“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Het leven is te kort om geduld te hebben!
De originele afbeelding is veel groter. Door hem wat te verkleinen valt de afwerking wat minder op ... ^-^
@Joopie, geen idee.. zit geen über militaire gedachte achter
En of t nog een echte foto is? Nee, maar je kunt t wel.fotografie met een knipoog noemen misschien. Nirt altijd alles hoeft serieus en perfect te zijn. Dat wil ik zelf nog weleens vergeten,dus bij deze bedankt voor die reminder
[ Voor 41% gewijzigd door douPel op 20-03-2013 00:29 ]
Blijkbaar wordt het steeds als een foto gezien, want je bent niet de enige met dit soort ideeën : http://nl.fotovideo.nu/re...tot-surrealistische-ruineLasteraar schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:36:
Vanavond even zitten spelen met wat oude foto's en van het een kwam het ander.
Dit is zeker een testcase.. Maar of het ook nog een foto is ?......![]()
[afbeelding]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Ik moet eigenlijk wel zeggen dat ik het wel funky vind. Ik zou volgende keer kijken dat je een kat erop zet die een iets andere blik heeft. Deze "luie" blik past niet bij het toch wel intrigerende onderwerp. Heeft wel iets aparts waar ik zeker open voor sta tussen de rest
Hier nog eentje uit de oude doos, herbewerkt:

Is op het uiterste puntje van Sheep's Head, Ierland.
[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 21-03-2013 20:30 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Enig puntje van kritiek, ik zou net na het bord de foto getrokken hebben. Ik snap wat je ermee wil bereiken, maar persoonlijk stoort het me wat...
ze spatten van mn scherm af. wat een helderheid
[ Voor 11% gewijzigd door mrc4nl op 23-03-2013 17:15 ]
ora et labora
Ik vind dat juist wel grappig, geeft toch een extra waarde aan de foto mee.SgtSpeedy schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 16:51:
Deathchant, ik vind het een mooie foto. Lucht is mooi blauw, de zonnestralen op de achtergrond zijn een leuke extra!
Enig puntje van kritiek, ik zou net na het bord de foto getrokken hebben. Ik snap wat je ermee wil bereiken, maar persoonlijk stoort het me wat...
Verder goed uitgekozen plek een naar mijn idee geweldige foto
Je kan nooit genoeg leren!
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Cul de Sac betekent overigens "dead end". Er zijn verschillende redenen waarom ik dat bord er toch bij gedaan heb:
1: Anders wordt het ook "gewoon maar" een landschapsfoto met 2 schaapjes op de weg. (kan leuk zijn, maar ik vond het net dat beetje extra zeg maar).
2: Deze foto is genomen op Sheep's Head in Ierland. Iedereen kent de Ring of Kerry en Dingle, maar de 2 onderste schiereilanden in het zuidwesten (Mizen Head en Sheep's Head) worden zovaak vergeten, maar het is er echt prachtig. Je kunt maar tot een bepaald punt komen met de auto en dan loopt het dood. Om naar het puntje te komen moet je toch 2km wandelen (over rotsige paden). Het heeft in zo'n landen toch dat beetje extra om helemaal tot het einde te komen (waar dan ook altijd een mooie vuurtoren staat).
Had ik het bord weggelaten, dan kon deze foto op eender welke plek genomen zijn zonder dat je wist WAAR je naartoe liep (naar het vuurtorentje).
@m4rcnl hehe, ik hou enorm van sneeuw, maar nu eind maart ben ik het echt spuugzat. Misschien dacht ik inderdaad hetzelfde als jij toen ik deze foto bewerkte
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Haha kan dit wel waarderenLasteraar schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:36:
Vanavond even zitten spelen met wat oude foto's en van het een kwam het ander.
Dit is zeker een testcase.. Maar of het ook nog een foto is ?......![]()
[afbeelding]

