral]: leuk, leuke kleurtjes, maar ik mis iets. Spelende kinderen ofzo.
@Roflastic: mooi bewerkt, ondanks het harde licht, toch een goede belichting en goed rechtgezet. Ik had het niet meer kunnen redden vrees ik. Verder wel vrij standaard rechtvooruitshot. Niets mis mee, echter niet erg origineel.
@marceltuit: ik houd wel van de heftige bewerking, maar ik vind de foto echt heel erg druk. Mijn ogen gaan heen en weer over de foto en weten niet wat nu eigenlijk het onderwerp is. Je hebt niet echt een rustpunt in je foto liggen.
@JTfoto: mij is niet helemaal duidelijk wat die koepels zijn. Ik mis wat vulling van de foto. Probeer eens een wat nauwere crop? Aan de zwartbriune lucht heb ik niet veel om naar te kijken.
@tdw: Hij is hier wat doft, je mag wat extra verscherpen. Probeer ook eens wat perspectiefcorrectie erdoor te jagen? Nu leunt het gebouw wat naar achter. Als je verschillende opnames had gemaakt (misschien heb je dat wel?), moet het ook mogelijk zijn om de mensen en bus uit de afbeelding te halen.
@HMJ: mooie kleurtjes en goed licht. Ik vind alleen de compositie wat rommelig. Ik zou ook niet weten hoe die zo op 1-2-3 te verbeteren.
@mrc4nl: Mooie lucht, maar voor mij werken de bomen niet als onderwerp.
@Woutoud: Je witbalans is wat raar. Er zit een kleurzweem over je foto. Ook snap ik niet goed wat het punt is van de compositie. Gekke plaatsingen van het onderwerp kunnen werken, maar hier vraag ik me toch af wat hier de meerwaarde is van het onderwerp niet volledig in de foto te plaatsen.
@Wokker: vrij standaard foto, maar de textuur van het voetpad en de diagonaal werken wel. Alleen jammer dat de bovenste helft (boven de light trails) van je foto wat saaier is.
@Lasteraar: Mooie compositie en zwart-witomzetting, alleen die neus inderdaad.
@Davy: Waarom niet meteen echt perfect symmetrisch? Dit is echt heel jammer van een verder prima (doch standaard) foto. De maan vind ik leuk.
@HMJ: werken met abstracte vormen en lijnen is leuk. Je hebt alleen ent iets te veel in één foto willen steken denk ik. Abstracte foto's van lijnen en patronen winnen vaak bij simpelheid. De bewerking vind ik wel geslaagd.
@Woutoud: Ik weet niet of de omkering recht doet. Het water is net te rimpellig (tip: statief en langere sluitertijd) om een scherp beeld te hebben.
@Bart[spiral]: Ik houd ervan hoe je het rode er hebt uitgehaald. Dat blauwe zeil vangt helaas als achtergrondobject toch ook wel veel aandacht, door ook de blauwe kleuren sterker in de verf te zetten. Ik ben ook in dubio of ik de foto nu te druk vind of net niet.
Alsjebleift, mijn commentaar op de meest recente foto's hier