Gemaakt in Killarney National Park.
Verwijderd
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Edit n.a.v. onderstaande commentaren.
Het waarom bij mij: de lijnen gaan allemaal redelijk naar het midden toe, andere perceptie wellicht.
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2013 23:28 ]
Dat heb ik eerlijk gezegd totaal niet. Het is een leuke foto, omdat er veel kleurtjes te zien zijn, maar hij blijft bij mij totaal niet hangen. Ik kijk de foto een beetje rond om de verschillende kleurtjes te zien en dan ben ik er klaar mee.Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2013 @ 22:41:
Je wordt lekker de foto ingetrokken iig
Misschien als het pad er wat meer uit zou springen dat 'ie voor mij wat meer diepte zou krijgen en dat dat de aandacht zou trekken. Maar nu is er niks wat de aandacht trekt en vasthoudt en vind ik 'm juist heel plat en ben ik er snel op uitgekeken.
The devil is in the details.
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Het was behoorlijk "bergop" lopen, en de bomen waren sowieso wat scheef daar.
Maar hoezo gedraaid? Moet ik em meer naar rechts tilten dan zodat het pad niet zo ligt __------====
maar zo --------- ?
@ventieldop...hmmm, hij is aan de rand (linksonder) in ieder geval wel scherp, tenminste op mijn scherm wel en ook in Lightroom....Volgens mij fotografeerde ik destijds nog met het idee dat alle landschap op f9 moet worden geschoten, dus het kan zijn dat ik bewegingsonscherpte heb, maar de 10-22 is absoluut geen softe lens aan de randen.......of is het makkelijker om Facebook de schuld geven voor de onscherpte?
Hier is de wat grotere versie en ik zie wat je bedoelt. Ik zal even kijken wat de sluitertijd was. Om eerlijk te zijn vind ik het zelf niet afleiden.
Poeh, wide angle....daar zeg je wat. Geen idee eigenlijk. Moet ik straks even kijken. De foto is wel met de 10-22 geschoten, maar hij stond geloof ik niet op 10mm.
Overigens heb ik de foto zo bewerkt met die kleurtjes. Ik heb ook de originele nog.
De boom heb ik lichter gemaakt, maar vind ik onnatuurlijk uitzien. Het bruine van de stam lijkt dan ook wat grijzig te worden....
[ Voor 15% gewijzigd door Deathchant op 25-03-2013 15:44 ]
Facebook doet je foto's trouwens ook geen goed, zou zeggen ga naar de karma store hier en haal een foto album
www.maartendeboer.net
fotoalbum past ook jpg compressie toe, ipv originele kwaliteitVentieldopje schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:53:
Ja nja wel scherp, niet in de zin van dat hij soft is. Ik bedoel meer dat hij uitgerekt lijkt te zijn aan de kanten, iets wat met een groothoek toch al snel gebeurd maar in deze foto toch extra versterkt lijkt te worden, dit zal oa. te maken hebben met de lijnen in het landschap
Facebook doet je foto's trouwens ook geen goed, zou zeggen ga naar de karma store hier en haal een foto album
ora et labora
Dat zou goed kunnen maar niet zo agressief als facebook. Dat is echt pure foto verkrachting vaak, hopelijk veranderen ze dat snelmrc4nl schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:57:
[...]
fotoalbum past ook jpg compressie toe, ipv originele kwaliteit
www.maartendeboer.net
Maar hij is wel scherp, maar idd vervorming. Ik heb met de lenscorrections geprobeerd de boel te corrigeren, maar dan wordt de foto compleet uit verband gerukt terwijl ik net dit groothoekeffect wilde hebben.
Ik ga mijn oude flickraccounts maar eens opschonen (kep er 3
Verwijderd
@ Deathchant: Die eerste vind ik heel mooi en het bord voegt zeker wat toe aan de foto, de tweede vind ik qua kleur te heftig en verder weinig boeiend.
Ik heb gisteren geprobeerd de 'sandstorm' hier in de buurt vast te leggen, met het volgende als resultaat:

Sandstorm by Woutoud, on Flickr
Ik vind het zelf alleen niet zo'n boeiende foto
Tweakblog van de maand
@Bart: Foto komt mij wat druk over, weet niet goed waar ik naar moet kijken.
@Lasteraar: Erg surrealistisch. Erg apart, maar toch ook wel gaaf daardoor
@Deathchant: Heerlijk blauwe lucht, lekker zomers.Ben ook wel benieuwd hoe de foto zonder het bord zou zijn geweest.
@Deathchant: Mooie herfstkleuren!
@Woudoud: Vind 't juist wel een gave foto! Zandstorm doet wel iets moois met 't licht. Voorgrond had wellicht wat scherper gemogen.
Zat gisteren wat oude foto's door te kijken en kwam deze tegen. Zelf niet heel erg fan van, maar hij is wel Explored op Flickr, dus wellicht vinden anderen 't wel wat

Heading Home by Tom Roeleveld, on Flickr
Verwijderd
Alleen jammer dat er auto's geparkeerd staan, maar daar kun je weinig aan doen natuurlijk
Daarnaast zou ik het mooi vinden als de schaduwen iets donkerder waren (op de grond bijvoorbeeld), zodat je nog meer dat zonnestraal-schaduw effect krijgt. Ik zou dan bijvoorbeeld de whites opkrikken in LR en dan met een shadowbrush de schaduwen benadrukken.
Daarnaast zou het natuurlijk ideaal zijn als de man op de rechtdoorgaande weg zou lopen, dan zou ie iets meer opvallen.
Voor de rest is het wel een goeie foto, die ik denk ik ook zo in zwartwit gedaan zou hebben.
Verder zeker het maximale eruit gehaald.
@Woutoud: ik vind het idee mooi, maar de foto doet me niet heel veel. Takjes voorin leiden wel iets af van de scene. Ik vind de 'waas' wel mooi gelukt.
@Deathchant: hele mooi foto! ik had net als Refused het idee dat er een wideangle gebruikt was. De richting van de bomen links vielen me op. Hij lijkt gedraaid, dit stoort wel een beetje.
Kleuren zijn prachtig.
@Tommyz, gave plaat, zwart wit past hier goed bij! Hoewel ik de wolken mooi vind vraag ik mij toch een beetje af of het 'too much' is, ik wordt getrokken naar de man maar ook naar de lucht. Wel een ontzettend mooi moment gekozen, die auto waar hij naar toe loopt en dat verkeersbord vind ik mooie elementen die voor mij wat toevoegen. Bijpasselijke titel ook

1Ds Mark III, Canon 85mm f/1.8, 1/50s, f/1.8, ISO 1600
Zelf vorige week een shoot gedaan in de kroeg waar ik altijd kom hier in het dorp, zij waren zo vriendelijk om de hele kroeg ter beschikking te stellen!
Klik voor meer of ga naar mijn site!
www.maartendeboer.net
Wat ik bij deze foto erg geslaagd vind is de vervaging van de achtergrond. Voldoende om niet storend te zijn, maar niet zoveel dat je niet meer kan zien wat het is. En daardoor voegt het ook wat toe.
Twee hele kleine opmerkingen: Haar arm is het lichtste gedeelte van haar, en daardoor word je oog daar naar getrokken ipv naar haar gezicht.
En doordat haar benen vanuit deze positie gezien naast elkaar staan lijkt haar been vrij groot.
In de rest van de serie is dat wel uitstekend. Toch snap ik wel dat je specifiek deze foto gekozen hebt, deze heeft gewoon iets.
Wel jammer van die "slayer" opdruk op dat andere jurkje, dat vind ik wel afbreuk doen van verder mooie fotos.
Het zijn kleine dingen. Bij de ene foto is het een lamp die voor het gezicht hangt. Of een been wat uit de foto valt. Sommige belichting is wat lastig, zoals bij bovenstaande , waar de onderarm bijna overbelicht is en het gezicht bijna onderbelicht.
Ik probeer er objectief naar te kijken. Maar het model werkt voor mij ook niet mee. Dat heeft wellicht niks met de foto te maken, maar is natuurlijk wel het onderwerp v/d foto. Zij doet 't niet voor mij zeg maar.
@Ventieldopje: Ik vind hem net even iets te donker in het gezicht. De setting vind ik wel mooi.
Gisteren voor het eerst astrofotografie geprobeerd. Foto is gemaakt met een Celestron Omni XLT 102, 2x barlow lens en een D70. De vlekjes rechts zijn vuil, maar ik heb bewust niet geprobeerd die weg te shoppen.

DSC_0949 by MagicTempest, on Flickr
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Dat het model niet wat is voor je kan ik natuurlijk niet zo veel aan doen, ieder zijn eigen smaakLasteraar schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:28:
Deze serie doet het voor mij niet zo.
Het zijn kleine dingen. Bij de ene foto is het een lamp die voor het gezicht hangt. Of een been wat uit de foto valt. Sommige belichting is wat lastig, zoals bij bovenstaande , waar de onderarm bijna overbelicht is en het gezicht bijna onderbelicht.
Ik probeer er objectief naar te kijken. Maar het model werkt voor mij ook niet mee. Dat heeft wellicht niks met de foto te maken, maar is natuurlijk wel het onderwerp v/d foto. Zij doet 't niet voor mij zeg maar.
Daar waar de lamp net voor het gezicht valt ben ik het met je eens, was een beetje een twijfel gevalletje maar ik heb hem er voor nu ook nog even tussen staan, misschien dat ik hem weg haal, die zal het in ieder geval niet op print halen in ieder geval, mijn fout
Zou je mischien aan kunnen geven welke foto's en wat voor punten ik zou kunnen verbeteren?
@MagicTempest, natuurlijk een hele prestatie maar ik vind het geen bijzondere foto om eerlijk te zijn. Misschien ook door de zwart-wit omzetting maar ik mis ook vooral detail.
Een voorbeeld van wat ik liever zie en bedoel met detail:

Copyright © Noel Carboni, http://noel.prodigitalsoftware.com
[ Voor 15% gewijzigd door Ventieldopje op 27-03-2013 23:44 ]
www.maartendeboer.net
Verwijderd
Niet echt een eerlijke vergelijking hè.Stacked from 15 exposures of 1/5 second at ISO 100 This image is a mosaic of 15 separate and slightly overlapping 8.2 megapixel images
Wel een uitdaging MagicTempest!
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2013 15:22 ]
www.maartendeboer.net
Verwijderd
Ben het trouwens wel met je eens dat de foto van MagicTempest voor verbetering vatbaar is, wat mij betreft echter vooral qua scherpte.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2013 16:25 ]
De foto heet: Moon_Hypersaturated_Small.jpgVerwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 16:23:
Die stack is zwaar over saturated volgens mij.
Tweakblog van de maand
Dat de mijne beter kan qua scherpte ben ik het absoluut mee eens, dat zal ook gaan lukken op het moment dat mijn statief motortjes krijgt zodat ik geen last heb van de beweging van de maan. Daarnaast is het interessanter om een minder volle maan te fotograferen omdat je dan meer detail ziet in de kraters op de scheiding tussen licht en donker. Helaas had ik die keuze niet.
Het universum heeft heel veel kleur, maar de maan is toch voornamelijk grijs. Er zit wel kleurverschil in de maan, maar dat is vrij minimaal. Het klopt dat deze foto zwart/wit is gemaakt, maar dat komt omdat de originele foto heel erg geel was.
Je hebt natuurlijk te maken met de beweging van de maan ja, daar had ik zo snel nog even niet bij stilgestaan, zal de scherpte enorm goed doen denk ik als je zo'n statief hebt
www.maartendeboer.net
Een bosje tijdens ondergaand zonnetje in Killarney National Park:

Maar toch vind ik hem wel lekker ogen.
Denk alleen dat wanneer je een grote versie hebt er veel detail verloren gaat door het burnen, of vergis ik me ?
Hier de 1280-versie: https://fbcdn-sphotos-e-a...32223227_1813818073_o.jpg
Kep em trouwens met de local brush hier en daar idd softer gemaakt voor een wat dromiger effect; vond ik wel mooi
[ Voor 24% gewijzigd door Deathchant op 28-03-2013 20:13 ]
Ik vind het dromerige een beetje te.
Even heel cru misschien. Maar het is een willekeurig stuk bos, of wei. Met wat bomen. Niks bijzonders in principe. Juist door de felle kleuren en kleurstelling vind ik het een interessant plaatje.
Een foto moet gewoon gelijk binnenkomen. Als je er langer naar gaat kijken is er altijd wat van te zeggen.
Bij mij komt het binnen
Misschien dan nu een wat scherpere

ik vind die fel belichte stukken een beetje "te" felDeathchant schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 19:45:
Een bosje tijdens ondergaand zonnetje in Killarney National Park:
[afbeelding]
[ Voor 26% gewijzigd door mrc4nl op 29-03-2013 20:36 ]
ora et labora
Post niet teveel foto's van jezelf achter elkaar binnen een kort tijdsbestek: geef anderen ook 'de ruimte' om te posten en commentaar te ontvangen/geven.
Aldus de OP.Als je meerdere foto's hebt moet je een testcase aanmaken.
De 1e op deze pagina: Geen slechte foto, maar ik vind 'm ook wat te dromerig, niet echt mijn smaak.
De 2e op deze pagina: Deze foto bevalt me wel, alleen vind ik de zee te licht. Dat valt nog meer op bij de kleine 640px foto.
Tweakblog van de maand
Ik vind het een leuke foto qua kadrering en non-conventionele setting (met die mensen op dat springplank-achtige stuk bunker). Alleen wat een extremen in de foto qua kleuren en contrast: heb je de vibrance, saturation, blackcrushing en whiteburning sliders niet wat meer met rust kunnen laten?Deathchant schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 20:10:
Misschien dan nu een wat scherpereDeze foto is gemaakt op Mizen Head, Ierland in 2010:
[afbeelding]
Ik ben heeeeel erg benieuwd naar de originele foto zoals die uit de camera kwam. Wil je die posten? De crop maakt niet uit, puur de nabewerking. Ja, croppen is ook nabewerken, maar jullie snappen me vast wel
En, ook bij je vorige foto's, ik vind je watermerk storend. Te duidelijk en te groot. Ik snap dat je je foto's wilt merken, maar imho verpest het wel te veel.
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
En wat betreft je vorige foto, je begint iedere keer over het zachter willen maken, maar ik zal het nog één keertje zeggen: voor mij (volgens mij) hoeft dat zachte helemaal niet. Ik denk dat ik 'm beter vind als je niet zou proberen om 'm zachter te maken.
ik denk dat hij ze zachter wil maken omdat de foto (met bomen) volstaat met super scherpe contrasten.Hahn schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 23:10:
En wat betreft je vorige foto, je begint iedere keer over het zachter willen maken, maar ik zal het nog één keertje zeggen: voor mij (volgens mij) hoeft dat zachte helemaal niet. Ik denk dat ik 'm beter vind als je niet zou proberen om 'm zachter te maken.
en oogt dat wat gespannen, een vervaging/dromerige gloed geeft misschien een wat rustigere sfeer.
ik heb zelf wat geprobeerd te verbeteren, en heb ze hier side by side, edit:en closeup met nieuwe instellingen:

misschien probeerd deathchant dat effect te krijgen.
wat ik heb veranderd:
highlights sterk verminderd,
expostie iets lager,
contrast iets hoger
levendigheid minder
met luminatie+geen details sliders een vervaging gecreeerd
[ Voor 24% gewijzigd door mrc4nl op 30-03-2013 00:16 ]
ora et labora
Ik zou persoonlijk net als de mensen hierboven voor de originele versie gaan.
Dit omdat je al het detail kwijt bent, terwijl het origineel al een geweldige foto was/is.
ik wou gewoon eens kijken of ik een dromerig effect kon creëren,en hoe dat eruit zou hebben kunnen gezien.danielmi schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 09:34:
@mrc4nl
Ik zou persoonlijk net als de mensen hierboven voor de originele versie gaan.
Dit omdat je al het detail kwijt bent, terwijl het origineel al een geweldige foto was/is.
of het een verbetering is, dat is persoonlijk. smaken verschillen...
ora et labora
Je bosplaat is qua sfeer ook erg nice. ALleen ik mis een echt onderwerp (heb ik al snel met bosfoto's hoor, weet nooit waar ik moet kijken).
@magictempest: jammer dat de maan wat onscherp is; dan was hij toffer geweest. Wel lekker groot in beeld
@ventieldopje: Mooie foto, niks op aan te merken
@tommyz: mooie plaat, nice work! Niks op aan te merken.
@woutoud: qua compo vind ik dit niet zo'n geslaagd plaat, maar de lucht is zeker wel nice.
@Deathchant: Je mooiste plaat die ik vandaag tegenkom, die herfstkleuren doen het goed. ALleen jammer van de witte vlekken op de grond.
@Deathchant: Mooie felle kleuren, lucht is goed in balans. Jammer dat de schapies niet wat dichterbij zijn. Bord voegt zeker wel wat toe vind ik.
@Lasteraar: Aparte plaat. Ik vind de zwart/wit processing iets te heftig, sommige stukken zijn naar mijn smaak echt te donker; vooral links en rechts bij de mensen.
De 2 heren waren vakantiegangers net als ik. Het waaide enorm hard en het was een val van zeker 15 meter naar onder. Waaghalzen....Vreemd genoeg is het een stuk steen zonder functie en liep er niks van fundering o.i.d. doorheen, anders hadden ze wel veiligere werkkleding aan. Ze waren de camera aan het instellen.....Ik wilde naast het mooie landschap ook het gevaar laten zien en ik begrijp dat dat idd niet overkomt en dat naar de horizon starende mensen beter was geweest. Helaas waren dit de 2 enige mensen die er waren. Volgende keer stuur ik mijn vriendin de plank op
Wat betreft het watermerk....ik wil natuurlijk niet default alle kritiek in de wind slaan, maar ik merk zelf dat ik me ook niet meer zo stoor aan watermerken. Het kan echt wel erger dan dat van mij en de proporties staan op 12% terwijl dat eerst op 16% stond. Maar aangezien ik ook onzichtbare watermarks gebruik, zou het ook wel minder kunnen idd. Ik zal de opacity een stuk lager zetten in het vervolg.
@trancesetter. wanneer ik de darks omhoog doe, dan ziet het niet meer uit als avondlicht dat met mooie schaduwen invalt...Ik vind de foto dan te "plat" worden.
@m4rcnl: uiteraard is de originele foto gewoon scherp overal....Ik begrijp dat dit een kwestie van smaak is, zoals is gebleken. Niet iedereen vind het mooi en dat vind ik ook niet erg, daarvoor is het een testcase topic
@marcel: thanks!!
[ Voor 12% gewijzigd door Deathchant op 31-03-2013 00:08 ]
+1 , doffer en meer contrast ( donkerder )Hahn schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 23:30:
jouw 'verbetering' maakt 'm alleen maar doffer (highlights eruit gehaald?), vind ik geen verbetering eigenlijk.
Vind deze foto persoonlijk wat minder, er zit gewoon te weinig kleur in.
Zat net ook even op je Flickr profiel te kijken en vond uit deze serie de laatste 2 gewoon het mooiste.
Verder zit het detail wel goed en de lagere f/ waarde komt ook tot zn recht.
Zal zelf ook een foto posten,

Pastels by danielkan, on Flickr
Erg mooie foto, juist vanwege de nog wat winterse sombere kleuren maar wetende wat er uit de knoppen gaat komen, erg knap genomen!
@danielmi
Het is een mooie foto vanwege de kleuren maar persoonlijk doet het me niet echt iets. Wellicht wat kort door de bocht geformuleerd en kan je verder ook geen aanbevelingen/tips of andere opmerkingen geven want ik weet niet wat ik er verder van moet zeggen.
@Daniel: zelf zou ik de bovenkant eraf croppen, dat krijg je de indruk dat het nog een eind doorgaat of kan doorgaan. De kleuren en het contrast vind ik wel erg mooi!
Voor het eerst ook eens iets posten, vooral in de euforie van de zonnige dag vandaag.

Klikken voor groter formaat.
Canon EOS 60D + 50mm f/1.8 + 500D close-up filter. Enkel bijgesneden, voor de rest geen nabewerking.
Zelf vind ik het een beetje jammer van het lichtgroene vlak rechtsboven.
[ Voor 4% gewijzigd door Flying op 31-03-2013 22:38 . Reden: Foutje aangepast ]
Lange tijd niks meer met fotografie gedaan, vandaag toch weer de draad opgepakt en kwam deze dakloze Roemeen tegen tijdens het Urbexen. Ik betrapte hem op het kijken van een dikke porno film toen ik kamer voor kamer aan het controleren was.
Homeless guy in restaurant by JdeRuijter.nl, on Flickr

[ Voor 41% gewijzigd door Zakkenwasser op 31-03-2013 23:45 ]
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Nette plaat verder, prima compositie. Huidtint lijkt wel beetje erg roze? Heb je verder nog met de beste man kunnen spreken?
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Een foto als deze spreekt je dus meer aan:

Verwijderd
Verwijderd
@AyeAyeCaptain!: prima foto, niet echt wat op aan te merken.
@danielmi: Ik had er denk ik voor gezorgd dat het krijt recht op de foto staat en het het hoekje links boven niet in beeld is. Of net als rechts ook krijt in beeld. Tip van Woutoud is ook goed.
2e paasdag avond:

De lijnen boven in beeld krijg ik zelf niet netjes weg..
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2013 23:04 . Reden: Lijnen toch geprobeerd weg te werken ]
Verder vind ik de kleuren een beetje triest over komen.
Foto doet me een beetje denken aan een DoF test.
@HMJ: Leuke foto, ook mooie rustige lucht.
Inderdaad wel een beetje jammer van die lijnen maar het stoort niet heel erg.
Als ik in het centrum van Leeuwarden ben is het trouwens nooit zo lekker rustig...

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
@HMJ: is net alsof ik een halo zie, maar de setting en kleur is verder wel goed. Goed sfeertje...verder ok, maar ik vind hem niet zo spannend eigenlijk, beetje een standaard stadsavondfoto...
Nog eentje van mij. Alcatraz, 2010, re-edited.

Groter
[ Voor 11% gewijzigd door Deathchant op 04-04-2013 20:02 . Reden: 1024 afbeelding erbij gedaan ]
@Deathchant: Ook gaaf, met die lichtinval door de ramen. Hij lijkt alleen wel heel gelig?
Mijn eerste probeersel met een UWA lens, ben benieuwd
Ik vind hem zelf iets beter als hij wat groter is. Daarom klikbaar naar mijn blog.
[ Voor 39% gewijzigd door Bio op 21-01-2014 17:30 ]
Verwijderd
@ Deathchant: Op zich een mooie foto, maar wat mij betreft te verzadigd en te hard. Heb je met de clarity gespeeld in Lightroom toevallig?
@ johann3s: Lekker symmetrisch, op die 'meterkast' na dan (ff dr uit s(c)hoppen).
Een 21:9 probeerseltje van mij:

Quad 405 Amplifier by Woutoud, on Flickr
@Johannes: Leuke werking van die lijnen van de lampen, foto mag van mij nog wel wat meer punch krijgen in de nabewerking zeg maar.
@Deathchant: Misschien wel net wat te gelig, verder bevalt me je nabewerking goed, mooie plaat.
@Woutoud, mijn ogen worden getrokken naar de knopjes/wieltjes aan de linkerkant. Ik denk dat een 21:9 foto van de koelribben alleen met witte rand er onder waar "Quad 405" op staat strakker was geweest
www.maartendeboer.net
@hypz, merci
@johannes. Goed gelukt, ik zou alleen iets meer voorgrond wegcroppen zodat het wat symmetrischer lijkt.
HDR betekent niet dat je van alles elk detail moet kunnen zien natuurlijk, je zegt het zelf al dat HDR is om de dynamic range te vergroten en dat kan prima gebeurd zijn.
Het contrast tussen de donkere ruimte en fel buitenlicht is meestal heel groot, waardoor de ramen hier bij een gewone foto waarschijnlijk volledig overbelicht zouden zijn. Daarnaast zijn de kleuren in een HDR vaak 'rijker', zo ook hier.johann3s schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:06:
Waarom is het een HDR foto? Dit gebruik je toch normaal gesproken om de dynamic range te vergroten? Dat lijkt in jouw foto niet echt gebeurd..
De foto bevalt mij wel. Het gelige geeft in mijn ogen wel een goede sfeer. Daarnaast weet ik niet hoe de ruimte er in het echt uit zag, dus dit hoeft niet eens echt overdreven te zijn.
johann3s: qua compositie wel goed, maar hij mag van mij wel wat intenser in de nabewerking.
Woutoud: Ik vind de links-rechts 1:1 opdeling leuk, maar toch wordt mijn blik ook meer naar de draaiknoppen getrokken dan naar de koelribben. Ik zou wat spelen met andere compo's en het contrast, zoals Ventieldopje ook suggereert.
Een eigen HDR uit den ouden doosch:

Sagrada Familia (HDR) by Gho5tD0g, on Flickr
Voor een met een superzoom (TZ10) uit de hand geschoten HDR van 3 foto's ben ik wel tevreden.
Ik houd meestal niet van foto's waarbij je meteen ziet dat het een HDR is, en bij deze foto valt het m.i. niet meteen op. Omdat het binnen behoorlijk donker was en ik met camera met kleine sensor schiet, is de foto een beetje ruizig en mist hij wat scherpte.
Nu ik 'm weer zie denk ik dat hij in de nabewerking misschien ietsjes meer punch had mogen krijgen, en had ik net een stap naar rechts moeten doen. Toch vind ik 'm wel geslaagd.
Verwijderd
Ik ga nog eens een keer verder prutsen.
Wauw, hoelanger ik naar de plaat kijk hoe mooier ik hem vind worden
@Johann3s
Lekker strakke plaat. Wellicht het stroom kastje aan de rechterkant weg shoppen?
@Woutoud
Ik vind de DOF aan de linker zijde niet echt prettig. Had het misschien toffer gevonden om zoals iemand hier al eerder zei een plaat met alleen de zwarte koelribben en Quad 405 links onderin.
@Ghost Dog
Mooie patronen levert het op op deze manier geschoten, inderdaad misschien een stapje naar rechts maar vind het wel een geslaagde foto
Hier een foto van mij van ergens in de buurt. Commentaar op eigen foto is dat de voorgrond misschien iets te leeg is. Toch vind ik hem wel geslaagd, hoor graag jullie meningen.

_DSC0676 by donkersloot.n, on Flickr
[ Voor 4% gewijzigd door ndonkersloot op 08-04-2013 20:44 ]
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Daarnaast denk ik dat je nog niets aan nabewerking hebt gedaan. Plaat heeft de kenmerkende Nikon kleuren. Maar daardoor in dit geval een beetje te neutraal.
In augustus 2012 naar Spa geweest (F1) en daar op donderdag de eerste bocht op de foto gezet.
Heb wat bijgesneden omdat er wat meer mensen stonden. Een paar poten van hekken heb ik eruit geshopt.
Inmiddels mijn hobby weer opgepakt en een EOS 650D aangeschaft, dus ik kan weer aan de slag.
Wat vinden jullie van deze foto;

Spa 1e bocht by freddyonderstal, on Flickr
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Dit topic is gesloten.
Als je post, gelieve dan:
commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto
(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)